Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.039 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48
Dirk schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:03:
[...]

Je reactie wordt zoveel gemod omdat hij bij het artikel bovenaan staat, waar veel mensen hem lezen en zien dat hij op -1 hoort en dus een -1 geven. Dat hij hier staat maakt het nog 'erger', er komen veel mensen bij dit topic langs die lang niet allemaal reageren, maar wel zien dat jouw reactie gemeld staat als een reactie die op -1 hoort. Aangezien daar weinig discussie over mogelijk is vanuit ons oogpunt, is dat makkelijk scoren en geeft iedereen hem maar gewoon een -1.
Lekker objectief is dit allemaal ;)

Net zoals:
Een post van die lengte had mij in ieder geval wel even tijd gekost. 15 a 20 minuten is me niet vreemd als ik wat moeite heb om mijn punt te maken of gewoon een lange post produceer.
Sinds wanneer is je post beter onderbouwd als er 15 tot 20 minuten over gedaan is?
Eens met beide reacties. Die tweede kan nog wel wat tikjes gebruiken.
RoD is het eens met de moderering ^^. Nee RoD, eventjes de FAQ beter doorlezen.

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:26
Koenoe schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:55:

Sinds wanneer is je post beter onderbouwd als er 15 tot 20 minuten over gedaan is?
Selectief quoten is ook een vak, hij geeft aan dat het geen dubbelpost is omdat het typen van zo'n lange reactie wat langer duurt.
RoD is het eens met de moderering ^^. Nee RoD, eventjes de FAQ beter doorlezen.
Natuurlijk kan je het gewoon eens zijn met een moderatie, als volgens jou mening de FAQ juist gevolgd is vindt je dat. Als je een punt hebt, open een topic erover, vervuil dit topic in ieder geval niet met dit soort flauwe acties.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorrit op 07-11-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:30:
argumenten van topmodder wildhagen :

1) os x is off topic, het artikel gaat over windows 7

weerlegging: in het artikel wordt de mac book pro van apple expliciet genoemd. apple brengt binnenkort os x snow leopard uit. de focus voor snow leopard ligt op optimalisatie. het ligt in de lijn der verwachtingen dat apple de nvidia chips wel ten volle zal benutten itt. microsoft. de reaktie met-twee-groene-streepjes volgend op mijn off-topic reaktie geeft dat ook aan. grappig is dat deze reaktie de strekking van mijn reaktie als volkomen logisch kwalificeert.
Inderdaad heb je gelijk dat apple wordt genoemd in het artikel en het is dus ook niet direct offtopic om het te hebben over apple in de reacties. Daar ben ik het dus ook niet met wildhagen eens, apple is in dit artikel niet direct offtopic. Wel is het zo dat de conclusie die jij in jouw reactie trekt door iedereen getrokken kan worden, het is een schot op open doel. Daarmee is de reactie erg zinloos, maar voor zinloze reactie op zich geven we vaak nog een 0. Bij jouw reactie was de vorm de voornaamste reden om een -1 te geven, zoals zo meteen nog wel zal blijken.
2) hij reageert binnen een minuut hij heeft het niet gelezen

weerlegging: ik heb het wel gelezen, het hele artikel is makkelijk in een halve minuut te lezen. pas op het eind van het artikel wordt de mac book pro genoemd en als niets anders dan is dit het bewijs dat ik het artikel gelezen heb.
Uit je reactie blijkt inderdaad dat jij het artikel op zijn minst vluchtig hebt gelezen, maar je reactie is dan wel weer zodanig gesteld, vooral heel voor de hand liggend, dat het lijkt dat jij de reactie gewoon zo snel mogelijk hebt gepost om maar de eerste te zijn. Zo'n post noemen wij een 'FiPo'. Dat hoeft helemaal niet te kloppen, maar zo komt het wel over, en dat dus vooral doordat de reactie zo voor de hand liggend is.
3) de smiley-met-het-vorkje is trollerig

weerlegging: dit slaat nergens op, ik zie deze smiley meer als iets van "zo kun je het ook bekijken en verdomd ik zou nog wel eens gelijk kunnen hebben ook".
Dat is het verschil tussen de boodschap zoals jij die wil versturen en de boodschap zoals die bij ons aankomt. Daar moeten we het mee doen, we kennen jouw intenties niet. En op mij komt die smiley over als 'Haha, kijk mij eens, die heb ik toch goed te pakken!'. Een troll dus.
4) de reaktie is een fipo

weerlegging: dit is geen reden om naar beneden te modden, elk artikel zou dan een fipo hebben die konsekwent op -1 gemodereerd is.
Elk artikel heeft inderdaad een eerste post, maar zoals ik bij 2 al aangaf, wij definiëren een FiPo als een post die gehaast gemaakt wordt om maar als eerste te kunnen reageren bij een artikel. Jouw reactie ziet er, zoals ik hierboven al aangaf, uit alsof hij gehaast is geschreven, oftewel, als een FiPo.
5) de reaktie is in een vorm gegoten die reakties uitlokt die niet op de FP gewenst zijn

weerlegging: het is een one-liner maar het is wel een one-liner met content. er staat wel degelijk een logische gevolgtrekking in die regel. de follow-up reaktie zegt ook dat het logisch is wat ik stel. bovendien wordt deze reaktie met +1 beoordeeld en dus kennelijk een FP gewenste reaktie.
Hij is inderdaad logisch, maar het is hier de vorm die hier het probleem is, niet zozeer de inhoud. De reactie onder jouw geeft netjes, uitgebreid en met argumenten aan wat het probleem is en waarom apple daar dan wel mee kan omgaan. Die krijgt dus een +1. Jouw reactie komt, zoals hierboven al aangeven, trollerig over en als gehaast geschreven, als een FiPo. Die combinatie maakt dan weer een duidelijke -1.
kortom ik zie echt niet waarom mijn reaktie op -1 gecrowed-moderated moest worden door de moddereter forum crew.
En ik hoop dat hiermee duidelijk is waarom je reactie toch echt op -1 hoort. En dat met als belangrijkste thema: Het gaat er niet om hoe jij een reactie bedoeld, maar om hoe hij overkomt op anderen. En dat is hier gewoon negatief.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:44:
[...]

1 Aangezien OSX in het artikel al genoemd is, is de toegevoegde waarde van jou reactie natuurlijk al een stuk lager.

[...]

2 Dus jij drukt constant op F5 totdat een artikel gepost is, dan lees je zo snel mogelijk een artikel en dan tik je ook nog een een reactie binnen een minuut? Je kan niet beweren dat je het artikel aandachtig gelezen hebt, daarvoor heb je echt wel een minuut nodig.

[...]

3 De hele reactie in een troll, die smilie versterkt dat gevoel alleen maar, je meldt wat gewoon in het artikel staat op een vervelende toon.

[...]

4 De definitie van een FiPo is niet de eerste reactie van een artikel ;) Het zijn reactie die weinig tot geen inhoud hebben met als doel zo hoog mogelijk bij de reacties komen te staan.

[...]

5 Dat sommige mensen zich niets aantrekken van het trollerige karakter zegt alleen maar iets over de mensen die reageren. Dat zij wel inhoudelijk kunnen reageren zegt niets over de kwaliteit van de parent. Overigens wil ik die logische gevolgtrekking dan wel zien, je zegt alleen maar apple iets heeft wat MS niet heeft.

[...]

ProMods maken geen deel uit van de Crew, alleen de PowerMods.
ik heb de reaktie van de persoon met een autoriteits icoon als avatar even genummerd, per nummer komt hier mijn reaktie.

1) het argument was, de reaktie is off-topic. ik constateer dat dit niet het geval is. er wordt gebackpedalled naar van wildhagens off-topic naar "toegevoegde waarde een stuk lager".

2) nee ik druk niet constant op F5, niet iedereen op tweakers.net gebruikt windows... en dan nog ik refresh de fp van tweakers.net ook niet constant nee. ik post een korte reaktie op een kort artikel. technisch gezien kan ik overigens bijna 2 minuten gehad hebben om het artikel te lezen en de reaktie te schrijven. ga maar na: artikel posten op minuut:0 seconde, reaktie posten op minuut+1:59 seconden -> ~2 minuten. dat hele argument van wildhagen klopt dus niet. het artikel lees ik in 30 seconden, de reaktie bedenken en posten in minder dan dat.

3) met 3 kan ik helemaal niks, volgens mij laat je hier buikgevoel spreken. het is ook in tegenspraak met 1, en off-topic en "gewoon melden wat in het artikel staat op een vervelende toon"? duidelijker beargumenteren graag.

4) fipo is volgens mij snel scoren zodat je reaktie veel zichtbaarheid en eventuele pluspunten krijgt op een reaktie site. dat was niet mijn intentie; ik was gewoon op de juiste (?) tijd op die plek. er is wel een fipo strategie van snel een kort zinnetje posten en dan editten naar een grotere inhoudelijke reaktie maar dat heb ik niet gedaan. dat is volgens mij de echte betekenis van fipo, snel een plekje claimen met een korte onzinreaktie en dan later editten naar een grote inhoudsvolle reaktie.

5) dus die reaktie met 2-groene streepjes is inhoudelijk, noemt mijn reaktie logisch, maar mijn reaktie is niet inhoudelijk? duidelijker beargumenteren graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik zie dat je maar een paar minuten na mijn post reageert, BreezahBoy, dus kun je die ook eens doorlezen? Want ik denk de ik op (bijna) alle argumenten van jou, ook degene die je hier geeft, al een goed tegenargument heb gegeven.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:04:
[...]

1 Inderdaad heb je gelijk dat apple wordt genoemd in het artikel en het is dus ook niet direct offtopic om het te hebben over apple in de reacties. Daar ben ik het dus ook niet met wildhagen eens, apple is in dit artikel niet direct offtopic. Wel is het zo dat de conclusie die jij in jouw reactie trekt door iedereen getrokken kan worden, het is een schot op open doel. Daarmee is de reactie erg zinloos, maar voor zinloze reactie op zich geven we vaak nog een 0. Bij jouw reactie was de vorm de voornaamste reden om een -1 te geven, zoals zo meteen nog wel zal blijken.

[...]

2 Uit je reactie blijkt inderdaad dat jij het artikel op zijn minst vluchtig hebt gelezen, maar je reactie is dan wel weer zodanig gesteld, vooral heel voor de hand liggend, dat het lijkt dat jij de reactie gewoon zo snel mogelijk hebt gepost om maar de eerste te zijn. Zo'n post noemen wij een 'FiPo'. Dat hoeft helemaal niet te kloppen, maar zo komt het wel over, en dat dus vooral doordat de reactie zo voor de hand liggend is.

[...]

3 Dat is het verschil tussen de boodschap zoals jij die wil versturen en de boodschap zoals die bij ons aankomt. Daar moeten we het mee doen, we kennen jouw intenties niet. En op mij komt die smiley over als 'Haha, kijk mij eens, die heb ik toch goed te pakken!'. Een troll dus.

[...]

4 Elk artikel heeft inderdaad een eerste post, maar zoals ik bij 2 al aangaf, wij definiëren een FiPo als een post die gehaast gemaakt wordt om maar als eerste te kunnen reageren bij een artikel. Jouw reactie ziet er, zoals ik hierboven al aangaf, uit alsof hij gehaast is geschreven, oftewel, als een FiPo.

[...]

5 Hij is inderdaad logisch, maar het is hier de vorm die hier het probleem is, niet zozeer de inhoud. De reactie onder jouw geeft netjes, uitgebreid en met argumenten aan wat het probleem is en waarom apple daar dan wel mee kan omgaan. Die krijgt dus een +1. Jouw reactie komt, zoals hierboven al aangeven, trollerig over en als gehaast geschreven, als een FiPo. Die combinatie maakt dan weer een duidelijke -1.

[...]

En ik hoop dat hiermee duidelijk is waarom je reactie toch echt op -1 hoort. En dat met als belangrijkste thema: Het gaat er niet om hoe jij een reactie bedoeld, maar om hoe hij overkomt op anderen. En dat is hier gewoon negatief.
1) okay, niet off-topic dus.

2) in 1 zeg je ook al dat de reaktie zo voor de hand liggend is. wat bedoel je daarmee? ik denk dat de reaktie wel degelijk inzichtvol is: de hybrid sli functionaliteit heeft een grote kans geimplementeerd te worden in snow leopard. niet iedereen doorziet dat. zeker niet de mensen die denken dat F5-en synoniem is voor het refresen van een internetpagina.

3) okay, het vork icoontje wordt door jullie dus opgevat als een trollgebaar. zo heb ik het niet bedoeld. zullen we het vork icoontje dan maar verwijderen van tweakers.net. moderators slaan er op aan en het levert veel false positive troll kwalificaties op.

4) het is een fipo als er echt de intentie is om de eerste plek in de reaktieruimte te halen, die intentie had ik niet. bovendien is het pas -echt- een fipo als de reaktie daarna geedit is om hem op te leuken. dat heb ik ook niet gedaan.

5) mijn reaktie wordt door het volk van tweakers.net als logisch gekwalificeerd. jij ziet de korte one-liner als een troll. je herhaalt eerdere argumenten ("die combinatie") om de -1 vast te hameren. maar je argumenten deugen niet en je hamer is van chocolade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:21:
[...]

Half offtopic, hij kan wel op 0 als hij wat meer inhoud zou hebben, het is zijdelings gerelateerd.
2) in 1 zeg je ook al dat de reaktie zo voor de hand liggend is. wat bedoel je daarmee? ik denk dat de reaktie wel degelijk inzichtvol is: de hybrid sli functionaliteit heeft een grote kans geimplementeerd te worden in snow leopard. niet iedereen doorziet dat. zeker niet de mensen die denken dat F5-en synoniem is voor het refresen van een internetpagina.
Wat is de relevantie van implementatie in OSX voor W7? In het artikel wordt ook al genoemd dat Apple aan de implementatie werkt, wat is dan de toegevoegde waarde van jou reactie?
Daarnaast vind ik het niet zo leuk dat je tegen mij flamed, als je een probleem hebt met mijn persoon kan je dat gewoon direct op de man af zeggen. Daarnaast is een dergelijke flame offtopic, maak een TR aan als je mijn manier van discusseren niet correct vindt, dan zal een moderator er naar kijken.
3) okay, het vork icoontje wordt door jullie dus opgevat als een trollgebaar. zo heb ik het niet bedoeld. zullen we het vork icoontje dan maar verwijderen van tweakers.net. moderators slaan er op aan en het levert veel false positive troll kwalificaties op.
Je gebruikt het hier op een manier van "haha Windows heeft dat lekker niet", het gaat om de context van de smilie. Jou reactie is al op het randje en als je dan die smilie erbij zet maakt dat het gewoon af, wordt het duidelijker dat het een troll is.
4) het is een fipo als er echt de intentie is om de eerste plek in de reaktieruimte te halen, die intentie had ik niet. bovendien is het pas -echt- een fipo als de reaktie daarna geedit is om hem op te leuken. dat heb ik ook niet gedaan.
Het is een FiPo omdat het een inhoudsloze reactie op de 1e plaats is, valt ook nog gewoon onder kwalificatie FiPo.
5) mijn reaktie wordt door het volk van tweakers.net als logisch gekwalificeerd. jij ziet de korte one-liner als een troll. je herhaalt eerdere argumenten ("die combinatie") om de -1 vast te hameren. maar je argumenten deugen niet en je hamer is van chocolade.
"Het volk" van tweakers, de reactie die op jou inhaakt, geeft wat in jou reactie onbreekt, een reden waarom in Windows dergelijke funtionaliteit niet zit. Dat het in OSX wel zit en in Windows7 niet stond al in het artikel, die post had dus net zo goed de parent kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:21:

De laatste zin van het artikel geeft vrij duidelijk aan wat jij ook al zegt:
Ook notebooks worden steeds vaker met hybride grafische technologie uitgerust, bijvoorbeeld de nieuwe Macbook Pro's van Apple.
Het komt wél in de software van apple, maar, zoals de rest van het artikel uitlegt, niet in windows 7. Daarmee zeg jij dus niets meer dan het artikel zegt, dat maakt reactie voor de hand liggend.
Nee, het is de combinatie van een vrij triomfantelijke post, 'kijk eens hoe goed ze wel niet zijn!', in combinatie met de smiley, die juist daardoor overkomt als 'Haha, kijk mij eens, die heb ik toch goed te pakken!'
De smiley op zich is niets mis mee, het is hoe hij gebruikt wordt.
Zoals ik al eerder aangaf, jouw intentie kennen we niet, het gaat erom hoe hij overkomt. En dat is dus als een FiPo. En daarbij is het niet noodzakelijk om hem achteraf nog verder op te leuken, al komt dat inderdaad ook voor.
Ik herhaal mijn eerdere argumenten omdat het de juiste argumenten zijn en omdat jij naar mijns inziens nog steeds geen kans ziet om ze goed te weerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 23:39:
[...]

1 De laatste zin van het artikel geeft vrij duidelijk aan wat jij ook al zegt:

Het komt wél in de software van apple, maar, zoals de rest van het artikel uitlegt, niet in windows 7. Daarmee zeg jij dus niets meer dan het artikel zegt, dat maakt reactie voor de hand liggend.

[...]

2 Nee, het is de combinatie van een vrij triomfantelijke post, 'kijk eens hoe goed ze wel niet zijn!', in combinatie met de smiley, die juist daardoor overkomt als 'Haha, kijk mij eens, die heb ik toch goed te pakken!'
De smiley op zich is niets mis mee, het is hoe hij gebruikt wordt.

[...]

3 Zoals ik al eerder aangaf, jouw intentie kennen we niet, het gaat erom hoe hij overkomt. En dat is dus als een FiPo. En daarbij is het niet noodzakelijk om hem achteraf nog verder op te leuken, al komt dat inderdaad ook voor.

[...]

Ik herhaal mijn eerdere argumenten omdat het de juiste argumenten zijn en omdat jij naar mijns inziens nog steeds geen kans ziet om ze goed te weerleggen.
1 in het hele artikel komt geen os x voor er wordt alleen gemeld dat de nvidia sli hardware ook in de macbook pro gebruikt wordt. op dit moment ondersteunt os x de hybrid sli ook nog niet. mijn reaktie benadrukt dat apple zich tov windows 7 kan onderscheiden met de hybrid sli feature. dat lees ik nergens in het artikel terug. ik zie dan ook niet hoe de reaktie voordehandliggend genoemd kan worden.

2 ik vind het persoonlijk fantastisch als apple dankzij zn all-in-one concept van hardware + software de nukken en grillen van exotische hardware zoals hybrid sli wel kan ondersteunen. wat mij betreft een dikke kudos voor apple en een dikke -1 voor microsoft zijn one-software-to-rule-them-all licentie concept. wat dat betreft is het dus een mogelijkheid voor apple de bal tussen de benen van microsoft te spelen en een mooi doelpunt te scoren.

3 het was puur toeval dat ik als eerste op die page stond. als er iemand toevallig wat eerder gereageerd had was het geen fipo geweest. het argument fipo vind ik om die reden bijzonder kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:08:
1 in het hele artikel komt geen os x voor er wordt alleen gemeld dat de nvidia sli hardware ook in de macbook pro gebruikt wordt. op dit moment ondersteunt os x de hybrid sli ook nog niet. mijn reaktie benadrukt dat apple zich tov windows 7 kan onderscheiden met de hybrid sli feature. dat lees ik nergens in het artikel terug. ik zie dan ook niet hoe de reaktie voordehandliggend genoemd kan worden.
Het staat er inderdaad niet rechtstreeks, maar wel impliciet, in de zin die ik net quote. Als het in apple hardware wordt toegepast, móet het ook in OS X worden ondersteund. Dat is nou net zo bijzonder van apple: wat ze er aan hardware instoppen ondersteunen ze ook. Jij brengt dus nog steeds niets nieuws.
2 ik vind het persoonlijk fantastisch als apple dankzij zn all-in-one concept van hardware + software de nukken en grillen van exotische hardware zoals hybrid sli wel kan ondersteunen. wat mij betreft een dikke kudos voor apple en een dikke -1 voor microsoft zijn one-software-to-rule-them-all licentie concept. wat dat betreft is het dus een mogelijkheid voor apple de bal tussen de benen van microsoft te spelen en een mooi doelpunt te scoren.
En dat mag je ook best vinden. Zoals ik al eerder aangaf, het is niet zozeer de inhoud die het probleem is, het is de vorm. Die vinden we hier ongewenst. Als ik het zo zie snap je dat nu ook wel. Het is jammer dat je dan je punt niet meer kan maken, dus denk in het vervolg goed na over wát je zegt en hóe je het zegt.
3 het was puur toeval dat ik als eerste op die page stond. als er iemand toevallig wat eerder gereageerd had was het geen fipo geweest. het argument fipo vind ik om die reden bijzonder kwalijk.
Nee, nogmaals, het zijn de vorm en de eenvoud die het idee gaven dat je een FiPo had willen scoren. Ook als jouw reactie de tweede of de derde was geweest had dat idee nog kunnen ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

:o

Even een aantal dingen: de reactie van BreezahBoy is terecht op -1 gemodereerd. Er zijn genoeg argumenten daarvoor aangedragen waarvan de voornaamste is en blijft; het is gewoon offtopic. Meteen weer de Apple vs. Microsoft discussie aanzwengelen is echt niet nodig. Daarnaast voegt het werkelijk niets toe voor de gebruikelijke lezer. Ook, als het humor betreft, vind ik het niet echt grappig (maar dat is altijd persoonlijk). Als je daar ook nog bij betrekt dat de reactie zo verrekte snel geplaatst is, tja, dan blijft er eigenlijk niets anders dan een -1 over. Ook al is het niet eens als fipo bedoeld.

Wat mij betreft zit de discussie over die bepaalde reactie er ook op. Er is al (te) lang en (te) breed over gediscussieerd (als je het zo kunt noemen) om nog iets vruchtbaars op te leveren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:18:
[...]

1 Het staat er inderdaad niet rechtstreeks, maar wel impliciet, in de zin die ik net quote. Als het in apple hardware wordt toegepast, móet het ook in OS X worden ondersteund. Dat is nou net zo bijzonder van apple: wat ze er aan hardware instoppen ondersteunen ze ook. Jij brengt dus nog steeds niets nieuws.

[...]

2 En dat mag je ook best vinden. Zoals ik al eerder aangaf, het is niet zozeer de inhoud die het probleem is, het is de vorm. Die vinden we hier ongewenst. Als ik het zo zie snap je dat nu ook wel. Het is jammer dat je dan je punt niet meer kan maken, dus denk in het vervolg goed na over wát je zegt en hóe je het zegt.

[...]

3 Nee, nogmaals, het zijn de vorm en de eenvoud die het idee gaven dat je een FiPo had willen scoren. Ook als jouw reactie de tweede of de derde was geweest had dat idee nog kunnen ontstaan.
1 dat is dus inhoudelijk onjuist wat je zegt. waarom moet apple os x de nvidia hybrid sli ondersteunen en moet microsoft dat niet? apple zou de feature ook gewoon dormant kunnen laten net als microsoft.

2 de reaktie is inhoudsloos genoemd en voordehandliggend, dat waren argumenten voor de -1. de inhoud is nu ineens niet meer het probleem maar de vorm is op de voorgrond van de argumentatie algebra beland.

3 ik ga niet na zitten denken wat anderen zouden kunnen denken over een reaktie. ik reageer naar beste kunnen en zonder scrupules. en als mensen zich dan genoodzaak zien om een -1 te geven ze doen maar.

kortom ik ben bij lange na niet overtuigd van de argumentatie die geleid heeft tot de -1. ik weet dat de reaktie niet groots is maar een -1 is echt te laag, eerder een 0 (buikgevoel).

wel is me duidelijk geworden dat die hele hoge negatieve scores van reakties bijna altijd gerelateerd zijn aan een discussie hier in dit forum. het stemt me droevig dat een klein groepje "promodders" zo'n grote invloed uit kunnen oefenen op fp discussies. zeker als ik zie hoe de argumentatie voor de -1 op mijn reaktie feitelijk onduidelijk blijft. je kunt nergens zien waarom iemand je een -1 geeft en wie. het is een beetje laf eigenlijk, waarom reageer je niet gewoon als je het niet me eens bent? voor mij is het een duistere kant van tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:20:
:o

Even een aantal dingen: de reactie van BreezahBoy is terecht op -1 gemodereerd. Er zijn genoeg argumenten daarvoor aangedragen waarvan de voornaamste is en blijft; het is gewoon offtopic. Meteen weer de Apple vs. Microsoft discussie aanzwengelen is echt niet nodig. Daarnaast voegt het werkelijk niets toe voor de gebruikelijke lezer. Ook, als het humor betreft, vind ik het niet echt grappig (maar dat is altijd persoonlijk). Als je daar ook nog bij betrekt dat de reactie zo verrekte snel geplaatst is, tja, dan blijft er eigenlijk niets anders dan een -1 over. Ook al is het niet eens als fipo bedoeld.

Wat mij betreft zit de discussie over die bepaalde reactie er ook op. Er is al (te) lang en (te) breed over gediscussieerd (als je het zo kunt noemen) om nog iets vruchtbaars op te leveren. :)
wat is dit nou weer voor non-reaktie, ben jij de opper-opper-moderator ofzo die hier even het licht komt uit doen? je breekt gewoon in, in een lopende discussie en denkt de knoop wel even door te kunnen hakken met een zo op het oog haastig geschreven stukje tekst. sorry hoor maar over de kwaliteit van sommige moderators blijf ik me verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:42:
wat is dit nou weer voor non-reaktie, ben jij de opper-opper-moderator ofzo die hier even het licht komt uit doen? je breekt gewoon in, in een lopende discussie en denkt de knoop wel even door te kunnen hakken met een zo op het oog haastig geschreven stukje tekst. sorry hoor maar over de kwaliteit van sommige moderators blijf ik me verbazen.
Accepteer je dan wel de mening van een niet-modder? Blijkbaar is het een grote samenzwering. Het was een inhoudloze, fanboyachtige en niet grappige bijdrage. Waarom pagina's door emmeren ipv een bijdrage te bedenken waarin je niet fanboyed en iets schrijft wat wel een 0 of meer waard is? :)

Het enige wat je nu zegt is ietwat Calimero-achtig, alle promodders en moddereter-crew leden zijn tegen je. Maar je maakt je druk om een post die de drukte niet waard is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:49:
[...]

Accepteer je dan wel de mening van een niet-modder? Blijkbaar is het een grote samenzwering. Het was een inhoudloze, fanboyachtige en niet grappige bijdrage. Waarom pagina's door emmeren ipv een bijdrage te bedenken waarin je niet fanboyed en iets schrijft wat wel een 0 of meer waard is? :)

Het enige wat je nu zegt is ietwat Calimero-achtig, alle promodders en moddereter-crew leden zijn tegen je. Maar je maakt je druk om een post die de drukte niet waard is :)
ik probeer de pro moderators beter te begrijpen. ;)

die reaktie van mij stelt inderdaad inhoudelijk niet al te veel voor.

maar qua moderatie is de reaktie enorm groot: inmiddels al 57 keer op -1 gemodereerd. het is interessant om te achterhalen welke processen er precies meegespeeld hebben die deze kleine reaktie tot dergelijke moderatie proporties heeft kunnen opblazen. ik vermoed dat het oprakelen van het artikel in dit forum een lawine effect aan -1 veroorzaakt heeft.

daarnaast ben ik het ook principieel oneens met de argumentatie die ik tot nu toe gehoord heb, de reaktie is puntig, akkoord, maar zeker geen troll en dus een 0 en zeker geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:56:
die reaktie van mij stelt inderdaad inhoudelijk niet al te veel voor.
Sterker nog: er is geen noemenswaardige inhoud.
daarnaast ben ik het ook principieel oneens met de argumentatie die ik tot nu toe gehoord heb, de reaktie is puntig, akkoord, maar zeker geen troll en dus een 0 en zeker geen -1.
Puntig? Nee hoor, het is gewoon een Apple fanboy die zich niet kan inhouden en een "OSX gaat lekker beter zijn". Dat is wel degelijk een troll, of trollerig bedoeld. Dus inhoudsloos en trollerig met offtopic OS-fanboy opmerking, twee redenen voor -1.

Stop wat tijd in je FP bijdragen, tijd die je hier wel besteed maar op de FP blijkbaar niet, en onthoud je van fanboyopmerkingen. Apple is niet beter of slechter dan Microsoft, houdt dat er gewoon buiten :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:10:
[...]

Sterker nog: er is geen noemenswaardige inhoud.

[...]

Puntig? Nee hoor, het is gewoon een Apple fanboy die zich niet kan inhouden en een "OSX gaat lekker beter zijn". Dat is wel degelijk een troll, of trollerig bedoeld. Dus inhoudsloos en trollerig met offtopic OS-fanboy opmerking, twee redenen voor -1.

Stop wat tijd in je FP bijdragen, tijd die je hier wel besteed maar op de FP blijkbaar niet, en onthoud je van fanboyopmerkingen. Apple is niet beter of slechter dan Microsoft, houdt dat er gewoon buiten :) .
tsja qua mening zullen we het niet eens worden denk ik. je komt gelijk vol binnen met het fanboy argument, daar kun je je niet tegen verdedigen. lees anders even terug want ik heb eerder twee promoderators al van repliek bediend. en jouw argumentatie (of eerder buikgevoel volgens mij) is daar een subset van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij nader inzien verwijderd, Cloud in "Het kleine-mismoderatietopic deel XI" heeft gelijk :D

[ Voor 112% gewijzigd door gambieter op 08-11-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:25:
[...]

Je hebt gereageerd op het argument zonder het te weerleggen. Je toevoeging van "waar microsoft 'nee' op moet verkopen" maakt het een afzetten tegen Microsoft, en daarmee maak je het fanboyerig. Het artikel noemt zijdelings dat de Macbook Pro's er wel mee uitgerust gaan worden, zonder ondersteuning ervoor te noemen.

Laten we het zo zeggen: als je het niet als Apple fanboy post, dan formuleer je het wel verdomd slecht. Neem dan de tijd om het goed en neutraal te verwoorden, ipv een onelinertje te posten :) .

Wil je trouwens ontkennen dat je een Apple fanboy bent? Als ik even door je bijdragen blader, zie ik bijvoorbeeld Verwijderd in 'reviews: Windows 7: een eerste blik'. Samenvatting: alle nieuwe dingen in Windows 7 zijn gejat van Apple.
dat het een oneliner is ben ik met je eens, over de moderatie zijn we het niet eens. dat ik apple fanboy ben of gevonden wordt lijkt me niet relevant voor de discussie betreffende de reaktie aka "de oneliner". :)

over de toevoeging in klein lettertype (waarom eigenlijk in klein lettertype, wat voor nuance wil je daar nou weer mee aanbrengen) : ik ben enthousiast over apple en ik vind inderdaad dat microsoft voor windows 7 heel goed naar apple gekeken heeft. ik ben daar ook absoluut niet de enige in. zelfs windows fanboy van het eerste uur, paul thurott, heeft de nieuwe iconified taskbar van win 7 geinspireerd op os x genoemd.

overigens vandaag mn macbook pro binnen gekregen een fantastische machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' lijkt me een 0, hij heeft de klok horen luiden maar weer niet waar de klepel hangt. En hij heeft zelf ook niet echt inspanning gedaan zich iets beter te informeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorrit op 08-11-2008 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tarabass in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning''
T.net beschuldigen van propaganda is not-done. Zeker op de fp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:48
Jorrit schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:59:
[...]

Selectief quoten is ook een vak, hij geeft aan dat het geen dubbelpost is omdat het typen van zo'n lange reactie wat langer duurt.

[...]

Natuurlijk kan je het gewoon eens zijn met een moderatie, als volgens jou mening de FAQ juist gevolgd is vindt je dat. Als je een punt hebt, open een topic erover, vervuil dit topic in ieder geval niet met dit soort flauwe acties.
Het is onder geen beding de bedoeling dat reacties waarin een mening wordt verkondigd die conflicteert met jouw persoonlijke mening, worden bestraft met een lage waardering, enkel vanwege het meningsverschil. De kwaliteit van de argumentatie is leidend voor de waardering. Het omhoog modereren van reacties met een eensgezinde mening is eveneens ongewenst gedrag. Onvrede over een verkondigde mening kun je laten blijken door een reactie te plaatsen waarin je de mening weerlegt.
Kortom het omhoog of omlaag modereren omdat het je het eens of niet eens bent met de moderering is niet gewenst volgens de FAQ. Waarom dan een aparte topic over mismodden? Kennelijk zijn er bepaalde reacties waar "we" het er niet mee eens zijn, zoals alle voorbeelden die gegeven worden in deze topic.

Dus eens of oneens prima, maar maak dan geen aparte thread om gezamenlijk een mening te vormen en daar conform naar te modden. Zoals aangegeven in e FAQ:
Strategisch stemmen door een beoordeling hoger of lager te gegeven dan de gewenste score van de reactie wordt beschouwd als misbruik van het moderatiesysteem. Een voorbeeld van een dergelijke situatie is een reactie die een gemiddelde score heeft van +1 en die jij op 0 waardeert. Als er reeds veel moderaties zijn gedaan, is het mogelijk dat een moderatie op 0 onvoldoende is om het gemiddelde te verlagen van +1 naar 0. Een beoordeling met -1 zou dat effect wel kunnen bereiken. Dit is echter ongewenst gedrag.
Alleen wordt het effect van de modbot nu teniet gedaan omdat er in deze thread gezamenlijk de mening wordt gevormd en de moderatie op die wijze omlaag of omhoog wordt gebracht. Alsmede mag deze methode misschien niet als papagaai modden worden gezien, maar het heeft er wel verdacht veel van weg.
De modBot heeft als doelstelling om gebruikers die misbruik maken van het moderatiesysteem van deelname uit te sluiten. Het gaat met name om gebruikers die modereren op basis van gelijkgestemdheid met de in een reactie verkondigde mening. Dit is niet de bedoeling, de kwaliteit van de argumentatie is leidend.De modBot heeft geenzins tot doel om ervoor te zorgen dat alle moderators exact dezelfde beoordeling geven aan reacties. Het streven is dat iedere moderator voor zichzelf een mening vormt over de waardering van een reactie met als uitgangspunt de richtlijnen in deze faq.
De kwaliteit van de argumentatie is leidend. Iedere moderator moet voor zichzelf een mening vormen en dus niet in een thread vragen of opperen dat deze op -1 of +2 hoort te staan.
Er zullen altijd meningsverschillen bestaan over wat de juiste waardering is van een reactie, maar deze meningsverschillen zullen in de praktijk niet zo groot zijn dat voor eenzelfde reactie zowel een score van -1 als +2 verdedigbaar is.
Duidelijk door iemand geschreven die geen doctoraat in de advocatuur heeft. Elk standpunt is namelijk verdedigbaar (ook als het gaat om onderbouwing en kwaliteit).
Er kan daarom uitgegaan worden van de gedachte dat moderators die modereren binnen een bepaalde afwijking van het gemiddelde, handelen in overeenstemming met de richtlijnen. Moderators die sterk afwijken van het gemiddelde handelen vermoedelijk in tegenstrijd met de richtlijnen.
Er kan daarom uitgegaan worden van de gedachte.

Binnen een bepaalde afwijking van het gemiddelde.

Handelen vermoedelijk.

De gedachtegang van iemand die te veel met statistiek gewerkt heeft misschien? Zal even een krom voorbeeld geven. 53% van de amerikanen stemde op Obama. Ik zie 10 Amerikanen over straat lopen, dan kunnen we er dus vanuit gaan dat minstens 5 van hun op Obama heeft gestemd? Wat nu als blijkt dat ze allemaal net uit een Mccain conferentie komen wandelen.

Er is een mooi Engels woord hiervoor: (to) assume.

Ik snap best dat als iemand het niet eens is met het huidige systeem, "jullie" het niet leuk vinden. Maar om dit af te doen als flauwe reacties en het vervuilen van de thread vind ik echt te ver gaan. Alsmede een pushmessage sturen waarin ik geacht wordt mij te gedragen.

Ik ben geen kind van 5 die je moet straffen, omdat hij lastig is.

Had me voorgenomen me afzijdig te houden, maar omdat ik sindsdien weer talloze voorbeelden tegen ben gekomen waarin wat krom is weer recht gesproken wordt kon ik het toch weer niet laten (het spijt me, ook nog geen betere Nederlandse computer nieuws site gevonden tot dusver, misschien ben ik te nostalgisch). Vond het ook zo gek dat op het moment dat er iemand "tegen de stroom in gaat" er bijna alleen maar reacties en flames van pro mods en dergelijke op volgen. Bij nader inzien is het ook niet zo gek. Op het moment dat je een punt probeert te maken wordt het je het eigenlijk compleet onmogelijk wordt gemaakt om ook serieus genomen te worden; "ga je nog een punt maken?, lees de FAQ nog eens even door, dit soort reacties waarderen we niet, of je wordt gewoon compleet genegeerd (etc, etc).

NB. De FAQ staat vol met het woord mening, wat in eerdere threads nog wel eens genegeerd werd. Natuurlijk is het doel de kwaliteit te waarborgen, maar dit wil nog niet zeggen dat je geen mening kan hebben over de kwaliteit en daarop volgend een mening verschil.

[ Voor 0% gewijzigd door Koenoe op 08-11-2008 05:09 . Reden: spelling ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Modmisbruiker gespot: degene die een +2 aan deze reactie gaf mag wel eens door een Powermod worden onderzocht. Het is namelijk niet meer waard dan een eenvoudige 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

@Koenoe: Ik kan vrij snel afdoen met je reactie door te zeggen dat het hier ook lang niet altijd zo is dat iedereen mee gaat met een voorstel van iemand. Power/Promods worden eerder serieus genomen, daar zij een post 5x kunnen laten wegen, maar ook met hun mag je rustig een discussie aan gaan als je het er niet mee eens bent. In ieder geval, dit topic WERKT gewoon, ook juist Tegen papegaai modden. Gebeurt me vaak dat ik een reactie vind die door copymodden heel vast op de verkeerde positie is gekomen, ik post het hier, en als er overeenstemming is dan kan het gecorrigeerd worden. Kortom: Het fijne aan dit topic is dat iedere moderator hier ieder detail van het modden onder de loep kan laten nemen door de fulltime moderators.
@Wildhagen: Da's een "forse misklik" geweest denk ik zo ;) hij staat nu goed toch :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ulysses op 08-11-2008 10:02 ]

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als dat een +1 waard is verander ik bij deze mijn naam naar Sinterklaas. Heb hem maar ff een 0 gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jorrit schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 01:53:
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' lijkt me een 0, hij heeft de klok horen luiden maar weer niet waar de klepel hangt. En hij heeft zelf ook niet echt inspanning gedaan zich iets beter te informeren.
Dat is inderdaad een 0 ja. :)
Staat inmiddels stabiel op -1.
Koenoe schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 05:02:
[...]
Kortom het omhoog of omlaag modereren omdat het je het eens of niet eens bent met de moderering is niet gewenst volgens de FAQ. Waarom dan een aparte topic over mismodden? Kennelijk zijn er bepaalde reacties waar "we" het er niet mee eens zijn, zoals alle voorbeelden die gegeven worden in deze topic.
Dat dit topic bestaansrecht heeft, heeft een paar redenen:
  • Niet iedereen heeft de ModFAQ gelezen (of wil deze gewoon niet lezen)
  • Het papegaaimodden fenomeen
  • Fanboys die alle meningen conform hun eigen omhoog modden en de rest naar beneden
  • Gebruikers die gewoon maar wat klikken en niet eens weten wat ze doen
[...]
NB. De FAQ staat vol met het woord mening, wat in eerdere threads nog wel eens genegeerd werd. Natuurlijk is het doel de kwaliteit te waarborgen, maar dit wil nog niet zeggen dat je geen mening kan hebben over de kwaliteit en daarop volgend een mening verschil.
Dat klopt natuurlijk helemaal :) Er zijn wel eens reacties waarbij twee moderaties te verdedigen zijn. In principe is het dan natuurlijk een kwestie van de meerderheid wint. Als de meerderheid iets onschuldig vind dan wordt het een 0, vind de meerderheid het tóch offtopic dan een -1. Soms is er gewoon niet één juiste score.

@ BreezahBoy: Mocht je nog steeds door willen gaan dan kun je dat privé met mij doen maar laat het verder buiten dit topic. Alles wat gezegd kan worden is al gezegd dus, zoals ik al eerder zei (en jij zelf ook al): verdere discussie levert écht niets op.

edit:
@hierboven, als je je naam naar Sinterklaas verandert, stop je dan ook plotseling? :P En ja, die reactie is gewoon een 0, geen +1.

[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 08-11-2008 11:20 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou jullie hebben gewonnen hoor, van een 0 reaktie vet naar de -1: proficiat! sinds wildhagen de reaktie hier aanmeldde is ie meer dan 50x extra op -1 gemod. het gewone volk had em stevig op 0 staan maar de elitaire powermods deelden vervolgens de nodige "tikjes" uit.

de argumentatie van de powermods heeft me niet kunnen overtuigen. wel heb ik geleerd dat veel powermods vergroeid zijn met hun status en dag-in-dag-uit samenspannen om reakies op de frontpage naar hun hand te zetten. ze zijn meer bezig met reageren in het moddereter forum dan dat ze aktief deelnemen aan discussies op tweakers.net.

de remedie blijft gewoon de frontpage op -1 te bekijken, dan heb je geen last van het powermod fenomeen op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

@breezhboy: Ik snap best dat jij nog in je tienerjaren zit en als zodanig nog meent je te moeten afzetten tegen het gezag. Om nou te gaan lopen gooien met theorien als samenspanningen door Pro en Powermods is echter toch wel een beetje overdreven. Als ik er naar kijk dat je uit de reacties die je hier hebt gekregen alleen datgene haalt waar je op kan ranten en de rest links laat liggen dan vraag ik me af of je niet gewoon graag wil dat wij jou inderdaad omlaag gaan modden alleen omdat jij het bent! Dan wordt jij immers gesterkt in je mening dat het 1 groot complot tegen jou persoonlijk is.
Dat laatste is dus echt niet zo. Misschien dat jij door je leeftijd en bijbehorende levenservaring meer moeite hebt een goede reactie weg te zetten op de FP of jezelf meer laat lijden door je gevoel en niet door je gezond verstand kan ik verder niet beoordelen: daarvoor ken ik jou niet goed genoeg. Misschien ben je wel een heel aardige persoon.
Dat weten wij echter niet dus het enige wat wij kunnen doen is kijken naar de reacties die jij wegzet en daar op oordelen. Waarvan acte!
Hopelijk nog veel plezier op Tweakers maar dan graag op een wat meer onderbouwde manier!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k1n8fisher schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 11:58:
@breezhboy: Ik snap best dat jij nog in je tienerjaren zit en als zodanig nog meent je te moeten afzetten tegen het gezag. Om nou te gaan lopen gooien met theorien als samenspanningen door Pro en Powermods is echter toch wel een beetje overdreven. Als ik er naar kijk dat je uit de reacties die je hier hebt gekregen alleen datgene haalt waar je op kan ranten en de rest links laat liggen dan vraag ik me af of je niet gewoon graag wil dat wij jou inderdaad omlaag gaan modden alleen omdat jij het bent! Dan wordt jij immers gesterkt in je mening dat het 1 groot complot tegen jou persoonlijk is.
Dat laatste is dus echt niet zo. Misschien dat jij door je leeftijd en bijbehorende levenservaring meer moeite hebt een goede reactie weg te zetten op de FP of jezelf meer laat lijden door je gevoel en niet door je gezond verstand kan ik verder niet beoordelen: daarvoor ken ik jou niet goed genoeg. Misschien ben je wel een heel aardige persoon.
Dat weten wij echter niet dus het enige wat wij kunnen doen is kijken naar de reacties die jij wegzet en daar op oordelen. Waarvan acte!
Hopelijk nog veel plezier op Tweakers maar dan graag op een wat meer onderbouwde manier!
tuurlijk ik zit nog in mn tienerjaren en ik ben paranoide bovendien. heb je wel eens van de ad hominem drogredenering gehoord? jij past hem hier toe in combinatie met argumentum ad verecundiam. ik heb heel rationeel gekeken naar wat er gebeurd is. mijn argumenten stuk voor stuk uitgespeeld en geconstateerd dat de reaktie een 0 waard is. uiteindelijk is er 50x -1 op de reaktie gegeven nadat wildhagen er melding van maakte. er zit te veel ruimte tussen een 0 en 50x-1. het proces dat tot deze massa mismod geleid heeft is duister en krijg ik ook niet aan het licht hier in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Voor de laatste keer; de discussie van die reactie zit er op. De rest van je verhaal kun je voor je houden of richten in een DM/e-mail aan mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 13:04:
[...]

tuurlijk ik zit nog in mn tienerjaren en ik ben paranoide bovendien. heb je wel eens van de ad hominem drogredenering gehoord? jij past hem hier toe in combinatie met argumentum ad verecundiam. ik heb heel rationeel gekeken naar wat er gebeurd is. mijn argumenten stuk voor stuk uitgespeeld en geconstateerd dat de reaktie een 0 waard is. uiteindelijk is er 50x -1 op de reaktie gegeven nadat wildhagen er melding van maakte. er zit te veel ruimte tussen een 0 en 50x-1. het proces dat tot deze massa mismod geleid heeft is duister en krijg ik ook niet aan het licht hier in dit forum.
Hoe zeer het systeem ook tegen je rechtsgevoel ingaat, je kan er niks tegen doen, geloof me... simpelweg omdat de moderators altijd het laatste woord hebben. Denk niet dat het systeem ook maar een greintje eerlijkheid in zich heeft; je kan jezelf wel proberen te verdedigen, maar de tegenpartij is tegelijkertijd de beslissende partij. Een hopeloze zaak dus.

Ik ben het trouwens volledig met je argumenten eens. Ook heb ik me enigszins verbaasd over sommige argumenten van de promods.

Ten eerste het argument dat de reactie van BreezahBoy te snel gepost was en dat hij het artikel dus niet had kunnen lezen. Sinds wanneer is de postsnelheid een meewegende factor in de kwaliteit van een reactie? Er zijn mensen die na een half uur lezen alsnog het verhaal niet hebben begrepen, en mensen die binnen hele korte tijd de kern van een verhaal hebben opgepikt. Dit is per persoon verschillend en zou absoluut niet mogen meewegen in de moderatiescore. Ook houden de moderators er geen rekening mee dat BreezahBoy het artikel al op een andere site had gelezen, en al bekend was met het nieuws. Het betreffende bericht stond immers een dag eerder al op custompc.

Ten tweede het argument dat niet zozeer de inhoud, maar meer de vorm van BreezahBoy's bericht het een "trollpost" maakte. En dan vooral door de toegevoegde smilie, :Y) . Nu vraag ik me allereerst af hoe je in de eerste plaats dit een smilie kan vinden met een negatieve toon, en of het niet lichtelijk overdreven is dat de toevoeging van :Y) het verschil tussen een 0 (normale reactie) en een -1 (trollpost) kan maken. Maar goed. De hele post van BreezahBoy zou een negatieve toon hebben. Maar wat me opviel, is dat voordat het bericht in dit topic werd vermeld, de post gewoon op een 0 stond (op het moment van schrijven zijn er zelfs 28 mensen geweest die een 0 of een +1 hebben gegeven.). Blijkbaar komt het bericht helemaal niet zo negatief over als de promods doen voorkomen. 28 mensen die het gewoon een prima bericht vonden, tegenover een handvol promods die het een trollpost vonden. Ik ben wel nieuwsgierig naar de exacte cijfers van de moderatie van die post. Volgens mij is het grootste deel van die 70x -1 te danken aan de promods, he lekker even wat "tikken" uitdelen.

Ook vind ik het jammer dat de eeuwige "fanboy" dooddoener weer uit de kast wordt gehaald. Over flamen gesproken? En ook opvallend dat RoD maar al te graag pro-Apple posts op -1 wilt zetten. Heeft dat nog wat te maken met dat anti-iPod icoontje? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie is een regelrechte flamebait, door die laatste regel.

Die +2 die eraan gegeven is is een regelrechte mismod van iemand die imho zijn modrechten wel kwijt zou mogen raken op deze manier. Er is maar één correct niveau voor die reply, en dat is de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Een reactie van mijzelf deze keer. :) Ik vind het persoonlijk wel classificeerbaar voor meerwaarde, gezien ik op de achtergrond van het artikel inga, nu worden voornamelijk 0-etjes gegeven. Prima hoor, alleen lijkt mij dat wat te laag. vgroenewold in 'nieuws: Supercomputers helpen donkere materie op te sporen' Hij is nog wel jong, maar de hoeveelheid aan mods is al vrij hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 09-11-2008 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
vgroenewold schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:06:
Een reactie van mijzelf deze keer. :) Ik vind het persoonlijk wel classificeerbaar voor meerwaarde, gezien ik op de achtergrond van het artikel inga, nu worden voornamelijk 0-etjes gegeven.
Maar wat wil je dan? Je reactie staat er net. Als hij zo briljant is als jij vindt, komt die meerwaarde-score vanzelf wel. Zelf (maar ik ben een leek) lijkt het mij gewoon een nuttige bijdrage. Iets meer uitleg, en ingaan op een en ander zou hem misschien meerwaarde kunnen geven.

@BreezahBoy: Ik kan wel meegaan met jouw argumenten. Maar de reactie waar het allemaal om draait, vind ik toch eigenlijk erg mager. Zeker irritant is dat wij Applegebruikers altijd maar weer als 'fanboy' worden weggezet, nogal een makkelijke manier om hier te scoren. Blijkbaar is dat ons lot, als minderheid tussen MS- en Linux-fanboys.

[ Voor 25% gewijzigd door torp op 09-11-2008 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 05:04:
Ook vind ik het jammer dat de eeuwige "fanboy" dooddoener weer uit de kast wordt gehaald. Over flamen gesproken? En ook opvallend dat RoD maar al te graag pro-Apple posts op -1 wilt zetten. Heeft dat nog wat te maken met dat anti-iPod icoontje? :Y)
Zullen we het gewoon over de inhoud hebben, in plaats van complotten achter icoons te zoeken? Verder had Cloud volgens mij gevraagd of er opgehouden kon worden met de discussie over die reactie.
vgroenewold schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:06:
Een reactie van mijzelf deze keer. :) Ik vind het persoonlijk wel classificeerbaar voor meerwaarde, gezien ik op de achtergrond van het artikel inga, nu worden voornamelijk 0-etjes gegeven. Prima hoor, alleen lijkt mij dat wat te laag. vgroenewold in 'nieuws: Supercomputers helpen donkere materie op te sporen' Hij is nog wel jong, maar de hoeveelheid aan mods is al vrij hoog.
Ik vind em een beetje simpel, met weinig argumenten, maar opzich is het wel een redelijke post, welke je best onder "interessant voor de discussie" zou kunnen beschouwen. Ik geef er dus toch maar een +1 voor.

@Torp: hij staat er inderdaad net, maar er is al behoorlijk veel gemod op die reactie :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 09-11-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
RoD schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:30:
@Torp: hij staat er inderdaad net, maar er is al behoorlijk veel gemod op die reactie :)
Misschien is dan de meerwaarde van de reactie voor het tweakerspubliek niet zo overduidelijk. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is natuurlijk een mogelijkheid. Maar als Vgroenewold van mening is dat zijn reactie tóch op +1 thuishoort dan is het natuurlijk wel handig om het iets sneller dan normaal te melden, vanwege het grote aantal moderaties die zijn reactie al hebben ontvangen.

Overigens kan ik zowel met een 0 als een +1 leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Aha. Nou, dit werpt voor mij een geheel nieuw licht op de functie van dit topic.

En begrijp ik nou goed dat iedere reactie die "interessant voor de discussie" is, een +1 verdient? Want dat reduceert de +0 reacties tot nutteloze bladvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja een reactie die interessant is voor de discussie heeft natuurlijk meerwaarde. Maar je moet het uiteraard per reactie bekijken. Ik vind persoonlijk deze reactie interessant genoeg voor de discussie om ondanks de weinige argumenten toch een +1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Nou ja, kijk, ik vraag nooit om een +1 eigenlijk. Maar als een reactie recent is en bovenaan staat, dan worden er veel sneller veel moderaties aan gegeven. Vandaar dat ik er nu wat sneller bij was, ook al is de reactie kort, ik vond het (als ik zo'n reactie zou tegenkomen) wel meerwaarde op basis van verder gaan op het artikel en het starten van een goede discussie, bovendien trek ik met toch wel een goed argument de simulatie zelf een beetje in twijfel. That's all. Ik vind dat er op Tweakers vrij vaak een 0 wordt gegeven voor reacties die ik toch net even hoger inschat, de 0-en worden vaak gegeven omdat het een veilige score is.

[ Voor 7% gewijzigd door vgroenewold op 09-11-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 08:17:
Deze reactie is een regelrechte flamebait, door die laatste regel.

Die +2 die eraan gegeven is is een regelrechte mismod van iemand die imho zijn modrechten wel kwijt zou mogen raken op deze manier. Er is maar één correct niveau voor die reply, en dat is de -1.
niet eensch... De onderbouwing dat het corrupte hufters zijn is er, lijkt mij een 0 dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:26:
[...]

niet eensch... De onderbouwing dat het corrupte hufters zijn is er, lijkt mij een 0 dus...
Ik zie geen ENKELE onderbouwing, niet eens een zwakke poging ertoe.

Bewoordingen als 'hufter' is zéér ongepast, en imho een ordinaire flame.

En een beschuldiging van corruptie is niet bepaald licht, het is een zeer zware beschuldiging. Dan wil ik bewijsmateriaal zien (transcripties van gesprekken, vervalste facturen, verdachte financiele transacties etc). Als je die niet kunt leveren moet je imho zo'n zeer zware beschuldiging ook niet uiten, want je kan anders totaal niet weten of het waar is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Corrupte hufters is een bewering, geen onderbouwing ;) Waarom zijn het corrupte hufters dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 14:26:
Zoals de mensen hierboven ook al vragen, welke onderbouwing? Voor deze reactie is echt maar één niveau gepast; -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 09 november 2008 @ 12:30:
[...]

Zullen we het gewoon over de inhoud hebben, in plaats van complotten achter icoons te zoeken? Verder had Cloud volgens mij gevraagd of er opgehouden kon worden met de discussie over die reactie.
Ik vind het prima om het over de inhoud te hebben hoor. Dan moet je even op de rest van m'n post reageren. Ik zoek trouwens geen complotten achter je icoontje, ik vroeg alleen of het te maken had met je modgedrag.

Wel weer opvallend dat de discussie zo makkelijk "beëindigd" kan worden. Ik dacht dat dit topic bedoeld was voor discussie over moderaties? Maar zo te zien gaat dat niet meer op zodra de moderators er geen zin meer in hebben. Zijn de argumenten misschien op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, die zijn na talloze posts wel een keer op. Ik vind die reactie een -1, en anderen met mij. Daar doe je het verder maar mee ;) Jij mag natuurlijk anders modereren als je dat nodig acht. Eindeloos door blijven zagen over een enkele reactie lijkt me verder niet zinvol.

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 09-11-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:32:
[...]

Wel weer opvallend dat de discussie zo makkelijk "beëindigd" kan worden. Ik dacht dat dit topic bedoeld was voor discussie over moderaties? Maar zo te zien gaat dat niet meer op zodra de moderators er geen zin meer in hebben. Zijn de argumenten misschien op?
Op den duur raken de argumenten op.

Dat gebeurt overigens een heel stuk sneller als er niet inhoudelijk door zekere personen word ingegaan op aangedragen argumenten, maar in plaats daarvan overgegaan word op het erbij slepen van de meest krankzinnige complottheoriën, en mensen ervan te beschuldigen dat ze samenspannen in een soort bijna wereld- of zelfs melkweg-omvattend complot om posts van voornoemde zekere personen allemaal naar -1 te zetten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn vraag is gewoon waarom het corrupte hufters zijn. Ik wil dat eventueel wel aannemen maar zonder onderbouwing blijft het een bewering uit het ongewisse. Sterker nog, de poster zelf kan ook een corrupte hufter zijn, dus ben ik altijd op zoek naar achterliggende motiviatie om er wat wijzer van te worden.

Dat is er niet, dus blijft de mogelijkheid over dat de poster zelf een corrupte hufter is en daarom die -1 verdient. Of omdat de reactie niets toevoegt aan andermans begripvermogen en daarom overbodig (en dus -1) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk hoor, om alleen over die ene regel door te zagen... en de rest van m'n post te negeren. Het is niet dat ik de post van BreezahBoy alsnog op 0 wil hebben ofzo, maar ik was gewoon enigszins verbijsterd over de gebruikte argumentatie. Dan reageer ik daarop en dan word ik verweten complotttheoriën te zoeken. Wederom een erg makkelijke dooddoener.

Maar ik gok dat ik tegen een stenen muur loop te praten... er is totaal geen transparantie bij het hele modgebeuren, dit topic zou dan bedoeld zijn voor "discussie" maar dat lijkt voor mij alleen maar schijn, als ik zo het gemak zie waarmee argumenten worden weggeschoven en discussies beëindigd wanneer het de moderators uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou je post zo gelijk kunnen geven en zeggen dat Breezahboy inderdaad een 0 verdient, wat ik 'm ongetwijfeld had kunnen geven. Doch, de toonzetting in dit topic doet mij denken dat een beloning niet echt gepast is en dat ook de sarcasme wellicht niet positief uitgelegd hoeft te worden.

Het is best open, maar wanneer schofferen (niet perse in bovenstaande post enzo :P) als discussie-middel wordt ingezet verdwijnt bij mij iig redelijk snel de behoefte om zelf redelijk te zijn. In dezen had dat mijn steun aan die 0 voor Breezahboy kunnen zijn maar waarom zou ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom, stenen muur.

Het feit dat je mijn post zo gelijk zou kunnen geven zegt dus dat je het eens bent met de inhoud. Maar de toonzetting staat je niet aan en dus blijft de post op -1. Dus als ik het goed begrijp is de toonzetting belangrijker dan de inhoud?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, we praten tegen een stenen muur.

Je vertoont nu exact het hierboven beschreven gedrag. Dan kan je gewoon argumenten aandragen wat je wil, maar jij (en de rest gisteren) gaat niet op één argument in, laat staan op alle.

Wat heeft discussieren dan nog voor zin, als je toch alles negeert en met allerlei wazige complot-theorien over icons en weet-ik-veel-wat aan komt zetten?

Als je wil discussieren zul je je redelijk moeten opstellen, met respect naar discussiepartners, en niet als een drammerig kind dat zijn zin niet krijgt met stampende voeten het topic binnenkomen en alles en iedereen schofferen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:48:
Makkelijk hoor, om alleen over die ene regel door te zagen... en de rest van m'n post te negeren. Het is niet dat ik de post van BreezahBoy alsnog op 0 wil hebben ofzo, maar ik was gewoon enigszins verbijsterd over de gebruikte argumentatie. Dan reageer ik daarop en dan word ik verweten complotttheoriën te zoeken. Wederom een erg makkelijke dooddoener.
Ik reageer niet op de rest omdat ik niet wéér inhoudelijk op die reactie in wil gaan. Mijn mening kun je eerder in de draad vinden, en daar houd ik het bij. Ik hoef mijn beoordeling niet tot in den treure te verdedigen tegenover mensen die het er niet mee eens zijn. Want je hoeft het hier namelijk niet met elkaar eens te zijn. Jij hangt blijkbaar een andere mening aan, ik vind het prima. Mod die reactie dan op 0. Ik heb daar geen problemen mee.
Maar ik gok dat ik tegen een stenen muur loop te praten... er is totaal geen transparantie bij het hele modgebeuren, dit topic zou dan bedoeld zijn voor "discussie" maar dat lijkt voor mij alleen maar schijn, als ik zo het gemak zie waarmee argumenten worden weggeschoven en discussies beëindigd wanneer het de moderators uitkomt.
In dit topic kán gediscussieërd worden. Het hoeft niet. Het topic is bedoeld om mismods aan te dragen, zodat er extra naar gekeken kan worden. Ik ben het blijkbaar niet met jou eens. Dus ik mod -1, en jij 0. Daarmee is voor mij de kous wel af. Imo zijn er meer dan genoeg posts aan één reactie besteed. Ik heb mijn mening gegeven dus ik ben er wel klaar mee.
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 17:59:
Daarom, stenen muur.

Het feit dat je mijn post zo gelijk zou kunnen geven zegt dus dat je het eens bent met de inhoud. Maar de toonzetting staat je niet aan en dus blijft de post op -1. Dus als ik het goed begrijp is de toonzetting belangrijker dan de inhoud?
In dit geval weegt de toonzetting voor mij zwaar mee, omdat er geen enkele vorm van inhoud in staat. Een lichtelijk flamende post (om eens een voorbeeld te noemen) die wel een redelijke inhoud heeft zou bijvoorbeeld weer niet op -1 te hoeven belanden.

[ Voor 16% gewijzigd door RoD op 09-11-2008 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 09 november 2008 @ 18:02:
[...]

Inderdaad, we praten tegen een stenen muur.

Je vertoont nu exact het hierboven beschreven gedrag. Dan kan je gewoon argumenten aandragen wat je wil, maar jij (en de rest gisteren) gaat niet op één argument in, laat staan op alle.

Wat heeft discussieren dan nog voor zin, als je toch alles negeert en met allerlei wazige complot-theorien over icons en weet-ik-veel-wat aan komt zetten?

Als je wil discussieren zul je je redelijk moeten opstellen, met respect naar discussiepartners, en niet als een drammerig kind dat zijn zin niet krijgt met stampende voeten het topic binnenkomen en alles en iedereen schofferen.
ik vind dat boris jeltsin zich alleszins netjes opgesteld heeft. wat me opvalt is dat als je ook maar een klein beetje kritisch bent tov de powermod gemeenschap je gelijk van paranoia en "wazige complot-theorien" (sic) verdacht wordt. je wordt neergezet als een drammerig kind dat niet luisteren wil naar de feilloze argumentatie van de promoderators.

en dit is het laatste wat ik erover zeg want er is inderdaad toch geen doorkomen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hallelujah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou ja, ik stel me dan nog los tov de rest, doe verder niet mee maar wordt wel over dezelfde kam geschoren. Kijk, als je dan toch alles indeelt in 2 kampen en ook je eventuele kampgenoot als vijand ziet en bejegend is de eindconclusie inderdaad duidelijk. Hoeven we ons verder ook niet druk over te maken of zo... en da's jammer want onterechte moderaties blijft numero uno (gevolgd door een beetje collegiaal overleg ipv stenen muren enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
mad-dog in 'nieuws: Rechter spreekt faillissement Shops at Work uit'

+1, lijkt mij duidelijk dat deze informatie interessant kan zijn.

bluppfisk in 'nieuws: Isp Scarlet komt toch in handen van Belgacom'
SMGGM in 'nieuws: Isp Scarlet komt toch in handen van Belgacom'

De bovenste had ik +2 gegeven. Vermits het artikel waarschijnlijk niet geupdate zal worden, vind ik die informatie cruciaal. Alleen krijgt hij 8x 0? Die daaronder wordt een halve dag later gepost, en krijgt opeens wel +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor die eerste vind ik een +1 imho wat te hoog. Hij beweert wel iets, maar geeft daar geen onderbouwing bij (bronvermelding, URL etc). Koppel dat aan het feit dat het een eenvoudige oneliner is en ik maak er een 0 van.

Die tweede is imho geen +2, hij is weliswaar informatief, maar een +2 vind ik toch wel een tikje aan de hoge kant. Een +1 maak ik er van.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 09-11-2008 21:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zonder bron kan ik er totaal niets mee, een 0.
Zijn eigen inbreng voor het artikel is veel te summier, alleen een linkje wil ik nog wel een +1 voor geven, maar geen +2.
SMGGM in 'nieuws: Isp Scarlet komt toch in handen van Belgacom'
De bovenste had ik +2 gegeven. Vermits het artikel waarschijnlijk niet geupdate zal worden, vind ik die informatie cruciaal. Alleen krijgt hij 8x 0? Die daaronder wordt een halve dag later gepost, en krijgt opeens wel +1.
Deze tweede is dan ook wat uitgebreider, daardoor hoef je niet het hele artikel te lezen om de essentie te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

MMaster23 in 'nieuws: Doek valt voor Symbian UIQ'
magel725 in 'nieuws: Doek valt voor Symbian UIQ'
Beide zijn volslagen offtopic, en zijn dus imo niets meer dan een 0. -1 kan ik me ook nog wel voorstellen, maar vond ik wel wat zwaar voor onschuldige posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Die laatste mag nog wel wat schoppen hebben, daar is zelf een +2 aan gegeven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Er schijnen nog steeds wat mensen rond te lopen die een reactie aan de hand van de lengte modereren volgens mij....

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' te weinig voor de 0 imho, gaat alleen maar over persoonlijke keuzes. Valt meer in de catagorie Ja, ik ook.
miniBSD in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' Wisselt vrij intressante stukken af met wat vage stukken, ik heb het een 0 gegeven. Wat vinden jullie ervan ?
GenomDalar1983 in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' Get in line :P Zoveelste post met deze mededeling, -1

Steffy in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' Degene die hier een +2 aan gegeven heeft mag wat mij betreft zijn rechten wel inleveren :X

[ Voor 9% gewijzigd door Jorrit op 10-11-2008 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorrit schreef op maandag 10 november 2008 @ 02:06:
Verwijderd in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' te weinig voor de 0 imho, gaat alleen maar over persoonlijke keuzes. Valt meer in de catagorie Ja, ik ook.
Eens.
miniBSD in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' Wisselt vrij intressante stukken af met wat vage stukken, ik heb het een 0 gegeven. Wat vinden jullie ervan ?
+1. Toch wel interessant voor de discussie, dus ik beloon hem daarvoor. De reactie is niet geniaal, maar dat hoeft dan ook niet.
GenomDalar1983 in 'nieuws: 'Windows 7 staat voor medio 2009 op de planning'' Get in line :P Zoveelste post met deze mededeling, -1
Mwa ik vind ik em niet gek. Imo een 0. Is imo niet "de zoveelste". Hij was volgens mij daarbij ook een van de eersten die het postte, dus geen dubbelpost oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op maandag 10 november 2008 @ 02:09:

Mwa ik vind ik em niet gek. Imo een 0. Is imo niet "de zoveelste". Hij was volgens mij daarbij ook een van de eersten die het postte, dus geen dubbelpost oid.
Hmm, ik heb de opmerking wel vaker gelezen, kan het niet vinden in deze draad zo. Misschien in een eerder draadje dan. De reactie heeft nog steeds weinig inhoud imho, dus ik twijfel nog een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jorrit schreef op maandag 10 november 2008 @ 02:15:
[...]
De reactie heeft nog steeds weinig inhoud imho, dus ik twijfel nog een beetje.
Ik heb ook getwijfeld hoor, maar ik vond em toch onschuldig genoeg om em op 0 te laten. Opzich geen gekke reactie naar aanleiding van wat er in het artikel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad een op het randje, maar nog aan de goede kant, ik geef hem ook een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 08:13
nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden kan ook nog wel wat modderatie gebruiken. Heel veel reacties in de term van heb ik ook, NOD is beter etc..

[edit] een aantal voorbeelden

Edgarz in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden' -> is al veel vaker genoemd, dubbelpost
ikwilhet in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden' -> Wat hij gebruikt voegt niets toe aan het geheel

Een aantal 'heb ik ook last van' reacties:
HyperBart in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden'
The Realone in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden'
ShaiNe in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden'

Er staan er vast nog wel meer.

[edit 2]
Neko Koneko in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden' wat te doen met deze reactie? opening vind ik -1, de rest twijfel ik naar 0.

[edit3]
Kaasplank in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden' mag van mij wel naar 0. In het artikel wordt vermeld dat NOD gebruikers er ook last van zouden kunnen hebben, hij geeft als eerste aan dat dit in zijn geval(len) niet zo is.

[ Voor 75% gewijzigd door BramBo op 10-11-2008 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BramBo schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:08:
[edit3]
Kaasplank in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden' mag van mij wel naar 0. In het artikel wordt vermeld dat NOD gebruikers er ook last van zouden kunnen hebben, hij geeft als eerste aan dat dit in zijn geval(len) niet zo is.
Ik heb door een edit m'n post al een beetje proberen te verdedigen maar blijkbaar lezen nogal wat reageerders over de laatste regel van het nieuwsartikel heen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik heb m'n moderatie gewijzigd. Zelf had ik ook het gevoel dat het gewoon een 'puh, ik heb lekker ... ' reactie was (:+), maar als een van de eerste kan het best nut hebben voor mensen die zich afvragen of AVG de enige was. Ik las ook dat meerdere dachten (weet niet of het klopt) dat ze beide de definities van dezelfde bron hebben.

edit:
Dat NOD gedeelte in het artikel is er of later bijgekomen of ik heb eroverheen gelezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 10-11-2008 14:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij hoort deze reactie toch echt op -1 wegens toch best wel trollen richting bepaalde sites.

Een 0 is misschien op het randje nog net te verdedigen, maar de +1 of zelfs +2's die eraan gegeven worden vallen maar op één manier, namelijk "modmisbruik", te betitelen en rechtvaardigen mijns inziens wel een onderzoekje naar wie zich zo misdraagt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het ligt er wat mij betreft aan hoe je de reactie leest. Als je het een grap vindt en ook nog geslaagd dan vind ik een 0 of +1 niet zo vreemd. Een echte troll zie ik niet echt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, als je beweert dat de spullen op Marktplaats allemaal gestolen zijn (en gezien de context van het artikel denk ik dat-ie dat bedoelt of op zijn minst insinueert) denk ik dat je dat best wel als een troll richting Marktplaats kan opvatten.

Marktplaats is tevens geen site die door de politie is opgericht danwel beheerd.

Natuurlijk zullen er ook wel gestolen goederen worden aangeboden, maar dan gebeurt dat 1) niet door de politie en 2) is het nog altijd een marginale minderheid van wat er word aangeboden en 3) word er door Marktplaats tegen opgetreden.

Daarom kan ik er persoonlijk niets anders dan een -1 in zien.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-11-2008 17:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa, ik denk dat voor deze reactie beide scores te verdedigen zijn. Je kunt het als je een grap zien en dan zou een 0 niet misstaan. Als hij het serieus meent (en dat zullen we niet weten), dan moet het een flame zijn en dus -1.

Ik zie het echter ook meer als een flame richting Marktplaats dan een geslaagde grap (of in elk geval, bij mij is de grap niet geslaagd) en houdt de reactie voorlopig ook op -1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik zie niet echt dat er beweerd wordt dat alles wat op marktplaats geplaatst is gestolen is. Wanneer iets belangrijks gestolen is dan is het gewoonlijk wel een idee om even op marktplaats te kijken of deze erop staat. Daarna kan je de politie bellen, zodat zij hiertegen kunnen optreden.

In dit geval zou het dus ook in principe handig zijn dat het op marktplaats gezet wordt, al zou dat niet snel gebeuren. Ik vind de reactie iig als grapje bedoeld en begrijp ook dat mensen het zo kunnen opvatten. Zelf vind ik hem onschuldig genoeg voor een 0, want ik zie geen zware trolls en dergelijke. Het is wel vaker mogelijk om een grap om te vormen naar een troll als je er vanuit gaat dat de poster iets anders bedoeld, maar deze vind ik niet duidelijk genoeg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wat te doen met deze? Trollt maar geeft ook wel nuttige informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Met die troll erbij vind ik het niet meer dan een 0 eerlijk gezegd, zowiezo zou bij feitelijke onjuistheden een post in GR gepaster zijn. Van mij een nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Twijfel tussen 0 en -1 wegens die troll. Doordat er nog enige andere inhoud bij zit ga ik toch voor de 0. De +1 waar hij opstond is door die troll te hoog, zonder die troll had het idd een +1 kunnen zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

k1n8fisher schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:49:
Wat te doen met deze? Trollt maar geeft ook wel nuttige informatie!
Een nulletje. Gezien de contekst wil ik dat stukje troll nog wel geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:54
HyperBart in 'nieuws: Virusscanner AVG verwijdert user32.dll door fout in definitiebestanden'

Moet deze echt volledig op -1 ?
Bij het posten is het tweede deel niet goed meegekomen, daarom de edit.
Vond het eig een 0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is een typische 'ja, ik ook', waar we nogal een hekel aan hebben bij dit soort nieuwsberichten. Daarom wordt er ook streng op gemod. Dus ja, die -1 van mij blijft. Het laatste stukje maakt er op zich een meer onschuldige vraag van, dat wel, maar toch... Met een klein beetje logica had je kunnen bedenken dat de defintiebestanden voor beide versies hoogstwaarschijnlijk gelijk zijn of tenminste uit dezelfde bron komen.

[ Voor 43% gewijzigd door Dirk op 10-11-2008 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Soort van eens met DirkW. Zo'n draad is daarnaast ook niet bedoeld om jou te helpen troubleshooten, maar aan de andere kant is het wel een onschuldige vraag. Ik denk dat zowel een 0 als een -1 goed is. Ik neig zelf toch meer naar de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben niet scheitziek van meningen als 'ik ook'+onderbouwing.

Als er 5 mensen 'ik ook' of 500 mensen reageren met 'ik ook' is de betekenis van dat tweede blijkbaar dat het een groter probleem is. Daarom kan deze 'ik ook'+onderbouwing best op 0 neutraal eindigen.

Er zijn geen types reacties die bij voorbaat kansloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt er dan inderdaad uit destilleren dat het een groter probleem. Maar zo'n individuele reactie is imo wel loze vulling van een draad. Ik vind hier ook weinig onderbouwing, behalve een verhaaltje van hoe het mis is gegaan, wat eigenlijk helemaal niets aan de draad toevoegt. Desondanks vind ik het geen standaard "ik ook"-reactie en mag ie wmb ook op 0 eindigen. Zelf geef ik er wel een -1 voor.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 10-11-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Aangezien er nog een klein stukje onderbouwing staat zou de reactie inderdaad ook op 0 kunnen, daar heb ik persoonlijk ook voor gekozen. Een -1 vind ik niet onverdedigbaar aangezien het grootste deel wel heel specifiek over HyperBart's persoonlijk belevenissen gaat die niet heel erg instressant zijn voor de gemiddelde lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Moet deze gast niet effe een mailtje krijgen ofzo?
nutty in 'nieuws: EU weigert documenten over antipiraterijpact vrij te geven'
en verderop nog een keer:
en nog een keer:
Ach, misschien is het ook wel vergeefse moeite, begrijpend lezen is duidelijk niet z'n sterke kant.
Doe in ieder geval een Adminbreak in een van die posts ofzo, wellicht dat hij zich dan alsnog "gehoord" voelt... maar ik vind het gewoon vreemd dat iemand die beweert tweaker van het eerste uur te zijn, de weg naar het forum niet weet te vinden voor "Feedback"...

[ Voor 22% gewijzigd door Ulysses op 11-11-2008 10:00 . Reden: nog een suggestie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

/frustratie :P

Maar die is ernstig bezig ja.

Maar om een tweaker van het eerste uur te zijn moet ie een kloontje zijn, want deze account is pas van maandag 25 augustus 2008.

[ Voor 58% gewijzigd door Dirk op 11-11-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zal de beste man zeer binnenkort even aanschrijven :) *done*

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 11-11-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Dirk schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 09:59:
[...]
Maar om een tweaker van het eerste uur te zijn moet ie een kloontje zijn, want deze account is pas van maandag 25 augustus 2008.
Ik meen mij wel iemand te herinneren met een dergelijke username die hier al jaren rond loopt, dus of een kloon, of gewoon iemand die de nick voor 98% identiek heeft gekozen, met de opzet de oorspronkelijke nick zwart te maken... maar wellicht is dat te ver gezocht. Verder onderzoek naar deze figuur lijkt me dan wel gewenst.
Edit:
Cloud schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:09:
Ik zal de beste man zeer binnenkort even aanschrijven :)
Okay dan :)

[ Voor 14% gewijzigd door Ulysses op 11-11-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Hoe moet ik dit dan interpreteren:
mangahuisman in 'nieuws: Politie publiceert gestolen goederen op nieuwe website'
Is het posten van dat soort informatie niet een verkapte oproep om de site plat te leggen?
Zit ik ook niet op te wachten, want mijn server staat bij dezelfde hosting provider ;)
Trouwens, zelfs op GeenStijl is het al niet meer 1337 als je een WhoIS weet uit te voeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Volgens mij meer een opmerking dat het bijna een auto-gegenereerde site is, omdat daar nog overal joomla staat, maar de sidn-info is wel van de politie.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 11-11-2008 12:42 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Kixtart schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:42:
Volgens mij meer een opmerking dat het bijna een auto-gegenereerde site is, omdat daar nog overal joomla staat, maar de sidn-info is wel van de politie.
Ja dat kun je er inderdaad ook uit halen, maar het direct linken naar de admin gedeelte van de pagina lijkt me toch wat te. Zo zouden mensen zich ook aangemoedigd kunnen voelen om maar willekeurig passwords te gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

^^ Die moet nog gewoon kunnen imho.

Dan nog een paar reacties die ik toch echt anders gemod zou willen zien:
IStealYourGun in 'reviews: Review Command & Conquer: Red Alert 3' is een selcht gefundeerde rant. Een 0 is zat. Waarom die nou zoveel +2 heeft gehad is mij een raadsel.
Umbrah in 'reviews: Review Command & Conquer: Red Alert 3' is gezeur over EA, een 0 is het maximum.
IStealYourGun in 'reviews: Review Command & Conquer: Red Alert 3' totaal offtopic en een grote rant op reviewsites, een -1 imho.
En ook Verwijderd in 'reviews: Review Command & Conquer: Red Alert 3' is zijn +1 ook niet waard, een 0 is wel het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

In volgorde:
Mee eens
Mee eens
Offtopic, maar misschien dat de edit toch iets toevoegt ... mager nulletje van mij
Mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind de eerste niet echt een rant, maar een mening. Gedeeltes als 'is achterlijk slecht.' vind ik wel nutteloos, maar verder toch een goede reactie. Het is grotendeels wel met argumentatie, dus 0 of +1 zou ik beide wel goed vinden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Scherp van toon, maar die eerste vind ik toch minimaal wel een +1 waard. Een stuk eigen ervaring, en ja die ervaring is niet positief. Voor de rest veel relevante informatie en vergeet niet dat de reactie ook nog eens bij een review geplaatst is en dus nog wel wat 'losser' gemodereerd mag worden. :)

Laten we +2 niet nog onbereikbaarder maken dat het momenteel al is. Ik durf zelfs een +2 te overwegen voor de reactie eigenlijk. Ik geef de reactie gewoon een +2, een 0 vind ik echt te laag.

[ Voor 25% gewijzigd door Cloud op 11-11-2008 14:30 . Reden: edit galore 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:55:
Dan nog een paar reacties die ik toch echt anders gemod zou willen zien:
IStealYourGun in 'reviews: Review Command & Conquer: Red Alert 3' is een selcht gefundeerde rant. Een 0 is zat. Waarom die nou zoveel +2 heeft gehad is mij een raadsel.
Dat slecht gefundeerde valt nog mee, de melding hierzo is iig minder gefundeerd. +1 of zelfs +2 kan ook prima.

* Delerium kijkt de rest nog aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Na het nog eens een paar keer lezen van die reactie zie ik de onderbouwing inderdaad ook wel, dus een +1 is toch wel op zijn plaats. Waarschijnlijk heb ik bij die review gewoon te veel slecht onderbouwde rants gezien (en dat waren er véél), waardoor ik deze er gewoon tussen heb gezet. Niet helemaal terecht dus.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.