This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr
Verwijderd
Overduidelijk mismod, +2 geven voor een dubbel post om de reactie boven water te houden, naar de +2 gever mag wel gekeken worden vind ik.

Bij de moderator hou ik het op een mismod, want het ziet niet naar uit dat hij papegaaimodt om dan te mismodden.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
deze heeft imo geen meerwaarde, omdat de link naar de slimbuilds al in de red tekst staat

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Dat weet ik ook wel... maar dat beoordelingen zo vér uit elkaar liggen heb ik bij mijn eigen reacties die over het algemeen behoorlijk goed onderbouwd zijn eigenlijk nog nooit meegemaaktVerwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 18:39:
@mindcrash, er zijn slechts 4 moderaties gedaan op jou post. Dit kunnen 2 expert zijn, 1 expert + 2 gewone mods of 4 gewone mods, ik zou rustig effe afwachten wat er na het avond eten gemod wordt in dat draadje en op jou post
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Ik kan me zowel een +1 als een -1 voorstellen als ik jou reactie zo lees, het grootse gedeelte is al vele malen eerder gepost in het topic en heeft daarom dus nog maar weinig meerwaarde, wat dus een dubbel post kan zijn, of een +1 omdat je alles netjes op een rijtje zet. Zelf vind de reactie een nulletje omdat de punten die je vermeld al vaak in het topic langs zijn gekomen.
☻/
/▌
/ \
[ Voor 15% gewijzigd door Regeneration op 28-08-2008 00:12 ]
Verwijderd
ik vind het ook geen +1, vml heeft iemand het papegaaienmoddershok open laten staanRegeneration schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 00:10:
Vind westergas in 'nieuws: Nieuwe energiezuinige dualcore Phenoms duiken op' nou geen meerwaarde hebben. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar ik vind het een beetje "een simpele constatering".
+2 op Verwijderd in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
+2 op Verwijderd in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
en
-1 op vgroenewold in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
-1 op crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
dat noem ik fanboy gedrag
Intentionally left blank
Intentionally left blank
Die reacties modden op die manier is gewoon totaal tegen de FAQ in en dus hoeft zo iemand dan geen modrechten te hebben.
Benieuwd onder welke nick hij dan weer terug komt, want dat kan je met zulke mensen vaak verwachten!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
Verwijderd
Een berichtje over visual search, wat gevolgd wordt door een post over een plugin die min het meer hetzelfde doet in Safari.
Of worden jullie gesponsord door, zeg maar, Microsoft? Dat schijnt wel vaker geroepen te worden. Mag je natuurlijk ontkennen hoor.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2008 13:38 ]
Je linkt nu naar galleries. Dat is niet echt handigVerwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:36:
Kan hier uitgelegd worden wat Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft tweede testversie IE8 vrij' voor meerwaarde heeft en de mijne daarondereen minscore krijgt..?
Een berichtje over visual search, wat gevolgd wordt door een post over een plugin die min het meer hetzelfde doet in Safari.
Edit: al gefixed zie ik.
Dat soort ongefundeerde beschuldigingen mag je wel achterwege laten.Of worden jullie gesponsord door, zeg maar, Microsoft? Dat schijnt wel vaker geroepen te worden. Mag je natuurlijk ontkennen hoor.
Edit: Die reactie is een goede post met een relevante gebruikerservaring. Jouw reactie is niet bijzonder nuttig, maar ook niet ongewenst. Die heb ik dus een 0 gegeven, waar hij nu ook op staat. Overigens was je reactie nog maar door één persoon gemod, dus je bent een beetje voorbarig met je melding.
[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 28-08-2008 13:41 ]
Zomborro in 'nieuws: Laptops ruimtestation ISS geïnfecteerd met virus'
Persoonlijk moest ik heel even glimlachen, dus nou ja vooruit, een +1. Alhoewel ik ook prima kan leven met een 0. Maar wie geeft hier een +2 aan??
Zijn post is imho een (krappe) +1 omdat hij netjes ontopic uitlegt wat het voordeel in zijn ogen is. Die van jou is naar mijn mening niet meer dan een 0 omdat safari voor windows minder met het topic van doen heeft (en niet echt een alternatief is door wat veiligheidsissues).Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:36:
Kan hier uitgelegd worden wat Verwijderd in 'nieuws: Microsoft geeft tweede testversie IE8 vrij' voor meerwaarde heeft en de mijne daarondereen minscore krijgt..?
Verwacht je hier nog een serieus antwoord op of heb je zelf ook al door dat je nog blij mag zijn met een serieus antwoord op de rest van de post?Of worden jullie gesponsord door, zeg maar, Microsoft? Dat schijnt wel vaker geroepen te worden. Mag je natuurlijk ontkennen hoor.
Ik wil je best nog wel een keer melden dat in beginsel iedereen mag modereren en dat alleen de powermods t.net crew zijn. Buiten dat het ook voor de crew onzin is.
