Het kleine-mismoderatietopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.781 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Boeboe schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:08:
even eerlijk, er staan veel ergere berichten in die draad.
Mwah, dit is toch wel een van de slechtste reacties uit die hele thread hoor.

En al was dat niet zo, dat een ander een slechter bericht post mag niet uitmaken voor de moderatie van deze reply.

Mijn -1 blijft onverminderd staan iig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je moet hem sowieso niet gaan vergelijken met andere. Er is al een hele conversatie geweest over M$ en het is automatisch een troll. Het is niet automatisch een -1 altijd, maar in dit geval wel.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:07:

Wat trouwens te doen met al die mensen die menen hun ervaring met Vista te moeten delen? Behoorlijk irrelevant voor het artikel, maar sommige reacties zijn wel weer gewoon onschuldig.
Deze: Mektheb in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' mag overigens wmb naar -1. Die is écht loos.
Ervaringen in dat topic zijn gewoon offtopic en daarom in mijn ogen -1 mits ze erg onschuldig zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bor de Wollef schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 16:13:
[...]

Ervaringen in dat topic zijn gewoon offtopic en daarom in mijn ogen -1 mits ze erg onschuldig zijn.
Ben ik met je eens, maar ik vind het opzich wel lastig om ergens een grens te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Vanuit het zonnige zuiden, met een 64 Kb lijntje (volgens mij ;) ) waar ook nog eens 160 bungalows op zitten.... weer eens een kleine mod-bijdrage van mij.
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:57:

ik kan sowieso de meerwaarde niet ontdekken, dus een nul van deze kant
edit:
geldt ook voor deze trouwens
EdwinB in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008'
Zelfs in een redactielog kan ik geen meerwaarde ontdekken; ook een nulvan mij.

@Misterdoom
bschelst in 'nieuws: Bipt geeft Belgacom boete'

Ik vind deze post maar een 0 ipv een +1 door het feit dat hij t€l€n€t schrijft..en zover ik me kan herinneren heb ik nooit een reclame gezien die zegt dat digitale tv gratis is(toch niet op de manier waarop hij het beschrijft )
Jammer zou hem zo een +1 geven, maar zijn schrijfwijze voor telenet maakt het absoluut een nul.

@Dutchcow }:O
Whieee in 'nieuws: HP werkt aan goedkope variant op Mini-Note-umpc'

Een +2 vind ik wel een mis mod voor deze reactie, een +1 is ook erg positief gemod, zelf geef ik er een nulletje voor.
Een +1 vind ik toch wel op zijn plaats.

@leonpwnr1
ReseTTim in 'redactieblog: De opbouw van Campzone 2008' staat op +2 maar ik vind het een +1. Zo nuttig is zijn info niet. Om eerlijk te zijn boeit het mij geen rukt op welke LAN's hij is geweest.

Edit 19:02 - nog een klein kickje nodig naar de +1, wie helpt?
Ondanks dat de doelstelling ruim gehaald is ;) toch nog maar een extraatje erbij gedaan.
P.S. mooie foto trouwens.....

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Wat een volwassen post toch!
Dit verdient wat mij betreft een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Flames en geen inhoud.. dus een dikke -1. En daar staat ie dan ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Toen ik hem tegenkwam hadden 3 mensen hem een 0 gegeven :S

Het lijkt wel of daar mensen tussen zitten die niet lezen , maar gewoon alles papegaaien.

[ Voor 3% gewijzigd door MuisM4t op 26-07-2008 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

MuisM4t schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:19:
[...]

Dit verdient wat mij betreft een -1.
Jammer dat ik niet lager kan geven dan -1 ;)

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
In den beginne van tweakers.net werd Microsoft ook erg afgebrand en als M$ en Mikroschoft aangeduid, en tegenwoordig is een woordspeling M$ ipv MS al een trol. Vind het wel grappig dan in een aantal jaar iets wat door tweakers.net (Femme) zelf gepost werd nu een no-no is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Dat is al vaker voorbijgekomen :)

BAWLS in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
Niet bepaald een relevante post. Nulletje lijkt me meer dan hoog genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Laatst online: 18-09 08:25
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:22:
offtopic:
In den beginne van tweakers.net werd Microsoft ook erg afgebrand en als M$ en Mikroschoft aangeduid, en tegenwoordig is een woordspeling M$ ipv MS al een trol. Vind het wel grappig dan in een aantal jaar iets wat door tweakers.net (Femme) zelf gepost werd nu een no-no is.
offtopic:
Ik denk dat ze zich gerealiseerd hebben dat het gewoon fout is om M$ te zeggen ipv MS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Vind de +1 in Rafe in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' wel wat overdreven. Argumenten al tig keer langs zien komen.

Voor mij gewoon een 0.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:35:

BAWLS in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
Niet bepaald een relevante post. Nulletje lijkt me meer dan hoog genoeg.
Mee eens. Hij heeft echter nog wel een zetje nodig :)

Wat betreft een eerdere reactie, namelijk deze, die kan ook nog wel een extra zetje richting -1 gebruiken. Het was al een troll, maar hij heeft hem nu ge-edit waarbij hij, op een mijns insziens onvriendelijke manier, iemand aanspreekt (laatste zin van de edit).

Toch zijn er minstens 3 "experts" die hem een +1 geven. Een 0 is nog op het randje te verdedigen, maar een +1, dan heb je volgens mij het mod-systeem nog niet helemaal begrepen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

wildhagen schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:46:
[...]

Mee eens. Hij heeft echter nog wel een zetje nodig :)

Wat betreft een eerdere reactie, namelijk deze, die kan ook nog wel een extra zetje richting -1 gebruiken. Het was al een troll, maar hij heeft hem nu ge-edit waarbij hij, op een mijns insziens onvriendelijke manier, iemand aanspreekt (laatste zin van de edit).

