Het kleine-mismoderatietopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.330 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:34:
De moderaties in deze thread nieuws: Onderzoekers bouwen energiezuinige vloeistoflens slaan weer helemaal nergens op...

Deze post FireAge in 'nieuws: Onderzoekers bouwen energiezuinige vloeistoflens' stipt perfect een enorme denkfout in het artikel aan, maar krijgt desondanks een 0 als moderatie... Terwijl een volslagen onnozele opmerking als deze Soldaatje in 'nieuws: Onderzoekers bouwen energiezuinige vloeistoflens' een +1 krijgt.

Ongelooflijk....

edit: Ik pak maar even de belangrijkster mismods eruit, maar er staan er nog wel meer dubieuze tussen. Deze Noxious in 'nieuws: Onderzoekers bouwen energiezuinige vloeistoflens' is IMO ook geen +1 waard...
Deze staan weer op hun plek, kom maar op met de volgende set mismods :)
Alles wijst erop.

[ Voor 90% gewijzigd door Dirk op 01-10-2008 14:41 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Disney krijgt teveel hits van GoT/FP :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hits krijgen ze toch wel. Leuker vind ik het dat ze met de meest onlogische keywords gerelateerd worden. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Cheetah in 'nieuws: Mpaa klaagt Realnetworks aan wegens dvd-kopieersoftware'
Op aanraden vanuit het "Laten we alles op 0 modden" topic maar even hier proberen :)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je bedoelt waarschijnlijk een onderwaardering voor die reactie? Ik vind de reactie in elk geval wel een +1 waard.

Normaal zou ik echter zeggen, kijk het nog even aan want je hebt de reactie nog maar 20 minuten geleden geplaatst, maar de reactie is al wel zesmaal op 0 gemodereerd. Mijn +1 heb je en die 0'en ga ik zeker even nakijken.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Cloud schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:39:
Je bedoelt waarschijnlijk een onderwaardering voor die reactie? Ik vind de reactie in elk geval wel een +1 waard.

Normaal zou ik echter zeggen, kijk het nog even aan want je hebt de reactie nog maar 20 minuten geleden geplaatst, maar de reactie is al wel zesmaal op 0 gemodereerd. Mijn +1 heb je en die 0'en ga ik zeker even nakijken.
Mijn ervaring is dat als de 0-trend eenmaal is ingezet (zeker bij 6x exclusief 0) deze vrij moeilijk te doorbreken lijkt gezien veel modders eerdere moderaties volgen... maar da's een discussie voor (en uit) dat andere topic... ;)

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Toevallig hebben we naar aanleiding van jouw post hier meteen twee papegaaimodders gevonden, die anders misschien later of niet opgevallen waren. Hier melden is dus sowieso goed :)

Inmiddels staat je reactie mooi op +1 zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Cloud schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:59:
Toevallig hebben we naar aanleiding van jouw post hier meteen twee papegaaimodders gevonden, die anders misschien later of niet opgevallen waren. Hier melden is dus sowieso goed :)
Mooi, hoe minder papegaaien hoe beter. Vooral als het "experts" zijn met een weging van 2x gaat het hard met die eeuwige nullen ;)
Inmiddels staat je reactie mooi op +1 zie ik.
Idd. Thanks :)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hoort deze: Verwijderd in 'nieuws: Gekelderde ict-aandelen veren terug op Nasdaq' niet gewoon op -1? Twee keer heeft ie het over Hype producten wat mij als trollerig overkomt!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het niet zwaar genoeg voor de -1. Je zou het als trollerig kunnen zien, maar persoonlijk schaar ik dit nog onder onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ga ook voor de onschuldig. Ik snap hoe je op de -1 komt, maar zelf zie ik het niet zo negatief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

That is why I asked! Ik twijfelde er aan dus ik denk: maar even posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Misschien niet het juiste topic voor deze opmerking/vraag, maar een heel apart topic leek me wat overkill ..

Valt 8x posten binnen 10 minuten in hetzelfde FP topic onder excessief gedrag of niet ?
Het gaat in dit geval om de redelijk niets zeggende (imho), doch wel ontopic posts in:
Mpaa klaagt Realnetworks aan wegens dvd-kopieersoftware ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als het geen ongewenste posts zijn zie ik er niets kwaads in. Waarom zou het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze post is de +1 niet waard door zijn eindzin: Rob Coops in 'nieuws: Mpaa klaagt Realnetworks aan wegens dvd-kopieersoftware' !
Heel net betoog wat zeker die +1 waard zou zijn als ie niet was geëindigd met: "en zo zie je maar weer: MPAA = Maffia"
Dan is dus +2 echt volledig mismodden en deze moet dan ook even worden nagekeken lijkt mij!

