When you only live once, try not to die?
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 15-05-2008 21:45 ]
Het is geen flame maar een troll. Want een troll is wanneer mensen in een MS-topics Linux gaan posten, in ATi nieuws nVidia hinten of bij IE firefox pluggen. Het leidt af, het is minstens oftopic en de aanzet voor een flamewar.vgroenewold schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:47:
Denzo in 'nieuws: Printlek in Internet Explorer ontdekt'
Beetje hetzelfde twijfelgeval als ik hierboven aangaf, ik heb deze een 0 gegeven. Het is geen flame m.i.
Maar het onderwerp is simpelweg IE dus wat Firefox ertussen moet.....
Verwijderd
Heb hem zelf overigens (nog) niet gemod.
[ Voor 10% gewijzigd door TheCapK op 16-05-2008 10:33 ]
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Blokmeister in 'nieuws: Rechter: Riaa moet Tanya Andersen 108.000 dollar betalen'
☻/
/▌
/ \
Massaal op -1 gezet, maar onterecht m.i. het heeft weinig inhoud, het is geen flame, noemen we deze dan ook een troll?
Het is dus ook geen troll, geen flame, maar je zou deze in de categorieën fipo, overbodig en/of niet-grappig kunnen plaatsen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Wat is de bedoeling dan wel volgens jou, axper?
Staat nu op 0 en daar mag ie blij mee zijn. Maar waarom +2

Daikiri in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 16-05-2008 11:40 ]
PolarBear in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Verwijderd in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Belboer in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Verwijderd in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Erg mager / inhoudelijk zwak voor een +1, ik zou hem op 0 doen
scsirob in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Komt flamerig over... mag van mij naar -1
Dat is een mismod inderdaad. Wordt aan gewerkt.PcDealer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:37:
Staat nu op 0 en daar mag ie blij mee zijn. Maar waarom +2
Daikiri in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Rest ook even bekeken.
Ik twijfel over 1.BarthezZ schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:40:
1 Verwijderd in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
2 PolarBear in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
3 Verwijderd in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
4 Belboer in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
5 Verwijderd in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
6 PolarBear in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
7 PolarBear in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Erg mager / inhoudelijk zwak voor een +1, ik zou hem op 0 doen
2 zet ik +1, is wel degelijk een nuttige post.
3: 0
4: houd ik op +1
5: wat ik al hierboven schreef
6: +1: beter dan nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens -> 0
7: +1
-1 wmb. Populistisch nagepraat, roepen maar niet onderbouwen..scsirob in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Komt flamerig over... mag van mij naar -1
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 16-05-2008 11:56 ]
4: Bekend iets, wordt elke keer gezegd en je mag er vanuit gaan dat iedere tweaker dat wel weet.
7: Is deels offtopic en wil ik daarom geen +1 geven
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Alsnog met je eensDirk schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:00:
Op de volgende punten ben ik het oneens met je pcdealer:
4: Bekend iets, wordt elke keer gezegd en je mag er vanuit gaan dat iedere tweaker dat wel weet.
Dat het offtopic is, doet niets af aan het feit dat het een behulpzame post is met bronvermelding.7: Is deels offtopic en wil ik daarom geen +1 geven
Deze houd ik op +1.Dirk schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:49:
Volgens mij heb je het nu over een ander, ik heb het over deze : PolarBear in 'nieuws: Politiek verdeeld over bewaartermijn telecomgegevens'
Zelf vindt ik dat de post nogal naar offtopic toe neigt en de inhoud vindt ik ook niet bepaald meerwaarde hebben.
Dat deze op -1 staat verbaasd me ook: RemcoDelft in 'nieuws: Rechter: Riaa moet Tanya Andersen 108.000 dollar betalen'
De reactie van RemcoDelft heb ik ook een 0 gegeven nu.
[ Voor 43% gewijzigd door Cloud op 16-05-2008 14:19 ]
Jij haalt 6 en 7 door elkaar.PcDealer schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:12:
[...]
Alsnog met je eens
[...]
Dat het offtopic is, doet niets af aan het feit dat het een behulpzame post is met bronvermelding.
7 is alleen maar de uitleg waarom de moord op Pim F wel een terroristische aanslag zou zijn geweest!
Daarom niet echt +1 waard!
[ Voor 3% gewijzigd door TheCapK op 16-05-2008 14:18 ]
Ik vind ze beide een +1. Uitleg is behulpzaam naar een eerdere poster toe en dat is wat waard. Ik zie dat de meerderheid het daar niet met me eens is: so be itk1n8fisher schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:17:
[...]
Jij haalt 6 en 7 door elkaar.
7 is alleen maar de uitleg waarom de moord op Pim F wel een terroristische aanslag zou zijn geweest!
Daarom niet echt +1 waard!
[ Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 17-05-2008 09:55 ]
Verwijderd
Is deze niet verkeerd gemodereerd? Ik vind de RIAA uitmaken voor een boevennest eigenlijk wel een flame, en dus -1...
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Pindamann in 'nieuws: Rechter: Riaa moet Tanya Andersen 108.000 dollar betalen'
Komt op mij als een nutteloze fipo over, en dus zou -1 de juiste score moeten zijn.
=> kan iemand die spam weghalen
Mee eens, ik vraag mij af waarom zoveel mensen 0 gemod hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:06:
BTW, wat te denken van deze reactie?
Pindamann in 'nieuws: Rechter: Riaa moet Tanya Andersen 108.000 dollar betalen'
Komt op mij als een nutteloze fipo over, en dus zou -1 de juiste score moeten zijn.
Tsja, gewoon een duidelijke gevalletje papegaaimodden... als een kudde achter de rest aanlopen en vooral niet zelf nadenken.SniperFox schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:35:
[...]
Mee eens, ik vraag mij af waarom zoveel mensen 0 gemod hebben.
Virussen? Scan ze hier!
Nou, hij was hier: Het kleine-mismoderatietopic deel VII geoordeeld als "niet storend"wildhagen schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:36:
[...]
Tsja, gewoon een duidelijke gevalletje papegaaimodden... als een kudde achter de rest aanlopen en vooral niet zelf nadenken.
Edit:
Ik had nog deze gezien: Bosmonster in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af' Is dit nu echt een -1 waard? Ik twijfel een beetje.
Dan deze: Sorcix in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af' (is maar 1 keer gemod), maar is toch wel overduidelijk een -1, toch?
[ Voor 36% gewijzigd door Regeneration op 16-05-2008 21:15 ]
Je bedoelt, hier Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"Regeneration schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:11:
Nou, hij was hier: Het kleine-mismoderatietopic deel VII geoordeeld als "niet storend"Vandaar de nulletjes allemaal.
En ja, die heb ik ook als niet-storend gemod. Al kan ik me een -1 ook goed voorstellen hoor
Ik vind het ook geen -1. Het is een valide opmerking, geen juweeltje, maar ook echt niet zo erg dat hij onder het maaiveld moet komen.Edit:
Ik had nog deze gezien: Bosmonster in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af' Is dit nu echt een -1 waard? Ik twijfel een beetje.
Jep.Dan deze: Sorcix in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af' (is maar 1 keer gemod), maar is toch wel overduidelijk een -1, toch?
[ Voor 69% gewijzigd door Cloud op 16-05-2008 21:25 ]
Verwijderd
Die tweede: oeps, my bad, verkeerd geklikt. Ik vind hem iig wel een -1 waard, en daar staat hij nu ook op.Regeneration schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:11:
[...]
Nou, hij was hier: Het kleine-mismoderatietopic deel VII geoordeeld als "niet storend"Vandaar de nulletjes allemaal.
Edit:
Dan deze: Sorcix in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af' (is maar 1 keer gemod), maar is toch wel overduidelijk een -1, toch?
Die eerste: ik vind het een redelijk onzinnige oneliner, vooral omdat je na heel kort nadenken wel kunt concluderen dat de verzekeringspremie niet evenredig samenhangt met het aantal claims. Ik vind het iig een populistische oneliner die geen onderbouwing kent.
Jep, foutje.wolkje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:15:
[...]
Je bedoelt, hier Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"
Nog iets in dat topic Verwijderd in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af'
Post een link naar zijn site of iets dergelijks? Zou dit niet gewoon verwijderd moeten worden? Kan alleen niets vinden hoe men hier precies tegen moet handelen.
Edit:
Oeps, was al eerder gemeld door oeLangOetan in "Het kleine-mismoderatietopic deel VII"
[ Voor 36% gewijzigd door Regeneration op 16-05-2008 21:29 ]
Verwijderd
14x een 0 voor een nietszeggende fipo...