Toch zijn er minstens 3 "experts" die hem een +1 geven. Een 0 is nog op het randje te verdedigen, maar een +1, dan heb je volgens mij het mod-systeem nog niet helemaal begrepen...
Bawls vind ik een moeilijk geval. Ik vind hem toch wel wat meerwaarde hebben en het is imo een correcte reactie. Ik vind een +1 verdedigbaar.

Wat rj1023 betreft, heeft hij inhoudelijk gelijk. M$ vind ik een beetje op een heksenjacht gaan lijken, hoewel ik het gebruik absoluut niet steun. De sneer op het eind doet idd de deur dicht en zorgt ondanks de goede reactie (in het begin) voor een -1 van mij (ik had aanvankelijk een 0 vanwege bovenstaande argumentatie).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat vinden jullie van deze reactie in de inmiddels beruchte newspost?

Ik vind het niet meer dan wat ranting en generalisatie en dus -1. En het ironische is net dat-ie oproept anderen te respecteren, maar het intussen zelf ook niet doet.

Een +2 op die post is imho een regelrechte mismod.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een grote rant. Zelfs al heeft het wat inhoudelijks, het vervaagt bij het taalgebruik. Ik vind het een -1, en daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wildhagen schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:22:
Wat vinden jullie van deze reactie in de inmiddels beruchte newspost?

Ik vind het niet meer dan wat ranting en generalisatie en dus -1. En het ironische is net dat-ie oproept anderen te respecteren, maar het intussen zelf ook niet doet.
Een in mijn ogen zeer duidelijke -1. Ranting, generalisatie, "Zeiken", onnodig bold gebruik en een zeer nagatieve toon zonder echt goed onderbouwd te blijven.

De gemiddelde score van 0,1 van deze poster is ook best knap trouwens :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 26-07-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Bor de Wollef schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 20:28:
[...]

Een in mijn ogen zeer duidelijke -1. Ranting, generalisatie, "Zeiken", onnodig bold gebruik en een zeer nagatieve toon zonder echt goed onderbouwd te blijven.

De gemiddelde score van 0,1 van deze poster is ook best knap trouwens :P
Zijn 0,1 score is idd knap. Als je ziet dat een groot deel van zijn reacties betrekking hebben op v&a! Ik heb zoëven "snel" (nog steeds Zuid-Frankrijk :) ) een aantal reacties van hem gescand en die zijn allemaal inhoudelijk correct en zeer opbouwend.

In de hierboven aangehaalde reactie hebben we te maken met iemand die op zijn ziel is getrapt en daardoor over de rooie gaat. Op een incorrecte manier, daar bestaat geen misverstand over. Maar om hem af te branden slaat ook nergens op. Hij heeft voor een belangrijk deel gelijk, hij gaat de fout in door de generalisatie en door het taalgebruik. Dat is jammer. Inhoudelijk ben ik het niet volledig met hem eens, maar ik kan wel meevoelen. Blijkbaar heeft hij ook de nodige (slechte) ervaringen met Vista. Hij uit het op de verkeerde manier, dus een -1.

Ik vraag me alleen af of dit soort reacties op deze manier bestreden worden. Zou het niet verstandiger zijn als een power- of promod zo iemand persoonlijk benaderd, want we hebben vandaag toch wel een stelletje slechte reacties langs zien komen......

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Waarom scoort iwaarden in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' een -1. Imo gewoon een 0 reactie.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alles wat er staat is dat hij Vista niet goed vindt en hij dus XP gebruikt. Totaal irrelevant en inhoudsloos. Imo dus een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:42:
Alles wat er staat is dat hij Vista niet goed vindt en hij dus XP gebruikt. Totaal irrelevant en inhoudsloos. Imo dus een -1.
Dan maar 95% op -1 zetten :) .

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:42:
Klopt, totaal irrelevant en offtopic en daarom -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 21:17
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' <-- Duidelijker kan een -1 toch niet!
(en dan hoe hij zegt dat vroeger alles beter was, terwijl hij zelf geregistreerd is op "Woensdag 12 maart 2008" :? )

EDIT: Sorry, zoals hierbeneden mij duidelijk werd heb ik niet goed gekeken. Deze reactie stond allang goed! :X

[ Voor 16% gewijzigd door Heikanu op 27-07-2008 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek Enorme hoeveelheid aan mismods (de +2's en -1's vliegen mij om de oren). Volgens mij een aardig topic om de nodige zaken op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daarom heeft ie ook alleen maar -1 mods. Dus geen mismod. Ik kan verder ook geen kloontjes vinden, dus dat lijkt me verder wel prima zo.
vgroenewold schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:57:
nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek Enorme hoeveelheid aan mismods (de +2's en -1's vliegen mij om de oren). Volgens mij een aardig topic om de nodige zaken op te ruimen.
Die draad is bijzonder lastig om te modereren. Er zitten een hoop meningmodders bij heb ik het idee. Ik ben er al een aantal keer langsgelopen en elke keer ontdek ik weer mismods. Meeste heb ik tot nu toe recht kunnen zetten door er 5 puntjes op te smijten...

[ Voor 70% gewijzigd door RoD op 26-07-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Heikanu schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:47:
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' <-- Duidelijker kan een -1 toch niet!
(en dan hoe hij zegt dat vroeger alles beter was, terwijl hij zelf geregistreerd is op "Woensdag 12 maart 2008" :? )
Nou op -1 staat hij duidelijk ---> dus geen mismod!

btw: Kan zonder lid te zijn al zeer lang op T.net rond hangen.

/edit
Oeps reactie van RoD gemist (ja die verbinding....)

[ Voor 5% gewijzigd door Pjerry op 26-07-2008 23:14 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd in 'nieuws: Google doorbreekt grens van 1 biljoen geïndexeerde url's'
Legt uit hoe je de registratie op sommige forums kunt omzeilen, valt dit nog binnen de policy van Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

De reactie Ackermans1973 in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' heeft de volgende scores:
+2 2x
+1 8x
0 9x (waarvan 2x van mij)
-1 1x
gemid: +0,6

een 0 lijkt mij rijkelijk beloond voor deze "ervaringsreactie" zonder veel nieuwe inzichten...

[ Voor 3% gewijzigd door Pjerry op 26-07-2008 23:54 ]

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In dat Vista-draadje heb ik nog eens wat reacties langsgelopen, en het valt me op dat er veel reacties bij zijn die échte mismods gekregen hebben. Wellicht dat de PowerMods nog wat modders hun rechten willen ontnemen nav dit draadje.

Daarnaast:
CH4OS in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
Klein stukje met weinig inhoud waar ik een 0 voor zou willen geven, maar kent daarnaast een behoorlijk stuk wat absoluut niet op de FP thuishoort, dus wmb een -1. Toch krijgt die reactie 15x +1 en niks anders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Pjerry schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:53:
De reactie Ackermans1973 in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' heeft de volgende scores:
+2 2x
+1 8x
-1 1x

een 0 lijkt mij rijkelijk beloond voor deze "ervaringsreactie" zonder veel nieuwe inzichten...
Ik heb hem ook op 0 gemodereerd maar blijkbaar heeft het nog een extra duwtje nodig ;)
RoD schreef op zondag 27 juli 2008 @ 00:07:
In dat Vista-draadje heb ik nog eens wat reacties langsgelopen, en het valt me op dat er veel reacties bij zijn die échte mismods gekregen hebben. Wellicht dat de PowerMods nog wat modders hun rechten willen ontnemen nav dit draadje.

Daarnaast:
CH4OS in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
Klein stukje met weinig inhoud waar ik een 0 voor zou willen geven, maar kent daarnaast een behoorlijk stuk wat absoluut niet op de FP thuishoort, dus wmb een -1. Toch krijgt die reactie 15x +1 en niks anders :X
Helemaal eens!

* Death1ord voegt er 2x -1 bij ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Death1ord op 27-07-2008 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--Niels-- schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:40:
Verwijderd in 'nieuws: Google doorbreekt grens van 1 biljoen geïndexeerde url's'
Legt uit hoe je de registratie op sommige forums kunt omzeilen, valt dit nog binnen de policy van Tweakers?
Wat is daar mis mee? Ik geef antwoord op een vraag en wat achtergrond informatie omtrent het onderwerp, volgens mij is het ook niet illegaal als ik mijn browsers agent verander in een crawler of bot zodat ik een forum kan lezen zonder me te registreren, en ook bugmenot is wel bekende en legale website. En zeker niet tegen de policy van tweakers.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
leuk verhaaltje, maar ik zie de meerwaarde niet(dat UAC uitgeschakeld kan worden, dat wisten we natuurlijk al hier) staat ook een +2 bij :?
BurningSheep in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'
deze heb ik, na enige twijfel een -1 gegeven en
de reactie daarop ook(zonder twijfel), die +2 mag wel even nagekeken worden

edit: in dit draadje hou ik op met de mismods te posten hier, maar er komen aardig wat modders in aanmerking om de FAQ eens duizend keer over te schrijven

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

0, -1, -1 heb ik gegeven. Die eerste heeft inderdaad geen meerwaarde, en die andere twee hebben gewoon geen inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjerry schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 23:53:
+2 2x
+1 8x
-1 1x

eigenlijk gewoon een onzinpost, ik neig naar de -1(nog niet gedaan trouwens)
edit: toch maar -1 gegeven vanwege deze zin:
Vista IS gewoon sneller.
wat moet ik daar nou mee

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik zie dat deze reactie nog niet recht is gezet: Verwijderd in 'Microsoft houdt 'vista-haters' voor de gek'

De modificatie vind ik echter verschrikkelijk:
Score #
+2 Must-read 1
+1 Meerwaarde 3
0 Neutraal 18
-1 Ongewenst 18

Ik heb hem op ongewenst gezet, want het slaat nergens op. Het is iemand uitdagen op een reactie wat in mijn ogen niet gewenst is.
Het voegt ook helemaal niets toe.

En mijn excuus ik zie hem hier ook in een post staan, maargoed wilde het eigenlijk ook melden wat ik ervan vind.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 02:24
CH4OS in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' lijkt me gewoon plain totaal offtopic?
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' u vraagt wij draaien?

[ Voor 19% gewijzigd door Jorrit op 27-07-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, en een beetje ranterig ook. Had hem al een -1 gegeven, want meer verdient die imho niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

done!
wel geinige nick, dat dan weer wel

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die had ik al op -1 staan, maar dat schiet nog niet echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 02:24
Crysania in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' flame op de man lijk me ook een -1 waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En de figuren die daar een +1 geven mogen wel eens nagekeken worden :X Die reactie heeft trouwens nog wel een aantal tikjes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand de reacties van "Alexander01" in nieuws: Britse regering: 80 procent minder filesharing in 2011 nog eens nalopen, ik vind de meeste van zijn reacties -1 mede door het taal gebruik; uitroeien, klootjesvolk, etc, etc.

Aan zijn post geschiedenis te zien doet hij dit wel vaker in dit soort topics, omdat hij ex-scener claimt te zijn voelt hij zich beter dan de rest en laat dit ook zien in de reacties, vind dat maar trollerig/flamerig en heb voor de meeste reacties van hem niet meer dan een -1 over.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zo, daar hebben we idd iemand die gister een verkeerd pilletje genomen heeft. Termen als "uitschot", "uitroeien", "klootjesvolk" en meer van dat fraais mag idd wel met een -1 beloond worden ja.

Misschien dat iemand (powermod, admin) hem eens erop kan aanspreken dat dit soort dingen idd niet helemaal de bedoeling zijn op de FP. Zeker gezien zijn totaalscore en gemiddelde score per reactie.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 27-07-2008 14:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de reactie van Ali Bahbah is toch niks mis, ik geef hem groot gelijk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:26:
[...]

