Pilatus: goede tip, ik vul meestal gewoon bij met de voeding aan (met paperclip), zet hem eigenlijk niet uit maar vul gewoon constant bij zodat de pomp niet droog loopt. Werkt imo beter dan constant aan/uit.
Ik vul met een trechter met een stuk slang er aan. De pomp zuigt de boel harder weg dan ik het kan bijvullen. Ik vul het reservoir maximaal en zet dan de pomp aan tot dat het water bijna weg is. Op deze manier loopt de pomp niet droog. In 1x vullen gaat helaas niet werken bij mij.
1 enkele RX360 radiator voor CPU en 4x R9 290
Over het algemeen word aangehouden 1x120mm per onderdeel + nog 1x120mm. Dan kom je uit op 6x120mm aan radiatoroppervlakte. Dat is 2x dan wat er nu staat. Nu is de RX serie wel een dikke rad, ik heb zelf een RX480, maar no way dat een RX360 lekker gaat werken met 4 kaarten en de CPU.
Je hebt een 900D. Dan zou ik voor 2x RX480 gaan. 1tje boven en 1tje onder. Dit is misschien wel weer wat overkill maar zorgt er wel voor dat je lekker kan gamen zonder naast een stofzuiger te hoeven zitten.
Ik draai nu zelf met 2x GTX 780 en CPU met een RX480 rad. Tijdens niet gamen kunnen de fans op 6 volt wat enorm stil is. Ga ik wel gamen gaan de fans naar iets van 9 volt en is de boel nogsteeds lekker stil. Met die ene RX360 denk ik niet eens dat de boel koel blijft al laat je 3 stofzuigers blazen op de rad.
Ik ga over enige tijd zelf ook een build bouwen in een 900D en ga dan persoonlijk voor 2x RX480. Je kan nooit teveel radiatoroppervlakte hebben. Hoe meer, hoe stiller. Zie hieronder een build met een 900D en 2x een 4x120mm rad.
Dit is wat ik zou/ga bouwen. Zet een setup als deze neer met 1 of 2 goede pompen en een flinke hoeveelheid rad's, dan zit je de komende 7 jaar goed. Ga je voor een nieuw moederbord, CPU en videokaarten kan je de waterkoeling zo laten zonder iets te hoeven aanpassen. Helemaal als je kijkt hoeveel geld je gaat uitgeven zou ik het gelijk goed doen. Dan maar 500 euro meer maar dan heb je ook wat.
[
Voor 25% gewijzigd door
PilatuS op 28-12-2014 16:58
]