Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 78.831 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Toch even vragen voor ik aan het sleutelen ga :P

Momenteel heb ik de aders die uit mijn ISRA komen direct in mijn splitter gestoken (de 2 aders los in de klemmetjes dus). Maar, er zit ook een RJ-11 aansluiting op de splitter. Kan ik de 2 losse aders nu in een RJ-11 knijpen en in de splitter steken, of wordt hier een ander signaal verwacht?

Moet ik nog rekening houden met welke ader waar zit? Als ik ze los in de splitter steek hoeft dit volgensmij niet.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Booster schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 21:30:
Toch even vragen voor ik aan het sleutelen ga :P

Momenteel heb ik de aders die uit mijn ISRA komen direct in mijn splitter gestoken (de 2 aders los in de klemmetjes dus). Maar, er zit ook een RJ-11 aansluiting op de splitter. Kan ik de 2 losse aders nu in een RJ-11 knijpen en in de splitter steken, of wordt hier een ander signaal verwacht?

Moet ik nog rekening houden met welke ader waar zit? Als ik ze los in de splitter steek hoeft dit volgensmij niet.
Waarom zou je een splitter gebruiken? Of heb je er nog analoog naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-04 23:25

Booster

Superuser

Dat is omdat de kabel die uit de ISRA komt te kort is om direct bij mijn modem te komen.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 12:33:
[...]

maar telefonie is echt een drama
en dan is het echt een understatement

Ik heb daarom de telefonie maar een tijdje links laten liggen (lees : niks mee gedaan)
alleen nu weet ik me tel nr niet meer en/of me wachtwoord lol

edit : nvm net terug gevonden :o

blergh asterisk is te lang geleden :(
heb het wel werkend zover alleen ik hoor beiden kanten op niks (jah rtp word doorgelaten :P )
Die telefonie is ook het slechte gedeelte, helemaal als ik het hier allemaal lees... Lijkt er op dat je er geluk mee moet hebben, of het werkt of het werkt totaal niet volgens mij. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:32
De twee aders in het midden van de RJ11 schuiven en knijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-04 15:22
Spacespider schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 13:27:
[...]

Heb je verder niet last van een wegvallende DSL verbinding?
Jawel, als de lijn op 17+Mbps intraint is het altijd feest, minstens 5x per uur een reconnect. Dan weer hopen dat ie een keer onder de 16 intraint, dan blijft het gewoon stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

El Jazzaff schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:21:
[...]

Die telefonie is ook het slechte gedeelte, helemaal als ik het hier allemaal lees... Lijkt er op dat je er geluk mee moet hebben, of het werkt of het werkt totaal niet volgens mij. :?
Ik heb het ondertussen goed werkend weer, dus het lag niet aan telfort ;)
Nu alleen die voicemail nog , music on hold doet het al goed :)
Chillosophy schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 22:22:
[...]

Jawel, als de lijn op 17+Mbps intraint is het altijd feest, minstens 5x per uur een reconnect. Dan weer hopen dat ie een keer onder de 16 intraint, dan blijft het gewoon stabiel.
Dan zou ik in jouw geval telfort bellen en het uitleggen, zodat ze je "omlaag schroeven" naar 15/16Mbit oid ? dan heb je het probleem iig niet meer.

[ Voor 33% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-08-2008 23:26 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-04 16:40
Ik ga even een absurd verhaal vertellen dat gisteren is gebeurt. Misschien dat mensen me kunnen uitleggen hoe en wat, maar oke.

Ik zat dus bij Planet, opgezegd en de overstap zou op 11 augustus plaatsvinden. Nu lag gisteren (8 aug) het internet er opeens uit, dus ik kijk naar de router en ja hoor, geen dns, PPPoA bleef proberen een verbinding te maken maar zonder succes.

Toen een uur (of nog langer) in de wacht gestaan gebeld met Planet. Eerst vertelde meneer me vriendelijk dat ze niks van een overstap wisten. Ik dus verteld dat er naast m'n neus een brief lag waar het toch echt op stond. "Ja, dat is maar papier en zegt niks". Nouja, zal wel, ik heb toch niks meer met jullie te maken vanaf de elfde. Toch was het hun schuld, dat is logisch, en dat heb ik ze vriendelijk duidelijk gemaakt. Maar nee, we kunnen er echt niks aan doen, bel telfort maar. (tussen haakjes, voor dit gesprek ben ik drie keer op een neer geslingerd tussen afdelingen, in de wacht gestaan, ondertussen werd de verbinding nog verbroken. Klantenservice noemen ze dat).

