Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
RoD schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:04:
Verloop van de thread? wat bedoel je daarmee?
Robby517 in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Offtopic, niet relevant en bovendien ook niet interessant. Nulletje lijkt me goed.

merauder in 'nieuws: Opvallend design voor nieuwe Samsung-mediaspelers'
Het punt dat hij probeert te maken is nogal vaag en imo slaat hij de plank nogal mis. Waarom dit meerwaarde heeft weet ik niet.
Ik wel, denk ik ;)
Sommigen modden volgens mij na de lengte van het verhaaltje en als het mooi in alinea's is wordt volgens mij al snel een 1+ gegeven, ook al klopt de tekst niet.
En als 1 persoon een 1+ geven doen meestal wel meer personen het.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 26-04-2008 20:24 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
idd, beide een 0. (Die reacties die RoD postte dus)

En het verloop van de thread bedoel ik mee dat de originele parent de nieuwe iphone vergelijkt met rest van de producten van apple, waar vervolgens dieper op in wordt gegaan. Daardoor is deze reactie op het geheel offtopic, maar op de specifieke thread niet. Dat is dus ook de reden dat ik hem een 0 geef.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 26-04-2008 20:25 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
-The_Mask- schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:22:
[...]

Ik wel, denk ik ;)
Sommigen modden volgens mij na de lengte van het verhaaltje en als het mooi in alinea's is wordt volgens mij al snel een 1+ gegeven, ook al klopt de tekst niet.
En als 1 persoon een 1+ geven doen meestal wel meer personen het.
Tsja, dat komt helaas voor. Ze steken er helaas ook wel bovenuit, als ik die thread lees. Die twee reacties waren de enige +1's... Hoop geblaat weinig inhoud vaak, bij dit soort threads.
Dirk schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:24:
idd, beide een 0. (Die reacties die RoD postte dus)

En het verloop van de thread bedoel ik mee dat de originele parent de nieuwe iphone vergelijkt met rest van de producten van apple, waar vervolgens dieper op in wordt gegaan. Daardoor is deze reactie op het geheel offtopic, maar op de specifieke thread niet. Dat is dus ook de reden dat ik hem een 0 geef.
Ah op die manier. Ik ben het niet met je eens, ik vind het té offtopic... maar ik snap je redenatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Ik vond zelf dat die twee reacties door wat er werd gezegd EN door de persoonlijke ervaring wel op +1 konden. Soms moeten we ook niet te streng zijn, toch?
Die eerste vind ik zelfs dat hij heel netjes reageert op een minder nette post. Als je dan de rest van zijn verhaal erbij optelt vind ik dat een +1 wel moet kunnen.
Die tweede vind ik dat zijn vergelijking tussen een MP3 speler en een mobieltje met MP3 functionaliteit net dat extra eraan toevoegt om hem toch die +1 er aan te geven.

Ik ga sowieso nooit voor de lengte van een post om hem een +1 te geven. Hooguit kijk ik naar de lengte (als deze heel miniem is) om een +1 naar beneden bij te stellen.

[ Voor 14% gewijzigd door TheCapK op 26-04-2008 21:57 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De eerste reactie:
Ik heb eerlijk gezegd weinig zin om te reageren op een idiote flame zoals de jouwe, maar doe het toch maar om enkele dingen duidelijk te maken.
Vrij flamerig.
De ipod shuffle is het enige apple product dat ik ooit gekochte heb, dus vergelijk mij aub niet met fanatieke apple aanhangers.
0 inhoud.
Het was op het moment dat ik hem kocht, de goedkoopste in mediamarkt. En ik had eerlijk gezegd geen zin om 10 winkels of webshops af te schuimen op zoek naar een mp3 speler die nog 5€ goedkoper kon zijn.
Totaal niet interessant of relevant.
Het principe dat het geen lcd scherm heeft vind ik een pluspunt, met mijn huidige mp3 speler merk ik dat ik hele albums staan heb maar 80% van de tijd terugval op bekende nummers die ik dan vaak beu wordt.
Ik beweer niet dat het voor iedereen de beste oplossing is, iedereen verwacht immers wat anders van een mp3 speler en ik zei enkel dat het principe van de shuffle mij persoonlijk bevalt.
Aardig, maar meldt niets bijzonders.
Bedankt om mij daarvoor zonder onderbouwing van je uitspraken voor te moeten flamen.
Tsja...

