wildhagen schreef op zondag 25 mei 2008 @ 06:14:
OMFG, wie geeft
deze reactie +1's en +2's??? Hij is compleet, maar dan ook compleet offtopic, en ook nog eens op de verkeerde plaats (hoort in dit forum thuis, of desnoods in GR ofzo, niet op de FP). Ik kan er daarom niet meer dan een -1 van maken....
En die +2, is dat een ProMod? Zo ja, mag die zijn ProMod-rechten imho wel inleveren, want als je dit een +2 geeft ben je toch fout bezig.
Ik heb o.a deze (tijdelijk) een +2 gegeven, waarom? - ga ik je haarfijn uitleggen!
Ten eerste was het een "strategische" moderatie omdat ik vond dat er een kern van waarheid in zat met wat hij in de post aangeeft, ondanks dat het inderdaad niet de plek is om daar een discussie over te beginnen, wilt het nog niet zeggen dat het ook gelijk hoeft te verdwijnen uit het zicht van de threat.
Met 2 dingen ben ik het met DavidAxe eens,
één: - "
meeloperij (nadat iemand eenmaal -1 heeft geoordeeld volgt de kudde vanzelf)" - kan ik uit eigen ervaring delen, als ik als eerste een moderatie toepas, blijft deze meestal ook op deze waarde staan, zelfs als ik er een +1 of +2 van maak, terwijl ik eigenlijk een 0 zou moeten geven.
Ik moet gewoon bekennen dat ik steeds vaker "strategisch" modereer in bepaalde onderwerpen, lees de gebruikelijk MS/Apple fanboy topics op de frontpage van Tweakers.
De praktijk is dat weinig mensen modereren naar relevantie, maar meer naar een (emo)moment in de discussie, dus ik voel mij gewoon geroepen om dingen "tijdelijk" recht te trekken, totdat dingen stabiliseren.
Hier een praktijkvoorbeeld dat ik vaak tegenkom: willekeurig Apple iPhone onderwerp, dwaalt af naar een OS discussie(xp/osx) en met een reactie "xp moet je elk half jaar opnieuw installeren, want anders draad het niet meer goed en krijg je problemen", gevolgd door 2 moderatie's van +2, daar zet ik dus dan een -1 tegenover met als gevolg een 0, ik wordt hier eigenlijk gedwongen een andere moderatie te plaatsen die ik in eerste instantie zou willen geven, want met een 0, blijft het een +2/+1, terwijl het eigenlijk een 0/-1 zou moeten zijn.
Verder "
Groot nadeel van het submit systeem vind ik dat er wordt verwacht ,dat je naast het submitten ook een artikel moet schrijven. Daar heb ik echter geen tijd voor en dat verwacht ik zeker van de (betaalde) redacteuren." - wanneer je zelf wel eens wat nieuws instuurt, dan begrijp je deze quote heel goed en de bijbehorende frustratie.
Dus voor mij was deze post eigenlijk een 0, maar ik moest deze wat omhoog "pushen" om het langer zichtbaar te houden, al was het gewoon om het feit dat mensen daar dan eens over nadenken.
En wat betreft je uitspraak "
En die +2, is dat een ProMod? Zo ja, mag die zijn ProMod-rechten imho wel inleveren, want als je dit een +2 geeft ben je toch fout bezig." - beweegreden kunnen heel divers zijn, je moet niet zo snel oordelen over mensen en hun capaciteiten/beweegreden om moderatie een bepaalde waarde te geven, uiteindelijk is de uitkomst een deler van moderatie's van over het algemeen "normale" tweakers.
p.s. uiteindelijk heb ik hem een 0 gegeven, omdat het de enigste fatsoenlijkste post(naar mijn menig) was in het off-topic lijntje.
GetaGrip is net een mens.......