Sorry deze had ik even gemist hier! Naar aanleiding van [user] spam (fp) alsnog aangepakt en verwijderd. Jij natuurlijk ook bedankt voor het meldenoeLangOetan schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:31:
Verwijderd in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af'
=> kan iemand die spam weghalen
Zie ^^Regeneration schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:27:
Nog iets in dat topic Verwijderd in 'nieuws: Aantal rsi-klachten neemt drastisch af'
Post een link naar zijn site of iets dergelijks? Zou dit niet gewoon verwijderd moeten worden? Kan alleen niets vinden hoe men hier precies tegen moet handelen.
Zelfde gevalletje als:Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 21:51:
Verwijderd in 'nieuws: Via introduceert pico-itx-moederbord met 1W-processor'
14x een 0 voor een nietszeggende fipo...
MensionXL in 'nieuws: Via introduceert pico-itx-moederbord met 1W-processor'
Het is niet dat ik me er aan erger, maar zo even kort door de bocht wat roepen zonder onderbouwing lijkt mij niet dat dat enige waarde heeft voor de gemiddelde lezer.
Verwijderd
Mee eens, heeft van mij ook een -1 gekregen...SniperFox schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:02:
[...]
Zelfde gevalletje als:
MensionXL in 'nieuws: Via introduceert pico-itx-moederbord met 1W-processor'
Het is niet dat ik me er aan erger, maar zo even kort door de bocht wat roepen zonder onderbouwing lijkt mij niet dat dat enige waarde heeft voor de gemiddelde lezer.
Zou je er niet even een nette admin-edit van maken?! Vind dit staan alsof hij het zelf heeft gedaan...wolkje schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 22:00:
[...]
Sorry deze had ik even gemist hier! Naar aanleiding van [user] spam (fp) alsnog aangepakt en verwijderd. Jij natuurlijk ook bedankt voor het meldenIn principe mag je voor dat soort situaties ook een nieuw topic in TMF of SeM aanmaken. Dan is het nog net iets sneller onder onze aandacht.
[...]
Zie ^^
Keiharde mening-mod; deze post hoort niet op -1. Er zit geen enkele flame in.
Heel dat topic riekt hard naar mening-modden en fanboy-gedrag IMHO.
johnbetonschaar in 'nieuws: Microsoft en Olpc introduceren XO-notebook met Windows'
Dat deze post op -1 staat is overigens al helemaal diep triest.
[ Voor 17% gewijzigd door Parasietje op 17-05-2008 04:34 . Reden: extra post gevonden waar iets aan schort ]
WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...
Niks dieptriest, 100 procent terecht, het is een combinatie van trolling (de 1e alinea, een aantal punten uit de tweede alinea), denigrerend taalgebruik (kindertjes ipv kinderen, zielig verkleinwoordje) en moderatiegezeik voor er zelfs maar gemodereerd was (laatste alinea).Parasietje schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 04:27:
johnbetonschaar in 'nieuws: Microsoft en Olpc introduceren XO-notebook met Windows'
Dat deze post op -1 staat is overigens al helemaal diep triest.
Virussen? Scan ze hier!
Vraagt toch eigenlijk wel om een onderbouwing. Niet dat ik het met de conclusie oneens ben, dat ze beter linux dan windows op die dingen kunnen draaien, maar dat zou pas "mening-modden en fanboy-gedrag" zijn.kwalitaitief is windows lager.
Imo niet geheel correct, juist doordat zelfs de 3e wereld gebombardeerd wordt met Windows ipv OSX of Linux zal op termijn wanneer deze markt aansterkt eerder geneigd zijn om juist weer Windows te gebruiken. Tevens op alle andere punten heeft hij gelijk, misschien dat het sterker was geweest als hij ook de + en - punten voor Linux had toegepast, maar in zijn post staat niets verkeerds. En dat hij ipv kinderen kindertjes schrijft, wie weet heeft ie een fobie voor kinderen of wat dan ook. Dat mag niets afdoen aan de kwaliteit van zijn post zelf.wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:05:
[...]
Niks dieptriest, 100 procent terecht, het is een combinatie van trolling (de 1e alinea, een aantal punten uit de tweede alinea), denigrerend taalgebruik (kindertjes ipv kinderen, zielig verkleinwoordje) en moderatiegezeik voor er zelfs maar gemodereerd was (laatste alinea).
