Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Hebben meer mensen het probleem dat je momenteel niet gebeld kunt worden? Zodra ik mijn telfort vast lijn bel krijg ik drie korte tonen en wordt de verbinding verbroken. Naar buiten bellen (iemand bellen mbv mijn telfort vaste lijn) werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
vr6-only schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:18:
Kost je gewoon 19.95 per maand. Anders betaalde je nu ook 9.95 erbij voor KPN!

Het gaat om KPN! Heb je geen vaste aansluiting meer, dan rekenen sommige providers je daar kosten voor, omdat KPN ze dat bij in rekening brengt.

Bij Alice en Telfort is dit niet het geval.
Ok bedankt. Ik overweeg dan Optibel of Budgetphone erbij te nemen en als Telforttelefonie een jaar oud is gaat ie er uit. Tenzij Telforttelefonie sterk verbetert, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Mijn telfort verbinding heeft soms wel last van timeouts. Door een simpele ping die zich herhaald kan ik daar achter komen.

Nu heb ik opgemerkt dat sinds m'n modem een bridge is ik geen timeouts meer krijg. Is dat te verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
OrakelJos schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:08:
[...]
Ik heb ook een Fritz!Box. Performance is met recente firmware minstens gelijk aan het Zyxel modem. Ook enkele van mijn kennissen, familie etc. gebruiken Fritz!Boxen met uitstekende ervaringen. De ervaringen van Microkid (Frontpage Admin en Moderator) zijn eveneens gunstig.
Het ligt eraan of je een originele (Annex-A) Fritzbox hebt of een omgebouwde Annex-B. In duitsland kun je voor twee tientjes een Fritz!box fon op Ebay kopen, die vrijwel niet onderdoet voor zijn duurdere jongere broertjes (de processor is iets langzamer, nooit wat van gemerkt). Je moet hem alleen omflashen, beetje ingewikkelde operatie, en daarna traint hij hogere snelheden vooral upstream iets lager in. Dat komt omdat een Annex-B (ISDN) box dus hardwarematig iets verschilt van de Annex-A. Ook de tweedehands Fritzboxen op Marktplaats zijn origineel Annex-B dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Erwinh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 17:19:
Hebben meer mensen het probleem dat je momenteel niet gebeld kunt worden? Zodra ik mijn telfort vast lijn bel krijg ik drie korte tonen en wordt de verbinding verbroken. Naar buiten bellen (iemand bellen mbv mijn telfort vaste lijn) werkt wel.
Ik heb sinds een aantal dagen soortgelijke problemen met telefonie. :|
Zodra ik gebeld wordt, gaat hij wel over maar als ik dan de telefoon oppak hoort de ander mij wel, maar ik kan de ander niet horen. Heel apart. Ook de nummermelding doet het niet. Het nummer komt wel in de logs te staan welke in de modem bijgehouden wordt... Het nummer si dus wel bekend, maar het kmot niet op het scherm van de telefoon te staan... :?

Misschien dat het ook aan mijn telefoon ligt, aangezien het nu al een aantal dagen duurt en het volgens mij niet echt een 'internetprobleem' is. Binnenkort maar even een andere telefoon proberen...
Of heeft iemand anders nog een ander idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Heb sinds 28 juni last van storingen op mijn lijn, internet ligt er om de haverklap uit en de uptime is zo kort dat de telefoniedienst niet eens geregistreerd kan worden... Afgelopen maandag al gebeld naar Telfort met m'n mobiel (duur!) en het gaat 5 tot 10 dagen duren. Wel merk ik nu dat ze mijn snelheid hebben terug geschroefd naar 6800 kbps i.p.v. 8000 kbps. Dit is geen terechte oplossing. Het werkt nu wel weer....maar voor hoe lang?

Oh ja, die knuppel van een helpdeskmedewerker kunnen ook niks anders dan protocol volgen he, i.p.v. "controleer alle kabels onderdeel" over te slaan moest ik hem helemaal doorlopen. Of ik elke dag in mijn meterkast zit te kamperen of zo en aan die kabels zit/hang: zucht 8)7 |:(

[ Voor 3% gewijzigd door ck2000nl op 06-07-2008 22:07 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Ach, er bellen zoveel mensen die "écht 'niks hebben veranderd" en "ineens" blijkt "zomaar" hun telefoonkabel op de deurbel en hun utp op het tosti-apparaat aangesloten te zijn. Helemaal niet zo gek dat ze het navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
ck2000nl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:06:
Oh ja, die knuppel van een helpdeskmedewerker kunnen ook niks anders dan protocol volgen he, i.p.v. "controleer alle kabels onderdeel" over te slaan moest ik hem helemaal doorlopen. Of ik elke dag in mijn meterkast zit te kamperen of zo en aan die kabels zit/hang: zucht 8)7 |:(
Je wilt niet weten hoeveel mensen kinderen o.i.d. hebben die aan kabels zitten.

Klant: "Ik heb echt niks veranderd hoor!!!!"
Ik: "Ok, toch even controleren, volg die gele kabel nu eens, waar komt die uit?"
Klant: "Zucht.... Nou eh.... Oh.... Die hangt los...."
ik "Doe die eens terug in het modem....."
Klant: "Het werkt weer!"

Daarom volgen de helpdeskmedewerkers het 'protocol' omdat klanten altijd zeggen dat ze niks hebben veranderd, ook al hebben ze dat wel gedaan (bewust of onbewust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Gister ochtend tot in de middag lag mijn telfort internet en bellen eruit. 'S middags deed het opeens weer en sinds vanochtend ligt mijn telfort bellen er uit. Als ik in mijn modem kijk staat er bij VoIP not register. En registreren helpt ook niet.
Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Heerjansdam, ten zuiden van Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
ck2000nl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:06:
Heb sinds 28 juni last van storingen op mijn lijn, internet ligt er om de haverklap uit en de uptime is zo kort dat de telefoniedienst niet eens geregistreerd kan worden... Afgelopen maandag al gebeld naar Telfort met m'n mobiel (duur!) en het gaat 5 tot 10 dagen duren. Wel merk ik nu dat ze mijn snelheid hebben terug geschroefd naar 6800 kbps i.p.v. 8000 kbps. Dit is geen terechte oplossing. Het werkt nu wel weer....maar voor hoe lang?

Ja ik ook. Gebeld met de helpdesk, "hoe zit het met mijn melding"?
"Ja, die is opgelost, je bent van 10 mbit naar 4 mbit gegaan"

En dat noemen hun opgelost? Het meisje was wel behulpzaam, zij gaat noteren dat mijn lijn nog steeds niet in orde is. Kon ze ook zien door een meting te starten. Ik ben hier al sinds juni mee bezig, maar dat de lijn eruit viel loopt al sinds mei. Alleen wilde nooit bellen want het is **** duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 11:17
Is er echt niets dat we aan dat bellen probleem kunnen doen? Het is echt verschrikkelijk... Als het al werkt moet je 2 minuten wachten voor de beltoon eindelijk overgaat, en gebeld worden is al een even groot drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Misschien iets tegen de dure lijn:
www.vraagalex.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Zijn er ook mensen die een vergelijk hebben tussen een Speedtouch 780 (7xx) en de Zyxel 2602HW
Ben benieuwd naar evt ervaringen.

Telefonie laat opnieuw weer behoorlijk te wensen over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

Ik heb de laatste tijd veel problemen met het telfort bellen ( of niet bellen, hoe je het maar noemen wilt)
Sinds dit weekend heb ik een nieuw modem, een Fritzbox, die in zijn logfiles precies laat zien wat er gebeurd.

07.07.08 10:56:20 Error in Internet telephony during connection with xxxxxxxxxxx over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: Request Terminated (487)

07.07.08 10:55:25 Error in Internet telephony during connection with xxxxxxxxxxx over tel.telefoniedienst.nl. Reason for error: Proxy Authentication Required (407)

Het is de proxyserver van tel.telefoniedienst.nl die staat te sputteren.

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Quote van Telfort:

"07-07-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.

We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak."

Nou hopelijk komen ze snel met een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
Er staat inmiddels bij dat het opgelost is.. maar dat is het zeker niet

Dikke delay nog steeds / onbereikaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

EleanorNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:22:
Quote van Telfort:

"07-07-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.

