Het kleine-mismoderatietopic deel VII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.155 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
wolkje schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:14:
Dit is wel heel maf ja. Ik dacht als het nou op twee verschillende plaatsen in de discussie is, oké. Maar zonder een enkele reactie ertussen? :?

Wel een heel erg letterlijke dubbelpost wat mij betreft :) Aangezien niemand er op gereageerd heeft, kon de tweede prima naar -2.
Ok.

Maar 1 minuut na het verwijderen komt de user wéér... :S Allen dit keer heeft hij de Ctrl + C en Ctrl + V knopjes niet gebruikt, maar even opnieuw getypt, wat hem iets te snel ging...
Anoniem: 8182 in 'nieuws: Service Pack 3 voor XP arriveert na uitstel'
Ktijg je ie8 ook door je strot met SP3?
Kan jij hem daarop misschien even op aanspreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het zit hem blijkbaar hoog :X So far, voor mijn "per ongeluk nogmaals geplaatst" theorie.
Regeneration schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 00:38:
Kan jij hem daarop misschien even op aanspreken?
Weer -2, maar nu met extra gratis mail. :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Misschien snapt hij niet dat je -1 kunt uitklappen :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zou kunnen. :p Hij heeft hem gelukkig niet wéér gepost.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Daar heeft hij 8 jaar de tijd voor gehad....

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Aanvullende informatie => +1 vind ik eigenlijk :)
(+2 snap ik best)

Waarom zou hij max 0 moeten hebben? Door de eerste zin?

[ Voor 44% gewijzigd door Kixtart op 10-05-2008 13:16 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij geeft hij een aanvulling op de informatie geboden in de review. Meerwaarde lijkt me dus wel op z'n plaats hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gezien de nuttige informatie is een 0 wat te laag, maar een +2 is zeker overdreven ja. :)

edit:
spuit 11 :p

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 10-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik heb er zelf in dit geval ook een +2 van gemaakt. Dit omdat hij een nette omschrijving geeft van hoe je alles wat als nadeel wordt gezien op kan lossen. Dit is voor mij een schoolvoorbeeld van het aanvullende informatie geven bij een artikel welke door de lezer niet gemist mogen worden. Het artikel geeft in zijn huidige vorm namelijk een onvolledig beeld van het spel.

offtopic:
Overigens merk ik, ondanks de keurige reviews die vaak een goed beeld geven, dat er wel vaker niet in menu'tjes word gekeken, maar dat terzijde (zal ook iets met gebrek aan tijd te maken hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

--Niels-- schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 23:26:
Deze staat erg sterk op +1 (40 x +1 tegenover 14 x 0). De eerste regel hoort eigenlijk op het forum thuis, de tweede regel maakt het voor mij toch nog wel een 0, maar niet meer.
Die reactie staat ondertussen op 40x +1 en 43x 0 maar daar heeft iemand een meningmod/strategische mod op losgelaten: 2x +2. Misschien dat er een powermod die +2 mods even kan nagaan?

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

k1n8fisher schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:20:
[...]

Die reactie staat ondertussen op 40x +1 en 43x 0 maar daar heeft iemand een meningmod/strategische mod op losgelaten: 2x +2. Misschien dat er een powermod die +2 mods even kan nagaan?
Nu is ie 0.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Klopt, mijn schuld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Brian in 'nieuws: Nieuwe tegenslag voor uwb nu TI voor 802.11n kiest'

Zoveel -1? Hij kan anders wel een punt hebben, en als daarmee niet wordt akkoord gegaan heeft hij - zoals hij zelf zegt - tenminste een discussie proberen los te peuteren. Ik begrijp dus niet waarom hij ongenadig op -1 wordt neergehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:03
Met meer dan 50% van de reactie moderatiegeklaag kan ik niet anders doen dan de reactie keihard op -1 knallen, anders had ik er gewoon wel een 0 voor gegeven. Als de poster wat geduldiger was geweest had de reactie zo de juiste score gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zonder het epistel over de moderatie had ik er nog wel een nulletje voor willen geven. Een groot gedeelte van de originele post gaat over iets wat in GR thuishoort. Door het inhoudelijke deel vind ik het niet ongewenst, maar inclusief de edit wordt het toch wel een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:04

painkill

Pain(k)(ill)

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2561790

Er zijn dus mods die dit een +1 en zelfs een +2 waard vinden, deze mods hebben we niet nodig...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
0 it is, lijken me geen ernstige mismods, gezien het topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ja, bij dit soort topics mag je wat minder streng zijn, maar dit is niet meer dan een 0 waard, als er nou een leuke activiteit of een goede tip in stond dat is het een +1 of +2, maar die zijn er zo weinig ;p

En hoe wordt je eigenlijk pro (of power) mod, ik mod redelijk veel, en doe dit, voor zover ik zelf kan beoordelen goed, ik wil eigenlijk wel een hogere rang hebben qua mod.

