Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.833 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246881

ranzige pad schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:41:
Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar het is de poging waard.

Na onze vakantie heb ik het modem (fritzbox fon 7170) weer aangezet en nu loop ik tegen problemen aan met VOIP. Wanneer ik een gesprek voer hoort die gene mij wel maar ik kan hem niet verstaan. Er is dus duidelijk wel een verbinding en ook zijn klaar blijkelijk de Telfort instelling ook correct. De instelling zijn niet aangepast na de vakantie.

In een van de overzicht menu's kan ik ook zien dat er voor uitgaande voice pakketten het G.711 protocol gebruikt wordt met bijbehorende data packets, voor inkomende is er geen protocol melding en komen er ook geen packets binnen.(dus ook een verklaring voor het eenrichtingsverkeer) Het overzicht menu toont dat voor de vakantie zowel in als uitgaang G.711 gebruikt werd en er in en uitgaande data packets waren.

rara, wat kan hier het probleem zijn.

Alle instellingen heb ik gecontroleerd aan de hand van het tabelletje op: http://klantenservice.int...tallatie/Vast-bellen.aspx
Hier hetzelfde probleem echter met een leadtek ATA die altijd goed heeft gewerkt met Telfort.
Vandaag terug van vakantie en geen geluid dus van de andere kant van de lijn.
Ik vermoed dat eea te maken heeft met de storing van 21/7 (zie telfort website).
Daar wordt vermeld dat de storing is opgelost dmv nieuwe software op de servers.
Kennelijk is hier iets veranderd waardoor sommige modems dit probleem krijgen.
Iemand een idee vwb andere instellingen?

EDIT:
Probleem opgelost door gebruik te maken van STUN server (in mijn geval stun.xten.com).
Nu is er weer tweerichting audio.
Voorheen hoefde ik geen gebruik te maken van STUN. Nu dus wel voor inkomend audio mogelijk te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 246881 op 03-08-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

nautaonline schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:45:
Zijn er meer mensen waarbij de gehele Telfort lijn niet meer werkt? Krijgt wel linesync, had ook nog een IP in t modem, maar na de eerste hop, (zyxel modem) is het helemaal dood.

Belde net mn telfortnummer vanaf mobiel, gaat 1x over en krijg voicemail, maar telefoon rinkelt wel...

Lijkt erop dat er een router bij Telfort overleden is of dergelijke?

Modem gereset, en krijg helemaal geen IP meer terug.
Hoi, heb hier hetzelfde probleem sinds donderdagavond een jojo-verbinding is soms snel met 13-15 mbit en dan traint het modem weer lager in soms zelfs maar op 8 mbit en is de verbinding zeer traag. Vanmorgen had ik een tijdje zelfs helemaal geen internet en ook geen telefoon meer. Heb modem een tijdje uitgezet en toen weer aan maar het probleem blijft. Ik zit trouwens in Spijkenisse. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
nautaonline schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 15:45:
Zijn er meer mensen waarbij de gehele Telfort lijn niet meer werkt? Krijgt wel linesync, had ook nog een IP in t modem, maar na de eerste hop, (zyxel modem) is het helemaal dood.

Belde net mn telfortnummer vanaf mobiel, gaat 1x over en krijg voicemail, maar telefoon rinkelt wel...

Lijkt erop dat er een router bij Telfort overleden is of dergelijke?

Modem gereset, en krijg helemaal geen IP meer terug.
Ja hier in Medemblik ook geen internet meer vanaf een uur of half vier.
Het DSL-lampje op het modem is groen, dus lijkt er wel linesync te zijn maar het Internetlampje is rood geworden (was eerst groen).

Uiteraard het modem een paar keer gereset maar komt steeds weer rood op.
Telfort gebeld en die zei dat het een landelijk ADSL probleem was bij KPN...
Zit dit nu op de PC van m'n moeder te typen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tranquility op 02-08-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:24
Ik reset ook het modem eens in de zoveel tijd, maar ook ik heb inderdaad een rood internetlampje..

Dit gaat overigens om Marum.

Telfort KS zei ook dat het om een probleem ging met meerdere mensen, dus waarschijnlijk nu een grote storing bij KPN oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269316

[Telfort gebeld en die zei dat het een landelijk ADSL probleem was bij KPN...
Dat excuus gebruiken ze wel vaker. En ja, natuurlijk kunnen ze KPN de schuld afschuiven, want Telfort gaat over de KPN lijnen. Lekker makkelijk om je eigen moederbedrijf de schuld te geven. Dus eigenlijk kan dit hele topic wel dicht, want het is nooit de schuld van Telfort.
Zo, is dat ook weer opgehelderd }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 269316 op 02-08-2008 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Ik ben net over naar Telfort en wil graag mijn wireless router/AP gebruiken.

Na wat zoeken hier heb ik daar wat tips over gevonden. Volgensmij heb ik alles goedgezet en internetten opzich werkt, alleen port forwards niet.

De setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Apparatuur:
- ZyXEL P-2602R-D1A (simpelste router met maar 1 poort)
- WRT54GL v1.1 met DD-WRT v24

* ZyXEL WAN: Krijgt gegevens van Telfort
* ZyXEL LAN:
      Vast IP 192.168.0.1
      NAT ingeschakeld (SUA Only)
      DHCP uit, laat ik doen door mijn WRT54GL
      Default server/DMZ: 192.168.0.2
      Firewall uit
      Content filter uit

* WRT54GL:
      Ingesteld als access point, niet als router
      Vast IP 192.168.0.2
      Gateway: 192.168.0.1
      DHCP ingeschakeld
            Er worden adressen in de 192.168.0.[10-20] range uitgegeven
      Er staan verschillende port forwards ingesteld

* Clients:
      Deze ontvangen allemaal het juiste IP en de goede DNS.
      Gewoon surfen werkt zonder problemen, maar geforwarde porten komen niet binnen.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Vreemd genoeg krijgen de clients als gateway IP 192.168.0.2, zou dit niet 192.168.0.1 moeten zijn? Laatstgenoemde IP heb ik wel netjes ingesteld in DD-WRT als gateway IP. Maar, dit zou volgensmij geen verklaring kunnen zijn voor het niet werken van port forwards.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248336

ff een update van mij Telfort lijn..

Hier in haarlem nog never noot trouble gehad en rete stabiel!

System Uptime: 578:39:05

Dus prima product in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:15
Anoniem: 248336 schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:27:

Met Telefonie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Booster schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 20:52:
Ik ben net over naar Telfort en wil graag mijn wireless router/AP gebruiken.

Na wat zoeken hier heb ik daar wat tips over gevonden. Volgensmij heb ik alles goedgezet en internetten opzich werkt, alleen port forwards niet.

De setup:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Apparatuur:
- ZyXEL P-2602R-D1A (simpelste router met maar 1 poort)
- WRT54GL v1.1 met DD-WRT v24

* ZyXEL WAN: Krijgt gegevens van Telfort
* ZyXEL LAN:
      Vast IP 192.168.0.1
      NAT ingeschakeld (SUA Only)
      DHCP uit, laat ik doen door mijn WRT54GL
      Default server/DMZ: 192.168.0.2
      Firewall uit
      Content filter uit

* WRT54GL:
      Ingesteld als access point, niet als router
      Vast IP 192.168.0.2
      Gateway: 192.168.0.1
      DHCP ingeschakeld
            Er worden adressen in de 192.168.0.[10-20] range uitgegeven
      Er staan verschillende port forwards ingesteld

* Clients:
      Deze ontvangen allemaal het juiste IP en de goede DNS.
      Gewoon surfen werkt zonder problemen, maar geforwarde porten komen niet binnen.

Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?

Vreemd genoeg krijgen de clients als gateway IP 192.168.0.2, zou dit niet 192.168.0.1 moeten zijn? Laatstgenoemde IP heb ik wel netjes ingesteld in DD-WRT als gateway IP. Maar, dit zou volgensmij geen verklaring kunnen zijn voor het niet werken van port forwards.
Dit soort dingen heb ik wel vaker meegemaakt met Zyxel modems. Probeer eens de betreffende poorten ook specifiek door te routeren naar de Linksys.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 23:50

ETA

Sinds gister/vandaag kan ik niet meer met mijn niet tiscali(nu telfort) email adressen email versturen.
Krijg een mooie melding van 'we dont relay for you'.
Hebben anderen hier ook last van ?

Als tegenstrijdigheid staat er op de telfort klantenservice, bij probleem met email versturen indien gebruik gemaakt wordt van een andere inbelverbinding:
U kunt dit probleem oplossen door in plaats van de uitgaande e-mailserver (SMTP) van Telfort de uitgaande e-mailserver (SMTP) in te vullen van de provider waarmee u verbonden bent.

Dus als ik op een ander netwerk zit, dan zou die provider WEL toestemming moeten verlenen om ook tiscali klanten hun email te laten versturen.
Terwijl tiscali/telfort het dus niet toestaat, om zijn eigen klanten email te laten versturen...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
JazzySOB schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 18:29:
[...]

