je pomp mag niet droog draaien dus ik vrees dat je wat anders moet verzinnen
je kan bijvoorbeeld proberen om je loop leeg te blazen ofzo
je kan bijvoorbeeld proberen om je loop leeg te blazen ofzo
[ Voor 28% gewijzigd door player-x op 07-07-2014 18:56 ]
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Verwijderd
Die hele constructie had ik letterlijk in minder dan 20min in elkaar zitten.Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 21:40:
jee, wat een constructie zeg
Mooi systeem idd. Maar dat moet toch ook te automatiseren zijn? En dan denk ik aan bijvoorbeeld een mooi (mobiel) systeem met een pomp uit een oude wasmachine ofzo. Compleet met een kleine watertank, voeding, en de hele rataplan die je erbij nodig hebt. En het zou helemaal mooi zijn als je met hetzelfde syteem daarna ook de loop weer kunt vullen.player-x schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:21:
Voor het jaarlijkse reinigen van het systeem gebruik ik de volgende methode.[afbeelding]
- Koppel los de slang (snelkoppeling) in mijn systeem
- Zuig systeem leeg met stofzuiger, in stevige jerrycan. (zie plaatje)
- Vul systeem met 50/50 schoonmaak azijn en demi-water oplossing.
- 24 uur systeem gebruiken.
- Stap 1 en 2 herhalen
- Vul systeem met demi-water.
- Systeem 30min burnin-load. (niet noodzakelijk maar in warm water lossen restanten beter op)
- Stap 1 en 2 herhalen. (deze stap een keer herhalen)
- Vul systeem met normale oplossing
Slang vastgemaakt met een doorvoer koppeling.
Het mooie van dit systeem is dat je het systeem letterlijk 100% droog zuigt, en je een gewone stofzuiger kan gebruiken, en je met de hand de zuigkracht kan regelen.
Heb met ongeveer 5~10 min het hele systeem leeg en droog.
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Het doel van mijn opstelling is, is dat ik mijn systeem geheel droog zuig, en dat het "relatief" goedkoop is, als je net onder de 50 euro aan koppelingen en andere onderdelen betaal baar vind.Phaerion schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 04:27:
En dan denk ik aan bijvoorbeeld een mooi (mobiel) systeem met een pomp uit een oude wasmachine ofzo. Compleet met een kleine watertank, voeding, en de hele rataplan die je erbij nodig hebt. En het zou helemaal mooi zijn als je met hetzelfde syteem daarna ook de loop weer kunt vullen.
Verwijderd
Vat de jee maar niet op als denigrerend ozid, het is een mooi systeem en zeer zeker functioneel. Ik moet alleen als ik touw lees wel even nadenken hoe of wat, wikkel je dat ergens omheen nadat je het door een gat hebt gepropt? Of moet ik nu denken aan het reinigen van je slangen,ik bedoel, dat je een lappenpropje door je slangen trekt in die trant denk ik wat. nah, hoe het ook zij, mooie manier je systeem te drainen..player-x schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:35:
[...]
Die hele constructie had ik letterlijk in minder dan 20min in elkaar zitten.
Stevige doorzichtige 5L jerrycan + 2x mannetjes en 2x vrouwtjes koppelingen + 2m slang + doorvoer.
Hier zijn letterlijk alle stappen om het ook te maken.Mijn systeem heb ik letterlijk onder 1min leeg en in 5min droog.
- +/-15cm slang vol met 3mm gaatjes geboord, aan een kant. (houtboor gebruikt)
- Slangetje aan doorvoer monteren.
- Gat in jerrycan boren voor doorvoer.
- Touw door gat in jerrycan proppen.
- Uiteinde door vulopening laten gaan.
- Touw door doorvoer en slang voeren.
- Doorvoer en slang in jerrycan en doorvoer door het doorvoer gat lijden.
- Doorvoer vast zetten, met gaatjes van slang naar onderzijde.
- Slang met genoeg lengte aan doorvoer monteren
- Aan andere einde lekvrije koppeling monteren.
- 2 koppelingen op de juiste plaats in kast monteren.
- Koppeling aan rest slang monteren.
