Het kleine-mismoderatietopic deel XI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 17.035 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
best wel ja :p

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Verwijderd in 'nieuws: Canadees veroordeeld voor filmen in bioscoop'
Krijgt 7x +1 en komt daardoor niet op de imo terechte -1 te staan
en daar zit je dus al fout lopen janken omdat je geen films mag opnemen in de bios en persoon die hem een + gaf is helemaal zwakzinnig.

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd een flame en dus een -1, waar hij nu netjes op staat. Als nu nog een paar mensen hem een flinke tik geven staat-ie er ook weer stevig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die heeft inderdaad nog een tik naar beneden nodig.

edit:
Ok, net gefixt door Wildhagen. Niet zo snel posten in vervolg, ja!

[ Voor 46% gewijzigd door Dirk op 17-11-2008 11:13 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Leuk stukje eigen ervaring, maar verder geen meerwaarde of hoge irritatie -> 0 :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat ze identiek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ohw zo, maakt wat mij betreft niks uit, zolang ze reacties van andere personen niet letterlijk gaan copy/pasten als eigen reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 17-11-2008 14:08 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, het is dezelfde discussie, op FP en forum.. als zijn reactie twee keer relevant is, waarom zou hij dan geen identieke reactie mogen plaatsen? Het is ook een beetje gek dat je dan per se iets aan je post moet veranderen.

Verder eens met Kixtart wat betreft de score. Nulletje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Eens met RoD; twee identieke reacties geven wel in twee vershcillende situaties hetzelfde antwoord en wellicht in beide gevallen goed. In dit geval wordt er toch maar karma gegeven voor 1 reactie en de andere niet. En daarbij, de meeste FP-modders vinden de NSTM-reactie toch niet.

Dubbelposten in hetzelfde draadje kan namelijk, hetzelfde antwoord kan voor verschillende vragen van toepassing zijn en werken. Beide verdienen ondanks een vermeende dubbelpost toch een onafhankelijke waardering.
Het tegenovergestelde is dat er een lijst gemaakt wordt en alle unieke opmerkingen eenmalig een + krijgen en daarna alles als 'dubbelpost'wordt aangemerkt en dus een -1..... op een dag kan niemand meer relevante opmerkingen plaatsen want .... google. En zo nodig je nooit meer iemand uit om een specifieke vraag met een relevant antwoord te beantwoorden.

[ Voor 26% gewijzigd door Delerium op 17-11-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er even naar deze post gekeken kunnen worden: aval0ne in 'nieuws: Amerikaan klaagt Apple aan om haarscheurtjes iPhone'

Staat momenteel geloof ik 3x op +1 gemod maar is natuurlijk een regelrechte flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die flame is overduidelijk, ja.

En dan heeft ie nu al 1x +2 en 5x +1... :X

En na 8 minuten staat ie al op -1 met 23x -1. Netjes!

[ Voor 69% gewijzigd door Dirk op 17-11-2008 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Diegenen die daar een +1/+2 aan gegeven hebben mogen wel eens nagekeken worden. Dit is gewoon een dikke flame. * RoD doet -1 uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op maandag 17 november 2008 @ 15:36:
Diegenen die daar een +1/+2 aan gegeven hebben mogen wel eens nagekeken worden.
Mee eens, idem voor degenen die deze reactie een +2 gaf. Toevallig (?) van dezelfde user...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
dinoballz

heeft ook al een +2 en staat +1.

EDIT:
dinoballz in 'nieuws: 'Hoge Vista Capable-eisen zouden Intel miljarden gekost hebben''
natuurlijk, gebruiker staat zelfs -30 ;)

[ Voor 38% gewijzigd door vmsw op 17-11-2008 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Heeft al een afwijking van 1.15..... maar gemeld en noted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog enkele die gewoon op 0 mogen staan ...

dion_b in 'nieuws: Bijna de helft van de mensen heeft technische hulp nodig' & pcgek in 'nieuws: Bijna de helft van de mensen heeft technische hulp nodig'

er zijn echt wel genoeg reactie's die een echte +1 verdienen tegenover die van hun imho :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Beide niet al te bijzonder inderdaad, met een klein tikje staan ze weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Is weg. Je moest dan wel registreren om het e.e.a. te kunnen zien, maar z'n punt kon zonder die site ook wel gemaakt worden.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier aangegeven dat er in het betreffende artikel Bijna de helft van de mensen heeft technische hulp nodig onjuist is geciteerd uit het oorspronkelijke persbericht en dat wordt vervolgens als 'ongewenst' aangemerkt.
Het lijkt mij juist zeer gewenst dat storende fouten gemeld worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:30:
Ik heb hier aangegeven dat er in het betreffende artikel Bijna de helft van de mensen heeft technische hulp nodig onjuist is geciteerd uit het oorspronkelijke persbericht en dat wordt vervolgens als 'ongewenst' aangemerkt.
Dat is zéker gewenst! Maar de plaats die je daarvoor koos is niet handig. :) Voor een aantal redenen:
  • Als het aangepast is, is je reactie overbodig geworden
  • De redactie spit niet constant reacties door op hun nieuwsartikelen, daar hebben ze simpelweg de tijd niet voor. Zodoende wordt je melding snel gemist
  • Overzichtelijkheid
Spelfouten en andere zaken m.b.t. tot het nieuwsartikel die de redactie dient te weten, kun je veel beter melden in Geachte Redactie. :) Dat is trouwens snel te vinden via de feedback knop (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/if/icons/note_go.gif) aan de rechterzijde van elk nieuwsitem.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 18-11-2008 10:36 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:30:
Daarvoor is Geachte Redactie. Redacteurs controleren echt niet alle reacties of daar toevallig fouten zijn gemeld. Bovendien is je reactie na correctie nutteloos, dus dat helpt ook al niet.
Cloud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:27:
[...]

Is weg. Je moest dan wel registreren om het e.e.a. te kunnen zien, maar z'n punt kon zonder die site ook wel gemaakt worden.
Dan kan die reactie ook wel weer op 0.

[ Voor 68% gewijzigd door Dirk op 18-11-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Niet echt bijzonder imho, maar een krappe +1 kan opzich nog wel, al vind ik het nog redelijk voor de hand liggend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Krap, misschien, maar laten we dat soort reacties vooral het voordeel van de 'twijfel' geven door ze toch naar +1 te zetten. Zo kunnen we proberen wat meer spreiding in scores te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat doe ik nu ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trommelaap in 'meuk: Freepops 0.2.8' deze mag ook op 0 neutraal, de informatie klopt zelfs niet die hij post, je moet niet betalen voor het gebruik van Hotmail in Outlook => Outlook configureren voor gebruik met Windows Live Hotmail & http://office.microsoft.c...tlook/HA102218231043.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Correct, die reactie naar 0, en de jouwe naar +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ze hebben het systeem wat het mogelijk maakt om mail op te halen laatst wel eens eruit gehaald, maar daarna weer terug gedraaid. Volgens mij zijn er nog steeds accounts die niet werken in bijvoorbeeld outlook express. Maar zelfs als het klopt dan is het maar een erg summiere reactie.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd in 'nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons'

Wat is hier meerwaarde aan? Het is eigenlijk een herhaling van wat in het artikel zelf al staat.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is gewoon een fipo, in dezelfde minuut gepost als het artikel. Zo snel kun je niet dat erbij zoeken en ook nog eens dat artikel lezen. En daardoor is het nog dubbel ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
[Reactie gewijzigd door XennOX]
Misschien heeft hij het er wel bij ge-edit. Ik had in eerste instantie wel een +1 gekozen, want er staat er wat duidelijker en iets meer informatie, zoals de upload snelheid. Ik ga wel even kijken of hij structureel fipo's maakt en daarna edit, maar in dit geval hou ik het nu op een 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03-2024
Volgens mij staat FragNeck in 'nieuws: Samsung voegt twee hd-monitoren aan productgamma toe' op de verkeerde plaats (is compleet off-topic en dient geen reactie op een FP-artikel te zijn) en dient daarom een -1 of -2 te krijgen. Iemand heeft hier een +2 voor gegeven en daarom staat hij nu nog op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02:24
Daar mogen wel een paar mensen hun modrechten inleveren inderdaad :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Idd, iedereen die 0 of hoger heeft gegeven mag idd wel afscheid nemen van zijn modrechten ja..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Raar, voorheen downloadde ik altijd met 800kb's hoor :) Nu 1200
stijnos1991 in 'nieuws: Ziggo verhoogt snelheid breedbandinternet in december'

Ik zie daar een +2 staan??? Dat er mensen zijn die hem +1 modden oké, maar wie mod dat met +2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

RayNbow schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:20:
Verwijderd in 'nieuws: Vodafone verlaagt internetsnelheid voor mobiele telefoons'

Wat is hier meerwaarde aan? Het is eigenlijk een herhaling van wat in het artikel zelf al staat.
Dit komt op mij over op karma-whoring! Gezien de tijd van posten gecombineerd met het tijdstip van de nieuwspost zelf kan dit nooit in 1 keer zo weggezet zijn. dat is dus eerst een fipo scoren en dan op je gemak editten opdat je een mooie score krijgt! Ik straf dat gewoon af met een -1!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Zybertweak in 'meuk: Vista Transformation Pack 9.01'

Ik vind het redelijk onterecht dat die op -1 staat. Die hoort in mijn ogen gewoon lekker op nul.

En dat staat hij inmiddels, misschien was ik iets te voorbarig B)

k1n8fisher schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 19:08:
[...]

Dit komt op mij over op karma-whoring! Gezien de tijd van posten gecombineerd met het tijdstip van de nieuwspost zelf kan dit nooit in 1 keer zo weggezet zijn. dat is dus eerst een fipo scoren en dan op je gemak editten opdat je een mooie score krijgt! Ik straf dat gewoon af met een -1!
Zonder te zeggen dat het in dit geval zo is: Is het niet mogelijk dat de poster al van de verlaging wist, de betreffende door hem aangehaalde tekst wist te staan en zijn post postte om het er later even bij te zetten? Wederom, ik zeg niet dat het in dit specifieke geval zo is, maar moet dat echt zo hard afgestraft worden?

Ik snap dat de situatie die ik nu aanhaal niet helemaal is zoals het zou moeten, maar kan daar niet beter een andere oplossing voor gezocht worden (bijvoorbeeld een "karmablock" op die post)? Het moderatiesysteem is volgens mij gebaseerd op het geven van een moderatie op basis van de inhoud van de post. Als je dergelijke "straffen" gaat geven ga je dat voorbij en krijg je posts die objectief gezien nuttige informatie bevatten (en met de uiteindelijke inhoud was deze post in zo'n mate nuttig dat hij in mijn ogen +1 verdiende) maar toch op een te lage score eindigen. Een -1 geven om de manier waarop er gepost is lijkt mij dan ook niet de oplossing.

[ Voor 83% gewijzigd door Patriot op 18-11-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een moderatie dient zowel voor het filteren van reacties voor de lezer als voor het belonen van goede posts, welke dan vanzelf ook meer gelezen worden. Een andere manier om te zorgen dat je post veel gelezen wordt is hem verder bovenaan plaatsen. Buiten gewoon toevallig als eerste wat nuttigs posten kan dat ook op een dergelijke manier of door een wazig verband met de startpost te bedenken zodat je daar op kan reageren en als tweede staat.

Naar mijn idee is dit een vieze manier om punten en aandacht te scoren ten koste van anderen, waardoor het beloningsaspect in dit specifieke geval wat harder aan tikt dan het filteraspect. Dit is echter voor deze specifieke post zo, een +2 (of +1) reactie neerhalen voor dergelijk gedrag is dan weer niet de bedoeling, hoogstens een punt aftrek of het niet aanpassen van een al gegeven moderatie voor wat er tot dan toe stond, maar gek genoeg zijn dat vaak ook de mensen die dit soort technieken niet nodig hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik snap de beweegredenen erachter ook wel. Ik twijfel er ook niet aan dat op de één of de andere manier verkomen moet worden dat mensen hier echt voordeel uit gaan halen, maar het moderatiesysteem lijkt mij niet de manier om dat te doen. Zoals ik zei is het logischer als de reactie op zo'n moment gewoon niet meer mee gaat tellen voor het karma van de poster. Ik weet ook niet precies in hoeverre dat op technisch gebied handig is (mogelijk is het zeker), maar het is in mijn ogen een betere oplossing.
Een moderatie dient zowel voor het filteren van reacties voor de lezer als voor het belonen van goede posts, welke dan vanzelf ook meer gelezen worden.
Beide functies slaan op de inhoud van de posts. Je gaat nu een beoordeling over inhoud van de post aanpassen omdat de manier van posten een manier is die je niet ziet zitten (en terecht overigens). Dat is mijn ogen niet anders dan een goede post laag modden omdat de inhoud je niet aanstaat.

EDIT:
Hier stond een toevoeging waarin ik de situatie omdraaide, dat was echter niet goed te vergelijken met deze situatie

Mijn punt is dus eigenlijk dat je door de beloningsfunctie de filterfunctie als het ware "breekt". Dat moet je voorkomen. Zeker op de manier zoals het moderatiesysteem nu neergezet wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Patriot op 19-11-2008 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer het daadwerkelijk iets toevoegt is het inderdaad in mijn ogen inderdaad zo dat je de reactie wel graag op normaal niveau leesbaar houd. Het is in mijn ogen echter geen reactie waarvan het erg is wanneer iemand hem niet leest en dus kan hij wat dat betreft best op -1 eindigen.

Met een beetje een ruime interpretatie van de FAQ valt dit gedrag in mijn ogen gewoon onder het veroorzaken van irritatie en overlast, icm met dat het voor de edit een doelloze first post was. Ik ben het echter wel met je eens dat dit niet is waar het moderatiesysteem voor ontworpen is, maar dat maakt het in mijn ogen nog niet per se fout om het systeem ook daar voor te gebruiken. Zolang je de lezers op die manier dus niet iets belangrijks onthoud.

edit op edit :): Dit kan naar mijn mening dus alleen wanneer je de lezer hierdoor geen nuttige informatie ontneemt.

[ Voor 7% gewijzigd door Arne op 19-11-2008 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Gepost op hetzelfde moment als de eerdere posts, maar hij is de 3e en heeft daarom -1's ontvangen. Het is geen dubbelpost, dus deze moet op 0 staan:
Meekoh in 'nieuws: Ziggo verhoogt snelheid breedbandinternet in december'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ik vind toch wel dat er erg streng gemodereerd wordt hoor. Ik weet dat het geen hoogstaande post is, maar -1 ongewenst vind ik toch echt overdreven:

woekele in 'nieuws: Reparatie LHC gaat minimaal tot eind juni duren'

Is gewoon een klein grapje, moet toch kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

woekele schreef op woensdag 19 november 2008 @ 14:11:
Is gewoon een klein grapje, moet toch kunnen?
Ik vind hem kunnen. Hij staat inmiddels ook op 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom deze reactie een +1 verdient is mij niet geheel duidelijk.
epTa in 'nieuws: Ziggo verhoogt snelheid breedbandinternet in december'
een 0 IMHO.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat was weer een paar nullen en een heel zwikkie -1.

Op dit moment staan ze allemaal netjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Dirk op 19-11-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Patriot schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:37:
Zybertweak in 'meuk: Vista Transformation Pack 9.01'

Ik vind het redelijk onterecht dat die op -1 staat. Die hoort in mijn ogen gewoon lekker op nul.

En dat staat hij inmiddels, misschien was ik iets te voorbarig B)

[...]

Zonder te zeggen dat het in dit geval zo is: Is het niet mogelijk dat de poster al van de verlaging wist, de betreffende door hem aangehaalde tekst wist te staan en zijn post postte om het er later even bij te zetten? Wederom, ik zeg niet dat het in dit specifieke geval zo is, maar moet dat echt zo hard afgestraft worden?

