Je systeem:
Je koelt dus 2 keer een CPU + 2 keer een GPU + wat mobo spul. Dat alles met 2 rads. Dan moeten je fans redelijk hard werken om die warmte weg te krijgen. Of deze set-up gaat werken is echt afhankelijk van hoe goed je de airflow hebt ingericht. Gezien de onderdelen, kan dit best wel eens een uitdaging worden voor je.
Je pomp:
Die mcp655 is gewoon een D5. Is de pomp regelbaar? Zet hem dan op stand 5. Die pomp moet dat wel trekken. Een D5 krijg je onder goede omstandigheden gewoon niet stuk, of hij moet droog hebben gelopen.
Ter vergelijking: De flow die deze pomp in mijn loop genereert is absurd (stand 5), waardoor ik anticycloon maatregelen heb moeten nemen in mijn reservoir. Ander trekt mijn pomp de lucht aan de bovenkant van reservoir de loop in, en de lucht die uit mijn loop kwam werd direct weer in mijn loop gezogen. Dus aan de specificaties van deze pomp ligt het niet.
Die lucht:
De lucht eruit krijgen doe ik altijd door de pomp te laten draaien, de kast in alle richtingen te laten kantelen en de kast te schudden, terwijl de pomp draait. Maar hoe dan ook de lucht in je systeem lijkt me niet de reden van de slechte flow.
Mogelijke problemen:
Klinkt eerder als een vernauwing/verstopping gezien de lucht ook niet in het reservoir terecht komt of dat er lucht in de pomp zit waardoor die droog draait. Als er lucht in zit zal hij wel draaien, maar niet pompen. Die situatie wil je ten alle tijden voorkomen, gezien de pomp dan onbelast draait en niet gekoeld word, en dan zeer snel stuk zal gaan.
Trok de pomp wel snel het water uit het reservoir bij het vullen?
Om te kijken of het je pomp is, zou je je reservoir en pomp moet uitnemen, en even een simpele testloop kunnen maken buiten je kast om te kijken of de pomp het water uit het reservoir haalt en weer terug pompt.
Ik weet het, waterkoeling is veel werk als je eraan moet knutselen, met het uitzoeken van dit soort dingen kan zo een heel weekendje kosten.
[
Voor 56% gewijzigd door
Deem op 18-03-2015 10:38
]