Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.037 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Kan gebeuren. :) Over het algemeen was het niet veel soeps, dat ben ik met je eens.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Hoe behulpzaam deze dan ook mag wezen: het blijft een -1 wat er voor gegeven moet worden. Daar is een +1 voor geven dan ook wel heel erg mismodden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:24
Door de eerste zin kan deze geen +1 zijn, en al helemaal geen +2. Lijkt me een nul, intressante invalshoek, maar er staat gewoon een flame in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Bovenstaande 2: Eens, Eens, en daar staan ze nu ook.
Deze dan:
Dlocks in 'nieuws: AVG verwacht groot aantal schadeclaims na dll-blunder'
Wat is hier de meerwaarde van? 9x +1 ? Ga weg man ... gewoon een nul imo voor een korte mening...

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die hoort inderdaad absoluut niet op +1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad, hele simpele 0-post. Staat er inmiddels ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Verwijderd in 'nieuws: AVG publiceert fix na verspreiding foute update in vijf landen'
Behoeft geen correctie, kortzichtigheid is al afgestraft, maar grappige was dat de persoon na één mod al gelijk ging zeuren over de mod van die persoon (die niet eens een expert moderator was... ;)). Heb hem gelijk nog maar wat dieper gezet.

koolmees39 in 'nieuws: AVG publiceert fix na verspreiding foute update in vijf landen'
Zit hij nou interessant te doen? Niks van gehoord en gemerkt, en ik heb de site prima gezien. Denk dat hij hoogstens iets als 'overbelasting' kan bedoelen, maar hacken.. dat zal wel naar buiten zijn gekomen, en op meer plekken dan deze gevonden zijn.
Krijgt wel een +1 (heb zelf neutraal gegeven omdat ik het idee heb dat hij interssant wil doen)

Zijn eerste en enige reacties staan in dit nieuwsartikel.

[ Voor 0% gewijzigd door vmsw op 12-11-2008 13:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide eens. :) De tweede is niet een +1 waard zonder een bronvermelding.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Okay, deze hele thread staat vol met Me2's ... allemaal naar -1 imo, leuk dat je gestemd hebt, maar als je dat wil laten weten zeg dan tenminste waarom. reacties als "Done" en "3x 5 voor mij" vind ik niet leeswaardig ... meningen?
plan: Kies Tweakers.net tot Website van het Jaar 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Bij dergelijke .Plans vind ik het niet zo heel erg.
Een reactie met alleen 'done' misschien wel, maar verder mod ik ze wel op 0.

Het is ook niet dat je andere reacties verwacht daar.

[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 12-11-2008 14:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Door splendes, woensdag 12 november 2008 14:03
Jouw moderatie: -1Score: 0
Done
succes ermee
[reply] Door Koekjes, woensdag 12 november 2008 14:03
Prijzen! :9
[reply] Door jorisw86, woensdag 12 november 2008 14:05
al gestemd op tweakers natuurlijk:D
[reply] Door racer13, woensdag 12 november 2008 14:09
ook even gestemd :)
[reply] Door De Butler, woensdag 12 november 2008 14:14
Bezig... Ook met die belgische site.
In dat topic .... lijken mij ondanks dat het maar een .plan is, toch echt helemaal niets toevoegen...
edit:
Het probleem is alleen met dit specifieke topic, dat we iets van de massa gedaan willen krijgen, en dat T.Net dat niet bereikt door iedereen af te straffen die voor gestemd heeft ... catch my drift?

[ Voor 13% gewijzigd door Ulysses op 12-11-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bij dit soort .plans heel normaal en imho ook heel acceptabel. Een beetje aanmoediging en bevestiging mag best. Veel meer dan me2 valt er toch niet te zeggen.

Zolang er niet gezeurd en gerant wordt geef ik alles een 0.