Ik snap dat de situatie die ik nu aanhaal niet helemaal is zoals het zou moeten, maar kan daar niet beter een andere oplossing voor gezocht worden (bijvoorbeeld een "karmablock" op die post)? Het moderatiesysteem is volgens mij gebaseerd op het geven van een moderatie op basis van de inhoud van de post. Als je dergelijke "straffen" gaat geven ga je dat voorbij en krijg je posts die objectief gezien nuttige informatie bevatten (en met de uiteindelijke inhoud was deze post in zo'n mate nuttig dat hij in mijn ogen +1 verdiende) maar toch op een te lage score eindigen. Een -1 geven om de manier waarop er gepost is lijkt mij dan ook niet de oplossing.
Op zich ben ik er niet voor om zoiets te doen maar dit is wel een heel duidelijk geval waardoor ik dan even niet zo coulant ben als anders. Zolang er een soort van beloningensyteem is kan je misbruik van dit systeem krijgen (ik ben niet tegen zo'n systeem) en zal je af en toe toch eens dit soort acties moeten afstraffen. Let wel dat dit een uitzonderlijke situatie is die (gelukkig) niet vaak voorkomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze post staat, zoals hij verderop in dat draadje al aangeeft, terecht op -1. De rest wat daarop reageert is eigenlijk dus niet meer off-topic en zou dus op 0 moeten staan. De discussie is op zich wel interessant al zou deze beter hier in TMF kunnen staan in een nieuw topic dan op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar ben ik het niet mee eens. De reacties hebben totaal niets te maken met de nieuwspost, ook niet zijdelings. Die zijn gewoon totaal offtopic en horen dus altijd op -1. Dat ze ontopic reageren op een offtopic parent doet daar niets aan af. Dit hoort gewoon domweg niet op de fp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens met DirkW. Dit is behoorlijke draadvervuiling. Hoort imo in de verste verte niet op 0, maar keihard op de -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amen, -1 is imho de enige correcte score, het is volstrekt offtopic (de newspost ging immers niet over aantallen reacties, maar over al dan niet geschonden patenten).

Newspostvervuiling dus idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Zoals ik al aangeef hoort dat hele draadje eigenlijk hier op TMF thuis. -1 it is then!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

k1n8fisher: ik begrijp je argumentatie. :)

Je hebt het over de regel dat de eerste reactie die offtopic gaat, als offtopic 'bestraft' moet worden met een -1, maar de reacties daarop normaal beoordeeld kunnen worden. Die regel is er omdat er uit offtopic discussies nog best aardige reacties voort kunnen komen. Goed dat je daar aan denkt, maar er zijn natuurlijk grenzen. In dit geval blijft het zeuren over aantallen reacties en moderaties en dat is voor niemand interessant. Het hoort er inderdaad niet eens thuis. :)

In dit geval kan de hele draad naar -1 gemodereerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:26
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft vervangt Onecare in 2009 door gratis Morro'

Waarom die dan naar -1 gaat, en zijn opvolger (HendrikN in 'nieuws: Microsoft vervangt Onecare in 2009 door gratis Morro') dan een +1 krijgt, vind ik een beetje vreemd.

Ik vind ze allebei oftewel op 0, want nummer twee onderbouwd maar start bijna weer een war over Apple en concurrenten door te zeggen "die hebben gelijk", en de eerste raakt een gevoelig punt aan wat niet fanboy-achtig overkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat zijn twee nullen ja. Die tweede heeft nog een klein tikje nodig om er te komen.

Verwijderd

DexterDee in 'meuk: Nvidia Linux Display Driver 180.06 bèta' hoeft geen -1. Het is ontopic en geeft de info dat je via EnvyNG geen last meer hebt van kernel-updates. Het is denk ik niet genoeg voor een +1, daar geeft het toch te weinig info voor, maar 0 lijkt me een goede score. Hij's wel al meer dan 48 uur oud.

Verwijderd

meuk: Realtek HD Audio 2.09

Als die Duitser daar met z'n mirror -1 krijgt dan mag de rest van de linkspammers ook wel weggemod worden. Niet mee eens trouwens, ik geef iedereen wel een 0. Alleen die Nvidia links slaan als een tang op een varken.

• Dirk

Dirk

Als er al twee personen mirrors hebben gegeven is een derde gewoon onzin. Sowieso zijn mirrors niet echt gewenst, maar blijkbaar is de site van de uitgever nogal traag, dus dan zijn een of twee alternatieven nog wel nuttig. Die geforce post zullen we het maar niet over hebben.
Bovendien suggereerd de manier waarop hij het brengt dat hij gewoon aan het spammen is.

