Oh? Sinds wanneer?fast-server schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:59:
Tweakdsl heeft regelmatig last van DNS problemen
Oh? Welke DC's heb je die aan Tweak liggen?en disconnects.
[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 17-07-2008 19:04 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Oh? Sinds wanneer?fast-server schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:59:
Tweakdsl heeft regelmatig last van DNS problemen
Oh? Welke DC's heb je die aan Tweak liggen?en disconnects.
[ Voor 11% gewijzigd door BHQ op 17-07-2008 19:04 ]
Nou... Dat is dus wat ze nu gaan bekijken. Er wordt een ticket aangemaakt en ze gaan de nummerportering eens bekijken. Duurt 4-5 werkdagen. Heeft wel een voordeel... Mijn schoonouders bellen in elk geval niet...Scandic2008 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 18:54:
[...]
Vraag anders of de nummerportering wel goed is gegaan en of er al dan niet nog een porteringsvlag omgezet moet worden (je weet maar nooit).Vraag anders ook nog even bij KPN-IPB na of het daar wel goed verlopen is (0800-0407)
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Nee. 6 oktober. Dan verloopt mijn huidige contract. Nu maar hopen dat alles goed is..
offtopic reply: Tele2 heeft lokaal tarief dan heb t wel heel bond gemaakt. Ben nu anno 2007,2008 abonnee daar zeer tevreden. Het topic daarvan is ook stuk rustiger hier op tweakersfast-server schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:59:
[...]
Iedere provider heeft wel wat...
Zo was mijn ervaring met tele2 slecht, werkte maar een week in de 3 maanden dat ik het had
belkosten naar de Tele2 helpdesk 120 euro!
Hoe loopt het kabeltje dan vanaf je isra punt ? Heb je een foto of schets ?El Jazzaff schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:04:
[...]
Maar dan wordt het een nieuwe telefoonlijn door het huis...
Dat hoeft niets te zeggen, het kan zijn dat Tele2 veel minder klanten heeft.funrider schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:48:
[...]
offtopic reply: Tele2 heeft lokaal tarief dan heb t wel heel bond gemaakt. Ben nu anno 2007,2008 abonnee daar zeer tevreden. Het topic daarvan is ook stuk rustiger hier op tweakers
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
@ck2000nlck2000nl schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:48:
[...]
@Korrel: ik snap het instellen van de intrainsnelheid niet met die CLI commands. Ik zie dat er 15 stappen zien die je kunt instellen, maar waar staan die 15 stappen voor? Elke stap 500 kbps? Heb het wel voor elkaar gekregen om het menu via Telnet te activeren
Verwijderd
Eh.......verkeerde topic per ongeluk neem ik aan?Xavier schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:12:
Omdat mijn wifi brak blijft heb ik maar een WRT54GL op de kop weten te tikken, Tomato er op knallen en knallen maar met die handel!
nopekaajee schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:43:
[...]
Eh.......verkeerde topic per ongeluk neem ik aan?
Verwijderd
o, zeg dat dan......Xavier schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:48:
[...]
nope
tip: Koop niet dat modem met wifi erin, koop een los AP ofzo, want ding is gewoon brak...
Is wel makkelijk om meteen de fout bij hun te leggen.Xaero schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:15:
Hmpf. Wat een geneuzel. Heb blijkbaar alleen Internet besteld. Kan nu dus weer opnieuw beginnen. Ik weet toch zeker dat ik óók bellen heb besteld. Foutje van hun blijkbaar. Pff.
Nou, nee. Ik heb dit juist 3x gecontroleerd omdat ik dit ook al had bij mijn vorige provider. Tevens staat er in de overeenkomt die ik per e-mail heb ontvangen dat er ook telefonie bij zit. Ondertussen heb ik de eerste keer opgezegt, en heb ik opnieuw besteld. Alweer alleen internet (volgens de orderstatus). Volgens de overeenkomst staat er telefonie bij. Lekker onduidelijk!Thombias schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:20:
[...]
Is wel makkelijk om meteen de fout bij hun te leggen.
[ Voor 34% gewijzigd door Xaero op 18-07-2008 12:49 ]
Nou, ik heb net even gekeken... kabel komt van beneden (woon 1 hoog) de meterkast binnen en loopt direct door het plafond in. Maar goed, ik denk ook dat het niet direct aan de lijn ligt, want voorheen met KPN-IPB waren er ook geen problemen.Scandic2008 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:01:
[...]
