Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.040 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Dank voor de bijval. Ik zou zeggen: gaat uw gang. :P

[ Voor 3% gewijzigd door torp op 25-10-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deze eerste reactie mag van mij toch echt wel een onschuldige 0 krijgen.

g4wx3 in 'nieuws: Distributed.net rondt zoektocht naar OGR-25 af'

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb er geen 0 voor gegeven gezien de post bij nieuws staat.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Even teruglezend naar een nieuwsbericht van afgelopen dinsdag (21-10: nieuws: Android- en iPhone-versies Firefox blijven uit) waarbij het me opviel dat minstens de helft van de moderaties heel erg subjectief zijn gedaan. De objectiviteit van de moderaties in dat artikel is compleet zoek als je het mij vraagt. Er zijn een groot aantal reacties die op bijv. -1 staan terwijl ze op +1 of 0 hadden moeten staan omdat ze iets bijdragen of juist een hele nuttige bijdrage zijn. Er zijn een aantal reacties als neutraal gemod terwijl deze wel als ongewenst gemod hadden moeten worden. Maar een zeer klein aantal is juist gedaan. Gezien het onderwerp was dit eerlijk gezegd ook wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:47
Zou iets specifieker kunnen aangeven om welke reacties het gaat? Als ik zo over de thread heenlees zie ik vooral heel veel offoptic reacties die zo rond de 0/-1 staan, wat mijns inziens een vrij terechte score zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Er staan wel aardig wat reacties met een -1, maar ik denk de meeste wel gerechtvaardigd zijn aangezien er aardig wat nutteloze reacties en MS-bash reacties staan.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat helpen bij ontwikkeling advanced message queuing protocol'
Deze zou volgens mij best op 0 kunnen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, complottheorien als deze:
Later als de standaard de hegemonie van de incumbent (vermoedelijk ibm) ondermijnd heeft kan ms zijn eigen extensies toevoegen (embracen and extend *) en de plaats van de oude monopolist overnemen.
Vind ik toch eigenlijk niet kunnen hoor.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies, had hem al eerder gemeld. Vind het gewoon een trollerige/ranterige post, -1 dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind het ook een -1. Het is leuk opgeschreven maar eigenlijk is alles wat er staat dat Microsoft op geniepige wijze op alle gebieden een monopolie wil krijgen. Dat vind ik ook ongewenst.
/me RoD zit een lang weekend in Parijs dus is niet veel aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:49

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook ik heb een -1 gegeven waar de post nu ook vrij stevig op staat verankerd. De reden is reeds door jullie aangegeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 26-10-2008 10:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die +2 die er nu bijgekomen is, is zo te zien nog een "expert" ook nog.... hoewel de term "modmisbruiker" beter op zijn plaats is...

Verder kunnen imho alle reacties in deze subthread naar -1 wegens trolling (enkele reacties) of hopeloos zwaar offtopic...

En deze reactie lijkt me toch geen -1 waard?

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 26-10-2008 15:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

wildhagen schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:48:
Verder kunnen imho alle reacties in deze subthread naar -1 wegens trolling (enkele reacties) of hopeloos zwaar offtopic...
Alles wat daar op -1 hoort staat er mooi solide op :)
En deze reactie lijkt me toch geen -1 waard?
Nee, de discussie over hoe zwaar Vista is kan nog wel bij dit onderwerp, vooral als het op deze manier onderbouwd is. Een 0 van mij.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

In mijn ogen is deze geen -1 waard, het is een reaktie in de meuktracker en zou dacht ik iets minder streng gemod worden. Ik heb een 0 gegeven.

HoeZoWie in 'meuk: Virtualbox 2.0.4'

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er wordt daar op sommige punten inderdaad wat minder streng gemod, maar hier komt hij gewoon aan met een alternatief, zonder aanleiding. Wanneer iemand had gezegd van 'ik zie die en die tekortkomingen' en vervolgens was hij gekomen 'ja, dan moet je voor deze kiezen want die kan dat wel' dan was het goed geweest, nu zie ik het gewoon als spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

mjtdevries schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:01:
[...]

Waarom vind je eigenlijk dat ie zo hard een -1 zou moeten zijn?

Ik zie geen ongefundeerde flames.
Het is ook geen troll, hoewel ik begrijp dat dat moeilijker te herkennen is voor ons Nederlanders. De voorbeelden zijn zo absurd dat je automatisch het gevoel krijgt dat het wel een troll moet zijn, want zoiets zou in Nederland onmogelijk zijn.

Het is ook niet off-topic. De onderliggende oorzaak van de roep om een nieuw TLD lijkt me wel on-topic

Ik zie ook argumenten om de mening te onderbouwen in de vorm van die voorbeelden.

-1 vind ik echt veel te laag.

(Dat zeg ik dan als 100% Nederlander, die wel een aantal jaar in België gewoond heeft)
Ik vind die reactie een -1 omdat deze totaal off-topic is. Dat ene regeltje aan het eind maakt dat echt niet goed. Hoewel hij misschien voor de volle 100 % gelijk heeft, heeft dit allemaal niets te maken met het topic en dus mag deze van mij uit het zicht blijven.
Als hij nou aan zou tonen dat het wel topic gerelateerd is dan zou ik nog zoiets hebben van: OK! Maar zelf geeft hij ook aan dat het off-topic is!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze: kiang in 'nieuws: Kodak verbetert efficiëntie en levensduur van oled's' zegt ongeveer hetzelfde als deze: Verwijderd in 'nieuws: Kodak verbetert efficiëntie en levensduur van oled's' en toch krijgt de eerste genoeg +1 moderaties ondanks dat hij het ongeveer 45 minuten later nog neer zette! Wegens wat nadere toelichting (niet veel) vind ik een 0 dan nog wel kunnen maar +1 voor een (grotendeels) dubbelpost is sterk overdreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Dirk schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 02:19:
[...]