Overigens ter informatie voor jullie: de persoon die ik aan de lijn had, vertelde me dat ik op een pc moest die een bedrade verbinding met de router had. "Ja, daar zit echt verschil in hoor". :O

Telfort bood natuurlijk hun excuses aan, dit was niet de bedoeling blabla. Maar ze konden me niet eerder aansluiten, "want het keuzemenu van de technische afdeling deed het niet".

Nou oke, ik weer planet bellen (ondertussen al aardig gefrustreerd, mede omdat ik telkens vastliep met Patience.) en toen eindelijk iemand met verstand van zaken. Hij legde het iets beter uit, liep helemaal naar een andere afdeling voor me (een callcenter medewerker he, hulde! _/-\o_ ) en zei dat ze er niks aan konden doen. Ze zouden me eventueel een dial up lijn van 5kb/s kunnen geven, heel aardig, maar sorry, dan is de pagina pas geladen als de verbinding het zou moeten doen. Toch aardig.

Op dat moment belde m'n zus of ik even iets op internet wou opzoeken :X Nou is onze relatie met de buren prima, dus mocht ik even hun WEP lenen.

En toen kwam heel spontaan het overlevingsinstinct van me boven, dat me vertelde om het telfort pakket maar alvast aan te sluiten. Waarom niet? Die speedtouch van planet is toch een stuk schroot. Zo gezegd zo gedaan, de router deed het prima, WRT54G erachter gehangen en ik had verbinding - met de router althans. Elke pagina die je wou bezoeken verwees me door naar "U moet uw internetverbinding activeren, bel de klantenservice". Ach, dat kan er nog wel bij. De verbinding werkt ergens lijkt me, dus het proberen waard.

"Er zijn nog wachtenden voor u, een ogenblik geduld alstublieft"

"Vandaaaaag is roooooooood" :+

"Er zijn nog wachtenden voor u, een ogenblik geduld alstublieft"

Bah, ik hang maar op, was het zat. Wou ondertussen ook nog de opening van de olympische spelen kijken. 30 cent per minuut, hoe durven ze.

Nou moet ik even vertellen dat ik voor m'n boterham aan web development doe, en hierdoor een onbegrijpelijke spastische tik heb om bij elke interessante pagina op CTRL + U te rammen. Voor de bravere mensen onder ons, hiermee zie je de bron van de website.

Dus opeens begon mijn spastspier te werken en kwam de bron van de "Activeer uw verbinding"-pagina tevoorschijn. Framesets :O

Huh, wacht even.

<frame src="doityourself.cgi">

Do It Yourself?

Je bedoelt, zoals bij de ikea?

Als iets niet wil, zelf oplossen?

Is het proberen waard toch :)

Ik ga naar die pagina, die volgens mij verborgen moest zijn totdat de klantenservice je vertelde daarheen te gaan. Nou staat daar een heel aantrekkelijk knopje met [ Activeren ] erop. Klik.

"Herstart uw router." Druk.

Terwijl ik nog 'vandaag is rooood!' zat te neuriën, kwam er een klein geel balonnetje onderin. Die waar je je normaal gesproken zo aan ergert. Nu bracht hij me eindelijk goed nieuws. "Er is nu verbinding met internet!".

Ik waag het erop om een pakketje te versturen naar google. Spannend. En ik krijg antwoord!

En dat zonder een "internetverbinding waar we niks aan kunnen doen, meneer".

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

De strekking is dus dat die helpdeskers (callcentermiepen) geen ruk snappen en kunnen :P
wel erg vaag dat je het zelf zo kon activeren terwijl het volgens hun niet zou kunnen.

zo zie je maar weer, al het goeie komt NIET van de telfort helpdesk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-04 23:46
Ik heb ook een vage :) Een paar maanden geleden zijn we overgezet van Tiscali (waar we nooit problemen mee hadden) naar Telfort. So far so good. Na een maand begint het internet langzaam aan trager te worden, tot het op een gegeven moment meer niet dan wel werkte. Hm, vreemd. Na 2 dagen zoeken bleek het modem helemaal dood te zijn. Na een factory reset komt ie niet meer up, jammer maar helaas. Dag Zyxel :(
Op naar de winkel, een mooie nieuwe Linksys gekocht. Werkt allemaal perfect. Op 1 punt na. Elke avond, tussen 22:00 en 0:00 valt voor een minuut of 5 a 10 de DSL-connectie eruit. DSL-lampje op het modem gaat knipperen, internet-lampje is uit, en de status in het modem geeft aan "PVC down". En dan opeens werkt het weer. Elke avond rond dezelfde tijd. Ik snap er helemaal niks van. Overdag gebeurt het ook zo af en toe, maar sowieso elke avond.

Modem zit direct op de ISRA (voor zover ik kan zien) met een kort kabeltje. We hebben "gewoon" analoge telefonie, geen ISDN dus. Iemand nog een idee/tips, voor ik Telfort lastig ga vallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
@ WeeJeWel

Maar... Is het nu dan internet van Telfort of Planet? Of is dit een stomme vraag...

Ik ben namelijk ook overgestapt van KPN naar Telfort maar heb van KPN nog niets gehoord, geen afscheidsbrief oid. maar internet en bel al een tijdje met Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
El Jazzaff schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:19:
@ WeeJeWel

Maar... Is het nu dan internet van Telfort of Planet? Of is dit een stomme vraag...

Ik ben namelijk ook overgestapt van KPN naar Telfort maar heb van KPN nog niets gehoord, geen afscheidsbrief oid. maar internet en bel al een tijdje met Telfort...
Het is zeker weten telfort internet. Sneller en een ander IP :)

code:
1
Hostname:   195-240-XXX-XX.ip.telfort.nl

En dat terwijl m'n account pas de 11e in zou gaan. Zelfs de telfort website zegt dat mijn account nog niet actief is :P

[ Voor 15% gewijzigd door WeeJeWel op 09-08-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-04 15:22
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 23:25:
[...]

Dan zou ik in jouw geval telfort bellen en het uitleggen, zodat ze je "omlaag schroeven" naar 15/16Mbit oid ? dan heb je het probleem iig niet meer.
Heb ik inmiddels twee keer gedaan. Beide keren werd na ongeveer vijf dagen de snelheid naar 12Mbit gezet en was de lijn stabiel. Als het modem toch weer opnieuw ging intrainen doordat ik het modem moest resetten of, waarschijnlijker, door een enkele nieuw intrain, staat de snelheid weer op 17Mbit. Ze doen dus wel wat bij de technische dienst, maar het blijft niet permanent om een of andere reden. Terwijl dit toch echt de oplossing is in mijn geval, zoveel is me in inmiddels duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 21:31
Zijn er meer mensen die momenteel een probleem ondervinden met de telefoniedienst? Ik krijg sinds vanochtend opeens een "Got SIP response 503 "Service Unavailable" back from 195.240.72.65" terug en ik kan ook niet gebeld worden.

Zal wel tijdelijk zijn geweest, nu werkt het weer :)

[ Voor 12% gewijzigd door eborn op 09-08-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
AlterMann schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:15:
Ik heb ook een vage :) Een paar maanden geleden zijn we overgezet van Tiscali (waar we nooit problemen mee hadden) naar Telfort. So far so good. Na een maand begint het internet langzaam aan trager te worden, tot het op een gegeven moment meer niet dan wel werkte. Hm, vreemd. Na 2 dagen zoeken bleek het modem helemaal dood te zijn. Na een factory reset komt ie niet meer up, jammer maar helaas. Dag Zyxel :(
Op naar de winkel, een mooie nieuwe Linksys gekocht. Werkt allemaal perfect. Op 1 punt na. Elke avond, tussen 22:00 en 0:00 valt voor een minuut of 5 a 10 de DSL-connectie eruit. DSL-lampje op het modem gaat knipperen, internet-lampje is uit, en de status in het modem geeft aan "PVC down". En dan opeens werkt het weer. Elke avond rond dezelfde tijd. Ik snap er helemaal niks van. Overdag gebeurt het ook zo af en toe, maar sowieso elke avond.

Modem zit direct op de ISRA (voor zover ik kan zien) met een kort kabeltje. We hebben "gewoon" analoge telefonie, geen ISDN dus. Iemand nog een idee/tips, voor ik Telfort lastig ga vallen? :)
Ga even terug naar de winkel en vraag obv je aankoopbewijs resp garantiebewijs een nieuwe modem want het lijkt op problemen met een condensator ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
CrankyGamerOG schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:56:
[...]

De strekking is dus dat die helpdeskers (callcentermiepen) geen ruk snappen en kunnen :P
wel erg vaag dat je het zelf zo kon activeren terwijl het volgens hun niet zou kunnen.

zo zie je maar weer, al het goeie komt NIET van de telfort helpdesk :P
Dit is mi iets te kort door de bocht.Meestal krijgen die mensen weinig opleiding en moeten ze gewoon produktie draaien lees zo veel mogelijk tickets/vragen behandelen in een minimum aan tijd en als ze niet meer nodig zijn worden ze gewoon "gedumpt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Scandic2008 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:02:
[...]

Dit is mi iets te kort door de bocht.Meestal krijgen die mensen weinig opleiding en moeten ze gewoon produktie draaien lees zo veel mogelijk tickets/vragen behandelen in een minimum aan tijd en als ze niet meer nodig zijn worden ze gewoon "gedumpt".
en wat is er dan anders aan wat ik zei " ze kunnen niks " 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Het verschil is dat jij het op de man speelt ipv op de opleiding/informatie/voorzieningen/mogelijkheden die ze krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

woekele schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 20:17:
Het verschil is dat jij het op de man speelt ipv op de opleiding/informatie/voorzieningen/mogelijkheden die ze krijgen.
Ik heb het wellicht te plat verwoord (zoals ik wel vaker doe).
Maar feit is en blijft dat het gewoon een callcenter is waar (zoals aangegeven) onopgeleide mensen jouw probleem moeten troubleshooten.
En dat jij als wel opgeleid persoon , al die simpele vragen al getest hebt, en tot je frustratie dan te horen krijgt dat ze een "call" aanmaken.

Daarbij komt nog dat het doorkomen naar een 2elijns (Die meestal wel wat weten) bij Telfort voor mij tot nu toe een grote horde is.
Bij @home kon ik vroeger gewoon zeggen :
"Kun je me aub meteen doorverbinden met 2e lijns, je draaiboek heeft hier geen oplossing voor..."

En mijn zin waarin ik zeg : "ze kunnen niks"
Kun je op 2 manieren uitleggen
1. ze kunnen niks (zijn ze te stom voor)
2. ze kunnen niks (omdat ze niet meer mogen doen)

[ Voor 20% gewijzigd door CrankyGamerOG op 09-08-2008 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Verhaal zie boven (verkeerde nummer verhuisd omdat het naar een ander netnummer zou moeten gaan); nu reactie gekregen:
Daar wij de gang van zaken heel spijtig vinden zult u op de volgende factuur niet berekend worden voor telefonie.
Onze excuses voor het ongemak!
Netjes (hoewel niet helemaal correct verwoord). Wel eerst me opgewonden en wat grove dingen gezegd, jammer dat dat blijkbaar moet :) Misschien hadden ze het vanwege de vakantie even wat rustiger en konden ze wat dingen nakijken.

Wat ik denk is het volgende: Telfort is een budgetaanbieder die zodanig veel bezuinigd heeft op goed personeel dat het in veel gevallen (zoals hierboven genoemd) niet meer kan. Op dit niveau is het echt een loterij of alles goed gaat bij een nieuwe aanvraag, verhuizing of probleem met de verbinding...

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55
WeeJeWel schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:34:
... Telfort bood natuurlijk hun excuses aan, dit was niet de bedoeling blabla. Maar ze konden me niet eerder aansluiten, "want het keuzemenu van de technische afdeling deed het niet".

Nou oke, ik weer planet bellen (ondertussen al aardig gefrustreerd, mede omdat ik telkens vastliep met Patience.) en toen eindelijk iemand met verstand van zaken. Hij legde het iets beter uit, liep helemaal naar een andere afdeling voor me (een callcenter medewerker he, hulde! _/-\o_ ) en zei dat ze er niks aan konden doen. Ze zouden me eventueel een dial up lijn van 5kb/s kunnen geven, heel aardig, maar sorry, dan is de pagina pas geladen als de verbinding het zou moeten doen. Toch aardig.

Op dat moment belde m'n zus of ik even iets op internet wou opzoeken :X Nou is onze relatie met de buren prima, dus mocht ik even hun WEP lenen.

En toen kwam heel spontaan het overlevingsinstinct van me boven, dat me vertelde om het telfort pakket maar alvast aan te sluiten. Waarom niet? Die speedtouch van planet is toch een stuk schroot. Zo gezegd zo gedaan, de router deed het prima, WRT54G erachter gehangen en ik had verbinding - met de router althans. Elke pagina die je wou bezoeken verwees me door naar "U moet uw internetverbinding activeren, bel de klantenservice". Ach, dat kan er nog wel bij. De verbinding werkt ergens lijkt me, dus het proberen waard.
....

....Nou moet ik even vertellen dat ik voor m'n boterham aan web development doe, en hierdoor een onbegrijpelijke spastische tik heb om bij elke interessante pagina op CTRL + U te rammen. Voor de bravere mensen onder ons, hiermee zie je de bron van de website.

Dus opeens begon mijn spastspier te werken en kwam de bron van de "Activeer uw verbinding"-pagina tevoorschijn. Framesets :O

Huh, wacht even.

<frame src="doityourself.cgi">

Do It Yourself?

Je bedoelt, zoals bij de ikea?

Als iets niet wil, zelf oplossen?

Is het proberen waard toch :)

Ik ga naar die pagina, die volgens mij verborgen moest zijn totdat de klantenservice je vertelde daarheen te gaan. Nou staat daar een heel aantrekkelijk knopje met [ Activeren ] erop. Klik.

"Herstart uw router." Druk.

Terwijl ik nog 'vandaag is rooood!' zat te neuriën, kwam er een klein geel balonnetje onderin. Die waar je je normaal gesproken zo aan ergert. Nu bracht hij me eindelijk goed nieuws. "Er is nu verbinding met internet!".

Ik waag het erop om een pakketje te versturen naar google. Spannend. En ik krijg antwoord!

En dat zonder een "internetverbinding waar we niks aan kunnen doen, meneer".
De volgende keer zou ik toch even de installatie handleiding doornemen. Daarin staat namelijk dat je na aansluiten modem de activatie pagina moet bezoeken :) 1.254.254.253 of http://connect.adslvandaag.nl/

Dat had jou een lading frustratie kunnen voorkomen denk ik. Ik weet het dat is makkelijk achteraf praten is maar jou verhaal is nu als illustratie te gebruiken voor anderen die ook de handleiding "vergeten" te lezen

[ Voor 21% gewijzigd door BaseT op 10-08-2008 00:59 ]

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Scandic2008 schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 16:56:
[...]

Ga even terug naar de winkel en vraag obv je aankoopbewijs resp garantiebewijs een nieuwe modem want het lijkt op problemen met een condensator ?!
Na 2 weken? Wat ik zelf denk (geen idee of het kan hoor :+) is dat er met de omzetting naar Telfort (vanaf Tiscali) meer power op de lijn is gekomen. Dit nieuwe modem geeft nu dezelfde kuren als het oude modem.. Volgens mij sloopt de lijn mijn modem ofzo.. Zometeen Telfort maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:48:
Meer mensen een probleem met haperende verbinding?

Sinds 2 dagen heb ik 2 seconden internet, daarna gaat dsl + internet lampje op modem uit en na een halve minuut heb ik weer 2 seconden internet en dan gaat alles weer opnieuw uit (de lampjes en de verbinding) en zo door...
Dit probleem was na een 2e lijns melding opgelost (20 uur na melding probleem). Leek goed te gaan tot vanochtend, nu weer 2 seconden internet en dan weer een tijd niet...

En de helpdesk is zondag's opeens gesloten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Oh, dus dan kan ik ze helemaal niet bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

OgWok

U.N.C.L.E.

pinockio schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:26:

............... Wat ik denk is het volgende: Telfort is een budgetaanbieder die zodanig veel bezuinigd heeft op goed personeel dat het in veel gevallen (zoals hierboven genoemd) niet meer kan. Op dit niveau is het echt een loterij of alles goed gaat bij een nieuwe aanvraag, verhuizing of probleem met de verbinding...
Daar lijkt het wel op. In 5 weken tijd 4x een aanvraag gedaan bij Telfort voordat ik het idee kreeg dat er een redelijke kans was om ik op 1 augustus kon over stappen van Orange/Online naar Telfort. Alle overstap-tips en adviezen goed in de gaten gehouden.

Dat doe je niet voor je plezier. Als de communicatie tussen KPN (netwerkaanbieder) en Telfort zo matig/slecht is, kan je diverse ellende verwachten. Telfort zegt dat de KPN geen adsl op adres X kan leveren. De aanvrager moet dit met KPN zien op te lossen. KPN geeft de aanvrager niet de adres gegevens omdat die bij een andere telco zit en zegt dat Telfort dit voor hem/haar moet oplossen. Perfect kastje --> muur en terug.

Ook opvallend is dat er dus niet gereageerd wordt op brieven. Dus of dat helpt bij de aanvraag zal mij nooit duidelijk worden.

De helpdesk kan op een gegeven moment niets meer doen dan een excuus aan bieden (diverse keren meegemaakt). Echt ingrijpen kunnen of mogen ze niet (erg irritant)
Je kunt je dan ook afvragen of dat € 0,30 p/min. waard is. Zelf vind ik van niet; stoom afblazen doe ik liever anders. Heeft me in juli ruim € 40 gekost.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
sander_t schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 00:53:
[...]

De volgende keer zou ik toch even de installatie handleiding doornemen. Daarin staat namelijk dat je na aansluiten modem de activatie pagina moet bezoeken :) 1.254.254.253 of http://connect.adslvandaag.nl/

Dat had jou een lading frustratie kunnen voorkomen denk ik. Ik weet het dat is makkelijk achteraf praten is maar jou verhaal is nu als illustratie te gebruiken voor anderen die ook de handleiding "vergeten" te lezen
Dankje, maar de pagina vertelde me alleen te bellen met de klantenservice, die natuurlijk niet opnam. Hoe hoort het dan wel te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-04 16:51
Zijn er hier ook mensen met negatieve ervaringen m.b.t. Telfort telefonie? Na het instellen van Bandwith Management en het nalopen van de advance instellingen van Voip heb ik nog steeds problemen met krakend geluid tijdens het bellen via Telfort Voip naar vaste en mobiele nummers, ook duurt het circa 1 minuut voor ik een overgaanslijn hoor. Verder is het bellen via Telfort dus enorm irritant aangezien je soms mensen totaal niet kunt verstaan. Dit heeft trouwens niets te maken met het downloaden, dit doe ik dan namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb hier nu ook Telfort sinds 1 Augustus.

Telefonie heb ik er niet bij genomen, doe ik later.

Het bevalt prima, heb de ZyXel vervangen door een Speedtouch 780WL, was even prutsen maar werkt nu erg goed. :)

Newsgroups gaat ook prima, alleen heb ik het idee dat tweaknews niet super stabiel is. Download varieerd tussen 1,2MB/sec en 1,65MB/sec.

Zit ongeveer 1553m vanaf de centrale.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Link Information

Uptime: 0 days, 3:42:40 

Modulation: G.992.5 annex A 

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.029 / 16.810 

Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 426,60 / 12,66

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

WeeJeWel schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 12:04:
[...]

Dankje, maar de pagina vertelde me alleen te bellen met de klantenservice, die natuurlijk niet opnam. Hoe hoort het dan wel te gaan?
Ik heb hier meteen de modems verwisseld toen de oude verbinding uitviel. Uiteraard geen enkele handleiding gelezen (dat doe ik pas als het niet werkt :P), en had meteen internet. Maar na drie websites bezocht te hebben kreeg ik die activatiepagina te zien.
Stond een pagina met: "bent u deze persoon?", met NAW gegevens, en een knop met activeren, en de instructie om na het activeren het modem te resetten.

Ik ben iig zeer tevreden tot nu toe, de levering is 10 dagen eerder dan gepland, maar kregen netjes een brief met de exacte leveringsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 32279 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 11:21:
[...]

En de helpdesk is zondag's opeens gesloten :(
Dit is niet correct,ze zijn moeilijk bereikbaar sinds 8/8 maar gewoon "open" kijk maar op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Harmen schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 14:03:
Heb hier nu ook Telfort sinds 1 Augustus.

Telefonie heb ik er niet bij genomen, doe ik later.

Het bevalt prima, heb de ZyXel vervangen door een Speedtouch 780WL, was even prutsen maar werkt nu erg goed. :)

[/code]
Welke instellingen heb je gehanteerd voor de Speedtouch 780 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
AlterMann schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 10:12:
[...]

Na 2 weken? Wat ik zelf denk (geen idee of het kan hoor :+) is dat er met de omzetting naar Telfort (vanaf Tiscali) meer power op de lijn is gekomen. Dit nieuwe modem geeft nu dezelfde kuren als het oude modem.. Volgens mij sloopt de lijn mijn modem ofzo.. Zometeen Telfort maar eens bellen.
Dit soort zaken is altijd moeilijk om de exacte oorzaak te achterhalen maar als je met een compleet nieuwe modem dezelfde problemen krijgt wordt het weer verder zoeken.Vraag anders ook de tecnische afdeling van Linksys eens of er gevallen van problemen met een condensator zijn (geweest)
Toch zou ik nog een keer gaan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Scandic2008 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:51:
[...]

Dit is niet correct,ze zijn moeilijk bereikbaar sinds 8/8 maar gewoon "open" kijk maar op de website.
Bel ze maar :) Volgens het bandje zijn ze op werkdagen tussen 9:00 en 21:00 bereikbaar, en op zaterdag van 10:00 tot 17:00.

Ik heb het modem nu op ADSL (1) geforced, en dat gaat vooralsnog goed. Telfort heb ik inmiddels het hele verhaal maar gemaild, via de online klantenservice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scandic2008 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:51:
Linkje:
Vanaf 1 augustus wijzigen de openingstijden van de Klantenservice van Telfort

Hier heb ik opeens weer verbinding (6 uur zonder gezeten schat ik in). Wel lagere waardes (15888 kbps / 1031 kbps ipv 17850 wat ik ongeveer normaliter haal). Ik reset de modem maar niet meer of iets dergelijks, blij dat het weer werkt en dit is ook wel ok.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-08-2008 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
CyBeRSPiN schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 15:18:
[...]

Ik heb hier meteen de modems verwisseld toen de oude verbinding uitviel. Uiteraard geen enkele handleiding gelezen (dat doe ik pas als het niet werkt :P), en had meteen internet. Maar na drie websites bezocht te hebben kreeg ik die activatiepagina te zien.
Stond een pagina met: "bent u deze persoon?", met NAW gegevens, en een knop met activeren, en de instructie om na het activeren het modem te resetten.

Ik ben iig zeer tevreden tot nu toe, de levering is 10 dagen eerder dan gepland, maar kregen netjes een brief met de exacte leveringsdatum.
Oke, bedankt! Alleen vond ik het apart dat ik het dus niet kon activeren, en dat via een omweggetje -in dit geval de broncode- wel kon. Doe het dan direct goed zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CrankyGamerOG schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 21:06:
En dat jij als wel opgeleid persoon , al die simpele vragen al getest hebt, en tot je frustratie dan te horen krijgt dat ze een "call" aanmaken.
Inderdaad , afschuwelijk is het. Steevast krijg ik de vraag waar mijn modem staat (standaardantwoord dat ik geef is 30 cm van de muur waar de ptt doos zit). 1 keer de waarheid verteld (modem staat 45 meter van dat punt af en zitten routers e.d. op aangesloten) en ik krijg me toch een gezeur dat mijn kabels te lang zijn en nog meer onzin... Dat het jaren zo gewerkt heeft zonder problemen en dat alle kabels in de muur zitten en er dus echt niks mis mee kan zijn begrijpen ze daar niet. Een kabel van 45 meter? Nee, dat geeft zoveel verlies... zucht

Als je de antwoorden geeft die ze willen horen kom je trouwens wel redelijk snel bij de 2e lijn uit (althans, ze noteren het probleem en sturen het naar de 2e lijn toe en die bellen terug of lossen het op).

De 2e lijn vind ik trouwens prima (ervaringen die ik ermee gehad heb). Was bij @home en UPC slechter. De 2e lijn staat bijna gelijk aan de 1e lijn van xs4all (waar ik ook jaren bij gezeten heb, maar die helpdesk werd ook steeds slechter).

Ach, je betaald weinig en dan heb je ook af en toe wat, maar het kan nog altijd uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 10-08-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 32279 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 17:14:
[...]

Linkje:
Vanaf 1 augustus wijzigen de openingstijden van de Klantenservice van Telfort

Hier heb ik opeens weer verbinding (6 uur zonder gezeten schat ik in). Wel lagere waardes (15888 kbps / 1031 kbps ipv 17850 wat ik ongeveer normaliter haal). Ik reset de modem maar niet meer of iets dergelijks, blij dat het weer werkt en dit is ook wel ok.
Tja verschillende info op de site,want er staat ook nog steeds dit

http://klantenservice.int...telefoon.aspx?nodeid=8817

Maar goed wellicht moeten ze dit nog bijwerken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatcoated
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-01 21:23
Chillosophy schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 12:50:
[...]

Heb ik inmiddels twee keer gedaan. Beide keren werd na ongeveer vijf dagen de snelheid naar 12Mbit gezet en was de lijn stabiel. Als het modem toch weer opnieuw ging intrainen doordat ik het modem moest resetten of, waarschijnlijker, door een enkele nieuw intrain, staat de snelheid weer op 17Mbit. Ze doen dus wel wat bij de technische dienst, maar het blijft niet permanent om een of andere reden. Terwijl dit toch echt de oplossing is in mijn geval, zoveel is me in inmiddels duidelijk.
Modem met behulp van Telnet op ADSL2 instellen. Hij zal dan óók na een wegvallen van het signaal nooit hoger intrainen dan 12000 kb/sec
Alleen bij een harde reset(in het kleine gaatje dus) gaat hij weer terug naar ADSL2+, maar dan kun je hem dus met Telnet weer terug zetten. Uitzetten en weer aanzetten heeft hier dus geen invloed op.

Ik had het zelfde probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Flatcoated op 10-08-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCS88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-01 08:11
Ik wil graag ook internet van Telfort, maar ik wil tevens mijn KPN IPB behouden (internet + telefoon) dat is vanwege mijn vaders bedrijf, maar als die zit te downloaden kan ik niet meer gamen, en dat zorgt voor veel frustratie tijdens belangerijke clanwars en dergelijke, dus ik wil mijn eigen abo. Is dit mogelijk? Ik heb het aan telfort gevraagd, maar ik krijg van hun geen antwoord. Ik wil dus gewoon een geheel apparte lijn hebben dat er niks aan het huidige abonoment veranderd hoeft te worden. bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Scandic2008 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 16:53:
[...]
Welke instellingen heb je gehanteerd voor de Speedtouch 780 ?
Heb via de speedtoch.nl site de config tool gedownload.
Na wat pielen is het me gelukt aan de slag te krijgen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Service Configuration

This section contains information regarding the service configuration currently applying to your SpeedTouch.

Service Name: Router - gebruikers LAN zonder telefonie (modified by user) 

Description: Router met RFC1483 Internet verbinding en door gebruiker te bepalen LAN instellingen en telefonie uitgeschakeld. 

Region: Nederland 

Provider: Providers met RFC1483 verbinding 

Configuration Date: 8/4/2008

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
BCS88 schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:25:
Ik wil graag ook internet van Telfort, maar ik wil tevens mijn KPN IPB behouden (internet + telefoon) dat is vanwege mijn vaders bedrijf, maar als die zit te downloaden kan ik niet meer gamen, en dat zorgt voor veel frustratie tijdens belangerijke clanwars en dergelijke, dus ik wil mijn eigen abo. Is dit mogelijk? Ik heb het aan telfort gevraagd, maar ik krijg van hun geen antwoord. Ik wil dus gewoon een geheel apparte lijn hebben dat er niks aan het huidige abonoment veranderd hoeft te worden. bedankt alvast.
Ik geloof het niet. Wat je wel kan doen is een draadloze verbinding aanvragen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11-2024

bouvrie

Interior demolisher

THxZ0NE schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:41:
Zijn er hier ook mensen met negatieve ervaringen m.b.t. Telfort telefonie? Na het instellen van Bandwith Management en het nalopen van de advance instellingen van Voip heb ik nog steeds problemen met krakend geluid tijdens het bellen via Telfort Voip naar vaste en mobiele nummers, ook duurt het circa 1 minuut voor ik een overgaanslijn hoor. Verder is het bellen via Telfort dus enorm irritant aangezien je soms mensen totaal niet kunt verstaan. Dit heeft trouwens niets te maken met het downloaden, dit doe ik dan namelijk niet.
Volgens mij is de Bandwith Management-wizard een beetje slecht: deze reserveerde bij mij standaard 10kbps voor VOIP verkeer, terwijl het protocol toch meer nodig heeft. Zet de Bandwidth MGMT (WAN) op 100kbps met priority HIGH. Misschien heeft dit effect.

Wat betreft die minuut van de overgangstoon, kijk eens bij VOIP-->Phone-->Advanced-->Dialing Interval Select. Of sluit de nummerkeuze af met een hekje (#) om te zien of de modem dan wel meteen belt.

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
THxZ0NE schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 13:41:
Uit meerdere topics blijkt dat dit niet optimaal of zelfs helemaal niet werkt (BM)
Gebruik je een Dect toestel of een vast toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Moet toch even melden dat ik (gelukkig) blijkbaar een erg goed onderhouden koperlijntje heb ;)
Max van de lijn vrijwel continu en een zeer lage ping. Ben sinds kort weer lekker aan het online gamen geslagen, ben er echt superblij mee..en dat voor 19,94 (waar die ene cent verschil door komt, dunno..don't care : P ). Had eerlijk gezegd geen hoge verwachtingen voor dat geld, maar so far ben ik er uitermate happy mee :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-04 09:30

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.