Het kleine-mismoderatietopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.686 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-06 14:40

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel IX

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet.

Wegingen van de verschillende modstatussen
Er zijn verschillende modstatussen die een moderator kan hebben. Deze worden hieronder beschreven.

Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zitten meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x

Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x

ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x

PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot / Modstatus klachtenloket

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/j #tmf

Links
ModFAQ:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot / Modstatus klachtenloket
Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Laatste post in mismoderatie-topic deel VIII:
botoo in "Het kleine-mismoderatietopic deel VIII"

[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 25-07-2008 13:50 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Eigenlijk vind ik deze wel onschuldig:
bonus in 'nieuws: Nasa wil gps-functionaliteit op de maan'

/inclusief verkapte tvp ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MarCreative in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

De "Linux Fascist" mag van mij best naar -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:46

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
/me DirkW corrigeerd zijn mod en maakt er een 0 van. Hij kan idd nog wel en staat dus nu effectief op 0.
Daar staat ie nu goed op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Reactie aangepast, elkaar voor fascist uitmaken is niet echt wat we willen op T.Net/GoT.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het is weer -1-moesson, en dat snap ik best, maar ga ik hierbij offtopic of de flamezone in?
Bitage in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Bitage schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:18:
Het is weer -1-moesson, en dat snap ik best, maar ga ik hierbij offtopic of de flamezone in?
Onschuldige nul imo vanwege offtopic.

dit is dan weer een -1 imo: Anoniem: 148349 in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd' verhaal + flames/trollen

[ Voor 11% gewijzigd door Sallin op 23-07-2008 12:22 ]

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het is allemaal wel onschuldig en grotendeels een 0 imho, maar wel jammer dat het zoveel reacties zijn. Zie ook: Offtopic Vista vs. XP in nieuwsbericht over DX11

Edit:
Bij deze vind ik een +1 niet echt passen, want het is gewoon een ervaring die steeds herhaald wordt door velen. Zonder interessante info in de offtopicdraad vind ik ze een 0.
EDIT in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'
Anoniem: 228887 in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'
Anoniem: 96284 in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

[ Voor 52% gewijzigd door Kixtart op 23-07-2008 12:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34
Ik lees zojuist dit bericht, Directx 11 officieel aangekondigd

De eerste 100? reacties gaan enkel over XP vs Vista, wat is dat voor onzin dat dat telkens weer bediscussieerd moet worden. Het bericht gaat over Directx 11, niet over XP of Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zie oa botoo in "Offtopic Vista vs. XP in nieuwsbericht o..." Je mag je frustraties botvieren met een -1 festijn ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze kan nog wel een zetje naar -1 gebruiken, is compleet offtopic imho,

Een +2 voor deze is ook wel erg hoog, 0 is voldoende lijkt me. Gaat niet over Creative/EAX, maar over directX.

Dit lijkt me ook een -1, hoewel hij wel een punt heeft.

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2008 14:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:34
Nou, dan zal ik eens even een tas -1 uit ophalen, want ik vind het echt nergens op slaan. Ik moet gewoon zoeken naar goede reacties die ook maar iets te maken hebben met Directx11. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Niet zomaar alles op -1 zetten. Er zijn genoeg reacties die gewoon een goed/nuttig antwoord zijn op een vraag van iemand.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Da's natuurlijk ook niet altijd een goed criterium. Als de vraag al een -1 verdient kan het best zijn dat er beter ook niet op geantwoord had kunnen worden. Dus dan is het antwoord ook gewoon een -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kixtart schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:05:
Niet zomaar alles op -1 zetten. Er zijn genoeg reacties die gewoon een goed/nuttig antwoord zijn op een vraag van iemand.
Misschien wel maar, maar als iemand vraagt of hij een videokaart kan wisslen op de Mac, is dat wel zodanig offtopic dat het geen 0 meer waard is imho.

1) Het gaat niet over videokaarten, maar over DirectX
2) DirectX heeft met Mac helemaal niet zoveel te maken.