Ook dat is onjuist, want er staan punten in die gewoonweg aantoonbaar volstrekt verzonnen zijn (voorbeeld: dat xp binnenkort unsupported is. Bullshit en gelogen. De support loopt nog tot 2014. Idem voor de stelling dat de hardware het OS niet trekt... check het filmpje in de newspost notabene)Tevens op alle andere punten heeft hij gelijk
Virussen? Scan ze hier!
Nee meer dan een -1 kan ik hier niet van maken.
Zonder problemen kan ik een vanilla strippen dat deze op een 486'r nog loopt, een embedded Windows OS lukt me dat niet mee. Dit betekent gezien het systeem waarop deze XP loopt enorm gestript moet zijn wilt het nog wat kunnen leveren, maar het zal geen enkele Linux variant kunnen evenaren.wildhagen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:05:
Het gaat erom HOE hij het opschrijft. Zoals het er nu staat is het imho overwegend trollerig van toon, en gecombineerd met de denigrerende taal die hij gebruikt plus het moderatiegezeik maakt dat ik er niks anders dan een -1 van kan maken. Had hij het wat vriendelijker en juister onderbouwd weggezet had hij er een voor kunnen krijgen, maar niet in de vorm zoals het er nu staat.
[...]
Ook dat is onjuist, want er staan punten in die gewoonweg aantoonbaar volstrekt verzonnen zijn (voorbeeld: dat xp binnenkort unsupported is. Bullshit en gelogen. De support loopt nog tot 2014. Idem voor de stelling dat de hardware het OS niet trekt... check het filmpje in de newspost notabene)
Eveneens is er vanuit Redmond meermaals aangegeven dat XP uitgefaseerd wordt, echter na veel aandringen van de community is dit gelukkig nog niet het geval. Dat betekent niet dat na 6 jaar nog support te halen valt voor XP, daarintegen voor Linux is dat zeker het geval.
Dat daar gelaten laat hij op 2 punten min of meer ongelijk hebben, geheel fout zijn de comments zowieso niet, op veel punten heeft hij wel gelijk. Dat is een -1 waard? Als alle ongefundeerde comments op -1 werden gezet is er niets meer te lezen.
Dit is gewoon bashen van Microsoft en XP. Als ie nou argumenten gaf voor Linux of OSX had ie no een 0 kan pakken en met een beetje minder chargerend een +.n4m3l355 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:20:
[...]
Dat daar gelaten laat hij op 2 punten min of meer ongelijk hebben, geheel fout zijn de comments zowieso niet, op veel punten heeft hij wel gelijk. Dat is een -1 waard? Als alle ongefundeerde comments op -1 werden gezet is er niets meer te lezen.
Verwijderd
Wat moet ik hiermee doen? Ik vind hem eigenlijk een beetje flamerig, vanwege het 'leer spellen', dus een -1 lijkt mij de beste score...
Voor mij overduidelijk een -1, alleen al door de eerste zin. Als hij dat had weggelaten dan had hij wellicht een 0 kunnen hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Bezulba in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
Wat moet ik hiermee doen? Ik vind hem eigenlijk een beetje flamerig, vanwege het 'leer spellen', dus een -1 lijkt mij de beste score...
Ik kies voor -1 omdat de flame 50% van de post is en zelf heeft ie niet van hoofdletters aan het begin van een zin heeft gehoord.Verwijderd schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 11:48:
Bezulba in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 17-05-2008 11:57 ]
Lijkt me nogal een repost wat hier was gepost
Verwijderd in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
Alhoewel het beide goeie posts zijn, komen ze op hetzelfde neer en daarom zie ik niet echt de meerwaarde in de bovenste post.
Ik heb ze als volgt gemod:SniperFox schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 12:11:
ODF in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
Lijkt me nogal een repost wat hier was gepost
Verwijderd in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
Alhoewel het beide goeie posts zijn, komen ze op hetzelfde neer en daarom zie ik niet echt de meerwaarde in de bovenste post.
