Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.325 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel VI

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet.

Wegingen van de verschillende modstatussen
Er zijn verschillende modstatussen die een moderator kan hebben. Deze worden hieronder beschreven.

Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zijn meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x

Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x

ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x

PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/j #tmf

Links
ModFAQ:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )
Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Mismoderatie-topic deel V:
Het kleine-mismoderatietopic deel V

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 18-03-2008 00:58 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
* Eventuele opmerkingen over de TS kunnen bij mij :P *

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:42
Mooie nieuwe topicstart, goed uitgebreid zodat ook minder frequente bezoekers goed op de hoogte zijn. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:46

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-06 22:09

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

d:)b Mooie start Kix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Thnx B)
Ik had verwacht dat er wel wat meer fouten in zouden zitten gezien de post-tijd :+ (paar typo's)

Verder eens met dat ding van RoD.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Blokker_1999 in 'nieuws: Toshiba introduceert 1,8"-hdd met micro-sata'
Toch wel iets té beperkt voor de +1. Nulletje imo.

Djaro in 'nieuws: Toshiba introduceert 1,8"-hdd met micro-sata'
Wat moet hiermee gebeuren? Ik vind eigenlijk dat die reactie de titel "grap" niet mag dragen. Gewoon op een onzinnige manier een andere betekenis aan een zin geven terwijl het toch wel vrij duidelijk is wat er bedoeld wordt. Imo dus een -1, maar wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Done
Djaro in 'nieuws: Toshiba introduceert 1,8"-hdd met micro-sata'
Wat moet hiermee gebeuren? Ik vind eigenlijk dat die reactie de titel "grap" niet mag dragen. Gewoon op een onzinnige manier een andere betekenis aan een zin geven terwijl het toch wel vrij duidelijk is wat er bedoeld wordt. Imo dus een -1, maar wat denken jullie?
Een -1, ik kan er de grap niet zo van inzien, gewoon een flauwe opmerking over een niet al te gelukkige zin. Als je dat wil melden moet je naar FA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Wat te doen met deze reactie: Laurens-R in 'nieuws: Commander: Europe at War krijgt opvolger met Napoleon in de hoofdrol' de eerste zin is moderatiegeklaag, maar is het zo ernstig dat de reactie naar -1 moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:15

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het gaat puur over de moderatie en de motivatie ervan. Ja dus. Zoiets hoort hier en nergens anders.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Geen hoogstaande reacties hier.
nieuws: Windows Live geteisterd door inlogproblemen

Ik heb het meeste al gemod, maar ik denk dat we op moeten blijven letten voor mismodders en slechte posts.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben er nog even langsgelopen. Een héééle hoop "ja ik ook" reacties. Sommige zijn nog net onschuldig en "verdienen" daarom een 0, maar het niveau is behoorlijk laag ja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind ze ook moeilijk te doen, al die 'ik ook' en 'ik niet meer' reacties. Heb er een flink aantal op -1 gemod, maar als er nog wat interessants bij vermeld werd, heb ik een 0 gegeven. Anders kan 75% wel op -1, wat nogal hard overkomt lijkt me :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Idem (hadden we het al over op icq).
De eerste die zegt daar had ik ook last van kreeg van mij nog een 0 (+degene met dezelfde tijd) en de rest is in principe dubbel-post en dus -1.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Waardeloze draad, 3-4 posts op +1 maar daar hield het wel weer op, de meeste "ik ook" reacties op -1 gezet, maar je normen gaan toch mee met het niveau van het topic. Het niveau van het topic lag nu zo laag dat je als je je aan de regels had gehouden de helft van de draad op -1 had gemoeten en dat ziet er wel heel lelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat vinden jullie van deze: Tjeerd in 'nieuws: Vmware introduceert drie nieuwe beheertools'

De post is niet direct relevant. Virtual box is een desktop product ipv de server producten waar het artikel over gaat. Ik vind het lastig deze post te beoordelen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Niet relevant, maar ook niet vervelend = 0 (voor mij)

edit: nuttig->relevant
Kan best nuttig zijn voor sommige :)

[ Voor 52% gewijzigd door Kixtart op 27-02-2008 13:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Niet direct relevant nee, dus eigenlijk offtopic. Toch is het wel een interessante reactie..

Ik geef hem een 0 (en de reactie daarop ook). Kan geen kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach een nulletje kan nog wel, meer is hij ook niet waard, daarvoor is hij te offtopic.

edit:
Ok en dan met z'n allen erop :+

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 27-02-2008 13:32 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

wolkje schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 13:30:
Niet direct relevant nee, dus eigenlijk offtopic. Toch is het wel een interessante reactie..

Ik geef hem een 0 (en de reactie daarop ook). Kan geen kwaad :)
Ik hanteer ook een 0 om bovenstaande reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Er is weer een bericht om extra alert op te zijn: nieuws: Recordboete voor Microsoft in antitrustzaak

Tot nu toe gaat het overigens prima, dus misschien sla ik voor niets alarm. Wel gaat het lezen van de reacties op een gegeven moment vervelen, omdat iedereen dezelfde punten maakt. Vanaf zo ongeveer deze reactie is alles wel gezegd. Is er iets voor te zeggen om alle reacties die niets toevoegen vanaf dat moment op -1 te modden of is dat wel erg cru?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als een post niets nieuws vermeldt, maar niet "echt" dubbelpost (dwz, dingen in eigen woorden zeggen of zijn eigen mening verkondigen, terwijl iets vergelijkbaars misschien al gezegd is) dan mag daar imo best een 0 aan gehangen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat doe ik standaard in dat soort draadjes, anders blijf je bezig met -1 geven. Nu al modereer ik daar lager dan gemiddeld omdat ik zie dat iets al is gemeld en anderen dat bllijkbaar over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:17
Ik ben nu ook die thread aan het modden over de downtime bij Windows Live, maar ik lees nu bijvoorbeeld in deze voor de zoveelste keer dat hotmail er toch-wel-vaak-uitligt-hoor! Wat mij betreft mag dit soort posts op -1 samen met de helft van de thread (niet om chagrijnig te doen, maar aan dit soort posts heeft niemand iets). Toch staat er 22 keer een 0 voor, ben ik te streng? :)

Als in het artikel staat dat er problemen zijn met de hele dienst, is het echt niet nodig om te komen melden dat jij ook problemen hebt. Dat spreekt voor zich, anders zou er sowieso geen probleem zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Groever op 27-02-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nieuws: Google-aandelen omlaag door 'klikmoeheid'

*Erg* veel offtopic reacties. Een aantal melden dat ze een bannerblokker gebruiken, waardoor er verschillende discussies ontstaan over bannerblokkers. Wat mij betreft zijn al deze posts offtopic en ongewenst, dus -1.
Het gaat op een gegeven moment zelfs over de T.net policy en de juridische rechtmatigheid hiervan.. Wtf heeft dat met het artikel nog te maken?