Of is dit een soort elite club voor een paar mensen?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, die reactie is ook zeker niet meer dan een 0. Die +1 en +2 mods zijn waarschijnlijke simpele "mee eens"-mods.

Een PowerMod is overigens T.net crew, en een ProMod is iemand die veel in TMF rondwandeld. Sommige mensen worden er voor gevraagd door de mensen van de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Tja, de powermods zullen moeten oordelen over die mod hoor, dat was alleen mijn persoonlijke mening, zo'n topic is toch een beetje spielerij. Wat mij betreft moet je altijd zo goed mogelijk modden maar in de jolige sfeer van dat topic kan ik me voorstellen dat een liefhebben van belgisch bier er een meerwaarde aan toekent, nogmaals het is fout maar het topic vraagt er ook een beetje om :+

Promods worden handpicked door de crew, je kan de functie niet aanvragen, goed modden en regelmatig hier posten helpt denk ik wel maar je moet het niet daarom doen, je moet het doen omdat je modereren leuk vindt. :) Voor mij kwam het in ieder geval onverwacht :P
offtopic:
Die-Hard's zeg hier, wat een tijd :o

[ Voor 4% gewijzigd door Jorrit op 11-05-2008 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
painkill schreef op zondag 11 mei 2008 @ 02:24:
Ja, bij dit soort topics mag je wat minder streng zijn, maar dit is niet meer dan een 0 waard, als er nou een leuke activiteit of een goede tip in stond dat is het een +1 of +2, maar die zijn er zo weinig ;p

En hoe wordt je eigenlijk pro (of power) mod, ik mod redelijk veel, en doe dit, voor zover ik zelf kan beoordelen goed, ik wil eigenlijk wel een hogere rang hebben qua mod.

Of is dit een soort elite club voor een paar mensen?
Zoals in de FAQ te lezen staat:
De PowerMod-rechten zijn voorbehouden aan een kleine groep crewleden. ProMods zijn gebruikers met een grote staat van dienst op het gebied van reactiemoderatie. Zij worden evenals de PowerMods met de hand geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-08 14:09
J.J.K. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 23:13:
Met meer dan 50% van de reactie moderatiegeklaag kan ik niet anders doen dan de reactie keihard op -1 knallen, anders had ik er gewoon wel een 0 voor gegeven. Als de poster wat geduldiger was geweest had de reactie zo de juiste score gekregen.
Ik wil even 1 ding kwijt, dat van het "wachten op de juiste score" is gewoon onzin. Waarschijnlijk, als ik die edit niet had gemaakt was mijn reactie niet eens opgevallen. Het is te mooi weer om hier over te gaan discussieren :9 Ik wil wel even duidelijk maken dat ik dit soort gevallen wel vaker tegenkom. Ook vinden veel mensen vinden het lekker makkelijk om te 'doormodden' ("Oh, een post met +2, laat ik die ook +2 geven" idem voor -1/+0/+1). Fijne dag nog :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Meld dat dan alleen even hier ipv op de FP :p
Het is te mooi weer om hier over te gaan discussieren :9
daar ga ik in mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Brian schreef op zondag 11 mei 2008 @ 09:47:
Ik wil even 1 ding kwijt, dat van het "wachten op de juiste score" is gewoon onzin. Waarschijnlijk, als ik die edit niet had gemaakt was mijn reactie niet eens opgevallen. Het is te mooi weer om hier over te gaan discussieren :9 Ik wil wel even duidelijk maken dat ik dit soort gevallen wel vaker tegenkom. Ook vinden veel mensen vinden het lekker makkelijk om te 'doormodden' ("Oh, een post met +2, laat ik die ook +2 geven" idem voor -1/+0/+1). Fijne dag nog :*)
Vaak komen er wel eerlijke modders langs later die de reactie rechtzetten en anders kan je de reactie altijd nog hier posten. Sommige moderators zijn inderdaad aan het papegaaimodden om hun mismods te compenseren, zoals gezegd, meldt de reactie dan even hier dan kunnen wij met zijn allen de reactie op de juiste score knallen en kunnen de powermods de mismodders nakijken. :)
Moderatieklagen op de FP is niet gewenst, als je kritiek op het systeem in zijn algemeen hebt kan je beter in TMF een topic openen. Geniet van het weer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

LordMike in 'nieuws: Apple compenseert Canadese iPod-bezitters na rechtszaak over batterijduur'

Dit voegt wat mij betreft genoeg toe aan het onderwerp dat het wel een +1 waard is, kan een powermod even hier op modden?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+1 voor die reactie kan idd. Maar waarom zou een PowerMod hier moeten modden? De reactie is net een half uur oud, en staat al goed.

Ik zou zeggen: laat de gewone, expert- en ProMod-mensen modereren. Een PowerMod is alleen als een reactie echt overduidelijk verkeerd staat en niet meer door normale moderators recht te trekken is imho. Of voor die dingen die echt tegen de policy ingaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft maakt blokkade Youtube-links via MSN ongedaan'

-1 van mij omdat hij één minuut eerder identiek hetzelfde bericht heeft geschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door Alfredo op 11-05-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is een letterlijke dubbelpost ja. Staat nu op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

wildhagen schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:01:
+1 voor die reactie kan idd. Maar waarom zou een PowerMod hier moeten modden? De reactie is net een half uur oud, en staat al goed.

Ik zou zeggen: laat de gewone, expert- en ProMod-mensen modereren. Een PowerMod is alleen als een reactie echt overduidelijk verkeerd staat en niet meer door normale moderators recht te trekken is imho. Of voor die dingen die echt tegen de policy ingaan.
Ok, ik zal de volgende keer inderdaad even moeten wachten ;)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iedereen mod nu wel massaal die reactie op +1, maar ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde er van is. De batterijgarantie die Apple geeft op de iPhone heeft imo niet veel van doen met de opgegeven batterijduur van de iPod van een paar jaar geleden, en de bijbehorende rechtzaak. Ik geef het een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Nette behulpzame reactie op de vraag van iemand anders => +1 van mij

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

RoD schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:35:
Iedereen mod nu wel massaal die reactie op +1, maar ik vraag me eigenlijk af wat de meerwaarde er van is. De batterijgarantie die Apple geeft op de iPhone heeft imo niet veel van doen met de opgegeven batterijduur van de iPod van een paar jaar geleden, en de bijbehorende rechtzaak. Ik geef het een 0.
De meerwaarde is dat je je kapotte batterij blijkbaar gewoon kan opsturen. Als je dat niet weet dan ben je de sjaak. Als je dat nu leest is dat de meest zinvolle reactie van de draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar wat heeft het kunnen opsturen van een kapotte batterij van je iPhone te doen met een fout opgegeven batterijduur bij een iPod van een paar jaar geleden waar schijnbaar een rechtzaak om gekomen is? Opzich is het een behulpzame reactie, maar ik vind de relevantie behoorlijk laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Omdat 't een reactie was op deze vraag:
Misschien lichtelijk offtopic... Ik vraag me dan toch af hoe mensen dat eigenlijk met hun iPhone gaan doen, ik merk aan mijn ipod touch dat de batterijduur al een stuk minder is dan toen ik hem nieuw had. Maargoed, bij een mp3 speler maakt het niet zoveel uit... Komt niet vaak voor dat ik uren achter elkaar zit te luisteren. Met een telefoon is dat toch een ander verhaal, want als je de accu niet kunt vervangen zit je toch met een probleem.
In een geneste reactie is de oorspronkelijke reply een deel van het onderwerp geworden. En in die contekst is het wel ontopic.... daarnaast behulpzaam dus weinig 0-waarde IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Verwijderd in 'nieuws: Onderzoeker redt data van gesmolten Space Shuttle-harddisk'

Alhoewel het linkje vas twel behulpzaam zou kunnen zijn vind ik de post met alleen een linkje erin niet meer waard dan 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC
  • Laatst online: 04-09 11:50

TGoC

FP fan

Hoe kan de volgende reply 2 x -1 krijgen? Sorry maar hier is duidelijk sprake van mensen die hun (expert) modrechten misbruiken omdat ze het er niet mee eens zijn.

TGoC in 'nieuws: Microsoft opnieuw in beroep tegen Europese boete'

Ook al ben je het er niet mee eens, de Post is naar mijn mening duidelijk een 1 waard. Een 0 mod zou ik kunnen begrijpen van iemand die er een heel andere kijk op heeft, maar -1? kom op.

Als alles fout gaat: Reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn 2-4 modders geweest die -1 hebben gemod, de rest heeft anders gemod. Ik begrijp dus ook niet wat je nu met deze post wil bereiken?
De ModBot vist ze er vanzelf uit, of de PowerMods helpen een handje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC

TGoC

FP fan

RoD schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:03:
Er zijn 2-4 modders geweest die -1 hebben gemod, de rest heeft anders gemod. Ik begrijp dus ook niet wat je nu met deze post wil bereiken?
De ModBot vist ze er vanzelf uit, of de PowerMods helpen een handje.
Ja, maar hierdoor staat het gemiddelde op 0,5. Een onterechte mismod. En dadelijk stemt er nog 1 iemand op 0 en is het 0,4 oftewel 0 en dat vind ik onterecht.

Overigens door hier te posten zullen de serieuze modders zelf zien dat het postje verkeerd gemod is en daar verandering in brengen.

[ Voor 12% gewijzigd door TGoC op 11-05-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tjah, gevoelig topic en een in mijn ogen geheel niet kloppend betoog (graag geen discussie daarover, puur een verklaring waarom iemand, kennelijk adhv meningmoden, een -1 gaf). Echter zou dat voor de moderatie niet uit mogen maken, ik heb hem dan ook maar een +1 gegeven...

* Arne irriteert zich eigenlijk alleen wel mateloos aan het woord hun. hunnie doen het fout :p, maar ook dat maakt niet uit voor de score....

[ Voor 6% gewijzigd door Arne op 11-05-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Met de edit lijkt me deze geen 0 meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC

TGoC

FP fan

J.J.K. schreef op zondag 11 mei 2008 @ 23:53:
Met de edit lijkt me deze geen 0 meer waard.
Ik stem hierin mee, het wordt nu wel een flame. Dus de 0 is naar een -1 veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Deze lijkt me onderbouwd genoeg voor de 0, de gebruiker haalt de toepassingen van dergelijke pc's aan en geeft aan dat ondanks de prijsverlanging Windows nog steeds onaantrekkelijk kan zijn. Geen -1 wmb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Echt briljant is deze reactie niet te noemen, maar een -1 lijkt het me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Beide eens, en beide staan nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Poe, hier komen een boel dubbelposts voor: nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing "hier geen problemen" "hier wel". :) Veel staan op 0, ik heb er toch de nodige op -1 gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door vgroenewold op 13-05-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Een draadje dat róépt om 'ik ook' reacties. Na een paar kunnen ze best naar -1 idd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Heb een hoop "ik ook"-reacties naar -1 gezet. Er zitten wel een hoop grensgevalletjes tussen. Sommige reacties vertellen net even wat meer dan "ik ook" maar zijn toch wel redelijk nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:18:
Een draadje dat róépt om 'ik ook' reacties. Na een paar kunnen ze best naar -1 idd.
Om het iets duidelijker aan te geven aan eventuele modders die dit topic ook doorlezen:
"Na een bepaalde tijd kunnen ze wel op -1", want het aantal is niet echt van belang :)

Zelf vind ik na 5 minuten door blijven gaan met hier wel/hier niet toch echt nutteloos en irritant. Ieder die wel wat meer informatie erbij heeft staan krijgt wel weer een 0 (ligt er natuurlijk wel aan wat erin staat).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een paar er tussenuit gepikt:
nextware in 'nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing' het ATM verhaal staat ook al in het artikel, niet meer dan een 0 dus, rest is namelijk gewoon 'ja ik ook'.
itsalex in 'nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing' Een late 'ja ik ook' die nog wel een tikje kan gebruiken.
jip_86 in 'nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing' De qoute is onterecht en oud, maar daarom nog geen -1. De rest van het verhaal is natuurlijk weer gewoon 'ja ik ook', maar daar wil ik hem niet op afrekenen na de moeite die hij heeft gedaan om deze quote te vinden, ondanks dat ie fout is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:44:
nextware in 'nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing' het ATM verhaal staat ook al in het artikel, niet meer dan een 0 dus, rest is namelijk gewoon 'ja ik ook'.
Ik vind de info dermate uitgebreid en interessant dat het in een weinig goede reactiesuitlokkend artikel als deze ik het een +1 waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dirk schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:44:
Ben ik niet met je eens. Hij meldt namelijk dat Versatel verbindingen er ook onder lijden, iets wat nergens anders te lezen valt, tót hij het post. :) Een +1 is dus wel zeker terecht daar.