@skilla: geef even aan welke posts jij bedoeld (en van wie). Het is een soort topic wat sowieso al veel reacties uitlokt!
Edit: ik neem aan dat je de reacties van Tsurany bedoelt? De meeste zijn gewoon goed genoeg voor een 0 alhoewel ik er wel deze ben tegengekomen die door iemand van een +1 is voorzien terwijl deze zelfs voor 0 twijfelachtig is: Tsurany in 'nieuws: Mpaa klaagt Realnetworks aan wegens dvd-kopieersoftware'

[ Voor 21% gewijzigd door TheCapK op 01-10-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
SKiLLa schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:09:
Misschien niet het juiste topic voor deze opmerking/vraag, maar een heel apart topic leek me wat overkill ..

Valt 8x posten binnen 10 minuten in hetzelfde FP topic onder excessief gedrag of niet ?
Het gaat in dit geval om de redelijk niets zeggende (imho), doch wel ontopic posts in:
Mpaa klaagt Realnetworks aan wegens dvd-kopieersoftware ?
Geef (zoals k1n8fisher zei) even wie je bedoeld, dan is dat wat duidelijker. :) Verder maakt het niet echt uit als je veel post, als het inhoudelijk is (en je snel kan typen :P ) dan mag dat best.

Verder had je hier best een apart topic voor aan kunnen maken omdat het inderdaad wat offtopic is (en bovendien hier in het subforum TMF ruimte zat is :P) dan blijft het wel gescheiden van elkaar enzo. Dat het nu hier staat is ook weer niet zo erg, maar dat je het weet voor de volgende keer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 01-10-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Het ging inderdaad om de posts van eerder genoemde; maar dan als voorbeeld en niet zozeer op de man af ...
Ik vroeg me voornamelijk de "wenselijkheid" af (ivm. modden/rapporteren) van een dergelijke 'spam'-serie. Individueel zijn de posts zeker niet allemaal -1s ofzo, maar de verhouding kwantiteit-kwaliteit (in een tijdbestek van 8 minuten) lijkt een beetje zoek ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond het in ieder geval irritant genoeg om een -1-spree te beginnen. Zet het artikel maar eens op Flat. Belachelijk. Overigens had ik al op 1 van z'n reacties gereageerd voordat ik merkte dattie zo'n spam-actie deed. Da's verder geen belangenverstrengeling ofzo... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

s463042 in 'meuk: Gimp 2.6.0'
Mag van mij naar -1. Voegt niks toe.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Totaal geen inhoud inderdaad. Heb er ook een -1 voor gegeven, en daar staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De reactie waar hij het over heeft is idd geen -1 waard: Verwijderd in 'meuk: Gimp 2.6.0' maar om daar een +2 must read voor te geven is een grove mismod. Waarschijnlijk een compensatiemod van eerder genoemde s463042?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is geen mismod maar ik ben altijd wel benieuwd hoe zo'n post op de FP terecht komt. Lightmanone1984 in 'nieuws: Rapidshare moet alle uploads op copyrights checken'
Hij reageert op iets wat in een compleet ander artikel staat |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
k1n8fisher schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:26:
[...]
De reactie waar hij het over heeft is idd geen -1 waard: Verwijderd in 'meuk: Gimp 2.6.0' maar om daar een +2 must read voor te geven is een grove mismod. Waarschijnlijk een compensatiemod van eerder genoemde s463042?
Het was niet s463042, maar de persoon die +2 gaf zal binnenkort geen rechten meer hebben denk ik :) (meningmods)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 22:09
k1n8fisher schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:53:
De volgende is geen mismod maar ik ben altijd wel benieuwd hoe zo'n post op de FP terecht komt. Lightmanone1984 in 'nieuws: Rapidshare moet alle uploads op copyrights checken'
Waarschijnlijk dus gewoon geplaatst in het verkeerde artikel (verkeerd tabblad open of zo, kan gebeuren :+). Al zou ik zelfs in het goede artikel er nog een -1 voor geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
k1n8fisher schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:53:
Kan gebeuren toch een foutje? Je hebt bijv beide artikelen open en wilt reageren op een van de twee maar dan reageer je op de verkeerde. Het was, als hij wel bij het juiste artikel stond toch wel een -1, dus wat betreft zijn score veranderd er weinig voor hem. :P