[ Voor 33% gewijzigd door Dirk op 12-11-2008 14:51 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

okay, dan is er nu een meerderheid 10x vs. 2x stemrecht ... ik pas mijn moderaties wel aan en zal het onthouden voor dergelijke topics in mijn beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En diegene die toch meer te vertellen hebben krijgen gewoon wat sneller een +1 (wanneer de reactie dus inhoud heeft).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad. Dat zijn er niet zoveel, maar inderdaad die paar komen dan op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantjeuh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07-2024

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

nieuws: Olpc's 'Give one get one'-programma komt naar Europa

Bij deze en deze is er toch naar mijn mening sprake van een mismoderatie. Er zit iemand de hele tijd de boel te uppen door deze reacties een +2 te geven, ik zie de reden hier niet voor:? . Volgens mij is dit tegen de regeltjes :) (de boel te uppen door een reactie +2 te geven zodat het eindcijfer een +1 is). Ik heb in iedergeval beide 0 gegeven omdat het wel een degelijke reactie is maar niet een reactie wat echt ten gunste komt wat betreft de discussiewaarde ervan (zou dus naar mijn mening naar offtopic neigen).

Mocht ik het verkeerd hebben dan hoor ik toch graag beargumenteerde kritiek :-) . Want dan leren we er allemaal van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide horen op 0 inderdaad. :) Diegene die alles +2 heeft lopen modereren, kan dat inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind beide reacties ook hele simpele 0-reacties en niets meer. Wat mij betreft terecht dus. Inmiddels staan ze ook beide op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorrit schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:34:
Door de eerste zin kan deze geen +1 zijn, en al helemaal geen +2. Lijkt me een nul, intressante invalshoek, maar er staat gewoon een flame in.
Nou.... die +2 is dus van mij. Staat gewoon een prima invalshoek in, én belicht even een uitermate belangrijke quote uit de bron, die het hele zaakje in een ander daglicht stelt. Dat laatste is voor mij reden om het meer dan +1 te geven.

Die flame zie ik niet zo... Dat het artikel op tweakers onterecht overdreven negatief is, mag best gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik steun je +2 in dezen. Dit is zo'n shapeshifter dat nieuwsposten op een fndamentele manier corrigeert/aanvult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Wat is dit nou weer voor een onzin, behoeft dit geen -2 ofzo, vanwege het expres posten van onzin?

Fiander in 'nieuws: Minister stelt invoering nieuw toeslagensysteem Belastingdienst uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah, -1 is wel voldoende imho. Sowieso al vanwege het "moderatiegezeik op voorhand" (laatste alinea), maar ook de rest van de reactie is best wel trollerig.

-2 is imho wel iets te overdreven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Nou -2 vind ik wel heel ver gaan, maar meer dan -1 is het echt niet nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Typisch, want de eerste 2 zinnen zijn behoorlijk inzichtvol. De manier van conclusie rekken is alleen een zuivere troll en dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

World Citizen

FreeReef.nl

Vinden jullie dit echt een +1 waard...

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2834853

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij draagt daar een paar heel relevante zaken aan, daar wil wel een +1 voor geven, ja. Het is nog duidelijk (zijdelings) ontopic en verder is het een goed beargumenteerde reactie waar je het eens of oneens mee kunt wezen, maar dat mag je score ervoor niet bepalen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gersomvg in 'nieuws: LG Display en Sharp geven verboden prijsafspraken toe'
Kan iemand mij uitleggen waarom dat een +1 waard is? Ik vind het zelf nogal offtopic en nutteloos. Ja, er worden wel meer boetes uitgedeeld ja, maar dan kun je bij elk artikel wel zo'n lijst gaan posten. Goh, Nokia lanceert weer een nieuw mobieltje. 't Is zeker een hype, want HTC, Sony Ericsson, Samsung, LG, etc. deden dat eerder ook al. Alweer een schietpartij op een middelbare school? Nou ja, you get the point... 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2008 16:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan het niet uitleggen, maar ik kan die reactie wel op 0 modden :P Heeft echter nog wel wat tikjes nodig.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Staat al op 0 hoor :P

Nouja. 0.5 en m'n balkje geeft 0 weer

edit:
@hieronder
*check* :)

[ Voor 83% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2008 17:49 ]

☻/
/▌
/ \

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Er zijn twee mensen die heel graag hun moderatierechten kwijt willen raken, en dat zijn de mensen die deze reactie een +1 of zelfs +2 hebben gegeven, terwijl er maar één juiste score is, en dat is de -1. Een 0 is al modmisbruik, laat staan nog hoger...

