Het kleine-mismoderatietopic deel VI Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 18.139 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Met de opmerking vind ik de toch al niet zo bijster nuttige reactie dan weer wel een -1

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hij had geduld moeten hebben en het evt hier moeten melden, nu is het gewoon een -1, een modbreak zal het er ook niet mooier op maken.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn edit, dus als mensen het daardoor genoeg vinden voor een -1 is het zijn eigen schuld. Ik vind het allemaal wel meevallen en een 0 gekozen.

Edit:
Hij heeft het zelf al weg gehaald.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 22-04-2008 11:04 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En daarmee is het weer een 0.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Bij mij zit er altijd een verschil tussen klagen en klagen ;)
Iemand die met een redelijke post zich verwonderd dat hij opeens een -1 krijgt vind ik niet echt klagen, maar iemand die flamed of zwaar uitgebreid klaagt naar de moderators natuurlijk wel weer.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Over een beetje onschuldig geklaag doe ik meestal ook niet zo moeilijk, maar deze reactie was al niet zo bijzonder, dus als ik er dan nog een halve punt aftrek, zit hij afgerond op -1, so be it, pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En wanneer is een post een redelijke post? wanneer iemand vraagd waarom halveren kan ik prima zonder die post leven, waardoor hij bij modgeklaag rustig naar -1 mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Het verschil zit me in het nut van de rest van de post. Een grapje+daarna modklagen mag wel -1 hebben meestal, maar iemand die gewoon een nette post maakt en dan zich verwonderd dat hij opeens een -1 krijgt krijgt van mij gewoon een 0 afhangend van de mate van het geklaag.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
JAHRASTAFARI in 'nieuws: Intel halveert ook prijs quadcore Xeon'

Niet relevant genoeg, en te mager voor de +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Ah, hier een voorbeeld van een post waarvan ik vind dat deze onterecht op +1 staat: RobIII in het topic over live mail en outlook express. Hij geeft wel een paar goede redenen aan, maar nogal simplistisch en vrij bot. Een post als deze zou ik dus eerder een 0 geven, zie ik dat nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je kunt natuurlijk ook een link naar het artikel of post geven ;)

edit:
Denk dat je deze bedoeld?
RobIII in 'nieuws: Microsoft staakt Hotmail-support Outlook Express'

[ Voor 43% gewijzigd door Kixtart op 22-04-2008 14:38 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wel handig dat je een linkje meegeeft :) Ik denk dat je deze bedoelt? RobIII in 'nieuws: Microsoft staakt Hotmail-support Outlook Express'
Edit: Doe es niet Kixtart :(
Hoewel het niet allemaal even onderbouwd is, vind ik dat hij wel degelijk een punt maakt. Waarom vind je dat deze onterecht op +1 staat?

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 22-04-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het begin ook wel bot overkomen, maar verder staan er genoeg goede argumenten in dus ik vind het nog wel een +1. De reactie die jij erop hebt gegeven heb ik ook +1 gegeven, omdat dat ook weer een goede/nette reactie erop is met weer andere argumenten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mja, ok, dus het komt erop neer wat je bot noemt. Ik vind dat hij op deze manier meteen aangeeft een ieder die "oude meuk" gebruikt, dom is. De punten die hij geeft kunnen ok zijn, de toon vind ik dit niet echt. Maar goed, dat is dan weer het probleem van de balans zoeken. :) Als ik deze post als moderator nu een 0 geef, zou ik dan te ver van een gemiddelde liggen?

Excuus, ik wist even niet hoe ik een link kon maken. Nu wel.

[ Voor 8% gewijzigd door vgroenewold op 22-04-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kan ik wel een beetje inkomen. Persoonlijk vind ik het niet echt erg, en geef ik dus een +1. Maar als jij om die reden een 0 wil geven, kan dat best, imo. Daarmee creeër je wel een afwijking, maar die kan nooit echt groot zijn, aangezien +1 toch wel de maximale score is die zo'n reactie kan krijgen. Hoogstens een afwijking van 1 dus, die je alweer compenseert door bij een andere reactie een afwijking van minder dan een half punt te hebben (en dus onder de 0,7 te blijven).
Het valt dus wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het ook een +1, ondanks het belangrijke punt dat ie voor het gemak maar even vergeet (of er eigenlijk niets vanaf wist ;)).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is dat een verkapte "ik wil ook op +1"-post? :P In ieder geval mag die post wel op +1, waar hij nu ook op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Maildump hoeft van mij niet op +1 eigenlijk. Degene die DAV gebruiken hebben het mailtje zelf en een linkje had ook gekunnen :)
DaRk PoIsOn in 'nieuws: Microsoft staakt Hotmail-support Outlook Express'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 15:06:
Is dat een verkapte "ik wil ook op +1"-post? :P
Sssst! :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Voor een verkapte post is ie dan wel weer heel duidelijk :p
+1 it is, en nu niet meer zo spammen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
"Hoogstens een afwijking van 1 dus, die je alweer compenseert door bij een andere reactie een afwijking van minder dan een half punt te hebben (en dus onder de 0,7 te blijven)."

Maar dan ga je dus weer selectief modden of even meedoen. Daar ontkom je natuurlijk niet aan zo, je moet voor jezelf dus weten wanneer je een beetje mag afwijken (als je dus echt vanwege goede redenen vindt dat het anders moest zijn) en wanneer je dit dan weer moet "rechttrekken". Behalve als je promod bent. Zoals ik eerder zei zou het beter werken als iedereen continue zou modden. Ik snap dat het systeem zo werkt, dat is niet anders, maar dan heb ik soms het gevoel... waarom is het er dan als het door deze "problemen" leidt tot dit gedrag?

Gewoon om nog even die discussie te voeren hoor. ;) Ik snap dat het verder een beetje geven en nemen is, daar zal ik mij ook naar schikken. Het is meer een technische discussie die ik probeer te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Je hoeft helemaal niet te gaan meedoen/meemodden met andere. Het enige probleem is wanneer mensen alleen de reacties modereren die in hun ogen slecht staan. Als je al een paar posts modereert zonder naar de score te kijken heb je heus niet altijd een afwijking van 1 en om je modrechten kwijt te raken moet je dus 1/3 van je moderaties een afwijking van 1 of meer hebben en dat is erg veel ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik snap je punt niet. De mensen hier in de draad zijn het ook niet altijd met elkaar eens. Niet zo oneens dat de ene een -1 en de ander een +2 wilt geven natuurlijk, maar er zit wel vaak zat 1 punt aan discrepantie in. En dat is niet erg. Als ik naar mijn eigen modperformance kijk, dan zie ik ook een stuk of 10 reacties met een gemiddelde afwijking van rond de 0.7. Er zit zelfs een 1.2 afwijking bij. Edoch:
Totaal aantal moderaties: 86
Gemiddelde afwijking van expertmoderaties: 0,16 (op basis van 78 moderaties)
Als je voldoende mod, is het gewoon geen probleem. Als al je moderaties zo'n afwijking hebben, dan wel natuurlijk, maar dan kun je je afvragen of je dan wel correct modereert. En mocht het bij toeval zo zijn dat je moderaties niet eens zo heel incorrect waren maar toch bij wijze van pech allemaal afwijken, dan nog is er geen nood aan de man omdat er altijd nog met de hand naar je modperformance gekeken kan worden (en daarmee de modbot te overrulen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Precies, het gaat mij dan dus om de toevallige situaties, die kunnen weldegelijk voorkomen. Aan de andere kant, je moet dus voldoende modden (iets wat lang niet iedereen doet) en je moet niet kijken naar wat er al aan mods staan eigenlijk. Maar dat men dit wel doet lijkt mij ook vrij logisch en dus dat men naschaapt.

Maar misschien zie ik gewoon teveel een theoretische mogelijkheid en maak ik een olifant van een klein muisje in het mod-systeem. Er is natuurlijk altijd misbruik (zonder gepakt te worden) te maken van om het even welk systeem. Heel netjes vind ik dat men eventuele scheve situaties met de hand kan rechtzetten, dat laatste maakt het probleem een stuk kleiner, ik ging steeds van een volledig automatisch systeem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nu is 0,16 wel heel weinig, maar binnen 0,4 zonder ook maar enigsinds te leten op enige afwijking is toch vrij reëel. 0,2 is meer een logische afwijking bij >50 moderaties. Het enige probleem met het huidige systeem zijn mensen die proberen het te ontwijken en mensen die maar +- 10 mods per maand doen.

Overigens vraag ik mij nog steeds af hoe je elke afwijking kan aangrijpen om over de werking van de bot te klagen, terweil die bot je er nog niet eens uit had gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Je moet het van mijn kant niet zien als klagen, maar als proberen te begrijpen hoe de bot precies werkt en of er situaties kunnen ontstaan die onterecht zijn. Daar gaat het mij om, puur om eventueel verbeteringen te kunnen vinden voor de bot zelf en uit nieuwsgierigheid. Echter door het handmatig in kunnen grijpen heb je deze mogelijk op die manier al ingebouwd.

Het probleem kan zich dus gemakkelijk voordoen voor mensen die 10x per maand modden. Dit houdt dus in dat je eigenlijk mod mag zijn als je gewoon veel mod... dat zal niet het doel zijn, maar is natuurlijk wel enigzins het effect aangezien deze mensen vrij snel kunnen afwijken. Aan de andere kan is dit wel enigzins wenselijk als je dan uiteindelijk een mod-publiek overhoudt wat zich zeer actief gedraagt. Het kan alleen wat irritatie opleveren voor de casual modder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

vgroenewold schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 16:11:
Je moet het van mijn kant niet zien als klagen, maar als proberen te begrijpen hoe de bot precies werkt en of er situaties kunnen ontstaan die onterecht zijn.
Puur vanuit de modbot gezien kan dat ja, maar dat soort fouten zijn natuurlijk snel gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Misschien moet het minimum aantal mods per maand gewoon omhoog. Ik denk dat het beter overkomt wanneer iemand inactive wordt gezet door te weinig moderaties (dat er daardoor niet goed gescreend kan worden door de modbot) dan inactive gezet wordt door de modbot omdat je teveel afwijking hebt omdat je weinig mod. In het 2e geval ben je 1 maand je rechten kwijt en volgens mij niet bij inactive bij minimum (wat nu op 1 mod/maand staat).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nah, gewoon -1 ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gewoon een standaard EA-flame eigenlijk. Niks bijzonders, helaas. Het is alleen een beetje schreeuwerig.

@vgroenewold: Als je nu eens probeert een maandje te modden, en dan eens kijkt hoe dat uitpakt met je gemiddelde. Ik denk namelijk dat wanneer je niet selectief mod en juist een artikel pakt en daarvan elke reactie die je leest ook mod naar eigen inzicht, dat je dan niet in de problemen komt. Veel moderaties zijn namelijk erg simpel. Veel reacties kun je zonder er echt bij na te hoeven denken op 0 modden, simpelweg omdat er veel onschuldige standaardreacties zijn.
Je bent zo wel een beetje aan het compenseren, gezien het niet echt nuttig is om reacties die al 40x0 hebben nog eens te modereren, maar je bent het eigenlijk een beetje verplicht aangezien je er anders uitgefiltert wordt door de ModBot. Dat is een beetje een tekortkoming van de ModBot, maar de ModBot kan niet zien hoe terecht jouw afwijking is. Verder is dit géén papegaaimodden zolang je maar niet klakkeloos moderaties gaat bevestigen en dus wél bij elke moderatie die je doet nagedacht is.

Kortom: mod alles wat je leest, en je zou niet in de problemen moeten komen. Dit is tenminste hoe ik het persoonlijk ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nu is er alleen 1 probleem: Hij mag niet meer modereren zolang hij niet op een andere manier heeft bewezen capabel te zijn. Zie het klachtenloket (sorry, lui, geen link, je kan hem zelf wel vinden :p)

Misschien was klagen de verkeerde term. Er zijn inderdaad punten waar de bot mis grijpt. Het is imho niet zo dat iedereen die veel mod door de bot word toegelaten, maar het is de bedoeling alleen de echte mismodders er uit te pakken. Dat werkt wel, maar pas wanneer iedereen een redelijk aantal moderaties doet. Bij weinig moderaties faalt de bot gewoonweg!

Naar mijn idee kan de bot pas een redelijke afweging waken vanaf een stuk of 50 moderaties. Wanneer iemand die 50 moderaties in 2 weken haalt voldoet die tijd wel, zo niet gewoon langer opslaan. Het vaste "moet in 2 weken" heeft eigenlijk alleen meerwaarde voor de eenvoud van een eventuyeel script dat de database clean probeert te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even een kort vraagje aan jou vgroenewold :)
Als je weer modrechten zou krijgen ga je dat dan alleen gebruiken om sporadisch iets goed te zetten of lijkt het je wat om mee te helpen om reactiedraden leesbaar te maken? Daar wordt dus bij bedoeld om objectief posts te beoordelen naar inhoud.
In het eerste geval heeft het namelijk niet zoveel zin om de rechten weer aan te zetten :P

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 22-04-2008 17:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Deze kan imho toch wel op 0? Iemand heeft hem zelfs een 2+ gegeven? Hij staat nu op +0.5 => effectief = +1
Bamsebjorn in 'nieuws: Creature Editor van Spore verschijnt in twee verschillende versies'

Edit: Ow, na mijn mod staat hij op 0,4 = effectief 0...

[ Voor 9% gewijzigd door Regeneration op 22-04-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

0 is wel echt het maximale wat die reactie verdiend. Hij staat er nu ook vrij vast op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

@ vgroenewold: als je modrechten weer zijn geactiveerd kan je (om de afwijking in de perken te houden) ook een hoop zeer duidelijke moderaties doen om als balans te bieden voor de moderaties waar geen unanieme overeenstemming over is.
Zo zijn er altijd een stel duidelijke 0 en -1 posts in ieder topic die je kunnen helpen je gemiddelde netjes te houden.
Als je goed hier hebt rondgekeken zul je ook wel hebben gemerkt dat je dit niet kan gebruiken om reacties die jij verkeerd gemod vindt "recht" te trekken daar dit niet voor niets het mismoderatieforum is. Als iemand een +2 geeft voor een duidelijke -1 dan wordt ie hier altijd naar voren gehaald en kijken de powermods er even naar eventueel gevolgd door contact op te nemen met de desbetreffende mismodder.

Verder: er was een reactie van SCRAP:
Dirk in "Het kleine-mismoderatietopic deel VI"
die hierin genoemd staat en die naar de -1 zou moeten gaan. Helaas gaat dat niet echt daar deze ook zo'n 11! Must read mods heeft gekregen en zo'n 12 keer meerwaarde. Nou kan ik dat laatste wel begrijpen maar die 11x must read is toch echt mismodden!

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is er weer een die zowel MS als Apple niet normaal kan of wil schrijven:
Rob Coops in 'nieuws: Microsoft en Novell willen China warm maken voor Suse Linux'
heeft echter wel 3x meerwaarde gekregen. Ik geef toe dat hij een heel betoog wegzet wat niet eens zo slecht geschreven is maar als hij nou gewoon MS en Apple had geschreven.....!

De volgende reageert daarop:
Whieee in 'nieuws: Microsoft en Novell willen China warm maken voor Suse Linux'
Op zich een nette reactie maar geen +2 waard. Ook haalt voor mijn gevoel het schoolmeesterachtige begin zijn post enigzins onderuit waardoor deze op 0 zou komen ipv de +1 die hij zou kunnen verdienen. -1 vind ik ook weer een mismod.
Puur voor de eerste twee alinea's kan ik me die -1 wel indenken maar deze post heeft meer en juist doordat hij de ander op een heel nette manier corrigeert zou ik hem toch minimaal 0 waard vinden.

Deze: barchettanl in 'nieuws: Microsoft en Novell willen China warm maken voor Suse Linux'
is dan weer duidelijk -1 want die begint alleen over modden en taalgebruik.

[ Voor 44% gewijzigd door TheCapK op 22-04-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Naast het gebruik van "M$" en "Appel" hangt die hele post aan elkaar van onderbouwd geblaat en trolls. Linux (of Linsux, dan hebben we ze meteen allemaal gehad :/ ) moet het daarbij ook ontgelden.

Wmb een dikke -1.

Die tweede heb ik op 0 gezet omdat er nog wel iets van inhoud staat, op een fatsoenlijke manier.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 22-04-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:03
Wat mij betreft is het zo een neutraal, punt aftrek voor het irritant "M$" en "Appel", een -1 vind ik niet onverdedigbaar afhankelijk van de draad, als er meer van deze informatie in de draad staat mag hij wel op -1. Zo netjes is hij ook niet nee, maar hij heeft wel een punt.
De 2e reactie gaat een heel stuk over de regels van T.net, lijkt me een beetje een wannabee-mod post. Het laatste deel is wel erg informatief, 0 wmb.
3e Post staat nu op -1.

[ Voor 38% gewijzigd door Jorrit op 22-04-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

RoD schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:12:
Naast het gebruik van "M$" en "Appel" hangt die hele post aan elkaar van onderbouwd geblaat en trolls. Linux (of Linsux, dan hebben we ze meteen allemaal gehad :/ ) moet het daarbij ook ontgelden.

Wmb een dikke -1.

Die tweede heb ik op 0 gezet omdat er nog wel iets van inhoud staat, op een fatsoenlijke manier.
Hij ergert wel meer mensen. Ook in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Iets met -1, 0, -1 imho :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En effectief staan ze daar nu op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
@Kixstart: Wat denk jij. ;) Uiteraard zou ik op inhoud scoren. Ik moet zeggen dat dit forum een handiger hulpmiddel is hierbij dan ik dacht, er wordt duidelijk serieus op de posts ingegaan en ik merk dat jullie een vrij evenwichtige beoordeling geven. Dus ja, mocht ik twijfelen bij een post dan zou ik dit zowiezo hier even melden.

@kingfisher: Ah, dus jullie kunnen zien wie er welke moderaties heeft gegeven? Dat zou idd ook wel een handige tool zijn.

Ik waardeer jullie geduld overigens, met al die lastige vragen van mijn kant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Powermods kunnen zien wie wat gemod heeft en met welke score, zelf kun je alleen je eigen modperformance bekijken: http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Ik kan dus niet zien wat jij hebt gemod.

[ Voor 11% gewijzigd door Dirk op 22-04-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Sodeju, zijn dat mijn mods? Wat een afwijkingen en als ik de berichten lees snap ik eigenlijk niet waarom ik dat zo gedaan heb. Nu begrijp ik wel waarom ze uitgezet waren. :) Volgens mij zat ik toen in een stress periode met m'n huurhuis, duidelijk afreageren ofzo. Ben daarna Tweakers in ieder geval volwassener gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nieuws: Computeradvertenties op Marktplaats gaan geld kosten

Hier mag nog wel eens de bezem doorheen. Er staat een hoop onzin in en er zijn heel veel dubbelposts. Volgens mij wordt er wel 20x gemeldt dat je ook bij Speurders terecht kan en/of dat dit goed is voor Speurders :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb volgens mij het meeste gehad in die draad. Na 1x snapte ik eigenlijk ook wel dat mensen speurders/V&A konden gebruiken ipv marktplaats :)

Ik heb wel een kleine marge gebruikt gezien de posttijden van sommige reacties en soms toch een 0 wanneer er naast het speurders-geblaat nog wat meer informatie in de post stond ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Kixtart op 22-04-2008 23:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Waarom is deze eigenlijk door 18 Tweakers als ongewenst gemod?

Anoniem: 170345 in 'nieuws: Computeradvertenties op Marktplaats gaan geld kosten'

Ik vind 'm best grappig, of mogen grapjes niet meer op de FP? Hij had er eigenlijk alleen nog een :) of ;) smiley achter hebben moeten staan ipv :/

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 22-04-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Voor het eerst in mijn tweakers cariëre een artikel op flat mode gezet... brengt in het geval van dit artikel een hoop duidelijkheid, valt aan te raden in dit geval :p

Zo zie je bv dat de ogenschijnlijk eerste reactie met speurders eigenlijk zo ongeveer de 10e is in meer dan 10 minuten.

edit @hierboven/onder: doe ik er nog 5 bij, staat ie zomaar op 0.

[ Voor 36% gewijzigd door Arne op 22-04-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hmm, ik heb daar nog eens naar gekeken. Had em op -1 staan omdat ik geen flauw idee had waar het op sloeg. Nu ik er nog eens over nagedacht heb vind ik toch wel dat ie voor grap door mag gaan :)

Effectief dus 10 puntjes omgezet zo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Deze is dan weer niet zo'n "dan maar naar speurders" reactie:
Kalief in 'nieuws: Computeradvertenties op Marktplaats gaan geld kosten'
Mag daarom wel op 0 staan lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Eens.

/me DirkW moet het draadje voor de rest nog doorlopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Die had ik al op 0 gemod eerder, dus het is aan de rest om te kijken wat ze ervan vinden ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, ik had hem oorspronkelijk op -1 omdat er immers al 3 alternatieven waren gemod waardoor hij niet echt valide meer is. Erg "schuldig" is hij echter niet, dus misschien toch maar een 0 bij nader inzien. Al is hij wel erg naief. (speurders / kelkoo / 2ehands zijn internatiopnaal met een internationaal beleid, die gaan dat echt niet even voor nederland aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Aan de reactie te zien had hij een andere bedoeling dan alleen te wijzen op speurders. Het gaat hem juist om het feit dat er een concurrent zou zijn, met als gevolg dat... beetje erg kort geformuleerd en niet uitgelegd waarom hij dit denkt, ik zou het een 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is op zich niet zo slecht maar met windhoos en xdoos360 ben je wmb toch wel enigzins aan het trollen, zeker als je de concurrentie wel correct benoemt:
Anoniem: 136223 in 'nieuws: EU wil strengere gedragscodes gamesindustrie'
En dan geft een Expert er +1 voor? |:(

[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 23-04-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Van mij mag die ook een -1 hebben.

Deze mag wmb best een 0 hebben. Ik vind deze mening iig niet vervelend.
Xirt in 'nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

* Bor is het draadje weer aan het doorlopen in catch up mode.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Zit aardig wat onzin tussen tot nu toe iig :P

Net een 0, best onschuldig?
EN-IS in 'nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Idd, stond ook een beetje te kijken van de moderaties van die reactie. Ik vind een -1 overdreven. Ook de reactie eronder trouwens (op dezelfde diepte): flipjevandejam in 'nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet'

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2008 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Had ik ook al op 0 staan ja.

Verder viel me deze op :)
Rob Coops in 'nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet'
Ik heb een 0 gekozen, maar neig toch naar +1 ook al komt hij opeens met M$

edit: toch +1 gekozen. Gewoon wel interessant en netjes (naast die M$ dan)

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 23-04-2008 21:28 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik wil daar best zo een +1 voor geven, maar ik moet wel opmerken dat alleen M$ de post verpest. Nergens voor nodig maar lokt wel 0 of -1 uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een -1 voor gegeven wegens M$. Zie het als een poging tot opvoeden. Zonder de M$ flame was het geen slechte post (dus +1 of 0).

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 23-04-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waar houd opvoeden op? Ik ben eigenlijk voor een modbreakje zonder edit met openhouden tot de mogelijkheid voor hem om hem zelf te editen. Dan wil ik er best een +1 voor geven. Gezien de kans op een tytpo <0 is houd ik het nu op een -1/0 (iets van twijvel ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kixtart schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:21:
edit: toch +1 gekozen. Gewoon wel interessant en netjes (naast die M$ dan)
Een +1 vind ik zelf geen goede beoordeling gezien je totaal voorbij gaat aan de M$ troll. De post is zonder M$ namelijk ook "maar" max +1 waard. Geef er dan een 0 voor zou ik zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk wel een stevige +1. Ik heb wel zitten te twijfelen door die M$, maar ik vind eenmalig dit zo noemen in dit geval geen reden voor een punt aftrek.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Kixtart schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:19:
Ik vind het eigenlijk wel een stevige +1. Ik heb wel zitten te twijfelen door die M$, maar ik vind eenmalig dit zo noemen in dit geval geen reden voor een punt aftrek.
Ofwel het gebruik van M$ is gedoogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

In zo'n geval vind ik het jammer dat nieuwe users niet standaard hun DM aan hebben staan, dan was het waarschijnlijk opgelost geweest met een berichtje. Maar ik zit ook te aarzelen, want een keer M$ is op zo'n bericht nog niet echt heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:27:
In zo'n geval vind ik het jammer dat nieuwe users niet standaard hun DM aan hebben staan, dan was het waarschijnlijk opgelost geweest met een berichtje. Maar ik zit ook te aarzelen, want een keer M$ is op zo'n bericht nog niet echt heel storend.
Eens echter vind ik dat het gebruik van M$ gewoon onwenselijk is. Tot nu toe werd een modding door de meeste mensen altijd aangepastbij gebruik van deze troll. Als je nu geen aanpassing aan de beoordeling doet hoeft dat bij de volgende M$, Mikeysoft, Linsux etc ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 23-04-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Als de post verder keurig in elkaar zit, dan wil ik een enkel gebruik van M$ nog wel door de vingers zien. Natuurlijk is het niet de bedoeling, ik heb het een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, daarom heb ik hem nu ook nog op 0 staan, maar het lijkt gewoon een slechte gewoonte zonder kwade intentie en dat kun je mensen met een enkel berichtje en eventueel een korte discussie snel afleren. Want die reactie is voor de rest wel heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind het ook eigenlijk niet acceptabel om maar gewoon M$ te gaan gebruiken. Ik ben zelf ook meer van de 0 in dit geval, een -1 is misschien een beetje streng maar ook daar kan ik me in vinden (en zou ik misschien ook wel gewoon moeten geven). Maar een +1? No way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 07-05 21:46
Nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet

Dit bericht kan nog wel wat moderatie gebruiken, verschillende draadjes mogen van mij wel naar -2! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Krijgen we die discussie weer? Ik ga echt niet in steen slaan dat M$ altijd fout is. Dat hangt van contekst af en ik vind dat de beoordeler zelf ook niet kinderachtig moet zijn om te pas en te onpas een Pavlovreactie te doen en een -1 neer te zetten. M$ alleen is duidelijk een troll, een heel verhaal + M$ is nog steeds een HEEL VERHAAL. Beoordeel dat dan gewoon, geef eventueel een minpuntje voor dat M$ ding maar zeg dan niet dat trollen a la M$ legaal zijn. MS mag toch ook z';n misselijkmakende doordrukpraktijken legaal toepassen.

Ik kan een -1 begrijpen, ik kan een 0 steunen maar toch ga ik voor de 1, de rest deugt namelijk wel en ook positieve benaderingen moeten kunnen. En dat ik een -1 kan begrijpen betekend nog niet dat ik er begrip voor opbreng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wat mij betreft moet er ook niet te zwaar aan M$ getild worden. Bij 0/+1 twijfel ga ik wel altijd naar een 0 toe en wanneer de hele post alleen maar een klaag is richting Microsoft ook (en dan zelfs -1), maar ik ben in dit geval van mening dat de post zeker genoeg is voor een +1 en ik ga in dit geval niet gelijk een punt omlaag. We hebben dit ooit onder troll gestopt, maar imho hoeft het niet gelijk overdreven streng beoordeeld te worden wanneer een post gewoon goed is. In dit geval kijk ik naar het totaalplaatje en omdat ik het een stevige +1 vind zonder M$ heb ik er toch voor gekozen dat een 0 te weinig is.

edit:
En dan zeggen we bijna tegelijk gewoon hetzelfde :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 23-04-2008 22:52 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heikanu schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:46:
Nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet

Dit bericht kan nog wel wat moderatie gebruiken, verschillende draadjes mogen van mij wel naar -2! |:(
wtf is "the scene" trouwens? een bende wannabe "gangsta's" ofzo? |:(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Offtopic, maar dat zijn in dit geval een groep hackers die (meestal puur voor de sport) om het snelst hacken, in dit geval is het ze dus al een week voor de release gelukt.

edit: Om dit draadje niet verder te vervuilen maar verder in deze reactie. Ik maak het onderscheid tussen hacker en crackers iig niet, ik weet ook nooit waar de grens ligt en het is an sich ook niet interessant in dit geval.

Dus verder graag niet meer reageren, het is veel te veel offtopic

[ Voor 47% gewijzigd door Dirk op 23-04-2008 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Dirk schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:14:
Offtopic, maar dat zijn in dit geval een groep hackers die (meestal puur voor de sport) om het snelst hacken, in dit geval is het ze dus al een week voor de release gelukt.
Zijn hackers en crackers hetzelfde tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Om inderdaad de MS vs M$ discussie nog maar eens aan te gaan:

Naar mijn beeld is tweakers.net steeds meer naar een nette, correcte site toe gegaan. Daar waar ooit nog de artikelen van microschoft en windhoos spraken is dit al lang niet meer het geval. Ook M$ hoort er niet meer thuis. Nu kunnen we het wel gaan negeren wanneer het in een verhaal staat, maar gezien een ieder het er imho wel mee eens is dat dit soort verbastering niet op de FP thuis hoort en het dan ook liever niet ziet staan ben ik er ook niet voor om er geheel niks tegen uit te doen. Zoals al eerder aangegeven ben ik meer voor een "normale" moderatie (+1 dus) in combinatie met een modbreakje of hij SVP zijn niveau niet tot verbastering wil verlagen icm het behoud van de mogelijkheid zijn eigen post aan te passen. Zolang dat echter niet het geval is ben ik er echter voor om het niet te gedogen, aangezien ik het liever niet zie en daar niet alleen in sta, en er een 0 in plaats van een +1 voor te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@Holaris: Altijd al geweest, het zijn een paar hackers geweest die zich zonodig boven de rest wilde plaatsen en daardoor maar een andere term hebben bedacht voor de mensen die in hun ogen minder goed werk deden.

Ik ga daar niet in mee en noem die lui iig gewoon hackers :Y)

Ontopic: ook een +1 van mij. Ik kan me ook storen aan "M$", maar ik vind het in dit geval nog redelijk onschuldig en niet voldoende storend om een punt eraf te trekken. Ik vind idd wel dat hij daar op een of andere manier op gewezen wordt. En de rest ook eigenlijk, een modbreak lijkt me dus wel handig.

[ Voor 37% gewijzigd door .oisyn op 23-04-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 12:03
M$ is voor mij meestal wel een reden een puntje af te trekken, afhankelijk waar de post zit kwa niveau. Een mager nulletje komt dan wel snel op -1 net als een magere 1 wel snel op 0 komt, zitten de posts wat ruimer in hun scores is het wmb zonde om een punt af te trekken.
Ik kan er wel goed inkomen dat mensen er standaard een punt voor aftrekken, het is gewoon zeer irritant, een half verborgen flame tussendoor. Vooral omdat als je de betekenis letterlijk in de reactie zet je waarschijnlijk wel meer unaniem modders vindt die een punt aftrek willen geven. Weer typisch een gevalletje: "van geval tot geval" bekijken. Overigens lijkt het wel aardig af te nemen, het aantal posts met M$ en dergelijke verbasteringen is het laatste halfjaar naar mijn bescheiden mening snel afgenomen, misschien door het nieuw modsysteem? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb hem even een informeel mailtje gestuurd, zodat het niet van kwaad tot erger gaat in de toekomst en hij zich ook niet hoeft te verwonderen waarom zijn posts eventueel laag zijn gemod. We zien wel wat de toekomst brengt :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241040

Meestal let ik niet echt op de schrijfwijze van de woorden (wel op de leesbaarheid) maar ik denk dat ik soms M$ wel zou laten, als het in de context past. Daar bedoel ik mee dat als de post gaat over een of andere manier waarop MS geld probeert te kloppen uit de mensen, in zo'n post versterkt het de betekenis eigenlijk.
Maar algemeen heb ik toch liever MS, het is niet omdat je tegen ze bent dat je geen respect meer moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:46:
M$ alleen is duidelijk een troll, een heel verhaal + M$ is nog steeds een HEEL VERHAAL.
met een duidelijke troll.

Overigens lijkt het aantal mensen dat een -1 geeft groter dan het aantal +1 gevers op dit moment. De post staat nu netto op 0 wat imho prima is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Termen als M$, Linsux, en meer van dat soort kleuterschool-niveau zorgen er bij mij iig voor dat een 0 het hoogst haalbare is als de rest van de reply bijzonder goed is. In de meeste gevallen echter is dat ook niet het geval en dan levert het bij mij een directe -1 op wegens trolling.

Als men te infantiel is en een te laag IQ heeft om bedrijfsnamen op normale manier te spellen, danwel algemeen onder beschaafde mensen geaccepteerde afkortingen te gebruiken hoeft men daar niet voor beloond te worden. Dan moedig je dat soort wangedrag alleen maar aan.
Daar bedoel ik mee dat als de post gaat over een of andere manier waarop MS geld probeert te kloppen uit de mensen
Geen reden om M$ (of andere bedrijven) te gebruiken. Dit is namelijk de doelstelling van een commericeel bedrijf in een kapitalistisch systeem zoals we dat hier in het westen en in NL hanteren: winst maken. Mensen mogen daar best tegen zijn hoor, niks mis mee, dat is gewoon toegepast communisme, en het is hun goed recht om communistische of andere sympathien te hebben. Echter, het is nog steeds geen excuus om te gaan trollen, en let's face it, dat is het gebruik van M$ en vergelijkbare afkortingen wel degelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-04-2008 10:38 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Maar als Microsoft een wurgcontract oplevert, een dood OS door je strot duwt en de supprt ervan laat liggen moet je ze nog steeds altijd vriendelijk en correct spellen?

Wat een onzin, iedereen die een beargumenteerde tirade tegen iets afsteekt zal ook de naam meenemen. Iemand die door de NS op een station gedumpt wordt gebruikt op prutsrail*, iemand die de regering bout vindt post ook Bakellende*. De woordkeuze zelf is inderdaad een troll, maar wanneer er bijstaat dat je dankzij Balkenende je nadagen in Gitmo kan doorbrengen wegens vage uitleveringsverdragen en onwil van Buza of dat dankzij ProRail je ergens heen gedeporteerd wordt (gedateerde verwijten, geef ik zo toe) is die motivatie echt wel aanwezig om niet alleen de naam nog correct te handhaven.
Dat je dan bij M$ / MS over 1 letter gaat lopen zeiken en -1-troll gaat modereren vind ik dan weer bijzonder kinderachtig.

Als men te infantiel is en een te laag IQ heeft om bedrijfsnamen op normale manier te spellen, danwel algemeen onder beschaafde mensen geaccepteerde afkortingen te gebruiken hoeft men daar niet voor beloond te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Delerium op 24-04-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is het gebruik van dergelijjke trolls niet gewoon kinderachtig? Kortom, afhankelijk van het argument wat iemand aandraagt is het gebruik van M$, Linsux etc geoorloofd? In vrijwel geen enkele post vind je echt argumentatie terug die kinderachtige trolls als deze geoorloofd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kom op, ik heb ook wel rants op mijn naam staan waar ik een +2 voor heb gehad, en doorgaans schroom ik er niet voor om daarbij bepaalde mensen door het slijk te halen. Is dat anders dan het verbasteren van een bedrijfsnaam? Imho niet.

Overigens gaat dat hele verhaal voor deze specifieke post niet op. Het is geen rant op MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

.oisyn schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:01:
Overigens gaat dat hele verhaal voor deze specifieke post niet op. Het is geen rant op MS.
En wat is het in jouw ogen dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

iig is het meer maatwerk dan
code:
1
if "M$" then -1

doe's niet zo rechtlijnig.

[ Voor 22% gewijzigd door Delerium op 24-04-2008 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mwa -1 modereren zal ik in zo'n geval niet snel doen, maar bij twijfel gaat er toch wel een punt vanaf. Zo ook deze reactie nu, die ik gewoon op 0 gegeven heb. :) Al zou ik +1 ook niet erg vinden, maar dat is niet 'mijn score'.

-1 is veel te hard als de rest van de reactie in orde is, maar ik wil ook geen signaal afgeven dat dergelijke minitrolls toegestaan zijn. Het zijn en blijven kinderachtige woordspelingen die men maar op FOK!, GS en andere soortgelijke sites moet gebruiken. Ik vind ze gewoon niet passen bij het 'serieuze en professionele' image van Tweakers.net.

Wat dat betreft doe ik hiermee hetzelfde als wat ik met alle 'overtredingen' doe; ik kijk naar de rest van de reactie. Bijvoorbeeld mod-gezeur. Is het één woordje onderaan met 'ongewenst?' terwijl de rest van de reactie in orde is? Dan ga ik geen -1 geven. Is het echter (bijvoorbeeld) 75% gezeur en 25% ontopic? Dan wel. Hetzelfde vind ik gelden voor de minitrolls waar we het nu over hebben. Staat de reactie er vol mee, dan is en blijft het gewoon -1 materiaal.

Hoe dan ook, keur ik minitrolls af op de FP. Ik zie er dan ook geen geldige reden voor om ze te mogen gebruiken.

edit:
'Maatwerk' is het sleutelwoord hierbij ja :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:06:
iig is het meer maatwerk dan
code:
1
if "M$" then -1

doe's niet zo rechtlijnig.
Natuurlijk is het meer maatwerk echter is het maar toestaan (en de beloning hier niet op aanpassen) omda de rest van de post wel netjes is ook geen goede oplossing.

Maar goed, laten we het hier maar bij laten. Iedereen kan weloverwogen een keuze maken voor de beoordeling. Ik heb inmiddels mijn beoordeling ook final ingevoerd. Ik heb uiteindelijk een 0 gegeven. Dat is een punt aftrek voor de troll omdat ik vind dat je er toch wat mee moet doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 24-04-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:03:
[...]En wat is het in jouw ogen dan wel?
Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:22:
[...]
Natuurlijk is het meer maatwerk echter is het maar toestaan (en de beloning hier niet op aanpassen) omda de rest van de post wel netjes is ook geen goede oplossing.
Wat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ecteinascidin schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:49:
Maar als Microsoft een wurgcontract oplevert, een dood OS door je strot duwt en de supprt ervan laat liggen moet je ze nog steeds altijd vriendelijk en correct spellen?
Heel kort en heel krachtig: JA.

Alternatief: post niet, als je je punt alleen middels dit soort kleuterschoolniveau-afkorting kan maken. Dan is je punt kennelijk niet zo goed/sterk als je zelf denkt. Als je punt namelijk sterk genoeg is, kan je ook volwassen genoeg gedragen om op een normale, volwassen manier met dit soort zaken om te gaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

In mijn ogen is het gebruik van M$ een troll waar de score op aangepast dient te worden. Zie ook mijn post hiervoor. Ik heb er uiteindelijk een 0 van gemaakt.

Voor de rest ben ik het helemaal eens met de post van Wilhagen hiervoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 24-04-2008 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We hebben ooit sortof afgesproken dat het een troll is en ik ben het er ook mee eens dat de score aangepast kan worden, maar niet in alle gevallen vind ik het 1 punt of meer aftrek waard en daarom kwam ik in dit geval effectief nog steeds op een +1 uit. De meningen zijn verdeeld en dat maakt niks, want de volgende keer heb je weer een hele andere context.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En zo hebben we in 2maanden het topic weer vol :)
Het kleine-mismoderatietopic deel VII
(moet alleen de titel even laten aanpassen :+ )

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 24-04-2008 12:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bor de Wollef schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:03:
[...]

En wat is het in jouw ogen dan wel?
Ik bedoel dat het doel van de post niet is te ranten op MS :). Het komt meer over als een pavlov reactie dat ie onbewust M$ schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wildhagen schreef op donderdag 24 april 2008 @ 11:29:
[...]

Heel kort en heel krachtig: JA.

Alternatief: post niet, als je je punt alleen middels dit soort kleuterschoolniveau-afkorting kan maken. Dan is je punt kennelijk niet zo goed/sterk als je zelf denkt.
Dat je het niet hoeft te gebruiken om je punt te maken wil nog niet zeggen dat als je het wel gebruikt dat je punt dan ineens niet sterk meer is. Ik vind een troll of flame in een sterke post niet misstaan.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 24-04-2008 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.