Tja, complottheorien als deze:

[...]

Vind ik toch eigenlijk niet kunnen hoor.
Over die heb ik lang getwijfelt :P
Toch maar een -1 gegeven. Inderdaad een beetje complotblabla

[ Voor 11% gewijzigd door Noxious op 26-10-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:00
Goedemorgen, nieuwe ronden nieuwe kansen:

Verwijderd in 'nieuws: Populous verschijnt begin 2009 op DS'

Ik heb een neutraal toegekend maar neig naar -1 maar zeker geen +1 waar hij nu op staat!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Moah, het is niet echt ontopic, maar als het niet verder gaat dan het nu gaat vind ik het nog wel acceptabel eigenlijk. Een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vond 'm ook acceptabel.

Maar die reply ervoor heeft een edit ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Een 0 lijkt mij hier ook de goede score.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm, ik weet niet, maar deze reactie is toch volstrekt offtopic, en ook nog eens niet-onderbouwd gespeculeer? Ik vind het een -1, en zeker die +1's horen daar imho absoluut niet thuis.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat is wel vrij offtopic ja, ik was al aan het kijken op wie hij mogelijk zou kunnen reageren maar het is nog een aparte thread ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

In datzelfde topic staat ook deze: Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'
Komt op mij behoorlijk ranterig over en heb er daarom -1 aan uitgedeeld maar +1 en +2 hiervoor modden is gewoon modmisbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Agree. Het feit dat de reactie compleet onleesbaar is door allerlei kromme en niet-lopende zinnen en spelfouten (ik vindt met een t :X) helpt ook niet echt mee zeg maar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Ik ben absoluut gaan taalpurist maar die reactie deed gewoon pijn aan mijn ogen, ik heb het een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er in vredesnaam allemaal een +2 gegeven aan deze reactie: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''

Totaal off-topic. Heefts helemaal niets met het artikel te maken.

Het is zowiezo maar een stuk geleuter in het wilde weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet alles is relevant maar "totaal offtopic" vind ik persoonlijk een beetje overdreven. Zelf vind ik het een vrij leuk stukje tekst wat best bijdraagt aan de discussie. Van mij een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Eensch met ^^. Hij begint compleet on-topic en geeft een bespiegeling vanuit dat punt. Die bespiegeling is heel erg to-the-point en soms zelfs tegen het zere been van sommigen omdat hij eigenlijk wel een heel goed punt aanstipt. +1 is zeker niet overbodig en ik kan me die +2 ook nog wel indenken alhoewel ik dat er zelf niet voor geef!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Ik zou het niet bezwaarlijk vinden als iemand deze wegmodde:

kidde in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''

Typisch trollerige opmerking, dunkt me zo.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar kan ik niet anders dan het ermee eens zijn. -1 it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

kozue in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Ook niet serieus bedoeld blijft dit een -1, imo.

Diegene(n) die daar trouwens +1 voor geven mag/mogen wel eens nagekeken worden.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 28-10-2008 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
RoD schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:16:
kozue in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Ook niet serieus bedoeld blijft dit een -1, imo.

Yep, dus net het laatste tikje richting de -1 gegeven! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Yes :) Een -1 ja.
Done.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In nieuws: Storing bij Nikhef zorgt voor netwerkproblemen internetproviders weer een hoop simpele 'ik ook' berichtjes. Ik stel voor die weer gewoon hard af te straffen. Al staan er ook wel 'ik ook' berichten waar net wat meer informatie staat, die mogen van mij dan wel op 0 (of in sommige gevallen zelfs +1) komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
k1n8fisher schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:59:
Eensch met ^^. Hij begint compleet on-topic en geeft een bespiegeling vanuit dat punt. Die bespiegeling is heel erg to-the-point en soms zelfs tegen het zere been van sommigen omdat hij eigenlijk wel een heel goed punt aanstipt. +1 is zeker niet overbodig en ik kan me die +2 ook nog wel indenken alhoewel ik dat er zelf niet voor geef!
Ik snap echt niet meer wat jullie on-topic en off-topic vinden.

Als iemand bij een artikel over dat vlaamse TLD begint over de oorzaak waarom vlamingen dat willen dan is het off-topic, maar deze reactie die niets met GPUs te maken heeft, laat staan het gebruik van de GPU in windows7 is ineens on-topic?

Hij begint niet eens on-topic. De toekomstige overgang van desktops naar multimedia devices is on-topic?

Overigens zit volgens mij iedereen bij dat bericht off-topic te praten :)
Ze denken dat het over GPGPU gebruik in windows7 gaat, maar in het nieuwsartikel staat er niets dat suggereert dat het over GPGPU gaat. Sterker nog de zin:
Volgens de fabrikant zal bij deze sessie ook aan bod komen hoe applicaties grafische content op verschillende generaties van grafische hardware, over meerdere schermen en op een remote desktop kunnen weergeven.
suggereert dat het dus gewoon om grafische applicaties gaat, en hoe die meer de GPU moeten gebruiken.
Denk bv aan applicaties voor fotobewerking en videobwerking etc, die tot nu toe niet of vrijwel niet gebruik maken van de gpu.

Desondanks is de GPGPU discussie van een heel aardig nivo, dus ik heb heel veel +1s kunnen uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dirk schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:
Ik stel voor die weer gewoon hard af te straffen. Al staan er ook wel 'ik ook' berichten waar net wat meer informatie staat, die mogen van mij dan wel op 0 (of in sommige gevallen zelfs +1) komen.
helemaal mee eens.
Ik snap die mensen die die "ik ook" berichten posten totaal niet. Zouden ze nou echt denken dat andere lezers het interessant vinden om te lezen dat ze er ook last van hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

mjtdevries schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:21:
[...]

Ik snap echt niet meer wat jullie on-topic en off-topic vinden.

Als iemand bij een artikel over dat vlaamse TLD begint over de oorzaak waarom vlamingen dat willen dan is het off-topic, maar deze reactie die niets met GPUs te maken heeft, laat staan het gebruik van de GPU in windows7 is ineens on-topic?

Hij begint niet eens on-topic. De toekomstige overgang van desktops naar multimedia devices is on-topic?

Overigens zit volgens mij iedereen bij dat bericht off-topic te praten :)
Ze denken dat het over GPGPU gebruik in windows7 gaat, maar in het nieuwsartikel staat er niets dat suggereert dat het over GPGPU gaat. Sterker nog de zin:

[...]
suggereert dat het dus gewoon om grafische applicaties gaat, en hoe die meer de GPU moeten gebruiken.
Denk bv aan applicaties voor fotobewerking en videobwerking etc, die tot nu toe niet of vrijwel niet gebruik maken van de gpu.

Desondanks is de GPGPU discussie van een heel aardig nivo, dus ik heb heel veel +1s kunnen uitdelen :)
Het begin is idd niet ontopic, maar hij koppelt vervolgens wel duidelijk terug aan het artikel, zodat het geheel zeker ontopic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Dirk schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:
In nieuws: Storing bij Nikhef zorgt voor netwerkproblemen internetproviders weer een hoop simpele 'ik ook' berichtjes. Ik stel voor die weer gewoon hard af te straffen. Al staan er ook wel 'ik ook' berichten waar net wat meer informatie staat, die mogen van mij dan wel op 0 (of in sommige gevallen zelfs +1) komen.
Mee eens, toppic grotendeels gehad, er staan nog enkele reacties op 0 welke inhoudelijk niet meer hebben dan "ik had er ook last van"
Verwijderd in 'nieuws: Storing bij Nikhef zorgt voor netwerkproblemen internetproviders'
Nickname55 in 'nieuws: Storing bij Nikhef zorgt voor netwerkproblemen internetproviders'

OverSoft in 'nieuws: Storing bij Nikhef zorgt voor netwerkproblemen internetproviders'
deze laatste is meer een troll naar zijn parent poster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Wat vinden jullie van deze?
Noxious in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'

Eerste reactie in dat Turkije artikel.

Lijkt me toch wel een -1. Met name de term bananenrepubliek, terwijl het keurig via een rechter is gegaan.
(Zo'n uitspraak had een rechter in Nederland net zo makkelijk kunnen doen)

Maar vreemd genoeg heeft ie nog maar 5x -1. Eén promod?

De volgende reactie die het meteen maar tot censuur bestempeld mag wat mij betreft ook wel op -1 om dezelfde redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

'blijf ik het een bananenreplubiek vinden' is wat anders dan te stellen dat het er een ís. Van mij dus nog een (krappe) 0.
bbr in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst' kan inderdaad wel op -1, vanwege het stellen dat in Turkije censuur plaatsvind, zonder dat dat nu algemeen in het nieuws is ofzo. (Oftewel over de stelling dat er in China ook censuur wordt toegepast struikel ik dan weer niet echt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Sh1va in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Sinds wanneer is complete onzin een +1 waard ... nulletje voor het proberen imho.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:11:
Sh1va in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Sinds wanneer is complete onzin een +1 waard ... nulletje voor het proberen imho.
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft introduceert Windows Azure voor cloudcomputing'

Ik vind de wijze waarop deze gebruiker een reactie geeft naar een andere gebruiker hoogst ongepast. Hierdoor heb ik een -1 toegekend. Of dit een juiste beslissing is weet ik niet. Maar ik zou het waarderen als een admin of moderator hier even wat aan doet. Want zo gaan we niet met elkaar om.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
loewie-643- schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:48:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft introduceert Windows Azure voor cloudcomputing'

Ik vind de wijze waarop deze gebruiker een reactie geeft naar een andere gebruiker hoogst ongepast. Hierdoor heb ik een -1 toegekend. Of dit een juiste beslissing is weet ik niet. Maar ik zou het waarderen als een admin of moderator hier even wat aan doet. Want zo gaan we niet met elkaar om.
Lijkt me een duidelijke -1, en naar de +1-gever hiervoor mag wel eens gekeken worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Niet zo netjes nee, dat is zeker een -1. Die +1 lijkt verder in orde, ik denk dat hij die al gegeven heeft vóór de edit met waarschijnlijk de laatste alinea erbij kwam. :)

edit:
Reactie geëdit overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 28-10-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(over deze: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling'')
Dirk schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:33:
[...]
Het begin is idd niet ontopic, maar hij koppelt vervolgens wel duidelijk terug aan het artikel, zodat het geheel zeker ontopic is.
Ehm... Zou je me eens kunnen aangeven, waar hij terug koppelt aan het artikel? Ik kan er met de beste wil van de wereld geen on-topic onderdeel in terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In dat kader begrijp ik dan ook niet zo goed waarom men nu ineens tot GPU ondersteuning wil overschakelen, wat voor de meeste weinig nut heeft behalve voor de grafische industrie of toekomstige supercomputers.
Waarna hij vervolgens beargumenteerd waarom hij het zou zo weinig nut vindt hebben. Naar mijn idee op een hele nette manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is wat mij betreft zeker gerelateerd met het artikel. Een +1 lijkt mij dan ook op zijn plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind het een mooie beschouwing met inderdaad een uitgangspunt waarover je kan discusseren. Of het klopt of niet, het geeft wel mogelijkheden aan de lezer z'n denkrichtingen (en dat kan dan dus 2 kanten op).

Ik ben tevens niet zuinig met +2 en geef gewoon een +2. Als betoog is dit namelijk sowieso een reply die vaker op de FP mag voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dan ben ik benieuwd hoeveel andere +2s je nog meer hebt uitgedeeld in de reacties op dat nieuwsitems.

Daar staan namelijk een heleboel posts die wel onbetwistbaar on-topic zijn en veel meer interessante informatie bevatten...

Als ik even het wel of niet on-topic zijn buiten discussie laat zou ik het nog geen +2 geven. Dan komen echt een heleboel andere reacties eerst wat mij betreft.

[ Voor 29% gewijzigd door mjtdevries op 28-10-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn andere replies die ook een +2 kregen van mij. Omdat ze op 1 of andere manier klassiek ínzichtvol' of ínteressant' zijn.
Countess in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''
albatross in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''
Dbm12 in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''

Andere replies had ik bijna op +2 geparkeerd maar zijn me net iets te weinig specifiek:
Niemand_Anders in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''
Snoitkever in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling''

Maar nogmaals, ik ben 1 van de weinige die veelvuldig een +2 uitdeelt en dit soort draden om te smullen vind. Niet al het nieuws ontlokt interessante (al dan niet ontopic) discussies uit maar juist dat soort draden trekt goede users aan. Bovenstaande voorbeelden zijn ook van users die veelvuldig op VB goede posten en punten neerzetten bv. Die mogen ook op de FP wel 'beloond' worden. (niet dat hun aanwezigheid een beloning verdient maar goede waarderingen voor goede bijdragen hoeven niet perse met een lineaal ernaast afgelezen te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Even hierop inhaken:

De eerste vind ik toch een +1 waard, mede dankzij spelling/leestekens (en jij ook Ect. ;)) maar de rest zijn inderdaad +2's waard. +2 mag ook van mij wel wat minder spaarzaam gegeven worden voor twijfelgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Bovenstaande van jullie beiden kan ik me wel in vinden. Waren inderdaad het soort reacties die ik in gedachten had, die ik dan eerst op +2 zou willen zien.

Ik ga maar eens wat ruime +1s aanpassen naar +2 en in de toekomst ook wat sneller +2 uitdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Cloud schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:42:
[...]

Even hierop inhaken:

De eerste vind ik toch een +1 waard, mede dankzij spelling/leestekens (en jij ook Ect. ;)) maar de rest zijn inderdaad +2's waard. +2 mag ook van mij wel wat minder spaarzaam gegeven worden voor twijfelgevallen.
Ben ik helemaal met je eens, maar ik heb hier dan vrij lang over nagedacht en de reply is na de edit toch ietswat meerwaarde gaan hebben. Alhoewel ik zo weer een +1 zou geven.
De andere replies had ik stukken minder twijfels over.

Leestekenproblemen? Ik geef het Tobo de schuld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ecteinascidin schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:53:
[...]
Alhoewel ik zo weer een +1 zou geven.
Dat blijkt, want jij hebt 'm op dit moment nog geen +2 gegeven... :)

Op dit moment heeft ie 5x +2 en die komt van mij af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Deze lijkt mij gewoon een -1 wat ik zelf heb gegeven , waar de +1 vandaan komt mag Joost het weten...

Tazzios in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''

Gewoon de naam van een televisie serie neerzetten lijkt mij niet eens een 0 waard vandaar mijn -1.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn post lijkt me hoe dan ook geen -1. Het is een fatsoenlijk onderbouwde toevoeging dus met de modregels in het achterhoofd zou dat zowieso een 0 of een 1 moeten zijn. (Het stoplichtje geeft bij mij gewoon geel van 0 maar als ik dan ga kijken hoeveel moderaties van wat ik heb gekregen staat er maar een keer een -1 ongewenst.)
Ik heb mijn post gewijzigd maar dat was maar een relatief kleine wijziging en veranderde de strekking van het verhaal in het geheel niet.

Verwijderd in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'

Ik weet niet hoor, maar ik wordt tegenwoordig toch een beetje zuur van hoe er gemodereerd wordt. Op een gegeven moment wist ik blijkbaar fatsoenlijke posts te maken, omdat ik vrij continu beloond werd met een +1, maar tegenwoordig maakt het bijna niet meer uit wat ik doe, het is meestal een 0 (fair enough, dat is ook prima, al is men soms wel erg streng) maar nu zelfs een -1, terwijl het hoe dan ook geen troll, flame of dubbelpost is.
Ik heb toch het idee dat als je de pech heb dat de eerste die langskomt er een 0 of een -1 van maakt de rest dat maar blindelings volgt. Ik merk dat bij mijn eigen stemgedrag ook, maar verzet me daar dan ook actief tegen door nog eens goed te kijken of ik het er wel mee eens ben.

(Ik lees inmiddels ergens anders dat dat probleem onderkend wordt en dat er over een oplossing nagedacht wordt, dus daarover geen wil ik dan geen discussie starten.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is idd zeker geen -1 waard nee.

Mij valt het idd ook op dat bijna alles default een 0 krijgt, tenzij het in dit topic word gemeld. Ook al tik je nog zo'n ellenlang stuk met links en al en zonder flames etc, meestal eindigt dat met een 0... zeker als dat de 1e moderatie is, want daarna buitelen de papegaaien over elkaar heen.

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2008 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat valt mij inderdaad ook op. Ik probeer daar actief wat tegen te doen, maar teveel kan ook weer niet omdat dan je modstatus in gevaar komt. Daarom mod dingen die ik echt +1 vind maar al 8 keer 0 hebben (behulpzaam of wat dan ook) gewoon maar niet meer.

Als we dan toch bezig zijn, knal dan gelijk deze naar beneden, want die is zo off-topic als kan zijn.

DerLeonov in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Wat doet deze regelrechte aanval nou weer op 0, stop de copymod en zet hem op -1 waar hij hoort imho
Dark_man in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'

Degenen die dit +1 hebben gegeven zouden toch nu echt es even onder de loep genomen moeten worden denk ik... 7x notabene!

[ Voor 20% gewijzigd door Ulysses op 28-10-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +2 voor deze reactie lijkt me lichtelijk overdreven. Het is een letterlijke copy/paste van de Postbus51-site, zonder ook maar één letter eigen inbreng...

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2008 18:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:09:
(over deze: Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 krijgt gpu-versnelling'')

[...]

Ehm... Zou je me eens kunnen aangeven, waar hij terug koppelt aan het artikel? Ik kan er met de beste wil van de wereld geen on-topic onderdeel in terugvinden...
Let op! I will say this only once!
Dit is de eerste zin in de eerste alinea waar hij de terugkoppeling rechtstreeks naar het artikel doet:
"In dat kader begrijp ik dan ook niet zo goed waarom men nu ineens tot GPU ondersteuning wil overschakelen, wat voor de meeste weinig nut heeft behalve voor de grafische industrie of toekomstige supercomputers."

In de tweede alinea komt dan deze zin: "Zou je de eyecandy zoals AERO weglaten dan heb je voor een OS helemaal geen zware CPU/GPU nodig."

De derde alinea is dan deze zin: "Daarbij denk ik dat Windows 7 best wel eens het laatste OS kan worden voor de consument qua noodzaak en dat Intel zichzelf voorbij streeft want we hebben straks geen 8-16 core CPU's nodig voor thuisgebruik, waar men wel naar toe wil."

Al met al dus weldegelijk terugkoppeling naar het artikel. Zowel het GPU gebruik alsmede Windows 7 worden duidelijk genoemd. dat gecombineerd met de rest van zijn verhaal maakt dit een duidelijke +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:02:
Ja, dat valt mij inderdaad ook op. Ik probeer daar actief wat tegen te doen, maar teveel kan ook weer niet omdat dan je modstatus in gevaar komt. Daarom mod dingen die ik echt +1 vind maar al 8 keer 0 hebben (behulpzaam of wat dan ook) gewoon maar niet meer.

Als we dan toch bezig zijn, knal dan gelijk deze naar beneden, want die is zo off-topic als kan zijn.

DerLeonov in 'nieuws: Turkije blokkeert Googles Blogger-dienst'
Stoppen dus met niet modden. Gewoon hier melden en zelf doen wat jij denkt dat juist is. Dat het ten koste kan gaan van je modperformance: so be it! Kost het je jouw modrechten neem je contact op met Ecteinascidin en als jij correct hebt gehandeld worden jouw modrechten weer gewoon aangezet!
Als blijkt dat jouw moderatie niet correct is dan zie je dat hier vanzelf en kan je deze aanpassen. Hierdoor zal jouw modperformance binnen de grenzen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
wildhagen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:53:
Een +2 voor deze reactie lijkt me lichtelijk overdreven. Het is een letterlijke copy/paste van de Postbus51-site, zonder ook maar één letter eigen inbreng...
Aangezien hij wel zo netjes is ook de link er bij te geven vindt ik het dan weert wel een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:10:
[...]

Let op! I will say this only once!
Dit is de eerste zin in de eerste alinea waar hij de terugkoppeling rechtstreeks naar het artikel doet:
"In dat kader begrijp ik dan ook niet zo goed waarom men nu ineens tot GPU ondersteuning wil overschakelen, wat voor de meeste weinig nut heeft behalve voor de grafische industrie of toekomstige supercomputers."
Jammer dat je dat 'kader' weggeknipt was. De argumentatie was namelijk dat computers plus het bijbehorende OS totaal zou verdwijnen... En blijkbaar op de tijdschaal dat Windows7 introduceerd wordt. Daarom zou GPU ondersteuning niet nodig zijn.

Volkomen idiote veronderstelling. Daarom geen enkele meerwaarde.

Om een dergelijke manier kun je makkelijk argumenteren. Heel Windows7 is niet nodig volgens die argumentatie. Sterker, geen enkele verbetering in hard en software is dan nog zinvol. Hetzelfde verhaal kun je ook gelijk ook bij het Radeon 4850X2 artikel zetten. PC's zijn binnenkort overbodig, dus waarom lanceert men deze kaart nog...

Is dat argumentatie voor een +2 post? Dacht het niet...

Verder is mij ook niet opgevallen dat het bestaansrecht van het OS, en de personal computer in het algemeen ter discussie stonden in het artikel.
In de tweede alinea komt dan deze zin: "Zou je de eyecandy zoals AERO weglaten dan heb je voor een OS helemaal geen zware CPU/GPU nodig."
Dat is alleen maar een domme Windows bashing, van iemand die klok heeft horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt.

Het artikel gaat er absoluut niet over hoe zwaar het OS zou zijn... Het gaat er om hoe men er voor zorgt dat applicaties de mogelijkheden van de GPU (beter) kunnen benutten.

Volkomen andere kwestie dus.
De derde alinea is dan deze zin: "Daarbij denk ik dat Windows 7 best wel eens het laatste OS kan worden voor de consument qua noodzaak en dat Intel zichzelf voorbij streeft want we hebben straks geen 8-16 core CPU's nodig voor thuisgebruik, waar men wel naar toe wil."
En wat heeft dat met GPU's te maken?

En wederom, het bestaansrecht van Windows7 en PC's in het algemeen, is totaal niet aan de orde bij dit artikel.
Al met al dus weldegelijk terugkoppeling naar het artikel. Zowel het GPU gebruik alsmede Windows 7 worden duidelijk genoemd. dat gecombineerd met de rest van zijn verhaal maakt dit een duidelijke +1.
Dat de woorden GPU en Windows7 in zijn verhaal voorkomen maakt het verhaal niet on-topic.

Het artikel gaat erom hoe je applicaties op een betere manier van de GPU gebruik kan laten maken. Op geen enkele wijze wordt daar aan gerefereerd. Dus off-topic.

Het enige dat er in de reactie staat, is dat PC's geen bestaansrecht meer zouden hebben, en iedere innovatie dus nutteloos is. En dat wil je als meerwaarde betitelen? :?

Het is al uiterst dubieus een dergelijk post als meerwaarde te betitelen, en +2 is het nooit en te nimmer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:02:
Dat is idd zeker geen -1 waard nee.

Mij valt het idd ook op dat bijna alles default een 0 krijgt, tenzij het in dit topic word gemeld. Ook al tik je nog zo'n ellenlang stuk met links en al en zonder flames etc, meestal eindigt dat met een 0... zeker als dat de 1e moderatie is, want daarna buitelen de papegaaien over elkaar heen.
Begint inderdaad uitermate vervelend te worden... En het heeft volgens mij ook andere negatieve consequenties.

Ik merk van mezelf bijvoorbeeld dat ik me beduidend minder geroepen voel om nog moeite te doen om diepgaande posts te schrijven. Waardering krijg je er toch niet voor... en omdat je er lang over doet om 'm te schrijven, komt hij nog ergens ver onderaan de pagina te staan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat heeft Verwijderd in 'meuk: Nvidia Geforce 180.43 bèta' met de nieuwe Nvidia drivers te maken? Of is het gerelateerd aan elkaar? Hooguit een 0 hiervoor of wellicht zelfs een -1 voor offtopic. Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

-1 zou ik niet zo snel geven voor zoiets onder een meukpost. Een +1 is echter ook zeker overdreven dus ik zou hem zelf naar 0 zetten. Rivatuner is nog redelijk ontopic gezien Nvidia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een -1 zou wel erg streng zijn. Bovendien wordt er in een meukpost wat soepeler gemod. Ik had ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:23:
Stoppen dus met niet modden. Gewoon hier melden en zelf doen wat jij denkt dat juist is. Dat het ten koste kan gaan van je modperformance: so be it! Kost het je jouw modrechten neem je contact op met Ecteinascidin en als jij correct hebt gehandeld worden jouw modrechten weer gewoon aangezet!
Als blijkt dat jouw moderatie niet correct is dan zie je dat hier vanzelf en kan je deze aanpassen. Hierdoor zal jouw modperformance binnen de grenzen blijven.
Ja, op zich heb je gelijk. Je zou niet aan je modstatus moeten denken, dat is ook zo, maar die geeft je natuurlijk wel de mogelijkheid een en ander aan te pakken (al is het maar fractioneel). Plus dat het natuurlijk weer gezeur is om je te moeten verdedigen.

Maargoed, je hebt een punt, ik zal eens kijken hoe het gaat als ik ook de hopeloze gevallen mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:13:
Maargoed, je hebt een punt, ik zal eens kijken hoe het gaat als ik ook de hopeloze gevallen mod.
Zolang je dezelfde aantallen blijft modereren die je nu doet, kun je echt niet de mist in gaan met een paar dikke afwijkingen af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je een redelijk aantal moderaties hebt gedaan en daarbij volgens de FAQ modt, dan kom je bijna nooit in problemen. Als je maar weinig mod kan het wel eens zo zijn dat je met wat pech je rechten kwijtraakt. Als ik jou was zou ik "gewoon" gaan modden. Zo is het systeem bedoeld, en het werkt ook prima als je simpelweg een rijtje reacties afwerkt en daar de scores aan toekent zoals jij denkt dat die juist zijn. Zo doe ik het zelf ook, en ik probeer alles recht te zetten wat fout staat hier in TMF, en toch heb ik een afwijking van onder de 0,1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is inderdaad niet het meest voor de hand liggende scenario, maar zijn verhaal is op zich netjes beargumenteerd en heeft ook nog een (welliswaar matige) verstandhouding met het topic. Het is voor mij in ieder geval genoeg onderbouwd voor een +1 en voor zover ik me kan herinneren is er nooit voor een +2 gepleit.

Dat de argumentatie inhoudelijk hard neer te halen is geloof ik dus wel, maar daar hebben we de reactiemogelijkheid voor. De argumentatie rechtvaardigt modtechnisch in mijn ogen dus alleen een +1 voor de argumentatie of een 0 voor feitelijk onjuist, maar dat vraagt dan eigenlijk wel om een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Janusch in 'reviews: Review: De Blob' +1 gemod als compensatiemod, het is natuurlijk een -1

elmuerte in 'reviews: Review: De Blob' lijkt me niet genoeg voor de 0

[ Voor 29% gewijzigd door Jorrit op 29-10-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Jorrit schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 03:20:
Janusch in 'reviews: Review: De Blob' +1 gemod als compensatiemod, het is natuurlijk een -1

elmuerte in 'reviews: Review: De Blob' lijkt me niet genoeg voor de 0
Ook goeie morgen. Ik heb ze allebij het laatste duwtje naar -1 gegeven, ze bevatten inderdaad geen inhoud dus lijken me ook niet gewenst.

Deze dan:
Ras in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Ligt het nou aan mijn strenge beleid of is het gewoon geen +1 waard? Eerst een beetje ingaan op het modsysteem (-1 ongewenst) vervolgens een matige reply met een offtopic verwijzing (0) ... totaal net een nul imho (Misschien dattie grappig probeerde te zijn, maar dan is dat op mij niet overgekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ulysses schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 06:22:
Ras in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Ligt het nou aan mijn strenge beleid of is het gewoon geen +1 waard? Eerst een beetje ingaan op het modsysteem (-1 ongewenst) vervolgens een matige reply met een offtopic verwijzing (0) ... totaal net een nul imho (Misschien dattie grappig probeerde te zijn, maar dan is dat op mij niet overgekomen)
Ik vind hem ook niet echt bijzonder. Een 0 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

En die kan nog wel wat 0 moderaties krijgen voor hij effectief op 0 staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar is ie al hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
arne schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 00:23:
[...]
Dat de argumentatie inhoudelijk hard neer te halen is geloof ik dus wel, maar daar hebben we de reactiemogelijkheid voor.
Als de argumentatie on-topic is, dan is de juiste werkwijze inderdaad een reactie maken
Als de argumentatie off-topic is, dan is de juiste handeling volgens mij een moderatie.

Ik ben het er mee eens dat het hardstikke off-topic is, dus moderatie.

(als het wel een interessant off-topic verhaal is, ben ik overigens geneigd wel een reactie te geven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Waarom is woekele in 'meuk: Tooltipfixer 2.0' eigenlijk ongewenst? Het vragen om verduidelijking over een term die veel gebruikt wordt in de draad? Ik ben ook niet te lui geweest om te zoeken/googlen, zoals je kan zien. Maar toch was het me nog niet duidelijk welke het nou was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je bent er (voor mij) erg vaag, dat kan de reden zijn geweest om hem op -1 te zetten. Maar eigenlijk had hij ook wel op 0 mogen staan. Omdat hij ouder is dan 48 uur kan ik daar alleen niets meer aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn er weer een paar pro Microsoft modjes langs geweest hier nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt

Verwijderd in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt'
mensoc in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt'
Jpjedi in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt'
Fransfb in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt'

eigenlijk zijn alle -1 reacties twijfelachtig in dat topic.

mijn reactie Verwijderd in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt' had gister nog alleen +0 mods en sinds vandaag zijn er een stuk of 5 -1 bij gekomen vandaar mijn vermoeden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Iemand vond 'm waarschijnlijk heel grappig, maar +2 voor mijn reactie is toch een beetje overdreven imho :) (waardoor ie effectief op +1 terecht komt overigens. Ik denk dat 0 de juiste score is)

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2008 17:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

.oisyn schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:03:
.oisyn in 'nieuws: 'Wissen specifieke herinneringen wordt mogelijk''
Iemand vond 'm waarschijnlijk heel grappig, maar +2 voor mijn reactie is toch een beetje overdreven imho :) (waardoor ie effectief op +1 terecht komt overigens. Ik denk dat 0 de juiste score is)
Done :)
Flinke rant, maar kan nog net.
Te veel ongefundeerd gezeur, -1.
Een ongefundeerde rant die ik al veel te vaak heb gezien, -1.
Onsamenhangend geklets, -1.
eigenlijk zijn alle -1 reacties twijfelachtig in dat topic.
Niet mee eens dus. :)
mijn reactie Verwijderd in 'nieuws: Eerste details Windows 7 openbaar gemaakt' had gister nog alleen +0 mods en sinds vandaag zijn er een stuk of 5 -1 bij gekomen vandaar mijn vermoeden :P
Ook een standaard reactie. Maar ik zal hem nog door de vingers zien, 0.

offtopic:
Een gelukkig ubuntu gebruiker hier overigens, windows hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Met DirkW in deze, die eerste vind ik nog steeds twijfelachtig maar de andere 3 zijn gewoon duidelijke -1 posts, hetzij vanwege ranten hetzij vanwege een belachelijk groot offtopic deel.
offtopic:
Een tevreden Vista gebruiker, die regelmatig klooit met Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet eens een "omdat je zo eerlijk bent krijg je alsnog een +2"? :( :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Niet voor jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als het misschien ooit een +2 waard was geweest misschien.....

De volgende krijgt wel een +2, okay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Uhm ik heb een post geplaatst zie: loewie1984 in 'nieuws: Microsoft demonstreert grafische interface van Windows 7' en krijg twee -1's toegekend. Ik hoef mijn score noch mijn karma te redden. Maar persoonlijk vind ik ze ongegrond, zeker als je naar alle overige moderaties kijkt (zes +1, en twee neutraal)

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je moet niet echt naar de individuele moderaties kijken, het gaat om de eindscore. Natuurlijk moet het niet te gek wezen, maar een -1 wegens offtopic kan ik hier op zich goed begrijpen. Persoonlijk geef ik je hier een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Je reactie staat inmiddels op +1, dus dan is er toch niets aan het handje? Die -1 is inderdaad niet terecht, maar die heeft nu een afwijking van 1,6 punten aan zijn broek. De rest van zijn/haar moderaties ga ik ook even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Milenco in 'nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar'
De FAQ stelt dat spelfouten op -1 horen, andere fouten in nieuwsposts , zoals in dit geval een nummer, dus ook lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa die reactie wil ik wel het voordeel van de twijfel geven. :) Normaal horen spelfoutjes e.d. wel op -1 maar deze is zo opgezet dat ik er best een 0 voor wil geven. Zelfs al zou het nieuwsartikel aangepast worden, dan nog is de reactie wel relevant/onschuldig. Een -1 zou echter géén echte mismod zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:34
Cloud schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 20:44:
Mwa die reactie wil ik wel het voordeel van de twijfel geven. :) Normaal horen spelfoutjes e.d. wel op -1 maar deze is zo opgezet dat ik er best een 0 voor wil geven. Zelfs al zou het nieuwsartikel aangepast worden, dan nog is de reactie wel relevant/onschuldig. Een -1 zou echter géén echte mismod zijn.
Zit wat in natuurlijk, moet wel zeggen dat het lijkt alsof steeds minder mensen weten dat er een feedback-forum is en 't maar gewoon direct bij nieuws zetten, al is dat een hele andere discussie. Ik heb mn moderatie iig toch maar naar 0 aangepast, voordeel van de twijfel klinkt ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
CLB in 'reviews: Sony Ericsson Xperia X1: krachtpatser en zwaargewicht' gerant op de review + weinig inhoudelijke toevoegingen, daarnaast hoort dit gewoon in GR
Fab1Man in 'reviews: Sony Ericsson Xperia X1: krachtpatser en zwaargewicht' voegt niets toe behalve dingen die in GR horen
Fab1Man in 'reviews: Sony Ericsson Xperia X1: krachtpatser en zwaargewicht' offtopic, -1
EdwinSchaap in 'nieuws: Microsoft demonstreert grafische interface van Windows 7' voegt helemaal niets toe, -1
poepkop in 'nieuws: Microsoft demonstreert grafische interface van Windows 7' net als deze, hij wil alleen maar de aandacht vestigen op zijn eerdere reactie.
roy-t in 'nieuws: Microsoft demonstreert grafische interface van Windows 7' deze informatie lijkt me niet van dusdanig belang dat het zo massaal op +1 gezet moet worden.
Britney65 in 'nieuws: Microsoft demonstreert grafische interface van Windows 7' 0, klassiek voorbeeld van een 0

Daarnaast mag degene die hier een +2 voor gegeven heeft wel eens nagekeken worden.

In deze reactie staat een url van een site die de auteursrechten niet lijkt te respecteren, misschien dat een Powermod die verwijzing kan verwijderen? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Jorrit op 30-10-2008 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
Op de 2e en 6e na staan ze ook op de betreffende score.

Martink in 'nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar' een 0 ipv de -1 waar deze nu op staat?
Patriot in 'nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar' onnodig en niets toevoegend -1? Hierbij zou een mod ook eens de +2 kunnen nakijken, dat is / zijn echte mismods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jorrit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 03:01:
In deze reactie staat een url van een site die de auteursrechten niet lijkt te respecteren, misschien dat een Powermod die verwijzing kan verwijderen? :)
Ik vind die hele reactie twijfelachtig. Er wordt gewoon besproken welke illegale downloads te gebruiken, wat op zijn minst in een heel eind het grijze gebied in gaat. Ik geef hem dan ook een -1.
BramBo schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 08:28:
[...]

Op de 2e en 6e na staan ze ook op de betreffende score.

Martink in 'nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar' een 0 ipv de -1 waar deze nu op staat?
Patriot in 'nieuws: Icann overweegt registratie tld's voor 185.000 dollar' onnodig en niets toevoegend -1? Hierbij zou een mod ook eens de +2 kunnen nakijken, dat is / zijn echte mismods
Done & done.

[ Voor 38% gewijzigd door Dirk op 30-10-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jorrit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 03:01:
In principe linkt hij er niet naar en er is ook geen kwade opzet. Ik wil niet zover gaan als het verwijderen van namen uit reacties omdat die naam in verband gebracht kan worden met illegale downloads. Hoe moet je anders een discussie over torrents en/of de illegale filmwereld hebben? Als hij nu linkt naar een daadwerkelijke torrent is het weer wat anders :)

De reactie zelf vind ik persoonlijk een onschuldige 0 binnen die thread.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.