When you only live once, try not to die?
understatement van de dagRoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:44:
Ik vind het een nulletje aangezien deze wel erg makkelijk is. +1 kan ik me nog wel voorstellen, maar een +2 voor een simpele oneliner is wel een beetje over the top ja.
When you only live once, try not to die?
☻/
/▌
/ \

Serieus:
Goudvis in 'nieuws: Tweak maakt macro-foto's met iPhone mogelijk'
Meningmodder alert. Die +1's en +2's zijn gewoon meningmods. -1 is de enige juiste score imo.
This too shall pass
Deze heeft ondertussen wat meer +2 gekregen, lijkt me een beetje over the top.
twabi2 in 'nieuws: Tweak maakt macro-foto's met iPhone mogelijk' +1 op het bovenste zinnetje na
Ik heb hem o.a. een +2 gegeven. Informatief, goed opgeschreven, kritisch, in mijn ogen beter dan veel +1 posts en daarom met +2 beloond. Er kan enige correlatie zijn met mijn voornemen makkelijker +1's uit te delen, zie het alles op nul topicJ.J.K. schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:32:
Krijg jij maar 10.000? Ik dacht dat de Powermods meer kregen![]()
Deze heeft ondertussen wat meer +2 gekregen, lijkt me een beetje over the top.
twabi2 in 'nieuws: Tweak maakt macro-foto's met iPhone mogelijk' +1 op het bovenste zinnetje natoch maar gegeven
[ Voor 8% gewijzigd door Sallin op 28-08-2008 14:46 ]
This too shall pass
Wat betreft die tweede:
-De eerste alinea biedt niet echt nieuwe inzichten. Uitgekauwd en tevens persoonlijke mening.
-Tweede alinea is aardig, maar biedt niet echt veel nuttige informatie.
-Derde alinea hoort eigenlijk op de FP thuis.
Netto maakt dat voor mij een 0.
Helemaal met eens!RoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:21:
Oh ben ik nou weer de enige die gewoon contributie betaald?
Serieus:
Goudvis in 'nieuws: Tweak maakt macro-foto's met iPhone mogelijk'
Meningmodder alert. Die +1's en +2's zijn gewoon meningmods. -1 is de enige juiste score imo.
[ Voor 48% gewijzigd door Death1ord op 28-08-2008 15:12 ]
Verwijderd
Aha, hoe kan ik dan zien hoeveel mensen dat gemod hebben? Ik dacht eerlijk gezegd dat jullie dat deden....RoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 13:39:
Edit: Die reactie is een goede post met een relevante gebruikerservaring. Jouw reactie is niet bijzonder nuttig, maar ook niet ongewenst. Die heb ik dus een 0 gegeven, waar hij nu ook op staat. Overigens was je reactie nog maar door één persoon gemod, dus je bent een beetje voorbarig met je melding.
Het moderatiedingetje openklappen en kijken naar hoe vaak je die score hebt gekregen.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 15:41:
[...]
Aha, hoe kan ik dan zien hoeveel mensen dat gemod hebben? Ik dacht eerlijk gezegd dat jullie dat deden....
Het gaat mij ook vooral om de 2e alinea, het is een kritsche aanvulling op het nieuwsbericht, namelijk dat deze mods veel meer voorkomen onder andere telefoons en dat het bij sommige modellen nog veel makkelijker kan. Als iemand dit nieuwsartikel zou lezen en aan de hand daarvan een conclusie wil trekken over het lezen van macro's lijkt het me aan aanvulling die je niet wilt missen. Zeker omdat je bij een softwarematige mod je garantie niet zo snel verliest. Ik ben het wel met eens dat de post trollerig overkomt maar de informatie die er in staat lijkt me vrij essentieel.RoD schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 14:48:
Ik heb die eerste een +2 gegeven. Eerste zinnetje draagt niet bepaald bij, maar de rest van de post is erg goed, inclusief aandragen van mogelijke fixes. Vind ik persoonlijk beter dan de gemiddelde +1.
Wat betreft die tweede:
-De eerste alinea biedt niet echt nieuwe inzichten. Uitgekauwd en tevens persoonlijke mening.
-Tweede alinea is aardig, maar biedt niet echt veel nuttige informatie.
-Derde alinea hoort eigenlijk niet op de FP thuis.
Netto maakt dat voor mij een 0.
drZymo in 'nieuws: Panasonic toont 150"-plasmascherm'
(reageert op: Verwijderd in 'nieuws: Panasonic toont 150"-plasmascherm')
[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 28-08-2008 16:46 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Is dat -1?
Ik ga gewoon in op de claim dat je bij de meeste telefoons het lensje aan kan draaien.
Het is dus niet eens volledig offtopic.
Ik heb een +1 gegeven, vind het wel een leuke toevoeging.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:52:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2722841
Is dat -1?
Ik ga gewoon in op de claim dat je bij de meeste telefoons het lensje aan kan draaien.
This too shall pass
Het is zeker geen -1, maar er is ook maar één iemand die je die moderatie gegeven heeft. Ik twijfel zelf nog tussen de 0 en +1.Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:52:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2722841
Is dat -1?
Verwijderd in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' nulletje imo. Onschuldig
Verwijderd in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Ook een nulletje, staat al in het artikel.
bluppfisk in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Een nulletje, hij begint wat onhandig maar lijkt het echt positief te bedoelen.
[ Voor 62% gewijzigd door Sallin op 28-08-2008 19:59 ]
This too shall pass
De tweede omdat die idd erg negatief van toon is en al lijkt het minder in de tweede helft van zijn betoog nog steeds houd ik er een negatieve nasmaak van in mijn mond!
Horen deze berichten op +1:+1-reacties bevatten informatie die weliswaar bij experts aanwezig is maar wel nuttig is voor het grote publiek. Behulpzame antwoorden op vragen, aanvullingen op het artikel en geslaagde grappen kunnen een +1 waard zijn. Ook interessante vragen kunnen op dit niveau beoordeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1
+1 <-- 0 zou ook mogen, is immers een halve troll
+1
+1
Ik zou er nog veel meer kunnen melden, maar ik wou hier maar even mee beginnen.
van dat lijstje vind ik alleen
Kwastie in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
een +1. De rest staat bij mij op nul of -1 afhankelijk of het niets toevoegd, al eerder genoemd is, of flamerig van toon is.
Ik vind -1 wat overdreven, het voegt niet veel toe maar is imo onschuldig genoeg voor een 0. Het is niet kwalijk bedoelt en ook niet heel storend.k1n8fisher schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 20:35:
D ie laatste twee hebben van mij -1 gekregen. Die eerste omdat hij helemaal niets toevoegt en alleen maar vervuiling van de FP oplevert.
[ Voor 10% gewijzigd door Sallin op 28-08-2008 21:44 ]
This too shall pass
Verwijderd
+1 Kort, maar duidelijk en nuttig. +1Dorus806 schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:29:
Volgens deze criteria:
[...]
Horen deze berichten op +1:
+1 Op een bedekte manier, behoorlijk flamerig... dat trekt 'm genoeg naar beneden0
+1 Prima +1
+1 Flame aftrek. 0
+1 Persoonlijke aanval -1.
+1 Waarom zou dat in vredesnaam +1 moeten zijn???
+1 Pure flame -1
+1 Mag best op +1
+1 Idem.
+1 Persoonlijke aanval. -1
+1 <-- 0 zou ook mogen, is immers een halve troll Nee, dat is echt geen troll. Ook geen denderende post... maar +1 is OK.
+1 Mag op +1
+1 Aftrek vanwege persoonlijke aanval op 0.
De criteria zijn niet zwart-wit... Wanneer mensen beginnen te flamen, dan mag daar best stevig aftrek voor komen, ookal wordt het deels beargumenteerd. Ook absurde drogredenaties hoeft je niet te belonen...
Alles IMHO natuurlijk...
Waarom is dit een pure flame? crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Zoals ik boven post vind ik dit een informatieve post en een +1. Ik kan met moeite wat flamerigs ontdekken inVerwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:13:
De criteria zijn niet zwart-wit... Wanneer mensen beginnen te flamen, dan mag daar best stevig aftrek voor komen, ookal wordt het deels beargumenteerd. Ook absurde drogredenaties hoeft je niet te belonen...
Alles IMHO natuurlijk...
Maar ook dat lijkt me een terechte zorg voor een webdesigner.Om nog maar niet te spreken over hun nieuwe proprietary introducties zoals XDomainRequest (versus AC voor XHR2), render-modi gebaseerd op proprietary meta/http-headers en de I-really-mean-it!!!! extensie voor de mime-type header...
[ Voor 28% gewijzigd door Sallin op 29-08-2008 10:25 ]
This too shall pass
Verwijderd
ik zie ook geen flameSallin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Waarom is dit een pure flame? crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Zoals ik boven post vind ik dit een informatieve post en een +1. Ik kan met moeite wat flamerigs ontdekken
[...]
Ik ook niet ei'k. Post ziet er eigenlijk behoorlijk goed uit en komt uit de keuken van webdesigners.Sallin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Waarom is dit een pure flame? crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Zoals ik boven post vind ik dit een informatieve post en een +1. Ik kan met moeite wat flamerigs ontdekken in
Verwijderd
Hij presenteert een lijst alsof dat feiten zijn, maar het is totaal uit de lucht gegrepen. Geen enkel bewijs of argumentatie.
Lijkt op het eerste gezicht informatie, maar als je even 3 seconden langer kijkt, zie je dat er nul komma nul informatie in staat. Een goed gecamoufleerde rant.
