Er zijn geen slechte merk slangen meer, maar de Tygon slangen zijn de beter slangen.
Zie het als het verschil tussen een VW en een Lexus,bijde voldoen prima voor jaren, alleen is de Tygon net een klasse beter.
Nieuwe generatie PCIe SSD slots zullen denk ik niet meer voor socket 2011 verschijnen, en X79 heeft maar 2x 6G sata ondersteuning. Dan zou ik evt. met een losse controller kunnen werken, maar dan mis je weer de TRIM. Een kant en klare PCIe kaart lijkt me dan ook wel wat praktischer en minder fout gevoellig.
Nu een X79 kopen is gewoon stom, als
X99 in twee manden uit komt, en aanzienlijke voordelen heeft qua chipset, (SATA-Express, extra SATA III, DDR4 en Thunderbold)
Ik heb er eigenlijk de volste vertrouwen in dat ie met 1 Titan-Z voldoede performance heeft dat ie echt geen 2e meer zou willen
De Titan Z is om het bot te zeggen een redelijk bagger product, waarom niet gewoon twee Titan black's?
20% lagere klok (en dus prestaties) en ongeveer 50% duurder dan twee Titan Black's, voor het zelfde geld heb je dus ongeveer 3 Titan Black's, en 2x de prestatie van een enkele Titan-Z.
Zelfs als een Titan-Z, 20% goedkoper was dan twee Titan Black's, zou iik nog steeds voor de Black's gaan.
welke overigens wel zou passen in het mainbord waar al een Titan-Z en REVO zit.
Tenzij je hele speciale dingen doet, zal een
Samsung 850 series Pro 1TB je in de praktijk echt betere prestaties leveren dan een RevoDrive.
Heb zelf een 240GGB Revo 2 MaxIOPS, en in de praktijk was hij vaak langzamer dan een Samsung 830, mijn Revo zit dus nu dan ook gewoon i mijn HTPC, waar hij mij daar prima zit.
Agree. Hoewel het wel 'mooier' is om zoveel mogelijk van 1 merk aan te houden.
Wel nee, je kies gewoon de mooiste artikelen uit per onderdeel.
Primair is het bedoeld om de PC zo stil mogelijk te maken, maar toch voldoende koeling bied mocht de omgevingstemperatuur soms erg hoog uitvallen. (PC gaat naar het MO, verklaard natuurlijk gelijk het budget)
Hoe meer rad je hebt des te stiller je de PC kan maken.
Mijn oude opstelling met 3930K@5GHz en 4x 5879 2GB matrix kaarten @1.1GHz, trok mijn systeem 1100W uit de muur en nog steeds was hij compleet stil, nu met drie Titans .
Gebruikte toen: VGA 4x EK, CPU EK-Supreme HF, 2x 180x180 rad, 1x 560x140 rad, 1x 280x140 rad
En gebruik nu: VGA 3x Aqua-Computer, CPU EK-Supreme HF, 2x 180x180 rad, 1x 560x140 rad, 1x 280x140 rad
En nu met de koelere Titans, en een kaart minder moet ik onder load zelfs mijn oor op de kast legen om hem te horen.
Overclocking zal niet gedaan worden nl.
Waarom niet?
Het is gratis prestatie voor 0% risico, daar je componenten met waterkoeling veel koeler blijven.
Mijn huidige drie Titans van 830Mhz nu op 1150MHz, en presteren 30~35% beter dan op standaard klok.
Ja, ik heb zelf in het verleden ook altijd met single loops gewerkt. Is het allemaal ook wat beter te managen, zeker met 2 pompen en een terugslag ventiel is het ook aardig redundant te bouwen.
Je wild juist je pompen inline gebruiken, voor een hogere druk, zeker als je D5s gebruikt, heb je aan extra druk meer dan aan extra doorstroming, en je hebt ook geen terugslag ventiel meer nodig.
Gezien de warmte dissipatie, lijkt me een 2x140mm en 1x140mm toch wel voldoende om op zijn minst 1 Titan-Z en een Xeon CPU+Mb VRM's op de juiste bedrijfstemperatuur te houden.
Is zeker voldoende, maar compleet stil zal het niet helemaal zijn.
Hoewel inderdaad de Corsair en Silverstone hierin wat praktischer zijn, zijn die kasten ook een flink stuk groter,
Correct, maar mijn kast staat naast mijn bureau, en staat echt niet veel meer in de weg dan een R4.
Maar watergekoeld is de TJ11
een van de mooiste kasten die er op de markt is, daarnaast denk ik dat met dat budget, er vast wel een ervaren waterkoeler of een
case modder die wild helpen met het bouwen van het systeem.
en missen ze de geluidsabsorbtie van de Define R4.
En waar heb je die geluidsabsorptie voor nodig?
Door het gebruik van van meer radiatoren, kunnen je fans veel langzamer draaien, de mijne schakelen zelfs vaak uit als mine systeem idle draait, en zijn de pompen die op 30% draaien het enige dat een beetje geluid maakt.
En ach, het is ook smaak, de ene vind Corsair weer mooier, en in ons geval, duidelijk de Fractal Design

Vind zelf ook de R4 een hele mooie kast, alleen nou niet echt geschikt voor waterkoeling, te weinig airflowin de kast.
Ja, zijn mooie dikke rad's, en pompen zien er een stuk leuker uit dan de Eheim'pjes 'uit mijn tijd'

Zit te denken aan zo'n tube reservior waar zo'n D5 pomp onder gemonteerd wordt.
Ja die zijn best mooi, alleen zal daar twee van gebruiken behoorlijk lastig worden, maar je kan nog steeds een tweede pomp zonder res gebruiken.
Is er ook gelijk meer 'reserve' water voor de verdamping.
Dat is niet echt nodig, zo hard verdampt het water ook weer niet,
ik ververs mijn water 1x per jaar, wat ook aan te reden is, maar denk dat het, het gemakkelijk 2~3 jaar uit houd als je echt lui bent
[quote]Zonder het topic te willen kapen voor een discussie over welke videokaart het beste is, hij gaat uiteindelijk 90% van de tijd gamen op een 1920x1080 144Hz scherm, dus eigenlijk is een halve Titan-Z al een overkill

. Als ik het goed begrepen heb wil ie 2x30" 4K en in het midden een 23/24" 144Hz om daarop te gamen.
De 4K schermen zullen meer gebruikt worden voor een hele boel kleine vensters, waarop ie stevig een MMO erop wilt gaan multiboxen.
Ok nu kan ik het echt niet meer volgen, als gamen en zoveel mogelijk beeldscherm het hoofd doel is, is 3x 30'' de beste keuze, zelf gebruik ik 3
''goedkope'' Koreanse 30'' schermen, en dat gaat prima met 3 Titans, zou nooit meer terug willen qua gamen en gewone desktop, daarnaast Windows nog steeds niet echt geschikt voor hoge
PPI schermen, en is de PPI hoger dan 100ppi dan dat van een 30'', dan gaat dat het gebruiksgemak van desktop gebruik tegen.
Een goed alternatief voor als jje veel shoters speelt is de
Asus Republic Of Gamers Swift PG278Q, die 120Hz verversing heeft en ook G-sync ondersteund.
Ik zou het nog eens goed doorspreken want nu worden er een hoop redelijk domme keuzes gemaakt.