[ Voor 16% gewijzigd door kamerplant op 27-02-2008 14:52 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach, je wil daar de boel ook niet helemaal rood maken en zoveel zinnigs valt er toch niet op zulk nieuws te melden. Daarbij heeft ie weer eens iets eigens bij het standaard 'ik ook' dus dan kan hij nog net op 0 blijven... Maar een -1 voor dat ding zou ik absoluut niet rouwig om wezen.
Datafeest schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:51:

*Erg* veel offtopic reacties. Een aantal melden dat ze een bannerblokker gebruiken, waardoor er verschillende discussies ontstaan over bannerblokkers. Wat mij betreft zijn al deze posts offtopic en ongewenst, dus -1.
Het gaat op een gegeven moment zelfs over de T.net policy en de juridische rechtmatigheid hiervan.. Wtf heeft dat met het artikel nog te maken?
Er zijn op dit moment drie threads die gaan over het bannerblocken, ik stel voor ze allmaal volledig op -1 te zetten.

Dit soort zooi hoeft van mij echt niet, gewoon hard afstraffen.

[ Voor 65% gewijzigd door Dirk op 27-02-2008 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bij dit soort artikelen krijg je erg veel van dit soort reacties. Ik modereer "hier ook" reacties naar -1 en degene die er nog een redelijk stukje tekst van maken een 0. Er zijn niet veel betere reacties mogelijk omdat de reden van de downtime alleen maar gissen is.

Bij de eerste persoon die een "hier ook"-reactie maakt wil ik nog wel schappelijk zijn (en degene die tegenlijk hebben gepost met de 1e), maar hierna zijn de reacties in deze vorm gewoon dubbel-posts.

Deze heb ik trouwens wel nog een 0 gegeven. Nieuwe dag nieuwe kansen. (erna dus weer -1 bij deze reacties).
In een aantal gevallen is er al wat aan gedaan. Misschien wel onderscheid maken tussen behulpzaam en vervelend. Naar mijn mening staan er een aantal onterecht op -1 nu.

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 27-02-2008 16:29 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 21:15

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Parabellum in het Googledraadje
Ik vind dit gewoon een goed betoog, netjes onderbouwd. Dat mensen het er niet mee eens zijn, of menen dat hij fraude promoot, jammer dan. +1 van mij.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
FreezeXJ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 17:53:
Parabellum in het Googledraadje
Ik vind dit gewoon een goed betoog, netjes onderbouwd. Dat mensen het er niet mee eens zijn, of menen dat hij fraude promoot, jammer dan. +1 van mij.
Het zou misschien wel een +1 zijn, ware het niet dat hij deel uit maakt van het hele offtopic-gebeuren over bannerblocken, die op zijn beurt weer is uitgegroeid tot een hele discussie of je met een bannerblocker wel of niet op Tweakers.net mag komen, wat werkelijk niets te maken heeft met het onderwerp. Het hele verhaal heeft dus erg weinig tot niets te maken met het eigenlijke nieuws (Aandelen van Google zijn minder waard omdat er minder op advertenties wordt geklikt). Daarom dus een -1 van mij.

[ Voor 26% gewijzigd door Groever op 27-02-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En een 0 van mij daar.
Ik ben van mening dat die post een nette omschrijving is van zijn mening. Vanwege wat offtopic-heid niet naar +1. Ik vind de meeste reacties niet zo zwaar-offtopic dat ze gelijk naar -1 moeten, omdat het wel een relatie heeft met het artikel.. Personen die daar reageren op een nette manier mogen van mij een 0 hebben.

Andere scores zou ik ook wel snappen, maar wat mij betreft dus niet te overdreven naar -1.

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 27-02-2008 18:34 ]

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Niet online

RoD

Romke in 'nieuws: Apple blijft geloven in 10 miljoen iPhones in 2008'
Offtopic. Dus maximaal een 0, imo.

laurensxeon in 'nieuws: Apple blijft geloven in 10 miljoen iPhones in 2008'
Kansloze fanboyreactie die notabene +1 krijgt.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 28-02-2008 15:12 ]

• Jorrit
0 gegeven, het is nog wel informatief en niet heel fout oid, dus een -1 leek met te zwaar.
-1 gegeven maar door 6*+1 komt hij daar voorlopig nog niet op.
EDIT@RoD
Ok, dacht ook dat je dat bedoelde had ik iets beter kunnen formuleren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Jorrit op 28-02-2008 17:11 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

J.J.K. schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:21:
[...]