Na een hele pagina IE bashing die ik daarvoor al gelezen had, wordt ik dan misschien wat overdadig kritisch.. Nul is wellicht meer op zijn plaats nu ik er nog eens naar kijk... Maar meer niet IMO.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2008 17:22 ]
Crisp is een t.net devver en aan zijn woorden hang ik wel wat waarde. Ik zie daarom geen ongefundeerde aantijgingen. Deze gast weet waar hij over praat: zie zijn blog. Daarbij geeft hij aan dat geeneen huidige browser 100% CSS 2.1 compliant zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:17:
Ok, flame is een groot woord. Laten we zeggen totaal ongefundeerde aantijgingen?
Hij presenteert een lijst alsof dat feiten zijn, maar het is totaal uit de lucht gegrepen. Geen enkel bewijs of argumentatie.
Lijkt op het eerste gezicht informatie, maar als je even 3 seconden langer kijkt, zie je dat er nul komma nul informatie in staat. Een goed gecamoufleerde rant.
Ik geef toe dat zo'n post in een andere thread wellicht niet meer dan 0 had gekregen. Koppen en maaiveld...
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 29-08-2008 17:24 ]
humbug in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen'
Een kleine +1 imo
Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje
Een echte +1, waar is die flame.....Sallin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Waarom is dit een pure flame? crisp in 'reviews: Preview IE8 bèta 2: de tijden veranderen' Zoals ik boven post vind ik dit een informatieve post en een +1. Ik kan met moeite wat flamerigs ontdekken in
[...]
Svardskampe in 'reviews: Beijing 2008'
Imo een vette nul, maar toch net niet genoeg voor een +1 zou ik zo zeggen (redelijk open deuren)
Pjerry leest de les....
Ik ben het eens met de vette nul, en naar aanleiding van het "zet alles maar op nul" topic geef ik een +1Pjerry schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:28:
[...]
Een echte +1, waar is die flame.....![]()
Svardskampe in 'reviews: Beijing 2008'
Imo een vette nul, maar toch net niet genoeg voor een +1 zou ik zo zeggen (redelijk open deuren)
This too shall pass
Ik vind hem informatief, beargumenteerd en juist genoeg om +1. Hij is ontopic, en opent ruimte voor discussie. Maar goed, mijn mening, het is idd zeker geen dikke +1.Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:13:
[...]
+1 Op een bedekte manier, behoorlijk flamerig... dat trekt 'm genoeg naar beneden0
Point, geen idee waarom deze 3 er tussen staan. 0 en -1 staat ze idd. beter.
Waarom is dit een flame? Op die laatste regel na is er niets mis mee, behalve dat een bronvermelding mist. De laatste zeur over 'proprietary' had iets genuanceerder gekund, maar dat maakt het nog geen flame.+1 Pure flame -1
Ok, heel aardig was deze niet, 0 zou beter zijn. Maar om het nou ongewenst te noemen, hij valt de IT afdeling van bedrijven aan die IE6 nog gebruiken, niet echt iemand persoonlijk.+1 Persoonlijke aanval. -1
Ok, mogelijk moet ik drogredenaties en halve flames iets meer afstraffen. Hoewel ik het geenstijl niveau haat, ben ik ook geneigd mensen die iets meer moeite doen dan de zoveelste blaat te posten, te belonen+1 Aftrek vanwege persoonlijke aanval op 0.
Alles IMHO natuurlijk...
PcDealer in "Het kleine +2 posts topic:"
Op het risico te calvinistisch over te komen vind ik het een mooie +1. Goede info, maar niet zodanig dat zonder deze post de discussie onmogelijk goed begrepen kan worden.PcDealer schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:47:
De posts van tomhagen worden zonder uitzondering te laag gewaardeerd:
This too shall pass
Heb je de rest van de reacties gezien? Kaf en korenSallin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:05:
[...]
Op het risico te calvinistisch over te komen vind ik het een mooie +1. Goede info, maar niet zodanig dat zonder deze post de discussie onmogelijk goed begrepen kan worden.
Sallin schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:50:
[...]
Ik ben het eens met de vette nul, en naar aanleiding van het "zet alles maar op nul" topic geef ik een +1.
Pjerry leest de les....
Deze is imho een +1, zeker geen +2.PcDealer schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:47:
De posts van tomhagen worden zonder uitzondering te laag gewaardeerd:
En de volgende is toch echt een -1!
tomhagen in 'nieuws: Microsoft neemt prijsvergelijker Ciao.com over'
Dus zo mooi zijn ze nou ook allemaal niet.
Pjerry leest de les....
Ik wil wat eerder in twijfelgevallen een +1 uitdelen ipv een 0, omdat men in "Laten we alles op 0 modden." tot de conclusie is gekomen dat er te veel reacties op nul eindigen terwijl ze best wel wat toevoegen. Er werden hiervoor twee belangrijke redenen aangevoerd, papagaaimodden en te behoudend modden. In het topic werd toen voorgesteld om wat makkelijker +1 uit te delen in geval van twijfel en dat ben ik mezelf wat aan het aanwennen. En aangezien dit dus een vette nul was geef ik hem een +1, in plaats van hem onder de "ik heb het spel ook en vind het ook niets" reacties te scharen.
Ik heb zojuist het draadje doorgewerkt en inderdaad mogen de reacties (op die flame na) van Tom wat mij betreft ook op +1. Ik vind die ene die jij aandraagt voor +2 alleen nog steeds geen +2, maar een mooie +1.PcDealer schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:07:
[...]
Heb je de rest van de reacties gezien? Kaf en koren
This too shall pass
Inderdaad, die had ik ook al op -1 staan, maar die in het overzicht gemist.Pjerry schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 01:46:
[...]
En de volgende is toch echt een -1!
tomhagen in 'nieuws: Microsoft neemt prijsvergelijker Ciao.com over'
De +2'tjes lijken me mismods.
Verder is het eerste deel van de reactie is wel aardig (+1), maar de laatste zin is nou niet echt een goed voorbeeld van goed argumenteren:
Zelf neig ik hierdoor naar een 0. Wat vinden jullie?Wie zich in bovenstaand voorbeeld kan vinden, gelieve je naar de dichtstbijzijnde psychiatrische instelling te begeven, je doet er ons en de samenleving een plezier mee.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Zo dacht ik er over, de opsomming/reactie is erg netjes en realistisch maar de laatse regels maken het wel flamerig/ranterig. Zelf neig ik nu ook naar een 0 ipv +1. Moet dat hele draadje trouwens nog effe doorlopen vanavond. Ben nu aan het 'werk'
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 14:01 ]
Verwijderd
Daarom geef ik hem gewoon een +1, vind ik hem wel waard.
Virussen? Scan ze hier!
Nee, hij laat daarmee zien dat mensen die aan zijn voorbeeld voldoen naar het gekkenhuis moeten. Dat is toch wel heel wat anders, en het lijkt mij daarnaast ook niet echt serieus bedoeld.Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:03:
met die laatste zin laat hij wel zijn ware aard zien: mensen die het niet met hem eens zijn moeten maar naar het gekkenhuis. Van mij een -1 dus
Verwijderd
edit: ik hou er toch niet van, afwijkenden voor gek te verklaren, ik blijf bij -1
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2008 16:52 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Met hem ^RoD schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:56:
Ik vind het gewoon een +1. Hij schetst een bepaald beeld van wat je met die datalimiet kunt doen. Overduidelijk probeert hij hiermee neer te zetten dat je belachelijk veel video moet kijken om aan die datalimiet te komen. Dat probeert hij op een grappige manier duidelijk te maken met die laatste zin. Althans, zo interpreteer ik het. Daarnaast is het niet zo dat hij iemand nou direct beledigt met zo'n zin. Het is niet gericht aan iemand, ofzo.
Wat vinden jullie van ^Mo^ in 'nieuws: Wal-mart wil gamesindustrie 'groener' maken'?
Dat duwtje heeft hij ondertussen gehad. Voor de zekerheid nog maar een +1 toegevoegdVerwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:21:
Little Penguin in 'meuk: Flock 1.2.5'
kan nog wel een duwtje richting de +1 gebruiken
Pjerry leest de les....
idd.
Nou ja dat is discutabel.....RoD schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 13:56:
Ik vind het gewoon een +1. Hij schetst een bepaald beeld van wat je met die datalimiet kunt doen. Overduidelijk probeert hij hiermee neer te zetten dat je belachelijk veel video moet kijken om aan die datalimiet te komen. Dat probeert hij op een grappige manier duidelijk te maken met die laatste zin. Althans, zo interpreteer ik het. Daarnaast is het niet zo dat hij iemand nou direct beledigt met zo'n zin. Het is niet gericht aan iemand, ofzo.
Maar voor dit soort gevallen hadden we toch repressie? Oei, had ik niet moeten zeggen

edit: Ik heb maar over die laatste zin heen gelezen (met moeite) en hem een +1 gegeven, want ik vind de reactie toch wel erg goed. Overigens gaat hij in zijn reactie wel voorbij aan het feit dat er in één huisgezin meerdere computers zijn (heb twee pubers zitten die elk muziekje dat los en vast zit downloaden). Daarnaast nog twee computers die heel wat uurtjes per dag up zijn....
[ Voor 18% gewijzigd door Pjerry op 31-08-2008 01:12 ]
Pjerry leest de les....
juulie19 in 'nieuws: Samsung: X360-ultraportable lichter dan Macbook Air'
Een 0 lijkt mij meer op zijn plaats.
Van de volgende zie ik de meerwaarde niet:
r0b in 'nieuws: Nederlander wint hoofdprijs in Googles Android-wedstrijd'
[ Voor 17% gewijzigd door Pjerry op 31-08-2008 02:46 ]
Pjerry leest de les....