Virussen? Scan ze hier!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Whahahaa Wildhagen, wat een grappenmaker :D Die mensen die hem zo gemod hebben zijn het er gewoon mee eens, gewoon meteen modrechten afpakken dus, want ze haten het systeem toch. Maar >45x -1 nu, die staat wel vast hoor :)

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
We gaan eens terug wat actiever modden na wat afwezigheid !

Verwijderd in 'nieuws: AVG publiceert fix na verspreiding foute update in vijf landen'

Waarom moet die eigenlijk op -1, in de laatste alinea geeft hij een flame/troll, maar moet ie daarvoor naar -1 ?
Zweeft wel wat, maar had ook op 0 gemogen...

• Dirk

Dirk

Normaal zou die reactie een 0 wezen, troll erbij, punt eraf. Ergo een -1. Ik kan er niets anders mee.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is ook een behoorlijk zware troll én moderatiegezeik. Beiden alleen al een goede reden voor een stevige -1, gecombineerd helemaal.

Zonder die regel had het een 0 geweest ja. Jammer dat de poster zo onvolwassen is of zich op zijn minst zo gedraagt, hij gooit zijn eigen glazen in op deze manier.

Virussen? Scan ze hier!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Mja, idd, die regel over het modden had ik even in mijn achterhoofd gestoken.
Mee op -1 dus !

• Jantjeuh

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Deze reactie [klik] lijkt mij duidelijk een -1. Op de scoresheet is er wel sprake van een afwijking; (1 expert moderator gaf een +2)
code:
1
2
3
+2 Must-read    2
0 Neutraal  1
-1 Ongewenst    6
Door deze +2 is de reactie geupt naar een 0. Lijkt mij een mismoderatie toch :) ?

• TheCapK

TheCapK

Jantjeuh87 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 19:28:
Deze reactie [klik] lijkt mij duidelijk een -1. Op de scoresheet is er wel sprake van een afwijking; (1 expert moderator gaf een +2)
code:
1
2
3
+2 Must-read    2
0 Neutraal  1
-1 Ongewenst    6
Door deze +2 is de reactie geupt naar een 0. Lijkt mij een mismoderatie toch :) ?
Staat nu weer op -1 effectief!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb die reactie ook een -1 gegeven. Heb geen idee waar ie het over heeft. In ieder geval is een +2 een grove mismod.

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

In dit bericht over spambron staan in verhouding tot het aantal berichten veel -1 moderaties,
veel daarvan zijn m.i. geen -1:
Voorzichtig zal wel meevallen dan, ik krijg op mijn beide gmail accounts en mijn studentenaccount *geen enkele* spammail (ook niet in een junkfolder), en ik heb ze al jaren.
of
Ook ik heb een gmail account die ik dagelijks veel gebruik, en heb in anderhalf/twee jaar tijd misschien 5 spammailtjes gehad, absoluut niet meer. Zolang je er een beetje mee oppast waar je je gegevens invult kan het dus best goed gaan.

Ik moet er misschien wel bij zeggen dat mijn mailadres vrij lang is, 15 tekens + "@gmail.com" dat zal waarschijnlijk ook invloed hebben.
Nu ben ik even de draad kwijt, dit soort teksten voegen niet echt iets toe aan het artikel dus een 0
maar -1 gaat te ver denk ik...

Suggesties zijn welkom...

[ Voor 28% gewijzigd door HeyDude op 13-11-2008 20:21 ]

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Dirk

Dirk

Het is de eindeloze herhaling van 'ik ook', 'ik ook' die het probleem is. In essentie zijn het allemaal dubbelposts en bovendien erg nutteloos, Daarom worden ze ook vrij consequent op -1 gezet.

• TheCapK

TheCapK

HeyDude schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:18:
In dit bericht over spambron staan in verhouding tot het aantal berichten veel -1 moderaties,
veel daarvan zijn m.i. geen -1:

[...]

of

[...]

Nu ben ik even de draad kwijt, dit soort teksten voegen niet echt iets toe aan het artikel dus een 0
maar -1 gaat te ver denk ik...

