Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.859 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-04 22:40

VisionMaster

Security!

2274: De telefonie heeft het effe gedaan vanochtend, weer niet, en daarna weer wel. Het is wisselvallig. :S

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:03
VisionMaster schreef op maandag 21 juli 2008 @ 14:40:
2274: De telefonie heeft het effe gedaan vanochtend, weer niet, en daarna weer wel. Het is wisselvallig. :S
Kan kloppen, is momenteel landelijke telefoonstoring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb nu wel een vreem probleem, ik ben met internet opeens gecapped op 60kb/s... dit begon gister al. Ik weet niet echt precies welk internet abo ik heb, heb 5 jaar Tiscali gehad en het is altijd automatisch overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-04 11:36
Gister deed de Telefoon het niet. Toen heb ik alles gereset en nu doet niets het meer. hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
XtrmEend schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:11:
Ik heb nu wel een vreem probleem, ik ben met internet opeens gecapped op 60kb/s... dit begon gister al. Ik weet niet echt precies welk internet abo ik heb, heb 5 jaar Tiscali gehad en het is altijd automatisch overgezet.
Snelheid ligt nu bij mij weer rond de 600KB/sec wat normaal 830KB/sec is.

Intrainwaarde blijft wel altijd op 7996 kbps / 1023 kbps staan en 's nachts is de snelheid wel 830KB/sec, alleen overdag is het de laatste tijd ruk! 8)7

Postcode 9005.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gisteren zowaar 680Kb/sec gehaald met wifi :P ik was blij :P
Maarja met kabel is wel sneller als je de 20mb intrained. Misschien toch maar een kabeltje trekken richting mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Konjo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 15:34:
Gister deed de Telefoon het niet. Toen heb ik alles gereset en nu doet niets het meer. hebben meer mensen hier last van?
Loop even de setup van je telefonie na en kijk of het dan wel gaat werken.
Er zijn nogal wat storingen de laatste tijd dus direct resetten heeft weinig zin.Meestal kun je beter gewoon even wachten totdat het "opeens" weer werkt.(tenzij natuurlijk anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Ik heb nog steeds geen telefonie hier in Spijkenisse (Rotterdam en omgeving). Is het probleem nu weer opnieuw begonnen of hoe zit dat? (knop register op de status pagina doet niks! hij staat dus ook lekker op not register...)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268634

ook hier nog steeds problemen. Als ik bel met mij gsm naar m,n telfort huisnummer gaat hij niet over maar verbreek ik de verbinding dan gaat 10 sec later m,n huis telefoon over. M,n modem is al gereset. Bij m,n vrienden en fam dezelfde problemen. Dus de problemen zijn nog niet verholpen ook al staat op de telfort site dat het is opgelost. Ik denk dat maar alle vaste (belbudget en telfort) telefoons eruit doe. het enige wat wel goed werkt is internet en GSM en met die vele belminuten heb ik meer dan genoeg. Ik zal van de week ff weer die telfort winkel hier in zwolle bezoeken. wat een Bende weer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 17:52
Soepstengel schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:53:
Ik heb nog steeds geen telefonie hier in Spijkenisse (Rotterdam en omgeving). Is het probleem nu weer opnieuw begonnen of hoe zit dat? (knop register op de status pagina doet niks! hij staat dus ook lekker op not register...)
Hier in Vlaardingen deed ie het even weer wel en toen weer niet. Omstreeks 18:00 uur vanavond heb ik de modem even uit en aan gezet en toen kon ik mijn mobiel bereiken. Voor zolang het duurt....

De storingen komen steeds vaker voor en worden ook steeds langer.

En van Telfort hoor je niks........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Mocht u nadat de werkzaamheden zijn afgerond nog problemen ondervinden, adviseren we u om uw modem even uit en weer aan te zetten.
Werkt niet (Amersfoort) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

Mooi, kan al dat eindeloze gezeik over telefonie in het andere topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
Ik heb nu een paar maandjes Telfort Internet (gelukkig geen telefonie als ik dit zo lees), maar m'n verbinding verbreekt steeds. Nu gebruik ik het relatief weinig en niet zo intensief, maar vooral als ik thuis werk (VPN) is het nogal irritant.

Nu heb ik dit verhaal ('terugdringen retrains') geprobeerd, maar dat lijkt ook niet echt te helpen, of maar tijdelijk. Nu had ik het briljante plan om een hamer los te laten op dat goedkope kl*te modem en gewoon een nieuwe te kopen. Iemand daar goede ervaringen mee? Nog suggestie voor een modem dat werkt met Telfort? Ik heb al een aparte linksys router, dus dat hoeft ie allemaal niet te kunnen... suggesties voor bruikbare hamers zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
MaKK0 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:53:
Plaats: Den Haag (2582)

Probleem: sinds gisteren avond kon ik niet meer op de router via wifi. Even stroom eraf gehaald om vervolgens weer te kunnen connecten. Maar, het internet signaal is heel heel gaar.

Status veranderd steeds als hieronder:

- Initializing
- detect signal
- up (voor 10 seconden )
- down

Heb het een paar weken terug ook gehad en toen is het na een paar dagen vanzelf over gegaan. Valt hier iets aan te doen?
Status: geen verandering.

Ik heb trouwens alleen Telfort Internet, zonder bellen. Krijg aan de hand van dit topic het idee dat er alleen gezeur is met Telfort Bellen.

Meerdere mensen die ook geen normale internet verbinding krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 21:51
MaKK0 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 19:46:
[...]

Status: geen verandering.

Ik heb trouwens alleen Telfort Internet, zonder bellen. Krijg aan de hand van dit topic het idee dat er alleen gezeur is met Telfort Bellen.

Meerdere mensen die ook geen normale internet verbinding krijgen?
Zoals ik 1 post boven je meld, ik heb ook zat problemen. 2592 (ook Den Haag dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 00:50
Ik gelukkig nog niet *afkloppen* maar een vriend van me die een wijk verderop woont heeft er ook last van. Erg vervelend allemaal! 6462

Het vreemde is overigens, ik heb bij die vriend van mij een Linksys modemrouter aangesloten en het signaal was stabiel... helaas waren de netwerkpoorten van dat ding kapot. Blijkbaar is er toch iets mis met die Telfort modems...

[ Voor 46% gewijzigd door AvanCade op 21-07-2008 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?

Sinds ik de telefonie van Speedlinq naar Telfort over heb gezet, kan ik niet meer zien wie mij belt. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen wijzigen.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaKK0
  • Laatst online: 06-12-2024
Net helpdesk aan de telefoon gehad. Raadde aan het modem een harde reset te geven. Wordt lastig aangezien modem bij een huisgenoot op de kamer staat en deze nu niet aanwezig is.

Voor de rest is er bij hun geen ADSL storing bekend, alleen dus de telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:27

Fiber

Beaches are for storming.