[ Voor 13% gewijzigd door Dirk op 20-11-2008 09:26 ]

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Mac os X Snow Leopard topic

Deze heb ik op -1 gezet, gezien het feit dat hij letterlijk de tekst quote uit het bericht zonder toevoeging.
Mee eens?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

• Dirk

Dirk

Die was waarschijnlijk bedoeld als antwoord op een andere reactie, maar zo los is hij inderdaad totaal zinloos.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eens HeyDude

@thedude0:
Dat linkje van Power1111 is in principe gewoon spam voor zijn eigen site. Hij is wel behulpzaam, maar in deze vorm is het best nutteloss voor sommige. Wat mij betreft kan hier beide een -1 of 0 aan gegeven worden. Doordat de site zelf verder wel meevalt en de kwantiteit van zijn berichten ook laat ik het verder gewoon zo, dus iedereen kan zelf uitmaken wat voor beoordeling ze geven.
De R 209 is al beschikbaar.
Ja tuurlijk, waar gaat het meukbericht anders over ;)

☻/
/▌
/ \

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Deze reactie in Vlaanderen gaat alle verkeersborden in kaart brengen verdient heus geen -1. Ik vind er niets trollig of ongewenst aan. Wat hij zegt is niet zo gek als het klinkt: Janssens is inderdaad de grootste verantwoordelijke voor de Vlaamse verkeersborden. Als die firma dat bijhoudt dan hebben ze inderdaad al een groot gedeelte in kaart gebracht. Een 0 of zelfs +1 dus, maar toch geen -1.

• Dirk

Dirk

Dat is inderdaad gewoon een 0.

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Mismodder lijkt mij, als je op deze (toevallig mijn) reactie -1 geeft: vgroenewold in 'nieuws: Mac OS X Snow Leopard arriveert mogelijk begin 2009 al'

• Dirk

Dirk

In ieder geval kunnen we hem twee punten afwijking bezorgen :+

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Misschien een open deur, maar ik vind het wel +1 materiaal:
Wilke in 'nieuws: Vodafone draait snelheidsverlaging mobiel internet terug'

• Dirk

Dirk

Hmm, mij is het toch echt te veel open deur hoor, al is de reactie inderdaad wel beter dan al die middelmatige troep die bij dat artikel wordt gepost. Zelden zo monotoon nulletjes kunnen geven...

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dirk schreef op donderdag 20 november 2008 @ 19:14:
Hmm, mij is het toch echt te veel open deur hoor, al is de reactie inderdaad wel beter dan al die middelmatige troep die bij dat artikel wordt gepost. Zelden zo monotoon nulletjes kunnen geven...
Juist ;) Soms kun je de moderaties het beste even vergelijken met de rest van de reacties. Ik dit geval (gezien de rest eigenlijk allemaal 0 is) vind ik deze wel 'meerwaarde t.o.v. de rest' hebben.

Je hoeft het daar helemaal niet mee eens te zijn natuurlijk :P

Verwijderd

Volgens mij ben ik gewoon te streng ofzo :P... maar ik zie in dit bericht; Wokker in 'nieuws: Softwaremakers laten iPhone mms'en en flashvideo's afspelen' geen meerwaarde? Volgens mij gewoon een 0

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die's IMO behoorlijk inzichtvol. Eigenlijk precies de vinger op de plek van de fout van Vodafone.

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op donderdag 20 november 2008 @ 20:14:
Volgens mij ben ik gewoon te streng ofzo :P... maar ik zie in dit bericht; Wokker in 'nieuws: Softwaremakers laten iPhone mms'en en flashvideo's afspelen' geen meerwaarde? Volgens mij gewoon een 0
Hij ligt op het randje voor mij, dus laat ik hem het voordeel van de twijfel geven, +1.

[ Voor 69% gewijzigd door Dirk op 20-11-2008 23:01 . Reden: Zie ik nu pas dat ect het had over een andere reactie... :x ]

• RoD
  • Niet online

RoD

• Dirk

Dirk

Dan maken we er een -1 van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd in 'nieuws: Reviewers: Blackberry Storm goed, maar niet revolutionair'

Is dat niet gewoon een fanboy post met een flame naar T.net?
Verwijderd in 'nieuws: Reviewers: Blackberry Storm goed, maar niet revolutionair'
Maar ik moet niet klagen eigenlijk, 3 jaar geleden dacht men op tweakers nog dat je met een mac niet op het internet kon dus ja, je kan tweakers inderdaad tegenwoordig wel een technische website noemen vermits je dat soort commentaren hier niet meer tegenkomt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Verwijderd in 'nieuws: Acer toont twee nieuwe full-hd-monitoren'

Ik neig eerder naar een gewone 0. +2 is die post zeker niet waard en er staan teveel fouten in om een +1 te verdienen (18-bits ipv 24-bits, 2x2W ipv 2x1W voor het 24" scherm).
Of geef je hem dan een +1 voor de resterende info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel informatie die behoorlijk aanvullend is, niet?

[edit]
VOor zover ik kan nagaan zou het kunnen kloppen en dan is het wel bijzonder aanvullend. Ook de opmerking over de prijzen rond de RIM snijden hout en staan er los van. Om van de grey-to-grey maar te zwijgen. Een 0 is echt veel te mager.

[ Voor 74% gewijzigd door Delerium op 21-11-2008 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alfredo schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:02:
Verwijderd in 'nieuws: Acer toont twee nieuwe full-hd-monitoren'

Ik neig eerder naar een gewone 0. +2 is die post zeker niet waard en er staan teveel fouten in om een +1 te verdienen (18-bits ipv 24-bits, 2x2W ipv 2x1W voor het 24" scherm).
Of geef je hem dan een +1 voor de resterende info?
Als jij nou met een onderbouwend linkje zijn fouten (op een nette manier) uitmeet in een reactie op hem, dan kan de reactie wat mij betreft inderdaad naar de nul, maar zoals het er nu uitziet geef ik gewoon een +1. Dat je de fouten hier meldt heeft niemand wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

remy007 in 'nieuws: Acer toont twee nieuwe full-hd-monitoren'

Wat is er mis met die reactie? Dat is toch gewoon een 0? Het voegt niets toe, maar het is niet vervelend o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het is totaal nutteloos en offtopic. Het enige wat hij toevoegt is extra ruis op een reactie die al op -1 stond wegens ranten. Dat hij toevallig wel goede ervaring heeft met de fabrikant is niet relevant voor het artikel en helpt ook niet echt als argument tegen de ranter. Net zo min als het ene defect van de ranter relevant is, is het goed blijven van zijn spullen relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Mentalist in 'nieuws: S3 introduceert Chrome 530 GT-videokaart' is waarschijnlijk de breedst gemodereerde reactie in tijden....

5x +2, 4x +1, 6x 0 en 7x -1 :)

Moet bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe ik 'm moet modereren...

Enerzijds een flink bak sarcasme, maar bij S3 toch ook wel enigzins terecht, en best aardig opgeschreven. Kost alleen wel erg veel ruimte, en daardoor zullen er weinig zijn die de post daadwerkelijk begrepen hebben...

Enerzijds vindt ik 'm wel grappig, en zou een +1 geven... anderzijds vindt ik het ook wel een beetje vervuiling, en zit dan meer aan 0 te denken.

Wat is jullie mening?

(geen mismod, maar ik wilde er geen aparte thread aan wijden...)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het minimaal +1 materiaal. Ja er is sarcasme, maar toch zeker op een manier die wel te pruimen valt. Hij onderbouwt zijn meningen ook nog eens grondig, dus ik zou een 0 en lager echt mismodden vinden. Ik twijfel tussen een +2 en een +1. Vooralsnog houdt ik het op de eerste ;) Hij geeft in elk geval flink veel voer voor discussie en dat zie ik graag.

Saillant detail, iemand van de redactie heeft hem +2 gemodereerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt me geen +1 maar een flame en dus eerder een min 1
maxxware in 'nieuws: ISO publiceert Office Open XML-specificatie'

En dit lijkt me gewoon een flame die min 1 verdient
Verwijderd in 'nieuws: ISO publiceert Office Open XML-specificatie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide geheel mee eens. Dat die eerste zoveel +1's ontvangen heeft is echt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Cloud schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:13:
Ik vind het minimaal +1 materiaal. Ja er is sarcasme, maar toch zeker op een manier die wel te pruimen valt. Hij onderbouwt zijn meningen ook nog eens grondig, dus ik zou een 0 en lager echt mismodden vinden. Ik twijfel tussen een +2 en een +1. Vooralsnog houdt ik het op de eerste ;) Hij geeft in elk geval flink veel voer voor discussie en dat zie ik graag.

Saillant detail, iemand van de redactie heeft hem +2 gemodereerd :+
Het eerste stuk is zeker +2 materiaal, maar met zijn insinuaties over de reviews doet hij toch echt duidelijk afbreuk aan zijn verhaal hoor. Ik geef hem dus een +1.
/me DirkW doet ook even mee aan het -1-'festijn' :P

En dan Jogai in 'nieuws: S3 introduceert Chrome 530 GT-videokaart' als reactie op mad-dog in 'nieuws: S3 introduceert Chrome 530 GT-videokaart'. Ik vind hem duidelijk relevant, en hij hoort toch echt wel op een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

In het Apple firmware topic heb ik deze met een -1 gemod.

Ik vond deze off-topic, het gaat niet over hyves op de desktop maar de Apple firmware.
Nu staat er een +2 tegenover.. Help of zie ik het verkeerd?

Edit: er staat wel meer wat nog wat mods nodig heeft...

[ Voor 9% gewijzigd door HeyDude op 21-11-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee hoor, dat zie je niet fout, die +2 zal wel een compensatiemod of mee-eensmod zijn. Iig is die modder op basis van deze reactie zijn rechten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Dirk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 09:21:
[...]

Als jij nou met een onderbouwend linkje zijn fouten (op een nette manier) uitmeet in een reactie op hem, dan kan de reactie wat mij betreft inderdaad naar de nul, maar zoals het er nu uitziet geef ik gewoon een +1. Dat je de fouten hier meldt heeft niemand wat aan.
Dat het een TN paneel was met minder kleuren had ik een half uur eerder reeds vermeld (met bron). Wel spijtig dat jij gewoon een +1 geeft en doet alsof je onwetend bent voor de fouten in het artikel.

Nu ja, ik heb er een kleine comment bij geplaatst, maar dan nog krijgt hij 14x +2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat er wat foutjes in de post staan betekent niet dat ie dan ook automatisch op 0 moet belanden. Er staat toch wel wat informatie in, waardoor de post best op +1 mag. Aanvullingen of verbeteringen kunnen dan middels een reactie op die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:17:
Beide geheel mee eens. Dat die eerste zoveel +1's ontvangen heeft is echt :X
Ben bang dat er nog erg veel -1's nodig zijn.... Zitten teveel +1's op, en daardoor moet je evenredig veel -1's geven. Nu al 26x -1, en 15x >= 0, maar nog steeds op -0,4 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan Jogai in 'nieuws: S3 introduceert Chrome 530 GT-videokaart' als reactie op mad-dog in 'nieuws: S3 introduceert Chrome 530 GT-videokaart'. Ik vind hem duidelijk relevant, en hij hoort toch echt wel op een 0.
Eens. Soms volstaan enkele woorden om een antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude

HeyDude

Blijven lachen!

In S3 introduceert Chrome 530 GT staat deze lezenswaardige post

We zijn er met zijn allen nog niet uit denk ik:
+2 (17), +1 (29), 0 (6) en zelfs -1 (7)

Ik ga voor een +1 gezien de uitgebreide toelichting en de directe relatie met het artikel.
Maar een +2? ik twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die hadden we hierboven al besproken. Conclusie: +1 is het minimaal, +2 kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dirk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 10:21:
Het is totaal nutteloos en offtopic. Het enige wat hij toevoegt is extra ruis op een reactie die al op -1 stond wegens ranten. Dat hij toevallig wel goede ervaring heeft met de fabrikant is niet relevant voor het artikel en helpt ook niet echt als argument tegen de ranter. Net zo min als het ene defect van de ranter relevant is, is het goed blijven van zijn spullen relevant.
Hmm, nouja, dan mod ik daar wel niet. Ik vind het namelijk geen -1 waard, het zware offtopic lees ik er niet aan af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Patriot schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 16:52:
[...]

Hmm, nouja, dan mod ik daar wel niet. Ik vind het namelijk geen -1 waard, het zware offtopic lees ik er niet aan af.
Een gebruikerservaring ikan best nuttig zijn. Als iemand alleen maar aangeeft wat hij/zij heeft dan zit niemand daar op te wachten. Vandaar -1!
@AHBdV: die reactie staat ondertussen wel stevig op -1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Crosspost, die me onlogisch lijkt bij 2 totaal verschillende reviews (wel zelfde product, maar andere toonzetting etc.)
AI0003 in 'productreview: Logitech Harmony 885 review door henkme'
En:
AI0003 in 'productreview: Logitech Harmony 885 review door player-x'

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.