Het kleine-mismoderatietopic deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.782 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een heel duidelijke -1 gezien het trollerige taalgebruik. Toch krijgt-ie allemaal 0-en...

Evenals deze reactie. Een vergelijking tussen Skype en Hitler en het nazisme gaat wel erg mank....

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 29-07-2008 10:55 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:51:
Deze reactie lijkt me een heel duidelijke -1 gezien het trollerige taalgebruik. Toch krijgt-ie allemaal 0-en...
Ik vind het niet een storende samenvatting en de conclusie dat MS misschien z'n userinterface moet heroverwegen is ook geen slechte. Wat is er precies -1 aan?
Evenals deze reactie. Een vergelijking tussen Skype en Hitler en het nazisme gaat wel erg mank....
Ik zet 'm toch maar op -2 (zonder verdere sancties). WO2 bangmakerij is ook WO2verwijzen en in dezen buitensporig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
wildhagen schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 10:51:
Te snel gelezen zo te zien. -1 van gemaakt.
@ect: 'Mickeysoft' bijvoorbeeld?
Inderdaad.

Twee anderen:
rvrbtcpt in 'nieuws: Britse politie zet uitgebreide misdaadkaarten op internet' herhaalt gewoon wat er in het artikel staat => erg nutteloos, dus -1.
bbr in 'nieuws: Britse politie zet uitgebreide misdaadkaarten op internet' komt een half uur later met hetzelfde punt, dubbelpost + nutteloos, helemaal -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:12:
[...]Te snel gelezen zo te zien. -1 van gemaakt.
@ect: 'Mickeysoft' bijvoorbeeld?
Daar las ik overheen.... -1 it is.... straight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Willen jullie ook eens naar deze kijken:
ppl in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op'

Alleen al deze vergelijking waarin Nederland wordt beschuldigd schendingen van mensenrechten zoals in Noord Korea plaats vinden vind ik een directe aanleiding voor een -1.
Misschien eens niet zo naief zijn. Voorbeelden te over waaruit blijkt dat Nederland het op een aantal gebieden niet bepaald meer onder doet voor Noord Korea wat schending van privacy en mensenrechten betreft.
Dan komen er ook nog wat persoonlijke aanvallen overheen:
Met name je enorme naïviteit verbaasd me en schokt me nogal
Vraag je eens af waar de grens ligt want uit jouw reactie haal ik eruit dat jij geen grenzen ziet (en daarom baart me dat enorme zorgen).
Terwijl de poster juist wel degelijk een grens aan had gegeven: toestemming door een rechter.

Op dit moment staat ie helaas nog op 0 aangezien ik de enige ben die tot nu toe een -1 heeft uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
mjtdevries in 'nieuws: Filesharer vindt hoogte schadevergoeding ongrondwettig'

Is dit meerwaarde? Ik vind eigenlijk van niet.
Meer 'stating the obvious' in mijn ogen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mjtdevries schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:08:

Alleen al deze vergelijking waarin Nederland wordt beschuldigd schendingen van mensenrechten zoals in Noord Korea plaats vinden vind ik een directe aanleiding voor een -1.

Terwijl de poster juist wel degelijk een grens aan had gegeven: toestemming door een rechter.

Op dit moment staat ie helaas nog op 0 aangezien ik de enige ben die tot nu toe een -1 heeft uitgedeeld.
Ik ben niet echt gecharmeerd van die flames, hij heeft een leuk verhaal, maar ik had het niet erg gevonden als hij voorbeelden had gegeven van die "Voorbeelden te over waaruit blijkt dat Nederland het op een aantal gebieden niet bepaald meer onder doet voor Noord Korea".
Ik twijfel tussen 0 en -1...

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik geef daar geen -1 voor. Het is een betoog waar aandacht aan is besteedt en misschien wel correct on target is. Misschien ook niet.

Want of Nederland zoveel beter is dan NoordKorea, we hebben allemaal gezien op Tnet dat Nederland qua telefoontaps torenhoog scoort en ook op andere punten wordt Amnesty niet blij van de overheid. De openheid van zaken inzake bv CIAvluchten is niet datgene wat Nederland heilig verklaart wanneer je NK erbij betrekt. Dus helemaal onzin is de reply niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

Heb hier ook redelijk lang over zitten dubben, de -1 of toch een nulletje.

@ Ecteinascidin, inhoudelijk vind ik het inderdaad niet zo'n probleem gezien de getrokken vergelijking. Ben het met de poster eens dat NL nou niet de schoonheidsprijs verdient gezien sommige acties (waaronder de taps), echter vind ik de toon van het schrijven het stuk wel teniet doen. Had de poster het anders verwoord dan was de keuze tussen -1 en 0 beduidend makkelijker.

/me doet toch maar een -1 geven...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Merk op dat hij het over mensenrechten schendingen heeft.

telefoontaps in Nederland vergelijken met mensenrechten schendingen gaat al veel te ver, en al helemaal om het dan ook nog met Noord Korea te vergelijken.
Dan nog al die persoonlijke aanvallen er in die wat mij betreft ook aftrek verdienen

Dan kan je nog kijken of er voor de rest nog een goed verhaal tegenover staat om dat te compenseren, maar dat zie ik echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door mjtdevries op 29-07-2008 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

[...]

[...]

Die flames maken het idd een duidelijke -1 waard ja. Jammer, want hij had op zich wel een goed punt. Maar als je dat met flames en op-de-man-spelen moet ontsieren krijg je van mij 5x een -1 erbij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat nu ook een +2 mod tussen? :| Dat lijkt me toch wel een gevalletje mismod/compensatiemod...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Gonadan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:13:
mjtdevries in 'nieuws: Filesharer vindt hoogte schadevergoeding ongrondwettig'

Is dit meerwaarde? Ik vind eigenlijk van niet.
Meer 'stating the obvious' in mijn ogen.
Ik vind het zelf ook "stating the obvious"

Maar in deze discussies valt me altijd op dat wat ik "obvious" vind, blijkbaar totaal niet "obvious" is voor grote groepen anderen....

Maar ik kan prima leven met 12x 0 en 5x 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:27:
Er staat nu ook een +2 mod tussen? :| Dat lijkt me toch wel een gevalletje mismod/compensatiemod...
meningmod lijkt me het meest waarschijnlijk in dit geval. Hij stond op +1 voordat ik 'm naar 0 haalde met mijn -1 score.