MaKK0 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:15:
Net helpdesk aan de telefoon gehad. .......
Voor de rest is er bij hun geen ADSL storing bekend, alleen dus de telefonie.
Alsof dat niet erg genoeg is.... Gingen ze er nou ook eens wat aan doen? Om het eindelijk eens definitief op te lossen...! :?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241294

pven schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:09:
Ik heb het al eens eerder gevraagd, maar helaas kon niemand me toen helpen. Vandaar nogmaals de vraag: hoe kan ik binnenkomende nummerherkenning aanzetten?

Sinds ik de telefonie van Speedlinq naar Telfort over heb gezet, kan ik niet meer zien wie mij belt. Uiteraard heb ik her-en-der gezocht, maar ik heb geen idee hoe ik het zou kunnen wijzigen.
Werkt het ook niet als je 'm op FSK of DTMF zet? Te vinden in het controlpanel van je modem (als je 't Zyxel hebt tenminste) Voip/Phone/Advanced Setup/Caller ID Payload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een Speedtouch, daar kan ik een dergelijke optie niet in terugvinden.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Fiber schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:26:
[...]

Alsof dat niet erg genoeg is.... Gingen ze er nou ook eens wat aan doen? Om het eindelijk eens definitief op te lossen...! :?
Leuk hoor, maar het is een probleem in hun centrale. Het is vanavond ook nog aan de gang. Mijn underpowered slome zwarte Zyxel draait prima en ik kan perfect VoIP-en via een ander account. :D

Een harde reset? Houdt dat in alles op nul zetten/fabrieksinstellingen? Sjees, dit klinkt als het advies krijgen om je disk te formateren en te herinstalleren, omdat je browser blijft hangen op een webpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
Meer mensen hier last van snelheidsproblemen?

hier omgeving almelo opeens vanavond gecapt precies op 500 kb/s
op 2 pc's getest en 2 verschillende modems.

intrain waarden 8Mbit om 1 Mbit up.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:11
amdboy1983 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 22:48:
Meer mensen hier last van snelheidsproblemen?

hier omgeving almelo opeens vanavond gecapt precies op 500 kb/s
op 2 pc's getest en 2 verschillende modems.

intrain waarden 8Mbit om 1 Mbit up.
Hier ook, is sinds zondag aan de gang. Vanmiddag had ik maar 300KB/sec, nu rond de 400KB/sec en 's nachts gewoon de volle snelheid. Erg irri hoor. :(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 20:01
Beetje domme vraag misschien want ik heb het wel ooit geweten...
:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)
Hoe kan je nu je wifi router benaderen? Ik wil ff mijn wpa paswoord aanpassen. Kan ik dit nu alleen doen als ik met een netwerkkabel met de router ben verbonden? In elk geval is het geen van de bekende IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atahualpa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 10:19
'k heb ruim 2,5 jaar Tiscali/Telfort. In een maand of 8 wegens klapperende verbinding en vele telefoontjes naar de TD steeds teruggezet van ooit een 10/1 Mbit naar nu minder dan 6/1 Mbit. De afgelopen week van een 8 naar 7 naar 6 Mbit.Geen overleg cq. uitleg ondanks toezeggingen dat een 2e lijns medewerker zou bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Trouwens, mijn verbinding was maandenlang stabiel en de klapperverbinding kwam werkelijk vanuit het niets. Telfort cq. Tiscali heeft steeds beweerd dat een downgrade de enige optie was om de lijn weer stabiel te krijgen. Ook een nieuw modem ontvangen, want dat zou ook defect zijn. Nu heeft een TD medewerker van Telfort, wiens naam ik hier niet wens bekend te maken, vorige week mij eindelijk de ware (?) toedracht verteld. De centrales kunnen de hoge snelheidsvraag van de Telfortverbindingen niet aan in mijn regio (Capelle a/d IJssel). Daardoor schijnen de modems elke keer weer te disconnecten. Telfort lijkt dus met weinig bandbreedte en een matige/slechte overboekingsfactor te veel klanten te willen lokken met een 20/1 verbinding. Maar uiteindelijk kregen ze veel minder voor hun geld en een hoop instabiliteit! Ben het zelf zat en stap binnenkort over naar een echte kwaliteits ISP die weliswaar duurder is, maar zo'n low-budget low-service provider is driemaal niks. Wie van jullie met kennis over dit soort zaken weet of het relaas van die TD-medewerker kan kloppen? :? 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door atahualpa op 22-07-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Dat kan je aanpassen in je modem. Heeft te maken met een protocol. In eerdere delen is dit eens ter spraken geweest. Sommige telefoons hebben een andere manier van vertalen. Precies weet ik het niet meer. Maar je zou eens wat oudere delen van dit topic kunnen doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-04 10:03
Jazco2nd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:03:
Beetje domme vraag misschien want ik heb het wel ooit geweten...

[...]

Hoe kan je nu je wifi router benaderen? Ik wil ff mijn wpa paswoord aanpassen. Kan ik dit nu alleen doen als ik met een netwerkkabel met de router ben verbonden? In elk geval is het geen van de bekende IP adressen.
Als je het ZyXEL modem gebruikt kan je naar "http://adsl-modem" of naar "http://192.168.1.254" gaan. Anders moet je even kijken welk adres er bij gateway staat bij. Volgens mij moet het modem bedraad aangesloten zijn daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@atahualpa: bij mij ging de modem sinds eind juni ook constant opnieuw intrainen en Telfort heeft mij ook een lagere snelheid gegeven: van 8100 kbps naar 4570 kbps.Ze gaven dat de lijn ineens zwakker is geworden en dat ze er niks aan konden doen...terwijl het wel 1,5 jaar goed heeft gewerkt. Ik ga ze zo weer bellen met jouw verhaal.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Laatst online: 12:22
ck2000nl schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:11:
@atahualpa: bij mij ging de modem sinds eind juni ook constant opnieuw intrainen en Telfort heeft mij ook een lagere snelheid gegeven: van 8100 kbps naar 4570 kbps.Ze gaven dat de lijn ineens zwakker is geworden en dat ze er niks aan konden doen...terwijl het wel 1,5 jaar goed heeft gewerkt. Ik ga ze zo weer bellen met jouw verhaal.
ik heb het ook gehad,ivm klapperlijn telfort maar eens gebeld.
toen nadrukelijk gezegd dat terugschroeven geen zin heeft,omdat ik dat zelf al gedaan heb via telnet.
ook mijn lijn was maanden zo vast als een huis.
ze hebben een ticket aangemaakt en sindsdien is de lijn al 2 wkn 24/7 online.
wat ze precies gedaan hebben weet ik niet.
maar ik zit nog steeds op 18 down.

edit : net ff de stats bekeken in de zyxel,vanmorgen dan toch een resync gehad.
bijna 3 wkn up geweest.nouja eerst lag ie er om de 10 minuten uit.
nu traint ie in op 18,5. eens afwachten hoelang ie nu up blijft.

sofar so good.

