Ja, dat moetScotch schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:46:
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af of je het modem na afloop van het contract weer terug moet sturen? Aangezien je het modem in 'bruikleen' krijgt.
Anoniem: 246015
Volgende week ga ik over. Van planet: 90 euri 12 mbit naar telfort: 30 euri tot 20 mbit(19,5 mbit geeft hun website aan) Beide bedragen zijn inclusief telefoon.
Wat voor een snelheid kan ik verwachten van telfort? Zie overal enorm lagere snelheden maar 12 mbit moet ik toch zeker kunnen halen?
Overigens, m`n lijn is ooit eens doorgemeten door de kpn en de technici vertelede dat ik een goede stabiele lijn had.
De reden van de overstap is natuurlijk dat ik me best genaait voel door planet met hun 90 euri.
Wat voor een snelheid kan ik verwachten van telfort? Zie overal enorm lagere snelheden maar 12 mbit moet ik toch zeker kunnen halen?
Overigens, m`n lijn is ooit eens doorgemeten door de kpn en de technici vertelede dat ik een goede stabiele lijn had.
De reden van de overstap is natuurlijk dat ik me best genaait voel door planet met hun 90 euri.
Welke snelheid haalde je bij Planet? En hoever woon je van de wijkcentrale af (zie openingspost)?Anoniem: 246015 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:34:
Volgende week ga ik over. Van planet: 90 euri 12 mbit naar telfort: 30 euri tot 20 mbit(19,5 mbit geeft hun website aan) Beide bedragen zijn inclusief telefoon.
Je hebt ook Telforttelefonie genomen? Dan wordt je nu voor 10 euri genaaid i.p.v. 90 euriAnoniem: 246015 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:34:
1,22 mByte/s betekent 1,22 / 0,84 = 11,6 Mbit/s connectspeed. ADSL heeft 16% overhead namelijk en er zitten 8 bits in een byte.Anoniem: 246015 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:07:
1,22 mb 1254 kb op ongeveer 1500 meter van de centrale.
Dus tja, als hij de 12 al niet helemaal haalt, vraag ik me af of het sneller wordt.
En die 1500 meter zegt niets, da's alleen op basis van een veel te simpel postcoderekenprogrammaatje. Het aantal dB download attenuation delen door 13,8 geeft een reeler beeld.
Dus als je nu bijvoorbeeld 28 dB downloaddemping hebt, betekent dat dus 2000 meter.
Inderdaad. Ik heb zelf 29dB demping en het modem synct rond de 15800~16200kbit. Mijn download snelheid ligt rond de 1,6mB/s
De algemene postcode check zegt dat ik 1.3km van de centrale zit, maar ooit was er zo'n kpn piet bij mij thuis die inbelde op hun meet computer ofzo. Bleek dat de werkelijke lijnlengte rond de 2km lag. ^_^
De algemene postcode check zegt dat ik 1.3km van de centrale zit, maar ooit was er zo'n kpn piet bij mij thuis die inbelde op hun meet computer ofzo. Bleek dat de werkelijke lijnlengte rond de 2km lag. ^_^
Dit zijn momenteel m`n waardes bij planet. (advanced)
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12004 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 26 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Ongeveer 1884 meter van de centrale.
Ik zou het raar vinden als telfort met een lagere snelheid komt. Hoop volgende week de nieuwe snelheid hier te posten mits de verhuizing van planet naar telfort goed verloopt
Bedankt voor de reply`s!
Line mode: G.992.5 (ADSL2+)
Maximum line rate: 12004 kbps (downstream) / 1031 kbps (upstream)
Noise margin: 8 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Line attenuation: 26 dB (downstream) / 25 dB (upstream)
Output power: 22 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)
Ongeveer 1884 meter van de centrale.
Ik zou het raar vinden als telfort met een lagere snelheid komt. Hoop volgende week de nieuwe snelheid hier te posten mits de verhuizing van planet naar telfort goed verloopt
Bedankt voor de reply`s!
Woow dat is wel echt ergBschnitz schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:46:
Gister heb ik mijn buurvrouw geholpen met haar telfort internet + bellen en ik heb zelfs ook telfort en me viel op dat zij gewoon ADSL2PLUS heeft .... en met 11 mbit kan downloaden en ik heb zelf maar ADLS 8Mbit ..... we hebben zelfde postcode en het is een flat .... en als je op telfort.nl kijk bij de snelheidcheck 4204EH 21a geeft 6Mbit aan en 4204EH 23b geeft 15Mbit
we wonen 2 meter van elkaar af![]()
Dus ik belde naar telfort en veel wouden ze niet zeggen maar ze gaan het volgende week omzetten![]()
Maar dit houd gewoon in dat telfort met opzet soms mense die een stabiel ADSL2PLUS abbo kunnen krijgen kunstmatig laag houden op ADSL!
Al gecheckt of ze niet het andere aderpaar hebben aangesloten?Anoniem: 103755 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:47:
Laat ik ook even een duit in het zakje doen:
Halverwege mei jl. besloten om van XS4all (voorheen Demon) en mijn KPN abo over te stappen op Telfort internet + vast bellen. Netjes alle stappen op de Telfort website gevolgd en alle opzegbrieven ruim een maand van tevoren verstuurd.
Op 1 juli jl. zou het dan zover zijn. Niet dus... Het is nu 25 juli en ik krijg nog steeds een ADSL signaal van XS4all. Mijn telefoonnummer is al wel overgenomen, want daar krijg ik de Telfort voicemail te horen. Echter kan ik er nog niet mee bellen of gebeld worden, want: geen Telfort internet.
Inmiddels al vele malen met de Telfort helpdesk aan de telefoon gehangen. Al vele malen verschillende verhalen gehoord:
- Ligt aan XS4all (XS4all gebeld: zegt geen enkel bericht tot verhuizing van Telfort te hebben binnen gekregen)
- Ligt aan de wijkcentrale; er moet een kabeltje doorgelusd worden; we sturen een monteur
- Monteur is toch niet geweest want er zit al signaal op de lijn (JA LOGISCH: van XS4all)
- Goh wat raar; uw ticket is gesloten.... laat ik 'm maar heropenen...
Nu is mijn geduld best groot, maar na het laatste commentaar dat ik gisteren kreeg knapte er iets. Ik heb dan ook besloten om alles op te zeggen met terugwerkende kracht.
- En mijn favoriet: Wij kunnen er niks meer aan doen. U moet zelf maar even opnieuw alles aanvragen. En dat duurt weer 4 weken.
Het is schrijnend om te zien dat een bedrijf zo ontzettend veel moeite heeft met het uitvoeren van de core-business. Aan de andere kant zal het gewoon een eenvoudige kosten-baten analyse zijn. Van de 10 mensen die een abo nemen, gaat het er bij 7 goed (gokje). En ik zit dan bij de overige 3.
Ondertussen ben ik dan wel mooi mijn vaste nummer kwijt neem ik aan? In de tussentijd levert XS4all hier nog steeds, dus qua internet gaat het nog goed.
Compuserve dan maar!
Gisteren hebben 2 mensen naar ons telfortnummer gebeld.
Deze gesprekken niet binnen gekregen, foutje bij de sipservers van telfort
Deze gesprekken niet binnen gekregen, foutje bij de sipservers van telfort
25.07.08 09:51:19 Error in Internet telephony during connection with 0xxxxxxx over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: Request Terminated (487)
25.07.08 09:50:13 Error in Internet telephony during connection with 5xxxxxxxx over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: Not Found (404)
25.07.08 09:39:25 Error in Internet telephony during connection with 5xxxxxxxx over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: Not Found (404)
IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq
never mind.....................
[ Voor 96% gewijzigd door vr6-only op 26-07-2008 09:51 ]
It ain't stupid if it works!
Mijn zwager is verhuisd en heeft natuurlijk ook een verhuisbericht naar Telfort gestuurd.
Het gaat om internet en bellen (29,95 variant) met de zyxel.
Op oude adres werkte alles perfect (incl. de overstap/opzegging van KPN naar Telfort).
Nieuwe adres is een nieuwbouwwoning waar dus geen KPN aangesloten is geweest.
Als ik de Zyxel aansluit, (nadat ik de splitter heb geïnstalleerd) krijg ik geen signaal (DSL lampje gaat niet branden) en ik kan zodoende ook geen verbinding maken en/of telefoneren.
Telfort gebeld en die zegt dat de verbinding al werkend is op het nieuwe adres en dat ik zelf eerst moet kijken of er iets niet goed is.
Vragen:
1-Hoe kan ik testen of die aansluiting al een signaal heeft?
2-Moet ik de aansluiting dan evt. nog activeren of zoiets?
3-Heeft iemand nog tips waar ik niet aan gedacht heb?
Het gaat om internet en bellen (29,95 variant) met de zyxel.
Op oude adres werkte alles perfect (incl. de overstap/opzegging van KPN naar Telfort).
Nieuwe adres is een nieuwbouwwoning waar dus geen KPN aangesloten is geweest.