Een 0 vind ik echt wel het maximale dat ik hiervoor wil geven.

De tweede:
Ze zien er goed uit, maar wederom is er ALWEER een MP3 speler. Een markt wat flink bediend wordt door aan de ene kant de Zen, de Ipod en de OEM MP3-spelers,
Dit is gewoon onzin. Hij blaat maar wat door wat termen te noemen, zonder enige inhoud. Er is al een Zen en een iPod dús is het "alweer" een mp3speler? :? Wat is dat voor redenatie? En hoezo flink bediend? Waarom zijn die spelers allesomvattend? Waarom is er geen ruimte meer in die markt? Blijkbaar heeft hij niet door dat dit een marktsegment is waar júist nog groei in te verwachten valt. Maargoed, dan gaat het alweer teveel over de inhoud, en kan ik beter een reply bouwen. In ieder geval is dit vrij loos geblaat. Dit behoeft een onderbouwing, en die mist volledig.
maar aan de andere kant zie je ook dat de nieuwe telefoons vaak al een MP3 functie geimplementeerd hebben, welke in veel gevallen zijn geimplementeerd zoals bij dergelijke apparaten.
Gigantisch kort door de bocht. Naar mijn mening gewoon gelul, maar dat is slechts mijn mening en niet onderdeel van de moderatie.... maar absoluut kort door de bocht.
Mijn iPod en mijn N95 kunnen allebei MP3 afspelen. Bij beide apparaten moet je onderhand al een menu door om de MP3 aan te roepen. Dus qua gebruiks gemak ontloopt het niet. Echter, een iPhone is gewoon een iPod touch die kan bellen.

Ik denk zelf dat de markt daarom juist naar zulke zaken toe gaat.
Appels met peren vergelijken. Hij scheert hier even alle PMD's over één kam. Zon basic PMD'tje werkt heel anders dan een halve PDA zoals de iPod Touch. Vrij rare vergelijking.

Ook hier vind ik een 0 meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Is netblade in 'nieuws: Kern Metroid Prime-team verlaat Retro Studios' geen flame => -1?

Plus nog dat het offtopic is en niets toevoegd.

[ Voor 60% gewijzigd door Regeneration op 27-04-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat is het. Nog een -1 en hij staat er ook op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Ik vind hem niet zo heel erg eigenlijk, maar wel genoeg voor een -1.

0, het enige wat hij anders doet dan andere reacties is dit als feit neer te zetten. Het klopt dan wel, maar zo is het geen +1:
PierreG in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd'

Onschuldig en dus 0:
Wouter06 in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd'
SPee in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd' (:( -smile is gewoon zijn mening erover)

Geen +1 wmb:
SunnieNL in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 11:50
Hoe zit dat eigenlijk bij dubbel posts? Op deze vraag wordt wel 5 keer hetzelfde antwoord gegeven:
job_h in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd'

Hoe moeten we daar mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FicoF schreef op zondag 27 april 2008 @ 16:44:
Hoe zit dat eigenlijk bij dubbel posts? Op deze vraag wordt wel 5 keer hetzelfde antwoord gegeven:
job_h in 'nieuws: Tweede Galileo-satelliet succesvol gelanceerd'

Hoe moeten we daar mee omgaan?
Kijk eens naar de tijstippen van die posts? Die zitten allemaal binnen 1-3 minuten van elkaar, dus er is geen sprake van opzet oid. In zo'n geval rate je hem met het niveau wat hij gewoon zou verdienen als het maar één enkele post geweest zou zijn, zonder punten-aftrek voor dubbelposts etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die antwoorden zijn allemaal vrij kort na elkaar gepost. Doorgaans wordt dat niet bestraft met een -1, maar gewoon op 0 gezet. Persoonlijk hanteer ik een grens van ongeveer 5 minuten voordat ik het bestempel als "echte" dubbelpost. Bij lange reacties kan dat wat anders liggen en ben ik ook vaak soepeler. In ieder geval mogen alle "dubbelposts" hier op 0, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Wel een best ongelofelijke stomme reactie bij een applicatie die beta is, maar mag zeker wel naar 0 imho: doc in 'meuk: Notepad++ 4.9'

