Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 11:09
Wat zijn jullie ervaringen met het bestel- en leverproces van alphacool (de alphacool webshop)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Aquatuning en Alphacool zijn hetzelfde bedrijf, ik heb nog nooit via de Alphacool website besteld maar wel bij aquatuning, ik neem aan dat het vergelijkbaar is en misschien wel hetzelfde magazijn gebruikt.
Bestellen bij aquatuning is prima, je moet soms iets langer wachten dan je gevend bent in Nederland tot dat je order echt verzonden wordt vanuit hun magazijn, dus het duurt ook wat langer voordat je een bevestigingsmail krijgt.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:34
Kuif schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:48:
Wat zijn jullie ervaringen met het bestel- en leverproces van alphacool (de alphacool webshop)?
Paar keer besteld zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 17:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tbLn8vAMqnN1nSIhjGR_XBFU1EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKNVRmEVrrP5ct7ilcgnCzOz.jpg?f=fotoalbum_large

Deze heb ik sinds gisteren draaien en doet het zonder problemen.
Nu valt het op dat je in Aquasuite bij de fan-settings een target temperature kan instellen.
Ik stuur nu op een koelvloeistoftemperatuur van 40 graden.
In de praktijk betekende dit aanvankelijk dat de fans steeds 10 seconden aangingen (temperatuur daalt naar ~39 graden) en dan weer enkele minuten stopten totdat de temperatuur weer 40 graden is.
Voor nu heb ik 'hold minimum power' aangezet maar nu blijven de fans continu draaien terwijl de vloeistof allang 30 graden is.
Momenteel is mijn kamer de laatste dagen continu ~25 graden door het mooie weer.

Is het mogelijk een instelling te maken op basis van vloeistoftemperatuur waarbij de fans aangaan bij 40 graden en bijvoorbeeld pas weer stoppen bij 30 of 35 graden?
Ik kom er vooralsnog niet helemaal uit dus ben benieuwd naar jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb opzich hetzelfde probleem, maar bij mij is het niet echt een probleem. Mijn fans gaan ook draaien bij een bepaalde watertemp en dan gelijk weer uit zodra de temp er iets onder komt te zitten. Alleen heb ik zoveel radiatoroppervlakte dat ik idle kan draaien zonder fans. Dit ook met een Aquaero.

Je zou kunnen kijken waar de watertemp heen gaat met een idle systeem. Misschien kan je met een hogere watertemp wel passief draaien zodat de fans niet of bijna niet aan hoeven te gaan. Je hebt alleen niet enorm veel radiatoroppervlakte dus geen idee waar het idle kantelpunt gaat liggen. Mijn watertemp wordt idle stabiel op 36 tot 37 graden bij een 22 graden kampertemp, terwijl de fans pas bij 38 graden aan gaan. Wordt het bij mij binnen 25 graden gaan de fans wel vaker aan.

Met die radiator en met 25 graden kamertemp wordt idle zonder fans denk ik lastig, maar je zou dus even kunnen kijken hoe hoog het zonder fans bij idle oploopt. Ik denk dat verder koelen tot 5 graden lager vrij weinig uitmaakt. Dan nog loopt die watertemp vrij snel weer op. Dan draaien de fans wel ietsjes langer niet, maar dan nog moeten ze constant aan. Ik zou dan eerder voor een hele lage minimale stand van de fans gaan en ze constant laten draaien. Van 40 graden naar 39 of naar 35 lost vrij weinig op ben ik bang. Persoonlijk kan ik mijn fans niet horen op een lage stand, pas bij gamen moeten ze echt aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M van Lent
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 17:29
Volledig idle draaien zal niet lukken denk ik. Hoewel de dichtheid van de koelvinnen bij deze 400mm radiator best laag is. Als hij horizontaal geplaatst zou zijn zou het misschien wel lukken.
Nu produceren de fans heel soms wat bijgeluiden maar die verdwijnen wanneer ze wat langer draaien. Momenteel zijn ze inderdaad niet storend. Dus waarschijnlijk houd ik het inderdaad zo met de fans op minimale snelheid wanneer de vloeistof opgewarmd is.
Bij niet-intensieve taken zou het wel mooi zijn om ook een onderlimiet in te kunnen stellen. Het duurt met deze omgevingstemperatuur van 25 graden wel een half uur voor hij in idle modus van 30 naar 40 graden verwarmd heeft.

In aquasuite zag ik dat het mogelijk was complete flowschema's te maken. Misschien moet ik me daar even goed in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
M van Lent schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 00:25:
In aquasuite zag ik dat het mogelijk was complete flowschema's te maken. Misschien moet ik me daar even goed in verdiepen.
Ik heb op dit moment niet de software op mijn PC staan van de Aquaero omdat het al jaren prima draait door de settings in de controller te hebben staan, maar misschien is wat je wil toch mogelijk.

Hier een oud screenshot van mijn settings:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xC2WJYA-ai9UpfmwgD2sos9j7tc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LD7ZmxtCIw0AquXU1MqnpFw.jpg?f=fotoalbum_medium

Geen idee wat je allemaal nog kan doen door voor een manual setup te gaan. Anders zijn er misschien nog plugins te vinden of kan je valse sensor data doorgeven om het alsnog te laten draaien zoals je wil. Er is enorm veel mogelijk met die software waarbij ik er zelf maar voor een heel klein deel gebruik van maak.
Pagina: 1 ... 66 67 Laatste