[KPN] tweede (telefoon)lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 1.775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
heeft er iemand ervaring met het volgende:

k heb xs4all only, maar ik moest nog een kpn lijn behouden voor het alarmsystem. Vanochtend twee vriendelijke monteurs de stoep voor m'n deur opengehaald om de bekabeling te leggen + een nieuw ISRA punt geinstalleerd...

Afbeeldingslocatie: http://www.attema.nl/attema/images/portfolio/isra.jpg

In de linker "port" zit de lijn van Xs4all ADSL only, geconnect met een Thomson 780. Testen leert dat dit werkt zowel met als zonder splitter.

De vraag is - waar zit die tweede analoge lijn?
  • Als ik een telefoon aansluit op de rechter port (met OF zonder splitter) blijft de lijn dood.
  • Als ik een telefoon alansluit op de linker port (met OF zonder splitter) blijft de lijn ook dood - en dat is logisch want op papier zou daar alleen XS4all only moeten zitten
KPN klantenservice zegt dat alles zou moeten werken, en dat ze niet verantwoordelijk zijn voor datgene wat er "achter" het ISRA punt gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Met een analoge telefoon heb je geen kiestoon dus? Op beide poorten? In dat geval ligt het aan de gebruikte telefoon of is er door KPN toch een fout gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 10-01-2008 15:31 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36
Die monteurs gaan toch pas weg als "alles werkt!"? ;)

Je kan even storingen van KPN bellen en dan een lijnmeting laten doen op je nummer. Die afdeling heeft redelijk veel kennis in huis en kan veel zien in hun systemen. Tevens weinig wachtrij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mbox schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:27:
heeft er iemand ervaring met het volgende:

k heb xs4all only, maar ik moest nog een kpn lijn behouden voor het alarmsystem. Vanochtend twee vriendelijke monteurs de stoep voor m'n deur opengehaald om de bekabeling te leggen + een nieuw ISRA punt geinstalleerd...

[afbeelding]

In de linker "port" zit de lijn van Xs4all ADSL only, geconnect met een Thomson 780. Testen leert dat dit werkt zowel met als zonder splitter.

De vraag is - waar zit die tweede analoge lijn?
  • Als ik een telefoon aansluit op de rechter port (met OF zonder splitter) blijft de lijn dood.
  • Als ik een telefoon alansluit op de linker port (met OF zonder splitter) blijft de lijn ook dood - en dat is logisch want op papier zou daar alleen XS4all only moeten zitten
KPN klantenservice zegt dat alles zou moeten werken, en dat ze niet verantwoordelijk zijn voor datgene wat er "achter" het ISRA punt gebeurd...
Hebben de monteurs de lijn getest voordat ze weg gingen ?
Pak een oude telefoon ( die geen 220 adapter nodig heeft ) en sluit die direct aan op de 2e lijn. Werkt hij niet weer kpn bellen en zeggen dat er gewoon geen signaal op de lijn zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
LauPro schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:29:
Met een analoge telefoon heb je geen kiestoon dus? Op biede poorten? In dat geval ligt het aan de gebruikte telefoon of is er door KPN toch een fout gemaakt.
Ah sorry - inderdaad geen kiestoon.

Een defect in de telefoon is uitgesloten - nl, als ik mijn analoge philips telefoon aansluit op de voip ingangen van het modem kan ik gewoon bellen (over xs4all VOIP). Heb dit tevens getest met een Siemens telefoon.

Maar is de aanname correct dat de tweede analoge lijn uit de rechter port moet komen?
Hebben de monteurs de lijn getest voordat ze weg gingen ?
Ja en nee - hij riep nog vriendelijk "ADSL werkt weer".. en toen dacht ik nog.. euh ok.. had niet gemerkt dat het niet werkte.

[ Voor 14% gewijzigd door mbox op 10-01-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Beetje rare aanname vind ik. Het zou op zich wel logisch zijn maar bij KPN is alles behalve logisch. Zou me niets verbazen dat ze gewoon het analoge signaal weerbij je ADSL-lijn hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
LauPro schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:34:
Beetje rare aanname vind ik. Het zou op zich wel logisch zijn maar bij KPN is alles behalve logisch. Zou me niets verbazen dat ze gewoon het analoge signaal weerbij je ADSL-lijn hebben gezet.
Maar als dat zo zou zijn, dan zou het moeten werken met een splitter er tussen - en dat doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan mag je dus KPN gaan bellen, blijkbaar hebben ze de analoge lijn niet goed aangesloten. Dat blijkt ook wel uit de reactie van de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Hij zit niet op de twee buitenste aders van de rj11 connector? Dus binnenste twee is één lijn en buitenste twee is één lijn? Lijkt me wel erg onwaarschijnlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Ik vermoed dat je nu twee lijnen hebt. Eén connector voor je ADSL signaal zonder analoog.
En op de tweede connector alleen analoog zonder ADSL.
Waarom bel je niet met de storingsdienst 0800-0407? Is nog gratis ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
cornfed99111 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:57:
Ik vermoed dat je nu twee lijnen hebt. Eén connector voor je ADSL signaal zonder analoog.
En op de tweede connector alleen analoog zonder ADSL.
Waarom bel je niet met de storingsdienst 0800-0407? Is nog gratis ook.
Dat is precies wat zou moeten.

Linker connector ADSL Only (xs4all)
Rechter connector KPN (zonder ADSL) voor alarmsysteem.

Storingsdienst zojuist weer gebeld en die houden voet bij stuk dat-ie-het-doet.
Nou mooi niet dus - geen kiestoon niks-nakkes-nada uit de rechter connector.

Hier nog ff snel een foto gemaakt - sorry voor de crappy kwaliteit:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2378/2183308986_86d4578e32.jpg

Die linker zwarte kabel die schuin naar beneden gaat is de xs4all adsl only kabel. de rechter connector is zo dood als een pier

[ Voor 18% gewijzigd door mbox op 10-01-2008 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Je kan alleen voor de zekerheid de telefoonkabel en/of telefoontoestel uitwisselen om zeker
van te zijn dat de fout niet bij jou ligt.
Je moet toch nu een nieuw telefoonnummer hebben? Als je telefoon aansluit en je belt je eigen
nummer met een mobiel, wat gebeurt er dan? Beide aansluitingen testen.
Als er niks gebeurt moet je weer bellen met de storingsdienst en ze vragen je dan op te bellen.
Ze zullen dan ervaren dat het niet werkt.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Rood/blauw zit aangesloten op de linker connector (zie je nog doorlopen in het midden van je foto). Hetzelfde zie ik (op de foto) niet voor de rechter connector en de oranje/witte draden (je tweede aderpaar): zit dit uberhaupt wel ergens op aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
rick77 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:14:
Rood/blauw zit aangesloten op de linker connector (zie je nog doorlopen in het midden van je foto). Hetzelfde zie ik (op de foto) niet voor de rechter connector en de oranje/witte draden (je tweede aderpaar): zit dit uberhaupt wel ergens op aangesloten?
Die rood blauwe kabeltjes steken iets uit, maar die zitten niet gelijk in de poort geprikt. 't Gaat via een (nauwelijks te zien overigens) print plaatje. De oranje witte kabels zitten ook wel aangesloten...

Net maar kpn gevraagd om een monteur want kword hier stervens moe van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Poep kak pies??? Welke hobby's heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

mbox schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:18:
[...]

Die rood blauwe kabeltjes steken iets uit, maar die zitten niet gelijk in de poort geprikt. 't Gaat via een (nauwelijks te zien overigens) print plaatje. De oranje witte kabels zitten ook wel aangesloten...

Net maar kpn gevraagd om een monteur want kword hier stervens moe van...
Je gaat hier toch niet voor betalen mag ik hopen? Je moet gewoon bij de storingsdienst heel dom zeggen "ja maar hij doet het niet" en dat net zo lang volhouden tot zij een monteur langs sturen.

Dat gebeurt dan onder de voorwaarde dat als die monteur wel een signaal op jouw ISRA meet, hij jouw probleem ook oplost en dan moet je er wel voor betalen. Als er geen signaal direct op de ISRA zit. gaat hij het maken.

Die storingsdienst kan wel heel mooi een meting doen, maar als de bekabeling voor de ISRA gewoon verkeerd is aangesloten, meet die storingsdienst inderdaad een werkend signaal. Ze kunnen niet meten of de ISRA zelf niet werkt of dat een kabeltje op pin 1 of 2 of 3 ofzo is aangsloten :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbox
  • Niet online

mbox

In de fast lane

Topicstarter
Update

16:46 [telefoon gaat] - Heya dit is **** van de kpn. Uw telefoonlijn zou het niet doen he! Ik ga 'm maken ik kom zo bij u langs om te kijken of het werkt
17:10 [deurbel] Monteur: "Alles werkt. Hij stond verkeerd geschakeld. De meting kan nooit verricht zijn, want ze zouden geen signaal moeten hebben gekregen. Oh en trouwens... dat kapje dat u van het ISRA punt hebt verwijderd.. dat mag eigenlijk niet. Goed w/end nog!"

Kortom, lijn was fysiek aangelegd maar (in tegenstelling tot wat de klantenservice tot 3x toe beweerde) niet geschakeld. Er was dus geen signaal en de klantenservice kan nooit hebben gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Stom van de storingsdienst. Heb je niet met een medewerker te maken die de aanvraag nakijkt en zegt "jahoor de order is helemaal afgerond. Het moet gewoon werken. Ik zie het in mijn scherm"?

Wel relaxed dat zo'n monteur al gelijk de volgende dag komt :). Je moet er neem ik aan niets voor betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

JvS schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 23:43:
Wel relaxed dat zo'n monteur al gelijk de volgende dag komt :).
Sinds 2000 ofzo is het streven van KPN om 98% van de spraakstoringen binnen 8 'kantooruren' te verhelpen.

(Interessant dat de TS om 16:38 post dat KPN om 16:42 gaat bellen en om 17:10 langs gaat komen. Ik gok er dus meer op dat de monteur pak 'm beet een dik uur na de topicstart belde en 'het probleem' dezelfde middag nog verholpen is en dat we de afloop een dag later te horen kregen..)

[ Voor 34% gewijzigd door burne op 11-01-2008 23:49 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
JvS schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:34:
[...]
Je gaat hier toch niet voor betalen mag ik hopen? Je moet gewoon bij de storingsdienst heel dom zeggen "ja maar hij doet het niet" en dat net zo lang volhouden tot zij een monteur langs sturen.

Dat gebeurt dan onder de voorwaarde dat als die monteur wel een signaal op jouw ISRA meet, hij jouw probleem ook oplost en dan moet je er wel voor betalen. Als er geen signaal direct op de ISRA zit. gaat hij het maken.

Die storingsdienst kan wel heel mooi een meting doen, maar als de bekabeling voor de ISRA gewoon verkeerd is aangesloten, meet die storingsdienst inderdaad een werkend signaal. Ze kunnen niet meten of de ISRA zelf niet werkt of dat een kabeltje op pin 1 of 2 of 3 ofzo is aangsloten :P.
Je hoeft je echt niet dom voor te doen. Lijkt me eerlijk gezegt nogal dom om je dom voor te doen. De zaak is heel simpel en ook al eerder (ook door jezelf) uitgelegd. Op isra geen signaal, dan geen kosten, op isra wel signaal dan wel kosten. Is de telefoon waarmee je test in orde (en dat was ie), dan kan een monteur geen andere conclusie trekken.

En over die helpdeskmedewerkers. Die zien bij het meten misschien geen directe fout (kortsluiting of zo) maar dat bekent niet dat het ook zeker te weten werkt, dat is weer een ander verhaal.

[ Voor 14% gewijzigd door berties op 12-01-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Eh, ja je zegt precies hetzelfde als ik. Behalve dat ik aangeef dat je je niet moet laten afschepen en ze met een oplossing te laten komen door vol te houden dat het niet werkt. Domweg iets zeggen / volhouden is iets anders dan je dom voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berties
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:39
Je hoeft je niet af te laten schepen, als je een monteur wil kan je die altijd krijgen. Daar hoef niet voor
heel dom zeggen "ja maar hij doet het niet"
Je kunt gewoon een monteur krijgen onder de voorwaarden zoals je ze zelf stelde. Daarvoor hoef je niet vol te houden hoor. Uit ervaring weet ik dat je kunt bellen en binnen 1 min. een monteur geregeld krijgen. Als je maar met de voorwaarden akkoord gaat. En aangezien er met een goed werkende telefoon op het isra geen signaal staat, lijkt me dat geen probleem.
Pagina: 1