Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik zal vast niet de enige zijn:

maar grappig is de frontpage al lang niet meer met die *@@# modders

ik ben meestal te lui om naar hier te komen en een "klacht" neer te pennen, maar wat wil je op tweakers, (zogezegde) hoog-intelligente-replies? Da's oersaai en tijdens m'n werk kom ik niet naar tweakers om oersaaie berichten te lezen met nog saaiere replies... En voor de intelligente replies lees ik ook wel /.

Slashdot is grappig en geeft grappig ook veel punten. Het moeten niet allemaal geslaagde jokes zijn, tweakers is een pak kleiner en heeft ook helemaal geen last van ontzettend veel replies die een punten systeem rechtvaardigen. Ik lees gewoon op -1 (zogezegd mét "storende" reacties)

bekijk dat topic gewoon es, allemaal neergeklapte reacties, als dat al niet genoeg zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jij vindt het blijkbaar grappig als poster nummer 100 met de volgende " fuck.me lol" post aankomt? Dat heeft imo weinig met humor te maken. De FP is er niet om maar een beetje slap te lullen in de reacties op artikelen. Imo is -1 de juiste score voor die reacties. Wil je ze wel lezen? Prima, het systeem verbiedt het je niet.

Persoonlijk vind ik het gewoon vervuiling.

Edit: Grappen kun je hier ook best maken, en worden soms wel eens op +1 gezet.. maar een zouteloze herhaling van wat een hoop anderen al gezegd heeft is gewoon niet leuk meer. Verzin eens wat origineels.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 06-05-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Dat is jouw mening dus, maar aangezien er zovéél zijn die een comment plaatsen (dus lezers zal x 50 zijn) denken zij daar anders over nietwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:02:
maar een zouteloze herhaling van wat een hoop anderen al gezegd heeft is gewoon niet leuk meer. Verzin eens wat origineels.
Ik lig plat van die herhalingen op slashdot !!
Dit is hier ook geen komieken website, dus verwacht nu ook niet te veel van ons :)

Ik durf wedden dat "In Sovjet Russia"-jokes hier na reacties in 2 nieuwsposts op -1 zouden komen, da's toch spijtig?

En algemeen: storend -1 (met een rood kleurtje dan nog) vind ik flames, spam en "storende" zaken. Ik stoor me allesinds niet aan onozelheid ;)

edit: ik vind het gewoon zonde, precies of men hier op school zit

[ Voor 18% gewijzigd door ? ? op 06-05-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk het wel ja, anders hadden ze niet gepost. We zijn er hier echter wel redelijk eensgezind over dat een eindeloze herhaling van dat soort "grappen" niet gewaardeerd hoeft te worden. De moderators (dat kan iedereen zijn) zijn er vrij eensgezind over, kijk maar naar de beoordelingen.

Persoonlijk vind ik het kleuterschoolniveau.
era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:05:
[...]

Ik lig plat van die herhalingen op slashdot !!
Dit is hier ook geen komieken website, dus verwacht nu ook niet te veel van ons :)

Ik durf wedden dat "In Sovjet Russia"-jokes hier na reacties in 2 nieuwsposts op -1 zouden komen, da's toch spijtig?
Als dat van die typische oneliners zijn waarbij je al vantevoren kunt voorspellen wat erin staat, dan denk ik wel dat die op -1 komen ja. Dat soort uitgekauwde dingen hoort imo gewoon op -1 thuis. Als je niks origineels kan verzinnen vraag ik me af waarom iemand uberhaubt de moeite neemt om te posten. Maargoed, het voorbeeld wat jij aanhaalt is wel heel hypothetisch. In het genoemde artikel wordt het na 3x of iets dergelijks al vrij oud.

[ Voor 54% gewijzigd door RoD op 06-05-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:47
era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:59:

Dankje, kan je iets specefieker zijn, er zijn nogal veel moderators en grappig verschilt per persoon.
ik ben meestal te lui om naar hier te komen en een "klacht" neer te pennen, maar wat wil je op tweakers, hoog-intelligente-replies? Da's oersaai en tijdens m'n werk kom ik niet naar tweakers om oersaaie berichten te lezen met nog saaiere replies... En voor de intelligente replies lees ik ook wel /.
Tja, de moderatie FAQ is vrij duidelijk daarover, geslaagde grappen mogen op +1, maar de 20ste grap over $woord.me mag op -1, dat jij dat nog steeds grappig vindt is denk ik vrij persoonlijk. Ik vond de eersten nog wel grappig hoewel ze wel erg simpel zijn en daarom imho niet meer dan een 0 waard zijn, de meeste anderen zijn FOK! replies, simpelweg hetzelfde truucje met een ander woord.
Slashdot is grappig en geeft grappig ook veel punten. Het moeten niet allemaal geslaagde jokes zijn, tweakers is een pak kleiner en heeft ook helemaal geen last van ontzettend veel replies die een punten systeem rechtvaardigen. Ik lees gewoon op -1 (zogezegd mét "storende" reacties)
Dat is het handige van dit systeem, als je -1 een mooi/grappig niveau vindt kan je daar best op lezen. Grappig geeft wel punten maar niet als het afgezaagde grappen zijn.
bekijk dat topic gewoon es, allemaal neergeklapte reacties, als dat al niet genoeg zegt
Dat zegt inderdaad veel over de hoeveelheid simpele reacties op dit nieuwsbericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
En het is simpel omdat een kleine elite (de evil mods ! :) ) dit vind of omdat?

En BTW the "In Sovjet Russia",
1 Something
2....
3 Profit !,
"Beowulf cluster",
"I for one, welcome our new ...overlords"

(allemaal +5)

zijn allemaal herhalingen en telkens lig ik tesamen met duizenden andere slashdotters plat :)

Ik wil hier gewoon een algemene opmerking maken dat er vrij streng gemod wordt en dat soms ten koste gaat van wat fun. Misschien iets om aan te werken of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:14:
Nogmaals, wij zijn geen elite IEDEREEN kan modereren!
[knip]

zijn allemaal herhalingen en telkens lig ik tesamen met duizenden andere slashdotters plat :)

Ik wil hier gewoon een algemene opmerking maken dat er vrij streng gemod wordt en dat soms ten koste gaat van wat fun. Misschien iets om aan te werken of niet :)
Noem mij humorloos maar ik vind het vrij saai eigenlijk en ook niet vergelijkbaar met de $woord.me grappen. Een goede grap maken is moeilijk, en als het lukt is er een de +1, maar voor flauw gedoe is er de 0 en voor afgezaagde of grove grappen de -1. :) Tweakers.net wil haar reacties leesbaar houden zodat er informatie uit gehaald kan worden, een goede grap kan dan best op +1 maar dat flauwe gedoe overstemt de paar posts die wel wat te melden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Maar aan de hoeveelheid reacties zie je toch dat niet veel mensen daar zo over denken?
Ik mod ook nauwelijks wat en als ik het eens doe is het om wat strategisch te modden (sue me!), tenminste als het weer geen maand geleden is... ;)

Goeieavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:14:

En BTW the "In Sovjet Russia",
1 Something
2....
3 Profit !,
"Beowulf cluster",
"I for one, welcome our new ...overlords"

(allemaal +5)

Hangt er vanaf wat je onder fun verstaat. Grappen maken kan en mag best. Maar dan graag wel enig niveau. Persoonlijk ben ik blij dat het niveau niet zo laag is als bij Slashdot. Ik wil niet door een berg met onzinreplies heen moeten scrollen om een fatsoenlijke reactie met relevante, interessante inhoud te lezen. En ja, dat betekent dat het allemaal wat serieuzer is. Maar dat betekent niet dat humor niet mogelijk is. Alleen we verschillen blijkbaar van mening over wat humor nou is. Imo is het constant herhalen van domeinnamen zoals in eerdergenoemd artikel geen humor maar ordinare vervuiling.

En "wij" zijn echt niet elitair ofzo. Iedereen mag modden, en dit alles is geschreven vanuit mijn persoonlijke mening, zoals ook jij dat mag doen. Aangezien de beoordelingen op de FP boekdelen spreken denk ik echter dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:27:
Maar aan de hoeveelheid reacties zie je toch dat niet veel mensen daar zo over denken?
Ik mod ook nauwelijks wat en als ik het eens doe is het om wat strategisch te modden (sue me!), tenminste als het weer geen maand geleden is... ;)

Er zijn meer dan 200000 mensen geregistreerd op T.net. Het is dus vrij logisch dat je het nooit voor elkaar gaat krijgen dat iedereen het met elkaar eens is. Zo vind je altijd wel mensen die het nodig blijven vinden om flames te posten over Apple/MS/Linux of iets dergelijks. Dat betekent niet dat het dan meteen ook maar goed is, als "veel" mensen het doen.

[ Voor 23% gewijzigd door RoD op 06-05-2008 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

En dan erger je je aan dat er veel mensen zijn die de .me grappen niet leuk vinden, maar wel de objectieve mening van andere onderuit het helpen met strategisch modereren. Klinkt aardig scheef.

Grappen mogen van mij best, maar ik zie gewoonlijk liever interesante reacties dan dat ik eerst door een berg zwaar uitgemolken grappen moet scrollen om ze te kunnen zien.

Edit,
En dan zeg ik gedeeltelijk hetzelfde als RoD :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 06-05-2008 17:31 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De FP is dan ook niet bedoeld om grappig te zijn, daar hebben we Fok en dat soort onzinsites voor.

Op de FP is het de bedoeling dat er serieuze replies komen. Dat er een kwinkslag instaat is prima, maar als er maar twee woordjes staan die ook nog eens continue herhalingen van eerdere posts zijn is dat gewoon onzin, en simpelweg kopieren van elkaar, en daar kan ik echt niks hoger dan -1 van maken.

Heb er een paar op 0 gezet, de rest is allemaal een -1 rijker.

Edit: misschien kan iemand iets aan deze post doen? Dit is nogal... overbodig en het zorgt voor een belachelijke lengte van die post. Een link naar een URL zou meer dan voldoende zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 06-05-2008 17:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wildhagen schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:36:
Edit: misschien kan iemand iets aan deze post doen? Dit is nogal... overbodig en het zorgt voor een belachelijke lengte van die post. Een link naar een URL zou meer dan voldoende zijn.
Fixed. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, dat zie je niet aan de hoeveelheid reacties. Aan de hoeveelheid reacties kun je zien dat er een handjevol mensen zijn die het er niet mee eens zijn (niet dat er niet veel mensen zijn die het er wel zo over denken - let op het nuanceverschil). Maar aan de moderaties van die reacties zie je echter weer dat nog veel meer mensen liever niet die zogenaamd "grappige" opmerkingen zien. Ik vind ze zelf ook niet grappig. En dat terwijl mijn ervaring is dat ik veel sneller dingen grappig vind dan andere mensen uit mijn omgeving 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 06-05-2008 18:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik behoor ook tot de groep 'serieuze' modders. Een grapje moet echt goed wezen en anders krijgt ie een -1, tijdverspilling voor de lezer. Tweakers.net is een serieuze en professionele site en we kunnen niet iedereen ter wille zijn. Wanneer jij zulke grapjes wel wil, ga dan inderdaad naar Fok! of /. Hier kunnen we je dan helaas niet van dienst zijn. Jammer maar helaas, er zijn in het verleden besluiten genomen en een ervan is dat tweakers.net professionele en degelijke informatie wil leveren. Humor kan daarbij wel, maar slechts in zeer beperkte mate, want de doelgroep van deze site komt daar niet voor, die komt voor de informatie, de kwaliteit.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik heb echt niet zo'n probleem met humor en zou er dan ook makkelijk een +1 voor geven. Echter wel alleen voor toepasselijke humor! Wanneer je echt hard moet lachen om de benoeming van fuck.me moet je er vooral een 0 / +1 voor geven, ik denk alleen dat je daar dan wel redelijk alleen in staat...