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 27-04-2008 19:03 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij staat nu afgerond op 0. Kan nog wat puntjes gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ik schuif hem juist de andere kant op. Als je zoiets gewijzigd wil hebben moet je namelijk in GR zijn en niet gewoon tussen de andere reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat hij het meer bedoelt als informatieve aanvulling op de meukpost en niet zozeer als commentaar. -1 daarvoor geven vind ik persoonlijk wel wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Laatst online: 02-09-2024
Het zou beide kunnen wat mij betreft. Normaal kijk ik niet naar een posthistory, maar zolang hij niet al te lang hier is en vaak dit soort posts maakt is de kans op het proberen te leveren van een nuttige bijdrage wat enigsinds is gefaald aardig aanwezig. (en een 0 dus de juiste score (imho))

[ Voor 6% gewijzigd door Arne op 27-04-2008 20:11 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat 1 persoon hier een +2 voor geeft kan ik echt niet begrijpen, moet wel een echte nVidia fanboy zijn dan. :P
Ik vind het meer een -1 door zijn gezeur over ATI. :)

Edit: en dat is het nu ook. :>

[ Voor 18% gewijzigd door -The_Mask- op 27-04-2008 21:25 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
oke.... Lekker suggestieve flamebait.... Iemand aan het modereren geweest op lengte ofzo?! Zie je helaas wel vaker tegenwoordig. Vooral met lange posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die snapt er écht niets van :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
arne schreef op zondag 27 april 2008 @ 21:25:
blabla......... Iemand aan het modereren geweest op lengte ofzo?! Zie je helaas wel vaker tegenwoordig. Vooral met lange posts.
Als iemand op lengte mod en meer punten geeft bij een lange post zal dat idd gebeuren met lange posts. ;)

Leuke zin. :+

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hier weer zo'n 2+ waarvan je denkt dit is toch een -1 :'(
Eigenlijk gaan bijna alle reactie over LCD is beter, nee Plasma is veel beter. :N

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 27-04-2008 21:57 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je kan ook prima korte posts op lengte modden, maar daar nemen mensen meestal wel de moeite om even te lezen. Mijn zin klopt wel degelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

analog_ in 'nieuws: China en Rusland blijven piraterijlijst VS aanvoeren'
Imo is een 0 het maximale wat deze reactie verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Lijkt mij ook ja. Al valt er ook weinig over te zeggen aangezien er niet word aangegeven of het ergens te lezen is. Wanneer hij een linkje had met "daar staat het vrij duidelijk" had een +1 wel weer gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Met 4 woorden iets zinnigs zeggen is ook vrij lastig. Staat nu vrij stabiel op 0. Dat is imo ook wel het maximale wat je hiervoor mag geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We hebben vanaf vandaag een TMF moderator, dus niet meer spammen etc >:)
TMF mod wolkje

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik heb even een apart topic gemaakt over GTAIV-nieuws. Volgens mij is daar erg veel over te vertellen en houden we dit even los van het mismod-topic.
Moderaties bij GTA IV nieuwsbericht*

[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 28-04-2008 14:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Gefeliciteerd wolkje!

vgroenewold in 'nieuws: Psystar levert eerste Mac-klonen aan klanten'

Ben ik hier super off-topic geweest ofzo?

edit: Woops, veeeel te snel geplaatst. Ik ben een beetje te actief met het modden de laatste tijd.

Vanaf hier: ZpAz in 'nieuws: Psystar levert eerste Mac-klonen aan klanten'
gaat het in ieder geval wel flnk off-topic.

[ Voor 35% gewijzigd door vgroenewold op 28-04-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Niet zo snel hier melden ;)
In 1 uur zijn de meeste moderators nog niet langs geweest.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet super-offtopic, maar ook niet geheel ontopic. Ik geef er een 0 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
De eerste twee reacties in (meuk: Weather Watcher 5.6.26) vind ik ook wel onschuldig. Ze dragen beide op hun eigen manier alternatieven naar voren en meuk is sowieso niet zo heel streng.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, alternatief... je kunt het imo ook als offtopic geblaat zien, en dan met name de eerste. Ik denk dat ik de eerste op -1 zet, en de tweede op een zeer krappe 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mee eens, streng in de meuk hoeft niet, maar de eerste is gewoon wel grappig, maar heeft verder nergens iets mee te maken, 2e is een 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Verwijderd in 'nieuws: Door Nederlandse studenten ontwikkelde mini-satelliet gelanceerd -update'
Deze staat op 0 (heeft ook al een +2 te pakken), zie er niet een intelligente grap in die het offtopic gehalte van deze post goedmaakt. Heb er een -1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Brein overal bijhalen is behoorlijk afgezaagd en imo slaat het ook nergens op. Ik heb er dus ook een -1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Betreft:
nieuws: Door Nederlandse studenten ontwikkelde mini-satelliet gelanceerd -update

Het bekende probleem met niet letten op de tijd van posten.
Ook de opmerking die direct onder
gxpower in 'nieuws: Door Nederlandse studenten ontwikkelde mini-satelliet gelanceerd -update'
staat draag bij aan een onterecht -1 imo.

Deze mag toch ook nog wel het voordeel van de twijfel krijgen ?
Ercewee in 'nieuws: Door Nederlandse studenten ontwikkelde mini-satelliet gelanceerd -update'
:)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Die gxpower had ik ook in m'n lijstje staan :)
Ercewee krijgt van mij ook toch gewoon een 0. Ik heb niet zo'n gevoel dat hij die waslijst van meldingen al had gezien en is maar 3min later :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben beide met je eens. :) 14:34 (3 minuten verschil) is inderdaad ook geen echte dubbelpost vind ik. Het zou wel kunnen aangezien het gewoon een snelle copy-paste is, maar deze geef ik het voordeel van de twijfel. Alles van 14:36 (5 min.) en later, kan overigens wel gezien worden als dubbelposts.

De laatstgenoemde reactie staat overigens wel vrij solide op -1, dus mag nog wel wat meer moderaties ontvangen.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een enkel statement, zonder enige onderbouwing: boiert in 'nieuws: Kritische blogger na vier maanden cel weer vrij'
Dat hoort volgens mij geen +1 te krijgen...

De post ervoor (merlijn85 in 'nieuws: Kritische blogger na vier maanden cel weer vrij') heeft meer onderbouwing, en spreekt op zich een aardig punt aan... Hoe vrij ben je, als je geen vrijheid van meningsuiting hebt? Maar die blijft op een karige 0 staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2008 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ehm... linkjes naar de reacties zijn nuttiger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:43:
Een enkel statement, zonder enige onderbouwing: boiert in 'nieuws: Kritische blogger na vier maanden cel weer vrij'
Dat hoort volgens mij geen +1 te krijgen...

De post ervoor (merlijn85 in 'nieuws: Kritische blogger na vier maanden cel weer vrij') heeft meer onderbouwing, en spreekt op zich een aardig punt aan... Hoe vrij ben je, als je geen vrijheid van meningsuiting hebt? Maar die blijft op een karige 0 staan.
Die tweede vind ik op zich wel goed staan op die 0 maar die ander is een duidelijk voorbeeld van veel geblaat en weinig wol en dus ook een megamismod. Daar +1 en zelfs +2 voor geven is gewoon totaal not done!
Misschien dat onze kersvers gepromoveerde Wolkje daar even naar kan kijken? (naar wie de mismodders zijn en of die misschien een berichtje moeten ontvangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De enorme berg +1's op die reactie lijken het gevolg te zijn van meemodders, maar die vind ik nog niet eens zo erg. Wat wel erg is, is dat er twee man zijn die die reactie een +2 gegeven hebben. Een +1 dat kan nog (iedereen zit er wel eens naast) maar een +2 is echt teveel van het goede.

Beide gebruikers heb ik bekeken. Een is al door de modbot gepakt, de ander lijkt per ongeluk die +2 gekozen te hebben. Voor de rest niets mis mee. :)

offtopic:
overigens bedankt voor je gedicht k1n8! :D

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Da's geen probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
En waarom is deze reactie van mij -1 -The_Mask- in 'reviews: Asus M3A78-EMH-moederbord met hybrid crossfire getest' een -1.
Ik zou het neutraal vinden, maar als iemand het een +2 vindt mag die dat ook geven. :+
Het is een reactie op de post erboven, als iemand trouwens weet hoe dat ook al weer heet mag die het zeggen. Ik weet het niet meer. :?

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 28-04-2008 21:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Zet hem maar op -1 ofzo, na die reacties gelezen te hebben toch wel een erg domme post van mezelf.

@ RoD onder mij: ja, och, als ik er helemaal naast zit heb ik toch niets meer toe te voegen. Dus imo was het zoiezo wel een -1 waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Bitage op 28-04-2008 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Na je edit is het in ieder geval sowieso een -1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Bitage schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:00:
[...]

Zet hem maar op -1 ofzo, na die reacties gelezen te hebben toch wel een erg domme post van mezelf.
Nu is het inderdaad een beetje een erg domme post. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je kan van mij elke score krijgen die je hebben wil, gewoon je reactie geschikt maken :P -1 is het van mijn kant nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als reactie op deze: RoccoS in 'nieuws: Toys 'R' Us grijpt introductie GTA IV aan om zichzelf op de kaart te zetten' (-1)

maakt Wilbert een reactie waarom dit een nieuwsartikel is en verwijzing naar 'Geachte Redactie'. De reactie is dan wel erg goed en netjes, maar toch niet hoger dan een 0:
Wilbert de Vries in 'nieuws: Toys 'R' Us grijpt introductie GTA IV aan om zichzelf op de kaart te zetten'

Waarschijnlijk zijn veel mods gewoon het gewoon eens met hem, omdat dat klagen over nieuwsberichten op de FP vervelend is (en/of meemodders en/of dat mensen weten dat hij crew is). Hij is gewoon te offtopic voor een +1 of hoger imho, maar hoeft ook zeker weer geen -1 te hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ja, het is feitelijk eerder een -1 (offtopic) dan een +1. Aangezien het echter van de redactie komt en niet heel erg ergelijk offtopic is zullen we het dan maar op een 0 houden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Deze offtopic mag wat mij betreft ook nog wel op -1: mars in 'nieuws: Intel sluit deal met Cray voor nieuwe supercomputers'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind hem best onschuldig voor een -1, maar vind hem toch net iets te offtopic en nietszeggend.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Deze reactie: Kaw in 'nieuws: KPN ziet aantal internetabonnees stijgen door Het Net en Telfort'

Ik vind dit een 0 waard, de eerste alinea is -1, dit is al gemeld in het forum. De tweede alinea is wel ok, maar ook niet zo bijzonder om hem +1 te geven toch. Of zie ik dit verkeerd?

Ik was weer te snel, maargoed, blijft wel een draadje om in de gaten te houden denk ik, aangezien iedereen een mening heeft over ADSL.

[ Voor 16% gewijzigd door FicoF op 29-04-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

n4m3l355 in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

Krijgt meerwaarde terwijl deze persoon mijn reactie verkeerd begrepen heeft, waardoor een verkeerd beeld wordt geschetst over mijn reactie. De persoon heeft wel een goed punt, maar ik denk juist precies hetzelfde waardoor het een beetje een overbodige reactie wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Fox op 29-04-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hmm ja niet goed gelezen, is een 0 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
SniperFox schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:13:
n4m3l355 in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

Krijgt meerwaarde terwijl deze persoon mijn reactie verkeerd begrepen heeft, waardoor een verkeerd beeld wordt geschetst over mijn reactie. De persoon heeft wel een goed punt, maar ik denk juist precies hetzelfde waardoor het een beetje een overbodige reactie wordt.
Hoe ben ik geacht een goede reactie te geven op een bericht indien de basis onduidelijk geformuleerd is, en vervolgens word ik naar 0 gemod? Lekker logisch weer op tweakers :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
n4m3l355 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:32:
[...]

Hoe ben ik geacht een goede reactie te geven op een bericht indien de basis onduidelijk geformuleerd is, en vervolgens word ik naar 0 gemod? Lekker logisch weer op tweakers :/
Ook al heb je wel gelijk dan nog zou ik een 0 geven. Ik vind het een neutrale reatie, zoveel meerwaarde heeft het niet. En dat vinden erg veel tweakers, blijkbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
FicoF schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:36:
[...]