[ Voor 15% gewijzigd door jejeh op 22-07-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-05 16:16
Waar wonen jullie allemaal, als ik vragen mag?

Allemaal omgeving Capelle a/d IJssel?

[ Voor 30% gewijzigd door Xaero op 22-07-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Spacespider schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:09:
[...]

Als je het ZyXEL modem gebruikt kan je naar "http://adsl-modem" of naar "http://192.168.1.254" gaan. Anders moet je even kijken welk adres er bij gateway staat bij. Volgens mij moet het modem bedraad aangesloten zijn daarvoor.
Jaa ok de zyxel modem/router kan ik prima benaderen, maar de setup van de wifi router die erop is aangesloten zoals dat in de startpost staat, met dhcp in die router uitgeschakeld, kan ik niet meer benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

zolang die wifi router een ip met hetzelfde subnet heeft moet dat gewoon werken.

doe eens een tracert, wat krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 07-05 10:53
atahualpa schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:09:
'k heb ruim 2,5 jaar Tiscali/Telfort. In een maand of 8 wegens klapperende verbinding en vele telefoontjes naar de TD steeds teruggezet van ooit een 10/1 Mbit naar nu minder dan 6/1 Mbit. De afgelopen week van een 8 naar 7 naar 6 Mbit.Geen overleg cq. uitleg ondanks toezeggingen dat een 2e lijns medewerker zou bellen en uitleggen wat er aan de hand is. Trouwens, mijn verbinding was maandenlang stabiel en de klapperverbinding kwam werkelijk vanuit het niets. Telfort cq. Tiscali heeft steeds beweerd dat een downgrade de enige optie was om de lijn weer stabiel te krijgen. Ook een nieuw modem ontvangen, want dat zou ook defect zijn. Nu heeft een TD medewerker van Telfort, wiens naam ik hier niet wens bekend te maken, vorige week mij eindelijk de ware (?) toedracht verteld. De centrales kunnen de hoge snelheidsvraag van de Telfortverbindingen niet aan in mijn regio (Capelle a/d IJssel). Daardoor schijnen de modems elke keer weer te disconnecten. Telfort lijkt dus met weinig bandbreedte en een matige/slechte overboekingsfactor te veel klanten te willen lokken met een 20/1 verbinding. Maar uiteindelijk kregen ze veel minder voor hun geld en een hoop instabiliteit! Ben het zelf zat en stap binnenkort over naar een echte kwaliteits ISP die weliswaar duurder is, maar zo'n low-budget low-service provider is driemaal niks. Wie van jullie met kennis over dit soort zaken weet of het relaas van die TD-medewerker kan kloppen? :? 8)7
Dat is gewoon overspraak op de kabelbundels in de grond. Doordat steeds meer mensen een hoge snelheid ADSL verbindingen in het algemeen.

In Capelle a/d IJssel zijn alle huizen aangesloten op Rt-Mdw die een aardig eindje weg staat. Lijnen zijn daar altijd wel langer dan 2000m tot en met zelfs 4600m wat daar geen vreemde lengte is. Juist op die langere lengtes kan je in een rustige bundel wel eens 10 a 12Mbps halen op 3000m (op annexA), maar als het drukker wordt met meer ADSL verbindingen op hoge snelheid gaat het dan niet altijd goed door de overspraak. Het is een beperking aan ADSL(2+) techniek in een kabelbundel, de hoeveelheid aansluitingen.

Heeft mijn inziens dan ook niet specifiek met Telfort te maken, ook aansluitingen op andere ADSL netwerken en/of bij andere ISP's hebben hetzelfde effect dan.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Xaero: ik zit in Zwolle (8031VV).

@bjck: heeft het denk je volgens jou nog zin om Telfort te gaan vragen/verzoeken om er iets aan te doen in mijn siutatie? Ik zit met de postcodecheck 2,5 KM van de centrale en heb een Zyxel modem uit het Tiscali tijdperk.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Je kunt dit in je control panal op de telfort site wijzigen. Stel je kunt dit niet bel even de helpdesk die zullen nummer herkenning dan even voor je aanzetten. Pas als mensen 100%(adminstratief) over zijn kunnen ze deze zaken aanpassen in het control panel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 15:08
Zijn er meer mensen die niet op http://www.eqsummoners.com kunnen? Die site werkt al weken niet hier, hij werkt echter wel bij andere providers.
code:
1
2
3
4
18   143 ms   143 ms   143 ms  67-132.154-146.qwest.net [67.132.154.146]
19   235 ms   220 ms   236 ms  vl130.core1.sat.rackspace.com [64.39.2.33]
20   143 ms   142 ms   143 ms  vlan907.aggr7.sat.rackspace.com [64.39.2.218]
21     *        *        *     Time-out bij opdracht.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die site werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pingkiller schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:36:
Zijn er meer mensen die niet op http://www.eqsummoners.com kunnen? Die site werkt al weken niet hier, hij werkt echter wel bij andere providers.
code:
1
2
3
4
Hier werkt ie ook niet vanaf een telfort-verbinding. Vanaf een casema-verbinding wel. Hij komt helemaal tot het einde, op de allerlaatste hop na dan. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:58
hier werkt die site ook niet, en ik kan als ik mijn wifi router als AP zoals beschreven in de SP zet dan kan ik hem ook niet benaderen, daarom dat ik nu bezig ben met gewone router mode (het werkt, half, lees vorige berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
code:
1
2
3
4
Met een tracert (traceroute windows) stopt het ja, ze laten geen ICMP door op die server lijkt het. Met UDP of tcp werkt het wel gewoon tot het einde, maar de webserver geeft de pagina gewoon niet.

henk@henk:~$ tcptraceroute www.eqsummoners.com
Selected device eth0, address 192.168.2.2, port 55128 for outgoing packets
Tracing the path to www.eqsummoners.com (209.61.173.128) on TCP port 80 (www), 30 hops max
 1  192.168.2.254  2.115 ms  1.628 ms  1.582 ms
...
10  nyk-s1-rou-1001.US.eurorings.net (134.222.231.230)  99.498 ms  96.516 ms  96.408 ms
11  134.222.249.238  101.740 ms  102.524 ms  101.608 ms
12  jfk-core-02.inet.qwest.net (205.171.230.41)  101.025 ms  102.658 ms  101.705 ms
13  iah-core-01.inet.qwest.net (67.14.13.10)  144.596 ms  146.299 ms  146.528 ms
14  iah-edge-02.inet.qwest.net (205.171.31.14)  146.965 ms  145.439 ms  146.731 ms
15  67-132.154-146.qwest.net (67.132.154.146)  147.608 ms  147.104 ms  147.172 ms
16  vl130.core1.sat.rackspace.com (64.39.2.33)  146.415 ms  147.128 ms  147.270 ms
17  vlan907.aggr7.sat.rackspace.com (64.39.2.218)  146.408 ms  147.156 ms  146.249 ms
18  laddertest.com (209.61.173.128) [open]  147.214 ms  148.192 ms  147.344 ms
henk@henk:~$
Kan 't zijn dat jij geen windows gebruikt?

