Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.173 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 22:39
M$ is voor mij meestal wel een reden een puntje af te trekken, afhankelijk waar de post zit kwa niveau. Een mager nulletje komt dan wel snel op -1 net als een magere 1 wel snel op 0 komt, zitten de posts wat ruimer in hun scores is het wmb zonde om een punt af te trekken.
Ik kan er wel goed inkomen dat mensen er standaard een punt voor aftrekken, het is gewoon zeer irritant, een half verborgen flame tussendoor. Vooral omdat als je de betekenis letterlijk in de reactie zet je waarschijnlijk wel meer unaniem modders vindt die een punt aftrek willen geven. Weer typisch een gevalletje: "van geval tot geval" bekijken. Overigens lijkt het wel aardig af te nemen, het aantal posts met M$ en dergelijke verbasteringen is het laatste halfjaar naar mijn bescheiden mening snel afgenomen, misschien door het nieuw modsysteem? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik heb hem even een informeel mailtje gestuurd, zodat het niet van kwaad tot erger gaat in de toekomst en hij zich ook niet hoeft te verwonderen waarom zijn posts eventueel laag zijn gemod. We zien wel wat de toekomst brengt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040

Meestal let ik niet echt op de schrijfwijze van de woorden (wel op de leesbaarheid) maar ik denk dat ik soms M$ wel zou laten, als het in de context past. Daar bedoel ik mee dat als de post gaat over een of andere manier waarop MS geld probeert te kloppen uit de mensen, in zo'n post versterkt het de betekenis eigenlijk.
Maar algemeen heb ik toch liever MS, het is niet omdat je tegen ze bent dat je geen respect meer moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ecteinascidin schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:46:
M$ alleen is duidelijk een troll, een heel verhaal + M$ is nog steeds een HEEL VERHAAL.
met een duidelijke troll.

Overigens lijkt het aantal mensen dat een -1 geeft groter dan het aantal +1 gevers op dit moment. De post staat nu netto op 0 wat imho prima is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Termen als M$, Linsux, en meer van dat soort kleuterschool-niveau zorgen er bij mij iig voor dat een 0 het hoogst haalbare is als de rest van de reply bijzonder goed is. In de meeste gevallen echter is dat ook niet het geval en dan levert het bij mij een directe -1 op wegens trolling.

Als men te infantiel is en een te laag IQ heeft om bedrijfsnamen op normale manier te spellen, danwel algemeen onder beschaafde mensen geaccepteerde afkortingen te gebruiken hoeft men daar niet voor beloond te worden. Dan moedig je dat soort wangedrag alleen maar aan.
Daar bedoel ik mee dat als de post gaat over een of andere manier waarop MS geld probeert te kloppen uit de mensen
Geen reden om M$ (of andere bedrijven) te gebruiken. Dit is namelijk de doelstelling van een commericeel bedrijf in een kapitalistisch systeem zoals we dat hier in het westen en in NL hanteren: winst maken. Mensen mogen daar best tegen zijn hoor, niks mis mee, dat is gewoon toegepast communisme, en het is hun goed recht om communistische of andere sympathien te hebben. Echter, het is nog steeds geen excuus om te gaan trollen, en let's face it, dat is het gebruik van M$ en vergelijkbare afkortingen wel degelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2008 10:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar als Microsoft een wurgcontract oplevert, een dood OS door je strot duwt en de supprt ervan laat liggen moet je ze nog steeds altijd vriendelijk en correct spellen?

Wat een onzin, iedereen die een beargumenteerde tirade tegen iets afsteekt zal ook de naam meenemen. Iemand die door de NS op een station gedumpt wordt gebruikt op prutsrail*, iemand die de regering bout vindt post ook Bakellende*. De woordkeuze zelf is inderdaad een troll, maar wanneer er bijstaat dat je dankzij Balkenende je nadagen in Gitmo kan doorbrengen wegens vage uitleveringsverdragen en onwil van Buza of dat dankzij ProRail je ergens heen gedeporteerd wordt (gedateerde verwijten, geef ik zo toe) is die motivatie echt wel aanwezig om niet alleen de naam nog correct te handhaven.
Dat je dan bij M$ / MS over 1 letter gaat lopen zeiken en -1-troll gaat modereren vind ik dan weer bijzonder kinderachtig.

Als men te infantiel is en een te laag IQ heeft om bedrijfsnamen op normale manier te spellen, danwel algemeen onder beschaafde mensen geaccepteerde afkortingen te gebruiken hoeft men daar niet voor beloond te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 24-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is het gebruik van dergelijjke trolls niet gewoon kinderachtig? Kortom, afhankelijk van het argument wat iemand aandraagt is het gebruik van M$, Linsux etc geoorloofd? In vrijwel geen enkele post vind je echt argumentatie terug die kinderachtige trolls als deze geoorloofd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kom op, ik heb ook wel rants op mijn naam staan waar ik een +2 voor heb gehad, en doorgaans schroom ik er niet voor om daarbij bepaalde mensen door het slijk te halen. Is dat anders dan het verbasteren van een bedrijfsnaam? Imho niet.