Wanneer je er na 10 keer nog steeds om moet lachen is het echter weer net een beetje anders, dan is het namelijk een dubbelpost. Wanneer je nog net zo hard moet lachen bij alle andere werkwoorden mag je van mij ook dat rustig een 0 geven, maar ook daar hoef ik het gelukkig niet mee eens te zijn.

offtopic:
thx .oisyn, *arne en spelling gaat ook nooit wat worden....

[ Voor 39% gewijzigd door Arne op 07-05-2008 02:05 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pssst, het is lachen. Laggen doe je als je een hoge ping hebt, en da's allesbehalve lachen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2008 00:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

goede humor wordt beloond met een positieve moderatie. Probleem is dat een goede (en originele!) grap maken niet altijd zo eenvoudig is en sommige mensen hun eigen gevoel voor humor zwaar lijken te overschatten....

Even een kleine reminder: tweakers.net is GEEN slashdot. En gelukkig maar, want persoonlijk vind ik het niveau van de comments op slashdot om van te huilen (overigens de reden dat ik die site zo goed als nooit bezoek). Het is niet omdat Amerikanen 1000 keer dezelfde grap herhalen grappig vinden dat je op een Nederlandstalige site hier ook een positieve moderatie voor mag verwachten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 16:03
[..] En voor de intelligente replies lees ik ook wel /. [..]
Hier hield ik het niet meer. :D
En BTW the [Yakov Smirnoff]/[underpants gnomes]/[ I for one...] (allemaal +5)
Hoe lang lees je Slashdot al? Ik vind het gebrek aan originele grappen juist ontzettend irritant aan Slashdot. Liever geen humor dan steeds dezelfde uitgekauwde quotes (degene die jij noemt zijn overigens allemaal gebaseerd op grappen van anderen; over gebrek aan originaliteit gesproken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Laatst online: 09-04 19:54
Misschien dat men zich mag afvragen hoe gemod wordt in het algemeen en waar grappig met +1 ook onder valt met de gemiddelde ratings, onlangs zat ik mods uit 2000 te turven en daar waren de gemiddeldes toch wel gunstiger. Dan kun je je afvragen waren we toen intelligenter, modde we slechter, hadden we meer grappige mensen tov nu? Heden ten dagen waarbij 90+% op een 0 blijft steken wordt het des te minder interessant om uberhaubt alle replys door te spitten.
Misschien dat ik lui wordt, maar omgekeerd werkt het hedendaagse modden het doorlezen van de comments niet mee. En grappige replys positief modden leer je ook wel af met de moderator performance aangezien het tenkoste gaat van je eigen performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Er werd vroeger gewoon veel slechter gemod, kijk maar als voorbeeld naar dit willekeurige artikel: nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest 13! reacties op +2.
Deze reactie: amphora in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' zou die nu meer krijgen dan een 0?
Melkie in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' zou hooguit een +1 krijgen.
Taro in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' ook, al is een 0 veel waarschijnlijker.
Anoniem: 12052 in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' een +1.
Anoniem: 2755 in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' ook hooguit een +1.
Anoniem: 33779 in 'nieuws: Kärna Razer Boomslang muizen getest' De eerste die mogelijk echt een +2 waard is. En dan heb ik ze nog niet allemaal gehad, maar het beeld is duidelijk.

Edit: En natuurlijk wat kixtart zegt, de scores zijn wel vertaald naar het nieuwe systeem, maar lang niet altijd vergelijkbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk op 07-05-2008 09:26 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Met het oude systeem kreeg iedere grappige reactie een +1 (grappig) hoe afgezaagd deze ook was. Er waren toen veel meer scoreniveau's en dus is het niet zo vreemd als het gunstiger lijkt. Nu oude reacties terugzoeken om te kijken wat voor score deze hadden is ook niet nuttig, omdat deze heel anders gemod zijn en toen waren er genoeg mensen die dit juist vervelend vonden.

Zolang je verder gewoon een beetje mod en niet alleen dingen goedzet zou je je performance helemaal niet in de gaten hoeven te houden. Ergens een afwijking van +1 heeft helemaal geen invloed op je performance dan.

Maar in het algemeen staan grappige reacties niet gelijk aan afgezaagde herhaalde grappen en grotendeels is dit aardig duidelijk welke waaronder vallen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Kixtart schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:24:
Maar in het algemeen staan grappige reacties niet gelijk aan afgezaagde herhaalde grappen en grotendeels is dit aardig duidelijk welke waaronder vallen.
Dan zijn wij tweakers zeker erg blend aangezien er in de afgelopen week geen enkele reactie grappig is die +1 gemod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 00:36:
[...]

Hier hield ik het niet meer. :D
Dat was idd een goed voorbeeld van een +1 grappig :+
n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:10:
Misschien dat men zich mag afvragen hoe gemod wordt in het algemeen en waar grappig met +1 ook onder valt met de gemiddelde ratings, onlangs zat ik mods uit 2000 te turven en daar waren de gemiddeldes toch wel gunstiger. Dan kun je je afvragen waren we toen intelligenter, modde we slechter, hadden we meer grappige mensen tov nu? Heden ten dagen waarbij 90+% op een 0 blijft steken wordt het des te minder interessant om uberhaubt alle replys door te spitten.
De t.net community wordt denk ik vooral ouder en volwassener. Heeft iemand stats over de gemiddelde leeftijd toen en nu?

[ Voor 62% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:09

MsG

Forumzwerver

era.zer schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 17:04:
Dat is jouw mening dus, maar aangezien er zovéél zijn die een comment plaatsen (dus lezers zal x 50 zijn) denken zij daar anders over nietwaar.
Het feit dat al die reacties op -1 staan zegt genoeg over het feit dat niet alleen RoD zich ergert aan de slechte humor van die domeinartikelen (neem aan dat je daar op doelt).

Era.zer blijkbaar heb jij een ander soort humor dan de meeste mensen hier op GoT. Waarom zet je de filter niet gewoon op zichtbaar vanaf -1, dan zie je elke kutgrap en kan je elke dag dubbelliggen bij het lezen van Tweakers.net nieuws. Dat jij voor de intelligente reacties Slashdot leest hebben wij hier lak aan :), wij willen gewoon interessante reacties op de artikelen.

Een echt goede grap die niet al 1000x gemaakt is zie je ook wel eens (soms wel eens te weinig, maar ja iedereen heeft weer andere humor) in het geel of groen.

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 07-05-2008 10:54 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:26:
[...]

Dan zijn wij tweakers zeker erg blend aangezien er in de afgelopen week geen enkele reactie grappig is die +1 gemod is.
Heb jij dan voorbeelden van grappen die op +1 hadden gemoeten?

Waarom is een 0 volgens jou zo slecht eigenlijk? +1 alleen voor echt goede grappen is toch niet zo vreemd?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:47:
[...]

Dat was idd een goed voorbeeld van een +1 grappig :+

[...]

De t.net community wordt denk ik vooral ouder en volwassener. Heeft iemand stats over de gemiddelde leeftijd toen en nu?
Niet alleen de community denk ik. Ook T.net zelf heeft zich -denk ik- wat professioneler willen opstellen. Dit soort nieuwsposts zie je in ieder geval niet meer :P
n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 10:26:
[...]

Dat correleert rechtstreeks met het aantal grappen van deze week die
• Langer dan een of twee regels zijn
• Niet (semi-)bashend zijn
• Niet eindeloos herhaald zijn

Je ziet hier nu eenmaal vrij weinig van. De meeste grappen zijn flauwe opmerkingen die meestal bestaan uit een of twee regels en die meestal al vrij uitgekauwd zijn.
Voorbeeld is het artikel wat gaat over het feit dat Microsoft software ging leveren voor autobedrijven. En jawel, je zag meteen al weer grappen over BSOD's voorbijkomen, of grappen over het feit dat je op start moet drukken om de auto uit te zetten. Of wanneer de airbag open gaat, dat er dan "weet u het zeker" wordt gevraagd. Allemaal grappen die je vantevoren kunt verzinnen en dan zijn er nog mensen die menen dat dat grappig is.
En dan wordt er gezegd dat "de mods" geen humor hebben. Imo ligt het meer aan het feit dat de mensen die reageren geen humor hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
LOL geniaal die eerste van Femme alleen al met Mikroschoft zou geen Microsoft zijn als ze er geen vieze copieerbeveiliging erin hadden gedaan. Misschien dat ik telang op tweakers zit maar ik kon dat soort grapperij van vroeger meer waarderen eerlijk gezegd. En dan kan men achten dat Tweakers zich professioneler opstelt.. misschien.. misschien dat de kwaliteit van de grappen terug gelopen zijn, of de reacties an zich, maar waardoor dat dan?
Overigens dat een 0 niet slecht is, eveneens is het niet goed. Het is matig waardoor het valt onder de 90% overige matige posts schijnbaar als we het modereren moeten geloven wat voor mij en waarschijnlij vele tot gevolg heeft dat ik ze niet meer lees, noch mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Zoals aangehaald was het "Vroegah" naar mijn aanvoelen relaxer (kom hier al sinds ergens tussen 1999 - 2001, m'n usernames liggen vast nog ergens onder 't stof :P).
Dus niet zozeer over de "humor", maar algemeen gewoon. Misschien omdat het publiek ouder geworden is (ik lulde vroeger ook meer :) ) of omdat er nu veel meer gebruikers zijn of omdat het nu professioneler wil zijn.

#RoD "Allemaal grappen die je vantevoren kunt verzinnen en dan zijn er nog mensen die menen dat dat grappig is. "
Dat is gewoon grappig? Ik voorzie zowat elke grap in the simpsons nog voor de clue getoond wordt, elke grap uit The Fresh Prince Of Bell Air (ik zit gewoon al te lachen voordat de andere mensen lachen, soms is dat wel raar :D ) en dat zijn nu toch geweldige humorseries?

Mocht ik enkel lachen of grinniken bij grappen die ik niet op voorhand kon voorzien, zou mijn leven redelijk saai worden!

Trouwens, op ./ zitten zeker niet enkel Amerikanen.