Idem met dingen of Vista nu beter is dan XP of vice versa (tenzij het specifiek over game-performance t.g.v. DirectX gaat), of dat je beter Linux kan gaan draaien. Heeft allemaal niks te maken met DirectX.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Niet altijd nee, maar het moet ook niet zo zijn dat alles maar blind op -1 gezet wordt, zoals:
PhazeD in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

Alleen "hier draait XP beter", "het is gewoon beter" en "vista is slooom"-actige reacties kunnen wel op -1, maar een genest antwoord op een offtopic hoeft niet automatisch ongewenst te zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Dirk schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:09:
Da's natuurlijk ook niet altijd een goed criterium. Als de vraag al een -1 verdient kan het best zijn dat er beter ook niet op geantwoord had kunnen worden. Dus dan is het antwoord ook gewoon een -1 waard.
Als het een zinvol antwoord is, dus niet een bash reply, dan mogen die op 0 komen/blijven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die hoeven idd niet op -1 (eerste had ik nog niet gemod, tweede had ik al een 0 gegeven).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik reageerde eigenlijk vooral op FicoF, want ik had het gevoel dat hij gewoon alles wat niks met DX11 te maken had op -1 ging zetten. Elke reactie moet gewoon bekeken worden of deze wel echt een -1 verdienen en dat is dus niet automatisch het geval bij geneste reacties op offtopic

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

botoo schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:15:
[...]

Als het een zinvol antwoord is, dus niet een bash reply, dan mogen die op 0 komen/blijven.
wildhagen schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 15:14:
[...]

Misschien wel maar, maar als iemand vraagt of hij een videokaart kan wisslen op de Mac, is dat wel zodanig offtopic dat het geen 0 meer waard is imho.

1) Het gaat niet over videokaarten, maar over DirectX
2) DirectX heeft met Mac helemaal niet zoveel te maken.

Idem met dingen of Vista nu beter is dan XP of vice versa (tenzij het specifiek over game-performance t.g.v. DirectX gaat), of dat je beter Linux kan gaan draaien. Heeft allemaal niks te maken met DirectX.
Opzich geen direct antwoord op jou, maar het vat mijn mening wel goed samen. Een antwoord op een dergelijke vraag zou dusdaning offtopic zijn dat ie van mij gewoon een -1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik mod de laatste tijd veel te weinig, maar kom net dit tegen: Oldy in 'nieuws: Edpnet introduceert 12Mbit-adsl-abonnementen'

..Eén minuut na de nieuwspost, en heeft duidelijk een grote zin uit het artikel gemist. Ik vind 't een -1 fipo, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

* Kixtart knikt :Y

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 14:37
* Death1ord schaamt zich diep dat hij er heeft overgekeken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

Heeft het uberhaupt nog zin om "mismods" van van Directx 11 officieel aangekondigd hier te bespreken? Ben volgens mij de hele thread doorlopen en vind meer offtopic geneuzel dan zinnige ontopic discussie's/argumenten/enz.

@bovenstaande: Eensch, gelukkig zijn de -1's nog niet op.

* Anoniem: 241294 gaat maar weer eens op zoek naar zijn sociaal leven, ben het ergens kwijtgeraakt toen ik aan bovenstaande thread begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:03

RayNbow

Kirika <3

Dannydekr in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

Deze post heeft momenteel 9x +1 en 10x +0. Het is echter totaal off-topic (zoals vele andere reacties op het artikel). Verder begint de reactie als volgt:
Ik ga even haarfijn uitleggen waarom Vista SP1 een top OS is..
* RayNbow vindt het zelf niet meer dan een -1 waard...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RayNbow schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:22:
Dannydekr in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'

Deze post heeft momenteel 9x +1 en 10x +0. Het is echter totaal off-topic (zoals vele andere reacties op het artikel). Verder begint de reactie als volgt:

[...]