Als ik de Zyxel aansluit, (nadat ik de splitter heb geïnstalleerd) krijg ik geen signaal (DSL lampje gaat niet branden) en ik kan zodoende ook geen verbinding maken en/of telefoneren.
Telfort gebeld en die zegt dat de verbinding al werkend is op het nieuwe adres en dat ik zelf eerst moet kijken of er iets niet goed is.
Vragen:
1-Hoe kan ik testen of die aansluiting al een signaal heeft?
2-Moet ik de aansluiting dan evt. nog activeren of zoiets?
3-Heeft iemand nog tips waar ik niet aan gedacht heb?
P.Duh! lekker puh!
Anoniem: 133692
Die splitter heb je niet nodig als je geen KPN (meer) hebt.
De telefoon gaat immers in het modem.
Probeer het eens zonder splitter.
Verder kun je proberen het modem naar fabrieksinstellingen te resetten.
De telefoon gaat immers in het modem.
Probeer het eens zonder splitter.
Verder kun je proberen het modem naar fabrieksinstellingen te resetten.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 133692 op 26-07-2008 11:47 ]
Bedankt voor de suggestie maar dat maakte dus allemaal niets uit.
Het DSL lampje gaat maar niet branden, wat ik ook probeer. WLAN brandt wel dus de verbinding tussen het modem en de PC is er blijkbaar wel!
Iemand nog ander suggesties?
Het DSL lampje gaat maar niet branden, wat ik ook probeer. WLAN brandt wel dus de verbinding tussen het modem en de PC is er blijkbaar wel!
P.Duh! lekker puh!
Heb je het andere aderpaar al geprobeerd?pduh schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:42:
Bedankt voor de suggestie maar dat maakte dus allemaal niets uit.
Andere aderpaar?
Als IS/RA punt is het volgende kastje geïnstalleerd:
hier maar dan heeft de rest van het topic er natuurlijk niets mee te maken, het gaat me alleen even om het IS/RA kastje.
Het is geprobeerd met/zonder splitter in aansluiting 1 en 2 van IS/RA punt. Alle combinaties gehad natuurlijk.
Gewoon even een telefoon aansluiten om te testen of er een signaal op zit gaat volgens mij niet werken omdat er geen KPN abonnement meer is.
Als je het modem opstart, knippert eerst power, die gaat daarna continu branden en dan gaan de 4 ethernet lampjes even branden waarna ze weer uit gaan.
WLAN begint te knipperen en blijft daarna branden
DSL knippert niet, gaat niet branden enz, net als Phone 1 en 2 maar die lijken me dan logisch.
Is er een andere manier om te testen of er een signaal op de lijn zit? Of moet je aan de hand van het lampje bij DSL kunnen zien of er een signaal is?
hier maar dan heeft de rest van het topic er natuurlijk niets mee te maken, het gaat me alleen even om het IS/RA kastje.
Het is geprobeerd met/zonder splitter in aansluiting 1 en 2 van IS/RA punt. Alle combinaties gehad natuurlijk.
Gewoon even een telefoon aansluiten om te testen of er een signaal op zit gaat volgens mij niet werken omdat er geen KPN abonnement meer is.
Als je het modem opstart, knippert eerst power, die gaat daarna continu branden en dan gaan de 4 ethernet lampjes even branden waarna ze weer uit gaan.
DSL knippert niet, gaat niet branden enz, net als Phone 1 en 2 maar die lijken me dan logisch.
Is er een andere manier om te testen of er een signaal op de lijn zit? Of moet je aan de hand van het lampje bij DSL kunnen zien of er een signaal is?
P.Duh! lekker puh!
Mijn eerste ervaringen met Telfort zijn niet al te best. Ik probeerde het te bestellen via de website, maar het formulier geeft na het kiezen voor de ingangsdatum steeds een onbekende fout. Ik bel dus op (0900, € 0,30 p/m) en laat me telefonisch aanmelden. Blijken ze het daar ook via hun website te doen
en krijg ik te horen dat ik het morgen nog maar eens moet proberen.
Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om te vragen of er problemen te verwachten zijn omdat de aansluiting zich in een bedrijvencomplex bevindt wat als geheel op het opgegeven adres ligt. Ik heb dus geen gebouw + kamernummer kunnen opgeven. Dat bleek volgens de medewerker inderdaad een probleem te zijn, en ik moest met de administratie bellen (toets 2-2-3-2). Enkele euro's verder weten zij mij te vertellen dat ik toch echt bij de technische dienst moet zijn
Goed, ik dus weer opgelegd en 2-3-1 ingetoetst (kies uw besturingssysteem
). Deze medewerker moest werkelijk hardop lachen dat ik bij hem terecht ben gekomen. Maar ik ben nog niks verder, en ca. 10 euro lichter van het wachten en verkeerde afdelingen spreken...
Morgen probeer ik nog wel 's dat formulier in te vullen, en dan hoop ik maar dat ze bellen omdat het gebouw en kamernummer ontbreekt. Dat past namelijk niet in het toevoeg vakje.
Heeft toevallig iemand hier ervaring mee, of werkt iemand hier bij Telfort, zodat het vanaf nu wel goed gaat?

Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om te vragen of er problemen te verwachten zijn omdat de aansluiting zich in een bedrijvencomplex bevindt wat als geheel op het opgegeven adres ligt. Ik heb dus geen gebouw + kamernummer kunnen opgeven. Dat bleek volgens de medewerker inderdaad een probleem te zijn, en ik moest met de administratie bellen (toets 2-2-3-2). Enkele euro's verder weten zij mij te vertellen dat ik toch echt bij de technische dienst moet zijn
Goed, ik dus weer opgelegd en 2-3-1 ingetoetst (kies uw besturingssysteem
Morgen probeer ik nog wel 's dat formulier in te vullen, en dan hoop ik maar dat ze bellen omdat het gebouw en kamernummer ontbreekt. Dat past namelijk niet in het toevoeg vakje.
Heeft toevallig iemand hier ervaring mee, of werkt iemand hier bij Telfort, zodat het vanaf nu wel goed gaat?
[ Voor 4% gewijzigd door Elektronicanet op 26-07-2008 15:52 ]
Nederlander in België
Waarom wacht je niet gewoon even? Op dit soort kosten zit je natuurlijk niet te wachten. En Telfort heeft trouwens een gratis bestel nummerElektronicanet schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 15:50:
Mijn eerste ervaringen met Telfort zijn niet al te best. Ik probeerde het te bestellen via de website, maar het formulier geeft na het kiezen voor de ingangsdatum steeds een onbekende fout. Ik bel dus op (0900, € 0,30 p/m) en laat me telefonisch aanmelden. Blijken ze het daar ook via hun website te doenen krijg ik te horen dat ik het morgen nog maar eens moet proberen.
Goed, ik dus weer opgelegd en 2-3-1 ingetoetst (kies uw besturingssysteem). Deze medewerker moest werkelijk hardop lachen dat ik bij hem terecht ben gekomen. Maar ik ben nog niks verder, en ca. 10 euro lichter van het wachten en verkeerde afdelingen spreken...
Modem is een paar dagen ingetraint op 10Mbit en het werkt heerlijk stabiel. Lijkt dus duidelijk te zijn dat het probleem met de intrainsnelheid te maken heeft. Maar goed, ze hebben het al een keer naar 12Mbit gezet, wat óók prima werkte, maar toen stond het na een dag om eenofandere reden gewoon weer op 17Mbit. Ik hoop dat het nu zo blijft. 12Mbit zou goed kunnen werken, maar als dit stabiel blijft ga ik er niet weer over nabellen 
-edit-
Per ongeluk de adapter eruit gehaald en hij traint weer in op 17
-edit-
Per ongeluk de adapter eruit gehaald en hij traint weer in op 17
[ Voor 8% gewijzigd door Chillosophy op 26-07-2008 19:14 ]
Dat bestel nummer kan ik dus niet gebruikenMensionXL schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:21:
[...]
Waarom wacht je niet gewoon even? Op dit soort kosten zit je natuurlijk niet te wachten. En Telfort heeft trouwens een gratis bestel nummer
Nederlander in België
Of je bestelling wordt geweigerd omdat ze niet de juiste informatie hebbenElektronicanet schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:59:
[...]
Dat bestel nummer kan ik dus niet gebruikenWant er is mij verteld dat een adres waarop meerdere aansluitingen zijn niet via de reguliere weg geregistreerd kan worden. En dan moet je dus naar dat 0900 nummer gaan bellen. Maar ik wacht inderdaad wel tot het formulier weer werkt en vul daar het hoofd adres in, dan bellen ze wel dat ze e.e.a. missen
Niet te hopen. Vandaar dat ik ook in dit topic om advies/ervaringen vraagXaero schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:42:
[...]
Of je bestelling wordt geweigerd omdat ze niet de juiste informatie hebben
Nederlander in België
Ik moet nog steeds HetNet opzeggen, maar nu loop ik tegen een vraag aan.