Ja, dat had ik zo ook wel begrepen. Ik probeerde je ook niet iets anders op te dringen, maar liet voor mezelf mijn eigen fantasie even de vrije loop, en probeerde het te visualiseren. En wat de kosten aan gaat, dacht ik zelf ook meer aan scrap enzo. Oude knelkoppelingen van gas of waterleidingen enzo. De pc en de waterkoeling zelf slurpen al genoeg geld op.player-x schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:45:
[...]
Het doel van mijn opstelling is, is dat ik mijn systeem geheel droog zuig, en dat het "relatief" goedkoop is, als je net onder de 50 euro aan koppelingen en andere onderdelen betaal baar vind.
Dat zou iig niet mijn eerste keuze zijn, de lekvrije Koolance koppelingen zijn gewoon erg handig, daarnaast de koppelingen waar jij aan denkt zijn niet 100% lekvrij (water) of niet geschikt (gas), en nieuw (veel) duurder dan deze (gas & water).Phaerion schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 01:36:
En wat de kosten aan gaat, dacht ik zelf ook meer aan scrap enzo. Oude knelkoppelingen van gas of waterleidingen enzo.
Zeer waar, mijn koelsysteem kost +1500 euro, maar het grootste deel van de loop is gewoon jaren lang her gebruikbaar, daarnaast ziet een TJ11 er water gekoeld gewoon beter uit met een flinke loop.De pc en de waterkoeling zelf slurpen al genoeg geld op.
Oh je hebt het over die koppelingen. Klopt, de nieuwe zijn ook echt 100% lekvrij. Het oudere type kon nog wel eens een druppeltje achterlaten. Daar heb ik er ook nog wat van nodig. Al koop ik die wanneer ik bijna klaar ben met de build. Dan weet ik waar ik ze het beste kan plaatsen.player-x schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 02:06:
[...]
Dat zou iig niet mijn eerste keuze zijn, de lekvrije Koolance koppelingen zijn gewoon erg handig, daarnaast de koppelingen waar jij aan denkt zijn niet 100% lekvrij (water) of niet geschikt (gas), en nieuw (veel) duurder dan deze (gas & water).
Ik vind het iig wel listig bedacht. En dat mag best gezegd worden. Want niet iedereen komt daar zo maar even op. Er wordt behoorlijk wat gekopieerd omdat lang niet iedereen zo maar even iets kompleet nieuws kan bedenken. (wat natuurlijk ook wel een beetje samenhangt met de opleiding die iemand doet.)Ik steek de slang net voor de pomp in 5L koelvloeistof die ik heb, zuig de pomp vol, en hang daarna de andere slang in de koelvloeistof, zet de pomp aan en pomp het hele systeem vol, en wacht tot totdat alle bubbels weg zijn en ontkoppel de vul slangen, en mijn systeem is klaar voor gebruik.
Daar kom ik denk ik ook wel redelijk bij in de buurt als ik klaar ben. En idd, bijna alles behalve de waterblokjes zijn te hergebruiken in een nieuwe build. Dus het verdiend zijn geld ook wel weer terug.Zeer waar, mijn koelsysteem kost +1500 euro, maar het grootste deel van de loop is gewoon jaren lang her gebruikbaar, daarnaast ziet een TJ11 er water gekoeld gewoon beter uit met een flinke loop.
[ Voor 22% gewijzigd door Phaerion op 12-03-2014 07:42 ]
Nee die zijn niet echt bruikbaar van wegen de verschillende metalen die (intern) gebruikt zijn.Phaerion schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 06:24:
Flow en druk meters? Ook die heb je in de machinebouw, met wéér die standaard maatvoering.
Ik las snelkoppelingen, daar we het daar over hadden, knel gebruik je alleen als je echt (zwaar) gaat modden.De knelkoppelingen die ik bedoelde
Normaal gebruik je voor water geen hardsoldeer maar gewoon soldeer, daar dat sterk genoeg is.Die gebruiken ze tegenwoordig veel, omdat hardsolderen meer risico met zich mee brengt als er een prutser aan het werk is.
Denk dat dat iig voor mij wel mee valt, heb het wel eens geprobeerd om wat buigwerk te doen op werk.En niet iedereen kan een waterleiding uit één stuk buigen zonder dat hij koppelstukken nodig heeft.
Persoonlijk heb ik in mijn loop een hekel aan slangtules, en slangen klemmen, en als ik ze moet gebruiken dan alleen brijvoorkeur alleen met deze klemmen.De messing koppelstukken voor bijv. een waterslang hebben ook gewoon G1/4 draad. Ik heb er voor de gein even één in mijn reservoir gedraaid.
Het is een hoop werk om je slangen te vervangen met koperen buizen, als ik het in mijn systeem zou toepassen, denk ik dat ik gouw een paar uur aan het buigen ben daar alles echt op de mm moet passen, anders staat er teveel stress op het systeem en de elektronica.Dus als afhankelijk van wat je aan het bouwen bent en je daarvoor gebruikt materiaal weer mooi op poetst, kan dat aardig wat geld aan messing fittingen of stukjes koperleiding uitsparen. En wanneer je het vraagt, krijg je het vaak zelfs voor nop mee. Bouwvakkers doen doorgaans niet zo moeilijk over wat stukjes oude leiding. Al zullen ze misschien niet goed begrijpen wat je er nu precies mee moet als je over je pc begint.
Tja het zal meer te maken hebben met mijn werk, pijpfitter voorman/supervisor in de on/offshore.Ik vind het iig wel listig bedacht. En dat mag best gezegd worden. Want niet iedereen komt daar zo maar even op. Er wordt behoorlijk wat gekopieerd omdat lang niet iedereen zo maar even iets kompleet nieuws kan bedenken.
Echt terug verdienen doe je het niet, de pijn in de portemonnee word met de jaren alleen steeds minder.Daar kom ik denk ik ook wel redelijk bij in de buurt als ik klaar ben. En idd, bijna alles behalve de waterblokjes zijn te hergebruiken in een nieuwe build. Dus het verdiend zijn geld ook wel weer terug.
Voor 9 euro koop ik liever een in-lijn sensor, ziet er een heel stuk beter uit.btw.... bijna ongeveer halverwege deze pagina laat iemand zien hoe hij zelf tempsensors heeft gemaakt om in twee bitspower fittingen te verwerken.
Ohja er zaten draaiende onderdelen van staal in idd. En ik gebrukte de term hardsoplderenm, vanwerge de brander. Maar je doet het idd met tin, en dan heet het geen hard solderen. Sorry vergissing..player-x schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:03:
[...]
Nee die zijn niet echt bruikbaar van wegen de verschillende metalen die (intern) gebruikt zijn.
Mijn pa was fotolasser. Veel dingen heb ik dus van hem geleerd. En een beetje tijdens mijn schooltijd. Maar ik besef me dat ik je gewoon voor Jan Doedel van alles sta uit te leggen. Nu snap ik idd ook wel dat je met dat drainage systeem hebt bedacht. Hilarical. LolTja het zal meer te maken hebben met mijn werk, pijpfitter voorman/supervisor in de on/offshore.
Terugverdienen is een verkeerde woordkeuze idd. In wezen verdien je eigenlijk nooit iets terug...tenzij je de pc verkoopt. En een paar plexi buizen van een paar euro zie ik nu niet als kosten waar ik over moet vallen, als sommige fittingen per stuk al €15,- kosten. En om dan te vallen over die paar euro, terwijl ik dik duizend euro uitgeef aan een waterkoelsysteem is niet logisch. (overigens heb ik bij dat kostenplaatje ook de plexiglas panelen meegerekend en wat gereedschap enzo.) .DCG909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:09:
Mwa, ik vermoed dat je zoiets niet zomaar gaat terugverdienen... slangen zijn flexibel en kun je nog een aantal mm of cm verplaatsen, gebogen pijpen niet. Dus als ze de socket verplaatsen, of de waterblok fabrikant zet de aansluiting een paar cm of mm anders, dan ben je als de sjaak en moet je alles weer ombuigen, of nieuwe pijp halen (pijpen kun je ook niet oneindig buigen)...
[ Voor 44% gewijzigd door Phaerion op 12-03-2014 12:59 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Phaerion op 12-03-2014 11:37 ]
Koper is een stuk goedkoper, maar ook een heel stuk lastiger om mee te werken, zelfs voor mij met +25j ervaring met buizen werk zou het niet meteen mijn eerste keuze zijn, niet dat ik voor weg deins, het is alleen erg bewerkelijk, en gevoel voor het werk, dat voornamelijk met ervaring komt, helpt een hoop.DCG909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:44:
Hmm, vraag mij eigenlijk af wat uiteindelijk duurder is, metalen buizen of plexi/acryl?
Metalen buizen hoef je in principe niet te verwarmen, of van binnen te stutten, plexi/acryl wel (dacht ik).
Ja idd. Ik heb mijn builsjes bij ModWithMe besteld. En die stoppen er dan Twee stukken silliconeslang bij om er in te stoppen tijdens het buigen. Anders kun je gewoon geen fatsoenlijke bochten maken. Je drukt het materiaal, aan de binnenkant van de bocht, zó ver samen dat het ergens heen wil. Het gaat dan in de breedte zitten en dan krijg je een soort van afgeplatte bocht.DCG909 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:44:
Metalen buizen hoef je in principe niet te verwarmen, of van binnen te stutten, plexi/acryl wel (dacht ik).
Ik weet niet waarom. Maar vaak schat ik mensen een stuk jonger in hier op het forum. En dan blijk ik me ineens grandioos te vergissen.player-x schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:38:
zelfs voor mij met +25j ervaring met buizen werk zou het niet meteen mijn eerste keuze zijn,
[ Voor 56% gewijzigd door Phaerion op 13-03-2014 20:21 ]
Pfffeeew... dank je voor je bericht.DCG909 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:43:
Het is een AIO set, dus nee. Die kun je niet vervangen.
Voor haswell overklok vragen verwijs ik je graag door naar het haswell topic in "overclocking en tweaking". Probeer je daar eerst even in te lezen.
(Water gaat niet spectaculair beter werken dan goede luchtkoeling)
Verwijderd
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Sowieso omdat je meer oppervlakte kan creëren en meestal ook stillere fans kiest en dat scheelt enormiBurger schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:55:
Ik denk dat als je een custom-loop waterkoeling set bouwt, dat ie veel stiller kan zijn dan zo'n kant-en-klare koeler. Mee eens?
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Ik heb nog een behuizing staan voor een 1048.FreezeXJ schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:06:
Ik heb nog steeds problemen om mijn Eheim1048 koest te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Phaerion op 16-04-2014 23:14 ]
Ik ben er ook wel blij mee...want ik heb mijn oude DDR2 mobo nog van Asus. Een M4A785G htpc. Daar zit nu een AMD 975 BE op. Maar ik heb ook mijn oude Phenom X2 nog die op 4200Gz loopt. En een ASUS 8800GTS, die ook nog steeds als een zonnetje draait. Dus ik kan me daar nog behoorlijk op uitleven als ik wil.nero355 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 01:04:
Ik zeg doen !!!
Ik heb die kast ook gehad in de vorm van een Antec 1035BII en die gebruikt mijn pa nog steeds met een AMD Athlon X2 S939 systeem erin en 4x Papst fans die ik nog had
[ Voor 12% gewijzigd door Phaerion op 17-04-2014 01:24 ]
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Een tang is wel zo een beetje het laatste wat je nodig hebt bij het monteren van een waterkoeling set.westergas schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 21:39:
Moet je kijken hoe ze er bij staan als je ze met een tang aan draait
Klopt. Daarom zet ik er toch ook bij dat je dat niet moet doen?player-x schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 02:31:
[...]
Een tang is wel zo een beetje het laatste wat je nodig hebt bij het monteren van een waterkoeling set.
Heb nog nooit meer dan een schroevendraaier gebruikt op mijn set.
Daar is niet echt een kant en klaar antwoord voor. Custom loop en laag budget heb ik geprobeerd, voor je het weet heb je het virus te pakken en ben je een paar 100 ekkies verder.her0live schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:42:
iemand tips voor een custom loop met:
Intel i7 4770k
MSI 780 ti (reference)
in een Fractal Design r4?
Ik wil het budget zo laag mogelijk houden maar voorwaarde is wel dat het lekker stil word al kan het niet veel erger dan mijn systeem op load nu.
Dit zou mijn lijstje zijn, er is best her en der een paar tientjes te besparen, maar in deze lijst zitten geen compromissen.her0live schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 20:19:
Ik vind het niet erg om 400 euro uit te geven als het moet. Ik zei ook zo laag mogelijk niet laag!
[ Voor 14% gewijzigd door Gait op 12-05-2014 12:15 ]
Het zegt mij helaas niet al te veel. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 radiator in zit. Ik dacht dat ik er meer nodig zou hebben voor cpu en gpu.player-x schreef op zondag 11 mei 2014 @ 08:52:
[...]
Dit zou mijn lijstje zijn, er is best her en der een paar tientjes te besparen, maar in deze lijst zitten geen compromissen.Let wel dat je geen optische drive meer kan gebruiken, tenzij je een losse reservoir neemt, persoonlijk vind ik het geen probleem, een losse USB DVD werkt ook prima.
- 1x EK-D5 PWM Motor 12V DC PWM Pump Motor - €70,95
- 1x Alphacool HF Screw connector G1/4 10mm - Deep Black - €47,60
- 2x Akasa 140mm Apache PWM fan Black - 1300RPM - €31,90
- 1x EK-Ekoolant CLEAR premix 1L - €7,10
- Monsoon Silver Bullet Antimicrobial G1/4 Plug - €13,00
- XSPC Acrylic Dual 5.25 bay Reservoir for D5 - €64,05
- Alphacool NexXxoS UT60 Full Copper 280mm - €75,95
- EK-Supremacy - Acetal + Copper - €60,95
- EK-FC780 GTX Ti - €90,90
- Totaal 465 euro
Voor je besteld, meet eerst of de gekozen radiator ook echt past, hij is namelijk redelijk dik met zijn 85mm totaal hoogte (60mm rad + 25mm voor fans), de UT45 is bv een goede dunnere alternatief.
Zelf gebruik ik hele dikke rads, daar hoe dikker de meer radiatie oppervlakte je hebt.
Heb een PWM pomp en fans gekozen, lees hier over de voordelen er van:
PWM wat is het, hoe gebruik ik het met mijn fan en waterpomp
Er is maar een ding belangrijk bij radiatoren, en dat is totale radiatie oppervlakte, en de UT60 140x280 heeft ongeveer 3x het oppervlakte van een Corsair Hydro H100i, ruim voldoende voor een 780Ti en een i7.her0live schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:46:
Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 radiator in zit. Ik dacht dat ik er meer nodig zou hebben voor cpu en gpu.
Een beetje takt en eigen onderzoek van je eigen kant maakt dat mensen wat meer je vraag willen beantwoorden.Als iemand wat meer feedback zou kunnen geven dan graag![]()
Alvast bedankt
Verwijderd
Ik wou het vanmiddag al posten, iemand zet zich helemaal in bij het samenstellen van een lijstje, gaat men zo reageren.her0live schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:46:
[...]
Het zegt mij helaas niet al te veel. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 1 radiator in zit. Ik dacht dat ik er meer nodig zou hebben voor cpu en gpu.
Als iemand wat meer feedback zou kunnen geven dan graag![]()
Alvast bedankt
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Eensch, +1.Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 19:12:
[...]
Ik wou het vanmiddag al posten, iemand zet zich helemaal in bij het samenstellen van een lijstje, gaat men zo reageren.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2014 08:41 ]
Verwijderd
Ik zou de in en outtake voor de slangen van de rad aan de voorkant van de kast maken. Niet nu zo dichtbij het moederbord wat onhandig is.
Verwijderd
Voor de looks zijn ze ook wel in orde, de naam compressie komt ten goede nu ik ze met tygon 1/2/3/4 gebruik.timfoes schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:17:
Thx voor de info,
een van mijn fittingen (goedkope merkloze compressie) gaf een groene uitslag toen ik mn systeem aan het verversen was, heb toen de boosdoener vervangen met eenzelfde fitting dat ik nog had liggen met het idee nieuwe te kopen. denk dat het de monsoons gaan worden.
ik moet wel zeggen, jij kunt iets wat je in drie zinnen kunt zeggen, knap in drie alineas vertellen.
dat die ik je niet na
Ja oké dat moet ik nog even gaan bekijken, heb ik zelf ook al aan gedacht, maar het gaat me meer om hoe ik om moet gaan met de crossfire opstelling en de SB. Misschien is het wel beter om alleen crossfire of alleen een enkele kaart en SB te doen en niet beide.PilatuS schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 18:35:
[...]
Ik zou de in en outtake voor de slangen van de rad aan de voorkant van de kast maken. Niet nu zo dichtbij het moederbord wat onhandig is.
Van wat ik zo zie aan plaatjes blokkeerd een SB blok de onderste PCI-e poort. Zodra je fittingen gaat plaatsen kan er geen kaart meer in die poort. Het is sowieso totaal niet nodig om daar een waterblok op te zetten. Ik heb het zelfde bord en de SB word vrijwel niet warm zonder dat er direct een fan op blaast. De mosfets worden wel erg heet maar dit is verder geen probleem.Gait schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 10:11:
[...]
Ja oké dat moet ik nog even gaan bekijken, heb ik zelf ook al aan gedacht, maar het gaat me meer om hoe ik om moet gaan met de crossfire opstelling en de SB. Misschien is het wel beter om alleen crossfire of alleen een enkele kaart en SB te doen en niet beide.
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Op zich een redelijke set voor zijn geld, ik zie alleen een probleem er mee, als je een redelijke high-end videokaart hebt, moet je ook de VRM koelen, die normaal ook door de standaard lucht koeler ook gekoeld wordt.misthafalls schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:47:
Sinds gisteren heb ik waterkoeling van het merk Syscooling (China) ingebouwd.
[ Voor 21% gewijzigd door misthafalls op 17-05-2014 23:09 ]
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Zou zeggen draai een game of eventueel Furmark voor 30min of zo, en kijk hoe heet de VRMs worden, als je niet je vinger 5sec op het koelichaam kan houden, dan is het meer dan ongeveer 55c, en worden ze zelf te heet, want de VRMs zelf zijn dan waarschijnlijk rond of zelfs plus 90c.misthafalls schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:07:
Voor de VRM's heb ik inderdaad extra koelblokjes genomen.
Daarbij had mijn videokaart (AMD R9 280x) al een koelblok aanwezig dat na verwijderen van de main body nog bruikbaar was.
Ja en nee, als je huidige koeling voldoende is, dan zou ik het niet doen, daar extra fittings extra potentiële lek punten zijn, en daar naast ook extra de flow belemmeren.Maar misschien dat wat jij hebt geplaatst een leuk alternatief is. Is natuurlijk beter dan heatsinks met wat airflow.
[ Voor 4% gewijzigd door player-x op 18-05-2014 21:12 ]
Ja een water blok helpt daar een hoop mee, en je zal een veel stabielere kaart door krijgen.Seth_Chaos schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:14:
Nu zijn die kaarten echter heethoofden met temps van wel 92 graden.
De minimale vuistregel is een 120x120x30mm rad per warmte bron + een extra 120mm.wat denken jullie dat ik dan minimaal aan radiator nodig zal hebben?
Je moet pech hebben gehad met je pomp, en dat hij niet goed is gebalanceerd, want heb verscheidende DCCs in bay res ingebouwd zonder problemen.Ik heb toen der tijd een 5.25 reservoir genomen waar m'n liang dcc pomp ingeklikt wordt. Dat was trouwens een hele slechte keuze. Nu vibreert de pomp m'n hele kast, wat een rot herrie maakt.
[ Voor 31% gewijzigd door Seth_Chaos op 27-05-2014 17:38 ]
Heb je geprobeerd papier of wat dun karton tussen de res en de bay te stoppen zodat het niet meer kan resoneren, mogelijk is het ook noodzakelijk voor de andere bay devices, en check dat alle schroeven en dergelijk voldoende vast zitten.Seth_Chaos schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:26:
Het probleem is dat het reservoir zelf in de bay begint te resoneren tegen de bay aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Extera op 02-06-2014 12:47 ]
flickr - WOT Profile - Game PC
flickr - WOT Profile - Game PC
Verwijderd
Nee geen ervaring met de set maar de onderdelen zien er prima uit.Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 18:46:
Iemand ervaring met de "AlphaCool NexXxoS Cool Answer 360 DDC/XT" set?
Gruwelijke set, mag je trost op zijn.PilatuS schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:20:
Vandaag een 2e GTX 780 in SLI gezet. Had er al 1tje watergekoeld inzitten. Iedere keer verbaas ik mij weer hoe enorm veel werk zoiets is. Met luchtkoeling ben je binnen 5 min klaar. Ben er nu meer dan 4 uur mee bezig geweest.
De verbinding tussen de 2 kaarten was nogal lastig om te doen. Volgende keer koop ik zeker een SLI koppeling.
Waarom 2 van deze dingen in SLI ? Op dit moment heb ik een 21:9 scherm met een res van 2560x1080. Binnenkort word dit een 21:9 scherm met een res van 3440x1440. Dan heb ik die 2e kaart wel nodig.
[afbeelding]
Ziet er wel weer leuk uit zo
@FuzzyGreenBalls.
Prima set om mee te beginnen. Niet duur voor wat je krijgt en het is zeker geen slecht spul. Sowieso een veel beter idee dan een gesloten H110.
Verwijderd
Moest ik naar crossfire gaan (als er weer wat budget is) met r9 290 en een i5 4690k is dit wat weinig zeker? Zou ik nadien kunnen uitbreiden met een 280mm radiator of is daarvoor de pomp niet geschikt?player-x schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 22:52:
[...]
Nee geen ervaring met de set maar de onderdelen zien er prima uit.
Als je altijd 1 cpu en eventueel 1 High End videokaart wilt koelen zal het zeker voldoende zijn.
Wil later mogelijk verdere uitbreiding doen (SLI/CF) is de set met de D5 pomp te over wegen.
Dit is de zelfde set als je nu hebt alleen met een sterkere pomp Alphacool NexXxoS Cool Answer 360 D5/XT - Set, en deze set heeft ook nog eens een nog dikkere rad Alphacool NexXxoS Cool Answer 360 D5/UT - Set, alleen let wel op of de dikte geen probleem is.
Thankswestergas schreef op zondag 08 juni 2014 @ 01:15:
[...]
Gruwelijke set, mag je trost op zijn.
Lekker hé, zo veel GPU geweld
Een extra kaart en rad kan die wel aan hoor. Ik heb exact dezelfde pomp met een 4x120mm rad en SLI.Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:52:
[...]
Moest ik naar crossfire gaan (als er weer wat budget is) met r9 290 en een i5 4690k is dit wat weinig zeker? Zou ik nadien kunnen uitbreiden met een 280mm radiator of is daarvoor de pomp niet geschikt?
De set komt met de DCC-1T,die met zijn 460L/h, de goedkoopste versie is, nog steeds een prima pomp, maar een D5 doet 3x zo veel.PilatuS schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:03:
Een extra kaart en rad kan die wel aan hoor. Ik heb exact dezelfde pomp met een 4x120mm rad en SLI.
Volgens mij heb ik de 600l/u versie. Dus wel wat sterker. Toch is deze pomp met 420l/u wel beter dan bijvoorbeeld een 600l/u Eheim 1048. Ookal heeft ie maar 420l/u heeft ie wel een opvoerhoogte van 3.7 meter. Er blijft van de 420 liter veel meer over dan bij de 600 liter van de Eheim.player-x schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 03:24:
[...]
De set komt met de DCC-1T,die met zijn 460L/h, de goedkoopste versie is, nog steeds een prima pomp, maar een D5 doet 3x zo veel.
Welke versie heb jij, de 460, 600 of de 900L/h versie?
Verwijderd
Je zou naar de DCC-1T Plus PWM kunnen kijken als een upgrade.PilatuS schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:43:
Kom er net achter dat ik toch de 400l/u versie heb. Namelijk de Swiftech MCP350.
[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 10-06-2014 22:29 ]
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq