Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk eens naar de hele discussie die hierboven staat :P

marcieking in 'nieuws: Microsoft trekt SP3 voor XP weer terug na problemen'
Simpele post, verpakt in een mooi jasje, krijg een +1. Imo is het niet meer waard dan een 0.

[ Voor 59% gewijzigd door RoD op 01-05-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
GENETX in 'nieuws: HP ontwikkelt nieuw geheugenelement'

Mag van mij toch wel meerwaarde hebben, het gaat verder in op de mogelijke uitwerkingen van de techniek beschreven in het artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

vgroenewold schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:07:
GENETX in 'nieuws: HP ontwikkelt nieuw geheugenelement'

Mag van mij toch wel meerwaarde hebben, het gaat verder in op de mogelijke uitwerkingen van de techniek beschreven in het artikel.
Eens. :)

En Grijze staaf zal voorlopig niet lastig meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: Crytek gaat consolegames maken vanwege piraterij'
Imo is +2 veel te hoog voor deze post. +1 is meer dan genoeg.

GENETX in 'nieuws: Crytek gaat consolegames maken vanwege piraterij'
Het is een mening-post, maar ik vind em goed neergezet, snijdt interessante/goede punten aan, dus een +2 zou ik hiervoor niet gek vinden. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Kan ik het niet mee oneens zijn. De tweede is een nette post met beargumentatie. Hij gooit welliswaar complete groepen op één hoop en de eerste alinea liet bij mij wat alarmbellen afgaan, maar overall een nette reactie.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij is zeker niet perfect, maar ik vind em wel een "must-read" vanwege de aangesneden punten en argumentatie. Dat maakt het een zeer interessante post, die je wellicht niet helemaal moet lezen als een reactie die waarheid verkondigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Lees mijn eerste zin nog eens goed door, ik was al bang dat een dubbele ontkenning enigsinds verwarrend zou kunnen zijn :p

Gewoon een +2 gegeven dus. (en +1 voor die eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, ik had em al wel door, maar ik gooide er nog even wat extra argumentatie tegenaan voor de duidelijkheid :P

nieuws: Leger VS investeert in ontwikkeling robotspinnen
Wat moet er gebeuren met al die "ik moest denken aan..." reacties? 1x is leuk, maar daarna begint het een beetje overbodig en nutteloos te worden. -1's uitdelen? Het gaat me hier vooral om de oneliners in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En het zijn ook nog eens allemaal replies op elkaar... Ik vind het origineel en de reactie daar op nog een 0, daarna hoeft het van mij al snel niet meer. Alhoewel je op die manier wel bezig kan blijven, want voor een echt nuttige reply moet je best ver zoeken. iig de serie van na 8 uur (omdat het toevallig zo uit komt) krijgt een -1 van mij. De rest wil ik nog wel coulant in zijn.

Edit: alhoewel die op die ene na weer meer toevoegen dan alleen dat, toch maar nulletjes uitgedeelt... (op één na)

edit2: omg, er staan verderop nog veel meer "ik moet denken aan" reacties. Die zijn wat mij betreft wel een -1.

[ Voor 23% gewijzigd door Arne op 02-05-2008 03:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb alles op 0 gemod, op de eerste na in nieuws: Dell introduceert nieuwe XPS-gamemachines. Zijn jullie het daar mee eens?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Op het moment dat ik dit lees zijn er al weer verscheidene reacties en subthreads bijgekomen. Ik zou het dus niet durven te zeggen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
BartDG in 'nieuws: Leger VS investeert in ontwikkeling robotspinnen'

Degene ziet het verkeerd, net als heel veel andere (en ik ook eest, naar ook de robotspin in het artikel heeft gewoon 8 poten). Dus: -1? Of toch een 0 omdat hij de eerste is dit het opmerkt? (En de rest dus ook nog vallen onder dubbelpost.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Je zou hem bijna onder elk van deze labels kunnen stoppen. offtopic, grappig (huh 7 poten 8)7 ), vervelend, onschuldig, etc. Ik vind hem iig een onschuldige offtopic en daarom 0. Onschuldige reacties mogen van mij eigenlijk altijd wel zolang het niet continu over hetzelfde gaat. Die dubbelposts erover vind ik daarom wel een -1 net als degene die telang door blijven gaan met "doet me denken aan". Op een gegeven moment wordt het gewoon vervelend :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 21:17
ichimaru in VirtualBox 1.6

Een link naar een 'You've been rickrolled'-site, een MOD-actie zou zeer welkom zijn!

EDIT: zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1290614 voor meer van die reacties van hem. BAN FTW!

EDIT2: Thnx, en sorry, ik had dit topic nog openstaan en andere berichten niet gezien!

[ Voor 41% gewijzigd door Heikanu op 02-05-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
We zijn ermee bezig. Had de andere linkjes al gezien ja.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
OMEGA_ReD in 'meuk: VirtualBox 1.6'

2x +1 en zelfs 1x +2, voor een typische meuktracker-0 (en eerlijk gezegd vind ik dit soort vragen overbodig genoeg om zelfs een -1 te geven).

Edit: dezelfde clueloze modders hebben dit antwoord ook 2x +1 en 1x +2 gegeven; lijkt me ook een 0, al is +1 iets minder onvoorstelbaar.

Edit 2: ok, alle reacties boven het inmiddels verwijderde ichimaru-linkje hebben deze moderatie gekregen terwijl er niet veel staan die zelfs maar een +1 verdienen; daar mogen dus wel wat modders doorheen fietsen.

meuk: VirtualBox 1.6

[ Voor 52% gewijzigd door fondacio op 02-05-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
+2 is dezelfde user die net gebanned is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het beide een grapje die nog niet zwaar uitgemolken zijn. Ze hebben bij mij de voordeel van de twijfel. Maar dat is ook de reden waarom ik dit wel een -1 vond:
Verwijderd in 'nieuws: LG introduceert ultradunne lcd-tv met onzichtbare speakers'

Die +2 is weer van diezelfde gast. Jammer dat ik zoiets niet even weg kan halen :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Laatst online: 21:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beetje gekke post. Onschuldige 0 heb ik er maar voor gegeven en daar staat ie nu ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stevig staalje modmisbruik: welke so-called "expert" geeft een +1 aan deze flamebait? :?

Zelfs een 0 is al veel te hoog. Dit is een klassiek schoolvoorbeeld van een -1 (evenals beide reacties erop trouwens, met name de eerste).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Staat nu op -1. Ik snap die +1 ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
duidelijker ga je ze niet krijgen inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008'
Verwijderd in 'reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2008'

Kan toch wel op 0 imho? Wil een discussie op gang zetten die al meerdere keren is gevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Helemaal geen gekke posts. Staan nu beide op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen schreef op zondag 04 mei 2008 @ 07:57:
Stevig staalje modmisbruik: welke so-called "expert" geeft een +1 aan deze flamebait? :?

Zelfs een 0 is al veel te hoog. Dit is een klassiek schoolvoorbeeld van een -1 (evenals beide reacties erop trouwens, met name de eerste).
Ben ik met je eens, die +1 wordt bekeken. :)

Rest van de bovenstaande reacties stonden allemaal al goed.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2553338
deze heeft ook een +1 gekregen van een expert(?) dezelfde miss.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat lijkt een misklik te zijn op een anderszins nette moderatiehistorie :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deze hele draad belachelijk: nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update

De hele discussie wordt ontspoord door die Win vs Lin crap. Daarnaast is het nog allemaal bullshit ook, maar ik ga het niet nog verder offtopic laten gaan door te reageren. Ik heb de hele draad op -1 gezet (behalve de 2 onschuldige posts over wat "MC" is).

Oh, en de draad eronder ook maar even op -1 gezet (voorzover die dat nog niet was).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Alles zo maar op -1 is te bot voor die draad. Dus de reacties maar individueel beoordelen:
Lorduh in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' Inderdaad voor het overgrote deel offtopic, de rest is ook niets bijzonders, -1
JaWSnl in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' en 3dfx in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' inderdaad een 0, kan nog net.
reb65 in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' ontopic en offtopic half om half, ik geef er nog een 0 voor.
Froos in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' Alleen ingaan op het offtopic, -1.
Maeslant in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' is nog vrij redelijk ontopic, een 0.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' volledig offtopic, -1.
MarcoC in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' idem.
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' en idem.
Thystan in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' en nogmaals.
needless to say in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' grotendeels offtopic, het kleine beetje ontopic compenseerd niet genoeg, dus ook -1.

Oh, en dat andere draadje is idd -1.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dirk schreef op maandag 05 mei 2008 @ 13:24:
Alles zo maar op -1 is te bot voor die draad. Dus de reacties maar individueel beoordelen:
Lorduh in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' Inderdaad voor het overgrote deel offtopic, de rest is ook niets bijzonders, -1
-1? :? Ik vind die reactie niet eens offtopic. Het is inhoudelijk allemaal niet zo sterk, maar een -1 vind ik veel te zwaar.
Eens.
reb65 in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' ontopic en offtopic half om half, ik geef er nog een 0 voor.
Ik een +1. Het eerste deel draagt best bij aan de discussie.
Schaar ik onder onschuldig offtopic. Nulletje van mijn kant.
Eens.
needless to say in 'nieuws: Microsoft trekt bod op Yahoo in - update' grotendeels offtopic, het kleine beetje ontopic compenseerd niet genoeg, dus ook -1.
Vanwege het grote gedeelte offtopic zet ik deze op 0. Het ontopic-gedeelte heeft best waarde voor de discussie dus een -1 vind ik veel te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Snelle mensen hier :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. Staat nu redelijk stabiel op 0.

Edit: Met ^^ :P

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 05-05-2008 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in 'nieuws: Tesla start verkoop elektrisch aangedreven sportauto'
moet deze puber ook niet eens een mailtje hebben? mede gezien zijn posthistorie

edit: EN zijn comment op z'n eigen profiel
RyuHazukiSan2 in 'gallery: RyuHazukiSan2'

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een gemiddelde reactiescore van -0.5 bij 114 reacties. Ja, dan denk ik dat een mailtje idd geen kwaad kan....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Die user ben ik mee bezig. :) Is niet helemaal de bedoeling op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd in 'nieuws: AMD geeft summiere info antitrustzaak Intel vrij'

Dit is een moeilijke. Is het een ononderbouwde flame of een onderbouwt betoog.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik vind het het gevolg van ervaringen lijken en daarna als feit gepresenteerd. De posts is wat zinloos mede door ook weer een opmerking over modereren en de feiten die eigenlijk maar een mening zijn, maar ik vind hem eigenlijk niet zo vervelend dat hij een -1 zou verdienen. -1 of 0 lijkt me beide een goede keuze.

Ben ik de enige die die laatste zin niet zo zwaar vind dat de hele post per se een -1 moet hebben?
Verwijderd in 'nieuws: Take-Two klaagt OV-bedrijf aan voor verwijderen GTA IV-posters'
En ook deze hoeft wmb niet op -1 te blijven:
swampy in 'nieuws: Take-Two klaagt OV-bedrijf aan voor verwijderen GTA IV-posters'
(al snap ik de beoordelingen wel)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De reactie die Ecteinascidin daar aangeeft vind ik ook een nulletje. Niet meer, niet minder.

De twee reacties van Kixtart vind ik overigens wel beide -1's. De eerste is dankzij het gebrek aan interpunctie en verkeerde spelling al niet lekker leesbaar, die laatste zin doet daar nog een schepje bovenop. Die reactie mag echt gemist worden.
De tweede twijfel ik over. Het voegt maar één woordje aan het alles toe en dat is 'contractbreuk'. Maar de manier waarop? Niet echt geweldig. Vooralsnog laat ik deze ook op -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De reactie van Ecteinascidin heb ik ook op 0 gezet. Wel erg krap en een -1 is zeker geen mismod. De eerste reactie die Kixtart aandraagt zou nog op 0 kunnen, maar de inhoud is dermate matig dat de onzin die op de laatste regel staat niet echt gecompenseerd wordt. Die reactie mag inderdaad gemist worden.
Die tweede is een vrij loze oneliner die wmb echt op -1 mag.
Denni in 'nieuws: 'Apple gaat 3g-iPhone in Oostenrijk testen''
Mag imo op +1.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 06-05-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Die 2e heb ik alsnog op -1 gezet, maar die eerste blijft wel op 0 :)

Eens

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2008 12:15 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapkor in AMD geeft summiere info antitrustzaak Intel vrij
naar aanleiding van die post was ik even in zijn profiel gaan kijken, hij heeft niet direct een goede reputatie van posts zou ik zeggen, als ik er een paar willekeurige uithaal dan zit er meestal wel een flame of belediging of wat dan ook in
misschien iemand zich mee bezig houden ?
(als deze user al gekend is: nevermind :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Hmm, dat is diezelfde user die ik hierboven gemeld had. Ik zie dat hij wel erg vaak op een schreeuwerige manier posts en dan hoeft hij daarvoor ook niet goed beoordeeld te worden.

Verder zal ik even goed nakijken en eventueel even berichtje sturen. Bedankt voor het melden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Kixtart schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:51:
Ben ik de enige die die laatste zin niet zo zwaar vind dat de hele post per se een -1 moet hebben?
Verwijderd in 'nieuws: Take-Two klaagt OV-bedrijf aan voor verwijderen GTA IV-posters'
En ook deze hoeft wmb niet op -1 te blijven:
swampy in 'nieuws: Take-Two klaagt OV-bedrijf aan voor verwijderen GTA IV-posters'
(al snap ik de beoordelingen wel)
Met zo'n slotzin gooi ik elke reactie op -1, hoe briljant ook, als dan de rest ook nog waardeloos is, maakt dat het een eenvoudige -1 voor mij. En ook die tweede reactie hoeft geen score te hebben hoger dan -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dirk schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:32:
[...]

Met zo'n slotzin gooi ik elke reactie op -1, hoe briljant ook,
Nou dat vind ik wel een beetje zwart-wit hoor... Zo gigantisch erg is het nu ook weer niet. Het verdient zeker aftrek, maar om nou per definitie reacties met zo'n slotzin op -1 te gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ja, dergelijke (pre-)puberale praat haalt je hele reactie onderuit. Hoe goed je je reactie dan opstelt, ik kan hem dan niet meer serieus nemen, dus is hij dan niet meer waard dan een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die regel slaat echt nergens op, de rest van het verhaal is trouwens ook al niet al te leesbaar... Een -1 vind ik meer dan terecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:44

botoo

💀 too old to die young

RoD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:34:
ou dat vind ik wel een beetje zwart-wit hoor... Zo gigantisch erg is het nu ook weer niet. Het verdient zeker aftrek, maar om nou per definitie reacties met zo'n slotzin op -1 te gooien...
Als users zich op zo'n manier uitlaten, wat imho niet meer is dan virtueel vandalisme (zoals het bekladden van muren), dan hoeven we dat niet te belonen met meer dan een -1.
Aangezien deze user een historie van unnuttige/vervelende posts heeft (het is dus niet een zeldzame uitschieter) heb ik 'm geedit en -1 uitgedeeld.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Als users zich op zo'n manier uitlaten, wat imho niet meer is dan virtueel vandalisme (zoals het bekladden van muren), dan hoeven we dat niet te belonen met meer dan een -1.
Aangezien deze user een historie van unnuttige/vervelende posts heeft (het is dus niet een zeldzame uitschieter) heb ik 'm geedit en -1 uitgedeeld.
een historie ?
hij is vandaag wel lekker bezig: 10 post waarvan 6 op -1, 1 op -2, en van die andere 3 heb ik zo mijn twijfels dat die wel een 0 waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
nieuws: Uitgifte Montenegrijnse .me-domeinen van start
Yay@ontelbare grapjes allemaal -O-

Weer van die gast:
Verwijderd in 'nieuws: Uitgifte Montenegrijnse .me-domeinen van start'
Maar is tegelijk met de firstpost die wel een 0 heeft:
Verwijderd in 'nieuws: Uitgifte Montenegrijnse .me-domeinen van start'

En iig nog niet een uitgemolken grap wat lager wel is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik bedoel ermee te zeggen dat hij tegelijk hetzelfde grapje heeft gemaakt dan die persoon boven hem, dus die mag wel op 0. Die posts die jij aangeeft staat toch gewoon goed..?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met ook bedoelde ik dat hij in deze post ook schuttingtaal gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

botoo schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 15:32:
[...]

Het is natuurlijk raar geblaat. Maar om daar een juweeltje van een reactie mee naar -1 te modden? Dat vind ik persoonlijk een beetje zonde van de reactie. Natuurlijk kun je er punten voor aftrekken, daar ben ik ook voor, maar om alles wat zo'n zin zou bevatten direct en per definitie naar -1 te modden...?
Dat staat verder los van de reactie zelf, wat imo ook een -1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk dat de kans dat je een juweeltje van een reactie tegenkomt, die eindigt met een dergelijke zin, vrij klein is.

Mensen die dat soort afsluitingen bouwen zijn volgens mij ook niet in staat voor de rest een wél zinnige reactie te maken. Dus volgens mij is het een probleem wat eigenlijk niet voorkomt. :) Staat er zo'n einde in? Dan kan de reactie gewoon naar -1. En als er echt ooit eens een prachtige reactie tussen staat, waar op een of andere manier zo'n einde aan gebreid is, dan zien we dat dan wel weer. :+

edit:
En daarnaast kan het altijd zijn dat meerdere scores te verantwoorden zijn :) No biggie.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 06-05-2008 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wolkje schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:18:
Ik denk dat de kans dat je een juweeltje van een reactie tegenkomt, die eindigt met een dergelijke zin, vrij klein is.

Mensen die dat soort afsluitingen bouwen zijn volgens mij ook niet in staat voor de rest een wél zinnige reactie te maken. Dus volgens mij is het een probleem wat eigenlijk niet voorkomt. :)
Dat denk ik ook. Het was ook een weinig praktisch gerichte vraagstelling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

RoD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:14:
. . . Maar om daar een juweeltje van een reactie mee naar -1 te modden? Dat vind ik persoonlijk een beetje zonde van de reactie . . .
Een juweeltje van een reactie durf ik het niet te noemen, en virtueel vandalisme ga ik niet aanmoedigen door het te belonen.

In principe heb je best wel gelijk, maar in het geval van een notoire mis-usert (en daar hebben we het hier over) ga ik wat korter door de bocht.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Daar ben ik het zeker niet mee oneens :) Het ging mij dus ook niet specifiek om die reactie, die heb ik zelf ook op -1 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even nogmaals over:
nieuws: Uitgifte Montenegrijnse .me-domeinen van start

Zijn jullie het niet eens dat grapjes tussen 15.01 en 15.03 geen uitgemolken grappen/dubbelposts zijn? :) Zo vervelend zijn de eerste toch niet?

(verder wel vreemd dat mensen niet snappen dat het op een gegeven moment echt niet meer leuk is. Je kunt elk werkwoord ervoor zetten en het maakt het er niet grappiger op) (note: al vond ik read.me wel leuk :P )

Edit:
Ohwja, deze heb ik zelf wel nog een 0 gegeven, omdat hij de eerste was die met nederlandse woordspelingen kwam:
Tukk in 'nieuws: Uitgifte Montenegrijnse .me-domeinen van start'

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2008 16:39 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sommige van die reacties heb ik wel op -1 gezet, en sommige niet. Daarna is het imo wel uitgemolken genoeg om er -1's voor te geven. Er zitten ook wel reacties bij die nog iets meer melden dan simpelweg nog maar weer eens een naam voor zo'n site, dus die heb ik op 0 gezet.
Beetje a-specifiek, maar anders moet ik 20-30 reacties op gaan noemen :P

@Edit: Die heb ik ook op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

read.me en lees.me zijn idd de wat beter gevonden mogelijkheden, fuck.me is weliswaar voor de hand liggend maar wel degelijk een naam die zwaar in de race zal zijn.

Alle 'ik ook' grapjes van later dan een paar minuten missen elke vorm van orginaliteit en zijn domweg reacties van schapen waar niemand zich voor zal interesseren.

De eerste paar (tot ~15:03) hoeven niet persé als dubbelpost/uitgemolken gezien te worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

offtopic:
Offtopic discussie over het modereren van grappige reacties afgesplitst naar Moderatie op grappige reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TERW_DAN in 'nieuws: Dvd-release South Park krijgt downloadable content Rock Band'
Dit is een dubbelpost op 1 minuut. De eerdere reactie heeft een +1 gekregen. Was het nu zo dat deze dan ook een +1 verdiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Gelijke inhoud, gelijke score als ze zo kort achter elkaar komen, beide +1 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Devrim in 'nieuws: Service Pack 3 voor XP arriveert na uitstel'
Staat nu op +2 maar vindt het meer +1 omdat het een beetje offtopic is gaat meer over Theme's dan over SP3 inhoudelijk. :)

Edit: maar dat is mijn mening en die van anderen is zo te zien anders want er komen alleen maar meer 2 plusjes bij. :P

[ Voor 20% gewijzigd door -The_Mask- op 07-05-2008 18:07 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me gooit eens een balletje op:

kcRogue in 'nieuws: AMD komt in 2009 met achtcore 'Hydra'-processor'
Ik vraag me af wat die dingen aan stroom gaan zuipen.
Ja het is een oneliner. Andersom is het na het lezen van het bericht bij veranderende schaalgrootte en technlogie wel het eerste wat ik me ook afvraag; en er staat niets over in het nieuwsbericht.

Had het beter verwoord kunnen worden? Ja, de achtergrond waarom die vraag naar boven kwam zou belicht kunnen worden. Maar, het is wel de eerste die met deze zeker relevante vraag komt.

Is deze werkelijk naar -1 gezet omdat het een one-liner is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is wel een gigantische standaardreactie bij dergelijke nieuwsposts, maar ik schaar em toch onder onschuldig. Nulletje van mijn kant.

ymmv in 'nieuws: AMD komt in 2009 met achtcore 'Hydra'-processor'
killercow in 'nieuws: AMD komt in 2009 met achtcore 'Hydra'-processor'
Bij beide vind ik een 0 meer dan voldoende. Het is weinig relevant en offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Kopieerbeveiliging Mass Effect en Spore verloopt via internet'

^ Dit ziet er veel meer uit dan een mislukte FIPO + Flame dan een 'leuk grapje'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik kan iig niet vinden dat hij dit bewust vaak doet en verder vind ik hem niet vervelend of iets dergelijks en krijgt van mij dus een 0 erbij. Wat nutteloos wel, maar een -1 is wat te streng imho, want ik heb het gevoel dat hij dit wel als grap bedoeld en zie de flame niet echt.

Deze vind ik geen +1. Beetje standaard reactie die bij veel spellen verschijnt:
djcasl in 'nieuws: GTA IV brengt in eerste week half miljard dollar op'

En deze is geen 0 waard imho. Zonder enige beargumentatie heb je er toch niks aan:
bunneh in 'nieuws: Service Pack 3 voor XP arriveert na uitstel'

En deze is toch ook niet echt een +1 imho. Wel interessant puntje, maar nog:
killercow in 'nieuws: CBP: permanente kentekenregistratie Zwolle 'onaanvaardbaar''

[ Voor 58% gewijzigd door Kixtart op 07-05-2008 20:12 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Mja, hij post 2 minuten na het artikel, de derde reactie. In het artikel staat in enkele zinnen uitgelegd dat je 10 dagen hebt, en dan komt dit als 'grapje'? Ik geloof er geen zak van :P

Eens @ jouw 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Deze vind ik geen +1. Beetje standaard reactie die bij veel spellen verschijnt:
djcasl in 'nieuws: GTA IV brengt in eerste week half miljard dollar op'
Naja, de standaard reactie is: bedenk eens iets origineels. Wat mij betreft heeft hij wel een punt, zolang het geen dubbelpost is uiteraard maar dat was wel gemeld. Een ogenschijnlijk simpele link tussen originaliteit en verkoop is toch wel redelijk van belang imho.

De andere twee ben ik het wel redelijk mee eens, alhoewel die laatste wel een gepaste duidelijke vergelijking heeft, maar echt nuttig is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Iemand een idee waarom alle posts in het topic over de Apple iPhone zo laag staan? :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Er staat niets bijzonders, 2-3 posts heb ik +1 gegeven waarvan ook nog wat offtopic was, over de Iphone is het meeste wel gezegd en over het onderwerp waar het artikel over gaat wordt bijna niets gezegd in de reacties. En als er al wat over gezegd wordt is dat in de meeste gevallen wilde speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Als reactie op iemand die vraagt waarom de boete zo hoog is:
rammes in 'nieuws: Torrentspy moet Hollywood 110 miljoen dollar betalen'

Hij geeft gewoon op zijn manier aan dat het geen kleine site was en dat goed een reden kan zijn voor de grote boete. Is deze nu zo erg dat hij een -1 verdient? (of lezen jullie deze reactie anders)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kixtart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 11:21:
[...]
Hij geeft gewoon op zijn manier aan dat het geen kleine site was en dat goed een reden kan zijn voor de grote boete. Is deze nu zo erg dat hij een -1 verdient? (of lezen jullie deze reactie anders)
Eens -> naar 0

[ Voor 24% gewijzigd door PcDealer op 08-05-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heikanu
  • Laatst online: 20-09 21:17
Ook eens, zie geen reden voor een -1. (Hij heeft nog een klein tikje nodig :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tikje gegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En hem nog maar wat steviger vast gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56

scorpie

Supra Addict

MMaster23 in 'nieuws: Nieuw ontwerp Xbox 360 combineert mogelijk cpu en gpu'

Deze reactie krijgt een +1, terwijl het een niet onderbouwd verhaal is en waar een hoop onwaarheden instaan.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
@JJK: Ik vind het argument dat "over [vul apparaat in] is alles al gezegd" niet passen om een reactie omlaag te modden. Er moet ook rekening gehouden worden met het feit dat er altijd nieuwe mensen een artikel voor het eerst lezen en als het goede en relevante informatie is, op een artikel waarvan dus dan in diezelfde redenatie er ook al zoveel zijn, mag dit nog steeds best wat meerwaarde krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Over het algemeen ben ik het daar wel mee eens. Soms is er inderdaad eigenlijk alles wel gezegd over een onderwerp, maar dragen sommige posts best mee aan de discussie. Die mogen wmb ook op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dezelfde argumenten zijn wellicht al vaak de revue gepasseerd, maar als deze bijv. door een nieuw persoon ofzo worden geplaatst is het vreemd dat deze dan plots op 0 zou staan...toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, als het iets is wat toch wel algemene bekendheid geniet is het weinig zinvol om het steeds weer te posten. De grens tussen algemeen bekende informatie en zinvolle informatie is natuurlijk allesbehalve zwart-wit, dus ik denk niet dat iedereen bij een dergelijke post dezelfde mening zal hebben.

Reacties die bijvoorbeeld iets melden dat bij de release van product X in Nederland het dollarteken voor een euroteken vervangen zal worden bij de prijs, of melden dat downloaden toch echt niet illegaal is in Nederland zijn imo voorbeelden van dingen die niet meer op +1 thuishoren. Dat soort dingen mogen wmb op 0. Als reacties echter zinvol bijdragen aan de discussie die onstaat bij een bepaald artikel en voldoende beargumenteerd zijn, mogen ze wmb wél een +1 krijgen, ook al zou er geen heel nieuwe informatie in staan.

Maargoed, zoals ik zei, het is allemaal niet zwart-wit dus het modden van dat soort reacties is lastig. Het is dan een kwestie van kijken hoeveel mensen het een +1 vinden en hoeveel mensen een 0. Aan de hand daarvan kun je ook wel enigszins bepalen hoe zinvol de genoemde informatie in een post (nog) is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Het probleem bij de Iphone is dat er in de reacties weinig nieuws staat, alles is al algemeen bekend, daarnaast gaat de thread in kwestie niet over de Iphone maar over de veranderede marektingstrategie van Apple, in de thread zijn daar bijzonder weinig reacties over te vinden. De meest reacties zijn offtopic en als het dan ook nog eens in bijna elk artikel over de Iphone al gezegd is kan ik er echt niet meer dan een 0 voor geven. Per slot van rekening hoef je geen reactie te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is bij dat soort artikels ook vaak dat er slechts algemeen over de iPhone gepraat wordt. Dan gaat het weer over hoe intuïtief het ding wel niet is, of hoe overpriced hij wel niet is. Dat ontwikkelt zich automatisch als niemand iets nieuws te melden heeft. Dan krijg je geen "echt" inhoudelijke discussie.

Soms, echter, ontstaat er uit zoiets algemeens wel een leuke discussie die best gerelateerd kan zijn aan het onderwerp. Die mod ik dan op +1 omdat ze interessant zijn en/of bijdragen aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Ok, ja, ik snap zeker dat bepaalde reacties, ook al zijn ze interessant, zo vaak genoemd worden dat er weinig meerwaarde meer in zit. Het is een lastige zaak moet ik zeggen, maar interessant nonetheless. ;) Ik zou bepaalde reacties in die zin nog wel meerwaarde geven, als men er dan iets meer moeite voor heeft gedaan om hetzelfde punt op een andere manier nog wat te verduidelijken. Maar, ik snap je punt JJK, en je hebt zeker gelijk wat het off-topic gebeuren betreft in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Ik heb ook een paar intressante offtopic reacties +1 gegeven :) anders is de hele draad ook zo vlak gemodereerd. Dus ik snap jou punt ook wel :P maar voor ik een offtopic reactie op +1 zet wil ik echt wat nieuws zien, niet uitgekauwde discussie #24. En inderdaad het blijft een lastige discussie vanwege de tweestrijd tussen het modden volgens de FAQ en het modden naar de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
stephenophof in 'nieuws: Nieuwe Mummy-game verschijnt alleen op PS2, Wii en ds'

Ik weet niet of die persoon gelijk heeft of niet, maar dat doet er volgens mij ook niet echt toe, dat hij een -1 heeft is imo niet gerechtvaardigt. Hij reageert niet flamend, offtopic, etc. dus van mij mag hij gewoon een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Artikelen waar ik gelijk het gevoel heb dat ik ze niet wil lezen/modden laat ik dan ook gewoon links liggen om tegen te gaan dat het half wel op mening gebaseerd is. Ik open ze wel even om snel te bekijken of er niks tussen zit wat tegen de regels is of gewoon erg opvalt, maar daarna ga ik gewoon verder met het volgende artikel. Als je echt met tegenzin iets doet denk ik dat er kans is dat je te negatief bent.

Hetzelfde geldt ook als er een bericht is waar je fanboy gevoelens bij krijgt en weet dat je veel te positief bent :P De meeste kunnen dit wel goed objectief modereren en sowieso is iets te positief modden minder erg dan te negatief, want -1 heeft meer gevolgend dan een +1.
Bitage schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 19:39:
stephenophof in 'nieuws: Nieuwe Mummy-game verschijnt alleen op PS2, Wii en ds'

Ik weet niet of die persoon gelijk heeft of niet, maar dat doet er volgens mij ook niet echt toe, dat hij een -1 heeft is imo niet gerechtvaardigt. Hij reageert niet flamend, offtopic, etc. dus van mij mag hij gewoon een 0.
Zeker mee eens en die persoon heeft ook opeens een 0 gegeven ipv -1 :D

[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 09-05-2008 19:44 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Ik vind het topic ook wel intressant, maar de reacties die er komen vrij standaard. De vraag is dan natuurlijk of die komt doordat ík het uitgekauwd vind of omdat de reacties altijd hetzelfde zijn. Ik vond de reacties in ieder geval offtopic en ik heb het meeste op 0 gezet. Bij veel berichten heb je zelf ook wel een mening over het onderwerp maar dat houdt mij niet tegen om de berichten toch te modden, als je actief mod kan je dat in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Niels--
  • Laatst online: 22-09 22:23
Deze staat erg sterk op +1 (40 x +1 tegenover 14 x 0). De eerste regel hoort eigenlijk op het forum thuis, de tweede regel maakt het voor mij toch nog wel een 0, maar niet meer.

Dan nog de reacties onder nieuws: Australische Eee PC met XP is goedkoper dan Linux-variant:
"Dat heet marketing", heb ik nog een 0 gegeven, maar "En misleiding." en "Nee, dat heet promotie" heb ik beide op -1 gezet, aangezien ik dat teveel af vind dwalen,ook al veel vaker aan bod is gekomen, en daarmee van de standaard fipo achtige reacties zijn.
Deze reactie die er tussen staat heb ik dan wel weer op 0 gezet, omdat die wel enige moeite heeft gedaan om mijn hersentjes enige nanoseconden tot nadenken aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

+0. Voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Verwijderd in 'nieuws: Service Pack 3 voor XP arriveert na uitstel'

Verwijderd in 'nieuws: Service Pack 3 voor XP arriveert na uitstel'

Degene post precies hetzelfde na ~ 10 uur? Die eerste verdient wel gewoon een -1 lijkt me, want volgens mij is het al het antwoord al heel vaak verteld en staat het zelfs in de reacties. Verder kan je het antwoord gewoon opzoeken of gewoon de Serice Pack downloaden en uitproberen.

Dan post hij nog eens dubbel. Die tweede kan dus helemaal op -1, maar weet niet er verder speciale maatregelen zijn tegen dit soort dubbelposts? Bijv. verwijderen? Zo erg is het eigenlijk niet, maar iemand die hier meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit is wel heel maf ja. Ik dacht als het nou op twee verschillende plaatsen in de discussie is, oké. Maar zonder een enkele reactie ertussen? :?

Wel een heel erg letterlijke dubbelpost wat mij betreft :) Aangezien niemand er op gereageerd heeft, kon de tweede prima naar -2.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.