Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien dat wat mods even naar de eerste subdraad kan kijken in nieuws: Asus toont all-in-one touchscreen, sommige kunnen echt wel naar -1 toe, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Op een na alles op -1 gezet wegens flamen en offtopic.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
Cloud schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 09:12:

In principe linkt hij er niet naar en er is ook geen kwade opzet. Ik wil niet zover gaan als het verwijderen van namen uit reacties omdat die naam in verband gebracht kan worden met illegale downloads. Hoe moet je anders een discussie over torrents en/of de illegale filmwereld hebben? Als hij nu linkt naar een daadwerkelijke torrent is het weer wat anders :)

De reactie zelf vind ik persoonlijk een onschuldige 0 binnen die thread.
Ok, ik vond het ook niet storend en ik had hem zelf ook een 0 gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
zowel Verwijderd in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' als Verwijderd in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' zijn imo een -1. De eerste voegt niets toe, de manier waarop de 2e zijn ervaring uit voegt naar mijn mening ook niets toe aan de discussie

[ Voor 11% gewijzigd door BramBo op 30-10-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zinloos.
als Verwijderd in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' zijn imo een -1. De eerste voegt niets toe, de manier waarop de 2e zijn ervaring uit voegt naar mijn mening ook niets toe aan de discussie
Hij wil zijn rant kwijt. Mij best, maar niet hier.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
@DirkW. Brambo
De eerste vind ik eigenlijk nog wel meevallen, maar met de tweede ben ik het wel eens.

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 30-10-2008 14:47 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd in 'nieuws: Philips voegt kleuren-oled toe aan Gogear-speler'
Heeft geen meerwaarde want staat ook al in het artikel (al stond het er voorheen niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tarabass in 'nieuws: Rotterdam stelt ov-chipkaart voor metrovervoer verplicht'
Het is grappig bedoeld en heeft ook meer dan geen waarde, maar om die reactie +2 must-reed of +1 meerwaarde te zetten vind ik wat overdreven, heeft nog wat stemmen nodig om 'em op 0 te zetten waar die hoort!

[ Voor 10% gewijzigd door Leftblank op 30-10-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Eee Box kruipt dichter tegen Wii aan'

Slaystation en xdoos is gewoon regelrecht ranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wippo76 in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' staat op +1? Linkje en meer niet. Zijn dat mismods?

kimborntobewild in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' staat ook op +1, maar is wat ranterig, toch geen +1 waard.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze hele subdraad kan volgens mij wel op de -1 wegens compleet off-topic....

De modmisbruiker die de 1e post van de subdraad een +2 gaf mag imho zijn modrechten kwijtraken. Zo te zien nog een "expert" ook nog...

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 30-10-2008 19:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik had ze allemaal al op -1 staan. De +2 was een expert ja, maar ik houd het wel op een misklik, want verder kan ik niet veel verkeerds vinden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Dat lijkt mij een simpele 0 inderdaad.
kimborntobewild in 'nieuws: HCC abonneert leden op basis van opt-out op computerbladen' staat ook op +1, maar is wat ranterig, toch geen +1 waard.
Ik vind hem niet ranterig genoeg om hem op 0 te zetten, opzich is het wel een aardige post, ik denk dat zowel 0 als +1 een goede score is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorrit schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:09:
Dat lijkt mij een simpele 0 inderdaad.
Een linkje naar de HCC-dagen is genoeg voor een 0, ik dacht dat off-topic oneliners toch -1 zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het is iig niet offtopic en wat mij betreft niet zo vervelend dat hij een -1 zou moeten hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Dingen in 'nieuws: Rotterdam stelt ov-chipkaart voor metrovervoer verplicht' staat op -1. Is wat voor te zeggen omdat hij een beetje off-topic is. Ik heb hem toch een 0 gegeven, omdat hij wel duidelijk maakt dat voor de auto kiezen omdat je geen ander betaalsysteem wilt gebruiken, geen geldige reden is. (dat is wat de reactie waarop hij reageert namelijk zegt, die trouwens terecht op -1 staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die is inderdaad heel scherp, die hoort gewoon op 0. Ik zie hier ook weer een goede poging in om de reactie weer ontopic te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

