Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me dus gelukt, ik heb de vier aderen, 2 maal zwart en tweemaal de gele wier uit m'n pompen steken wederom voorzien van twee voedingsstekkertjes, in m'n belevenis moest ik nl. gewoon de pwm1 en 2 op de controller benutten, zware logica te zien aan de labeling met geel.(beginnersfoutje, in de eerste situatie waarin ik dacht dat de stekkering op de pwm1 en 2 het niet deedt kwam doordat ik de output-mode niet op rpm had staan) Niet geheel van de wijs gebracht bij het lezen dat m'n Swiftech MCP35X2-BK een frequentie bereik heeft van 25Khz en dat de pwm 1 en 2 van de controller een 15Khz zou bezitten, heb ik door een praktjk-probeerseltje nu de conclusie dat de 15Khz prima gaat. (Ergens een logje of grafiekje in de firmware kan ik nog niet vinden)

De fan4 pwm header is daarom nu plek geworden waaraan vier radiator-fans gezamelijk vastgeschakeld zitten. Deze vier fans zet ik middels en pwm-splitter aan de fan 4 pwm header.M'n intake / outtake stuks heb ik nu ook mooi in balance en gaan naarmate ik bijvoorbeeld stress met kladblok geleidelijk aan omhoog in rpms.
Mooi zo een curve control waar alles aan refereert.
Maar goed, zowel met de aquasuite en in de firmware van de controller heb ik de (case) fans en pompen nu prima op elkaar afgestemd. ...
De 2 pwmsignalen van de pomp heb ik laten refereren aan het gedrag wat m'n ventilatoren nu doen en in verband staan met de geprogrammeerde curve-controll nl. het bij een systeem_inactiviteit (idle) op 450 rpm gaan staan..

Naarstig riekte ik overigens naar een meegeleverd sensortje welke ik op de heatsink van de vrm-regio plakte, waarna ik de pompen eens een half uur op vol vermogen liep lopen. 41,7 graden celcius wat toch niet verontrustend is lijkt me..

Prima ding dit en de 5 pro is echt voldoende in mijn setup:) :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FY9VkAd.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Mijn build staat iig even in de koelkast. pfff t duurt me allemaal veeel te lang.

Ben ondertussen zowat in staat om het hele zaakje weer te verkopen. Nog ff doorbijten, maar het gaat al niet meer van harte. Want op het moment dat mensen er lucht van krijgen dat iets populair is, trekken ze je het vel erbij over je oren. Wat ik persoonlijk behoorlijk onbeschoft gedrag vind. ( Ik ben me er gelijk weer 100% van bewust waarom ik zo'n schijthekel aan commercie heb.)

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 14:06
Leg uit, en lucht je hart. :)

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
pfff....Dankje. 't gaat wel weer. Had ff 'n klein dipje. Mijn geduld wordt ook wel erg op de proef gesteld, na een jar flink spullen bij elkaar sparen. (waar ook nog het nodige gereedschap bij moet komen) Ik wil zo graag verder bouwen. :P

Maar vandaag kreeg ik iig mijn verfbrander alvast binnen. En het is nog hélemaal mijn merk ook. })

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschap.net/media/catalog/product/cache/5/image/245x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/4/5/4520167_11020_bt_ha_2000_1.jpg
http://www.gereedschap.ne...tool-einhell-bt-ha-2000-1

Ik verbijt me gewoon nog even op mijn lip, en neem me voor dat ik beter even kan wachten op het vakantiegeld. Dat maakt het wachten iig een stukkie draaglijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je unicum is gewoon naar den cholera geschopt, ik hoop hierbij dat je ventrikelstelsel nu niet een zodanige druk heeft opgelopen waardoor er wellicht een nog meer disfunctioneren je plaats tot de gemoederen moet bekleden enwel bij je eigen Phaerions Computer.(pc). Je copingstrategie, welke zich nu uit, en zich in je totale aanname heeft gekerft, kan nu, door een flink breinaliseren je je fel begeerde vuurproject tot frustratie hebben gebracht omdat de toets van en dvdbrander beige was....

Waardoor naar ik denk dat je algehele aanname (welke dus uitermate bij jezelf geschikt is, en eigenlijks behoort tot een territoriale generalisering waarbij de stimulans tot je pcweelde niet de bevrediging oplevert doordat er ergens ook een hoedanigheids pcweelde heerscht en wel icm een hulpvaardige stofvorming waar het nu over gaat..

Is dat het? M'n Koolance CTR-SPD12X2 Dual 12 v controller was gewoon kapot en the 5 pro is heus niet dankzij een bevangen commerciële beinvloedings hebzucht hier terecht gekomen..

Polygoon heeft Haanstra met glas aan de rijn, ik m'n limoencello welke ik minder inschenk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
oke , ik heb me een beetje verder ingelezen en weet nu ook hoe tubing en fittingen werken, iemand nog enige aanvulling op deze set , op de koelvloestof na natuurlijk :p

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VCMTjHb.png?1
Dit gaat allemaal gemonteerd worden in een NZXT H630
Voor de KVS heb ik deze gekozen , ik neem echter aan dat ik minimaal 2 liter nodig zal hebben of meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik neem echter aan dat ik minimaal 2 liter nodig zal hebben of meer ?
Voor de meeste setups is één liter voldoende. 2 liter zal je zeker niet nodig hebben maar meer dan één liter beschikbaar hebben is wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 21:32

westergas

rikkie_pc

Vicros schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 00:36:
oke , ik heb me een beetje verder ingelezen en weet nu ook hoe tubing en fittingen werken, iemand nog enige aanvulling op deze set , op de koelvloestof na natuurlijk :p

[afbeelding]
Dit gaat allemaal gemonteerd worden in een NZXT H630
Voor de KVS heb ik deze gekozen , ik neem echter aan dat ik minimaal 2 liter nodig zal hebben of meer ?
Probeer rekening te houden met de bochten in je loop. Wellicht is het handig om 90° en/of 45° vittingen te bestellen.

Ook zou ik er vast rekening mee houden dat je temps niet gewelidig zullen zijn en dat je fans aardig moeten gaan spinnen. 2 GPU's en 1 CPU op één 360 rad lijkt mij op het randje.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:41
Gpu koeling en die res.
Dan raad ik 2 liter aan.

@westergas.
Ik draai ook cf met cpu op een enkele 360.
Het hangt meer van de exacte cpu en fans af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
westergas schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:34:
Ook zou ik er vast rekening mee houden dat je temps niet gewelidig zullen zijn en dat je fans aardig moeten gaan spinnen. 2 GPU's en 1 CPU op één 360 rad lijkt mij op het randje.
Na dat moet prima gaan, al zou ik wel een 60mm dikke of een 85mm Monsta rad nemen als het even kan.

Daarnaast zijn bij de push kant als je de ruimte hebt een shroud zeker aan te bevelen, fans aan de pull kant zijn ook aan te bevelen als er ruimte is, wat er zou moeten zijn als je het rad onder de 5.25 bays monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al jaren en dag mijn merk, de 1 liter fles gaat niet helemaal leeg in een loop met cpu, gpu, nb / mosfet, en een 120.4 tt rad.

maw, met 0,750ml is m'n loop geheel gevuld.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AxMZXM4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
westergas schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:34:
[...]
het zijn 2 360mm Rads :9

Qua fitting zit ik echter nog een beetje te denken , ik neem eigenlijk aan dat ik niet echt een behoeft heb aan 45 graden fittingen omdat ik geen rare bochten moet maken*.

Maar 2 liter is dus voldoende blijkbaar , scheelt ook weer geld :) .

Dan heb ik nog 1 vraag/mysterie waar ik mee zit , ik zie heel setjes waarbij de grafische kaart van bovenaf van water word voorzien en het er aan de onderkant uitkomt. is daar iets speciaals voor nodig of is het gewoon een simpel plugje wat je omzet (dat leek mij).

Ik heb ondertussen het gpu en cpu block omgewisselt voor nikkel transparant omdat dat mooier is.
En zoals eerder aangehaald door mij volg ik gewoon de setup die NZXT ook heeft gedaan bij hun showcase foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik ga het hele verhaal hier over een heel andere boeg gooien....
mijn Zalman N M-WB4 Gold waterblock heeft gister tussen 9 en 2 gedraait op mijn benchsysteempje, ik kwam er vanmorgen achter met het wisselen naar een andere cpu dat mijn waterblock dus gelekt had lag een klein beetje vloeistof rondom de socket verspreid maar dat was nog niet het ergste toen ik mijn p4 dus uit die socket lifte was de hele socket groen van de koelvloeistof smurie...
maar dat is dus nog niet alles het lijkt erop alsof er een stroom heb gelopen door de socket en de pinnen op de cpu bepaalde banen op de cpu lijken door electrolyse compleet opgevreten tezijn, maar zo erg zijn de pinnen in de socket er dus ook aan toe geweest dus er zijn meerdere pinnen omgevallen/afgebroken/weggevreten :/

weet iemand of er een mogelijkheid is om een compleet nieuwe socket op het bord tezetten of kan ik hem bij voorbaat al wegflikkeren :'(

ik zal zo even een foto erbij plaatsen om telaten zien om watvoor een schade het gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-10 20:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heren, ik wil graag eens waterkoeling proberen, echter heb ik wat vragen.
Ik zag dit op highflow en er zit eigenlijk alles in wat ik nodig heb. Is dit te overpriced voor mijn 2500k + r9 290? http://highflow.nl/waterc...ighflow-cpu--gpu-set.html

Of is het beter om een closed loop voor de cpu te kopen, en een closed loop voor de gpu?

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 25-01-2014 17:10 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is het hier vol van Aquacomputer gebruikers, vandaar dat ik m'n vraag maar hier doe,

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mv5Zx6R.jpg

Mijn instellingen worden niet gesaved als ik een bepaalde setting inbreng. Ik heb mijn pompen en ventilatoren saamhorig gebracht welke binnen een bepaalde marge of temp actief worden..

In de curve controller gaan respectievelijk m'n pompen en de fans, zowel de intake / outtake alswel de rad. fans bij een cputemp van 25c op een bepaalde rpms zitten.

Vervolgens save ik de configuratie, en boot vervolgens mijn pc opnieuw op. Terug in het o/s zie ik wanneer ik aquasuite open heb staan dat de instellingen niet vastgehouden worden. Ik moet dan weer opnieuw alles op de waarde die ik wil instellen. Wat kan dit zijn? Note: Google is je vriend zeggen ze dan.

Edit: Service actief gezet en heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Stef602 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:51:
Heren, ik wil graag eens waterkoeling proberen, echter heb ik wat vragen.
Ik zag dit op highflow en er zit eigenlijk alles in wat ik nodig heb. Is dit te overpriced voor mijn 2500k + r9 290? http://highflow.nl/waterc...ighflow-cpu--gpu-set.html

Of is het beter om een closed loop voor de cpu te kopen, en een closed loop voor de gpu?
Ik denk dat het wel een aardige kit is om mee te beginnen (zeker voor een CPU + GPU loop).

Al vraag ik mij af hoe goed het met een enkele 360 rad gaat werken bij een SB cpu... Die dingen kunnen hun hitte wel in de koelblokken kwijt en dat icm een 290 kaart zou kantje boord kunnen zijn.

Maar dan zou je in theorie ook gewoon een extra rad + fan(s) erop kunnen zetten. (wel rekening houden met extra fittingen etc.)

Ik raad wel aan hoe dan ook te kijken naar een fancontroller als je die nog niet hebt, want waterkoeling kun je niet alleen van je cpu of gpu temp af laten hangen (furmark of LinX bijv.).

Hoe ver heb je je al ingelezen in waterkoeling?
(al een planning waar je alles wil plaatsen en hoe de slangen moeten lopen? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al vraag ik mij af hoe goed het met een enkele 360 rad gaat werken bij een SB cpu... Die dingen kunnen hun hitte wel in de koelblokken kwijt en dat icm een 290 kaart zou kantje boord kunnen zijn.
Dat moet wel voldoende zijn denk ik. Als ik kijk wat ik allemaal watergekoeld had met een oude simpele 3x120mm Alphacool rad dan moet dit ook wel lukken. De fans op 6 volt met gamen zal niet werken maar koel blijft het wel met de fans op een wat hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DCG909 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:12:
[...]

Ik denk dat het wel een aardige kit is om mee te beginnen (zeker voor een CPU + GPU loop).

Maar dan zou je in theorie ook gewoon een extra rad + fan(s) erop kunnen zetten. (wel rekening houden met extra fittingen etc.)

Ik raad wel aan hoe dan ook te kijken naar een fancontroller als je die nog niet hebt, want waterkoeling kun je niet alleen van je cpu of gpu temp af laten hangen (furmark of LinX bijv.).

Hoe ver heb je je al ingelezen in waterkoeling?
(al een planning waar je alles wil plaatsen en hoe de slangen moeten lopen? )
Tja ik zit nog een beetje in de beginfase. Heb me natuurlijk wel al ingelezen maar ik vind 400 euro toch wel echt een smak geld. Daarom leek het mij voordeliger om bijv 2 corsair h110 te kopen en die op de gpu en cpu te mounten. Het heeft bovendien geen onderhoud nodig. Of is dit (2x closed loop) uit den boze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik maakte min of meer een sprong in het diepe met een set van 600 euro :s
En dat was CPU only.....