Wel grappig om te zien dat helemaal niemand die post een 0 heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

mjtdevries schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 16:29:
Ik vind het zelf ook "stating the obvious"

Maar in deze discussies valt me altijd op dat wat ik "obvious" vind, blijkbaar totaal niet "obvious" is voor grote groepen anderen....

Maar ik kan prima leven met 12x 0 en 5x 1 :)
Ghe, was me niet opgevallen dat jij hier ook zat. :D
Niet dat dat er toe doet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:12:
[...]

Ik zet 'm toch maar op -2 (zonder verdere sancties). WO2 bangmakerij is ook WO2verwijzen en in dezen buitensporig.
Het maakte kennelijk weinig indruk, want hij doet nu weer hetzelfde.

Voorlopig staat-ie op -1, maar misschien kan er eens een mailtje aan gewijd worden of iets dergelijks?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik wacht even op Ecteinascidin of hij hier is en anders pak ik het zo dadelijk wel op.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dries Arnolds in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op' wat vinden jullie van deze? Ik neig naar een nulletje, maar is wellicht wat te zwaar.

Het.Draakje in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op' Dit vind ik een nulletje

Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op' Deze begint aardig, maar weet het halverwege zijn verhaal om te buigen tot:
maar jij rijd straks van Maastricht naar Groningen en kan geen kant op vanwege de controle's waar jij dan toevallig op 5 plaatsten 2 kilometer te hard heb gereden en je de volgende dag 5 boetes aan je reet heb hangen, waar dan uit blijkt dat er helemaal niets tegen het terrorisme wordt ingezet wat volgens de overheid wel gebeurt, maar alleen wordt ingezet om jou nog sneller, nog lichter te maken, zodat jij je salaris aan het eind van de rit Maastricht, Groningen gelijk door kan sluizen naar de bankrekening van Jusitie, en tegelijkertijd gaan de aanslagen gewoon door en hebben de echte terroristen nergens enige last van.
Lijkt me reden voor max een nulletje.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kixtart schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:48:
Ik wacht even op Ecteinascidin of hij hier is en anders pak ik het zo dadelijk wel op.
Done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 18:04:
[
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op' Deze begint aardig, maar weet het halverwege zijn verhaal om te buigen tot:

[...]
Lijkt me reden voor max een nulletje.
lijkt mij een reden voor een min eenetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat doen we hiermee: meuk: Recuva 1.17.339

Eigenlijk is geen enkele reactie echt ontopic.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Bor de Wollef schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:34:
Wat doen we hiermee: meuk: Recuva 1.17.339

Eigenlijk is geen enkele reactie echt ontopic.
Het is niet on-topic maar ik zie het gevaar er niet van in. Van mij krijgen ze allemaal een 0 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

misterdoom schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 22:42:
[...]

Het is niet on-topic maar ik zie het gevaar er niet van in. Van mij krijgen ze allemaal een 0 ;)
Inderdaad. De eerste vraag is duidelijk een gevalletje niet begrijpen wat er staat, de rest probeert behulzaam te zijn, mag allemaal op 0 van mij.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 21:30:
[...]

lijkt mij een reden voor een min eenetje
Ook daar ga ik in mee.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Een vraag/opmerking moderatie op een reactie van mijzelf. (als dit niet de bedoeling is, mijn excuses)

jdm8 in 'nieuws: Winst Sony daalt ondanks goede verkoop PS3 en Bravia'

Een reactie van mij op iemand die dacht dat Er geen winst gemaakt wordt op de X360 en PS3 en het alleen maar paradepaardjes zijn. Ook dacht diegene dat de X360 succesvoller zou zijn dan de PS3. Daar dacht ik dus anders over, en volgens mij heb ik mijn mening ook goed geargumenteerd. Met enkele linkjes zelfs en wat info er bij. Dit in een bericht over de dalende winst van sony, niet geheel offtopic dus.

Nu is dit op het moment met een 0, neutraal gemodereerd. Is dit een mismod (bv. door iemand gemodereerd die dacht dat het een flame was tegen xbox)? Of is er idd iets mis met mijn reactie? (toch offtopic?) Ik zoek dus info zodat ik mijn toekomstige reacties en moderaties beter te maken, niet omdat ik zo graag een +1 wil hebben oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het hele verhaal is licht offtopic, een goede reden om een punt af te trekken, maar je verhaal zit netjes inelkaar, goed beargumenteerd en is ook niet al te offtopic, dus ik heb er uiteindelijk toch een +1 voor gegeven.

En ja, dit topic is er juist voor als je denk dat een reactie de verkeerde score heeft gekregen. Of dat nou je eigen reactie is of die van een ander.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 30-07-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die 0 kwam door 1 moderatie.... en die krijgt wmb problemen met de modbot, ik heb er een +2 voor gegeven. Goede repy. En ook bedankt voor het melden, want zulke replies schrijf je niet voor niets. :)
jdm8 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:45:
Een vraag/opmerking moderatie op een reactie van mijzelf. (als dit niet de bedoeling is, mijn excuses)
Zonder voorbehoud maar graag zelfs :)

[ Voor 40% gewijzigd door Delerium op 30-07-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Verwijderd in 'nieuws: HP: meeste businessklanten downgraden Vista naar XP' 10x must-read? Lijkt mij nu ook weer flink overdreven, zo sterk is z'n argument nu ook weer niet. +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Ik vind het wel een must-read. (zeker gezien de rest van al die reacties daar)

Het geeft kort en krachtig de belangrijkste features aan waarom het voor bedrijven wel interessant is. Dat mist volledig in die hele discussie.

De meeste mensen kennen wel de features voor thuisgebruik, maar zoals je ook in de discussie kunt zien zijn de features voor bedrijven veel minder bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Sallin in 'nieuws: Nieuwe geruchten over afluisterfunctie in Skype duiken op' O-) Is het niet een tikje meer waard dan een nulletje?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Neuh. Op zich een ruime 0, maar nog net geen +1. Het is een té bekende, te veel voorkomende discussie.
mjtdevries schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:50:

Het geeft kort en krachtig de belangrijkste features aan waarom het voor bedrijven wel interessant is. Dat mist volledig in die hele discussie.

De meeste mensen kennen wel de features voor thuisgebruik, maar zoals je ook in de discussie kunt zien zijn de features voor bedrijven veel minder bekend.
Inderdaad, een +2 van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjtdevries schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 13:50:

Heb na de rest van de replies nogmaals te hebben bekeken toch ook dat die post zeer zeker een absolute meerwaarde heeft. Heb derhalve mijn +1 opgeschroefd naar een +2, waar ie nu dus ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Deze reactie, damaded in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen lensloze laser', wordt een beetje raar gemod. Alleen -1 en +1 mods. -1 lijkt mij het beste omdat het hier heel erg off-topic is.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De definitie van offtopic bijna..... da's een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
TheCoolGamer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:29:
Deze reactie, damaded in 'nieuws: Onderzoekers ontwikkelen lensloze laser', wordt een beetje raar gemod. Alleen -1 en +1 mods. -1 lijkt mij het beste omdat het hier heel erg off-topic is.
Offtopic? Hij krijgt van mij een -1 wegens flame:
Wat een k*t reclames tegenwoordig op Tweakers.net

Een bannertje is leuk, maar die shit die je het beeld vult en je niet weg kan klikken is je reinste reclame terrorisme...

Kappen daarmee, a.u.b....
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheCoolGamer schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:29:
Lijkt mij een overduidelijke -1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/nieuw...s-gebaseerd.html#reacties
http://tweakers.net/nieuws/54821/engine-red-alert-3-is-niet-geschikt-voor-playstation-3.html
[url]http://tweakers.net/nieuws/54811/hp-meeste-businessklanten-downgraden-vista-naar-xp.html[/url[

vandaag is MS bash-dag. Moet men echt elke keer MS bashen? alsof alles wat MS doet slecht is. Er zijn nog andere bedrijven die indentiek doen wat MS doet en daar hoor je nooit niks van?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar kan ik niet over struikelen. Het 'fris in hel' is gewoon afgeleid van het normale 'vriezen in hel' dat aangeeft dat iets (vrijwel) onmogelijk is. 'Het gaat eerder vriezen in de hel dan dat gebeurd.' Een heel normale uidrukking dus, hier voor mij ook zonder nare bijsmaak gebruikt.
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:09:
http://tweakers.net/nieuw...s-gebaseerd.html#reacties
http://tweakers.net/nieuws/54821/engine-red-alert-3-is-niet-geschikt-voor-playstation-3.html
[url]http://tweakers.net/nieuws/54811/hp-meeste-businessklanten-downgraden-vista-naar-xp.html[/url[

vandaag is MS bash-dag. Moet men echt elke keer MS bashen? alsof alles wat MS doet slecht is. Er zijn nog andere bedrijven die indentiek doen wat MS doet en daar hoor je nooit niks van?
Tja, het enige wat je daar kan doen is de users opvoeden door streng modden. Al verdenken ze er ons dan weer van windowsfans te zijn. (Ik, een linux liefhebber... :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dirk schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:26:
[...]

Daar kan ik niet over struikelen. Het 'fris in hel' is gewoon afgeleid van het normale 'vriezen in hel' dat aangeeft dat iets (vrijwel) onmogelijk is. 'Het gaat eerder vriezen in de hel dan dat gebeurd.' Een heel normale uidrukking dus, hier voor mij ook zonder nare bijsmaak gebruikt.
Ah ok, sorry. Ik kende die uitspraak niet.

Ik pas m'n moderatie wel aan naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Sleep0rz valt imo toch wel te nomineren voor een -1. Het is een opeenstapeling van onjuistheden waarbij zelfs eentje er nog een +2 aan heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
n4m3l355 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:57:
Sleep0rz valt imo toch wel te nomineren voor een -1. Het is een opeenstapeling van onjuistheden waarbij zelfs eentje er nog een +2 aan heeft gegeven.
-1 is een beetje overdreven. De post op zich is gewoon correct en het feit dat hij onjuistheden verklaart, zorgt meteen voor de +1-moderatie van jouw reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt: Verwijderd in 'nieuws: 'Engine Red Alert 3 is niet geschikt voor Playstation 3''

Ik zie er weinig ongewenst in. Of het nou helemaal klopt of niet is geen reden voor een -1. Het is niet overal even netjes geschreven, maar een -1 vind ik te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:06:
Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt: Verwijderd in 'nieuws: 'Engine Red Alert 3 is niet geschikt voor Playstation 3''

Ik zie er weinig ongewenst in. Of het nou helemaal klopt of niet is geen reden voor een -1. Het is niet overal even netjes geschreven, maar een -1 vind ik te zwaar.
idd, als hij zijn woorden wat anders had gekozen, was het mss wel een +1, nu een nulletje van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Noem het een opeenstapeling van onjuistheden, maar als geheel klinkt het best logisch. Het moderatiesysteem is niet bedoeld om onjuistheden die er goed uitzien weg te zetten, dus je -1 is gewoon foutief.
Aangezien het betoog bij mij geloofwaardig overkomt en vrij compleet lijkt te zijn wil ik er best een +2 voor geven. 't is iig interessant leesvoer en biedt diepgang.

't perspectief dat Cell een brak concept is, is natuurlijk wel iets anders dan dat het een brakke CPU is. Als CPU kan het prima functioneren maar wat een grafisch station met een krachtige CPU moet... dat kan je best een brakke keuze noemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Delerium op 30-07-2008 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

latka in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan OS dat niet op Windows is gebaseerd''
Zeer ruim gemodereerd van -1 t/m +2. Staat gemid op 0,4 (=0), imo zeker een +1 waard. De reacties verdienen wel een onderzoekje van onze pro's of powers lijkt mij..

THID in 'nieuws: KPN gaat oud lek in Speedtouch-routers te lijf'
2 * +2; 6* 0.
0 lijkt mij de juiste (al zeer goed beloonde) score. Waar +2 vandaan komt?

findftp in 'nieuws: KPN gaat oud lek in Speedtouch-routers te lijf'
7* 0; 4 * -1
Zijn dit niet ongewenste insinuaties? Van mij een in ieder geval een -1.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Pjerry schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 04:29:
latka in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan OS dat niet op Windows is gebaseerd''
Zeer ruim gemodereerd van -1 t/m +2. Staat gemid op 0,4 (=0), imo zeker een +1 waard. De reacties verdienen wel een onderzoekje van onze pro's of powers lijkt mij..

2 * +2; 6* 0.

7* 0; 4 * -1
Wat een toewijding om 4.29 :p. De eerste twee mee eens. De derde weet ik niet, wat onderbouwing had niet misstaan maar hij brengt het niet trollerig. Mager nulletje van mij op dit moment

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 * +2; 6* 0.
van mij ook een nul, +2 is waanzin idd
7* 0; 4 * -1
laatste zin is een klein rantje, van mij een nulletje met een rood randje

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Murcielago in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan OS dat niet op Windows is gebaseerd'' Ik vind deze post niet grappig en ongewenst in een MS topic. Wat mij betreft min 1. Wat denken jullie?

latka in 'meuk: Mozilla Firefox 3.1 alpha 1' Deze flame lijkt me ongewenst.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mastermind in 'nieuws: Pentagon-hacker verliest laatste beroep tegen uitlevering VS'
Staat op +1, helaas heeft hij de reactie niet zelf geschreven, en integraal kopieren van andermans nieuwsberichten is not-done:
http://www.need2know.eu/?p=188

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Sallin schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:07:
Murcielago in 'nieuws: 'Microsoft werkt aan OS dat niet op Windows is gebaseerd'' Ik vind deze post niet grappig en ongewenst in een MS topic. Wat mij betreft min 1. Wat denken jullie?

latka in 'meuk: Mozilla Firefox 3.1 alpha 1' Deze flame lijkt me ongewenst.
2x eens.
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:09:
Mastermind in 'nieuws: Pentagon-hacker verliest laatste beroep tegen uitlevering VS'
Staat op +1, helaas heeft hij de reactie niet zelf geschreven, en integraal kopieren van andermans nieuwsberichten is not-done:
http://www.need2know.eu/?p=188
Je had dat linkje natuurlijk nog wel kunnen laten staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
Ecteinascidin schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 22:40:
[...]

Noem het een opeenstapeling van onjuistheden, maar als geheel klinkt het best logisch. Het moderatiesysteem is niet bedoeld om onjuistheden die er goed uitzien weg te zetten, dus je -1 is gewoon foutief.
Aangezien het betoog bij mij geloofwaardig overkomt en vrij compleet lijkt te zijn wil ik er best een +2 voor geven. 't is iig interessant leesvoer en biedt diepgang.

't perspectief dat Cell een brak concept is, is natuurlijk wel iets anders dan dat het een brakke CPU is. Als CPU kan het prima functioneren maar wat een grafisch station met een krachtige CPU moet... dat kan je best een brakke keuze noemen.
Laten we in zijn betoog PS3 vervangen door een wc'eend en dan zou het ronduit onzin zijn hetgeen wat hij stelt. Hij doet op dit moment niets anders dan een volledig onjuiste betoog te houden en dit als correct probeert te verkopen. Dit bied niet meer diepgang maar simpelweg een vervalsing van een daadwerkelijk beeld.
Eveneens dat hij stelt dat de Cell zowel als cpu als gpu in het begin had moeten fungeren is nooit ergens gesteld en deze stelling kan enkel worden verfieerd door de ontwikkelaars zelf. Dus tenzij hij daadwerkelijk dit is is het niets meer dan incorrect totdat hij daadwerkelijk een bronnetje weet te vinden die het omgekeerde beweert.
Er is niets mis mee dat men informatie verspreid of dat men diepgang aan een topic probeert te geven ware het niet dat hetgeen wat men post wel voor zoverre mogelijk de gegeven informatie/posts correct houd iets wat bij hem niet het geval is en om dit te belonen met een +1 of zelfs +2 is in zo'n geval eerder foutief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sohus in 'nieuws: Nieuwe iPhone 3G's vertonen haarscheurtjes'

Het is nog vroeg, maar het gaat hard met de moderaties. Ik vind bovenstaande reactie wel onschuldig, een -1 is te hard. Als we iedereen die het nieuws bericht niet goed leest op -1 gaan zetten is het einde zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dirk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:28:
[...]
[...]

Yup, eens. Ik heb het even aangepast en een 0 gegeven. Het gebeurd wel vaker dat mensen stukken copy/pasten, maar volledig is toch iets te overdreven. Het lijkt me wel gewoon een foutje van die user (daarom dus die 0).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:58:

Het is nog vroeg, maar het gaat hard met de moderaties. Ik vind bovenstaande reactie wel onschuldig, een -1 is te hard. Als we iedereen die het nieuws bericht niet goed leest op -1 gaan zetten is het einde zoek.
Wat brengt hij dan? Het eerste staat in het artikel, het tweede wat hij meldt is iets in de trent 'daarom doe ik...' totaal overbodig, dus -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik snap het niet meer hoor, dacht dat onschuldige off topic en dingen niet goed lezen gewoon een 0 zijn en nu weer -1, ik geef het modden wel op. Kan via de FAQ en hier geen eenduidige informatie krijgen, de ene keer is het linksom en de andere keer rechtsom. Voor mij 10 anderen ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vond het ook wel meevallen en daarom een 0 gegeven. Als de meeste het wel vervelend vinden en een -1 geven dan maakt mij dat iig niks uit :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:12:
Tja, ik snap het niet meer hoor, dacht dat onschuldige off topic en dingen niet goed lezen gewoon een 0 zijn en nu weer -1, ik geef het modden wel op. Kan via de FAQ en hier geen eenduidige informatie krijgen, de ene keer is het linksom en de andere keer rechtsom. Voor mij 10 anderen ik weet het.
Ik heb ook -1 gegeven omdat ik de post verschikkelijk nutteloos vind. De FAQ zijn richtlijnen en kunnen niet elke situatie 100% beschrijven, dat kan leiden tot meningsverschillen. En bij meningsverschillen kan je prima allebei gelijk hebben zoals wel vaker blijkt in dit topic.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Sallin schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Ik heb ook -1 gegeven omdat ik de post verschikkelijk nutteloos vind. De FAQ zijn richtlijnen en kunnen niet elke situatie 100% beschrijven, dat kan leiden tot meningsverschillen. En bij meningsverschillen kan je prima allebei gelijk hebben zoals wel vaker blijkt in dit topic.
Uit de FAQ
De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag.
Deze post was niet onaardig bedoeld. Als het bericht idd zo geweest was als deze persoon het gelezen is had hij wel een punt gehad. Een nulletje van mij dus :)

[ Voor 46% gewijzigd door jdm8 op 31-07-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:58:

Ben het roerend met je eens. Als dit al een -1 is dan weet ik het ook niet meer. Heb de FAQ meerdere keren doorgelzen alvorens ik ook maar één moderatie heb uitgevoerd en dit valt voor mij niet onder de categorie -1. Maar ja, als we het allemaal met elkaar eens zouden zijn wordt het ook maar saai :+

/me heeft nulletje gegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, dan is het misschien eerder tijd om de faq aan te passen :+ Zwaar overbodige posts gaan namelijk ook op -1.
Overigens, dit is het zinloos herhalen van een ander. Dat noem ik ook sociaal onaangepast. Je weet zelf ook wel hoe irritant het is als een ander jouw woorden bijna of helemaal letterlijk herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Dirk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:53:
Tja, dan is het misschien eerder tijd om de faq aan te passen :+ Zwaar overbodige posts gaan namelijk ook op -1.
Overigens, dit is het zinloos herhalen van een ander. Dat noem ik ook sociaal onaangepast. Je weet zelf ook wel hoe irritant het is als een ander jouw woorden bijna of helemaal letterlijk herhaald.
Hij zegt wel bijna hetzelfde, maar dat was niet de bedoeling. Deze persoon heeft over de hele alinea gelezen volgens mij waar dit in staat. Als die alinea er niet in gestaan had, had hij idd een punt gehad. Dus dit lijkt mij meer een case of al dan niet opzettelijk over iets heen lezen ipv. iets kopiëren. En het was nog vroeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 09:28:
[...]

2x eens.

[...]

Dat linkje stond er niet ;) Die heb ik zelf opgezocht; content toevoegen aan een gebruikersreactie is not-done; ingrijpen in de reactie is sowieso al op basis van minimum.
Kixtart schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:02:
[...]

Yup, eens. Ik heb het even aangepast en een 0 gegeven. Het gebeurd wel vaker dat mensen stukken copy/pasten, maar volledig is toch iets te overdreven. Het lijkt me wel gewoon een foutje van die user (daarom dus die 0).
:o Dat heb ik dus nu weer verwijderd; zou je svp even willen overleggen voortaan?
Volledig is niet enkel overdreven, maar gewoon niet toegestaan, bronvermelding of niet.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Oeps, blijkbaar niet helemaal wakker. Wel handig als je eerst de note maakt van de reactie en dan pas aanpast :+

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 31-07-2008 11:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Maar weer mismods aandragen:
hiostu in 'nieuws: Nieuwe iPhone 3G's vertonen haarscheurtjes'
Staat naar mijn mening totaal niks aan meerwaarde in.

[ Voor 0% gewijzigd door Kixtart op 31-07-2008 11:57 . Reden: Een edit had natuurlijk ook gekunnen :P ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. Nulletje gegeven, en daar staat ie nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sorry maar zo heel veel onjuistheden staan er helemaal niet in hoor, hij legt de vinger juist behoorlijk op de zere plek. Hij brengt het wat bot en ongenuanceerd, dat wel. Ik vind een +1 op z'n plaats, wat een +2 had kunnen zijn als hij er een wat mooier en neutraler verhaaltje omheen had gezet. Eens met ecteinwhatchamacallit dus.

Overigens, in diezelfde draad, vind ik het een beetje raar dat ik minder punten heb gekregen dan de de poster onder mij die exact hetzelfde zegt 8)7
.oisyn in 'nieuws: 'Engine Red Alert 3 is niet geschikt voor Playstation 3''
Snoitkever in 'nieuws: 'Engine Red Alert 3 is niet geschikt voor Playstation 3''

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarschijnlijk één expert die je gewoon zonder te lezen op 0 gezet heeft. Zie je wel vaker voorkomen.. mensen die proberen risicoloos te modden. Staat nu in ieder geval op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze: mickeyhouse in 'nieuws: Nieuwe iPhone 3G's vertonen haarscheurtjes' Lijkt mij van hetzelfde laken een pak als de "ik heb geen krasjes" posters en dus een nulletje. Ik kan me voorstellen dat zo'n post meerwaarde heeft als hij daadwerkelijk weet hoe T-mobile er mee omgaat.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Leuke ervaringenpost, maar het voegt helemaal niets toe. Dus wat mij betreft ook een nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RoD schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:18:
Waarschijnlijk één expert die je gewoon zonder te lezen op 0 gezet heeft. Zie je wel vaker voorkomen.. mensen die proberen risicoloos te modden. Staat nu in ieder geval op +1.
Nu je dat zo zegt, ik vind dat er erg veel posts 0 waard zijn. Daar zijn ook discussies over geweest in het verleden zag ik.

Ik zoek zelf meestal de ongemodde posts op.
En als ik er dan toevallig een tegen kom waar ik het niet mee eens ben dan mod ik die ook.
Maar eigenlijk vraag ik mij af wat wenselijk is. De moderatie queue afgaan en dan alleen de ongemodde posts doen.
Of alle reacties onder een bericht modden, of ze nou gemod zijn of niet.
Ik heb wel gemerkt dat als je een hele serie afgaat je wat meer in de sfeer van de reacties kunt modden.
Bij het ene onderwerp is in mijn ogen veel onzinnige zooi toegestaan als 0, terwijl bij het andere onderwerp talloze reacties op -1 worden gezet.

@RoD, misschien kan jij daar wat over zeggen? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Sallin schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:22:
Wat vinden jullie van deze: mickeyhouse in 'nieuws: Nieuwe iPhone 3G's vertonen haarscheurtjes' Lijkt mij van hetzelfde laken een pak als de "ik heb geen krasjes" posters en dus een nulletje. Ik kan me voorstellen dat zo'n post meerwaarde heeft als hij daadwerkelijk weet hoe T-mobile er mee omgaat.
Ook een nulletje van mij :)

Die +2 is iig wel een mismod/compensatiemod ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Nu je dat zo zegt, ik vind dat er erg veel posts 0 waard zijn. Daar zijn ook discussies over geweest in het verleden zag ik.
Er zijn ook veel posts die een 0 waard zijn, maar dat was mijn punt niet. Er zijn namelijk modders die gewoon alles "veilig" op 0 modden, omdat ze bang zijn om af te wijken.
En als ik er dan toevallig een tegen kom waar ik het niet mee eens ben dan mod ik die ook.
Maar eigenlijk vraag ik mij af wat wenselijk is. De moderatie queue afgaan en dan alleen de ongemodde posts doen.
Ik heb wel gemerkt dat als je een hele serie afgaat je wat meer in de sfeer van de reacties kunt modden.
Bij het ene onderwerp is in mijn ogen veel onzinnige zooi toegestaan als 0, terwijl bij het andere onderwerp talloze reacties op -1 worden gezet.

@RoD, misschien kan jij daar wat over zeggen? :)
Tsja, je moet het eigenlijk zelf weten. Beide is goed, lijkt mij. Posts die al gemod zijn nog eens (al dan niet bevestigend) modden is niets mis mee, zolang je zelf maar achter die score staat, en em niet geeft omdat anderen dat ook doen. Ook ongemodde posts bijlangs gaan lijkt me goed, zolang je in staat bent om de juiste context te herkennen (wat soms nog wel eens moeilijk is bij individuele posts). Anders kun je altijd nog even de subthread lezen natuurlijk.

En ja, de ene draad is de ander niet, qua moderaties. Dat is ook het leuke, als het allemaal voorspelbaar zou worden konden we het wel door een bot laten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:27:
[...]

Het moderatiesysteem werkt alleen als iedereen serieus en objectief alle posts mod. Posts moeten dan ook door zoveel mogelijk moderators gemodereerd worden. Als iedereen alleen ongemodde posts gaat modden, dan wordt elke post alleen gemodereerd op de mening van 1 persoon.

Goed, nu zeg je natuurlijk ook dat je gemodde posts wel mod als de moderatie in jouw ogen niet klopt, maar als er te weinig gemod wordt dan krijgt jouw correctie feitelijk een veel te hoog gewicht - wellicht waren honderden andere moderators het wél eens met de score waar hij op stond, maar hebben ze dus geen moderatie uitgevoerd omdat hij toch al op de juiste score stond.

Ik ben het er wel mee eens dat je posts wel moet modden in de context van de overige posts onder het artikel.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 31-07-2008 12:38 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ok, dan ga ik het combineren. Posts uitzoeken in de queue, en dan de hele rits modereren. ;)

Nu ik hier toch ben:
paradoXical in 'meuk: Mandriva Linux 2009 Beta 1'
Stond op meerwaarde maar ik heb hem 0 gegeven.
Leuk dat er goede ervaring mee is maar er worden verder geen argumenten en voor- of nadelen gegeven.
Wat vinden jullie?

Edit:
reinouts in 'meuk: Mandriva Linux 2009 Beta 1'
voegt in mijn ogen helemaal niets toe.
Behalve dan dat er misschien een hint wordt gegeven om de ervaringen later nog te posten. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2008 12:48 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:46:
Ok, dan ga ik het combineren. Posts uitzoeken in de queue, en dan de hele rits modereren. ;)
Dat is inderdaad een nette methode.
Nu ik hier toch ben:
paradoXical in 'meuk: Mandriva Linux 2009 Beta 1'
Stond op meerwaarde maar ik heb hem 0 gegeven.
Leuk dat er goede ervaring mee is maar er worden verder geen argumenten en voor- of nadelen gegeven.
Wat vinden jullie?
Geen argumenten en geen informatie, een 0.
Edit:
reinouts in 'meuk: Mandriva Linux 2009 Beta 1'
voegt in mijn ogen helemaal niets toe.
Behalve dan dat er misschien een hint wordt gegeven om de ervaringen later nog te posten. :?
In dit verband, totaal zinloos. (Al snap ik wel waarom hij het post: hij hoort bij de onwikkelaars van deze distro)

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 31-07-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

marcel-o in 'nieuws: Nintendo klaagt verkopers DS-hacks aan'
Leuk verhaaltje, maar de kleine toevoeging over ARM e.d. maakt het volgens mij nog geen meerwaarde.

Edit: het was maar 1 moderatie, zucht, dan ben ik iets te snel met melden gok ik :+

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2008 12:58 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 12:57:
marcel-o in 'nieuws: Nintendo klaagt verkopers DS-hacks aan'
Leuk verhaaltje, maar de kleine toevoeging over ARM e.d. maakt het volgens mij nog geen meerwaarde.

Edit: het was maar 1 moderatie, zucht, dan ben ik iets te snel met melden gok ik :+
offtopic:
zolang je maar niet meld voor het gepost is, valt het allemaal wel nog mee :+

het is idd een 0 waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

In reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC heb ik gereageerd op de vraagstelling of het gebruikte systeem voor de review deugdelijk was.

Hierin haal ik het verschil tussen een dualcore en een quadcore naar voren en welke effecten dit heeft op de resultaten, dit onderbouwt met benchmarks uit oude en nieuwe reviews van videokaarten. Vervolgens stelt M2M dat dit niet opgaat, maar deze stelling weerleg ik met andere benchmarks. Ook komt hij met een directe vergelijking tussen dualcores en quadcores, welke in mijn ogen offtopic is aangezien het puur gaat om het effect van een krachtigere of minder krachtigere cpu op de prestaties van een videokaart.

Nu gaat het me er niet om wie er gelijk heeft. Het geen wat mij verbaast is dat mijn reacties met 4x een neutraal worden beoordeeld terwijl M2M 5x een +2, 4x een +1 en 2x een neutraal gaat. In mijn ogen zijn beide stukken deugdelijk onderbouwd en dragen wel degelijk wat bij aan de review en de interpretatie daarvan. Daardoor vind ik het verschil in moderatie niet gerechtvaardig.

Is hier nu gek gemod of sla ik de plank totaal mis? Enlighten me _/-\o_.

[ Voor 0% gewijzigd door Electrowolf op 31-07-2008 14:10 . Reden: Een "en" vergeten leesteken gecorrigeerd :/ ]

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Electrowolf schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:42:
Is hier nu gek gemod of sla ik de plank totaal mis? Enlighten me _/-\o_.
Het eerste wat mij opvalt is dat er veel ge-edit is. Dat is sowieso funest voor moderatie.
Ik zal nog eens inhoudelijk kijken.

Edit: Ik moet wel eerlijk zeggen dat zijn post een stuk meer inhoud en onderbouwing bevat.
Jij post reviews en trekt daar een conclusie uit.
Hij gaat volledig in op de techniek en plaatst kanttekeningen bij de reviews.

[ Voor 43% gewijzigd door Gonadan op 31-07-2008 14:40 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat betekend nog niet dat electrowolfs reactie op 0 goed staat ;)
Voor de reactie van M2M een +2, voor die van elektrowolf een +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-09 22:43

Electrowolf

Mod met Liefde!

Gonadan schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:00:
Hij gaat volledig in op de techniek en plaatst kanttekeningen bij de reviews.
Welke ik vervolgens weerleg in mijn edit/reactie. Verder gaat hij in op de verschillende instellingen waarop de benchmarks zijn gedaan. Ik verwacht dat als je het zelfde spel benchmarkt op net iets andere instellingen er geen significante veranderingen optreden in het onderlinge verschil van de twee videokaarten. Ook pakt hij specifiek de review van Tom's, maar het effect heb ik geconcludeerd omdat alle reviews dit ondersteunen (een stuk of 6).

Ik had verwacht dat een groot deel hiervan evident was, kennelijk dus niet. Puntje voor de volgende keer ;).

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
lekker dan, post ge-edit, per ongeluk regels weg

Vind jij dat echt een must-read?
Ik zou eerder voor de huidige situatie kiezen.
Het is een goed, informatieve post maar wel vreselijk off-topic.
Eigenlijk zou je ook -1 kunnen geven. Dat is hier natuurlijk niet wenselijk omdat het in de subthread wel redelijk on-topic is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Overigens een punt over editen vs nieuwe reacties: Als het even kan gewoon een nieuwe reactie plaatsen en niet je reactie editen in reactie op iemand anders, dan blijft het verband veel duidelijker. Edit bij voorkeur alleen gebruiken voor het corrigeren van fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het eindresultaat is dat een moderator de tekst die dan staat beoordeeld. Is het na 5 minuten voor de edits of na 2 dagen na de edits, de beoordeling blijft hetzelfde. De wetenschap van dat editten is hierboven als relevant genomen maar dat klopt niet: mod de post gewoon zoals het dan is en vergeet het eventuele valsspelen van de editer.

Zie het zo, degene die edit is wel gestimuleerd om een betere post bij elkaar te editten dus dat verdient ook een beloning. :)

* Delerium geeft beide posten een +2.

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 31-07-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ecteinascidin schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 15:02:
De wetenschap van dat editten is hierboven als relevant genomen maar dat klopt niet: mod de post gewoon zoals het dan is en vergeet het eventuele valsspelen van de editer.
Dan heb je me verkeerd begrepen. Ik doelde er op dat een post in eerste instantie 0 kan zijn, maar na een edit 1. Dat kan verklaren waarom de post toch 0 heeft gekregen, hij was dan al gemod voor de edit.
Stel dat de eerste post voor de edit gemod was en de tweede post na de edit. Dat zou dan het scheve beeld kunnen verklaren. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's inderdaad een logisch gevolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd in 'meuk: HTC Touch Diamond ROM 1.93.401.2'

Ik vind het niet topic-waardig, vandaar even hier (na overleg met RoD :P). In die link wordt naar een ROM gelinked op XDA. Aangezien er WM6.1 (Windows Mobile) in die ROM zit, is het onmogelijk dat dat legaal gedownload mag worden vanaf XDA.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Moet nog aardig wat gemod worden zie ik... Daar gaan we:

Astennu in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' staat op -1, maar is een 0. Het is gewoon waar en ik zie er geenszins iets in wat op een flame lijkt.

aval0ne in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' aval0ne loopt de hele tijd (als NVIDIA fanboy zijnde) herrie te schoppen in deze thread, deze post vind ik dan ook een -1 waard omdat dit toch wel ongefundeerde offtopic bagger is in mijn ogen.

shadow_tj in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' wat ik hier mee aanmoet weet ik niet zo goed, het is half een flame richting bepaalde AIB's, en het is nog complete onzin ook.

frankknopers in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' nomineer ik voor de +2, staat nu nog dik op +1.

Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' gewoon een +1 waard, zit veel tijd in deze post. Niet door voor de +2, teveel smileys.

Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' terechte kritiek, een +1 waard, staat nu nog op 0.

Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' staat op 0 maar vind ik wel een +1 waard.

frankknopers in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' +1 gewaardeerd, mocht dit nog veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
leonpwner1 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:42:
Astennu in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' staat op -1, maar is een 0. Het is gewoon waar en ik zie er geenszins iets in wat op een flame lijkt.
Ik denk dat hij de -1 te danken heeft aan "weer zo'n kromme review op Tweakers.net".
Inderdaad een waardevolle reactie op de review, met een helder, ander inzicht dan de reviewer :) En een stuk beter uiteengezet dan de bovenste reactie.
Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' gewoon een +1 waard, zit veel tijd in deze post. Niet door voor de +2, teveel smileys.
Ik vroeg me al af waarom ik geen smilies meer kon gebruiken, maar hij heeft ze allemaal opgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

leonpwner1 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:42:
Moet nog aardig wat gemod worden zie ik... Daar gaan we:

Da's gezeur dat hier echt niet thuishoort, heb ik op -1, blijft -1.
aval0ne in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' aval0ne loopt de hele tijd (als NVIDIA fanboy zijnde) herrie te schoppen in deze thread, deze post vind ik dan ook een -1 waard omdat dit toch wel ongefundeerde offtopic bagger is in mijn ogen.
Op het randje. op zich heeft hij een punt, ik laat hem op 0.
shadow_tj in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' wat ik hier mee aanmoet weet ik niet zo goed, het is half een flame richting bepaalde AIB's, en het is nog complete onzin ook.
Mag inderdaad nog wel naar -1. Daar was ik vanmiddag toch wat te mild voor.
Laat ik royaal wezen en hem dat ook geven.
Hij brengt nou niet echt wat nieuws of zo. Alles is al zo'n beetje gezegd en verder bevat het ook nog een portie gezeur. Ik blijf bij mijn 0. De tijd die erin zit interesseert me niet.
Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC' terechte kritiek, een +1 waard, staat nu nog op 0.
Ook hij heeft niets nieuws.
Het eerste stuk is opnieuw niet nieuw. Het tweede stuk onzinnig, opnieuw een 0.
Heel krap, maar ik houd hem op +1.

Hmmm deze is op 0 gezet met een +2, maar bevat in feite alleen een portie gerant en is verder nog dubbel ook... Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC'

[ Voor 3% gewijzigd door Dirk op 01-08-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
Dirk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 00:04:
Hmmm deze is op 0 gezet met een +2, maar bevat in feite alleen een portie gerant en is verder nog dubbel ook... Verwijderd in 'reviews: Club3D Radeon HD 4870 versus MSI Geforce GTX260 OC'
Ik geef je hierin gelijk en ik geen hem een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
dietmertan.com in 'nieuws: Ook Hof wijst 112.nl toe aan Nederlandse Staat'
Beetje rare zaak. eerst burgers proberen op te lichten met een numeriek persoons(sub)domein. Vervolgens trapt er niemand in en die ene die wel zo'n domein registreert wordt het met harde hand afhandig gemaakt.
trollerig en niet waar maakt dit voor mij een -1. Wat vinden jullie?

WPN in 'nieuws: Ook Hof wijst 112.nl toe aan Nederlandse Staat' Door de combinatie van dubbelpost en weinig toegevoegde waard lijkt mij een nulletje voldoende.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Waar of onwaar maakt me niet echt uit en het trollerige kan ik overheenstappen. Bovendien is het een idee dat meer mensen zullen hebben en als je hem dan op -1 zet wordt het alleen maar opnieuw gepost, want opnieuw, het trollerige valt me nog wel mee. Laat maar mooi bovenaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:16:
[...]

Waar of onwaar maakt me niet echt uit en het trollerige kan ik overheenstappen. Bovendien is het een idee dat meer mensen zullen hebben en als je hem dan op -1 zet wordt het alleen maar opnieuw gepost, want opnieuw, het trollerige valt me nog wel mee. Laat maar mooi bovenaan staan.
Ik kan je redenatie niet helemaal volgen. Omdat het een idee is wat meerdere mensen hebben is het beter om het in 1 trol te zetten en die op nul te modereren, dan alle andere posts met dezelfde trol ook op -1 te zetten?

Bovendien, waarom is de overheid - die die domeinnamen nota bene niet uitdeelt - ongefundeerd beschuldigen van oplichterij niet trollen? En wat voor waarde hou je over als je over die trol heen stapt? Dan staat er toch weer een nieuwe trol? Met harde hand afpakken.. Het was een normale rechtszaak die iedereen kan beginnen in een rechtsstaat.

De hele post lijkt mij een typisch staaltje onderbuikgevoelens trollerig opschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Sallin op 01-08-2008 09:26 ]

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Sallin schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:25:
[...]

Ik kan je redenatie niet helemaal volgen. Omdat het een idee is wat meerdere mensen hebben is het beter om het in 1 trol te zetten en die op nul te modereren, dan alle andere posts met dezelfde trol ook op -1 te zetten?
Nee, ik vind de troll gewoon niet al te ernstig, daarom trek ik er geen punten vanaf. Dat heeft dan bovendien als voordeel dat het al gezegd is en je dus herhalingen in welke vorm dan ook op -1 kan zetten.
Bovendien, waarom is de overheid - die die domeinnamen nota bene niet uitdeelt - ongefundeerd beschuldigen van oplichterij niet trollen? En wat voor waarde hou je over als je over die trol heen stapt? Dan staat er toch weer een nieuwe trol? Met harde hand afpakken.. Het was een normale rechtszaak die iedereen kan beginnen in een rechtsstaat.
Het is inderdaad ongefundeerd, maar dat wordt gecorrigeerd in de volgende reactie. Dat hij geen gelijk heeft kun je dus ook beter vertellen via een reactie dan gewoon door een -1 te geven.
De hele post lijkt mij een typisch staaltje onderbuikgevoelens trollerig opschrijven.
Klopt. Maar onderbuikgevoelens zijn bij een dergelijk bericht nou eenmaal een belangrijke bron van de discussie. Die ga ik dus ook niet direct onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Deze vind ik een onschuldig grapje en heeft al veel -1's:
Hazurr in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'

edit:

De echt loze grapjes komen later pas :+

Edit2:
Waarom deze een -1 heeft snap ik wel, maar de reactie daarop vind ik dan wel weer meevallen.

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 01-08-2008 11:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:11:
Deze vind ik een onschuldig grapje en heeft al veel -1's:
Hazurr in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'

edit:

De echt loze grapjes komen later pas :+
Hij is inderdaad een van de eerste, dat kan nog wel...
Edit2:
Waarom deze een -1 heeft snap ik wel, maar de reactie daarop vind ik dan wel weer meevallen.
Blijft offtopic.

Verder vind ik deze reactie nog wel een (beperkte) meerwaarde hebben: MAX3400 in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'
Terwijl ik die meerwaarde van deze dan weer niet echt inzie: vgroenewold in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:38:

Verder vind ik deze reactie nog wel een (beperkte) meerwaarde hebben: MAX3400 in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'
Terwijl ik die meerwaarde van deze dan weer niet echt inzie: vgroenewold in 'nieuws: 'Eerste computer' geeft nieuwe geheimen prijs'
Die had ik inderdaad ook respectievelijk +1 en 0 gegeven :).

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Imho wel behulpzaam genoeg voor een 0. (is ook niet echt een mismod).
pven schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:02:
Verwijderd in 'meuk: HTC Touch Diamond ROM 1.93.401.2'

Ik vind het niet topic-waardig, vandaar even hier (na overleg met RoD :P). In die link wordt naar een ROM gelinked op XDA. Aangezien er WM6.1 (Windows Mobile) in die ROM zit, is het onmogelijk dat dat legaal gedownload mag worden vanaf XDA.
Had hem gemist, maar na DM van RoD aangepast :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk007 in 'meuk: Skype for Windows 4.0.0.155 beta'
staat op +1, van mij een nulletje, omdat Skype toch wel iets anders is dan Voipbuster
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.