--Niels-- schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 19:20:
Dingen in 'nieuws: Rotterdam stelt ov-chipkaart voor metrovervoer verplicht' staat op -1. Is wat voor te zeggen omdat hij een beetje off-topic is. Ik heb hem toch een 0 gegeven, omdat hij wel duidelijk maakt dat voor de auto kiezen omdat je geen ander betaalsysteem wilt gebruiken, geen geldige reden is. (dat is wat de reactie waarop hij reageert namelijk zegt, die trouwens terecht op -1 staat)
Die's geniaal :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Die komt behoorlijk in de buurt van +1 grappig imho :p. Hij is nog ontopic en vrij doeltreffend ook.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd in 'nieuws: Fallout 3 krijgt toch strenge Securom-bescherming - update'

Hij zegt daar wel iets goeds, echter die paar woordjes ("is vrij standaard hier") zijn niet geheel op z'n plaats. Jammer.

Ik heb 'm een -1 gegeven, maar ik zit wel te twijfelen vanwege toch de meerwaarde van de post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, ik vind een -1 wel wat te streng. Het is trollerig, maar ik vind het te zwaar om dan ineens een -1 te geven voor die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik weet niet wie deze +1 heeft gegeven maar lijkt mij een regelrechte rant , heb hem -1 gegeven.

Andros in 'nieuws: Rotterdam stelt ov-chipkaart voor metrovervoer verplicht'

welk een reply is op deze posting

flowerp in 'nieuws: Rotterdam stelt ov-chipkaart voor metrovervoer verplicht'

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:20
edit: laat maar

[ Voor 82% gewijzigd door EDIT op 30-10-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

RoD schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:10:
Mwa, ik vind een -1 wel wat te streng. Het is trollerig, maar ik vind het te zwaar om dan ineens een -1 te geven voor die post.
Eerlijk gezegd vind ik die flame wel zwaar wegen, ik geef hem dan ook een -1.
Oef... Die mag wel hard naar -1 ja. En degenen die daar een +1 aan durfden te geven mogen wel weer worden nagekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze rant mag ook wel hard op de -1...

En dit is ook een troll (pokkeland...). De +1 en +2's zijn modmisbruikers en mogen imho wel nagekeken worden.

[ Voor 47% gewijzigd door wildhagen op 31-10-2008 06:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
lekker bezig inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik vind die tweede anders ook erg generaliserend bezig. Die mag wat mij betreft ook wel onder het maaiveld geschoffeld worden.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Powrskin in 'nieuws: OCZ introduceert 15"-gamenotebook voor doe-het-zelvers' is het "mee eens" met FitTiv in 'nieuws: OCZ introduceert 15"-gamenotebook voor doe-het-zelvers' zoals hij zelf zegt. Echter hij zegt niets meer of minder dus is het gewoon een dubbelpost, lijkt me: -1?

dasiro in 'nieuws: OCZ introduceert 15"-gamenotebook voor doe-het-zelvers' en kiang in 'nieuws: OCZ introduceert 15"-gamenotebook voor doe-het-zelvers' zegt ook hetzelfde dus ook dubbelpost dus ook een -1 lijkt me.

[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 31-10-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die eerste twee die je aanhaalt hebben beiden hun reacties gewijzigd EN ze schelen maar 4 minuten dus kan je die nog als onschuldig 0 laten staan. (dubbelpost telt vanaf zo'n 5 minuten)

Dat tweede stel heeft wel dezelfde strekking maar verschilt weldegelijk in uitvoering. Zo geeft Kiang een suggestie voor wat er beter in zou kunnen zitten en dus mogen deze wmb ook gewoon op 0 blijven staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
k1n8fisher schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:44:
[...]

Die eerste twee die je aanhaalt hebben beiden hun reacties gewijzigd EN ze schelen maar 4 minuten dus kan je die nog als onschuldig 0 laten staan. (dubbelpost telt vanaf zo'n 5 minuten)
Dat had ik gezien, maar inderdaad niet gerealiseerd dat die Powrskin dan wellicht juist de verwijzing erbij heeft gezet. Heb mijn moderatie van hem dan ook aangepast naar 0.
Dat tweede stel heeft wel dezelfde strekking maar verschilt weldegelijk in uitvoering. Zo geeft Kiang een suggestie voor wat er beter in zou kunnen zitten en dus mogen deze wmb ook gewoon op 0 blijven staan!
Hmmm, tja ik vind het erg twijfelachtig, maar snap je punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
BigRonnyV in 'nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers'
Een dubbelpost met een offtopic oneliner over het al dan niet gebruiken van hoofdletters bij afkortingen gepost buiten de subthread om verdient lijkt mij in feitte gewoon een -1, en in ieder geval geen +1 zoals gevote is door een tweetal users.

[ Voor 8% gewijzigd door Leftblank op 31-10-2008 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Done :)

Ook Blackbird-ce in 'nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers' mag naar -1. Offtopic gezeur over een afkorting.

[ Voor 105% gewijzigd door Dirk op 31-10-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wellicht is het verstandig als wat modjes de hele eerste draad langslopen:
nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers

Daar kunnen volgens bepaalde reacties nog wel wat steviger op -1 en enkele steviger 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goed, ik ben er even langsgelopen:

HaterFrame in 'nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers'
Imo gewoon een -1

Calavoow in 'nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers'
Ook een -1 imo.

Meer dan de helft van de reacties staat op -1, wat een drama zeg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een geintje moet kunnen hoor, zeker in een somber topic als dat... Al zou ik er helemaal niet rouwig om zijn wanneer hij wel op -1 belandde, hij is wel erg flauw.
Calavoow in 'nieuws: Google biedt sla met 99,9 procent uptime voor betalende Apps-gebruikers'
Ook een -1 imo.

Meer dan de helft van de reacties staat op -1, wat een drama zeg daar.
Ja, bij nader inzien heb je bij die gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat betreft die eerste, ik vind het ook geen keiharde -1.. maar er zijn nu al genoeg reacties geweest die over "sla" (de groente) gaan. Deze zet ik dan ook maar consequent op -1. Als het nu een "echte" grap was.. maar dit is gewoon weer een flauwe afkorting-verhaspeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: Intel wint verder terrein op AMD' *proest* die mag wel wat vaster op -1, dit is gewoon onzin. Ik dacht dat iedereen wel bekend was het het hogere prestatie per kloktik fenomeen.
catalisator in 'nieuws: Intel wint verder terrein op AMD' veel blabla die ook wel onder grond mag worden verankert.
Verwijderd in 'redactieblog: Waar blijven de Wii-games voor Sinterklaas en kerst?' onzinnig, ondanks dat het een blog is lijkt me dit niet gewenst.

[ Voor 48% gewijzigd door Jorrit op 01-11-2008 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijgt een troll als deze reactie zoveel +1's en zelfs een +2?

Ik vind het een -1 door de niet-onderbouwde vergelijking met de mafia (meerdere malen zelfs!), waarmee hij dus bedrijven ervan beschuldigt dat ze mensen liquideren, in de drugshandel zitten en zo nog het een en ander.

Plus weer gezever over datalimieten en behoorlijk wat spelfouten.

Misschien dat een 0 nog zou kunnen, maar hoger is de reactie imho gewoon niet waard. Denk dat hier óf op mening is gemod of puur op de lengte van de post zonder de inhoud te lezen.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2008 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ben ik niet met je eens PcDealer. De intenties zijn ongetwijfeld goed, maar het is wel zwaar offtopic, want het heeft met het onderwerp van de newspost weinig tot niets te maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Wat te doen met de software gerelateerde reacties in de BBG op de FP?

Zoals:
Twazerty in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008'
shades in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008'

Vind het persoonlijk licht onnodige en wat uitgekauwde discussie oproepen. In de BBG wordt geen software genoemd en daarmee klaar. Is een -1 daarbij gerechtvaardigd of voldoet een onschuldige 0 beter. Persoonlijk neig ik wat naar de -1...

[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 01-11-2008 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Ik wil graag een lans breken voor matiov in: Google maakt ocr voor gescande teksten mogelijk, dat bericht is nogal snel weggemod. Volgens mij roert hij hier een interessant punt aan: captcha's werken met gescande tekst juist omdat die nog niet leesbaar is voor computers. Door de ocr van Google komt de mogelijkheid dichterbij om captcha's automatisch te breken. Naar mijn mening gewoon on-topic en geschikt voor een interessante discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje maffe post, maar toch wel onschuldig en heeft wel iets van inhoud. Mag wmb ook wel op 0 ja. Waarom die zo massaal en eenduidig op -1 gemod is...? * RoD ziet papegaaien vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Regeneration: ik denk dat beiden, dus zowel een 0 als een -1 kunnen, ik snap je redenatie wel. Toch vind ik ze persoonlijk niet zwaar genoeg voor de -1, dus ik ga voor de 0. Ik kan de keuze van een -1 wel begrijpen overigens.

Torp: tsja, de manier waarop hij het aansnijd, dat is het probleem. Het is, in deze vorm, gewoon een loze oneliner, een loze kreet zo je wilt die wat FiPo-erig aandoet. Een *iets* uitgebreider bericht zou mijns insziens geen kwaad kunnen, want op deze manier kan niemand er wat mee. Mijn -1 blijft toch wel gehandhaafd. Die +2 is overigens wel een hele erg modmisbruiker, die mag imho wel eens kritisch worden nagekeken worden door een Powermod!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Hm jammer, het mag voor jou een FiPo lijken maar hij heeft het m.i. gewoon kort en bondig aangeroerd. Die +2 is van mij, althans één van de twee.

Edit: bij nader inzien was ik de enige die +2 had gemod.

[ Voor 17% gewijzigd door torp op 01-11-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

torp schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:00:
Hm jammer, het mag voor jou een FiPo lijken maar hij heeft het m.i. gewoon kort en bondig aangeroerd. Die +2 is van mij, althans één van de twee.
Tsja, een 0 is niet onverdedigbaar, ik denk dat beiden kunnen. Ik vind hem alleen net overhellen naar de -1.

Waarom geef je hem een +2? Je weet dat dit niet de bedoeling is? Dit is namelijk mod-misbruik... wellicht even aanpassen voor je je modrechten verliest? ;)

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2008 19:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Okee, ik zal het wijzigen in +1. Ik vond dat ik wel een beetje tegenwicht mocht bieden, en eerlijk gezegd vind ik het nog steeds interessant genoeg om aan te raden, precies wat 'Must read' betekent, toch?

Maar eigenlijk snap ik niet waarom je je wel stoort aan mijn modgedrag, maar je niet geroepen voelt om het massale wegmodden van die reactie wat bij te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

torp schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:09:
Okee, ik zal het wijzigen in +1. Ik vond dat ik wel een beetje tegenwicht mocht bieden, en eerlijk gezegd vind ik het nog steeds interessant genoeg om aan te raden, precies wat 'Must read' betekent, toch?

Maar eigenlijk snap ik niet waarom je je wel stoort aan mijn modgedrag, maar je niet geroepen voelt om het massale wegmodden van die reactie wat bij te stellen.
Het gaat erom dat je de FAQ in gedachten houdt bij het modden. Als je dat doet dan zie je dat +2 echt niet kan. Dan had hij een goede onderbouwing eventueel met links etc moeten wegzetten. Nu is het inderdaad een one-liner die als schreeuwerig, en dus een FIPO, kan worden ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Bedankt voor de uitleg, ik zal de FAQ weer eens ter hand nemen. Tevens dank voor het omhoogmodden, hij is inmiddels gestegen van -0,7 naar -0,6... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
johnbetonschaar in 'nieuws: Sun Microsystems lijdt 1,7 miljard dollar verlies'

Zou wat mij betreft best in aanmerking mogen komen voor +2.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad een interessant punt, ik ga voor de +2. we moeten tenslotte ook niet te zuinig wezen met onze puntjes.
Regeneration schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 18:17:
Wat te doen met de software gerelateerde reacties in de BBG op de FP?

Zoals:
Twazerty in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008'
shades in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2008'

Vind het persoonlijk licht onnodige en wat uitgekauwde discussie oproepen. In de BBG wordt geen software genoemd en daarmee klaar. Is een -1 daarbij gerechtvaardigd of voldoet een onschuldige 0 beter. Persoonlijk neig ik wat naar de -1...
Die discussie is al veel te vaak gevoerd, van mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat lijkt mij toch ook ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

worldcitizen in Sun Microsystems Lijdt 1 komma 7 miljard dollar verlies.

-1 is gewoon onterecht.

Edit: @Avalaxy: ze zijn intussen naar een normale 0 gemod. Die pino mag wat mij betreft -1 krijgen zelfs, maar wie dat nu nog durft krijgt de modbot aan zijn been...

[ Voor 22% gewijzigd door YellowOnline op 02-11-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens met hierboven.

@Avalaxy; ook eens.

YellowOnline, je zou zonder problemen een -1 moeten kunnen geven. Je hebt dan een afwijking van iets meer dan 1. Dat is echt niet onoverkomelijk voor een enkele reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
donotwant in 'reviews: Windows 7: een eerste blik' lijkt mij een simpele ervaring post en dus een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Goeiemorgen! Ook helemaal mee eens, het lijkt heel wat die reactie maar zoveel meerwaarde vind ik em dan weer niet hebben.

Ik aan de andere hand kwam met mijn ochtendinspectie langs deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2819686
reply en vond hem wel een +1 waard voor een gefundeerde mening, goed onderbouwd voorbeeld en dat alles maar op een Poll-thread, waar de meesten toch alleen maar nulletjes schieten. (Polls zijn soms ook moeilijk te modereren trouwens, vooral als je zelf een duidelijke mening hebt over het onderwerp, 1 iemand met een mening en modrechten komt langs, hup nul en er gaan er nog 4 kopiërend over heen ...)

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

wildhagen schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:09:
Ben ik niet met je eens PcDealer. De intenties zijn ongetwijfeld goed, maar het is wel zwaar offtopic, want het heeft met het onderwerp van de newspost weinig tot niets te maken.
Je hebt gelijk. :)

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die donotwant is misschien een ervaringspost maar wel een die een heel goed punt aanhaalt: Wat is inderdaad de meerwaarde als het opstarten en laden van programmatuur/documenten op een archaisch systeem even snel gaat als op de nieuwste systemen? Eigenlijk 0 en daarom mag zijn post van mij een +1 hebben zeker omdat hij alles wat hij zegt netjes verwoord en zelfs nog met alternatieven komt voor mensen die wel het aero gevoel willen hebben maar geen Vista.

Die reactie van Umbra (die Escovan aandraagt) is idd +1 waard en daar staat ie nou ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Hij schopt zijn eigen argumentatie een beetje onderuit, aangezien hij zich af vraagt waarom je een nieuw os zou nemen als een oudere hetzelfde kan terwijl hij later aangeeft dat dat dus niet het geval is. Toch is het een nette ervaringspost die ik eerder een +1 waard vindt dan een 0 en dus ook een +1 geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

nieuws: GTA IV voor pc loopt toch vertraging op

Mentalist in 'nieuws: GTA IV voor pc loopt toch vertraging op'
en de reactie daarop
rickyy in 'nieuws: GTA IV voor pc loopt toch vertraging op'

Staan nu allebei op -1. Kijk ik even in de FAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de
• flamebaits, > nope
• trolls, > nope
• doelloze first posts, > nope
• zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, > ze zijn stiekem niet eens offtopic.
• misplaatste grappen, > nope
• onnodig kwetsende reacties > nope
• en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken. > nope

Iemand heeft misschien gedacht "Saints Row != GTA >> -1", maar ook dat klopt niet. rickyy zei dat hij dacht dat Rockstar GTA IV heeft uitgesteld vanwege het uitgestelde Saints Row 2, waarop ik vroeg of Saints Row dan ook op de PC komt omdat ik dacht dat het een Xbox-exclusive was, en als dat zo zou zijn dan zou dat geen invloed op de release van GTA moeten kunnen hebben. rickyy gaf mij antwoord op mijn vraag (waarvoor dank) en Saints Row komt dus blijkbaar inderdaad naar de PC waarmee het inderdaad mogelijk is dat dit met het uitstel van GTA te maken heeft. Dus deze reacties zijn zelfs niet offtopic.

Die hele thread staat trouwens bol van de -1tjes (36 van de 128 totaal, geen beginnen aan om ze allemaal op te noemen), waarvan veel in mijn ogen niet terecht. Ze hebben misschien niet allemaal een directe toevoeging, maar dat is imho nog geen reden voor een -1.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik zal de draad zo eens nakijken. Als reactie op de root-post vind ik ze beide geen -1 eigenlijk.

Dit is een lastige, maar wat mij betreft ook geen -1.
Verwijderd in 'nieuws: Google maakt ocr voor gescande teksten mogelijk'
edit
Hmm, al op pagina 14 gemeld ;)
Achja, nog maar eens omhoog gekicked.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 02-11-2008 18:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je geeft met deze post aan waarom de vergelijking wél zinvol is. Je reply op de FP is echter zo kortaf dat het imo een loze offtopic-post is. Ik heb die twee reacties daarom ook een -1 gegeven.

* RoD loopt het draadje nog even na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik snap bij de originele FP post precies wat hij bedoelt en vind hem gewoon een onschuldige reactie. Mocht je denken dat hij offtopic is dan valt hij nog niet onder 'zwaar offtopic'.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:17
Mawlana in 'nieuws: New Xbox Experience-functionaliteit verkort laadtijd games aanzienlijk'

Mag ik niet zeggen dat ook niet-early-adaptors het lawaai kunnen missen als kiespijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat mag je sowieso zeggen, dat is je toch ook niet verboden door iemand?

Maar het is inderdaad geen -1 als je dat bedoelt :p

edit: @W3ird_N3rd:
Zou het niet zo kunnen zijn dat hij op -1 stond omdat de originele post is geëdit waardoor de opmerking dat het xbox exclusive zou zijn nu lijkt alsof je de reactie niet goed gelezen hebt?
Hij staat nu in ieder geval op 0.

[ Voor 49% gewijzigd door Arne op 02-11-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Nu online
offtopic:
Bedenk wel dat 't een vrij nutteloze opmerking is, inderdaad niet -1 waardig, al kunnen mensen zich er wel aan gaan ergeren zodra half T.net zulke posts gaat maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Misschien is het bij nader inzien eigenlijk zelfs wel een -1 omdat fouten in het artikel in het frontpage feedback forum horen.

Buiten dat het waarschijnlijk gewoon kloppende informatie is omdat de eerste generatie dvd-spelers meer herrie maakte.

[ Voor 32% gewijzigd door Arne op 02-11-2008 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Waarom zou deze reactie van mij ongewenst zijn? Het is weliswaar niet geheel met het originele topic in gedachten maar wel zeer gerelateerd aan de discussie zoals die daar was. Enige reden dat ik die hier zet is omdat ik denk dat daar niet veel mensen meer langs gaan komen!

[ Voor 12% gewijzigd door TheCapK op 02-11-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Helaas voor jou, maar ik zie dat hele subdraadje over homeopathie als zwaar offtopic. Op een gegeven moment wordt er een opmerking die voor de discussie helemaal niet echt relevant was, homeopathie is kwakzalverij, er tussenuit gehaald en uitgewerkt, en daar zie ik een fout, want dat heeft helemaal niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken. Als ik het had gekund, had ik dus ook de hele discussie van daar af op -1 gezet. Maar helaas zijn daar de reacties te oud voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je hebt gelijk dat de hele subdraad offtopic is, maar binnen die draad is het wel weer van toepassing. Naar mijn mening is er voor elke score van -1 tot +1 wat te zeggen. Ik houd het persoonlijk op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

+1 vind ik voor een volslagen offtopic-post wel wat hoog. Zeker aangezien de post nogal kort door de bocht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. Daar staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb het gevoel dat de meeste mensen niet zien wat hier gebeurd:
DigiK-oz in 'nieuws: 'Sinowal-trojan stal in 2,5 jaar tijd gegevens van half miljoen mensen''
Ik vind de reactie absoluut een +1 waard

Is in de volgende link spraken van fanmodden?
Verwijderd in 'nieuws: Windows Update krijgt kleine bugfix'
Gewoon een 0 lijkt mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Pjerry op 03-11-2008 02:39 . Reden: fanmod toegevoegd ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Jack Flushell in 'meuk: Truecrypt 6.1'
Lijkt me een beetje flauw en nodeloos naar de bekende weg vragen... -1 imho

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Pjerry schreef op maandag 03 november 2008 @ 02:37:
Ik heb het gevoel dat de meeste mensen niet zien wat hier gebeurd:
DigiK-oz in 'nieuws: 'Sinowal-trojan stal in 2,5 jaar tijd gegevens van half miljoen mensen''
Ik vind de reactie absoluut een +1 waard
Dan zouden er nog veel meer op +1 moeten. Zo bijzonder vind ik hem niet. Een 0 van mij.
Is in de volgende link spraken van fanmodden?
Verwijderd in 'nieuws: Windows Update krijgt kleine bugfix'
Gewoon een 0 lijkt mij.
Inderdaad een onschuldige vraag, een 0 van mij.
Ulysses schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:02:
Jack Flushell in 'meuk: Truecrypt 6.1'
Lijkt me een beetje flauw en nodeloos naar de bekende weg vragen... -1 imho
Die is inderdaad erg loos, een -1 van mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Dirk op 03-11-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sirono in 'nieuws: 'Trackpad van de nieuwe Macbook heeft kuren''
Een -1 lijkt me wat overdreven, vind het gewoon een onschuldige 0.

Verwijderd in 'nieuws: 'Trackpad van de nieuwe Macbook heeft kuren''
Deze vind ik op het randje, en kan zowel als trol of onschuldige 0 worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het een loze opmerking. Hij merkt op dat hij niet zonder kan op zijn Windows-laptop. Inhoudsloos en gaat totaal niet over het onderwerp in het artikel.
Deze vind ik op het randje, en kan zowel als trol of onschuldige 0 worden gezien.
Zeker met de laatste zin vind ik het gewoon een troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zwaar offtopic, het gaat niet over zijn voorkeuren met zijn windowslaptop, het gaat over problemen met een macbook.
Dikke vette troll, -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die eerst een -1 is dan zijn er een aantal andere reacties in dat draadje ook -1, er zijn tal van posts over windows op de macbooks via bootcamp e.d. Ik ging er vanuit dat de poster ook een macbook had met windows via bootcamp en zijn ervaring kwam melden. 2e in inderdaad een -1, hij heeft nog een aantal andere postings gemaakt die redelijk trollerig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Beiden zijn -1's waard idd.

De eerste is compleet en zwaar offtopic (zit er echt iemand te wachten of zijn persoonlijke voorkeur? Ik niet iig).

De tweede is een troll, en een zware ook. Enige verdedigbare niveau is de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:40:
Als die eerst een -1 is dan zijn er een aantal andere reacties in dat draadje ook -1, er zijn tal van posts over windows op de macbooks via bootcamp e.d. Ik ging er vanuit dat de poster ook een macbook had met windows via bootcamp en zijn ervaring kwam melden. 2e in inderdaad een -1, hij heeft nog een aantal andere postings gemaakt die redelijk trollerig zijn.
Hmm ja, nog twee trolls van hem die omlaag mogen: Verwijderd in 'nieuws: 'Trackpad van de nieuwe Macbook heeft kuren'' (hersenspoelen en andere beschuldigingen) en Verwijderd in 'nieuws: 'Trackpad van de nieuwe Macbook heeft kuren'' (opnieuw hersenspoelen)
De laatste post van hem is dan wel weer netjes: Verwijderd in 'nieuws: 'Trackpad van de nieuwe Macbook heeft kuren''

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 03-11-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat vinden jullie overigens van deze reactie?

Ik heb hem een -1 gegeven om de volgende twee redenen:

1) Hij beschuldigt entertainment bedrijven van het vermoorden van mensen en drugshandels (middels de vergelijking met de maffia, die dit immers ook doet)

2) De laatste alinea vind ik ook behoorlijk trollerig ("mensen worden eigendom van bedrijven", "het volk onder de duim houden"). Komt overig als trollerig gespeculeer zonder verdere onderbouwing.

Die +1 lijkt me een echte meningmod.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Mafia, maffia en nog eens maffia, het lijkt wel zijn enige argument. Ik kan daar ook niets anders mee dan een -1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Snap niet dat deze zelfs meerwaarde krijgt...

Neus in 'nieuws: Asus kondigt opvouwbare computerkast aan'
evenals de humor van deze
Zyppora in 'nieuws: Asus kondigt opvouwbare computerkast aan'

Zit wat humor in, maar +1 vind ik wat veel, en 0 is toch het max dat ze mogen krijgen, al vind ik ze soms zelfs -1.

[ Voor 14% gewijzigd door vmsw op 03-11-2008 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Van mij mag +1 wel. Toch wel een erg leuke reactie, maar zelf heb ik een 0 gekozen omdat de grap niet echt met opvouwbare kasten te maken heeft :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dan nog is die +2 bij de tweede echt te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

knirfie244 in 'nieuws: Microsoft brengt losse 60GB-harddisk voor Xbox 360 uit' is geen +1 maar een 0. De reactie hierop toont al aan dat zijn argumenten niet echt kloppen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Fixed :)

kozue in 'meuk: Gimp 2.6.2' gewoon een drogreden, zoals de volgende reactie ook aangeeft. Niet meer dan een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zoals hij min of meer ook zelf al aangeeft in de laatste zin. Absoluut geen meerwaarde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Meer dan een 0 kan ik er idd ook niet van maken nee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Denzo in 'nieuws: Microsoft wil kinderen laten programmeren met Boku'
7x een -1 en 2x een 0. Ik vind het zelf een 0 (en dus staat het nu op -0.5 met mijn punten erbij). Hij heeft namelijk gewoon een punt.

En daarom twijfel ik ook nog over de post boven hem (CMG in 'nieuws: Microsoft wil kinderen laten programmeren met Boku'). Voor z'n eerste alinea zou ik een (summiere) +1 willen geven, maar die alinea die daaronder komt is echt compleet verkeerd ingeschat. Daarom vind ik een 0 meer op z'n plaats.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2008 16:19 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De tweede ben ik met je eens, maar de eerste vind ik toch wel erg negatief van toon ("zooi" en de laatste regel) hoor. Ik denk dat zowel een 0 als een -1 kan, maar ik neig toch eerder naar de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Totaal niet mee eens. Z'n ondertoon is idd cynisch, maar ik vind dat niet voldoende om meteen naar de -1 over te gaan. En CMG had it coming met z'n buitenproportionele inschatting. Kom op, boku iets voor mensen van 15-18 jaar? En dat zet de blokkendoos-opmerking ook meteen in perspectief.

.edit: zelf ook maar een reactie getikt, straks gaan mensen nog denken dat Denzo ongelijk heeft door z'n lage score :+

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 03-11-2008 16:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, iets 'zooi' noemen vind ik een redelijk nette manier om je afkeur te laten blijken, vooral zoals het hier gebruikt wordt. Dus beiden hebben van mij een 0 gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Darx-Jordi in 'nieuws: Coax: schadevergoeding Ziggo is 'bijzonder karig''
Ik weet niet of hier actie tegen ondernomen moet worden.. Maar misschien is dit een mooie -2 ofzo?

Edit:
* RoD zwaait naar --Niels-- :w

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 03-11-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Darx-Jordi in 'nieuws: Coax: schadevergoeding Ziggo is 'bijzonder karig''
Een reactie met alleen "fipo", is dat voldoende voor -2?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.