Voordeel was wel dat ik me enigszins heb kunnen inlezen op de onderdelen. Maar toch gingen bepaalde dingen anders dan gehoopt (plaatsing res etc. o.a. door het formaat van de gpu en slangen die niet lekker een bepaalde bocht om willen...)

Kun je een H110 dan op de gpu zetten?
Volgens mij vernagel je dan toch de VRM en geheugen koeling van de gpu toch?
Plus, kun je de rad wel plaatsen? (zijn de slangen lang genoeg)

Het enige onderhoud dat ik aan mijn loop uitvoer is zo nu en dan het water niveau controleren en bijvullen als het te laag wordt (zeer zelden dus).

En op stof controleren moet je ook met de H110 ;)
(wat mogelijk lastiger is, ik kan het drainen en dan kan ik de rad los koppelen en los verplaatsen. de H110 moet je er in zijn geheel uithalen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

DCG909 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 16:42:
Ik maakte min of meer een sprong in het diepe met een set van 600 euro :s
En dat was CPU only.....

Voordeel was wel dat ik me enigszins heb kunnen inlezen op de onderdelen. Maar toch gingen bepaalde dingen anders dan gehoopt (plaatsing res etc. o.a. door het formaat van de gpu en slangen die niet lekker een bepaalde bocht om willen...)

Kun je een H110 dan op de gpu zetten?
Volgens mij vernagel je dan toch de VRM en geheugen koeling van de gpu toch?
Plus, kun je de rad wel plaatsen? (zijn de slangen lang genoeg)

Het enige onderhoud dat ik aan mijn loop uitvoer is zo nu en dan het water niveau controleren en bijvullen als het te laag wordt (zeer zelden dus).

En op stof controleren moet je ook met de H110 ;)
(wat mogelijk lastiger is, ik kan het drainen en dan kan ik de rad los koppelen en los verplaatsen. de H110 moet je er in zijn geheel uithalen ;) )
Nee want dan zet ik er een nzxt ding op waar ook een fan op zit voor het geheugen en de vrms :)
Maar is dit een goed alternatief voor een custom loop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een H110 op een GPU lijkt mij een hoop gepruts.

Ja 400 euro is een hoop geld, maar je moet het dan ook zien als een investering voor langere tijd. Bij mijn laatste upgrade heb ik alleen een nieuw GPU blok moeten kopen. Rad, res, slangen, koppelingen, pomp, fans en CPU blok heb ik niets aan hoeven doen.

De set die ik heb kost een hoop geld om aan te schaffen, maar dingen zoals rad, res en pomp kan je makkelijk jaren en met meerdere sets gebruiken. De RX480 rad die ik heb kan ik prima over 5 jaar nog gebruiken en dat koelt wel even wat beter dan een kant en klaar setje.

Als je bij de eerste set gelijk wat meer uitgeeft en goed spul koopt zit je de komende jaren goed, ook als je gaat upgraden. Als je die kosten bekijkt met hoelang je het kan gebruiken valt de prijs reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
^^
|||
Dat.

Het enige wat ik in de komende 2 á 3 jaar zou moeten vervangen zijn mijn GPU blokken, de rest kan gemakkelijk mee.
(Ok, ik moet misschien een fan vervangen die mijn niet helemaal bevalt...., maar dat kan ook gebeuren bij een pre-fab kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Geen gepruts: pricewatch: NZXT Kraken G10 Zwart
Deze gozert heeft bijv gedaan wat ik van plan ben: V&A aangeboden: R9 290 + G10 + H75 watercooled (EASY OC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:21:
Je unicum is gewoon naar den cholera geschopt, ik hoop hierbij dat je ventrikelstelsel nu niet een zodanige druk heeft opgelopen waardoor er wellicht een nog meer disfunctioneren je plaats tot de gemoederen moet bekleden enwel bij je eigen Phaerions Computer.(pc). Je copingstrategie, welke zich nu uit, en zich in je totale aanname heeft gekerft, kan nu, door een flink breinaliseren je je fel begeerde vuurproject tot frustratie hebben gebracht omdat de toets van en dvdbrander beige was....

Waardoor naar ik denk dat je algehele aanname (welke dus uitermate bij jezelf geschikt is, en eigenlijks behoort tot een territoriale generalisering waarbij de stimulans tot je pcweelde niet de bevrediging oplevert doordat er ergens ook een hoedanigheids pcweelde heerscht en wel icm een hulpvaardige stofvorming waar het nu over gaat..

Is dat het? M'n Koolance CTR-SPD12X2 Dual 12 v controller was gewoon kapot en the 5 pro is heus niet dankzij een bevangen commerciële beinvloedings hebzucht hier terecht gekomen..

Polygoon heeft Haanstra met glas aan de rijn, ik m'n limoencello welke ik minder inschenk,
Mooi omschreven, maar je hebt wel 'n beetje gelijk. Er is zo nu en dan wel sprake van een doorgeslagen balans tussen mogelijkheden en verwachtingen. Maar de aankomst van de verfbrander was wel weer weer even een momentje van innerlijke vreugde.

Al ben ik in gedachten ook al weer bezig met een water gekoelde een steam machine, waarvoor ik het meeste eigenlijk al wel in huis heb. Dus het is weer eens druk in mijn hoofd met ideeën, die ik dan ook vrij snel wil uitvoeren, voor ze weer weg zinken in het moeras van mijn gedachten.

Dilemma's.. wie houdt er niet van. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah, ik geneer me gewoon niet dat ik me heb laten inspireren door wat personen wier een aquacomputer fancontroller prefereerde als funktiemiddel die bij het inzetten ervan een blenderse ventilator , pomp ratio hebben bereikt.

Wel, die ratio heb ik ook hier dankzij een wat spelen met de instellingen zo staan nu waarmee de hardware (in de vorm van de fans en pompen) me niet niet teleurstellend achter laten verkeren in een poel des onvreugde..

Had de controller nog geen nieuws mogen zijn voordat het nieuws werd? Ik haal hem er niet uit. Op z'n donder niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Future proof bestaat niet...dat ben ik me wel bewust. Maar ik heb sinds de start van deze build nu ondertussen al drie generaties videokaarten voorbij zien komen. Dat is dan de prijs voor wat meer zekerheid en luxe zal ik maar zeggen. Al mag er, na dik anderhalf jaar spullen bij elkaar sparen, toch wel een keer concreet iets gebeuren. De lol zit 'm immers wel in het bouwen, en niet in het wachten tot je er eindelijk mee kunt beginnen. Ik wil dat water nu onderhand wel een keer zien stromen, anders heb ik al die tijd ook maar voor niets zitten posten in dit topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 13-10 11:19
@stef602 is dit niet wat voor je? http://www.swiftech.com/H2O-x20-Elite.aspx

Kun je een fullcover waterblok op je gpu proppen en makkelijk toevoegen aan de closed loop met 2 slangetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

tobitronics schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:42:
@stef602 is dit niet wat voor je? http://www.swiftech.com/H2O-x20-Elite.aspx

Kun je een fullcover waterblok op je gpu proppen en makkelijk toevoegen aan de closed loop met 2 slangetjes.
Ik zal er naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:37:
Future proof bestaat niet...dat ben ik me wel bewust. Maar ik heb sinds de start van deze build nu ondertussen al drie generaties videokaarten voorbij zien komen. Dat is dan de prijs voor wat meer zekerheid en luxe zal ik maar zeggen. Al mag er, na dik anderhalf jaar spullen bij elkaar sparen, toch wel een keer concreet iets gebeuren. De lol zit 'm immers wel in het bouwen, en niet in het wachten tot je er eindelijk mee kunt beginnen. Ik wil dat water nu onderhand wel een keer zien stromen, anders heb ik al die tijd ook maar voor niets zitten posten in dit topic. :P
Had je maar op moeten schieten, bij het belachelijk lang een verfbrander bestuderen kan ook het feit komen kijken dat ze je voorbij rennen..En dan met future-proof komen, niet de juiste inschatting imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Oke , ik ben nu bijna helemaal klaar met het bestellen van mijn watercooling set.
Ik ben nu echter nog aan het kijken naar een drain port onderin de loop ergens.
Ik zat te denken aan de volgende setup om te drainen;
Een T-splitsing aan mijn rad vastmaken met aan de haakse kant de kraan vastgezet en daar aan een fitting met slang.

De fitting en slang zou er gewoon uit kunnen blijven totdat ik de set een keer moet drainen.
Het geheel komt vast te zitten aan de radiator die onderin rechtop staat.

even een kleine schets gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1ILg0lW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:55
Vraagje: ik wil binnenkort mn hele systeem gaan afbreken om de koelvloeistof te gaan verversen, en de componenten schoon te maken.
Nu heb ik echter een lamptron fancontroller die ik wil vervangen. Om eerlijk te zijn haat ik dit ding: hij heeft een touchscreen die echt superslecht reageert, en waarvoor je vaak drie keer keihard moet drukken voor hij iets doet. Het belangrijkste is echter dat hij niet aangaat als je de pc aanzet. Hierdoor moet je er iedere keer aan denken de fancontroller aan te zetten als je gaat gamen, anders vliegen de temps door het plafond.

Kan iemand mij een fancontroller aanraden zonder deze 2 minpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Stoffa schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:49:
...
Kan iemand mij een fancontroller aanraden zonder deze 2 minpunten?
Ik gebruik in mijn pc 2 maal de Scythe Kaze Master naar alle tevredenheid. Hierop heb ik de in totaal 8 radiatorfans aangesloten en dat werkt voor mijn doeleinden prima. Ze hebben hier een paar varianten van met meer/minder fan aansluitingen en ook versies van 3.5 inch slots (zonder display).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Moi_in_actie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:00:
[...]

Ik gebruik in mijn pc 2 maal de Scythe Kaze Master naar alle tevredenheid. Hierop heb ik de in totaal 8 radiatorfans aangesloten en dat werkt voor mijn doeleinden prima. Ze hebben hier een paar varianten van met meer/minder fan aansluitingen en ook versies van 3.5 inch slots (zonder display).
En die gaat direct aan zodra je je pc aanzet? Gewoon alle fans op 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
[...]

Deze heb ik ook ingebouwd bij de pc van mijn broer , werkt echt uitstekend
Stoffa schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:09:
En die gaat direct aan zodra je je pc aanzet? Gewoon alle fans op 100%?
Het zijn draaiknoppen die op de vorige stand blijven staan als je de pc weer aan zet , dus als jij hem op 100% hebt en de pc uit zet zal hij de volgende keer gewoon weer op 100% staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
[...]
Waarom 1 fan per kanaal als ik vragen mag? Die dingen makkelijk 2 tot 4 fans aan per kanaal? Ik heb nu een kaze master flat, met 2 fans op kanaal 1 en 3 fans op kanaal. Weet ik zeker dat ze altijd dezelfde snelheid draaien per kanaal en er dus geen resonantie oid gaat optreden tussen fans op verschillende rpm's. Was gewoon even benieuwd waarom elke fan bij jou een apart kanaal heeft?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Vicros schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 11:38:
Ik ben nu echter nog aan het kijken naar een drain port onderin de loop ergens.
Ik zat te denken aan de volgende setup om te drainen
Persoonlijk drain ik op deze manier, werkt voor mij het beste, en kan het zeker adviseren over een T-line, maakt je jaarlijkse waterverversing een stuk makkelijker, en alles wat je nodig hebt, is:
  • 2x male + female lek vrije snelkoppelingen.
  • 1~2 meter slang of zo.
  • paneeldoorvoer.
  • Redelijk stevige jerrycan. (moet tegen de vacuüm van de stofzuiger kunnen)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yrl8gfnso83ygjtZoiZ1xDYm/medium.jpg

Heb ook een slang aan de binnenkant zitten, heb daar gaatjes ingeboord zodat het water naar beneden word gericht, maar is niet echt noodzakelijk.

Als mijn systeem leeg is, leeg ik de jerrycan, zet hem weer op de grond en hang de stofzuigerslang over een stoel weer in de jerrycan, en laat ik hem nog een extra 5 min zuigen zodat hij echt goed leeg is.

Dan vul ik het systeem weer op met ongeveer 50/50 schoonmaakazijn en water, en stress ik mijn systeem voor een uurtje, en daar na flush ik het systeem 2x met demi water, voor ik het weer opvul met mijn pre-mix koelvloeistof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
player-x schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:04:
[...]

Persoonlijk drain ik op deze manier, werkt voor mij het beste, en kan het zeker adviseren over een T-line, maakt je jaarlijkse waterverversing een stuk makkelijker, en alles wat je nodig hebt, is:
  • 2x male + female lek vrije snelkoppelingen.
  • 1~2 meter slang of zo.
  • paneeldoorvoer.
  • Redelijk stevige jerrycan. (moet tegen de vacuüm van de stofzuiger kunnen)
[afbeelding]

Heb ook een slang aan de binnenkant zitten, heb daar gaatjes ingeboord zodat het water naar beneden word gericht, maar is niet echt noodzakelijk.

Als mijn systeem leeg is, leeg ik de jerrycan, zet hem weer op de grond en hang de stofzuigerslang over een stoel weer in de jerrycan, en laat ik hem nog een extra 5 min zuigen zodat hij echt goed leeg is.

Dan vul ik het systeem weer op met ongeveer 50/50 schoonmaakazijn en water, en stress ik mijn systeem voor een uurtje, en daar na flush ik het systeem 2x met demi water, voor ik het weer opvul met mijn pre-mix koelvloeistof.
Dus je doet een male en female snelkoppeling ergens tussen je loop en zodra je die loskoppelt komt er geen water meer doorheen. daarna sluit je de female aan op de male die aan de jerrycan zit en zet je de stofzuiger aan om het water d.m.v. een vacuüm uit je loop te zuigen.

Edit;
Heb ondertussen even goed gekeken naar de snelkoppelingen.
Doe je die snelkoppeling helemaal onderaan je loop of doe je zo dicht mogelijk voor je rad ?
Is de flow wel goed.
En, Ik was van plan om hem dan aan de onderste radiator te knopen (tussen gpu en rad). Is dit een goed idee ?

Mijn excuus voor de vele vragen maar ik ben nog redelijk nieuw op dit gebied.
Ik neem aan dat iedereen nog steeds de loop test door de voeding te kortsluiten waardoor hij start.

[ Voor 11% gewijzigd door Vicros op 30-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 19:02

William/Ax3

We are Starstuff

Hierbij een foto van mijn build. Mijn eerste waterloop ooit ;)
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img545/5617/67bk.jpg

Inhoud
Case: Phanteks Ethoo Primo
Mobo: Asus rive
Proc I7 3820 @ 4773 (129mhz bus)
Mem: Corsair doominator @ 2408 cas 9
Gpu 2x Evga gtx 780 classifieds (had ze al voordat de ti's kwamen) @ 1300mhz
Sli brige van EVGA
Alphacool NexXxoS xt45 420mm rad (bovenkant push+pull)
Alphacool Monsta 280mm rad (onderkant push+pull)
Aquacomputer d5 pomp
aquaero 6
Aquacomputer high flow usb meter
2 Aquacomputer water temp sensors
EK supreme cpu block
EK top op de pomp
2x EK gpu blocks
EK terminal bridge
Primochill slangen
EK vittingen en van die 90 en 45graden omzet stukken
Als draining een kraantje en een quick release systeem erachter voor de zekerheid. Is ook makkelijk om extra slang aan te sluiten en alles zo in een emmertje te laten lopen.
XPSC bay reservoir neemt 2 sloten in.
12xPH-F140XP fans
3x PH-F120S
2xPH-F140SP (al aanwezig in kast met leds)
EK blood red fluid

Ben tevreden zo. Kast is stukken stiller en de instel mogelijkheden van de fan controller zijn precies wat ik wou.

Op verzoek:

Voorkant (1e is helaas beetje wazig):
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img546/5812/e0ip.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img577/2682/sm6x.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door William/Ax3 op 31-01-2014 23:33 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Had je maar op moeten schieten, bij het belachelijk lang een verfbrander bestuderen kan ook het feit komen kijken dat ze je voorbij rennen.
De verfbrander had ik zó gevonden. Ik heb me vooral verkeken op het 'kleinspul' dat er bij komt. Tien fittingen van ongeveer €7,- per stuk zijn al snel een flinke uitgave. Vandaar dat de verfbrander er ook is gekomen. Hoe méér bochten ik in de plexiglas buizen maak, hoe minder fittingen ik nodig heb.

En ik heb me ook eenbeetje verkekekn in de prijs van plexiglas panelen van méér dan 6 en 8 mm dikte. Daarbij zijn de bedrijven de het spul leveren ook niet erg goedkoop met de verzendkosten. (wat waarschijnijk te maken heeft met het feit dat die vooral aan andere bedrijven leveren, die wellicht ook meer waarde hechten aan een degelijk transport)
En dan met future-proof komen, niet de juiste inschatting imo.
Dat heb je mooi goed...vandaar dat ik dat het ook niet mijn opvatting is, maar juist bestrijd dat het een legitieme term is binnen de pc wereld. En dat vooral omdat ik die term nogal eens voorbij zie komen. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Phaerion op 31-01-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
William/Ax3 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:50:
[afbeelding]

Inhoud
.......

