Het kleine-mismoderatietopic deel X Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 18.093 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel X

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet.

Wegingen van de verschillende modstatussen
Er zijn verschillende modstatussen die een moderator kan hebben. Deze worden hieronder beschreven.

Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zitten meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x

Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x

ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x

PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/j #tmf

Links
ModFAQ:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket
Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel IX

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-06 00:48

PcDealer

HP ftw \o/

Mooie OP :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
offtopic:
Is er al sinds deel VI ;) (Het kleine-mismoderatietopic deel VI)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 69767 in 'nieuws: Haarlemse webwinkel moet boete aan Nike betalen'

Offtopic en weer heerlijk op de onderbuikgevoelens inspelend. 0 "Neutraal" moet voldoende zijn, imo zeker geen +1.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind hem ook niet zo nuttig nee als reactie bij dat artikel. Een 0 erbij.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Mee eens. Heb 'm zojuist over de grens getrokken naar 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:34
Falcon2107 in 'nieuws: Mythbusters demonstreren verschil cpu en gpu'

Tsja. Moet je hier nou echt een -1 voor geven? Domme vragen bestaan niet; alleen domme antwoorden. Overigens verbaast het mij helemaal dat hier unaniem 22* een -1 voor gegeven wordt. Papegaaien? Ik heb 'm maar z'n eerste '0' gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
De -1's zijn mismodders naar mijn eigen inzicht. :) vgroenewold in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

BartS12 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:14:

Tsja. Moet je hier nou echt een -1 voor geven? Domme vragen bestaan niet; alleen domme antwoorden. Overigens verbaast het mij helemaal dat hier unaniem 22* een -1 voor gegeven wordt. Papegaaien? Ik heb 'm maar z'n eerste '0' gegeven.
het is niet kwaad bedoeld, dus ook maar een nulletje van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
BartS12 schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:14:

Ik heb ook een nul gegeven
-1 slaat nergens op. Het zijn ook maar 2 punten op -1.

[ Voor 26% gewijzigd door Sallin op 01-09-2008 11:39 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik ook dus :)
Vraag me af of het door mening-mod komt of dat ze denken dat foute info of nutteloze vragen naar -1 moeten. Volgens mij krijgen we dit wel naar de 0 toe :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is inderdaad een onschuldige 0 :) Maar kan nog wel wat 0'en gebruiken zo te zien.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Sallin schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook een nul gegeven

[...]

-1 slaat nergens op. Het zijn ook maar 2 punten op -1.
Klopt, het ging mij ook meer om deze mismodders, die worden meestal gewaarschuwd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Hetzelfde vind ik overigens m'n volgende post: vgroenewold in 'nieuws: 'Microsoft heeft plannen voor eigen App Store''

Daar zit toch geen flame in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 11:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
vgroenewold schreef op maandag 01 september 2008 @ 11:40:
[...]
Klopt, het ging mij ook meer om deze mismodders, die worden meestal gewaarschuwd toch?
Wanneer dezelfde user vaker opvalt. Deze is wel gemeld vanwege wat meer mening-mods.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Je bedoelt de -1, neem ik aan? Ik vind het namelijk niet een overdreven sterke post.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Sallin schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:27:
[...]

Je bedoelt de -1, neem ik aan? Ik vind het namelijk niet een overdreven sterke post.
Nee, maar een niet sterke post is totaal geen reden voor een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
vgroenewold schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:41:
[...]

Nee, maar een niet sterke post is totaal geen reden voor een -1.
klopt, maar hij stond inmiddels op 0 met maar 2 -1 punten. Ik vroeg me af of .oisyn de -1 of de 0en mismods vond.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zo weer een nieuw topic en dus een nieuwe bookmark. Ik heb alle tot nu toe aangedragen posts in dit topic doorlopen en ben het eigenlijk overal wel eens. Puntjes zijn uitgedeeld.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sallin schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:42:
[...]

klopt, maar hij stond inmiddels op 0 met maar 2 -1 punten. Ik vroeg me af of .oisyn de -1 of de 0en mismods vond.
Euh ja hij stond dus op -1 effectieve score :).
0 is fine, ik vind 'm zelf ook te mager voor een +1. Maar -1 slaat gewoon nergens op :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind em ook te mager voor de +1. Dus ik heb em maar een (welverdiende) 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Bor de Wollef schreef op maandag 01 september 2008 @ 12:50:
Zo weer een nieuw topic en dus een nieuwe bookmark. Ik heb alle tot nu toe aangedragen posts in dit topic doorlopen en ben het eigenlijk overal wel eens. Puntjes zijn uitgedeeld.
Bookmark? http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/21673/topics is voldoende na een post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Waarom BartS12 in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op 'Page Up' en 'Page Down'' +1 waardig? Het is eigenlijk in de reactie erboven al gezegd enige wat hij toevoegt is weer een lap engelse tekst. Uhm.. 0?