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 22-07-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
darkadon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 11:35:
Je kunt dit in je control panal op de telfort site wijzigen. Stel je kunt dit niet bel even de helpdesk die zullen nummer herkenning dan even voor je aanzetten. Pas als mensen 100%(adminstratief) over zijn kunnen ze deze zaken aanpassen in het control panel :)
Hij heeft het over de nummers kunnen zien van mensen die hem bellen. De instelling via Mijn Telfort zet alleen uitgaande nummerherkenning aan of uit, ie of Telfort zijn nummer doorgeeft aan de persoon die hij belt.

Caller-ID info krijgt het modem via SIP sowieso binnen. In het geval van de Zyxels staat er onder Phone -> Advanced een boxje of de caller-ID in FSK of DTMF doorgegeven moet worden, kan goed zijn dat die verkeerd staat. DTMF is de standaard voor Nederland en nog 3 andere landen op de wereld, FSK de rest van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
atahualpa schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:09:
Het kan inderdaad zomaar zijn dat er meer adsl verbindingen op jouw kabelbundel komen en dat daardoor je maximaal haalbare snelheid omlaag gaat -- maar dat heeft an sich niets met Telfort te maken en al helemaal niet met overboekingen. Dat kunnen net zo goed Alice of XS4All verbindingen zijn. Het intrainen gaat alleen om de totale hoeveelheid ADSL van alle providers die in jouw kabelbundel leveren. Overstappen van DSL provider zal dus heel erg weinig uitmaken normaal gesproken. Als het zo zou zijn dat het niet overspraak is maar een net wat beschadigde kruisdraad in de wijkcentrale heb je wel kan dat een overstap het probleem fixt, maar dat is dan min of meer toeval.

De beste remedie is de kabel, of wachten op het KPN All-IP netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Jasper Janssen schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:39:
[...]

Hij heeft het over de nummers kunnen zien van mensen die hem bellen. De instelling via Mijn Telfort zet alleen uitgaande nummerherkenning aan of uit, ie of Telfort zijn nummer doorgeeft aan de persoon die hij belt.

Caller-ID info krijgt het modem via SIP sowieso binnen. In het geval van de Zyxels staat er onder Phone -> Advanced een boxje of de caller-ID in FSK of DTMF doorgegeven moet worden, kan goed zijn dat die verkeerd staat. DTMF is de standaard voor Nederland en nog 3 andere landen op de wereld, FSK de rest van de wereld.
daar heb ik het ook over hoor, Er moet een vinkje gezet worden in het account. Zoals ik al zei, veel mensen kunnen dit via de telfort site. Veel kunnen dit ook niet en zullen daar heel even de helpdesk voor moeten bellen.

//edit

@ atahualpa

De informatie van de TD medewerker kloppen helaas. Omdat telfort ineens een hoop klanten erbij kreeg door de speedlinq overname zullen veel abbos tijdelijk een tikkeltje lager liggen dan de bedoeling is. zover ik weet zullen ze dit zo spoedig mogelijk herstellen wanneer alle speedlinq gebruikers over zijn

[ Voor 17% gewijzigd door darkadon op 22-07-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:45
[b][message=30461094,noline]darkadon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:48[/message
@ atahualpa

De informatie van de TD medewerker kloppen helaas. Omdat telfort ineens een hoop klanten erbij kreeg door de speedlinq overname zullen veel abbos tijdelijk een tikkeltje lager liggen dan de bedoeling is. zover ik weet zullen ze dit zo spoedig mogelijk herstellen wanneer alle speedlinq gebruikers over zijn
Net weer gebeld met Telfort en mijn lijn kan maximaal 2 Mbit aan volgens de helpdesk en daar moet ik het dan maar mee doen, altijd 3 mbit ipb gehad en de buren hebben 6 mbit Telfort.
Het zal wel door een ander signaal/modem komen en het blijft zo!
Men wil niet opschalen naar kpn voor onderzoek naar de lijn (koper zal wel slecht zijn volgens helpdesk)
Meest waardeloze ervaring ooit, en je kan er met geen mogelijkheid onderuit komen want er wordt nergens normaal op gereageerd.

Die helpdesk is trouwens ook pure oplichterij de verbinding wordt steeds verbroken als het wat te lang duurt zodat je weer vanaf achteraan de rij kan beginnen, heeft dus 20 € gekost.
GEEN TELFORT MEER VOOR MIJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bjck schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:38:
Kan 't zijn dat jij geen windows gebruikt?
Klik.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
site werkt hier ook gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick-Xz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-03-2015
IK heb een heel vaag probleem met speedlinq/telfort bellen.
Ik was speedlinq klant, overgenomen door telfort nu (heb de migratiebrief al gehad)
Ik kan gebeld worden, ik kan bellen, dat werkt.
Alleen, ik ben de enigste die wat kan zeggen.
De tegenpartij, als die wat zeggen dat komt helemaal NIET door.
Ik kan dus praten, en dat hoort die andere.. maar hij/zij kan simpelweg niks terug zeggen.
Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Daar ligt het niet aan kom ik net achter.... Lijkt voor sommige klanten wel te werken en voor andere niet begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:38:
[...]

Met een tracert (traceroute windows) stopt het ja, ze laten geen ICMP door op die server lijkt het.
Hier werkt het zowel met icmp als udp. In beide gevallen komt ie bij laddertest.com uit, of het nou met tracert of een ander programma gedaan wordt waar udp wel in werkt (ftrace):
 16   163 ms   163 ms   163 ms  vl130.core1.sat.rackspace.com [64.39.2.33]
 17   164 ms   164 ms   163 ms  vlan907.aggr7.sat.rackspace.com [64.39.2.218]
 18   166 ms   165 ms   164 ms  laddertest.com [209.61.173.128]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
Mick-Xz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:41:
IK heb een heel vaag probleem met speedlinq/telfort bellen.
Ik was speedlinq klant, overgenomen door telfort nu (heb de migratiebrief al gehad)
Ik kan gebeld worden, ik kan bellen, dat werkt.
Alleen, ik ben de enigste die wat kan zeggen.
De tegenpartij, als die wat zeggen dat komt helemaal NIET door.
Ik kan dus praten, en dat hoort die andere.. maar hij/zij kan simpelweg niks terug zeggen.
Iemand een idee hoe dit komt?
Speedtouch modem? Voer www.speedlinq.nl/beterbellen.exe even uit dit lost het waarschijnlijk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick-Xz
  • Laatst online: 08-03-2015
darkadon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:59:
[...]