* RayNbow vindt het zelf niet meer dan een -1 waard...
Toch nog iets gemist, maar deel je -1 en heb dus nog maar eens eentje de rechtmatige poster doen toekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Neko Koneko in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'
Deze viel eerst wel mee en was nog een beetje interessant voor sommige (ondanks bold-gebruik), maar na de edit is het zeker geen +1 meer en zelfs een -1 imho.
vooral omdat iedereen maar blijft kankeren en dat als stomme schapen van elkaar over blijft nemen, en omdat MS (en vooral Vista) bashing gewoon cool is zullen 1337 7w3akz0rz XP blijven gebruiken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:43
Neko Koneko in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd' -1 vanwege
vooral omdat iedereen maar blijft kankeren en dat als stomme schapen van elkaar over blijft nemen
EDIT: spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Jorrit op 23-07-2008 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eens met J.J.K. :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik had hem eerst een +1 gegeven, die heb nu veranderd naar een -1 vanwege die trollerige edit ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 23:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amen. Voor deze reactie geld mijns inziens hetzelfde.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
RoyK in 'nieuws: AMD wacht netbook-ontwikkelingen voorlopig af' staat op +1, maar dat vind ik hem eigenlijk niet echt waard. Er worden alleen maar open deuren ingetrapt. Verder is dat laatste over de videokaarten niet helemaal correct (hoewel ik weet dat onjuistheden niet te veel van invloed mogen zijn), vind ik dit al met al een 0. Wat zeggen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Regeneration schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 20:10:
RoyK in 'nieuws: AMD wacht netbook-ontwikkelingen voorlopig af' staat op +1, maar dat vind ik hem eigenlijk niet echt waard. Er worden alleen maar open deuren ingetrapt. Verder is dat laatste over de videokaarten niet helemaal correct (hoewel ik weet dat onjuistheden niet te veel van invloed mogen zijn), vind ik dit al met al een 0. Wat zeggen jullie?
Ik vind het ook een nulletje

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ heb ook een nulletje gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 07-05 21:46
Ook eens met de nul hierboven, en eens met alle -1's in het Directx 11-artikel
* Heikanu denkt dat het tijd word voor een knop om een hele thread in één keer -1 te geven |:( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Ik vind dit geen -1.

Sterker nog: hij heeft zelfs een goed punt dat niemand nog genoemd heeft, lijkt me eerder een +1.

Daarbij interpreteer ik de "HD maffia" niet als vervelend bedoeld en erger ik me niet aan spelfouten

[ Voor 23% gewijzigd door MuisM4t op 23-07-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
MuisM4t schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:16:
Ik vind dit geen -1.

Sterker nog: hij heeft zelfs een goed punt dat niemand nog genoemd heeft, lijkt me eerder een +1.

Daarbij interpreteer ik de "HD maffia" niet als vervelend bedoeld en erger ik me niet aan spelfouten
Ik vind het geen -1, maar ook geen +1...Ik hou het bij de neutrale 0 ;)

Edit: Na het lezen met uitgeslapen hersenen vind ik het ook wel een -1 :p. Voor mij heeft het geen enkele toegevoegde waarde :)

[ Voor 11% gewijzigd door Death1ord op 24-07-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind het wel een -1. Beschuldigen van lidmaatschap van de mafia zonder onderbouwing vind ik gewoon een troll.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Eens met wildhagen.

Voor de rest zo her en der ook wat puntjes uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Neko Koneko in 'nieuws: Directx 11 officieel aangekondigd'
Hij was hier al genoemd, maar hij kan nog wel wat zetjes naar -1 krijgen.
Ga kankeren bij Creative
Norton en Mcafee zijn altijd kut.
vooral omdat iedereen maar blijft kankeren en dat als stomme schapen van elkaar over blijft nemen, en omdat MS (en vooral Vista) bashing gewoon cool is zullen 1337 7w3akz0rz XP blijven gebruiken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb hem maar gewoon gefixeerd. Zoiets hoeft niet in niveau 0 zichtbaar te zijn wat mij betreft, maar als we samen allemaal -1 kiezen krijgen degene die 0 en +1 hebben gekozen ook een afwijking wat niet helemaal terecht is door de edit. Daarvoor was een 0 of +1 geen mismod.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Deze vind ik geen +1 waard: Joep in 'reviews: Solid state disks vergeleken'. Wat hij zegt staat grotendeels al in het artikel en is voor de rest een nutteloos persoonlijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mja, dat zie je wel vaker. Informatief hoeft nog geen meerwaarde te betekenen.
Onderhand is hij al weer naar de 0 gegaan trouwens.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