We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak."

Nou hopelijk komen ze snel met een oplossing!
Het zal weer niet waar zijn. :') Echt niet normaal hoe vaak het eruit ligt. :|

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Inderdaad, ik merk nog altijd geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
trolleystad schreef op maandag 07 juli 2008 @ 08:42:
[...]

Je wilt niet weten hoeveel mensen kinderen o.i.d. hebben die aan kabels zitten.

Klant: "Ik heb echt niks veranderd hoor!!!!"
Ik: "Ok, toch even controleren, volg die gele kabel nu eens, waar komt die uit?"
Klant: "Zucht.... Nou eh.... Oh.... Die hangt los...."
ik "Doe die eens terug in het modem....."
Klant: "Het werkt weer!"

Daarom volgen de helpdeskmedewerkers het 'protocol' omdat klanten altijd zeggen dat ze niks hebben veranderd, ook al hebben ze dat wel gedaan (bewust of onbewust).
Wat vaker bij dit soort afdelingen aan de orde is,is dat men niet of onvoldoende geinformeerd wordt,sterker nog men weet niet wat exact de problemen zijn en over oplossingen worden deze mensen niet eens geinformeerd.Het management zou daar eens wat verandering in aan moeten brengen ipv zich alleen te verschuilen achter protocollen en procedures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex
Eeeeennnnn de status opgelost is weer weg. Da's opzich een goed teken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 13:24

arnova

weet veel, maar niet alles

MensionXL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:46:
[...]

Het zal weer niet waar zijn. :') Echt niet normaal hoe vaak het eruit ligt. :|
Naar aanleiding van alle problemen met de telefonie heb ik ze deze mail gestuurd:
Nu heb zowel ik als mijn moeder voor de zoveelste keer problemen met jullie telefonie. Weer kunnen wij niemand bellen (we krijgen bij iedereen een in gesprek toon). Wanneer denken jullie nu eindelijk eens een keer dit probleem permanent op te lossen? Dit is al meer dan de 10e keer (ik ben de tel inmiddels kwijt) in korte tijd dat er problemen zijn met jullie vaste telefonie. Mijn inziens leveren jullie een totale wanprestatie cq. komen jullie jullie verplichting niet na om een goede goede telefoon lijn te leveren (contract-breuk). Inmiddels heb ik er geen vertrouwen meer in dat jullie dit probleem structureel kunnen oplossen. Op grond hiervan zou ik dan ook mijn contract voor vaste telefonie bij jullie willen laten ontbinden, en mijn telefoonnummer willen porteren naar een andere provider.
Graag verneem zo spoedig mogelijk wat van u en verwacht deze week nog een oplossing, anders ben ik helaas genoodzaakt andere stappen te ondernemen.
Dit is een mail die ik van ze kreeg naar aanleiding van mijn klacht:
Geachte heer/mevrouw van Amersfoort,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 02-07-2008 met ticketnummer 1413486. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Problemen rondom een Telefonie verbinding zijn helaas vaak erg complex. Per e-mail is het dan ook bijna niet mogelijk om u een gerichte oplossing te bieden. Over het algemeen is een telefonie probleem op te lossen door uw modem even 30 seconden uit te zetten, of door, als dat niet werkt, uw modem te resetten en opnieuw in te stellen. Uw modem reset u door achter op uw modem in het reset gaatje te prikken voor ongeveer 20 seconden. Hiervoor hebt u een paperclip of tandenstoker o.i.d. nodig. Hierna zal de modem ongeveer 1 a 2 minuten nodig hebben om weer volledig op te starten. Vergeet u niet na de reset uw telefonie opnieuw in te stellen zoals uitgelegd in uw handleiding Telefonie. Deze kunt u ook vinden middels onderstaande link:

http://downloads.telfort....ast%20bellen%2004-10-2007. pdf

Echter deze oplossingen kunnen een storing verhelpen maar niet verklaren waar deze door is ontstaan, noch voorkomen dat de storing in de toekomst terugkeert.

Wij verwijzen u dan ook graag naar onze online helpdesk via http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=8010

Hier staan een aantal stappen omschreven die u kunt volgen. Na het volgen van deze stappen zijn uw problemen hoogstwaarschijnlijk verholpen.

Indien u overige vragen hebt omtrent uw Telefonie verbinding kunt u onderstaande link volgen:

http://klantenservice.int...len/Technische-vragen.asp x

Komt u er ook langs deze weg niet uit dan kunt u telefonisch contact opnemen. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€ 0,30 p/m). De telefonische helpdesk is geopend van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 22.00 en op zaterdag en zondag van 10.00 tot 17.00

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
M.a.w. je mail wordt simpelweg NIET gelezen en je krijgt een standaard antwoord. Alsof zij, net als ons, al niet lang en breed weten dat het probleem elke keer in hun netwerk cq. SIP servers zit en dat dus het resetten ed. van je modem daar echt niet voor gaat helpen. En de helpdesk bellen 0.30 voor dit probleem vind ik al helemaal belachelijk... :(

[ Voor 16% gewijzigd door arnova op 07-07-2008 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
XaeroNL schreef op zondag 06 juli 2008 @ 09:48:
[...]

Zijn er hier al Tweakers geweest die contact op hebben genomen met Kassa (of een ander programma die zulke klachten behandelen)? Want hoe meer mensen klagen bij zoiets, hoe sneller ze zoiets zullen bespreken.
Ja heb paar weken geleden zowel bericht naar Kassa als Radar gestuurd (niks op gehoord). Ook via contact formulier bericht verstuurt naar Telfort zelf. Kreeg standaard reply terug met reset doen e.d.
Had in verhaal precieze klachten genoemd en tevens links gegeven naar dit forum topic en ander door gebruikers opgezet telfort forum.

Ik heb de hoop met bellen al aardig opgegeven. Mijn ouders gaan na dit contract weg bij Telfort en naar Tele2 dat werkt bij mij thuis prima. Ook de telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 10:21

renedepe

wheeeeelp!!!

Kunnen we niet gewoon eens 2 weken lang screenprintjes van de telfonie storingen mededelingen op de telfort site sparen? En dan die in een keer met een klacht naar telfort sturen. Kunnen ze toch moeilijk terug sturen dat je je modem maar moet resetten.

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Een actiewebsite waar je jezelf kan aanmelden als gedupeerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Als iemand het initiatief neemt om er één op te richten sluit ik mij erbij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van SL naar telfort internet+bellen
De overgang is goed gegaan behalve dat ik niet meer kan bellen.
Weet iemand of je de gegevens kan blijven gebruiken welke je ooit van SL hebt gehad? Daarmee bedoel ik wachtwoord en gebruikersnaam bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
XaeroNL schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:07:
Een actiewebsite waar je jezelf kan aanmelden als gedupeerde?
Dit is een optie

http://www.consuwijzer.nl...Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
arnova schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:15:
[...]

Naar aanleiding van alle problemen met de telefonie heb ik ze deze mail gestuurd:

[...]

Dit is een mail die ik van ze kreeg naar aanleiding van mijn klacht:

[...]

M.a.w. je mail wordt simpelweg NIET gelezen en je krijgt een standaard antwoord. Alsof zij, net als ons, al niet lang en breed weten dat het probleem elke keer in hun netwerk cq. SIP servers zit en dat dus het resetten ed. van je modem daar echt niet voor gaat helpen. En de helpdesk bellen 0.30 voor dit probleem vind ik al helemaal belachelijk... :(
De helpsdeskmedewerker weet waarschijnlijk zelf nog niet eens waar het probleem zit,laat staan dat ze je een antwoord kunnen geven.En tja de afdeling Netwerkbeheer wordt deels logischerwijs afgeschermd van de consument anders worden ze gillende gek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:02:
Weet iemand of je de gegevens kan blijven gebruiken welke je ooit van SL hebt gehad? Daarmee bedoel ik wachtwoord en gebruikersnaam bellen.
De server adressen zijn veranderd volgens mij, je moet nieuwe gegevens gebruiken. Ik heb ergens gelezen dacht ik dat je als Speedlinq klant een brief met instellingen of een CD'tje ofzo gekregen hebt om dit te veranderen?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 07-07-2008 16:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
Net een bericht daar achter gelaten via de site.

"Mijn ouders zitten in Brabant 4731 en hebben sinds maart 2008 een Internet en Bel abonnement afgenomen a 29.95 per/maand via Telfort.

Het internet werkt naar behoren. De problemen zitten m in het (VOIP) Bellen. Dat is een en al ellende via Telfort.

Problemen die zich voordoen:
# Mensen die bellen krijgen soms meldingen zoals 'toets pincode in' # Mensen die bellen krijgen soms meldingen zoals 'dit nummer bestaat niet'
# Mensen die bellen krijgen in gesprek toon.
# Maar soms tijdens het bellen valt ook spontaan de lijn weg.

# Als de lijn werkt dan is er ook nog het probleem dat lijn zo'n 5 a 6 keer overgaat als mensen mijn ouders bellen terwijl zij m 1x over horen gaan.

Heb zelf een jaar InternetPlusBellen van KPN gehad toen dat voor mij voordelige oplossing was. Dat werkte eerste maanden ook dramatisch maar je zou verwachten van Telfort/Tiscali/KPN dat ze het inmiddels allemaal wel snappen en het er niet om de haverklap uitknalt en ze dus ook een stabiel telefoon netwerk hebben.

E-mailen en Bellen met ze brengt je nergens. Want het enige wat ze zeggen is de modem te resetten. Maar het probleem doet zich landelijk voor.

Zie ook klachten in deze forums:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10
http://telfort.gebruikers...?forum_id=6&thread_id=434

En als jullie hier http://klantenservice.internet.telfort.nl/Mededelingen.aspx eens vaker zouden kijken dan zien jullie ook dat het bijna wekelijks ze storingen melden (en volgens de forums zijn er ook vaak nog problemen buiten deze officiele storings meldingen om).

Hoop dat jullie Telfort kunnen overhalen serieus eens wat te gaat doen aan het DRAMA van Bellen via hun want dit is treurig.

Hopelijk kunnen jullie wat voor de gebruikers gaan betekenen want zo is deze dienst van 9,95 per maand zeker niet zijn geld waard.

Met vriendelijke groeten,
"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meerdere last van een rotte DNS server van Telfort?

via een openDNS kan ik gewoon normaal surfen, maar die van Telfort doet niks.. traceroute werkt niet niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Cabo schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:53:
[...]

Ja ik ook. Gebeld met de helpdesk, "hoe zit het met mijn melding"?
"Ja, die is opgelost, je bent van 10 mbit naar 4 mbit gegaan"

En dat noemen hun opgelost? Het meisje was wel behulpzaam, zij gaat noteren dat mijn lijn nog steeds niet in orde is. Kon ze ook zien door een meting te starten. Ik ben hier al sinds juni mee bezig, maar dat de lijn eruit viel loopt al sinds mei. Alleen wilde nooit bellen want het is **** duur.
Kom ik thuis, heb ik 11 mbit. Blijkt dat Telfort de snelheid heeft verhoogd en bijna klaar is met het onderzoek, krijg nog heel soms timeouts. Echt mooi dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:14:
Hebben meerdere last van een rotte DNS server van Telfort?

via een openDNS kan ik gewoon normaal surfen, maar die van Telfort doet niks.. traceroute werkt niet niks
geen problemen met de telfort servers hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 15:02:
Als je even een paar posts leest boven en onder je eigen post dan weet je waarom je niet kan telefoneren: dat komt door de bijna dagelijkse storingen van Telforttelefonie. Die storingen duren vaak urenlang. De Telfortsite meldt dan dat er een storing is en dat ze er hard aan werken om het op te lossen. Dat liegen ze want de storingen komen alleen maar steeds vaker voor en duren al maanden.

Er is geen enkel teken dat Telfort de problemen met telefonie kan oplossen: ik heb nog nooit een excuus email gehad van Telfort voor de problemen met telefonie. Ze hebben natuurlijk liever dat je voor 1,50 euro per vijf minuten de helpdesk belt die toch geen oplossing biedt.

Het is eigenlijk te gek voor woorden: je betaalt voor een betrouwbare vaste telefoon, die je niet krijgt en dan moet je zo'n duur nummer bellen van de helpdesk(die ook geen oplossing biedt).

Kortom Telfort wordt rijk van de ellende met telefonie die ze zelf veroorzaken. Je zou bijna denken dat ze expres de problemen veroorzaken, zodat idioten zoals jij en ik met de dure helpdesk gaan bellen.

Kan de Opta niet ingrijpen bij deze bende?

TELFORTTELEFONIE: NOOIT AAN BEGINNEN, NIET TE VERTROUWEN EN GEEN HOOP OP BETERSCHAP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hier ook problemen met de dns-servers. Voorheen nooit problemen dus ik neem aan dat het geval is. Sites laden niet of maar halverwege en stoppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 09:58
Is het zo, of ligt het aan mij dat ik bepaalde sites niet kan bezoeken die in zweden gehost zijn? Oftewel dat de route ernaartoe stuk is?

Een trace doet steken op v1317-r73.tul-cr1-r84.sto.se.p80.net -O-. (target = 212.63.219.167)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sl telefonie ging altijd goed, wel eens een uitvaller maar nooit langer dan een paar minuten. Volgens de website van telfort moet alles werken.
Instellingen aangepast naar sip.telefoniedienst.nl
Klopt het dat telefonie van telfort knudde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36
Scandic2008 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:03:
Zijn er ook mensen die een vergelijk hebben tussen een Speedtouch 780 (7xx) en de Zyxel 2602HW
Ben benieuwd naar evt ervaringen.

Telefonie laat opnieuw weer behoorlijk te wensen over :(
Bij mij werkt de Speedtouch 780 ietsje minder snel maar veel stabieler. De Zyxel blijft elke dag opnieuw intrainen en dat is vervelend.

Ik heb wel een vreemd probleem met het bellen met de Speedtouch 780. Als ik gebeld wordt door iemand met Telfort telefonie dan kunnen ze mij niet verstaan. Kan iemand mij aan de goede instellingen helpen? Verder werkt het perfect. Heel vreemd!!

Zo heb ik het nu staan. Wat doe ik niet goed?

Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 1800

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:05:
Klopt het dat telefonie van telfort knudde is?
Dat is nog netjes uitgedrukt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
objectief2 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:18:
Hier ook problemen met de dns-servers. Voorheen nooit problemen dus ik neem aan dat het geval is. Sites laden niet of maar halverwege en stoppen dan.
Heb precies hetzelfde sinds gister dacht ik, maar wist niet precies wat het was. Vandaag twee keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:18:
Half-ladende pagina's hebben weinig te maken met DNS problemen. Althans, als het bijvoorbeeld gewoon tekst aan het laden is en opeens midden in een stuk stopt. Want dat heeft absoluut niets met DNS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep meloen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:14:
[...]

Bij mij werkt de Speedtouch 780 ietsje minder snel maar veel stabieler. De Zyxel blijft elke dag opnieuw intrainen en dat is vervelend.

Ik heb wel een vreemd probleem met het bellen met de Speedtouch 780. Als ik gebeld wordt door iemand met Telfort telefonie dan kunnen ze mij niet verstaan. Kan iemand mij aan de goede instellingen helpen? Verder werkt het perfect. Heel vreemd!!

Zo heb ik het nu staan. Wat doe ik niet goed?

Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 1800
Zie net deze post en zie een andere instelling:
Registrar: tel.telefoniedienst.nl hier had ik staan sip.telefoniedienst.nl
instellingen veranderd en werken.
Nu maar hopen dat het het blijft doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de site staan geen storingen....

die gasten zijn ook lekker snel zit al sinds gister met problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:37:
[...]

Half-ladende pagina's hebben weinig te maken met DNS problemen. Althans, als het bijvoorbeeld gewoon tekst aan het laden is en opeens midden in een stuk stopt. Want dat heeft absoluut niets met DNS te maken.
De DNS van Telfort is wel vrij matig. Ik gebruik zelf al een tijdje naar volle tevredenheid de gratis DNS van opendns.org.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:42:
[...]

Zie net deze post en zie een andere instelling:
Registrar: tel.telefoniedienst.nl hier had ik staan sip.telefoniedienst.nl
instellingen veranderd en werken.
Nu maar hopen dat het het blijft doen!
Hoe heb jij het nu staan en kan iemand met Telfort telefonie jou verstaan als hij of zij belt? Ben benieuwd? Bij mij gaat dat niet goed. Met de zyxel geen probleem daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat raar dat er zoveel problemen zijn met Telefonie. Ik moet (heel naief wellicht) zeggen dat ik nu sinds een week online ben met Telfort incl. telefonie en ik heb 0 van de genoemde telefonieproblemen. Ik heb tot nu toe steeds kunnen bellen wanneer ik dat wilde. Ook ben ik al een flink aantal keer gebeld, en geen problemen.

Nu moet ik wel zeggen dat de telefoontjes die ik heb ontvangen en zelf heb gepleegd niet van een andere Telfort abonnee afkomstig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerminator
  • Laatst online: 23:42
Weet iemand of Telfort Internet in zee is of gaat met bedrijven als Phorm om internetgebruik van haar gebruikers te profilen?

Ik denk dat dit een kwalijke trend is!

Trust me - I'm a lawyer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Kerminator schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:35:
Weet iemand of Telfort Internet in zee is of gaat met bedrijven als Phorm om internetgebruik van haar gebruikers te profilen?

Ik denk dat dit een kwalijke trend is!
Waarom zouden ze? Waarom vermoed je het überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Hmm, lijn wordt morgen opgeleverd, nog geen modem gehad.
Heeft het nog nut om de helpdesk te bellen waar dat modem blijft, of krijg je dan na 5 minuten wachten een standaard zwetspraatje?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Laatst online: 11-09 13:24

arnova

weet veel, maar niet alles

Yapser schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:46:
[...]

Waarom zouden ze? Waarom vermoed je het überhaupt?
Sterker nog: ik denk dat dat niet eens is toegestaan in Nederland (en al helemaal niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-08 14:40
Mijn Telfort internet+bellen ervaringen:
  • 14-16 Mbit op 850m, goede snelheid dus
  • modem 1x per maand resetten, kan dan geen verbinding maken
  • bellen gaat 9/10 keer goed. Fouten zijn zelfde als eerder in topic genoemd; niet bereikbaar zijn, geen kiestoon, niet overgaan, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wat een vuile honden bij telfort.
Sjongefuckinjonge. 10 dagen terug zeiden ze dat ze mn order zouden doorzetten, aangezien hij voor de derde keer bleef hangen in de afkoelingsperiode. Bel ik net zegt die eikel dat hij sinds vandaag door die periode heen is :(
"Het kan nu nog 4 weken duren, klachten kunt u schriftelijk indienen."....
Schitterend: 2-3 maanden wachten op een aansluiting.

Aan iedereen die eraan denkt om Telfort internet te nemen heb ik maar 1 advies: DOE HET NIET :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een een probleem heeft, wil niet zeggen dat het altijd zo is.
Bij mijn bestelling, geen enkele fout namelijk. En zo zullen er nog vele zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

matthijst schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 13:29:
Wat een vuile honden bij telfort.
Sjongefuckinjonge. 10 dagen terug zeiden ze dat ze mn order zouden doorzetten, aangezien hij voor de derde keer bleef hangen in de afkoelingsperiode. Bel ik net zegt die eikel dat hij sinds vandaag door die periode heen is :(
"Het kan nu nog 4 weken duren, klachten kunt u schriftelijk indienen."....
Schitterend: 2-3 maanden wachten op een aansluiting.

Aan iedereen die eraan denkt om Telfort internet te nemen heb ik maar 1 advies: DOE HET NIET :(
Zelfde ervaring hier :') Ik was zo'n 3 weken aan het wachten op "Acceptatie van uw bestelling" dus ik vond het wel lang genoeg duren en ik bel ze waarna ze zeggen dat ze niks kunnen doen en ik opnieuw een order moet maken. :')

5 Minuten later staat er ineens de uiterste annuleringsdatum op de pagina :') (die kerel heeft hem dus ff geresumed ofzo)

Nu maar hopen dat het internet goed werkt, meer eis ik niet van ze. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn modem te laten registeren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uKYAlsllQiwn6G6AmAx6tSvV/full.png
Bij username en abbreviated number vul ik mijn telefoonnummer in. Bij password eerst het wachtwoord uit de brief geprobeerd, die daarna gewijzigd in mijn telfort. Beide werken echter niet.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/76a9RVKbydo2vIKlYnZKiVaR/full.png
Snap er echt niks van...iemand enig idee?
Info Jul 8 13:04:23 VOIP: Recv 403 Forbidden
Info Jul 8 13:04:23 VOIP: Send REGISTER
Info Jul 8 13:04:23 VOIP: Recv 401 Unauthorized
Info Jul 8 13:04:23 VOIP: Recv 100 Trying
Info Jul 8 13:04:23 VOIP: Send REGISTER
Enige wat ik me kan bedenken is dat mijn gegevens gewoon niet in de telfort VOIP server staan..
Geachte heer/mevrouw Dieben,

Hartelijk dank voor uw webformulier van 08-07-2008 met ticketnummer 1419071. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Het kan kloppen dat u deze meldingen krijgt. Mogelijk dat de instellingen van de SIP servers niet juist in het modem staan. Hierbij de gegevens die in het modem geplaatst moeten worden:

Gebruikersgegevens:
SIP number: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Username: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens
Password: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens

Algemene instellingen:
SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl
SIP service location: sip.telefoniedienst.nl
SIP signaling port: UDP 5060
SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl
SIP register signaling port: UDP 5060
SIP domain: tel.telefoniedienst.nl

URL type coding: SIP
Registration interval: 6000 seconds
Session expires: 1800 seconds
Reserved RTP port range: UDP 16384-32767
Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type
DTMF mode: PCM
Sending INVITE Anonymous: Not permitted
Echo Cancellation G.168: In use
Voice Activation Detection: Not in use
SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted
Early Media acknowledge: Not in Use

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
[Naam medewerker]
:| fucking hel zeg ! |:( |:(

edit200845757585:
SIP URI moet dus ook je telefoonnummer zijn..dan werkt het naar behoren (athans, hij is nu 'registered' :P).

[ Voor 55% gewijzigd door Glashelder op 08-07-2008 16:12 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:34
Ik heb ook geen problemen met Telfort internet gehad, begin februari aangevraagd op het 2e aderpaar binnen 2 á 3 weken was ik aangesloten. Verbinding is stabiel en snel, en heeft er nog niet uitgelegen.

Heb vorige week ook Telfort vast bellen besteld, nu lees ik dat er wel wat problemen zijn met dat bellen. Maar ik kom van Orange ( heet Online tegenwoordig :X ) en dat was ook huilen met de pet op, mede door die brakke livebox die om de haverklap uitvalt.
Dus ja veel slechter zal het in mijn geval niet worden. :)

Ze zijn daar bij telfort trouwens wel razendsnel met dat telefoonummer porteren, gisteren probeerde ik nog te bellen maar ging niet meer. Toen belde ik met m'n mobiel naar het huisnummer kreeg ik de telfort voicemail al :P, helaas heb ik nog niet de gegevens per post ontvangen en kan dus tijdelijke niet bellen.

Edit: Keb ff ingelogd op de telfort site en kon toen de toegangscode al veranderen, dat gedaan en het werkt perfect kan weer bellen en gebeld worden :). Hoef ik dus ook niet te wachten op de post ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Prolution op 08-07-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Prolution schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:07:

Heb vorige week ook Telfort vast bellen besteld, nu lees ik dat er wel wat problemen zijn met dat bellen. Maar ik kom van Orange ( heet Online tegenwoordig :X ) en dat was ook huilen met de pet op, mede door die brakke livebox die om de haverklap uitvalt.
Je gaat dus van kakkebed naar pissebed. Kan me niet voorstellen dat Orange meer problemen heeft dan Telfort met telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:35:
Wat raar dat er zoveel problemen zijn met Telefonie. Ik moet (heel naief wellicht) zeggen dat ik nu sinds een week online ben met Telfort incl. telefonie en ik heb 0 van de genoemde telefonieproblemen. Ik heb tot nu toe steeds kunnen bellen wanneer ik dat wilde. Ook ben ik al een flink aantal keer gebeld, en geen problemen.
Je bent al blij met één week zonder storingen met Telforttelefonie? Als je er niks van verwacht dan is iedere keer dat het lukt meegenomen.

Noteer de komende weken het aantal keren dat je niet kunt bellen en/of gebeld kunt worden. Dan zal je de andere kant van de medaille zien.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
joep meloen schreef op maandag 07 juli 2008 @ 22:57:
[...]

Hoe heb jij het nu staan en kan iemand met Telfort telefonie jou verstaan als hij of zij belt? Ben benieuwd? Bij mij gaat dat niet goed. Met de zyxel geen probleem daarmee.
Dus als je de Speedtouch hebt aangesloten heb je dit probleem ?! Merkwaardig,want ik heb 1 adres die voorheen op Tiscali zaten en nu overgezet zijn op Telfort en met een Zyxel modem en ze zijn niet te verstaan.(zyxel-Zyxel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
Scandic2008 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:47:
[...]

Dus als je de Speedtouch hebt aangesloten heb je dit probleem ?! Merkwaardig,want ik heb 1 adres die voorheen op Tiscali zaten en nu overgezet zijn op Telfort en met een Zyxel modem en ze zijn niet te verstaan.(zyxel-Zyxel)
Alleen met de Speedtouch heb ik dat probleem. Mijn zus heeft ook Telfort in dezelfde woonplaats(kpn-netwerk) al ik en als zij mij belt dan kan ze mij niet horen. Ik hoor haar wel. Heel merkwaardig!!

Voor de rest werkt de telefonie zoals het hoort. Ook als ik zelf naar mij zus bel. Zou er toch een instelling niet goed staan bij mij? Bij Zyxel-Zyxel bellen geen enkel probleem. Alleen blijft de Zyxel iritant vaak opnieuw intrainen. Dat is de reden dat ik liever de Speedtouch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaringen met Telfort:

ben sinds 20 mei overgestapt van Planet, zonder enige problemen (behalve bij Planet met de eidafrekening dan).

Wel af en toe wat ruis op de telefoon, verder niets aan de hand.

Zit hier ongeveer 500 m1 van de wijkcentrale, dus dat zit wel snor.

Ik heb echter wel de volgende vraag (ja, ik weet het, heb niets te klagen, wat zeur ik nou, ben je daar niet tevreden mee dan?):

sinds de oplevering heeft de modem ingetraind rond de 17750 kbps, echter na een tijdje ging hij zelfs naar de 19900. Dit is vooral fijn met eweka, was een complete dvd binnen in 35 minuutjes.

Echter heeft mijn mevrouw afgelopen week de modem verplaatst, nu is echter de snelheid weer terug op de eerste waarden.

Weet iemand dit te verklaren?? (en ja, ik ben zeer tevreden over de geboden diensten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Ik zit met een probleem , of ja misschien is het morgen weg, maar wil het toch ff vragen.

Een paar weken geleden heb ik Telfort Internet aangevraagd in me nieuwe appartement, op een dag
kwam ik daar en zag ik een monteur aan het werk, ik weet niet of hij van Telfort/KPN was of niet dus dat doet er even niet toe.

Afijn, ik krijg vorige week mijn modem binnen, daarna de gegevens, en gister een e-mail dat me internet is ge-activeerd.

Dus ik naar me Appartement toe, daar alles in gestoken.
Huh geen ADSL lampje.

Aan/uit/je kent het wel, niks doet het.

Die avond spreek ik de andere bewoner, waarop hun mij melde: Nee niemand heeft hier internet.
Dus ik vroeg: huh? We hebben allemaal aansluitingen van Telefoon in onze kamer, maar er komt niks doorheen?
Hoe heeft Telfort dat kunnen activeren dan?

Hun zeiden: Ja er zit hier een algemene meterkast waar wat kabels inzitten,etc. ( Ik heb die meterkast niet van binnen gezien, zie ik morgen pas)

Dus ik de verhuurder bellen ( Woonpunt, voor de mensen in Maastricht ) en met hun een afspraak gemaakt voor morgen.

Dus mijn vraag is, wat denken jullie dat er aan de hand is?
Ligt het aan Telfort, of moet er iets in die meterkast gemaakt worden?
Want Telfort heeft alles ge-activeerd/aangezet dus er moet ergens een signaal binnenkomen.

Wat kan er eventueel in die kast zitten?

Thnx!

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hallo iedereen, ik heb een vraagje met betrekking tot het overstappen naar Telfort 20mb internet.

Een aantal jaar geleden hebben we tiscali internet genomen, wat nu dus telfort is geworden. We hebben dan ook inlogcode enz. van telfort gekregen. Echter hebben we nog steeds de snelheid en de prijs van toen. Het is nu dus mogelijk om goedkoper en! sneller internet te krijgen.

Wij dus vervolgens op internet op de telfort site die bestellingslijst invullen... krijg je op een gegeven moment een lijst met modems 8)7
Nu hebben wij beneden in de meterkast een speedtouch 510 staan en boven een draadloze router van het merk en type: Linksys 54GX vers.2 --> ( http://www.hargopal.com/w...inksys-wrt54gx-router.JPG )
Die router hebben we boven staan zodat overal in huis goede verbinding hebben, maar dat even ter zijde... Ook schijnt er in de router zelf een modem aanwezig te zijn, maar die zijn we dus nooit gaan gebruiken :P En even voor de duidelijkheid, we hebben in huis (met laptop erbij) 5 computers aangesloten op het internet. Met ps3, xbox360 en de wii komen daar nog eens 3 bij :$

Weet iemand of we dit gewoon kunnen blijven gebruiken, of moeten we al dit in de prullenbak gooien en zo'n Zyxel-ding aanschaffen?
Ook zou ik graag willen weten of wij eerder dan normaal over die 20 mb beschikken dan overige mensen die nog geen abonnement hebben bij telfort :9~ Of is de wachttijd soms net zo lang??...

Alvast bedankt.

gr,

stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
joep meloen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:19:
[...]

Zou er toch een instelling niet goed staan bij mij?
Denk het niet want dit zijn van die uitzonderingsgevallen waar Telfort zelf ook geen verklaring voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
madstefan schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:07:
Hallo iedereen, ik heb een vraagje met betrekking tot het overstappen naar Telfort 20mb internet.

Een aantal jaar geleden hebben we tiscali internet genomen, wat nu dus telfort is geworden. We hebben dan ook inlogcode enz. van telfort gekregen. Echter hebben we nog steeds de snelheid en de prijs van toen. Het is nu dus mogelijk om goedkoper en! sneller internet te krijgen.

Wij dus vervolgens op internet op de telfort site die bestellingslijst invullen... krijg je op een gegeven moment een lijst met modems 8)7
Nu hebben wij beneden in de meterkast een speedtouch 510 staan en boven een draadloze router van het merk en type: Linksys 54GX vers.2 --> ( http://www.hargopal.com/w...inksys-wrt54gx-router.JPG )

Weet iemand of we dit gewoon kunnen blijven gebruiken, of moeten we al dit in de prullenbak gooien en zo'n Zyxel-ding aanschaffen?
Ook zou ik graag willen weten of wij eerder dan normaal over die 20 mb beschikken dan overige mensen die nog geen abonnement hebben bij telfort :9~ Of is de wachttijd soms net zo lang??...

Alvast bedankt.

gr,

stefan
Speedtouch en Linksys zouden afhankelijk van de specificatie (ken ze niet uit mijn hoofd) gewoon gebruikt kunnen worden.Verder is het gezien de hektiek mi gewoon afwachten als het gaat om een hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:24:

sinds de oplevering heeft de modem ingetraind rond de 17750 kbps, echter na een tijdje ging hij zelfs naar de 19900. Dit is vooral fijn met eweka, was een complete dvd binnen in 35 minuutjes.

Echter heeft mijn mevrouw afgelopen week de modem verplaatst, nu is echter de snelheid weer terug op de eerste waarden.

Weet iemand dit te verklaren?? (en ja, ik ben zeer tevreden over de geboden diensten).
Heeft mi niet echt iets te maken met het verplaatsen van het modem (tenzij langere snoer er tussen) maar puur met intrainen van modem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
we gaan zelf eens kijken wat mijn werkgever er van gaat bakken. Heb net aangevraagd en na 7 jaar mijn xs4all lijn opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik ga binnenkort over naar Telfort, en wil graag een schatting hebben van mijn toekomstige internetsnelheid.

Ik zit circa 450 meter van de centrale af, en heb dit volgens mijn Experiabox:

Noise margin: 18 dB (downstream) / 37 dB (upstream)
Line attenuation: 24 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Wat zou ik kunnen verwachten qua internetsnelheid? Zelf weet ik m'n god niet wat die dB's er mee te maken hebben.. Hoop dat iemand me wat meer hierover kan uitleggen. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
XaeroNL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:06:
Ik ga binnenkort over naar Telfort, en wil graag een schatting hebben van mijn toekomstige internetsnelheid.

Ik zit circa 450 meter van de centrale af, en heb dit volgens mijn Experiabox:

Noise margin: 18 dB (downstream) / 37 dB (upstream)
Line attenuation: 24 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Output power: 19 dBm (downstream) / 12 dBm (upstream)

Wat zou ik kunnen verwachten qua internetsnelheid? Zelf weet ik m'n god niet wat die dB's er mee te maken hebben.. Hoop dat iemand me wat meer hierover kan uitleggen. :$
Weet je ook op welke centrale je zit ? Verder is er wel aardig wat info aanwezig omtrent bijv

"Line attenuation - Lijnverzwakking: deze is recht evenredig met de afstand tot de centrale, hoe lager hoe beter. Foute installatie van splitters, probleem in de bekabeling enz zal de verzwakking verhogen. Mag maximaal 60 dB zijn. Als vuistregeltje geldt trouwens (wanneer er geen probleem met de bekabeling is!):
< 1 km van centrale : 10 dB
1 - 2 km : 20 dB
2 - 3 km: 30 dB
3 - 4 km: 40 dB
4 - 5 km: 50 dB
5 - 6 km: 60 dB".

Output Power
How much power modem (upstream) or DSLAM (downstream) is using. Maximum recommended is about 15dB. The lower the power the better for this measurement.
"Output Power : 15 dBm - Indicates how hard the modem is working to maintain the link. High numbers (around 19 or above) can indicate possible problems".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Nou, allereerst gebruik ik geen splitter, dit is aangeraden door HetNet, want de telefoon viel altijd uit na 1 minuut. Dus de splitter hangt er los bij, voor de rest zijn de kabels allemaal zo kort mogenlijk (bijna direct). Het enige wat het kan zijn dat de lijn zo veel uitoefent is dat de splitter aangesloten moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
XaeroNL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:27:
Nou, allereerst gebruik ik geen splitter, dit is aangeraden door HetNet, want de telefoon viel altijd uit na 1 minuut. Dus de splitter hangt er los bij, voor de rest zijn de kabels allemaal zo kort mogenlijk (bijna direct). Het enige wat het kan zijn dat de lijn zo veel uitoefent is dat de splitter aangesloten moet zijn..
Ik ga er vanuit dat je bij HetNet internet en digitaal bellen hebt gehad (IPB).Bij KPN was/is het zo dat na een x-aantal dagen je de splitter kan/moet verwijderen omdat dan het interne proces lees omzetten van analoog bellen naar digitaal afgeroend is en de splitter geen TW meer heeft.

Heb je al een test gedaan op de site van Telfort als het gaat om de snelheid en kijk anders even op
http://www.adslcentrale.nl/ wat er aangegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Compuserve heeft nu Internet van 20 MB en telefonie(gratis naar vaste nummers) voor 24,95 euro/maand. Dat is dus 5 euro goedkoper dan Telfort.

http://www.compuserve.nl/adsl/

Iemand ervaring mee?

Telfort Compuserve goedkoper, dus leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:38

ben sinds 20 mei overgestapt van Planet, zonder enige problemen (behalve bij Planet met de eidafrekening dan).

Ik heb echter wel de volgende vraag (ja, ik weet het, heb niets te klagen, wat zeur ik nou, ben je daar niet tevreden mee dan?):

1. Tegen je mevrouw zeggen dat ze eraf blijft :)
2. Indien je er een langer snoer tussen hebt gezet, dit weer zo kort mogelijk maken
3. Wellicht ingetraind op een drukker moment waardoor de waardes wat lager uitvallen. Intrainen op een rustiger moment ('s ochtends vroeg of nog beter 's nachts).

Ik zit op 860 meter van de centrale en train in op 20097.
Ik moet het toch nog even kwijt: DIK tevreden met Telfort. Vanaf januari tot nu zijn alle storingen aan mij voorbij gegaan. Nergens last van. Alles stabiel, incl. telefonie. Modem traint altijd in op 19500+.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 08-07-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaiwa887
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 21:45
@Masimo, gebruik jij het standaard meegeleverde modem?
Ben op zoek naar meer info over Telfort om KPN IPB te gaan vervangen maar telefonie baart me zorgen dus bij positieve berichten ben ik benieuwd of er afwijkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Laatst online: 08-09 09:10

Wok

Dakloos...

Masimo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:03:
Ik moet het toch nog even kwijt: DIK tevreden met Telfort. Vanaf januari tot nu zijn alle storingen aan mij voorbij gegaan. Nergens last van. Alles stabiel, incl. telefonie. Modem traint altijd in op 19500+.
Yup.. ook hier tot op heden een tevreden gebruiker :) Ben weliswaar nog maar drie weken online met Telfort, maar tot op heden geen klachten. :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Toad schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:01:
Compuserve heeft nu Internet van 20 MB en telefonie(gratis naar vaste nummers) voor 24,95 euro/maand. Dat is dus 5 euro goedkoper dan Telfort.

http://www.compuserve.nl/adsl/

Iemand ervaring mee?

Telfort Compuserve goedkoper, dus leuker.
Probeer eens de postcodecheck en geef aan dat je geen KPN abo hebt, dan krijg je: U heeft aangegeven niet te beschikken over een KPN-telefoonaansluiting, helaas kunnen wij uw aanvraag daarom niet in behandeling nemen.

Waarom staat er dan bij de abonnementspecs: Geen extra kosten als u geen vaste KPN-telefoonlijn hebt.

8)7

En zo te zien leveren ze dit abonnement niet op adressen waar geen tiscali/telfort-netwerk is. Als er alleen KPN beschikbaar is, kan je het niet krijgen. Bij telfort wel.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 09-07-2008 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manatwork
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-08 21:05
Weet iemand of Telfort internetbellen ook een 'toets 5 bij in gesprek' dienst of iets dergelijks heeft?

* als het al ergens in deze thread staat: sorry, ik kon het niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
woekele schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 06:09:
[...]

Probeer eens de postcodecheck en geef aan dat je geen KPN abo hebt, dan krijg je: U heeft aangegeven niet te beschikken over een KPN-telefoonaansluiting, helaas kunnen wij uw aanvraag daarom niet in behandeling nemen.

Waarom staat er dan bij de abonnementspecs: Geen extra kosten als u geen vaste KPN-telefoonlijn hebt.

8)7

En zo te zien leveren ze dit abonnement niet op adressen waar geen tiscali/telfort-netwerk is. Als er alleen KPN beschikbaar is, kan je het niet krijgen. Bij telfort wel.
Als ik bij mijn postcode kijk en ik vul in "Geen telefoonlijn"(ik heb Telfort, die heeft de telefoonlijn overgenomen toch?) Dan krijg ik een scherm met onderstaande melding. Lijkt me dat het geen probleem is:

Let op
Indien u geen KPN-telefoonaansluiting heeft, is er geen sprake van line-sharing (Telefonie van KPN en ADSL van CompuServe) en zult u een dedicated line (speciaal voor ADSL) krijgen.

CompuServe brengt u hiervoor geen extra kosten in rekening (zowel eenmalig als maandelijks). Indien er op dit moment echter geen koperlijn aanwezig is op uw adres, dan zal CompuServe u hierover informeren. In dat geval zult u zelf bij KPN een koperlijn moeten aanvragen. CompuServe kan KPN geen opdracht geven graafwerkzaamheden uit te voeren. Verder dient u er rekening mee te houden dat de verbinding wordt opgeleverd tot aan het IS/RA-punt van het perceel waar u woont. Wij raden u daarom aan om, bij twijfel, de mogelijkheden in uw woning eerst te controleren
Dit begrijp ik niet: volgens jou levert Telfort een abonnement op adressen waar geen Tiscali/Telfort netwerk is. 8)7

Wie kan duidelijkheid verschaffen: als je nu Telfort interneten & bellen hebt, kan je dan overstappen op Compuserve internetten & bellen?

Compuserve zal niet leverbaar zijn in een gat als Boerenkoolstronkeradeel denk ik, maar dat zal altijd wel een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Vergeef me als deze vraag al eens gesteld is, maar het is lastig zoeken in 10 mega-topics: :z

Ik heb Telfort internet en vast bellen aangevraagd, modem thuis gekregen, brief thuis gekregen met inloggegevens. Zelfs het opzeggen van Planet IPB lijkt vlotjes te zijn verlopen. Alles koek en ei dus tot zover. Als het goed is wordt 05-08 de boel werkend. Nou vroeg ik me af: kan ik vóór die datum al met mijn inloggegevens de webmail ofzo van Telfort gebruiken? Nu lukt het nog niet iig. Straks komt mijn planet adres natuurlijk van de één op de andere dag te vervallen. Zijn er mogelijkheden voor een (email)overlap? Hoe doen jullie dit, of gebruikt iedereen hier gmail/live/yahoo/etc adressen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Straks komt mijn planet adres natuurlijk van de één op de andere dag te vervallen
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ik gebruik nog steeds een mail adres van planet, terwijl ik daar al bijna een half jaar weg ben.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
joep meloen schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:19:
[...]

Alleen met de Speedtouch heb ik dat probleem. Mijn zus heeft ook Telfort in dezelfde woonplaats(kpn-netwerk) al ik en als zij mij belt dan kan ze mij niet horen. Ik hoor haar wel. Heel merkwaardig!!

Voor de rest werkt de telefonie zoals het hoort. Ook als ik zelf naar mij zus bel. Zou er toch een instelling niet goed staan bij mij? Bij Zyxel-Zyxel bellen geen enkel probleem. Alleen blijft de Zyxel iritant vaak opnieuw intrainen. Dat is de reden dat ik liever de Speedtouch gebruik.
Scandic2008 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:47:
[...]

Als er iets niet juist staat in je Speedtouch (of elk ander modem wat niet geleverd is door Telfort zelf) kan je een onderling gesprek hebben met problemen.

Als in de Speedtouch bijvoorbeeld onder voice sip config de Symmetric codec niet op Enabled staat kan dit gebeuren dat je helemaal geen spraak hebt een kant op. Of wanneer je onder voice qos ze niet beide op tos5 (dscp1) hebt staan kan het zijn dat je spraak niet helder overkomt.

Draadbreukje of ergens geen lekker contact. Als je het verschuift maakt hij blijkbaar een minder goed contact...

[ Voor 26% gewijzigd door bjck op 09-07-2008 09:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat voor factuur krijg je van telfort? (post, inloggen op de site, mail)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:19

13art

Moderator Mobile
Rob schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 09:00:
Wat voor factuur krijg je van telfort? (post, inloggen op de site, mail)
In mijn brief van gisteren stond dat de factuur naar mijn mail adres zou gaan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Jep, elke maand een factuur per mail.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

JorgV schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:37:
Straks komt mijn planet adres natuurlijk van de één op de andere dag te vervallen.
EWK schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 08:41:
[...]

Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Ik gebruik nog steeds een mail adres van planet, terwijl ik daar al bijna een half jaar weg ben.
Mij is (schriftelijk) beloofd dat de mailadressen pas na 3 maanden geblokkeerd zouden worden, maar ik was nog niet koud weg, of m'n adressen werkten niet meer (via webmail kreeg ik ook de melding dat ze geblokkeerd zijn). Houdt er dus maar beter rekening mee dat je je mailadres kwijt bent, zodra je abonnement ten einde is gelopen.

[ Voor 14% gewijzigd door KillerBee op 09-07-2008 10:20 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 08:46

The Legend

*Plop*

KillerBee schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:18:
[...]

[...]

Mij is (schriftelijk) beloofd dat de mailadressen pas na 3 maanden geblokkeerd zouden worden, maar ik was nog niet koud weg, of m'n adressen werkten niet meer (via webmail kreeg ik ook de melding dat ze geblokkeerd zijn). Houdt er dus maar beter rekening mee dat je je mailadres kwijt bent, zodra je abonnement ten einde is gelopen.
offtopic:
In de brief staat dat de mailadressen 3 maanden gereserveerd of bewaard blijven (voor een eventuele heractivatie mocht je terug komen bij Planet). Niet dat ze je nog 3 maanden kunt gebruiken. Ooit gehoord van een abonnement dat je opzegt maar waar de functionaliteit nog wel behouden blijft, lijkt me vreemd je betaald er immers niet meer voor.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
Beste mede tweakers,

Heb nu net telfort aangevraagd,mijn huidige i-net abbo is van wannadoo-lite (orange en nu online)
kon onder het contract uitkomen ivm prijs verhoging.Ik heb de einddatum op 15augustus laten zetten,heb deze datum ook bij telfort genoteerd als overname datum.

Ik heb ook nog kpn (belbudget) en hier wil ik ook vanaf.

Moet ik toch nog die beeindigings brief naar orange sturen (voor overname telco-telco?)
en moet ik deze brief ook naar KPN sturen,ik heb telfort aangevraagd en ingevuld dat ik geen vaste
telefonie heb (word kpn nu automatisch door hun opgezegd?,had dat ergens gelezen hier)

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

The Legend schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:18:
[...]

offtopic:
In de brief staat dat de mailadressen 3 maanden gereserveerd of bewaard blijven (voor een eventuele heractivatie mocht je terug komen bij Planet). Niet dat ze je nog 3 maanden kunt gebruiken. Ooit gehoord van een abonnement dat je opzegt maar waar de functionaliteit nog wel behouden blijft, lijkt me vreemd je betaald er immers niet meer voor.
Jazeker, ik ken zat mensen die nog mailadressen kunnen gebruiken van hun vorige ISP, uiteraard zal een ISP hier zelf voor kiezen of zij die service (blijven) bieden of niet. Wat het eerste betreft heb je (nog even teruggelezen) helemaal gelijk, ik heb de brief verkeerd geïnterpreteerd, my bad...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
wij hebben nu ook een poosje telfort, en mijn ervaring is dat de download snelheid best prima is. Haal ongeveer 15mbit, zit op 1400m van de centrale af dus ben tevreden. Sneller zou natuurlijk mooier zijn.

Wat mij wel tegenvalt is de hoeveelheid connecties per minuut. Soms haal ik niet meer dan 50 p/m en een enkele keer kreeg ik zelfs 0 te zien. Ook ben ik nooit hoger gekomen dan 500. Terwijl ik bij heel veel mensen als ik het daar test meer dan 1000 conn/min haal.

Komt ook heel erg vaak voor, dat ik een pagina niet geladen krijg. Het is dan voor een aantal minuten gewoon bijna onmogelijk om iets geladen te krijgen. In firefox blijft dan het laad circeltje maar draaien.
Het gekke is dat de download snelheid met torrents is altijd goed is, soms kan ik wel met 400 kb/s downloaden maar een internetpagina laden, ho maar. Lijkt dus of het aan het http verkeer ligt.
Meer mensen hier problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
4.9 De Klant is gehouden om geleverde Dienst(en) binnen 10 werkdagen na levering op gebreken te controleren en eventueel geconstateerde gebreken per post schriftelijk te melden aan Telfort. Gebreken die bij levering niet kunnen worden geconstateerd of niet aanwezig zijn, dienen steeds binnen bekwame tijd nadat deze redelijkerwijs kunnen worden geconstateerd aan Telfort te worden gemeld. Gebreken moeten binnen de periode van 14 dagen na constatering gemeld worden, op straffe van verval van het recht van beroep op een tekortkoming.

4.10 Als Telfort enige verplichting uit de Overeenkomst of uit enige toepasselijk verklaarde voorwaarde niet nakomt, is de Klant bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Dit echter pas nadat de Klant Telfort in gebreke heeft gesteld bij het bij de Klant aangegeven contactadres en Telfort er niet in is geslaagd de tekortkoming binnen de aangezegde redelijke termijn te herstellen. Een en ander tenzij de tekortkoming van Telfort gezien haar geringe betekenis de ontbinding niet rechtvaardigt.
Dus mensen met een nieuw abbonoment, direct gebreken doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit dit aangetekend? Nee toch zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 13:19:
Dit dit aangetekend? Nee toch zeker.
Zou ik zeker doen want dan moet men voor ontvangst tekenen en weet je bijna zeker dat het ook overgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Laatst online: 07-07 08:03
edonkey-boy schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:30:
Beste mede tweakers,

Heb nu net telfort aangevraagd,mijn huidige i-net abbo is van wannadoo-lite (orange en nu online)
kon onder het contract uitkomen ivm prijs verhoging.Ik heb de einddatum op 15augustus laten zetten,heb deze datum ook bij telfort genoteerd als overname datum.

Ik heb ook nog kpn (belbudget) en hier wil ik ook vanaf.

Moet ik toch nog die beeindigings brief naar orange sturen (voor overname telco-telco?)
en moet ik deze brief ook naar KPN sturen,ik heb telfort aangevraagd en ingevuld dat ik geen vaste
telefonie heb
(word kpn nu automatisch door hun opgezegd?,had dat ergens gelezen hier)

alvast bedankt voor de hulp
Dit gaat waarschijnlijk fout. Je hebt een kpn abo en geeft bij telfort aan dat je geen telefonie abo hebt. Dan zal telfort bij orange een dedicated line (Lijn met alleen internet signaal) proberen over te nemen. Aangezien je een shared line hebt (Lijn met kpn analoge telefonie) krijgt telfort een afwijzing op deze lijn overname aanvraag. Die afwijzing zul je waarschijnlijk binnenkort van telfort per email en brief ontvangen.

Wat je had moeten doen is een overname aanvragen waarbij je aangeeft dat er een een gewone kpn lijn aanwezig is. Als je geen telefonie aanvraagt bij telfort zal telfort je kpn lijn niet opzeggen. Dat kun je dan na de oplevering van je telfort verbinding zelf doen bij kpn. Je verbinding zal dan omgezet worden van een shared line naar een deicated line.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisborst schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:40:
wij hebben nu ook een poosje telfort, en mijn ervaring is dat de download snelheid best prima is. Haal ongeveer 15mbit, zit op 1400m van de centrale af dus ben tevreden. Sneller zou natuurlijk mooier zijn.

Wat mij wel tegenvalt is de hoeveelheid connecties per minuut. Soms haal ik niet meer dan 50 p/m en een enkele keer kreeg ik zelfs 0 te zien. Ook ben ik nooit hoger gekomen dan 500. Terwijl ik bij heel veel mensen als ik het daar test meer dan 1000 conn/min haal.

Komt ook heel erg vaak voor, dat ik een pagina niet geladen krijg. Het is dan voor een aantal minuten gewoon bijna onmogelijk om iets geladen te krijgen. In firefox blijft dan het laad circeltje maar draaien.
Het gekke is dat de download snelheid met torrents is altijd goed is, soms kan ik wel met 400 kb/s downloaden maar een internetpagina laden, ho maar. Lijkt dus of het aan het http verkeer ligt.
Meer mensen hier problemen mee?
Ja heb ik ook, vooral de laatste tijd, vaak last van. Terwijl ik overal naar kan verbinden (irc, msn, ssh, ftp etc) is soms het http heel slecht. En het ligt dan niet aan het DNS, ik gebruik nu OpenDNS en het is geen verschil. Nog een extra punt, als ik terwijl het http slecht is direct het IP van een http server in me browser donder werkt het dan net zo brak als ik een domein in zou vullen.

Ik heb een 20mbit abbo bij telford, over het algemeen ben ik er zeker over te spreken. Enkel dus dit http probleempje (is niet leuk als je web developer bent) en ik haal mischien 10mbit van de 20... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

[b][message=30388073,noline]Toad schreef op woensdag 09 juli 2008 @
[...]

Dit begrijp ik niet: volgens jou levert Telfort een abonnement op adressen waar geen Tiscali/Telfort netwerk is. 8)7
Dat klopt. Telfort levert dan via het normale KPN netwerk. Je kan dan wel op een centrale komen die maar 8 of 12 Mbits doet, maar toch. Mijn ouders wonen in een klein dorp in provincie Groningen, daar is alleen maar KPN adsl netwerk, vandaar.

Als ik hun postcode invul op compuserve en kies voor geen KPN lijn zegt hij dat ik niks kan bestellen. Als ik invul dat ze analoge telefonie hebben, kunnen ze alleen de direct-adsl abonnementen kiezen.

Op mijn eigen postcode krijg ik hetzelfde als jou.

Overigens staat er wel iets in de voorwaarden over het modem. Je krijgt geen nieuw modem als je op tiscali netwerk zit en al hetzelfde modem hebt ofzo. Beetje vreemd... Wat is eigenlijk de contractsduur en opzegtermijn? Kan in de voorwaarden alleen iets vinden over inbelabonnementen?

Edit: gevonden: Op het moment dat uw ADSL-verbinding beschikbaar is, gaat uw contract in. Dit contract duurt een jaar en zonder schriftelijke opzegging (met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen) wordt dit contact na een jaar automatisch verlengd met een nieuwe periode van een jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door woekele op 09-07-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
KillerBee schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:18:
[...]

[...]

Bedankt voor de reacties. Ik had deze vraag ook al aan de Planet helpdesk voorgelegd, maar die zeiden inderdaad ook dat de mailadressen direct zouden vervallen. Al klonk ze behoorlijkheid twijfelend, dus vandaar de vraag naar jullie ervaringen.

Iemand nog een reactie op het eerste deel van mijn vraag: is het mogelijk al eerder van het telfort-mailadres gebruik te maken? Of kan dat pas nadat je modem werkt en internet geactiveerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
Ohja, nog iets voor de startpost misschien: Ik had dus IPB van Planet, en dat moet je telefonisch opzeggen. Niks geen aangetekende brieven, en vanzelf gaat het ook niet. Het was telefonisch binnen 5 minuten gepiept, ik kreeg al gedurende het telefoongesprek de bevestigingsemail en binnen een dag of 2/3 een brief met dezelfde info op de deurmat. Ik was een beetje bang na al die spookverhalen over Planet, maar dat bleek dus ongegrond.

Hoewel de overzetting naar Telfort nog niet helemaal een feit is natuurlijk... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorgV schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 15:39:
[...]

Bedankt voor de reacties. Ik had deze vraag ook al aan de Planet helpdesk voorgelegd, maar die zeiden inderdaad ook dat de mailadressen direct zouden vervallen. Al klonk ze behoorlijkheid twijfelend, dus vandaar de vraag naar jullie ervaringen.

Iemand nog een reactie op het eerste deel van mijn vraag: is het mogelijk al eerder van het telfort-mailadres gebruik te maken? Of kan dat pas nadat je modem werkt en internet geactiveerd is?
Als je de inloggegevens hebt zou je het kunnen testen op de Webmail. Als het daar werkt kan je het gewoon in je mailprogramma gooien. Let wel op de juiste servers als je nog bij Planet je verbinding hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Manatwork schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 07:48:
Weet iemand of Telfort internetbellen ook een 'toets 5 bij in gesprek' dienst of iets dergelijks heeft?

* als het al ergens in deze thread staat: sorry, ik kon het niet vinden..
Denk dat dit nog geen optie is.Wellicht later.Neem aan dat men nu eerst iets anders aan het hoofd heeft.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.