0
+1
1: Netjes genoeg voor een 0 (al hoorde ik wel dat het een reactie was die eerst bestond uit 1 kort zinnetje)
NDSFREAK in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
2: Grapje oid (wel een beetje twijfel, maar ik vind het wel een 0 nog):
BroederM in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
3: Gewoon interessante vraag. Niks mis mee als zoiets op +1 zou staan:
Frigolamptje in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
4: Korte zin met niet veel inhoud, maar wel genoeg voor een 0 imho:
Jelle E in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
5: Toch ook wel interessant genoeg voor een +1:
seef in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
6: Het stond op een 0 en nu +0.6. Eigenlijk zou ik hem wel minimaal op +1 willen zien (dus misschien +2),want het is gewoon een nette poging om het EM-probleem op te lossen:
jiriw in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
7: Deze kan toch ook wel op +1. Dat zijn oplossing misschien iets te simpel is maakt voor de score niet uit, want naar mijn mening is het wel nog steeds interessant om te lezen:
sandr in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
8: +1, interessante kijk hierop:
oeLangOetan in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
9: Ik vind dit toch net een 0, maar kan -1's wel begrijpen eigenlijk (door het begin van de reactie):
coretx in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
10&11: +2'tje:
Bundin in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
xavierk in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
13: Dit vind ik dan weer een 0 waard. Zoveel informatie staat er niet in:
Macron in 'nieuws: Stemcomputers in Nederland voorlopig taboe'
Over het algemeen heb ik wel vaker het gevoel dat het langzaam weer strenger is het worden. Goede nette posts met interessante meningen/oplossingen mogen van mij wel een +1 hebben. Over die drempel is eerder al gediscussieerd en d.m.v. het +2 draadje was alles wat soepeler, maar langzaam komt dit weer terug. Om een lijn te vinden wat op 0 moet en wat op +1 is wel lastig, maar grotendeels merk je bij sommige posts dat je getriggerd wordt om hem aandachtig door te lezen en/of over het stuk na gaat denken. Vaak is dat voor mij iig een reden om een puntje erbij te geven.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
2) Mja, beetje flauw grapje, maar onschuldig. Een 0 lijkt mij inderdaad gerechtvaardigd.
3) Ik had hem een 0 gegeven, maar dat is als ik het zo bekijk toch wat streng geweest. +1 lijkt mij ook een goede score.
4) Typische oneliner imo. Niet echt interessant en een beetje vervuilend voor de rest van de thread, die wel redelijk vol staat met goede replies.
5) Eens, ik had hem al een +1 gegeven.
6) Wat mij betreft wel een +2 waard. Uitgebreid, goed onderbouwd en over nagedacht.
7) Inderdaad, redelijk interessante post, +1 van mij.
9) Toen ik die post modereerde, stond alleen het stukje er van "de Nederlandse politiek wil het door onze strot duwen". Dat is gewoon een zinloze troll en ik heb er een -1 voor gegeven. En zoals de post er nu staat, vind ik die zin nog steeds een troll en krijgt de post van mij nog steeds een -1.
10 & 11) Inderdaad, nette posts, allebei een +2 waard.
12) Inderdaad, een beetje een dubbelpost...
Grotendeels mee eens. Ik moet zo af en toe voor mezelf ook eens bedenken waar de grens tussen een 0 en een +1 ligt. Ik ga iig wat ruimhartiger om met +1'tjes dan een tijdje geleden.Over het algemeen heb ik wel vaker het gevoel dat het langzaam weer strenger is het worden. Goede nette posts met interessante meningen/oplossingen mogen van mij wel een +1 hebben.
9: 0 er zit w.m.b. een kern van waarheid in
13: +1 (je had het nog wel over vrijgeviger zijn
Niet de beste reactie, maar zeker als je niet al te streng wil wezen geen -1 waard.
Michaelm in 'nieuws: 'Politie breekt in op computers van verdachten''
Hij heeft op zich wel een goed punt al lijkt het misschien wat off-topic.
Zo'n nuttige opmerking is het niet, dus een -1 is niet ondenkbaar. Persoonlijk vind ik het ook een 0, maar om dan te zeggen dat de mensen die een -1 geven hun modrechten in moeten leveren.. dat lijkt me zwaar overdreven.painkill schreef op zondag 18 mei 2008 @ 20:52:
De mensen die dat een -1 geven mogen van mij de modstatus afstaan, dit is inderdaad een onschuldige post, en het is niet meer en niet minder dan een 0 waard.
Het mag wmb nog wel een 0 hebben, maar echt geweldig vind ik die reactie niet.k1n8fisher schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:04:
Is deze echt zo flamerig of trollerig dat ie op -1 moet?:
Hoewel het zeker geen standaard rant is mist de reactie wel wat: samenhang. En de stelling dat terroristen de verkeerde pakken en dat de overheid het niet boeit klopt van geen kant: juist de overheid pakt de vrijheden af uit angst voor die ongrijpbaren.........k1n8fisher schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:04:
Is deze echt zo flamerig of trollerig dat ie op -1 moet?:
Maar voor cohesie opzichzelf is het zeker geen meerwaarde.
Die -1's lijken mij pure mening mods, misschien iets voor de PowerMods?
Matsoe in 'nieuws: 'Politie breekt in op computers van verdachten''
Het is geen top reactie, maar ik vindt hem toch scherp en dus een onschuldige 0.
edit: na het wel geheel lezen van die reactie vind ik het eigenlijk een beetje klinken als "jij hebt ongelijk en zal ook nooit gelijk kunnen hebben". Het is allemaal wel erg belerend en onnodig persoonlijk. Dat in combinatie met het direct zeuren op eventueel te volgen moderaties brengt mij wel erg aan het twijvelen of het niet gewoon een -1 is. Zou je mij een reden aan kunnen dragen waarom een -1 een mismod is?!
[ Voor 33% gewijzigd door Arne op 18-05-2008 23:54 ]
In datzelfde bericht alle opmerkingen van "dan houden ze 1.2 miljoen over" 2 minuten na de eerste post daarover op -1 gezet, misschien een beetje snel maar anders worden het er wel heel veel.
@RoD: Inderdaad alleen de oneliners
[ Voor 5% gewijzigd door Jorrit op 19-05-2008 10:56 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Jaap-Jan op 19-05-2008 11:07 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Staat opJaap-Jan schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:07:
Waarom worden voor deze reactie nullen uitgedeeld? Dit is mijns inziens toch een duidelijke (poging tot) een fipo.
23x -1
07x 0
---------- =
-1
[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 19-05-2008 11:58 ]
Toonzetting is niet aardig, maar qua inhoud ongeveer gelijk aan de gemiddelde 0(neutraal) reactie. Wat is hier op z'n plaats?
-1 snap ik ook niet echt, misschien offtopic voor sommige maar ik vind het wel onschuldig genoeg voor een 0. Het meukartikel is een beetje onduidelijk door Myreact meuk&een plaatje met React en daarom vind ik de reactie zelfs helemaal niet offtopic.AndriesLouw schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:30:
Ga ik hier nu zo offtopic? Of is het papagaaimodden? Ik heb de reactie geplaatst om vragen over "waar draait GoT nu op" te voorkomen, zoals ze bij elke (My)React release wel voorkomen..
En ik had lekker al een reactie gegeven voordat jij hem ge-edit had
Beetje vreemd verwoord, maar toch nog net een 0 wmb.MuisM4t schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:14:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2574711
Toonzetting is niet aardig, maar qua inhoud ongeveer gelijk aan de gemiddelde 0(neutraal) reactie. Wat is hier op z'n plaats?
[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 19-05-2008 15:29 ]
☻/
/▌
/ \
Onschuldig + een meukpost, dus wmb een aardige 0.AndriesLouw schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:30:
Ga ik hier nu zo offtopic? Of is het papagaaimodden? Ik heb de reactie geplaatst om vragen over "waar draait GoT nu op" te voorkomen, zoals ze bij elke (My)React release wel voorkomen..
Ik heb niet zo'n moeite met de toonzetting, dus wmb gewoon een 0.MuisM4t schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:14:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2574711
DingieM in 'nieuws: Geforce GT200 arriveert in juni als GTX280/260 '
Ik vind het een juweel...
[edit]
Nu die op -1 staat ff een opmerking over de eenling die een +1 gaf.... ik kan mij die +1 wel voorstellen en in de rest van de draad heeft de user wel vaak precies de goede moderatie (IMHO).
[ Voor 31% gewijzigd door Delerium op 19-05-2008 18:29 ]
Een +1 wel voorstellen met quotes als:Ecteinascidin schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:23:
Is dit en troll?
DingieM in 'nieuws: Geforce GT200 arriveert in juni als GTX280/260 '
Ik vind het een juweel...van een troll
[edit]
Nu die op -1 staat ff een opmerking over de eenling die een +1 gaf.... ik kan mij die +1 wel voorstellen en in de rest van de draad heeft de user wel vaak precies de goede moderatie (IMHO).
"bloedzuigers"
"zakken"
En verder bashen van Nvidia.
Verwijderd
Heel snel stonden bijna alle reacties op -1, terwijl het prima reacties waren. Heb nu nog even opnieuw gekeken, en volgens mij hebben bijna alle reacties op het artikel een -1 te pakken gekregen, terwijl ze vaak dikke +1's waren. Ik heb het gevoel dat dit door één persoon gedaan is.... Misschien iets waar de admin's even naar kunnen kijken?
Gelukkig dat er genoeg andere moderaties overheen zijn gekomen, dus de uiteindelijk moderaties zijn wel in orde.
[ Voor 37% gewijzigd door Delerium op 19-05-2008 18:54 ]
Note to self: kortere reacties tikken en sneller tikken
[ Voor 106% gewijzigd door Jorrit op 19-05-2008 19:08 ]
Mag imo wel op 0. Zit best een aardig punt in, wat helaas hier wat zwak verwoord is.
weballey in 'nieuws: 'Alle winkels moeten webshop hebben''
Flauw "grapje" over een verkeerde interpretatie terwijl hij best weet wat daar bedoeld wordt. Imo een nutteloze post die wel op -1 mag.
JanW in 'nieuws: 'Ubisoft stuurt Splinter Cell Conviction terug naar de tekentafel''
Die mag wel op 0. Offtopic, en goedkoop scoren op een flame.
Agree, 0 gegeven.RoD schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:14:
JanW in 'nieuws: 'Ubisoft stuurt Splinter Cell Conviction terug naar de tekentafel''
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Hij zet het iig op een rijtje en ik kan de herhaling niet direct 100% aanwijzen. Sure, er zit herhaling in maar er zit ook nieuwigheid in (IMO). Ik geef een +1'tje.RoD schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:14:
Dan nog haalt dat zijn "stelling" niet onderuit en zit er best iets van een punt in. Dus ik blijf bij mijn 0.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Althans, ik vind hier een vergelijking trekken met EA niet echt zinvol.
[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 20-05-2008 14:39 ]
Anders zou je altijd, per definitie, een gehele offtopic draad naar -1 moeten modereren wat natuurlijk niet wenselijk is. Zelfs van een offtopic punt valt nog een interessante discussie te maken
Natuurlijk heeft alles grenzen, maar in dit geval zeg je zelf ook al dat de reactie op zich best een +1 waard is. Als de enige reden waarom hij lager beoordeeld zou moeten worden dat 'offtopic' is, mag je die +1 dus gerust geven.
En daarnaast vind ik het redelijk blaterig.
Ik krijg hier een beetje een "no shit sherlock"-gevoel van.Daarnaast verplicht ook niemand je de games te kopen. Ik lees op andere sites wel eens dat mensen een compleet EA boycot hebben vanwege hun uitmelkgedrag, maar nergens verplichten ze je de game te kopen, en waarom, waarom zou je stoppen met een succesvolle franchise (neem The Sims). Dan gooi je alleen je eigen ruiten in. Zeker als zo'n franchise voor de mainstream genoeg geld oplevert waardoor er weer een mooie game uit komt rollen zoals Army of Two dus
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 20-05-2008 14:51 ]
Je hebt gelijk als je vindt dat het niet te ver af mag wijken van het nieuwsartikel. En misschien is die afstand wel een subjectief iets. Dat zou kunnen en daarom is het ook niet erg als je een 0 voor geeft. Het zal ook wel een twijfelgeval zijn, deze reactie.
Maar over het algemeen beschouw ik in een offtopic draad, de oorspronkelijke offtopic reactie als het onderwerp van die gehele draad. En dus niet het oorspronkelijke artikel
Dit alles natuurlijk binnen redelijke grenzen.
Verwijderd
heeft 17 x +1 gekregen imho gewoon een nulletje
Iets heel anders: kun je moderaties eigenlijk weer intrekken? Soms twijfel ik, en dan wil ik even wachten met modereren omdat ik wel een 5x weging heb en daarmee toch wel vaak de tendens zet voor toekomstige moderaties. Dan corrigeer ik liever achteraf als de reactie erg fout terecht komt, of onthoud ik me er geheel van als ie er een beetje tussenin terecht komt (precies zoals mijn mening erover was dus). Maar eenmaal geklikt kan dat niet meer, of wel?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit topic is gesloten.