Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.847 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik denk, laat ik de klantenservice eens bellen (zit toch op mijn werk).
Krijg je al gelijk een bandje met de tekst dat het bekend is dat er een telefoonstoring is en daarna waren er nog 7 wachtende voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 10:11
De slogan van Telforttelefonie zou moeten worden:

Goedkoper. Dus slechter.

Goedkoper. Dus leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179986

De slogan is prima. Alleen geldt het niet voor telefonie van telfort inderdaad. Maar zolang mensen denken dat duur goed betekent gaan we helemaal nergens heen met de nederlandse internet providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom kozen jullie niet voor een VoIP company als Budget Phone ofzo? Veel minder problemen én 1 maand opzegtermijn. Plus dat het nog eens goedkoper per maand is, en de gesprekskosten zijn ook nog eens lager :P Win/win situatie? :z

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:57
Hmm, na 2 dagen op technische werkzaamheden gestaan te hebben heeft Telfort bij mij de aanvraag geannuleerd
Wij kunnen de door u geplaatste bestelling helaas niet leveren. U ontvangt hiervan een bevestiging per brief. In deze brief vindt u de reden van afwijzing en verdere instructies.
iemand een idee wat het kan zijn? Nu krijg ik waarschijnlijk niet meer voor 1 augustus internet op m'n nieuwe flat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
MensionXL schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:06:
Waarom kozen jullie niet voor een VoIP company als Budget Phone ofzo? Veel minder problemen én 1 maand opzegtermijn. Plus dat het nog eens goedkoper per maand is, en de gesprekskosten zijn ook nog eens lager :P Win/win situatie? :z
Omdat wij dachten dat Telfort een goed product op de markt had gebracht, maar dat telefonie van Telfort is om te :'( :'( :'(

Is het mogelijk om Budget Phone naast Telfort te gebruiken: als Telfort er dan weer eens ligt, dan kan automatisch worden overgeschakeld op Budget Phone als backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:06:
Volgens mij is het probleem bij telfort 9 van de 10 x in samenhang met de internet verbinding. En dan heb je niks aan een 3e VOIP-partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-05 16:29
Nouja, dat is dus duidelijk. Ik ben blijkbaar niet de enige met telefonie problemen 8)7

@onder: exact!

[ Voor 9% gewijzigd door Brian op 27-06-2008 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 17:01

arnova

weet veel, maar niet alles

Helsie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Volgens mij is het probleem bij telfort 9 van de 10 x in samenhang met de internet verbinding. En dan heb je niks aan een 3e VOIP-partij.
Dit klopt zeker NIET. De meeste keren dat de telefonie eruit ligt, doet mijn internet verbinding het nog prima. De telefonie problemen zitten volgens mij in hun SIP servers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wagij
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
... 9 van de 10 keer is het de Zyxel 2602R-D1A die problemen geeft met voip, dit is met een reset en opnieuw de sip instellen op te lossen ...

Tenzij het een algemene Landelijke storing betreft net als vanmorgen en nu, dan is het alleen maar afwachten tot die is opgelost.

Beter dan nix... Wagij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-03-2024
The Legend schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:16:
Ik heb sinds een week ineens een lagere downstream:

[...]

Met 10227 kbps / 989 kbps. Ik heb hier eerder 13888 kbps / 1015 kbps gehad. Modem is direct op het ISRA (lasdop) aangesloten (kabeltje max 20 centimeter). Vandaag heb ik voor de zekerheid even een nieuw RJ11 stekkertje geknepen maar dat mocht niet baten. M'n attenuation downstream is nu gewoon hoger dan 1,5 week geleden. Wat kan ik hier nu aan doen :?
Ik had dit dus ook. Eerst anderhalve week de volle 20Mb, daarna een storing, en daarna maar de helft, net als jij.

Gister alle bekabeling vanaf het IS/RA (lasdop) ingekort tot ca. 20cm. Wandcontactdoosje eraan, en vanaf daar met CAT5 verder naar het modem (1,5 meter).

En voila, weer de volle 20mb tot mijn beschikking! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikrik
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-05 22:06
webmail schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Ik precies een week, op de dag nauwkeurig :P
Paar dagen later is de status "Technische oplevering"...
In de week van 3 juli zal het geactiveerd worden.
Gisteren mijn modem gekregen, maar ik was er niet, bij de buren afgeleverd, vandaag maar ff kennis maken met mijn nieuwe buren :+

Vind het wel snel gaan...
Mja, je hebt positeve en negatiefe ervaringen, die van mij is tot nu toe positief ;)
Bij mij is het ook nog steeds positief, zit nu iets meer dan een maand bij telfort, maar heb alleen internet :)

Bij mij ging het ook best snel nadat ik in stap 2 zat, zat toen ineens in 1 dag in stap 3, 2-3 dagen daarna in stap 4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Toad schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:56:
[...]

Omdat wij dachten dat Telfort een goed product op de markt had gebracht, maar dat telefonie van Telfort is om te :'( :'( :'(

Is het mogelijk om Budget Phone naast Telfort te gebruiken: als Telfort er dan weer eens ligt, dan kan automatisch worden overgeschakeld worden op Budget Phone als backup?
Moet haalbaar zijn, ik weet alleen niet of dat standaard Zyxel modem dat kan.
Helsie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:03:
[...]

Logisch, maar gelukkig is het internet niet zo vaak down. :)
arnova schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:09:
[...]

Dit klopt zeker NIET. De meeste keren dat de telefonie eruit ligt, doet mijn internet verbinding het nog prima. De telefonie problemen zitten volgens mij in hun SIP servers....
Zeker weten. Schandalig gewoon.
Wagij schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:10:
... 9 van de 10 keer is het de Zyxel 2602R-D1A die problemen geeft met voip, dit is met een reset en opnieuw de sip instellen op te lossen ...

Tenzij het een algemene Landelijke storing betreft net als vanmorgen en nu, dan is het alleen maar afwachten tot die is opgelost.
Nja, maar ik vind dat nou niet echt een bevredigende oplossing. Als ik iets neem, dan wil ik ook gewoon dat dat goed werkt en niet dat ik er ineens een dag later achter kom dat ik niet bereikbaar was. :X

De beste/betrouwbaarste oplossing lijkt mij gewoon (als je per se VoIP wilt) een ander stabiel modem aanschaffen en bij een andere VoIP telco een abo afsluiten. (Net zo duur dan wel goedkoper :P + betere voorwaarden ook :'))

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34124

hier hetzelfde internet werkt gewoon goed, maar telefonie is om te huilen ;(
de storingen zijn idd meestal in de ochtend of zo rond 22:00 in de avond, erg irritant al met al vooral als je geen mobiele telefoon hebt je zou maar 112 moeten bellen heb je geen telefoon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goudvisblub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-05 15:29
Adlermann schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:43:
Hmm, na 2 dagen op technische werkzaamheden gestaan te hebben heeft Telfort bij mij de aanvraag geannuleerd

[...]

iemand een idee wat het kan zijn? Nu krijg ik waarschijnlijk niet meer voor 1 augustus internet op m'n nieuwe flat :(
Gokje: de technische aanduiding van je lijn is niet goed. En dan geven ze je bij Telfort de vinger. Gewoon blijven proberen, ik heb het pas na drie aanvragen voor elkaar gekregen. Ik zou als ik jou was meteen bellen, wants soms blijft zelfs die brief uit, zodat jij gewoon in limbo blijft hangen.

Een ding weet ik wel na drie lange aanvraagmaanden: het zijn een stel incompetente prutsers daar. De front office van het bedrijf lijkt bevolkt door vooral slecht gemotiveerde en onwetende uitzendkrachten. Je wordt bij je telefoonrondes constant van afdeling naar afdeling doorgestuurd, om uiteindelijk weer bij je startpunt uit te komen (twee keer (van vier keer bellen) meegemaakt). Uiteindelijk heb ik zelf bij KPN de shit moeten oplossen die ze er bij Telfort van hebben gemaakt. En ik maar vriendelijk blijven aan de telefoon en steeds weer allee rustig uitleggen, heeft nogal veel moeite gekost.

Enfin, internet doet het nu. Maar dat heeft veel stress en moeite gekost.

Succes daar!!

'Maak je niet teveel zorgen over jezelf, maar ook niet te weinig.' - Montaigne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bedankt, ik zal vanavond dan maar zeker even bellen. En daarna maar eens bij Alice aanvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Uploadsnelheid ADSL2+

De uploadsnelheid varieert van 1 tot 3,5 Mbit/s.

De in Nederland en België toegelaten variant van ADSL2+ laat echter maximaal 1.3 Mbps upload toe, Annex M is niet toegelaten in verband met teveel overspraak op andere telefoonlijnen.
ITU G.992.5 ADSL2+ 24 Mbit/s 1.3 Mbit/s
ITU G.992.5 Annex M ADSL2+ 24 Mbit/s 3.5 Mbit/s
Iemand enig idee waarom ADSL2+-aanbieders altijd maar 1 mbit upload aanbieden ipv de maximale 1,3 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Blaze85 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 17:44:
[...]

Iemand enig idee waarom ADSL2+-aanbieders altijd maar 1 mbit upload aanbieden ipv de maximale 1,3 mbit?
Overhead? :) Het zal wel storen op één of andere manier, want ik heb wel ADSL2+ ISP's gezien die 1.3mbit aanbieden, maar daar trainen mensen simpelweg op 1100Kbit/s in, ongeacht de afstand naar de centrale.

[ Voor 28% gewijzigd door MensionXL op 27-06-2008 18:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ok, Telfort had het verkeerde huisnummer doorgegeven aan KPN, daarom was het mis. Reactie van telfort: zoek het zelf maar uit met KPN..... Goed geregeld daar. Naja, voor 19,95 in de maand....

[edit]

Net met KPN gesproken......lang verhaal en het kwam er op neer dat ik alleen bij KPN internet kan afnemen omdat er "problemen waren met de lijn".....Geweldig.

[ Voor 31% gewijzigd door Adlermann op 27-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MensionXL schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Overhead? :) Het zal wel storen op één of andere manier, want ik heb wel ADSL2+ ISP's gezien die 1.3mbit aanbieden, maar daar trainen mensen simpelweg op 1100Kbit/s in, ongeacht de afstand naar de centrale.
Geef mij gelijk 3,5 mbit als de overspraak een probleem is, ik telefoneer toch via de kabel 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 34124 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:52:
hier hetzelfde internet werkt gewoon goed, maar telefonie is om te huilen ;(
de storingen zijn idd meestal in de ochtend of zo rond 22:00 in de avond, erg irritant al met al vooral als je geen mobiele telefoon hebt je zou maar 112 moeten bellen heb je geen telefoon 8)7
Vanmorgen ook hier in Vlaardingen weer storing met Telfort telefonie.

Het begint dramatische vormen aan te nemen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
arnova schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:09:
[...]

Dat is ook mijn ervaring: internet doet het eigenlijk altijd, hoewel ik er bij moet zeggen dat ik doordeweeks alleen 's-avonds internet en in het weekeinde ook overdag. Hoe internet doordeweeks overdag is kan ik dus niet beoordelen.

Het moet daarom haast wel aan die SIP servers liggen die de telefonieproblemen veroorzaken. Andere providers(Tele2, UPC) hebben ook VOIP en moeten dus ook SIP-servers hebben en daar hoor je veel minder klachten over. Zou Telfort gewoon achterhaalde hardware gebruiken voor die SIP servers?

Ik heb nog nooit van Telfort gehoord wat de oorzaken van de storingen was, maar uit het feit dat de storingen vaak uren duren, moet er iedere keer wel iets ergs aan de hand zijn.

Kan Telfort niet eens bij Tele2 gaan kijken hoe die dat doen?

Ik vind dat Telfort(=KPN) zich dood moet schamen met zo'n brakke telefoondienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Toad schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Dat is ook mijn ervaring: internet doet het eigenlijk altijd, hoewel ik er bij moet zeggen dat ik doordeweeks alleen 's-avonds internet en in het weekeinde ook overdag. Hoe internet doordeweeks overdag is kan dus niet beoordelen.

Het moet dus haast wel aan die SIP servers liggen die de telefonieproblemen veroorzaken. Andere providers(Tele2, UPC) hebben ook VOIP en moeten dus ook SIP-servers hebben en daar hoor je veel minder klachten over. Zou Telfort gewoon achterhaalde hardware gebruiken voor die SIP servers?

Ik heb nog nooit van Telfort gehoord wat de oorzaken van de storingen was, maar uit het feit dat de storingen vaak uren duren, moet er iedere keer wel iets ergs aan de hand zijn.

Kan Telfort niet eens bij Tele2 gaan kijken hoe die dat doen?

Ik vind dat Telfort(=KPN) zich dood moet schamen met zo'n brakke telefoondienst.
Wat dacht je van InternetPlusBellen dan een tijdje terug? ;) Had ik echt niet van KPN verwacht :')

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
MensionXL schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Wat dacht je van InternetPlusBellen dan een tijdje terug? ;) Had ik echt niet van KPN verwacht :')
Nee, inderdaad daar heb je gelijk in. Maar ik dacht dat KPN daar van geleerd had en nu wel een goed product(VOIP-bellen) had. Daarom had ik de stap naar Telfort gewaagd. Is grote fout geweest van mij, telefonie is een ramp bij Telfort.

Ik denk dat het volgende ook meespeelt: dat VOIP is een sterk opkomende markt waar iedere provider van mee wilt profiteren. Om klanten te trekken en te binden bieden ze een goedkoop product aan en mensen zoals ik trappen daar in. Ze hadden ook kunnen wachten totdat ze een betrouwbaar product konden aanbieden, maar dan zouden veel klanten al bij andere providers zitten en mensen wisselen niet zo graag van provider door de daarmee gepaard gaande rompslomp.

Telfort(KPN) dacht dus: snel op de markt brengen dat product en zoveel mogelijk klanten proberen vast te leggen. Kwaliteit van de telefoondienst komt op de tweede plaats(onderste plaats eigenlijk).

Ik dacht tenonrechte bij Telfort(=KPN) wel goed te zitten en bovendien was het nog goedkoop ook. Goedkoop blijkt echter duurkoop te zijn w.b.t. telefonie.

Zolang Telfort genoeg klanten heeft en nog klanten aantrekt zal de kwaliteit van de telefonie niet verbeteren. Pas wanneer klanten massaal naar de concurrentie overstappen gaan ze zich realiseren dat ze de telefonie moeten verbeteren.

Ik denk dat de meeste mensen naast de vaste telefoon van Telfort een mobiel hebben en wanneer de telefoon van Telfort het weer eens niet doet, gewoon hun mobiel gebruiken. Eigenlijk te gek voor woorden.

Net alsof je een auto van het merk Telfort koopt en daarnaast een brommer moet hebben omdat de auto van Telfort het vaak niet doet en je daarom de brommer moet gebruiken om je bestemming te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 19:37

slaay

Natuurbeleven.com

Valt me iets op aan de intrainwaarden van de centrale Eindhoven-Strijp.
Op nog geen 200 meter afstand haal ik maximaal 16,5 mbit down.
Nu ben ik verhuisd en woon op nog geen 100 meter van de centrale en haal nu maximaal 17 mbit.

Zou dit met de wijkkast te maken kunnen hebben? Lijkt me stug dat de afstand die zo klein is dergelijke inbreuk maakt op de intrainwaarden.

Zijn er meer mensen die op de centrale Eindhoven-Strijp aangesloten zijn en merken dat ze niet de 20 mbit halen ondanks het feit dat je er dichtbij woont?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackraven
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 14:17
sander_t schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Blijft dan toch vreemd dat het bij mij most of the time wel werkt en bij anderen niet. Daar kan ik maar één conclusie uit trekken.
Het enige wat ik dan nog zou kunnen bedenken is het voip gedeelte van mijn modem, maar de nieuwe firmware voor het basismodem laat nog op zich wachten. Ik hoop dat het dan beter gaat.
Blijft het feit dat er té regelmatig landelijke storingen zijn mbt bellen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA+EHST20D-VM2C2+ESP | EVSE: SmartEVSE v2 | PV: 11kWp Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Toad schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:51:
[...]

Het moet daarom haast wel aan die SIP servers liggen die de telefonieproblemen veroorzaken. Andere providers(Tele2, UPC) hebben ook VOIP en moeten dus ook SIP-servers hebben en daar hoor je veel minder klachten over. Zou Telfort gewoon achterhaalde hardware gebruiken voor die SIP servers?

Telfort had kunnen leren van haar eigen moeder concern,namelijk KPN met haar IPB-problematiek maar helaas 8)7
Als het alleen de SIP-servers zouden zijn dan waren de problemen sneller opgelost dus mi is er nog wat anders aan de hand,maar omdat je idd niks hoort blijft het gissen en maken ze mi ook een kapitale fout om er niks over te zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Smarty77 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:19:
  • Niet gebeld kunnen worden (blij dat ik mijn KPN lijn nog heb!!!)
  • Spook bellers, telefoon gaat over zonder nummer herkenning als je oppakt is het stil en word de verbinding verbroken!
Mbt spooktelefonie,kun je eerst overwegn om je hier aan te melden:

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-03 22:36
Je kunt in het standaard Zyxel modem 2 sip accounts programmeren.
Pak je 2 telefoontoestellen en programmeer je

SIP1=telfort
SIP2=budgetphone

TEL 1 INKOMEND = SIP1,SIP2
TEL 2 INKOMEND = SIP1,SIP2

TEL 1 UITGAAND = SIP1
TEL 2 UITGAAND = SIP2

Ligt telfort er uit, pak je telefoon 2 en bel je met budgetphone uit. Geef je dit nummer ook nog door daar een beperkte set vrienden/familie. Doet telfort nummer het niet, bellen ze het budgetphone nummer.
Toad schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:56:
[...]

..............

Is het mogelijk om Budget Phone naast Telfort te gebruiken: als Telfort er dan weer eens ligt, dan kan automatisch worden overgeschakeld op Budget Phone als backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Raar. Mijn internet deed het sinds vannacht niet meer. Wel DSL, maar internetlampje rood, modem kreeg geen extern ip meer. Ook andere modem hielp niet. Helpdesk gebeld, die zeiden 2 uur modem van stroom halen, dan werkt het weer. Ik vroeg waarom. Modem moest resetten ofzo. Vond ik vaag, zit toch ook gewoon resetknop op modem? Nou ja, ik eerst een uurtje geprobeerd (aangezien helpdesk om 5 uur dichting en ik dan weer kon bellen als het niet zou werken), toen deed hij het nog niet (toch maar niet gebeld, aangezien ze toch echt 2 uru hadden gezegd). Toen braaf 2 uur gewacht, deed het nog niet. Toen 2,5 uur, nu werkt het weer. Wat gebeurt er in die tijd? Iets in de wijkcentrale wordt gereset ofzo? Ik heb gewoon weer hetzelfde IP als voor de storing trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door woekele op 28-06-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
HamsterDance2 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 22:08:
Je kunt in het standaard Zyxel modem 2 sip accounts programmeren.
Pak je 2 telefoontoestellen en programmeer je

SIP1=telfort
SIP2=budgetphone

TEL 1 INKOMEND = SIP1,SIP2
TEL 2 INKOMEND = SIP1,SIP2

TEL 1 UITGAAND = SIP1
TEL 2 UITGAAND = SIP2

Ligt telfort er uit, pak je telefoon 2 en bel je met budgetphone uit. Geef je dit nummer ook nog door daar een beperkte set vrienden/familie. Doet telfort nummer het niet, bellen ze het budgetphone nummer.

[...]
Bedankt. Ben meteen gaan zoeken naar budgetphone en vond dit forum: http://www.budgetphone.nl...topic.php?t=2533&start=45 .

Daar zijn een aantal mensen aan het woord die Tefortachtige problemen hebben met Budgetphone. Heb jij daar wel goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Probleem is niet zozeer 'Telfort achtige problemen' als wel dat het Zyxel modem een drama ding is.
Met het aanpassen van diverse waardes in het modem lukt het om redelijk stabiel te blijven.
Persoonlijk bel ik al weer wat langer met Budgetphone maar dan via een Fritz Box. Voordeel van dit ding is dat je er 10 sip accounts in kan zetten en op basis van het gekozen nummer een sip provider kan kiezen (en dus ook via de cheapo betamax clonen)

dus: aardig te doen maar liever een ander modem want je leest dat het internet het vaak nog wel doet (en dus de verbinding naar budgetphone ook) maar dat het telefonie gedeelte van Telfort even niet wil.
Toad schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 23:06:
[...]

Bedankt. Ben meteen gaan zoeken naar budgetphone en vond dit forum: http://www.budgetphone.nl...topic.php?t=2533&start=45 .

Daar zijn een aantal mensen aan het woord die Tefortachtige problemen hebben met Budgetphone. Heb jij daar wel goede ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Ik stap per morgen over naar Telfort (heb bevestiging gehad van opleveren ADSL en behouden telefoonnummer), heb nu nog IPB van KPN.

Ik heb, zoals in startpost staat aangegeven, IPB niet opgezegd, maar heb destijds wel aan KPN telefonisch eea doorgegeven. Nu belde ik vandaag KPN om te verifiëren of alles geregeld was en bleek er niets bekend te zijn bij ze! Hij wilde niets veranderen in het systeem omdat dat misschien hele proces fout zou lopen.
Iemand hiermee ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
hee! ik heb er niet echt verstand van, maar ik ga morgen voor in ons nieuwe huis Telfort bestellen. Nou is onze situatie zo.

- Playstation beneden, komt een draad voor te liggen.
- PC boven ligt al een draad voor
- Laptop, draadloos..

en tzt komt er nog een 2e laptop bij zodat de PC boven ook verdwijnt. Zouden jullie adviseren om die draadloze modem te pakken of wat anders?! Was er namelijk al vanuit gegaan dat ik die zou moeten nemen, maar misschien hebben jullie wel een ander idee :d

thnx alvast!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Wat je met een draadje kan verbinden moet je zeker niet nalaten. Het standaard draadloze Zyxel ding blinkt niet uit in lange afstand. Koop een beter modem waar alles op en aan zit en je hebt een stuk minder zorgen.
Rosmalen schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:42:
hee! ik heb er niet echt verstand van, maar ik ga morgen voor in ons nieuwe huis Telfort bestellen. Nou is onze situatie zo.

- Playstation beneden, komt een draad voor te liggen.
- PC boven ligt al een draad voor
- Laptop, draadloos..

en tzt komt er nog een 2e laptop bij zodat de PC boven ook verdwijnt. Zouden jullie adviseren om die draadloze modem te pakken of wat anders?! Was er namelijk al vanuit gegaan dat ik die zou moeten nemen, maar misschien hebben jullie wel een ander idee :d

thnx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HamsterDance2 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:51:
Wat je met een draadje kan verbinden moet je zeker niet nalaten. Het standaard draadloze Zyxel ding blinkt niet uit in lange afstand. Koop een beter modem waar alles op en aan zit en je hebt een stuk minder zorgen.

[...]
Precies, VoIP lijkt ook een no-go te zijn op dit apparaat.

Zojuist Telfort maar eens gebeld, vond het érg raar dat ik geen brieven heb ontvangen ter bevestiging van m'n Internet order die al ruim 2 weken op "Acceptatie van uw bestelling" staat. En wat blijkt nou, er is al 2/3 weken een fout bij hun waardoor ze niet in hun systeem kunnen. (Iets met postcodes werd mij verteld)

Lekker begin in ieder geval :P De beste man vertelde mij dat alle toekomstige klanten zouden worden gebeld als ze hun zaakjes weer op orde zouden hebben. Ik ben benieuwd. :/ Anders cancel ik wel en bestel ik wel Tele2 ofzo, zonder internet zit ik liever niet.

[ Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 29-06-2008 13:29 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Zou iemand zo vriendelijk willen/kunnen zijn om mij de nieuwe firmware (V3.40(AJZ.4)
van de draadloze P-2602HW-D1A Modem te sturen?

Ik kan plotseling NIET meer draadloos uploaden!
Het modem knalt na ~ 100kb spontaan in een reboot!

Heb met een ander(nieuw modem van een toekomstige Telfort klant geprobeert, en dan werkt het feilloos....

(De nieuwe modems schijnen allemaal uitgeleverd te worden met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.4)
Snap ik alleen nog niet waarom de Zyxel nu ineens weigert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 12:21
Ik heb een Speedtouch 780wl, maar ik heb het probleem, net zoals zovele denk ik, dat de DNS ineens niet meer werkt. Handmatig instellen naar bijv. OpenDNS werkt (op de computer), maar ik zou dat eigenlijk vast in de modem willen zetten, kan dat niet via de interface van de Speedtouch zelf, en weet niet waar ik dat ergens in user.ini eventueel kan toevoegen/veranderen.
Weet iemand waar ik dat in kan stellen, of is er nog een andere oplossing voor (toen ik ben overgezet van Speedlinq naar Telfort, had ik hiervoor ook al last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald97
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 18:15
@eX0duS vaste DNS-server

DNS-server kan je alsvolgt vastzetten:

1. Open de eigenschappen van je netwerkverbinding
2. Klik op Internernet-protocol (TCP/IP)
3. Klik op Eigenschappen
4. In plaats van automatisch een DNS-server...... naar de volgende DNS-serveradre...
5. Voorkeurs DNS-server 208.67.222.222
6. Alternatieve DNS-server 208.67.220.220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Anoniem: 157064 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 13:44:
Zou iemand zo vriendelijk willen/kunnen zijn om mij de nieuwe firmware (V3.40(AJZ.4)
van de draadloze P-2602HW-D1A Modem te sturen?

Ik kan plotseling NIET meer draadloos uploaden!
Het modem knalt na ~ 100kb spontaan in een reboot!

Heb met een ander(nieuw modem van een toekomstige Telfort klant geprobeert, en dan werkt het feilloos....

(De nieuwe modems schijnen allemaal uitgeleverd te worden met ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.4)
Snap ik alleen nog niet waarom de Zyxel nu ineens weigert :(
Als je probleem hebt met de Zyxel modem, dan kun je ook Zxyel support bellen/mailen op support@zyxel.nl http://www.zyxel.nl/support
Ze hebben ook belang bij dat het goed werkt. Zo hadden ze mij de V3.40 opgestuurd (niet draadloos).
Ik merk echter geen verschil (had probleem met telefonie bij download), misschien omdat ik een 'normaal' modem heb (dus niet draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sher
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04-2023
Hallo,
Bij de 20 MB Internet van de telfort is in mijn modem instellingen automatisch een bedrag van max download 16 MB. Hoe is dat te veranderen? Ik zie bij de test wel dat ik bij berekening afstand centrale gewoon 20 MB moet hebben. buurman heeft dat ook :-). graag een reactie

Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sher schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:39:
Hallo,
Bij de 20 MB Internet van de telfort is in mijn modem instellingen automatisch een bedrag van max download 16 MB. Hoe is dat te veranderen? Ik zie bij de test wel dat ik bij berekening afstand centrale gewoon 20 MB moet hebben. buurman heeft dat ook :-). graag een reactie
Wat snap je hier niet aan?
Telfort internet biedt een abonnement met de snelheid tot 20 Mb.
De genoemde snelheid van 20 Mb ligt in de praktijk wel eens lager. Externe factoren als "drukte" op het internet, de kwaliteit van het modem en de afstand tussen uw adres en de wijkcentrale kunnen voor vertraging zorgen.

Mocht dit het geval zijn, dan is dat dus niet te wijten aan de snelheid van het abonnement. Bekijk met de online snelheidscheck wat de geschatte snelheid op uw adres is.

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 12:21
ronald97 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:13:
@eX0duS vaste DNS-server

DNS-server kan je alsvolgt vastzetten:

1. Open de eigenschappen van je netwerkverbinding
2. Klik op Internernet-protocol (TCP/IP)
3. Klik op Eigenschappen
4. In plaats van automatisch een DNS-server...... naar de volgende DNS-serveradre...
5. Voorkeurs DNS-server 208.67.222.222
6. Alternatieve DNS-server 208.67.220.220
Dat bedoelde ik dus niet... Ik bedoel vast in de modem zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sher
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-04-2023
Dank MansionXl Ik ben hoogte van dit alles. allen denk dat ik aan een opgelegde beperking of aan de modem ligt. Bij mijn muurman die dan afstand tot centrale een paar meters meer heeft als mij hebben we gewoon 20 MB kunnen realiseren.
eX0duS schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:07:
[...]

Dat bedoelde ik dus niet... Ik bedoel vast in de modem zetten...

Asus Crosshair mobo, 8Gig OCZ high performance geheugen, Sapphire 800GTO2, Creative Fatality Pro gamers, WD 10000 toeren 150 gig en 4 x 500 gig, Zalman 750 watt, zalman reserator XT, Logitech z5500 digital,Coolermaster cosmos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Sher schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:19:
Dank MansionXl Ik ben hoogte van dit alles. allen denk dat ik aan een opgelegde beperking of aan de modem ligt. Bij mijn muurman die dan afstand tot centrale een paar meters meer heeft als mij hebben we gewoon 20 MB kunnen realiseren.

[...]
Waarschijnlijk is de bekabeling in je huis dan niet optimaal. Dat je muurman (?) 20Mb/s haalt, betwijfel ik eerlijk gezegd. Hij traint er misschien op in, maar er is altijd zoiets als overhead. ;)

Aan het modem zal het trouwens ook niet liggen, Telfort zal geen modems uitgeven die niet ADSL2+ ondersteunen. En die paar meters meer of minder van je muurman maken in principe ook geen verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 29-06-2008 20:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266444

jejeh schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:51:
niemand last gehad van de rode lamp ?
telfort is sinds een tijdje bezig met mijn klapperlijn,is nu redelijk stabiel,maar om de paar dagen gaat de rode lamp branden.na reboot loopt dat kreng weer een aantal dgn.
nou ik heb er ook last van heb al vele malen geklaagd bij de telfort maar hoor al 4 weken dat ze er mee bezig zijn en dat het in de wijkcentrale zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Ik ben niet vrolijk. Sinds twee weken heeft mijn moeder Telfort. Over de i-net verbinding niets te klagen, maar de telefonie is droef. Vanavond belde ze mobiel naar mij omdat ze geen verbinding via haar vast bellen kreeg. De gebruikelijke klachten, wel contact met de ontvanger, maar geen geluid en andersom hetzelfde. Triest een oud mensje wat voor een groot gedeelte afhankelijk is van haar telefonische contacten. Nu had ik al meer gelezen op dit forum dat het bellen niet zo goed is. Eigenlijk kan ik mij dus voor mijn kop rammen dat ik het toch heb doorgezet met Telfort. Ga ze morgen maar even bellen om te kijken of er een oplossing is. Eventueel contract ontbinding wegens wanprestatie. Iemand een andere suggestie misschien?

regio 1025-Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
HamsterDance2 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:51:
[...]
jaah ga ook een draad leggen naar mn PS3 en PC boven.. gaat eigenlijk alleen om het laptopje in een straal van 10 meter naar links en een paar meter omhoog, als ze boven zit! Zal toch wel genoeg zijn toch?!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
hier een tevreden telfort klant.
ben 4 maanden geleden probleemloos en bijna naadloos over gestapt van
orange naar telfort(inc telefonie) :)
heb alleen een draytek 2700VG ipv de Zyxel modem aangesloten.
snelheden 17 Mb/s down en 1 Mb/s up. :)
en met de telefonie totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs007
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-04 14:18
quote van deel 9
quote:
Gijs007 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:16:
[...]

dat er iets misgaat in hun (automatisch) proces dat me naar stap 2 hoort te verplaatsen...

Is het een optie om dit bij een van hun shops even fijntjes duidelijk te maken of het via hun in je aanwezigheid te laten corrigeren ?

ben naar hun shop in Rotterdam geweest vandaag...
nee sorry u moet toch echt de klantenservice bellen.
weer 12 euro lichter aan vervoer...

ik ga is naar de tele2 modems kijken... das het enige waardoor dat ik bij telfort nog zou willen(en ik kan een andere modem kopen natuurlijk)
damn tele2 bestellen zeggen ze dat het niet kan... ik kan wel 4 mb...
dan maar ziggo... :O
en nog een paar keer die !blame helpdesk bellen :/

[ Voor 10% gewijzigd door Gijs007 op 29-06-2008 22:19 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
sponsbob schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:00:
hier een tevreden telfort klant.
ben 4 maanden geleden probleemloos en bijna naadloos over gestapt van
orange naar telfort(inc telefonie) :)
heb alleen een draytek 2700VG ipv de Zyxel modem aangesloten.
snelheden 17 Mb/s down en 1 Mb/s up. :)
en met de telefonie totaal geen problemen.
Dan heb je uitzonderlijk geluk?
In welke regio/stad zit/woon je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:10
dragonballz schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:08:
[...]

Dan heb je uitzonderlijk geluk?
In welke regio/stad zit/woon je ?
plaats oud-beijerland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
210667 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:
Ik ben niet vrolijk. Sinds twee weken heeft mijn moeder Telfort. Over de i-net verbinding niets te klagen, maar de telefonie is droef. Vanavond belde ze mobiel naar mij omdat ze geen verbinding via haar vast bellen kreeg. De gebruikelijke klachten, wel contact met de ontvanger, maar geen geluid en andersom hetzelfde. Triest een oud mensje wat voor een groot gedeelte afhankelijk is van haar telefonische contacten. Nu had ik al meer gelezen op dit forum dat het bellen niet zo goed is. Eigenlijk kan ik mij dus voor mijn kop rammen dat ik het toch heb doorgezet met Telfort. Ga ze morgen maar even bellen om te kijken of er een oplossing is. Eventueel contract ontbinding wegens wanprestatie. Iemand een andere suggestie misschien?

regio 1025-Amsterdam
Ik had ook probleem gehad met telefonie en heb tot nu toe redelijk kunnen bellen en gebeld worden als ik niet te veel download (onder de 12 Mbits) daarboven geef het probleem terwijl mijn modem op 16 Mbits zit.
Dit is mijn setting voor telefonie, misschien heb je wat aan:
Max NAT/Firewall Session Per User op 2000 -> 800
Voice Compressie G.711A G.729 (dus omkeren)
Caller ID Payload van DTMF -> FSK
BandWidth MGMT op WAN Priority-Based met een rule voor Voip van 90 kbps.
Misschine heb ik nog e.e.a. vergeten te vermelden, maar bij de Wizard Setup moeten alle drie setup groen zijn. Het werkt in ieder geval, bij mij, niet Out-of-the-Box. Moest ook een tijdje zoeken en wijzigen totdat het redelijk werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door dragonballz op 29-06-2008 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

dragonballz schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:24:
[...]

Ik had ook probleem gehad met telefonie en heb tot nu toe redelijk kunnen bellen en gebeld worden als ik niet te veel download (onder de 12 Mbits) daarboven geef het probleem terwijl mijn modem op 16 Mbits zit.
Dit is mijn setting voor telefonie, misschien heb je wat aan:
Max NAT/Firewall Session Per User op 2000 -> 800
Voice Compressie G.711A G.729 (dus omkeren)
Caller ID Payload van DTMF -> FSK
BandWidth MGMT op WAN Priority-Based met een rule voor Voip van 90 kbps.
Misschine heb ik nog e.e.a. vergeten te vermelden, maar bij de Wizard Setup moeten alle drie setup groen zijn. Het werkt in ieder geval, bij mij, niet Out-of-the-Box. Moest ook een tijdje zoeken en wijzigen totdat het redelijk werkt.
Ik ga daar eens mee aan de gang..thx m8

Ter info nog even. I-netten doet ze bijna niet, het gaat hoofdzakelijk om het vaste bellen. Scheelt haar een hoop geld. I-net gebruik ik hoofdzakelijk als ik daar ben om haar bankzaken te regelen.

Maar goed, ik ga eens wat proberen, anders wordt het toch opzeggen wegens een geleverde wanprestatie wat telefonie betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamsterDance2
Zet op SIP2 van het modem een Budgetphone account en stort er iets van 10 euro prepaid tegoed op. Sluit een 2e telefoon aan (TEL2). Kan ze dus niet bellen dan pakt ze de andere telefoon..

Misschien kun je ook heel telfort bellen cancellen en voor 10euro/mnd budgetphone flat-fee* bellen nemen voor haar?

*flat fee is bij budgetphone volgens mij iets van 1000 minuten (is ook nog meer dan 16 uur..)
210667 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 21:25:

regio 1025-Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Pffffff.... als het orderproces een indicatie is van de service die ze verder verlenen dan wordt dat nog lachen...
Op 6 juni aangevraagd, 10 dagen later nog steeds geen statuswijziging. Maar eens gebeld: "ja, uw vorige order stond er nog in, gaan we weghalen, dan loopt het vanzelf door. 5 dagen later, nog steeds niks gebeurd: "ja, uw vorige order stond er nog in, gaan we weghalen, dan loopt het vanzelf door".... Nu, 24 dagen later nog steeds op status "acceptatie" en voor de derde keer die verdomde afkoelingsperiode van 7 dagen erin... :(

4-6 weken wordt zo 2-3 maanden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
matthijst schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:33:
Pffffff.... als het orderproces een indicatie is van de service die ze verder verlenen dan wordt dat nog lachen...
Op 6 juni aangevraagd, 10 dagen later nog steeds geen statuswijziging. Maar eens gebeld: "ja, uw vorige order stond er nog in, gaan we weghalen, dan loopt het vanzelf door. 5 dagen later, nog steeds niks gebeurd: "ja, uw vorige order stond er nog in, gaan we weghalen, dan loopt het vanzelf door".... Nu, 24 dagen later nog steeds op status "acceptatie" en voor de derde keer die verdomde afkoelingsperiode van 7 dagen erin... :(

Volgens mij is het echt een chaos bij telfort. En dan niet alleen bij internet, want mijn mobiele abo had ook al eergisteren in moeten gaan maar helaas niet gebeurd..... Mag hopen dat ze mijn internet aanvraag toch sneller behandelen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm ik heb een 20mbit abo en werkt wel goed.
Alleen mijn Wifi is niet echt super....

Ik had eerst WPA2, maar dit bleek zo laggy als ik weet niet wat te zijn.
Nu staat het op WPA en dat werkt redelijk. Maar soms heb ik lag van zo een 5sec. Ik heb gewoon een freeze en dan opeens werkt alles weer.

Iemand idee waar ik naar moet kijken?
Ik zie namelijk soms ook dat hij maar 24mbit is en dan signaal sterkte laag is. Terwijl hij 5meter verder staat om het hoekje in de meterkast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xavier schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:16:

Nu staat het op WPA en dat werkt redelijk. Maar soms heb ik lag van zo een 5sec. Ik heb gewoon een freeze en dan opeens werkt alles weer.

Ik zie namelijk soms ook dat hij maar 24mbit is en dan signaal sterkte laag is. Terwijl hij 5meter verder staat om het hoekje in de meterkast...
Heb je al eens gekeken of er storende apparatuur in de buurt staat ? Probeer anders eens een ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Scandic2008 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:30:
[...]

Heb je al eens gekeken of er storende apparatuur in de buurt staat ? Probeer anders eens een ander kanaal.
Ik zit nu op kanaal 6, maar kan wel even met network sumbler de buurt langsgaan.
Maar enige wat er in de buurt staat is de meterkast. Maarja daar kan ik weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Xavier: ik heb een Zyxel modem/router (D1A of zo) en de wireless ervan is idd brak. Mijn "opgevoerde" Linksys, doet het veeeeeel beter!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
ck2000nl schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:05:
@Xavier: ik heb een Zyxel modem/router (D1A of zo) en de wireless ervan is idd brak. Mijn "opgevoerde" Linksys, doet het veeeeeel beter!
Hoe is die service van Telfort hier eigenlijk mee? Want ik betaal geen 70,- extra voor een brakke wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Vandaag (om 9.30h) overgestapt van KPN IPB naar Telfort. Overstap zou zoals aangekondigd vandaag plaatsvinden. Geen problemen gehad met aansluiten van internet en telefoon! Alles werkt. :D (Was op alles voorbereid na alle berichten...)
Internet traint in op 18952 kbps / 1106 kbps.

[ Voor 9% gewijzigd door GoTyce op 30-06-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251684

Werkt alles. Ook je telefoo? Zie op de site van Telfort nog steeds storing. Dat is al sinds vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Laatst online: 23:56
Even mijn Telfort Internet ervaringen posten, want ik lees hier alleen maar horror verhalen.

Op 4 juni internet (dus zonder telefonie) aangevraagd, 2 weken later de modem gekregen en de 26ste aangesloten op internet :) Ik haal de volle 20mbit download en 1mbit upload!

Draadloze modem die Telfort geleverd heeft werkt perfect. Alles was binnen 5 minuten aangesloten.

Nee ik ben heel tevreden over Telfort, misschien zit ik gewoon in de juiste regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb sinds 20 juni Telfort internet. Dat werkt prima. Niets dan lof hiervoor. Maar ik wilde vrijdag 27 juni mijn vast bellen van Telfort proberen, maar helaas een storing. Die is nu nog steeds aanwezig. Ik sluit iets af en kan nog steeds niet bellen. Als dat te lang duurt wil ik kosteloos gaan opzeggen in verband met het niet leveren van de bestelde dienst. 4 dagen storing. Dat moet toch niet kunnen!

Meer mensen nog steeds last met het bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xavier schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:22:
[...]

Hoe is die service van Telfort hier eigenlijk mee? Want ik betaal geen 70,- extra voor een brakke wifi...
Je kunt geen algemene uitspraak doen dat de Zyxel slecht is dan wel goed.Bij de eens zal het prima funktioneren,bij de ander daarentegen niet.Er zijn meerdere factoren van invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Scandic2008 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:56:
[...]

Je kunt geen algemene uitspraak doen dat de Zyxel slecht is dan wel goed.Bij de eens zal het prima funktioneren,bij de ander daarentegen niet.Er zijn meerdere factoren van invloed.
Ik zeg ook niet dat de Zyxel slecht is.
Maar wat is de service van Telfort als je WiFi niet naar behoren werkt? Heeft iemand hier al ervaring mee met Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xavier schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:09:
[...]

Ik zeg ook niet dat de Zyxel slecht is.
Maar wat is de service van Telfort als je WiFi niet naar behoren werkt? Heeft iemand hier al ervaring mee met Telfort?
Dir geven ze als hulpmiddel en verder is er geen support (tenzij je een welwillende medewerker aan de lijn hebt)

http://klantenservice.int...e/Draadloos-internet.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:41:
Ik heb sinds 20 juni Telfort internet. Dat werkt prima. Niets dan lof hiervoor. Maar ik wilde vrijdag 27 juni mijn vast bellen van Telfort proberen, maar helaas een storing. Die is nu nog steeds aanwezig. Ik sluit iets af en kan nog steeds niet bellen. Als dat te lang duurt wil ik kosteloos gaan opzeggen in verband met het niet leveren van de bestelde dienst. 4 dagen storing. Dat moet toch niet kunnen!
Telfort zal zich beroepen dat de storing geen verwijtbaar feit is en dus niet "verantwoordelijk" voelen.
Verder zul je hun eerst schriftelijk moeten melden dat er sprake is van in gebreke stellen en dan moeten ze de tijd krijgen om eea te herstellen.Krijgen ze dat niet voor elkaar,dan kun je meestal zonder problemen opzeggen.(en evt vergoeding ter compensatie vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal gelijk Scandic.

Maar het is wel zeer vervelend dat de storing al 4! dagen duurt. Toch niet normaal meer. Maarja, als het te lang duurt dan maar in gebreke stellen.

Eerst maar hopen dat het snel is opgelost en dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 13:55

iMars

Full time prutser

Hier een tevreden gebruiker. Sinds afgelopen vrijdag internet :) Ging allemaal vrij vlot.
Moest alleen erg lachen om de handleiding:

Minimale vereisten voor een Macintoch: Internet Explorer 4 :') _O-

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Cloudje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:29:
Vandaag (om 9.30h) overgestapt van KPN IPB naar Telfort. Overstap zou zoals aangekondigd vandaag plaatsvinden. Geen problemen gehad met aansluiten van internet en telefoon! Alles werkt. :D (Was op alles voorbereid na alle berichten...)
Internet traint in op 18952 kbps / 1106 kbps.
Welkom in hell. Horen we ook van je als telefonie er uit ligt? De eerste paar weken had ik ook geen probleem. Daarna begon het en het wordt steeds erger.....(telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:54:
Helemaal gelijk Scandic.

Maar het is wel zeer vervelend dat de storing al 4! dagen duurt. Toch niet normaal meer. Maarja, als het te lang duurt dan maar in gebreke stellen.

Eerst maar hopen dat het snel is opgelost en dat het werkt.
In het weekeinde ging bellen wel met Telfort. Storing vrijdag duurde "slechts" een paar uur. Misschien je modem resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij wie werkt de telefoon nu?
Bij mij nog steeds niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
MensionXL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 20:34:
[...]

Dat je muurman (?) 20Mb/s haalt
Heb je ook een muurvrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Modem heb ik al uit en weer aangezet, maar dat mocht niet helpen. Volgens de helpdeskmedewerker, vrijdag eind van demiddag, was alles goed, alleen de storing kan invloed hebben.
Op de site van Telfort staat de storing trouwens nog steeds vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:03:
Bij wie werkt de telefoon nu?
Bij mij nog steeds niet hoor.
In Vlaardingen deed Telforttelefonie het wel op zaterdag en zondag. Vandaag weet ik niet, zit op mijn werk :N

Heeft iemand wel eens contact gehad met Telfort over de telefonie en zo ja werd er nog meegedeeld wat de oorzaak van de telefonieproblemen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga nog niet bellen met Telfort. Wat kost dat wel niet man. Heb al gereageerd via de website. Vrijdag ook al een half uur aan de lijn gehangen in totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:12:
Modem heb ik al uit en weer aangezet, maar dat mocht niet helpen. Volgens de helpdeskmedewerker, vrijdag eind van demiddag, was alles goed, alleen de storing kan invloed hebben.
Op de site van Telfort staat de storing trouwens nog steeds vermeld.
Wel heel merkwaardig. Heb je de modem meer dan 30 seconden uitgehad? Werkte het voor de storing van vrijdag wel(afgezien van de andere storingen van vorige week)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Laatst online: 30-04 14:58

Blonde Tux

Advertentieboer

Tot nu toe (heb telfort nu al een maandje of 3) werkt alles super, ik haal de volle 20 mbit en net niet de gehele 1mbit upload, maar dat is toch niet super erg. Het enige kleine puntje van kritiek, die Zyxel die ze er bij leveren is niet echt super met zijn Wifi, ik moet flink wat lagg als ik een live stream luister, terwijl mijn vorige Linksys juist met een minimale lagg zijn werk deed.

@webmail: wat is er zo grappig aan dat een mac IE4 draaide? Deze werden in de tijd bijna altijd uitgerust met IE4.

btw ik heb ze opgebelt en gevraagt of het ook mogelijk was om een internet verbinding tot stand te brengen als je plan 9 gebruikte. Vrouwtje aan de ander kant van de lijn moest dat eerst maar eens even gaan vragen...... whhah

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niet of het voor vrijdag werkte, aangezien ik vrijdag pas kon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:36:
Weet niet of het voor vrijdag werkte, aangezien ik vrijdag pas kon activeren.
Dus het heeft helemaal nog niet gewerkt? Alle codes in de modem goed ingevuld neem ik aan. Ben bang dat je dan alleen door Telfort geholpen kan worden, blijkbaar is er aan hun kant iets niet goed. Internet doet het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

matthijst schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:33:

DjWannaB2002 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:44:
[...]

Volgens mij is het echt een chaos bij telfort. En dan niet alleen bij internet, want mijn mobiele abo had ook al eergisteren in moeten gaan maar helaas niet gebeurd..... Mag hopen dat ze mijn internet aanvraag toch sneller behandelen.
Zie:
MensionXL schreef op zondag 29 juni 2008 @ 10:38:
[...]

Precies, VoIP lijkt ook een no-go te zijn op dit apparaat.

Zojuist Telfort maar eens gebeld, vond het érg raar dat ik geen brieven heb ontvangen ter bevestiging van m'n Internet order die al ruim 2 weken op "Acceptatie van uw bestelling" staat. En wat blijkt nou, er is al 2/3 weken een fout bij hun waardoor ze niet in hun systeem kunnen. (Iets met postcodes werd mij verteld)

Lekker begin in ieder geval :P De beste man vertelde mij dat alle toekomstige klanten zouden worden gebeld als ze hun zaakjes weer op orde zouden hebben. Ik ben benieuwd. :/ Anders cancel ik wel en bestel ik wel Tele2 ofzo, zonder internet zit ik liever niet.
;)

Ik ga zo maar weer eens Telfort bellen, een beetje pressen kan geen kwaad. >:) :P

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toad,

Alles goed ingesteld. Internet werkt prima. Ik ga thuis nog eens nakijken. Als reactie op de vandaag gestuurde mail kreeg ik ook te horen dat het probleem al vrijdag was verholpen. Maar aan het einde van de dag nog niet, toen had ik contact met de klantenservice. Die zei dat alles goed was en het dus zou moeten werken.

Als ik thuis ben misschien maar even een reset doen, als het 30 sec. uitdoen door de schakelaar niet werkt. Dan opnieuw instellen en als het dan nog niet werkt maar weer gaan bellen.

Ik zou het dan wel netjes vinden als ze mijn kosten wel even vergoeden. Het ligt dan immers niet aan mij dat ik het niet werkend krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
OK dan, ff gebeld met helpdesk en ze hebben m'n order meteen doorgezet naar "status 2": scheelt in ieder geval een derde keer wachten op de cooldown periode 8)

Zit t er nog in dat ik op vrijdag 18 juli internet heb, of is dat heel optimistisch?
Nieuwbouw -> wel KPN aansluiting, nog geen ADSL.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijst op 30-06-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Anoniem: 251684 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:57:
Toad,

Alles goed ingesteld. Internet werkt prima. Ik ga thuis nog eens nakijken. Als reactie op de vandaag gestuurde mail kreeg ik ook te horen dat het probleem al vrijdag was verholpen. Maar aan het einde van de dag nog niet, toen had ik contact met de klantenservice. Die zei dat alles goed was en het dus zou moeten werken.

Als ik thuis ben misschien maar even een reset doen, als het 30 sec. uitdoen door de schakelaar niet werkt. Dan opnieuw instellen en als het dan nog niet werkt maar weer gaan bellen.

Ik zou het dan wel netjes vinden als ze mijn kosten wel even vergoeden. Het ligt dan immers niet aan mij dat ik het niet werkend krijg.
Toen ik half december Telforttelefonie kreeg was het aanmelden via de modem zo gepiept: telefonie deed het meteen. Weken later begon de ellende met iedere keer langdurige storingen met telefonie van Telfort. Internet van Telfort deed het vrijwel altijd.

In het begin dacht ik dat de storingen alleen bij mij waren, maar als je dit forum bijhoudt dan ervaar je dat het vaak landelijke storingen zijn, waar dus iedereen last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 23:52
Zojuist Telfort internet geinstalleerd. Ik vind het vreemd dat je er geen melding van krijg, maar dat de oude verbinding opeens wegvalt.

Het 100MB bestand van bbnet wordt binnengehaald met een snelheid van 1895KB/s, over de snelheid heb ik dus niet te klagen. Het blijft overigens erg jammer dat de upload maar 1 mb/s is.

Nu nog telefonie aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

killu schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:45:
Zojuist Telfort internet geinstalleerd. Ik vind het vreemd dat je er geen melding van krijg, maar dat de oude verbinding opeens wegvalt.

Het 100MB bestand van bbnet wordt binnengehaald met een snelheid van 1895KB/s, over de snelheid heb ik dus niet te klagen. Het blijft overigens erg jammer dat de upload maar 1 mb/s is.
1Mb/s is normaal hoor? :P (1mb/s echter niet :+)
Nu nog telefonie aanvragen.
Zou je dat wel doen? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
MensionXL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:51:
[...]

1Mb/s is normaal hoor? :P (1mb/s echter niet :+)
Ja, my bad, ik bedoelde idd 1Mb/s. Maar dat is alsnog langzaam :P
Zou je dat wel doen? :)
Heb denk weinig keuze als ik nummerbehoud wil? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

killu schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:07:
[...]

Ja, my bad, ik bedoelde idd 1Mb/s. Maar dat is alsnog langzaam :P
Geef ik je helemaal gelijk in. Het liefst heb ik hier ook 100Mbit symmetrisch (>:)) liggen, of in ieder geval 10Mbit upload. ;(
[...]

Heb denk weinig keuze als ik nummerbehoud wil? :(
Bij Budgetphone kan je ook je nummer porteren. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Doe het niet!!! Beter Budgetphone of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Telfort opzegmogelijkheid tot 14 juli:

Klantenservice duurder
Minder goed nieuws van het Telfort-front is het feit dat de klantenservice duurder wordt. Met ingang van 14 juli bedragen de kosten 30 cent per minuut, waarbij het nummer 1200 vervangen wordt door 0900-9596. Hiervoor gold voor de klantenservice het 'normale' tarief voor bellen naar mobiele nummers. Telfort is op haar website erg coulant naar huidige abonnees die de tariefswijziging en de daarmee gepaard gaande tussentijdse wijziging van de Algemene Voorwaarden niet accepteren.Zij kunnen hun abonnement namelijk voor 14 juli schriftelijk beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:08
Deze opzegmogelijkheid is natuurlijk alleen voor mobiele klanten ;) Niet voor VOIP en Internet klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keluwak
MensionXL schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:14:
[...]

Bij Budgetphone kan je ook je nummer porteren. :)
Is ook een optie, maar in de OP wordt gezegd dat je beter je nummer eerst naar Telfort kan laten porteren? Ik heb nu een abbo bij KPN, dat wordt opgezegd, en dan wil ik het nummer meenemen. Kan ik dus dat nummer dan door een andere voip provider zoals budgetphone laten overnemen, zonder het nu eerst door telfort te laten overnemen als dalijk mijn kpn abbo afloopt?

Edit: en ik lees in dit topic dat de problemen soms wel en soms niet samen lijken te hangen met de standaard Telfort modems. Dat maakt de keuze er niet simpeler op.

[ Voor 12% gewijzigd door keluwak op 30-06-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

killu schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Is ook een optie, maar in de OP wordt gezegd dat je beter je nummer eerst naar Telfort kan laten porteren? Ik heb nu een abbo bij KPN, dat wordt opgezegd, en dan wil ik het nummer meenemen. Kan ik dus dat nummer dan door een andere voip provider zoals budgetphone laten overnemen, zonder het nu eerst door telfort te laten overnemen als dalijk mijn kpn abbo afloopt?

Edit: en ik lees in dit topic dat de problemen soms wel en soms niet samen lijken te hangen met de standaard Telfort modems. Dat maakt de keuze er niet simpeler op.
Ik snap je niet geheel, maar het is toch écht aan jou of jij je KPN-lijn (en dus je KPN nummer) wilt behouden of niet. Dus waarom je je nummer dan eerst naar Telfort zou moeten laten porteren snap ik niet helemaal, want dan kan je dat later (of eerder, wat jij prefereert) net zo goed door BudgetPhone laten doen.

En inderdaad, het modem lijkt ook niet helemaal mee te werken. Spijtige zaak. Maar ik kies er dalijk dan ook voor om gewoon een goed modem te halen die stabiel is en waar VoIP goed op werkt. De besparing door over te stappen naar Telfort én met de aanschaf van m'n nieuwe modem is groter dan wanneer ik m'n KPN-lijn behoud en bij m'n huidige ISP blijf, waar het zaakje niet eens naar m'n zin is. :)

Win/win situatie dus. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157064

Tja,
Zojuist antwoord op mijn e-mail van Zyxel support ontvangen. >:)

Ze raden aan om dit gewoon via de web-interface via "zoeken naar nieuwe firmware" te doen.
Ze weten blijkbaar niet dat dit (nog) niet werkt.
Maar weer opnieuw proberen.
Ik snap trouwens niet dat de nieuwe draadloze modems standaard uitgeleverd worden met de AJZ 4, en diezelfde Niet op hun site aangeboden wordt.
dragonballz schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:21:
[...]

Als je probleem hebt met de Zyxel modem, dan kun je ook Zxyel support bellen/mailen op support@zyxel.nl http://www.zyxel.nl/support
Ze hebben ook belang bij dat het goed werkt. Zo hadden ze mij de V3.40 opgestuurd (niet draadloos).
Ik merk echter geen verschil (had probleem met telefonie bij download), misschien omdat ik een 'normaal' modem heb (dus niet draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Xavier schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:16:

Gisteren weer channel aangepast. er zaten namelijk nog 2 Apparaten op channel 6 zag ik met networkstumbler.
Er zat niks op 7-8-9 dus heb 8 gebruikt.
Daarna modem gereset en daarna hele avond kunnen gamen zonder lag.
Maarja vanochtend was het weer brak.
Zyxel maar eens mailen of ze een nieuwe firmware hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb mijn vorige router (draadloos) als switch toegepast, en draadloos internet werkt prima.

Nu nog gebeld kunnen worden. Bellen lukt wel. Misschien dat het te mkaen heeft met dat ik mijn nummer overneem van Ziggo vandaan. Volgens de klantenservice van Telfort, extra onderzoek van 5 a 10 werkdagen nodig. We wachten maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Xavier schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:54:
[...]

Gisteren weer channel aangepast. er zaten namelijk nog 2 Apparaten op channel 6 zag ik met networkstumbler.
Er zat niks op 7-8-9 dus heb 8 gebruikt.
Daarna modem gereset en daarna hele avond kunnen gamen zonder lag.
Maarja vanochtend was het weer brak.
Zyxel maar eens mailen of ze een nieuwe firmware hebben.
Kijk je ook wel naar evt updates voor je netwerkkaart ? Schuif anders nog een kanaal op zodat je minimaal 2-3 er tussen hebt zitten.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.