Speedtouch modem? Voer www.speedlinq.nl/beterbellen.exe even uit dit lost het waarschijnlijk op :)
Speedtouch? whaha.. dat merk wil ik nooit meer horen.
Dat gaf zovéééééél problemen, internet verbinding viel elke 40 minuten uit(!) en moest opnieuw ingetraint worden. Heb uiteindelijk maar een business serie VPN router van cisco gekocht met apart linksys ADSL2+ modem en aparte linksys PAP2T.
Dit werkte 5 maanden perfect(!) ZERO-downtime.. echt zero! en sinds 2 dagen doet de telefoon dan heel klote. internet functioneerd wel erg erg stabiel en snel.
gek...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Laatst online: 15:08
bjck schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 13:45:
[...]

Daar ligt het niet aan kom ik net achter.... Lijkt voor sommige klanten wel te werken en voor andere niet begrijp ik.
Heb maar een mailtje gestuurd naar support@rackspace.com, kijken of daar iets uit komt(ze hebben geen algemeen support adres op de site staan,dus heb maar een gokje gedaan).
Het lijkt me dat het probleem aan hun kant ligt en niet aan telfort?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pingkiller schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:10:
[...]
Het lijkt me dat het probleem aan hun kant ligt en niet aan telfort?
Dat denk ik ook, aangezien de pakketjes via telfort wel de goede kant op gestuurd worden maar het ergens verderop (bij rackspace) de mist in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

code:
1
2
3
4
bij mij werkt de site ook gewoon [ met windows xp pro op pc]
en zyxel 2602 HW d1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248725

in een KPN topic vroeg ik of je een KPN internet abonnement kan nemen zonder kpn telefoonlijn.
als reactie kreeg ik: Nee, daar is tegenwoordig het ADSL-Only voor uitgevonden.

begrijp ik het goed dat je dan een provider ala telfort neemt via het kpn netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:53

vr6-only

Blub Blub

Klopt

XS4ALL Only
Alice
Telfort
Abel
e.d

Dat zijn de bekende providers waar je een ADSL lijn zonder KPN vaste aansluiting kunt nemen.
Sommigen rekenen daar een extra bedrag voor, maar Alice en Telfort niet. Tele2 doet dat ook niet, als je Tele2 compleet neemt.

[ Voor 84% gewijzigd door vr6-only op 22-07-2008 23:26 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Je kan Compuserve aan dat rijtje toevoegen, op dit moment 1 vd goedkoopste en zeker de goedkoopste als je de WiFi versie van de ZyXel modem wil (kost je maar 20e extra), verder zijn de kosten precies gelijk aan Alice (geen aansluitkosten, geen kosten voor KPN als je geen KPN abo hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
Jazco2nd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 09:30:
Je kan Compuserve aan dat rijtje toevoegen, op dit moment 1 vd goedkoopste en zeker de goedkoopste als je de WiFi versie van de ZyXel modem wil (kost je maar 20e extra), verder zijn de kosten precies gelijk aan Alice (geen aansluitkosten, geen kosten voor KPN als je geen KPN abo hebt).
Alice heeft wel degelijk aansluitkosten. 10tje verzendkosten modem en "Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-". Oftewel, praktisch geen aansluitkosten bij linesharing, wel bij dedicated line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Weet iemand of het mogelijk is om doorschakelen te activeren icm telfort vast bellen? Ik kom het nergens tegen in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 10:39

Backspace-NL

New and Improved!

Zo, sinds afgelopen maandag geen fatsoenlijk werkende telefoon meer.. De helpdesk wil niet echt helpen omdat we al eeuwen een Fritz!Box gebruiken (en dit heeft altijd gewerkt tot afgelopen maandag dan!). Heeft hier toevallig ook iemand een FB7140? Het probleem is dat we wel kunnen bellen en gebeld kunnen worden, MAAR, de andere partij hoort ons niet. Ik heb inmiddels al de CODEC volgorde aangepast (PCMA (G711a), PCMU (G711u), G729). Het lijkt erop dat er maar naar een kant een juiste codec verbinding is, als ik in de log kijk zag ik voorheen dat zowel de sending als de receiving direction allebei een codec vermelden, nu alleen nog maar de receiving direction. Modem al gereset etc etc. Mag allemaal niet baten.

Het probleem is al opgelost.. Blijkbaar hebben ze bij het nood onderhoud van Telfort meer gedaan dan wat ze zeggen. Het probleem zit hem in de 'NAT aware instelling' van de Fritz!Box. Deze heeft altijd op yes gestaan, en heb ik nu teruggezet naar no. Nu werkt het prima!

[ Voor 16% gewijzigd door Backspace-NL op 23-07-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
darkadon schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:48:

Jasper Janssen schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:39:
|Hij heeft het over de nummers kunnen zien van mensen die hem bellen. De
|instelling via Mijn Telfort zet alleen uitgaande nummerherkenning aan of uit,
|ie of Telfort zijn nummer doorgeeft aan de persoon die hij belt.

daar heb ik het ook over hoor,
Dan heb je gewoon niet gelijk.
Er moet een vinkje gezet worden in het account. Zoals ik al zei, veel mensen kunnen dit via de telfort site. Veel kunnen dit ook niet en zullen daar heel even de helpdesk voor moeten bellen.
Het enige vinkje relevant voor CallerID dat op Mijn Telfort *of* in het systeem van de helpdesk te vinden is is het *uitgaande* CallerID vinkje. Dus of het nummer van de klant al dan niet aan de ontvanger van een gesprek wordt meegegeven.

Ingaande Caller-ID, dus door welk nummer een Telfort klant gebeld wordt, komt *altijd* bij het modem aan (tenzij geblokkeerd door de bellende partij), en de truuk is alleen maar om dat ook op het display van je telefoon te krijgen. Dus via FSK of DTMF outputten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jasper Janssen op 23-07-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003

nFo

Misschien handig voor de TS: :P
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/titel-deel10-2.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 23-07-2008 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Sinds een paar minuten heb ik ook signaal op mijn DSL lijn :)

Volle 8mbit :)

Nog best snel geregeld binnen 3 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:58
Ik heb zoals je in mijn vorige berichten kan lezen een manier gevonden om een wifi router achter de zyxel te zetten zonder dat deze in AP mode moet.
Hij staat nu in router mode (de wifi router dus), de zyxel geeft dhcp adres 192.168.1.11 aan de wifi router (asus wl-500g) en deze geeft op zich weer dhcp ip's van 192.168.0.2-254 aan pc's, allebei subnetmask 255.255.255.0, en het werkt, de router kan ik benaderen op 192.168.0.1 en de zyxel op 192.168.1.254... en waar het om te doen was, alle pc's kunnen elkaar zien en bestanden /printers sharen.

Nu alleen nog hopen dat het goed komt met telfort telefonie en ik ben blij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:18

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb sinds en paar dagen last van een onzettend trage lijn. Voorheen altijd rond de 450KB gezeten met mijn 4Mbit lijn (alleen internet + thompson modem met 4 ethernetpoorten.).

Net een test gedraait met speedtest en kom op 150KB uit.

Woon zelf in Flevoland. Nog meer mensen hier last van?

Zo te zien zijn er meer mensen met last. WTF zijn ze daar aan het doen bij telfort 8)7 Somige van mij downloads moeten moeite doen om over de 20KB te komen. Daar waar de boven 400KB uitkkwamen!!! Dit is sinds het begin van deze week bezig.

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx

Schijnt dat ze een probleem hebben opgelost de 21ste, maar sindsdien heb ik problemen.

[ Voor 41% gewijzigd door FrankGuthrie op 23-07-2008 15:46 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hoeft al bijna niet meer :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Jasper Janssen schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Alice heeft wel degelijk aansluitkosten. 10tje verzendkosten modem en "Om Alice Easy te kunnen activeren, heeft u een telefoonlijn nodig. Heeft u deze niet, dan biedt Alice deze service aan voor het eenmalige bedrag van € 69,-". Oftewel, praktisch geen aansluitkosten bij linesharing, wel bij dedicated line.
Ze hadden juist de actie dat je dus geen 69 hoeft te betalen. heb je alleen dat 10tje verzendkosten (ook bij compuserve heb je 9,95 verzendkosten). Maar blijkbaar is die actie voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

;)
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/titeldeel11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Laatst online: 08-05 09:00
Ik zou dat "tot 20 Mb €19,95" weg laten, heb ik veel gezeik mee gehad toen ik dit topic deel 1 opende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacky00
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 09:51
Telfort internet ging bij mij rond de 1MB, maar sinds enige tijd hangt ie rond de 300kb.
Nou gaat m'n telefoon ook vertragen. Als ik iemand aan de lijn heb, dan hoort diegene ongeveer pas 2 seconde nadat ik wat heb gezegd.

Kan dat doordat m'n snelheid opeens heel laag is? en waardoor kan dat komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

jacky00 schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:46:
Telfort internet ging bij mij rond de 1MB, maar sinds enige tijd hangt ie rond de 300kb.
Nou gaat m'n telefoon ook vertragen. Als ik iemand aan de lijn heb, dan hoort diegene ongeveer pas 2 seconde nadat ik wat heb gezegd.

Kan dat doordat m'n snelheid opeens heel laag is? en waardoor kan dat komen ?
Ach, ik heb nog nooit meer dan 1MB/s gehaald aan download snelheid :) Zelfs wanneer mijn router ingeregeld is met ~14MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Laatst online: 08-05 21:12

Maestro

It's just completely whack!

Loop niet zo te mopperen! ;)

Sinds 19.14 heb ik helemaal geen verbinding meer, wel linesync, maar krijg geen IP meer. Voor de routerreset had ik nog wel een IP, maar bereikte ik niet meer de gateway.

Lijkt een beetje op de grote KPN storing van een tijdje geleden, ik hoor er alleen verder (nog) niets over. Zal dus een kleine impact hebben...

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

trolleystad schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:14:
Ik zou dat "tot 20 Mb €19,95" weg laten, heb ik veel gezeik mee gehad toen ik dit topic deel 1 opende.
Van Telfort zelf?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Net m'n eerste downtime gehad sinds ik klant ben (sinds medio mei), alles lijkt nu weer okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

trolleystad schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:14:
Okay, dit is de laatste. :')

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/titeldeel11-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
:? Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar :)
Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, ook een tracert. Ook een pc met kabel verbonden. Maar als je bovenstaande uitvoert is het dus onmogelijk om in de setuppagina van je wifirouter te komen.

In de Zyxel modem bij clientlist zie ik de wifirouter ook niet staan. Ergens wel logisch misschien omdat de wifirouter nu slechts een doorvoerluikje is. De wifirouter is een US Robotics met USB poort waarop ik graag mn nieuwe printer wilde aansluiten maar dat zal dus ook niet werken waarschijnlijk. Wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

Jazco2nd schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 23:52:
[...]

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, ook een tracert. Ook een pc met kabel verbonden. Maar als je bovenstaande uitvoert is het dus onmogelijk om in de setuppagina van je wifirouter te komen.

In de Zyxel modem bij clientlist zie ik de wifirouter ook niet staan. Ergens wel logisch misschien omdat de wifirouter nu slechts een doorvoerluikje is. De wifirouter is een US Robotics met USB poort waarop ik graag mn nieuwe printer wilde aansluiten maar dat zal dus ook niet werken waarschijnlijk. Wel jammer.
en toch moet het gewoon kunnen.
geef anders je AP eens een vast ip (met uiteraard hetzelfde subnetmask), en kijk dan eens of je erop kan komen.

overigens: als het alleen maar om de printerpoort gaat kan je beter een usb-printserver kopen. die kosten minder dan dat die router op jaarbasis in het rond staat te stoken, en verbruiken zelf nauwelijks iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koolmees39
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
Het zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar de 10 delen doorlezen stuit op wat bezwaren ;) , dus ik probeer het maar.

Ik wil bij het Zyxel modem een draadloze router nemen, maar ik vind de 70 euro huurpijs, die Telfort vraagt, aan de hoge kant. Ik ben de ene euro per maand van Online (Orange) gewend. Kan iemand mij vertellen of er goedkopere routers zijn, die goed samenwerken met de Zyxel of kan ik toch beter maar die 70 euro's neer gaan tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Anoniem: 70162 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:29:
[...]

en toch moet het gewoon kunnen.
geef anders je AP eens een vast ip (met uiteraard hetzelfde subnetmask), en kijk dan eens of je erop kan komen.

overigens: als het alleen maar om de printerpoort gaat kan je beter een usb-printserver kopen. die kosten minder dan dat die router op jaarbasis in het rond staat te stoken, en verbruiken zelf nauwelijks iets.
Als ik niet in de AP kan komen kan ik het toch ook geen vast ip adres meer geven?
Zit niks anders op dan dat ding te resetten, zodat DHCP weer aanstaat. Dan kan ik ff checken of het mogelijk is om dat ding een vast IP adres tegeven zodat ik in te toekomst wel gewoon erin kan.

En over die printserver heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar die wifirouter staat toch altijd aan want ik heb het draadloze deel ook nodig...

Meest ideale situatie: zyxel wifimodem, HP achtig printertje zoals de C4380 met ingebouwd wifi voor 85 euro. Klaar. Dit ga ik in mijn eigen huis doen. Maar bovenstaand probleem is in mijn vaders huis.
Maar ok ik doe de reset en dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik ben van plan ook Telfort te nemen maar ik heb geen analoge of ISPN aansluiting op mijn kamer. (Alleen een TV aansluiting) Is het dan nog mogelijk om Telfort te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-05 15:51

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 214426 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:07:
Ik ben van plan ook Telfort te nemen maar ik heb geen analoge of ISPN aansluiting op mijn kamer. (Alleen een TV aansluiting) Is het dan nog mogelijk om Telfort te nemen?
Lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214426

Ik heb de FAQ gelezen en er staat niks over in en het gaat mij alleen om internet niet telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Anoniem: 214426 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 15:52:
[...]

Ik heb de FAQ gelezen en er staat niks over in en het gaat mij alleen om internet niet telefonie
Als er een telefoonlijn ligt, die ook verder is 'aangesloten' naar KPN toe, is dat gewoon mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:54
Jazco2nd schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 14:36:
[...]

Als ik niet in de AP kan komen kan ik het toch ook geen vast ip adres meer geven?
Zit niks anders op dan dat ding te resetten, zodat DHCP weer aanstaat. Dan kan ik ff checken of het mogelijk is om dat ding een vast IP adres tegeven zodat ik in te toekomst wel gewoon erin kan.

En over die printserver heb je natuurlijk helemaal gelijk. Maar die wifirouter staat toch altijd aan want ik heb het draadloze deel ook nodig...

Meest ideale situatie: zyxel wifimodem, HP achtig printertje zoals de C4380 met ingebouwd wifi voor 85 euro. Klaar. Dit ga ik in mijn eigen huis doen. Maar bovenstaand probleem is in mijn vaders huis.
Maar ok ik doe de reset en dan komt het wel goed.
Je kan ook gewoon dat AP configureren met een IP die in de range van de Zyxel valt. DHCP op die wifirouter, Kabel naar de Zyxel in een LAN poort prikken en klaar is het. Heb je ook je USB printserver beschikbaar. (Geef je zelf al aan lees ik net.) Even de wifirouter resetten en alleen je PC erop aansluiten, configureren en terug hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koolmees39 schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:46:
Het zal ongetwijfeld al eens gevraagd zijn, maar de 10 delen doorlezen stuit op wat bezwaren ;) , dus ik probeer het maar.

Ik wil bij het Zyxel modem een draadloze router nemen, maar ik vind de 70 euro huurpijs, die Telfort vraagt, aan de hoge kant. Ik ben de ene euro per maand van Online (Orange) gewend. Kan iemand mij vertellen of er goedkopere routers zijn, die goed samenwerken met de Zyxel of kan ik toch beter maar die 70 euro's neer gaan tellen?
Je kan gewoon elke router kopen die je wilt. Dan stel je hem gewoon in als acces point of je houdt hem alsnog als router; wat je zelf prefereert.

Het lijkt erop (ik heb zelf geen draadloos Zyxel modem) dat bijna elke andere draadloze router beter is dan de draadloze Zyxel van Telfort. En tevens is het nog goedkoper ook om een wireless G routertje te halen, en dan blijft hij ook nog van jou. :) Win/win? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Even een vraagje, wat is het beste om de zyxel met een andere router te verbinden? Een straight kabel, of een cross-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Xaero schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:18:
Even een vraagje, wat is het beste om de zyxel met een andere router te verbinden? Een straight kabel, of een cross-kabel?
Straight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Maar zou een cross ook gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Tegenwoordig zijn 9 van de 10 switches / routers / modems zelf denkend en kunnen de paden omwisselen. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47458

Ik was vanavond bij een kennis in zijn nieuwe woning om hier ADSL van Telfort aan te sluiten.
Aangezien er op de brief als opleverdatum 22Juli stond EN er stond dat er ruim van te voren contact opgenomen zou worden indien ze deze datum niet gingen halen.
Dus ik ben met me goede gedrag alles netjes gaan aansluiten, maar geen signaal ?
Even een telefoontje naar de helpdesk en daar kreeg ik vrolijk te horen dat het doodnormaal is dat er pas 2dagen na de afgesproken installatiedatum signaal op de aansluiting staat???
Ik ehh.. het is al 2 dagen voorbij de installatiedatum ??

Of ik het na het weekend dan nog eens wil proberen. |:( :X

Ik wees deze helpdeskmedewerker nog op het feit dat er toch echt duidelijk in de brief stond dat er contact opgenomen zou worden als ze de geplande datum niet gingen halen, dat moest ik maar vergeten?
Dan lijkt het me een kleine moeite om uit coulance en klantenservice oogpunt even een belletje te plegen zodra het signaal is aangesloten, aangezien ik dan terug moet komen om de installatie af te maken.
Daar konden ze echt niet aan gaan beginnen volgens de medewerker. 8)7

Dat zijn alvast een paar flinke minpuntjes voor Telfort, slechte afspraken en te beroerd om enige service te verlenen om het door hun veroorzaakte ongemak te beperken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 47458 op 24-07-2008 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Om eens iets positiefs over Telfort te posten: ongeveer anderhalve maand geleden heb ik Telfort internet aangevraagd en mijn oude Planet abonnement (economy) per 25 juli opgezegd. Ik werd door beide partijen goed op de hoogte gehouden van alle vorderingen.

Vanmiddag was het dan zo ver. Rond 16:00 uur viel m'n KPN verbinding weg en heb ik Telfort geïnstalleerd. Meteen had ik verbinding en tot zover werkt het perfect met een snelheid van 8 Mb down en 1 up wat het maximale hier (voorlopig) is. Leuke upgrade al zeg ik het zelf: vijf keer zo snel voor €7,00 minder per maand. Daarnaast ben ik ook nog eens van dat ouderwetse jaarcontract van Planet af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

reactie van Telfort op mijn ingebrekestelling aan hun adres :
Geachte .....

Hartelijk dank voor uw brief van 24 juni 2008. Naar aanleiding van deze brief kunnen wij u als volgt informeren.

In uw brief geeft u aan dat uw telefoonverbinding al geruime tijd storing ondervindt. Uit onze gegevens blijkt dat het ingestelde storingsonderzoek nog gaande is. Het onderzoek loopt nogal wat vertraging op, omdat het moeilijk blijkt te zijn te communiceren met uw voormalige provider.

Ingevolge art. 16.2 van onze algemene voorwaarden bent u na het uitblijven van een oplossing onzerzijds binnen een redelijk termijn na schriftelijke ingebrekestelling, gerechtigd uw contract tussentijds op te zeggen. Uw aangetekende brief van 24 juni zal derhalve als ingebrekestelling gelden.
Let wel op. Uw abonnement bestaat uit twee abonnementen: Telfort internet 20 Mb, respectievelijk Telfort vast bellen.

Graag wil ik u wijzen op de mogelijkheid uw abonnementskosten gecrediteerd te krijgen voor de periode van het onderzoek, alsmede de mogelijkheid compensatie te verzoeken. Hiertoe kunt u ons verzoeken zodra de complicaties opgelost zijn, zodat de gehele periode in acht kan worden genomen.

