Dat is nogal een uitspraak.

M.i. werkt het moderatiesysteem juist steeds beter. Want zo druk is dit topic al lang niet meer. Er worden nog hooguit 5-10 mismoderaties aangegeven per dag hier. Soms wat meer, soms wat minder. Maar op het totaal van reacties dat er dagelijks geplaatst wordt, lijkt me dat wel erg weinig.
En veelvuldig geklaag, waar? In het klachten topic? Ja af en toe is er iemand die zijn moderatierechten kwijt is geraakt en heel soms is dat zelfs onterecht. Maar die mensen krijgen hun rechten altijd snel terug; we zijn daar juist héél coulant in.
Of bedoel je klagen ín reacties op de Frontpage? Want dat is niets nieuws in dit nieuwe moderatiesysteem, het kwam even vaak voor in het oude systeem.
Dus zomaar, vanuit het niets, roepen dat 'het gehele modden falende' is, kan ik echt niet volgen.

Er staan meer reacties op de juiste score dan ooit. Misschien ben jij het wel niet met de richtlijnen van dit moderatiesysteem eens, maar dat heeft niets te maken met het wel of niet slagen van dit systeem.
Men mod naar hetgeen wat zij goed achten zoals een democratie zonder dat men de regeltjes leest. Ja de regeltjes geven aan hoe je dient te modden maar dit doet men niet.
Ik zou 'men' daar toch echt even vervangen door 'sommigen'. Ik vraag me af hoe je erbij komt dat iedereen op die wijze werkt.
En kan men halstarrig door te powermodden vanalles weg/positief modden. Maar blijkbaar ziet de community dit anders.
Powermodden wordt eigenlijk nooit gedaan om reactiescores aan te passen. Dat gebeurt gewoon door de community en voor sommige reacties via aandacht in dit topic.
En wederom, 'blijkbaar zien sommigen dit anders', zou een betere uitspraak zijn. En ja tuurlijk is dat zo. Niet iedereen is het eens met het huidige systeem en dat zal ook nooit zo zijn. Maar met het oude systeem waren volgens mij even veel, zo niet nog veel minder mensen blij

En juist door het overmodden (imo niets anders dan schapen gedrag hier, maar dat terzijde) zal het enkel lijden tot minder mod gedrag van de gewone lezer en distantieren zij zich hier steeds meer van wat tweakers dient te zijn, 1 hechte commmunity.
Dat zijn wel verregaande uitspraken en ik denk écht dat dat wel meevalt. Zie nogmaals het eerste gedeelte van mijn post. En wat bedoel je met overmodden?
En schapengedrag hier? Sorry maar zo'n loze kreet (zonder voorbeeld) er tussen door slingeren heeft niemand hier wat aan. Ik versta onder schapengedrag in dit opzicht; een post van iemand die hier een reactie plaatst die in zijn opzicht foutief gemodereerd is en een andere foute score opgeeft, waarna iedereen hier blind die andere foute score gaat modden.
Ik denk dat het moeilijk voor je wordt om een voorbeeld te vinden (ik kan er namelijk niet één vinden). Er wordt hier juist altijd goed gediscussieerd over de juiste scores voor een reactie, niemand hier volgt blind het advies van een ander.
Voor de rest zou ik het op prijs stellen als we weer terug ontopic kunnen gaan naar mismoderaties. Mocht je nog verder willen gaan hierover, n4m3l355, dan wil ik je vragen dit in een nieuw concreet topic te doen.