Is pluimpje2 in 'nieuws: AMD zet 45nm Shanghai nog dit jaar in de schappen' niet nu onderhand niet al een heel uitgekauwde standaard reactie (en dus ook een kleine fipo)? Dit lees je nu in bijna elke AMD bericht over hun producten. Ben dus geneigd naar -1, of is dat iets te streng? (Heb nog niet gemod)

[ Voor 48% gewijzigd door Regeneration op 02-10-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is in ieder geval behoorlijk inhoudsloos en nietszeggend. Voor een -1 valt wmb wel wat te zeggen, al kan ik me een onschuldige 0 ook wel voorstellen. Zelf geef ik em een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:46:
Het is in ieder geval behoorlijk inhoudsloos en nietszeggend. Voor een -1 valt wmb wel wat te zeggen, al kan ik me een onschuldige 0 ook wel voorstellen. Zelf geef ik em een -1.
Mijn gedachte is dus niet uniek, ook een -1 van mij maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/me DirkW doet ook mee met de -1. Die reactie wat al te standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 22:43
Is dit nou echt een -1?
-DEVON- in 'nieuws: Matsushita heeft zijn naam veranderd in Panasonic'

In een bericht wat uitsluitend gaat over een naamsverandering, is dit toch wel een inhoudelijke reactie...

Of is dit hooguit een gevalletje papegaaien op -1? Kijken hoeveel mensen hier klakkeloos mee-klikken met het rode streepje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind die reactie wel een 0 waard. Het begin 'Helder' zou losstaand volledig nutteloos zijn, maar de zin daarna maakt het voor mij wel een 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oud, maar nog wel relevant:
Een melding dat het product om onduidelijke redenen kapot is gegaan en nog wat meer, terecht op +1: jeroen19 in 'productreview: Creative Fatal1ty Gaming Headset review door danielrene'. En vervolgens de correctie daarop: jeroen19 in 'productreview: Creative Fatal1ty Gaming Headset review door danielrene' welke imho niet op -1 thuishoort. (Ja, hij had een echte eidt kunnen doen, maar als je dat blijkbaar toevallig niet ziet hoeft de reactie niet direct op -1, zeker niet gezien de inhoud.)

De review is nog relevant, dus de reacties ook. Kan een powermodje dus wat doen aan de bovenstaande score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 15:56:
Oud, maar nog wel relevant:
Een melding dat het product om onduidelijke redenen kapot is gegaan en nog wat meer, terecht op +1: jeroen19 in 'productreview: Creative Fatal1ty Gaming Headset review door danielrene'. En vervolgens de correctie daarop: jeroen19 in 'productreview: Creative Fatal1ty Gaming Headset review door danielrene' welke imho niet op -1 thuishoort. (Ja, hij had een echte eidt kunnen doen, maar als je dat blijkbaar toevallig niet ziet hoeft de reactie niet direct op -1, zeker niet gezien de inhoud.)

De review is nog relevant, dus de reacties ook. Kan een powermodje dus wat doen aan de bovenstaande score?
Van die tweede een 0'tje gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aikebah
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:26
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2772878

deze reactie heeft mod 'meerwaarde', maar
slaat de plank mis mbt privacy statement van de poster van de reactie waarop gereageerd wordt (gaat over inbreuk op privacy van vermeende drugsdealer) en gaat over een off-topic zijdelings gerelateerde discussie.

vraag me ernstig af waar de meerwaarde van de reactie dan in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 0 lijkt me inderdaad de beste score daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 03:51
Dicebar in 'nieuws: Blizzard krijgt miljoenen toegewezen in zaak tegen maker WoW-bot' ik vind dit gewoon dikke onzin en wat mij betreft -1, de analogie ontgaat mij compleet als reactie op Verwijderd in 'nieuws: Blizzard krijgt miljoenen toegewezen in zaak tegen maker WoW-bot'

[ Voor 32% gewijzigd door Jorrit op 03-10-2008 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Het is dan ook zeer sarcastisch bedoeld. De schrijver bedoeld dat illegale acties illegaal blijven wat het ook is en dat de reden van het niet begrijpen van de maker daar dus niets mee te maken heeft! Mag van mij wel op 0 blijven staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Ok, dat sarcasme was mij even ontgaan :P gebeurt me niet vaak O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
Ik ook niet, maar hij heeft nog wel wat hulp nodig om hem van de meerwaarde af te helpen!

freaq in 'nieuws: 'Google lijkt steeds minder weerstand te hebben tegen offline adverteren''
Ik zie hier trouwens ook niet de meerwaarde in, een 0 lijkt me genoeg!

[ Voor 23% gewijzigd door Heikanu op 03-10-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die meerwaarde is er zeker niet maar de mismodder die daar +2 voor heeft gekeken mag wel even worden nagekeken. (misschien een misklikje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat moet je hiermee?
Deze: RealAlcatraZ in 'nieuws: Simulatieprogramma Birth wint prijsvraag Economische Zaken' krijgt -1's toebedeeld.
Dan post ie en half uur later als reactie op een andere post dit: RealAlcatraZ in 'nieuws: Simulatieprogramma Birth wint prijsvraag Economische Zaken'
Dat is dus gewoon dezelfde tekst. Ik heb hem weer -1 gegeven maar is het misschien iets om deze heer daar even op aan te spreken? Twee keer hetzelfde posten omdat je vindt dat hij verkeerd wordt gemod of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze oneliner is een 0 en geen +1 waar hij nu op staat. +1 is mening ofwel " mee eens " modden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Da's inderdaad niks meer waard dan dat. Het is zelfs een halve flame, dus het is ook maar een krape 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beetje mager voor de +1 ja, 0 is ruimschoots voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
En fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zouden de modrechten van degenen die hier hoger dan een -1 aan hebben gegeven eens ernstig nagekeken kunnen worden? In Search of Sunrise in 'nieuws: Cern neemt grootste computergrid ter wereld in gebruik'

Oh en die reactie die RoD noemt heb ik zelfs een -1 gegeven wegens offtopic, al heb ik er ook niet zo'n probleem mee als ie op 0 eindigt. Maar dat is echt wel het maximum voor mij.

En de volgende: Verwijderd in 'nieuws: Cern neemt grootste computergrid ter wereld in gebruik'. De hier genoemde fout is al hersteld, 0 is het maximum, -1 zou ook kunnen, want eigenlijk hoort het gewoon in GR.

[ Voor 41% gewijzigd door Dirk op 05-10-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dat is idd wel een duidelijke -1 ja, hoewel hij inhoudelijk wel 100 procent gelijk heeft hoort dit soort uitspraken toch niet echt op de FP thuis :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kaasje123 in 'nieuws: Onderzoeker vindt beveiligingslek in versleutelde backups van afbeeldingen' is toch echt wel een +1 vind ik. Interessante vragen, discussiemateriaal en wat extra relevante informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan zetten we hem er toch op? :)

Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

IStealYourGun in 'nieuws: Onderzoeker vindt beveiligingslek in versleutelde backups van afbeeldingen'
Deze reactie lijkt me nutteloos. Voegt niks toe aan de discussie. Dus een -1

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Deze reply is imho een regelrechte flame
Als jij dat niet vind hoop ik dat jouw (toekomstig) kind eens slachtoffer word, misbruikt word door een stel volwassenen en op het internet verschijnt.
Ondanks de text en uitleg later in de comment denk ik dat deze reactie helemaal niet thuis hoort op de FP en dat ik nog mild ben geweest met -1 gezien de voor mij geldende beperking dat ik in dit systeem geen -2 meer mag uitdelen. Wat denken de PowerMods?

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is van hetzelfde niveau als Godwin, maar ik vind het persoonlijk niet zó erg dat ie op -2 thuishoort. Voor een -1 heb ik wel twee goede redenen: Deze manier van redeneren en het simpele feit dat ie veel te ver offtopic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dat ook een walgelijke manier van discussiëren, dus die mag hard naar de kelder. Maar niet zo schokkend dat ie op -2 hoeft imo. Maar dat is uiteraard aan de PowerMods. Tis imo wel een waardeloze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Een -2 vind ik ook te sterk voor een dergelijke reactie. Ik wilde hem wel bijna een email gaan sturen over de reactie, maar aan zijn edit te zien snapt hij zelf wel dat de reactie erg grof overkomt. In dit geval houd ik het bij een -1 en zonder die edit zou ik een sturende email gestuurd hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik vind DEZE wel grappig eigenlijk, niet dat je zegt lachen gieren brullen oftewel +1 maar toch op zijn minst 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Onschuldig grapje -> 0 voor mij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het zeker geen -1, maar een +1 vind ik ook wel weer hoog voor zo'n simplistisch grapje. Ik vind het wel een redelijke 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die +1 suggereerde hij zelf ook niet ;) 0 is prima. En daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

In Deze reply wordt de redactie verweten bullshit te plaatsen. Dit lijkt mij flamen en ongewenst dus ik heb em -1 gemod. Iemand anders vind het echter een +1 waard wat mij een typisch gevalletje misbruik van modrechten lijkt. Mijn expert 2x -1 mod naar 0 duwen door em +1 te geven terwijl de modFAQ duidelijk is over kritiek op artikelen en de redactie: Ongewenst.
EDIT: Deze is inmiddels definitief naar -1 verdwenen Solved.

Dezelfde topic twijfel ik aan deze reply die is wel erg ver offtopic namelijk maar ik weet niet of het helemaal ongewenst is... De parents van die reply zijn wel allemaal ongewenst, maar ja, zegt dat wat?

PS: Deze nachtelijke moderatie frenzy wordt mede mogelijk gemaakt door Roodmerk koffie van de Lidle ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Ulysses op 06-10-2008 03:08 . Reden: Nog 1tje, zelfde topic / 1ste is geregeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Deze reactie wordt denk ik door de meeste moderators verkeerd begrepen. Er staat "Hij ZOU MS verrot flamen ALS" ... maar hij doet het dus niet, hij zegt gewoon in feite dattie het logisch vind dat er in 7 jaar nieuwe eisen aan een OS gesteld worden ... Waar ook wel wat voor valt te zeggen, maar hij brengt het onhandig. Ik heb em op 0 gemod - Mee eens?

Edit:
Okay volgende casus zegt iets wat al honderd keer in hetzelfde topic is bediscussieerd, getuigt dus van niet lezen en snel ff een reply-tje scoren. Ik zeg -1 ongewenst - Mee eens?
(Telkens op mezelf reageren komt ook zo schizofreen over dus ik edit de posts maar gewoon zodra er iets bij komt totdat er een reply komt.)

Edit 2:
Een potentieel +2 geval? Ik vind dat er meer informatie wordt toegevoegd dan in het artikel gegeven en dat het ook waardevolle informatie is. - Mee eens?

PS: Getverdemme tis al weer ruim ochtend... aantal slaap uren: 0 En b.t.w. van de 180 moderaties die ik vannacht dus heb gedaan waren dit ongeveer de enigen die ik wou overleggen.

[ Voor 51% gewijzigd door Ulysses op 06-10-2008 10:21 . Reden: 3e casus toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

OK: gemod als volgt: -1; -1; 0; -1 Zeker die laatste is off-topic binnen een off-topic. Hoe ver kan je gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

k1n8fisher schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:27:
OK: gemod als volgt: -1; -1; 0; -1 Zeker die laatste is off-topic binnen een off-topic. Hoe ver kan je gaan?
okay, er staan er 5, je geeft er 4 ... of je hebt mijn laatste update niet gelezen (dan snap ik hoe je beoordeelt in volgorde) of je hebt de eerste niet meegerekend omdat ik daar al aangaf dattie naar beneden geschopt was en solved was, in welke geval ik er niets van snap.
dit was de 5e iig:
Edit 2:
Een potentieel +2 geval? Ik vind dat er meer informatie wordt toegevoegd dan in het artikel gegeven en dat het ook waardevolle informatie is. - Mee eens?

[ Voor 21% gewijzigd door Ulysses op 06-10-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 01:29:
In Deze reply wordt de redactie verweten bullshit te plaatsen. Dit lijkt mij flamen en ongewenst dus ik heb em -1 gemod. Iemand anders vind het echter een +1 waard wat mij een typisch gevalletje misbruik van modrechten lijkt. Mijn expert 2x -1 mod naar 0 duwen door em +1 te geven terwijl de modFAQ duidelijk is over kritiek op artikelen en de redactie: Ongewenst.
EDIT: Deze is inmiddels definitief naar -1 verdwenen Solved.
Iedere andere score dan -1 is hier inderdaad mismodden. Hij staat nu netjes solide op -1.
Dezelfde topic twijfel ik aan deze reply die is wel erg ver offtopic namelijk maar ik weet niet of het helemaal ongewenst is... De parents van die reply zijn wel allemaal ongewenst, maar ja, zegt dat wat?
Niks ontopics aan, -1.
Ulysses schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 05:43:
Deze reactie wordt denk ik door de meeste moderators verkeerd begrepen. Er staat "Hij ZOU MS verrot flamen ALS" ... maar hij doet het dus niet, hij zegt gewoon in feite dattie het logisch vind dat er in 7 jaar nieuwe eisen aan een OS gesteld worden ... Waar ook wel wat voor valt te zeggen, maar hij brengt het onhandig. Ik heb em op 0 gemod - Mee eens?
Inderdaad een onschuldige 0.
Edit:
Okay volgende casus zegt iets wat al honderd keer in hetzelfde topic is bediscussieerd, getuigt dus van niet lezen en snel ff een reply-tje scoren. Ik zeg -1 ongewenst - Mee eens?
Zeker, is gewoon dubbelposten.
(Telkens op mezelf reageren komt ook zo schizofreen over dus ik edit de posts maar gewoon zodra er iets bij komt totdat er een reply komt.)
Zo hoort het ook. Al houden we ons in dit topic niet echt aan de regel om niet binnen 24 uur te kicken omdat dan nieuwe problemen te lang uit het zicht kunnen blijven, binnen een paar uur een nieuwe post maken is ook niet nodig. Zeker 's nachts.
Edit 2:
Ik twijfel nog, maar ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel, een +2 dus.
PS: Getverdemme tis al weer ruim ochtend... aantal slaap uren: 0 En b.t.w. van de 180 moderaties die ik vannacht dus heb gedaan waren dit ongeveer de enigen die ik wou overleggen.
Slaap lekker dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Wat mij betreft een voorbeeld van een zwaar onzinnige first post. een -1 lijkt mij dan ook meer op zijn plaats dan een +2.

edit:
en waarom is dit een +1?
Klaus_1250 in 'nieuws: 'Netbooks met Linux worden vier keer zo vaak teruggebracht''

[ Voor 29% gewijzigd door Arne op 06-10-2008 12:18 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
arne schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 12:14:
Wat mij betreft een voorbeeld van een zwaar onzinnige first post. een -1 lijkt mij dan ook meer op zijn plaats dan een +2.

edit:
en waarom is dit een +1?
Klaus_1250 in 'nieuws: 'Netbooks met Linux worden vier keer zo vaak teruggebracht''
Geen idee, er is zelfs iemand die er +2 voor heeft gegeven, de post zegt ongeveer hetzelfde als het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Okay, ik heb hier laatst op dit forum nog gevraagd waar de +1 grappig is gebleven ... maar je hebt ze d'r ook bij... Uit de categorie: Is nooit grappig Slaat gewoon nergens op, complete onzin, nix gevat of leuk gevonden... gewoon bijzonder flauw en offtopic. Ik stemde -1 Mee eens?
Update: Ik zie al dat ik medestanders krijg... hij staat nu 4x op -1

[ Voor 8% gewijzigd door Ulysses op 06-10-2008 13:20 . Reden: Het lag dus niet aan mijn gevoel voor humor. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een vrij loze reactie die niets toevoegt. Van mij kant dus ook -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's eigenlijk een beetje de reden dat de +1 grappig-tag niet meer bestaat. Een -1 voegt vaak meer toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
aadblaauw in 'nieuws: Wereldrecord 1M-benchmark Superpi in Nederlandse handen'
Zeg iets dat letterlijk in het artikel staat. En maakt verder niet al te veel nuttige bijdrage maar staat wel op 0,4. Mag toch wel wat vaster op 0 staan lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

0 is goed genoeg ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ulysses schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 10:37:
[...]

okay, er staan er 5, je geeft er 4 ... of je hebt mijn laatste update niet gelezen (dan snap ik hoe je beoordeelt in volgorde) of je hebt de eerste niet meegerekend omdat ik daar al aangaf dattie naar beneden geschopt was en solved was, in welke geval ik er niets van snap.
dit was de 5e iig:

[...]
Heb idd die laatste gemist. Misschien overheen gekeken? Is wel net maar geen +2 imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ulysses schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 13:17:
Okay, ik heb hier laatst op dit forum nog gevraagd waar de +1 grappig is gebleven ... maar je hebt ze d'r ook bij... Uit de categorie: Is nooit grappig Slaat gewoon nergens op, complete onzin, nix gevat of leuk gevonden... gewoon bijzonder flauw en offtopic. Ik stemde -1 Mee eens?
Update: Ik zie al dat ik medestanders krijg... hij staat nu 4x op -1
Op zich is het een leuk spelen met taal waardoor ik hem zelfs de 0 nog wel zou gunnen. (ben nou eenmal talendocent en dus altijd gecharmeerd van spelen met taal) Heb hem echter ook gewoon naar beneden gekickt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Th1x4nG in 'nieuws: Wereldrecord 1M-benchmark Superpi in Nederlandse handen'
Lijkt me een duidelijke -1. Dat er dan toch iemand bij zit die een +2 geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Gemeld in crewgedeelte. Die moderator heeft meerdere extreme moderaties.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

De reactie
Fiber in 'nieuws: Cern neemt grootste computergrid ter wereld in gebruik'
lijkt mij een onzin reactie en derhalve een -1. De gegeven +1 is een absolute mismod imho.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ach, ik vind het niet zo'n hele gekke reactie. Ik schaar em onder onschuldig, en dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 23:39:
Ach, ik vind het niet zo'n hele gekke reactie. Ik schaar em onder onschuldig, en dus een 0.
Tja, ik zou hem toch op -1 zetten :)

Anyways, mashell in 'nieuws: 'Macbooks krijgen Nvidia-chipset'' staat nu op -1, ik zou die minstens een 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vind het beide een neutraal eigenlijk. De eerste is ontopic genoeg voor een 0 en de tweede valt ook zeker mee. Minstens een 0 vind ik wat overdreven (hoger dan 0 dus), maar een 0 kan zeker want er is helemaal niks mis met die reactie.

Ik heb gelijk deze ook op 0 gezet, omdat het geen interessante meerwaarde bevat.
Blokker_1999 in 'nieuws: 'Macbooks krijgen Nvidia-chipset''

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olafhartong in 'nieuws: Manhunt 2 vanaf 31 oktober verkrijgbaar'

Behulpzaam, maar een linkje pasten die ook nog eens naast het arikel in het "Gerelateerde artikelen" blokje staat een +1 geven vind ik een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, een 0 is een betere score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Even een vraagje, wat ik niet bijster duidelijk uit de FAQ vond komen voorbeeld casus is deze thread
Soms wordt er een zijweg ingeslagen in een thread die vervolgens wellis waar een hele interessante discussie oplevert maar die wel offtopic is. Zoals je in de voorbeeld casus kan zien, zijn er veel replies omtrent of kinderen nou wel of niet beïnvloed worden door games, hoe oud de gemiddelde gamer is en ga zo maar door ... dit is in feite offtopic (Het gaat niet direct over het blur-effect dat in het artikel genoemd wordt, maar meer over alle zijwegen daarvan)
Moet ik nou al die reacties maar op 0 zetten omdat ze offtopic zijn, maar niet storend? Soms zie ik namelijk een offtopic reply die WEL heel erg veel informatie bevat, maar volgens de richtlijnen mag dat dus niet op +1 want het is offtopic. Kijk, offtopic bullshit gaat naar -1 dat snap ik en offtopic maar interessant blijft op nul, maar offtopic en toch toegevoegde waarde dan? Zoals DEZE reply in de voorbeeld thread. Die vond ik wel een +1 waard, ondanks dat het offtopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:23

botoo

💀 too old to die young

Eerste offtopic kan doorgaans gewoon als zodanig gemod worden, een eventuele offtopic vervolgdiscussie kan best interessant zijn en daar kan je gerust iets soepeler modden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 12:21:
Zoals DEZE reply in de voorbeeld thread. Die vond ik wel een +1 waard, ondanks dat het offtopic is.
Zo offtopic vind ik hem niet eens. Geweldadige games in het algemeen waar hij het over heeft zijn wel een zijspoor bij het oorspronkelijke onderwerp van het uitkomen van manhunt, maar in het artikel zelf wordt al in gegaan op de geweldadigheid van het spel. Daarmee gaat hij dus in op een secondair punt van het artikel en is hij dus gewoon ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Zou iemand eens kunnen kijken naar de +2 bij Beelzebassie in 'nieuws: Ford laat ouders maximumsnelheid beperken met chip in sleutel'
Voegt imo niets speciaals to, 0 van mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die is inderdaad niet meer dan een 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Verwijderd in 'Google Maps met Street View komt op iPhone'
Nulletje.. die +1 zijn denk ik papegaai mods. Of zit ik ernaast? 8)7

offtopic:
Hoe werkt die automagische link naar bericht eigenlijk? Snap d'r geen krot van
Got it, moest verder kijken op de FaQ.

[ Voor 17% gewijzigd door graceful op 07-10-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ook een nulletje van mij gekregen.
En HOE doe je dat nou met die automagische links? Want ik heb de hele UBB faq nagekeken maar als ik de message tag gebruik dan refert tie niet naar het juiste. (Een linkje naar waar ik het kan lezen is ook goed, ben niet te beroerd om het zelf na te lezen)

Mijn vraag gaat over deze reply ik vind em +0,55 waard zodattie net groen haalt, maar wat denken de pro's en de powered mods hiervan? Mijn eigen +1 was niet voldoende, en ik ben niet zo lame om dan +2 te misbruiken want dat is het duidelijk niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

'kwee niet waarom, maar ergens is het wel een +1 waard.

Compensatiemodden is trouwens nogal 2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Death1ord in 'nieuws: Ford laat ouders maximumsnelheid beperken met chip in sleutel'

Ik zie echt niet in waarom mijn post een -1 verdiend. Het is geen top post maar toch geen "ongewenste" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik weet het ook niet. Heb er een 0 voor gegeven en daar staat ie nu op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

t-h in 'nieuws: 'Apple heeft dit jaar meer dan tien miljoen iPhones verkocht''
Potentiële +2 kandidaat?
De gebruiker reageert uit eigen ervaring, voegt informatie toe etc. (Dit post ik ook maar omdat er juist gevraagd wordt om potentiële +2's sneller te melden omdat veel mods bang zijn de +2 te geven)
En hoe doe ik nou direct linkje maken met die-en-die in deze thread? Want ik heb de UBB-faq gelezen, maar kon het niet vinden. Doe ik Message tag gebruiken dan linkt dat naar messages op GoT en niet op de FP ... of heb ik het niet goed gedaan?
edit:
Vraag beantwoord, dank u

[ Voor 12% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:43:
[...]

En HOE doe je dat nou met die automagische links? Want ik heb de hele UBB faq nagekeken maar als ik de message tag gebruik dan refert tie niet naar het juiste. (Een linkje naar waar ik het kan lezen is ook goed, ben niet te beroerd om het zelf na te lezen)
offtopic:
Misschien ook handig voor de volgende hoofd post of de huidige, zodat nieuwelingen (mods) als wij dat niet steeds hoeven te vragen >:).

Overzicht van UBB-codes #autolinks, oftewel gewoon de link er neer pleuren van de directe reactie in het nieuws.

[ Voor 6% gewijzigd door graceful op 07-10-2008 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

graceful schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:15:
Misschien ook handig voor de volgende hoofd post of de huidige, zodat nieuwelingen als wij dat niet steeds hoeven te vragen >:)
Ik ben niet zozeer nieuweling als wel afwezig geweest ten tijde van de invoering van al deze functies ... Ulysses ;-) (dit hadden ze een aantal jaren geleden gewoon nog niet)
Maar wel bedankt voor de uitleg! :) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 07-10-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Ulysses schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:12:
Potentiële +2 kandidaat? De gebruiker reageert uit eigen ervaring, voegt informatie toe etc. (Dit post ik ook maar omdat er juist gevraagd wordt om potentiële +2's sneller te melden omdat veel mods bang zijn de +2 te geven)
Goede post inderdaad, misschien een beetje te offtopic voor de +2 voor sommigen maar in het kader van wat meer diepte aan brengen in het systeem toch maar een +2 gegeven.
En hoe doe ik nou direct linkje maken met die-en-die in deze thread? Want ik heb de UBB-faq gelezen, maar kon het niet vinden. Doe ik Message tag gebruiken dan linkt dat naar messages op GoT en niet op de FP ... of heb ik het niet goed gedaan?
Dat parst automagisch als je de url neerzet :)
offtopic:
* Jorrit is te traag
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.