Met de reactie van Ali Bahbah is toch niks mis, ik geef hem groot gelijk... :P
Wel een hoop mis mee. De halve reactie gaat over moderatie-geleuter, dat hoort daar niet thuis.

En daarnaast, hij wil een -1, zie de laatste regel. Wat is er mis mee om hem te geven waarom hij vraagt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nja whatever, vind dat hij wel een punt maakt...

Eigenlijk best nutteloos topic dit... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 14:32:
Eigenlijk best nutteloos topic dit... :z
Best wel nutteloze reactie hier.

[ Voor 96% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2008 14:48 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, die -1 is van mij. Reden trolling. In de eerste alinea word een beschuldiging (verdraaien van feiten) gedaan, zonder onderbouwing.

Daarbij opgeteld de troll in de twee alinea, waarin MS van omkoping/sponsoring van T.net word beschuldigd (en dus de objectiviteit van t.net in twijfel getrokken word). Eveneens: zonder onderbouwing.

En de allerlaatste regel komt ietwat trollerig over.

Daarom heb ik er een -1 van gemaakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
GDo0: Ik zou de mod-faq even doornemen, dan wordt het allemaal wat duidelijker aangaande wat een mismod is en wat niet. Link: reviews: Tweakers.net moderatie faq Daarmee in de hand, is het vrij duidelijk hoeveel mismods er wel niet in dat Vista-draadje voorkomen. Nogmaals en RoD lijkt dat ook te vinden, uitstekende kans om de mod-lijst eens wat op te schonen.

[ Voor 32% gewijzigd door vgroenewold op 27-07-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, duidelijke -1 want, uit de post:
Het enige jammere is dat op (gesponserde) pro Microsoft sites zoals tweakers.net nu elke vorm van kritiek zal worden afgedaan als "hersenloos haten"
dat is ranten/trollen en dus ongewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek Apart dat draadje. Alles met +1 is pro Vista en de -1 tegen Vista. Wou het alleen even melden geen zin om te onderbouwen en voorbeelden te geven... het blijft gewoon erg apart. Wat dat betreft is Mogelijkheid om heel het modsysteem te verbergen! een goed idee om je er niet meer aan te ergeren en een gekleurde mening van blijkbaar een bepaalde groep mensen voorgoed te verbergen. Komt de geloofwaardigheid van onafhankelijkheid ook wat meer ten goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:05:
Alles met +1 is pro Vista en de -1 tegen Vista.
Zeer zeker niet hoor. Ik zie voldoende anti-Vista meldingen op +1 staan en pro-Vista op -1. Is helemaal niks mis mee.

Een reactie die een +1 of een -1 verdient krijgt die gewoon, ongeacht de inhoud. Dat is overigens allemaal keurig in de mod-FAQ na te lezen.
Wou het alleen even melden geen zin om te onderbouwen en voorbeelden te geven...
Wat is dan het nut van de melding? Op deze manier komt het ietwat ranterig en trollerig over wat je nu doet namelijk.

Om het draadje onder de aandacht te brengen is iig niet nodig, want dat is al herhaaldelijk gedaan in deze post.

Als je één specifieke post bedoelt waarvan jij vind dat die mis-modded is kan je die overigens gewoon in dit topic plakken, daar is het topic voor.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 27-07-2008 18:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook bedoeld als ranterig en trollerig, hoe moet je anders je duidelijk maken dat het niet in orde is. En er zijn vast een heleboel meer mensen maar de hoop inmiddels allang hebben opgegeven hun ongenoegen te uiten op het modsysteem. Complete verhalen met meer dan 1 alinea op -1 als het tegen Vista is. Zet het dan gewoon hooguit op 0.

Reacties met woorden als klootzak, godverdomme, puur op een persoon spelen etc, dat zijn de dingen die op -1 of -2 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:16:
Het is ook bedoeld als ranterig en trollerig, hoe moet je anders je duidelijk maken dat het niet in orde is.
Door concrete voorbeelden te geven, zodat de mensen die dit topic lezen er naar kunnen kijken en corrigeren indien nodig.
Complete verhalen met meer dan 1 alinea op -1 als het tegen Vista is. Zet het dan gewoon hooguit op 0.
Complete verhalen kunnen idd op -1 staan, maar echt niet omdat ze pro- of anti-Vista zijn. Wel omdat het bijvoorbeeld een rant is, een troll, een flamebait, of als de poster anderen aanvalt.

Nogmaals: de redenen waarom een post een bepaald niveua verdient (of dat nu -1 of +2 is) zijn gewoon voor iedereen na te lezen in de mod-FAQ.
Reacties met woorden als klootzak, godverdomme, puur op een persoon spelen etc, dat zijn de dingen die op -1 of -2 moeten.
O.a., maar zeker niet alleen. Ook andere vormen van ongewenst gedrag (trolls, rants, flames) horen daar thuis. Wederom in de mod-FAQ te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Het is ook bedoeld als ranterig en trollerig, hoe moet je anders je duidelijk maken dat het niet in orde is. En er zijn vast een heleboel meer mensen maar de hoop inmiddels allang hebben opgegeven hun ongenoegen te uiten op het modsysteem. Complete verhalen met meer dan 1 alinea op -1 als het tegen Vista is. Zet het dan gewoon hooguit op 0.

kan je wat voorbeelden geven, als het +1 of 0 waard is dan zal ik ze een handje helpen. Verder snap ik niet zo goed dat je juist in dit topic begint te klagen. Het hele idee van dit topic is om mismoderaties weg te werken ;). Als je een beter idee hebt om het modsysteem te verbeteren dan ben je meer dan welkom om je idee te presenteren. Vergeet niet even te zoeken naar topics over dit onderwerp uit het verleden, aangezien het modsysteem wel vaker ter discussie staat.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou idd, geef even aan welke het zijn, gaan we er iets aan doen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ByteDelight in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' dat is nu precies wat er fout is maar gaat door zijn mening naar -1 puur en alleen omdat die persoon een vrij harde taal hanteert (dat het een post tegen Vista is laten we dan maar even achterwege) en zo een makkelijke prooi is voor modders om een "terechte" -1 te geven?

