Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-10-2023
Hallo medetweakers,
Alleerst wil ik graag zeggen dat ik op de hoogte ben van de Topics omtrend watercooling. Ik wil alleen zoveel verschillende dingen weten dat ik niet weet in welk forum dit hoort.

Dus on-topic:
Mijn vragen zijn
  • Welk budget is geschikt voor een high end pc watercooling (ik zal mijn specs even hieronder posten)
  • Is het nodig / gunstig om je moederbord te waterkoelen
  • Wat is dan een goede setup?
  • Zijn er bedrijven die mijn waterkoeling kunnen installeren in een al afgebouwde pc?
PC Specs:
Intel core I7 4770k
Msi G45 Z87 Gaming
Nvidia GTX 780 TI (Standaard koeling)
16 gb Corsair Vengeance Pro ram

Hopelijk komen we een eind met mijn vragen :)
Mvg,

Her0live

[ Voor 9% gewijzigd door her0live op 16-04-2014 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
1. Budget 300 euro tot 2000 :) (je kan het heel gek maken!)
2. Neen, puur voor de looks en eventueel als je heel extreem gaat overklokken (maar dan moet je met ijs aan de gang enzo)
3. Lastige vraag. Hangt af van je case: welke radiator past er in. Verder heeft het ook te maken met wat je mooi vindt. Ik zou met deze Setup een goede 360 radiator nemen. Op highflow.nl kunnen ze heel veel tips geven. Ik ben zelf gegaan voor redelijk goed spul, en ben daarna alleen maar verder gaan upgraden :) pas op waar je aan begint.
4. Ja, highflow bijvoorbeeld. Niet gratis en beetje zonde van het plezier, een van de leuke dingen van waterkoeling is het zelf bouwen. Voordeel is dat je zat dudes kan vinden die je best willen helpen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een goede setup wil hebben moet je rekenen op iets van 500 euro aan onderdelen. Het moederbord waterkoelen is eigenlijk nooit nodig. Verder kost het een hoop geld extra en maakt het de setup een stuk complexer. In het verleden heb ik het moederbord watergekoeld gehad maar ik begin er niet meer aan.

Aangezien je vrijwel dezelfde onderdelen hebt als ik, even de onderstaande plaatje van mijn onderdelen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/guFoCymPwsCUmQ3mrlp1iCgc/full.jpg

De radiator moet je maar net kwijt kunnen, maar 3x120mm is ook al voldoende.

Als je een beetje handig bent is wel zo leuk om zelf in te bouwen. Veder zal je ergens toch een keer de videokaart gaan vervangen of een ander onderdeel, dan is het wel zo handig dat je dit zelf kan ipv iedere keer het moeten laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
Keuze is reuze hè. ...

1. Welke maat radiator kun je kwijt (of ga je gewoon voor een kast die kwijt kan wat je wilt)
2. Ga je voor een bay res of een pomp met top met eventueel res apart
3. Dual loop of niet (alleen zinvol bij overkill aan radiatoren of bij veel oc)
En zo zijn er wel meer vragen
Overigens ook wel aan te raden om een fancontroller te nemen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
Bedankt voor alle antwoorden. Ik was idd helemaal vergeten mijn case te vermelden. Het gaat hier om de 'Fractal Design R4. Best een kleintje dus. Zou dit allemaal passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met die kast kan het opzich prima.
http://cdn.overclock.net/...9_012311_zpsdbb4a149.jpeg

Meer ruimte is natuurlijk altijd prettiger. Als je van plan bent waterkoeling te blijven gebruiken in de toekomst kan het handig zijn een grote kast aan te schaffen. Zoals op het plaatje kan het wel maar meer ruimte werkt gewoon fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
Ik heb deze kast laatst aangeschaft en ben zeker niet van plan hem weg te doen. Maar wat zou aanbevolen zijn voor deze setup met deze kast? De optie van pilatuS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een 2x120mm rad is krap voor deze videokaart en CPU. De setup zoals op het plaatje met 2 stuks 2x120mm is wel aan te raden. De rad die ik persoonlijk heb past niet in de kast van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• her0live
Oke Duidelijk. Sorry voor de late reactie.
Wat voor setje zouden jullie aanraden voor een stille build?
Ik wil echt een stil systeem want ik word gek nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Ik heb net toevallig geheel mijn waterkoeling uitgebouwd, heb nu dus in zeer goede staat over: 1x240 en 2x 120 rads, die allemaal in je kast zou passen. Het was voor mij voldoende om zowel CPU als GPU te waterkoelen. (3770@ 4700Mhz en een 7970 met komodo blok @ 1100Mhz). Ik heb ruime ervaring met inbouwen en kan je dus ook daar mee helpen. Heb er een fancontroller en een XSPC 2x5,25"bay reservoir met pomp. en je kan kiezen uit 2 verschillende blokken. Kortom, ik kan je relatief goedkoop aan een mooie waterkoelsetup helpen en tegen meerprijs help ik je met inbouwen.

Mocht je interesse hebben dan hoor ik graag van je per e-mail of dm..

Groet,

Jeroen aka Millman

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
her0live schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:16:
Oke Duidelijk. Sorry voor de late reactie.
Wat voor setje zouden jullie aanraden voor een stille build?
Ik wil echt een stil systeem want ik word gek nu.
Zoveel mogelijk radiatoroppervlakte zorgt voor een zo stil mogelijk systeem. Als je voor deze setup een 2x120mm rad pakt moet je de fans redelijk hard laten draaien om de boel koel te houden. Verdubbel je de oppervlakte kan je de fans een flink stuk langzamer laten draaien wat een stuk stiller is.

Als mijn PC idle is laat ik 17dB fans op half vermogen draaien. Veel stiller dan dat ga je het niet krijgen. Ik kan dit doen omdat ik een enorme rad heb voor maar 1 CPU en videokaart. Als ik ga gamen moet de boel wel wat hoger maar dan merk ik er toch niets van door het geluid van het spel.

Let er wel op dat wanneer je de CPU en videokaart stil gaat maken door waterkoeling je andere dingen gaat horen zoals voeding en HDD's. Bij de voeding in mijn PC gaat de fan pas draaien als ik ga gamen. Idle in Windows staat de fan gewoon uit. Zelfde verhaal met HDD's die je opeens gaat horen wanneer je andere dingen stiller gaat maken.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 02-05-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 00:43
Hallo ik heb een vraagje wellicht heeft iemand een antw voor me ik heb 2x een laing ddc-1t deze is aangesloten via de molex op de voeding de blauwe draag naar t mobo 3 pins connector nu wil ik de pomp wat minderr toeren laten draaien maar dat lukt niet onder geen enkele mogelijkheid wat doe ik fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat je punt op je toetsenbord kapot is je geen leestekens gebruikt je pomp geen variabele RPM heeft een 3-pins-connector alleen maar uitleest voor aanpassing heb je een 4-pins nodig dus je hebt een beetje pech.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unltd Pn Modded
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 00:43
Ah ok ik heb een soort van adaptertje gemaakt draaien nu op 7 volt de pompjes best stil nu heb hem ook op armaflex gezet om eventuele trillingen weg te halen
Pagina: 1