Even de situatie uitleggen.
Op 6 oktober verloopt mijn contract bij HetNet, op die datum heb ik ook Telfort besteld. Dus dan zal het in die week aangesloten worden. Ik heb (naar mijn weten) maar 1 IS/RA punt. Nu vraag ik me af, is er eigenlijk een mogelijkheid om HetNet 1 á 2 dagen later op te zeggen? Dus zeg maar Telfort op 6 oktober binnen te hebben, en dat wanneer het nog niet werkt, ik nog bij HetNet zit voor eventueel internet. Dus dat ik dan gewoon HetNet op 7 of 8 oktober laat opzeggen. Is dit mogenlijk om 2 dagen na je contract het op te laten zeggen? En is het technisch mogenlijk om dan 2 verbindingen op 1 lijn te hebben? Of kan Telfort dan niet overgaan omdat er al iets op zit?
Op 6 oktober verloopt mijn contract bij HetNet, op die datum heb ik ook Telfort besteld. Dus dan zal het in die week aangesloten worden. Ik heb (naar mijn weten) maar 1 IS/RA punt. Nu vraag ik me af, is er eigenlijk een mogelijkheid om HetNet 1 á 2 dagen later op te zeggen? Dus zeg maar Telfort op 6 oktober binnen te hebben, en dat wanneer het nog niet werkt, ik nog bij HetNet zit voor eventueel internet. Dus dat ik dan gewoon HetNet op 7 of 8 oktober laat opzeggen. Is dit mogenlijk om 2 dagen na je contract het op te laten zeggen? En is het technisch mogenlijk om dan 2 verbindingen op 1 lijn te hebben? Of kan Telfort dan niet overgaan omdat er al iets op zit?
Is het bij meer mensen zo dat pop3.telfort.nl eruit ligt?
Nee, ligt er hier niet uit(Vlaardingen).n1ck schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 22:35:
Is het bij meer mensen zo dat pop3.telfort.nl eruit ligt?
Thuis van vakantie en Telfort gaf al 2 dagen het signaal door. Vandaag dus de instellingen van mijn oude Zyxel modem veranderd en meteen even gekeken op welke snelheid ik zit. Varieert van 10Mbit naar 12Mbit. Mooi om te zien dat ik nu 2,5x/3x sneller ben dan toen ik nog bij Compuserve zat. Telefoon voor als nog geen problemen mee, maar die is ook pas net 1 uurtje aan 't werk. Dus ik zal wel zien hoe erg de horror verhalen omtrent VoIP met Telfort is de komende tijd 
Pop3 ligt er bij mij niet uit (038/Zwolle) outlook haalde namelijk zojuist het welkomsemailtje binnen van Telfort hiero
Ben iig blij weer pop3 te hebben, imap is echt een ramp.
Pop3 ligt er bij mij niet uit (038/Zwolle) outlook haalde namelijk zojuist het welkomsemailtje binnen van Telfort hiero
Ben alleen maar positief over Telfort tot nu toe. Ik haal 1,84 MB/s (16000 mbit oid). De oplevering was aanzienlijk sneller dan die 4-6 weken die op de site stonden (na 2 weken had ik al een werkende verbinding). Tot nu toe geen storingen maar gewoon een mooi stabiel signaal.
Hier nog iemand die wel positief is over Telfort. Nu ongeveer 3 maanden internet (en dus geen bellen) van Telfort en het loopt tot nu toe in ieder geval soepeltjes. Ook traint het modem netjes in op 18-19Mbit (wat natuurlijk ook wel te verwachten is als de centrale nog geen 50 meter van je huis staat). Ook was de oplevering bij mij binnen 3 weken geregeld. Dus wat mij betreft niets op aan te merken.
Deze week wordt mijn telfort lijn omgezet van planet naar telfort. Kan ik al eerder proberen of er een telfort signaal is of moet ik wachten tot planet ermee kapt en dan de telfort modem aanpluggen?
Ook ik ben nog altijd positief over Telfort!Toolskyn schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:14:
Hier nog iemand die wel positief is over Telfort. Nu ongeveer 3 maanden internet (en dus geen bellen) van Telfort en het loopt tot nu toe in ieder geval soepeltjes. Ook traint het modem netjes in op 18-19Mbit (wat natuurlijk ook wel te verwachten is als de centrale nog geen 50 meter van je huis staat). Ook was de oplevering bij mij binnen 3 weken geregeld. Dus wat mij betreft niets op aan te merken.
Nog geen enkel probleem gehad met de verbinding aan de Telfort zijde, modem traint strak in op 20Mbit.
Gebeld worden doe ik met Budgetphone (prepaid) i.c.m. Voipbuster (om te bellen) en Voxalot (om het gebeuren te bundelen. Bellen is een beetje vreemde constructie voor de doorsnee gebruiker, maar voor mij werkt het ideaal. Zo heel af en toe werkt het niet, maargoed dan unregister je even in het modem, en register je opnieuw. Dat neem ik dan maar voor lief, het is naar mijn idee de meest goedkope oplossing en ik heb nog een mobiele telefoon voor als het echt niet werkt.
En zoals ik het lees dan is het bellen via Telfort een drama. Neem dus alleen internet van Telfort, dan is er niets aan de hand.
Anoniem: 27577
Sinds begin mei geen enkel probleem en ingetraind op 20mbit. De afgelopen week echter al meermaals een rood "internet" lampje op het modem

Je kan gewoon proberen. Stuk maak je er niks mee.Anoniem: 246015 schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:17:
Deze week wordt mijn telfort lijn omgezet van planet naar telfort. Kan ik al eerder proberen of er een telfort signaal is of moet ik wachten tot planet ermee kapt en dan de telfort modem aanpluggen?
Iemand al een ideetje over onderstaande (of eerder post)
pduh schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:38:
Andere aderpaar?
P.Duh! lekker puh!
Gewoon het modem aanzetten en de draadjes aansluiten. Het DSL lampje gaat vrij snel branden als er DSL signaal op staat.
Probeer de combinaties uit, en wissel ze ook om.
suc6!
Probeer de combinaties uit, en wissel ze ook om.
suc6!
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Iemand?Xaero schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 21:34:
Ik moet nog steeds HetNet opzeggen, maar nu loop ik tegen een vraag aan.
Het moet wel kunnen, als het goed is levert Telfort dan namelijk over het andere aderpaar als teminste nog niet beide aderparen bezet zijn. Alleen als je dan de Telfort verbinding wil gebruiken moet je dus even de aderparen wisselen.Anoniem: 27577 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:55:
[...]
Nee, dat kan niet. Het Telfort signaal kan er pas op wanneer Het Net eraf is.
Hollandse zuinigheid?
Pas op dat je niet een dag teveel betaald.
Als je een beetje ruimer had gepland dan was je je internet w.s maar heel even kwijt geweest, tijdens het omwisselen. Je had dan alleen HetNet wat langer door moeten betalen.
Maar misschien gaat het allemaal goed, kan ook prima.
Pas op dat je niet een dag teveel betaald.
Als je een beetje ruimer had gepland dan was je je internet w.s maar heel even kwijt geweest, tijdens het omwisselen. Je had dan alleen HetNet wat langer door moeten betalen.
Maar misschien gaat het allemaal goed, kan ook prima.
Anoniem: 133692
Kijk eens wat ik nu zie staan op de storingspagina van Telfort:
Zou het dan toch nog goed komen?Mededeling n.a.v. recente storingen Vast bellen
In de afgelopen periode heeft Telfort te maken gehad met een aantal storingen in de vaste telefoniedienst. Een deel van de Telfort Internet klanten heeft hier hinder van ondervonden bij het bellen en gebeld worden via Vast Bellen. Wij vinden dit erg vervelend. Telfort heeft kwaliteit van dienstverlening hoog in het vaandel staan en wij doen dan ook ons uiterste best om onze klanten een stabiele en kwalitatief goede telefoniedienst te leveren.
Afgelopen week hebben wij ons telefonie platform voorzien van nieuwe software. Hiermee moeten de problemen van de afgelopen periode opgelost zijn. Wij zullen onze uiterste best doen om vanaf nu weer een zeer stabiele en betrouwbare telefoniedienst te leveren.
Telfort Klantenservice internet
Dit is een goed begin: Telfort erkent nu tenminste dat er grote problemen zijn(waren?) met vastbellen. Ze hebben er blijkbaar nu echt iets aangedaan.Anoniem: 133692 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:19:
[...]
Zou het dan toch nog goed komen?
Ik ben nog wel sceptisch, want een heleboel mensen zijn nu met vakantie en gebuiken de vaste telefoon niet. De echte test zal zijn wanneer iedereen weer terug is van vakantie en weer volop de vaste telefoon gaat gebruiken. Als storingen dan uitblijven, dan heeft het echt geholpen.
Anoniem: 269316
Grappig dat dit bericht nu net verschijnt terwijl mijn telefoonverbinding er vandaag tussen 18 en 22 uur uit lag. Geeft dus weinig vertrouwen voor de toekomst. Helaas heeft Telfort mij niet gebracht wat ik hoopte en ik zal mijn jaar abonnement dan ook niet verlengen.[Stinger Burns schreef op maandag 28 juli 2008 @ 17:19:
Ik had het stoer gevonden als ze mij persoonlijk per e-mail hadden geinformeerd en niet ergens op een storingspagina. ADSL van Telfort is overigens wel OK (3 x storing in een half jaar vind ik niet erg), maar ruim 10 x de telefoon plat waarvan 4 x in de maand juli vind ik diep treurig.
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 269316 op 28-07-2008 22:40 ]
Had ook bericht zien staan. Het is in ieder geval iets. Ben benieuwd of dit de problemen zal verhelpen. Ben benieuwd maar bericht van Klerk beloofd niet veel goeds. Heb mn ouders gisteren niet meer gesproken dus kan niet nagaan of het bij hun ook rond die tijd niet werkte.
[ Voor 40% gewijzigd door funrider op 29-07-2008 11:30 ]
Afgelopen zaterdag was er een zwaar onweer. Al vrijwel direct in die onweersbui begon mijn internet te flippen. Sinds zondag is mijn internet vaak even heel kort weg, wat een aantal keer packetloss geeft.
Echter is dit afgelopen maandag erger geworden. Mijn hele DSL-sync valt er helemaal uit.
Helpdesk gesprek 1:
"Ja we resetten de lijn even, dan is het weer goed. Probeer over een half uur de modem weer even aan te zetten. Als het niet helpt, zal de modem schade hebben opgelopen!"
Ok ik had daarna weer link wat toch regelmatig heel even geen verbinding. Linesync blijft dan staan, maar dan voor een 20 seconden geen data. Nu begint de lijn wel weer te morren met line-sync.
Helpdesk gesprek 2:
Uhhh....iemand die er echt niets van begrijpt. Ik krijg geen line-sync. Kan je misschien die DSL port resetten? Nee dat kan niet, nog nooit had deze medewerker daar van gehoord.
Binnen 5 tot 10 dagen wordt ik gebeld voor een technisch persoon
Beetje jammer, gelukkig heb ik een backup kabelverbinding.
Echter is dit afgelopen maandag erger geworden. Mijn hele DSL-sync valt er helemaal uit.
Helpdesk gesprek 1:
"Ja we resetten de lijn even, dan is het weer goed. Probeer over een half uur de modem weer even aan te zetten. Als het niet helpt, zal de modem schade hebben opgelopen!"
Ok ik had daarna weer link wat toch regelmatig heel even geen verbinding. Linesync blijft dan staan, maar dan voor een 20 seconden geen data. Nu begint de lijn wel weer te morren met line-sync.
Helpdesk gesprek 2:
Uhhh....iemand die er echt niets van begrijpt. Ik krijg geen line-sync. Kan je misschien die DSL port resetten? Nee dat kan niet, nog nooit had deze medewerker daar van gehoord.

Beetje jammer, gelukkig heb ik een backup kabelverbinding.
/dev/null
Wil zelf ook deze combinatie gaan gebruiken. Maar wat is het nut van Voxalot in deze, er kunnen toch 2 SIP account worden geregistreerd in het telfort modem? Eén voor binnenkomend en één voor uitgaande gesprekken?dôh schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:47:
[...]
Gebeld worden doe ik met Budgetphone (prepaid) i.c.m. Voipbuster (om te bellen) en Voxalot (om het gebeuren te bundelen. Bellen is een beetje vreemde constructie voor de doorsnee gebruiker, maar voor mij werkt het ideaal. Zo heel af en toe werkt het niet, maargoed dan unregister je even in het modem, en register je opnieuw. Dat neem ik dan maar voor lief, het is naar mijn idee de meest goedkope oplossing en ik heb nog een mobiele telefoon voor als het echt niet werkt.
Anoniem: 100972
Ben van plan om een Telfort Internet plus onbeperkt vast bellen te nemen. Heb momenteel geen vast telefoonnummer. Weet iemand of je een lokaal telefoonnummer krijgt en zo niet of dit mogelijk is?
Anoniem: 241294
Je krijgt een [eigen netnummer]-7.... telefoonnummer. Geloof dat de mijne zelfs [netnummer]-785.... was. Had 2 nummers voordat ik omgezet werd van Tiscali naar Telfort. Heb hierdoor mijn Tiscali-nummer laten vallen en mijn KPN-nummer behouden.Anoniem: 100972 schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:30:
Ben van plan om een Telfort Internet plus onbeperkt vast bellen te nemen. Heb momenteel geen vast telefoonnummer. Weet iemand of je een lokaal telefoonnummer krijgt en zo niet of dit mogelijk is?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 241294 op 29-07-2008 15:54 ]
Sinds vandaag is telfort aangesloten (bitstream2 lijn)
16751 kbps / 1031 kbps
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
Niets te klagen dus
16751 kbps / 1031 kbps
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 22 db
Niets te klagen dus
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
In principe zou dat kunnen/moeten werken, ik zou er echter niet hard op rekenen dat het dat inderdaad ook doet. Niet voor niets is het een modem in bruikleen van een bedrijf, dat zélf VoIP-telefonie aanbiedt en het is niet onmogelijk daarin essentiele poorten zoals 5060 voor UDP te blokkeren.BertusG schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:19:
[...]
Wil zelf ook deze combinatie gaan gebruiken. Maar wat is het nut van Voxalot in deze, er kunnen toch 2 SIP account worden geregistreerd in het telfort modem? Eén voor binnenkomend en één voor uitgaande gesprekken?
Als je voor - relatieve - zekerheid én betaalbaarheid gaat kun je óf eigen hardware aanschaffen met daarin de mogelijkheid tot instellen van 2 SIP-accounts óf inloggen op Voxalot waar je zelfs meer dan 2 SIP-accounts in kunt instellen. Voxalot biedt daarnaast de mogelijkheid om ipv poort 5060 voor UDP ook andere poorten in te stellen zoals poort 80, 3060 en 4060.
laat maar.........

[ Voor 112% gewijzigd door vr6-only op 29-07-2008 23:50 ]
It ain't stupid if it works!
Anoniem: 100972
Weet iemand hoe je van tevoren kan zien of je op een van benedenstaande wijkcentrales bent aangesloten ?
ADSL1: Maximale downstream van 8 mbit/s.
ADSL2: Maximale downstream van 12 mbit/s.
ADSL2+: Maximale downstream van 24 mbit/s.
In de inleiding stond ook dat je een DECT telefoon zou moeten kopen die de nummers snel kiest... Staat dit ergens vermeld op de doos ofzo?
In de inleiding stond ook dat je een DECT telefoon zou moeten kopen die de nummers snel kiest... Staat dit ergens vermeld op de doos ofzo?
Zou je hier moeten kunnen zien: http://pcdb.bbned.nl/Anoniem: 100972 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:16:
Weet iemand hoe je van tevoren kan zien of je op een van benedenstaande wijkcentrales bent aangesloten ?
En anders de postcode check op telfort zelf, daar blijkt het feitelijk ook uit, als die aangeeft dat je max 8 mbit kan krijgen zit je (nog) op ADSL1.
En die DECT telefoon: kan gewoon met iedere (DECT) telefoon hoor.......
Netjes zoals afgesproken was mijn telfort internet abo op 25 juli opgeleverd. Snelheid ben ik tevreden over. Niet de 20mbit die volgens de check haalbaar zou moeten zijn, maar ach nog altijd vele malen sneller dan mijn duurdere Ziggo internet abo wat ik eerst had.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat zo nu en dan mijn verbinding lijkt weg te vallen. En even later (paar tellen) is die er weer gewoon. Maar goed dat is niet zo heel vaak en ik kan me er dan ook niet heel erg aan storen.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat zo nu en dan mijn verbinding lijkt weg te vallen. En even later (paar tellen) is die er weer gewoon. Maar goed dat is niet zo heel vaak en ik kan me er dan ook niet heel erg aan storen.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik wil binnenkort m'n Telfort-aansluiting verhuizen. Ten tijde van Tiscali heb ik de hele zooi laten migreren, incl telefoon naar dat van Tiscali/Telfort.
Nu lees ik op de website dat ik iets moet gaan regelen met KPN? Ik heb toch niets met hun meer te maken?
Nu lees ik op de website dat ik iets moet gaan regelen met KPN? Ik heb toch niets met hun meer te maken?
Uw telefoonlijn dient op de gewenste verhuisdatum van uw internetverbinding op het nieuwe aansluitadres actief te zijn. Stem dit dus tijdig af met KPN. Ga voor informatie over het verhuizen van uw telefoonaansluiting naar de website van KPN of bel met de KPN Klantenservice via 0900-0244.
[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 30-07-2008 11:35 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Wellicht dat als je alleen internet hebt van telfort dat je het telefonie gedeelte zelf moet regelen. Anders zou het heel vreemd zijn.Gunner schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:34:
Ik wil binnenkort m'n Telfort-aansluiting verhuizen. Ten tijde van Tiscali heb ik de hele zooi laten migreren, incl telefoon naar dat van Tiscali/Telfort.
[...]
Elect a clown, expect a circus.
Ik vind het alleen zo vreemd dat er niet gewoon duidelijk staat iets in de trant van "heeft u geen zaken met KPN en alles in handen van Telfort dan hoeft u niets te doen"
Ik ben immers geen klant meer bij het vaste net van KPN.
Ik ben immers geen klant meer bij het vaste net van KPN.
Ik heb geen verstand van de telefonie, dus het is maar een gok.Gunner schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:34:
[...]
Is dat niet gewoon alleen voor als je nog telefonie via kpn hebt? (En dus geen Voip)
Meestal is er geen tweede aderpaar, en aangezien in de vraag staat "ik heb maar 1 ISRA", ging ik er vanuit dat de vragensteller zelfs wist dat 'ie maar één aderpaar had. Daarnaast blijft het antwoord op zijn vraag "kunnen er twee signalen tegelijk op een lijn staan" uiteraard gewoon "nee".Spacespider schreef op maandag 28 juli 2008 @ 15:13:
Het moet wel kunnen, als het goed is levert Telfort dan namelijk over het andere aderpaar als teminste nog niet beide aderparen bezet zijn. Alleen als je dan de Telfort verbinding wil gebruiken moet je dus even de aderparen wisselen.
Ja dat denk ik dus ook. Heb de verhuizing daarom maar opgestart. We zien wel waar het schip standt.rikrik schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:13:
[...]
Ik heb geen verstand van de telefonie, dus het is maar een gok.
Is dat niet gewoon alleen voor als je nog telefonie via kpn hebt? (En dus geen Voip)
bij mij vliegt net alles thuis offline
iemand hier nog meer een storing ?
kan helaas niet nakijken wat er precies is vanuit me werk ,maar het modem lijkt (volgens me vriendin) gewoon online te zijn..
Regio Venlo

iemand hier nog meer een storing ?
kan helaas niet nakijken wat er precies is vanuit me werk ,maar het modem lijkt (volgens me vriendin) gewoon online te zijn..
Regio Venlo
KPN - Vodafone Ziggo Partner
Je hoeft helemaal niks met KPN te regelen. Omdat je geen actieve lijn meer hebt bij hen, regelt Telfort het allemaal. Het regelen van een verhuizing met KPN gaat alleen op als het alleen adsl van Telfort betreft of als je je KPN lijn hebt behouden (bij Tiscali kon je nog kiezen, of je KPN lijn behouden en daarvoor betalen of de KPN lijn opzeggen en 9.95 euro netwerkkosten aan, toen nog, Tiscali betalen.Gunner schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:40:
[...]
Ja dat denk ik dus ook. Heb de verhuizing daarom maar opgestart. We zien wel waar het schip standt.
Het is juist zo dat er meestal wel een tweede aderpaar aanwezig is, het is juist zeldzaam als dat niet het geval is. En (bijna) iedereen heeft maar 1 ISRA punt, maar toch 2 aderparen.Anoniem: 27577 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:28:
[...]
Meestal is er geen tweede aderpaar, en aangezien in de vraag staat "ik heb maar 1 ISRA", ging ik er vanuit dat de vragensteller zelfs wist dat 'ie maar één aderpaar had. Daarnaast blijft het antwoord op zijn vraag "kunnen er twee signalen tegelijk op een lijn staan" uiteraard gewoon "nee".
Ik zit erover na te denken om over te stappen naar Telfort ADSL met bellen, maar als je voor enkel de 8mbit kan wordt er in de praktijk ongeveer 6mbit gehaald of minder/meer op een afstand van 228 meter volgens bbned?
Hoe lang duurt een aanvraag inclusief gereedmaken van een lijn want ik heb geen telefoon van kpn. Wil namelijk overstappen naar telfort omdat dit mij behoorlijk wat geld scheelt in plaats van alles van ziggo.
Hoe lang duurt een aanvraag inclusief gereedmaken van een lijn want ik heb geen telefoon van kpn. Wil namelijk overstappen naar telfort omdat dit mij behoorlijk wat geld scheelt in plaats van alles van ziggo.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
6? 8? En dat op 228 meter? Wat zegt de postcode-check op telfort.nl er over? Theoretisch moet je natuurlijk gewoon 20mbit kunnen halen....iCy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:17:
Ik zit erover na te denken om over te stappen naar Telfort ADSL met bellen, maar als je voor enkel de 8mbit kan wordt er in de praktijk ongeveer 6mbit gehaald of minder/meer op een afstand van 228 meter volgens bbned?
[ Voor 4% gewijzigd door kaajee op 30-07-2008 16:43 ]
Vermoedelijk een ADSL1 centrale in zijn buurt. Dan is 8 uiteraard het maximum haalbarekaajee schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:42:
[...]
6? 8? En dat op 228 meter? Wat zegt de postcode-check op telfort.nl er over?
hebben jullie de laatste dagen ook last van super trage internetpaginas die laden? Ik heb vaak gelezen dat de DNS servers bij telfort om te huilen zijn, toen het nog tiscali was werkte het altijd perfect. Nu heb ik het dus al een aantal dagen achter elkaar.. Het is ook puur internetpaginas want downloaden van nieuwsgroepen gaat gewoon 1.7 MB/s
- pc rebooten
- modem rebooten/resetten
niets helpt en blijf enorm traag. Soms geef Firefox het gelijk op en blijft heel het venster gewoon "wit" en staat er "Klaar" onderin. Tik je een adres in, en druk je op enter.. nog niets.
- pc rebooten
niets helpt en blijf enorm traag. Soms geef Firefox het gelijk op en blijft heel het venster gewoon "wit" en staat er "Klaar" onderin. Tik je een adres in, en druk je op enter.. nog niets.
[ Voor 32% gewijzigd door PCTHAB88 op 30-07-2008 17:30 ]
Helemaal geen last vanPCTHAB88 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:28:
hebben jullie de laatste dagen ook last van super trage internetpaginas die laden? Ik heb vaak gelezen dat de DNS servers bij telfort om te huilen zijn, toen het nog tiscali was werkte het altijd perfect. Nu heb ik het dus al een aantal dagen achter elkaar.. Het is ook puur internetpaginas want downloaden van nieuwsgroepen gaat gewoon 1.7 MB/s
- pc rebooten
http://specs.tweak.to/5253
Wat een drama...
Ik ging verhuizen. Op zich was ik best tevreden over de verbinding, dus ik dacht... verhuizen daarvan lijkt me het simpelste. Verhuizing schriftelijk aangevraagd van internet en telefonie.
OK... bevestiging ontvangen, per (datum) zal uw INTERNETVERBINDING verhuisd zijn. Ze zeiden niets over telefonie (dat lijkt er sowieso maar wat bij te hangen, bijv. op de website is er geen apart gedeelte over vast bellen), maar goed...
Een paar dagen na de bewuste officiële verhuisdatum (5 weken na de aanvraag van de verhuizing)... geen verbinding. Natuurlijk het eindeloze bellen... wat bleek "we hebben uw verbinding niet kunnen verhuizen per (datum)". Waarom KUNNEN ze dat niet??? Hoe dan ook, het kon wel na 2 weken.
Goed, alles werkte (iets van 3-4 weken na de oorspronkelijke verhuisdatum).
Wat gebeurde nu inmiddels 3 weken terug? Telefonie viel weg (tuut-tuut-tuut). Ik een vraag gesteld via het webformulier (heb geen zin mobiel te bellen met ook nog eens 30 ct per minuut). "Binnen twee weken nemen we contact met u op". Pfff.... Na 10 dagen nog een mailtje er achter aan via het formulier, deze keer nogal pissig gesteld.
Na enkele dagen: reactie. "Omdat u naar een regio verhuisd bent met een ander netnummer, hebben wij uw nummer niet mee kunnennemen. Wij hebben daarom uw telefonieabonnement op het nieuwe adres op moeten zeggen. U kunt vanaf 28-07-2008 online een nieuwe telefonie aanvraag indienen, u krijgt dan een nieuw nummer toegewezen."
HOEZO kan dat niet? Het werkte eerst gewoon. En dan nog.... als ik vraag een lijn te verhuizen is het toch hun werk om te controleren of dat wel kan? En daarna gewoon stil laten vallen totdat de klant ZELF weer een nieuwe lijn aanvraagt? Het is echt ongelofelijk hoe lui en laks die figuren daar zijn. Toch maar aangevraagd via de website, meteen reactie gekregen. Ik hoop dat het deze keer lukt, maar ik vermoed het ergste.
Kortom: alles wat ze kunnen verknoeien zullen ze verknoeien als het enigszins kan. Ik heb de indruk dat er daar niemand werkt met enige kennis van zaken.... Je kunt dan weliswaar een budgetaanbieder zijn, maar wanprestatie is niet iets wat vergoed wordt door lage prijzen...