Suggesties zijn welkom...
De eerste reactie die melden dat iets wel of niet zo is kunnen nog interessant zijn maar als mensen alleen maar zulke reacties wegzetten wordt het niet echt prettig lezen en is er een tendens om zulke berichten dus uit het directe zicht weg te halen ergo: zij krijgen een -1 moderatie!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

k1n8fisher schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:28:
[...]

De eerste reactie die melden dat iets wel of niet zo is kunnen nog interessant zijn maar als mensen alleen maar zulke reacties wegzetten wordt het niet echt prettig lezen en is er een tendens om zulke berichten dus uit het directe zicht weg te halen ergo: zij krijgen een -1 moderatie!
Ok, helder.
Heb net al meegeholpen met de -1's. En het zelfregulerend systeem werkt al zie ik, deze posts worden
beter gemod nu conform deze regel.

• Jantjeuh

Jantjeuh

zei iets zinnigs..

Dirk schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:27:
Het is de eindeloze herhaling van 'ik ook', 'ik ook' die het probleem is. In essentie zijn het allemaal dubbelposts en bovendien erg nutteloos, Daarom worden ze ook vrij consequent op -1 gezet.
Ik had nog overwogen om dit hier even aan te kaarten maar dat alsnog niet gedaan. Nu het wel gedaan is zal ik toch ook mijn mening even geven hier : ) (die helaas een vrij groot ik ook gehalte heeft ). Ik heb de meeste reacties van 0 naar -1 gemod puur omdat ik vond dat het "ik hoog" wel erg groot was. Op te merken was dat sommige reacties wel weer snel naar 0 gingen terwijl anderen op -1 bleven. Naar mijn idee zijn alle reacties, met een enkele uitzondering daargelaten, -1 tenzij er (goed onderbouwde) beargumentatie bijstond.

Edit: Zoals bijvoorbeeld Deze. Ik heb hem op -1 gezet omdat ik "ik heb een" lees en de conclusie al een keer eerder is gegeven. Opzich wel een zinvolle post maar ik+dubbelop= -1. Krappe -1 dus naar mijn mening :)
Edit#2: En die post is dan helemaal geen +1 zoals een iemand heeft gemodereerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Jantjeuh op 13-11-2008 20:41 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Niet om het even, maar per nieuwsbericht kan je een bepaald soort reacties verwachten. Bij Spamberichten is een soort van "ik ook" natuurlijk ook mogelijk maar de meeste berichten schrijven tenminste nog wat normaals over hun 'waarom'-ervaring. Dat is op 1 of andere manier toch ontopic, namelijk door de persoonlijke ervaring (hoe beperkt ook) op te schrijven. Dat is niet -1 ongewenst.

Er mag best meer naar 0 gemod worden, ook de nettere 'ik ook'-replies. Er gaat al voldoende naar beneden maar je moet altijd je lezers uitnodigen tot reageren met bv persoonlijke ervaringen. -1 is bedoeld voor ongewenste meuk.

• RoD
  • Niet online

RoD

Jantjeuh87 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:33:
[...]

Ik had nog overwogen om dit hier even aan te kaarten maar dat alsnog niet gedaan. Nu het wel gedaan is zal ik toch ook mijn mening even geven hier : ) (die helaas een vrij groot ik ook gehalte heeft ). Ik heb de meeste reacties van 0 naar -1 gemod puur omdat ik vond dat het "ik hoog" wel erg groot was. Op te merken was dat sommige reacties wel weer snel naar 0 gingen terwijl anderen op -1 bleven. Naar mijn idee zijn alle reacties, met een enkele uitzondering daargelaten, -1 tenzij er (goed onderbouwde) beargumentatie bijstond.

Edit: Zoals bijvoorbeeld Deze. Ik heb hem op -1 gezet omdat ik "ik heb een" lees en de conclusie al een keer eerder is gegeven. Opzich wel een zinvolle post maar ik+dubbelop= -1. Krappe -1 dus naar mijn mening :)
Edit#2: En die post is dan helemaal geen +1 zoals een iemand heeft gemodereerd.
Dit vind ik geen -1. Hij koppelt een "ik ook" aan een bepaalde conclusie. Wellicht dat ie al eerder is gegeven, maar dan nog vind ik dat niet ongewenst. In deze vorm mag zo'n post imo best op 0 want het is geen loze "ik ook"-post, het is net even wat meer.