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' -1 - Dat is imho wel weer terecht, doorzeveren op iets wat eerder al gezegd was. En waar de eerste nog enigszins ontopic was mbt het nieuwsartikel kun je hier niets in terug vinden.

THID in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' +1 - Er zit gewoon dezelfde trol(len) in (alleen veel subtieler) naar mensen die niets moeten hebben van Vista als sommige -1 reacties waar Vista 'haters' uitleggen waarom zij Vista niks vinden.

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' -1 - die gast geeft gewoon zijn mening.

ach je kunt wel bezig blijven met alles te benoemen wat wel of niet een terecht modderatie is. Het is voornamelijk wat ik eerder zei over die 'subtiele' troll van die +1 waar ik het over had. Een negatieve reactie over Vista heeft dan al snel een -1 te pakken, terwijl de positieve +1 krijgt. Dat is wat mij opvalt als je een beetje scanned door de reacties heen. En de zogenaamde Vista 'haters' zijn misschien wat grover in het taalgebruik (kan natuurlijk ook zijn dat negatief makkelijker opvalt) maar moet je iets negatiefs perse zo onderbouwen dat het alleen voor mensen in de politiek of mensen in de advocaten wereld te begrijpen is? Het lijkt alsof de 'haters' 3x meer hun best moeten doen een normale score te krijgen dan de 'pro's'.

tot slot nog even onderstaande 4:

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' 0 - voor mij een hoop geblaat wat maar moeilijk te controleren is of het waar is, 0 lijkt mij prima zo
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' +1 - precies dezelfde post als waar deze user op reageert alleen zegt ie het omgekeerde
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' -1 - deze zie ik dus meer als sarcasme en een subtiele hint naar de twee eerdere (en vooral die +1) om duidelijk te maken dat de cijfers maar moeilijk te controleren zijn. -1 is te zwaar, ik zou het een 0 geven.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' +1 - is gewoon een troll en nutteloze reactie. Sowieso, een +1 voor maar 1 zinnetje waar anderen een -1 krijgen voor meerdere alinea's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:59:
ByteDelight in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' dat is nu precies wat er fout is maar gaat door zijn mening naar -1 puur en alleen omdat die persoon een vrij harde taal hanteert (dat het een post tegen Vista is laten we dan maar even achterwege) en zo een makkelijke prooi is voor modders om een "terechte" -1 te geven?
Sorry, maar die post is een grote rant, en daarom hoort hij op -1, niet omdat-ie anti/pro-Vista is. Overigens was die post al eerder gemeld.
THID in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' +1 - Er zit gewoon dezelfde trol(len) in (alleen veel subtieler) naar mensen die niets moeten hebben van Vista als sommige -1 reacties waar Vista 'haters' uitleggen waarom zij Vista niks vinden.
Een +1 is idd te hoog voor die reactie. Ik heb hem nu een 0 gegeven (had hem nog niet gemod. Een echte troll vind ik hem niet, -1 is het imho niet.
Die kan idd wel op 0, is nu ook uitgedeeld.

Voor wat betreft die onderste 4 ben ik het met je eens, respectievelijk 0, 0, 0 en -1 gegeven, had ze geen van allen nog gemod.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 27 juli 2008 @ 19:17:
[...]

Sorry, maar die post is een grote rant, en daarom hoort hij op -1, niet omdat-ie anti/pro-Vista is. Overigens was die post al eerder gemeld.

[...]

Een +1 is idd te hoog voor die reactie. Ik heb hem nu een 0 gegeven (had hem nog niet gemod. Een echte troll vind ik hem niet, -1 is het imho niet.
[...]

Die kan idd wel op 0, is nu ook uitgedeeld.

Voor wat betreft die onderste 4 ben ik het met je eens, respectievelijk 0, 0, 0 en -1 gegeven, had ze geen van allen nog gemod.
mee eens.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zondag 27 juli 2008 @ 18:59:
Als de openingszin als iets is als "Gotsamme, waarom wordt iedereen die TERECHT wat aan Vista heeft op te merken de mond gesnoerd met dit soort reacties? Hoeveel argumenten moet een gebruiker - hier notabene een tweaker! - hebben om terecht wat tegen Vista te hebben?" dan geloof ik het wel.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' -1 - Dat is imho wel weer terecht, doorzeveren op iets wat eerder al gezegd was. En waar de eerste nog enigszins ontopic was mbt het nieuwsartikel kun je hier niets in terug vinden.
Klassieke -1 indeed.
Keurige eerste alinea, is op weg om een prima ervaringspost te worden..... en dan de tweede alinea..... hooguit 0 dus.
IMO inderdaad een ervaring en best neutraal. Prima nul dus :)
ach je kunt wel bezig blijven met alles te benoemen wat wel of niet een terecht modderatie is. Het is voornamelijk wat ik eerder zei over die 'subtiele' troll van die +1 waar ik het over had. Een negatieve reactie over Vista heeft dan al snel een -1 te pakken, terwijl de positieve +1 krijgt. Dat is wat mij opvalt als je een beetje scanned door de reacties heen. En de zogenaamde Vista 'haters' zijn misschien wat grover in het taalgebruik (kan natuurlijk ook zijn dat negatief makkelijker opvalt) maar moet je iets negatiefs perse zo onderbouwen dat het alleen voor mensen in de politiek of mensen in de advocaten wereld te begrijpen is? Het lijkt alsof de 'haters' 3x meer hun best moeten doen een normale score te krijgen dan de 'pro's'.
In het algemeen gaat het mij allang niet meer wat iemand verwoord maar hoe 'ie het verwoordt. Wanneer het een soort universele rantpartij is dan verdient het geen waardering, is het een opbouwend en voor de lezer neutraal bedoeld stuk dan is het wel waardeerbaar. In beide gevallen is een pro of anti-Vista standpunt mogelijk en beide kanten zouden dus een +2 kunnen krijgen. Ook negatieve replies hebben bestaansrecht maar de aspecten dat het neatief is zou ik altijd onderbouwd willen zien voordat ik weet waar het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Deze is geen meerwaarde vind ik:
meuk: Daemon Tools 4.30.1

Hij leest zelf de root reactie en/of artikel niet goed ;)

edit:
Deze in imho ook niet:
Fred-Erik in 'meuk: Daemon Tools 4.30.1'

[ Voor 19% gewijzigd door Kixtart op 27-07-2008 21:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook mee eens, alle door Lighteye aangedragen posts staan nu goed imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

Kixtart schreef op zondag 27 juli 2008 @ 21:02:
Deze is geen meerwaarde vind ik:
meuk: Daemon Tools 4.30.1

Hij leest zelf de root reactie en/of artikel niet goed ;)

edit:
Deze in imho ook niet:
Fred-Erik in 'meuk: Daemon Tools 4.30.1'
Mee eens, ook 0 van mij.

@ Megaflix in "Het kleine-mismoderatietopic deel IX"
imqqmi in 'nieuws: Wallace & Gromit krijgen game in episodes'
Erwin_Br in 'nieuws: Wallace & Gromit krijgen game in episodes'
harlekein in 'nieuws: Wallace & Gromit krijgen game in episodes'
Ze zijn wel on-topic, maar om nou te zeggen dat ze echt meerwaarde bieden? Een 0 zou er beter staan
Wat mij betreft ook allemaal 0. De tweede kan nog een extra zetje gebruiken...

+1? Volgens mij een echte 0
ten eerste nauwelijks on-topic
ten tweede snapt hij niet waarop hij reageert:
Blorgg in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek' heeft het niet over de aanschafprijs van geheugen, maar over de grens waar Vista 32 tegenop gaat lopen, nl. ca. 3,2 GB. De prijs is dus niet relevant.

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste verdient imo maximaal een 0. Totaal niet ontopic en ook niet echt bijzonder qua inhoud. Die tweede verdient imo ook een 0, en daar staat ie ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wat vinden jullie van deze: manuarmata in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'

Slightly offtopic en gebruik van M$ maar verder redelijk onschuldig. Een krappe 0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:49:
Wat vinden jullie van deze: manuarmata in 'nieuws: Microsoft houdt 'Vista-haters' voor de gek'

Slightly offtopic en gebruik van M$ maar verder redelijk onschuldig. Een krappe 0?
Ik vind een -1 idd wat te zwaar bestraft, nulletje van mij.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Bor de Wollef schreef op maandag 28 juli 2008 @ 08:49:

Ik twijfel zwaar omdat er weer M$ wordt gebruikt....

Ik ga voor de -1 omdat het MS is en niet M$...toch niet moeilijk om dat ook zo te typen :?
Je moet het daarom niet in het belachelijke trekken, maar als je mensen iets wilt leren is toestaan niet de boodschap. Het lijkt mij erop dat zowat iedereen van die M$ wil, maar als je er toch toestaat zal dat nooit lukken.

iig, een -1 is misschien hard, maar ik ben beu gekeken op M$. Moest dit een MS zijn had hij een dikke 0 gekregen!

[ Voor 30% gewijzigd door Death1ord op 28-07-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
-2 daarom ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

De poster van deze reactie in dit artikel mag dan wel microsoft met dollarteken schrijven, maar de inhoud van zijn reactie is imho geen -1 waard, maar meer een 0.

Mochten er meer mods zijn die daar zo over denken, kunnen die me dan helpen om die reactie op een wat hoger niveau te krijgen? :)

En ja, ik weet van de MS met $, maar ikzelf vind dat alleen de posts die gigantisch offtopic zijn en/of Microsoft de grond in stampen echt een -1 verdienen... en dat zie ik in bovenstaande reactie niet echt terug.

[ Voor 26% gewijzigd door mindcrash op 28-07-2008 12:23 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eens, zonder dat had hij van mij wel een +1 gekregen dus nu maar een 0.
(dat schrijven van ms met $ krijg je door een goede reactie laag te modden imho er toch niet meer uit)
Volgens mij komt het steeds minder voor. Een reactie die een 0 waard is zal wat mij betreft een -1 krijgen. Als de reactie in eerste instantie hoger dan een 0 is en bevat verder geen rant/flame (naast $-manier) dan krijgt hij meestal een punt aftrek, maar geen -1.

[ Voor 75% gewijzigd door Kixtart op 28-07-2008 12:26 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Kixtart schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:22:
Eens, zonder dat had hij van mij wel een +1 gekregen dus nu maar een 0.
Ja inderdaad, jammer van die $... maar goed, wellicht krijgen de dollarteken fans binnenkort wel een briljante ingeving, als ze de kwaliteit van hun posts vergelijken met hun eindscore ;)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vraag me af waarom een positieve reply over Vista dan afgesloten moet worden met M$? Niet dat ik er ooit zwaar aan til, maar het komt mij vreemd over.

Het enige wat ik kan verzinnen is dat de user bedrijfspolitiek van MS los heeft gezet van wat een OS is... en dan kan je inderdaad positief zijn over het onderwerp Vista maar negatief over een ander onderwerp, namelijk MS. Alleen is het in deze reply gewoon vreemd. (en ongewenst, maar niet zo dat een -1 noodzakelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Ik had hem inderdaad ongewenst gemod vanwege die M$.
Waarom moest hij/zij dat ene tekentje nou gebruiken? Echt jammer van die post. De inhoud is goed, maar dat ene woord :S

Ik heb overigens mijn mod bijgestelt naar 0, het is inderdaad waar, maar toen ik die post las vond ik het zo stom van diegene dat hij met zo'n post weer die M$ gebruikte.
Nu ja, hij staat gewoon netjes op 0 :P

[ Voor 38% gewijzigd door EDIT op 28-07-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa in dat geval vind ik het wel wat overdreven om alleen omwille van M$-gebruik die post op -1 te zetten, als verder de inhoud goed is. Het is zeker een negatief punt in de post, maar om hem dan direct op -1 te zetten... Het was notabene een pro-MS post.