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ben het gedeeltelijk met je eens. "12" dingetjes" gaat hij mee in de fout, aan de andere kant mag hij die opvatting natuurlijk wel hebben. Het "lijkt" sterk op fanpost, maar tegelijkertijd zet hij wel de nodige vraagtekens bij dingen die door iedereen als zoet koek geslikt wordt.gambieter schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:42:
Waarom staat t-h in 'nieuws: Samsung: X360-ultraportable lichter dan Macbook Air' eigenlijk op +1? De hele post is nogal fanboy-achtig zonder echte argumenten, en het gebruiken van termen als "trieste 12" dingetjes". Verder wat anti-Windows vlammetjes over het moeten draaien van een virusscanner dat een uur batterijtijd gaat kosten.
Iig geval was het voor mij een eye-opener om je af te vragen of idd al die aansluitingen echt wel een pluspunt zijn.
Daarom van mij een +1.
(P.S. ik heb geen Mac en ik ben erg objectief naar producten, m.a.w. ik kies het product dat op dat moment het beste is volgens mij, ongeacht het merk).
edit. Ik zie dat uur-batterijtijd niet als Windows-flame. Virusscanners gebruiken gewoon veel stroom omdat ze zich overal "mee bemoeien".
[ Voor 6% gewijzigd door Pjerry op 31-08-2008 02:56 ]
Pjerry leest de les....
Deze alinea is gewoon zonde van de reactie, teveel fanboyism. En dat verhaal over 1 Gigabyte geheugen is gewoon niet waar, ik heb al 2 jaar een PC met 1 GB geheugen en Vista draaien en die draait ondanks de virusscanner perfectAfijn. De titel zegt het al, deze laptop is lichter dan de MacBook Air. Dat is dan ook het enige voordeel. Verder is het dikker, ontbreekt multi-touch besturing, heeft het teveel aansluitingen (die het dikker maakt) en zit er Windows Vista op ipv Mac OS X. En met één gigabyte geheugen mag je blij zijn als Vista en de beveiligingssoftware opgestart zijn en je systeem niet direct al traag wordt omdat er geen geheugen meer beschikbaar is.
[ Voor 72% gewijzigd door Jorrit op 31-08-2008 03:03 ]
Als gebruiker van zo'n lichte laptop kan ik je verzekeren dat ik maar al te vaak een LAN-poort nodig heb en 2 USB poortenPjerry schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 02:53:
[...] maar tegelijkertijd zet hij wel de nodige vraagtekens bij dingen die door iedereen als zoet koek geslikt wordt.
Maar bij het modereren van de post gaat het toch niet om het beste product, maar om de toon, argumenten en onderbouwing? Veel meer dan de herhaling van de Apple-reclame en wat negatiefs over Windows laptops staat er niet in(P.S. ik heb geen Mac en ik ben erg objectief naar producten, m.a.w. ik kies het product dat op dat moment het beste is volgens mij, ongeacht het merk).
Goed, ik heb mijn zegje gedaan en zie wel hoe de moderatie uitvalt.
p.s. mag zelfkritiek ook? +1 voor gambieter in 'nieuws: Samsung: X360-ultraportable lichter dan Macbook Air' is ook wat veel, ik reageer op de desbetreffende post en ben ook wat cynisch met een bling bling opmerking (waar ik trouwens wel achter sta)
[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 31-08-2008 03:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, ik bedoelde met mijn opmerking, dat ik het niet een +1 vind omdat ik een fan van Mac ben. Verder niets. Dus je opmerking is terecht en sta ik ook achter.gambieter schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:04:
[...]
Maar bij het modereren van de post gaat het toch niet om het beste product, maar om de toon, argumenten en onderbouwing? Veel meer dan de herhaling van de Apple-reclame en wat negatiefs over Windows laptops staat er niet in.
Goed, ik heb mijn zegje gedaan en zie wel hoe de moderatie uitvalt.
p.s. mag zelfkritiek ook? +1 voor gambieter in 'nieuws: Samsung: X360-ultraportable lichter dan Macbook Air' is ook wat veel, ik reageer op de desbetreffende post en ben ook wat cynisch met een bling bling opmerking (waar ik trouwens wel achter sta)
Er zit idd meer flame en fan in de reactie dan ik aanvankelijk dacht/gelezen had.
* Pjerry gaat zijn +1 nog eens ernstig kritisch bekijken
Jouw post had ik al met een +1 gemod.... als dat een antwoord is op je vraag
Pjerry leest de les....
Open deur + flame, weinig bijzonders.Elke kleinere laptop wordt sinds de introductie van de MacBook Air op tweakers met een nieuwsbericht ontvangen en in de titel al vergeleken met de MacBook Air. Dit keer is er écht een model wat zich kan meten aan de MacBook Air, tot voorkort waren het allemaal van die trieste 12" dingetjes.
