Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 16.855 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel XI

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Wanneer je een reactie maakt dan verwachten we van je dat je het TMF Beleid doorgenomen hebt.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet. Verder wordt sterk aangeraden de TMF miniFAQ door te lezen, want de meest voorkomende vragen komen daar aan bod.

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/join #tmf

Of direct via Mibbit:
http://embed.mibbit.com/?...eakers.net&channel=%23tmf

Links
Het TMF Beleid, ModFAQ en miniFAQ:
TMF Beleid
reviews: Tweakers.net moderatie faq
TMF miniFAQ

ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Vorige deel:
Het kleine-mismoderatietopic deel X

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 05-11-2008 14:47 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ok, paar modmisbruikers om de dag vers te beginnen.

Misschien kan een powermod eens bekijken wie deze, deze en deze reacties een +2 gegeven heeft, terwijl dit alle klassieke schoolvoorbeelden van een -1 zijn....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-02 18:37
nutty in 'nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken''

[ Voor 19% gewijzigd door TaraWij op 19-10-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Compensatiemoderaties door dezelfde persoon. Ik had ze ook al gezien en gemeld bij botoo.

@TomWij: Waarschuwing erin gehangen.

[ Voor 18% gewijzigd door Kixtart op 19-10-2008 12:32 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

pino85 in 'nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken'' blijft een -1 wat mij betreft. Voegt totaal niets toe aan discussie of wat al in het artikel staat. |:(

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PcDealer schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:22:
pino85 in 'nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken'' blijft een -1 wat mij betreft. Voegt totaal niets toe aan discussie of wat al in het artikel staat. |:(
Mee eens, plus dat zijn reply 100 procent ge-edit is. Eerst stond er alleen maar een opmerking over een typo die dus in GR had gemoeten ipv op de FP.

Toen heb ik hem dus een -1 gegeven, en die laat ik gewoon staan, ook na zijn edit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom is dit een +1: tomhagen in 'nieuws: Release Little Big Planet vertraagd door Koran-teksten' ?

Nog een herhaling uit het vorige topic waar ik per ongeluk nog in heb gepost:

[ Voor 63% gewijzigd door Bor op 19-10-2008 17:11 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-05 21:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vervelende draad om te modden BTW. Het meeste is offtopic en vaak ook bijzonder kortzichtig offtopic.
Wat een achterlijke beredenering, eerlijk waar
Christenen gaan toch ook niet zielig een potje zitten janken
Hop, weer een -1.

[ Voor 43% gewijzigd door Delerium op 19-10-2008 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
KeaveXL in 'nieuws: Release Little Big Planet vertraagd door Koran-teksten'
Een zooi geperste blu-rays vernietigen omdat er een stel moslims gaan zeiken... Als ik nou bij sony ga zeiken kunnen ze dan niet gewoon alle moslims vernietigen en LBP gewoon op tijd releasen?

Serieus wat een gejank dit. Er zijn zat games waarin christenen, katholieken, duitsers en weet ik veel wat voor groepen belachelijk worden gemaakt en dat kan allemaal. Maar als er moslims gaan lopen zeiken dan moeten dit soort acties plaatsvinden? Zijn we allemaal nog zo onder de indruk van 11 september of gaan we echt in een kansloze maatschappij leven waar niks meer van elkaar getolereerd/geaccepteerd kan worden?
Deze staat op 0, maar is een echte flame. Die ene die hier een +1 voor gaf, die hoort niet te modereren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Megaflix schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:01:
KeaveXL in 'nieuws: Release Little Big Planet vertraagd door Koran-teksten'

[...]

Deze staat op 0, maar is een echte flame. Die ene die hier een +1 voor gaf, die hoort niet te modereren :?
Staat nu op -1 effectief. Graag nog wel wat extra -1 moderaties hiervoor om hem stevig te verankeren!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

k1n8fisher schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:12:
[...]

Staat nu op -1 effectief. Graag nog wel wat extra -1 moderaties hiervoor om hem stevig te verankeren!
Done 2x -1 erbij

Woeiii mijn eerste reply in het nieuwe mismod topic! :+

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2797478
Ik weet dat we polls relaxter modereren maar in feite is dit kritiek op de redactie en hoort het er niet thuis ... ik twijfelde, maar heb te weinig bloed bij mijn alcohol om gemeen te doen en heb vooralsnog een 0 gegeven, maar een -1 lijkt me ook niet ondenkbaar. Iemand?

Dan effe iets anders aan Wildhagen:
wildhagen schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 15:26:
Toen heb ik hem dus een -1 gegeven, en die laat ik gewoon staan, ook na zijn edit.
Waarom eigenlijk? Ok, in dit geval is de edit ook nog steeds een -1 waard, maar wij als moderator veranderen onze mening toch ook wel eens over een moderatie n.a.v. wat hier gepost wordt? Dus waarom zou iemand die zijn reactie wijzigt niet hetzelfde voorrecht mogen hebben op een betere beoordeling na een flinke edit? (Tjah, tenzij er al een hele subthread is ontstaan en de originele post volledig is verwijderd/omgecat, want dat is gewoon lame natuurlijk)

[ Voor 51% gewijzigd door Ulysses op 19-10-2008 22:44 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:12
Ulysses schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:37:
[...]

Waarom eigenlijk? Ok, in dit geval is de edit ook nog steeds een -1 waard, maar wij als moderator veranderen onze mening toch ook wel eens over een moderatie n.a.v. wat hier gepost wordt? Dus waarom zou iemand die zijn reactie wijzigt niet hetzelfde voorrecht mogen hebben op een betere beoordeling na een flinke edit? (Tjah, tenzij er al een hele subthread is ontstaan en de originele post volledig is verwijderd/omgecat, want dat is gewoon lame natuurlijk)
Mijn inziens, is het editen bedoeld om een klein foutje of een (korte) aanvulling aan je post te doen. Anders krijg je namelijk, zoals je zelf al aangeeft, dat reacties op die reactie nergens meer op slaan, of erger, iemand post een fipo, past zijn post aan en verdient daarmee een ereplaats bovenaan. Dus, over het algemeen is het ongewenst gedrag indien iemand zijn post drastisch edit, en daarvoor pas ik persoonlijk niet snel mijn moderatie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

k1n8fisher schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 20:12:
[...]

Staat nu wat steviger op -1 gelukkig :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
Anoniem: 169504 in 'nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken''
Persoonlijke aanval op mij, verder lijkt het mij dat hij iemand anders bedoelt want ik ben niet extreem voor of extreem tegen eender welk uitbatingssysteem dan ook. Heb hem nu een -1 gegeven, in het andere geval verdiende hij zo een 0.

[ Voor 10% gewijzigd door TaraWij op 20-10-2008 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nauwelijks ontopic, slechte argumentatie en daarbij opgeteld een aantal flames. Maakt het voor mij ook een simpele -1.

Edit: maar waarom post je deze hier eigenlijk? Je hebt em zelf op -1 gemod en er zijn daarnaast geen andere modders. Hier is dus helemaal geen sprake van een mismod.

[ Voor 41% gewijzigd door RoD op 20-10-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 18:24

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ulysses schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:37:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2797478
Ik weet dat we polls relaxter modereren maar in feite is dit kritiek op de redactie en hoort het er niet thuis ... ik twijfelde, maar heb te weinig bloed bij mijn alcohol om gemeen te doen en heb vooralsnog een 0 gegeven, maar een -1 lijkt me ook niet ondenkbaar. Iemand?
Ik heb geen alcohol nodig om rechtvaardig te zijn. Een -1 van mij, dit is puur GR werk. Ook wanneer ik soepeler modereer gaat die nog op -1. Het soepelere modereren is er meer voor de opsommingen die er altijd ontstaan bij polls.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaraWij
RoD schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:59:
Edit: maar waarom post je deze hier eigenlijk? Je hebt em zelf op -1 gemod en er zijn daarnaast geen andere modders. Hier is dus helemaal geen sprake van een mismod.
Omdat een enkele mod niet veel doet, verder valt hij me aan met iets dat ik niet ben, ach ja... Kan gebeuren.
Zal er op letten dat ik hier enkel mismoderaties plaats, waar kan ik slechte reacties melden die eventueel een modbreak nodig kunnen hebben?

[ Voor 17% gewijzigd door TaraWij op 20-10-2008 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ik ook niet, maar het aantal +1-papegaaien is nogal groot geweest. Er zullen nog heel wat nulletjes moeten komen voor hij omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Anoniem: 95032 in 'nieuws: Release Little Big Planet vertraagd door Koran-teksten'
Persoonlijk vind ik deze reactie behalve zwaar offtopic helemaal geen +1 waard ... eerder een -1 (vanwege de vergelijking met psychiatrisch patiënten) ... als die op 0 eindigd kan ik daar mee leven

Overigens vind ik die hele offtopic subthread over gewaardeerd, veels te vaak +1 voor iets dat niets met het topic te maken heeft.

@Megaflix: Ik heb em net het laatste duwtje gegeven.

shadowillusions in 'nieuws: Release Little Big Planet vertraagd door Koran-teksten'
Die solliciteert naar een BAN imho -2 ?
Edit: Die laatste is gefixt nu.

[ Voor 32% gewijzigd door Ulysses op 20-10-2008 08:56 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Geen ban, wel -2 en mailtje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TaraWij schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 02:33:
[...]