Overigens gaat dat hele verhaal voor deze specifieke post niet op. Het is geen rant op MS.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

.oisyn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:01:
Overigens gaat dat hele verhaal voor deze specifieke post niet op. Het is geen rant op MS.
En wat is het in jouw ogen dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

iig is het meer maatwerk dan
code:
1
if "M$" then -1

doe's niet zo rechtlijnig.

[ Voor 22% gewijzigd door Delerium op 24-04-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:06

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa -1 modereren zal ik in zo'n geval niet snel doen, maar bij twijfel gaat er toch wel een punt vanaf. Zo ook deze reactie nu, die ik gewoon op 0 gegeven heb. :) Al zou ik +1 ook niet erg vinden, maar dat is niet 'mijn score'.

-1 is veel te hard als de rest van de reactie in orde is, maar ik wil ook geen signaal afgeven dat dergelijke minitrolls toegestaan zijn. Het zijn en blijven kinderachtige woordspelingen die men maar op FOK!, GS en andere soortgelijke sites moet gebruiken. Ik vind ze gewoon niet passen bij het 'serieuze en professionele' image van Tweakers.net.

Wat dat betreft doe ik hiermee hetzelfde als wat ik met alle 'overtredingen' doe; ik kijk naar de rest van de reactie. Bijvoorbeeld mod-gezeur. Is het één woordje onderaan met 'ongewenst?' terwijl de rest van de reactie in orde is? Dan ga ik geen -1 geven. Is het echter (bijvoorbeeld) 75% gezeur en 25% ontopic? Dan wel. Hetzelfde vind ik gelden voor de minitrolls waar we het nu over hebben. Staat de reactie er vol mee, dan is en blijft het gewoon -1 materiaal.

Hoe dan ook, keur ik minitrolls af op de FP. Ik zie er dan ook geen geldige reden voor om ze te mogen gebruiken.

edit:
'Maatwerk' is het sleutelwoord hierbij ja :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:06:
iig is het meer maatwerk dan
code:
1
if "M$" then -1

doe's niet zo rechtlijnig.
Natuurlijk is het meer maatwerk echter is het maar toestaan (en de beloning hier niet op aanpassen) omda de rest van de post wel netjes is ook geen goede oplossing.

Maar goed, laten we het hier maar bij laten. Iedereen kan weloverwogen een keuze maken voor de beoordeling. Ik heb inmiddels mijn beoordeling ook final ingevoerd. Ik heb uiteindelijk een 0 gegeven. Dat is een punt aftrek voor de troll omdat ik vind dat je er toch wat mee moet doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 24-04-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:03:
[...]En wat is het in jouw ogen dan wel?
Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:22:
[...]
Natuurlijk is het meer maatwerk echter is het maar toestaan (en de beloning hier niet op aanpassen) omda de rest van de post wel netjes is ook geen goede oplossing.
Wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:49:
Maar als Microsoft een wurgcontract oplevert, een dood OS door je strot duwt en de supprt ervan laat liggen moet je ze nog steeds altijd vriendelijk en correct spellen?
Heel kort en heel krachtig: JA.

Alternatief: post niet, als je je punt alleen middels dit soort kleuterschoolniveau-afkorting kan maken. Dan is je punt kennelijk niet zo goed/sterk als je zelf denkt. Als je punt namelijk sterk genoeg is, kan je ook volwassen genoeg gedragen om op een normale, volwassen manier met dit soort zaken om te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In mijn ogen is het gebruik van M$ een troll waar de score op aangepast dient te worden. Zie ook mijn post hiervoor. Ik heb er uiteindelijk een 0 van gemaakt.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met de post van Wilhagen hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 24-04-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We hebben ooit sortof afgesproken dat het een troll is en ik ben het er ook mee eens dat de score aangepast kan worden, maar niet in alle gevallen vind ik het 1 punt of meer aftrek waard en daarom kwam ik in dit geval effectief nog steeds op een +1 uit. De meningen zijn verdeeld en dat maakt niks, want de volgende keer heb je weer een hele andere context.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En zo hebben we in 2maanden het topic weer vol :)
Het kleine-mismoderatietopic deel VII
(moet alleen de titel even laten aanpassen :+ )

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 24-04-2008 12:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:03:
[...]

En wat is het in jouw ogen dan wel?
Ik bedoel dat het doel van de post niet is te ranten op MS :). Het komt meer over als een pavlov reactie dat ie onbewust M$ schrijft.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:29:
[...]

Heel kort en heel krachtig: JA.

Alternatief: post niet, als je je punt alleen middels dit soort kleuterschoolniveau-afkorting kan maken. Dan is je punt kennelijk niet zo goed/sterk als je zelf denkt.
Dat je het niet hoeft te gebruiken om je punt te maken wil nog niet zeggen dat als je het wel gebruikt dat je punt dan ineens niet sterk meer is. Ik vind een troll of flame in een sterke post niet misstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-04-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.