Daarnaast snap ik de Anoniem: 264079 in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op 'Page Up' en 'Page Down'' +2 Must-Read waarde ook niet. Hij heeft enigszins gelijk maar een must-read is 't nou ook niet (vind ik). Kan natuurlijk ook dat ik ernaast zit. +1

[ Voor 37% gewijzigd door graceful op 01-09-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
graceful schreef op maandag 01 september 2008 @ 17:34:
Waarom BartS12 in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op 'Page Up' en 'Page Down'' +1 waardig? Het is eigenlijk in de reactie erboven al gezegd enige wat hij toevoegt is weer een lap engelse tekst. Uhm.. 0?

Daarnaast snap ik de Anoniem: 264079 in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op 'Page Up' en 'Page Down'' +2 Must-Read waarde ook niet. Hij heeft enigszins gelijk maar een must-read is 't nou ook niet (vind ik). Kan natuurlijk ook dat ik ernaast zit. +1
Voor de eerste had ik misschien ook liever een linkje of een nederlandse samenvatting gezien, maar een +1 is imho absoluut geen mismod. Hij heeft gewoon netjes zijn stelling onderbouwd, welke toch echt wel een meerwaarde voor het artikel heeft in mijn ogen.

Voor de tweede lijkt een +1 mij ook beter passen.
Een krappe 0 wat mij betreft.

[ Voor 68% gewijzigd door Arne op 01-09-2008 19:48 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:22
GENETX in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008'

Mag wel van -1 af denk ik :+
Waarsschijnlijk 5x-1 omdat ik er eerst "Gereserveerd" had staan om mooi een mooi plekje te bemachtigen om de CSL Notebook BBG te promoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op die manier een fipo proberen te scoren word niet echt gewaardeerd. ;) Maargoed, ik zal em dan toch maar een 0 geven. Maare, niet weer doen hè? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Waarom? Geen hoogstandje, maar volgt de discussielijn van de rest van het draadje en lijkt mij een nul waard.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

GENETX schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 00:22:
GENETX in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008'

Mag wel van -1 af denk ik :+
Waarsschijnlijk 5x-1 omdat ik er eerst "Gereserveerd" had staan om mooi een mooi plekje te bemachtigen om de CSL Notebook BBG te promoten :+
Als crew kun je het IMO niet maken om zo'n reply te maken. Daar is de FP niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sallin schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 09:17:
[...]

Waarom? Geen hoogstandje, maar volgt de discussielijn van de rest van het draadje en lijkt mij een nul waard.
Inderdaad, als je hem als offtopic wil beoordelen moet het hele draadje op -1 en dat vind ik ook weer wat al te veel van het goede en als je hem hem als flame/troll will beoordelen heb je hetzelfde probleem, de meeste uitspraken in dat draadje zijn niet onderbouwd. Aangezien de discussie daar ook niet uit de hand loopt vind ik dus dat ie prima op 0 kan blijven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eigenlijk vind ik deze reactie bij een BBG niet zo vervelend dat hij een -1 moet krijgen. Het eerste stuk is gewoon een vraag en het tweede stukje wel een soort verbetering, maar het is wel goed dat de lezer dit weet:
Anoniem: 215257 in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008'

http://tweakers.net/revie...ember-2008.html#r_2728220
Deze zijn toch ook niet echt ongewenst?

[ Voor 17% gewijzigd door Kixtart op 02-09-2008 10:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:48:
Eigenlijk vind ik deze reactie bij een BBG niet zo vervelend dat hij een -1 moet krijgen. Het eerste stuk is gewoon een vraag en het tweede stukje wel een soort verbetering, maar het is wel goed dat de lezer dit weet:
Anoniem: 215257 in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2008'
Kan nog net, maar had eigenlijk in GR gemoeten. /me DirkW maakt er maar een 0 van.

Een al veel te vaak gevoerde discussie. Eens kijken of ze bij de redactie bereid zijn een opmerking in de inleiding te plaatsen hierover, dan hoeft het ook niet meer in de reacties. Ik zie nu dat er idd niets over in het artikel staat, dus ze moeten eigenlijk wel op 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Kixtart schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 10:48:

Mee eens.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Inderdaad een zuivere ontopic discussie. Dat is onder geen beding ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zie hem eens rap de andere kant op gaan :+

(Of wilde enkel die mismods melden en stond ie al goed?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 16:47:
[...]

Zie hem eens rap de andere kant op gaan :+

(Of wilde enkel die mismods melden en stond ie al goed?)
Heb -1 gegeven. Maar die +2 viel wel erg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
In dit draadje nieuws: Google lanceert eigen browser: Chrome staat vrij veel wat nog wel wat moderatie kan gebruiken. Zowel naar +1 en hoger als naar -1. Er staan best wel wat aardige discussies in die wel op +1 mogen (imho ;)).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 15:34
Tead in 'nieuws: Studie: 9 van de 10 systeembeheerders steelt data na ontslag'

Half om wat reacties te peilen... Valt dit nou niet onder een 'onschuldig grapje'? Ontopic, niet afgezaagd, geeft met een knipoog een kleine denkfout aan als reactie op een bovenstaande post.

Niet dat ik nou zo graag deze post op een '0' wil, maar het is wel tekenend dat dit 32* (!) een '-1' krijgt. Zo sla je elke poging tot humor wel met geweld de grond in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind em ook vrij onschuldig. Evenals de andere reacties die op die poster reageren. Ik kan me de -1 voorstellen omdat het een persoonlijke aanval lijkt, maar ik vind em toch zeker duidelijk onschuldig. Vrij logische reactie als je het artikel hebt gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00

RayNbow

Kirika <3

Via IRC een aantal uren geleden:
Momenteel al 5x +2, wat eig. te gortig is voor zo'n post.

Ik kan er een +1 in zien vanwege de informatie, maar zelf heb ik het als een 0 gewaardeerd. Ik mis namelijk van de reageerder wat volgens hem het verband is tussen de bandbreedtevermindering voor elke zender (=onderwerp van zijn reactie) en de kwaliteit van de bekabeling (=onderwerp van het nieuwsartikel).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Ik heb er hartelijk om gelachen. Absoluut geen -1 wat mij betreft, ook omdat er zeer zeker wel een kern van waarheid in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Mag deze fipo zijn welverdiende -2 hebben? Rickz in 'nieuws: Google wil met Chrome internet versnellen ' Zelfs met -1 staat ie tenslotte nog bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 13:24

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Foetsie. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat moet je nu met dit soort reacties: Splorky in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'
het idee was toch juist dat als 1 tab crashed dat de rest van de tabs blijven werken
Dat was inderdaad precies de strekking van het artikel... Waarom denken mensen dan dat ze het dan nog eens moeten herhalen?

Van de ene kant onschuldig, maar van de andere kant ook weer zo ongelooflijk overbodig, dat je dan toch een -1 wilt uitdelen... Ben er nog niet uit wat ik doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij herhaald wat er in het artikel staat en totaal niets meer, daar kan ik niets meer mee dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
Ik snap niet waarom deze stevig op +1 staat (m.i. gewoon een 0).. 't is zelfs hypothetisch gezien niet eens waar (zie een aantal reacties daarop):
Rinzwind in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'

Een keer een stevig en duidelijk antwoord er op mag van mij dan ook wel op +2:
brabbelaar in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

- J.W. - schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:41:
Ik snap niet waarom deze stevig op +1 staat (m.i. gewoon een 0).. 't is zelfs hypothetisch gezien niet eens waar (zie een aantal reacties daarop):
Rinzwind in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'
Inderdaad. Ook de voorafgaande reactie mag daarom wel een 0 hebben: Hennie-M in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'
Een keer een stevig en duidelijk antwoord er op mag van mij dan ook wel op +2:
brabbelaar in 'nieuws: Bug in Google Chrome laat alle tabs crashen'
Ik vind hem niet voldoende ontopic daarvoor. Het artikel gaat niet over beta licenties, het gaat over Chrome. Wel kun je op basis van deze reactie concluderen dat de twee eerder genoemde reacties geen van beide geldig zijn en dus een 0 moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:16
Dirk schreef op woensdag 03 september 2008 @ 15:56:
[...]
Ik vind hem niet voldoende ontopic daarvoor.
Ja, dat was ook eerst mijn eerste reserve, maar er gaan zo veel reacties over, dat 't ik onderhand wel on-topic vind, maar met +1 heb ik ook vrede ;), hij heeft 't zeer duidelijk opgeschreven vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

.oisyn in 'nieuws: Google wil met Chrome internet versnellen ' is zeker een hele mooie reactie, maar té offtopic voor een +1. Gezien de voorgaande reacties heb ik er geen probleem mee dat deze reactie gepost is, maar het artikel gaat totaal niet over C, C++ of java en alleen beperkt over javascript, waar deze reactie via een zijstraat uit is voorgevloeid. Voor mij is dit dus een 0 wegens veel te offtopic maar te mooi voor een -1.

En Anoniem: 103509 in 'nieuws: Google wil met Chrome internet versnellen ' vind ik wat lastig, ik heb hem maar de -1 gegeven waar hij om vroeg, maar eigenlijk is het behalve de laatste zin een vrij nette reactie dus gerust op 0 zou kunnen. Jammer dat je zo iemand niet eenvoudig kunt vertellen dat dit soort reacties nog wel kunnen en dat deze reactie alleen op -1 komt door dat laatste gefrustreerde zinnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:52:

En Anoniem: 103509 in 'nieuws: Google wil met Chrome internet versnellen ' vind ik wat lastig, ik heb hem maar de -1 gegeven waar hij om vroeg, maar eigenlijk is het behalve de laatste zin een vrij nette reactie dus gerust op 0 zou kunnen. Jammer dat je zo iemand niet eenvoudig kunt vertellen dat dit soort reacties nog wel kunnen en dat deze reactie alleen op -1 komt door dat laatste gefrustreerde zinnetje...
Die laatste zin werk me op mijn zenuwen, maar ik heb toch een 0 gegeven.

.oisyn heb ik ook een nulletje gegeven vanwege het offtopic gehalte.

[ Voor 5% gewijzigd door Sallin op 03-09-2008 17:12 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idem... laatste zin van Bleufox negeren, en dan gewoon op rest van de inhoud modereren. 0.

Die van .oisyn vindt ik een moeilijke om te modereren... Het artikel gaat immers wel specifiek over 'internet versnellen' o.a. door snellere javascript engine in the browser. Nou is Java geen javascript, maar het is wel de taal voor volwaardige internet applicaties. Vanuit dat gezichtspunt is het nog niet eens niet zo heel erg off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar is deze reactie niet gewoon ietwat generaliserend, flamerig en trollerig?

Die +1's en zeker die +2 is echt modmisbruik en mogen imho door een Powermod worden gecontroleerd, een 0 kan misschien nog net, maar ik geef hem een -1 iig.

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2008 18:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb de +1's en +2 iig even doogespeeld naar crew-gedeelte.

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 03-09-2008 18:45 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen inhoud en tamelijk trollerig ja. Nulletje zou kunnen als het ook nog ergens over ging, nu is het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik heb ook wat moeite om daar een 0 in te zien. Hij geeft aan alle kanten aan keihard op anderen in te willen hakken en laat door wat ie schrijft duidelijk merken dat de smileys hier total geen waarde hebben.
Ik vraag me af wat zo'n persoon nog op tweakers komt doen!
Keiharde -1 van deze kant!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Anoniem: 230385

Noxious in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachtenregen'
Vind ik maar een nulletje, de +1 modders zijn schaapjes/papagaaien?

vmsw in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachtenregen'
Na de edit misschien een +1 maar die +2 is zeker een mis mod.

Anoniem: 266912 in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachtenregen'
Schraal nulletje, maar geen -1, flame of troll.

• Dirk

Dirk

Eens, heeft nog wel wat nodig.
vmsw in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachtenregen'
Na de edit misschien een +1 maar die +2 is zeker een mis mod.
Niet eens. Hij legt zo duidelijk het probleem met de uela uit dat ik hem wel een +2 waard vind, juist lager dan een +1 vind ik niet kloppen voor de reactie zoals hij er nu staat.
Inderdaad, daar staat ie nu ook stabiel op.

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op donderdag 04 september 2008 @ 11:14:

Niet eens. Hij legt zo duidelijk het probleem met de uela uit dat ik hem wel een +2 waard vind, juist lager dan een +1 vind ik niet kloppen voor de reactie zoals hij er nu staat.
Mee eens, ik kan me niet echt voorstellen dat hier een 0 voor wordt gegeven.

This too shall pass

• daredevil__2000
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35
Ik vind de waardering Ongewenst wel erg laag voor deze post >> daredevil__2000 in 'nieuws: 'Tieners niet geïnteresseerd in belminuten-voor-advertenties''

Neutraal zal eerder op zijn plaats zijn

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie ook niet in waarom die post ongewenst is. Ik vind het wel een aardig verhaaltje dus ik heb er een (krappe) +1 voor gegeven :)

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 15:17

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op woensdag 03 september 2008 @ 16:52:
.oisyn in 'nieuws: Google wil met Chrome internet versnellen ' is zeker een hele mooie reactie, maar té offtopic voor een +1. Gezien de voorgaande reacties heb ik er geen probleem mee dat deze reactie gepost is, maar het artikel gaat totaal niet over C, C++ of java en alleen beperkt over javascript, waar deze reactie via een zijstraat uit is voorgevloeid. Voor mij is dit dus een 0 wegens veel te offtopic maar te mooi voor een -1.
Té offtopic en toch goede post bouwen hoef je niet op neutraal te laten staan. De post gaat op andere manieren in op nieuws en weerlegt dat. Een +1 kan ik nog wel in lezen.

Hij reageert namelijk niet op het nieuws maar op een user. Die user voert een link aan en als dat inhoudelijk niet klopt dan wordt dat middels een reactie weerlegt. Een reactie op een reactie is dus ontopic op 2 verschillende manieren (op de reactie of op de nieuwspost). Er is hier duidelijk sprake van zo'n eerste geval en daarom al meer ontopic dan men zou vermoeden.

Zo bezie ik tenminste hoe en wat ontopic en offtopic is. Eenmaal bepaald dat het ontopic is vind ik het een uitstekende goed onderbouwde post incl links enzovoort en daarom geef ik een +2 (als enige helaas). Waren er maar meer mensen die foutieve posten corrigeerden met een constructieve post ipv via het moderatie-systeem. Lezers die de eerste post lazen kunnen met de vervolgpost wellicht ook waardevolle kennis opdoen.

Bijna lokte het een zeer hoogstaande zijdraad op qua discussie. :)
Eens. Het voorzichtigee +1 modden doet dit soort uiteenzettingen tekort.

[ Voor 46% gewijzigd door Delerium op 04-09-2008 12:56 ]

• Dirk

Dirk

Daar had ik hem al op :)
Ecteinascidin schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:50:
[...]

Té offtopic en toch goede post bouwen hoef je niet op neutraal te laten staan. De post gaat op andere manieren in op nieuws en weerlegt dat. Een +1 kan ik nog wel in lezen.

Hij reageert namelijk niet op het nieuws maar op een user. Die user voert een link aan en als dat inhoudelijk niet klopt dan wordt dat middels een reactie weerlegt. Een reactie op een reactie is dus ontopic op 2 verschillende manieren (op de reactie of op de nieuwspost). Er is hier duidelijk sprake van zo'n eerste geval en daarom al meer ontopic dan men zou vermoeden.

Zo bezie ik tenminste hoe en wat ontopic en offtopic is. Eenmaal bepaald dat het ontopic is vind ik het een uitstekende goed onderbouwde post incl links enzovoort en daarom geef ik een +2 (als enige helaas). Waren er maar meer mensen die foutieve posten corrigeerden met een constructieve post ipv via het moderatie-systeem. Lezers die de eerste post lazen kunnen met de vervolgpost wellicht ook waardevolle kennis opdoen.

Bijna lokte het een zeer hoogstaande zijdraad op qua discussie. :)
Tja, ik beoordeel on- of offtopic nog altijd enkel ten opzichte van het hoofdartikel. Een discussie als deze was ook op dit punt op -1 gegaan, als het niet zo hoogstaand was geweest. Nu dus een 0 van mij.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik ben het een beetje zat :/
Toen ik net mee kwam modden had ik nog wel het gevoel dat het aardig liep, maar tegenwoordig zie ik steeds vaker en vaker maar gewoon uitgedeelde +0's waarbij ik het idee heb dat de modders in kwestie de post niet eens hebben doorgelezen.

Is dit een beeld dat alleen in mijn hoofd zit, of ervaren jullie dat ook?

• Sallin
  • Niet online
"Laten we alles op 0 modden." :p

edit: ja dat idee leeft ook bij anderen. Oorzaken lijken te liggen in (i) papegaaimodden, (ii) te conservatief modden. Aangedragen oplossingen zijn: losser modden, extra modniveau inbrengen, standaard berichtje op +1 laten binnenkomen in plaats van 0.

[ Voor 69% gewijzigd door Sallin op 04-09-2008 14:31 ]

This too shall pass

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bleh, die draad heb ik even totaal gemist :P. Overige comments zet ik dan ook wel in die draad ;)

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zet íe pal na een pleidooi voor zijn +2.... :P

Enfin. Het punt is in een andere draad onedr woorden en wordt waarschijnlijk wel opgepakt.

• Sallin
  • Niet online
intGod in 'nieuws: Multiverse kondigt Buffy the Vampire Slayer-mmo aan ' Dit vind ik dan wel weer een nulletje omdat er geen onderbouwing bij zit.

This too shall pass

• Dirk

Dirk

Staat ie alweer op :)

Anoniem: 230385

Noxious in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachten'

Al eerder gemeld maar deze (fipo) heeft nog wel wat tikjes nodig richting de 0, de papagaaien zijn snel vandaag.

Edit:

Stukfruit in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachten'
Heb ik na zijn schoolmeester opmerking toch niet meer dan een 0 voor over, anders +1, maar om je post te beginnen met het verbeteren van anderen vind ik een puntje aftrek waard.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 230385 op 04-09-2008 19:50 ]

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

_BLAST3R in 'nieuws: Google Chrome bereikt één procent marktaandeel binnen tien uur'

Ik vind dat niet echt een +1 waard eigenlijk, gewoon een opsomming van een eerder geplaatst nieuwsbericht (dat er dingen niet werken).. Maar dat is eigenlijk gewoon overduidelijk, vandaar dat ik die +1en niet snap..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Toch, hij snijdt wel een interessant punt aan, namelijk de impactfactor van google.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Ecteinascidin schreef op donderdag 04 september 2008 @ 21:46:
Toch, hij snijdt wel een interessant punt aan, namelijk de impactfactor van google.
Tsja, is dat niet algemeen bekend? Daarnaast staat het er in de zoveel tientallen posts erboven ook dat Google gewoon veel impact heeft dus erg veel nieuws heeft hij niet te brengen..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Anoniem: 230385 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:41:
Noxious in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachten'

Al eerder gemeld maar deze (fipo) heeft nog wel wat tikjes nodig richting de 0, de papagaaien zijn snel vandaag.
Dat lijkt mij inderdaad zeker geen +1! Maar aan mij heb je niks meer :p

(het staat zelfs in het artikel....)

[ Voor 4% gewijzigd door Arne op 05-09-2008 00:08 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJBnJack
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-02-2024
Tis 0 nu :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Anoniem: 230385 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:41:
Stukfruit in 'nieuws: Google past 'hebberige' Chrome-eula aan na klachten'
Heb ik na zijn schoolmeester opmerking toch niet meer dan een 0 voor over, anders +1, maar om je post te beginnen met het verbeteren van anderen vind ik een puntje aftrek waard.
Anderen verbeteren moet op een nette manier gewoon kunnen, daar is tenslotte geen plek als GR voor. Wel moet het zo zijn dat je niet speciaal een post daarvoor maakt en dat is hier duidelijk niet het geval. Van mij dus gewoon een +1.
tdw schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:06:
[...]

Tsja, is dat niet algemeen bekend? Daarnaast staat het er in de zoveel tientallen posts erboven ook dat Google gewoon veel impact heeft dus erg veel nieuws heeft hij niet te brengen..
Inderdaad, te bekend om daar nou meerwaarde voor te geven, een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou wil ik niet continu met m'n eigen posts aankomen hoor, maar:
.oisyn in 'reviews: Vooruitblik: Littlebigplanet'
Is dat nou echt maar gewoon een 0?
Overigens mag de meneer die daarop reageert imho ook wel hoger dan een 0, ookal ben ik het zelf niet met de inhoud eens :)

En dat terwijl een post als ymmv in 'reviews: Vooruitblik: Littlebigplanet' wel een +1 beoordeling krijgt. Kom op zeg, strooien met linkjes naar pricewatch-achtige sites kan natuurlijk iedereen wel. Ik vind het een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Informatief rekenvoorbeeldje.

En trouwens bedankt :). Je bent een soort aas waarmee mismodvissen erg duidelijk gevangen kunnen worden.

* Delerium vanavond mailtjes bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zeer zeker geen 0 en erg interessant.

Deze viel me ergens anders op. Beetje fanboy-gevoel, maar niks vervelend imho.
90710 in 'nieuws: Google Chrome bereikt één procent marktaandeel binnen tien uur'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Cyphax

Moderator LNX
Ik val toch een heel klein beetje over "er is geen enkele reden om niet Opera te gebruiken en over te gaan op Chrome". Da's wel erg kort door de bocht, 2 compleet verschillende producten maar er wordt hier helemaal niet ingegaan op andere belangrijke zaken. Ik vind het lullig dat ie als ongewenst wordt beschouwd omdat ie geen troll of flame post, maar aan de andere kant: het is kort door de bocht, hij had veel beter z'n best kunnen doen. Hij springt in de verdediging zonder aangevallen te worden.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het was dan ook geen uitgebreide vraag waarop hij reageert. Maar het klopt wel dat het wel kort door de bocht is, maar ik blijf bij de 0, omdat ik het ook weer niet zo erg vind dat dit een -1 zou moeten hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:53:
[...]

Ik val toch een heel klein beetje over "er is geen enkele reden om niet Opera te gebruiken en over te gaan op Chrome". Da's wel erg kort door de bocht, 2 compleet verschillende producten maar er wordt hier helemaal niet ingegaan op andere belangrijke zaken. Ik vind het lullig dat ie als ongewenst wordt beschouwd omdat ie geen troll of flame post, maar aan de andere kant: het is kort door de bocht, hij had veel beter z'n best kunnen doen. Hij springt in de verdediging zonder aangevallen te worden.
Mee eens, maar dat maakt het toch een 0?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Sallin schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
[...]

Ik zit effe te twijfelen. Het kort-door-de-bocht maakt dat het voor mij tegen -1 aanleunt. Dat het geen flame of troll is maakt het niet per definitie een 0.

Aan de andere kant had ik mijzelf beloofd dat ik wat coulanter ging modden bij twijfelgevallen, en gezien jullie 'm op 0 vinden horen ben ik over de streep en ga ik 'm op 0 modden.
[edit]
Waarmee ie nou dus niet meer op -1 in totaal staat, maar op 0.
Dirk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:15:
Klopt, maar ik zie hier wel een troll: hij boort hier zonder argumenten opera de grond in. En dat kan ik niet accepteren, een -1 dus van mij. Dit is precies het soort fanboyism dat niet kan: zonder argumenten zeggen dat iets beter is.
Hij prijst juist Opera aan in zijn post en boort verder niets de grond is. Het is wel een beetje fanboy-erig, maar aangezien hij zich niet negatief uitlaat over een ander product kan ik dat door de vingers zien. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Cyphax op 05-09-2008 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Sallin schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
[...]

Klopt, maar ik zie hier wel een troll: hij boort hier zonder argumenten opera de grond in. En dat kan ik niet accepteren, een -1 dus van mij. Dit is precies het soort fanboyism dat niet kan: zonder argumenten zeggen dat iets beter is.
.oisyn schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:39:
Overigens mag de meneer die daarop reageert imho ook wel hoger dan een 0, ookal ben ik er zelf niet mee eens.
Inderdaad een mooie post, van mij gewoon een +2, degene die op je reageerd redeneert niet op basis van harde getallen, maar eigenlijk alleen op gevoel. Deze krijgt dus een +1. (johnbetonschaar in 'reviews: Vooruitblik: Littlebigplanet' dus)
Ook je tweede reactie in die thread geef ik overigens een +2: .oisyn in 'reviews: Vooruitblik: Littlebigplanet'
En dat terwijl een post als ymmv in 'reviews: Vooruitblik: Littlebigplanet' wel een +1 beoordeling krijgt. Kom op zeg, strooien met linkjes naar pricewatch-achtige sites kan natuurlijk iedereen wel. Ik vind het een 0.
Het enige bijzondere is dat hij meldt dat PS3 games regiovrij zijn. Niet voldoende voor mij, dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dirk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:15:
[...]

