Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.041 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Deze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Naatan in 'nieuws: Voormalig directeur Blizzard leidt ontwerp Champions Online'

Ik zie niet in welke meerwaarde deze post biedt, zo'n uitgebreid antwoord met dito argumentatie is dit immers niet. IMHO dus maximaal een +0 waard. Zeker omdat mijn wat uitgebreide reactie daarboven (in een andere reactie draad overigens) ook met een +0 is 'beloond'.

Wat denken jullie?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Zo bijzonder vind ik hem inderdaad niet, een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
7ven in 'nieuws: Van afpersing beschuldigde vrouw klaagt Asus aan'

Als iemand hier een -1 voor zou geven, zou ik daar zeker niet wakker van liggen. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Om welke reden zou je hem op -1 willen hebben? Ik lees geen enkel onvertogen woord.

Nouja, ik heb hem maar op 0 gezet, ik zie geen reden voor een -1. Overigens had je de reactie ook zelf kunnen modereren hoor, je modrechten aanzetten stelt niets voor.

[ Voor 50% gewijzigd door Dirk op 04-11-2008 10:21 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dirk schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:49:
Om welke reden zou je hem op -1 willen hebben? Ik lees geen enkel onvertogen woord.
Lees je wel dezelfde post? Het is nogal ranterig:
Maar goed, daar zijn we natuurlijk niet over verbaasd, aangezien ze in China ongeveer alle voor ons zo gewone rechten aan hun laars lappen
Het zou juist goed zijn als deze gedrochten van bedrijven allemaal stuk voor stuk 5 miljoen op moesten hoesten tot ze het goed doen.
En nog wat meer. Generaliserend, negatief, rant gebaseerd op Telegraaf-berichtgeving :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, ja het geen enkel onvertogen woord is inderdaad 'wat' overdreven, nog wat duf misschien :P

Maar het negatieve over China accepteer ik zonder verdere onderbouwing omdat de mensenrechtensituatie daar over het algemeen dusdanig slecht in het nieuws komt dat het algemeen bekend mag worden geacht.
De uitspraak 'gedrochten van bedrijven' heeft nog enige onderbouwing in de volgende zin 'Uiteindelijk hebben zij toch een laptop verkocht met heel andere specificaties.', al is het dan inderdaad nog wel een heel zware uitspraak.

Al met al blijf ik nog steeds bij mijn 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
wildhagen schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:03:

Wat vinden jullie overigens van deze reactie?

Ik heb hem een -1 gegeven om de volgende twee redenen:

1) Hij beschuldigt entertainment bedrijven van het vermoorden van mensen en drugshandels (middels de vergelijking met de maffia, die dit immers ook doet)
Sorry, maar deze drogreden slaat nergens op. Ala:

1): Alle paarden hebben benen.
2): Socratres heeft benen.
Dus:
3): Socrates is een paard.

Dat, zoals gesteld, de RIAA maffiose trekjes vertoond, zoals extortion en racketeering (onder de gevreesde RICO Act) is een geluid dat ook in Amerikaanse juridische kringen wel vaker klinkt. Lees bijv. dit eens:

http://yro.slashdot.org/a...07/06/05/1227218&from=rss

Jouw drogreden is dus als volgt:

1): De maffia moordt en handelt in drugs, en doet aan extortion en racketeering.
2): Iemand beweert dat de RIAA doet aan extortion en racketeering.
Dus:
3): De RIAA wordt beschuldigd van het uitmoorden van mensen en drugshandel.

Ik hoop dat je toch inziet dat die drogreden kant noch wal raakte. :)

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Dirk schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 09:49:
Het kwam me allemaal nogal trollerig voor. Zoals:

Het zou juist goed zijn als deze gedrochten van bedrijven allemaal stuk voor stuk 5 miljoen op moesten hoesten tot ze het goed doen

Nog afgezien van 'gedrochten', vond ik vooral de ongenuanceerde, buitenproportionele stelling dat ze allemaal stuk voor stuk 5 miljoen op moeten hoesten voor een laptop die niet helemaal goed functioneert, nogal trollerig (en, wat mij betrefr, ongewenst dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

albatross schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:33:
[...]

Sorry, maar deze drogreden slaat nergens op. Ala:

1): Alle paarden hebben benen.
2): Socratres heeft benen.
Dus:
3): Socrates is een paard.

Dat, zoals gesteld, de RIAA maffiose trekjes vertoond, zoals extortion en racketeering (onder de gevreesde RICO Act) is een geluid dat ook in Amerikaanse juridische kringen wel vaker klinkt. Lees bijv. dit eens:

http://yro.slashdot.org/a...07/06/05/1227218&from=rss

Jouw drogreden is dus als volgt:

1): De maffia moordt en handelt in drugs, en doet aan extortion en racketeering.
2): Iemand beweert dat de RIAA doet aan extortion en racketeering.
Dus:

Ik hoop dat je toch inziet dat die drogreden kant noch wal raakte. :)
Nee:
2): Iemand beweert dat de RIAA een maffiaorganisatie is
Dus:
albatross schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:40:
[...]

Het kwam me allemaal nogal trollerig voor. Zoals:

Het zou juist goed zijn als deze gedrochten van bedrijven allemaal stuk voor stuk 5 miljoen op moesten hoesten tot ze het goed doen

Nog afgezien van 'gedrochten', vond ik vooral de ongenuanceerde, buitenproportionele stelling dat ze allemaal stuk voor stuk 5 miljoen op moeten hoesten voor een laptop die niet helemaal goed functioneert, nogal trollerig (en, wat mij betrefr, ongewenst dus).
Als je iets buitenproportioneel vindt kun je dat aangeven in een reactie, er een -1 voor geven is niet de bedoeling. Waar de troll in zo'n stelling zit zie ik niet. Die zie ik alleen in 'gedrochten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
Dirk schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:48:
[...]

Nee:
2): Iemand beweert dat de RIAA een maffiaorganisatie is
Dus:
Dat is dezelfde drogreden, maar dan in een ander jasje. :) Dat de RIAA een aantal gedragingen met de maffia gemeen heeft, wil niet zeggen dat er beweerd wordt dat de RIAA dus mensen uitmoordt en in drugs handelt. Net zoals mensen ook wel fascisten genoemd worden, zonder dat daarmee ook direkt geimpliceerd wordt dat ze dus Joden haten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hoewel de schrijver die implicatie misschien niet wil doen is deze er wel en dat is wat telt hier. Het gaat er ons niet om wat de schrijver heeft bedoeld, maar om wat hij geschreven heeft. Maffia impliceerd moord, fascisme impliceerd anti-semitisme. Het is geen noodzakelijke implicatie, maar wel een logische en daarmee ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe dan ook is het zeggen dat de RIAA een maffia-organisatie is een keiharde flame. Dat je uit die vergelijking niet direct af "mag" leiden dat ze ook daadwerkelijk als moordenaars beschouwd worden maakt imo weinig uit. Het is een vrij ernstige kwalificatie en daarom wat mij betreft genoeg voor de -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

albatross schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:59:
[...]

Dat is dezelfde drogreden, maar dan in een ander jasje. :) Dat de RIAA een aantal gedragingen met de maffia gemeen heeft, wil niet zeggen dat er beweerd wordt dat de RIAA dus mensen uitmoordt en in drugs handelt.
En dus is de vergelijking onnodig, en derhalve een troll. Simple as that. Net zoiets als iets benoemen als Nazi-praktijken, omdat toevallig een van de dingen zijn die Nazi's ook hebben gedaan van toepassing is. Je hangt er echter wel een veel zwaarder gewicht mee aan dan nodig. Als het hebt over de maffia (of over nazi's), dan heb je het over alle elementen waar zij voor stonden, of over die elementen waar alleen zij voor stonden. Elke vergelijking met iets dat niet al die elementen heeft of niet gelimiteerd is aan een dergelijke groepering gaat dus mank.

De maffia heeft ook een hierarchie. Vrijwel elk bedrijf heeft een hierarchie. Dus vrijwel elk bedrijf doet aan maffiapraktijken.
Sec gezien is bovenstaand statement waar, maar ik hoef je hopelijk niet uit te leggen dat maffia een beladen term is waar menig bedrijf niet mee geassocieerd wil worden. Het is dus een compleet zinloze opmerking die alleen maar andere reacties uit zal lokken in de discussie (dus een troll)
Net zoals mensen ook wel fascisten genoemd worden, zonder dat daarmee ook direkt geimpliceerd wordt dat ze dus Joden haten.
Fascisme heeft dan ook niets met jodenhaat te maken. Je kunt joden haten zonder fascist te zijn en je kunt fascist zijn zonder joden te haten. Waar het vervolgens mis gaat is als je een fascist die geen Nazi is een Nazi noemt, en dat is nou precies waar het hier om gaat :)

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 04-11-2008 12:54 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
^^ Okay, ik ben overtuigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

stephenophof in 'nieuws: 'Motorola verbiedt kopers luxe telefoon op Ebay te zetten'' is een fipo, er stond eerst alleen maar 'wat raar'. Bovendien is hij maar een minuut na het posten van het artikel gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

gambieter schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:22:
[...]

Lees je wel dezelfde post? Het is nogal ranterig:

[...]

[...]

En nog wat meer. Generaliserend, negatief, rant gebaseerd op Telegraaf-berichtgeving :) .
In eerste instantie was die reactie niet ernstig genoeg om deze op -1 te zetten. Nu heeft ie hem ge-edit en staat er commentaar op het modden bij. dat maakt dat een -1 nu wel de juiste score is! (waarvan acte)

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: 'Apple gaat 40 procent minder iPhones maken''
Imo een 0. Die hele subdraad is een welles/nietes-discussie over of de iPhone goed is of niet, en dat is niet echt ontopic, en daarnaast niet echt zinvol.

Vanwege de eerste zin een -1. Verder ook geen inhoud.

Umbrah in 'nieuws: 'Apple gaat 40 procent minder iPhones maken''
Reactie op voorgaande reply. Eveneens inhoudsloos, dus mag wmb op -1, alhoewel ie misschien ook wel onschuldig is.

Patriot in 'nieuws: 'Apple gaat 40 procent minder iPhones maken''
-1. Gaat helemaal nergens over.

Yoshi1983 in 'nieuws: 'Apple gaat 40 procent minder iPhones maken''
Idem.

azortje in 'nieuws: 'Apple gaat 40 procent minder iPhones maken''
Heel weinig inhoud, dus wmb een 0.

Redelijk blaterig, maar wel onschuldig. Imo een 0.

Zelfde laken een pak met een hoop op de man spelen. Wmb een -1.

[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 04-11-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alles fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd in 'nieuws: Onderzoekers: p4p is ruim tachtig procent sneller dan p2p'
+1 voor iets dat "entertainment maffia" in de mond neemt? :X

ritsjoena in 'nieuws: Onderzoekers: p4p is ruim tachtig procent sneller dan p2p'
Deze reactie eronder heeft ook +1 gekregen, maar lijkt me op het eerste gezicht een 0. Het probleem is alleen dat de reactie de bovenstaande reactie volledig citeert en dus ook de maffia-troll includet. Dit laatste doet me twijfelen tussen de 0 en -1.

[ Voor 42% gewijzigd door RayNbow op 04-11-2008 21:34 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach zó ernstig vind die maffia troll nou ook weer niet dat ik iemand die het quote en verder ook volledig negeert daarvoor een -1 zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar speel ik op de man? Waar beledig ik zijn persoon? Ik bekritiseer alleen zijn manier van beargumenteren. Is dat verboden in een discussie?

En als je mijn post al een -1 waard vindt, moet je die van Mito ook omlaag gooien. Zijn post staat namelijk bol van ongefundeerde uitspraken en generalisaties, bijvoorbeeld dat de mensen met een iPhone er alleen één hebben gekocht omdat de buurman er één heeft (klinkklare nonsens natuurlijk), of dat mensen er alleen één kopen alleen vanwege het "hippe uiterlijk". Dit kan je toch geen waardevolle toevoeging aan de discussie vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je loopt elke uitspraak op hem persoonlijk af te kraken. Het is 'jíj zegt dit fout, jíj zegt dat fout, jíj maakt hier een fout, jíj maakt daar een fout'. Je betrekt het continu op hem, hij is dom, hij is slecht. En al bedoel je het misschien niet zo, het komt wel zo over, en dat is wat telt.
Het gaat hier niet om de kwaliteit van je argumenten, maar om de manier waarop je ze brengt. Voor slechte argumenten krijg je in principe een 0, voor een slechte manier van argumenteren kun je ook een -1 krijgen. Zoals hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou onder andere (maar niet alleen) je laatste alinea. Het zijn geen zware flames, maar geen zinvolle inhoud + dit soort dingen maken het voor mij een -1. De reactie van Mito heeft eveneens weinig zinnige inhoud, maar bevat verder geen persoonlijke kwalificaties. Daarom wordt die reactie een 0. Of het nou onzin is of niet.. dat maakt niet uit. Dat kun je evengoed van jouw post zeggen. Jij ben blijkbaar mening X toebedaan, en hij mening Y.

Beide reacties staan bol van de eenzijdige meningen, en hebben daardoor geen enkele waarde. Jij gooit er nogal wat persoonlijke kwalificaties in wat het geheel een ranterig/flamerig karakter geeft en daarom slaat die van jou door naar de -1.

Misschien moet je dus eens naar je poststijl kijken. Je moet natuurlijk zelf weten hoe je reageert, maar op deze manier ga je meer -1's pakken. Terwijl er met je mening ansich niets mis hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zijn manier van argumenteren is wel oké? Dus wat kritiek geven op een niet eens onvolwassen manier is not-done, maar het over één kam scheren van een hele groep mensen, eigenlijk gewoon bestempelen als "dom", zonder enige verdere onderbouwing of inhoud, dat mag wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:25:
En zijn manier van argumenteren is wel oké? Dus wat kritiek geven op een niet eens onvolwassen manier is not-done,
Jij bent degene die het niet onvolwassen noemt. Er zijn mensen die er anders over denken.
maar het over één kam scheren van een hele groep mensen, eigenlijk gewoon bestempelen als "dom", zonder enige verdere onderbouwing of inhoud, dat mag wel?
Jazeker, dat mag. Hij doet dat zonder te flamen of te bashen. Of het zinvol/waar/wat dan ook is om zo'n argument aan te voeren is een tweede. Ik vind het allesbehalve een briljante post, maar bevat niets ongewensts.

