Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.806 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Het kleine-mismoderatietopic deel VII

In dit topic worden mis-moderaties aangedragen, zodat er gedicussieerd kan worden of deze rechtgezet moeten worden. Indien je een beginnende moderator bent, wordt geadviseerd om onderstaande informatie goed door te lezen.

Introductie
In verschillende onderdelen op de Tweakers.net Frontpage is het mogelijk om te modereren. Moderatie wordt in eerste instantie gedaan om gebruikers de mogelijkheid te geven om de reacties bij nieuwsberichten (en dergelijke) in te delen naar kwaliteit. Een gebruiker kan er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen erg nuttige posts te lezen door het niveau omhoog te zetten. Het moderatiesysteem zorgt er verder voor dat gebruikers die een reactie plaatsen kunnen zien welke waardering hun post krijgt.

Moderatie is user-driven dus dat wil zeggen dan in principe iedereen mag modereren. Hierdoor is het ook mogelijk dat sommige posts verkeerd worden gemodereerd, omdat elk mens fouten maakt of door personen die het systeem misbruiken.

Dit topic is een verzamelplaats van zogenaamde mis-moderaties, zodat we met meerdere reguliere modders kunnen ingrijpen indien de moderatie verkeerd gemodereerd is. Eventueel kan een powermod ingrijpen als de reactie tegen de regels is of de moderatie niet meer rechtgezet kan worden (bijvoorbeeld als de reactie te oud is of als er teveel mensen verkeerd hebben gemodereerd).

Je mag natuurlijk altijd een eigen topic openen en dat is zeker verstandig als je een stevige discussie verwacht. Als er onverhoopt toch een lange discussie onstaat kan een forum-moderator de discussie afsplitsen naar een eigen topic.

Hoe te modereren
Modereren gaat grotendeels naar eigen inzicht, maar er zijn een aantal richtlijnen gemaakt waar een moderator zich grotendeels aan moet houden. Deze richtlijnen zijn te vinden in: reviews: Tweakers.net moderatie faq. Deze richtlijnen zijn bedacht, zodat elke reactie geplaatst bij een artikel een zo objectief mogelijke moderatie krijgt. Het is namelijk niet de bedoeling om een moderatie hoog of laag te modereren, omdat je het ermee eens bent of niet.

Wegingen van de verschillende modstatussen
Er zijn verschillende modstatussen die een moderator kan hebben. Deze worden hieronder beschreven.

Active
Deze status is de standaard status die elke moderator krijgt als hij begint met modereren. Deze moderators zijn meestal in de beginnende fase en hebben daarom een beperking om een reactie direct op de score +2 of -1 te zetten (een reactie zal pas effectief op -1 of +2 komen te staan als een expert deze moderatie heeft bevestigd)

Bereik: -1 tot +2
Weging: 1x

Expert
Deze status wordt automatisch gegeven aan de personen die genoeg moderaties maken en daarbij niet teveel mis-moderaties hebben. Omdat het waarschijnlijk is dat deze moderators goed modereren hebben zij een hogere weging en kunnen zij direct een reactie op de -1 en +2 score zetten.

Weging: 2x

ProMod
Een ProMod is een moderator die zich gedurende langere tijd heeft bewezen dat hij/zij goed kan modereren. De ProMods worden handmatig benoemd en het is niet mogelijk om deze status aan te vragen. Deze status heeft een sterkere weging, zodat deze mis-moderaties makkelijker kunnen herstellen. De ProMods hebben verder een ondertitel op het forum, zodat het duidelijk is dat deze veel ervaring hebben bij het modereren.

Weging: 5x

PowerMod
Als laatste de PowerMod. Deze moderators zijn onderdeel van de Tweakers.net Crew en hebben veel ervaring met modereren. Deze groep beschikt over bijzondere rechten, zoals het uitdelen van -2's wat inhoud dat een reactie niet meer zichtbaar is. Deze rechten worden ingezet in bijzondere gevallen. Deze functie is ook niet aan te vragen :+

Bereik: -2 tot +2
Weging: 5x
Opmerking: Aanvullende rechten

Afwijkingen
Om de personen die veel mis-modereren eruit te vissen is er een ModBot gemaakt. Deze zal automatisch de afwijkingen controleren, zodat deze niet buiten proportie zijn. De afwijking van moderators met een active status zal afgewogen worden met de moderaties van de experts. Bij experts worden de afwijkingen vergeleken met andere experts. De afwijking van jezelf is te vinden op:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance

Meer informatie over de ModBot en klachtafhandeling is te vinden in:
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )

Hoe we de meldingen graag zien
• Plaats waar de fout staat inclusief volledige URL
(de directe URL is te verkrijgen door op het datum-tijd gedeelte te klikken boven elke reactie).
• Suggestie voor verbetering, evt. met een korte toelichting.

De Tweakers Moddereter Forum IRC :+
Er is ook een irc waar over moderaties en/of posts gepraat kan worden. Deze is hier te vinden:

/server irc.tweakers.net:6667
/j #tmf

Links
ModFAQ:
reviews: Tweakers.net moderatie faq
ModBot+ Klachtafhandeling:
ModBot is actief \o/ (het klachtenloket ook :o )
Modperformance:
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance
Mismoderatie-topic deel VI:
Het kleine-mismoderatietopic deel VI

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Goed bedoeld&nutteloos, maar na de edit toch wel een 0 waard imho
WPN in 'nieuws: Sleuteluitwisseling vormt zwakke plek bij quantumencryptie'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-08-2024
Anoniem: 142917 in 'nieuws: AMD brengt drie bugvrije triplecores op de markt '

Heb ik een -1 gegeven, dit soort zaken horen in het forum. De mod-spreiding is echter hoog bij deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eens, ook een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind hem een beetje een gevolg door die zin in het artikel. Deze zegt in principe hetzelfde alleen klaagt deze niet zo uitgebreid :)
Cafe Del Mar in 'nieuws: AMD brengt drie bugvrije triplecores op de markt '

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ook dat vind ik een -1. Het gaat puur om de vorm van het artikel zelf. Verder is er geen inhoud. Mijns inziens hoort dat niet thuis op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bovenstaande even doorgewerkt.
Twijfelachtig, maar het is een vraag en niet zozeer commentaar. Ik ben bereid hier wel een 0'tje voor neer te leggen.

tvp :Y)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die vraag volgt uit een verwachting:
Ik had een "samenvatting" verwacht op de frontpage en een link naar een vollediger artikel, met stats, graphs etc...?
Mijns inziens is het gewoon commentaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, dat klopt. Is dat zo vreemd als het artikel uit de keuken van Tnet zelf komt en er alleen woorden staan als 'redelijk snel'? Ik vraag mij ook af of er niet meer is. Dat is iig geen -1 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat kun je dan ook wel posten, lijkt me. Alleen op deze manier lijkt het nogal op commentaar over de vorm van het artikel. Iets wat in GR hoort. Bovenstaande reactie meldt wat hij verwacht in het artikel wat door T.net gepost wordt. Ik kan daar niet echt iets inhoudelijks ontdekken.
Wellicht dat het heel logisch is, en er daadwerkelijk wat ontbreekt in het artikel, maar dat doet verder toch niets af aan waar die reactie thuishoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het ook een 0. Zoals RoD het hier quote is het alleen commentaar, maar hij begint dan ook met de vraag "Heeft Tweakers.net een uitgebreidere review ergens staan?". Het "commentaar" staat er alleen bij ter onderbouwing waarom hij zich dat afvraagt. En dat soort verwachtingen zijn ook niet meteen commentaar.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 24-04-2008 13:03 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik redeneer andersom. Hij post commentaar en zet daarbij een bepaalde verwachting neer (al post hij het in omgekeerde volgorde). Maargoed, zoals jij het redeneert kun je het ook zien. Zo had ik er nog niet over nagedacht.
Mij lijkt zowel een 0 als een -1 te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-04 17:27

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
De manier waarop hij het brengt maakt het voor mij ook een 0. Hij spreekt een logische verwachting uit, zonder daarbij direct te klagen.Het is voor mij een vrij logische reactie op het artikel, dat dan ook nog net door de beugel kan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
yeoman in 'nieuws: Apple ziet winst met 39 procent stijgen'

Kan ik niet ongewenst noemen, dus 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
De verwachting is logisch, je mag natuurlijk van Tweakers meer verwachten, maar zoals de redactie al in de thread aangeeft gebeurt dit ook..dus nog steeds denk ik dat -1 en 0 te verantwoorden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die reactie is zeker niet ongewenst, zoals ook wel blijkt uit de rest van de moderaties, alleen die eerste 'expert' is het niet met je eens. :P

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Inderdaad.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat te denken van deze reactie? Het krijgt +1's maar ik vind het eerder -1's waar wegens trolling ('de hel van'..., de laatste alinea...)

Een 0 zou nog nét kunnen denk ik, maar een +1 lijkt me te hoog. Hoe denken jullie hierover?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie in ieder geval niet in waarom die reactie op +1 zou moeten staan. 0 lijkt me opzich wel prima voor die reactie. Het is wat trollerig, maar ook niet heel ernstig, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik vind een 0 hier wel passen, het de hel van is niet persé heel flamend. Eventueel zou je de +1 ook nog kunnen verdedigen, het is alleen jammer dat de meesten dat waarschijnlijk echter niet om de beargumentatie hebben gegeven. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind het een -1. Dat 'de hel van', zelfs al is het doorgehaald, is mij een te ernstige troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

WMB een 0; met de ' ;) '-smiley wordt de trollerige ondertoon voor mijn gevoel enigszins gecompenseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat zou best kunnen, als er tenminste een " ;) " smiley in stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

D'r staat een gewone smiley ( :) )en die compenseert wat mij betreft niets. De troll staat er nog steeds.

edit:
En dan niet net iets sneller wezen RoD :|

[ Voor 20% gewijzigd door Dirk op 24-04-2008 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

Het is best vervelend dat er net wat cola over mijn shift-knop viel, want ik wilde natuurlijk de :) -smiley typen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan nog verandert zo'n smiley niets.

Als ik jou een stupide mongool noem (let op: dit is bij wijze van voorbeeld, niet letterlijk zo bedoeld), maar ik zet er een smiley achter, is en blijft het een troll danwel flamebait.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb er ook een -1 voor gegeven vanwege het geflame. Een nul is wat mij betreft ook acceptabel. Een +1 of +2 is te hoog.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

18327

wildhagen schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:31:
Dan nog verandert zo'n smiley niets.

Als ik jou een stupide mongool noem (let op: dit is bij wijze van voorbeeld, niet letterlijk zo bedoeld), maar ik zet er een smiley achter, is en blijft het een troll danwel flamebait.
Klopt, maar ik vind het doorgestreepte "de hel van" eerder een trollerige ondertoon dan een volwaardige troll. Een dergelijke opmerking zou de reactie wel in de weg staan om een +2 te verdienen, maar ik vind hem niet zo hard dat ik een -1 kan rechtvaardigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het komt op mij over als een " ik heb het doorgestreept maar ik bedoel het stiekem toch wel " verhaal. Voor de rest: een +2 is het imho duidelijk niet. Een +1 had gekund zonder de flame. Nu max 0 of -1.

[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 24-04-2008 19:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
We voeren nu eigenlijk dezelfde discussie nog maals. Of er nou M$ of "de hel van MS" staat, de boodschap en intentie is hetzelfde. Ik vind de hel van MS persoonlijk subtieler en minder kinderachtig dan M$ en zou dan ook eerder aftrek geven voor het eerste. Ik vind het beide echter een overbodige toevoeging / verbastering en houd ze daarom beide op 0 ipv +1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, je kan ze ook leren kiezen.....99% van de mensen die eenmaal aan windows zijn gewend willen niets anders omdat ze 'vastgeroest' zitten.
Geef die kinderen wel een eerlijke kans en laat ze lekker op iets anders het leren....als ze dat snappen kunnen ze altijd later nog op de hel van ms overstappen :)