Softmore in 'nieuws: Creative introduceert nieuwe Zen-mediaspeler'
staat m.i. onterecht op -1 (ik begreep het in eerste instantie ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
is wel een nulletje ja.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
saikoboarder in 'nieuws: Intel vervroegt introductie Bloomfield' het is imho een onnodige bash richting AMD. Het is waar, maar Intel heeft er ook een handje van (Pentium D bijvoorbeeld), dus het is imho een onterechte post die een -1 verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Matthew in 'productreview: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB review door b1mmercla3ssen'
Flame
ALS je een review wilt schrijven, doe het dan alstublieft goed. Kijk aub naar andere reviews van hardeschijven om te kijken waaraan een goede review zich moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Ik vind het maar een -1. Ik begrijp het, maar ik vind het niet passend :)

@leonpwner1 en @Megaflix: agreed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
@frank2go: Onschuldig offtopic imo. Linkje is informatief voor degenen die hem ook niet snapten.
@leonpwner1: Doordat het geen onderbouwing heeft is het nogal een loze post en kun je het gemakkelijk als troll opvangen. Ik heb em dan ook een -1 gegeven. Met wat onderbouwing had het opzich best een onschuldige 0 kunnen zijn.
@Megaflix: Absoluut eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
GreenEye in 'nieuws: AMD Phenom slechtere overklokker onder 64bits-besturingssysteem'
Commentaar op redactionele keuzes voor plaatjes hoort niet bij de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Duidelijk gericht aan de redactie dus past inderdaad niet thuis op de FP. -1 gegeven en daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En blijft ie zo te zien ook wel op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Die persoon die voor die reactie zelfs +2 ipv -1 heeft gegeven, die kan volgens mij beter even de modbot op bezoek krijgen :o

Edit: same shit, different user. Zelfde commentaar op de redactie.
SouLLeSSportal in 'nieuws: AMD Phenom slechtere overklokker onder 64bits-besturingssysteem'

[ Voor 35% gewijzigd door Megaflix op 24-07-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste reageert op een reactie die niet thuishoort op de FP waarbij hij zo'n beetje exact herhaalt wat er in het artikel staat. Mijns inziens een terechte -1.
Wat betreft de tweede, hij zegt zo'n beetje hetzelfde als de reactie waarop hij reageert. Dubbelpost, dus wmb ook een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
Hmm, je hebt gelijk wat die tweede betreft. Ik had het bovenstaande bericht te vluchtig gelezen.

Waar herhaalt die eerste echter wat er ook in het artikel staat? Ik vermoed dat het over de laatste zin gaat, maar die "reeds" geeft geen definitieve datum aan. Dat kan evengoed "een uur na de officiële aankondiging" betekenen. En het feit dat hij reageert op een post die -1 verdient, is compleet irrelevant.
Het bericht eronder kreeg trouwens wel 0 (behalve van mij), dus dat begrijp ik dan ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is hier wel relevant omdat hij een discussie voortzet die niet op de FP thuishoort. Degene op wie hij reageert meldt dat het niet logisch is dit nieuws is waarop hij zegt dat het wel nieuws is omdat het ding nu pas door SE geïntroduceerd wordt. Daar gaat notabene het hele artikel over. De combinatie van die twee factoren maakt het voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Hier kan ik me geweldig aan ergeren... Mijn eigen post: Anoniem: 175233 in 'nieuws: WD kondigt bladeserver-versie Velociraptor aan'

Dat is een analyse van een denkfout in het artikel. Hardstikke on-topic, en klaarblijkelijk onbekende materie voor het gross van de Tweakers, aangezien er volop over die betere latency gediscussieerd is, en niemand opmerkte dat het simpelweg onmogelijk is dat die nieuwe raptor een andere latency heeft.

Wat mij betreft zodoende zelfs een +2 waard, maar in ieder geval minstens een dikke +1.

Maar nee hoor... je krijgt een 0 als beloning. Volgens mij ook nog van een Promod, aangezien ik als eerste een 5x 0 zag staan.