Omdat een enkele mod niet veel doet, verder valt hij me aan met iets dat ik niet ben, ach ja... Kan gebeuren.
Zal er op letten dat ik hier enkel mismoderaties plaats, waar kan ik slechte reacties melden die eventueel een modbreak nodig kunnen hebben?
Die kun je hier ook melden, maar dat was hier niet echt nodig. Hij valt je welliswaar aan, en dat is niet erg netjes... maar voor de rest is die reactie nou ook weer niet zo extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Laatst online: 31-01-2024
Wolthuis87 in Release Littlebigplanet vertraagd door Koran-teksten'

Ik heb nog nooit een reactie gezien waarover de meningen zo verdeeld waren. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het is een enorm, grotendeels offtopic verhaal, maar hij maakt ten lange leste wel een punt(je)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Een 0 of een +1 voor de moeite. Hoewel het een lange reply is, is het meer levensbeschouwing dan iets ontopics. Enerzijds een poging tot nuance, anderzijds vol spel en feitfouten.
Pas rond 400 n. Chr. werd door keizer (correct me if i'm wrong) Justinianus het Christelijke geloof erkend, en een aantal decennia later werd het door één van zijn opvolgers zelfs het staatsgeloof van het Romeinse rijk.
Ik bedoel, het overleg van Nicea was al in 325 n Chr omdat keizer Constantijn dat geloof overnam. Justinianus is van 600 n Chr en van het Byzantijnse rijk.

't is iig beter dan reacties a la kutkoran en rotmoslims wat helemaal niets toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

SumatroX schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:49:

Ik heb nog nooit een reactie gezien waarover de meningen zo verdeeld waren. Ik weet zelf ook niet zo goed wat ik ermee aan moet. Het is een enorm, grotendeels offtopic verhaal, maar hij maakt ten lange leste wel een punt(je)...
Ik heb em 0 gegeven omdat het niet echt (lees: echt niet) op het topic in gaat. Kan die nog zo'n lang verhaal schrijven, als die levensbeschouwing wil bespreken doettie dat maar hier op het forum ergens in SG ofzo. Ik vind het onzin om iemand daar extra punten (beloning) voor te gaan geven

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Sterker nog, ik vind hem volledig ongewenst .. -1 (slowchatten is niet de bedoeling toch?!)

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 20-10-2008 13:21 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad, van mij ook een -1, en daar staat ie nu op. Die reactie heeft totaal geen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoD schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:59:
offtopic:
Even een vraagje: hoe heeft TomWij uberhaupt kunnen modereren terwijl hij er zelf in de topic heeft gereageerd? Naar mijn weten zou dat toch niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Omdat je alleen reacties die childs zijn van jouw reactie niet kun modereren. De reactie van bluesman staat in de root, dus die kan iedereen behalve bluesman zelf modereren.

Iets anders: ik zou het prettig vinden als KaiZas in 'nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken'' op -2 verdwijnt, die roept alleen maar flames op en met het op -2 zetten zou die dus direct de extra troep meenemen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zo erg is het toch niet? De -2 is wel voor andere dingen dan alleen commentaar bedoeld IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De reactie op zich niet, maar kijk eens naar wat er verder staat daar.
Dus hier: nieuws: 'Eerste Vista SP2-bèta binnen vier weken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is een hele niets toevoegende inhoudsloze reactie inderdaad, maar het is niet zo dat het zwaar flamend/trollend is of iets aanstotelijke wordt gezegd. Gewoon een dikke -1 en de reacties die volgen is begrijpelijk, maar ook gewoon in de categorie "ongewenst". -2 Moet je naar mijn mening ook eigenlijk zoveel mogelijk vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb wel eens ergere reacties op -1 zien blijven staan. Ik zie niet in wat hier nou precies 'mis' mee is dat ie een -2 verdiend. Maargoed, dat is sowieso iets voor de PowerMods om te beslissen natuurlijk :)

Anoniem: 268916 in 'nieuws: T-Mobile gaat iPhone 3G ook als prepaid leveren'
Beetje fipo-achtig, maar een terechte opmerking die helemaal niet zo gek is. Waarom die op -1 staat ontgaat me dus een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Vevelend ja, maar door -1 staan ze al op het verborgenniveau. Het is niet iets wat totaal niet door de beugel kan en/of de voorwaarden breekt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Och, ja ik vind het netter als die reacties gewoon totaal 'weg' zijn, maar als jullie het er niet mee eens zijn, mij ook best.

En @RoD, fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Ik vond deze eigenlijk wel aardig. Volgens mij moeten al diegene die 'm op -1 gezet hebben, 'm nog eens opnieuw lezen. PhiRo in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op realtime spraakcensuurfilter'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 14:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 175233 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:12:
Ik vond deze eigenlijk wel aardig. Volgens mij moeten al diegene die 'm op -1 gezet hebben, 'm nog eens opnieuw lezen. PhiRo in 'nieuws: Microsoft verwerft patent op realtime spraakcensuurfilter'
Mja was inderdaad een beetje kort-door-de-bocht moderatie van mij o.a. Ik geef er ook een onschuldig nulletje voor :) Hij is bij nader inzien toch best leuk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind hem ook wel heel leuk gevonden. Kan wat mij betreft ook op +1, maar ik geef er een 0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Anoniem: 175233 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:12:
Mea culpa ... ik deed em eerst ook op -1 nu op 0 bij nader inzien :)

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Potentiële -2?
Morahnah in 'nieuws: EC staat op afsluiten 'illegale' internetters na waarschuwingen'
Heb em iig zo ver ik kon naar -1 gedaan, maar iemand met Powers zal het moeten beslissen...