Ja hier in Medemblik ook geen internet meer vanaf een uur of half vier.
Het DSL-lampje op het modem is groen, dus lijkt er wel linesync te zijn maar het Internetlampje is rood geworden (was eerst groen).

Uiteraard het modem een paar keer gereset maar komt steeds weer rood op.
Telfort gebeld en die zei dat het een landelijk ADSL probleem was bij KPN...
Zit dit nu op de PC van m'n moeder te typen.
Had je ook een IP van Tiscali toegewezen? x.x.x.x.ip.tiscali.nl als hostname? Ik namelijk wel.

Ander hier in het dorp met Telfort Internet en Bellen kan namelijk gewoon internetten en bellen..

EDIT:

22:51 Verbinding met Internet is terug :)

[ Voor 3% gewijzigd door nautaonline op 02-08-2008 22:51 . Reden: Connectie terug! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

pinockio schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 21:55:
Dit soort dingen heb ik wel vaker meegemaakt met Zyxel modems. Probeer eens de betreffende poorten ook specifiek door te routeren naar de Linksys.
Dat lijkt niet te helpen. Als ik ze direct doorroute van de ZyXEL naar een van de clients werkt het wel, maar dat is niet wenselijk.

Maar ik vermoed dat het port forwarding verhaal niet werkt omdat het ding niet meer ingesteld is als router maar als access point.

Dus straks maar eens proberen als router en zien of dat wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Je moet DHCP en portforwarding laten regelen door de Zyxel, en dan de WRT alleen maar als dom accesspoint laten fungeren. Kabeltje van de Zyxel naar de WRT in de LAN poort, ipv in de WAN poort en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Dat kan wel, maar ik vind het niet wenselijk ;)

Maarja, voorlopig zal het even niet anders kunnen. Ik laat de port forwarding nu door de ZyXEL doen en de DHCP door de WRT54GL. Gaat prima zolang de ZyXEL niet ook adresjes uit wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Booster, ik heb ook het standaard modem van telfort en een wrt54gl
Dit zijn mijn instellingen:

modem ip; 192.168.2.254
router wan ip; 192.168.2.2
router lan ip; 192.168.1.1
router dhcp; 192.168.1.[100-149]

De dhcp van je router moet dus niet in hetzelfde subnet zitten als je modem.

Ook kan je dan het wan ip van je router als Default Server invullen bij Port forwarding in de zyxel, dan hoef je alleen de forward nog maar in te stellen in je router.

(het modem trouwens wel aansluiten op de wan poort van je router)

[ Voor 211% gewijzigd door hgp op 03-08-2008 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269316

Je hebt helemaal gelijk... wat ADSL betreft. Het is de telefonie die Telfort niet onder controle krijgt en mijn waardering naar beneden haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Booster schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:52:
Dat kan wel, maar ik vind het niet wenselijk ;)

Maarja, voorlopig zal het even niet anders kunnen. Ik laat de port forwarding nu door de ZyXEL doen en de DHCP door de WRT54GL. Gaat prima zolang de ZyXEL niet ook adresjes uit wil delen.
Dat kan inderdaad ook nog, maar om het makkelijker beheerbaar te maken had ikzelf de zyxel ook dhcp late doen. Maakt opzich niet zoveel uit.

Anders zit je zeker met een dubbele nat, en zal je je range aan de LAN kant van de WRT54G of aan de zyxel moeten aanpassen, zodat ze niet beide dezelfde range uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Ik wil graag weten hoe het zit als ik van de vaste kosten van mijn KPN abonnement voor vsat bellen af wil.
Zeg ik die eerst op en stap ik dan over op Telfort internet met bellen (ben nog geen klant)?
Of kan/moet ik gewoon mij aanmelden bij Telfort en daarná KPN vast opzeggen?

Edit: @ Wortelstok: Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door FrankNLD op 03-08-2008 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Frank76NL schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 07:25:
Ik wil graag weten hoe het zit als ik van de vaste kosten van mijn KPN abonnement voor vsat bellen af wil.
Zeg ik die eerst op en stap ik dan over op Telfort internet met bellen (ben nog geen klant)?
Of kan/moet ik gewoon mij aanmelden bij Telfort en daarná KPN vast opzeggen?
Nooit KPN van tevoren opzeggen. Als je nummer door Telfort (of Budgetphone of ....) wordt overgenomen wordt KPN daarmee vanzelf opgezegd.
Als je je telefoonnummer helemaal wilt opheffen moet je het doen na de activatie van Telfort internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

Dat denk je wacht maar af jou tijd komt nog wel het is werkelijk bagger dat Telfort maar ja welke provider niet hier in NL en het maakt niet uit hoeveel je betaald ze hebben allemaal capaciteitsproblemen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:50
Ik heb de laatste tijd last van dat ik, in de eerste 5/10 min nadat mijn pc is opgestart, geen internet heb.
Nu zag ik dat de Zyxel een CPU usage heeft van 87%. Dit lijkt me erg hoog? Moet ik hem eens restarten? Kan dit software matig of moet ik de modem een keer van de stroom halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb Telfort internet sinds afgelopen vrijdag 1 aug. +/- 12:00 uur. Overstap van Orange (Online).
Overstap goed gegaan, enige probleem was mijn huisnummer toevoeging. Die moet exact kloppen anders no go.
Laatste BBned speedtest 2,7 MB/sec, dus ben ik niet ontevreden. VOIP werkt nog niet, aanmelding werkt niet, zal komende week wel goed komen. Het lijkt dat VOIP nog niet al te best werkt, maar zal dat deze week strak in de gaten houden.
Wel prettig dat de Zyxel NAT-loopback heeft, geen proxy nodig. Wat een gemak. Alle poorten op de Zyxel open.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/ZYX_1.jpg

offtopic:
de "LifBox" mis ik voor geen meter.

[ Voor 21% gewijzigd door OgWok op 03-08-2008 13:21 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Snelheid gaat lekker vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/BB_speed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

ik zou eens iets anders gebruiken om je snelheid te meten want hier kan weinig van kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
darkadon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:
[...]

Je kunt dit in je control panal op de telfort site wijzigen. Stel je kunt dit niet bel even de helpdesk die zullen nummer herkenning dan even voor je aanzetten. Pas als mensen 100%(adminstratief) over zijn kunnen ze deze zaken aanpassen in het control panel :)
Welke optie zou dat dan moeten zijn? :?
Als 'nummerweergave' aanstaat kan degene naar wie u belt uw telefoonnummer op het display zien, wanneer het toestel van de ontvanger dit ondersteunt.
Ik zie wel dat mijn uitgaande nummerherkenning aanstaat, maar over binnenkomende nummerherkenning kan ik niets vinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Heel bijzonder, aangezien ADSL2+ maximaal 24mbit haalt afaik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:34

knakworst

Get more sats!

Ik heb mijn ouders van speedlinq 2 mbit naar telfort laten migreren. Ze wonen 300m van de centrale, modem traint op 20 mbit in. Alleen met http krijg ik toch maar zo'n 2 mbit. Via de FTP van tiscali gaat het wel met >2 MB per seconde. Iemand een idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hangt van de aanbieder van de http af waarschijnlijk. Probeer eens anderen, bijvoorbeeld de bestanden op http://ftp.snt.utwente.nl/pub/test/ ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

bouvrie

Interior demolisher

Ik heb nog steeds geregeld problemen met mijn Telfort aansluiting. Zojuist weer een freeze gehad: modem CPU loopt op tot 100%, en er is geen netwerkverkeer meer mogelijk. Pingen/inloggen naar de modem is ook niet toegankelijk. Dit duurde enkele minuten, waarna de CPU blijkbaar weer afnam.

De systeem uptime was nog steeds 30+ uur toen ik weer kon inloggen, dus de modem heeft zich niet tussentijds gereset. De logs doorkijken gaf geen enkel inzicht in wat er aan de hand was, en sys cpu display (Telnet) gaf inderdaad enkele 0-ticks. Het tonen van de CPU-belasting zegt me werkelijk niets (velden sec, tics, util?) en helpt me op het eerste gezicht geen steek verder. Heeft iemand een idee hoe ik dit soort informatie kan interpreteren?

Ik heb meerdere clients op het netwerk hangen, het zou al mooi kunnen zijn als ik het euvel weet te isoleren tot een specifieke client die de problemen veroorzaakt. (Dit is echter in het geval ik een 'boze' client op m'n netwerk heb hangen, ik doe geen buitensporige dingen met de connectie, voor zover ik weet). Alternatief is natuurlijk een ander probleem met m'n modem, hierin wil ik hoe dan ook inzicht. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bouvrie op 04-08-2008 18:42 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 18:17

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

wanneer gaat Telfort eigenlijk eens zn abbonees korting geven op het NIET werken van de telefonie :x

stomme boeren bij telfort, verschrikkelijke provider (niet kwa snelheid of verbinding, maar kwa helpdesk).
bouvrie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:40:
Ik heb nog steeds geregeld problemen met mijn Telfort aansluiting. Zojuist weer een freeze gehad: modem CPU loopt op tot 100%, en er is geen netwerkverkeer meer mogelijk. Pingen/inloggen naar de modem is ook niet toegankelijk. Dit duurde enkele minuten, waarna de CPU blijkbaar weer afnam.