Teveel aansluitingen is wat mij betreft toch wel het fanboy-argument van het jaar, op deze manier kan je van elke spec wel een minpunt maken. Vista vs OS-X hoeft ook geen minpunt te zijn, ligt aan je persoonlijke voorkeuren of mogelijkheden en dat laatste is zoals gezegd niet waar. Enige punt is dus de multi-touch besturing.Afijn. De titel zegt het al, deze laptop is lichter dan de MacBook Air. Dat is dan ook het enige voordeel. Verder is het dikker, ontbreekt multi-touch besturing, heeft het teveel aansluitingen (die het dikker maakt) en zit er Windows Vista op ipv Mac OS X. En met één gigabyte geheugen mag je blij zijn als Vista en de beveiligingssoftware opgestart zijn en je systeem niet direct al traag wordt omdat er geen geheugen meer beschikbaar is.
Onderweg wil je ook wel eens wat meer dan alleen je usb-stick aansluiten, bijvoorbeeld je umts modempje, lijkt me dus niet echt een argument. Daarnaast hebben niet alle klanten WiFi dus dan lijkt het ontbreken van een ethernetpoort me een crime.Wat betreft de aansluitingen. Dit soort computers zijn voor onderweg. Voor in de trein, in het vliegtuig, op bezoek bij klanten, in vergaderingen, even een uurtje op kantoor (waar nog wel een desktop staat). Het komt eigenlijk nooit voor dat er dan een tweede usb aansluiting nodig is. Dat gedoe met zoveel apparaten op je computer aansluiten komt thuis of op kantoor met de desktop wel. Niet op de mobiele laptop. Veel apparaten werken namelijk wel via bluetooth.
Maar waarom geef je het dan wel als argumentDaarmee bedoel ik niet dat de MacBook door het lagere aantal aansluitingen beter is, maar wil ik louter aangeven dat meer aansluitingen geen verkoopargument zijn in deze branche (een nichemarkt).
Als je batterij-tijden op deze manier gaat vergelijken is het einde natuurlijk zoek, ik geloof apple maar samsung niet, dus apple is beter. Vervolgens wordt er voor het gemak 6 uur van de fabrieks-opgave afgehaalt, dan nog een uur voor de virusscanner en vervolgens verdwijnt er op magische wijze nog 3 uur, lijkt me geen sterke argumentatie.Ook de batterijduur zal ook weinig uitmaken. De MacBook Air zegt 5 uur te halen, en haalt dat ook wel. Deze zegt, afhankelijk van de toepassing zes-tien uur mee te kunnen gaan. Tien uur zal wel met Windows opgestart niks doen zijn, de virusscanner erbij starten zal wel een uur minder worden, en als je hard gaat werken zal het verschil wel helemaal kleiner worden. Ik denk dat de 5 uur die de Air biedt voor deze markt wel genoeg is, en een uurtje meer niet doorslaggevend zal zijn.
Voegt niets toe.Het zal in deze markt wel zo gaan... "kan ik Mac OS X gebruiken, of wil ik dat?" Bij NEE koopt men deze Samsung.
Blijft over, de laptop is dikker en heeft geen multitouch besturing.
Mee eens, een magere nul imo.J.J.K. schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 03:21:
Als niemand bezwaar heeft ontleed ik de post even om te kijken welke argumentatie hij nu eigenlijk bevat. Misschien een beetje overdreven maar lijkt me wel intressant om even naar te kijken.
[...]
Open deur + flame, weinig bijzonders.
[...]
Teveel aansluitingen is wat mij betreft toch wel het fanboy-argument van het jaar, op deze manier kan je van elke spec wel een minpunt maken. Vista vs OS-X hoeft ook geen minpunt te zijn, ligt aan je persoonlijke voorkeuren of mogelijkheden en dat laatste is zoals gezegd niet waar. Enige punt is dus de multi-touch besturing.
[...]
Onderweg wil je ook wel eens wat meer dan alleen je usb-stick aansluiten, bijvoorbeeld je umts modempje, lijkt me dus niet echt een argument. Daarnaast hebben niet alle klanten WiFi dus dan lijkt het ontbreken van een ethernetpoort me een crime.
[...]
Maar waarom geef je het dan wel als argument
[...]
Als je batterij-tijden op deze manier gaat vergelijken is het einde natuurlijk zoek, ik geloof apple maar samsung niet, dus apple is beter. Vervolgens wordt er voor het gemak 6 uur van de fabrieks-opgave afgehaalt, dan nog een uur voor de virusscanner en vervolgens verdwijnt er op magische wijze nog 3 uur, lijkt me geen sterke argumentatie.
[...]
Voegt niets toe.
Blijft over, de laptop is dikker en heeft geen multitouch besturing.
This too shall pass
Overtuigd
Pjerry leest de les....
Dubbel post, maar wel 'binnen de tijd', mag toch wel +1 zijn?
Programeurs met aan autistisme of ADHD op zadelen, en het geheel als potentiële moordenaars aanmerken. BRRRRrrr, -1!