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

SumatroX schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:49:

Van mij heeft ie een -1 gekregen. Deze reactie is zo zwaar ge-edit dat ik hier geen moeite voor ga doen om dit door te lezen en mijn moderatie aan te passen. In eerste instantie stond daar alleen maar die quote uit de post van een ander. Door naderhand zo'n enorme post erbij te zetten vervuilt hij de hele draad en daar ga IK hem niet voor belonen!

Ik vind wel dat de volgende niet op -1 hoort maar toch wel op 0 mag staan: dangerpaki in 'nieuws: Release Littlebigplanet vertraagd door Koran-teksten'
Zelf kan ik deze niet modden daar het een reactie is op een reactie op mijn reactie! (heb je hem?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ulysses schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:36:
Potentiële -2?
Morahnah in 'nieuws: EC staat op afsluiten 'illegale' internetters na waarschuwingen'
Heb em iig zo ver ik kon naar -1 gedaan, maar iemand met Powers zal het moeten beslissen...
Hij probeert grappig te doen met een tekst van een liedje. Niet grappig, maar ook weer niet wereldschokkend, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

k1n8fisher schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:37:
[...]
Ik vind wel dat de volgende niet op -1 hoort maar toch wel op 0 mag staan: dangerpaki in 'nieuws: Release Littlebigplanet vertraagd door Koran-teksten'
Zelf kan ik deze niet modden daar het een reactie is op een reactie op mijn reactie! (heb je hem?)
Ben ik mee eens, nul is goed hier, hij mag zijn visie op deze manier uitdragen lijkt me.

Deze dan:
Rob Coops in 'nieuws: EC staat op afsluiten 'illegale' internetters na waarschuwingen'
Ook een gevalletje persoonlijke visie die onterecht op -1 is beland imho

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die reactie staat vol van het woord Maffia en verdient daarom zijn -1 moderatie. Als hij dat ene woordje (dat x aantal keer voorkomt) nou zou veranderen wil ik hem best wel meer geven.

In datzelfde topic heeft deze zijn post aangepast naderhand waardoor de reacties op zijn post opeens niet meer kloppen. De reacties na hem maken dat heel erg duidelijk!
Anoniem: 262517 in 'nieuws: EC staat op afsluiten 'illegale' internetters na waarschuwingen'
Ik wil dit soort gedrag niet belonen en heb er -1 aan gegeven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Is maffia zo'n gewraakt woord dan? Als ik kijk naar hoe de industrie met consumenten om gaat denk ik ook heel vaak het woord maffia ... ben alleen zo handig om het iets beter te verwoorden, dat dan weer wel.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumatroX
  • Laatst online: 31-01-2024
k1n8fisher schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:06:
In datzelfde topic heeft deze zijn post aangepast naderhand waardoor de reacties op zijn post opeens niet meer kloppen. De reacties na hem maken dat heel erg duidelijk!
Anoniem: 262517 in 'nieuws: EC staat op afsluiten 'illegale' internetters na waarschuwingen'
Ik wil dit soort gedrag niet belonen en heb er -1 aan gegeven!
Er is ook iemand die deze reactie een +2 heeft gegeven, lijkt me dat die even een mailtje mag ontvangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:27:
Is maffia zo'n gewraakt woord dan? Als ik kijk naar hoe de industrie met consumenten om gaat denk ik ook heel vaak het woord maffia ... ben alleen zo handig om het iets beter te verwoorden, dat dan weer wel.
De maffia zijn dusdanige criminelen, je kunt iemand net zo goed vergelijken met een nazi, dat vind ik net zo verwerpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ulysses schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:27:
En dat maakt dus ook het verschil in een positieve beoordeling en een negtieve. Dat is waar het hier immers om te doen is. Een nette leesbare FP zonder scheldkanonnades, trolls of flames!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maffia is niet zo'n zwaar woord als nazi. In de spreektaal kom je geregeld dingen tegen die eraan gerelateerd zijn dus om dat nou zwaar te laten wegen... neuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Misschien overdrijf ik het ook wel wat, in ieder geval ben ik het volmondig eens met k1n8fisher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Moet dit nou echt +1 zijn, ik zie niet zoveel meerwaarde... (?) Lijkt me een beetje fanboy/fanboy moderaties of copy-modders...
johnbetonschaar in 'nieuws: Ext4-bestandssysteem komt eindelijk uit ontwikkelfase'
En daaronder gaat het er ook niet echt lekker aan toe, zit bij een aantal te twijfelen over -1 voor het happen naar elkaar.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Heel veel meerwaarde heeft die inderdaad niet, maar het wordt hier wel in perspectief gezet, dat vind ik ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het best een aardige post. Mag wat mij betreft wel een +1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.... een paar moderatoren hier op de teentjes getrapt?!
pinockio in 'nieuws: Ext4-bestandssysteem komt eindelijk uit ontwikkelfase'

Die eerste opmerking is natuurlijk niet netjes, en daarvoor mag er best best enigzins naar beneden gemod worden... Maar de rest van de post heeft dusdanig veel meerwaarde, dat dat absoluut niet geen reden is om 'm naar -1 te modden.

Inhoud maakt 'm gewoon een dikke +1. Aftrek vanwege moderatie opmerking maakt 'm dan eventueel 0, maar een -1 is IMHO een pure mismod.

(edit: link vergeten...)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 175233 op 21-10-2008 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De inhoud vond ik geen dikke +1 en door de combinatie van 0 en klagen/vreemd discussiegedrag een -1 geworden. De andere posts van hem zijn wel beter.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij start met een rant, hij eindigd heel negatief, ik kan er niets anders van maken dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inhoud vind ik maar matig, ik mis onderbouwing. Daarbij komt een flinke rant die ik toch echt wel vrij ongewenst vindt. Wat mij betreft weegt hier het rant-gedeelte zwaarder dan het inhoudgedeelte waardoor ik ook op een -1 terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ehmm... Hoeveel onderbouwing kun je leveren, wanneer je simpele feiten opnoemt... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 175233 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:19:
Ehmm... Hoeveel onderbouwing kun je leveren, wanneer je simpele feiten opnoemt... ??
Misschien dat het voor jou simpele feiten zijn, maar dan zou ik daar ook graag een bewijs van zien. Dat mis ik in zijn post. En als ik dan de discussie verder bekijk dan hadden wat bronnen niet misstaan. Het zal misschien wel juist zijn, maar ik kan hier geen meerwaarde aan toekennen, persoonlijk.

Natuurlijk hoef je voor een +1 geen ultiem goed onderbouwde post neer te zetten, maar ik vind dit gewoon te mager.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 21-10-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laat feiten voor zichzelf spreken ipv deze te larderen met commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Anoniem: 265350 in 'nieuws: Wetenschappers kunnen bedraad toetsenbord op afstand uitlezen' ik vindt dit geen -1 ik heb een neutraal toegekend. Er staan geen dingen in die totaal geen verband houden met het onderwerp.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een bak onzinnige samenzweringstheorieën, ik betreur het absoluut niet dat hij op -1 staat. Al is die in feite inderdaad onschuldig en zou dus wat dat betreft op 0 moeten... Ik weet het nog niet.

Overigens in de catagorie onschuldige grapjes: WTM in 'nieuws: Wetenschappers kunnen bedraad toetsenbord op afstand uitlezen'

[ Voor 29% gewijzigd door Dirk op 21-10-2008 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Nu online
loewie-643- schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:17:
Anoniem: 265350 in 'nieuws: Wetenschappers kunnen bedraad toetsenbord op afstand uitlezen' ik vindt dit geen -1 ik heb een neutraal toegekend. Er staat geen dingen in die totaal geen verband houden met het onderwerp.
Sorry hoor maar ik vind dit een best vergaande post, zoals de beschuldiging dat men hiermee hele groepen mensen afluisterd. Ten eerste zou dat vrij onzinnig zijn aangezien de VS en haar bondgenoten Echelon hebben, dus als ze iemand zouden willen afluisteren zullen ze niet zo moeilijk doen om iets in iemands huis te krijgen. Ten tweede is op deze manier afluisteren vrij arbeidsintensief, het is geschikter om een aantal verdachten scherp mee in de gaten te houden dan om hele groepen te gaan controleren.

Daarnaast vind ik de beschuldiging dat er misschien wel iemand gedood wordt hierom vrij uit de lucht gegrepen. Het doden van personen zou geen enkel nut meer dienen, de technologie is per slot van rekening toch al naar buiten gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dank je, Jorrit, daar heb je inderdaad de argumenten die ik zocht: totaal ongefundeerde beschuldigingen en volledig onzinnige aannames, dat is ruimschoots voldoende voor -1.

Al zal het voor de poster weer een bewijs zijn dat ie gelijk heeft: zie je wel, ze verbergen ook hier wat ik post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Kixtart schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:01:
De inhoud vond ik geen dikke +1 en door de combinatie van 0 en klagen/vreemd discussiegedrag een -1 geworden. De andere posts van hem zijn wel beter.
Kan me hierbij aansluiten. Jammer dat mensen niet inzien dat we niet zitten te wachten op dit soort reacties, althans het "slechte" deel van dit soort reacties. :?

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Best grappige conspiracy eigenlijk. Alleen bullshit van de bovenste plank. Ik kan thuis niet eens een Wifi router opzetten via een G-netwerk door al dat draadstaal dat in het beton zit. Je reinste kooi van Faraday. Alleen via een tikkeltje beter gespecificeerd N-netwerk kan ik een beetje surfen. Let wel, ik zit dan in een hobbykamer tegenover de trap en de router zit onder de trap gemonteerd.
Dan zal vast 1 of andere CIA-pipo mijn electromagnetische straling uitlezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Jorrit schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:41:
[...]

Sorry hoor maar ik vind dit een best vergaande post, zoals de beschuldiging dat men hiermee hele groepen mensen afluisterd. Ten eerste zou dat vrij onzinnig zijn aangezien de VS en haar bondgenoten Echelon hebben, dus als ze iemand zouden willen afluisteren zullen ze niet zo moeilijk doen om iets in iemands huis te krijgen. Ten tweede is op deze manier afluisteren vrij arbeidsintensief, het is geschikter om een aantal verdachten scherp mee in de gaten te houden dan om hele groepen te gaan controleren.

Daarnaast vind ik de beschuldiging dat er misschien wel iemand gedood wordt hierom vrij uit de lucht gegrepen. Het doden van personen zou geen enkel nut meer dienen, de technologie is per slot van rekening toch al naar buiten gekomen.
Ik kan je mening absoluut niet delen. Niet dat ik paranoïde ben, maar zo nu en dan lekt er genoeg naar buiten (zaken die ik als gewone burger voor onmogelijk had gehouden) waaruit blijkt dat toch niet alles uit de lucht is gegrepen wat hij schrijft.

Een paar voorbeelden:
http://www.trouw.nl/nieuws/europa/article1415328.ece
http://www.hln.be/hln/nl/...che-huurmoordenaar-.dhtml
http://www.elsevier.nl/we...ergiftiging-Joesjenko.htm

Maar er gaan ook genoeg geruchten over onderzoekers en ex-CIA medewerkers. Dus beware voordat je dit soort reacties afdoet met dit soort argumenten zoals jij hieronder beschrijft.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oh, er gebeurd zat, alleen bij lange na niet op het niveau dat daar beschreven wordt. Dat is gewoon onzinnig.

Maar laten we het verder niet over de inhoud van deze post hebben, maar alleen over de manier waarop hij gemodereerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jongens..... hier kan bijna alles op -1.........

nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, ben je er zelf nog niet echt bij langs geweest? Of heb je het verkeerde artikel gelinkt? Ik merk niet opvallend veel echt slechte reacties op en ook zie ik geen negatieve powermod bezig daar, teveel reacties nog niet gemod ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 21-10-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Deze: .oisyn in 'nieuws: Wetenschappers kunnen bedraad toetsenbord op afstand uitlezen' heeft nog een klein tikje naar +1 nodig, want mijns inziens wel een correcte moderatie zou zijn :)

Deze lijkt me iets overgewaardeerd. Het is was :+ de beste post van het heel zootje, maar dan nog niet meer als +1 voor een quote en 3 regels tekst imo: TD-er in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen'

[ Voor 29% gewijzigd door asfaloth_arwen op 21-10-2008 17:07 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat tikje heeft ie nu gehad :)

En die ander staat nu op een nette +1, want dat is idd de juiste score.

[ Voor 55% gewijzigd door Dirk op 21-10-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Vind je het gek, die is op GeenStijl geweest... |:(

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156750

Ja, alles ligt aan GeenStijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze rant (zoals de poster zelf aangeeft!) staat bijvoorbeeld nog op +1: Elmo_thefirst in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen'.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Holy crap.... alle GeenStijl- en Fok-idioten zijn kennelijk als bijen op honing op dit artikel afgekomen. Meer dan 90 procent kan idd via het rioolputje naar de -1 ja...

De niet-onderbouwde generalisaties en ronduit trolls en flames vliegen je aardig om de oren daar...

Alsof mensen voor hun plezier in de bijstand zitten zeg. Misschien een enkeling idd, maar het merendeel zit niet echt voor hun plezier in de bijstand zeg maar. Over shortsighted en kortzichtig gesproken... :X
Een heleboel gerant verpakt in een lang jasje ja. Maar uiteindelijk is het 1 procent inhoud en 99 procent ranten. Meer dan een -1 vind ik het ook niet.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 21-10-2008 18:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Als ik daar dan effe op in mag gaan Wildhagen, deze:
mensoc in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen'
Valt mij persoonlijk aan, en daar ben ik not so amused by zoals ik in mijn reactie ook wat genuanceerder aan geef.

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yep, speelt aardig op de man, heb hem dus beloond met de -1 waar hij zo hard naar solliciteerde. Netjes toch? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Elmo_thefirst in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen'

Een heleboel gerant verpakt in een lang jasje ja. Maar uiteindelijk is het 1 procent inhoud en 99 procent ranten.
Laten we wel even eerlijk blijven in de moderatie beoordeling...

Je mag het er niet mee eens zijn, en het is duidelijk op een zeer negatieve toon gepost, maar de post heeft wel degelijk een heleboel inhoud. Hij geeft een hele serie voorstellen voor andere manieren van zaken aanpakken, die zelfs helemaal niet zo raar zijn. Sommige van zijn ideeen worden in andere Europese landen gewoon uitgevoerd.

Hoe je het totaal moet waarderen... Tja.. dat is lastig. Ik zou 'm ook zeker niet meer dan 0 geven, en neig ook naar -1. Maar dat is dan wel volledig vanwege de te negatieve toonzetting, en niet vanwege een gebrek aan inhoud. Vervang negatieve termen als 'bankzitters' door 'langdurig werklozen' en de post krijgt plotseling een heel ander karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ulysses schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:38:
Als ik daar dan effe op in mag gaan Wildhagen, deze:
mensoc in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen'
Valt mij persoonlijk aan, en daar ben ik not so amused by zoals ik in mijn reactie ook wat genuanceerder aan geef.
Tja... als je jezelf als voorbeeld neemt, dan is het niet zo raar dat een reactie dan ook naar jou verwijst... Deze 'persoonlijke aanval' valt wat mij betreft daarom ook zeker niet onder de soort persoonlijke aanvallen die normaal gesproken met -1 wordt beoordeeld.

Als jouw posts in de derde persoon was geschreven, zoiets als 'een kennis van mij.... ' en er was een reactie gekomen, waar iemand zei dat hij vond dat die kennis het te makkelijk nam, dan zou het niet als persoonlijk aanval opgevat zijn.

Het is raar dat wanneer je je zelfs als voorbeeld neemt, er plotseling geen afkeurende reactie meer zou mogen worden geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

Maar dat is net zoiets als het gebruik van het woord "maffia" hierboven... Bankzitters zet in dit geval de toon voor een ranting post ... ik blijf bij mijn -1

En op je tweede bericht:
Ik gaf gewoon aan dat ik mij persoonlijk aangevallen voelde in die post, ik schrijf altijd vanuit mezelf, want ik heb geen zin om een poppenkast op te gaan houden. Mensen die reageren mogen ook wel empathie tonen in plaats van volledig egocentrisch hun eigen subjectieve of bevooroordeelde beleving op mijn verhaal te projecteren zoals in dit geval.

[ Voor 54% gewijzigd door Ulysses op 21-10-2008 20:54 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Dirk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:13:
Oh, er gebeurd zat, alleen bij lange na niet op het niveau dat daar beschreven wordt. Dat is gewoon onzinnig.

Maar laten we het verder niet over de inhoud van deze post hebben, maar alleen over de manier waarop hij gemodereerd is.
Ja, maar hangt blijkbaar één-op-één samen.
Dus van mij een 0.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Vind zowel die als deze:
kid1988 in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'
nou niet echt heel grappig ofzo.. beetje flauw. Moet je die dingen echt 1 modden? Ik bied -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Er zitten hier waarschijnlijk meerdere personen te zieken met de moderatie omdat de mening van meerderen hen niet aanstaat: nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update

Om 2 reacties van mezelf aan te halen:
n00bs in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'

n00bs in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De eerste kan nét een 0 hebben, maar de tweede is echt een regelrechte -1 waard. Zie deze post voor de reden waarom.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:48

n00bs

Het is weer Zomer!

wildhagen schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:46:
De eerste kan nét een 0 hebben, maar de tweede is echt een regelrechte -1 waard. Zie deze post voor de reden waarom.
Alleen al de uitspraak dat die eerste net aan een 0 kan hebben? :|
Dan mag jij mij duidelijk maken waarom jij vindt dat dit net aan is, enkel mijn situatie wordt er beschreven. Toch vreemd als dat al bijna een -1 oplevert.

Blijkbaar communiceren jij en ik totaal anders of jij voelt jezelf gelijk aangesproken met mijn reactie vanwege een eigen situatie of situatie van bekenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

n00bs schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:49:
[...]

Blijkbaar communiceren jij en ik totaal anders of jij voelt jezelf gelijk aangesproken met mijn reactie vanwege een eigen situatie of situatie van bekenden.
Jammer dat je het weer op de man moet gaan spelen.... moeten we je nu nog serieus nemen of kunnen we dat ook wel achterwege laten, of hoe zit het nu? Kan hier nooit worden gediscussieerd zonder dit soort onder-de-gordel technieken?

Modereren heeft niks met inhoudelijke mening te maken, maar met de opbouw, onderbouwing, toonzetting, argumentatie etc, van reacties.

Lees de moderatie-FAQ eens, daar staat dat allemaal uit gelegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben het met wildhagen eens. De eerste post heeft nog enigszins inhoud, al kent deze een behoorlijk ranterig karakter waardoor een -1 ook niet zou misstaan. De tweede vind ik een duidelijke rant en niets anders dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
n00bs schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:43:
(...) omdat de mening van (...)
Je weet dat het moderatiesysteem op Tweakers niet meninggebaseerd is? Het is dus niet zo dat je +1/+2 geeft als je het er mee eens bent en -1 of 0 als je het er niet mee eens bent. Zo werken Kudos bij Geenstijl, die zijn meninggebaseerd en voor die situatie werkt dat. Het moderatiesysteem op T.net geeft aan of je je post goed onderbouwd hebt, voorzien is van een nette introductie en eindconclusie. Met andere woorden, of je post op niveau iets bijdraagt aan meerwaarde ten opzichte van het artikel.

Dan neem ik er even jouw reactie bij:
Echt belachelijk dit!

Lekker mensen stimuleren om werkloos te zijn en de economie omzeep te helpen en lekker dom van die bepaalde partijen die hierachter staan!

Stimuleer mensen om te werken ipv misbruik te maken van dit systeem.
Net alsof ik veel verdien?! ik heb het een stuk moeilijker dan vele die opzettelijk!!!! werkloos zijn met een zielig verhaal en vervolgens bijna alles gratis of goedkoper krijgen.

Je kan in dit land beter werkloos zijn dan niet teveel verdienen en wel keihard werken en hoge lasten. En als je teveel verdient dan wordt gelijk de helft van jouw salaris ingepikt :r
Wat je mening is in het stuk wat je schrijft, dat is duidelijk. Het gaat hier om hóe je die mening neerschrijft. Je had het ook normaal kunnen verwoorden, zonder het nog aan te sterken met een kots-smilie. Een en ander wordt duidelijk als je pagina 2 van de ModFAQ er bij pakt.
Het is absoluut niet de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die in strijd is met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een -1, enkel vanwege het meningsverschil. Een kritische noot is niet automatisch een troll of flamebait. De kwaliteit van de argumentatie is bepalend voor de waardering van een reactie.
De laatste zin zou het duidelijk moeten maken, het is niet de mening, maar de argumentatie van die mening die een post een bepaalde score oplevert. Aangezien jij jouw post niet beargumenteerd, maar alleen even rant tegen mensen met een uitkering, krijg je van mij een -1. Niet omdat ik het niet eens kan zijn met je, maar vanwege de toon van de post.

Even nog over naar een ander onderwerp, in de ModFAQ staat op pagina 2 dat PowerMods en ProMods een weging van drie hebben in plaats van vijf. Typo?
De moderatiepopup kan uitgeklapt worden om zichtbaar te maken hoeveel moderaties er op de verschillende scoreniveaus zijn gedaan en wat de op één decimaal afgeronde gemiddelde score van de reactie is. Moderaties van expertmoderators tellen twee keer meer en die van ProMods en PowerMods drie keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Nu online
Megaflix schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:53:

Even nog over naar een ander onderwerp, in de ModFAQ staat op pagina 2 dat PowerMods en ProMods een weging van drie hebben in plaats van vijf. Typo?
Verouderd, vroeger was het 3 keer, daarna is het verhoogd tot 5 keer omdat dat wat meer zoden aan de dijk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWubs
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-05 20:41
Zomaar een suggestie, maar misschien is het wel wat om soms de comments uit te zetten. Bij newsposts zoals die over de Groningse minima is het gewoon vragen om 'spam'. Bovendien zorgen dit soort newsposts er voor dat mensen niet meer objectief modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waar zie jij voorbeelden van niet-objectief gemodde reacties dan? Is wel zo handig dat je dat meldt natuurlijk, dan kan dat rechtgezet worden.

Over is het uitzetten van de mogelijkheid tot reageren wel een hele drastische maatregel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:56:
Over is het uitzetten van de mogelijkheid tot reageren wel een hele drastische maatregel.
Om heel eerlijk te zijn ben ik het wel eens met het voorstel. Net zoals in de forumtopics over dit soort onderwerpen zie je het Fok! gehalte heel hoog worden, en komt het populisme nogal boven in de bijdragen, met de lange lijst van -1's tot gevolg.

Je kunt er bij dit soort onderwerpen gewoon op rekenen dat mensen die verder dan hun neus kijken niet eens meer zin hebben te reageren in een dergelijke zee van "stront". Het is echt vechten tegen de bierkaai, en dan kan je beter de reactiemogelijkheid uitzetten :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Zo'n reactie als MrBigfield in 'productreview: Logitech Illuminated Keyboard review door Aerogenes' op een product review moet toch niet direct weggemodereerd worden. Een 0 lijkt mij hier meer op zijn plaats.

Zo ook de reactie daarop (Aerogenes in 'productreview: Logitech Illuminated Keyboard review door Aerogenes'), waar de reviewer alleen maar even antwoord geeft, mag toch van een 0 voorzien worden IMHO.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 07-05 21:46
Pjerry schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 01:21:
Zo'n reactie als MrBigfield in 'productreview: Logitech Illuminated Keyboard review door Aerogenes' op een product review moet toch niet direct weggemodereerd worden. Een 0 lijkt mij hier meer op zijn plaats.
Yep, zeker een 0, dat staat zelfs letterlijk in de ModFAQ.
Quote: Reacties die de schrijver van de review een spreekwoordelijk schouderklopje geven, zijn niet uit den boze, zelfs zonder onderbouwing, behoren met een neutrale score van 0 beoordeeld te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
34749 in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'
Simpel nulletje in mijn ogen, maar krijgt nu +1's en +2's van iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

nog 1 tikje en hij staat er, de mijne was net niet genoeg.

Ken ik jou?

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.