Ik ging verhuizen. Op zich was ik best tevreden over de verbinding, dus ik dacht... verhuizen daarvan lijkt me het simpelste. Verhuizing schriftelijk aangevraagd van internet en telefonie.
OK... bevestiging ontvangen, per (datum) zal uw INTERNETVERBINDING verhuisd zijn. Ze zeiden niets over telefonie (dat lijkt er sowieso maar wat bij te hangen, bijv. op de website is er geen apart gedeelte over vast bellen), maar goed...
Een paar dagen na de bewuste officiële verhuisdatum (5 weken na de aanvraag van de verhuizing)... geen verbinding. Natuurlijk het eindeloze bellen... wat bleek "we hebben uw verbinding niet kunnen verhuizen per (datum)". Waarom KUNNEN ze dat niet??? Hoe dan ook, het kon wel na 2 weken.
Goed, alles werkte (iets van 3-4 weken na de oorspronkelijke verhuisdatum).
Wat gebeurde nu inmiddels 3 weken terug? Telefonie viel weg (tuut-tuut-tuut). Ik een vraag gesteld via het webformulier (heb geen zin mobiel te bellen met ook nog eens 30 ct per minuut). "Binnen twee weken nemen we contact met u op". Pfff.... Na 10 dagen nog een mailtje er achter aan via het formulier, deze keer nogal pissig gesteld.
Na enkele dagen: reactie. "Omdat u naar een regio verhuisd bent met een ander netnummer, hebben wij uw nummer niet mee kunnennemen. Wij hebben daarom uw telefonieabonnement op het nieuwe adres op moeten zeggen. U kunt vanaf 28-07-2008 online een nieuwe telefonie aanvraag indienen, u krijgt dan een nieuw nummer toegewezen."
HOEZO kan dat niet? Het werkte eerst gewoon. En dan nog.... als ik vraag een lijn te verhuizen is het toch hun werk om te controleren of dat wel kan? En daarna gewoon stil laten vallen totdat de klant ZELF weer een nieuwe lijn aanvraagt? Het is echt ongelofelijk hoe lui en laks die figuren daar zijn. Toch maar aangevraagd via de website, meteen reactie gekregen. Ik hoop dat het deze keer lukt, maar ik vermoed het ergste.
Kortom: alles wat ze kunnen verknoeien zullen ze verknoeien als het enigszins kan. Ik heb de indruk dat er daar niemand werkt met enige kennis van zaken.... Je kunt dan weliswaar een budgetaanbieder zijn, maar wanprestatie is niet iets wat vergoed wordt door lage prijzen...
Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.
Die indruk krijg ik ook. De aanvraag waar ik boven over schreef is afgewezen omdat er meerdere aansluitingen op het adres zijn; in plaats van te vragen welke ze moeten hebben wijzen ze het gewoon af. En ik had dus geen enkele mogelijkheid (zowel via internet als telefonisch) om een gebouw + kamernummer op te geven...pinockio schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:39:
Telefonische navraag ging van sales naar administratie naar technische dienst à 30 cpm, en niemand had enig zinnig woord over mijn aanvraag.
[ Voor 9% gewijzigd door Elektronicanet op 30-07-2008 17:51 ]
Nederlander in België
Leuk probleem, waarvan ik benieuwd of ik de enige ben.
(volgens de Telfort klantenservice in ieder geval wel, die me niet kunnen helpen)
Ik kan vanaf mijn website (via PHP) geen e-mail versturen naar mijn @telfort.nl adres, maar wel naar allerlei andere providers. Vanaf m'n website webmail kan ik echter weer wel mail sturen naar m'n @telfort.nl adres.
Ik heb verschillende web applicaties gebruikt (php mailer, qmail, sendmail), maar allemaal tevergeefs.
De mails komen aan bij andere partijen, maar niet telfort.nl.
Geen foutmelding e-mails te bekennen of mails die in de spam box beland zijn. (noch webmail, noch Outlook)
Iemand enig idee?
(volgens de Telfort klantenservice in ieder geval wel, die me niet kunnen helpen)
Ik kan vanaf mijn website (via PHP) geen e-mail versturen naar mijn @telfort.nl adres, maar wel naar allerlei andere providers. Vanaf m'n website webmail kan ik echter weer wel mail sturen naar m'n @telfort.nl adres.
Ik heb verschillende web applicaties gebruikt (php mailer, qmail, sendmail), maar allemaal tevergeefs.
Geen foutmelding e-mails te bekennen of mails die in de spam box beland zijn. (noch webmail, noch Outlook)
Iemand enig idee?
Wat je noemt klinkt me bekend in de oren: het lijkt erop dat de communicatie met KPN (die over het koper gaat) zeer minimaal is. Het lijkt erop dat Telfort als budgetaanbieder en dochter van KPN helemaal onderaan staat als het gaat om bereidwilligheid van KPN om informatie te bieden over aansluitingen in een gebouw. En dat terwijl KPN wat dat betreft intern al een rommeltje is, en het heel vaak fout gaat als het gaat om een gebouw met meerdere aansluitingen / huurders. Zo ben ik ooit gebeld over een lijn die ik niet aangevraagd had. Ik zit in een gebouw met 50 huurders. Wat bleek: in hun systeem is een LOKATIE / adres gekoppeld aan een huurder/persoon. Ze bellen gewoon een nummer dat in hun systeem staat, zonder op (bedrijfs)naam te zoeken.Elektronicanet schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:50:
[...]
Die indruk krijg ik ook. De aanvraag waar ik boven over schreef is afgewezen omdat er meerdere aansluitingen op het adres zijn; in plaats van te vragen welke ze moeten hebben wijzen ze het gewoon af. En ik had dus geen enkele mogelijkheid (zowel via internet als telefonisch) om een gebouw + kamernummer op te geven...
Telefonische navraag ging van sales naar administratie naar technische dienst à 30 cpm, en niemand had enig zinnig woord over mijn aanvraag.
Je zou bij moeten houden hoeveel minuten je aan de lijn wordt gehouden, en dan terugvorderen.
Misschien toch eens bij je Hosting Provider navragen wat de dns-instellingen zijn van het domein telfort.nl. Verder: sta je toevallig op blacklists?STING schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:03:
Leuk probleem, waarvan ik benieuwd of ik de enige ben.
Iemand enig idee?
Probeer anders een de DNS servers van OpenDNS om te kijken als het daar wel snel is.PCTHAB88 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:28:
- pc rebooten
Anoniem: 5053
Nou ik had opzich wel reden om me op te winden.Dav0s schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:37:
[...]
Nog niet boos worden. Eerst even rustig de voorspelde opleverdatum afwachten. Als Telfort 7 juli zegt, kan je er vrij zeker van zijn dat ook pas op 7 juli dat signaal op de lijn staat. Staat het er 7 juli nog niet? Niet direct zelf dure monteurs gaan bellen. Je hebt in principe al internet in dat huis, dus zoveel haast heeft het nou ook weer niet. Bel met de helpdesk, en geef aan dat je een ISRA punt hebt waar je niet uitkomt (groot kastje, verschillende aders, geen idee waar het op aangesloten moet worden, etc.). Mogelijk kunnen ze vanaf hun kant meer zien, of het doorzetten naar de 2e lijn zodat ze het van daaruit kunnen oplossen
12 juli had ik nog steeds geen dsl signaal, dus toch maar de helpdesk gebeld.
"We weten nog niet precies wat het is, er wordt iig aan gewerkt. Dat duurt ongeveer 5 tot 10 werkdagen.
2 weken later had ik nog steeds geen DSL sigaal dus ik belde weer.
"Er is al een ticket aangemaakt, dit kan 10 tot 15 werkdagen duren."
WTF? Wat zullen ze zeggen als ik nog een keer bel?

Maar sinds vandaag heb ik eindelijk een DSL signaal, natuurlijk lukt het activeren nog niet omdat de gegevensvelden van de activatiepagina nog leeg zijn. Zucht..
Niet als je een ADSL1 centrale heb... Woon in Ter Apel.kaajee schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:42:
[...]
6? 8? En dat op 228 meter? Wat zegt de postcode-check op telfort.nl er over? Theoretisch moet je natuurlijk gewoon 20mbit kunnen halen....
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Klinkt ook bekend. Dat ze dus geen ticket aanmaken de eerste keer dat je belt, niets documenteren etc., en dat je denkt dat men er mee bezig is, kortom je zit te wachten, maar er gebeurt helemaal niets... Helaas heb ik die ervaring ook met (voorheen) Planet en HetNet; ik vraag me af of XS4All de enige fatsoenlijke aanbieder is van de gewone (KPN-)ADSL-verbindingen.Anoniem: 5053 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 23:30:
[...]
Nou ik had opzich wel reden om me op te winden.
12 juli had ik nog steeds geen dsl signaal, dus toch maar de helpdesk gebeld.
"We weten nog niet precies wat het is, er wordt iig aan gewerkt. Dat duurt ongeveer 5 tot 10 werkdagen.
2 weken later had ik nog steeds geen DSL sigaal dus ik belde weer.
"Er is al een ticket aangemaakt, dit kan 10 tot 15 werkdagen duren."
WTF? Wat zullen ze zeggen als ik nog een keer bel?![]()
Maar sinds vandaag heb ik eindelijk een DSL signaal, natuurlijk lukt het activeren nog niet omdat de gegevensvelden van de activatiepagina nog leeg zijn. Zucht..
Hier ontzettend veel ellende met Telfort.
Begin juni (4 weken van tevoren) een verhuizing doorgegeven, keurig een bevestiging gekregen.
Door de overstap van analoog naar isdn zou ik alleen een nieuw modem krijgen en
verder zou het goed komen.
Oke, paar weken gewacht, toen maar eens gebeld waarom het nieuwe modem niet kwam.
Geen idee waarom het zo lang duurt, maar we gaan het oplossen, binnen 10 werkdagen komt het modem.
Paar weken gewacht weer, weer gebeld.
Toen bleek dat de aanvraag "uitgevallen" was. Ik zou het verkeerde telefoonnummer hebben doorgegeven. (Ik heb helemaal geen telefoonnummer...) Het is kennelijk niet de moeite om mij van de uitval op de hoogte te stellen.
Probeer maar een nieuwe aanvraag, was het advies. Gedaan. Paar weken gewacht weer..
Weeeer gebeld, nog steeds geen verhuizing mogelijk. De reden is onbekend.
"Servicedesk"
Vele euro's aan belkosten armer, ga ik ze maar in gebreke stellen en vergoedingen eisen.
En op zoek naar een nieuwe provider.
Tip van de dag:
Als je van plan bent te verhuizen, geen Telfort nemen.
Begin juni (4 weken van tevoren) een verhuizing doorgegeven, keurig een bevestiging gekregen.
Door de overstap van analoog naar isdn zou ik alleen een nieuw modem krijgen en
verder zou het goed komen.
Oke, paar weken gewacht, toen maar eens gebeld waarom het nieuwe modem niet kwam.
Geen idee waarom het zo lang duurt, maar we gaan het oplossen, binnen 10 werkdagen komt het modem.
Paar weken gewacht weer, weer gebeld.
Toen bleek dat de aanvraag "uitgevallen" was. Ik zou het verkeerde telefoonnummer hebben doorgegeven. (Ik heb helemaal geen telefoonnummer...) Het is kennelijk niet de moeite om mij van de uitval op de hoogte te stellen.
Probeer maar een nieuwe aanvraag, was het advies. Gedaan. Paar weken gewacht weer..
Weeeer gebeld, nog steeds geen verhuizing mogelijk. De reden is onbekend.
"Servicedesk"
Vele euro's aan belkosten armer, ga ik ze maar in gebreke stellen en vergoedingen eisen.
En op zoek naar een nieuwe provider.
Tip van de dag:
Als je van plan bent te verhuizen, geen Telfort nemen.
Hoe meer je drinkt, hoe korter je leeft, hoe minder je drinkt
Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar het is de poging waard.
Na onze vakantie heb ik het modem (fritzbox fon 7170) weer aangezet en nu loop ik tegen problemen aan met VOIP. Wanneer ik een gesprek voer hoort die gene mij wel maar ik kan hem niet verstaan. Er is dus duidelijk wel een verbinding en ook zijn klaar blijkelijk de Telfort instelling ook correct. De instelling zijn niet aangepast na de vakantie.
In een van de overzicht menu's kan ik ook zien dat er voor uitgaande voice pakketten het G.711 protocol gebruikt wordt met bijbehorende data packets, voor inkomende is er geen protocol melding en komen er ook geen packets binnen.(dus ook een verklaring voor het eenrichtingsverkeer) Het overzicht menu toont dat voor de vakantie zowel in als uitgaang G.711 gebruikt werd en er in en uitgaande data packets waren.
rara, wat kan hier het probleem zijn.
Alle instellingen heb ik gecontroleerd aan de hand van het tabelletje op: http://klantenservice.int...tallatie/Vast-bellen.aspx
Na onze vakantie heb ik het modem (fritzbox fon 7170) weer aangezet en nu loop ik tegen problemen aan met VOIP. Wanneer ik een gesprek voer hoort die gene mij wel maar ik kan hem niet verstaan. Er is dus duidelijk wel een verbinding en ook zijn klaar blijkelijk de Telfort instelling ook correct. De instelling zijn niet aangepast na de vakantie.
In een van de overzicht menu's kan ik ook zien dat er voor uitgaande voice pakketten het G.711 protocol gebruikt wordt met bijbehorende data packets, voor inkomende is er geen protocol melding en komen er ook geen packets binnen.(dus ook een verklaring voor het eenrichtingsverkeer) Het overzicht menu toont dat voor de vakantie zowel in als uitgaang G.711 gebruikt werd en er in en uitgaande data packets waren.
rara, wat kan hier het probleem zijn.
Alle instellingen heb ik gecontroleerd aan de hand van het tabelletje op: http://klantenservice.int...tallatie/Vast-bellen.aspx
HT & NAS & Inventaris
Heb voor mn ouders sinds maart 2008 Telfort internet en bel. Nou je kunt beter zeggen ALLEEN internet. dat bellen werkte nooit lees ook andere reacties op dit topic en vorige edities. Ze hebben verbetering beloofd (zie ook mededelingen pagina). Maar tot voorkort werkte het maanden lang vaker niet dan wel. Constant landelijke storingen waardoor je onbereikbaar bent en je voor veel extra kosten met een mobiel moet blijven bellen/ gebeld worden. Helpdesk kan ook weinig en kost wel mooi even 0,30 ct/pmin en reken maar dat je dat wat mee gaat bellen!iCy schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:17:
Ik heb Tele2 Compleet naar alle tevredenheid sinds 1 jaar. Toen voor 29.95 p/mnd incl gratis vast avond (na 19.00) en weekend wel paar cent starttarief. Pakket is nu 29.95 zonder bel pakket wel scherpe prijzen. Incl hele week gratis vast-vast 40 euro p/mnd wel starttarief overigens maar werkt goed! Iets duurder maar wel goed! Goede helpdesk ook die voor lokaal tarief kunt bellen.
Compuserve en Alice hebben ook voor +/- 30 euro p/mnd internet/bel maar heb hier zelf geen ervaring mee. Daarvoor moet je andere topics maar even raadplegen.
Los van de problemen met het bellen, hebben er overigens nog maar weinig mensen problemen met het internet volgens mij.
bij jullie ook de snelheid gecapped ineens? Normaal download ik van nieuwsgroepen/FTP tegen 800 KB/sec, nu max 400.
Is er een storing oid?
Is er een storing oid?
Geen last van.
Overigens gaf de snelheidsmeter voor mijn postcode ook ineens 20mbit aan, terwijl ik nu maar 8mbit heb.
Toen ik bestelde stond ie wel op 8mbit, maar volgens adslcentrale.nl zou de centrale al op 15-7-2008 geupgraded moeten zijn..
Overigens gaf de snelheidsmeter voor mijn postcode ook ineens 20mbit aan, terwijl ik nu maar 8mbit heb.
Toen ik bestelde stond ie wel op 8mbit, maar volgens adslcentrale.nl zou de centrale al op 15-7-2008 geupgraded moeten zijn..
Sinds gisteren is m`n telfort adsl lijn werkende. 12443 kbps / 1031 kbps
Over de snelheid ben ik wel tevreden alleen heb ik een vreemd probleem.
Als ik een netwerkkabel in de zyxel 2602hw plug dan wordt m`n verbinding om de 10 seconden eraf gegooit.
Van alles geprobeerd maar de lijn bleef er maar uit klappen.
Voor de zekerheid wifi maar aangezet om zo m`n pc aan de modem te koppelen en het werkt perfect. Downloaden geen probleem en de lijn klapt er niet meer uit. Totdat ik de netwerkkabel weer in de modem stop en dan begint ie weer te klapperen. Erg vervelend! Wil namelijk m`n pc`s bekabeld hebben.
Nieuwe netwerkkabel / andere netwerkkaart geprobeerd zonder resultaat.
Iemand een zelfde ervaring?
Ben bang dat m`n modem retour kan
Als ik een netwerkkabel in de zyxel 2602hw plug dan wordt m`n verbinding om de 10 seconden eraf gegooit.
Voor de zekerheid wifi maar aangezet om zo m`n pc aan de modem te koppelen en het werkt perfect. Downloaden geen probleem en de lijn klapt er niet meer uit. Totdat ik de netwerkkabel weer in de modem stop en dan begint ie weer te klapperen. Erg vervelend! Wil namelijk m`n pc`s bekabeld hebben.
Ik heb sinds deze week een heel bijzondere storing.
In de loop van de ochtend verdwijnt de verbinding en blijft het DSL-lampje van het modem staan knipperen maar klokslag 24.00 uur krijgt hij weer line-sync en een paar seconden later heeft mijn router weer een IP-nummer.
De volgende dag speelt hetzelfde ritueel zich af.
Normaal heb ik er een Thompson modem aanhangen maar op verzoek van Telfort heb ik het Zyxel-modem er aan gehangen met hetzelfde resultaat.
Verder valt de snelheid wat tegen, hiervoor had ik Orange en daarvoor TweakDSL en trainde het modem in op een snelheid van zo'n 7,5 - 8 Mb. Bij Telfort kom ik niet hoger dan 5,5 Mb.
In de loop van de ochtend verdwijnt de verbinding en blijft het DSL-lampje van het modem staan knipperen maar klokslag 24.00 uur krijgt hij weer line-sync en een paar seconden later heeft mijn router weer een IP-nummer.
De volgende dag speelt hetzelfde ritueel zich af.
Normaal heb ik er een Thompson modem aanhangen maar op verzoek van Telfort heb ik het Zyxel-modem er aan gehangen met hetzelfde resultaat.
Verder valt de snelheid wat tegen, hiervoor had ik Orange en daarvoor TweakDSL en trainde het modem in op een snelheid van zo'n 7,5 - 8 Mb. Bij Telfort kom ik niet hoger dan 5,5 Mb.
Dit slaat alles, sinds ik een mail naar telfort heb gestuurd over hoe wij niet tevreden zijn over de kwaliteit van het telefonie gedeelte loopt hier ineens alles zonder problemen
en ook ineens op de telfort mededelingen site iets over verbetering van telefonie.. hmm vaag.. nu nog dat ADSL2 naar ADSL2+ regelen en dan ben ik blij
Ooooooo!! Dus heb jij hebt er eigenlijk voor gezorgd door die mail te sturen dat alles veel beter loopt!!Apocal1pse schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:13:
Dit slaat alles, sinds ik een mail naar telfort heb gestuurd over hoe wij niet tevreden zijn over de kwaliteit van het telefonie gedeelte loopt hier ineens alles zonder problemenen ook ineens op de telfort mededelingen site iets over verbetering van telefonie.. hmm vaag.. nu nog dat ADSL2 naar ADSL2+ regelen en dan ben ik blij
Dank, duizend maal dank, namens alle Telfort gebruikers.........
Als ik met telnet inlog op het modem om instellingen te veranderen, moet ik daarna het modem dan opnieuw opstarten of worden de instellingen direct toegepast? Ik krijg niet echt een duidelijke bevestiging of de instelling is aangepast.
De helpdesk medewerker adviseerde om de modem te verplaatsen naar het isra punt toe. Meteen mee aan de slag gegaan en het probleem is opgelost.Anoniem: 246015 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 02:48:
Sinds gisteren is m`n telfort adsl lijn werkende. 12443 kbps / 1031 kbps
De zyxel moet zo dicht mogelijk bij het isra punt staan. Met draytek/linksys/speedtouch nooit problemen met een 5m kabel gehad,
Mijn Zyxel modem staat al met al ook wel iets van 5 meter van het ISRA punt, geen probleem mee gehad eigenlijk. Stabiele verbinding op 18Mbit afgezien van de telefoon, maar daar hebben meer mensen problemen mee en hoop dat het is opgelost met de software updates van Telfort!Anoniem: 246015 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 16:27:
[...]
De helpdesk medewerker adviseerde om de modem te verplaatsen naar het isra punt toe. Meteen mee aan de slag gegaan en het probleem is opgelost.
De zyxel moet zo dicht mogelijk bij het isra punt staan. Met draytek/linksys/speedtouch nooit problemen met een 5m kabel gehad,
https://powershellisfun.com
Haha np @ your servicekaajee schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:54:
[...]
Ooooooo!! Dus heb jij hebt er eigenlijk voor gezorgd door die mail te sturen dat alles veel beter loopt!!
Dank, duizend maal dank, namens alle Telfort gebruikers.........![]()
Ik heb al 2 weken Telfort ADSL, maar er is nog steeds niets afgeschreven. Iemand die weet of dit altijd zo lang duurt?
Klopt. Zelfs na een mail met uitgebreide uitleg is de aansluiting wederom geweigerd. Want die informatie konden ze niet in het systeem zetten! En aangezien alles geautomatiseerd is en het teveelt tijd (=geld) kost om fysiek iemand bij KPN de aanvraag te laten regelen weigeren ze ons maar gewoon.pinockio schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 18:12:
Wat je noemt klinkt me bekend in de oren: het lijkt erop dat de communicatie met KPN (die over het koper gaat) zeer minimaal is. Het lijkt erop dat Telfort als budgetaanbieder en dochter van KPN helemaal onderaan staat als het gaat om bereidwilligheid van KPN om informatie te bieden over aansluitingen in een gebouw. En dat terwijl KPN wat dat betreft intern al een rommeltje is, en het heel vaak fout gaat als het gaat om een gebouw met meerdere aansluitingen / huurders. Zo ben ik ooit gebeld over een lijn die ik niet aangevraagd had. Ik zit in een gebouw met 50 huurders. Wat bleek: in hun systeem is een LOKATIE / adres gekoppeld aan een huurder/persoon. Ze bellen gewoon een nummer dat in hun systeem staat, zonder op (bedrijfs)naam te zoeken.
Je zou bij moeten houden hoeveel minuten je aan de lijn wordt gehouden, en dan terugvorderen.
Noodgedwongen gaan we nu naar HetNet. Dat is per maand opzegbaar, misschien lukt het na 1 maand al de (gratis) aansluiting te verhuizen naar Telfort
Als dit blijkt te werken, is dat voor heel veel huurders/bedrijven een prima oplossing om alsnog Telfort aan te vragen. 19,95 incl BTW per maand voor 20 Mbit zonder KPN lijnkosten is een geweldige deal.
[ Voor 6% gewijzigd door Elektronicanet op 01-08-2008 18:12 ]
Nederlander in België
Jij hebt zo te lezen de rest van deze topics niet gelezen of wel...
alhoewel adsl wel redelijk is alleen bellen niet
alhoewel adsl wel redelijk is alleen bellen niet
Ik weet niet waar je op doelt
Maar het gaat in ieder geval alleen over ADSL, geen voip. Die hebben we namelijk elders al
Nederlander in België
Bedoelde zoiets in de zin van "bezint eer ge begint" i.v.m. telfort. Er zijn zo veel slechte posts hier op dit forum dat iemand die deze topics gelezen heeft er niet meer zo snel aan begint. (of dat terecht is of niet moet je zelf maar beslissen, overigens werkt internet bij mij wel stabiel). Niet meer, niet minder.
Vind overigens je "HetNet workaround" wel creatief haha ;p. Ik hoop voor je dat het werkt.
Vind overigens je "HetNet workaround" wel creatief haha ;p. Ik hoop voor je dat het werkt.
Die voor 99,9% over VOIP gaan, de klachten over ADSL zijn alweer máánden minimaal.Apocal1pse schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 23:37:
Bedoelde zoiets in de zin van "bezint eer ge begint" i.v.m. telfort. Er zijn zo veel slechte posts hier op dit forum dat iemand die deze topics gelezen heeft er niet meer zo snel aan begint.
Ben ondertussen een blog gaan bijhouden over mijn overstap naar Telfort, en de eerste paar weken van Telfort.
Voor de geintresseerden:
http://www.xaeronl.net/telfort/
Voor de geintresseerden:
http://www.xaeronl.net/telfort/
Zijn er meer mensen waarbij de gehele Telfort lijn niet meer werkt? Krijgt wel linesync, had ook nog een IP in t modem, maar na de eerste hop, (zyxel modem) is het helemaal dood.
Belde net mn telfortnummer vanaf mobiel, gaat 1x over en krijg voicemail, maar telefoon rinkelt wel...
Lijkt erop dat er een router bij Telfort overleden is of dergelijke?
Modem gereset, en krijg helemaal geen IP meer terug.
Belde net mn telfortnummer vanaf mobiel, gaat 1x over en krijg voicemail, maar telefoon rinkelt wel...
Lijkt erop dat er een router bij Telfort overleden is of dergelijke?
Modem gereset, en krijg helemaal geen IP meer terug.
Hier (omgeving Zaltbommel) werkt het wel. Weer eigenlijk, zie boven... Online een nieuw nummer aangevraagd (maandag of dinsdag geloof ik), vandaag brief met de SIP-gegevens, invoeren, werkt!
Dat scheelt dan weer. Nu maar hopen dat het blijft werken. En dat had je vroeger met de bakelieten telefoon over koper, zonder IP, nooit
Dat scheelt dan weer. Nu maar hopen dat het blijft werken. En dat had je vroeger met de bakelieten telefoon over koper, zonder IP, nooit
Dit topic is gesloten.
Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.
Melding van 'het werkt hier