De systeem uptime was nog steeds 30+ uur toen ik weer kon inloggen, dus de modem heeft zich niet tussentijds gereset. De logs doorkijken gaf geen enkel inzicht in wat er aan de hand was, en sys cpu display (Telnet) gaf inderdaad enkele 0-ticks. Het tonen van de CPU-belasting zegt me werkelijk niets (velden sec, tics, util?) en helpt me op het eerste gezicht geen steek verder. Heeft iemand een idee hoe ik dit soort informatie kan interpreteren?

Ik heb meerdere clients op het netwerk hangen, het zou al mooi kunnen zijn als ik het euvel weet te isoleren tot een specifieke client die de problemen veroorzaakt. (Dit is echter in het geval ik een 'boze' client op m'n netwerk heb hangen, ik doe geen buitensporige dingen met de connectie, voor zover ik weet). Alternatief is natuurlijk een ander probleem met m'n modem, hierin wil ik hoe dan ook inzicht. ;)
ik heb er echt geen last van,

heb je niet toevallig een torrent lopen die het modem voltrekt met connecties ?

[ Voor 77% gewijzigd door CrankyGamerOG op 04-08-2008 19:18 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die hier last van heeft:

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SIP_fail.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

bouvrie

Interior demolisher

CrankyGamerOG schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:16:
[...]

ik heb er echt geen last van,

heb je niet toevallig een torrent lopen die het modem voltrekt met connecties ?
Op dat moment runde 1 client 2 file uploads via http (Rapidshare & MegaUpload), een andere client had uTorrent draaiende met 2 actieve torrents. In uTorrent staat echter een maximum van 50 connecties ingesteld (per-torrent én global), en 8 max half-open TCP connections. Verder stonden qua netwerkprogrammatuur eigenlijk alleen IRC aan (3 connecties) en waarschijnlijk 2x MSN Messenger.

Het lijkt me sterk dat dit aantal connecties een grote impact kan hebben op de stabiliteit van de modem? Ik heb een 20MBit account bij Telfort, Internetten+bellen.

Overigens heb ik om mijn VOIP problemen op te lossen, in de Bandwidth MGMT van de modem al het verkeer de prioriteit 'low' gegeven, en VOIP de prioriteit 'high'. Er werd echter niet gebeld tijdens de freeze, dus volgens mij kan dit het ook niet zijn.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 09:51
OgWok schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:
Nee, hier in Beuningen ligt het er ook uit. En zoals gewoonlijk meldt de site "Geen problemen". Zwaar irritant. En volgens Telfort's problemen-wizard zou je dan je modem moeten resetten naar factory-defaults en opnieuw moeten configgen. Dat lijkt me weinig op te lossen en de enige remedie zal wel afwachten zijn.....

Ik had beter gewoon een normale vaste lijn kunnen nemen volgens mij. :X

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-04 23:24
Ahem...
:? Mijn modem is defect! Wat nu?
U kunt uitsluiten dat de modem het probleem is door een andere modem op dezelfde aansluiting te gebruiken. De kans dat twee dezelfde modems tegelijkertijd defect zijn is te verwaarlozen. Indien ook de tweede modem het niet doet, licht ligt het niet aan de modem. U kunt het beste contact opnemen met uw provider. Zij kunnen contact opnemen met de Telco om na te gaan wat er verkeerd is gegaan bij het aansluiten.
:+

Anyway, zit ook aan een Telfort abootje te denken.
Zit zo'n 1100 meter van een aansluitpunt vandaan zie ik in de postcode check en 20 euro voor 20mb lijkt mij niet verkeerd.
Is het standaard modem overigens ook geschikt voor Wifi internet naar mijn laptop?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik heb een heel gek probleem.
Ik ben pas verhuisd en heb op mijn nieuwe adres Telfort.
Geen probleem: alles werkt.

Alleen blijkt nu ik er woon dat na een x-aantal uur (ik denk iets van 4 uur) dat mijn ipadres verdwijnt.
Ik krijg dat een 169.x.x.x ipadres.
Ik moet dan mijn pc herstarten en daarna is het weer goed.
Maar ja.. dat is een klein beetje irritant...

Het lijkt erop dat in het multi-pc modem ingesteld staat dat het ipadres maar voor een paar uur verstrekt wordt. Ik kan alleen totaal niet vinden waar dat zit.
En dan nog vind ik het gek dat ik na het verliezen van het ipadres geen nieuw adres krijg.

Mijn pc heeft altijd normaal gewerkt. Totaal geen problemen gehad.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-04 14:07
Quacka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:25:
Ik heb een heel gek probleem.
Ik ben pas verhuisd en heb op mijn nieuwe adres Telfort.
Geen probleem: alles werkt.

Alleen blijkt nu ik er woon dat na een x-aantal uur (ik denk iets van 4 uur) dat mijn ipadres verdwijnt.
Ik krijg dat een 169.x.x.x ipadres.
Ik moet dan mijn pc herstarten en daarna is het weer goed.
Maar ja.. dat is een klein beetje irritant...

Het lijkt erop dat in het multi-pc modem ingesteld staat dat het ipadres maar voor een paar uur verstrekt wordt. Ik kan alleen totaal niet vinden waar dat zit.
En dan nog vind ik het gek dat ik na het verliezen van het ipadres geen nieuw adres krijg.

Mijn pc heeft altijd normaal gewerkt. Totaal geen problemen gehad.
waarschijnlijk je firewall ;) of anders vast instellen en eens zien of dit wel blijft werken. Indien ook niet dan maar wireshark downloaden en eens zien wat er allemaal gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wat houdt dit in?:

NAT Setup

Active Network Address Translation(NAT)
SUA Only (keuze 1: staat aangevinkt)
Full Feature (keuze 2: staat dus niet aangevinkt)

Max NAT/Firewall Session Per User : 2048

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 16:00

BHQ

Cobb schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:55:
Is het standaard modem overigens ook geschikt voor Wifi internet naar mijn laptop?
Nee, dan moet je wel het duurdere modem nemen (70 extra afaik).
Quacka schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 22:44:
Max NAT/Firewall Session Per User : 2048
Maximaal 2048 'verbindingen' tegelijkertijd als het ware dus. Als je bijv. een serverlijst aan het retrieven bent in een game of als je aan het torrenten bent kunnen die verbindingen behoorlijk veel worden (ze blijven een tijdje in je table hangen bij torrents vaak).

[ Voor 9% gewijzigd door BHQ op 04-08-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Geen storingen met Telefonie hier, werkt prima. Modem geeft ook netjes aan:

On Register 05*4*******@tel.telefoniedienst.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Uitleg van verschil tussen SUA en full feature ben ik ook wel benieuwd naar. Heb al in de manual gezocht en op google e.d., maar heb niet echt de concrete verschillen goed kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

De telefoon doet het bij mij half, kan zelf wel bellen maar als mensen mij bellen gaat hij eindeloos over terwijl ik hem niet hoor overgaan?!?! Vreselijke telefoondienst, modem uit/aan niets en hij registreert zich wel gewoon maar gebeld worden doet het dus nog steeds niet :(

Hopelijk helpt mijn nieuwe modem die ik heb besteld bij Telfort, had mijn oude Zyxel 2602HW-61c modem van TweakDSL in gebruik, en neem nu de wireless standaardmodem van Telfort...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30
bouvrie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:40:

Wireless in gebruik op dat moment? En wat als je geen verkeer genereert via WiFi op dat moment?

Als het alleen ongebruikt aan staat zet het dan eens uit of op een ander kanaal :)
woekele schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:33:
Uitleg van verschil tussen SUA en full feature ben ik ook wel benieuwd naar. Heb al in de manual gezocht en op google e.d., maar heb niet echt de concrete verschillen goed kunnen vinden.
SUA is met 1 enkel WAN IP adres op je verbinding, Full-Feature zou met meerdere kunnen omgaan. Stel een zakelijke ISP geeft je een subnet van 8 adressen (/29) en die werken op een RFC1483Routed interface bijvoorbeeld.

Een mogelijkheid van de ZyXEL die je niet zal gebruiken dus ;)
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:16:
De telefoon doet het bij mij half, kan zelf wel bellen maar als mensen mij bellen gaat hij eindeloos over terwijl ik hem niet hoor overgaan?!?! Vreselijke telefoondienst, modem uit/aan niets en hij registreert zich wel gewoon maar gebeld worden doet het dus nog steeds niet :(

Hopelijk helpt mijn nieuwe modem die ik heb besteld bij Telfort, had mijn oude Zyxel 2602HW-61c modem van TweakDSL in gebruik, en neem nu de wireless standaardmodem van Telfort...
Als die ZyXEL 2602HW-61C andere software draait dan MS.x serie van Tiscali/Telfort kan hij heel anders werken/reageren dan die met de Tiscali/Telfort software uitgeruste versies. Kan 't zijn dat er AJE firmware in zit?