Ow en over dat evil....tja, het is een commercieel bedrijf, maar dat wel tot in het extreme....evil, ach, niet meer als Apple en Google enzo
Het is niet alleen dat stukje 'hel' die de muziek maakt. Dat 'extreme', 'over dat evil'. '99% van de mensen zit vastgeroest' en andere meuk ademt IMO teveel troll uit dat het, itt tot een beargumenteerde M$-troll, alleen maar afzeik bedoelt. Als er alleen flames instaan is 0 toch echt het hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Weer een topic dat in de gaten moet worden gehouden:
nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites
Zodra Brein wordt genoemd kan je wachten op de trollen en Flames.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het weer lekker daar, maar ik heb twee andersoortig problemen te melden:
Offtopic gelul over spelling: kluyze in 'nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites'
En offtopic gelul over de relevantie van het nieuws: Maestro in 'nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar hebben we niet lang op hoeven wachten.
Is deze reactie: Maestro in 'nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites' een loze rant die op -1 hoort, of een onschuldige rant die op 0 mag? * RoD twijfelt.
Edit: DirkW vindt het waarschijnlijk dus een -1. :P Ik neig daar eigenlijk ook wel een beetje naar, maar ik weet niet of ik nu erg streng ben.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 24-04-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind van niet, het is offtopic, relevantie van nieuws kan zo nodig in FA besproken worden en het is inderdaad ook nog ranterig. Ik zie dus geen reden om hem niet op -1 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind hem een beetje beide waard (lekker makkelijk :) ) dus twijfel ook nog. Het is niet echt een geklaag naar relevantie van het nieuws, behalve het stukje dat tweakers hiervoor een platform biedt. De post gaat meer om de propaganda die gemaakt wordt volgens hem. Op dit moment heb ik hem wel op -1 staan nog. Eigenlijk zou ik hem op -0.3/0-4 willen zien :P

Offtopic gelul over spelling valt best mee in deze vorm. Hij reageert netjes op die gast die klaagt over spelling en ik vind het allemaal wat onschuldig.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kixtart schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:56:
Ik vind hem een beetje beide waard (lekker makkelijk :) ) dus twijfel ook nog. Het is niet echt een geklaag naar relevantie van het nieuws, behalve het stukje dat tweakers hiervoor een platform biedt. De post gaat meer om de propaganda die gemaakt wordt volgens hem. Op dit moment heb ik hem wel op -1 staan nog. Eigenlijk zou ik hem op -0.3/0-4 willen zien :P
Zo denk ik er ook een beetje over. Misschien mod ik em maar niet.
Offtopic gelul over spelling valt best mee in deze vorm. Hij reageert netjes op die gast die klaagt over spelling en ik vind het allemaal wat onschuldig.
Eens. Die heb ik ook een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

sroebert in 'nieuws: Sun wil Java volledig opensource maken'
Niet bepaald een slimme reactie, maar ook niet ongewenst, imo.

---RRR--- in 'nieuws: Nederland kent hoogste percentage internetbankierders van Europa'
Ik snap niet waarom hij dit punt meent te maken, maar dan nog is het onschuldig, lijkt mij. Nulletje imo.

[ Voor 29% gewijzigd door RoD op 25-04-2008 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. Beide hebben nog wat werk nodig though. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De eerste wordt door de eertvolgende 0 gever daar ook effectief op gezet, de tweede staat al op 0. Want inderdaad, domme reacties moeten een 0 hebben, geen -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dirk schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:48:
Het weer lekker daar, maar ik heb twee andersoortig problemen te melden:
Offtopic gelul over spelling: kluyze in 'nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites'
Deze staat nog op 0 effectief. 27 moderatiepunten die hem 0 geven tegen 22 -1 (including me).
Nog wat hulp mag wel om deze onder het maaiveld te bedelven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er zijn hier ook moderators die juist van mening zijn dat het wel een 0 mag hebben en dus kan iedereen gewoon kiezen wat hij/zij denkt dat de post waard is zonder hulp naar een bepaalde richting imho :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het is een twijfelgeval, maar ik laat hem tóch maar op 0 staan zoals ik al eerder had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind dat ook wel een 0, geef dus een 0 en denk dat íe nu wel op 0 zal blijven staan ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Deze wil ik dan wel weer wat lager zien, want +1's hiervoor vind ik wel weer te veel:
Maurits van Baerle in 'nieuws: Brein viert auteursrechtendag met sluiting Indiase sites'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ook dat lijkt mij een (kleine) 0. Staat hij ook op trouwens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind het allemaal maar offtopic, ik heb daar nog weer een zooitje -1tjes uitgedeeld.

En van deze reactie zie ik echt de humor niet in, de enig mogelijke reden om hem een 0 of zelfs een +1 te geven: Anoniem: 160310 in 'nieuws: Defensie VS mogelijk niet blij met Apples overname chipfabrikant '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Achja, humor er niet van inzien impliceert niet altijd een -1 imho. Zolang hij niet volledig uitgekauwd/trollend/dubbelpost is mag zoiets best op 0 van mij en in dit geval hem ik dat ook gekozen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik vind die grap misplaatst en dat maakt hem voor mij een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grappig vind ik em niet, maar het mag van mij best een grap heten. Ik heb em dus ook maar een 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
johncheese002 in 'nieuws: Ubuntu 8.04 'Hardy Heron' neergestreken'

Ook al zitten er goede punten in, M$ gevalletje nr. zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Die heb jij een -1 gegeven. Dat is wel erg karig hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik twijfel tussen een 0 en -1. Hij maakt inderdaad constant gebruik van 'M$' en heeft er daarnaast ook nog wat ongefundeerde flames in zitten, vergelijkt appels met peren en verkondigt pure onwaarheden. Eigenlijk is het een waardeloze reactie, waar heel af en toe nog een interessant puntje aangehaald wordt.

Hoger dan 0 kan sowieso niet goed zijn, maar of een -1 ook gerechtvaardigd is.. Voorlopig hou ik deze op 0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een hoop ongefundeerd geblaat, halve flames, enz. Dat is voor mij al zeker niet hoger dan een 0. Daarbij komt nog eens het gebruik van M$, wat voor mij dan voldoende reden is om de reactie een -1 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik vind trouwens de M$ hier wel bijzonder storend........
Admin-edit:Replies zonder M$ worden als minder storend ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Zoals Wolkje en RoD aangeven, M$ an sich hoeft voor mij niet perse een -1 te zijn, afhankelijk van de rest van de post, maar hij flamed tussen de regels door, dus dat leek mij vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Een 0 zou ik ook best snappen, maar ik ben het met vgroenewold en RoD eens eigenlijk (+de de tekst van wolkje) :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ecteinascidin schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:02:
Ik vind trouwens de M$ hier wel bijzonder storend........

[...]
En hier heeft dat geholpen, want hij heeft een andere reactie waarin hij ook een keer M$ gebruikte ook aangepast. :) Een beetje zichtbaar opvoeden is dus ook nog wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Precies. De rest van het anti-MS betoog mag íe zo posten en wordt zelfs beter beoordeeld zonder M$. Als meerdere mensen dat subtiel oppakken wordt het alleen maar beter. :)

Het probleem is dat de admin-edit natuurlijk niet bedoeld is om de reply netter te maken zodat het hoger scoort. Die gedachte wil ik perse vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik laat mijn beoordeling daarom ook staan, want het compenseert toch wel in de toekomst en de reactie is nog niet je-van-het :) Sowieso ben ik gewoonlijk niet echt van het aanpassen van moderatie, behalve als het opeens een geweldige reactie is of juist wanneer de reactie hard achteruit is gegaan.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nieuws: Progress Automatisering is failliet

Vanaf Exar in 'nieuws: Progress Automatisering is failliet' (voor mij 0, staat nu op +1) volgen een aantal met +1 gemodde reacties.

Swelson in 'nieuws: Progress Automatisering is failliet' (was misschien nog een +1 toen het nog geldig was, dus twijfelgeval)
TheBorg in 'nieuws: Progress Automatisering is failliet' (zeker niet meer dan 0)
soepah in 'nieuws: Progress Automatisering is failliet'

Edit: en Badtothebone in 'nieuws: Progress Automatisering is failliet' verwijst naar hetzelfde forumtopic dat al in het nieuwsbericht wordt genoemd. Volstrekt overbodig dus.

[ Voor 15% gewijzigd door fondacio op 25-04-2008 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Zooitje nullen uitgedeeld en een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Jeanpaul145 in 'nieuws: Patchtool voor Linux-kernel maakt reboots overbodig'

Meerwaarde en zelfs 1 must-read? Ik vind het een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Is het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Heb ik mezelf hiermee nou in mijn eigen voet geschoten?
TheCapK in 'nieuws: Omzet Microsoft stagneert ondanks stijging verkopen Xbox 360'
Ik dacht persoonlijk dat niet echt trollend of flamend was. Meer meedenken met klagers misschien.
Ben dus een beetje verbaasd. (Had er echt geen +1 of hoger voor verwacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ten eerste is hij inhoudelijk onjuist, dus het maximum is imho sowieso een 0. Daarnaast is de toon dermate negatief/trollerig ("schandalig", "bedenkelijke reputatie") dat zowel een 0 als een -1 verdedigbaar is. Ik kies voor de -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het toch wat meevallen voor een -1, maar ben het ongeveer wel met wildhagen eens.

m.a.w. Ik vind -1 te laag en 0 te hoog en omdat er al genoeg -1's zijn een 0 gekozen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Kixtart op 25-04-2008 21:10 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 14:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik vind het eerlijk gezegd ook een -1. Naast het feit dat ik het er gewoon niet mee eens ben :). Maar ik val vooral over de "bedenkelijke reputatie". 't Is daarentegen geen dikke vette -1 idd. Ligt een beetje tussen de -1 en de 0 in.

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 25-04-2008 19:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

En om het evenwichting te houden kies ik dan maar weer voor de 0 :P Ik vind het persoonlijk vrij onschuldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Beetje vage reactie maar ik vind hem eigenlijk ook wel weer onschuldig:
Tankbuster in 'nieuws: Toshiba's winst maakt vrije val van 95 procent'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarentegen lijkt deze post me een prima kandidaat voor de -1, en niet de 0 die hij nu heeft.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

wildhagen schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 19:44:
Ten eerste is hij inhoudelijk onjuist, dus het maximum is imho sowieso een 0. Daarnaast is de toon dermate negatief/trollerig ("schandalig", "bedenkelijke reputatie") dat zowel een 0 als een -1 verdedigbaar is. Ik kies voor de -1.
Wat is er inhoudelijk onjuist aan mijn stelling dat er 75 % winst wordt gemaakt? Zolang Winst = Omzet - Kosten is die stelling geheel juist.
Het schandalig en bedenkelijke reputatie staat ook in een duidelijke context.

Wat betreft die post die jij hierboven aanhaalt: jammer van de laatste zin anders was het nog wel een nulletje geweest!

Ondertussen heeft 1 iemand mijn post nog een +1 gegeven ook. Mismodders in tha House!

[ Voor 15% gewijzigd door TheCapK op 25-04-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat er onjuist is? Nou, simpel. Jij stelt dat er 75 procent winst word gemaakt op de Operating Systems. Het artikel zegt het volgende, en let op het dikgedrukte:
De resultaten van Microsofts Clients-divisie, die onder meer verantwoordelijk is voor de verkoop van besturingssystemen <knip>
De divisie die die 75 procent winst maakte bestaat dus niet alleen uit de OS-en, er zit meer in. Stellen dat er dus 75 procent winst op de OS-en zit is simpelweg inhoudelijk onjuist.

En dat het in context staat is nog geen excuus om te gaan trollen. Ik kan ook een context neerpennen waarin ik iemand kan flamen, maar het blijft een flame.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Maar is het dan een flame of een onschuldig niet geheel correct betoogje door het net niet goed lezen van een artikel? In mijn ogen zit hij redelijk op de grens, waarbij ik hem maar het voordeel van de twijvel geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Is het een troll om neer te zetten dat een OS een bedenkelijke reputatie heeft als dat al door volksstammen is geconstateerd? Volgens mij is het dan een feit.
Schandelijk is een woord dat een mening uitdrukt en kan dus nooit een troll of flame zijn.
Ook kan de context weldegelijk verschil uitmaken. Ik stel juist dat mensen die gedachten kunnen hebben bij dit bericht en dat ik ze eigenlijk dan wel gelijk kan geven, dat is toch een zeer duidelijke context.

Dat er meer in zit dan alleen besturingssystemen klopt geheel maar aangezien het allemaal software is en het OS ook onder software valt zit ik er ook weer niet zo ver naast. Zo inhoudelijk onjuist is het dus niet. Verder is inhoudelijk onjuist geen reden voor een -1 mod.

Niet dat het me echt wat interesseert maar op deze manier leren we allemaal weer van hoe de FAQ geinterpreteerd kan worden. Ik vind in deze de discussie nuttiger dan het eindresultaat. Vergeet vooral niet naar mijn ondertekening te kijken bij iedere post hier! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arne schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 20:38:
Maar is het dan een flame of een onschuldig niet geheel correct betoogje door het net niet goed lezen van een artikel? In mijn ogen zit hij redelijk op de grens, waarbij ik hem maar het voordeel van de twijvel geef.
Het feit dat het inhoudelijk onjuist is, is zeker geen troll/flame, en ook geen reden om een -1 uit te delen. Zo bedoelde ik het ook niet. Als alleen dat er stond, had het van mij gewoon een 0 gehad.

Echter, de rest van de reactie doet nogal trollerig aan met de genoemde termen. Het feit dat het een gevoelig (voor trolls/flames) onderwerp/newspost is maakt dat er wat strenger gemod mag worden (staat ook in de FAQ). Daarom vind ik de balans net doorslaan naar de -1, hoewel een 0 zeker niet onverdedigbaar is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Inhoudelijk onjuist? Dan heb je een reply te bouwen ipv een moderatie te plaatsen. En met enig zoeken kom je ook wel op een marge van 80% op de OSsen van MS, dus over het onjuiste valt ook wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wie geeft hier ooit een +2 aan? Op 0 staat ie best. JapyDooge in 'nieuws: Ubuntu 8.04 'Hardy Heron' neergestreken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
sommigen nemen "soepeler modereren in de meuktracker" wel heel serieus :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hij zou wmb ook wel op +1 mogen. Hij geeft wat gebruikerservaring en dat mag meetellen om er een extr puntje aan te geven. +2 is idd zwaar mismodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik vind hem wat te schreeuwerig voor een +1 met al die smileys, en zo vreselijk veel voegt het ook weer niet toe. Een 0 van mij.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik kwam laatst deze productreview deze review dus tegen. Daar valt in de reacties de user friks op. Hij geeft vier reacties en wel:

friks in 'productreview: LG L227WT-PF review door wildcheese'

Gelukkig blijft wildcheese gewoon rustig bij deze reacties, maar dat terzijde. De eerste val nog mee en geeft hij ook nog wat kritiekpunten aan hoewel de post een wat agressieve toon heeft. De tweede is gewoon een flame en die laatste twee reacties voegen 0,0 toe. De reacties staan er al langere tijd dus modden kan alleen voor PowerMods als het goed is, maar wat ik me eigenlijk afvroeg is: is het misschien niet beter dat die laatste twee reacties gewoon verwijderd worden en misschien ook wat met de andere reacties?

Edit:
@ Kixtart hieronder: Ok. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 26-04-2008 12:19 . Reden: link fix met dank aan Kixtart. ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Regeneration schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 11:26:
Ik kwam laatst deze productreview tegen. Daar valt in de reacties de user friks op. Hij geeft vier reacties en wel:
Nog niet naar de reacties gekeken, maar het is review:
productreview: LG L227WT-PF review door wildcheese (er is een 1 verdwenen in jouw link :P )

edit:
fixored :P
Dank voor het melden. De user heeft een klein mailtje hierover gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 26-04-2008 12:11 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
lekker bezig inderdaad, doet iemand moeite krijg je dat...
Ik had al lang als antwoord gegeven of we iemand die niet eens fatsoenlijk kan quoten dan wel serieus zouden moeten nemen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Been there, done that! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
En is deze nu zo vervelend dat hij een -1 verdiend?
Rebunted in 'plan: TweakGear v2.0: de relaunch!'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nee, maar je bent wel 2 dagen te laat, want die is niet meer te modden....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:24
Wel door hem? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Sorry, had het niet in de gaten :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik heb het niet uitgezocht, maar het ruikt nogal naar iets wat al een aantal maal gezegd is. -1 vanwege dubbelpost misschien? (nogmaals, ik heb er niet naar gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Aaargh! in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni''

Ongeacht mijn mening (want zo hoort het met modden ;) ) vind ik deze zeker geen +1. Gewoon een mening, 0 dus m.i.

En dan nu de zon in...

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 26-04-2008 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
ottovds in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni''

Geldt hetzelfde voor een beetje. Beetje lastig soms om in sommige gevallen de 0 of +1 te gebruiken, voor +1 moet er toch net even wat meer staan of een mooi punt. Niet van die obvious zaken.

ps. doe ik het een beetje beter qua modden deze keer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die eerste is idd een 0. Die tweede is wat lastiger, hij is rommelig geschreven, maar hij lijkt me wel van meerwaarde, vooreerst maar een +1 aan gegeven.

En ja hoor, je doet het nu wel goed :P Ongeacht welke scores je geeft, je bent serieus en zo te zien objectief bezig en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een +2 voor deze post lijkt me behoorlijk modmisbruik.

Door de toonzetting kom ik zelf niet verder dan een 0, hoewel een +1 ook wel zou kunnen, maar een +2 is imho toch echt way te hoog.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ben ik dan de enige die dat een -1 vindt? Wat T.net op het forum doet is volgens mij iets wat totaal niet ter zake doet. Goed, je kunt zeggen dat het binding heeft met het onderwerp, maar in combinatie met het flamerige karakter doet het mij wel een -1 geven.
Vanaf hexagram in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni'' gaat het vrij offtopic. Wat de Macbook met de 3G iPhone release te maken heeft is mij een raadsel. De reacties daarop zouden op 0 kunnen, maar volgens mij behoort de eerste die offtopic gaat een -1 te verdienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Laatst online: 09:17
RoD schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:38:
Ben ik dan de enige die dat een -1 vindt? Wat T.net op het forum doet is volgens mij iets wat totaal niet ter zake doet. Goed, je kunt zeggen dat het binding heeft met het onderwerp, maar in combinatie met het flamerige karakter doet het mij wel een -1 geven.
Persoonlijk zou ik er ook een -1 voor geven, reeds gedaan. Het staat op de verkeerd plaats, en het is niet echt opbouwend geformuleerd. Ik snap zijn punt wel maar formuleer het dan fatsoenlijk, zodat er ook serieus op gereageerd kan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door FicoF op 26-04-2008 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Verkeerde plaats en verkeerde formulering, ik kan er niets anders van maken dan een -1.
RoD schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:38:
Vanaf hexagram in 'nieuws: 'Apple presenteert 3g-iPhone in juni'' gaat het vrij offtopic. Wat de Macbook met de 3G iPhone release te maken heeft is mij een raadsel. De reacties daarop zouden op 0 kunnen, maar volgens mij behoort de eerste die offtopic gaat een -1 te verdienen?
Door het verloop van de thread geef ik daar een 0 aan. De reactie an sich is offtopic, maar in het grotere geheel niet en dat telt in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verloop van de thread? wat bedoel je daarmee?
Robby517 in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Offtopic, niet relevant en bovendien ook niet interessant. Nulletje lijkt me goed.

merauder in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Het punt dat hij probeert te maken is nogal vaag en imo slaat hij de plank nogal mis. Waarom dit meerwaarde heeft weet ik niet.

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 26-04-2008 20:08 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.