Ononderbouwde onzin komt niet per definitie op -1, volgens de ModFAQ. Ook feitelijke onjuistheden niet. Zo zou bijvoorbeeld een post waarin gesteld wordt dat de iPhone geflopt is omdat hij nooit verkocht wordt niet per se op -1 belanden, behalve als hij in een rantende/flamende context gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Jouw post is dusdanig duidelijk op de man dat het me echt verbaast dat je dat probeert te ontkennen. Ik vind een -1 daar dan ook de juiste score voor. Dat neemt echter niet weg dat de post waar je op reageert (, die van mito,) in mijn ogen een regelrechte troll is en dus ook een -1:
De iPhone was al achterhaald toen het uitkwam
Het lijkt mij toch dat dat soort uitspraken om een onderbouwing vragen?
het was even een hype omdat het concept met de onscreen toetsen nieuw was en waarschijnlijk omdat Apple toen nog hip was.
onscreen keyboard nieuw? omdat apple hip was (dus kennelijk toen een betere naam had dan nu :p)?
Die hype is nu aan het afzakken, je merkt duidelijk dat mensen kritischer beginnen te kijken naar de producten van Apple en het niet zomaar kopen omdat de buurman er ook een heeft.
De producten van Apple.... Iets met over één kam scheren?
De meeste mensen zitten ook wat minder ruim in het geld tegenwoordig waardoor zij spullen gaan kopen die meer functionaliteit en degelijkheid bieden ipv een hip uiterlijk.
Meer degelijkheid? Vraagt ook om onderbouwing....
@Boris Jeltsin:
Zo lang jij ook niet met een goede bruikbare bron komt neem ik jou post niet echt serieus.
En dat is niet op de man?

Ofterweil: zijn post bestaat enkel uit regels die ongefundeerd getroll zijn op Apple en zijn gebruikers, nog niet eens om de iPhone specifiek. Dergelijke tekst is in ogen ongewenst zolang de onderbouwing mist.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zo kun je er ook naar kijken. Ik vind het persoonlijk ook gewoon onzin wat hij daar post, maar hij post het verder netjes. Daarom schaar ik het onder onschuldig en dus een 0. Maar ik zou er ook geen traan om laten als hij op -1 zou eindigen. Je vraagt vooral om onderbouwing, maar dat is niet per se nodig om een reactie van de -1 af te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eerste twee alinea's zeg ik dat hij ten eerste het concept van de iPhone niet heeft begrepen en ten tweede niet heeft begrepen dat de iPhone nog steeds goed verkoopt. Dat is geen flame, dat is geen rant, dat is de waarheid. Punt één blijkt uit zijn eigen post, want hij ziet niet in dat mensen geen iPhone kopen voor de specs, maar voor de bruikbaarheid. Punt twee is gewoon een feit.

In de derde alinea wijs ik hem op zijn gebruik van ongefundeerde argumenten en gerant jegens Apple gebruikers. Daar is zo te zien in ieder geval arne het met me over eens. Vervolgens meld ik hem dat ik nogal kinderachtig vind. Wat natuurlijk niet zo heel gek is, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:51:
In de eerste twee alinea's zeg ik dat hij ten eerste het concept van de iPhone niet heeft begrepen en ten tweede niet heeft begrepen dat de iPhone nog steeds goed verkoopt. Dat is geen flame, dat is geen rant, dat is de waarheid. Punt één blijkt uit zijn eigen post, want hij ziet niet in dat mensen geen iPhone kopen voor de specs, maar voor de bruikbaarheid. Punt twee is gewoon een feit.
Zeggen dat iemand het concept niet begrijpt als hij het niet met je eens is, is nogal een zwaktebod en op de persoon gespeeld. Het is jouw waarheid, niet de waarheid. Verkoopcijfers zeggen niets over de kwaliteit of redenen voor aankoop, tenslotte verkopen de Toppers ook nog platen.
In de derde alinea wijs ik hem op zijn gebruik van ongefundeerde argumenten en gerant jegens Apple gebruikers. Daar is zo te zien in ieder geval arne het met me over eens. Vervolgens meld ik hem dat ik nogal kinderachtig vind. Wat natuurlijk niet zo heel gek is, toch?
Je geeft zelf ook geen argumenten, behalve dat je zegt dat hij het niet begrijpt en suggereert dat het zijn fout is. Terwijl hij gewoon een andere mening heeft. Door zelf geen argumenten te geven en het begrip van de ander in twijfel te trekken speel je op de persoon.

Geef gewoon argumenten zonder te suggereren dat de ander fout zit. Hij kan jou even goed een slachtoffer van de Apple reclame noemen, en dan staan jullie kiet in niet beargumenteren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verkoopcijfers zijn feiten, maar melden dat hij het concept niet begrijpt en dat mensen de iPhone niet kopen voor de specs, maar voor de bruikbaarheid zijn geen feiten. Dat valt onder meningen en interpretaties. Allemaal prima, maar je bent imo behoorlijk bezig je eigen mening als een feit neer te zetten waarbij het onmogelijk is dat iemand anders een andere mening is toebedaan. Dat uit zich dan in een hoog-van-toren-blazende air die over je post heen hangt.
Haha, denk je dit serieus?
Want jij hebt duidelijk het concept van de iPhone niet begrepen.
Maar dat heb je zo te zien niet echt door.
+de laatste alinea.

Dit komt op mij allemaal nogal ranterig en arrogant over. En dat arne het met je eens is, betekent niet dat het ineens goed is om iemands post op die manier af te kraken. Ik ben het in deze ook meer met jou eens dan met Mito (omdat het imo onzin is wat hij post) maar je krijg van mij evengoed een -1, en Mito een 0.

Nogmaals: het zijn geen ernstige flames, maar in een welles/nietes-discussie die totaal onzinnig is voor de draad geef ik sneller een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:56:
[...]

Zeggen dat iemand het concept niet begrijpt als hij het niet met je eens is, is nogal een zwaktebod en op de persoon gespeeld. Het is jouw waarheid, niet de waarheid. Verkoopcijfers zeggen niets over de kwaliteit of redenen voor aankoop, tenslotte verkopen de Toppers ook nog platen.
Ik zeg niet dat hij het concept niet begrijpt omdat hij het niet met me eens is, ik zeg dat omdat hij zei dat mensen nu kritischer worden en de iPhone niet meer zomaar kopen, en dat is niet waar, getuige het feit dat de iPhone juist erg succesvol is. Tel daarbij op dat de iPhone juist om andere dingen wordt geprezen dan de dingen die hij noemt, en zie daar de reden dat ik hem zeg het concept van de iPhone niet te hebben begrepen.
[...]

Je geeft zelf ook geen argumenten, behalve dat je zegt dat hij het niet begrijpt en suggereert dat het zijn fout is. Terwijl hij gewoon een andere mening heeft. Door zelf geen argumenten te geven en het begrip van de ander in twijfel te trekken speel je op de persoon.

Geef gewoon argumenten zonder te suggereren dat de ander fout zit. Hij kan jou even goed een slachtoffer van de Apple reclame noemen, en dan staan jullie kiet in niet beargumenteren :)
Waarom moet ik argumenten geven voor het feit dat hij ongefundeerd in het wilde weg aan het roepen is? Jullie erkennen zelf ook dat het een trollpost is. Dan is het toch niet gek dat ik me daar in mijn eigen post zelf ook over verontwaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:05:
Verkoopcijfers zijn feiten, maar melden dat hij het concept niet begrijpt en dat mensen de iPhone niet kopen voor de specs, maar voor de bruikbaarheid zijn geen feiten. Dat valt onder meningen en interpretaties. Allemaal prima, maar je bent imo behoorlijk bezig je eigen mening als een feit neer te zetten waarbij het onmogelijk is dat iemand anders een andere mening is toebedaan. Dat uit zich dan in een hoog-van-toren-blazende air die over je post heen hangt.