Hoe loopt het kabeltje dan vanaf je isra punt ? Heb je een foto of schets ?
Zal een maandag modem zijn misschien? Wifi is hier prima op de ZyXel!Xavier schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:48:
[...]
nope
tip: Koop niet dat modem met wifi erin, koop een los AP ofzo, want ding is gewoon brak...
Net iemand van Telfort aan de telefoon gehad. Uiterst vriendelijk en snel geholpen, dat wel. DeedVerwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:00:
Sinds een paar dagen over van Speedlinq naar Telfort. SL was ok als het aankwam op gewoon internetten. Ik had een download snelheid van 20MB en was dus op dat punt best blij. De problemen die ik wel had met SL was het bellen. Vaak geen verbinding etc.![]()
In de Telfort omgeving ben ik teruggevallen naar een downloadsnelheid van 8MB. Het antwoord van de helpdesk was dat mijn abbo verkeerd was overgezet en dat ik maar een upgrade moest vragen naar een 20MB verbinding van Telfort via een webformulier. (dit bleek gelijk om een heel nieuw contract te gaan.....) Ik ben even verder gaan zoeken en volgens de site van Telfort kan ik op het KPN netwerk geen hogere snelheid krijgen van 8MB (zat bij SL op het BBNet netwerk)
Sinds mijn overgang kan ik helemaal niet meer bellen. Dus je gaat de helpdesk bellen.... die geeft aan dat de wachttijd meer dan 15 minuten bedraagt en dat je maar je naam en telefoonnummer in moet spreken dan wordt je binnen 24 uur teruggebeld.... enne.... er wordt alleen teruggebeld naar vast nummers....en die doet het juist niet
![]()
Uiteindelijk een medewerker aan de lijn gekregen.... na weer een kwartier vertelde hij me dat het nu zou moeten werken... maar dus nog steeds niet...![]()
![]()
Uiteindelijk (na het spuien van mijn frustatie) mijn vraag: Bij wie werkt het bellen na de wisseling naar telfort ook nog niet en nog beter: Wie heeft het aan de praat gekregen?
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
stuur me even een mailtje naar mujo _at_ quicknet _._ nl als je wilt Jumper111Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:51:
Ik heb in de instellingen van mijn modem teruggevonden dat ik maar maximaal 8MB kan downloaden. Volgens de vriendelijke mevrouw van de helpdesk was mijn contract verkeerd overgezet o.i.d.
Ik heb net een nieuw abbo afgesloten bij Alice. Die maken gebruik van het BBNet netwerk en daar krijg ik wel mijn geliefde 20MB. Dit geeft trouwens wel aan hoe snel je gewend ben aan deze snelheden. Als ik nu een DVD'tje binnenhaal ben ik 2,5 uur bezig.... dat was eerst een uurtje...
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Verwijderd
Ach..systeem. Dat komt omdat je bellen pas een dag of vier na je i-netverbinding wordt opgeleverd. In je bevestigings brief staat dat je i-net bellen hebt besteld en dat krijg je dan ook..Xaero schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:09:
Even nog een aanvulling, blijkbaar is die 'orderstatus' niet helemaal juist![]()
Heb zojuist aan de helpdesk gehangen (overigens snelle reactie..). Volgens de orderstatus heb ik alleen internet, volgens de brief het ik internet & bellen, en volgens de overeenkomst ook internet & bellen. Heerlijk vaag allemaal![]()
Maar als mensen ook Telfort internet & bellen hebben besteld, en in hun overeenkomst staat gewoon dat het met telefonie is, en ook in de eerste brief die je krijgt dat er staat dat je ook telefonie hebt, ligt het gewoon aan het systeem bij hun.
Heb je die al kunnen testen? Wat is het? Router? En zo ja: gebruik je die achter je wirelessmodem van Telfort? Welke problemen had je precies?Xavier schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:12:
Omdat mijn wifi brak blijft heb ik maar een WRT54GL op de kop weten te tikken, Tomato er op knallen en knallen maar met die handel!
Haters everywhere but I don’t really care
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
matthijst schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:28:
[...]