Misschien staat er in de instellingen ook standaard iets compleet anders dan bij Tiscali/Telfort geleverde modems en kan je daarom niet bellen, dan zou je het nog kunnen oplossen. Anders wachten tot je een juist/zeker modem hebt waar je vanuit kan gaan :)

Een zelfde modem/hardware met andere software kan dus heel anders zijn en zeker niet hetzelfde om vanuit te gaan...

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 05-08-2008 08:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 08:31:
[...]

Als die ZyXEL 2602HW-61C andere software draait dan MS.x serie van Tiscali/Telfort kan hij heel anders werken/reageren dan die met de Tiscali/Telfort software uitgeruste versies. Kan 't zijn dat er AJE firmware in zit?

Misschien staat er in de instellingen ook standaard iets compleet anders dan bij Tiscali/Telfort geleverde modems en kan je daarom niet bellen, dan zou je het nog kunnen oplossen. Anders wachten tot je een juist/zeker modem hebt waar je vanuit kan gaan :)

Een zelfde modem/hardware met andere software kan dus heel anders zijn en zeker niet hetzelfde om vanuit te gaan...
Het is dus het modem wat ik met mijn TweakDSL verbinding ook heb gebruikt (Met een BBNED firmware, geen Tiscali firmware omdat ik hem daar niet mee kan flashen), de instellingen van Tiscali/Telfort heb ik erin gezet en het heeft ook gewoon gewerkt. Maar gisteren klaagde mijn vriendin (weer) over de telefoon, ik bellen naar het nummer en hij ging wel over maar ze hoorde hem niet overgaan.

Wordt er gewoon een beetje flauw van, het werkt weken goed en ineens kun je niet meer gebeld worden en dan moet je weer Register doen in het modem om het goed te krijgen. (Wat nu dus niet eens helpt, modem uit/aan ook niet helaas) Weet zelfs binnen een paar seconden de storingspagina te vinden op de Telfort pagina zonder hem te bookmarken, kan niet gezond zijn ;)

Maar goed, hopelijk is het Telfort wireless modem met Tiscali/Telfort software erin de oplossing voor mijn probleem. Heb vaak telefoonproblemen terwijl er geen storing op de Telfort pagina staat of hier mensen zijn die er ook last van hebben.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Cobb schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:55:
Anyway, zit ook aan een Telfort abootje te denken.
Zit zo'n 1100 meter van een aansluitpunt vandaan zie ik in de postcode check en 20 euro voor 20mb lijkt mij niet verkeerd.
Hou er rekening mee dat de helpdesk/service niet best is/zijn.

Gisteren helpdesk gebeld over VOIP. Eerste keer: wachtijd meer dan kwartier. Tweede keer: bandje meldt dat het zo druk is dat je beter een andere dag kan bellen.....
En kan ik nu bellen...... nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 09:51
Vorlon schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:36:
[...]

Nee, hier in Beuningen ligt het er ook uit. En zoals gewoonlijk meldt de site "Geen problemen". Zwaar irritant. En volgens Telfort's problemen-wizard zou je dan je modem moeten resetten naar factory-defaults en opnieuw moeten configgen. Dat lijkt me weinig op te lossen en de enige remedie zal wel afwachten zijn.....

Ik had beter gewoon een normale vaste lijn kunnen nemen volgens mij. :X
Eehm, dit was dus blijkbaar mijn eigen stomme fout.... :| Ik had de voicemail uitgezet. (Heb een antwoordapparaat dus 2x berichtjes afluisteren heb ik geen zin in.) En blijkbaar niet goed gelezen en bij deze actie ook het voip wachtwoord veranderd. Tja, dan werkt het inderdaad niet meer. Alleen kan je dat zo te zien niet terugvinden in de log-files dat het wachtwoord niet correct is.

Naja, wachtwoord in de modem-router ook geupdate en nu hebben we weer telefoon. :D

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226147

OgWok schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 19:44:

[afbeelding]
Vind ik niet zo gek aangezien je in je eerdere post:
OgWok schreef op zondag 03 augustus 2008 @ 12:55:
Heb Telfort internet sinds afgelopen vrijdag 1 aug. +/- 12:00 uur. Overstap van Orange (Online).
Overstap goed gegaan, enige probleem was mijn huisnummer toevoeging. Die moet exact kloppen anders no go.
Laatste BBned speedtest 2,7 MB/sec, dus ben ik niet ontevreden. VOIP werkt nog niet, aanmelding werkt niet, zal komende week wel goed komen. Het lijkt dat VOIP nog niet al te best werkt, maar zal dat deze week strak in de gaten houden.
Wel prettig dat de Zyxel NAT-loopback heeft, geen proxy nodig. Wat een gemak. Alle poorten op de Zyxel open.
[afbeelding]

offtopic:
de "LifBox" mis ik voor geen meter.
zelf zegt alle poorten te hebben geforward, dus ook de voip poorten, ik zou eerst die forward eens weghalen en dan proberen je voip te registeren, hoogstwaarschijnlijk doettie het dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2938

Ik heb volgende ook al voorbij zien komen bij iemand, maar nog geen helder antwoord op zien komen.

Op 17 Juni ontvangen jl
Geachte heer,

Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer ......., zal worden geactiveerd in de week van 4 augustus 2008.

Binnen enkele dagen ontvangt u hiervan per reguliere post een bevestiging met de relevante details.
Op 1 Augustus ontvangen jl
Beste richzzz,

Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement. Zo heeft u onbeperkt toegang tot sneller internet voor een lage, vaste prijs per maand. Bovendien blijft u tijdens het internetten gewoon telefonisch bereikbaar.

enz.
Betekend dit nou daadwerkelijk dat het internet geactiveerd zou moeten zijn per 1 augustus? Want ik heb nog steeds geen brandend DSL lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Anoniem: 226147 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

zelf zegt alle poorten te hebben geforward, dus ook de voip poorten, ik zou eerst die forward eens weghalen en dan proberen je voip te registeren, hoogstwaarschijnlijk doettie het dan gewoon.
Goed idee. Forward uit en opnieuw VOIP geregistreerd: Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/SIP_fail_sm.jpg

Ook na herstart blijft het resultaat hetzelfde.

[ Voor 12% gewijzigd door OgWok op 05-08-2008 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 22:17
OgWok schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:39:
[...]

Goed idee. Forward uit en opnieuw VOIP geregistreerd: [afbeelding]

Ook na herstart blijft het resultaat hetzelfde.
Probeer het wachtwoord van je VOIP eens te resetten via mijn telfort en dan nog een keer te registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

hehe, net overgezet van Speedlinq naar Telfort.
Gelijk ff het 20mbit abbo aangevraagd voor 3euro minder in de maand :)

Wat ik begrijp is dat ik KPN budget abbo (voor de vastelijn/koper) kan opzeggen,
neem aan dat ik ff moet wachten hiermee tot het abbo over is naar het 20mbit abbo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

ik zit sterk te denken , om weg te gaan bij deze provider , was altijd tevreden over speedlinq , en over telfort tot vorige maand ! toen heb ik een achterstallige rekening betaald (dat was mijn eigen schuld)

ik heb die rekening de 24e betaald , echter de 26e schrijven ze die rekening af

en nu al een week of 5 , proberen geld terug te krijgen van Green ISP/Telfort

en wissellende verhalen van de KS .

duurt 1 week , duurt 6 weken , is overgemaakt , kunnen niks vinden , belt u morgen terug

iemand hier ervaring mee ? of ben ik de enige ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222412

Hallo,

Een paar weken geleden heb ik een telfort 20 mbit adsl abo afgesloten. De eerste dag na het aansluiten was de de snelheid iets van 2,5 mbit (300 kb). Maar inmiddels is dit afgezakt naar minder als 1 mbit (100 kb).

Heb met de helpdesk gebeld, maar die kon alleen maar bevestigen dat we inderdaad 1 mbit van de 20 gebruikten. Ik woon 700 meter van de wijkcentrale en de postcode check geeft aan dat we 20 mbit kunnen halen.

Ik verwachtte nooit dat het met 20 mb ging, maar 1 mb is wel extreem traag. Heeft iemand een idee waardoor dit zou kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 23-04 16:00

BHQ

Ongetwijfeld onwijs brak aangesloten binnenshuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Zijn er meer mensen waar de telefoonlijn er weer eens uit ligt (omgeving Arnhem). Kan gebeld worden (geen nummerherkenning) maar bij opnemen geen gehoor (andere partij hoort ons wel). Bij zelf bellen hoor je wel de kiestoon maar daarna niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Erwinh schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:38:
Zijn er meer mensen waar de telefoonlijn er weer eens uit ligt (omgeving Arnhem). Kan gebeld worden (geen nummerherkenning) maar bij opnemen geen gehoor (andere partij hoort ons wel). Bij zelf bellen hoor je wel de kiestoon maar daarna niets...
je kunt beter vragen of er al mensen zijn waar Telfort ze de rekening van telefonie heeft kwijtgescholden, want dit gaat echt nergens meer over, al MAANDEN gaat het niet goed, maar wel elke maand het geld incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:06
Hmmm :(
Hoe hebben ze dit gedaan? gewoon per telefoon (?!) een klacht indienen of per email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Erwinh schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 21:38:
Dit had ik vorige week ook ineens, ik had eerst niet door dat het aan mij lag.
Na een restart van het modem via de configuratie pagina werkte het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Meer mensen die problemen met hun connectie ?

TraceRoute to 195.241.184.xxx [195-241-184-xxx.ip.telfort.nl]
Hop (ms) (ms) (ms) IP Address Host name
1 12 20 16 72.249.0.65 -
2 15 16 22 8.9.232.73 ge-6-18.car1.dallas1.level3.net
3 39 16 16 4.68.19.190 vlan89.csw3.dallas1.level3.net
4 17 19 16 4.69.136.161 ae-83-83.ebr3.dallas1.level3.net
5 42 38 51 4.69.132.77 ae-3.ebr2.losangeles1.level3.net
6 42 38 51 4.69.137.22 ae-72-72.csw2.losangeles1.level3.net
7 40 41 40 4.68.20.69 ae-23-79.car3.losangeles1.level3.net
8 41 39 41 4.68.111.178 tiscali-level3-ge.losangeles1.level3.net
9 160 159 158 89.149.186.202 xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net
10 156 155 164 77.67.64.2 kpn-eurorings-gw.ip.tiscali.net
11 175 182 172 195.241.4.185 195-241-4-185.ip.tiscali.nl
12 Timed out Timed out Timed out -
13 Timed out Timed out Timed out -
14 175 170 171 195.241.184.xxx 195-241-184-xxx.ip.telfort.nl

Trace complete
gechecked met http://network-tools.com/
Zoals je ziet zijn er 2 time outs in het netwerk van telfort.

Hierdoor kan ik van buiten af mijn ftp niet meer bereiken!
gechecked met www.web2ftp.de

And this !! Is to go even further beyond!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Na twee en een halve maand ergenis met telfort en dan vooral het telefonie gedeelte [i-net is goed] eindelijk officieel bericht van ze gekregen dat het contract voortijdig op 01-spetember wordt beëindigd.

Het kost wat overredingskracht, geduld en pleidooien welke Bram Moscovich niet zouden misstaan.

Sterkte allen, het ga u goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263161

Ik ben sinds maandag overgestapt van Tele2 naar Telfort, ging echt perfect. De exacte dag waarop ik het heb aangevraagd is mijn lijn over genomen door Telfort. Ander modem eraan hangen en het werkte meteen, geen minuut zonder internet.

De snelheid van mijn 20mbit ligt ook nog eens hoger dan bij Tele2, beiden 20mbit. Via FTP haal ik nu ook hogere snelheden per thread. Bij Tele2 kwam ik nooit boven de 1MB en nu wel.

Enige wat ik nu nog wil is van mijn vaste telefoonlijn van KPN af, hopelijk gaat dit goed zonder dat ik mijn ADSL kwijt ben.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 263161 op 06-08-2008 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lamko schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:07:
Meer mensen die problemen met hun connectie ?

9 160 159 158 89.149.186.202 xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net
10 156 155 164 77.67.64.2 kpn-eurorings-gw.ip.tiscali.net
11 175 182 172 195.241.4.185 195-241-4-185.ip.tiscali.nl
12 Timed out Timed out Timed out -
14 175 170 171 195.241.184.xxx 195-241-184-xxx.ip.telfort.nl

Trace complete
gechecked met http://network-tools.com/
Zoals je ziet zijn er 2 time outs in het netwerk van telfort.

Hierdoor kan ik van buiten af mijn ftp niet meer bereiken!
gechecked met www.web2ftp.de
Dat is een conclusie wat nergens op slaat. Je ziet immers dat hop 14 (jij) gewoon reageert, dus dat de pakketjes netjes bij jou aankomen. Dat 2 tussen liggende routers niet reageren op een ping zegt niet dat ze het niet routeren.

Je toont hier aan dat jou IP adres bereikbaar is en netjes antwoord op een ping (traceroute) gewoon. Dus waarom jou FTP server niet bereikbaar is of niet reageert toon je hier niet mee aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:19:
Na twee en een halve maand ergenis met telfort en dan vooral het telefonie gedeelte [i-net is goed] eindelijk officieel bericht van ze gekregen dat het contract voortijdig op 01-spetember wordt beëindigd.

Het kost wat overredingskracht, geduld en pleidooien welke Bram Moscovich niet zouden misstaan.

Wat waren de argumenten die Telfort over de streep hebben geholpen? I-net is hier ook goed, maar de telefonie werkt maar half (uitbellen). Was zelf niet van plan 2.5 halve maand met de telefonie te gaan modderen........ Geschillen commissie Telecom, of de rechtsbijstand. Het mag onderhand wel duidelijk worden dat het aanbieden van vaste telefoon een serieuze zaak is. Een provider-helpdesk bellen waar de welkomst-meededeling "bel liever een andere dag terug, het is zo druk" is, moeten maar goed op hun financieele donder krijgen.

[ Voor 18% gewijzigd door OgWok op 06-08-2008 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 22:46
Weet iemand of het mogelijk is om de voicemail naar meerdere e-mailadressen te laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

Martijn02

/* No Comment */

Anoniem: 2938 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 12:13:
Ik heb volgende ook al voorbij zien komen bij iemand, maar nog geen helder antwoord op zien komen.

Op 17 Juni ontvangen jl

[...]

Op 1 Augustus ontvangen jl

[...]

Betekend dit nou daadwerkelijk dat het internet geactiveerd zou moeten zijn per 1 augustus? Want ik heb nog steeds geen brandend DSL lampje.
Ik heb ongeveer hetzelfde. Zou Telfort eens gaan bellen als ik jou was...
  • 10 juli aangevraagd (nieuw adres, kale lijn, dus zonder KPN)
  • Ergens tussen 21 en 25 juni: Modem ontvangen (afgeleverd bij de buren, ik was op vakantie)
  • Brief gekregen dat er woensdag 30 juli opgeleverd zou worden ("als het onverhoopt later wordt dan houden we u op de hoogte" -> jeah right)
  • Vrijdag 1 augustus: nog geen signaal op de lijn -> Helpdesk gebeld, "Ja het kan soms 2 dagen langer duren voordat de aansluiting is gemaakt, probeer het morgen nog eens"
  • Dinsdag 5 augustus: nog steeds geen signaal -> Helpdesk gebeld: "Ok, we gaan een onderzoek starten, dat kan tussen de 2 en de 10 werkdagen duren, het is een stilzwijgend onderzoek, dus u hoort er niets van, het DSL lampje op het modem zal op een gegeven moment gaan branden."
Goed... dus de komende 10 dagen afwachten, kijken of ik al signaal krijg. Beetje kut dat ze niet even een belletje doen. Zou zo fijn zijn als je dag 3 gebeld wordt met. "Dag mijnheer Martijn02, we hebben de problemen op uw verbinding opgelost, als het goed is zou het vanaf nu moeten wachten, als het niet werkt kunt u dan even terugbellen?"

Nouja, nu kan ik de komende 2 weken iedere dag met spanning naar de meterkast lopen, modem resetten, en 5 minuten wachten op een groen DSL lampje. 't heeft ook zijn charmes natuurlijk... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Meer mensen een probleem met haperende verbinding?

Sinds 2 dagen heb ik 2 seconden internet, daarna gaat dsl + internet lampje op modem uit en na een halve minuut heb ik weer 2 seconden internet en dan gaat alles weer opnieuw uit (de lampjes en de verbinding) en zo door...

Helpdesk gebeld, is een 2e lijns call geworden.

Gisteren dacht ik: wellicht is het mijn modem, modem van de buurman geleend (ook telfort) en aangesloten, zelfde resultaat. Plaats ik de modem terug bij de buurman, heeft hij er nu ook last van (weer een 2e ljins call geworden).

Iemand enig idee wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2938

Bedankt Martijn. Hier betreft het ook een kale lijn, met alleen internet.

Ik heb al geprobeerd te bellen, maar van die wachttijden word je ook niet vrolijk van. Het lijkt
wel of ze het erom doen. Slechte gedachten, maar ja...

Ik zal gelijk verzoeken tot onderzoek, ik heb zoon gevoel....

Edit:
Gebeld: Eerst maar eens kijken of het probleem niet tussen de meterkast en de woonkamer
ligt.
Martijn02 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:33:
[...]

Ik heb ongeveer hetzelfde. Zou Telfort eens gaan bellen als ik jou was...
  • 10 juli aangevraagd (nieuw adres, kale lijn, dus zonder KPN)
  • Ergens tussen 21 en 25 juni: Modem ontvangen (afgeleverd bij de buren, ik was op vakantie)
  • Brief gekregen dat er woensdag 30 juli opgeleverd zou worden ("als het onverhoopt later wordt dan houden we u op de hoogte" -> jeah right)
  • Vrijdag 1 augustus: nog geen signaal op de lijn -> Helpdesk gebeld, "Ja het kan soms 2 dagen langer duren voordat de aansluiting is gemaakt, probeer het morgen nog eens"
  • Dinsdag 5 augustus: nog steeds geen signaal -> Helpdesk gebeld: "Ok, we gaan een onderzoek starten, dat kan tussen de 2 en de 10 werkdagen duren, het is een stilzwijgend onderzoek, dus u hoort er niets van, het DSL lampje op het modem zal op een gegeven moment gaan branden."
Goed... dus de komende 10 dagen afwachten, kijken of ik al signaal krijg. Beetje kut dat ze niet even een belletje doen. Zou zo fijn zijn als je dag 3 gebeld wordt met. "Dag mijnheer Martijn02, we hebben de problemen op uw verbinding opgelost, als het goed is zou het vanaf nu moeten wachten, als het niet werkt kunt u dan even terugbellen?"

Nouja, nu kan ik de komende 2 weken iedere dag met spanning naar de meterkast lopen, modem resetten, en 5 minuten wachten op een groen DSL lampje. 't heeft ook zijn charmes natuurlijk... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 22-04 20:15
Over 2 weekjes ga ik verhuizen naar mijn nieuwe huis.
Natuurlijk moet er ook internet komen en heb ik Telfort op het oog.
Ik zit alleen nog over de modem te dubben, is zo'n ZyXEL wel wat waard?
Zat dan te denken aan de P-2602HW-D1A, wireless en meerdere UTP poorten.
Of kan ik beter ergens een andere modem op de kop tikken? Misschien mijn trouwe Linksys WRT54GL meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Dat Zyxel modem is prima, stabiel, met veel mogelijkheden waaronder een serieuze firewall etc. -- modem zelf is dus een aanrader. En als je niet gaat verhuizen of op andere manier buiten de standaard valt kan het allemaal prima werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag de beschikking over Telfort internet. Ik zit in een appartementen complex en heb op dit moment slechts een rate van 2035 kbps / 76 kbps (down/up). Volgens de test zou ik rond de 15mbps moeten zitten, ging zelf al van iets lager uit, maar dit is in mijn ogen wel extreem laag. Dit is de eerste dag dat ik er gebruik van maak, wordt deze rate nog aangepast of is dit as good as it gets?

Edit] Ondertussen is dit al gedaald tot 1251 kbps / 68 kbps...

Wellicht iemand die hier wat mee kan?
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 15 db
attenuation upstream: 51 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 32 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 11
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 57 db
tone 32- 63: 00 00 00 00 01 01 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 64- 95: 22 22 33 33 44 44 44 55 55 55 55 55 55 55 66 66
tone 96-127: 66 66 66 66 66 65 66 66 66 66 66 66 66 66 76 27
tone 128-159: 70 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

[ Voor 65% gewijzigd door Black Eagle op 06-08-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:00
Telefonie problemen in Rhenen. Telefoon gaat wel over, er kan worden opgenomen, ik hoor de beller, maar hij/zij hoort me niet. Anyone?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50
Black Eagle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:46:
Ik heb sinds vandaag de beschikking over Telfort internet. Ik zit in een appartementen complex en heb op dit moment slechts een rate van 2035 kbps / 76 kbps (down/up). Volgens de test zou ik rond de 15mbps moeten zitten, ging zelf al van iets lager uit, maar dit is in mijn ogen wel extreem laag. Dit is de eerste dag dat ik er gebruik van maak, wordt deze rate nog aangepast of is dit as good as it gets?

Dit is wel erg slecht. Zoals al meerdere malen aangegeven in de Telfort topics is het handig om je manier van aansluiten te omschrijven (Waar zit je IS/RA, hoe ziet je IS/RA eruit, heb je wel/geen splitter, wat voor telefoonkabels gebruik je, hoe lang zijn je telefoonkabels, heb je PSTN of ISDN).

Daarnaast kunnen de statistieken uit je modem je misschien meer vertellen, anders zou je die ook even kunnen posten.

Zo'n lage upload is meestal defecte bekabeling of aftakkingen zoals Mosquito hieronder aangeeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Superseb op 06-08-2008 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

Black Eagle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:46:

Wellicht iemand die hier wat mee kan?

[...]
Het lijkt erop dat je het óf verkeerd aangesloten hebt óf dat je een enorme storingsbron in de buurt van je modem hebt. Ik gok op optie 1, dus wat Superseb zegt is meest logisch stap om te controleren; de aansluitsituatie. Minimale afstand van je Is/Ra, geen aftakkiningen naar andere vertrekken voor je splitter of modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Superseb schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:45:
[...]

Dit is wel erg slecht. Zoals al meerdere malen aangegeven in de Telfort topics is het handig om je manier van aansluiten te omschrijven (Waar zit je IS/RA, hoe ziet je IS/RA eruit, heb je wel/geen splitter, wat voor telefoonkabels gebruik je, hoe lang zijn je telefoonkabels, heb je PSTN of ISDN).

Daarnaast kunnen de statistieken uit je modem je misschien meer vertellen, anders zou je die ook even kunnen posten.
Bedankt voor de reactie, ik heb een en ander toegevoegd aan mijn vorige post. Het IS/RA punt zit in de woonkamer. Deze om precies te zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.kaketoe.org/got/ISRA.PNG

Ik maak gebruik van de kabel die er standaard is bijgeleverd, de 4 aderige telefoon kabel + stekker van ong 45cm, zonder splitter. Ik heb echter geen idee of ik wel of geen PSTN heb, ISDN heb ik iig niet. Overigens heb ik het abbonement zonder VOIP.

Edit] Na het lezen van jullie reacties over storiing heb zojuist even het kapje eraf gehaald en kwam erachter dat er wat behangplaksel in de aansluiting terecht was gekomen, even een paar keer de stekker erin en eruit tot deze schoon was gaf het volgende resultaat:
12144 kbps / 1088 kbps

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 12 db
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 31 db
Niet verkeerd zeg ik zelf, bedankt voor jullie hulp! Stom dat zoiets zulke gevolgen kan hebben :|.

[ Voor 23% gewijzigd door Black Eagle op 06-08-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

Black Eagle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:56:
[...]

Bedankt voor de reactie, ik heb een en ander toegevoegd aan mijn vorige post. Het IS/RA punt zit in de woonkamer. Deze om precies te zijn:

[afbeelding]

Ik maak gebruik van de kabel die er standaard is bijgeleverd, de 4 aderige telefoon kabel + stekker van ong 45cm, zonder splitter. Ik heb echter geen idee of ik wel of geen PSTN heb, ISDN heb ik iig niet. Overigens heb ik het abbonement zonder VOIP.

Edit] Na het lezen van jullie reacties over storiing heb zojuist even het kapje eraf gehaald en kwam erachter dat er wat behangplaksel in de aansluiting terecht was gekomen, even een paar keer de stekker erin en eruit tot deze schoon was gaf het volgende resultaat:

[...]

Niet verkeerd zeg ik zelf, bedankt voor jullie hulp! Stom dat zoiets zulke gevolgen kan hebben :|.
Aansluitsituatie is altijd van belang. Lange kabels (telefoonkabels dus) resulteren vaak in lagere snelheden door signaal verlies. In jouw situatie zorgden het behangplaksel voor storing waardoor het signaal niet optimaal tot je modem reikte. PSTN is de 'technische' benaming voor de normale analoge lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

OgWok schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Wat waren de argumenten die Telfort over de streep hebben geholpen? I-net is hier ook goed, maar de telefonie werkt maar half (uitbellen). Was zelf niet van plan 2.5 halve maand met de telefonie te gaan modderen........ Geschillen commissie Telecom, of de rechtsbijstand. Het mag onderhand wel duidelijk worden dat het aanbieden van vaste telefoon een serieuze zaak is. Een provider-helpdesk bellen waar de welkomst-meededeling "bel liever een andere dag terug, het is zo druk" is, moeten maar goed op hun financieele donder krijgen.
In ieder geval bij telefonisch contact altijd helder en niet opgewonden reageren. Goed uitleggen dat bellen [ in dit geval bij mijn moeder] het allerbelangrijkste was. Net zolang doorvragen tot je de juiste medewerker met bevoegdheden aan de draad krijgt. Aangezien het hier een nieuwe aansluiting betrof [ medio juni] heb ik mij beroepen op het niet kunnen leveren van een goed werkend product. Via ks heb ik reeds na een maand aangegeven het contract éénzijdig te willen verbreken. Hierop is de zgn 2x 30-dagen procedure gestart. Ik heb toen samen met mijn moeder aangegeven dat we elke storing aan de telefonie zouden loggen. Kraken, echo, spookgesprekken, dode lijn, duplex etc..etc. Ook het aantal keren dat er hard en soft is gereset..etc etc.

Van de week uiteindelijk de bewuste mederwerker nog eens gebeld om het tussenverslag uit te brengen. Blijkbaar had deze jongeman nog enige consideratie voor het probleem en bood in eerste instantie aan het telefonie gedeelte over te laten nemen door een provider naar onze keuze. Na lang door praten over het feit dat nijn moeder niet echt gebruik maakt van de i-net verbinding, zijn we overééngekomen dat het contract per 01/09/2008 zal worden ontbonden. Het kan dus wel, maar misschien dat in dit specifieke geval er toch uitzonderingen mogelijk zijn om voortijdig het contract te ontbinden.

Nogmaals, voor zover ik het heb kunnen bekijken, is de i-net verbinding goed en stabiel. Het telefonie gedeelte is te triest voor woorden. En ik heb gemerkt dat geduld, fatsoen meer oplevert dan dreigen en verbale schofferingen..het zijn uiteindelijk ook maar mensen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Telfort heeft het probleem van de verbrekende verbindingen opgelost, 6 uur na melding. Hulde, eindelijk een helpdesk waar ik mee overweg kan. Totaal maar 5 euro aan belkosten gemaakt en het werkt weer. Super.

De 1e lijnsdienst heeft snel door dat zij het niet kunnen oplossen (zolang je maar aangeeft dat de modem gelijk bij de kpn aansluiting staat, anders krijg je minutenlang gezeur over brakke kabels etc.) en de 2e lijn lost het snel op.

Ben tot nu toe na een half jaar nog supertevreden. Totaal in 6 maanden 13 euro aan helpdeskkosten en 2 keer een dag of 2 zonder internet. Nou, dat vind ik prima voor 20 euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
bjck schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:03:
[...]

Dat is een conclusie wat nergens op slaat. Je ziet immers dat hop 14 (jij) gewoon reageert, dus dat de pakketjes netjes bij jou aankomen. Dat 2 tussen liggende routers niet reageren op een ping zegt niet dat ze het niet routeren.

Je toont hier aan dat jou IP adres bereikbaar is en netjes antwoord op een ping (traceroute) gewoon. Dus waarom jou FTP server niet bereikbaar is of niet reageert toon je hier niet mee aan :)
Owkee deze dan ?

1 128 200 211 72.249.0.65 -
2 7 10 8 206.123.64.22 -
3 7 6 7 216.52.189.9 border4.g3-2.colo4dallas-3.ext1.dal.pnap.net
4 9 7 8 216.52.191.33 core2.tge5-1-bbnet1.ext1.dal.pnap.net
5 14 9 7 157.238.224.33 xe-8-4.r03.dllstx09.us.bb.gin.ntt.net
6 9 7 7 129.250.2.173 ae-2.r21.dllstx09.us.bb.gin.ntt.net
7 39 33 34 129.250.2.23 p64-1-1-0.r21.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net
8 32 31 32 129.250.3.97 ae-0.r20.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net
9 Timed out Timed out Timed out -
10 148 138 135 89.149.186.202 xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net
11 147 143 156 77.67.64.2 kpn-eurorings-gw.ip.tiscali.net
12 146 144 144 195.241.4.185 195-241-4-185.ip.tiscali.nl
14 Timed out Timed out Timed out -
15 Timed out Timed out Timed out -
16 Timed out Timed out Timed out -

Trace aborted.

Nu lijkt me het wel vrij duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
lamko schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:19:
[...]

Owkee deze dan ?

1 128 200 211 72.249.0.65 -
2 7 10 8 206.123.64.22 -
3 7 6 7 216.52.189.9 border4.g3-2.colo4dallas-3.ext1.dal.pnap.net
4 9 7 8 216.52.191.33 core2.tge5-1-bbnet1.ext1.dal.pnap.net
5 14 9 7 157.238.224.33 xe-8-4.r03.dllstx09.us.bb.gin.ntt.net
6 9 7 7 129.250.2.173 ae-2.r21.dllstx09.us.bb.gin.ntt.net
7 39 33 34 129.250.2.23 p64-1-1-0.r21.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net
8 32 31 32 129.250.3.97 ae-0.r20.chcgil09.us.bb.gin.ntt.net
9 Timed out Timed out Timed out -
10 148 138 135 89.149.186.202 xe-2-2-0.ams20.ip.tiscali.net
11 147 143 156 77.67.64.2 kpn-eurorings-gw.ip.tiscali.net
12 146 144 144 195.241.4.185 195-241-4-185.ip.tiscali.nl
14 Timed out Timed out Timed out -
15 Timed out Timed out Timed out -
16 Timed out Timed out Timed out -

Trace aborted.

Nu lijkt me het wel vrij duidelijk!
Zegt nog niets, niets dat je conclusie onderbouwt dat het aan de ISP ligt.

Deze traceroute kan ook UDP gebruiken in plaats van ICMP en dat staat niet open in de firwewall van je modem, dus antwoord hij daar niet op.

Als je kan surfen zelf via de verbinding is je verbinding in orde. Als een server niet bereikbaar is thuis kan het liggen aan je firewall in je modem, de port forward in je modem of de firewall op de computer zelf (naast de FTP software etc natuurlijk en de instellingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
Ik spreek uit ervaring dat dit niet zo is heb namelijk wel eens een ping naar een mailserver
toegestuurd en deze kwamen perfect aan. Daarna een tracert en daar bleven toch echt de ip pakketjes in hun netwerk steken.
En het heeft gewerkt intern werkt het nog steeds speedtouch portforward naar 10.0.0.150 naar asus wl 500g met oleg firmware met vsftpd geconfigureerd op een usb stick aan router.
Ssh functioneerd ook naar behoren intern maar extern niet.

[ Voor 35% gewijzigd door lamko op 06-08-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 23-04 11:51

Elektronicanet

Leds do it!

Gisteren is het nieuws bekend geworden dat klanten onder het 12Move contract (2-jarig) per direct kunnen opzeggen. Er is namelijk een tariefwijziging aangekondigd voor dit abonnement, dat inmiddels in handen van Telfort is. En dat komt erg goed uit voor mijn oma die gaat verhuizen, en eigenlijk nog tot februari aan het 12Move contract vastzit, en daarbij € 59,95 aan verhuiskosten zou moeten betalen. Nu kan ze elders (HetNet instap à 9,95) een gratis aansluiting nemen. Wellicht ook een tip voor anderen hier ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Elektronicanet op 06-08-2008 23:16 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270400

Hallo!

Ik heb sinds een week nu ook het 20MB+VoiP abbonement (17500kbs down) en ik ben nu al een tijdje aan het proberen om mijn ouwe router (Linksys WRT54G) aan te sluiten.
Bij mijn vorige provider (Deamon->XS4all) heb ik een Zyxel modem gekregen, en die werkte perfect met mijn modem.

Maar ik heb geen idee he ik de nieuwe door telfort geleverde modem en router in moet stellen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik was er zelf al achter gekomen dat het iets met de in de moden ingebouwde DHCP server moet zijn. maar of ik die aan of uit zet, geen merkbaar verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
@ice-Thee - Normaal gesproken werkt dat gewoon, dus er is iets met je configuratie. Je kunt je WRT54G ook als access point gebruiken (staan howto's op internet). Als je de WRT54G als router gebruikt, is het van belang dat de IP-reeks van het interne netwerk van je WRT54G ANDERS is dan van je modem. Dus niet beide 192.168.1.x bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:08

Dav0s

Hr?

Black Eagle schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 16:56:
[...]

[afbeelding]

[...]

Als je nou het maximale uit je lijn wil halen, zou je eens moeten proberen de aders uit je ISRA te halen en op het bijgeleverde aansluitdoosje aan te sluiten. Ik heb exact zo'n wandcontactdoos als ISRA en dat ding is zo oud dat hij volledig aan het wegroesten is in de muur.
Ik haalde direct op die wandcontactdoos 2-4mbit en met de aders op het aansluitdoosje nu 19mbit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 18:13
210667 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 23:19:

Welke provider neem je nu? Kun je ons op de hoogte houden van je ervaringen met deze nieuwe provider?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor informatie over mijn probleem maar de algemene voorwaarden en de site van telfort lijken er niets over te zeggen. Ik heb van de week Telfort internet aangevraagd. Nu blijkt er dus een 'doe het zelf pakket' te worden opgestuurd over een paar weken. Wat me echter is opgevallen is dat ik nergens een kpn lijn of stekkerdoos in mijn huis zie.

Ik vraag me dus af hoe ik in godsnaam dat dhz pakket ga aansluiten als er nergens een lijn is van KPN. Weet iemand hier meer over? of wat de policy is van Telfort in deze?
Anders kan ik mijn aanvraag beter annuleren denk ik Bij voorbaat dank.

