Telfort Internet ervaringen topic - Deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.005 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Toad schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:01:
Compuserve heeft nu Internet van 20 MB en telefonie(gratis naar vaste nummers) voor 24,95 euro/maand. Dat is dus 5 euro goedkoper dan Telfort.

http://www.compuserve.nl/adsl/

Iemand ervaring mee?

Telfort Compuserve goedkoper, dus leuker.
Hebben van tijd tot tijd exact dezelfde problemen net als Telfort,alleen minder frequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

compuserve? zou aol, de meest uitgekotste provider ter wereld, wel fatsoenlijke verbindingen kunnen leveren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:29:
compuserve? zou aol, de meest uitgekotste provider ter wereld, wel fatsoenlijke verbindingen kunnen leveren dan.
Zo erg als telefonie van Telfort kan ik me niet voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Compuserve = Tiscali/Telfort

Zelfde netwerk
Zelfde telefonie dienst

[ Voor 6% gewijzigd door vr6-only op 09-07-2008 17:36 ]

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen wat KPN verstaat onder een Telco sloop?
Op de een of andere manier kan mijn lijn niet worden vrijgegeven.

Het ben een brief van Telfort gehad dat de order niet in behandeling kan worden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
vr6-only schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 17:36:
Compuserve = Tiscali/Telfort

Zelfde netwerk
Zelfde telefonie dienst
Wel 5 euro per maand goedkoper. Als telefonie dezelfde hoeveelheid storingen geeft als Telfort dan is het ook geen alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Voor wat het waard is. >:)

1-7 telfort lijn opgeleverd, geen verbinding/slechte verbinding, of verbinding kwijt, gebeld en er zou naar gekeken worden.
Vanmiddag om half drie nog maar eens gebeld, het zou goed moeten zijn, niet dus!

Antwoord helpdesk "ïk neem contact op met degene die dit behandeld" ff later weer een disconnect, kijk ik in het modem is de snelheid nog maar 2 Mbit, dus weer gebeld,

"ja meneer snelheid is geknepen naar 2 Mbit kijken of de lijn nu wel stabiel is" :'( :'(

En hoe lang duurt dat dan "altijd meneer, als de lijn stabiel is blijft dat zo"
Dus de snelheid gaat dan niet meer omhoog ? "nee meneer"

Heb bijna 2 jaar probleemloos internetplusbellen gehad op 3 Mbit over dezelfde lijn.

Half vijf aangetekende brief naar Telfort met vraag om ontbinding. :(

Lijn knijpen tot maar 2 Mbit is wel erg kort door de bocht, vriend van me 500 meter verderop heeft bijna 6 Mbit. ook hier 5,5 Mbit als er eenmaal verbinding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2023
sander_t schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 14:47:
[...]

Dit gaat waarschijnlijk fout. Je hebt een kpn abo en geeft bij telfort aan dat je geen telefonie abo hebt. Dan zal telfort bij orange een dedicated line (Lijn met alleen internet signaal) proberen over te nemen. Aangezien je een shared line hebt (Lijn met kpn analoge telefonie) krijgt telfort een afwijzing op deze lijn overname aanvraag. Die afwijzing zul je waarschijnlijk binnenkort van telfort per email en brief ontvangen.

Wat je had moeten doen is een overname aanvragen waarbij je aangeeft dat er een een gewone kpn lijn aanwezig is. Als je geen telefonie aanvraagt bij telfort zal telfort je kpn lijn niet opzeggen. Dat kun je dan na de oplevering van je telfort verbinding zelf doen bij kpn. Je verbinding zal dan omgezet worden van een shared line naar een deicated line.
Op mijn kpn factuur staat ook internet-lite,ik betaal 20p/m aan kpn en 15euro aan orange.Dus ik dacht dat ik kpn die telco-telco brief moest sturen.En ook dacht ik dat als ik dan telfort heb en ik zeg telefonisch KPN belbudget op dat kpn dan de stekker eruit zou trekken (afkoppeld van netwerk)
en ik dan weer zonder i-net zit en dan weer aansluitkosten moest betalen.

Maar wat nu?

Met telfort contact op nemen? en goed doorgeven of wachten op de afwijzing van hun.

Alvast bedankt!

wel top al die goede info en experts hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Zojuist kan ik niet meer bellen via Voipbuster. In het modem registreert de SIP netjes, maar bellen lukt niet. Mijn oom met budgetphone ondervind exact dezelfde problemen. Modem maar ff herstart en gereset. Geen effect.

Twee verschillende voip-aanbieders werken niet meer via een telfort verbinding. Via een Concept ICT verbinding werkt voipbuster en budgetphone wel. Ik kan me niet voorstellen dat Telfort ineens andere SIP aanbieders gaat blokkeren. Iemand een idee?

Edit: En ineens werkt alles weer. Ook bij mijn oom.

[ Voor 5% gewijzigd door Dolan op 09-07-2008 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:51:
Zojuist kan ik niet meer bellen via Voipbuster.
VoipCheap doet het hier prima, evenals Budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 09:34
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:36:
[...]
VoipCheap doet het hier prima, evenals Budgetphone.
Ik heb net al ge-edit. Was iets tijdelijks blijkbaar. Hier werkt ook alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chrisborst schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:40:
Wat mij wel tegenvalt is de hoeveelheid connecties per minuut. Soms haal ik niet meer dan 50 p/m en een enkele keer kreeg ik zelfs 0 te zien. Ook ben ik nooit hoger gekomen dan 500. Terwijl ik bij heel veel mensen als ik het daar test meer dan 1000 conn/min haal.

Komt ook heel erg vaak voor, dat ik een pagina niet geladen krijg. Het is dan voor een aantal minuten gewoon bijna onmogelijk om iets geladen te krijgen. In firefox blijft dan het laad circeltje maar draaien.
Het gekke is dat de download snelheid met torrents is altijd goed is, soms kan ik wel met 400 kb/s downloaden maar een internetpagina laden, ho maar. Lijkt dus of het aan het http verkeer ligt.
Meer mensen hier problemen mee?
Ik haal hier via het Tiscali-netwerk op speedtest.nl ongeveer 800 connecties/min. Dat laatste van pagina's die half laden heb ik de laatste paar dagen ook meegemaakt, dacht eerst dat het door m'n upgrade naar Firefox 3 kwam maar gelukkig ben ik niet de enige. Als ik de pagina refresh doet ie het meestal wel, maar het blijft irritant. Hoop op een snelle oplossing, Telfort mailen heeft waarschijnlijk toch geen zin met die standaardmailtjes die je hoogstwaarschijnlijk terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Deze week ontving ik de factuur met o.a. de belkosten voor de afgelopen maand en het viel me op dat de belkosten wat hoger lagen dan normaal (Niet bepaald dodelijk, maar wel vreemd). Dus toch maar online in het gesprekkostenoverzicht gekeken. En daar zag ik dat ik op 3 juni s avond precies, op de seconde af, 2 uur naar mijn eigen mobiel had gebeld. No way dat ik dat gedaan heb dus.... Bovendien zou er volgens het overzicht binnen die zogenaamde 2 uur ook nog eens naar wat andere nummers gebeld zijn.
Toen herinnerde ik me dat we vorige maand één avond flink problemen ondervonden met bellen en heb ik nog getest door o.a. mijn eigen mobiel te bellen. Wist niet meer welke dag dat was maar wel dat ik toen op dit forum heb gekeken of er meer mensen waren met telfort belproblemen. En dat was inderdaad het geval: zie posting des avond op 3 juni uit deeltje 9.

Enfin, er is bij mij dus overduidelijk iets fout gegaan met registreren van gesprekken die avond. (Uiteraard heb ik de klantenservice gemaild).
Een heads-up dus voor éénieder om de factuur goed te bestuderen na een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyrdt
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

wyrdt

Een oude amateur

10 minuten geleden overgezet van Speedlinq /bbnet naar Telfort.
Telfort? naar Tiscali xxx.xxx.xxx.xxx.ip.tiscali.nl

Aangezien ik geen standaard modem gebruik maar een Fritzbox was het even afwachten wat er gebeuren zou en wat ik moest aanpassen

VPI/VCI veranderen naar 0/34 was voldoende.