0 gegeven, het is nog wel informatief en niet heel fout oid, dus een -1 leek met te zwaar.
Ja, ik pleitte eigenlijk ook voor een 0. Ik wilde meer aangeven dat een +1 voor zo'n offtopic post imo niet kan :)

Anoniem: 240759

Ik denk dat jullie deze topic ook in de gaten moeten houden, aangezien het hier op een gegeven moment gaat over de hoogte van boetes, en niet over het onderwerp zelf Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 240759 op 28-02-2008 16:06 ]

• Groever
Anoniem: 240759 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:02:
Ik denk dat jullie deze topic ook in de gaten moeten houden, aangezien het hier op een gegeven moment gaat over de hoogte van boetes, en niet over het onderwerp zelf Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag
Ik heb het artikel en de reacties even snel doorgelezen, maar in het artikel zelf gaat het ook over de boetes.
Er zijn in 13 series in totaal 5404 brieven met schikkingsvoorstellen verstuurd naar studenten aan 160 onderwijsinstellingen. Inmiddels hebben meer dan 2300 studenten voor 3000 dollar een schikking getroffen, wat de Riaa minstens 6,9 miljoen dollar heeft opgeleverd. Tegen 2465 studenten zijn rechtszaken aangespannen, die allemaal nog lopen. Wat de reactie zal zijn op de 401 brieven uit de laatste lichting, is nog niet bekend.
Een discussie over de hoogte van boetes heeft dus wel degelijk iets te maken met de inhoud van het artikel. Ik heb ook niet zo snel een post kunnen vinden die zo offtopic is dat hij alleen al daardoor een --1 verdient.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Eigenlijk vind ik +1 teveel voor deze reactie. Beetje weinig inhoud voor meerwaarde ook al maakt hij wel een goed punt
merodach in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Ik vind deze maar wat nutteloos:
Vrijdag in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
BWzes03 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Beetje Amerika+RIAA bashing, twijfel tussen -1 en 0 (op dit moment nog -1 gekozen) (-1. Ik had de vergelijking met georganiseerde misdaad gemist. Nu zeker -1 waard wat mij betreft)
Anoniem: 47000 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Twijfel tussen 0 en +1. Op dit moment 0 gekozen omdat er grotendeels weinig relatie is met het artikel en door het laatste stukje.
Anoniem: 50893 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Wel leuk maar geen meerwaarde:
Anoniem: 229836 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

Veel gepraat met weinig inhoud. Dit is al vaker aangegeven in de reacties bij andere personen. Verder hoef ik niet persé elk woord bold te zien. Ik maak zelf wel uit wat belangrijk is :+
Froos in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 28-02-2008 19:41 ]

☻/
/▌
/ \

• Groever
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:52:
Twijfel tussen 0 en +1. Op dit moment 0 gekozen omdat er grotendeels weinig relatie is met het artikel en door het laatste stukje.
Anoniem: 50893 in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
Ik heb voor +1 gekozen, er is wel een relatie met het artikel (deze artiest is een voorbeeld van muziek waar je niet aan kan komen zonder filesharing, wordt hier immers niet uitgebracht). Het laatste stukje is misschien wat dubieus, maar ach, in de Tweede Kamer gaat het er tegenwoordig erger aan toe. Voor de rest ben ik het eensch.

Belial_666 in 'nieuws: KPN veroordeeld tot boete van 300.000 euro': Duidelijk een -1 door de flame. Toch staat er een keer +1, het is nu nog steeds bijna een 0.

[ Voor 11% gewijzigd door Groever op 28-02-2008 19:20 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik twijfel nog bij Parabellum. Het is wel interessant, maar optium stuk is onnodig als ook het laatste stuk. Verder gaat hij lang door op een stuk wat hij ook korter neer had kunnen zetten. Maarja 0 of +1 ofzo :)

Belial_666 een -1 ja. Staat hij nu ook op.

☻/
/▌
/ \

• Jorrit
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 19:22:
Ik twijfel nog bij Parabellum. Het is wel interessant, maar optium stuk is onnodig als ook het laatste stuk. Verder gaat hij lang door op een stuk wat hij ook korter neer had kunnen zetten. Maarja 0 of +1 dus :)

Belial_666 een -1 ja. Staat hij nu ook op.
Parabellum heeft van mij een 0 gekregen, het is gewoon nét niet genoeg voor een +1 mijns inziens, maar een +1 is niet onverdedigbaar.

Belial_666 is inderdaad een flame en hoort op -1, maar hij heeft helaas wel gelijk :'( vraag maar aan mijn ouders.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind Parabellum wel een prima beschouwing geschreven te hebben. Ik geef dan ook een +2 daaraan. Want is het off of ontopic, op sommige nieuws kan je niet reageren of je moet je eigen draai eraan geven. Niet reageren (of feliciteren) is een optie maar levert niemand wat op. Parabellum schrijft een beschouwing waarin goed gestructureerd (ok, niet met Afghanistan) en originele (persoonlijke) argumenten naar voren komen. EN zo is het nog een raakvlak met ontopic zijn.

Dat soort dingen zijn gewenst, vormt meningen van andere mensen en voegen wat toe, ik geef daar zo een +2 voor.

[edit]
Kixtart schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:52:
Veel geblaat met weinig inhoud. Dit is al vaker aangegeven in de reacties bij andere personen. Verder hoef ik niet persé elk woord bold te zien. Ik maak zelf wel uit wat belangrijk is :+
Daar heb je een punt en zeker omdat modereren een subjectieve activiteit is (met modFAQ in de hand kan je over dingen twisten) denk ik dat het overdone is. Allereerst is de reactie niet serieus kost of zo en snijdt als punt aan dat naast inkomsten van de RIAA ook een uitgaven-pot aanwezig MOET zijn. Het 1 bestaat namelijk niet zonder het ander. De terechte vraag is dus waar dat is en dat alleen al maakt het voor mij een +1.
Ook hier een betoog(je) met stating the obvious dat studenten die denken dat downloadmuziek gratis is echt gewon bezijden de waarheid zitten. Niets is gratis, zeker studenten (hoog IQ?) zouden dat moeten weten. Tevens worden er alternatieven aangedragen enzo. Voor een betoog is het wat kort en weinig volledig maar ook hier zou ik een +1 niet verkeerd vinden.

Het uitdelen van pluspunten kost evenveel moeite als het uitdelen van minpunten, maar andere mensen hebben voor hun kleine werkstukje zeer veel persoonlijke tijd en energie erin gestoken en bij enige herkenning daarvan is coulance (of meer) niet verkeerd.