[...]

[...]

[...]

+de laatste alinea.

Dit komt op mij allemaal nogal ranterig en arrogant over. En dat arne het met je eens is, betekent niet dat het ineens goed is om iemands post op die manier af te kraken. Ik ben het in deze ook meer met jou eens dan met Mito (omdat het imo onzin is wat hij post) maar je krijg van mij evengoed een -1, en Mito een 0.

Nogmaals: het zijn geen ernstige flames, maar in een welles/nietes-discussie die totaal onzinnig is voor de draad geef ik sneller een -1.
Ik geef toe dat ik wat fanatiek kan discussiëren, maar vind je het echt zo gek? Jij bent geen Apple gebruiker, maar bij elk artikel wat met Apple te maken heeft heb je van die anti-Apple rants die totaal nergens op zijn gebaseerd, en waarvan de inhoud echt uit de lucht gegrepen is. Zo ook de reactie van mito. Dan kan ik wel lichtelijk geïrriteerd zijn ja, en een wat fellere toon opzetten. Maar een flame... dat vind ik echt overdreven hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flame is wel wat zwaar, maar het doet ranterig aan.

In ieder geval, hoe iemand anders post heeft natuurlijk geen uitwerking op de moderatie die jij zou moeten krijgen. Bovendien had je ook een post neer kunnen zetten waarin je zijn punten puur inhoudelijk onderuit haalt.

Er zijn inderdaad anti-Apple-rants, maar jij rant nu min of meer terug. Vind je het gek dat er dan een beeld ontstaat dat er alleen maar fanboys en anti-Applelaars in die draadjes rondhangen? Als ik zelf zoiets zie neem ik niet eens de moeite om er op te reageren, of ik moet al echt wat toe te voegen hebben aan de draad. Meestal is het toch vechten tegen de bierkaai.

Anti/Pro-flamewars zullen toch wel blijven bestaan. Beste is dan imo om je er gewoon niet mee te bemoeien en die loze discussies in dergelijke draadjes gewoon op -1 te knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:12:
Ik zeg niet dat hij het concept niet begrijpt omdat hij het niet met me eens is, ik zeg dat omdat hij zei dat mensen nu kritischer worden en de iPhone niet meer zomaar kopen, en dat is niet waar, getuige het feit dat de iPhone juist erg succesvol is. Tel daarbij op dat de iPhone juist om andere dingen wordt geprezen dan de dingen die hij noemt, en zie daar de reden dat ik hem zeg het concept van de iPhone niet te hebben begrepen.
Nogmaals, verkoopcijfers zeggen helemaal niets over kwaliteit, innovering of wat dan ook. Hypes en bling bling resulteren ook in hoge verkoopcijfers, en Teletubbiepoppen zijn ook als warme broodjes over de toonbank gegaan. Dat maakt ze niet goed, vernieuwend of wat dan ook. Verkoopcijfers zeggen namelijk ook dat de reclamejongens hun werk goed hebben gedaan.
Waarom moet ik argumenten geven voor het feit dat hij ongefundeerd in het wilde weg aan het roepen is? Jullie erkennen zelf ook dat het een trollpost is. Dan is het toch niet gek dat ik me daar in mijn eigen post zelf ook over verontwaardig?
Nee, ik zeg niet dat de ander een trollpost is. Ik zeg dat jij een gebrek aan argumenten koppelt aan een negatieve, op de persoon spelende toon koppelt, en dat doet je voorganger niet. Je geeft nu de ander de schuld van je verontwaardiging, maar waarom zou je verontwaardigd zijn over een andere mening over een telefoon? Het is toch maar een apparaat, geen lifestyle icoon? "Hij begon" is trouwens kinderachtig en geen argument ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

peakaboo in 'productreview: HP Pavilion W2408H review door Sokkiejjj'

Commentaar op modsysteem en nog fout commentaar ook.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is inderdaad behoorlijk zinloos commentaar waarvoor ik een punt aftrek van zijn score, zodat hij de score behoudt waar hij nu over klaagt. :P Een 0. Want de rest van zijn reactie is op zich wel een +1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:47:
Zo kun je er ook naar kijken. Ik vind het persoonlijk ook gewoon onzin wat hij daar post, maar hij post het verder netjes. Daarom schaar ik het onder onschuldig en dus een 0. Maar ik zou er ook geen traan om laten als hij op -1 zou eindigen. Je vraagt vooral om onderbouwing, maar dat is niet per se nodig om een reactie van de -1 af te houden.
Gebrek aan onderbouwing is inderdaad geen reden voor een -1. Alleen zijn de punten die hij opnoemt zonder onderbouwing nogal trollerig.

Dat ik het met Boris Jeltsin eens ben dat de post waar hij op reageert een -1 waard is neemt overigens niet weg dat ik zijn post nog veel duidelijker een -1 vindt. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kleine aankondiging:

Tegelijkertijd met plan: Nieuwe Algemene Voorwaarden en Privacybeleid is onze FAQ aangepast en er een beleidtopic bijgekomen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
penetreerbeer in 'nieuws: AMD: Shanghai krijgt leidende rol in multisocket-servers' gaat imho niet zo zeer in op het artikel, maar is meer een mededeling voor een andere nieuwtje. Verder is de post ook niet zo uitgebreid dus heb ik persoonlijk een 0 gegeven i.p.v. de +1 waar hij nu op staat. Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 05-11-2008 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Te weinig gerelateerd om echt interessant te wezen bij dit artikel, 0 max. Daar gebruikt ie maar de nieuwssubmit voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
MBV in 'nieuws: 'Intel komt in maart 2009 met snellere Atom-cpu's' ' is geen +1 ook niet in de draad. Een 0 lijkt me genoeg.

Edit:
watercoolertje in 'nieuws: Microsoft: prijs Xbox 360 wordt 'komende jaren' niet verlaagd' vind ik eigenlijk ook geen +1, aar een 0.

[ Voor 26% gewijzigd door Regeneration op 05-11-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand de user 'special18' al opgemerkt?

Hij is me bijzonder opgevallen, dus dat zegt al iets. Een irritante blaataap met gechargeerde en overtrokken stellingen in overzorgde posts zonder interpunctie.

Heel autoritair en zeker van z'n stuk, met veel principieel geleuter en typische 'hype-napraterij' die je overal op internet kan vinden. Wordt meestal naar -1 gemod voor zover ik kan zien, maar misschien iets om in de gaten te houden. Iemand die consequent naar -1 post of op het randje verdient misschien wel eens op de regels gewezen te worden (anders is het ook maar extra werk voor de modcrew die waarschijnlijk al genoeg te doen heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Die eerste heeft zelfs een keer +2 gekregen. Dat is echt mismodden. Misschien dat een Powermod daar eens naar kan kijken?
Beiden kunnen ze nog wel wat 0 moderaties gebruiken voor ze daadwerkelijk op 0 staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Degene die deze reactie een +1 heeft gegeven moet duidelijk eens op de FAQ worden gewezen!
Dit is gewoon schoolmeesteren en is dus ongewenst!

Deze mag trouwens wel stevig op 0 worden gezet (ben voorlopig de enige die hem heeft gemod maar hij is echt heel grappig!)

[ Voor 52% gewijzigd door TheCapK op 05-11-2008 19:39 . Reden: link toegevoegd en taalfout verbeterd, toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:46:
Iemand de user 'super18' al opgemerkt?
....
Nee, want die user bestaat niet :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:36:
[...]

