Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.985 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-06-2023
Iemand ook last van een lagere snelheid?
Ik dacht al dat het allemaal wat langzamer ging, kijk ik in het modem bij status en zie daar staan:
2025 - 532
Terwijl ik eigenlijk vanaf het begin rond de 7000 - 800 had :?

Edit:

Onder maintenance => diagnostic => reset ADSL line gedaan en heb nu weer
7339 - 1023

Ik weer blij maar hoe kan dit?

[ Voor 23% gewijzigd door JosWo op 01-07-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MensionXL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:58:
[...]
Maar ik kies er dalijk dan ook voor om gewoon een goed modem te halen die stabiel is en waar VoIP goed op werkt.
Wat is dan een redelijk betaalbaar modem incl voip en stabiele Wifi volgens de nieuwste snelle standaard en als het even kan nog energiezuinig ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
Nou gisteren 3x aan de lijn gehangen met de helpdesk van Telfort, gewoon 3x achter elkaar teruggebeld aangezien ik de boel niet vertrouwde en inderdaad 3x een ander antwoord...

Maar misschien dat een van jullie een advies kan geven, ik ga verhuizen (vanavond):

- Huidige bewoner heeft Internetplusbellen van KPN
- Is vergeten op tijd een verhuizing aan te vragen, verhuizing vindt nu plaats op 17-7
- Graag zou ik zelf zo snel mogelijk internet willen hebben en dit van Telfort.

Het hekele punt is nu: wanneer kan ik het gaan aanvragen?

Telfort helpdesk:
medewerker 1: "Wachten totdat lijn is verhuisd, zelf contact met KPN opnemen om te vragen of zijn verhuizing goed is gegaan, dan weer contact met ons opnemen"

medewerker 2: "Gewoon aanvragen, duurt toch ongeveer een maand voordat je het hebt"

Medewerker 3: reactie op 2: "Niet doen, dan loopt alles in de soep. Aanvragen ongeveer een week voor zijn verhuzing"
Kortom erg vaag en lekker tegenstrijdig allemaal. Overigens vind ik een wel een erg belachelijk punt, moet ik zelf een beetje nabellen bij KPN om te vragen of de verhuizing van mijn oude bewoner goed is gegaan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou punt 3 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-07 05:47

Totaalgeflipt

De enige echte

Katseviool schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:18:
Nou gisteren 3x aan de lijn gehangen met de helpdesk van Telfort, gewoon 3x achter elkaar teruggebeld aangezien ik de boel niet vertrouwde en inderdaad 3x een ander antwoord...

Maar misschien dat een van jullie een advies kan geven, ik ga verhuizen (vanavond):

- Huidige bewoner heeft Internetplusbellen van KPN
- Is vergeten op tijd een verhuizing aan te vragen, verhuizing vindt nu plaats op 17-7
- Graag zou ik zelf zo snel mogelijk internet willen hebben en dit van Telfort.

Het hekele punt is nu: wanneer kan ik het gaan aanvragen?

Telfort helpdesk:

[...]

Kortom erg vaag en lekker tegenstrijdig allemaal. Overigens vind ik een wel een erg belachelijk punt, moet ik zelf een beetje nabellen bij KPN om te vragen of de verhuizing van mijn oude bewoner goed is gegaan :S
toon volledige bericht
Wat is je postcode + huisnummer van je nieuwe adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
Weet niet wat je precies van plan bent, maar bij deze:
<knip>

Laat even weten wanneer je hem hebt, edit ik hem er weer uit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Katseviool op 01-07-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:27
Ik zou ook pt. 3 doen...

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 28-07 05:47

Totaalgeflipt

De enige echte

Katseviool schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:33:
Weet niet wat je precies van plan bent, maar bij deze:
Spammeng

Laat even weten wanneer je hem hebt, edit ik hem er weer uit :)
Stuur me anders even een mailtje Katseviool -> telfort @ totaalgeflipt.nl
Zal ik het je even uitleggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 28-07 13:05
Na maanden een instabiele verbinding te hebben gehad heeft de helpdeskmedewerker een ticket aangemaakt. Vier dagen (hij zei vijf werkdagen, maar dat viel dus uitermate mee) later is de snelheid teruggeschroeft naar 12MBit en is de verbinding welgeteld 1x weggevallen op dagbasis! Dag later zelfs helemaal geen reconnects meer. Perfect geregeld.

Ik heb een pagina gemaakt waar elke 2 minuten het modem gepingt wordt. De resultatenpagina heb ik inmiddels per ongeluk gesloopt (update niet meer), maar de oude resultaten zijn hier te zien (hoop ik, zit nu op mijn werk en kan er niet bij). Dit lijkt, tot nu toe, verleden tijd te zijn. Toch blijf ik het een tijdje meten om het goed te kunnen vergelijken.

-edit-
Inmiddels zie ik dat het af en toe nog eens wegvalt, maar op 27-06 is de verandering aangepast en het is duidelijk te zien hoeveel het verbeterd is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chillosophy op 01-07-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:49
Chillosophy schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:50:
Na maanden een instabiele verbinding te hebben gehad heeft de helpdeskmedewerker een ticket aangemaakt.
hier idem dito, het ticket is ongeveer twee weken geleden aangemaakt.
heb hun toen al duidelijk gemaakt dat terugschroeven niet werkt,omdat ik dat zelf al gedaan heb.
de intrainsnelheid is hetzelfde gebleven gelukkig.
maar nu al 150 uur uptime .
hopelijk blijft het zo.

fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben 4 maanden bezig geweest met ADSL aanvraag van Telfort. Totaal waren 4 orders nodig plus 40 euro belkosten om de zaak draaiende te krijgen.
Voor mij betreft het een vakantiehuisje die een afwijkend kanvasadres heeft(technischadres van de KPN).
Omdat daar geen post wordt bezorgt, heb ik feitelijk te maken met 3 adressen. Aansluitadres, canvasadres en postadres. Binair gezien zou je daar 2 hersencellen voor nodig hebben om dat te begrijpen, maar dit ging natuurlijk telkens fout.
Uiteindelijk ben kreek ik iemand aan de telefoon die mijn uitleg begreep en de zaak binnen een week inorde maakte.
Alleen de modem, die werd gestuurd naar het aansluitadres. Volgens de TNT medewerker is deze weer retour afzender gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:29:
Tja,
Zojuist antwoord op mijn e-mail van Zyxel support ontvangen. >:)

Ze raden aan om dit gewoon via de web-interface via "zoeken naar nieuwe firmware" te doen.
Ze weten blijkbaar niet dat dit (nog) niet werkt.
Maar weer opnieuw proberen.
Ik snap trouwens niet dat de nieuwe draadloze modems standaard uitgeleverd worden met de AJZ 4, en diezelfde Niet op hun site aangeboden wordt.

[...]
V3.40(AJZ.4)
Is dat nu de laatste versie? Want ik kon niks op de FTP van zyxel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een newbie vraagje: downloaden via SSL moet in principe toch een gelijke snelheid hebben of kan het dan ook voorkomen dat je intraint op 16Mb/s en download met hooguit 950kB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hangt ook af van de partij die het naar je moet zenden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:17:
Hangt ook af van de partij die het naar je moet zenden lijkt me.
Komt van een betaalde newsserver. HTTP tests doen het prima, maar zo gauw ik van usenet ga downloaden heb ik een snelheid die hooguit 950kB/s is en gemiddeld rond de 450kB/s zit. Is trouwens iets van de laatste paar dagen, daarvoor nergens last van en in die tijd ook niet veranderd aan moden, router of laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Sinds gister Telfort internet. Overstappen binnen 1 dag, netjes geregeld! Alles werkte ook meteen. Verbinding zo strak als een huis. Kudo's voor Telfort! :)

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
SveNRG schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:22:
Sinds gister Telfort internet. Overstappen binnen 1 dag, netjes geregeld! Alles werkte ook meteen. Verbinding zo strak als een huis. Kudo's voor Telfort! :)
prijs de dag niet, voordat het avond is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jejeh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:25:
[...]

Op zich heb ik niet zoveel problemen met het internet. Ik zit meer te klooien met de telefonie gedeelte. Wat een zuig gedoe is dat zeg. :( Als m'n abbo afloopt ben ik weer weg daar. Eigenlijk hoop ik dat de voorwaarde veranderd worden, heb ik gelijk een excuus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:59
jejeh schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 08:25:
[...]

Kom kom nog een beetje de moed er in houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:53
Lijn is nu al een dag of drie voortdurend bezet/in gesprek. Maar kan zelf wel bellen. Heeft de eerste 2 dagen goed gewerkt, maar helaas, de voorspelde ellende laat niet lang op zich wachten. Is dit gerelateerd aan de landelijke problemen die op de site vermeld staan?

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xavier schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:45:
[...]

V3.40(AJZ.4)
Is dat nu de laatste versie? Want ik kon niks op de FTP van zyxel vinden.
Aanvullend,ik zou er voor willen pleiten dat er een firmware overzicht komt zodat iedereen weet wat de basis is en welke nieuwe variant welke evt bugs op lost ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
peacelord schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:57:
Lijn is nu al een dag of drie voortdurend bezet/in gesprek. Maar kan zelf wel bellen. Heeft de eerste 2 dagen goed gewerkt, maar helaas, de voorspelde ellende laat niet lang op zich wachten. Is dit gerelateerd aan de landelijke problemen die op de site vermeld staan?
Is moeilijk te beoordelen,want dat staat er al tijden op.Haal anders even het stroom van je modem en telefoon (bij Dect) en zet alles na 30 seconden weer aan.Kijk eens of je dan wel bereikbaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook last van. Telfort is het probleem bij mij al aan het onderzoeken. Modem is opnieuw ingesteld. Stroom heb ik niet van mijn telefoon gehaald dit helpt volgens mij ook niets.

We wachten Telfort even af. 5 tot 10 werkdagen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:38

arnova

weet veel, maar niet alles

En ja hoor: weer storing telefonie Hellfort. Ik kan weer eens niet bellen..... Ik krijg wel een kiestoon, maar na het kiezen van het nummer een dode lijn. Vandaag nog gaat er een brief naar Hellfort, want dit pik ik gewoon echt niet langer.... Ik gebruik die telefoon bijna nooit, maar als ik hem nodig heb doet ie het gewoon niet...

[ Voor 32% gewijzigd door arnova op 02-07-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook Telfort klant, inclusief bellen via Telfort. Ik ben nu online sinds maandag, en verbinding heeft er 2x uitgelegen. Dit betrof echter niet het modem wat offline was, maar ik zit wireless, omdat een kabel leggen naar deze kamer in mijn huis nogal lastig is.

Die wireless verbinding heeft er 2x een paar sec uitgelegen. modem is echter steeds online geweest. Telefonie werkt ook prima. Ik kan gewoon bellen en gebeld worden.

Geen problemen tot zo ver. Mijn modem zegt dat de verbinding 16807 kbps / 1031 kbps is. Ik haal met downloaden 1.3mb/s. Ik vraag me af of ik veel meer haal als ik het via een kabeltje doe? Het is nl behoorlijk veel werk om hier een kabel te krijgen, en als ik er dan maar 100kb/s op vooruit ga ga ik al die moeite niet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:37:
ik ben ook Telfort klant, inclusief bellen via Telfort. Ik ben nu online sinds maandag, en verbinding heeft er 2x uitgelegen. Dit betrof echter niet het modem wat offline was, maar ik zit wireless, omdat een kabel leggen naar deze kamer in mijn huis nogal lastig is.

Die wireless verbinding heeft er 2x een paar sec uitgelegen. modem is echter steeds online geweest. Telefonie werkt ook prima. Ik kan gewoon bellen en gebeld worden.

Geen problemen tot zo ver. Mijn modem zegt dat de verbinding 16807 kbps / 1031 kbps is. Ik haal met downloaden 1.3mb/s. Ik vraag me af of ik veel meer haal als ik het via een kabeltje doe? Het is nl behoorlijk veel werk om hier een kabel te krijgen, en als ik er dan maar 100kb/s op vooruit ga ga ik al die moeite niet doen :)
Je zou naar een 1.6 a 1.7MB/s gaan dan met kabel maximaal.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:43:
[...]

Je zou naar een 1.6 a 1.7MB/s gaan dan met kabel maximaal.
Dank je voor je snelle reactie. Ik leech via een SSL verbinding, das meestal al wel iets trager volgens mij. Ik heb net test gedaan van een 50mb file van XS4all ftp, en daar haal ik 1.5 mb/s. Ik denk dat ik het maar zo laat dan. Voor die 200 kb/s ga ik niet al die moeite doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Vandaag de bevestiging gehad dat mijn aansluiting klaar is. Deze zou gister al werkend moeten zijn.

Hij traint in op 19/1 mbit, maar het rode internet lampje blijft branden. Hij krijgt geen adres in de 1.* serie om te kunnen registeren.

Telfort gebeld en die hebben gezegd dat ik voor de zekerheid het andere paar nog even moest proberen om te kijken of daar een DSL lijn op zat. niet dus...

Iemand een idee wat ik nu moet proberen?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:14:
Stroom heb ik niet van mijn telefoon gehaald dit helpt volgens mij ook niets.
Bij Dect wil dit wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:46
Tonnetje schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 18:11:
Vandaag de bevestiging gehad dat mijn aansluiting klaar is. Deze zou gister al werkend moeten zijn.

Hij traint in op 19/1 mbit, maar het rode internet lampje blijft branden. Hij krijgt geen adres in de 1.* serie om te kunnen registeren.

Telfort gebeld en die hebben gezegd dat ik voor de zekerheid het andere paar nog even moest proberen om te kijken of daar een DSL lijn op zat. niet dus...

Iemand een idee wat ik nu moet proberen?
Nieuwe levering? Overname?

Activatie profiel is zover ik weet 1024/512, dus dit zal een ander DSL signaal zijn. Ander (ader)paar moet je bij je IS/RA punt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Activatie profiel is 1024/512 als je op het BaByXL xDSL netwerk bent aangesloten, via KPN's xDSL netwerk op Telfort aangesloten en je hebt je uiteindelijke lijnsnelheid ook met activatie al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:25

Wok

Dakloos...

Nieuwe Telfort klant meldt zich :)

Ben nu zo'n twee weken online. Aanmelden en activatie verliepen probleemloos. Modem aangesloten en binnen een minuut had ik internet, Modem gaf meteen een stabiele 11Mbit downstream. Moet nog even kijken wat het modem nu aan snelheid geeft, maar het stemt mij tot nu toe tevreden.

Alleen vanavond even 30 sec, de verbinding kwijt geweest, maar dat kan een gevolg zijn geweest van het onweer van vanavond.

De telefonie werkt tot op heden ook prima. Heb in ieder geval nog geen klachten gehoord aan de andere kant van de lijn en zelf ervaar ik ook een prima geluidskwaliteit. 't Is wel even wennen dat het wat langer duurt voordat ik daadwerkelijk de telefoon over hoor gaan op de lijn, maar volgens mij is dat inherent aan VOIP t,o,v, een gewoon KPN telefoonabbo.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me nou afvraag. Aangezien je in je modem kunt zien wat de binnenkomende en gekozen oproepen zijn inclusief tijd, is het niet mogelijk om een melding op je scherm te krijgen dat er een oproep binnenkomt, en welk nummer/wie dat dan is?

Lijkt me wel leuk, maar werkelijk geen idee of het kan. Ik bedoel dan uiteraard zonder dat ik de hele tijd op de router ingelogd moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:52
Ik wil graag even zeker weten of ik het goed heb. Een vriend van me heeft mij verteld dat als je een inactieve lijn hebt, dat Telfort deze dan gratis activeert (via KPN kost dat 47 euro) en dat je gewoon 19,95 p/maand betaalt. Klopt dit of zitten er nog verborgen kosten ergens? - Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:15
WizZie- schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 02:09:
Ik wil graag even zeker weten of ik het goed heb. Een vriend van me heeft mij verteld dat als je een inactieve lijn hebt, dat Telfort deze dan gratis activeert (via KPN kost dat 47 euro) en dat je gewoon 19,95 p/maand betaalt. Klopt dit of zitten er nog verborgen kosten ergens? - Thx!
Klopt, ik heb zelfs zonder extra kosten op het 2e aderpaar telfort aangevraagd :) (Je betaald natuurlijk wel iets meer de eerste maand, vanwege de modem als je er een voor meer pc's wilt, en administratieve kosten :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vraagje:

Ik ga per 1-08-2008 verhuizen naar den haag. natuurlijk wil ik dat internet zo snel mogelijk werkt. Echter ben ik nu nog niet ingeschreven bij de gemeente den haag en is 1 augustus echt de eerste dag dat ik er ga wonen.

Kan ik nu al Telfort ineternet aanvragen per 1 augustus en gaat dit dan ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
thejoker80 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:04:
Vraagje:

Ik ga per 1-08-2008 verhuizen naar den haag. natuurlijk wil ik dat internet zo snel mogelijk werkt. Echter ben ik nu nog niet ingeschreven bij de gemeente den haag en is 1 augustus echt de eerste dag dat ik er ga wonen.

Kan ik nu al Telfort ineternet aanvragen per 1 augustus en gaat dit dan ook goed?
Kan vast wel, maar het is wel handig om met de huidige bewoners te regelen dat het modem en alle papieren (die allen naar het adres van de aanvraag gestuurd gaan worden) wel bij jou terecht komen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Helsie schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 08:06:
[...]

Kan vast wel, maar het is wel handig om met de huidige bewoners te regelen dat het modem en alle papieren (die allen naar het adres van de aanvraag gestuurd gaan worden) wel bij jou terecht komen... ;)
hmmz, goed punt :) dan ga ik dat eerst ff regelen. tnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:39
Superseb schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 20:42:
[...]

Nieuwe levering? Overname?

Activatie profiel is zover ik weet 1024/512, dus dit zal een ander DSL signaal zijn. Ander (ader)paar moet je bij je IS/RA punt kijken.
Het is een compleet nieuwe levering. De vorige bewoners hadden geen DSL oid, dus het is geen oud signaal.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-07 15:48
8)7

[ Voor 100% gewijzigd door Blackraven op 03-07-2008 11:11 . Reden: te laat... ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Scandic2008 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:58:
[...]

Aanvullend,ik zou er voor willen pleiten dat er een firmware overzicht komt zodat iedereen weet wat de basis is en welke nieuwe variant welke evt bugs op lost ?!
Graag ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Klopt, ik heb zelfs zonder extra kosten op het 2e aderpaar telfort aangevraagd (Je betaald natuurlijk wel iets meer de eerste maand, vanwege de modem als je er een voor meer pc's wilt, en administratieve kosten )
Rikrik, hoe heb je dat aan ze laten weten dat ze het internet activeren op de 2e lijn van dezelfde kabel, dus je inactieve tel. lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:15
WizZie- schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:10:
[...]

Rikrik, hoe heb je dat aan ze laten weten dat ze het internet activeren op de 2e lijn van dezelfde kabel, dus je inactieve tel. lijn?
Bij het bestellen neergezet dat ik geen adsl en geen telefoon had, en dan zien ze dat er 1 lijn is waar wat op zit, en dan zoeken ze een 2e mogelijkheid, het 2e aderpaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Toppie, thanks! Dat heb ik ook gedaan dus ws. gaat dat goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-07 22:25

Booster

Superuser

Ik heb me toch iets vaags met het bestellen van Telfort Internet en Bellen:

• Als ik klaar ben met het bestelproces op de Telfort site laat ik mijn contract mailen. Hierin staat netjes aangegeven dat ik ADSL en telefonie heb aangevraagd.
• Ga ik daarna de status van mijn bestelling checken, dan wordt enkel ADSL genoemd.

Dit is al de tweede keer dat ik bestel en dat het fout gaat. De eerste keer had ik exact hetzelfde probleem maar toen waren er wat problemen met de bestelprocedure. Ik heb toen de Telfort helpdesk gebeld en die gaven aan inderdaad geen aanvraag voor telefonie ontvangen te hebben, alleen voor ADSL. Ik kon niet annuleren want dat was ingewikkeld en moest telefonie apart aanvragen zodra de ADSL opgeleverd was. Dit terwijl ik tijdens het bestellen wel gewoon vragen heb beantwoord over welk nummer er geporteerd moest worden.

Uiteindelijk kreeg ik een brief van Telfort dat mijn eerste bestelling niet uitgevoerd kon worden vanwege verkeerd ingevoerde gegevens (ik had een vraag over nummerportering verkeerd begrepen).

Bij de 2de poging heb ik deze vraag gewoon goed ingevuld, dus ik verwachtte niets raars, maar toch.

Met onze huidige aansluiting is niets speciaals aan de hand. We hebben nog geen ADSL en telefonie doen we via Tele2 over een doodnormale telefoonlijn.

Rara politiepet :P

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Booster

Bij een porteringsverzoek worden een aantal gegevens waaronder je voorletters en achternaam gecontroleerd. Is het niet toevallig zo dat je bij Tele2 geregistreerd staat als A.B. Achternaam, terwijl je bij Telfort A. Achternaam opgeeft? Als dit het geval is kan een porteringsverzoek afgewezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik ben stom geweest. Ik had een Asus WL 196 USB wireless gebeuren, maar aangezien ik ook Vista draai, en ik constant BSOD's kreeg ben ik op onderzoek uit gegaan. Het blijkt dus, dat de chip die op dat kreng zit niet om kan gaan met Vista.

Prima, dan maar het hele bureau naar een andere kamer, omdat daar wel "makkelijk" een kabel gelegd kon worden door een gat in de vloer te boren. Tenminste, zo dachten we, want we hebben door een elektra leiding geboord. Hierop zit alleen de wasmachine.

Nu heb ik een oom die elektricien is en die is morgen om half 10 hier om een nieuwe kabel te trekken, maar die moet dan helemaal naar zolder, en ik hoop heel erg dat dat goed gaat. Ik heb een huis gekocht en ik zit midden in de werkzaamheden. Alles is al verkeerd gegaan wat maar verkeerd kon gaan, en dan komt dit er ook nog eens bij.

Welnu, er ZIT nu een gat in de vloer waar een kabel doorheen kan. Echter, ik heb zo'n Cat5 kabel en daar zit een dikke stekker aan, die NIET door het gat kan. Die knip ik er dus vanaf, en dan komt morgen een kennis van ons die bij KPN werkt, en die zegt dat ie die stekker er weer aan kan maken. Best, ik zie het wel, er kan nu toch niet heel veel meer verkeerd gaan zou je denken.

Pffffff, gedoe allemaal. Mijn goeie zin is helemaal over. Iemand hier had wel goed gegokt qua snelheidswinst, want met kabel (die nu over de trap ligt) haal ik nu 1,740Mb/s. Das op zich zeer netjes, en ik heb ook nog steeds geen problemen met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

@Chris_17: Nee, die vraag werd bij de eerste keer bestellen helemaal niet gesteld.

Ik kreeg eerst de volgende vraag:
code:
1
2
3
4
5
[ ] Ik heb een normale KPN-telefoonaansluiting met een BelBudget-, BelBasis-,
    BelVrij- of ISDN-abonnement.
[ ] Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen 
    mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP)
    of digitale telefonie via de kabel).

Bij de eerste keer bestellen mocht ik mijn nummer niet invoeren bij optie 1. De site zei dan:
Het ingevoerde telefoonnummer is volgens onze administratie niet gekoppeld aan een standaard KPN-telefoonabonnement zoals BelBudget, BelBasis, BelPlus of ISDN-2. Controleer het ingevoerde telefoonnummer en probeer het nogmaals. Als u beschikt over een gecombineerd internet- en telefoonabonnement van KPN of een telefoonabonnement bij een andere provider heeft, kies dan onderstaande optie als huidige telefoonaansluiting. Als u problemen blijft ondervinden bij de controle van uw telefoonnummer, neem dan contact op met de klantenservice.
Ik begreep hieruit dat ik het nummer in de 2de optie in moest vullen, omdat we nu een Tele2 abo hebben ("een telefoonabonnement bij een andere provider").

Later hoorde ik weer dat dit niet de bedoeling was, dus bij mijn 2de poging heb ik het nummer ingevuld bij optie 1. Dit keer werd het nummer wel geaccepteerd.

Hierna kreeg ik ook gewoon netjes de vraag om de huidige houdergegevens in te voeren, en die heb ik zoals gevraagd exact overgenomen van de huidige Tele2 factuur.

[ Voor 5% gewijzigd door Booster op 04-07-2008 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 14:36
Ik ben me nu gedurende een paar uur aan het inlezen over noise margin, attenuation etc, maar ik begrijp er nog vrij weinig van. Minder dB is slechter, maar in geval van attenuation is minder juist kortere afstand tot centrale = beter :?

Volgens (pcdb.)BBNed(.nl) zit ik op 1711 meter van de centrale, en dit zijn mijn gegevens volgens de Zyxel:
noise margin upstream / downstream: 8 db / 20 db
output power upstream / downstream: 12 db /19 db
attenuation upstream / downstream: 18 db / 34 db

Huidige snelheid is 2048/1024 kbit/s (oud Speedlinq-klant), en ik heb een snelheidswijziging aangevraagd naar 20480/1024 kbit/s. Maar wat kan ik daar nu van verwachten? Als ik attenuation downstream deel door 13.8 kom ik op 2.5 km, klopt dat dan? Ik heb hier trouwens nog nooit problemen gehad met drops, pakket loss (0 errors volgens de Zyxel), of andere kluchten. Pingen naar eigen servers in A'dam gebeurd binnen 11 ms. Bekabeling is zo kort als mogelijk (ISRA -> 10 cm -> splitter -> 10 cm -> modem).

Zou iemand mij een en ander kunnen uitleggen/verduidelijken, of linkjes kunnen geven naar "documentatie"? Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door AndriesLouw op 04-07-2008 01:38 ]

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 14:36
Ach, even dubbelposten, maar ik heb "iets betere uitleg" gevonden, ik ben nog niet veel wijzer, dus alle extra "hulp" is welkom ;)
Noise Margin (AKA Signal to Noise Ratio)
Relative strength of the DSL signal to Noise ratio. 6dB is the lowest dB manufactures specify for modem to be able to synch. In some instances interleaving can help raise the noise margin to an acceptable level. The higher the number the better for this measurement.

Line Attenuation
Measure of how much the signal has degraded between the DSLAM and the modem. Maximum signal loss recommendation is usually about 60dB. The lower the dB the better for this measurement.

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 23:56:
Ik heb me toch iets vaags met het bestellen van Telfort Internet en Bellen:

• Als ik klaar ben met het bestelproces op de Telfort site laat ik mijn contract mailen. Hierin staat netjes aangegeven dat ik ADSL en telefonie heb aangevraagd.
• Ga ik daarna de status van mijn bestelling checken, dan wordt enkel ADSL genoemd.

Dit is al de tweede keer dat ik bestel en dat het fout gaat. De eerste keer had ik exact hetzelfde probleem maar toen waren er wat problemen met de bestelprocedure. Ik heb toen de Telfort helpdesk gebeld en die gaven aan inderdaad geen aanvraag voor telefonie ontvangen te hebben, alleen voor ADSL. Ik kon niet annuleren want dat was ingewikkeld en moest telefonie apart aanvragen zodra de ADSL opgeleverd was. Dit terwijl ik tijdens het bestellen wel gewoon vragen heb beantwoord over welk nummer er geporteerd moest worden.

Uiteindelijk kreeg ik een brief van Telfort dat mijn eerste bestelling niet uitgevoerd kon worden vanwege verkeerd ingevoerde gegevens (ik had een vraag over nummerportering verkeerd begrepen).

Bij de 2de poging heb ik deze vraag gewoon goed ingevuld, dus ik verwachtte niets raars, maar toch.

Met onze huidige aansluiting is niets speciaals aan de hand. We hebben nog geen ADSL en telefonie doen we via Tele2 over een doodnormale telefoonlijn.

Rara politiepet :P
toon volledige bericht
Mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad. Als je telefonie hebt aangevraagd met nummerbehoud, zal je dat wel zien op de bevestigingsbrief die je gaat krijgen, maar niet bij de status van je aanvraag. Telefonie wordt ook pas een dag of 4 later opgeleverd dan je adsl. Ergo, gewoon afwachten en kijken wat er in de bevestigingsbrief staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Booster schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 00:19:
@Chris_17: Nee, die vraag werd bij de eerste keer bestellen helemaal niet gesteld.

Ik kreeg eerst de volgende vraag:
code:
1
2
3
4
5
[ ] Ik heb een normale KPN-telefoonaansluiting met een BelBudget-, BelBasis-,
    BelVrij- of ISDN-abonnement.
[ ] Ik heb een ander of geen vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld alleen 
    mobiele telefonie, InternetPlusBellen, telefonie via internet (VoIP)
    of digitale telefonie via de kabel).

Bij de eerste keer bestellen mocht ik mijn nummer niet invoeren bij optie 1. De site zei dan:

[...]

Ik begreep hieruit dat ik het nummer in de 2de optie in moest vullen, omdat we nu een Tele2 abo hebben ("een telefoonabonnement bij een andere provider").

Later hoorde ik weer dat dit niet de bedoeling was, dus bij mijn 2de poging heb ik het nummer ingevuld bij optie 1. Dit keer werd het nummer wel geaccepteerd.

Hierna kreeg ik ook gewoon netjes de vraag om de huidige houdergegevens in te voeren, en die heb ik zoals gevraagd exact overgenomen van de huidige Tele2 factuur.
toon volledige bericht
Met deze vraag wordt gekeken/gevraagd hoe je ADSL aansluiting nu is. Of je dus linesharing hebt met een vast KPN telefonie abonnement of niet. Als je nu belt met Tele2 via VoIP dan is het de 2de optie en niet de eerste.

De hele reden dat de site kijkt of het klopt is om te voorkomen dat je niet je nummer wat nu bij Tele2 zit invoert als 'vast KPN abonnement' zodat je aanvraag goed gaat.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:46:
[...]

Mijn moeder heeft precies hetzelfde gehad. Als je telefonie hebt aangevraagd met nummerbehoud, zal je dat wel zien op de bevestigingsbrief die je gaat krijgen, maar niet bij de status van je aanvraag. Telefonie wordt ook pas een dag of 4 later opgeleverd dan je adsl. Ergo, gewoon afwachten en kijken wat er in de bevestigingsbrief staat.
De vraag of je nummer wilt meenemen komt later pas, dat is niet deze vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 04-07-2008 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 15:24
Moet bij een verhuizing van je Telfort ADSL (+ telefonie) *ook* bij KPN een verhuizing worden ingediend, naast Telfort dus? Ik heb dus Telfort ADSL + telefonie (2 nummers nog), en krijg geen rekeningen van KPN meer. Wie heeft er ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
pennywiser schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:02:
Moet bij een verhuizing van je Telfort ADSL (+ telefonie) *ook* bij KPN een verhuizing worden ingediend, naast Telfort dus? Ik heb dus Telfort ADSL + telefonie (2 nummers nog), en krijg geen rekeningen van KPN meer. Wie heeft er ervaring hiermee?
Alleen verhuizing doorgeven aan Telfort. Je hebt geen diensten (meer) van/bij KPN dus die kunnen niets voor je doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Mijn collega heeft Telfort 20 Mbit, alleen deze traint op 7,7 Mbit. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Hij had hiervoor Tiscali 12 Mbit, en daar had hij geen problemen mee om dat te halen.
En hij heeft voorheen ook via Telfort wel zo'n 15 Mbit gehaald, maar de afgelopen paar weken komt hij niet verder dan 7,5 mbit.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_jk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2022
In maart en in mei is er in dit topic (deel 7) gemeld dat er problemen waren met de router vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl. Is er iemand die bij traceroutes ook haperingen heeft op deze router?

Het probleem is dat mijn internetverbinding om de paar minuten wegvalt. Deze wordt direct daarna weer opgebouwd maar meestal binnen 10 minuten reset de verbinding weer. Normaal gebruik ik een Linksys WAG200G, maar ook een Speedtouch 546 heeft dit probleem. Beide apparaten hebben de nieuwste firmware.

Telfort gebeld, die hebben de poort in de centrale gereset. Dit heeft het probleem niet opgelost. Opnieuw Telfort gebeld. De helpdesk kon zien dat mijn lijn afgelopen nacht erg instabiel is geweest. Hij heeft een call voor 2e lijn aangemaakt, maar ik werd al gewaarschuwd dat 2e lijn onderbezet is en het wel even kon duren voor ze er aan zouden beginnen. :?

Tracing route to www.telfort.nl [81.173.34.225]

over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 16 ms 13 ms 13 ms 82-169-11-254.ip.telfort.nl [82.169.11.254]
3 * 242 ms 205 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
4 24 ms 70 ms 19 ms amsix.globalswitch.netholding.nl [195.69.144.79]
5 16 ms 14 ms 14 ms Welcome.at.M40GS01.as24730.nl [81.173.3.42]
6 16 ms 14 ms 13 ms gigabone10-1.prolocation.net [81.173.31.226]
7 16 ms 14 ms 14 ms telfort.net [81.173.34.225]

Trace complete.

Overigens heb ik gisteravond van diverse datacenters bestanden gedownload. Met mijn 8mb verbinding kwam ik op een gemiddelde snelheid van 100kb/s. Zelfs van de ftp site van Telfort zelf. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Stephan_jk op 04-07-2008 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gisteren eindelijk bericht gehad van Telfort dat m'n order even vast stond. Dit kwam doordat ik hiervoor andere orders had geannuleerd. (Wtf? waarom zou zoiets problemen moeten opleveren?)

Afijn, na 3 weken kwamen ze eindelijk met het bericht dat m'n order voortgezet wordt. ;( Dat is snel. :/

Ben blij dat ik een grote speling heb genomen voor de overgang naar Telfort. :X

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

bjck schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 08:55:
Met deze vraag wordt gekeken/gevraagd hoe je ADSL aansluiting nu is. Of je dus linesharing hebt met een vast KPN telefonie abonnement of niet. Als je nu belt met Tele2 via VoIP dan is het de 2de optie en niet de eerste.

De hele reden dat de site kijkt of het klopt is om te voorkomen dat je niet je nummer wat nu bij Tele2 zit invoert als 'vast KPN abonnement' zodat je aanvraag goed gaat.
Ja, maar wij hebben geen VOIP :) Het is Tele2 op een doornormale telefoonlijn dus (zie mijn post eerder), we hebben geen ISDN en geen ADSL.

De eerste keer dat ik de bestelprocedure doorliep mocht ik mijn telefoonnummer niet invoeren als 'normaal' nummer/KPN-lijn, dat accepteerde hij niet. Door de melding "een telefoonabonnement bij een andere provider" werd ik op het verkeerde been gezet en heb ik het nummer bij de 2de optie ingevuld. Bij nader inzien lijkt dat gewoon niet te kloppen.

De 2de keer bestellen werd het nummer wel als normale KPN-lijn geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Stephan_jk schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:55:
In maart en in mei is er in dit topic (deel 7) gemeld dat er problemen waren met de router vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl. Is er iemand die bij traceroutes ook haperingen heeft op deze router?
....
Heb hetzelfde probleem, verbinding lijkt af en toe wel niet te reageren maar dat hoeft natuurlijk niet echt wat te zeggen. (Kan zijn dat die router minder prioriteit geeft aan ICMP op dat moment)

Weet niet wat je probleem is of kan zijn, heb zelf geen problemen met mijn Zyxel modems (Heb er twee, een multi-modem en mijn oude Zyxel 2602HW-61c) qua wegvallende verbindingen.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 22:27
MensionXL schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:23:
Gisteren eindelijk bericht gehad van Telfort dat m'n order even vast stond. Dit kwam doordat ik hiervoor andere orders had geannuleerd. (Wtf? waarom zou zoiets problemen moeten opleveren?)

Afijn, na 3 weken kwamen ze eindelijk met het bericht dat m'n order voortgezet wordt. ;( Dat is snel. :/

Ben blij dat ik een grote speling heb genomen voor de overgang naar Telfort. :X
Had ik ook :(
Je zou toch zeggen dat dit standaard functionaliteit is: order geannuleerd, flikker m weg |:(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:24:
[...]

Ja, maar wij hebben geen VOIP :) Het is Tele2 op een doornormale telefoonlijn dus (zie mijn post eerder), we hebben geen ISDN en geen ADSL.

De eerste keer dat ik de bestelprocedure doorliep mocht ik mijn telefoonnummer niet invoeren als 'normaal' nummer/KPN-lijn, dat accepteerde hij niet. Door de melding "een telefoonabonnement bij een andere provider" werd ik op het verkeerde been gezet en heb ik het nummer bij de 2de optie ingevuld. Bij nader inzien lijkt dat gewoon niet te kloppen.

De 2de keer bestellen werd het nummer wel als normale KPN-lijn geaccepteerd.
Er zit in dit geval een verschil tussen Tele2 als PreSelectCarrier [met KPN] of Tele2 als WLR [zonder KPN] leverancier. Ik weet uit ervaring dat, als je WLR hebt, bij een aantal providers je een aanvraag moet indienen waarbij je 'doet alsof' je geen vaste lijn hebt. Misschien dat dit ook bij jou aan de hand is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Jay-K schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:51:
Mijn collega heeft Telfort 20 Mbit, alleen deze traint op 7,7 Mbit. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Hij had hiervoor Tiscali 12 Mbit, en daar had hij geen problemen mee om dat te halen.
En hij heeft voorheen ook via Telfort wel zo'n 15 Mbit gehaald, maar de afgelopen paar weken komt hij niet verder dan 7,5 mbit.
Tjah, op mijn vorige abo (tiscali) trainde hij in op 11Mbit, huide abo (Telfort) inmiddels nog maar 8Mbit (in het begin nog 9Mbit). Maar dit is wel via andere aderpaar, dus het zou kunnen dat dat aderpaar toevallig slechter is.

Zit er toch stevig over te denken over te stappen naar kabel, maar jemig de pemig, wat is dat duur. Als ze nou 20Mbit voor 30 euro hadden, was ik weg bij adsl...

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 04-07-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Altijd al geweten Rob :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zojuist Telfort gebeld omdat er geen datum in zicht kwam tot wanneer ik mijn bestelling kon annuleren. (= De order staat gewoon vast, voor 3 weken). Ze konden niks achterhalen daar bij de helpdesk, en ik moest maar wéér een nieuwe order aanmaken. Ik vroeg ze of ze me konden garanderen dat ik niet weer in hetzelfde proces terecht zou komen, maar dit konden ze niet. :X Verder konden ze mij ook niet helpen.

Ik moest maar de technische dienst bellen. Voor een administratieve vraag ja. :/ 8)7

Snappen zij zichzelf nu eigenlijk wel?

Maar wat blijkt nu, een kleine 10 minuten na m'n belletje richting de helpdesk staat er ineens: "Uw bestelling voor Telfort internet 20 Mb kunt u tot en met 15-07-2008 annuleren.". Met andere woorden: ze hebben iets veranderd en het lijkt nu gewoon door te lopen.

Lompe boeren daar 8)7 Lijkt wel alsof ze mij niet als klant willen ofzo. :')

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 04-07-2008 13:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 01:46:
[...]

Als je telefonie hebt aangevraagd met nummerbehoud, zal je dat wel zien op de bevestigingsbrief die je gaat krijgen, maar niet bij de status van je aanvraag. Telefonie wordt ook pas een dag of 4 later opgeleverd dan je adsl.
De overzetting van A naar B gebeurt in batches en daar zit wat tijd tussen.Heb je pech dat je net iets te laat bent,dan is het zo een dag later.4 dagen later is wel erg ruim qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, wie de fuck ben jij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Jay-K schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 09:51:
Dit heeft er niks mee te maken ?

Quote:

Indien je op het KPN netwerk aangesloten wordt is het verhaal anders. Na wat rondvragen (bedankt BjcK) ben ik er achter gekomen dat KPN onderscheid maakt in 2 typen wijkcentrales, namelijk ADSL1 en ADSL2+.
In een ADSL2+ centrale zijn alle kaarten ADSL2+ en zul je dus een ADSL2+ verbinding moeten kunnen opbouwen. In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.

Mocht je dus in je modem zien dat je modem gebruikt maakt van ADSL2 (dus niet ADSL2PLUS) en de downstream ligt rond de 8 mbit, dan weet je de reden. Deze word gecapped om alles in de centrale gelijk te houden. Ik denk dat dit gedaan wordt om niemand het voordeel te geven om eerder aangesloten te zijn op een ADSL2+ kaart. Want dat wilt iedereen natuurlijk en is het krabben, bijten en gillen om dat voor elkaar te krijgen.

Unquote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij mij staat gewoon ADSL2PLUS en toch traint hij ook wel eens onder de 8Mbit in, gewoon kwestie van ver genoeg van de centrale wonen. Toen we hier nog ADSL1 hadden, was het maar 6Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 12:14:
Er zit in dit geval een verschil tussen Tele2 als PreSelectCarrier [met KPN] of Tele2 als WLR [zonder KPN] leverancier. Ik weet uit ervaring dat, als je WLR hebt, bij een aantal providers je een aanvraag moet indienen waarbij je 'doet alsof' je geen vaste lijn hebt. Misschien dat dit ook bij jou aan de hand is/was?
Geen idee. We hoeven niet meer direct aan KPN te betalen voor de lijn in ieder geval. We hoeven ook niet eerst een nummer te draaien voor we echt kunnen gaan bellen (geen carrier prefix dus).

Zojuist ook nog een bevestiging ontvangen per post, en hierin wordt -in tegenstelling tot vorige keer- wel de telefonie genoemd. Hopen dat het goed gaat dit keer dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Booster schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Geen idee. We hoeven niet meer direct aan KPN te betalen voor de lijn in ieder geval. We hoeven ook niet eerst een nummer te draaien voor we echt kunnen gaan bellen (geen carrier prefix dus).

Zojuist ook nog een bevestiging ontvangen per post, en hierin wordt -in tegenstelling tot vorige keer- wel de telefonie genoemd. Hopen dat het goed gaat dit keer dus :)
Geen kosten aan KPN? WLR dus. Dat zou wel eens de reden van de moeite zijn geweest. Je gaat er vanuit dat je een 'vaste lijn' hebt, maar verschillende providers zien dat niet als het ouderwetse KPN-koperlijntje. Maar nu inderdaad hopen dat 't goed gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Hm tijdje geleden een snelheidsverhoging aangevraagd om van 12 Mbit naar 20 Mbit te gaan voor 5,- per maand minder :D
Van de week kreeg ik de nieuwe modem thuis (Zyxel) en heb ik het hele gebeuren aangesloten, dat ging prima en het werkte in 1x.

Alleen mijn snelheid lijkt niet veranderd te zijn of zelfs iets lager dan mijn 12 Mbit (speedtouch modem) abbonement.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster

Booster

Superuser

Nee, of althans: niet direct. Of Tele2 vervolgens een deel overmaakt aan KPN voor de lijn weet ik niet, maar wij betalen voor onze telefoonlijn iig alleen aan Tele2.
WLR dus. Dat zou wel eens de reden van de moeite zijn geweest. Je gaat er vanuit dat je een 'vaste lijn' hebt, maar verschillende providers zien dat niet als het ouderwetse KPN-koperlijntje. Maar nu inderdaad hopen dat 't goed gaat :)
Ik hoop het ook, de vermelding op de schriftelijke bevestiging is positief :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Scandic2008 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 14:56:
[...]

Dit heeft er niks mee te maken ?

Quote:

Indien je op het KPN netwerk aangesloten wordt is het verhaal anders. Na wat rondvragen (bedankt BjcK) ben ik er achter gekomen dat KPN onderscheid maakt in 2 typen wijkcentrales, namelijk ADSL1 en ADSL2+.
In een ADSL2+ centrale zijn alle kaarten ADSL2+ en zul je dus een ADSL2+ verbinding moeten kunnen opbouwen. In een ADSL1 centrale kunnen zowel ADSL1 als ADSL2+ kaarten zijn. Om de centrale toch als ADSL1 te houden tot de ombouw voltooid is zijn in de daar aanwezige kaarten een ADSL2 profiel met een maximale downstream van 8 mbit gezet.

Mocht je dus in je modem zien dat je modem gebruikt maakt van ADSL2 (dus niet ADSL2PLUS) en de downstream ligt rond de 8 mbit, dan weet je de reden. Deze word gecapped om alles in de centrale gelijk te houden. Ik denk dat dit gedaan wordt om niemand het voordeel te geven om eerder aangesloten te zijn op een ADSL2+ kaart. Want dat wilt iedereen natuurlijk en is het krabben, bijten en gillen om dat voor elkaar te krijgen.

Unquote
toon volledige bericht
Nee dit heeft hier niets mee te maken.
Als het Tiscali/Babyxl netwerk beschikbaar is op je adres dan word je daar op aangesloten. Dat is hier het geval dus de quote over de Adsl2+ centrales is niet van toepassing.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik heb nu alle kabels weer netjes aangesloten en heb de onderstaande waarden. Ik heb er geen verstand van dus kan iemand die er wel verstand van heeft zeggen of dit allemaal er goed uitziet?

Uptime: 2 days, 2:10:36

Modulation: ANSI T1.413

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000

Data Transferred (Sent/Received) [GB/GB]: 1,61 / 1,68

Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 9,5

Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 4,0 / 8,0

SN Margin (Up/Down) [dB]: 9,0 / 14,0

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / BDCM

Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0

Loss of Link (Remote): 0

Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0

FEC Errors (Up/Down): 0 / 0

CRC Errors (Up/Down): 0 / 48

HEC Errors (Up/Down): 0 / 21

Bovendien wil ik mensen die problemen hebben met de aanleg van een CAT/UTP kabbel eens wijzen op een ultra dunne POF ( plastic optical fibre ) kabel verkrijgbaar via de KPN shop. Heeft geen data verlies en is 30 meter lang. ( wel prijzig )

[ Voor 13% gewijzigd door marcellux op 05-07-2008 01:45 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 10:32
Ik word echt depressief van Telfort. Mijn maximale verbinding was 10 mbit. Maar ik kreeg steeds timeouts, dsl signaal viel eruit. Dus een melding gemaakt bij telfort. Nu hebben ze mijn verbinding naar 4 mbit gezet omdat dat stabieler werkt. Ik bellen met de helpdesk...

Mijn verbinding op 4 mbit gezet omdat dat stabieler werkt. Zij checken mijn verbinding om de twee uur en constateren dat het stabiel is. Onzin want ik krijg nog steeds timeouts al is het niet zoveel als eerst. Net in 15 minuten 8 timeouts, ik weet niet als dat normaal is? Volgens Telfort is dat normaal.
Mijn verbinding zal niet op 10 mbit gezet worden omdat dat stabieler werkt. Heb ik dus gezegd dat ik via de telfort website een test deed en aangaf dat ik 10 mbit kon halen. Ja meneer, maar dat is TOT 20 mbit, jij kan nooit 10 mbit halen. Ja maar met DAT idee heb ik telfort genomen, niet om 4 mbit te krijgen. En toen ik UPC had was mijn verbinding ALTIJD stabiel op 8 mbit.

Kan telfort dit zomaar doen? Dit is gewoon lullig, ben van plan een klacht te schrijven naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Cabo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:34:
Ik word echt depressief van Telfort. Mijn maximale verbinding was 10 mbit. Maar ik kreeg steeds timeouts, dsl signaal viel eruit. Dus een melding gemaakt bij telfort. Nu hebben ze mijn verbinding naar 4 mbit gezet omdat dat stabieler werkt. Ik bellen met de helpdesk...

Mijn verbinding op 4 mbit gezet omdat dat stabieler werkt. Zij checken mijn verbinding om de twee uur en constateren dat het stabiel is. Onzin want ik krijg nog steeds timeouts al is het niet zoveel als eerst. Net in 15 minuten 8 timeouts, ik weet niet als dat normaal is? Volgens Telfort is dat normaal.
Mijn verbinding zal niet op 10 mbit gezet worden omdat dat stabieler werkt. Heb ik dus gezegd dat ik via de telfort website een test deed en aangaf dat ik 10 mbit kon halen.

Kan telfort dit zomaar doen? Dit is gewoon lullig, ben van plan een klacht te schrijven naar telfort.
Van 10 naar 4 en dus basta is idd wel erg drastisch.Het zou logischer zijn om dan weer verder op te bouwen dus de snelheid omhoog.Zou zeker een brief schrijven dat dit niet acceptabel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooldoor
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-10-2021
Net mijn modem gecheked en hij constateert de snelheid hieronder, dat terwijl ik een 20 Mbit abbo zou moeten hebbe. De snelheid zou toch een stuk hoger moeten liggen?

DSL Up 14810 kbps / 1033 kbps

Volgens speedtest.nl zou ik gezien mijn afstand naar de centrale (1626 meter) toch een snelheid van net boven de 18 Mbit moeten kunnen halen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
@Wooldoor

Afbeeldingslocatie: https://cyberstore.tpg.com.au/images/migrate_faq2.gif

Je snelheid klopt dus wel.

Ik heb net ook maar telfort besteld als 2e lijn, aangezien tweakdsl steeds weg valt.
Ik hoop dat telfort mijn 1e lijn met rust laat aangezien ik gezegt heb dat ik nu geen inet en tel heb.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53

BHQ

marcellux schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 01:36:
Modulation: ANSI T1.413

Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.024 / 8.000
Da's 8/1mbit. Grote kans dat je op een KPN centrale hangt die DSL1 is.
Wooldoor schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:17:
Net mijn modem gecheked en hij constateert de snelheid hieronder, dat terwijl ik een 20 Mbit abbo zou moeten hebbe. De snelheid zou toch een stuk hoger moeten liggen?

DSL Up 14810 kbps / 1033 kbps

Volgens speedtest.nl zou ik gezien mijn afstand naar de centrale (1626 meter) toch een snelheid van net boven de 18 Mbit moeten kunnen halen.
Zucht. Last time.

De snelheid is -maximaal- 20mbit. Onder optimale omstandigheden (Lekker kort koperkabeltje richting je huis van fatsoenlijke kwaliteit, modem netjes in de meterkast, geen loze aftakkingen).

De snelheden volgens oa. dat mooie oranje grafiekje ,Wikipedia en postcode checks zijn in veel gevallen te positief. Postcodechecks zijn niet goed in staat de -echte- lengte van het koper te bepalen, deze gaan uit van bijv. hemelsbreed terwijl de kabels anders kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:03

vr6-only

Blub Blub

Iemand hier ervaring met een Fritzbox via het Telfort netwerk?

Ik had er één toen ik bij Orange zat en met Budgetphone draaide het perfect.
Tijdens het downloaden geen enkel kwaliteitsverlies van Voip (niet merkbaar).

Echter trainde het modem een stuk lager in dan de Livebox en ik ben bang dat hetzelfde zal gebeuren op het Telfort netwerk. Zo haalde ik met de Livebox ongeveer 1300 KB/s en met de Fritzbox net geen 1000 KB/s.

Iemand hier die zijn ervaring wilt delen?

[ Voor 13% gewijzigd door vr6-only op 05-07-2008 16:15 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handen in 't haar, het zag er zo goed uit..

In het studentenhuis waar ik woon hebben ze Ziggo, bekijk 't maar dacht ik ik pak wel mijn eigen internetverbinding. Recht voor mijn kamer zit een varkenssnuit, de enige die ik kon vinden; ik denk inprikken en klaar.
De bestelprocedure ging nog vrij snel, volgens de brief zou ik 7 juli verbinding krijgen maar ik heb mijn e-mail al gehad dat ik aangesloten zou zijn.

Modem in de varkenssnuit geprikt, geen DSL lampje :(
Nu wees mijn huisbaas er op dat in de kelder de KPN lijn binnen komt en "mijn" varkenssnuit is dus niet de enige :( In de kelder hangt een vooroorlogse doos waar ik niet blij van kan worden:
linkje

Er komen dus twee lijnen binnen (Pand schijnt ooit A en B te zijn geweest) en er rollen uiteindelijk 2 kabels het huis in, eentje naar "mijn" varkenssnuit, een andere kabel loopt door. Die heb ik doorgeknipt en voorzien van een andere snuit. Helaas ook zonder signaal.

Het is duidelijk dat rood en blauw bovenin moeten zitten, het is ook het enige dat vanuit het vooroorlogse kastje is aangesloten.
Ik vraag me nu af waar ik het moet gaan zoeken, het zou kunnen dat de verbinding nog niet is opgeleverd. En ik heb ook geen zin om woekerbedragen van monteurs te betalen, dan kan ik net zo goed gewoon verhuizen.

Ik wacht nog af op de opleverdatum uit de brief (7 juli) daarna zal ook ik boos moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensh
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 21:41
Korte review van mijn ervaringen.

Telfort aangevraagd en alles wat in de brief stond qua planning is uitgekomen. Complimenten. Internet was zelfs 1 week te vroeg. Postcode check zei 1350 meter, modem traint in op 15 MB en downloaden uit usenet gaat met 12 MB. Afstand is dus blijkbaar langer of kwaliteit kabel slecht. Snelheid behoorlijk stabiel, geen klachten.

Dan telefonie. Dit komt niet verder als een mager zesje kwa kwaliteit. Ben wel bereikbaar ed in de week die ik het heb maar gesprekskwaliteit is maar net voldoende. Voor een tientje/mnd incl gesprekskosten mag je wellicht niet teveel zeuren maar het is dan ook niet meer waard. Volle bak downloaden moet je ook niet tijdens telefonie. Nu download ik meestal snachts en kan de snelheid ook makkelijk knijpen (Newsleecher) dus dat is niet echt een probleem.

Kortom, voor EUR 30,- ben ik op zich een tevreden gebruiker. Alleen betere telefonie zou prettig zijn

Vostro1000 en Dimension9150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Laatst online: 10-07 13:12
Ik ben ondertussen bij HetNet genesteld, en ben van plan over te stappen naar Telfort. Ik twijffel alleen gigantisch. Heb in dit topic nogal erg veel klachten gehoord, dat dingen niet werken. Ik heb de telefoonlijn ontzettend hard nodig, en het liefst dus met zo'n kort mogelijke down-time.
Is het raadzaam om toch over te stappen? Want in dit topic lees ik dat telefoon erg bagger is. Misschien verstandig alleen internet te nemen, en telefonie ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

XaeroNL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:19:
Ik ben ondertussen bij HetNet genesteld, en ben van plan over te stappen naar Telfort. Ik twijffel alleen gigantisch. Heb in dit topic nogal erg veel klachten gehoord, dat dingen niet werken. Ik heb de telefoonlijn ontzettend hard nodig, en het liefst dus met zo'n kort mogelijke down-time.
Is het raadzaam om toch over te stappen? Want in dit topic lees ik dat telefoon erg bagger is. Misschien verstandig alleen internet te nemen, en telefonie ergens anders?
Persoonlijk raad ik je aan om gewoon Internet te nemen van Telfort, en dan eventueel bij Budgetphone een VoIP abonnement af te sluiten. Is trouwens nog goedkoper ook. :P

Telfort Telefonie ligt er naar mijn inziens teveel uit om stabiel/betrouwbaar te mogen noemen, en ik denk dat ik niet de enige ben die dat vindt. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 05-07-2008 18:49 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:47:
[...]

Telfort Telefonie ligt er naar mijn inziens teveel uit om stabiel/betrouwbaar te mogen noemen, en ik denk dat ik niet de enige ben die dat vindt. ;)
Daarom ook die vraag.
MensionXL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:47:
Persoonlijk raad ik je aan om gewoon Internet te nemen van Telfort, en dan eventueel bij Budgetphone een VoIP abonnement af te sluiten. Is trouwens nog goedkoper ook. :P
Voip ben ik niet echt bekend mee, daar heb ik dus ook nog wel een beetje mijn twijfels over. Het is niet mijn verbinding, maar die van mijn ouders. Ikzelf kan wel een tijdje zonder telefoon, maar mijn ouders niet. Nu ben ik dus op zoek naar een telefoonaanbieder. Een telefoonaanbieder bestaat zo te zien niet meer, je moet alles met internet erbij. Of je moet via KPN doen, waar je minimaal 18 euro voor kwijt ben. Vind ik iets te gek, voor alleen telefonie..

Is het eigenlijk mogenlijk om naast mijn Telfort internet, een andere aanbieder (Ziggo o.i.d.) te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

XaeroNL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Daarom ook die vraag.

[...]

Voip ben ik niet echt bekend mee, daar heb ik dus ook nog wel een beetje mijn twijfels over. Het is niet mijn verbinding, maar die van mijn ouders. Ikzelf kan wel een tijdje zonder telefoon, maar mijn ouders niet. Nu ben ik dus op zoek naar een telefoonaanbieder. Een telefoonaanbieder bestaat zo te zien niet meer, je moet alles met internet erbij. Of je moet via KPN doen, waar je minimaal 18 euro voor kwijt ben. Vind ik iets te gek, voor alleen telefonie..

Is het eigenlijk mogenlijk om naast mijn Telfort internet, een andere aanbieder (Ziggo o.i.d.) te doen?
toon volledige bericht
Ja, waarom niet? Wat je ook kan doen is een modem zoeken met life-line support zodat je je KPN kunt behouden (en daarop ook gebeld wordt) en als je zelf wilt bellen, automatisch goedkoop belt via VoIP.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
XaeroNL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:25:
[...]

Daarom ook die vraag.

[...]

toon volledige bericht
Of je neemt een goedkoop sim only abo bij een provider bv. vodafone 250 minuten plus 75 sms voor 9 euro!!

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hadden 12 mbit bij Tiscali, ik haalde altijd keurig 11,6, sinds 15 Januari zitten we op vrijwel precies 8 mbit (wel ADSL 2+ mode), is dit nou zo'n ADSL centrale of wat anders?

Is dit een reden om het abbonement stop te zetten, ook onze uplaod is gehalveerd, en de telefoon heeft soms 40 seconden nodig om verbinding te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Laatst online: 28-07 13:29

Dav0s

Hr?

Cabo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:34:

Mijn verbinding zal niet op 10 mbit gezet worden omdat dat stabieler werkt. Heb ik dus gezegd dat ik via de telfort website een test deed en aangaf dat ik 10 mbit kon halen. Ja meneer, maar dat is TOT 20 mbit, jij kan nooit 10 mbit halen. Ja maar met DAT idee heb ik telfort genomen, niet om 4 mbit te krijgen. En toen ik UPC had was mijn verbinding ALTIJD stabiel op 8 mbit.

Telfort doet dit niet zelf en niet zomaar. Ze overleggen hiervoor eerst met het netwerkbeheer van de KPN, die kunnen aan de hand van enkele testjes zien op welke snelheid die fouten niet meer voorkomen. Je kan er dus redelijk zeker van zijn dat op een hogere snelheid dan die 4mbit op jouw specifieke adres, op jouw specifieke aderpaar geen stabiele lijn te realiseren is.
De snelheidscheck, zoals al vaak hier is gezegd, kan geen rekening houden met de kwaliteit van specifieke koperkabels/aderparen.
Verder zegt het feit dat je met UPC stabiel 8 mbit had natuurlijk niets. Dat is kabel internet ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:07:

Ik vraag me nu af waar ik het moet gaan zoeken, het zou kunnen dat de verbinding nog niet is opgeleverd. En ik heb ook geen zin om woekerbedragen van monteurs te betalen, dan kan ik net zo goed gewoon verhuizen.

Ik wacht nog af op de opleverdatum uit de brief (7 juli) daarna zal ook ik boos moeten worden.
Nog niet boos worden. Eerst even rustig de voorspelde opleverdatum afwachten. Als Telfort 7 juli zegt, kan je er vrij zeker van zijn dat ook pas op 7 juli dat signaal op de lijn staat. Staat het er 7 juli nog niet? Niet direct zelf dure monteurs gaan bellen. Je hebt in principe al internet in dat huis, dus zoveel haast heeft het nou ook weer niet. Bel met de helpdesk, en geef aan dat je een ISRA punt hebt waar je niet uitkomt (groot kastje, verschillende aders, geen idee waar het op aangesloten moet worden, etc.). Mogelijk kunnen ze vanaf hun kant meer zien, of het doorzetten naar de 2e lijn zodat ze het van daaruit kunnen oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51

13art

Moderator Mobile
Gisteren bericht van Telfort ontvangen dat in de week van 25 juli mijn internet geleverd wordt. Echter vandaag was er al iemand aan de deur met het modem (neem ik aan ten minste, was namelijk niet thuis, pakket was van BNS Data Logistics). Dat noem ik nog eens vooruit werken :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
Dav0s schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 23:37:
[...]

Telfort doet dit niet zelf en niet zomaar. Ze overleggen hiervoor eerst met het netwerkbeheer van de KPN, die kunnen aan de hand van enkele testjes zien op welke snelheid die fouten niet meer voorkomen.
hier wil ik even op inhaken, ik had last van een klapperlijn en zelf al veel gepield met telnet,zodoende kon ik de helpdesk duidelijk maken dat terugschroeven geen zin heeft .[ klapperlijn bleef ]
ik heb nu weer een stabiele lijn.
mijn vraag :

wat gebeurt er achter de schermen in zo,n centrale ?
wordt er hardware gewisselt of ????

mijn modem traint nu gewoon 18 plus in en het zootje is weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Laatst online: 25-07 23:04
XaeroNL schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 17:19:
Niet aan beginnen Telforttelefonie, ligt er regelmatig urenlang uit. Van Telfort hoor je nooit waar de telefoniestoringen aan liggen en wat ze aan de storingen (gaan) doen.

Er dus geen enkel vooruitzicht dat deze zeer frequente telefoonstoringen bij Telfort zullen worden opgelost.

Bij de ouderwetse analoge telefonie had je de absolute zekerheid dat de telefoon het deed: als je niet gebeld werd dan wist je dat niemand jou wilde bellen. Als bij Telforttelefonie de telefoon langere tijd niet overgaat dan denk ik meteen weer aan een storing en bel ik als controle met mijn mobiel mijn eigen vaste nummer.

Telforttelefonie is geen vooruitgang t.o.v. de oude analoge kpn lijn, maar een gigantische stap terug.

Ik begrijp dat het voor je ouders is: dan helemaal niet aan beginnen. Als zij direct hulp nodig hebben en daarom iemand moeten bellen dan is de kans groot dat de telefoon eruit ligt. Je moet in ieder geval een mobiel erbij nemen of een extra VOIP bij bijvoorbeeld Bugdetphone(zie MensionXL).

Ook als de telefoon het doet dan hoort degene aan de andere kant van de lijn dikwijls een echo en dat is nou niet bevordelijk voor de verstaanbaarheid.

Kortom: internet van Telfort is ok en vrijwel geen storing. Telefonie van Telfort is een grote ramp met dikwijls storingen en een grote achteruitgang t.o.v. de oude analoge kpn-lijn.

Mijn advies: NIET BEGINNEN AAN TELFORT TELEFONIE! Wacht in ieder geval tot Telfort de telefonieproblemen echt aangepakt heeft en dat zal heel lang duren. En hou het programma Kassa in de gate, want het zal niet lang meer duren totdat Telfort daar een onderwerp in zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Budgetphone is ook niet echt geweldig hoor!

De nieuwe beta server is wel beter dan de huidige. Geluid is echt op vooruit gegaan.

Zelf zit ik bij Budgetphone, omdat ik daar ook kan kiezen uit een goedkopere abonnement dan onbeperkt bellen a 9.95 per maand.

Wil je onbeperkt bellen? Neem dan eens een kijkje bij optibel.nl

Betrouwbaar
Geluid is goed
Support is goed
Website is duidelijk (niet perfect, maar veel beter dan Budgetphone)

Ik hoor me buurman niet klagen igg en die is echt zo'n zeikerd.

[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 06-07-2008 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
vr6-only schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:27:

De nieuwe beta server is wel beter dan de huidige. Geluid is echt op vooruit gegaan.

Zelf zit ik bij Budgetphone, omdat ik daar ook kan kiezen uit een goedkopere abonnement dan onbeperkt bellen a 9.95 per maand.

Betrouwbaar
Geluid is goed
Support is goed

Kan dat gewoon via de Zyxelmodem die Telfort erbij levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Bedankt voor de uitgebreide reactie! ;) Heb hier echt wat aan, en ben dus zowiezo al van plan om Telfort Internet alleen te nemen.

Ik heb nog de tijd tot september, om over te stappen. Dus hebben ze nog wel een tijdje om het enigszins op te lossen, natuurlijk hou ik dit topic in de gaten om te zien of het verslechterd, of juist beter word. Ook zal ik Kassa (en die andere programma's als Radar) in de gaten houden, en kijken of Telfort aan spraak komt.

Wij hebben zelf al wel 6 telefoons thuis, maar als iemand jou probeert te bereiken op de ouderwetse huistelefoon, is dat toch vervelend als er niet opgenomen kan worden en dat niet iedereen je 06-nummer heeft.

Zijn er hier al Tweakers geweest die contact op hebben genomen met Kassa (of een ander programma die zulke klachten behandelen)? Want hoe meer mensen klagen bij zoiets, hoe sneller ze zoiets zullen bespreken.

[ Voor 45% gewijzigd door Xaero op 06-07-2008 09:50 . Reden: lange quote verwijderen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
vr6-only schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:27:

Betrouwbaar
Geluid is goed
Support is goed

Ik heb even op de site van optibel gekeken. Daar staat bij nummer behoud:

"Als u dus over KPN ADSL beschikt dan kunt u niet zomaar uw huidige nummer behouden. U dient dan uw ADSL abonnement eerst te verhuizen naar een ander netwerk"

Geldt ook bij Telfort dat je je nummer niet kan meenemen naar Optibel?

Het aansluiten van Optibel lijkt een fluitje van een eurocent: meegeleverde adapter aansluiten op vrije ingang op modem of switch en telefoon op adapter aansluiten en klaar.

Ik zou het eerst willen proberen, dus naast Telforttelefonie. Ben nl. een beetje achterdochtig geworden. Zou dat mogelijk zijn?

Zijn er mensen die de combinatie Teflortinternet en Optibel bellen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Dat zeggen ze omdat KPN niet aan kaalkoper verbindingen doet. Dus ADSL zonder een vaste aansluiting.

Telfort wel. Dat is bij mij namelijk het geval.

Budgetphone werkt gewoon met het Zyxel modem
Optibel. Je krijgt een adapter van hun, die je aansluit op je switch, router etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
vr6-only schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:14:
Iemand hier ervaring met een Fritzbox via het Telfort netwerk?

Ik had er één toen ik bij Orange zat en met Budgetphone draaide het perfect.
Tijdens het downloaden geen enkel kwaliteitsverlies van Voip (niet merkbaar).

Echter trainde het modem een stuk lager in dan de Livebox en ik ben bang dat hetzelfde zal gebeuren op het Telfort netwerk. Zo haalde ik met de Livebox ongeveer 1300 KB/s en met de Fritzbox net geen 1000 KB/s.

Iemand hier die zijn ervaring wilt delen?
Ik heb ook een Fritz!Box. Performance is met recente firmware minstens gelijk aan het Zyxel modem. Ook enkele van mijn kennissen, familie etc. gebruiken Fritz!Boxen met uitstekende ervaringen. De ervaringen van Microkid (Frontpage Admin en Moderator) zijn eveneens gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
vr6-only schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:01:
Dat zeggen ze omdat KPN niet aan kaalkoper verbindingen doet. Dus ADSL zonder een vaste aansluiting.

Telfort wel. Dat is bij mij namelijk het geval.

Budgetphone werkt gewoon met het Zyxel modem
Optibel. Je krijgt een adapter van hun, die je aansluit op je switch, router etc.
Als ik Telfortelefonie opzeg, maar Telfortinternet behoud, kost het me dan maar 19,95 euro/maand of moet ik dan ineens die 9,95 euro voor de koperdraad erbij gaan betalen?

Update
Ik zie in de startpost:

"Het maakt niet uit of je een KPN telefoonabonnement hebt. Er is geen doorbelasting voor de vaste lijn. Dus de prijs blijft altijd € 19,95 voor internet. Het zal wel in de prijs verwerkt zitten.""

Dus zonder telfonie betaal ik voor internet 19,95 euro/maand, zonder extra te betalen voor de koperdraad.

[ Voor 23% gewijzigd door Toad op 06-07-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Kost je gewoon 19.95 per maand. Anders betaalde je nu ook 9.95 erbij voor KPN!

Het gaat om KPN! Heb je geen vaste aansluiting meer, dan rekenen sommige providers je daar kosten voor, omdat KPN ze dat bij in rekening brengt.

Bij Alice en Telfort is dit niet het geval.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.