[ Voor 56% gewijzigd door Delerium op 28-02-2008 19:42 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ok zo had ik het bij deze persoon nog niet bekeken. Ik vond het bij het lezen wel interessant wat zijn beweegredenen zijn om te downloaden/sharen. Ben blij dat ik iig nu niet meer twijfel, want door dit stukje en mijn argumenten is het nu een +1 geworden ;)

editje:
Bij die eerste ben ik het wel eens. Hij is de enige die het een beetje netjes verwoord vergeleken met "ze steken het toch alleen in eigen zak" reacties. Ondanks de bold is de reactie zeker interessant. Ik ben het toch met je eens dat ik in dit geval wat te negatief was ook omdat de user zeker heeft gepoogd een nette post te brouwen met goede opmerkingen.

Bij die tweede hou ik het wel op een 0. Ik ga niet m'n moderatie laten afhangen van de grootte van de post en in dit geval staat er voor mij niet meerwaarde in. Een 0 ontvangen is ook niet erg.

[ Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 28-02-2008 19:56 ]

☻/
/▌
/ \

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zal niet zeggen dat een 0 niet mag. Ik deel je mening in dezen niet maar een andere interpretatie op iets nahouden is voor iedereen mogelijk. :)

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Yup, wel leuk om eens te discussiëren wat andere personen bij zoiets denken. Niemand modereert hetzelfde en het is goed om eens inzichten andere anders te horen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 28-02-2008 20:00 ]

☻/
/▌
/ \

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

De volgende in dat draadje is weer eentje die een beetje begint te trollen richting de regering/staatskas:
francisp in 'nieuws: Riaa-campagne tegen studenten viert eerste verjaardag'
Heb daar trouwens een aantal reacties die off-topic over alleen maar verkeersboetes gaan nog -1 uitgedeeld.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Anoniem: 175233

Bij anti-RIAA posts is ecteinascidin meestal wat toeschietelijk... ;)

Wat mij betreft een dikke +1. Parabellum brengt een paar aardige punten aan, maar verpest het ook weer met dat geneuzel over Afghanistan, en die ongenuanceerdheid aan het eind.

En toch ook wel een beetje vergezochte argumentatie, die maar heel beperkt van toepassing is. De hoofdmoot van piraterij gaat echt niet om albums die in Nederland niet verkocht worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogierslag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
He, deze vond ik echt grappig, hoewel die natuurlijk helemaal nergens over gaat.

Anoniem: 217733 in 'nieuws: Asus plant introductie geluidskaarten met hdmi'

Jomanda belachelijk maken is van alle tijden en alle plaatsen. Dit mag dus gewoon getoond worden op T.net vind ik ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Die post van Fietspomp gaat inderdaad helemaal nergens over. Ik begrijp de grap niet eens, reageert hij nou op dat ene woord 'jezus'? Of doelt hij op het placebo-effect bij audio (kabels van 200 euro)? Of is het gewoon volkomen onzin? Ik denk het wel. Daarom een -1 van mij.

Edit: gtissink in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat mij betreft een -1, maar hij staat nu op 0. De post is als 8)7 zonder smiley. Je moet er vroeg bij zijn ;).

Nog een edit: We Are Borg in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat vinden we hier van? Het is gefundeerde kritiek op een andere post, maar aan de andere kant gaat het ook over de moderatie. Nulletje van mij, denk ik.

[ Voor 42% gewijzigd door Groever op 29-02-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

rogierslag schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 03:09:
He, deze vond ik echt grappig, hoewel die natuurlijk helemaal nergens over gaat.
Dat zeg je goed, hij gaat helemaal nergens over. :+ En sorry maar ik vind hem niet grappig en velen met mij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Deze 2 reacties zijn volledig offtopic en moeten in een forum gemeld worden: Rebunted in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' en Proxy in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' horen beide op -1 mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

2x -1 gegeven, dat soort discussies hebben we het forum voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die tweede staat inmiddels op -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Groever schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:08:
Nog een edit: We Are Borg in 'nieuws: Microsoft verlaagde Vista-eisen voor Intel'. Wat vinden we hier van? Het is gefundeerde kritiek op een andere post, maar aan de andere kant gaat het ook over de moderatie. Nulletje van mij, denk ik.
Het eerste zinnetje is inderdaad offtopic, maar de post waar hij op reageert staat ook niet meer op +1, maar op 0 nu. Voor de rest vind ik de post een +1 en die heb ik dan ook gegeven. Het is niet zo dat hij 'completely ape' gaat over de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Beide -1 gegeven. Eerste heeft nog een tikje nodig. Dit soort opmerkingen, ook al zijn ze nog zo terecht, hoeven we niet op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Deze post lijkt mij vrij ongefundeerd: Anoniem: 253838 in 'nieuws: Dis Hosting vraagt faillissement aan' -1 mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zoek voor de lol eens op de naam Grohl in die draad |:( (+alle die weer persoonlijk op hem reageren)
Member sinds 28feb, gaat goed
Toch net een 0 ondanks M$.

[ Voor 29% gewijzigd door Kixtart op 29-02-2008 12:33 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Inderdaad, zie ook Structurele flames in Dis Hosting voor de discussie over flames in deze draad.
Toch net een 0 ondanks M$
Van mij ook een 0 :), de post is niets bijzonders maar een -1 vind ik het ook weer niet. M$ vind ik eigenlijk geen troll, het wordt zo vaak gebruikt dat het waarschijnlijk zonder achterliggende gedachte door de poster is overgenomen.

[ Voor 57% gewijzigd door Groever op 29-02-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Van mij krijgt ie een -1. De post zelf is weinig bijzonder, en het gebruik van M$ maakt het dan al vrij snel een -1, naar mijn mening.
Groever schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:33:

Van mij ook een 0 :), de post is niets bijzonders maar een -1 vind ik het ook weer niet. M$ vind ik eigenlijk geen troll, het wordt zo vaak gebruikt dat het waarschijnlijk zonder achterliggende gedachte door de poster is overgenomen.
Dat is dan zijn probleem, imo. Ik vraag me dan ook sterk af waarom iemand zo'n term gebruikt. Bovendien *is* het gewoon een flame. Dat het dan vaak gebruikt wordt en dat men wellicht niet weet wat het inhoudt doet daar helemaal niets aan af. Ik vind het geen stijl om dergelijke naamsverhaspelingen toe te passen. Schrijf gewoon de namen zoals je ze hoort te schrijven, zonder dergelijke kinderachtige verhaspelingen.
Straks moeten we termen zoals Mikroschoft nog gaan gedogen...