Verwijderd
nee, want de laatste zin slaat nergens op:Dorus806 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:50:
Potentiële +2? Ik twijfel een beetje, maar vind hem wel in de buurt komen.
van mij een nulOverigens kan je het beste eerst jezelf aan de drugs helpen hier, dan word je hier in NL ontoerekeningsvatbaar verklaard...
nog afgezien van het feit dat er wel meer dingen niet kloppen in zijn verhaal
in principe wel lijkt mij, hij had het wel even mogen vertalenDorus806 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:50:
Dubbel post, maar wel 'binnen de tijd', mag toch wel +1 zijn?
ook -1 van mijDorus806 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:50:
Programeurs met aan autistisme of ADHD op zadelen, en het geheel als potentiële moordenaars aanmerken. BRRRRrrr, -1!!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 13:46 ]
+1 m.b.v. ^Dorus806 schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:50:
Potentiële +2? Ik twijfel een beetje, maar vind hem wel in de buurt komen.
+1 gegeven, na twijfelen.Dubbel post, maar wel 'binnen de tijd', mag toch wel +1 zijn?
Nee, poster zegt dat mensen die slimmer dan gemiddeld zijn iets afwijkends hebben, naast het slim zijn. Inderdaad net als autisten. De onderbouwing mankert helaas wat. -> 0.Programeurs met aan autistisme of ADHD op zadelen, en het geheel als potentiële moordenaars aanmerken. BRRRRrrr, -1!
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 31-08-2008 13:48 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
onzin natuurlijkIk denk dat de beste programmeurs ergens psychologisch niet helemaal in orde zullen zijn. Bijvoorbeeld autistisme, of ADHD zal vaker voorkomen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 14:07 ]
Volgens de FAQ hoort zo'n reactie in principe op 0, dus wie geeft hem in 's hemelsnaam een +1? Waarschijnlijk omdat het een lap tekst is, maar niet elke enorme lap is een +1 waard....
Die +2's zijn imho modmisbruikers, onwaarheden horen never nooit niet op een +2 thuis.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 31-08-2008 14:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
Onzin omdat? Heb jij wel statistieken? Wat is jouw definitie van psychologisch gezond? Is die definitie ook de definitie van experts? Hij doelt in zijn post niet op de beste 10% van de programmeurs, maar op genieen, de beste 0.01% (of iets dergelijks), en hij denkt dat genieen best weleens psychische problemen kunnen hebben. Over die claim mag je discussieren, zijn onderbouwing is zwak en dat maakt het voor mij een nul.
This too shall pass
Verwijderd
vanwege de laatste zin is een -1 ook nog verdedigbaar imho
OMG, het is nog vroeg. Sorry, had niet gezien dat jij hem al gepost hadVerwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:16:
Ik had al een nul gegeven zie hier Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel IX"
vanwege de laatste zin is een -1 ook nog verdedigbaar imho
Virussen? Scan ze hier!
Met genieen en geestesziekten, dat is wat anders.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 14:19:
[...]
omdat hij een directe relatie legt met goede programmeurs en bepaalde geesteziekten
This too shall pass
Verwijderd
Is toch gewoon een dikke 0?
Edit: Ben ik ook weer te streng om alle reacties met "mijn quiz score is...." op -1 te willen zetten ?
@wildhagen, jij bent erg snel
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 14:31 ]
Virussen? Scan ze hier!
Die +2 heeft zichzelf geedit, en dat laatste gedeelte slaat idd. nergens meer op. Echter laat ik hem zelf op +2 staan ivm de rest van de post die wel doordacht is.Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 13:37:
[...]
nee, want de laatste zin slaat nergens op:
[...]
van mij een nul
nog afgezien van het feit dat er wel meer dingen niet kloppen in zijn verhaal
[ Voor 54% gewijzigd door Dorus op 31-08-2008 14:35 ]
Verwijderd
edit: Ah, gears of war niet voor pc. Ach ja, op zich doe je er weinig aan, maar daar zitten echt mensen die niet snappen hoe de 'grote wereld' werkt en ontzettend simplistish en vooral ook hardline principieel reageren terwijl dat helemaal nergens mee te maken heeft.
Laat maar, ik erger me gewoon aan dat soort nonsens.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2008 16:20 ]
Verwijderd
je kan ook je modstatus activeren, heb je zelf ook nog een vinger in de papVerwijderd schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 15:32:
Zijn gamers per definitie lompe imbecielen? Wil iemand nog eens heel streng door die thread gaan (helemaal)
edit: Ah, gears of war niet voor pc.
Laat maar, ik erger me gewoon aan dat soort nonsens.
t-h staat nu op 0;
Potentiële +2: Nee! +1 is voldoende, dat er dingen niet kloppen moet je een reactie op geven en niet afstraffen met de moderatie, dat is namelijk mismodden. Zijn reactie is netjes opgebouwd, en voor zover ik weet wel degelijk kloppend.
Die dubbelpost mag dus ook op +1 en die laatste is idd alles over 1 kam scheren en dat is dus trollen richting een beroepsgroep: -1!
BTW: verversen moet ik soms eens wat eerder doen!
[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 31-08-2008 19:28 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dit topic is gesloten.