Dit is geen kritiek, maar een gevoel. Ik weet ook dat niets hetzelfde blijft en ik moet meegaan met m'n tijd

[ Voor 6% gewijzigd door ? ? op 07-05-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:42:
LOL geniaal die eerste van Femme alleen al met Mikroschoft zou geen Microsoft zijn als ze er geen vieze copieerbeveiliging erin hadden gedaan. Misschien dat ik telang op tweakers zit maar ik kon dat soort grapperij van vroeger meer waarderen eerlijk gezegd. En dan kan men achten dat Tweakers zich professioneler opstelt.. misschien.. misschien dat de kwaliteit van de grappen terug gelopen zijn, of de reacties an zich, maar waardoor dat dan?
Imo zijn dit geen grappen. Dit is gewoon bashen. Je kunt als serieus nieuwsplatform niet van dit soort nieuwsberichten schrijven.
Maar stiekem kan ik er ook wel om lachen.

Maargoed, dit was natuurlijk ook een eeuwigheid geleden :)
era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:44:
Zoals aangehaald was het "Vroegah" naar mijn aanvoelen relaxer (kom hier al sinds ergens tussen 1999 - 2001, m'n usernames liggen vast nog ergens onder 't stof :P).
Dus niet zozeer over de "humor", maar algemeen gewoon. Misschien omdat het publiek ouder geworden is (ik lulde vroeger ook meer :) ) of omdat er nu veel meer gebruikers zijn of omdat het nu professioneler wil zijn.

#RoD "Allemaal grappen die je vantevoren kunt verzinnen en dan zijn er nog mensen die menen dat dat grappig is. "
Dat is gewoon grappig? Ik voorzie zowat elke grap in the simpsons nog voor de clue getoond wordt, elke grap uit The Fresh Prince Of Bell Air (ik zit gewoon al te lachen voordat de andere mensen lachen, soms is dat wel raar :D ) en dat zijn nu toch geweldige humorseries?

Mocht ik enkel lachen of grinniken bij grappen die ik niet op voorhand kon voorzien, zou mijn leven redelijk saai worden!

Trouwens, op ./ zitten zeker niet enkel Amerikanen.
Je wilt T.net toch niet serieus vergelijken met comedyseries? Die zijn bedoelt om grappig te zijn. T.net is niet bedoelt om je eens flink te laten lachen. Natuurlijk is een grap hier en daar altijd leuk, maar voorspelbare, uitgekauwde semi-bashende grappen horen daar imo niet bij.

[ Voor 45% gewijzigd door RoD op 07-05-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Microschoft is toch geen grap? En dan nog, als die grap al uit 2000 komt zou je toch eens nieuwe grappen moeten verzinnen.

Je wordt volwassener, je gaat neutraler dingen opschrijven om een groter publiek te bereiken en dat gaat dan tenkostte van die eeuwig herhaalde flauwe pubergrappen:
nieuws: Microsoft gaat software leveren voor auto's van Kia en Hyundai
hmm, ik krijg ineens visioenen van die gefotoshopte BSOD in de auto
Ja het is kiezen... Of rijden, of de generator aandrijven om die Windows PC aan de gang te houden
haha beetje lame maar ik zie al voor me dat je straks je auto op het net moet aansluiten voor een nieuwe service pack!
"It looks like your car has crashed. Would you like help?"
"Call an ambulance"
"Just die without help"
k las die titel en dacht: "shit hee. Als Microsoft de boordcomputer gaat aansturen.... Je zal een BSOD krijgen op de snelweg."
wacht met spanning op het eerste auto-virus*
Wanneer je crashed op de snelweg, Wilt u de airbag gebruiken? J/N
Druk op Start om uw auto uit te zetten
en als laatste de samenvatting:
Okey hier is de lading clichégrappen . Sommige kwamen hierboven al voorbij, maar goed.
"Bezig met starten van auto. Dit kan enkele minuten duren"

"Remmen zijn uitgeschakeld omdat u een niet legitieme versie van uw auto gebruikt."

BSOD: "Fatal Error. Breaks are disabled. 0x000000f. Ctrl+alt+del to continue"

"Remmen reageren niet. Taak beëindigen?"

"Druk op Start om uw auto uit te schakelen"

Op de snelweg: "Updates zijn succesvol geinstalleerd. Deze update vereist een herstart. Sla uw werk op. Herstarten in [10] seconden"

"Deze update herstelt een lek in het remsysteem van uw auto, waarmee derden in het remsysteem zouden kunnen komen. Deze update vereist een herstart"

"Windows Security Device
Windows needs your permission to continue.
Do you want to break?
[ Yes ] [ No ]"

Microsoft Car Assistant:
"It seems that you are trying to drive a car. Can I help you?"

"Wilt u de probleemoplosser voor remproblemen starten?"
"Heeft u het middelste pedaal gebruikt om te remmen?"
"Neem contact op met uw systeembeh... monteur."

"Wizard Achteruitrijden"

"Windows has detected a new device: Car key. Installing drivers..."

"Windows has detected a new device: Driver. Installing drivers..."

"U gebruikt geen virusscanner of firewall die door Windows kan worden gecontroleerd. Wilt u er nu een kopen en de Windows Firewall inschakelen?"
Mod maar weg , ik kon het niet laten
Terugontopic: dit topic heeft als hoofddraad een betoog om deze herkauwe outdated onoriginele kutgrappen uit de prehistorie nog te gaan waarderen ook? Dat het gepost mag worden is niet iets waar ik over val, maar dat het dan ook nog positief gewaardeerd moet gaan worden is echt onzin. Waarom zou je een goed betoog schrijven als een ordinaire poep&piesgrap net zo makkelijk die hoge waardering vangt? Waarom zou je je leesniveau op +2 zetten en de intelligente reacties gaan bekijken om dan alsnog pope&piesgrappen tegen te komen? Dat doe je jezelf en de site toch niet aan?

Dan mis je uiteindelijk ook replies als deze:
MS werkt al jaren aan developing voor deze industrie en is al verder dan alleen voice regonition. Tzt. word internet in de auto een normaal iets en zal on screen projectie steeds dichterbij komen. Ik meen me ook te herrinneren dat ze bezig zijn met ontwikkelingen voor stuurloze bediening waarbij er geen chauffeur meer nodig is, maar dat zal nog wel even toekomst muziek zijn.

De laatste auto beurs in de VS, ben de naam even kwijt, had al een hele hoop nieuwe technische snufjes laten zien waar we over 10-15 mee te maken kunnen krijgen in hun concept auto's. Zo heeft Ford al een chassis ontwikkeld met 4 electro motoren die zichzelf weer kunnen opladen en door 1 vast chassis te gebruiken kunnen ze iedere gewenste cabine er op zetten, naargelang de klant zijn wens. Enkele uitgewerkte basis concepten zijn al gemaakt en het is een indrukwekkende manier van manufactoring. Straks verkoop je apart je body of je chassis en word de auto tevens waardevaster, aaangezien het van onderhoudsvriendelijke materialen word gebouwd.

Er kan nog zoveel bereikt worden in de autoindustrie wat dat aangaat. Waar ik naar uitkijk zijn de stuurloze auto's. Je kan op tijd aankomen op plaats van bestemming, iedereen 1 snelheid dus minder file's maar vooral dat je kan ontspannen of doorwerken is een winst. Ook het percentage ongevallen kan teruggedrongen worden naar vrijwel 0. Nederland zal denk ik failliet gaan eraan, geen inkomen meer aan boete's, met name die 4km te hard boete's
Origineel, ontopic, leerzaam, goede interpunctie, structuur en iets waar je wat aan hebt. Van die replies-die-je-alleen-op-het-toilet-leest hebben we er wel genoeg.

offtopic:
Waarom post je niet verder op je oude account EraZeR? Daar had je vast wel een nieuw password voor kunnen krijgen in plaats van een semilegale kloon.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:46:
T.net is niet bedoelt om je eens flink te laten lachen. Natuurlijk is een grap hier en daar altijd leuk, maar voorspelbare, uitgekauwde semi-bashende grappen horen daar imo niet bij.
Jouw mening dus, maak er eens een poll over?
Ik stoor me meer aan spelfouten (sorry voor de pick)

Ik lees mijn "C# 3.0" boek ook liever als er daar wat lollige dingen in staan (en je moet niet te veel verwachten van programmeer-boek-schrijvers)
"It looks like your car has crashed. Would you like help?"
"Call an ambulance"
"Just die without help"

"Wizard Achteruitrijden"
must read dus :+

Het feit dat er zoveel gepost wordt is omdat er zoveel mensen het toch leuk vinden, nietwaar?

[ Voor 48% gewijzigd door ? ? op 08-05-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:57:
[...]

Jouw mening dus, maak er eens een poll over?
Ik stoor me meer aan spelfouten (sorry voor de pick)
offtopic:
Dat schrijf je toch met een d? 8)7 iets met voltooid deelwoord.

Mijn mening ja. Maar in het algemeen geldt dat we het er hier toch wel over eens dat er enigzins niveau moet zijn, en dat er op niveau gemodereerd dient te worden.
Ik lees mijn "C# 3.0" boek ook liever als er daar wat lollige dingen in staan (en je moet niet te veel verwachten van programmeer-boek-schrijvers)

[...]

must read dus :+
Nee, jij vindt het een must-read. Dat is een mening. Een ander zal dat niet vinden, want die vindt het niet grappig. Het is de bedoeling dat je mod op inhoudelijke zaken. En het is toch vrij objectief te zeggen dat dergelijke grappen niet bepaald origineel zijn. Die worden al jááren gemaakt. En zoiets noemen we dan "uitgekauwd".
Idem met BSOD-grappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

era.zer schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:44:
The Fresh Prince of Bell Air kan ik dus echt niet meer om lachen :). Als ik niet kan slapen en ik zet Comedy Central eens op waar dat tegenwoordig nog op uitgezonden wordt, dan zit ik gewoon apathisch naar de TV te kijken.
The Simpsons ben ik dan wel weer een enorme fan van, maar nou net weer niet om de voorspelbare dingen, maar om opmerkingen als
Homer: All these years I was dreaming of other things, I was actually doing what I really wanted! Hanging out with my family, drinking with my friends, making friends with my family and hanging with my drinking.
Of uit Futurama:
Zapp Brannigan: The key to victory is discipline, and that means a well-made bed. You will practice making beds until you can make them in your sleep.
Fry: You mean while I'm sleeping in it?
Zapp Brannigan: There's no time for sleeping, soldier! Not with all the bed-making you'll be doing...
Dát vind ik nou grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:03:
[...]

offtopic:
Dat schrijf je toch met een d? 8)7 iets met voltooid deelwoord.
Ja dat schrijf je idd met een d. Heb je nou je post aangepast adhv de reactie van erazer of stond het er met een t? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Humor is voor iedereen anders, maar het is wel strenger/professioneler geworden, daar gaan we mee akkoord?