Om nog even zout in de wonden te strooien, krijgt een reactie hierop, van iemand die totaal niet begrijpt hoe de zaak in elkaar steekt, een +1

Soms vraag je je werkelijk af waarom je nog moeite zou nemen om te reageren en/of modereren.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 vind ik misschien iets aan de hoge kant, maar een +1 lijkt het me zeker wel ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het laatste zinnetje is niet echt ideaal, maar het kan wel. Overigens is de tekst ook al aangepast, dus echt relevant is het ook niet meer, maar uiteindelijk kom ik nog wel op een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, ik vind het absoluut geen +2. Een nuttige toevoeging is het wel, dus ik wil er wel een +1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RoD schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 12:18:
Mwa, ik vind het absoluut geen +2. Een nuttige toevoeging is het wel, dus ik wil er wel een +1 voor geven.
Same here, een +1 gegeven :)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Icekiller2k6 in 'nieuws: Uitgelekte mail Ballmer geeft inzicht in strategie Microsoft'
Een hoop tekst waarom Vista wel goed is met de bekende afgezaagde argumenten, en daarnaast weinig relevant voor het artikel. Imo absoluut geen +1 waard. Nulletje is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan een Powermod misschien eens kijken wie deze en deze reacties een +2 gaf? Beide zijn overduidelijke -1's wegens trollen. En zo te zien is het nog een "expert" ook....

Ook die +1 bij de 1e mag imho wel naar gekeken worden...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2008 13:13 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die heeft ook alleen maar -1 mods gekregen, dus niks aan het handje lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Duidelijke -1 idd, maar die heeft hij dan ook gehad. Is dus geen sprake van mismoderatie. Vergeet ook niet dat hij pas 5 minuten oud is.

edit: hmm, moet sneller leren tikken, RoD was me al voor.

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2008 13:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

RoD is altijd sneller :+

Bij jouw eerdere reactie is het één persoon die +2's gekozen heeft. Diegene mod veel en naast deze twee lijkt het in eerste instantie dat het een foutje is, maar ik ga hem even goed nakijken.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Vreemd, hij kwam op geel te staan nadat ik hem -1 gaf :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat komt omdat je geen expert bent. Uit de topicstart (en ook uit modFAQ):
Deze moderators zitten meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Jij bent niet minimaal expert, dus jij kunt ook geen reactie rechtstreeks op -1 of +2 zetten. Zodra er minimaal een expert langs is gekomen wordt jouw score gewoon op de normale manier meegerekend.

Edit:
Jij ook :(

[ Voor 28% gewijzigd door Dirk op 25-07-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Ach natuurlijk, heb de afgelopen tijd niet veel gemodereerd nee |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28
Bosmonster in 'nieuws: Yahoo brengt testversie van offline e-mailprogramma uit'

Meerwaarde vind ik, hij gaat in op het artikel door het product meteens eens even aan de tand te voelen.

edit: Wellicht heeft hij eerst zin 1 gepost, is toen gaan testen en daarna de rest... dat zou niet echt slim zijn en een beetje fipo-achtig. Maar toch, het was me nog niet opgevallen en hij heeft het denk ik vrij snel aangepast, dan kan het nog wel vind ik.

[ Voor 32% gewijzigd door vgroenewold op 25-07-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gezien het grote aantal -1 mods gok ik dat het hele meerwaarde-stuk ge-edit is. Om dat nog te belonen met de +1... Ik mod em maar gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo te zien heeft hij een edit gedaan. Waarschijnlijk is hij gemodereerd op zijn eerste zin.

Inhoudelijk vind ik het zelf een twijfelgeval, hij heeft wel onderbouwing maar het is een erg summiere vergelijking.
Ik zou hem persoonlijk op 0 zetten denk ik.

Edit: lol, RoD is inderdaad snel

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 25-07-2008 15:56 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
CJ in 'nieuws: XFX 9800 GTX Black Edition aan de tand gevoeld' staat op +1, maar ik vind het zeker een +2 waard. Het is een flinke correctie op het artikel, en dient imho gelezen te worden -> must read.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lijkt me een goede inhoudelijke kritische post. Ook maar een +2 gegeven, en daar staat ie nu ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wow, ook snel gegaan ineens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 21:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. In een minuut reageren, inhoudsloos, dus een duidelijke fipo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
ReseTTim in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008' staat op +2 maar ik vind het een +1. Zo nuttig is zijn info niet. Om eerlijk te zijn boeit het mij geen rukt op welke LAN's hij is geweest.

Edit 19:02 - nog een klein kickje nodig naar de +1, wie helpt?

