Nee, inderdaad daar heb je gelijk in. Maar ik dacht dat KPN daar van geleerd had en nu wel een goed product(VOIP-bellen) had. Daarom had ik de stap naar Telfort gewaagd. Is grote fout geweest van mij, telefonie is een ramp bij Telfort.
Ik denk dat het volgende ook meespeelt: dat VOIP is een sterk opkomende markt waar iedere provider van mee wilt profiteren. Om klanten te trekken en te binden bieden ze een goedkoop product aan en mensen zoals ik trappen daar in. Ze hadden ook kunnen wachten totdat ze een betrouwbaar product konden aanbieden, maar dan zouden veel klanten al bij andere providers zitten en mensen wisselen niet zo graag van provider door de daarmee gepaard gaande rompslomp.
Telfort(KPN) dacht dus: snel op de markt brengen dat product en zoveel mogelijk klanten proberen vast te leggen. Kwaliteit van de telefoondienst komt op de tweede plaats(onderste plaats eigenlijk).
Ik dacht tenonrechte bij Telfort(=KPN) wel goed te zitten en bovendien was het nog goedkoop ook. Goedkoop blijkt echter duurkoop te zijn w.b.t. telefonie.
Zolang Telfort genoeg klanten heeft en nog klanten aantrekt zal de kwaliteit van de telefonie niet verbeteren. Pas wanneer klanten massaal naar de concurrentie overstappen gaan ze zich realiseren dat ze de telefonie moeten verbeteren.
Ik denk dat de meeste mensen naast de vaste telefoon van Telfort een mobiel hebben en wanneer de telefoon van Telfort het weer eens niet doet, gewoon hun mobiel gebruiken. Eigenlijk te gek voor woorden.
Net alsof je een auto van het merk Telfort koopt en daarnaast een brommer moet hebben omdat de auto van Telfort het vaak niet doet en je daarom de brommer moet gebruiken om je bestemming te bereiken.