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

RoD schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:20:
[...]

Dit vind ik geen -1. Hij koppelt een "ik ook" aan een bepaalde conclusie. Wellicht dat ie al eerder is gegeven, maar dan nog vind ik dat niet ongewenst. In deze vorm mag zo'n post imo best op 0 want het is geen loze "ik ook"-post, het is net even wat meer.
En deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2839366 lijkt me dan ook een 0.

Dit is wel een leerzame reeks posts moet ik zeggen...

edit: net wat naar boven gescrolled en weer wat geleerd.

[ Voor 13% gewijzigd door HeyDude op 13-11-2008 21:51 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

HeyDude schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:50:
[...]

En deze: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2839366 lijkt me dan ook een 0.

Dit is wel een leerzame reeks posts moet ik zeggen...

edit: net wat naar boven gescrolled en weer wat geleerd.
Mwa, ja. Ik vind hem wel redelijk loos, maar nog net onschuldig genoeg voor de 0. Wederom (inderdaad) niet echt een "ik ook".

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Gezien zijn posttijd en de reactie waar hij op reageerd, in combinatie met de "haha" vindt ik het wel een redelijke -1 eigenlijk.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:20:
[...]

Deze post is zelfs een onderbouwing/bewijs van een eerder uitgesproken vermoeden/conclusie en is als zodanig dus weer waardevol voor de discussie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op donderdag 13 november 2008 @ 22:27:
Gezien zijn posttijd en de reactie waar hij op reageerd, in combinatie met de "haha" vindt ik het wel een redelijke -1 eigenlijk.
:? Wat is er mis met "haha"? Het is niet zo dat het nou iets toevoegt, maar wat is er negatief aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Komt niet door mijn proxy heen:
You have tried to access an Internet site or a file on the Internet that is closed.

The URL that you tried to access: http://wwwlinkbuckscom/link/f6054a85]klik hier

Reason: The Websense category "Pay-to-Surf" is filtered.
Spam dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Weg
LinkBucks allows you to make cash from the links your users post, from the links you place on your website, or from the posts you make in a forum. It is simple and easy to get started making money Today!

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mischien ook die post zelf maar aanpassen?
Hm, zie dat zijn profiel hier bijna speciaal voor gemaakt is :P

[ Voor 43% gewijzigd door SinergyX op 14-11-2008 12:16 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Hoezo dat. De enige die het nu nog kunnen zien zijn de mensen hier en die weten toch wel dat het spam is en degene die z'n posts gaan doorkijken via gallery. Ik verwacht dat niemand daar nog gaat kijken en de url is volgens mij toch fout :P

url+klikhier ipv [url="url"]klikhier[/]

editje:
Toch maar www.*spam*.com van gemaakt, weinig moeite.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 14-11-2008 12:20 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Ik weet dat hij er net pas staat maar het lijkt wel moderatie spitsuur, dus ik wou deze even voordragen als "Grappig genoeg" voor een 0 moderatie:
Stimpy001 in 'nieuws: AVG biedt gratis licenties aan getroffen gebruikers'
(Ik kon er wel om lachen, maar zoals zo vaak is gebleken blijft Grappig altijd een heel subjectieve moderatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee, dat is een troll, de insinuatie dat ze dezelfde fout weer maken vind ik niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat is idd een troll....

En ook vreemd trouwens (dat nieuws), want AVG was al gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De zakelijke variant is niet gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

offtopic:
Er is ook een betaalde licentie. Die biedt AVG nu dus aan.

En ik moet eerder de pagina refreshen.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 14-11-2008 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Okay mijn vorige voorstel heb ik dus naar beneden gemod bij nader inzien, bedankt voor de replies, maar ik kom er net nog 1 tegen die ik wel grappig vind, maar waarschijnlijk op -1 hoort:
Floor in 'nieuws: Opnieuw belangrijke spambron offline gehaald'
Of zijn er mensen die hier een nul ook nog verdedigbaar vinden?
Edit: tis eigenlijk dus geen mismoderatie nog, maar ik wil gewoon effe peilen waar hier de humor grens ligt gemiddeld.

[ Voor 13% gewijzigd door Ulysses op 14-11-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

tjtristan in 'meuk: Speedfan 4.36'

Ik snap niet helemaal waarom die reactie een -1 moderatie verdient volgens meerdere mensen. Volgens mij geeft hij alleen aan dat het niet op Windows 7 werkt (in mijn ogen behulpzaam). De smiley die dan volgt moet denk ik anders opgevat worden, nu lijkt het misschien alsof hij boos is, maar ik denk dat het komt omdat de ":-("-smiley doorgaans niet zo boos is als hij op T.net is.

De reactie op deze comment is in mijn ogen ook niet goed gemodereerd. Dat is gewoon een subtiele flame, en moet in mijn ogen dan ook een -1 (en zéker geen +1) moderatie krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens met beide. Ze staan nu beide ook op desbetreffende scores.
Degene die Verwijderd in 'nieuws: 'Half miljard mensen browsen in 2013 met high-end smartphones' ' een +2 gaf mag ook wel eens nagekeken worden.

[ Voor 50% gewijzigd door RoD op 14-11-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd. En het ergste is, zo te zien is het nog een "expert" ook nog. Intrekken die rechten.

Idem trouwens voor degene die deze of deze reactie een +2 gaf. Ook weg met die modrechten!

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 14-11-2008 17:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is een misklik denk ik ;) De rest van z'n moderaties zien er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
RoD schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:18:
[...]

:? Wat is er mis met "haha"? Het is niet zo dat het nou iets toevoegt, maar wat is er negatief aan?
Niet per se iets negatiefs, maar het geeft het niveau van de post aan imho :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

woekele in 'nieuws: Parlementariër laat Duitse Wikipedia afsluiten'
Halve rant, en daarbij iemand ziek in zijn hoofd noemen vind ik een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Helemaal mee eens, -1. Had hem in eerst mijn slaapdronken kop nog een 0 gegeven omdat ik eroverheen gelezen had. Nu alsnog even aangepast :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik noem niemand persoonlijk ziek in zijn hoofd. Ik zeg dat je ziek in je hoofd hoofd bent als je het gerechtvaardigd vindt een website af te sluiten omdat iemand het niet eens is met de geschreven content op betreffende site. Maar blijkbaar mag je dat niet zeggen van jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In deze bewoordingen mag dat niet idd, want dat is nogal trollerig. Als je het in normale woorden zegt, zonder mensen met een andere mening dan de jouwe 'ziek in het hoofd' te noemen, is er niks mis mee.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, waarmee je dus min of meer direct refereert aan die parlementariër / rechter. Ik vind dat geen net taalgebruik. In combinatie met een al semi-ranterige post maakt het voor mij toch echt wel een -1.

Het zou hetzelfde zijn als ik bij het aandragen van een mismod zou zeggen dat je toch echt wel ziek in je hoofd moet zijn als je $reactie op $score zet. Het is geen stijl van posten.

[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 16-11-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Bewoording gefixt :P

[ Voor 37% gewijzigd door woekele op 16-11-2008 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vraagje aan een powermod: zou de "expert" die deze reactie een +2 gaf eens nagekeken kunnen worden? Modmisbruik van de bovenste plank.

In zijn huidige vorm is die reactie een -1 waard wegens moderatie-gezever, zeker geen +2.

Edit: hmm, de modmisbruiker in kwestie leest hier kennelijk mee, hij heeft nu ook een -1 gegeven...

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2008 14:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In dat geval wil ik best mijn moderatie aanpassen. Heb er nu een 0 voor gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
RoD schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:43:
In dat geval wil ik best mijn moderatie aanpassen. Heb er nu een 0 voor gegeven :)
Ook een 0 gegeven, waar de reactie nu ook op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Nu we toch bezig zijn in die thread:
n00bs in 'nieuws: Parlementariër laat Duitse Wikipedia afsluiten'
Misschien een mailtje doen? Hij heeft z'n reactie wel heel stom gewijzigd na een -1 beoordeling die imo terecht blijft.
Edit: Hij heeft DM ook aan staan, zou ook genoeg kunnen zijn natuurlijk. Maar dat moet dan wel door een crewlid gebeuren uiteraard.

[ Voor 18% gewijzigd door Ulysses op 16-11-2008 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens mij mag deze reactie wel naar de -2, ik kan hier niets meer dan een bedreiging met geweld in zien, en dat is op de FP toch niet de bedoeling lijkt me?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

wildhagen schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:27:
Volgens mij mag deze reactie wel naar de -2, ik kan hier niets meer dan een bedreiging met geweld in zien, en dat is op de FP toch niet de bedoeling lijkt me?
Wow, die is inderdaad wel heftig... ook de nodeloos kwetsende verwijzing naar "Pool" (ik neem aan dat hij iemand uit Polen bedoelt) kan als discriminerend opgevat worden. -2 lijkt mij ook op zijn plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm, het is nog niet tegen een specifieke persoon gericht, een -1 is imho voldoende.
Ulysses schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:25:
Misschien een mailtje doen? Hij heeft z'n reactie wel heel stom gewijzigd na een -1 beoordeling die imo terecht blijft.
Edit: Hij heeft DM ook aan staan, zou ook genoeg kunnen zijn natuurlijk. Maar dat moet dan wel door een crewlid gebeuren uiteraard.
Ik heb weleens een DM gestuurd naar aanleiding van een reactie, maar hier ga ik mijn vingers niet aan branden. Zo te zien is hij volledig singleminded en niet tot redelijk redeneren in staat. In m'n eentje ga ik daar iig niets uitrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dirk schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:33:
[...]

Hmm, het is nog niet tegen een specifieke persoon gericht, een -1 is imho voldoende.
Nee, in plaats daarvan richt-ie zich op de inwoners van een heel land, dat is pas een generalisatie van formaat ;)

-1 kan ik mee leven (maar alles hoger dan dat zeker niet), maar mij lijkt het een -2 gezien de toch best wel extreme inhoud.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

CMG in 'nieuws: Belg schuldig bevonden aan hacking na meeliften op wifi-netwerk'
De pagina waar hier naar verwezen wordt biedt warez aan zo ver als ik het kan zien ... misschien een adminbreakje doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar had ie inderdaad beter gewoon naar nieuws: KPN gaat oud lek in Speedtouch-routers te lijf kunnen linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Waar zien jullie warez op die site? Ik zie namelijk alleen zelfgemaakte programma's om passwords terug te halen uit MSN en newsleecher. Het enige probleem is eigenlijk dan het een beetje spam is voor zijn eigen site, maar in dit geval vind ik het niet zo erg omdat het van belang is (zolang er geen warez op staan dus).
Nutteloze reactie 'ja', maar verder is het geen directe bedreiging naar mijn mening. Een -1 is voor dergelijke gevallen genoeg.
Ik stuur hem wel een mail dat klachten in TMF kunnen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Kixtart schreef op zondag 16 november 2008 @ 16:15:
Waar zien jullie warez op die site?
Hmmm misschien heb ik verkeerd gekeken, maar het is een beetje spammerig dat wel.
ik zag dit namelijk op die site:
Online SpeedTouch WPA Key Lookup
En betwijfelde nogal of dat dit de bedoeling is, maar misschien is het wel een volstrekt legitieme applicatie, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik kwam ivm dat bericht van n00b ook even vragen of dat geen -2 verdient. Ik zie evenwel dat er al eerder modders dit suggereerden. Zijn edit is toch wel van een héél hoog troll-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het is een eigengemaakte webbased programma die de SSID's nazoekt die vulnerable zijn. Dit is juist goed om te weten voor diegene die een speedtouch hebben en voor de andere is het wat minder gewenst. Hopelijk zullen deze het melden bij de desbetreffende personen.

Hetzelfde programma is ook door tweakers zelf gepost, maar die moest je eerst downloaden (zie de link in de reactie van DirkW). De intentie blijkt in dit geval goed en er zijn geen directe overtredingen, dus de reactie kan blijven staan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
YellowOnline schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:27:
Ik kwam ivm dat bericht van n00b ook even vragen of dat geen -2 verdient. Ik zie evenwel dat er al eerder modders dit suggereerden. Zijn edit is toch wel van een héél hoog troll-niveau.
Zo erg is die toch niet? gewoon een dikke troll, geen dicriminatie of bedreiging.

[ Voor 70% gewijzigd door Jorrit op 16-11-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

YellowOnline schreef op zondag 16 november 2008 @ 17:27:
-2 is imho niet nodig, voor dit type vervelende trolls is een -1 wel afdoende denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De -1 is na zn wijziging wel correct, maar daarvoor had ie wel een 0 kunnen krijgen, hij maakt immers een valiede punt. Er zijn namelijk in Nederland veel linkse/christelijke partijen die de vrijheid van meningsuiting proberen te beperken.

De -1 nu is trouwens alleen correct omdat hij commentaar heeft op het modereren, dat hoort hier thuis, en niet op de FP. Ik zal het dus maar even voor hem hier zeggen met terugwerkende kracht:

"De waarheid is blijkbaar hard voor de tere linkse zieltjes op tweakers? gelijk negatief modden. Jullie laten gelijk zien hoe jullie werkelijk zijn! monden snoeren!"

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 16-11-2008 20:20 . Reden: reactie ont-bold ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook voor de edit was het én een generalisatie én een troll, zonder onderbouwing, en dus een -1 waard.

Plus dat het ook inhoudelijk onjuist was, maar dat is geen reden om een -1 te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 16-11-2008 19:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dat de reactie zonder de edit een 0 is is voor discussie vatbaar. Nu na de edit is het een -1 en dat maakt het nu makkelijker. Dat de op de frontpage geen plek is voor dergelijke uitingen staat in de mail die hij ontvangen heeft samen met een opmerking dat klachten beargumenteerd en netjes hier kunnen.

Een copy/paste en daarbij nog eens bold maken van die zin voegt totaal niks toe hier dus ik wil je aanraden om het gewoon achterwege te laten. Het heeft er namelijk veel van weg dat je hier alleen maar komt om te trollen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De reactie was voor de edit inderdaad ook al niet meer dan een -1 waard. Een hoop geschreeuw, zonder onderbouwing en eigenlijk ook nog fout ook. Voegt in elk geval voor de gebruikelijke lezer helemaal niets toe en kan prima onder het maaiveld gestoken worden. Na zijn edit is het inderdaad helemaal een ramp van een reactie.

Oja, ik heb even het bold uit je reactie gehaald matiov. Erg leuk dat je zo'n populaire uitspraak (waar jij het zelf duidelijk mee eens bent) hier nog eens komt herhalen, maar bold is echt niet nodig hoor. Iedereen hier kan prima lezen zonder. Laat dit soort dingen gewoon achterwege voortaan, zoals je al zo vaak gevraagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Een vraag ... waarom krijgt deze 4 keer een +1 en zelfs een +2 ? :?
Verwijderd in 'nieuws: Besturingssysteem uit Minority Report gedemonstreerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

[Verwijderde gebruiker] in "HP schikt patentruzie over cartridges met lexjet": ik ben het net zoals velen niet met 'm eens, maar dat verdient op zich geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Ik kan wel een gokje wagen. De eerste is dan een beginnend mod, dus als die +2 geeft, dan laat hij +1 zien omdat een beginnend mod geen +2 kan geven zonder bevestiging van een expert mod. De +1's die daarna komen zijn lekker aan het papegaaien. Die zien +1 van de eerste en geven dus ook een +1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen idee, maar ik heb em op 0 gezet :)
YellowOnline schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:20:
[Verwijderde gebruiker] in "HP schikt patentruzie over cartridges met lexjet": ik ben het net zoals velen niet met 'm eens, maar dat verdient op zich geen -1.
Met die edit van hem wordt het wel een -1, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
YellowOnline schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:20:
Die edit waarin hij commentaar geeft op de moderaties is wel een -1 waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Megaflix op 17-11-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

RoD schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:24:
Met die edit van hem wordt het wel een -1, imo.
Mja, dat had ie inderdaad beter niet gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Een -1 voor deze reactie lijkt mij niet terecht:
VNA9216 in 'nieuws: Microsoft en Sony faseren blisterverpakking uit'
Gewoon een nul IMHO.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

YellowOnline schreef op maandag 17 november 2008 @ 00:26:
Mja, dat had ie inderdaad beter niet gedaan...
Klopt, zonder was het nog wel een 0 geweest. :)
Daar ben ik het mee eens. Een onschuldige reactie.

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.