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 29-02-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dat was mijn idee ook RoD. Een 0 kan ik nog wel mee leven, maar toen ik hem zag stond hij nog op +1 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan ook wel met een 0 leven, maar voor mij is het toch echt een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat was een plaatsvervangende M$. Hijzelf stelt niet dat MS M$ is, maar hij post de gedachtengang van een M$-troll die een Xbox koopt om Microsoft darana te naaien. Als je dat al naar -1 gaat censureren dan is het einde ook zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik had meer het gevoel dat hij een beetje aangaf hoe sommige mensen denken, soort van "Lekker aanklagen die irritante M$"

edit:
irritante Ecteinascidin :+

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 29-02-2008 12:59 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hm, ok, zo had ik em nog niet gelezen. Daar heb je wel een punt. Toch maar op 0 gemod dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, deze troll is niet van de persoon persoonlijk, maar gewoon een hypothetische gedachtengang. Die hoeft absoluut geen -1 te hebben.

edit:
Juist ja, dan komen er nog gauw even twee tussendoor in dat ene minuutje... :(

[ Voor 24% gewijzigd door Dirk op 29-02-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
Risico-thread gespot: redactieblog: Cliffy B: de Rita Verdonk van de game-industrie?. De eerste reacties zijn in ieder geval allemaal kritisch. Ik denk dat we erom moeten denken dat we niet alle kritische reacties wegmodden, maar tegelijk moeten berichten als Ramon in 'redactieblog: Cliffy B: de Rita Verdonk van de game-industrie?' zeker op -1 gemod worden.

Ik voorspel in ieder geval een flinke discussie over de kwaliteit van het artikel.

Edit: Nu slaat de balans alweer door naar de andere kant, (bijna) elke kritische reactie heeft een paar -1 moderaties of staat al op -1. Een reactie als MAX3400 in 'redactieblog: Cliffy B: de Rita Verdonk van de game-industrie?' is misschien kritisch, maar alleen kritisch zijn is niet automatisch reden voor een -1. Het is geen flame alleen een mening, en de post is vrij goed onderbouwd. Daarom lijkt me een -1 oneerlijk. Als bijvoorbeeld iemand nu met dezelfde onderbouwing post waarom hij het wel een goede column vindt, krijgt deze persoon minimaal een 0. Daarom vind ik dat we dat ook moeten geven aan andere meningen, mits onderbouwd en niet beledigend.

[ Voor 51% gewijzigd door Groever op 29-02-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. En vragen zich af wat dit op T.net doet, vandaar de vele -1's.

Wat betreft de reactie van MAX3400, die is dan wel onderbouwd, maar hij hamert door op al het 'slecht geschreven', 'ongefundeerd' gerant erboven. Het is een blog met een mening, en dient ook zo behandeld te worden.

Hij gaat verder inhoudelijk amper in op het artikel, dus een -1 is geen probleem. Een 0 zou, in principe, daar ook kunnen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 29-02-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Dit lijkt mij een mismod:
Loev in 'nieuws: Gamegoeroes bekritiseren moderne controllers'
Mensen voor fossielen uitmaken en dan toch nog de volgende scores krijgen:
Score #
+1 Meerwaarde 7
0 Neutraal 26
-1 Ongewenst 14
Gemiddeld -0,1
Effectief 0
Neutraal kan ik me nog enigzins indenken maar +1???

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwaa, dat kan wel door de beugel vind ik :) Aardig is het niet, maar een flame vind ik te zwaar.
wolkje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 15:50:
Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. Het is een artikel op persoonlijke noot. Vandaar de vele -1's.

Wat betreft de reactie van MAX3400, die is dan wel onderbouwd, maar hij hamert door op al het 'slecht geschreven', 'ongefundeerd' gerant erboven. Het is een blog met een mening, en dient ook zo behandeld te worden.

Hij gaat verder inhoudelijk amper in op het artikel, dus een -1 is geen probleem. Een 0 zou, in principe, daar ook kunnen. :)
Het is gewoon een reactie die er niet thuishoort imo. Als je dit aan wilt kaarten moet je niet op de FP zijn. Er zit nog wel een ontopic-dingetje in, maar het geklaag over de blogpost overschaduwt het nogal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:16:
Het is gewoon een reactie die er niet thuishoort imo. Als je dit aan wilt kaarten moet je niet op de FP zijn. Er zit nog wel een ontopic-dingetje in, maar het geklaag over de blogpost overschaduwt het nogal.
Ben ik met je eens. Ik blijf dan ook bij mijn -1 en hoop ook dat hij daarop eindigt. Staat op gem. -0,4 nu.

edit:
Misschien past een 0 toch ook wel, hé lastig.

[ Voor 6% gewijzigd door Cloud op 29-02-2008 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

^^ Staat nu op -1 :)

torp in 'nieuws: Microsoft verlaagt prijs retailversies Vista'
Pietervs in 'nieuws: Microsoft verlaagt prijs retailversies Vista'
Imo té offtopic voor de +1. Nulletje lijkt me beter.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 29-02-2008 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. Het is een artikel op persoonlijke noot. Vandaar de vele -1's.
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat er ook geen reacties van persoonlijke noot gewenst zijn? Dat vind ik een beetje raar. Het is geen serieus nieuws-item, dus behoeft het ook geen "serieuze" reacties (daarmee bedoel ik natuurlijk niet HK-reacties, maar wel reacties van het soort die je niet in een gewoon nieuws-item zult zien / gewenst zijn). Als je in een column mensen afzeikt, dan krijg je daar reacties op van mensen die het er niet mee eens zijn. Die allemaal weg gaan modden omdat ze dezelfde harde taal gebruiken als de columnist lijkt me zeker niet gewenst. De columnist trollt, flamet en is ronduit onbeschoft door iemand als Cliff met Rita Verdonk te vergelijken. Zijn goed recht natuurlijk, maar dan kun je wel dat soort reacties terugverwachten :). En dat moet imho kunnen, want het is een blog, en geen nieuwsitem.

Dit natuurlijk even naast het feit dat reacties als "wat doet dit op t.net" natuurlijk idd niet gewenst zijn.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij doelt wolkje ook slechts op de "wat doet dit op T.net"-posters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:03

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Betekent dat ook meteen dat jullie het verder wel met me eens zijn? :)

.edit: de moderaties zoals ze nu zijn komen overigens ook meer overeen met wat ik zelf vind. Daarnet was het nog overwegend -1.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 29-02-2008 17:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:22:
Hiermee zeg je dus eigenlijk dat er ook geen reacties van persoonlijke noot gewenst zijn? Dat vind ik een beetje raar. Het is geen serieus nieuws-item, dus behoeft het ook geen "serieuze" reacties (daarmee bedoel ik natuurlijk niet HK-reacties, maar wel reacties van het soort die je niet in een gewoon nieuws-item zult zien / gewenst zijn). Als je in een column mensen afzeikt, dan krijg je daar reacties op van mensen die het er niet mee eens zijn. Die allemaal weg gaan modden omdat ze dezelfde harde taal gebruiken als de columnist lijkt me zeker niet gewenst. De columnist trollt, flamet en is ronduit onbeschoft door iemand als Cliff met Rita Verdonk te vergelijken. Zijn goed recht natuurlijk, maar dan kun je wel dat soort reacties terugverwachten :). En dat moet imho kunnen, want het is een blog, en geen nieuwsitem.
Dat is helemaal waar. Ik zei het misschien wat krom (heb m'n oorspronkelijke post aangepast). Het klopt dat dit een hard mening artikel is, waar je ook harde meningen terug kunt verwachten. Die allemaal om die reden wegmodden zou oneerlijk zijn, dat klopt.
RoD schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:26:
Volgens mij doelt wolkje ook slechts op de "wat doet dit op T.net"-posters?
Die reacties bedoelde ik inderdaad ;) Die horen w.m.b. op -1. Reacties die onderbouwd op de waarde van het artikel ingaan horen daar zeker niet bij.

Dit soort artikelen dienen anders gemodereerd te worden dan reguliere artikelen, dat is soms wat lastig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:31:
Ah ok, dan had ik het verkeerd begrepen. Betekent dat ook meteen dat jullie het verder wel met me eens zijn? :)
Ik bekijk het per reactie. Stevig reageren op de auteur mag wmb ook best.. zolang het maar fatsoenlijk blijft. Maar dat geldt natuurlijk in het algemeen. Als je de auteur een lul noemt omdat ie een kutartikel geschreven heeft (ik zeg maar wat) dan blijft het natuurlijk gewoon een -1. Dit soort blogs zijn lichter materiaal dan nieuwsposts, dus dan mogen de reacties ook zo gemod worden, imo. Volgens mij is dat ook soort van een modpolicy?

Dusja, ik denk wel dat ik het met je eens ben :P

Edit: verder wat wolkje dus ook zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44
Ik vind dat de moderaties onder de column weer teveel naar -1 gaan. Het zijn tegenmeningen en meningen over de kwaliteit van een stuk. Ik vind dat onder een dergelijk chargerende (en bovendien bijzonder slechte) column daar ruimte voor moet zijn. Ik snap dat er onder nieuwsposts geen ruimte voor is, maar dit is echt een heel ander verhaal.
Er wordt sowieso raar gemod daar, de reactie van max3400 schiet heen en weer, hij had 32 -1's en nu nog maar 25.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Alle reagerende gebruikers lijken de betekenis van het woord 'blog' niet te vatten. En vragen zich af wat dit op T.net doet, vandaar de vele -1's.
Tja, het heet een blog maar komt door de presentatie over als een crew stuk. Ik moet zeggen dat ik de blogs / artikelen van Jan Meyroos eigenlijk ook beneden de maat vind, zeker gezien het volgens mij een ingehuurde blogger is. Bovendien mag je natuurlijk op een blog ook op de inhoud reageren, met tegenargumenten, tegen funnies etc. Mijn persoonlijke gevoel bij de blogs van Jan word prima verwoord door .oisyn: "Hoog van de toren blazen, "populaire" opmerkingen en vooral weinig inhoud."

Ik heb de reacties nog niet allemaal gelezen btw.

Imho kan er onder blogs minder streng gemod worden, zeker omdat blogs vaak niet al te serieus opgevat hoeven te worden, het stukken zijn die vaak enkel en alleen op meningen zijn gebaseerd (en je dus reacties van mensen met andere meningen kunt verwachten).

Maar goed, eerst zal ik de reacties verder doornemen voor ik mij meer inhoudelijk met de modding bemoei van deze reacties.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 29-02-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:20:
Imho kan er onder blogs minder streng gemod worden, zeker omdat blogs vaak niet al te serieus opgevat hoeven te worden, het stukken zijn die vaak enkel en alleen op meningen zijn gebaseerd (en je dus reacties van mensen met andere meningen kunt verwachten).
Hier ben ik het gewoon mee eens hoor. :) Blogpostings moeten anders gemodereerd worden dan de reguliere artikelen. Het wegmodden van mensen die een uitgesproken mening over de blog (mening) van de auteur hebben, zou heel fout zijn. Wat dat betreft zijn we het gewoon eens hoor, zie ook mijn reactie een paar posts terug (ik heb het gevoel dat je die gemist hebt ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:44
Misschien zou er onder redactieblogpostings helemaal niet gemodereerd moeten worden, net als dat niet gebeurt onder de tweakblogs.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

MrAngry schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:32:
Misschien zou er onder redactieblogpostings helemaal niet gemodereerd moeten worden, net als dat niet gebeurt onder de tweakblogs.
Of ze helemaal niet gemodereerd moeten worden, dat weet ik zo gauw nog niet. :) Maar het feit blijft inderdaad dat ze anders dan het normale werk behandeld moeten worden. Dit gaat, zij het in mindere mate, ook op voor bijvoorbeeld reacties op de meuktracker. Die worden ook wat soepeler gemodereerd, simpelweg omdat de content ook wat minder serieus is.

In elk geval is het iets wat we verder niet in dit topic moeten bespreken. Als je hier serieuze ideeën over hebt, kun je er van mijn part een topic over openen hier in TMF. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook bij die blogs kan er gewoon een discussie ontstaan waarbij het lezen het de moeite waard kan zijn. Bij de Tweakblogs ligt dat naar mijn mening toch net even wat anders. Alhoewel de redactieblogs wat lichter van stof zijn dan de nieuwsposts, kan er verder wel gewoon gemod worden, imo.. alhoewel het wat lichter mag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Welja, hoor. Wordt er in een verder niet al te boeiende discussie eens een interessant punt aangeroerd... Sommige reacties werden zelfs de hele dag goed gewaardeerd (het hele onderwerp was nl. vreemd genoeg niet eens op Tweakers aan de orde geweest) en daar komen achterin de middag de mods om de boel terug te zetten, want jullie hebben immers de waarheid in pacht over wat een zinvolle bijdrage is.
Okee, het is een beetje offtopic (dat had ik er zelf al meteen bijgezet) maar weleens van associaties gehoord? Op deze manier help je iedere discussie om zeep. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
torp schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Welja, hoor. Wordt er in een verder niet al te boeiende discussie eens een interessant punt aangeroerd... Sommige reacties werden zelfs de hele dag goed gewaardeerd (het hele onderwerp was nl. vreemd genoeg niet eens op Tweakers aan de orde geweest) en daar komen achterin de middag de mods om de boel terug te zetten, want jullie hebben immers de waarheid in pacht over wat een zinvolle bijdrage is.
Okee, het is een beetje offtopic (dat had ik er zelf al meteen bijgezet) maar weleens van associaties gehoord? Op deze manier help je iedere discussie om zeep. :(
Daar gaat het niet om, het is niet de bedoeling om je monddood te maken of je een -1 te geven zodat je reactie onzichtbaar wordt zonder uit te klappen, maar RoD vindt de post gewoon te offtopic voor een +1, en dat ben ik met hem eens. Een +1 wordt gegeven aan posts met een bovengemiddelde inhoud, een 0 is geen schande of een straf.

En heb jij dan de waarheid in pacht over wat een boeiende discussie is en wat niet?

Edit: We hebben inmiddels een 'toelichting' van Jan Meyroos op de blog van vanmiddag: Anoniem: 244198 in 'redactieblog: Cliffy B: de Rita Verdonk van de game-industrie?'. Misschien interessant. Hoe modereer je trouwens zoiets? Omdat het een post is van de auteur waarin deze zijn visie geeft op het begrip 'column' vind ik het eigenlijk een must-read (+2), maar de inhoud (en spelling) is daar niet naar. Toch maar een +2 gegeven.

[ Voor 16% gewijzigd door Groever op 01-03-2008 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Groever schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:57:
maar RoD vindt de post gewoon te offtopic voor een +1, en dat ben ik met hem eens. Een +1 wordt gegeven aan posts met een bovengemiddelde inhoud, een 0 is geen schande of een straf.
Ik heb niet de pretentie dat mijn post en de reacties een bovengemiddelde inhoud hadden, maar voor je het weet wordt een 0 een -1, dus ik ervaar het toch als straf. Ik word doodmoe van dit rigide systeem dat elk zijpaadje als offtopic bestempelt.
En heb jij dan de waarheid in pacht over wat een boeiende discussie is en wat niet?
Zeker niet, maar ik heb ook niet de macht om daarover te beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:35
Waarom zou een 0 een -1 worden dan ? Zolang je post die 0 waard is zal een -1 beoordeling niet zo lang standhouden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
Nee, da's waar. Zolang de mods vinden dat het een 0 waard is, blijft het een 0. Maar ik vraag me af waarom de andere bezoekers dan nog zouden modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175233

Volgens mij heb je een beetje verkeerd beeld over de moderering Torp. De bezoekers zijn de moderatoren.

Natuurlijk is er het verschijnsel van ProMods die wat zwaardere weging hebben, maar ook dat zijn gewoon bezoekers. Maar dan bezoekers die bewezen hebben zich heel serieus met de moderaties bezig te houden. Maar hoewel hun moderatie zwaarder telt, is het daarmee echt niet gezegd dat hun mening heilig is.

Het vastzetten van een post op een bepaalde moderatie, kan slecht door powermods gebeuren, en zoiets gebeurd vrijwel nooit. Dat is vrijwel uitsluitend voorbehouden aan post die echt niet door de beugel kunnen.

Wat betreft die off-topics aangaande de afschijftermijn van computers...

dergelijke off-topics zijn nou eenmaal verschrikkelijk lastig te modereren. De een wil een heel schone frontpage, met alleen pure on-topic berichten, de ander is heel geinteresseerd in dit soort zijstraten.

In dit geval moet je de moderatie vooral zien als mogelijkheid om te filteren, en minder als overall waardering voor de post. Om bezoekers de mogelijkheid te geven om off-topics te filteren, zul je off-topics lager moeten modereren dan de on-topics.

Je zou hier alleen iets aan kunnen veranderen als de moderaties naast een algemene kwaliteits waardering, ook een on-topic indicatie kregen... Maar dan moet je dus tweemaal punten uitdelen bij een post... En dan willen mensen ook nog een humor indicatie, waardoor je driemaal punten moet uitdelen. Dat maakt het modereren van posts een veel zwaardere taak.

Er is gekozen de moderatie simpel te houden... en dat betekent dat er limieten zijn aan de fijnheid waarmee je kunt filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Hmm, even een vraagje: waarom is mijn tekst als "ongewenst "weggemodereerd?

albatross in 'nieuws: Dreamworks kiest toch voor blu-ray'

Zoals het artikel zelf al zegt, Woensdag werd bekend dat Dreamworks door een overeenkomst met Toshiba films op hd-dvd moest blijven uitbrengen. Dat was nogal raar/schokkend nieuws, dat een maatschappij gedwongen wordt HD-DVD te blijven leveren. En nu dan stopt Dreamworks (Paramount) er dan toch gewoon mee! En toen had ik het 'lef' om op te merken:

"Beetje teleurstellend artikel (journalistiek gezien, dan); want het belangrijkste ontbreekt: hoe Dreamworks uit die deal met Toshiba kon komen!"

Zucht. Het artikel geeft een soort van schijn-antwoord: "De website High-Def Digest weet echter te melden dat Paramount, waar Dreamworks onderdeel van is, besloten heeft om toch geen films meer op hd-dvd uit te brengen." Uhm, dat vertelt me nog niks. Zoiets, dat je moeten blijven produceren, is wereldnieuws. Als ze daar dan ineens toch onderuit kunnen komen, is het dan zo raar dat ik dan een beetje teleurgesteld ben dat de auteur van dit artikel ons zo laat 'hangen'?

Ben echt niet boos of zo, hoor. Meer een beetje verbaasd. Als dit soort milde reacties al 'verboten' is, dan weet ik het ook niet meer.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
albatross schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:34:
Hmm, even een vraagje: waarom is mijn tekst als "ongewenst "weggemodereerd?

albatross in 'nieuws: Dreamworks kiest toch voor blu-ray'
Hij staat op neutraal hoor (10 minuten later). Zoals ik het nu zie heb je een reactie geplaatst om iets over 12 en 20 minuten later hier al gepost met de vraag waarom hij weggemod is. Je moet mensen wel de tijd geven om te modereren natuurlijk. Het feit dat hij nu op neutraal staat laat al zien dat andere mensen mismods vanzelf rechttrekken. Een post wordt zo snel niet weggemod, maar als toevallig de eerste die langs komt hem een -1 vindt, dan staat hij even op -1.
Ben echt niet boos of zo, hoor. Meer een beetje verbaasd. Als dit soort milde reacties al 'verboten' is, dan weet ik het ook niet meer.
Die zijn niet verboden hoor, je kunt beter iets langer wachten tot een score meerdere keren beoordeeld is. Er is maar 1 persoon geweest die hem op -1 heeft gemodereerd, de rest op 0 en +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
Megaflix schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Hij staat op neutraal hoor (10 minuten later). Zoals ik het nu zie heb je een reactie geplaatst om iets over 12 en 20 minuten later hier al gepost met de vraag waarom hij weggemod is. Je moet mensen wel de tijd geven om te modereren natuurlijk. Het feit dat hij nu op neutraal staat laat al zien dat andere mensen mismods vanzelf rechttrekken. Een post wordt zo snel niet weggemod, maar als toevallig de eerste die langs komt hem een -1 vindt, dan staat hij even op -1.
Ja, ik zie het: ik was te snel. :) Bedankt in ieder geval.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-07 01:28
Deze vergelijkingen vind ik niet kunnen, welke mod grijpt in? RiDo78 in 'nieuws: TLS: ov-chipkaart is veilig genoeg'

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die mag wel een edit hebben ja.

En dan eentje in de catagorie leuk maar offtopic => 0: Bliksem B in 'nieuws: Dreamworks kiest toch voor blu-ray'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb wat reacties nagelopen, maar het stond allemaal al goed. :)
Fixed, bedankt voor het melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
AHBdV, bedankt voor je antwoord, het is me weer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Valt deze reactie in de catagorie spam? el frikandel in 'nieuws: Coating van zilver en goud moet levensduur dvd-r verdubbelen' linkje naar een specifieke shop lijkt daar op te duiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is een beetje dubieus inderdaad, aangezien zo'n link naar een webshop niets toevoegd. Uberhaubt voegt die hele reactie niets toe, maar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Deze 2 posts:
Anoniem: 46304 in 'nieuws: Amerikaanse rechter heft blokkade Wikileaks op'
koelpasta in 'nieuws: Amerikaanse rechter heft blokkade Wikileaks op'
Horen wat mij betreft op -1.
De eerste post is offtopic en een ongefundeerde flame richting de overheid.
De tweede post heeft weinig inhoud en doet uit de hoogte vooral de opmerking "met linkjes graag". De poster wil doen laten voorkomen alsof hij gelijk heeft omdat de ander geen linkjes heeft, hij heeft die echter evenmin. Dit lijkt mij ongewenst omdat het een slechte argumentatie is die een eventuele reactie lastig maakt. Daarnaast is het ook nog eens een slecht voorbeeld omdat door even na te denken je kan beredeneren dat je in het geval van het voorbeeld aangifte moet in doen in het buitenland. Bottom line, geen weinig inhoud vervelende toon.

Edit@RoD, ik vond de vraag niet zo heel bijzonder maar ik zal er nog even over nadenken, de manier waarop vind ik toch niet zo ok. Een 0 zal geen mismod zijn, dan was het wel onnodig het hier te melden. :$

[ Voor 10% gewijzigd door Jorrit op 02-03-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die eerste is inderdaad een -1. Wat betreft die tweede ben ik het niet met je eens. Los van de toon stelt hij een terechte vraag die niet ongewenst is. Dat hij wellicht wat uit de hoogte doet of arrogant overkomt of wat dan ook... dat vind ik niet zo erg. Daar een -1 voor geven vind ik veel te zwaar. Nulletje door het gebrek aan argumentatie... maar hier had ik wel een +1 voor willen geven als het een onderbouwde reactie was geweest.

Edit @ edit :P
Het is in deze vorm niet bijzonder, maar als hij er een wat meer beargumenteerde post van had gemaakt, had het best goed bij kunnen dragen aan de discussie, oftewel een +1 kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 02-03-2008 00:47 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.