Ook al heb je wel gelijk dan nog zou ik een 0 geven. Ik vind het een neutrale reatie, zoveel meerwaarde heeft het niet. En dat vinden erg veel tweakers, blijkbaar :)
Kan aan mij liggen maar ik geef duidelijk aan dat iemand niet geacht is te reageren over de rating van een spel indien dit al wettelijk vast gelegd is. Tevens geef ik aan dat men regelmatig ongefundeerd uitlatingen over de relatie tussen sexualiteit/geweld en games.
En dat meer mensen dit vinden zegt weinig op tweakers gezien de rating heden ten dagen...

[ Voor 7% gewijzigd door n4m3l355 op 29-04-2008 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

n4m3l355 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:32:
[...]

Je moet het niet als straf zien. De reactie heeft simpelweg niet echt meerwaarde. Ik vind het verder ook een beetje een open deur intrappen. Al met al maakt het dat voor mij een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
RoD schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:41:
[...]

Je moet het niet als straf zien. De reactie heeft simpelweg niet echt meerwaarde. Ik vind het verder ook een beetje een open deur intrappen. Al met al maakt het dat voor mij een 0.
Wat is de waarde van modden als ´t niet gezien kan worden als straffen voor ondermaat of het prijzen van kwaliteit? Indien een bericht een zekere vorm van kwaliteit heeft dient deze postief volgens de richtlijnen gemod te worden. Zoals ik al aangaf probeer ik te verduidelijken dat een mening bij dit bericht er niet aan toe doet als iets wettelijk vastgelegd is. Als zoiets geen meerwaarde is weet ik het ook niet meer. Men praat maar wat graag dat Thompson een malloot is zonder te funderen waarom dit zo is noch waarom hij eigenlijk uberhaubt er niet aan toe doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nou goed:
In hoeverre ben je nu anders dan Thompson? Je post ongefundeerd dat spellen mogelijkerwijs jongeren kan aanzetten tot criminaliteit ipv sexualiteit. Er zijn talloze onderzoeken die het omgekeerde beweren en zoals Thompson blijft hameren op sexuele grappen in spellen haal jij criminaliteit aan.
Dat zegt hij dus niet.
Misschien dat men spellen gewoon voor spellen dient aan te zien en dat men eens de verantwoordelijkheid dient te leggen bij diegene die het toekomst. De ouders en verkopers, zorg ervoor dat minderjarige gewoon dit spel niet kunnen doen zoals de regels voorschrijven en al het andere bemoei je daar niet mee.
Dat wordt altijd gezegd bij een dergelijke nieuwspost en is wmb al behoorlijk uitgekauwd. Ik zie hier geen meerwaarde in.
2x een stuk van geen meerwaarde, maakt een score van een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En dan vergeet je de dubbelpostfactor van het tweede stuk nog maar even voor het gemak. Maar dat doen we wel vaker bij dit soort nieuwsberichten.
En ja, als jouw opmerking terecht was geweest had hij meerwaarde gehad, nu is hij neutraal, nog steeds niet ongewenst. Ik had te snel gelezen en zette hem in eerste instantie naar de +1 en dan zie je direct anderen volgen, maar als ik dan vervolgens wat beter lees, wil ik de score best wijzigen als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zelfs al was de opmerking terecht geweest, dan nog vind ik de reactie een behoorlijk open deur-karakter hebben. +1 vind ik dan geen mismod, ivm het bijdragen aan de discussie, maar ik had em zelf alsnog op 0 gehouden, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
RoD schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 13:54:
Nou goed:

[...]

Dat zegt hij dus niet.

[...]
Ik was dit net aan het opzoeken, maar is nu dus al voor mij gedaan. Dit is ook exact de reden dat het een 0 is. Wat is er mis met een reactie die op 0 staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Niets, in het oude systeem was dat het ongewenst niveau, maar nu niet meer. Sommige mensen kunnen daar nog steeds niet aan wennen... Maar gelukkig valt het tegenwoordig mee, dit was vooral een probleem vlak na de invoering van het huidige systeem.

En natuurlijk ziet een groen labeltje er mooier uit dan zo'n gele :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Met deze twijfel ik tussen de 0 en -1 maar zeker geen +1 zoals 5x gegeven! Dat is mismodden!
smerik in 'nieuws: Meer goud in oude mobieltjes dan in ruwe erts'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Daarom geef ik een -1....... da's echt niet lezenswaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 12:56

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

mOrPhie in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

Volgens mij is dat geen -1 waard. Immers, is mijn post echt ongewenst?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De vraag daarbij is "hoezo is íe niet meer serieus".
Kijk, ik lees Tnet dan al bijna 10 jaar en ken Jack Thomson dan wel een beetje, de lezers niet en vragen zich af hoe en wat.

Als het namelijk zo uit de lucht valt is een -1 niet eens verkeerd want flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
mOrPhie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:55:
mOrPhie in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

Volgens mij is dat geen -1 waard. Immers, is mijn post echt ongewenst?
Ik heb deze -1 gegegeven. De draad kent vele losse reacties, waar dit er ook weer één van is. Je kunt wel zeggen dat je niet verder dan deze post er bij stil hoeft te staan, maar dat is voor mij nietszeggende informatie.

Het topic geeft aan dat er in de VS discussie is om dit populaire spel, ik vind dat nieuwswaarde. En vele met mij, aangezien de hoeveelheid reacties. Verder is jouw punt al in eerdere de reacties te lezen, dus is het ook nog eens dubbel.

Als je nieuwe argumenten aan zou dragen zou je wellicht hoger scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De reactie staat niet-threaded en is daarmee een loze opmerking en bovendien heeft hij wat flamerigs, ik heb hem dus ook een -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok, het zal wel aan mij liggen, maar volgens mij is -1 bedoelt voor ongewenste posts; flames en trolls dus. Ik zie niet hoe mijn post een flame is of wat dan ook. Het enige wat ik aangeef is dat we het niet groter moeten maken dan het is. Er staat notabene in de nieuwspost zelf dat hij geen zaken meer mag aandragen.

[ Voor 14% gewijzigd door mOrPhie op 29-04-2008 15:15 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kan er wel iets flamerigs in zien, maar persoonlijk schaar ik die reactie onder onschuldig. Een -1 vind ik persoonlijk wel wat zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Ok, nou ja. Waarschijnlijk dan een verschil van inzicht. Ik beschouw mijn post niet bepaald als flame. Hoe dan ook, als men dat inzicht niet deelt, dan valt er weinig aan te veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Tja, je had vooral veel duidelijker moeten wezen, want als je reacties hier zo lees bedoel je wat anders dan ik van jouw reactie daar begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het ook echt geen flame eigenlijk, maar vind hem wel vallen onder de ontelbare 'waarom is dit nieuws', "waarom geven we hem aandacht"of andere one-liners die al erg veel gemaakt zijn daar. Het ligt er bij mij een beetje aan dat je al de zoveelste bent met zo'n soort reactie :)
Dit was de eerste ook al verdient hij in die vorm nog een -1:
Verwijderd in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

Erna blijft het ook gewoon doorgaan op dezelfde manier :+
chrisboers in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach ja, 25% -1 nu... Het is weer eens ernstig met dit soort nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
Deze man wordt allang niet meer serieus genomen, dus er is geen reden om hier maar langer dan deze post bij stil te staan.
Ik geef toe dat ik getwijfeld heb aan de rating. Maar waar ik over viel is het woordje 'dus'. Je trekt hier een conclusie dmv een drogreden, dat had je subtieler kunnen doen.

Het komt nu op mij over dat iedereen gek is die hier in de toekomst aandacht aan schenkt, omdat daar volgens jou geen reden voor is. Terwijl de discussie veel breder is dan alleen deze man. Zoals je in de draad ook kan lezen zijn er wel degelijk users die het (gedeeltelijk) met hem eens zijn. Dat jij hier niet langer bij wilt stil staan is prima, maar dat geld niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SH4D3H in 'nieuws: Jury acht Hans Reiser schuldig aan moord'
Deze reactie draagt imo best bij aan de discussie. Mag wmb op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

rammes in 'nieuws: Netgear kondigt nas met zes schijven aan'
Beetje een loze kreet. Nulletje mag best, maar een +1 is imo overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Helemaal mee eens. Nog een klein tikje en hij staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
beide eens en staan er nu

[ Voor 42% gewijzigd door Arne op 29-04-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

mOrPhie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:39:
Ok, nou ja. Waarschijnlijk dan een verschil van inzicht. Ik beschouw mijn post niet bepaald als flame. Hoe dan ook, als men dat inzicht niet deelt, dan valt er weinig aan te veranderen. :)
In principe zou je gelijk hebben. Echter, -1 niveau is niet alleen voor de flames en trollen maar ook voor goedbedoelde reacties die niets toevoegen. Was het echt neutraal geweest dan verdien je soms een 0 voor de moeite maar het is niet neutraal genoeg daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Gover in 'nieuws: Nieuwe seksrel dreigt voor GTA IV'
Mag wmb op -1. Flamen + een vage conspiracytheorie. Edit: En het is een dubbelpost.

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 30-04-2008 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is misschien wel zo dat er wat soepeler bij polls worden gemodereerd, maar is een +2 =>
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2548769
niet een beetje overdreven?

Edit:
Deze http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2548905 kan ook wel op 0? Hij heeft zijn reactie ge-edit, misschien dat hij daarvoor wel een -1 verdiende, maar nu kan een 0 wel imho?

[ Voor 34% gewijzigd door Regeneration op 30-04-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

"Een beetje" is het understatement van de eeuw, ik kan hier niets anders dan een 0 van maken...

Verder kan deze newspost ook nog wel wat aandacht van de mods gebruiken imho.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

+2 is wel erg overdreven ja. Zelf heb ik een 0'tje gegeven, maar als hij uiteindelijk op +1 blijft hangen lig ik er ook niet wakker van. :) Het is inderdaad maar een poll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Van het artikel dat wildhagen aanhaalt mag deze nog op -1, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Neus in 'nieuws: Uitbreiding Two Worlds opgewaardeerd naar volwaardige game'
-1 is hier imo iets te laag voor. Je zou het als flame of open deur kunnen zien, maar eerlijk gezegd zat ik eerst even naar het plaatje te staren, en drukte ik daarna op Ctrl+F op naar Assassin te zoeken 8)7

Het lijkt er dus zeker wel een beetje op, maar niet enorm. En als flame.. tja... dan kun je heel veel wel als flame zien.

Hmm.. forum-modden zorgt toch voor een verminderde FP-mod-activiteit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
marcieking in 'nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen'

Beetje mismoderaties gaande. :) Ik heb een 0 gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door vgroenewold op 30-04-2008 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Iemand modbreak installeren bij user en link naar de faq of zo?
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen'

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheZeroorez schreef op woensdag 30 april 2008 @ 15:08:
Neus in 'nieuws: Uitbreiding Two Worlds opgewaardeerd naar volwaardige game'
-1 is hier imo iets te laag voor. Je zou het als flame of open deur kunnen zien, maar eerlijk gezegd zat ik eerst even naar het plaatje te staren, en drukte ik daarna op Ctrl+F op naar Assassin te zoeken 8)7

Het lijkt er dus zeker wel een beetje op, maar niet enorm. En als flame.. tja... dan kun je heel veel wel als flame zien.
Het is wel een behoorlijk zinlozr post. In dat licht vind ik een -1 niet gek. Je kunt het onder onschuldig scharen, maar een -1 vind ik geen mismod.
Hmm.. forum-modden zorgt toch voor een verminderde FP-mod-activiteit :P
Geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, ik denk dat bij Grijze Staaf een modbreak niet meer voldoende is, kijk zijn posthistory maar eens door, en zijn gemiddelde reactiescore.

Zou het geen goed idee zijn als een ProMod eens actie richting deze poster zou ondernemen?

Ik gun iedereen zijn mening, maar Grijze Staaf post geen meningen, maar alleen trolls en flames etc.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Mee eens, als mensen slechts op deze manier willen "bijdragen" mogen ze een stevige waarschuwing aan den broek krijgen, met de mogelijkheid uitgesloten te worden van posten...als dat al kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De PowerMods zijn hier wel van op de hoogte. Ik denk dat we dat verder wel aan hun over kunnen laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen'
Grijze Staaf is weer bezig, moet die vent niet eens een mailtje hebben? Is nog een keer +2 gemodereerd ook
oops pcdealer was me voor zie ik nu

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 00:54 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.