Hij is juist pro-opera hoor. Dus geen troll :P
Hij zegt ook niet dat iets beter is, maar even snel dus even goed naar zijn mening :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 05-09-2008 11:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ecteinascidin schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:45:
En trouwens bedankt :). Je bent een soort aas waarmee mismodvissen erg duidelijk gevangen kunnen worden.
Ik zal een nickchange naar "honeypot" overwegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:16:
[...]

Hij is juist pro-opera hoor. Dus geen troll :P
Hij zegt ook niet dat iets beter is, maar even snel dus even goed naar zijn mening :)
Oeps ik lees over het woordje 'niet' heen :+ Dan is het idd een ander verhaal. Nog steeds kort door de bocht, maar wel acceptabeler.

[ Voor 49% gewijzigd door Dirk op 05-09-2008 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dat deze fipo een -1 krijgt is gewoon terecht: Anoniem: 225842 in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken' , echter de reacties erop zijn wel grappig, hoewel misschien een beetje afgezaagd en zouden dus wel op 0 mogen blijven staan:
Rigs in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken'
stefanass in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken'
Zij zijn immers on-topic binnen dat draadje!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.oisyn schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:39:
Nope... die krijgt van mij een +2.

Maar ik snap je frustratie... Ik heb zelf ook al een paar keer gehad dat je een potentiele +2 post maakt, en je dan gewoon op 0 gedrukt wordt. Heel irritant. En om nou dan iedere keer in TMF te moeten klagen, daar wordt je ook niet vrolijker van. (Zowiezo doe ik dat liever niet voor eigen posts)
Overigens mag de meneer die daarop reageert imho ook wel hoger dan een 0, ookal ben ik het zelf niet met de inhoud eens :)
Zal ik ook even naar kijken... Hopelijk kan ik 'm snel terugvinden. (Dat mist nog steeds.. een manier om van een enkele post, weer naar de thread te gaan. Zou werkelijk heel erg veel helpen voor de mismoderatie thread.)

Hmmm.... dat is een lastige om te modereren... Ik twijfel tussen een +1 en +2. Denk dat ik toch voor die maar voor +1 ga...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 05-09-2008 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
k1n8fisher schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:58:
Dat deze fipo een -1 krijgt is gewoon terecht: Anoniem: 225842 in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken' , echter de reacties erop zijn wel grappig, hoewel misschien een beetje afgezaagd en zouden dus wel op 0 mogen blijven staan:
Rigs in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken'
stefanass in 'nieuws: Chinese vondst moet onzichtbaarheidsmateriaal bruikbaar maken'
Zij zijn immers on-topic binnen dat draadje!
Onder het motto "humor is persoonlijk" vind ik het vrij kansloze opmerkingen, maar ga ik me van stemming onthouden.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 02-06 23:45
9 x een + 2 voor deze post. Lijkt mij een nette 0 voor deze goed bedoelde reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
+1 zou ik ook niet zo erg vinden daar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

--Niels-- schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:04:
9 x een + 2 voor deze post. Lijkt mij een nette 0 voor deze goed bedoelde reclame.
Inderdaad, daar had ik hem ook al op staan. Een +1 zou eventueel nog wel kunnen, maar een +2 is een echte mismod.

[ Voor 55% gewijzigd door Dirk op 05-09-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Valt in principe wel mee. Is toch wel heel erg handig voor sommige. Maar verder heb ik er niet zo veel verstand van om er een goede uitspraak over te doen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het is een simpele reactie, maar erachter zit wel een usermade website waarmee je ontopic behoorlijk vooruit geholpen wordt in praktijk. Mensen die langsurfen en graag hulpmiddelen zoeken voor hun IPv6 probleem zitten vast op zo'n tool te wachten.
Ik kan mij eigenlijk niet onttrekken aan de indruk dat het werkelijk een +2 reactie is. Als je dat nieuws leest met je eigen problemen daaromtrent dan is die reactie exact wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kixtart schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:14:
+1 zou ik ook niet zo erg vinden daar.
Ik ook niet. Het kan namelijk voor mensen best toegevoegde waarde bieden. Aangezien het volledig relevant is en niet commercieel vind ik het niet het soort spam dat we moeten weren.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.