[ Voor 10% gewijzigd door Avalaxy op 25-07-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 225842 in 'nieuws: 'Pc-versie van GTA IV komt binnenkort uit''

deze post verdient geen -1. Het hele nieuwsbericht bestaat 100% uit speculatie die als feiten naar voor worden gebracht. Deze poster stelt hier een heel terechte vraag: waarom zou uberhaupt een maleisisch blaadje hier meer over weten dan de rest van de wereld?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

-1 vind ik ook te streng, maar hoger dan een 0 verdient hij ook niet imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230385

Whieee in 'nieuws: HP werkt aan goedkope variant op Mini-Note-umpc'

Een +2 vind ik wel een mis mod voor deze reactie, een +1 is ook erg positief gemod, zelf geef ik er een nulletje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Anoniem: 230385 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 00:54:
Whieee in 'nieuws: HP werkt aan goedkope variant op Mini-Note-umpc'

Een +2 vind ik wel een mis mod voor deze reactie, een +1 is ook erg positief gemod, zelf geef ik er een nulletje voor.
Ik vind het ook geen +1 waard :| alhoewel ik het nog kan begrijpen. Maar die +2 is idd een mismod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
bschelst in 'nieuws: Bipt geeft Belgacom boete'

Ik vind deze post maar een 0 ipv een +1 door het feit dat hij t€l€n€t schrijft..en zover ik me kan herinneren heb ik nooit een reclame gezien die zegt dat digitale tv gratis is(toch niet op de manier waarop hij het beschrijft :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gezien het ietwat trollerige gebruik van het euro-teken vind ik inderdaad een 0 wat beter passen bij deze reactie dan de +1 idd. Die heb ik hem dan zojuist ook gegeven :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het doet daarnaast ook wat ranterig aan. Ik heb er ook een 0 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223468

leonpwner1 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 18:23:
ReseTTim in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008' staat op +2 maar ik vind het een +1. Zo nuttig is zijn info niet. Om eerlijk te zijn boeit het mij geen rukt op welke LAN's hij is geweest.

Edit 19:02 - nog een klein kickje nodig naar de +1, wie helpt?
ik kan sowieso de meerwaarde niet ontdekken, dus een nul van deze kant
edit:
geldt ook voor deze trouwens
EdwinB in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008'

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 223468 op 26-07-2008 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
PolarBear in 'nieuws: Bipt geeft Belgacom boete'

Ik zie hier de meerwaarde niet in. 0 lijkt mij voldoende
Ik zie ook niet in om deze een +1 te geven buiten het feit dat hij het echt meemaakt. 0 van mij ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Death1ord op 26-07-2008 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 223468 schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:57:
[...]

ik kan sowieso de meerwaarde niet ontdekken, dus een nul van deze kant
edit:
geldt ook voor deze trouwens
EdwinB in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008'
Och, een beetje achtergrondinformatie misstaat niet in die thread, imo. Aangezien het een redactieblog is mag het ook wel wat soepeler. Ik wil daar best een +1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 07-05 21:46
nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek

Ik voel weer heel wat anti-microsoft of -Vista reacties aankomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Begint al langzaam. Iedereen in de startblokken? :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Anoniem: 136223 in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'

25 (vijventwintig!) keer op -1 gemod, terwijl die dat absoluut niet verdient. Minstens een 0 en een +1 van mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boeboe schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:03:
Anoniem: 136223 in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'

25 (vijventwintig!) keer op -1 gemod, terwijl die dat absoluut niet verdient. Minstens een 0 en een +1 van mij.
Duidelijke -1. M$ = Troll -> -1

Bedrijf heet geen M$ maar MS.

Daarnaast modklagen -> -1

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2008 16:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Modklagen kwam na de -1's, maar ik was een van de 25 (dus 5x) die een -1 had gekozen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen geweldige inhoud, M$ en modklagen maakt het voor mij toch echt wel een -1, eens met wildhagen dus.
Edit: Van mij had ie dus ook al 5x -1.

Wat trouwens te doen met al die mensen die menen hun ervaring met Vista te moeten delen? Behoorlijk irrelevant voor het artikel, maar sommige reacties zijn wel weer gewoon onschuldig.
Deze: Mektheb in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' mag overigens wmb naar -1. Die is écht loos.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 26-07-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

even eerlijk, er staan veel ergere berichten in die draad. Ook veel berichten met minder bijdragende inhoud die wèl op 0 staan.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.