Download direct lager van 19 naar 17 Mb
Upload van 1034 naar 1027

Kan er mee door

[ Voor 8% gewijzigd door wyrdt op 10-07-2008 10:41 ]

IPB over ISDN sinds juni 2006, EB firmware 1.41.4-iptv , telefonie sinds Februari ok Prijs van IPB staat niet meer in verhouding tot snelheid.Daar naast snel internet via Speedlinq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
hoe kom ik via de klantenservice in contact met iemand die mijn speedlink abbo kan omzetten naar een telfort abbo?

inmiddels al verschillende opties in hun menu (0900-9596) gehad en iedereen die ik aan de telefoon krijg zegt dat ik toch een andere optie moet proberen, omdat ik niet bij de juiste afdeling ben aangeland.....het lijkt zelfs dat de menus naar foute afdelingen routeren.

Ik moet wel telefonisch, omdat online aanpassen de melding geeft: "helaas kunnen we uw verzoek voor het wijzigen van uw abonnement hier niet in behandeling nemen.Neem voor het wijzigen contact op de de klantenservice op nummer 0900-9596"

Of is het toch nodig om te wachten tot medio augustus wanneer heel speedlinq telfort zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 11:42
Toad schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 19:06:
[...]

Wel 5 euro per maand goedkoper. Als telefonie dezelfde hoeveelheid storingen geeft als Telfort dan is het ook geen alternatief.
Meer dan Telfort dat kan niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
arieh schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:01:
hoe kom ik via de klantenservice in contact met iemand die mijn speedlink abbo kan omzetten naar een telfort abbo?

inmiddels al verschillende opties in hun menu (0900-9596) gehad en iedereen die ik aan de telefoon krijg zegt dat ik toch een andere optie moet proberen, omdat ik niet bij de juiste afdeling ben aangeland.....het lijkt zelfs dat de menus naar foute afdelingen routeren.

Ik moet wel telefonisch, omdat online aanpassen de melding geeft: "helaas kunnen we uw verzoek voor het wijzigen van uw abonnement hier niet in behandeling nemen.Neem voor het wijzigen contact op de de klantenservice op nummer 0900-9596"

Of is het toch nodig om te wachten tot medio augustus wanneer heel speedlinq telfort zou zijn?
Eens vragen of ze je niet kunnen doorverbinden met de juiste afdeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 19:43
XaeroNL schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Eens vragen of ze je niet kunnen doorverbinden met de juiste afdeling?
zo hulpvaardig zijn ze helaas niet. Want "dat kunnen ze niet"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:45

sll

Ray-zor schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:57:
Enfin, er is bij mij dus overduidelijk iets fout gegaan met registreren van gesprekken die avond. (Uiteraard heb ik de klantenservice gemaild).
Een heads-up dus voor éénieder om de factuur goed te bestuderen na een storing.
Juiste registratie van belkosten is m.i. één van de belangrijkste taken van een telecombedrijf. Dat dit fout gaat vind ik zeer kwalijk. De rekening zou dan altijd gewantrouwd moeten worden, totdat het tegendeel blijkt en daarbij heb ik geen prettig gevoel.

Gelukkig kun je de fout 'bewijzen' doordat er meerdere gesprekken op die tijd zijn gevoerd en gefactureerd. Laat ons weten hoe dit afloopt!

Overigens heb ik deze week zelf ook Telfort aangevraagd (zonder telefonie). In juni kreeg ik bij de postcodecheck nog 1,5 Mbit als maximum. Vorige week was dit opeens 11 Mbit dus ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Even een vraagje, is er een mogenlijkheid om naast Telfort Telefonie ook een sooft van life-line voor telefonie te maken dmv Voip bij een andere aanbieder (neem bijv. Voipcheap).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

XaeroNL schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:01:
Even een vraagje, is er een mogenlijkheid om naast Telfort Telefonie ook een sooft van life-line voor telefonie te maken dmv Voip bij een andere aanbieder (neem bijv. Voipcheap).?
Ja, waarom niet?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

iMars

Full time prutser

sll schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Juiste registratie van belkosten is m.i. één van de belangrijkste taken van een telecombedrijf. Dat dit fout gaat vind ik zeer kwalijk. De rekening zou dan altijd gewantrouwd moeten worden, totdat het tegendeel blijkt en daarbij heb ik geen prettig gevoel.

Gelukkig kun je de fout 'bewijzen' doordat er meerdere gesprekken op die tijd zijn gevoerd en gefactureerd. Laat ons weten hoe dit afloopt!

Overigens heb ik deze week zelf ook Telfort aangevraagd (zonder telefonie). In juni kreeg ik bij de postcodecheck nog 1,5 Mbit als maximum. Vorige week was dit opeens 11 Mbit dus ik ben benieuwd :)
Toen ik de check twee maanden geleden deed, had ik 10Mbit als max, nu is dat al 13Mbit geworden...
Als het uiteindelijk werkelijk 20Mbit wordt :Y)

Verder geen klachten/problemen, alles werkt goed!

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :)
Als ik de computer en de telefoon s'avond laat niet meer gebruik , schakel ik
de contact doos met alle stekkers dus ook van de zyXel modem uit .
Ik weet dan wel dat ik niet meer gebelt kan worden op me gewonen telefoon ,er kan wel evt ingesproken worden op de voicemail dat is het punt niet , alleen vraag ik me af ,
kan het geen kwaad als de modem iedere dag uitgeschakeld wordt om hem de volgende dag weer in te schakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:42

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:35:
Hoi :)
Als ik de computer en de telefoon s'avond laat niet meer gebruik , schakel ik
de contact doos met alle stekkers dus ook van de zyXel modem uit .
Ik weet dan wel dat ik niet meer gebelt kan worden op me gewonen telefoon ,er kan wel evt ingesproken worden op de voicemail dat is het punt niet , alleen vraag ik me af ,
kan het geen kwaad als de modem iedere dag uitgeschakeld wordt om hem de volgende dag weer in te schakelen ?
Nee maar je krijgt wel steeds een nieuw IP adres (dus een probleem als je een server host)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Nog even een vraagje, is het mogenlijk bij Telfort telefonie om je nummer te schakelen nadat je niet opneemt (of wanneer het niet werkt)?
Bijvoorbeeld:
Telfort Telefonie ligt er weer eens uit, en iemand probeert mij te bellen. Na een X aantal seconden word de lijn automatisch doorgeschakeld naar een 06-nummer. Is dit mogenlijk? Of werkt dit niet bij een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 09:56
ik heb net al een tijdje telfort maar ben er niet zo over te spreken.
ik had hiervoor quicknet adsl 8 mbit en daar haalde ik 8 mbit 850 a 900 kb/s
en nu met telfort 20 mbit haal ik 5,5 mbit 600 kb/s max.
op hogere snelheid is die instabiel en ze kunnen er verder niks aan doen. dacht zelf altijd dat adsl 2 sneller was.

ik heb er maar mee te leven zeggen ze op de helpdesk

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 23:06

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

sll schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:11:
[...]

Omdat ik op mijn reactie gister via het contactformulier geen ontvangstbericht had gekregen ("ja dat kan inderdaad lang duren" 8)7 ), heb ik zojuist maar even gebeld. Ik was net halverwege de zin "dus ik vermoed dat vanwege de storing dat die 2 uur....." toen de dame al reageerde met "ja, dat gebeurd wel eens vaker bij een storing." 8)7 2
Dus als ik het gesprekskostenoverzicht, met de betreffende regels ge-highlight, en een begeleidend schrijven fax of op de post doe ("want via de mail duurt het bij ons erg lang" 8)7 3), dan doen ze een onderzoekje en zou het over een paar weken geregeld moeten zijn.

Hoewel het dus geen enkel probleem was om de kalntenservice te overtuigen dat het probleem bij Telfort ligt, heb ik toch een beetje een onbestemd gevoel aangezien het blijkbaar zo makkelijk fout kan gaan... U zijt gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miss_bleu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 14:43
vraagje: ik heb nu mijn bevestigingsbrieven binnen. Kan ik nu al mijn opzegbrief sturen? Of moet ik daar nog mee wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Je moet gewoon een 12x op de f5-knop drukken, zodat je zeker bent dat je mail duidelijk bij hun staat. Doe ik tegenwoordig ook altijd. Gewoon wat vaker verzenden, en je hebt binnen 10min antwoord! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

XaeroNL schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Je moet gewoon een 12x op de f5-knop drukken, zodat je zeker bent dat je mail duidelijk bij hun staat. Doe ik tegenwoordig ook altijd. Gewoon wat vaker verzenden, en je hebt binnen 10min antwoord! :D
:D Slim idee!

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:08:
[...]