De rest ben ik met je eens.

[ Voor 0% gewijzigd door Cloud op 13-05-2008 14:58 . Reden: spelfout :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Precies, die laatste had ik ook op 0 gezet, vooral aangezien bijna geen enkele reactie interessant te noemen is en deze dan nog net kunnen. Ik heb gewoon alles waar iets meer staat dan "ik ook" op 0 gezet, de rest op -1, simpelweg meer neerzetten hoeft niet te betekenen dat het ook een 0 verdient, maar in licht van al de reacties hier is dat voldoende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Ach het is duidelijk dat het ook zo zijn weerslag heeft op andere providers is wel duidelijk, dat hij toevallig de eerste is die meldt dat versatel er last van heeft zal me een worst wezen eerlijk gezegt. Sowieso vind ik het geen meerwaarde hebben, dus dan is een 0 alsnog genoeg. Het andere deel over het ATM gebeuren voorkomt dan nog dat ik hem zou behandelen als 'ja ik ook' en een -1 zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het artikel geeft al aan dat het een netwerkprobleem was... Dan lijkt het mij redelijk logisch dat de andere providers op dat netwerk er ook last van hebben?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

In het artikel worden alleen KPN zakelijk, Xs4all Only en business Dsl genoemd. Vandaar dat het wel relevant is om te weten dat de schade niet beperkt is gebleven tot die drie diensten.

Je kunt wel zeggen 'ja het is een netwerkstoring, dus het is nogal wiedes dat meer providers er last van hebben', maar dat weet jij, dat weet ik, maar weten alle lezers van de FP dat ook? :)

Al begrijp ik jullie insteek ook hoor, in dat licht zou een 0 ook niet fout zijn. Een -1 is echter gewoon té streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

* botoo met wolkje.gif :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Een -1 was ik ook zeker niet van plan te geven. Er is geen enkele intentie tot het doen van kwaad, iets wat ook niet word gedaan. Misschien dat het in het kader van de richtlijn, dat het niet bij het grote publiek bekend is, wel een +1 waard is. Ik zal de FAQ d'r nog eens bijpakken enzo :p

Aan de andere kant kunnen we op deze manier nog wel een aantal providers noemen die er waarschijnlijk last van hebben. Iets dat tot een behoorlijke vervuiling van de frontpage zal leiden. Dat is dan ook de reden van mijn 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat te doen met deze reactie?

Die edit maakt het voor mij nu een onomstotelijke -1 wegens moderatiegezeik. Jammer voor hem, want zonder die edit is het gewoon een 0 waard. De +1 is imho wel wat aan de hoge kant, zeker gezien de edit.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Er waren maar 3 -1's en ik snap eigenlijk niet waarom hij daarover gaat klagen. In dit geval vind ik hem niet echt een -1 waard, want het is wel een interessante vraag en nog eens niet zo'n erg geklaag.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb die reeds een +1 gegeven. Maar jammer van de stomme edit.
Nu maar een 0.

Misschien is er iemand lief en stuurt een mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Heb jij hem dus een DM hierover gestuurd, want ik zie dat hij 1 ongelezen DM heeft :+
(kan dus niet zien waarover)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Hij heeft dus al totaal 8x +1 gekregen. ik weet natuurlijk niet wanneer maar dit lijkt een beetje op strategisch modden. Zelfs zonder de edit was het al niet meer dan 0 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te doen met die reactie? Wat mij betreft hoort hij op een -1 vanwege dat gezeik over de moderatie, maar hij heeft al 47x een 0 en 8x een +1 gekregen, dus de reactie op het juiste niveau zetten lijkt me nogal lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat zowel een 0 als een -1 te verantwoorden zijn. Zelf vind ik het nog net een 0, maar ik kan me voorstellen dat mensen hier een -1 voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Nog een mismodder: hij staat nu op 9x +1!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Klagen helpt soms... valt me wel vaker op, dan wordt een reactie omlaag gemod, wordt hij geedit met een klacht en dan krijgt hij plotseling een set (te) hoge moderaties. Mensen zijn nou eenmaal heel beïnvloedbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Tja, de mensen die klagen over het moderatiesysteem op de FP belonen zijn meestal ook de mensen die nooit de moeite hebben genomen zich er in te verdiepen, maar wel gewoon modereren. Dat verklaart ook meteen de positieve moderaties op geklaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Het nadeel is dat je niet de modrechten pas aan kunt zetten als je zeker weet dat iemand de FAQ heeft gelezen. De enige manier om dat te controleren zou zijn door een toets af te nemen en daar valt via internet nou eenmaal te makkelijk mee te frauderen in dit soort gevallen.
Verder kan iemand de FAQ wel gelezen hebben maar als ie die niet volgt heb je er nog niet aan.
Het betekent gewoon dat wij dat moeten rechttrekken en de Powermods mensen erop aan zullen moeten blijven spreken.

[ Voor 10% gewijzigd door TheCapK op 14-05-2008 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
k1n8fisher schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:14:
Het nadeel is dat je niet de modrechten pas aan kunt zetten als je zeker weet dat iemand de FAQ heeft gelezen.

Het betekent gewoon dat wij dat moeten rechttrekken en de Powermods mensen erop aan zullen moeten blijven spreken.
Imo en gezien het modden en de veelvuldige geklaag hier is het gehele modden falende. Men mod naar hetgeen wat zij goed achten zoals een democratie zonder dat men de regeltjes leest. Ja de regeltjes geven aan hoe je dient te modden maar dit doet men niet. Men acht soms een BSOD grap leuk, en men vindt geklaag over KPN interessant van tijd tot tijd. En kan men halstarrig door te powermodden vanalles weg/positief modden. Maar blijkbaar ziet de community dit anders. En juist door het overmodden (imo niets anders dan schapen gedrag hier, maar dat terzijde) zal het enkel lijden tot minder mod gedrag van de gewone lezer en distantieren zij zich hier steeds meer van wat tweakers dient te zijn, 1 hechte commmunity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Aan de andere kant wil je geen onzin reacties, zoals bij het nieuwsberict over de KPN storing. De discussie wordt niet geholpen met melding #36 "hier ligt het internet ook plat". Als mensen gewoon domweg een 0 modden omdat ze dan de minste kans op afwijking hebben, of gewoon geen zin hebben inhoudelijk te lezen, zal je dat middels powermoderatie moeten bijstellen. Je wil niet je discussies vervuilen met loze opmerkingen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

n4m3l355 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:34:
Imo en gezien het modden en de veelvuldige geklaag hier is het gehele modden falende.
Dat is nogal een uitspraak. :) M.i. werkt het moderatiesysteem juist steeds beter. Want zo druk is dit topic al lang niet meer. Er worden nog hooguit 5-10 mismoderaties aangegeven per dag hier. Soms wat meer, soms wat minder. Maar op het totaal van reacties dat er dagelijks geplaatst wordt, lijkt me dat wel erg weinig.

En veelvuldig geklaag, waar? In het klachten topic? Ja af en toe is er iemand die zijn moderatierechten kwijt is geraakt en heel soms is dat zelfs onterecht. Maar die mensen krijgen hun rechten altijd snel terug; we zijn daar juist héél coulant in.
Of bedoel je klagen ín reacties op de Frontpage? Want dat is niets nieuws in dit nieuwe moderatiesysteem, het kwam even vaak voor in het oude systeem.

Dus zomaar, vanuit het niets, roepen dat 'het gehele modden falende' is, kan ik echt niet volgen. :? Er staan meer reacties op de juiste score dan ooit. Misschien ben jij het wel niet met de richtlijnen van dit moderatiesysteem eens, maar dat heeft niets te maken met het wel of niet slagen van dit systeem.
Men mod naar hetgeen wat zij goed achten zoals een democratie zonder dat men de regeltjes leest. Ja de regeltjes geven aan hoe je dient te modden maar dit doet men niet.
Ik zou 'men' daar toch echt even vervangen door 'sommigen'. Ik vraag me af hoe je erbij komt dat iedereen op die wijze werkt.
En kan men halstarrig door te powermodden vanalles weg/positief modden. Maar blijkbaar ziet de community dit anders.
Powermodden wordt eigenlijk nooit gedaan om reactiescores aan te passen. Dat gebeurt gewoon door de community en voor sommige reacties via aandacht in dit topic.

En wederom, 'blijkbaar zien sommigen dit anders', zou een betere uitspraak zijn. En ja tuurlijk is dat zo. Niet iedereen is het eens met het huidige systeem en dat zal ook nooit zo zijn. Maar met het oude systeem waren volgens mij even veel, zo niet nog veel minder mensen blij ;)
En juist door het overmodden (imo niets anders dan schapen gedrag hier, maar dat terzijde) zal het enkel lijden tot minder mod gedrag van de gewone lezer en distantieren zij zich hier steeds meer van wat tweakers dient te zijn, 1 hechte commmunity.
Dat zijn wel verregaande uitspraken en ik denk écht dat dat wel meevalt. Zie nogmaals het eerste gedeelte van mijn post. En wat bedoel je met overmodden?

En schapengedrag hier? Sorry maar zo'n loze kreet (zonder voorbeeld) er tussen door slingeren heeft niemand hier wat aan. Ik versta onder schapengedrag in dit opzicht; een post van iemand die hier een reactie plaatst die in zijn opzicht foutief gemodereerd is en een andere foute score opgeeft, waarna iedereen hier blind die andere foute score gaat modden.

Ik denk dat het moeilijk voor je wordt om een voorbeeld te vinden (ik kan er namelijk niet één vinden). Er wordt hier juist altijd goed gediscussieerd over de juiste scores voor een reactie, niemand hier volgt blind het advies van een ander.

Voor de rest zou ik het op prijs stellen als we weer terug ontopic kunnen gaan naar mismoderaties. Mocht je nog verder willen gaan hierover, n4m3l355, dan wil ik je vragen dit in een nieuw concreet topic te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 25-08 09:47
MueR schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:00:
Aan de andere kant wil je geen onzin reacties, zoals bij het nieuwsberict over de KPN storing. De discussie wordt niet geholpen met melding #36 "hier ligt het internet ook plat". Als mensen gewoon domweg een 0 modden omdat ze dan de minste kans op afwijking hebben, of gewoon geen zin hebben inhoudelijk te lezen, zal je dat middels powermoderatie moeten bijstellen. Je wil niet je discussies vervuilen met loze opmerkingen.
Inderdaad, maar dit lijkt al natuurlijk te gebeuren + een scheve opmerking van mijn kant uit dat dit eraan zat te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd in 'nieuws: Storing KPN nog niet opgelost - update'
Lijkt mij voldoende onschuldig voor de 0. Iets dergelijks is al vaker geroepen, maar een echte dubbelpost vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ben ik het helemaal mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47

hamsteg

Species 5618

Postings die alleen maar melden "bij mij doet 'ie het ook niet" krijgen van mij nu een -1. Na 36 uur mag je er toch vanuit gaan dat de Tweakers weten dat KPN een probleempje heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 14-05-2008 12:57 ]

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

n4m3l355 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:34:
en gezien het modden en de veelvuldige geklaag hier is het gehele modden falende.

Men mod naar hetgeen wat zij goed achten zoals een democratie zonder dat men de regeltjes leest. Ja de regeltjes geven aan hoe je dient te modden maar dit doet men niet.

En juist door het overmodden (imo niets anders dan schapen gedrag hier, maar dat terzijde) zal het enkel lijden tot minder mod gedrag van de gewone lezer en distantieren zij zich hier steeds meer van wat tweakers dient te zijn, 1 hechte commmunity.
Klagende mensen hoor je wel maar degenen die het ok vinden hebben niets te melden dus die hoor je daar niet/zelden over, dus je stelling dat het systeem daarom falende is is niet meer dan je eigen visie hierop.

Idd veel user modden er maar op los, en die users proberen we bij te sturen of de modmogelijkheden uit te zetten. Het is ook niet zoals zij goed achten' maar wat zij nodig vinden om hun eigen eens/oneens mening te ventileren, en dat is het doel van het modsysteem niet.
Democratie is sowieso een moeilijk punt, als je mensen laat beslissen over belastingen zal het overgrote deel voornamelijk in eigen belang stemmen waarbij voorbijgegaan word dat die belastingcenten nu eenmaal nodig zijn.
Blijkbaar hebben die klagende users toch wel enig community gevoel anders zouden ze de moeite van het klagen niet nemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat denken van jullie van deze reactie? Hij heeft zeker een punt, maar ik vind het gezien de toonzetting en het toch een beetje op de man spelen eerder een -1 dan een 0. Hoe zien jullie dat?

Die +1 vind ik overigens wel een beetje modmisbruik.

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 14-05-2008 18:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:56

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Hij heeft van mij een 0 gekregen, al had ik daar misschien beter ook een -1 kunnen geven. De toonzetting is misschien wat bot, maar dat is de eerste reactie stukken erger, daarom heb ik voor 0 gekozen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Van mij ook een nul. Het cynisme (grappig dus) is zo sterk en op maat geschreven dat het wel de lading dekt om voorgaande absurde (mislukte grap) duidelijk te maken.
Daarmee stoort het niet is een nul wel te verdedigen. :)

xzaz gaat in dat draadje trouwens lekker los.......

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 14-05-2008 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGoC

TGoC

FP fan

Mismodjes? :)
Olaf van der Spek in 'nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar' vind ik een -1. Bericht hoort daar helemaal niet en een licht flame.
Verwijderd in 'nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar' vind ik een +1. Bericht vind ik niet goed genoeg voor een +2. Het lijkt een beetje op "ranting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Beide eens, de eerste had ik er ook al op, deze heb ik overigens ook op -1: ashemedai in 'nieuws: Random number generator van Debian-openssl blijkt al jaren voorspelbaar'

Het ranterige zie ik overigens niet van de tweede. Maar goed het is ook niet echt ontopic, dus een +2 geven is idd echt te veel van het goede.

[ Voor 22% gewijzigd door Dirk op 15-05-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Alle reacties staan nu goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Al is het inhoudelijk misschien niet correct, een -1 slaat nergens op:

stewie in 'nieuws: Nieuwe firmware PS3 verhelpt problemen GTA4 niet'

Veel mismodders dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ben ik het wel mee eens. Foutjes maken kan altijd en dit is meer een eigen ervaring van deze persoon. Hij beschrijft het wel een beetje als een feit zonder enige onderbouwing, misschien dat mensen daarover struikelen, maar van mij krijgt hij een 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mee eens. ^^

Heeft nog een klein tikkie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De opmerking (al dan niet kloppend) dat de bug schijnbaar in de VS-versie van de PS3 zat (de oerversie, Europa volgde pas na 6 maanden) vind ik iig ook bijzonder intelligent en da's absoluut geen -1 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

catalisator in 'nieuws: Gigabyte bekritiseert energiezuinige technologie van Asus'

Ik weet nou niet echt bepaald waar dit heen moet. De inhoud stelt weinig voor. Over de interpunctie en spelling zeg ik al helemaal niets. :X

Lijkt mij een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Onleesbaar en niets zinvols, daar ga ik andere lezers niet mee vermoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

SniperFox schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:09:
catalisator in 'nieuws: Gigabyte bekritiseert energiezuinige technologie van Asus'

Ik weet nou niet echt bepaald waar dit heen moet. De inhoud stelt weinig voor. Over de interpunctie en spelling zeg ik al helemaal niets. :X

Lijkt mij een -1?
Er zit geen info in. :? Da's best vreemd voor zo'n lange reactie. -1 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Inderdaad. Het is best wel knap om een dergelijk lange reactie te schrijven zonder enige inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:31

lasharor

7 december 2004

kozue in 'nieuws: 'Kopieerbeveiliging Mass Effect aangepast na protest'

Tja, Lichte Flame, en niet echt een toevoeging aan de discussie, heeft van mij een -1 gekregen (0 kan ik ook wel inkomen) maar een +1 is toch wel een beetje over de top.

[ Voor 13% gewijzigd door lasharor op 15-05-2008 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die staat al op -1 en is bovendien niet meer te modereren. Wat is je punt precies? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik denk die +1's, maar ik heb even snel gekeken en het is niet structureel fout bij deze personen die +1 hebben gekozen. -0.7 is wel een goede score nu imho.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Verwijderd in 'nieuws: KPN juichte te vroeg, Xs4all betuigt spijt'

Dit lijkt mij een nogal ongefundeerde aanname, daarom lijkt mij ook dat deze reactie meer tegen de 0 aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

SniperFox schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:05:
Verwijderd in 'nieuws: KPN juichte te vroeg, Xs4all betuigt spijt'

Dit lijkt mij een nogal ongefundeerde aanname, daarom lijkt mij ook dat deze reactie meer tegen de 0 aan zit.
Ik vindt het persoonlijk een +1 waard, het kan mensen helpen, en men kan er ook weer goed op reageren waarom het wel of niet zo is.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
"M$ zuigt"
^ kan je ook helpen bij het uitzoeken van een OS. Ook kun je er prima op reageren :P

Ik zou het inderdaad een 0 geven omdat het wel inzichtvol is, maar een 'klein beetje' deductie en dus ongefundeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is idd niet echt een +1 waard nee, een 0 is meer dan voldoende.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Denzo in 'nieuws: Printlek in Internet Explorer ontdekt'

Beetje hetzelfde twijfelgeval als ik hierboven aangaf, ik heb deze een 0 gegeven. Het is geen flame m.i.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.