PS. de links naar overstappen en veel gestelde vragen in de startpost werken niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 07-08-2008 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Philflow schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:33:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor informatie over mijn probleem maar de algemene voorwaarden en de site van telfort lijken er niets over te zeggen. Ik heb van de week Telfort internet aangevraagd. Nu blijkt er dus een 'doe het zelf pakket' te worden opgestuurd over een paar weken. Wat me echter is opgevallen is dat ik nergens een kpn lijn of stekkerdoos in mijn huis zie.

Ik vraag me dus af hoe ik in godsnaam dat dhz pakket ga aansluiten als er nergens een lijn is van KPN. Weet iemand hier meer over? of wat de policy is van Telfort in deze?
Anders kan ik mijn aanvraag beter annuleren denk ik Bij voorbaat dank.
Dus je hebt nu geen vaste telefoonlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Toad schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:35:
[...]
Dus je hebt nu geen vaste telefoonlijn?
Inderdaad. Vergeten te zeggen. Ik heb nu geen telefoon lijn.

Ik had een aantal jaren geleden wel een ISDN lijn, maar ik kan niet vinden waar die aan aangesloten was. Ik heb laatst de quatrovox van de muur gehaald. Daar zaten wat losse draden aan en ik zie dus nergens een mogelijkheid dat die verbonden was met een kpn lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Philflow schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:37:
[...]

Inderdaad. Vergeten te zeggen. Ik heb nu geen telefoon lijn.

Ik had een aantal jaren geleden wel een ISDN lijn, maar ik kan niet vinden waar die aan aangesloten was. Ik heb laatst de quatrovox van de muur gehaald. Daar zaten wat losse draden aan en ik zie dus nergens een mogelijkheid dat die verbonden was met een kpn lijn.
Dit betekent dat er wel een koperdraad loopt van de telefooncentrale naar je huis. Volgens mij moet het dan gewoon lukken om ADSL te nemen. Ik maak uit je verhaal op dat je tot nu toe geen ADSL had en ook geen kabelinternet?

De telefoonlijn zal in je meterkast de woning binnenkomen, dus daar zou je moet zoeken.

Woon je in een koophuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
Sommige mensen denken dat het KPN-koper niet meer nodig is en stoppen het weg achter plamuur. Kijk eens in je huiskamer en in de meterkast zou ik zeggen.

Krijg net een bericht binnen (voorgeschiedenis: zie boven):
Hartelijk dank voor uw webformulier van 06-08-2008 met ticketnummer xxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Dat u enige tijd zonder telefonie komt te zitten bij een verhuizing, en zeker bij een verhuizing buiten de regio, is helaas een niet te voorkomen bijkomstigheid. Wij zullen dan ook niet overgaan tot vergoeding van de abonnementskosten.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Wat een schijtbedrijf is het ook he. Eerder zeiden ze telefonisch dat het eerst maar weer moest werken voor ze gingen bepalen of en wat ze gingen terugbetalen. Dat gaf mij (terecht) hoop dat men zou geven waar ik recht op heb. Ookal is het een klein bedrag, door hun fout is het niet goed verhuisd. Dit grenst aan criminaliteit.

EDIT: Nu opeens een factuur binnen met aftrek? Ik ben benieuwd of ze het n.a.v. mijn laatste mailtje meteen rechtgezet hebben...
"Correctie ivm beëindiging abonnement Add−On VoIP − Telfort vast bellen € −9,71"

[ Voor 84% gewijzigd door pinockio op 07-08-2008 19:22 . Reden: Nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

dank voor de reacties Toad en Pinockio. de lijn zat inderdaad weggestopt achter een plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Laatst online: 04:25
Even een update over het gebruik van de Zyxel samen met een telefoonnummer van Budgetphone:

Bij veel Telfort gebruikers werkt dit niet goed. Veelal zijn (vooral) Telfort gebruikers niet bereikbaar op hun Budgetphone telefoonnummer, ook al geeft de Zyxel aan dat het nummer wel geregistreerd staat.

Oplossing:

Maak een account aan bij mysipswitch.com of pbxes.com (is gratis).
Registreer het Budgetphone nummer hier, en laat de Zyxel registreren met de accountgegevens van mysipswitch of pbxes.

Als je alles goed ingesteld hebt staan, ben je nu ineens wel weer bereikbaar op je Budgetphone nummer via Telfort. De Budgetphone helpdesk heeft zelf nog geen oplossing gevonden voor dit probleem, maar zo ben je in ieder geval weer bereikbaar tot Budgetphone/Telfort een oplossing hiervoor hebben gevonden.

Geen idee of dit hier al eerder is beschreven, maar in ieder geval kan het geen kwaad dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Even een korte update: heb nu ruim 24 uur telefoon. Heb mijn vader gevraagd een aantal keren te bellen en in te spreken op het antwoordapparaat. Ziet er wat dat betreft hoopvol uit.
Laat ik duidelijk zijn: ik wil graag een tevreden klant zijn en als de telefoon en i-net het zo blijven doen, dan ben ik dat ook.

Nog wat DSL line status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 23 db 
attenuation upstream: 7 db
tone   0- 31: 00 00 00 0b cc de ee ee fd ef ff fe ee dc ba 84 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 7 db
attenuation downstream: 20 db
tone  32- 63: 22 45 56 77 88 89 99 9a ab bc cc cd dd dd dd dd 
tone  64- 95: dd dd dd dc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone  96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa bb 
tone 160-191: ba bb bb bb cc cc b8 bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 192-223: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 224-255: bb bb bb bb ba 8b bb bb bb bc bb bb bb 2b bb cc 
tone 256-287: 6c cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cb bb 
tone 288-319: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 320-351: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 
tone 352-383: bb bb bb bb bb bb ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 384-415: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 416-447: aa aa aa aa aa aa aa aa a9 aa 99 99 99 99 99 99 
tone 448-479: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88 
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Toad schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:25:
[...]

Welke provider neem je nu? Kun je ons op de hoogte houden van je ervaringen met deze nieuwe provider?

BVD
Het betrof hier een aansluiting bij mijn ouders en die zitten niet echt om een i-net aansluiting verlegen, dus gaan ze over naar de goedkoopste instap van UPC met vast bellen. Het bellen is voor hun het belangrijkste en dat deel bij telfort is dus echt slecht. Het i-net gedeelte van het pakket bij telfort is voorzover ik het kan beoordelen prima. Zelf zit ik bij orange/online, family extra en dat gaat gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 21:47
Ik moet zeggen dat het de laatste weken weer goed gaat, zowel met het bellen als de internet verbinding. Hopelijk blijft dat voorlopig zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Nou, dat gaat hier net zo.... Nadat het bellen probleem is opgelost (nummerportering was niet helemaal goed gegaan) geen problemen meer gehad. Ook de Wifi-verbinding blijft de laatste tijd up. Nu hoop ik alleen nog sneller te kunnen dan 6,6 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

El Jazzaff schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 11:10:
Nou, dat gaat hier net zo.... Nadat het bellen probleem is opgelost (nummerportering was niet helemaal goed gegaan) geen problemen meer gehad. Ook de Wifi-verbinding blijft de laatste tijd up. Nu hoop ik alleen nog sneller te kunnen dan 6,6 Mb.
Qua internet heb ik idd helemaal niks te klagen.
Al 7 maanden dikke 1,9 - 2,2 MB/s , dus dat zit wel snor.
ik heb ook geen last gehad van die grote storing destijds.

maar telefonie is echt een drama
en dan is het echt een understatement

Ik heb daarom de telefonie maar een tijdje links laten liggen (lees : niks mee gedaan)
alleen nu weet ik me tel nr niet meer en/of me wachtwoord lol

edit : nvm net terug gevonden :o

blergh asterisk is te lang geleden :(
heb het wel werkend zover alleen ik hoor beiden kanten op niks (jah rtp word doorgelaten :P )

[ Voor 21% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-08-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:34
Ik zit weer ingetraind op 12MBit en de lijn is weer compleet stabiel. Als ik door het onweer de stroomkabel uit het modem moet halen kan de nieuwe intrainwaarde weer tussen de 10-18MBit liggen. Waar kan ik dit grote verschil door veroorzaakt worden? Het is net een random generator met de intrainwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Chillosophy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:04:
Ik zit weer ingetraind op 12MBit en de lijn is weer compleet stabiel. Als ik door het onweer de stroomkabel uit het modem moet halen kan de nieuwe intrainwaarde weer tussen de 10-18MBit liggen. Waar kan ik dit grote verschil door veroorzaakt worden? Het is net een random generator met de intrainwaarde.
Daar heb ik geen antwoord op helaas, maar ik weet wel dat het niet uitmaakt hoe vaak ik intrain , ik kom bijna altijd op de volle 20Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-04 22:17
Chillosophy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:04:
Heb je verder niet last van een wegvallende DSL verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-02 14:01
Weet iemand of er ergens een mailserver eruit ligt. Krijg sinds vanmiddag op geen enkel emailadres berichten binnen. Staan ook geen berichten in de webmails. :?

[ Voor 16% gewijzigd door ronald97 op 08-08-2008 18:16 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.