Nee maar je krijgt wel steeds een nieuw IP adres (dus een probleem als je een server host)
Uuuuuh wat is server host }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:15:
[...]

Uuuuuh wat is server host }:O
Het hebben van een webserver, wanneer je een dynamisch ip hebt, kan je de server niet meer bereiken, omdat je een ander IP-adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Ik heb heel dit deel niet gelezen, maar wil even een update doen van mijn verhaal dat al sinds december vorig jaar speelt (zie b.v. n0stradamus in deel 5)

Korte situatieschets:
ISP+abbo voor overstap naar Telfort: SpeedXS 10Mbit/s, werkelijke snelheid: 10Mbit/s
Overstap naar Telfort 20Mbit per half december 2007, snelheid: 6,7Mbit/s
Buurman heeft Telfort en haalt 14Mbit, test op site van de andere buur geeft max 16Mbit...
Diverse telefoontjes en mailtjes ivm deze snelheidsverlaging, de raarste antwoorden terug
Geschillencommissie ingeschakeld, helaas door hersenkanker bij mijn dochtertje en veel ziekenhuizen de termijn voor opsturen documenten gemist... (met mijn dochtertje gaat het nu goed)
Mailtjes naar Telfort komen sinds april volgens mij direct in de prullenbak... geen antwoord meer op gehad

Begin mei weer gaan bellen... Ik krijg zowaar een medewerker die iets wil uitzoeken!!!! En dat na 20 andere medewerkers te hebben gehad waar ik alleen maar het woord 'incompetent' voor kan verzinnen. Betreffende medewerker meldt mij dat ik helemaal gelijk heb. Ik blijk verkeerd te zijn aangesloten. In systeem 1 sta ik als 20Mbit klant, in het ander als 8Mbit klant. Hij zal er voor zorgen dat binnen 5 dagen alles goed staat...

10 dagen later, weer bellen... "Nee meneer, hij staat nog steeds in behandeling... het duurt 5 tot 10 werkdagen"
50! dagen en een paar telefoontjes (en een paar mailtjes voor niks) verder krijg ik ene Christiaan aan de telefoon. Ik leg hem het verhaal uit en vraag of hij mij de onzin verhalen wil besparen. Ik wil gewoon weten waarom ik al meer dan 7 weken moet wachten op iets dat 5 tot 10 werkdagen duurt en of er nu niet iemand is die meer kan dan alleen een status doorgeven... Christaan doet daadwerkelijk meer... Na een minuut of 20 uitzoekwerk, waarbij ik iedere keer een statusupdate kreeg van hem, verteld hij mij dat ik binnen 3 dagen op ADSL2PLUS gezet zal worden. Ach... dat hebben ze eerder gezegd, maar hij kwam wel serieus over.

Van die 3 dagen is niets overgebleven... binnen 1 uur zat ik op 13Mbit. Van 6,5 naar 13 en het kon allemaal binnen 1 uur. Daar heeft Telfort het meer dan 7 maanden voor laten doorlopen.

Christiaan, bedankt gozer! (je zal wel meelezen)

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als alles volgens plan loopt dan ga ik van Compuserve naar Telfort over 13 dagen. De snelheidscheck op de website liet 16Mbit zien. Nu weet ik dat dit ter indicatie is en je dus niet kunt verwachten dit ook te ontvangen straks. Ik kom iig van een 4 Mbit abbo af, dus alles boven de 4 Mbit aan snelheid is straks mooi meegenomen :) Heb het installatiepakket allang thuis liggen, met dat pietlullige modem van Zyxel met 1 ethernetpoort :X Ben blij dat ik het Zyxel modem die ik kreeg van Compuserve kan gebruiken, die 4 ethernetpoorten heeft. Ze verschillen toch niet, enkel dat je meer pc´s van internet kunt voorzien. Ik neem aan dat dadelijk op de 24ste in de loop van de dag Compuserve de knop omzet, geen signaal meer binnenkomt. En dat daarna Telfort de knop omzet zodat hun signaal binnenkomt.

Dan is het toch enkel een kwestie van in je modem de instellingen veranderen die je van Telfort gekregen hebt? Enne, Compuserve is niet goedkoper, zij gooien het huurbedrag voor de koperdraden boven je abbo op. Telfort rekent inclusief dat huurbedrag. Goed, ik ga van ADSL Zilver + Telefonie Zilver voor 25 in totaal naar ADSL 20 Mbit max + telefonie voor 30 in totaal. Kost 5 euro meer, maar met de kans om een 4x/5x snellere download te hebben dadelijk. En dat verschil ga je wel merken, met 3 kamergenoten die aan je modem hangen. En al die doemverhalen over telefonie, Compuserve is anders ook niet bepaald "je van het". Maar dat is volgens mij met elke voip telefonie wat nu aangeboden wordt.

Maar ach, die telefonie heb ik nu ook alleen zodat mijn ouders me voor nop kunnen bellen. Gebruik zelf alleen mijn mobiel. In Frankrijk is het zo geregeld dat ze in heel europa gratis en voor niets vaste nummers kunnen bellen. Daar mogen NL´se providers nog wat van leren, met enkel in NL gratis naar vaste lijnen bellen. :| Ik zal wel zien hoe waardeloos de verbindingen van Telfort zijn na thuiskomst van vakantie. Het kan moeilijk nog slechter zijn dan @Home (nu Ziggo). Dat was pas echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XaeroNL schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Het hebben van een webserver, wanneer je een dynamisch ip hebt, kan je de server niet meer bereiken, omdat je een ander IP-adres hebt.
Ik zal dat dan allemaal wel niet hebben .
Als ik mijn modem de volgende dag weer aan zet doet het internet het gewoon ,ook mijn draadloze
laptop doet het normaal .
Dus dan zal het voor mij geen problemen geven om de zyXel modem uit te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 11:18
Prachtig echt..,

Megratie van SL naar Telfort, binnen 14 dagen de rekeningen van april mei juni juli EN augustis afgeschreven, dus binnen 14 dagen een totaal bedrag van rond de 200 euro. Zonder ook maar te melden dat het rond deze datums word afgschreven. Zeer slecht geregeld. Maar dat is niet het enigste, sinds de migratie hebben we last van een klapperende lijn en het lag aan het modem. We hebben het dus opgezegd en overgestapt op alice. Kijken hoe dit maar eens gaat uitpakken.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds afgelopen dinsdag Telfort internet. Helemaal tevreden want ik kan nou downloaden met maar liefst 1,7 MB/s. Kijk, dat is nou lekker als je een Linux DVD iso wil downloaden! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
ben al bijna vanf het begin telfort klant. Nooit problemen gehad. Net verhuist en allemaal goed geregeld.
Haalde op mijn oude adres meer als 2MB per seconde en nu ook.
Echt balen voor de mensen die wel problemen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Frustreert me toch een beetje.....

Net Telfort gebeld omdat ik vind dat er wellicht toch meer snelheid uit mijn lijntje te halen valt. Ik heb (zoals iedereen) een 20Mbit. Volgens Telfort is er uit mijn lijn maximaal 16 te halen (afstand etc.). Dat snap ik. Echter ik zit maar op 10 á 11 Mbit. Toch zonde van die 5 zou je zeggen.

Krijg ik dus een medewerker die in eerste instantie zei dat ik meer dan tevreden moest zijn met de behaalde 11mbit. Na wat heen en weer gepraat en het feit dat mijn buurman wel 15Mbit haalt. Zei hij zegt dat ie best mijn waarde ook op 16 wil zetten (net als m'n buurman) maar dat ie zeker niet garandeert dat ik het ook ga halen. Dus toen zei ik dat er dus blijkbaar wel degelijk wat/iets begrensd wordt. Hij zei van niet en toen werd de verbinding verbroken........ :? :'( (storinkje waarschijnlijk).

Daarna weer gebeld, kreeg natuurlijk niet weer de beste man, maar een collega, en die vertelde ook dat ik blij moest zijn dat ik 11Mbit haal, met name omdat het een ISDN lijn betreft. Nou weet ik ook wel dat dat idd verschil kan uitmaken, maar 5Mbit vind ik wel erg veel........

Ik heb binnenshuis alles zo'n beetje gedaan om te testen/verbeteren; 3 versch. modems getest, splitter eruit, direct op het ISRA punt, alles......

Ik heb een vrij hoge Line Attenuation, van ong. 35dB (down) en 20dB up, kan ik daar wat aan doen? Of iemand anders? Afstand tot centrale is (ook volgens Telfort) ong. 1,6km. De eerder genoemde buurman heeft 25dB down (13dB up).

Verder waardes van mijn modem staan hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joho071/kj/dump/st14adsl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-09 22:52
Het is niet te geloven :P Technische dienst zet op 27-06 de snelheid terug naar 12MBit en ik heb twee dagen stabiel internet. Derde dag begint het een heel klein beetje te haperen, maar nauwelijks storend. Eind van de derde dag staat de snelheid opeens weer op 17,8MBit en ligt het er weer steeds meer uit.

Op de stats-pagina valt het goed te zien. Die heb ik maar eens gemaakt om te kijken hoe erg het nou echt was. Op 05-07 tot 06-07 het modem overigens zelf uitgezet, toen was er kans op bliksem en was ik niet thuis. Maar verder.. dit is toch schrikbarend? Nu moet ik weer de helpdesk bellen om exact dezelfde handeling uit te voeren.

De technische dienst zou me ook terugbellen om te controleren of het gewerkt heeft. In de hele week heb ik 1 gemiste oproep, maar die was om 23:30. Neem toch aan dat ze dan niet meer bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Je kunt zelf de lijn verder stabiliseren.

Log in via telnet en geef de volgende commando: wan adsl driver dnmaxbits <waarde>

Bij mij werd de lijn stabiel bij waarde 10. Hoe hoger je gaat, hoe minder snelheid je haalt.
Ik ben maar 50 KB/s kwijt, maar de lijn is al weken up!

[ Voor 11% gewijzigd door vr6-only op 11-07-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:58
Ik zou per 1-07 aangesloten worden. Op zich leek dit ook te zijn gebeurd, DSL lampje brandde groen, maar het internet rood.

Na maandag gebeld te hebben en wat dingen uitgeprobeerd te hebben, kwam telfort tot de conclusie dat de draden niet goed "gekruist" waren in de centrale. Ticket aangemaakt en om dit op te lossen kon 5 tot 10 dagen duren.

Tot mijn verbazing brandde het internet lampje vandaag groen en werkte het gelijk! Modem synct op 19/1 mbit en werkt als een speer :)

Al met al ben ik tevreden ....

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 16:15:
[...]
met name omdat het een ISDN lijn betreft.
[...]
Ik heb een vrij hoge Line Attenuation, van ong. 35dB (down) en 20dB up, kan ik daar wat aan doen? Of iemand anders? Afstand tot centrale is (ook volgens Telfort) ong. 1,6km. De eerder genoemde buurman heeft 25dB down (13dB up).
ISDN kan inderdaad zoveel verschil maken. Daarom is ISDN ook zo een hopeloos product ;)
Wat mij tegenvalt is dat het bij geen provider nog echt simpel is om van ISDN naar PSTN te migreren. KPN zou daar toch gewoon een procedure voor moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Laatst online: 30-08 08:32
N0stradamus schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 11:03:
Van die 3 dagen is niets overgebleven... binnen 1 uur zat ik op 13Mbit. Van 6,5 naar 13 en het kon allemaal binnen 1 uur. Daar heeft Telfort het meer dan 7 maanden voor laten doorlopen.

Christiaan, bedankt gozer! (je zal wel meelezen)
Als iedereen nou gewoon z'n werk naar behoren zou doen ;).. en alle overige factoren mee werken in het proces dan zouden er een berg minder klachten zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 10:53
Vandaag hebben ze volgens mij een knoop in de lijn gelgt bij mij.
Het is zo traaaaaaaaaaaaag als dikke stront.
Normaal download ik met 1,9 mb nu is het max 24 KBs 8)7 8)7
Zal wel iets niet helemaal lekker zitten.
Over het alegemeen ben ik wel te spreken over Telfort.
Alleen de telefonie dienst is niet echt geweldig.
Het ligt er nogal eens uit,en als je zelf belt duurt het lang voor je de beltoon door de hoorn hoort.
Soms hoor je hem helemaal niet ,en word er plotseling opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
certefied schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 08:47:
Alleen de telefonie dienst is niet echt geweldig.
Het ligt er nogal eens uit,en als je zelf belt duurt het lang voor je de beltoon door de hoorn hoort.
Soms hoor je hem helemaal niet ,en word er plotseling opgenomen.
Bij mij is het weer prut vandaag. Volgens mijn modem is de lijn niet registered, en op register drukken heeft geen nut, want dat failed steeds. Met als gevolg dat mijn telefonie het weer eens niet doet...

Het wordt nu echt tijd om eens naar een alternatief te gaan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Chillosophy schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 18:22:
Het is niet te geloven :P Technische dienst zet op 27-06 de snelheid terug naar 12MBit en ik heb twee dagen stabiel internet. Derde dag begint het een heel klein beetje te haperen, maar nauwelijks storend. Eind van de derde dag staat de snelheid opeens weer op 17,8MBit en ligt het er weer steeds meer uit.

Op de stats-pagina valt het goed te zien. Die heb ik maar eens gemaakt om te kijken hoe erg het nou echt was. Op 05-07 tot 06-07 het modem overigens zelf uitgezet, toen was er kans op bliksem en was ik niet thuis. Maar verder.. dit is toch schrikbarend? Nu moet ik weer de helpdesk bellen om exact dezelfde handeling uit te voeren.

De technische dienst zou me ook terugbellen om te controleren of het gewerkt heeft. In de hele week heb ik 1 gemiste oproep, maar die was om 23:30. Neem toch aan dat ze dan niet meer bellen?
Zou je dat telfort-script willen delen? Ziet er nogal erg handig uit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jazzaff
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09-2024
Hier ook Telfort...

Internet, werkt super! Al mag de snelheid wel omhoog, maar de centrale heeft nog geen upgrade gehad (en de rest van de centrales in Apeldoorn wel)!

Enige probleem is het bellen... Kan wel zelf bellen en de lijn is dan ook best goed. Met mobiel naar thuis en vast via de kabel (Essent) lukt ook, alleen vast van KPN IPB en KPN Slim komt er niet door. Telkens een ingesprek-toon...

Nou zijn er hier meer mensen die er over klagen, maar ik zie maar heel weinig mensen met oplossingen. Dus, als die er zijn, zou ik het graag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 11:17

bouvrie

Interior demolisher

Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:37:

Zijn er meer mensen met hikkende telefoon gesprekken als er met volle snelheid wordt gedownload?

Ik download vrij vaak met Pan (onder linux) uit de nieuwgroepen (eweka server) en dat gaat behoorlijk vlot.
Echter wanneer ik ga vellen dan stottert het gesprek.
Ik dacht altijd dat dit soort modems een deel van de bandbreedte reserveerde voor het telefoon gesprek.

Gebruik het 4 poorts Zyxel modem (telfort)
catchingfire schreef op maandag 26 mei 2008 @ 09:01:

Ik heb hetzelfde probleem met het draadloze modem/router doosje... zelfs als ik bandwidth management instel en zelf als ik m'n newsgroup-download afknijp tot 50% van m'n bandbreedte.
El Jazzaff schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:50:
Hier ook Telfort...

Internet, werkt super! Al mag de snelheid wel omhoog, maar de centrale heeft nog geen upgrade gehad (en de rest van de centrales in Apeldoorn wel)!

Enige probleem is het bellen... Kan wel zelf bellen en de lijn is dan ook best goed. Met mobiel naar thuis en vast via de kabel (Essent) lukt ook, alleen vast van KPN IPB en KPN Slim komt er niet door. Telkens een ingesprek-toon...

Nou zijn er hier meer mensen die er over klagen, maar ik zie maar heel weinig mensen met oplossingen. Dus, als die er zijn, zou ik het graag horen!
Ik ben onlangs van IPB naar Telfort overgestapt, vooral met het idee van minder kosten tegen hogere snelheid. Ook vond ik de kwaliteit van VOIP met IPB erg slecht. Nu heb ik echter hetzelfde probleem als hierboven beschreven: wanneer ik aardig aan het downloaden ben (zojuist ook weer, gewoon via Firefox zonder dat er ergens een P2P/BitTorrent protocol wordt gebruikt) hapert de telefoonlijn. Ik zou verwachten dat men bij een Internet/Bellen abonnement gewoon automatisch bandbreedte reserveert voor de telefoon, omdat zoiets toch wel een critisch systeem is? |:(

In ieder geval heb ik nu om dit tegen te gaan in mijn ZyXEL P-2602HW-D1A via de wizard aangegeven dat VOIP 'high priority' heeft, de test 'low priority'. Een nadere kijk maakt inzichtelijk dat hiermee 10kbps wordt gereserveerd voor VoIP (SIP), en 10kbps voor VoIP (H.323).

Kan iemand deze waarden verantwoorden? Op een 20MBit connectie zou ik best het tienvoudige willen reserveren, als hiermee de telefoon altijd blijft werken ongeacht het downloadgedrag... :D

Verder biedt de 'geavanceerde' modus de mogelijkheid om de bandbreedte Priority-based danwel Fairness-based in te stellen:
Select either Priority-Based or Fairness-Based from the drop-down menu to control the traffic flow.
Select Priority-Based to give preference to bandwidth classes with higher priorities.
Select Fairness-Based to treat all bandwidth classes equally.
Nu is dit dus Priority-based geregeld, maar is te verklaren waarom Fairness-based klaarblijkelijk toch niet helemaal 'fair' is tegenover VOIP?

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Laatst online: 21-08 21:39
sinds de overstap van speedlinq naar telfort werkt 'het internet' bij mn vrienden niet meer. Ze hebben een mooie nieuwe zyxel modem gehad, en eht cdrom stappenplan doorlopen, maar nu zijn ze al bijna een maand zonder internet, en dan zie je meteen hoe afhankelijk je kunt zijn van internet; geen mailaccess, geen instant messaging, geen google of wikipedia.

Enfin, telfort houdt ze volgens mij een beetje aan het lijntje (en hoe duur was die helpdesk ook alweer?) want tot die tijd werkte alles prima, terwijl ze dan nu zeggen dat de schuld bij de netbeheerder ligt. En je kunt me niet vertellen dat alles met zo'n slakkengang gaat.

Hebben jullie tips en/of ervaringen met eenzelfde situatie? Moeten ze hun abo opzeggen en voor een andere provider gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillosophy
  • Laatst online: 09-09 22:52
XaeroNL schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:15:
[...]

Zou je dat telfort-script willen delen? Ziet er nogal erg handig uit! _/-\o_
Het is op dit moment een ramp qua code en stresst de server omdat er geen cache in de afbeeldingen zit. Maar het principe kan niet makkelijker; mijn webserver ergens in amerika pingt het modem elke twee minuten en zet een waarde in de database met daarin de packet loss (wel checken of het modem er op reageert, Advanced > Remote MGMT > ICMP)

Mocht ik de tijd vinden het wat uit te breiden en op te schonen zal ik het hier posten, maar het is echt geen rocket science :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hierbij bevestigen wij dat uw Telfort internetabonnement, bij ons bekend onder het ordernummer blablalblabla, zal worden geactiveerd in de week van 17 juli 2008.
Wat bedoelen ze met in de week van 17 juli? Is dat 17 juli? 18 juli? Maandag 14 juli?

Wanneer kan ik daadwerkelijk internetten met Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Blaze85 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:40:
[...]

Wat bedoelen ze met in de week van 17 juli? Is dat 17 juli? 18 juli? Maandag 14 juli?

Hoe zouden wij dat hier moeten weten? Die week loopt van 14 t/m 20 juli, dus het zal wel op 1 van die dagen geschieden, denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Blaze85 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:40:
[...]

In de week waar de dag 17 juli onder valt! Dus 17 juli kun je tussen 13:00 en 18:00 internetten via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Een vriend van me heeft nu al 2x Telfort besteld, en tot 2x toe is de bestelling geweigerd. Volgens Telfort klopt het adres niet, maar dit zou eigenlijk niet kunnen aangezien bij het aanvragen je adresgegevens worden gecontroleerd. Heeft allemaal met iets wat canvas heet te maken. Wat word bedoelt met canvas? En wat kan hij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Canvas is het registratie systeem waar alle informatie in staat van percelen en hun aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
bouvrie schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:07:
[...]

[...]

[...]

In ieder geval heb ik nu om dit tegen te gaan in mijn ZyXEL P-2602HW-D1A via de wizard aangegeven dat VOIP 'high priority' heeft, de test 'low priority'. Een nadere kijk maakt inzichtelijk dat hiermee 10kbps wordt gereserveerd voor VoIP (SIP), en 10kbps voor VoIP (H.323).

Kan iemand deze waarden verantwoorden? Op een 20MBit connectie zou ik best het tienvoudige willen reserveren, als hiermee de telefoon altijd blijft werken ongeacht het downloadgedrag... :D
10kbps voor Voip is te weinig,maak hier maar 50 van.Probeer het opnieuw en kijk met name naar het aantal udp verbindingen die opgebouwd worden tijdens P2P.Kwestie van trial and error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
kaajee schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:50:
[...]

Hoe zouden wij dat hier moeten weten? Die week loopt van 14 t/m 20 juli, dus het zal wel op 1 van die dagen geschieden, denk je ook niet?
Het was een slimme vraag inderdaad. Ik vind dat Telfort gewoon niet zo vaag moet zijn :P.

Ze moeten gewoon zeggen welke dag ze het gaan activeren. Niet in welke week. Anders weet ik nog niet of het wel of niet werkt. Als ze nou 18 juli zeiden, dan installeerde ik de boel 19 juli, en weet ik zeker dat de verbinding actief is.

[ Voor 25% gewijzigd door Blaze85 op 12-07-2008 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Blaze85 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:27:
[...]

Het was een slimme vraag inderdaad. Ik vind dat Telfort gewoon niet zo vaag moet zijn :P.

Ze moeten gewoon zeggen welke dag ze het gaan activeren. Niet in welke week. Anders weet ik nog niet of het wel of niet werkt. Als ze nou 18 juli zeiden, dan installeerde ik de boel 19 juli, en weet ik zeker dat de verbinding actief is.
Als je het nu op 21 juli installeert, weet je ook zeker dat je een actieve verbinding hebt........simpel toch?

PS ik zou de boel nú al installeren en gewoon elke dag even kijken/checken of de verbinding al actief is, of je al een line sync krijgt. Elke dag eerder is per slot mooi meegnomen................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Ik had altijd Speedlinq internet (BBned lijn). No problem. Speedlinq is nu onderdeel van Telfort en Telfort heeft mij omgezet naar een Tiscali lijn (zelfde snelheid). Echter, ik heb nu een probleem bij online gamen. Ik verlies mijn connectie doordat er elke 4 uur een DHCP lease plaatsvindt (ik krijg wel weer hetzelfde IP-adres terug, maar door dit proces verlies ik dus tijdelijk mijn verbinding).

Dit staat ook uitgelegd op de Speedlinq-naar-Telfort site: http://klantenservice.int...mene-vragen.aspx#faq10813

De meldingen in mijn router (SpeedToch 580):
00:32 DHCP lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx bound to intf ETHoA_1
08:00:32 DHCP xxx.xxx.xxx.xxx (255.255.240.0) set on intf ETHoA_1: ok.
08:00:32 DHCP server (82.169.63.254) offers xxx.xxx.xxx.xxx to intf ETHoA_1
08:00:32 DHCP offer received from 82.169.63.254 (can be relay agent) for intf ETHoA_1
08:00:30 DHCP xxx.xxx.xxx.xxx deleted: ok

Voor het gamen is dit onacceptabel. Mijn vraag: kan ik zelf dit proces stopzetten of wijzigen (dus niet elke 4 uur, maar 1x per dag of week of liever helemaal stoppen).

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik heb een probleem, welke al een paar keer besproken is, maar niet voldoende om mij te helpen. Wie wil mij HELPEN??

Ik heb een Zyxel modem van Telfort, voor internet en telefonie.
Daarachter zit een ASUS 530GC Router met daaraan via een kabel een Desktop en draadloos een laptop. Ik he begrepen dat doordat ook de Zyxel een router is, er problemen ontstaan waardoor het internet elke dag uitvalt. Ik had dat dusook. Zoals ook in het forum staat heb ik mijn asus maar op bridge gezet en mijn kabel vanuit zyxel in lan4 van mijn router geplugd. Tot zo ver TOP!
Maaaarrrrrrrrrrrr.

Ik hou van een potje COD4
Maar nu vind ik geen servers meer met mijn Call of Duty 4.
Bovendien kan ik ook gee mail meer versturen via Outlook, allemaal sinds ik mijn ASUS heb aanpast.

Kan iemand mijn helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
kaajee schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:28:
[...]

Als je het nu op 21 juli installeert, weet je ook zeker dat je een actieve verbinding hebt........simpel toch?

PS ik zou de boel nú al installeren en gewoon elke dag even kijken/checken of de verbinding al actief is, of je al een line sync krijgt. Elke dag eerder is per slot mooi meegnomen................
Dan doe ik het 21 juli pas... het heeft opzich geen haast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verdomme, nou is mijn internet er weer uitgeflikkerd, op BRIGDE mode! Duss.. helpt ook niet..
Weer op router gezet, herstart en nou doet ie het (voorlopig) weer.
Helaas zal ik morgen weer hetzelfde probleem hebben... please anybody, HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:37:
verdomme, nou is mijn internet er weer uitgeflikkerd, op BRIGDE mode! Duss.. helpt ook niet..
Weer op router gezet, herstart en nou doet ie het (voorlopig) weer.
Helaas zal ik morgen weer hetzelfde probleem hebben... please anybody, HELP!!
Dia asus gebruik je alleen als access point denk ik, dus ook zo instellen. Zyxel is de router, dus idd een lan - lan verbinding maken (dus niet lan naar de wan van je asus!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hurricane schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:05:
Canvas is het registratie systeem waar alle informatie in staat van percelen en hun aansluitingen.
Werk je misschien voor een ISP?
Misschien weet je het antwoord op de volgende vraag dan ook.

Ik heb een telco-telco migratie aangevraagd van Orange Online naar Telfort,
maar ben geweigerd. Vervolgens KPN als netwerkbeheerder gebeld en die zeggen
dat er geen problemen zijn. De status van mijn verbinding staat op "telco sloop".

Wat is een "telco sloop" status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sloop houdt in dat je lijn opgeheven gaat worden. Heb je toevallig je Orange Online al opgezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:22:
[...]

Dia asus gebruik je alleen als access point denk ik, dus ook zo instellen. Zyxel is de router, dus idd een lan - lan verbinding maken (dus niet lan naar de wan van je asus!).
Ja dat had ik dus, maar probleem kwam toen ik een mailtje wilde versturen, of erger nog, toen ik online wilde spelen... Mijn spel vraagt dan een lijst met servers op, die hij ineens niet meer kreeg.
(en tijdens het zoeen vond explorer geen google.) Dusik denk dat het wat met "poorten" te maken heeft.. Maar ik moet toegeven, het wordt mij da wel heel erg ingewikkeld...

Weet jij daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 19:52
Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:57:
Sloop houdt in dat je lijn opgeheven gaat worden. Heb je toevallig je Orange Online al opgezegd?
Sloop betekent idd dat je lijn wordt opgeheven. Telco Sloop betekent echter dat je lijn wordt overgedragen aan een andere TELeCOm Operator. Je lijn wordt dus overgezet naar Telfort en de procedure loopt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Scandic2008 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:08:
[...]
10kbps voor Voip is te weinig,maak hier maar 50 van.Probeer het opnieuw en kijk met name naar het aantal udp verbindingen die opgebouwd worden tijdens P2P.Kwestie van trial and error.
Ik heb hier 100 van gemaakt, het bellen lijkt nu beter te gaan (ik kan de andere partij wel goed horen), maar de andere partij geeft aan mij niet altijd te kunnen horen.

*edit*
Oh, kwam er net echter dat ik alleen de waarde met direction=LAN heb veranderd. Nu ook de rest aangepast, kijken of dat beter gaat. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door bouvrie op 13-07-2008 14:40 ]

01010100011010000110010100100000010011110100111001000101001000000011101000101001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
bouvrie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 14:36:
[...]
Ik heb hier 100 van gemaakt, het bellen lijkt nu beter te gaan (ik kan de andere partij wel goed horen), maar de andere partij geeft aan mij niet altijd te kunnen horen.

*edit*
Oh, kwam er net echter dat ik alleen de waarde met direction=LAN heb veranderd. Nu ook de rest aangepast, kijken of dat beter gaat. 8)7
Heb je dat probleem ook als je helemaal geen P2P programma hebt draaien (dus dat de andere kant jou niet altijd goed kan horen ? ) Zijn dat ook Telfort klanten of is er geen verschil of het nu gsm,digitaal of analoog is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:10:
[...]

Ja dat had ik dus, maar probleem kwam toen ik een mailtje wilde versturen, of erger nog, toen ik online wilde spelen... Mijn spel vraagt dan een lijst met servers op, die hij ineens niet meer kreeg.
(en tijdens het zoeen vond explorer geen google.) Dusik denk dat het wat met "poorten" te maken heeft.. Maar ik moet toegeven, het wordt mij da wel heel erg ingewikkeld...

Weet jij daar een oplossing voor?
Asus idd als AP ingesteld, en NIET als bridge?! Heb je DNS-en dynamisch staan (net als je IP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op zondag 13 juli 2008 @ 12:33:
[...]

Sloop betekent idd dat je lijn wordt opgeheven. Telco Sloop betekent echter dat je lijn wordt overgedragen aan een andere TELeCOm Operator. Je lijn wordt dus overgezet naar Telfort en de procedure loopt goed.
Thanks.

ik heb eerst Online opgezegd (moest snel zijn vanwege veranderende voorwaarden) en toen Telfort aangevraagd. Eerst met telefonie, maar deze aanvraag werd geweigerd. Telfort verwees me door naar KPN en die kwamen met de Telco-sloop. Duidelijke term voor een consument :-p.
Opnieuw Telfort aangevraagd, zonder telefonie. Ik lees hier mee, dus ik wil mezelf die ellende besparen..... Nu is het afwachten of deze aanvraag er wel doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Scandic2008 schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:08:
[...]

10 kbps is 1 KB/s. Dat is echt te weinig. G.711 codec vraagt minimaal 64 kbps.

Overigens maakt het geen fuck uit wat je daar invult. Ik heb dat al een tijdje geprobeerd, maar tijdens het downloaden kan de lijn flink gaan tegen werken. Zelfs als je 1 Mbit reserveert.

Mijn oplossing is om je downloads wat te beperken en aangezien ik alleen via usenet download, is dat met newsleecher zo geregeld. Even 100 KB/s minder en je lijn blijft prima functioneren.

De QoS van de Zyxel werkt ook helemaal niet. Ook al reserveer je bandbreedte, als je download en belt tegelijk, dan gaat je download gewoon op z'n max.

Ik heb mijn Fritzbox al besteld en als het goed is komt die dinsdag binnen _/-\o_

[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 13-07-2008 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 22:38
vr6-only schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:00:
[...]

......

De QoS van de Zyxel werkt ook helemaal niet. Ook al reserveer je bandbreedte, als je download en belt tegelijk, dan gaat je download gewoon op z'n max.

..........
Mee eens. Ik heb daar ook mee zitten spelen. Ik heb (had) geen problemen met telefonie maar dacht "what the heck, kan nooit kwaad"

Ik merkte steed weer dat mijn download op 800kB/sec begrenst werd, ongeacht de waarde van de gereserveerde bandbreedte voor VoIP.
Ben er maar mee gestopt: Ik heb gewoon mijn newsserver download begrenst op 1.7 MB/sec. Dan blijft er 350 kB/sec doorvoer over voor de rest. En ja ik weet het: ik heb een snelle lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Scandic2008 schreef op zondag 13 juli 2008 @ 16:59:
Heb je dat probleem ook als je helemaal geen P2P programma hebt draaien (dus dat de andere kant jou niet altijd goed kan horen ? ) Zijn dat ook Telfort klanten of is er geen verschil of het nu gsm,digitaal of analoog is ?
Zoals in mijn OP gesteld heb ik vooralsnog (voor de test) totaal geen P2P programma's draaien, alleen nu en dan downloads met Newsleecher/Firefox.

Ik persoonlijk beperk mijn Newsleecher nu al qua downloaden. Het probleem is echter dat ik hier thuis een familie-situatie heb, waarin meerdere PC's (5+) tegelijk gebruikt worden. Ikzelf (IT'er) weet hoe downloads te beperken, maar ik vind het gewoon niet kunnen dat een standaard Telfort klant (lees: leek) allerhande truukjes moet uithalen om in ieder geval de telefoonverbinding te behouden. Het is MI onacceptabel dat ik nu elke PC moet voorzien van een limiter, aangezien dit probleem zoals gezegd ook optreedt wanneer er bijvoorbeeld 'gewoon' via de webbrowser (http) wordt gedownload.

De meest voor de hand liggende (en meest ideale) situatie is gewoon dat de modem zelf de prioriteit van de telefoon op max heeft. Immers is het door meerdere client's op het netwerk voor mij niet inzichtelijk hoeveel bandbreedte er in totaal op de lijn wordt gebruikt op een bepaald moment, tenzij ik nog een andere hardwarematige speedlimiter (nieuwe router?) tussen alle PC's en de modem zet.

Ik begrijp echt niet waarom de modem met de standaardinstellingen al niet in fatsoenlijke kwaliteit voorziet? Het is toch niet meer dan logisch dat je telefoonlijn juist als critisch systeem wordt bestempeld; als het niet naar behoren werkt kun je er ook niet op vertrouwen?

Als laatste redmiddel kan ik de ZyXEL eens flink gaan instellen, totale bandbreedte reserveren voor de telefoon, het minimum voor de rest. Maar eerst eens kijken of de huidige situatie gaat werken. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bouvrie op 13-07-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 11:38
OK, het duurde 6 weken, maar nu dan eindelijk aangesloten en eerlijk is eerlijk: 't is een verrekte snelle verbinding, bijna maximaal gok ik, net iets boven 20.000/1.000 ingetraind).

Enige probleem dat ik tot nu toe ben tegengekomen is met downloaden van torrents: router bleef zichzelf resetten. Nu port geforward in NAT en in firewall rules toegevoegd en dan lijkt het goed te gaan.
Vage is dat het niet werkt als ik de firewall volledig uitschakel: dan reset hij weer non-stop. Is er nog een simpeler oplossing voor dit "probleem"?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
vr6-only schreef op zondag 13 juli 2008 @ 18:00:
[...]

10 kbps is 1 KB/s. Dat is echt te weinig. G.711 codec vraagt minimaal 64 kbps.

Dat de Qos ook bij de Zyxel niet werkt,is misschien iets om in het openingstopic te vermelden ?

Is blijkbaar toch moeilijker dan gedacht om dit met bijv juiste firmware goed aan te sturen.Maar goed weten we dat ook weer,helaas niks beter dus dan de Siemens EB of Speedtouch 780 die ze bij IPB gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
bouvrie schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:21:
[...]
Zoals in mijn OP gesteld heb ik vooralsnog (voor de test) totaal geen P2P programma's draaien, alleen nu en dan downloads met Newsleecher/Firefox.
Mea Culpa,je bericht volgde op een quote waar dat wel in stond. :+

Maar hoe zit het met het te verstaan zijn aan de andere kant ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

DrClaw schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 15:07:
sinds de overstap van speedlinq naar telfort werkt 'het internet' bij mn vrienden niet meer. Ze hebben een mooie nieuwe zyxel modem gehad, en eht cdrom stappenplan doorlopen, maar nu zijn ze al bijna een maand zonder internet, en dan zie je meteen hoe afhankelijk je kunt zijn van internet; geen mailaccess, geen instant messaging, geen google of wikipedia.

Enfin, telfort houdt ze volgens mij een beetje aan het lijntje (en hoe duur was die helpdesk ook alweer?) want tot die tijd werkte alles prima, terwijl ze dan nu zeggen dat de schuld bij de netbeheerder ligt. En je kunt me niet vertellen dat alles met zo'n slakkengang gaat.

Hebben jullie tips en/of ervaringen met eenzelfde situatie? Moeten ze hun abo opzeggen en voor een andere provider gaan?
Vergelijkbare situatie bij mijn opa en oma...

Die hebben een (redelijk oude) SpeedTouch 570 Wireless staan, de CD die Telfort had opgestuurd werkt niet met deze modem (Fout 1), daarnaast stuurt Telfort (als je internet het al niet meer doet) een mailtje dat je je nieuw modem pakket kan installeren (Fout 2 en 3, want er was helemaal geen modem pakket).

Telfort geprobeerd te bellen, na 10minuten in de wacht à vond ik het mooi geweest en ben ik een paar dagen later maar naar ze toe gegaan en heb ik handmatig de VPI/VCI veranderd via Telnet.

Maar ik vind het echt raar en belachelijk van Telfort dat ze dit zo doen, en mensen die er helemaal niks van snappen (en ook nooit zullen snappen) zonder internet op te schepen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
J.apiooo schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:44:
Ik had altijd Speedlinq internet (BBned lijn). No problem. Speedlinq is nu onderdeel van Telfort en Telfort heeft mij omgezet naar een Tiscali lijn (zelfde snelheid). Echter, ik heb nu een probleem bij online gamen. Ik verlies mijn connectie doordat er elke 4 uur een DHCP lease plaatsvindt (ik krijg wel weer hetzelfde IP-adres terug, maar door dit proces verlies ik dus tijdelijk mijn verbinding).

Dit staat ook uitgelegd op de Speedlinq-naar-Telfort site: http://klantenservice.int...mene-vragen.aspx#faq10813

De meldingen in mijn router (SpeedToch 580):
00:32 DHCP lease ip-address xxx.xxx.xxx.xxx bound to intf ETHoA_1
08:00:32 DHCP xxx.xxx.xxx.xxx (255.255.240.0) set on intf ETHoA_1: ok.
08:00:32 DHCP server (82.169.63.254) offers xxx.xxx.xxx.xxx to intf ETHoA_1
08:00:32 DHCP offer received from 82.169.63.254 (can be relay agent) for intf ETHoA_1
08:00:30 DHCP xxx.xxx.xxx.xxx deleted: ok

Voor het gamen is dit onacceptabel. Mijn vraag: kan ik zelf dit proces stopzetten of wijzigen (dus niet elke 4 uur, maar 1x per dag of week of liever helemaal stoppen).
Dat hoort niet zo te gaan, dat is een DHCP client die iets niet zo leuk vind. Heb je de laatste software op je modem staan?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouvrie

bouvrie

Interior demolisher

Scandic2008 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:51:
[...]
Maar hoe zit het met het te verstaan zijn aan de andere kant ?
Laatste test was toen ik 100kbps had ingesteld in de LAN interface (dus aan de WLAN/WAN kant nog steeds de door de wizard gegeven 10kbps). Grappig genoeg was de andere kant wel goed te verstaan, maar gaf deze aan mij af en toe niet te kunnen verstaan.

Overigens geeft http://www.voip-info.org/wiki/view/Bandwidth+consumption aan dat de meest veeleisende (G.711) codec een bitrate heeft van 64 Kbps, terwijl het incl. de overhead van de network stream op 87.2 Kbps komt. Die 100kbps lijkt me dan ook wel een goed minimum voor mijn tests.

Weet iemand toevallig of er via telnet nog meer geavanceerde mogelijkheden zijn met de ZyXEL? Wellicht een real-time monitor functie oid waar ik tijdens het bellen naar kan kijken?

Ook vraag ik me af wat er in de Bandwidth Management verstaan wordt onder LAN/WLAN/WAN. Mijn 'gut feeling' zegt me dat VOIP over zowel LAN als WAN gaat, dus kan ik WLAN buiten beschouwing laten in het limiteren?

[ Voor 10% gewijzigd door bouvrie op 14-07-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korrel
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07 15:53
6 weken voor de porteringsdatum Telfort aangevraagd, dus ruim voldoende
voor Telfort om voor een vlekkeloze overgang zorg te dragen.
3 dagen voor de afgesproken porteringsdatum werd ik afgesloten door KPN
en ging Telfort van start.
Vanaf die tijd had ik 3 weken geen correct funktionerende ADSL.
Het modem connecte en disconnecte alleen maar. Dus moest ik met mijn KPN
belbudget inbellen.
Iedere week Telfort gebeld en iedere week werd er gezegd dat de problemen binnen
gemiddeld 5-10 werkdagen opgelost zouden zijn. Er zou veel ruis op de lijn zitten.
Er zou contact met mij opgenomen worden om de lijn door te meten.
Na 3 weken zelf maar aan de slag gegaan met CLI commando's. Zoals aangegeven
op Tweakers. Wist ik veel dat ik de snelheid ook zelf terug kon brengen.
Door Telfort wordt dat immers niet aangegeven.
Stabiel werd de verbinding pas bij 3500/1000 terwijl de indicatie op Telfort's site
en volgens de grafieken 7500/1000 zou moeten zijn. Minder dan de helft dus.
Nu na 6-7 weken vertelt men mij nog steeds dat het probleem binnen 5-10 dagen
opgelost zal zijn. En dat er nog geen notitie van is gemaakt! Op een
aangetekende brief van nu bijna 1 maand geleden is nooit gereageerd. Men heeft
het verkeerde modem in rekening gebracht en ook 2 maanden voor hun niet goed
funktionerende ADSL afgeschreven. Dus ik protesteerde.
Kortom deze gang van zaken kost klauwen vol geld, tevens door hun 30ct/min
nummer. En het schiet nu na 6-7 weken (+ 6 weken voor de aanvraag) nog steeds
niet op. Mijn communicatie met Telfort is 0,0. Ik voel dat ik voor hen in een
testveld zit met voor mij niet onaanzienlijke kosten.
Iemand hier enig idee of ervaring of dat ooit nog wat wordt ?????
Leuk als Telfort werkt maar anders wordt je met een kluitje in het riet gestuurd.
En kan je flink dokken voor al hun ongerief.
Van hun antwoorden kan ik niet meer op aan. Men reageert niet. Komt beloften niet
na. Dus vraag ik het hier maar.
Denken jullie dat Telfort nog met een oplossing komt voor bovenvermelde
problemen ??? Misschien nog andere tips ? Want Telfort zelf laat mij voor 100%
in het ongewisse. Iemand dezelfde ervaringen ? Oplossingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Korrel: ik heb sinds 27 juni last van een vergelijkbaar probleem met de modem. Hij verliest het ADSL signaal om de 2 minuten, en dan moet ie steeds weer intrainen. Kortom: niet werkbaar!
Afgelopen vrijdag ben ik dus maar opgestaan, en naar de Telfort winkel in Zwolle gegaan en die vrouw daaro erop gewezen dat ik al meer dan 20.- heb zitten bellen naar die domme helpdesk. Ik verzocht haar daar ter plekke dat zij voor mij ging bellen. Na 15 minuten kreeg ze via iemand van het hoofdkantoor (die iemand ging de helpdesk benaderen) te horen dat het aanpassen van de ADSL snelheid (omlaag dus) niet voor verbetering heeft gezorgd. Ze denken dat het de modem is, dus ik krijg als het goed is een nieuw modem (nieuwe ticket aangemaakt). Zo niet, dan sta ik deze week weer bij hun in de winkel en dan ga ik een druk moment uitkiezen >:)

Misschien kun je dit proberen? O-)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

is het nou echt zo dat je NIETS extra betaalt als je nog geen KPN lijn hebt liggen?

Dus gewoon 20 euro de maand, zonder bijtelling voor kpn aansluiting? Ik kan hier met mijn hoofd nog niet helemaal bij eigelijk...

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je helemaal geen koper hebt liggen (en dat aangelegd moet worden) weet ik niet, maar als je wel koper hebt liggen, maar geen kpn-abonnement, is gewoon 20 euro ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

woekele schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:06:
Als je helemaal geen koper hebt liggen (en dat aangelegd moet worden) weet ik niet, maar als je wel koper hebt liggen, maar geen kpn-abonnement, is gewoon 20 euro ja.
Hmmm dan hap ik maar even toe geloof ik. Dit 69 (60 ivm vrienden korting) bij alice is me dan net wat veel voor het bbnet (plus installatie door allice zelf ;) )

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens is er nu in Groningen een storing met Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korrel
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07 15:53
@ck2000nl. Je vindt bij Zyxel zelf de oplossing voor jouw probleem.

http://www.zyxelsupport.nl/z008.html

http://www.zyxelsupport.nl/a006.html#afentoe

Bij mij heeft Telfort ook gedowngrade van 7500 naar 6000 maar dat was nog lang
niet voldoende. Ik moest naar 3500. Dus dat heb ik zelf maar gedaan in de tussentijd.
Ik wacht nu al 7 weken tot ze de lijn komen inspecteren, want iets klopt
er gewoon niet. Of, wie weet, wil KPN zijn klanten terug hebben. Je gaat
van alles denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Alweer storing met Telforttelefonie omstreeks 18:00 uur vandaag.

Ging al een paar dagen goed en dacht even dat er verbetering zat in Telforttelefonie, maar nee, de ellende is er weer.........

NIET AAN TELFORTELEFONIE BEGINNEN, LIGT ER IEDERE KEER UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 11-09 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Toad schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:03:
NIET AAN TELFORTELEFONIE BEGINNEN, LIGT ER IEDERE KEER UIT
Hier nog niet 1x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Weet iemand of je Telfortvastbellen na één jaar kunt stoppen, maar wel kunt doorgaan met Telfortinternet? Telfortinternet is wel stabiel, Telforttelefonie is onbetrouwbare, instabiele troep.

Kan niet wachten om dat Telforttelefonie er uit te gooien.

Telfort, goedkoper, maar helemaal niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Nu ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
Joepie, hier werkt telefonie ook niet meer :O :z Zit trouwens in Zwolle 038. Btw, er is niks te zien op de storingspagina? Of weten ze het zelf nog niet eens 8)7

Ja, en schroef de snelheid van mijn lijn nog verder omlaag...nu zelfs 4570 kbps / 734 kbps i.p.v. 8100 kbps.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Nee, heb zelfs mijn ouders gebeld, die ook Telfort telefonie heeft, en we hadden gewoon een gesprek, van zeker 30 minuten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
ck2000nl schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:18:
Joepie, hier werkt telefonie ook niet meer :O :z Zit trouwens in Zwolle 038. Btw, er is niks te zien op de storingspagina? Of weten ze het zelf nog niet eens 8)7

Ja, en schroef de snelheid van mijn lijn nog verder omlaag...nu zelfs 4570 kbps / 734 kbps i.p.v. 8100 kbps.
Het is toch een paar dagen goed gegaan en ik dacht even, Telfort zal de problemen met telefonie toch niet hebben opgelost? Nee dus, gewoon weer bagger.

Heeft iemand ooit van Telfort vernomen waaraan de storingen te wijten zijn?

Is er geen Telfort medewerker die hier meeleest en ons kan vertellen waardoor deze aanhoudende problemen met Telforttelefonie ontstaan? Is er enig zicht op verbetering in de toekomst? Ik heb alle hoop op verbetering al lang opgegeven

Ik sta op het punt Optibel erbij te nemen om toch telefonisch bereikbaar te zijn. Als het Telforttelefoniecontract in december afloopt dan gaat het er meteen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Totaalgeflipt schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:24:
[...]

Nee, heb zelfs mijn ouders gebeld, die ook Telfort telefonie heeft, en we hadden gewoon een gesprek, van zeker 30 minuten!
Welke provincie? Ik in Zuidholland. Ook in Zwolle en Groningen problemen lees ik even hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021
Toad schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:28:
[...]

Het is toch een paar dagen goed gegaan en ik dacht even, Telfort zal de problemen met telefonie toch niet hebben opgelost? Nee dus, gewoon weer bagger.

Heeft iemand ooit van Telfort vernomen waaraan de storingen te wijten zijn?

Is er geen Telfort medewerker die hier meeleest en ons kan vertellen waardoor deze aanhoudende problemen met Telforttelefonie ontstaan? Is er enig zicht op verbetering in de toekomst? Ik heb alle hoop op verbetering al lang opgegeven

Ik sta op het punt Optibel erbij te nemen om toch telefonisch bereikbaar te zijn. Als het Telforttelefoniecontract in december afloopt dan gaat het er meteen uit.
Hier 040 (telefonie) ligt alles er weer uit.
Niet te geloven en niets bij storingen!! 8)7

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Toad schreef op maandag 14 juli 2008 @ 18:30:
[...]

Welke provincie? Ik in Zuidholland. Ook in Zwolle en Groningen problemen lees ik even hier boven.
Almelo -> Overijssel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word str0..tziek van de telefonie van Telfort. Veeeeeeel te vaak storingen.
Internet werkt redelijk (nauwelijks storingen, downloadsnelheid varieert behoorlijk veel), telefonie is kl@te :X Moet even mijn gal spuwen.

Ook Zuid-Limburg ligt er(weer)uit :( :( :( :(

Heee dat lucht op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ook hier in de regio Utrecht ligt de telefoon er weer uit.
Het is hier maanden lang goed gegaan, maar de laatste weken valt de telefoon regelmatig uit.

De SIP servers zullen wel weer overbelast zijn...

Kom , Telfort(KPN) dat moet beter..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Melding van 'het werkt hier niet/wel' heeft weinig toegevoegde waarde in dit topic! Bespreek iets specifiek of laat de reactie achterwege, niemand kan er iets mee. GoT is geen plaats om storingen te melden over diensten.