Namens Telfort, wil ik tot slot mijn verontschuldigingen aanbieden wegens het ontstane ongemak. Uiteraard proberen wij onze klanten te allen tijde zo goed mogelijk van dienst te zijn door producten te leveren van goede en stabiele kwaliteit. Desalniettemin kan het in sommige gevallen voorkomen dat technische complicaties optreden, welke niet te voorzien zijn. Onze excuus voor het ontstane ongemak.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Dina Omar Nejjar

Telfort

Klantenservice internet

Telfort
Postbus 2823
3500 GV Utrecht
http:// www.telfort.nl/klantenservice
toon volledige bericht
En wat krijg ik vandaag in de bus. Juist een aanmaning over de telefonie kosten. Bellen. ja meneer daar hebben wij niets mee te maken. Betalen of wij sluiten uw telefoonlijn af. LOL mevrouw die werkt al niet sinds begin maart.
Maar ik heb goed nieuws voor u.

1. alle correspondentie is naar de geschillencommissie verstuurd, inclusief de opgenomen gesprekken tussen mij en de helpdesk van telfort en de afdeling waar u werkzaam bent.

2. per 5 augustus zit deze jongen bij Ziggo

3. 6 augustus krijgt u van mij de 3e aangetekende brief + ontvangst bevestiging, inclusief een aangetekene brief + ontvangst bevestiging van mijn advocaat met daar in een schadeclaim.

tot ziens, en sluit u mij maar lekker af.

tuut tuut tuut.

Dat is dus ook Tel(hel) fort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
Kun je ondertussen vast bijlezen in het Ziggo-draadje hier op Tweakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

AtRi schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 02:18:
Kun je ondertussen vast bijlezen in het Ziggo-draadje hier op Tweakers. :)
och ik kwam van multikabel af en was wel tevreden maar verandering van spijs doet eten alleen deze spijs was bedorven dus rap weer terug.

Hier in Medemblik zijn er heel erg weinig klachten over Ziggo(multikabel) Tja het is duurder dan..... jammer dan. Krijg er wel 3mbits upload voor terug en dat is mij heel veel waard. En niet te vergeten de limiet vrije usenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103755

Laat ik ook even een duit in het zakje doen:

Halverwege mei jl. besloten om van XS4all (voorheen Demon) en mijn KPN abo over te stappen op Telfort internet + vast bellen. Netjes alle stappen op de Telfort website gevolgd en alle opzegbrieven ruim een maand van tevoren verstuurd.

Op 1 juli jl. zou het dan zover zijn. Niet dus... Het is nu 25 juli en ik krijg nog steeds een ADSL signaal van XS4all. Mijn telefoonnummer is al wel overgenomen, want daar krijg ik de Telfort voicemail te horen. Echter kan ik er nog niet mee bellen of gebeld worden, want: geen Telfort internet.

Inmiddels al vele malen met de Telfort helpdesk aan de telefoon gehangen. Al vele malen verschillende verhalen gehoord:
  • Ligt aan XS4all (XS4all gebeld: zegt geen enkel bericht tot verhuizing van Telfort te hebben binnen gekregen)
  • Ligt aan de wijkcentrale; er moet een kabeltje doorgelusd worden; we sturen een monteur
  • Monteur is toch niet geweest want er zit al signaal op de lijn (JA LOGISCH: van XS4all)
  • Goh wat raar; uw ticket is gesloten.... laat ik 'm maar heropenen...
  • En mijn favoriet: Wij kunnen er niks meer aan doen. U moet zelf maar even opnieuw alles aanvragen. En dat duurt weer 4 weken.
Nu is mijn geduld best groot, maar na het laatste commentaar dat ik gisteren kreeg knapte er iets. Ik heb dan ook besloten om alles op te zeggen met terugwerkende kracht.

Het is schrijnend om te zien dat een bedrijf zo ontzettend veel moeite heeft met het uitvoeren van de core-business. Aan de andere kant zal het gewoon een eenvoudige kosten-baten analyse zijn. Van de 10 mensen die een abo nemen, gaat het er bij 7 goed (gokje). En ik zit dan bij de overige 3.

Ondertussen ben ik dan wel mooi mijn vaste nummer kwijt neem ik aan? In de tussentijd levert XS4all hier nog steeds, dus qua internet gaat het nog goed.

Compuserve dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koolmees39
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-01-2023
MensionXL schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 16:00:
[...]

Je kan gewoon elke router kopen die je wilt. Dan stel je hem gewoon in als acces point of je houdt hem alsnog als router; wat je zelf prefereert.

Het lijkt erop (ik heb zelf geen draadloos Zyxel modem) dat bijna elke andere draadloze router beter is dan de draadloze Zyxel van Telfort. En tevens is het nog goedkoper ook om een wireless G routertje te halen, en dan blijft hij ook nog van jou. :) Win/win? ;)
Dat was even het antwoord dat ik zocht, hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:16
Gister heb ik mijn buurvrouw geholpen met haar telfort internet + bellen en ik heb zelfs ook telfort en me viel op dat zij gewoon ADSL2PLUS heeft .... en met 11 mbit kan downloaden en ik heb zelf maar ADLS 8Mbit ..... we hebben zelfde postcode en het is een flat .... en als je op telfort.nl kijk bij de snelheidcheck 4204EH 21a geeft 6Mbit aan en 4204EH 23b geeft 15Mbit :S

we wonen 2 meter van elkaar af 8)7

Dus ik belde naar telfort en veel wouden ze niet zeggen maar ze gaan het volgende week omzetten :*)

Maar dit houd gewoon in dat telfort met opzet soms mense die een stabiel ADSL2PLUS abbo kunnen krijgen kunstmatig laag houden op ADSL!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oner001
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-11-2024
Hallo allemaal,

ik heb sinds vorigjaar december telfort internet.
Onlangs heb ik een PS3 gekocht en een externe Netwerk HDD (500gig Lacie Home)
Op het moment dat ik wil gaan streamen van mijn HDD naar de PS3 knalt mijn router eruit :( ....
Ze zijn allebei bedraad verbonden aan elkaar, weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Router is al een aantal keren gereset (ook naar fabriekswaarden). Dit wil ook niet helpen.
Ik krijg nu ook op de PS3 dat UPNP niet beschikbaar is terwijl die wel is ingeschakeld in de router 8)7
Zou de modem defect kunnen zijn?
Is er een goede allernatief voor de Zyxel model?? Het liefs 1tje met 1Gb ondersteuningn voor de ethernet verbing.

Ik hoop op een antwoord van jullie.

Groet,
Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-04 18:16
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af of je het modem na afloop van het contract weer terug moet sturen? Aangezien je het modem in 'bruikleen' krijgt.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.