Heb je die al kunnen testen? Wat is het? Router? En zo ja: gebruik je die achter je wirelessmodem van Telfort? Welke problemen had je precies?
Zelf ook de hele tijd gekloot met wegvallende wifi, om moe van te worden...
Als ik bv. 1GB via wifi naar een ander PC in het netwerk wil sturen, gaat CPU van de 2602 naar 100% en klapt het modem eruit. Kansloos![]()
Ook steeds problemen met torrents: modem reset zichzelf non stop...
Voorheen met Versatel, zelfde setup, nergens last van.
[ Voor 37% gewijzigd door Lekkere Loempia op 19-07-2008 13:24 ]
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
[ Voor 17% gewijzigd door Hurricane op 19-07-2008 14:52 ]
Klopt, ik had precies hetzelfde. Contract en alles zei Telefonie+bellen, alleen bij orderstatus wordt alleen internetten vermeldt. Ter geruststelling voor je : er werd dus inderdaad internet+telefonie geleverd dus het kwam goedXaero schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:09:
Even nog een aanvulling, blijkbaar is die 'orderstatus' niet helemaal juist![]()
Heb zojuist aan de helpdesk gehangen (overigens snelle reactie..). Volgens de orderstatus heb ik alleen internet, volgens de brief het ik internet & bellen, en volgens de overeenkomst ook internet & bellen. Heerlijk vaag allemaal![]()
Maar als mensen ook Telfort internet & bellen hebben besteld, en in hun overeenkomst staat gewoon dat het met telefonie is, en ook in de eerste brief die je krijgt dat er staat dat je ook telefonie hebt, ligt het gewoon aan het systeem bij hun.
Vostro1000 en Dimension9150
Je kan natuurlijk proberen je modem resetten, misschien dat er een keer wat is gebeurt, waardoor je modem te laag is ingetraint.Bull schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:35:
Heel vaag. Vandaag heb ik opeens maar een snelheid van 400 KB/sec waar ik gister nog 830 KB/sec haalde
Het modem heb ik net gereset maar dat heeft niks geholpen. Staat ook nog steeds 7996 kbps / 1023 kbps aangegeven.Xaero schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 15:48:
[...]
Je kan natuurlijk proberen je modem resetten, misschien dat er een keer wat is gebeurt, waardoor je modem te laag is ingetraint.
Verder zou je ook nog (als het al niet verholpen is) de helpdesk kunnen bellen. Misschien hebben ze een instabiele lijn geconstateerd, en daardoor je lijn omlaag gegooit.
[ Voor 7% gewijzigd door Bull op 19-07-2008 16:07 ]
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Tell me your problem, not the solution you think I should build for you.
Kan je niet direct zien. De ISP laat altijd eigen hostnames zien en niet zozeer van het netwerk waar je opzit. Elke centrale kan trouwens praktisch elk netwerk ondersteunen. Het is simpelweg de vraag, wie het interessant genoeg vindt om netwerkapparatuur (DSLAM's) in jouw centrale te plaatsen. Tegenwoordig zit praktisch elke grotere netwerkprovider (BBNed, KPN, Online, Tele2) en elke centrale, op echt kleinere na.Xaero schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:17:
Even een vraagje, ik zou graag willen weten op wat voor netwerk mijn centrale zit. Volgens BBNed zijn het centrale's van ADSL2+, volgens KPN zijn het centrales met ADSL2. Is er op 1 of andere manier achter te komen op wat voor netwerk je zit?
Geen problemen mee hier.cherwin schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:02:
Hebben mensen onlangs nog problemen gehad met bestanden downloaden via bittorrent? Bij mij ging het altijd goed, maar nu word er niet meer met seeders/leechers verbinding gemaakt. Ik heb nog andere poorten geprobeerd met Azureus en ook nog encryptie aangezet. Ook heb ik het met een andere torrent programma geprobeerd maar dat mocht niet baten. En mijn poortmappings staan natuurlijk ook goed (nog getest met ShieldsUp! van http://www.grc.com).
Zou Telfort hier iets mee te maken kunnen hebben?
Uhmmm, AP mode en dan computers die geen verbinding met elkaar kunnen maken? Klinkt alsof je het gewoonweg niet goed hebt ingesteld. Hoeveel DHCP's heb je aanstaan? Als je in router mode staat, dan heb je dus waarschijnlijk 2 DHCP's draaien. Dat kan soms voor problemen zorgen. Ik denk toch echt dat AP mode een hele hoop problemen gaat genezen/voorkomen. AP mode wil eigenlijk niet anders zeggen dat de wl-500g als doorgeefluik dient en de Zyxel de daadwerkelijke afhandeling doet. Zeker weten dat je in AP mode de boel niet aan de praat krijgt?Apocal1pse schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 19:08:
Weet iemand misschien een oplossing hiervoor:
Ik wilde graag mijn draadloze router (Asus WL-500g) achter het Zyxel modem gebruiken, en dan niet in AP mode maar echt als router zodat de verbonden computers verbinding met elkaar konden blijven maken, dat ging bij AP mode niet.
Dat heb ik nu aan het werken (dus de ST klopt niet helemaal![]()
) maar nu komt mijn probleem: Zolang ik internet gebruik en blijf gebruiken werkt alles, als ik 10 min stop en daarna doorgaan werkt alles nog, maar als ik gedurende langere tijd (een uurtje ofzo) niet actief van internet gebruik maak, dan valt de verbinding weg, en dan moet ik bij mijn router (dus niet het modem) een keer op disconnect klikken (ip-adres leegmaken) en een keer op connect (terug aanvragen aan de DHCP van het modem) en dan werkt alles weer....
Ook al krijgt de router precies hetzelfde ip-adres van het modem. Ik dacht dus oké, er zal wel een tijdslimiet op de DHCP zitten ofzo maar dat kan ik niet vinden, en het is ook gek dat het ip-adres wel nog bij status staat van de router, dus hij heeft het ip-adres wel nogzie ik iets over het hoofd of ligt het ergens anders aan.
B.V.D.
Apocal1pse
Ik zat misschien in dezelfde situatie. De overstap van KPN duurde bij mij 2.5 maand (!), elke maand een nieuwe provider geprobeerd. Elke provider zei op een gegeven moment tijdens het installatietraject dat ze niet konden leveren. Uit navraag bleek dat KPN de lijn nog in gebruik had, terwijl KPN toch echt zei dat de lijn gebruikt kon worden... Uiteindelijk bleek (na vele belminuten en nutteloze supportmedewerkers) dat het een administratief probleem was: we zouden op ISDN overgestapt zijn en de lijn was daarvoor ingericht.nautaonline schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
Zo, ik heb dan ook Telfort Internet en bellen, maar werken... homaar.
Kom thuis van vakantie, ff familie bellen, eh dode lijn? Oh, KPN heeft ons al afgesloten, ff modem omwisselen etc.
Geen linesync te krijgen, krijg dus ook geen brandend DSL lampje. Verder niets aan de instellingen van het modem veranderd, kpn storingsdienst ziet wel dat er linesync op zou moeten staan, maar kan niet zien van wie. Telfort net gebeld, ja dat zal wel ergens wat fout gegaan zijn bij de overname van de lijn, er zal waarschijnlijk iemand naar de wijkcentrale toemoeten.
Dat grapje gaat 4-10 werkdagen duren...
Iemand hier nog tips voor om dingen te testen, of andere opties? 2de aderpaar zit ook niets op, heb ik al gecheckt.
Kwam van ISDN Experiabox, en heb nu Analoge Zyxel. Beide krijg ik geen linesync mee.
Het enige wat mij opviel was dat voor het openen van poorten zowel een NAT translatie gemaakt moet worden als een firewall-regel die deze poort doorlaat. Na dit allebei ingesteld te hebben werkt het bij mij goed?cherwin schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:02:
Hebben mensen onlangs nog problemen gehad met bestanden downloaden via bittorrent? Bij mij ging het altijd goed, maar nu word er niet meer met seeders/leechers verbinding gemaakt. Ik heb nog andere poorten geprobeerd met Azureus en ook nog encryptie aangezet. Ook heb ik het met een andere torrent programma geprobeerd maar dat mocht niet baten. En mijn poortmappings staan natuurlijk ook goed (nog getest met ShieldsUp! van http://www.grc.com).
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Wat ik wel heb met mijn Zyxel modem is dat hij soms veranderd van ip adres dus bijvoorbeeld van 192.xx.xx.33 naar 192.xx.xx.34. Omdat bittorrent is ingesteld op 192.xx.xx.33 pakt ie die .34 niet en dan maakt ie dus geen verbinding. Gewoon een kwestie om in je zyxel modem instelling af en toe even het ip adress wijzigen in de door jouw geopende poort. Dat helpt mij altijd om gewoon full speed seeders binnen trekken dus een snelle downstreamcherwin schreef op zondag 20 juli 2008 @ 01:02:
Zou Telfort hier iets mee te maken kunnen hebben?
Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909
Yeah, ik heb dit opgelost door ofwel een vast IP adres in mijn PC in te stellen, ofwel via DHCP en MAC Address filtering het juiste IP toe te wijzen.Donnas-A schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:28:
[...]
Wat ik wel heb met mijn Zyxel modem is dat hij soms veranderd van ip adres dus bijvoorbeeld van 192.xx.xx.33 naar 192.xx.xx.34. Omdat bittorrent is ingesteld op 192.xx.xx.33 pakt ie die .34 niet en dan maakt ie dus geen verbinding. Gewoon een kwestie om in je zyxel modem instelling af en toe even het ip adress wijzigen in de door jouw geopende poort. Dat helpt mij altijd om gewoon full speed seeders binnen trekken dus een snelle downstream
01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001
Blader maar even door deel 10 heenshaiwa887 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:41:
Is telefonie nu al stabiel bij Telfort overigens?
Als je op beide modems geen linesync hebt,dan ben je helaas afhankelijk van de heren geleerden van Telfort.Er is dan idd wat fout gegaan.nautaonline schreef op zondag 20 juli 2008 @ 11:13:
Kwam van ISDN Experiabox, en heb nu Analoge Zyxel. Beide krijg ik geen linesync mee.
Vergeet verder niet dat dit een hemelsbreed afstand is en de kabel wel eens heel anders kan lopen.sipjohn schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 14:05:
Volgens mij woon ik +/- 1 km van centrale.
Op een vierde etage van flat uit 1965. Geeft dat zoveel verlies van 19 naar 14 of 16?
Ja hoor, weer bingo. Ook in Vlaardingen weer storing met Telforttelefonie......Dareus schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:04:
Is er sprake van een telefonie-storing?
Kan niet bellen- en als ik m'n eigen nummer bel, krijg ik: "sorry, uw account of pincode wordt niet herkend"
(Westland)
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Dan is de klantenservice slechter te bereikenck2000nl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:26:
Valt het jullie ook op dat ze vaak het weekend uit kiezen voor een storing?
heej dat heb ik ook. Zit in Breda... zal wel storing zijn of zo....ck2000nl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:26:
Modem geeft wel aan dat ons telefoonnummer "On register" is, maar als dat nummer bel krijg ik ook de melding "sorry, uw account of pincode wordt niet herkend" oftewel "bent u wel klant van ons?"
Who Needs Windows...
Verwijderd
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 20:51 ]
[ Voor 15% gewijzigd door VisionMaster op 20-07-2008 20:53 ]
I've visited the Mothership @ Cupertino
[ Voor 12% gewijzigd door Xaero op 20-07-2008 21:01 . Reden: al gevonden ]
Postcode 4151 ce zelfde verhaal, "sorry, uw account of pincode wordt niet herkend "ck2000nl schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:26:
Modem geeft wel aan dat ons telefoonnummer "On register" is, maar als dat nummer bel krijg ik ook de melding "sorry, uw account of pincode wordt niet herkend" oftewel "bent u wel klant van ons?"![]()
Oh ik zit trouwens in Zwolle / 8031VV. Zit er sterk aan te denken om weer de oude koperen lijn van KPN weer aan te vragen... Eerst mijn snelheid terug schroeven (halveren) en geen verder onderzoek te gaan doen naar de wijkcentrale of daar iets kapot is en nu weer de brakke telefoniedienst![]()
Valt het jullie ook op dat ze vaak het weekend uit kiezen voor een storing?
[ Voor 34% gewijzigd door pennywiser op 20-07-2008 21:08 ]
Ik heb zo'n oudere zwarte Zyxel en ik kan er twee VoIP accounts in instellen. De eerste is Telfort en de tweede is mijn VoIPBuster account.Xaero schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:58:
is er een mogenlijkheid om naast de gewone Telfort, ook een Voipbuster-accountje er bij te hangen? Dus dat het alleen stekkertje bij 1 eruit, en in 2 erin, zodat je dan kan bellen via voipbuster?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Heb vanochtend met telfort gebeld, en idd is er wat misgegaan. Waarschijnlijk missen de kruisdraden in de wijkcentrale eruit.Scandic2008 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 17:47:
[...]
Als je op beide modems geen linesync hebt,dan ben je helaas afhankelijk van de heren geleerden van Telfort.Er is dan idd wat fout gegaan.
Same here, nog nooit problemen gehad, maar nu geen telefonie.. Voor de rest ben ik (nog steeds) tevreden met Telfort.pennywiser schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:07:
Hier 3554, ook geen voip 'Onregister', etc. Zal wel pas morgen opgelost worden.
Edit; is de eerste keer voor mij dat ik een storing merk on een jaar tijd ofzo.
Iets zegt me dat de woonplaats bar weinig uitmaakt..Toad schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:11:
[...]
Ja hoor, weer bingo. Ook in Vlaardingen weer storing met Telforttelefonie......
[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 20-07-2008 22:39 ]
Nee, inderdaad de storing is weer landelijk zo te zien.Yapser schreef op zondag 20 juli 2008 @ 22:39:
[...]
Iets zegt me dat de woonplaats bar weinig uitmaakt..
Ik hoop niet dat je Telforttelefonie erbij genomen heb, want dan moet je er wel een mobiel bij nemen, want kunnen bellen met Telfort vaste telefonie is meer uitzondering dan regel en er is geen enkele hoop op verbetering, integendeel.nautaonline schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:16:
[...]
Heb vanochtend met telfort gebeld, en idd is er wat misgegaan. Waarschijnlijk missen de kruisdraden in de wijkcentrale eruit.
Kan 5-10 werkdagen duren... Gelukkig ook nog een wifinetwrk van een kennis waar ik op kan
Dat dacht ik dus ook al, maar kan geen foute ingestelde dingen vinden, nu dus idd 2 DHCP's en werkt daardoor wss ook niet goed, ben nu aan het proberen met fixed ip's achter de WL-500g en dan de zyxel 1 "DHCP" IP aan de wl-500g geven, maar dat doe ik morgen wel ;pLekkere Loempia schreef op zondag 20 juli 2008 @ 08:55:
[...]
Uhmmm, AP mode en dan computers die geen verbinding met elkaar kunnen maken? Klinkt alsof je het gewoonweg niet goed hebt ingesteld. Hoeveel DHCP's heb je aanstaan? Als je in router mode staat, dan heb je dus waarschijnlijk 2 DHCP's draaien. Dat kan soms voor problemen zorgen. Ik denk toch echt dat AP mode een hele hoop problemen gaat genezen/voorkomen. AP mode wil eigenlijk niet anders zeggen dat de wl-500g als doorgeefluik dient en de Zyxel de daadwerkelijke afhandeling doet. Zeker weten dat je in AP mode de boel niet aan de praat krijgt?
Jawel, wel met Telfort Telefonie. Bellen doen we sowieso niet zo heel veel, t is puur om gebeld te worden, en als t eruit ligt dan bellen ze maar mobiel, en anders zet ik t nummer wel om naar n andere provider. Uitgaand bellen kan altijd nog via VoipbusterToad schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:13:
[...]
Ik hoop niet dat je Telforttelefonie erbij genomen heb, want dan moet je er wel een mobiel bij nemen, want kunnen bellen met Telfort vaste telefonie is meer uitzondering dan regel en er is geen enkele hoop op verbetering, integendeel.
Nou ze zullen wel verkeerd zijn aangesloten dus dat mag wel wat sneller dan die standaard 5-10 werkdagen (niet echt flexibel als bij hun de oorzaak ligt )nautaonline schreef op zondag 20 juli 2008 @ 21:16:
[...]
Heb vanochtend met telfort gebeld, en idd is er wat misgegaan. Waarschijnlijk missen de kruisdraden in de wijkcentrale eruit.
Kan 5-10 werkdagen duren... Gelukkig ook nog een wifinetwrk van een kennis waar ik op kan
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
DUURT WEL WAT LANG??? Een grote schande is het, heel die Telforttelefonie. ZIt je een halve dag zonder telefonie en dan zeg je dat het wel wat lang duurt?Dareus schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:26:
Westland nog in de problemen volgens mij:
Register/UnRegister Failed
Duurt nu wel wat lang....
Telefonie van Telfort laat zeer te wensen over !smokesign schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:25:
Kan niet uitbellen en als ik met mijn mobiel naar huis bel gaat hij gewoon over maar thuis hoor ik niets![]()
En nog steeds geen enkele vermelding op de Telfort site, waarom laten ze niet gewoon continue staan dat er een landelijke storing is.
Komt meer overeen met de werkelijkheid
Da's dom van je dan. Dan had je net zo goed alleen een nummer kunnen aanvragen voor 10 euro per jaar bij BudgetPhone. Had je 110 euro per jaar gescheeld.nautaonline schreef op maandag 21 juli 2008 @ 07:21:
[...]
Jawel, wel met Telfort Telefonie. Bellen doen we sowieso niet zo heel veel, t is puur om gebeld te worden, en als t eruit ligt dan bellen ze maar mobiel, en anders zet ik t nummer wel om naar n andere provider. Uitgaand bellen kan altijd nog via Voipbuster
Haha zo lijkt het er wel op ja.smokesign schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:25:
Kan niet uitbellen en als ik met mijn mobiel naar huis bel gaat hij gewoon over maar thuis hoor ik niets![]()
En nog steeds geen enkele vermelding op de Telfort site, waarom laten ze niet gewoon continue staan dat er een landelijke storing is.
Komt meer overeen met de werkelijkheid
als ie werkt, eenmalig.Wat ik me trouwens afvraag is hoe vaak je nou moet registreren met zo'n VoIP server?
Oorspronkelijk zouden we per 21 juli Telfort Internet krijgen, maar dat is ineens 11 juli geworden etc. Dus er is misschien nog hoop dat die draadjes er nog ingelegd worden vandaag.Scandic2008 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 08:55:
[...]
Nou ze zullen wel verkeerd zijn aangesloten dus dat mag wel wat sneller dan die standaard 5-10 werkdagen (niet echt flexibel als bij hun de oorzaak ligt )
Als je het nodig hebt voor het werk moet je een zakelijk abbo nemen, daar heeft zo'n telfort piepo echt geen boodschap aannautaonline schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:38:
Heb die gast ook even gemeld dat ik t niet echt prettig vond, nodig had voor werk etc.
Elect a clown, expect a circus.
I know, mn vader kan t ook wel op de zaak doen, maar thuis zn VPN openknallen naar de zaak wil dus niet.Slasher schreef op maandag 21 juli 2008 @ 11:40:
[...]
Als je het nodig hebt voor het werk moet je een zakelijk abbo nemen, daar heeft zo'n telfort piepo echt geen boodschap aan
[ Voor 13% gewijzigd door Dareus op 21-07-2008 12:36 ]
Verwijderd
Iemand een idee?Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:03:
Hoi mensen ik heb sinds vandaag Telfort internet Telefoon internet doet het alleen de DL snelheid valt een beetje tegen.
Ik heb nu 6 MBIT terwijl ik maar ongeveer 600 van centrale woon dus wel een stuk hoger zou moeten kunnen krijgen.
De snelheid is ook niet echt bepaald stabiel schommelt van 550 naar 650
Iemand een idee hoe ik die hoger kan krijgen?
Upload snelheid is wel goed 1 MBIT
Ik zit trouwens op ADSL2PLUS
Gr ZlatanIbra
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:03:
Hoi mensen ik heb sinds vandaag Telfort internet Telefoon internet doet het alleen de DL snelheid valt een beetje tegen.
Ik heb nu 6 MBIT terwijl ik maar ongeveer 600 van centrale woon dus wel een stuk hoger zou moeten kunnen krijgen.
De snelheid is ook niet echt bepaald stabiel schommelt van 550 naar 650
Iemand een idee hoe ik die hoger kan krijgen?
Upload snelheid is wel goed 1 MBIT
Ik zit trouwens op ADSL2PLUS
Gr ZlatanIbra
Hoe weet je zeker dat je 'maar' 600m van de centrale woont? Misschien hemelsbreed wel (geven/gebruiken sommige postcode checks), maar werkelijke kabel lengte niet.
[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 21-07-2008 13:00 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq