All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Zie:
nieuws: Domeinregistratie .me-tld open voor grote publiek
(Er was ook al een .vla nieuwsbericht eerder dacht ik)
Gewoonlijk de eerste korte grapjes op 0 en na een tijdje deze korte op -1. Grapjes met wat meer tekst dan '<iets>.vla' kunnen wel op 0 blijven.
Edit:
Valt trouwens nog mee
[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2008 10:02 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Dat deze post meermaals een +1 krijgt begrijp ik echt niet. Hij is volledig gevoelsmatig opgebouwd(alles is pure mening en mist feiten), is suggestief over wat iemand wel/niet mag denken("maak je beter druk om je eigen leven") en naar mijn mening mist het ook een groot stuk aan relativering en realiteit.
[edit] Ondertussen staat hij niet meer op +1. Er heeft nog iemand extra neutraal gestemd.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 11:00 ]
Die reactie zou gezien het moderatiebeleid zoals mij ook werd verteld dus ook een -1 verdienen. Wat dit persoon doet en hoe deze dit meldt is exact hetzelfde zoals ik in bepaalde postings deed, echter met een totaal tegenovergestelde mening.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:59:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2802639
Dat deze post meermaals een +1 krijgt begrijp ik echt niet. Hij is volledig gevoelsmatig opgebouwd(alles is pure mening en mist feiten), is suggestief over wat iemand wel/niet mag denken("maak je beter druk om je eigen leven") en naar mijn mening mist het ook een groot stuk aan relativering en realiteit.
[edit] Ondertussen staat hij niet meer op +1. Er heeft nog iemand extra neutraal gestemd.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Naar mijn mening is de eerste post van je een 0 waard, want het is een mening (maar die moet prima kunnen).n00bs schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:09:
[...]
Die reactie zou gezien het moderatiebeleid zoals mij ook werd verteld dus ook een -1 verdienen. Wat dit persoon doet en hoe deze dit meldt is exact hetzelfde zoals ik in bepaalde postings deed, echter met een totaal tegenovergestelde mening.
De tweede post is echter buiten een mening ook een rant zonder onderbouwing, vandaar dat ik deze ook op -1 zou zetten als ik zou moderaten.
Je kan dan misschien wel een punt hebben op bepaalde dingen, maar als je dat op een bruuske manier neerzet zonder onderbouwing, dan gaat je mening veel minder snel worden geappreciëerd.
En inderdaad, ik heb ook het gevoel dat moderatie van de meerderheid veel te veel op emoties gebaseerd is. Dat is ook de reden waarom ik niet meer modereer.
Verwijderd
Kan deze post niet gewoon verwijderd worden? Wat mij betreft is dit hier gewoon een lichte vorm van racisme ... grapjes moeten kunnen maar de politiek hoort niet thuis in dit topic ...
[ Voor 0% gewijzigd door Kixtart op 22-10-2008 11:38 . Reden: +s ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Hij krijg ook een +2 ... WTF?Kixtart schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:34:
Zo erg vind ik hem ook weer niet, maar ik was wel van mening dat hij ongewenst is en zo te zien waren niet veel moderators het met me eens
☻/
/▌
/ \
Heeft aardig wat -1's gehad. Is wmb een duidelijke onschuldige 0.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Lijkt me toch wel een -1, compleet off-topic.
Zoals wel heel veel reacties in dit bericht, met oa mensen die gaan uitleggen wat hopjesvla is

Ik geloof dat je nog steeds niet begrepen hebt wat er wordt bedoeld. Volgens mij is het zonde van de ruimte om er nog meer woorden aan te besteden.n00bs schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:09:
[...]
Die reactie zou gezien het moderatiebeleid zoals mij ook werd verteld dus ook een -1 verdienen. Wat dit persoon doet en hoe deze dit meldt is exact hetzelfde zoals ik in bepaalde postings deed, echter met een totaal tegenovergestelde mening.
Zoals de Fransem zeggen : C'est le ton qui fait la musique
Ik dacht dat ik de enige was die inzag dat het geen -1 reactie was, wilde de reactie nog posten, maar gelukkig heb jij het al gedaan. Dus IMO absoluut een 0 (en daar staat hij nu ook op)..oisyn schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:22:
Croga in 'nieuws: Groningen: minima moeten flatscreen kunnen kopen - update'
Heeft aardig wat -1's gehad. Is wmb een duidelijke onschuldige 0.
[ Voor 34% gewijzigd door Pjerry op 22-10-2008 14:05 . Reden: reactie op .oisyn toegevoegd ]
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Swelson in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'
een -1 wat mij betreft.
Onze tweakers zijn wel consequent met hun grapjes. Exact dezelfde, maar dan exact, een paar maanden geleden langs zien komen....

Hier moest ik , als Nederlander, dan toch wel weer om lachen. Vind het een prima reply, wat mij betreft een 0.Heikanu schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:19:
pieterdebie in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'
Lijkt me toch wel een -1, compleet off-topic.
Zoals wel heel veel reacties in dit bericht, met oa mensen die gaan uitleggen wat hopjesvla is
[ Voor 67% gewijzigd door Pjerry op 22-10-2008 13:59 . Reden: consequent zijn.../ reply op Heikanu ]
Pjerry leest de les....
☻/
/▌
/ \
Ik heb die hele subdraad (als off-topic) op -1 gemodereerd. Ik vind het wel onschuldig, ben jij van mening dat je daar gewoon 0 moet modereren (kan ik me best in vinden). Nu -1 gedaan, omdat het volgens mij zo in FAQ beschreven staat.Kixtart schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:57:
Ik vond eigenlijk die subdraad niet zo heel vervelend. Ze gaan even door over www en het is offtopic, maar dat gebeurd wel vaker als er aanleiding voor is.
Pjerry leest de les....
Iets anders: een scherpe reactie: SirNobax in 'productreview: Logitech G15 Gaming Keyboard review door Toppe'. Maar is die te scherp, of kan die nog op 0? Hij wijst er (terecht) op dat de review nogal te kort schiet, maar ik zit me nog af te vragen of de toon wel kan...
[ Voor 56% gewijzigd door Dirk op 22-10-2008 14:42 ]
Verwijderd
Een expert of 2 mods hebben daar een +2 voor over, vind ik een dikke mismod. De reactie hoort gewoon op -1.
Edit: Er nu ook een +1 uitgedeeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 15:29 ]
Ik vind het absoluut niet kunnen. Van mij mogen dit soort reacties nog wel een -2 krijgen. Respect voor elkaar is toch het minste wat je mag verwachten.Dirk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:38:
[...]
Iets anders: een scherpe reactie: SirNobax in 'productreview: Logitech G15 Gaming Keyboard review door Toppe'. Maar is die te scherp, of kan die nog op 0? Hij wijst er (terecht) op dat de review nogal te kort schiet, maar ik zit me nog af te vragen of de toon wel kan...
De review is kort (eentje waardert het zelfs!), maar hij heeft in ieder geval de moeite genomen om de review te schrijven.
Je kunt ook met opbouwende kritiek corrigeren. Ik doe dat heel vaak en merk dan dat dat zelfs heel positief ontvangen wordt door de reviewers.
Een zeer dikke -1
[ Voor 0% gewijzigd door Pjerry op 22-10-2008 15:16 . Reden: "sommigen" gewijzigd in "eentje" ]
Pjerry leest de les....
Verwijderd
WTH? Ik kreeg 2 keer een -1 ... kan iemand zeggen waarom?
Ah, dat mistte ik dus... het opbouwende deelPjerry schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:13:
[...]
Ik vind het absoluut niet kunnen. Van mij mogen dit soort reacties nog wel een -2 krijgen. Respect voor elkaar is toch het minste wat je mag verwachten.
De review is kort (eentje waardert het zelfs!), maar hij heeft in ieder geval de moeite genomen om de review te schrijven.
Je kunt ook met opbouwende kritiek corrigeren. Ik doe dat heel vaak en merk dan dat dat zelfs heel positief ontvangen wordt door de reviewers.
Een zeer dikke -1
Geen idee, dubbel is het zo te zien niet en een andere reden kan ik niet verzinnen. Wel is het zo dat je vrij snel was met het posten van je reactie hier. Je reactie was nog maar een uur oud en door een persoon gemodereerd, dat zegt natuurlijk niets over de eindscore.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:16:
Verwijderd in 'nieuws: Intel bekritiseert 'trage' ARM-processor van de iPhone'
[ Voor 117% gewijzigd door Dirk op 22-10-2008 15:20 ]
Wat stond er voor je wijziging?Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:16:
Btw waar maak je je druk om, staat toch op nul, hoort dus helemaal niet thuis in dit forum.
Pjerry leest de les....
Dat lijkt me een mismod idd. Ik vind het een 0Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:16:
Ja, nu staat ie op 0 ja, nadat het hier is gepostPjerry schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:
Btw waar maak je je druk om, staat toch op nul, hoort dus helemaal niet thuis in dit forum.

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 22-10-2008 15:23 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Toen hij hier gepost werd stond ie nog op -1Pjerry schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:21:
[...]
Wat stond er voor je wijziging?
Verwijderd
Toen ontbrak de tweede paragraaf.
Omdat ik graag wil weten wat er mis is met m'n posts, maar je hebt gelijk dat het hier niet past.Btw waar maak je je druk om, staat toch op nul, hoort dus helemaal niet thuis in dit forum.
[edit] En zoals hierboven vermeld wordt stond hij inderdaad eerst op -1.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 15:26 ]
Ja, blijf ik toch bij mijn standpunt. De post is nauwelijks een uur oud. Je kunt dan nog niet echt over mismodden praten, als er één expert of 2 newbies een -1 hebben gegeven.Dirk schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:23:
[...]
Toen hij hier gepost werd stond ie nog op -1
hmmm, we vallen in de herhalingen, ik typ niet snel genoeg
[ Voor 8% gewijzigd door Pjerry op 22-10-2008 15:29 . Reden: hmmmm, enz. ]
Pjerry leest de les....
Eén expert, een 'gewone' mod kan een reactie niet effectief op -1 zetten en dat stond ie welPjerry schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:27:
als er één expert of 2 newbies een -1 hebben gegeven.
Verwijderd in 'nieuws: Anti-stemcomputerstichting klaagt waterschappen aan '
Op deze flame is als volgt gereageerd:
j-a-s-p-e-r in 'nieuws: Anti-stemcomputerstichting klaagt waterschappen aan '
Deze reactie staat op 0, maar hoort imo op -1. De gegeven +1 is in ieder geval zeker een mismod.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dan dit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2802507
Bekritiseerd het modsysteem, rant over VVD imho, al legt die het nog zo subtiel uit ... toch -1 waardig. (Ik stem zelf trouwens GL dus ik ben het wel met hem eens, maar objectief modden zegt mij dat deze op -1 hoort)
Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Virussen? Scan ze hier!
Dan deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2802639
Ik vind het een goed onderbouwde mening, en voor een poll-reactie best +1 waardig. Eens?
(De reactie is wel gewijzigd, maar ik weet niet in welke mate, zoals het er nu staat is het een +1 imho)
Jammer dat jij niet meer moddereert! Als ik jouw reacties zo lees hier en dan dit laatste zinnetje krijg ik juist de indruk dat jij wel volgens de FAQ wil modden! Juist dat soort mensen hebben we nodig om tegenwicht te geven aan die papagaai/meningmodders. Als je door dat soort modders jouw rechten kwijt zou raken, en die kans is niet zo groot als je voldoende modt, kan je dat altijd nog even aankaarten bij een Powermod en die kunnen jouw je rechten weer terug geven!Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:22:
En inderdaad, ik heb ook het gevoel dat moderatie van de meerderheid veel te veel op emoties gebaseerd is. Dat is ook de reden waarom ik niet meer modereer.
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
De poster verteld eigenlijk niets interessant en stuurt ook nog een semi flame de wereld in. Hoe beoordelen jullie deze?
En wat met deze: mor0n in 'nieuws: Microsoft: wij zijn niet bang voor iPhone of Android'
Enkel een youtube linkje? Heb het filmpje nog niet bekeken maar dit vind ik de manier van posten niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 22-10-2008 22:52 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Bor de Wollef: Nul en -1 in volgorde
Het plaatsen van enkel een link zonder toegevoegde informatie komt op mij over als link-spamming zelfs al is het youtube en geen persoonlijke site. Als hij de post aan past met waarom mensen die youtube film moeten bekijken en dit in relatie tot het topic is, wordt het een heel ander verhaal.
Helemaal eens. -1'sMegaflix schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:19:
Ik zet ze allebei op -1. Alleen een YouTube-linkje zonder omschrijving is geen beargumenteerde reactie. Dat is als een ingeseald boek zonder cover. Die andere had een 0 gekregen als hij niet meteen alle windows-gebruikers sukkelaars noemt die virussen verspreiden, -1 dus.
Vette -1 lijkt mij zat.
[ Voor 26% gewijzigd door Pjerry op 23-10-2008 01:46 . Reden: .oisyn ]
Pjerry leest de les....
Virussen? Scan ze hier!
Je bent me net voor, van mijn kant ook een -1 voor deze fipowildhagen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:05:
De modmisbruiker die deze harde troll een +2 geeft mag zijn rechten wel verliezen lijkt me, d'r is maar één juiste score voor deze reactie en dat is de -1.
OpenMinded in 'nieuws: Microsoft: wij zijn niet bang voor iPhone of Android'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft: wij zijn niet bang voor iPhone of Android'
De newspost gaat over een TLD, om er dan allerlei andere politiek bij te betrekken lijkt me dan wat offtopic? En als er dan ook nog de nazi's bijgehaald worden, kan ik er niet meer dan een 0 van maken.
De +2 lijkt me sowieso een meningmodder...
Virussen? Scan ze hier!
Hoger dan een 0 is die reactie iig niet.
Gehele offtopic threads -1 modden doen we niet zo maar héDirk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:49:
Ik zit me nog af te vragen of die hele thread niet op -1 moet wegens offtopic...
Dit alles met grenzen (offtopic gaan binnen offtopic threads is natuurlijk wel opnieuw een -1) natuurlijk, maar je kunt niet mensen gaan straffen voor het feit dat ze nog een goede discussie proberen te maken van een offtopic reactie.
Dat terzijde, is de genoemde reactie een 0 inderdaad.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Alleen de eerste omlaag modereren zou alleen zinvol zijn wanneer het thread systeem op basis van de eerste post een sub-thread uit of inklapt. Maar dat doet het niet...
Dat zou kunnen, maar dat is v.z.i.w. niet het beleid van de crew op dat gebied.Dirk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:45:
Volgens mij hebben we daar wel eens vaker een discussie over gehad en is er nooit echt een overeenstemming bereikt. Persoonlijk ben ik van mening dat het reageren op offtopic posts net zo slecht is het als het plaatsen van de eerste offtopic post. En voor zover ik me herinner waren er nog verscheidene mensen het met me eens.
Dat is inderdaad een van de redenen. Zelfs uit een bar slechte offtopic reactie op het artikel, kunnen zeer interessante discussies volgen. Voorbeelden zijn overal wel te vinden eigenlijk.wildhagen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:46:
Nou ja, als je reageert op een offtopic-post, maar daarin ontopic reageert lijkt me dat niet per definitie slecht, eerder goed, omdat het een poging is de boel weer ontopic te krijgen
We moeten niet vergeten dat we modereren om een scheiding in reacties aan te brengen op kwaliteit. Het straffen van mensen die slechte reacties plaatsen komt op de tweede plaats. Mensen die dus nog het beste (proberen te) maken van een offtopic thread kun je eigenlijk niet straffen daarvoor.
Het signaal is toch al duidelijk als de eerste reactie een harde -1 krijgt? Hij is immers diegene die offtopic ging. Mensen die op hém reageren reageren eigenlijk gewoon ontopic, hoewel dat niet het onderwerp van het nieuwsartikel is. Natuurlijk heeft dat grenzen. We gaan geen discussies over bier en vrouwen houden, bij een artikel over het SIDN.Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 14:42:
Ik ben het wel met je eens DirkW... Als je alleen de eerste off-topic bestraft, dan heeft het helemaal geen zin meer om aftrek voor off-topic te geven. De rest blijft immers toch zichtbaar.
Maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel
[ Voor 7% gewijzigd door Cloud op 23-10-2008 15:32 ]
Ik beschouw niet het puur reageren op offtopic reacties als ongewenst, zoals ik in mijn vorige reactie probeerde duidelijk te maken vind ik het ongewenst wanneer mensen beginnen over een offtopic onderwerp en vind ik het net zo ongewenst wanneer andere mensen verder gaan over ditzelfde offtopic onderwerp.Cloud schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:28:
Het signaal is toch al duidelijk als de eerste reactie een harde -1 krijgt? Hij is immers diegene die offtopic ging. Mensen die op hém reageren reageren eigenlijk gewoon ontopic, hoewel dat niet het onderwerp van het nieuwsartikel is. Natuurlijk heeft dat grenzen. We gaan geen discussies over bier en vrouwen houden, bij een artikel over het SIDN.
Maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel
edit:Ik zie trouwens dat meerdere mensen puur het reageren op offtopic reacties als ongewenst beschouwt; waar komt dat ei'k vandaan?Ik zie dat helemaal niet als ongewenst namelijk. Slechte replies zullen toch altijd op -1 belanden.
Als ik dus eenmaal heb besloten om voor een post over een offtopic onderwerp een bepaalde hoeveelheid punten af te trekken, vind ik het ook niet meer dan logisch om dezelfde hoeveelheid punten af te trekken bij de volgende die (puur) over dat offtopic onderwerp verder gaat.
Vind ik nu niet echt een +2 waard. Leuk dat hij het opgemerkt heeft, maar verder voegt het imo niet verschrikkelijk veel toe. Had hij misschien zelfs beter in Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 28 kunnen zetten.
Virussen? Scan ze hier!
is absoluut off-topic (vindt hij overigens zelf ook).
Om die reden is een +1 IMO onterecht.
Pjerry leest de les....
Misschien dat een Powermod hier dan ook even naar kan kijken? Heeft +2 gekregen en 8x +1. Dat houdt hem wel boven de -1 waar hij hoort maar dat is natuurlijk strategisch/meningmodden!Pjerry schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:25:
IceBlue in 'nieuws: Vlaanderen start aanvraagprocedure voor eigen topleveldomein'
is absoluut off-topic (vindt hij overigens zelf ook).
Om die reden is een +1 IMO onterecht.
Hoezo? Het kan ook 4x expert of 8x beginner zijn. (Of als er op het moment van jouw post 5x +1 stond 2x expert+ 1x beginner...)Megaflix schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:14:
Een iemand die daar +1 voor geeft heeft een weging van 5x
Fixedwildhagen schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:49:
Een link naar een methode om beveiligingen te omzeilen lijkt me niet heel erg wenselijk op de FP?
☻/
/▌
/ \
Dat is toch wel enigsinds kwalijk lijkt mij zo.... (tenzij het een misklik is uiteraard)Megaflix schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:14:
Een iemand die daar +1 voor geeft heeft een weging van 5x
When you only live once, try not to die?
Hij is crewlid en heeft daarom die mogelijkheden wel maar maakt daar meestal geen gebruik van! Zodra de naam in een kleurtje staat dan kunnen ze automatisch meer dan wij arme zwartjoekels!Dirk schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:03:
Ik zie 'Modstatus Expert' staan, dat doet mij vermoeden dat hij geen powermodkrachten heeft?
Waarom die op +1 hoort is me een raadsel... en ook zo vaak weer ... copy copy copy ...
Nog 1 zelfde verhaal:
Floor in 'nieuws: Chinese advocaat klaagt Microsoft aan wegens installeren van wga'
[ Voor 15% gewijzigd door Ulysses op 24-10-2008 10:26 ]
Is deze reactie niet gewoon een troll en dus -1? Een beschuldiging van omkoping en corruptie zonder onderbouwing is op zijn zachtst gezegd niet netjes....
Virussen? Scan ze hier!
Nou voor 6 uur istie nog te corrigeren ... lijkt me echt geen +1 (al is het wel een beetje grappig, maar imho geen +1)
@wildhagen: Doordat de onderbouwing van de beschuldiging mist vind ik em ook -1 waard. (Lijkt een beetje op de PVV die in het nieuws kwam vanochtend met loze beschuldigingen
[ Voor 27% gewijzigd door Ulysses op 24-10-2008 11:52 ]
Verwijderd in 'nieuws: Tussentijds gepatcht Windows-lek wordt al misbruikt'
Pjerry leest de les....
Waarom vind je eigenlijk dat ie zo hard een -1 zou moeten zijn?k1n8fisher schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:11:
[...]
Misschien dat een Powermod hier dan ook even naar kan kijken? Heeft +2 gekregen en 8x +1. Dat houdt hem wel boven de -1 waar hij hoort maar dat is natuurlijk strategisch/meningmodden!
Ik zie geen ongefundeerde flames.
Het is ook geen troll, hoewel ik begrijp dat dat moeilijker te herkennen is voor ons Nederlanders. De voorbeelden zijn zo absurd dat je automatisch het gevoel krijgt dat het wel een troll moet zijn, want zoiets zou in Nederland onmogelijk zijn.
Het is ook niet off-topic. De onderliggende oorzaak van de roep om een nieuw TLD lijkt me wel on-topic
Ik zie ook argumenten om de mening te onderbouwen in de vorm van die voorbeelden.
-1 vind ik echt veel te laag.
(Dat zeg ik dan als 100% Nederlander, die wel een aantal jaar in België gewoond heeft)
Gebruik gewoon normale bewoordingen, en als je daartoe mentaal niet in staat bent, reageer dan gewoon niet, zou ik zeggen.
Virussen? Scan ze hier!
Op zich voel ik er ook wel voor dat mensen gewoon normale benamingen moeten gebruiken en anders aftrek kunnen verwachten. (of zou dit weer de zoveelste persoon zijn die gewoon niet meer kan spellen?)
Maar dan zouden we dat als algemene regel moeten gaan hanteren. (dacht niet dat dat nu al zo was?)
Dit soort gedrag is vast heel leuk voor 10-jarigen, maar als je 23 bent (volgens zijn profiel) mag je toch wel iets meer IQ verwachten lijkt me.
Overigens heeft dit met dyslexie of niet kunnen spellen imho net zoveel te maken als de drol die mijn kat vanochtend gelegd heeft. De rest van zijn reactie is namelijk wel OK qua spelling (even los van geen hoofdlettergebruik etc).
Virussen? Scan ze hier!
Golodh in 'nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's'
De poster opent al met een flame. Voor mij geen +1 waar de post nu op staat.
Deze post is een dubbelpost van deze: kluyze in 'nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's' .
[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 25-10-2008 10:55 ]
Pas op met wat je zegt.Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:24:
Ik heb er ook een -1 voor gegeven. Geenstijl-taal of niet, men moet gewoon normaal kunnen spellen. Van MSN taal ben ik ook niet gecharmeerd.
Maak een duidelijk onderscheid tussen moedwillige "verschrijvingen" en taalfouten. Want dat laatste....... het lijkt wel of niemand meer voudloos kan schrijven tegenwoordig.
Pjerry leest de les....
Tja, bij een moedwillige verschrijving valt het bij mij onder de "M$" categorie en dus -1 (tenzij de post verder erg goed is).Pjerry schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:53:
[...]
Pas op met wat je zegt.
Maak een duidelijk onderscheid tussen moedwillige "verschrijvingen" en taalfouten. Want dat laatste....... het lijkt wel of niemand meer voudloos kan schrijven tegenwoordig.
Het ziet er voor mij uit als sarcasme. Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk. De rest van zijn verhaal maakt het niet echt duidelijk.Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:53:
Wat vinden jullie van deze:
Golodh in 'nieuws: BMW wil opensourceplatform in auto's'
De poster opent al met een flame. Voor mij geen +1 waar de post nu op staat.
[ Voor 5% gewijzigd door Dirk op 25-10-2008 13:49 ]
Zie eerste reactie + comments.
Ben ik de enige die achterlijk is, of hoort meneer de egoist weggemod te worden, en niet de reacties?
Homey — Critics are those without skills to create.
Veel voegt de 1e post niet toe, maar hij is ook niet echt negatief, een 0 kan dus wel, hoewel een -1 ook wel kan, beiden zijn OK.
Jouw eigen post, daaronder is echter een op de man gespeelde flamebait, en die verdiend dus een harde -1 (de andere reactie ook overigens, om dezelfde reden).
Overigens is dit daarvoor het verkeerde topic, dit is het goede topic: Het kleine-mismoderatietopic deel XI
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2008 14:30 ]
Virussen? Scan ze hier!
Overigens hoorde jouw reactie thuis in Het kleine-mismoderatietopic deel XI
De rechter mag toch ook een mening hebben in een rechtszaak, dus waarom modjes niet?
Homey — Critics are those without skills to create.
Omdat modereren niet op mening gaat. Zoals ik al eerder zei, en zoals ook uitgelegd word in de mod-FAQ overigens.WeeJeWel schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:37:
Ach, het zal wel. De filter gaat nu bij mij op +1.
De rechter mag toch ook een mening hebben in een rechtszaak, dus waarom modjes niet?
Virussen? Scan ze hier!
Ik vind het persoonlijk een -1, en wel om twee redenen: ten eerste het moderatiegezeik, en ten tweede is het niet meer dan een aanname (zonder onderbouwing) die wat negatief/licht ranterig overkomt. Een 0 is nog wel te verdedigen, maar die +1 lijkt me een meningmodder.
Hmm, kennelijk leest er hier iemand mee, want de +1 is nu veranderd naar een 0. Misschien had de meningmodder in kwestie toch geen guts
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 25-10-2008 15:19 ]
Virussen? Scan ze hier!
(direct linkje want jouw url werkte hier niet: torp in 'nieuws: Intel heeft spijt van opmerkingen over iPhone-processor')
[ Voor 0% gewijzigd door Kixtart op 25-10-2008 15:29 . Reden: Je hebt het al gefixed zie ik :) ]
☻/
/▌
/ \
Virussen? Scan ze hier!
Dit topic is gesloten.