Nee, want die user bestaat niet :)
excuus, special18 bedoelde ik... foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
carpin in 'nieuws: Intel stopt vijf jaar durend onderzoek naar ultrawideband'

Ik vind deze vraag geen -1 waard .. het is onschuldig en hij heeft wel een punt ivm meerdere studies over de "gevaren" van straling etc ... of zie ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Is deze opmerking wel een +1 waard?
PcDealer in 'nieuws: Coax: schadevergoeding Ziggo is 'bijzonder karig''
een 0 lijkt mij meer op zijn plaats.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide eens. Die van carpin moet nog wat meer puntjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb Carpin ook even geholpen, maar er is nog wel wat extra inspanning nodig.

Deze opmerking wordt vaak gemaakt in het artikel. Het is ook niet opzienbarend genoeg voor een +1 lijkt mij:
RuddyMysterious in 'nieuws: Seagate voegt snelle en zuinige schijf toe aan zakelijke Savvio-lijn'

Beetje zieken (rant) en ook door velen geopperd. Zo een korte reactie en zo negatief mag IMHO zeker geen +1 krijgen:
ronny in 'reviews: Core i7: Intel loopt uit'
P.S. inhoudelijk ben ik het wel met hem eens, maar c'est le ton qui fait la musique (zoals ik al vaak heb gezegd).

[ Voor 28% gewijzigd door Pjerry op 06-11-2008 00:46 . Reden: typo's; i7 posting toegevoegd ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide 0 imo. En daar staan ze inmiddels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En ook Carpin staat goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vinden jullie een +1 voor deze reactie ook niet iets aan de hoge kant?

Zeker, het is geen slechte reply, maar een meerwaarde vind ik het nu ook weer niet hebben, het is gewoon een beetje een open deur.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:30
wildhagen schreef op donderdag 06 november 2008 @ 20:08:
Vinden jullie een +1 voor deze reactie ook niet iets aan de hoge kant?

Zeker, het is geen slechte reply, maar een meerwaarde vind ik het nu ook weer niet hebben, het is gewoon een beetje een open deur.
Eens, ik denk dat iedereen dat wel weet zo langzamerhand, een nette 0 :) en daar staat hij ook nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies. Voor deze reactie lijkt me hetzelfde te gelden: een 0 lijkt me beter dan de +1 waar-ie nu op staat.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vrij simpel en weinig onderbouwd, echt niet hoger dan een 0, imo.

Edit: en dat geldt ook voor die reactie hierboven.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 06-11-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dit topic goed in de gaten houden: Apple en patenten, dat levert geheid flames en trolls op!
Heb er al een paar op -1 gezet!

[ Voor 43% gewijzigd door TheCapK op 06-11-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Uiteraard, zoals elk apple / ms / linux topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

We zien wel wat het oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dit:
LessRam in 'nieuws: Microsoft: Windows 7 zorgt voor snellere opstarttijd en betere accutijden'
Gaat helemaal niet meer over WinHEC of Windows7 lijkt me zo ... waarom toch +1 dan? Ik vond het maar een nul t.o.v. de hoofdthread.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een 0 is wel het maximum ja, die gaat behoorlijk richting offtopic.

[ Voor 7% gewijzigd door Dirk op 07-11-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor in 'nieuws: Nieuwe Radeon HD 4870 X2 van Palit kost drie slots', krijgt hier meerdere keren +1
Het is ook een goede reactie, maar om het een +1 te geven vind ik het eigenlijk net iets te weinig inhoud bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:43:
Roamor in 'nieuws: Nieuwe Radeon HD 4870 X2 van Palit kost drie slots', krijgt hier meerdere keren +1
Het is ook een goede reactie, maar om het een +1 te geven vind ik het eigenlijk net iets te weinig inhoud bevatten.
Heb je wel gelijk in. Wat er wordt gezegd is trouwens ook al redelijk bekend ondertussen dus die meerwaarde lijkt mij ook overdreven. Kan me echter wel voorstellen dat deze reactie positief opvalt in dat topic tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48
Het blijft grappig dat voor zo'n objectief systeem er een aparte thread (nodig) is om elkaars "objective" mening te toetsen over reactie's en in sommige gevallen zelfs gezamelijk een score te proberen te veranderen(sp?).

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het vrij duidelijk dat niet iedereen met de juiste intenties mod en er daarom wel eens reacties ontstaan die een score krijgen die niet conform de richtlijnen zijn. Maar had je verder nog een punt of kwam je alleen om even te trollen?

@Escovan en KimG: eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48
Kwam alleen even een punt maken ^^.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zie ook de reacties op Escovan eerder:
Regeneration in "Het kleine-mismoderatietopic deel X"

Vooral deze:
RoD in "Het kleine-mismoderatietopic deel X"
(geldt dus ook voor experts en normal moderators)

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 07-11-2008 14:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Mismodding galore volgens mij. Vooral rondom en vanaf deze post: wroeter in 'nieuws: Sony Ericsson bezig met 20-megapixelcameratelefoon'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hoe bedoel je? Die staan prima op -1 toch? Gezeur over de overbodigheid van de techniek kan best, maar dan wel op een nette manier, met argumenten. Nu is het maar getroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ik zie geen troll, hij roept dat 20 MP onzinnig is, wellicht had daar wat meer bij mogen staan maar het is on-topic, terecht en geen flame. Daaruit kan dan een prima discussie rollen.

[ Voor 13% gewijzigd door vgroenewold op 07-11-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het lijkt mij gewoon een FiPo, het heeft geen inhoud en alle mensen die het artikel lezen denken precies hetzelfde. Ik zou een iets uitgebreidere post willen zien voor ik daaraan een 0 wil geven, anders krijgen we 20 reacties, van wat een overkill. In fact er staan meerdere van dergelijke reacties in de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Jorrit schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:42:
Het lijkt mij gewoon een FiPo, het heeft geen inhoud en alle mensen die het artikel lezen denken precies hetzelfde. Ik zou een iets uitgebreidere post willen zien voor ik daaraan een 0 wil geven, anders krijgen we 20 reacties, van wat een overkill. In fact er staan meerdere van dergelijke reacties in de draad.
Welke dan weer wel te classificeren zijn als dubbel-posts, maar deze eerste vind ik toch best meevallen voor een -1, als is het een inkoppertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DIT is ook een mimod. +2 geven voor een hoop informatie die erboven ook in de verschillende posts staat terwijl het op een klein beetje extra informatie dus gewoon een dubbelpost is...!
Ik vind het helemaal niet erg om soms wat makkelijker +1 of +2 te geven als het om goede posts gaat maar als iemand gewoon een aantal posts herhaalt en dan er +2 voor krijgen....!

@vgroenewold:
Misschien is het geen Fipo of dubbelpost maar het voegt niets toe dan bladvulling waar niemand op zit te wachten. er zijn ook diverse reacties waar wat onderbouwing bij wordt gegeven waarom die 20 MP waardeloos zou zijn. Die geef ik dan liever een 0 of hoger dan dit soort reacties die aleen maar heel erg schreeuwerig ijn!

[ Voor 27% gewijzigd door TheCapK op 07-11-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
k1n8fisher schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:04:
DIT is ook een mimod. +2 geven voor een hoop informatie die erboven ook in de verschillende posts staat terwijl het op een klein beetje extra informatie dus gewoon een dubbelpost is...!
Ik vind het helemaal niet erg om soms wat makkelijker +1 of +2 te geven als het om goede posts gaat maar als iemand gewoon een aantal posts herhaalt en dan er +2 voor krijgen....!
Dat was ik (8>

Veel mensen hebben een lange post niet in 1 minuut getypt. Wanneer je het artikel leest en dan een goede post maakt dan ben je aardig wat minuten laten dan de rest. Ik dacht dat er 10 minuten tussenzat tussen het artikel en de post, maar het waren er 20. In dit geval dus aangepast naar +1, want ik geloof eigenlijk nog steeds niet echt dat hij de eerdere posts heeft samengevoegd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een post van die lengte had mij in ieder geval wel even tijd gekost. 15 a 20 minuten is me niet vreemd als ik wat moeite heb om mijn punt te maken of gewoon een lange post produceer.
Maar goed, hij staat prima op +1, al had +2 ook wel gekund als je de voorgaande reactie even negeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Op mij kwam het een beetje zo over vandaar dat ik hem aangehaald heb. Diverse punten die hij aanhaalt komen namelijk diverse keren naar voren in de posts boven de zijne en daarom had ik dus het idee dat +2 misschien iets te veel van het goede was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me toch echt een -1 en geen 0, waar-ie nu op staat. Het is gewoon een troll, een niet-onderbouwde beschuldiging van omkoping/corruptie kan ik namelijk niet anders dan een troll noemen. Die +1 lijkt me een meningmod-modmisbruiker.

Ook deze reactie vind ik erg dubieus.Gezien de keuze van de smiley en snelheid van posten (minder dan 1 minuut na artikel, dus kan bijna artikel niet gelezen hebben) is het een trollerige fipo imho, en dus een -1.

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 07-11-2008 18:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens met beide reacties. Die tweede kan nog wel wat tikjes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:11:

Ook deze reactie vind ik erg dubieus.Gezien de keuze van de smiley en snelheid van posten (minder dan 1 minuut na artikel, dus kan bijna artikel niet gelezen hebben) is het een trollerige fipo imho, en dus een -1.
okay dus je mag die smiley kennelijk niet gebruiken, je mag niet snel reageren met een reaktie die er toe doet, en je mag niet puntig/snedig iets ten koste van ms zeggen want er zit hier een groepje met een positieve bias voor ms die "tikjes uitdeelt" aan hun ongewelvallige postings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:46:
[...]

okay dus je mag die smiley kennelijk niet gebruiken, je mag niet snel reageren met een reaktie die er toe doet, en je mag niet puntig/snedig iets ten koste van ms zeggen want er zit hier een groepje met een positieve bias voor ms die "tikjes uitdeelt" aan hun ongewelvallige postings.
Dat is niet wat ik heb gezegd....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:49:
[...]

Dat is niet wat ik heb gezegd....
denk er maar eens over na dan waar je mee bezig bent, jij en je vrinden ubermoderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:46:
[...]

Wel heel makkelijk hè? Degenen die een troll van je op -1 modden Pro-andere partij noemen? Ik heb helemaal niets met MS, maar ik vind je reactie vrij trollerig. Als er daarnaast ook nog niets aan inhoud in staat dan gaat ie gauw naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:52:
[...]

denk er maar eens over na dan waar je mee bezig bent, jij en je vrinden ubermoderators.
Heb je nou nog wat inhoudelijks te melden, of blijft het bij dit soort getroll?

De poster van de betreffende reactie post gewoon een troll, en voor de troll hebben we op de FP een speciaal niveau: -1.

De post is bijvoorbeeld totaal offtopic, want het gaat niet over OSX, maar over Windows 7. De poster heeft ook duidelijk het artikel niet gelezen (kan ook niet als je al binnen een paar seconden post), en de vorm waarin de reactie is gegoten lokt uit tot reacties van een soort wat op de FP niet gewenst is. Een reactie die dat doet heet in FP-termen een 'troll'. Voor uitleg hoe en wat verwijs ik je naar de moderatie-FAQ. De smiley an sich is geen troll, maar in combinatie met de rest van de reactie geeft het aan dat de reactie nogal negatief bedoeld was.

Al met al kan ik daar écht met de beste wil van de wereld, en zelfs niet in de soepelste bui, meer dan een -1 van maken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:53:
[...]

Wel heel makkelijk hè? Degenen die een troll van je op -1 modden Pro-andere partij noemen? Ik heb helemaal niets met MS, maar ik vind je reactie vrij trollerig. Als er daarnaast ook nog niets aan inhoud in staat dan gaat ie gauw naar de -1.
ik vind jouw icoon alleen al trollerig, een ipod met een verbodsbord er door geblend. wat is daar nou weer de intentie van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:57:
[...]

ik vind jouw icoon alleen al trollerig, een ipod met een verbodsbord er door geblend. wat is daar nou weer de intentie van?
Wat doet dat ertoe als het over moderaties gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:55:
[...]

Heb je nou nog wat inhoudelijks te melden, of blijft het bij dit soort getroll?

De poster van de betreffende reactie post gewoon een troll, en voor de troll hebben we op de FP een speciaal niveau: -1.

De post is bijvoorbeeld totaal offtopic, want het gaat niet over OSX, maar over Windows 7. De poster heeft ook duidelijk het artikel niet gelezen (kan ook niet als je al binnen een paar seconden post), en de vorm waarin de reactie is gegoten lokt uit tot reacties van een soort wat op de FP niet gewenst is. Een reactie die dat doet heet in FP-termen een 'troll'. Voor uitleg hoe en wat verwijs ik je naar de moderatie-FAQ. De smiley an sich is geen troll, maar in combinatie met de rest van de reactie geeft het aan dat de reactie nogal negatief bedoeld was.

Al met al kan ik daar écht met de beste wil van de wereld, en zelfs niet in de soepelste bui, meer dan een -1 van maken.
okay inhoudelijk dan. "het gaat over windows 7 dus je mag niks zeggen over os x in een reaktie". waar slaat dat nou weer op? in het artikel wordt zelfs de macbook pro aangehaald en in een reaktie mag je het vervolgens niet over os x hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:58:
[...]

Wat doet dat ertoe als het over moderaties gaat ;)
het bewijst dat veel promodders een dubbele moraal hebben zonder dat ze zich daar zelf van bewust zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Heel dubbel: Ik ben pro-linux en ik mod toch linux fanboys naar beneden. Ik heb een hekel aan het gehypte apple gebeuren, toch mod ik goed onderbouwde reacties over apple omhoog. Mijn mening en mijn moderatie staan los van elkaar. Ik modereer op kwaliteit.

En in dit verband geeft de :Y) smiley het idee 'Haha, ik lach je lekker uit!', wat trollen is.
Het binnen een minuut na het posten van het bericht posten geeft aan dat je het niet gelezen hebt, of maar heel vluchtig en geeft de schijn dat je maar gewoon zo snel mogelijk post, om maar de eerste post te scoren.
En grappig zijn ten koste van een andere partij valt gewoon onder trollen en is dus ook ongewenst. Grappig zijn mag, maar dat doe je maar zonder een ander af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:01:
[...]

het bewijst dat veel promodders een dubbele moraal hebben zonder dat ze zich daar zelf van bewust zijn.
Ik denk dat je eerst even naar jezelf moet kijken voordat je andere mensen beschuldigt zonder enige vorm van onderbouwing. Dit is namelijk ook gewoon trollen. Dus als je verder niets over de reactie zelf te melden en hebt, inclusief onderbouwing waarom hij wél op 0 zou staan kun je het wat mij betreft hierbij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:22:
[...]

Ik denk dat je eerst even naar jezelf moet kijken voordat je andere mensen beschuldigt zonder enige vorm van onderbouwing. Dit is namelijk ook gewoon trollen. Dus als je verder niets over de reactie zelf te melden en hebt, inclusief onderbouwing waarom hij wél op 0 zou staan kun je het wat mij betreft hierbij laten.
nee verdere discussie heeft inderdaad geen zin. ik zal tweakers.net voortaan op nivo -1 tot me nemen zodat de invloed van de bemoeizuchtige promodders cq "zij die niet normaal kunnen reageren" aan mij voorbij zal gaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:01:
[...]

Beste BreezahBoy: ik heb er even jouw postgedrag bij genomen om een goed onderbouwde reply te schrijven op jouw aantijgingen. Wat blijkt: Het gros van jouw posts bestaat uit one-liners en 1/4 tot 1/2 van jouw posts ontstijgen het niveau -1 niet.

Dan is het weliswaar leuk om een ander de schuld te geven van jouw lage karmagehalte maar misschien dat je eens kritisch naar je eigen prestaties moet kijken. Misschien dat je dan wel eens tot de conclusie zou kunnen komen dat wij als Promodders weldegelijk met de FAQ indachtig modden. Of iemand nou pro-MS is of pro-Apple (zoals jij) interessert ons echt niet. Als hij/zij maar een goede post wegzet met redenen en onderbouwing waarom iets zus of zo is of hij/zij dat althans denkt dat het zo is.

Als jij dus graag commentaar geeft doe dat dan onderbouwd zonder mensen meteen aan te vallen. Als jij dan denkt dat het op jou persoonlijk gericht is dan kan ik jou (mede namens mijn mede ProModders) bij deze gerust stellen: Dat is niet zo!

Zoals je in de FAQ e.d. kan lezen zijn ProModders hand-picked juist omdat ze modden zonder aanzien des persoons en zijn/haar voorkeuren. Zij kijken alleen maar naar de FAQ en modden daarnaar. Het is de bedoeling van Tweakers dat de FP als een soort visitekaartje naar de buitenwereld wordt voorgesteld en dan willen ze graag dat wij er voor zorgen dat dit er netjes uitziet en zich niet op een Geenstijl/FOK niveau bevindt. Reacties die dus nergens op slaan of die trollen of flamen worden daarom dus weggemod. Dit geldt ook voor reacties die Trollen of Flamen uitlokken.

Jouw hier aangehaalde reactie was er weer een van die soort en dus wordt deze weggemod. Hier komt geen persoonlijke mening bij kijken. Sterker nog: als we twijfelen hoe een reactie te modden zetten we dat gewoon hier weg en komt er vanzelf wel een consensus over. Hierdoor wordt het alleen maar duidelijker hoe de FAQ te interpreteren.

Ik hoop dat je dit verhaal op zijn waarde kan schatten en niet ziet als een aanval op jou persoonlijk, zo is dit niet bedoeld. Ik heb hier alleen even de feiten op een rijtje gezet en hoop dat je er wat mee kan!

Vriendelijke groeten,

K1n8fisher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Kan iemand mij vertellen waarom ik weggemod bent met deze post? Volgens mij vrij onschuldig en een klein beetje informatief!

Badtothebone in 'meuk: Newsleecher 3.95 bèta 3'

Het is immers een meuk reactie die sowieso minder streng gemod zou moeten worden.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:58:
[...]

Beste BreezahBoy: ik heb er even jouw postgedrag bij genomen om een goed onderbouwde reply te schrijven op jouw aantijgingen. Wat blijkt: Het gros van jouw posts bestaat uit one-liners en 1/4 tot 1/2 van jouw posts ontstijgen het niveau -1 niet.
ik wou dat ik het modgedrag van bepaalde moderators even door kon nemen zoals jij mijn postgedrag doorgenomen hebt. mijn postgedrag is een open boek, iedereen mag het weten. modgedrag van promodders zou ook openbaar moeten zijn.

mijn reaktie waar het allemaal mee begon heeft nu '-50'. volgens mij wordt dat alleen maar veroorzaakt doordat ik het in dit moderater forum opgespeeld heb. dit zou je aan het tijdsverloop van de score van de reaktie moeten kunnen zien.

het kuddegedrag van promodders en de oncontroleerbaarheid ervan baren me zorgen. maar goed '-1' view instellen op de fp lost het probleem op en er zijn ergere dingen in de wereld.

mijn karma zal me overigens worst wezen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Badtothebone schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:19:
Kan iemand mij vertellen waarom ik weggemod bent met deze post? Volgens mij vrij onschuldig en een klein beetje informatief!

Badtothebone in 'meuk: Newsleecher 3.95 bèta 3'
De post waarop je reageert mag dan wel niet alleen een foutje noemen, maar geeft daarbij ook nog wat informatie over het gebruik van het programma. Zelf ga je alleen in op dat foutje, wat dus wel al bekend was. Je verwijst ook naar de mogelijkheid om de redactie erover te tippen, terwijl je eronder nog meer aangeeft wat er mis is aan de vorige meukposts. Hoe vervelend dit ook mag klinken vanuit de inhoud van jouw bericht, hoort zoiets terecht te komen bij de feedback en niet als reactie op een meukpost.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:29:
mijn reaktie waar het allemaal mee begon heeft nu '-50'. volgens mij wordt dat alleen maar veroorzaakt doordat ik het in dit moderater forum opgespeeld heb. dit zou je aan het tijdsverloop van de score van de reaktie moeten kunnen zien.
Je hebt hier kunnen verdedigen waarom je een 0 zou moeten krijgen voor deze post. Te zien aan het resultaat is dat niet gelukt. Als je al denkt dat je door hier reageren alleen verder omlaag gemod wordt, dat zou ik je adviseren om hier met name geen welles-nietes discussie te starten.

[ Voor 52% gewijzigd door dcm360 op 07-11-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcm360 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:30:

[...]
Je hebt hier kunnen verdedigen waarom je een 0 zou moeten krijgen voor deze post. Te zien aan het resultaat is dat niet gelukt. Als je al denkt dat je door hier reageren alleen verder omlaag gemod wordt, dat zou ik je adviseren om hier met name geen welles-nietes discussie te starten.
precies de arrogante "we zullen hem wel even een lesje leren en naar beneden tikken" houding waar ik zo bang voor was. soms kloppen vooroordelen gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik bedoelde ermee te zeggen dat als je goed onderbouwd verteld waarom jouw post WEL een 0 waard is, we jouw post zeker een 0 geven als je valide argumenten geeft. Als wij jouw argumenten naast de mod-FAQ houden en we nog steeds concluderen dat jouw post geen 0 waard is dan heeft het zeker geen zin om continu erop terug te komen dat wij er naast zitten. Ik moet toegeven dat je mijn woorden een creatieve draai geeft, maar ik bedoele niet wat je eruit haalde.

Oja, einde discussie voor mij. We vallen gigantisch in herhaling

[ Voor 8% gewijzigd door dcm360 op 07-11-2008 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:45:
precies de arrogante "we zullen hem wel even een lesje leren en naar beneden tikken" houding waar ik zo bang voor was. soms kloppen vooroordelen gewoon :)
Nee, een reactie die aangeeft, we zijn je zat, kom met echte argumenten en stop anders. Nu is het enkel 'wellus!', 'nietus!', totaal niet constructief dus.
Je reactie wordt zoveel gemod omdat hij bij het artikel bovenaan staat, waar veel mensen hem lezen en zien dat hij op -1 hoort en dus een -1 geven. Dat hij hier staat maakt het nog 'erger', er komen veel mensen bij dit topic langs die lang niet allemaal reageren, maar wel zien dat jouw reactie gemeld staat als een reactie die op -1 hoort. Aangezien daar weinig discussie over mogelijk is vanuit ons oogpunt, is dat makkelijk scoren en geeft iedereen hem maar gewoon een -1.

Ik herhaal nogmaals dat dit absoluut niet persoonlijk is, het gaat om de kwaliteit van de reactie. Toon aan dat jouw reactie van de kwaliteit is die we hier eisen en hij krijgt de daarbij behorende score. Kun je dat niet, dan is de discussie wat mij betreft gesloten. Jouw houding is nog steeds veel te veel die van de underdog die door iedereen wordt vertrapt, terwijl wij hier proberen constructieve reacties te geven en aangeven wat je fout doet en wat je dus kunt verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:03:
[...]

Nee, een reactie die aangeeft, we zijn je zat, kom met echte argumenten en stop anders. Nu is het enkel 'wellus!', 'nietus!', totaal niet constructief dus.
Je reactie wordt zoveel gemod omdat hij bij het artikel bovenaan staat, waar veel mensen hem lezen en zien dat hij op -1 hoort en dus een -1 geven. Dat hij hier staat maakt het nog 'erger', er komen veel mensen bij dit topic langs die lang niet allemaal reageren, maar wel zien dat jouw reactie gemeld staat als een reactie die op -1 hoort. Aangezien daar weinig discussie over mogelijk is vanuit ons oogpunt, is dat makkelijk scoren en geeft iedereen hem maar gewoon een -1.

Ik herhaal nogmaals dat dit absoluut niet persoonlijk is, het gaat om de kwaliteit van de reactie. Toon aan dat jouw reactie van de kwaliteit is die we hier eisen en hij krijgt de daarbij behorende score. Kun je dat niet, dan is de discussie wat mij betreft gesloten. Jouw houding is nog steeds veel te veel die van de underdog die door iedereen wordt vertrapt, terwijl wij hier proberen constructieve reacties te geven en aangeven wat je fout doet en wat je dus kunt verbeteren.
nou dan ga ik maar inhoudelijk aan de slag met de reaktie die volgens mij te laag is op '-1', lekker op micronivo uitpluizen.

wildhagen schreef:
later voegt wildhagen daar aan toe:
De post is bijvoorbeeld totaal offtopic, want het gaat niet over OSX, maar over Windows 7. De poster heeft ook duidelijk het artikel niet gelezen (kan ook niet als je al binnen een paar seconden post), en de vorm waarin de reactie is gegoten lokt uit tot reacties van een soort wat op de FP niet gewenst is
argumenten van topmodder wildhagen :

1) os x is off topic, het artikel gaat over windows 7

weerlegging: in het artikel wordt de mac book pro van apple expliciet genoemd. apple brengt binnenkort os x snow leopard uit. de focus voor snow leopard ligt op optimalisatie. het ligt in de lijn der verwachtingen dat apple de nvidia chips wel ten volle zal benutten itt. microsoft. de reaktie met-twee-groene-streepjes volgend op mijn off-topic reaktie geeft dat ook aan. grappig is dat deze reaktie de strekking van mijn reaktie als volkomen logisch kwalificeert.

2) hij reageert binnen een minuut hij heeft het niet gelezen

weerlegging: ik heb het wel gelezen, het hele artikel is makkelijk in een halve minuut te lezen. pas op het eind van het artikel wordt de mac book pro genoemd en als niets anders dan is dit het bewijs dat ik het artikel gelezen heb.

3) de smiley-met-het-vorkje is trollerig

weerlegging: dit slaat nergens op, ik zie deze smiley meer als iets van "zo kun je het ook bekijken en verdomd ik zou nog wel eens gelijk kunnen hebben ook".

4) de reaktie is een fipo

weerlegging: dit is geen reden om naar beneden te modden, elk artikel zou dan een fipo hebben die konsekwent op -1 gemodereerd is.

5) de reaktie is in een vorm gegoten die reakties uitlokt die niet op de FP gewenst zijn

weerlegging: het is een one-liner maar het is wel een one-liner met content. er staat wel degelijk een logische gevolgtrekking in die regel. de follow-up reaktie zegt ook dat het logisch is wat ik stel. bovendien wordt deze reaktie met +1 beoordeeld en dus kennelijk een FP gewenste reaktie.

kortom ik zie echt niet waarom mijn reaktie op -1 gecrowed-moderated moest worden door de moddereter forum crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:30:

1) os x is off topic, het artikel gaat over windows 7

weerlegging: in het artikel wordt de mac book pro van apple expliciet genoemd. apple brengt binnenkort os x snow leopard uit. de focus voor snow leopard ligt op optimalisatie. het ligt in de lijn der verwachtingen dat apple de nvidia chips wel ten volle zal benutten itt. microsoft. de reaktie met-twee-groene-streepjes volgend op mijn off-topic reaktie geeft dat ook aan. grappig is dat deze reaktie de strekking van mijn reaktie als volkomen logisch kwalificeert.
Aangezien OSX in het artikel al genoemd is, is de toegevoegde waarde van jou reactie natuurlijk al een stuk lager.
2) hij reageert binnen een minuut hij heeft het niet gelezen

weerlegging: ik heb het wel gelezen, het hele artikel is makkelijk in een halve minuut te lezen. pas op het eind van het artikel wordt de mac book pro genoemd en als niets anders dan is dit het bewijs dat ik het artikel gelezen heb.
Dus jij drukt constant op F5 totdat een artikel gepost is, dan lees je zo snel mogelijk een artikel en dan tik je ook nog een een reactie binnen een minuut? Je kan niet beweren dat je het artikel aandachtig gelezen hebt, daarvoor heb je echt wel een minuut nodig.
3) de smiley-met-het-vorkje is trollerig

weerlegging: dit slaat nergens op, ik zie deze smiley meer als iets van "zo kun je het ook bekijken en verdomd ik zou nog wel eens gelijk kunnen hebben ook".
De hele reactie in een troll, die smilie versterkt dat gevoel alleen maar, je meldt wat gewoon in het artikel staat op een vervelende toon.
4) de reaktie is een fipo

weerlegging: dit is geen reden om naar beneden te modden, elk artikel zou dan een fipo hebben die konsekwent op -1 gemodereerd is.
De definitie van een FiPo is niet de eerste reactie van een artikel ;) Het zijn reactie die weinig tot geen inhoud hebben met als doel zo hoog mogelijk bij de reacties komen te staan.
5) de reaktie is in een vorm gegoten die reakties uitlokt die niet op de FP gewenst zijn

weerlegging: het is een one-liner maar het is wel een one-liner met content. er staat wel degelijk een logische gevolgtrekking in die regel. de follow-up reaktie zegt ook dat het logisch is wat ik stel. bovendien wordt deze reaktie met +1 beoordeeld en dus kennelijk een FP gewenste reaktie.
Dat sommige mensen zich niets aantrekken van het trollerige karakter zegt alleen maar iets over de mensen die reageren. Dat zij wel inhoudelijk kunnen reageren zegt niets over de kwaliteit van de parent. Overigens wil ik die logische gevolgtrekking dan wel zien, je zegt alleen maar apple iets heeft wat MS niet heeft.
kortom ik zie echt niet waarom mijn reaktie op -1 gecrowed-moderated moest worden door de moddereter forum crew.
ProMods maken geen deel uit van de Crew, alleen de PowerMods.
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.