Ik vind dat niet nodig en soms wel spijtig.
Waarom post je niet verder op je oude account EraZeR? Daar had je vast wel een nieuw password voor kunnen krijgen in plaats van een semilegale kloon....
Bestaan die oude accounts nog (na de forum-frontpage samengang)?
Dan kan ik m'n username eens proberen zoeken in mn mail archief.
Ik weet niet of mn username EraZeR was, kan iets anders geweest zijn!

het stond (en staat bij mij nog) er met een T :p

[ Voor 11% gewijzigd door ? ? op 07-05-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Het feit dat er zoveel gepost worden is omdat er zoveel mensen het toch leuk vinden, nietwaar?
Nee, het bewijst de wil grappig te willen zijn, zonder het ook daadwerkelijk te zijn. Om sommige dingen kan ik ook wel grinniken, maar niet harduit schateren van het lachen.

Ik citeer uit de FAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Ten eerste, al die grappen zijn best oud en niet echt origineel. Iedere bostrol kan een grap maken over Windows die weer eens crashed.. BSOD!. Ow, wacht, vergat ik nou te lachen? Ze zijn gewoon oud, dus niet bepaald grappig (imho). Bovendien haal je de aandacht bij de serieuze posts weg, door grappen op +1 te modden.
Ten tweede, stel jij werkt bij MS, zou jij het dan leuk vinden als half T.net je bedrijf harduit uit gaat zitten lachen? MS is gewoon innovatief op het moment, of zo willen ze zich iig voordoen, het slaat dan ook nergens op om zulke hersenloze reacties te posten die mensen ook nog eens serieus zouden kunnen kwetsen. Leef je eens in in een ander.

Imo kun je flauwe grappen/kwetsende/etc. allemaal op -1, je hebt er niets aan en het is uitgekauwd. Normale grappen kunnen prima op 0 en de echt goede grappen, waarbij je ook nog eens moet denken en misschien achteraf zoiets hebt van "he, verdomd!" kunnen imo prima op +1.

Mja, weer 2 cent in de pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
Ecteinascidin schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 11:54:Waarom zou je je leesniveau op +2 zetten en de intelligente reacties gaan bekijken om dan alsnog pope&piesgrappen tegen te komen? Dat doe je jezelf en de site toch niet aan?
Op een +2 heb je niets meer om te lezen op tweakers ;)
En dat jij die grappen herkauwd vindt.. saai.. enz. Gezien het aantal mensen die dit soort reacties plaatsen en dit als grappig achten zijn er dus een legio (lees 10% minimaal blijkbaar) die hier anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261198

Beetje humor kan geen kwaad lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik vind het sowieso onzin dat bij elk MS-nieuwsbericht weer dezelfde grappen komen en daarom normale tot zwaar interessante reacties eigenlijk worden verdrongen. Als continu dezelfde grappen worden gemaakt is het gewoon niet leuk meer en om dan te zeggen dat vele het leuk vinden omdat het zoveel gepost wordt is ook een beetje een kromme beredenering. Ik ben blij dat degene die het niet grappig vinden het niet steeds melden, want dan krijg je nog meer onnozele posts (en wanneer het toch gedaan wordt gaat zoiets toch op -1 daardoor). Het wil dus niet zeggen dat de meeste mensen zo'n reacties grappig vinden alleen omdat het zoveel gepost wordt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Laatst online: 19-05-2024
Anoniem: 261198 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:12:
Vind ik ook verder prima, maar je moet niet weer de zoveelste spuit $num zijn die "OMG! BSOD! LOL!" roept. Het is niet leuk meer, dus -1. Leuke grappen heb ik verder geen probleem mee, kunnen prima op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:10:
[...]Gezien het aantal mensen die dit soort reacties plaatsen en dit als grappig achten zijn er dus een legio (lees 10% minimaal blijkbaar) die hier anders over denken.
En waarom zou Tnet dan perse met jensen moeten gaan concurreren? Dat publiek die de grappen wil zien kan toch ook gewoon naar jensen surfen?

Schrijf een brief naar de blelastingdienst dat ze hun blauwe enveloppen eens moeten vullen met modern grappenmateriaal. haha... een aanslag.... maar dan niet van Bin maar van Bos. Kijken wat voor brief je dan terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
Bitage schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:09:
BSOD!. Ow, wacht, vergat ik nou te lachen?
*een grijs verschijnde op m'n gelaat 8)
Ten tweede, stel jij werkt bij MS, zou jij het dan leuk vinden als half T.net je bedrijf harduit uit gaat zitten lachen?
Zelfrelativering, ik ben een .NET ontwikkelaar, dus ik waardeer ze zeker. Waarover gepraat wordt is belangrijk -negatief of positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:56

botoo

💀 too old to die young

Ik lees gewoon op -1 (zogezegd mét "storende" reacties)

Prima systeem toch? Jij wilt de -1 onderbroekenlol en de z.g. 'storende' reacties wel lezen en die mogelijkheid heb je.
Bezoekers die liever verschoond blijven van uitgekauwde replies lezen op een ander niveau.

Het is voor elk wat wils, maar wij als Tweakers.net hebben een bepaalde visie hoe we de FP er voor de gemiddelde bezoeker uit willen laten zien. Volgens mij is er niets mis mee als je je als site wilt onderscheiden van de rest.

Zoals je zelf ook al aangeeft lees jij ook graag reacties zoals op /. en gelukkig is het internet groot en toegankelijk genoeg om daar alle ruimte voor te hebben.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

.oisyn schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:06:
[...]

Ja dat schrijf je idd met een d. Heb je nou je post aangepast adhv de reactie van erazer of stond het er met een t? :)
Het staat er zelfs nog met een t. Maar ik dacht toch echt dat ik een d schreef :? Nouja.. ik weet in ieder geval hoe het moet :+
n4m3l355 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:10:
[...]

Op een +2 heb je niets meer om te lezen op tweakers ;)
En dat jij die grappen herkauwd vindt.. saai.. enz. Gezien het aantal mensen die dit soort reacties plaatsen en dit als grappig achten zijn er dus een legio (lees 10% minimaal blijkbaar) die hier anders over denken.
Er zijn zo'n 20 mensen die een dergelijke reactie plaatsen.. dat is op een totale populatie van meer dan 200k zeker geen 10%. Met zo'n grote userbase betekent het ook dat je een gigantisch verschil hebt in de meningen die er hier voorkomen op T.net en GoT. Echter, in het algemeen zijn "wij" er toch wel over eens dat we niveau verlangen. Dat valt terug te lezen in de policies hier op GoT (toon inzet, ed) en de modfaq, waar duidelijk staat dat het dus niet de bedoeling is om op mening te modden (vind ik iets grappig of niet) maar puur naar de inhoud te kijken, zo objectief mogelijk. Aan dat laatste hang je gemakkelijk naambordjes als originaliteit (non-existent in dit geval), niveau (bashend? fatsoenlijk?) en wat de grap precies inhoudt. En het is vrij lastig om een goede grap, waarmee je echt iets verteld in een of twee regels neer te zetten.
Het niveau van de grappen hier op T.net blijft meestal beperkt tot eenregelige semi-bashreplies, en dat kwalificeer ik dus niet als grap. Zelfs al zou ik het stiekem wel grappig vinden als MS/Linux/Apple of wat dan ook het slachtoffer werd van een bashende grap. Je dient er imo niet naar te modereren, want het heeft niks met inhoud te maken.
Ik denk dat we het daar allemaal wel mee eens zijn. Het is echter de vraag wat je onder humor verstaat.

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 07-05-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Helemaal mee eens! Nou alleen nog mensen vinden die goede grappen kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Om maar even met een voorbeeld te komen. Deze vind ik nog wel een 0: (zie bericht)
You scored 1,000,000 points! You are fags!!!!
Maar om bijna een kwartier deze loze posts te maken vind ik echt zwaar onzin:
Timmeh!
Authority!!!!!
Er zijn natuurlijk altijd mensen die dit nog grappig vinden, maar op deze manier kan je elke zin/quote uit Southpark gaan gebruiken onder het kopje 'grappig'. Ik ben blij dat dit veranderd is bij het nieuwe systeem.

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 07-05-2008 12:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:25
Ik kon het niet laten...

Voor alle duidelijkheid, dit is een reactie op een post van era.zer.

Hopelijk is het een +1 / 0 waard! :+

[ Voor 20% gewijzigd door EQJim op 07-05-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Anderzijds komt de "You are fags!!!" ook wel voor in zowat IEDERE Guitar Hero post. In het begin vond ik het nog grappig (nou ja, eerst offensief aangezien ik de referentie niet kende :p), maar tegenwoordig denk je "hee, een guitar hero bericht, ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer iemand over "fags" begint.", waarna ik mijn -1 uitdeel.

EQJim: laat dat...opzettelijke vervuiling/flamen is not done...

[ Voor 9% gewijzigd door boe2 op 07-05-2008 13:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

EQJim schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:57:
Ik kon het niet laten...

Ik heb géén idee wat je ermee wil, maar ik zie hem gewoon als offttopic, een -1 dus. Die reactie heeft totaal geen waarde voor het nieuwsartikel.

En wat er grappig moet wezen aan die reactie van era.zer weet ik ook niet, die lijkt mij gewoon serieus en behulpzaam.

[ Voor 63% gewijzigd door Dirk op 07-05-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb geen idee waar dat voor nodig was maar aangezien het wel iets heeft van op de man spelen is het zo een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

EQJim schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 12:57:
Ik kon het niet laten...

Sorry, maar dat is echt volledig offtopic :)
Boeboe schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:02:
Anderzijds komt de "You are fags!!!" ook wel voor in zowat IEDERE Guitar Hero post. In het begin vond ik het nog grappig (nou ja, eerst offensief aangezien ik de referentie niet kende :p), maar tegenwoordig denk je "hee, een guitar hero bericht, ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer iemand over "fags" begint.", waarna ik mijn -1 uitdeel.
Zoiets wordt natuurlijk vrij snel oud, dus een -1 is zeker geen mismod. Vooral ook omdat die reactie vrij fipo'achtig aandoet. Maar hij mag van mij nog wel op 0 blijven :)
Tot zover over die individuele reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
offtopic:
@ de mods, jullie hebben gelijk hoor. Ik ben er normaal zelf niet zo van, maar ik vond het een grappige samenloop van omstandigheden. era.zer geeft namelijk net zelf aan dat hij niet meer reageert op FP-posts en warempel! Het eerstvolgende FP-artikel wat ik lees staat een (nuttige/niet-komische) bijdrage van deze user. Dat is toch op z'n minst een béétje ironisch? Het valt me een beetje tegen van iedereen in dit topic dat men dit niet inziet, maar smaken verschillen. Maar bovenal; zoals ik al zei, het was sterker dan ikzelf.

[quote]Dirk schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:04:
[...]

En wat er grappig moet wezen aan die reactie van era.zer weet ik ook niet, die lijkt mij gewoon serieus en behulpzaam.
[/quote]

Dat was ook sarcastisch bedoeld... Zijn reactie was overduidelijk van een nuttige aard.

[ Voor 48% gewijzigd door EQJim op 07-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shammah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-04 13:46
Met zoveel hijsa, kan er niet een bepaalde filter komen:

Grap -1
Grap 0
Grap +1
Grap +2

Iedereen blij, not? :)
Mensen kunnen de grappen lezen, en mods kun je de niet-grappige grappen wel modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Nou ja, grappen blijven een kwestie van smaak. Wat voor de ene +2 is, is voor de andere -1. Wat mij betreft is er niet veel mis met het modsysteem zoals het er ligt. Een grapje moet kunnen, het wegmodden hiervan echter ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mensen kunnen sowieso de misplaatste grappen wel lezen. Het enige wat ze moeten doen is het filter op -1 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:22

boesOne

meuh

Ik vind (mening) dat grappen een stuk minder gewaardeerd worden dan vroeger. Alle 'serieuzere' mods komen dan met het argument dat veel grappen slecht en flauw zijn (de eeuwige BSOD 'grappen'). Terecht: dit zijn geen leuke grappen. Ik merk echter wel dat ironie, sarcasme of andere, vileine woordgrappen, woordspelingen of vondsten ook veel minder gewaardeerd worden dan vroeger.

Aangezien tnet een intelligente community wil zijn horen imho daar ook leuke, slimme grappen bij. Dat is het zout in pap. Dit mis ik de laatste tijd.

Mijn eigen verklaring is dat het mod systeem vooral op schop is gegooid omdat tnet een steeds grotere aanloop kreeg van kiddies die 1 zins reacties plempen om maar te reageren (het 'ik kan reageren, dus ik moet reageren syndroom'). Om dat te weren is het mod systeem veranderd en is daarbij de humor geofferd.

Al met al vind ik de frontpage nu een stuk saaier doordat de reacties meer ontopic eenheidsworst zijn geworden. Iedereen hoort nu een semi serieus toontje aan te slaan, want dat staat zogenaamd professioneel. In professionele omgevingen wordt heel wat afgelachen en geouwehoerd, echter wel op een intelligente, leuke manier..

/mening

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik merk dat de laatste tijd Tweakers.net zichzelf te serieus lijkt te nemen (of althans een behoorlijk aantal medewerkers/volunteers waarover verder niets dan goeds hoor).

Tweakers is een community site toch? Het is toch geen instelling of instantie waarbij alles puur en alleen op een professionele, koude, kille manier besproken dient te worden. Humor, hoe plat of afgezaagd ook, moet kunnen. Om nu alles op -1 te gooien en enkel en alleen de intelligente humor te waarderen ontneem je Tweakers (als site EN community) een stukje karakter. Allereerst wil je Tweakers toch een plaats maken waar profesionals, hobbyisten, techneuten zichzelf thuis voelen zowel op het forum als op de FP? Dat houdt dus ook in dat je niet zomaar alle vormen van humor moet verwerpen zodat er voor ieder wat wils is.

Als het de bedoeling is van Tweakers enkel en alleen een profesionele, kille organisatie te zijn dan heb ik niets gezegd...

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Natuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar ik zie de relatie met (onder andere) het op -1 modden van afgezaagde BSOD-grappen niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
RoD schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:45:
Natuurlijk is dat niet de bedoeling. Maar ik zie de relatie met (onder andere) het op -1 modden van afgezaagde BSOD-grappen niet zo.
Maar humor staat zowieso laag. Natuurlijk zul je ergens een grens moeten stellen en afgezaagde shit die eindeloos herhaald word is denk ik wel zo'n grens. Maar de grappen of grappige combinaties in het topic zoals over de .me domeinen. Daar zou ik niet zo snel over vallen. Er worden aardige combinaties gemaakt die op zich best om te lachen zijn. Goed, geen humor in de stijl van blackadder of prachtige woordgrappen maar desalniettemin prettig vermaak.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Eigenlijk vind ik het een beetje raar dat die BSOD-grappen er steeds bijgehaald worden. Ik vind helemaal niet dat er veel (van dit soort) flauwe grappen gemaakt worden op t.net. Wat mij betreft zijn dit soort grappen dus niet relevant. De laatste reeks van (flauwe) grappen dateert volgens mij van de wc-eend-tijd en dat was tot op bepaalde hoogte ook best geinig. Op een bepaald moment werd het echter zó offtopic en afgezaagd dat het wel klaar was. Uiteindelijk stierf het, zoals alles, een stille dood en daarmee was de kous af.

Wat mij wel kan irriteren zijn de 'M$' opmerkingen, maar als een reactie verder een goede informatieve waarde heeft is dat voor mij geen reden om -1 te modereren.

Ik heb, volgens mij net als de topicstarter, het idee dat veel mensen -1 modereren omdát het een grap is, en dit lijkt me niet de bedoeling. Moeten we hierom het modsysteem aanpassen? Mijns inziens niet, dat lijkt me wat overtrokken aangezien het dankzij het filter nog altijd mogelijk is om alle -1 reacties te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

@boesOne: herkenbaar, wmb mogen goede/scherpe grappen best (zolang het geen boventoon gaat vormen graag zelfs) maar je zo treffend omschreven 'syndroom'groep heeft in regel geen idee van goed/scherp en op uitgekauwde onderbroekenlol zitten we niet te wachten.
Het schaapjesgedrag lijkt idd als neveneffect te hebben dat eenheidsworst de boventoon gaat voeren en dat is idd jammer.

@Diabolical: We verwerpen niet zomaar alle vormen van humor, maar we proberen wel de repeterende/storende/uitgekauwde dingen te verplaatsen naar -1 waar het voor iedereen die dat wel wilt lezen gewoon toegankelijk is, voor een standaard leesniveau bezoeker leggen we de lat ietsje hoger.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Je hebt ook nog altijd het verschil tussen een enkele geslaagde grap, en de hier al vaak aangehaalde afgezaagde grappen die maar terug blijven komen. Om daarbij het voorbeeld van een bedrijf uit te breiden, ja zeker worden daar grappen gemaakt, maar er zijn maar weinig bedrijven waar het gewaardeerd wordt als er wéér een collega binnen komt lopen met bijna hetzelfde grapje, al is het dan met een net iets anders aanleiding. Zo ook hier, een enkele goeie grap kan, maar de meeste zijn ofwel heel simpel en flauw ofwel al veel te vaak gemaakt en vaak beide en dat wordt ook in een gewoon bedrijf meestal niet gewaardeerd. Humor kan, maar met mate en in de hier aangehaalde voorbeelden zie ik dat niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

EQJim schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:54:
De laatste reeks van (flauwe) grappen dateert volgens mij van de wc-eend-tijd en dat was tot op bepaalde hoogte ook best geinig.
Oh, was dat grappig bedoeld? Het was imho gewoon een goede analogie (maar niet per se grappig). Mensen die hun eigen product ophemelen, wat dan wel goed moet zijn want ja zij zeggen dat immers. Alleen toen ging iedereen het gebruiken bij elk bericht waar het enigszins op van toepassing was, en dan komt het op een gegeven moment je strot wel uit (net als de opmerking "alles is te kraken" met daarop weer het eeuwige antwoord "een one-time pad anders niet" 8)7 - niet onwaar, maar dat weten we inmiddels nou wel)
Ik heb, volgens mij net als de topicstarter, het idee dat veel mensen -1 modereren omdát het een grap is, en dit lijkt me niet de bedoeling.
Onschuldige grapjes die ik niet grappig vind geef ik niet direct een -1. De 100.000e grap over een BSOD of fuck.me dan weer wel. Dit om even aan te geven hoe ik persoonlijk mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Dirk schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:02:
Humor kan, maar met mate en in de hier aangehaalde voorbeelden zie ik dat niet terug.
Maar kijk dan eens verder dan de hier aangehaalde voorbeelden... hoeveel humor staat er nog op de FP? Dat was voorheen wel anders.

[ Voor 42% gewijzigd door Diabolical op 07-05-2008 14:07 . Reden: Quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Diabolical schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:06:
[...]

Maar kijk dan eens verder dan de hier aangehaalde voorbeelden... hoeveel humor staat er nog op de FP? Dat was voorheen wel anders.
Maar dat heeft meer te maken met de reacties die users brouwen, een geslaagde grap heeft bij mij zo een +1 te pakken. Alleen als het wat simpeler is een 0 en de afgezaagde/hele flauwe/grove grappen een -1. Dat de laatste catagorie makkelijker is resulteerd in meer grappen op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Er zijn natuurlijk ook minder mods, en humor is iets persoonlijks en aan smaak onderhevig.
Nu moet je iets doen om uberhaupt te kunnen modden. Veel users, waaronder ik zelf hebben geen modrechten (lazy). Vroeger modde ik ook weinig maar soms als ik iets geinigs las, dat imho te laag stond deelde ik een +1 grappig uit ofzo. Dit effect is nu weg denk ik. Ach ja. Zo belangrijk is tnet nu ook weer niet en ik blijf toch wel komen..

Ik kan me nog goed herinneren dat bij een oude reactie van me die nogal dubbelzinnig was, maar wel scherp, er een ware strijd bezig was qua moderatie tussen +1 grappig, + inzichtvol en -1 overbodig en -1 overgewaardeerd.. :) prachtig. Kan je nu de modhistorie ook nog zien (als niet mod)?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

ik ben meestal te lui om naar hier te komen en een "klacht" neer te pennen, maar wat wil je op tweakers, (zogezegde) hoog-intelligente-replies? Da's oersaai en tijdens m'n werk kom ik niet naar tweakers om oersaaie berichten te lezen met nog saaiere replies... En voor de intelligente replies lees ik ook wel /.

... :? Hmm, je zegt zelf:
Ik lees gewoon op -1 (zogezegd mét "storende" reacties)
Dan is er toch niets aan de hand. Kan jij lekker lachen, toch? Maar er zijn ook anderen die Tweakers lezen en daar geen behoefte aan hebben. Je zou ook naar Slashdot kunnen gaan als je wilt lachen. Wie houdt je tegen? Ik snap dus niet echt wat je klacht is op de moderaties op grappige (of grappig bedoelde) reacties.

offtopic:
era.zer in "Moderatie op grappige reacties"

Ik stoor me eerder aan users die geen interpunctie gebruiken of deze af en toe gebruiken, om wat voor reden dan ook. Interpunctie is namelijk niet voor niets uitgevonden. Af en toe typefoutje / vergissing vind ik niet eens zo erg.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 07-05-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Laatst online: 22-04 22:03

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

[mening]Nou nou. Als we het op tweakers van de +2 reacties moeten hebben kunnen we de tent net zo goed dichtgooien, want zo noemenswaardig veel zijn dat er niet. :z Bovendien is dit ook een meningskwestie to some extend: Jij kunt een bepaalde reply wel +2 vinden, maar Kees niet, die is namelijk van mening dat er essentiele informatie onbreekt wat de situatie toch wel eens in een ander daglicht zet. Om maar een voorbeeldje te noemen. Als we dan toch gaan muggenziften dan kunnen we dat ook doen voor +2 reacties, wat voor jouw geldt hoeft niet voor mij te gelden.

Natuurlijk zit ik er niet op te wachten dat iedere zogenaamd "grappige" bagger reply met +1 gemod wordt. Alleen de FP heeft totaal geen community feel meer en voelt meer als een saaie kantoorruimte tegenwoordig. Loosen up.
[/mening]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sn0WDr4gon schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 22:19:
[mening]Nou nou. Als we het op tweakers van de +2 reacties moeten hebben kunnen we de tent net zo goed dichtgooien, want zo noemenswaardig veel zijn dat er niet. :z Bovendien is dit ook een meningskwestie to some extend: Jij kunt een bepaalde reply wel +2 vinden, maar Kees niet, die is namelijk van mening dat er essentiele informatie onbreekt wat de situatie toch wel eens in een ander daglicht zet. Om maar een voorbeeldje te noemen. Als we dan toch gaan muggenziften dan kunnen we dat ook doen voor +2 reacties, wat voor jouw geldt hoeft niet voor mij te gelden.
Volgens mij is er niemand die ontkent dat er verschil in interpretatie bestaat bij het modereren... wat is precies je punt?
Natuurlijk zit ik er niet op te wachten dat iedere zogenaamd "grappige" bagger reply met +1 gemod wordt. Alleen de FP heeft totaal geen community feel meer en voelt meer als een saaie kantoorruimte tegenwoordig. Loosen up.
[/mening]
Daar maak je zelf natuurlijk deel van uit. Dat ligt mijns inziens niet aan het naar -1 modereren van de zoveelste BSOD-grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Niet online
..

[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ach, ik zie het probleem zelf niet zo. Er zijn altijd mensen die graag een soort Fok!-reactiesysteem hebben, maar ik heb liever 80% serieus en 20% grappig dan omgedraaid. Originele grapjes mogen van mij daarom zeker een 0 of +1 krijgen, maar zodra iedereen alleen maar grapjes van andere gaan kopieren gaan ze op -1. Bijvoorbeeld bij .me domein-artikel of die ene met de BSOD reacties, moet je echt zoeken naar de normale reacties doordat het grapje telang wordt uitgerekt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Kixtart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:35:
Ach, ik zie het probleem zelf niet zo. Er zijn altijd mensen die graag een soort Fok!-reactiesysteem hebben, maar ik heb liever 80% serieus en 20% grappig dan omgedraaid. Originele grapjes mogen van mij daarom zeker een 0 of +1 krijgen, maar zodra iedereen alleen maar grapjes van andere gaan kopieren gaan ze op -1. Bijvoorbeeld bij .me domein-artikel of die ene met de BSOD reacties, moet je echt zoeken naar de normale reacties doordat het grapje telang wordt uitgerekt.
Maar geef mij dan eens aan hoeveel serieuze reacties je kunt geven op een aankondiging van een registratie termijn voor een TLD?

Liever wat meer reacties met wat humor dan een handjevol reacties om die 80/20 verhouding te behouden.

Ik geef toe dat ook ik graag meer serieuze reacties zie dan humoristische maar soms zijn de nieuwsitems er gewoon niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

era.zer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:31:
[...]
Het gaat niet alleen om de grappige reacties, maar over de algemene tendens tot serieuzere reacties (minder gelul, slapstick, 'onozel' gedoe, meer serieus en professioneel) you know :P
En dat is verkeerd? :) Zijn er niet al genoeg sites waar er géén serieuze reacties zijn en eigenlijk alleen maar "gelul, slapstick, 'onnozel' gedoe zonder professionaliteit"? Waarom zou Tweakers.net óók zo'n site moeten worden als er al meer dan genoeg zijn?

Volgens mij is onze voornaamste doelgroep juist blij dat we een serieuze stijl voeren.

Zullen we stoppen met het quoten van elkaar's spelfouten? Iedereen maakt ze en zolang het er niet dermate veel zijn dat de leesbaarheid achteruit gaat, zie ik er liever geen opmerkingen over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

era.zer schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:31:
Het gaat niet alleen om de grappige reacties, maar over de algemene tendens tot serieuzere reacties (minder gelul, slapstick, 'onozel' gedoe, meer serieus en professioneel) you know :P
Het 'probleem' is gewoon dat de crew ouder en wijzer is geworden en daar de invulling van de site op heeft aangepast. De doelgroep van 1999-2000 behoort dus nu alleen nog tot de doelgroep wanneer ze op dezelfde manier zijn veranderd als de crew en daarmee de site. Toendertijd was het grotendeels lol maken, rel schoppen, nerdje zijn en vooral alles zelf willen oplossen en met brakke middelen werken. Nu zijn ze ouder en moeten ze gezinnen onderhouden en dergelijke en dat kan alleen als ze het meer professioneel aanpakken. De belangstelling is veranderd van huis, tuin en keuken prutswerk naar professionele solide oplossingen.
Dit zie je dus ook terug in het reactie en moderatiesysteem op de frontpage, er wordt nu sterk gekeken naar het nut van de algemene lezer. +1 grappig bestaat vrijwel niet meer, een grappige reactie is zelden nuttig. +1 behulpzaam is ook heel zeldzaam geworden, leuk als er antwoord wordt gegeven voor die specifieke lezer, maar de algemene lezer heeft er vaak ziet zoveel aan omdat het bijvoorbeeld al in het artikel staat.
Daarentegen zie je dus ook dat -1 overbodig en -1 offtopic veel zwaarder worden toegepast om zo tot een set reacties te komen die bij dat specifieke artikel nuttig zijn. En ja daar kan het allemaal droog van worden, maar tweakers.net wil tegenwoordig ook geen site 'voor de lol' zijn, maar juist het professionele publiek aanspreken. Het gaat tegenwoordig eigelijk alleen om +1 inzichtvol en +1 informatief. Voor de ander soort reacties kun je nog op irc terect of in de huiskamer, maar in het algemeen wordt er kwaliteit geeist.En ja, die namen zijn er nu natuurlijk niet meer, maar het is nog altijd de basis van het modereren
Diabolical schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:45:
Maar geef mij dan eens aan hoeveel serieuze reacties je kunt geven op een aankondiging van een registratie termijn voor een TLD?

Liever wat meer reacties met wat humor dan een handjevol reacties om die 80/20 verhouding te behouden.

Ik geef toe dat ook ik graag meer serieuze reacties zie dan humoristische maar soms zijn de nieuwsitems er gewoon niet naar.
En juist dat is dus niet de bedoeling, liever weinig reacties dan de tijdsverspilling van veel nutteloze reacties.

[ Voor 12% gewijzigd door Dirk op 08-05-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Wanneer je graag humor wil zien ga je tussendoor toch even langs sites als dilbert.com?! Ik zie graag de informatieve artikelen hier bij tweakers, bij voorkeur aangevuld door op en aanmerkingen van het redelijk professionele publiek. Al het geouwehoer, woordspelingen en uitgekouwde grappen zijn er al genoeg op internet te vinden, daar is een it-nieuwssite niet voor bedoelt. Dat dit op het forum / IRC meer gebeurt is voor mij dan weer een minder probleem, zolang de persoon die een probleem aankaart daar niet al te veel overlast van ondervind.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Dirk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:02:
[...]
En ja daar kan het allemaal droog van worden, maar tweakers.net wil tegenwoordig ook geen site 'voor de lol' zijn, maar juist het professionele publiek aanspreken. Het gaat tegenwoordig eigelijk alleen om +1 inzichtvol en +1 informatief. Voor de ander soort reacties kun je nog op irc terect of in de huiskamer, maar in het algemeen wordt er kwaliteit geeist.En ja, die namen zijn er nu natuurlijk niet meer, maar het is nog altijd de basis van het modereren

[...]

En juist dat is dus niet de bedoeling, liever weinig reacties dan de tijdsverspilling van veel nutteloze reacties.
Tweakers.net wil puur pofessioneel zijn? Geen community meer dus maar een site voor professionals met alleen professionele info waarbij voor humor en zelfrelativering op de FP geen plaats meer is of beter gezegd, ongewenst is (ik zie GoT en de FP nog steeds als twee totaal verschillende zaken overigens, en het gaat hier om de FP waar geen zaken als IRC of HK beschikbaar zijn)?

Lijkt mij juist dat de kracht van Tweakers was en is dat je meer dan alleen zakelijke en professionele informatie tot je neemt want dat kan ik overal. Ik word doodgegooid met bladen en sites waar dat soort informatie ten overvloede wordt aangeboden en waarbij nieuws vaak nog sneller beschikbaar is dan bij Tweakers.

Ik ben niet op zoek naar een Fok (ze zullen hun bestaansrecht vast wel hebben maar is niet aan mij besteedt), /. heb ik allang afgeschreven en zo zijn er nog wat sites die mij niet boeien juist vanwege de community daar. Tweakers sprak mij juist aan vanwege de perfect mix van serieuze discussie en luchtiger vermaak. Die verhouding mis ik de laatste tijd aangezien er teveel nadruk wordt gelegd op "kwaliteit" wat dat ook moge inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Diabolical schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 09:45:
Heel mooi voorbeeld :Y)

Je zult ws weinig serieuze reacties kunnen verwachten, maar de enkele serieuze/nuttige reactie kunnen we met de huidige modnorm wel heel makkelijk onderscheiden van de rest en daarmee maken we het artikel/reacties snel leesbaar en optimaal informatief.

Zoals al eerder gemeld kunnen degenen die ook de onnuttige/flauwe grappen/etc. willen lezen zelf de keus maken om hun prefs op -1 te zetten.

In feite is er helemaal geen probleem :) het enige wat de grappenmakers zal storen is dat ze doorgaans geen positief karma-resultaat van hun grappen en grollen zullen zien, maar als karma het doel is dan zal degene die dat wil zich moeten richten naar hetgeen we op T.net aan reacties als goed omschrijven. En als iemand met grappen karma op wilt bouwen moeten ze ofwel heel goed zijn of hij/zij zal een grappenmaak site moeten zoeken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

Dirk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:02:
[...]

Het 'probleem' is gewoon dat de crew ouder en wijzer is geworden en daar de invulling van de site op heeft aangepast. De doelgroep van 1999-2000 behoort dus nu alleen nog tot de doelgroep wanneer ze op dezelfde manier zijn veranderd als de crew en daarmee de site. Toendertijd was het grotendeels lol maken, rel schoppen, nerdje zijn en vooral alles zelf willen oplossen en met brakke middelen werken. Nu zijn ze ouder en moeten ze gezinnen onderhouden en dergelijke en dat kan alleen als ze het meer professioneel aanpakken. De belangstelling is veranderd van huis, tuin en keuken prutswerk naar professionele solide oplossingen.
Dit zie je dus ook terug in het reactie en moderatiesysteem op de frontpage, er wordt nu sterk gekeken naar het nut van de algemene lezer. +1 grappig bestaat vrijwel niet meer, een grappige reactie is zelden nuttig. +1 behulpzaam is ook heel zeldzaam geworden, leuk als er antwoord wordt gegeven voor die specifieke lezer, maar de algemene lezer heeft er vaak ziet zoveel aan omdat het bijvoorbeeld al in het artikel staat.
Daarentegen zie je dus ook dat -1 overbodig en -1 offtopic veel zwaarder worden toegepast om zo tot een set reacties te komen die bij dat specifieke artikel nuttig zijn. En ja daar kan het allemaal droog van worden, maar tweakers.net wil tegenwoordig ook geen site 'voor de lol' zijn, maar juist het professionele publiek aanspreken. Het gaat tegenwoordig eigelijk alleen om +1 inzichtvol en +1 informatief. Voor de ander soort reacties kun je nog op irc terect of in de huiskamer, maar in het algemeen wordt er kwaliteit geeist.En ja, die namen zijn er nu natuurlijk niet meer, maar het is nog altijd de basis van het modereren
Vroeger ging het helemaal niet alleen om 'relschoppen, nerdje zijn'. In de periode tot 2003 ongeveer was t.net juist goed in wat de site ook groot gemaakt heeft en waar het professionele publiek juist op afkwam: Een tech site waar je heerlijk op nivo je tijd kon verdoen met scherpe discussies die op de FP gevoerd werden. Soms gingen die discussies flink uit de bocht doordat men durfde door te redeneren, soms tot in het absurde, wat grappige situaties opleverde.
Reacties in de trant van: "Dus jij bedoelt .. <insert logisch doorgeredeneerde onzin>, dat klopt niet hier en hier en hierom..". Deze reactie-draadjes worden nu imho ook te vaak als overbodig afgekapt. Dat is verarming.
Reacties die dus soms niet direct op het artiekel zelf van toepassing zijn, maar wel degelijk relevant in de geest van de onstane discussie. Dit was imho de hoofdreden dat t.net zo'n hangout is geworden voor IT lui. (je professionele publiek)
Vergeet niet dat tnet dat nog steeds zou moeten zijn: een hangout voor tech savvy publiek. Zeker niet alleen een (droge) serieuze site waar je vooral je tijd nuttig dient te besteden. Dan is het geen hangout meer namelijk, dan is het meer werk.
Volgens mij zit hier een aardig deel van neerlands pro it publiek zijn tijd juist lekker te verdoen. Ik wel. Juist veel ruimte laten voor discussie, die zo nu en dan ook best off topic mag gaan, maar wel een bepaald nivo moet houden zou je juist moeten aanmoedigen. Humor toelaten (reacie moet wel op nivo blijven) helpt hierbij en zal alleen de binding met de site laten toenemen. ik vind dat je veel te streng mod zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ik snap wel waar t.net naartoe wil (een serieuze, professionele en informatieve internet community) maar je moet ook weer niet naast je schoenen gaan lopen denk ik. Voor de meesten (aanname) is tweakers/got een (weliswaar serieuze) hobby maar toch voornamelijk recreatief. Hier past best een (w)aardige kwinkslag bij. Mocht tweakers een puur en droog tech-forum voor (wanne be) professionals worden dan denk ik dat veel mensen snel zullen afhaken. Met dalende bezoekersaantallen denk ik dat het moeilijk 'gezinnen onderhouden' wordt. Ik vind Tweakers leuk zoals het is/was (lid sinds okt 2004) dus:

1. zonder flauwe ongein maar
2. met komische weetjes en 'inside jokes' én
3. boven alles informatief.

Ik denk dat voor veel personen geldt dat mensen gewoon hun bijdrage willen leveren aan artikelen op de FP dmv een reactie. Ik zou het spijtig vinden als er 'een paar' arrogante geeks/profi's/know-it-alls rondlopen die alles -1 modereren omdat het ze niet informatief of serieus genoeg zou zijn.

Ik ben het totaal eens dat t.net geen vrijplaats moet worden voor flauwekul, maar tweakers zou tweakers niet zijn zonder ruimte voor grappen. [dooddoener] Er is tenslotte al genoeg ellende in de wereld... ;) [/dooddoener]
Diabolical schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:19:
[...]

Tweakers sprak mij juist aan vanwege de perfect mix van serieuze discussie en luchtiger vermaak. Die verhouding mis ik de laatste tijd aangezien er teveel nadruk wordt gelegd op "kwaliteit" wat dat ook moge inhouden.
Kan ik me helemaal in vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door EQJim op 08-05-2008 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Diabolical schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:19:
Tweakers.net wil puur pofessioneel zijn? Geen community meer dus maar een site voor professionals met alleen professionele info waarbij voor humor en zelfrelativering op de FP geen plaats meer is of beter gezegd, ongewenst is (ik zie GoT en de FP nog steeds als twee totaal verschillende zaken overigens, en het gaat hier om de FP waar geen zaken als IRC of HK beschikbaar zijn)?
Gezien de toenemende mate van integratie van de FP met GoT, heb ik het idee dat jouw beeld van het doel van de FP fout is. De FP is geen forum waar je een community vormt, daarvoor is GoT. De Fp is bedoeld als nieuws en informatiebron, waar je snel en effectief kunt vinden wat je zoekt. En ja daar passen grapjes en andere luchtige zaken niet echt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-04 01:56

JHS

Splitting the thaum.

Ik moet zeggen dat ik het ronduit oneens ben met DirkW. Ik zou niet weten waarom de frontpage niet geschikt is voor communityvorming: waar heb je anders bijvoorbeeld de galleries voor :) ? Juist de kwinkslagen - in nieuwsberichten maar ook zeker in de reacties - maken t.net leuk om te lezen (in tegenstelling tot droog ict nieuws), en ik moet toegeven dat ook ik daar de laatste tijd wat minder van zie.. Niet dat het weg is, ofzo, dat zeker niet :) .

[ Voor 6% gewijzigd door JHS op 08-05-2008 10:51 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Laatst online: 14:36
Maak anders een aparte rating voor grappige reacties, dus dat je kunt kiezen uit ongewenst, normaal, meerwaarde, must-read, grappig.

Iedereen niet dan niet zo van humor houdt kan dan gewoon kiezen bij het niveaufilter om grappig gemodde reacties niet te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Vinden jullie het nu echt zo zwart/wit hoe het nu geschetst wordt? Grotendeels wordt alles goed gemodereerd en vaak zijn er maar een paar reacties die op -1 staan door verschillende redenen. Deze discussie gaat vooral over het doelloos herhalen van grappen en dan is het toch niet zo vreemd dat veel op er meer op -1 komt te staan. Grappen en allerlei dingen en offtopic gepraat met als oorsprong een interessante mening blijft gewoonlijk op moderatie 0 of meer. Alleen als de oorsprong loos geblaat is en daar ook loos op gereageerd wordt en gekopieerde grappen zullen een lagere moderatie krijgen.

Over het algemeen is er nog steeds een goede mix, maar door sommige artikels en bijbehorende reacties worden vaak meningen gevormd, over dat het systeem/site geen communitie is, die over het algemeen niet klopt. Natuurlijk wordt Tweakers professioneler als hij groeit, maar grappen kunnen dus altijd nog wel, zolang het niet doorslaat.
Dirk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:41:
[...]

Gezien de toenemende mate van integratie van de FP met GoT, heb ik het idee dat jouw beeld van het doel van de FP fout is. De FP is geen forum waar je een community vormt, daarvoor is GoT. De Fp is bedoeld als nieuws en informatiebron, waar je snel en effectief kunt vinden wat je zoekt. En ja daar passen grapjes en andere luchtige zaken niet echt bij.
Natuurlijk passen grapjes en luchtige zaken er wel bij, zolang de grap niet totaal offtopic, herhaald of kwetsend is, krijgt deze heus wel een 0 of hoger.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

:o Volgens mij stelde ik het 'iets' te bot.
Het ging me er meer om het hoofddoel aan te geven, dat er daarbij nog veel meer mogelijk is besef ik ook wel. Ik bedoelde dus ook niet dat grappen en andere luchtige zaken totaal verbannen moeten worden, maar dat ze ook geen doel op zich moeten zijn en dat lijkt voor sommige mensen die hier puur komen voor de onstpanning wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne

boesOne

meuh

@ kixstart. Tis heus niet zo erg allemaal hoor, het is meer zoals JHS stelt. Je ziet wat minder kwinkslagen.. das gewoon jammer.

stereohead's suggestie is wel ok. 'Grappig' terug als rating lost het op. Stomme grappen hebben toch geen kans en eindigen op -1. Leuke, slimme kwinkslagen enzo krijgen zo een +1 tje met hun eigen rating. En t.net laat zien dat goeie humor mag/gewaardeerd wordt.

edit: @ hieronder: Ja ok, goede argumenten. De mogelijke moderaties zijn nu abstracter dus je kan er niet zomaar 'grappig' tussen stoppen. Agreed.

[ Voor 15% gewijzigd door boesOne op 08-05-2008 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Met grappig als rating zou ik nog steeds de ontelbare .me op '-1 grappig' zetten (vanaf een bepaald moment), want iedereen snapt natuurlijk wel dat je welk werkwoord ervoor kunt zetten.

Ik merk wel dat er weer een heel stel nieuwe mensen het modereren zijn en soms ben ik het ook niet helemaal eens en daar proberen we continu hard aan te werken via het mismod-topic. Maar om maar eens een voorbeeld te geven, ben ik van mening dat bijvoorbeeld zo'n reactie niet veel goede reacties kan veroorzaken en zoiets hoeft wat mij betreft ook niet in het standaard leesniveau te blijven: Anoniem: 225842 in 'nieuws: Id Software kondigt Doom 4 aan' (al zijn de reacties erop wel gewoon netjes/goed)

edit:
Maar deze vind ik wel weer een 0, maar ik snap goed dat sommige hem ongewenst vinden:
Anoniem: 166774 in 'nieuws: Id Software kondigt Doom 4 aan'. De reacties daar weer op vind ik dus het kopieren van een grap en geen 0 waard.

Dat nieuwsartikel roept ook "leuk"/"saai" reacties op, maar zoiets is toch na 3 of 4 keer toch echt niet meer leuk om te lezen. Toch blijft iedereen er altijd mee doorgaan net als het uitkauwen van grappen.

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2008 11:14 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@boesOne
Dan gaan we dus weer terug naar het oude systeem, met een benaming voor elk mogelijke situatie. Dus moet het hele systeem over de kop en dat lijkt me niet zo praktisch alleen voor het label 'grappig'. :)

Grappen en zelfs flauwe inkoppers zijn echt niet verboden. Maar het moderatiesysteem is er voor de lezende gebruiker om snel de reacties te kunnen filteren die interessant zijn of meerwaarde bieden. Als je even geen tijd heb, lees je alles op +1 en heb je toch de kern te pakken. Als je alle grappen daar ook weer tussen plempt, werkt dat filter niet meer. En dan voel ik de volgende suggestie al aankomen, "Ja maar voeg dan een +3 en +4 niveau toe voor de serieuze reacties!".. Keer op keer kom je weer uit op het vorige moderatiesysteem. Alleen dan maar voor één reden, om grapjes te kunnen meningmodden. Het vorige systeem is met goede reden vervangen door het huidige hoor ;)

En trouwens, T.net laat al zien dat goede humor mag en gewaardeerd wordt, want dat zijn de grappen die op 0 en +1 komen. Dat dat er niet zo veel zijn ligt niet aan T.net maar aan de gebruikte humor in de reacties. Reacties die op GS, Fok! en dergelijke grappig zijn, doen het hier gewoon niet zo goed en dat zal altijd zo blijven.

En wat is het probleem nu eigenlijk? Dat sommige mensen hun flauw grappen missen omdat die op -1 staan? Pas het leesniveau dan gewoon aan naar -1 en je ziet ze weer allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Kixtart schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:48:
Vinden jullie het nu echt zo zwart/wit hoe het nu geschetst wordt?
Ja, ik vind van wel op dit moment. Het was in het niet zo verre verleden een stuk anders. Er was meer ruimte voor humor. Maar velen zien humor als ongewenst of het moet intellectuele humor zijn. BSOD grappen etc.. ja, die zijn na een aantal keer uitgemolken maar er is meer dan dat.
Grotendeels wordt alles goed gemodereerd en vaak zijn er maar een paar reacties die op -1 staan door verschillende redenen. Deze discussie gaat vooral over het doelloos herhalen van grappen en dan is het toch niet zo vreemd dat veel op er meer op -1 komt te staan. Grappen en allerlei dingen en offtopic gepraat met als oorsprong een interessante mening blijft gewoonlijk op moderatie 0 of meer. Alleen als de oorsprong loos geblaat is en daar ook loos op gereageerd wordt en gekopieerde grappen zullen een lagere moderatie krijgen.
Wat je kunt doen is grappen (mits niet kwetsend, of totaalmislukt) gewoon op 0 laten staan en de rest omhoog modereren.
Over het algemeen is er nog steeds een goede mix, maar door sommige artikels en bijbehorende reacties worden vaak meningen gevormd, over dat het systeem/site geen communitie is, die over het algemeen niet klopt. Natuurlijk wordt Tweakers professioneler als hij groeit, maar grappen kunnen dus altijd nog wel, zolang het niet doorslaat.

[...]

Natuurlijk passen grapjes en luchtige zaken er wel bij, zolang de grap niet totaal offtopic, herhaald of kwetsend is, krijgt deze heus wel een 0 of hoger.
Zie hier al het verschil van mening bij onze modders.

Het is moeilijk om een juiste mix te maken. Er zijn geen richtlijnen voor humor, de een ligt dubbel bij wat een ander onzinnig vindt. Hoe ga je daar nu mee om als modder zijnde? Mod je iets naar beneden omdat de grap jou niet ligt of kijk je ook naar hoe anderen er evt. mee omgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sowieso modereer ik grappen los van een ander topic. Zelfs de eerste BSOD grappen gaan niet naar -1 ook al zijn ze eerder in een ander artikel gebruikt. Het enige standaard grapje wat echt niet meer leuk is is "640kb ought to be enough for anyone" bij elk MS artikel. Na een paar keer binnen een artikel zijn ze gewoon een soort dubbelposts, omdat er niks van originaliteit meer in zit en je kunt wel 200x een grap maken die op precies hetzelfde gebaseerd is.

Humor moet ook zo veel mogelijk objectief gemodereerd worden net als andere reacties. Als een grap 20x herhaald wordt is het gewoon een dubbelpost en voegt het helemaal niets toe. Een saaie originele grap moet zeker geen -1 worden imho.

editje:
Alle grappen op 0 laten staan hoe herhaald/vervelend ze ook zijn lijkt me helemaal niks. Dan krijg je precies hetzelfde als op bijvoorbeeld Fok. Daar is het wel grappig, omdat het zo hoort, maar de meeste komen juist naar T.net om het iets serieuzere karakter en dat is dan niet meer mogelijk. Dubbelposts en dus ook steeds precies dezelfde grappen hoeven van mij echt geen goede beoordeling te krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 08-05-2008 12:07 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dirk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:41:
[...]Gezien de toenemende mate van integratie van de FP met GoT, heb ik het idee dat jouw beeld van het doel van de FP fout is. De FP is geen forum waar je een community vormt, daarvoor is GoT. De Fp is bedoeld als nieuws en informatiebron, waar je snel en effectief kunt vinden wat je zoekt. En ja daar passen grapjes en andere luchtige zaken niet echt bij.
JHS schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 10:47:
Ik moet zeggen dat ik het ronduit oneens ben met DirkW.
Ik ben het volmondig met Dirk eens en dus oneens met JHS. De FP is vergelijkbaar met GoT, rellen en grappen en andere meuk lokaliseer je in de HK en niet in de overige fora. Ik zie dan niet in waarom de FP vogelvrij moet zijn om overal ongein te plaatsen.
Tuurlijk is een incidentele grap overal akkoord maar dit topic is meer over structureel grappenmaken. Of nog beter, dat grappen een waardering moeten krijgen. Op de FP wordt een grap op -1 gezet en verder niets. Itt JHS vermeende vrijheid van GoT worden structurele grappen in bv LA op een OW getracteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Delerium op 08-05-2008 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Helemaal mee eens. Een artikel op de frontpage is in feite hetzelfde als een topic in een techforum. Het artikel zelf is de topicstart en bepaalt het onderwerp. Daaronder volgen reacties en discussies op dat artikel. In een techforum is het ook niet gewenst om de hele tijd grappen en grollen uit te halen. Die hele rits grappen over *.me zouden zelfs zijn weggehaald als de thread in een techforum stond, met een waarschuwing erbij, en na (meermaals) overtreden van die waarschuwing volgen zelfs OWs. Ik zie niet in waarom dat soort "grappen" op de FP ineens een positieve waardering zouden moeten krijgen. Het gaat er op de FP al lichter aan toe omdat de reacties gewoon blijven staan en leesbaar blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als iedereen zogenaamd lollig gaat lopen doen heeft het ook weinig zin meer om de reacties van een artikel te lezen. Persoonlijk vind ik het interessante van de reacties dat je wat extra's te weten kunt komen over het desbetreffende onderwerp. Mensen die hun mening uiten, extra informatie verschaffen, of een discussie die ontstaat aan de hand van een artikel. Humor cq. grappen hoort daar niet in de eerste plaats bij. Uiteraard is een grapje tussendoor leuk en wat mij betreft ook welkom, maar slap gaan auwehoeren (wat imo een beetje het niveau van de humor cq. grappen) op de FP is geworden zit ik niet op te wachten.

En zoals hierboven ook al door iemand gezegd, lenen sommige/de meeste onderwerpen zich ook niet om uitgebreid grappen over te gaan maken. Vruchteloze pogingen om toch grappig proberen te zijn vind ik dan vaak maar irritant.

Alles imo dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
Ecteinascidin schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:17:
[...]

[...]
Op de FP wordt een grap op -1 gezet en verder niets.
Misschien een stomme vraag, maar mogen artikelen dan ook geen grappen bevatten? Ik kom nogal eens wat grapjes in artikelen of tags van plaatjes tegen die niet bepaald 'serieus' zijn (binnen het originele artikel dus). Als dit wel mogelijk moet zijn, dan vind ik bovenstaande bewering nogal hypocriet.

De auteur van een artikel hoeft niet serieus te zijn, de reageerder wel....
.oisyn schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:03:

En je bedoelt niet hypocriet, maar ongenuanceerd. Een wereld van verschil.
@ hieronder: Ik bedoel wel hypocriet. Met 2 maten meten (ophef maken over grapjes en het als auteur zelf wel doen, links-lullen-rechts-rijden) is hypocriet. Daarnaast vind ik het een ongenuanceerde opmerking, maar dat vind ik niet eens zo erg. Ik ben zelf ook niet heel erg van de nuances :)

[ Voor 29% gewijzigd door EQJim op 08-05-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De toon van het artikel bepaalt natuurlijk ook de toon van de reacties. Een kritische rant-blog vol trolls kan dus ook kritische rant-reacties verwachten, die in andere artikelen lager gemod zouden worden dan in die blog.

En je bedoelt niet hypocriet, maar ongenuanceerd. Een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Als jij een mooie reactie neerzet mag die best een geintje bevatten, maar als je een reactie neerzet met alléén een geintje, is het een beetje zinloos. Dus ja een geintje mag wel, maar zorg dat je meer te vertellen hebt, net zoals de redacteur doet wanneer die in een artikel een geintje maakt en verder gewoon serieus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
Als ik zo de reacties lees van de diverse power- en pro-mods komt het dus neer op geen humor op de FP. Punt.

Jammer.. heel jammer dat Tweakers (ik heb het hier dus nog steeds over de FP) op dit gebied zo aan het "professionaliseren" is. Het is dus niet langer een community voor tweakers maar enkel voor ICT techneuten die alleen op een serieus niveau willen discussieren over technische zaken. Geen humor, geen relativering, dat doe je maar ergens anders (Got/HK, Fok whatever) maar niet op de FP.....

Dat is in ieder geval de indruk die nu bij mij ontstaat.

Is dat ook echt de insteek van het Tweakers.net management?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

EQJim schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:59:
[...]Misschien een stomme vraag, maar mogen artikelen dan ook geen grappen bevatten? Ik kom nogal eens wat grapjes in artikelen of tags van plaatjes tegen die niet bepaald 'serieus' zijn (binnen het originele artikel dus). Als dit wel mogelijk moet zijn, dan vind ik bovenstaande bewering nogal hypocriet.
Nee, je licht de zinsnede uit z'n contekst. De contekst eromheen was de vergelijking met GoT waar je niet een -1 aan ne broek krijgt maar een OW en een andere -1 (namelijk ban). Dat een grap op de FP op -1 gezet wordt en verder niets betekend dat er geen verdere consequenties aan verbonden zijn behalve de -1. En zelfs dat is niet het geval, een aangeklede reactie met grap is gewoon default 0. En de mensen die wel degelijk een originele ontopic grap weten te produceren komen op +1 of soms +2.

Een goede grap zet namelijk ook mensen aan het denken. En het doel van reacties is mensen aan het denken zetten. Als je dus met een goede grap dat bereikt verdien je gewoon waardering (must-read) omdat je denkgedrag getriggerd wordt. De veelgemaakte fout in Nederland (of pubers) is dat men denkt dat een grap alleen maar grappig moet zijn. Bijtend cynisme is ook grappig maar zet op een hele andere manier dingen in een daglicht.
Als Glanenburg eindelijk kabelTV krijgt en de eerste reactie is zoiets als "wanneer krijgen ze dan riolering?" is de doorbraak/vooruitgang namelijk met cynisme op z'n plaats gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Diabolical schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:05:
Als ik zo de reacties lees van de diverse power- en pro-mods komt het dus neer op geen humor op de FP. Punt.
Dan moet je toch even beter lezen.

We zeggen allemaal dat het humor wél kan, maar verwacht gewoon géén hoge moderatiescores voor al die reacties. Dat is heel iets anders dan hetgeen wat jij nu beweert. :)

Pagina: 1 2 Laatste