Hier hetzelfde probleem echter met een leadtek ATA die altijd goed heeft gewerkt met Telfort.ranzige pad schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:41:
Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar het is de poging waard.
Na onze vakantie heb ik het modem (fritzbox fon 7170) weer aangezet en nu loop ik tegen problemen aan met VOIP. Wanneer ik een gesprek voer hoort die gene mij wel maar ik kan hem niet verstaan. Er is dus duidelijk wel een verbinding en ook zijn klaar blijkelijk de Telfort instelling ook correct. De instelling zijn niet aangepast na de vakantie.
In een van de overzicht menu's kan ik ook zien dat er voor uitgaande voice pakketten het G.711 protocol gebruikt wordt met bijbehorende data packets, voor inkomende is er geen protocol melding en komen er ook geen packets binnen.(dus ook een verklaring voor het eenrichtingsverkeer) Het overzicht menu toont dat voor de vakantie zowel in als uitgaang G.711 gebruikt werd en er in en uitgaande data packets waren.
rara, wat kan hier het probleem zijn.
Alle instellingen heb ik gecontroleerd aan de hand van het tabelletje op: http://klantenservice.int...tallatie/Vast-bellen.aspx
Vandaag terug van vakantie en geen geluid dus van de andere kant van de lijn.
Ik vermoed dat eea te maken heeft met de storing van 21/7 (zie telfort website).
Daar wordt vermeld dat de storing is opgelost dmv nieuwe software op de servers.
Kennelijk is hier iets veranderd waardoor sommige modems dit probleem krijgen.
Iemand een idee vwb andere instellingen?
EDIT:
Probleem opgelost door gebruik te maken van STUN server (in mijn geval stun.xten.com).
Nu is er weer tweerichting audio.
Voorheen hoefde ik geen gebruik te maken van STUN. Nu dus wel voor inkomend audio mogelijk te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 246881 op 03-08-2008 11:13 ]