Overigens vraag ik me dan wel weer af waarom diegene het nodig vond om het als M$ te schrijven. Beetje een gekke gewoonte. Verder vind ik persoonlijk de inhoud niet zo geweldig, aangezien zo'n ervaringenpost in deze context weinig bijdraagt, dus kan ik me een -1 wel voorstellen. Persoonlijk ga ik toch voor de 0 vanwege het onschuldige karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry

Pjerry

En aldus sprak....

mindcrash schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:18:
De poster van deze reactie in dit artikel mag dan wel microsoft met dollarteken schrijven, maar de inhoud van zijn reactie is imho geen -1 waard, maar meer een 0.

Mochten er meer mods zijn die daar zo over denken, kunnen die me dan helpen om die reactie op een wat hoger niveau te krijgen? :)

En ja, ik weet van de MS met $, maar ikzelf vind dat alleen de posts die gigantisch offtopic zijn en/of Microsoft de grond in stampen echt een -1 verdienen... en dat zie ik in bovenstaande reactie niet echt terug.
Met je gehele tekst eens. Overigens staan er nu alleen maar 0-scores in zijn lijstje.....
Gelukkig zie ik hier ook wat genuanceerdere berichten van de pro's en powers m.b.t. het gebruik van de $. Als we nou eens MS als een grote multinational zien, die financieel zijn zaken goed voor elkaar heeft, dan is M$ plots een compliment geworden (vergeten we even de proteststem van de schrijver, want meer is het niet) en kunnen we ons weer op de inhoud gaan richten :).

Pjerry leest de les....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Verwijderd in 'nieuws: Google ziet af van overname Digg'
Wel een nuttige aanvulling, maar met 1 zinnetje is het geen +1, maar eerder een 0.

Bozozo in 'nieuws: Darth Vader en Yoda mogelijk toch tegen elkaar in Soul Calibur IV'
Mammoth in 'nieuws: Darth Vader en Yoda mogelijk toch tegen elkaar in Soul Calibur IV'
Calavoow in 'nieuws: Darth Vader en Yoda mogelijk toch tegen elkaar in Soul Calibur IV'
De discussie over de 'dubieuze' houding van Darth Vader en zijn hoofd hebben niets van doen met het wel of niet uitbrengen van downloadable content door Namco in Soul Calibur 4. Daar lijkt een -1 voor offtopic wel op z'n plek.

[ Voor 49% gewijzigd door Megaflix op 28-07-2008 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Megaflix schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:02:
Verwijderd in 'nieuws: Google ziet af van overname Digg'
Wel een nuttige aanvulling, maar met 1 zinnetje is het geen +1, maar eerder een 0.
Ik vind dit wel een +1, interessante extra toevoeging. Wat had hij nog meer moeten doen voor een +1?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bewijs :)

Hij maakt een statement waarbij goed een link bij had gekunnen. Nu weet je niet of het alleen maar een gok is. Er zijn gevallen waarbij een korte reactie wel een +1 kan hebben, maar nu vind ik zelf een 0 goed genoeg.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Sallin schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:15:
Ik vind dit wel een +1, interessante extra toevoeging. Wat had hij nog meer moeten doen voor een +1?
Ik had wel een linkje verwacht naar een bron op zijn minst. Nu is het meer een losse kreet.

Spuit 11.

[ Voor 3% gewijzigd door Megaflix op 28-07-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Kixtart schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:20:
Bewijs :)

Hij maakt een statement waarbij goed een link bij had gekunnen. Nu weet je niet of het alleen maar een gok is. Er zijn gevallen waarbij een korte reactie wel een +1 kan hebben, maar nu vind ik zelf een 0 goed genoeg.
Tja, hard om bewijs gaan vragen in deze context is misschien wat overbodig. Mensen die hieraan twijfelen kunnen naar digg surfen en de correctheid van het geclaimde direct waarnemen (aanname, ik heb het niet zelf gedaan :p). Het is niet zo dat hij een performance/wetgeving/etc claim doet.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het is in ieder geval geen mismod dus gewoon kiezen wat jou het beste lijkt. Ik heb zelf ook weleens dat ik bij een reactie die gewoon netjes is en nuttige informatie bevat een +1 geef ondanks er veel 0'en staan. Gewoon niet op letten en geven wat je zelf het beste vindt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Niet echt, je moet echt naar Digg.com en dan onderin zie je een link Advertise on Digg en die linkt nog off-site naar Microsoft: http://advertising.microsoft.com/advertise/digg. Maar hij beweert juist dat Google het daarom wilde hebben, maar dat is een statement dat niemand kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Kernelgoeroe ontkracht geruchten Linux-sabotage door Foxconn'

Ik vind het een een 0 tot de laaste zin, wat gewoon een verkapte flame is en niets te maken heeft met de persoon die de foutjes in het bios of waar dan ook gevonden heeft.
Als je dan ziet hoe de vork in de steel steekt, dan wat dit geen eerlijke vergissing, die iedereen kan maken, maar gewoon een MS-hater, die dacht een stok gevonden te hebben waarmee hij kon slaan.
Is die 5x +1 is een promod geweest die misschien de laaste regel gemist heeft? Een 0 vind ik nog net verdedigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind die reactie nog redelijk beargumenteerd, dus ik vind het niet echt een flame. Mag van mij nog wel een 0 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^^^
Mja, hij suggereerd wel dat het geen eerlijke vergissing kan zijn en het dus een MS hater moet wezen die een stok wou hebben om MS te slaan. Vind ik flamerig overkomen, zeker zonder onderbouwing dat deze persoon ook werkelijk dat motief had. Hij is een developer en wou volgens mij gewoon zijn moederbord goed aan de praat krijgen en liep tregen deze dingen aan. Lijkt me niet dat hij z'n bios gaat lopen disassemblen om te proberen MS te bashen of in een kwaad dag licht te stellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Megaflix schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:42:
Niet echt, je moet echt naar Digg.com en dan onderin zie je een link Advertise on Digg en die linkt nog off-site naar Microsoft: http://advertising.microsoft.com/advertise/digg. Maar hij beweert juist dat Google het daarom wilde hebben, maar dat is een statement dat niemand kan controleren.
Dat hoeft toch ook niet. Het is een interessante gooi naar de motivatie van google, claim is makkelijk te controleren, en er kan over gediscussierd worden (is voor mij +1 meerwaarde). Het lijkt me sterk dat je links naar de e-mailconversaties over de overnamestrategieen van de raad van bestuur van google moet overleggen om te mogen claimen dat het advertentiebeleid mogelijk een rol speelt. Maar goed, zoals Kixtart al zei +1 of 0 is geen mismod.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Sallin schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:21:
Maar goed, zoals Kixtart al zei +1 of 0 is geen mismod.
Ik kan ook met allebei leven hoor :) Ik legde alleen mijn motivatie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:01:
^^^^
Mja, hij suggereerd wel dat het geen eerlijke vergissing kan zijn en het dus een MS hater moet wezen die een stok wou hebben om MS te slaan. Vind ik flamerig overkomen, zeker zonder onderbouwing dat deze persoon ook werkelijk dat motief had.
Waarom moet hij er een motief bij geven? Hij legt uit waarom het geen vergissing kan zijn en waarom er dan dus opzet in het spel moet zijn. Dan tot de conclusie komen dat het een MS hater is, vind ik best kunnen. Los van of je het er mee eens bent of niet vind ik dat hij die stelling "mag" maken, en dus geef ik het een 0.
Hij is een developer en wou volgens mij gewoon zijn moederbord goed aan de praat krijgen en liep tregen deze dingen aan. Lijkt me niet dat hij z'n bios gaat lopen disassemblen om te proberen MS te bashen of in een kwaad dag licht te stellen :P
Misschien wel, misschien niet. Imo doet dat niet ter zake bij deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JoJo_nl in 'nieuws: Belgacom overweegt zelf goedkope isp in België te starten'
Weinig inhoud, laatste zin is een flame. Imo netto -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Waarom wordt deze reactie afgeserveerd? Reageerder vraagt uitleg en diverse anderen nemen zijn vraag voldoende serieus om die uitleg ook te geven.
Daarbij, als een vraag wordt weggemod komen de antwoorden er als weesjes onder te hangen, zouden die antwoorden dan niet eigenlijk ook uit het zicht moeten verdwijnen?

kiang in 'nieuws: Asus introduceert Xonar D1-geluidskaart voor pci'
in
nieuws: Asus introduceert Xonar D1-geluidskaart voor pci

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Kalief schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:43:
Waarom wordt deze reactie afgeserveerd? Reageerder vraagt uitleg en diverse anderen nemen zijn vraag voldoende serieus om die uitleg ook te geven.
Geen idee, ik heb een nulletje gegeven :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Fixed, de reactie is wat mij betreft gewoon een onschuldige vraag. Ik vind hem niet vervelend of storend in ieder geval.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53
Ik vind het wel storend, zijn post slaat nergens op en hij begint al gelijk met termen als 'misleiding' met zo'n triestige :/ smiley er bij. Ik vind het een loze kreet die absoluut niets toevoegt aan het nieuwsbericht - integendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:55:
Verwijderd in 'nieuws: Kernelgoeroe ontkracht geruchten Linux-sabotage door Foxconn'

Ik vind het een een 0 tot de laaste zin, wat gewoon een verkapte flame is en niets te maken heeft met de persoon die de foutjes in het bios of waar dan ook gevonden heeft.
Ik vind het best een goede lijn bevatten in z'n betoog. Helder uiteengezet en een duidelijke (stevige) conclusie. Dat mag best en het ontmaskeren van een nieuwsfiguur als ordinaire troll is IMO wel een +1 waard. 't is niet dat iedereen z'n mening heilig verklaart moet worden, onderbouwd afserveren kan geen kwaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 28-07-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
leonpwner1 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:02:
Ik vind het wel storend, zijn post slaat nergens op en hij begint al gelijk met termen als 'misleiding' met zo'n triestige :/ smiley er bij. Ik vind het een loze kreet die absoluut niets toevoegt aan het nieuwsbericht - integendeel.
Het is een simpele vraag, het voegt inderdaad niets toe, maar daarom staat hij ook op 0, tussen de andere posts zonder meerwaarde. Verder: hij stelt niet dat het misleiding zou zijn, dat zou voorbarig zijn. Hij vraagt het, netjes. Dat is een essentieel verschil. Die smiley geeft vervolgens aan dat het hem zou teleurstellen als het inderdaad waar is, logisch lijkt me.

Het is geen loze kreet, het is een vraag van een in verwarring gebracht persoon. En dat mag. Ook al heeft het geen meerwaarde.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
not2secure4u in 'nieuws: Belgacom overweegt zelf goedkope isp in België te starten' Deze staat op -1, maar ik vind het een onschuldige vraag en ik denk dat een 0 terecht is.
kiang in 'nieuws: Belgacom overweegt zelf goedkope isp in België te starten' Rommelig, zwak onderbouwd, imo een nulletje, maar staat op +1.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sallin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:53:
not2secure4u in 'nieuws: Belgacom overweegt zelf goedkope isp in België te starten' Deze staat op -1, maar ik vind het een onschuldige vraag en ik denk dat een 0 terecht is.
Eens. Staat nu op 0.
kiang in 'nieuws: Belgacom overweegt zelf goedkope isp in België te starten' Rommelig, zwak onderbouwd, imo een nulletje, maar staat op +1.
Inderdaad niet echt sterk, maar hij brengt op zich een goed punt. Toch een krappe +1 van mij.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.