Ben tevreden zo. Kast is stukken stiller en de instel mogelijkheden van de fan controller zijn precies wat ik wou.
Wow, looks nice :)
Heb je ook foto's van de voorkant?

Die EVGA bridge ziet er wel erg mooi uit XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
[afbeelding]

Nice... gebruik je een D5 met aquabus aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Inhoud
Case: Phanteks Ethoo Primo
Mobo: Asus rive
Proc I7 3820 @ 4773 (129mhz bus)
Mem: Corsair doominator @ 2408 cas 9
Gpu 2x Evga gtx 780 classifieds (had ze al voordat de ti's kwamen) @ 1300mhz
Sli brige van EVGA
Alphacool NexXxoS xt45 420mm rad (bovenkant push+pull)
Alphacool Monsta 280mm rad (onderkant push+pull)
Aquacomputer d5 pomp
aquaero 6
Aquacomputer high flow usb meter
2 Aquacomputer water temp sensors
EK supreme cpu block
EK top op de pomp
2x EK gpu blocks
EK terminal bridge
Primochill slangen
EK vittingen en van die 90 en 45graden omzet stukken
Als draining een kraantje en een quick release systeem erachter voor de zekerheid. Is ook makkelijk om extra slang aan te sluiten en alles zo in een emmertje te laten lopen.
XPSC bay reservoir neemt 2 sloten in.
12xPH-F140XP fans
3x PH-F120S
2xPH-F140SP (al aanwezig in kast met leds)
EK blood red fluid

Mooi, alleen is zwart / rood niet mijn kleur..Ding he, ik heb hier pas ook een aquaero ingebouwd, zat ik eerst met een Koolance CTR-SPD12X2 waaraan ik m'n Swiftech MCP35X2-BK pompen aan had zitten ,en een Zalman ZM-MFC1 Plus waaraan ik 4 rad. fans plus twee intake / outtake fans geschakeld had zitten, kon ik prima overweg met de manuele oplossing en bracht de rpms van de pompen en ventilatoren met een feelingskwestie op hoogte waardoor de hoedanigheid als een feit richting een juiste temperatuurbalance klonk...

Een maand terug ongeveer kwam ik erachter dat 1 motor in m'n setup op nul rpm's stond te kijken en dacht in eerste instantie dat het een slecht contact van een aansluit molex kon zijn, maar bleek dus niet zo te zijn, ik kwam hierachter doordat ik de pompen eens zonder Koolance pompcontroller rechtstreeks aan de psu hing, hierdoor liepen beide motoren wel.

Het moest dus de Koolance zijn, na een openhalen van tding kwam ik tot de conclusie dat de zwart geblakerde aansluitheader de header was van de stilstaande motor, ik heb deze header vervolgens losgehaald en er een nieuwe ingezet. Na het aandrukken van de pc kwam ik erachter dat de motor nogmaals niet ging toeren en er vervolgens een hmmz factor bij kwam kijken. Weder de controller opengehaald en zag dat de nieuw gesoldeerde header ook zwart aangelopen was..Dat moest dus een storing op het pcb geweest zijn (trafo_actig ozid)..Iig. weg garantie en heb het ding in de vuilnisbak gedumpd..

Wat nu was peinzen, ik het voor lief nemen en de tendens voort laten zetten van het manueel blijven afregelen of eens te meer afwijken richting een softwarematge oplossing. 8 jaar manueel beviel prima zo, en kon zo doorgaan met het idee van een andere Koolance aanschaffen, maar een vernieuwing in de vorm van even wat anders vulde m'n plaats ook wel in van waaruit ik wat op pad ging richting review sites zoals legit reviews enzo nog wat welke allemaal de aqc 5 besproken. Wat me aansprak in de aquaero zat hem in de mogelijkheid m'n pompen direct aan de pwm 1 en 2 headers te schakelen, waardoor de blokken (pulsjes) stroom vanuit de controller richting pompen en wel in vergelijking met een gewone rpm besturing de pompen minder laat slijten en ook een mindere hitte laat veroorzaken waardoor het een degelijkere aanpassing teweegbrengt van hoe snel een pomp moet lopen in een bepaalde situatie. Vooral de curvecontroller ben ik nu voornamelijk mee bezig , in dezer index van de software, hetzij direct in de firmware van de controller of middels de aquasuite voeg je apparaten toe zoals fans,pompen, sensors wie dan zo afgestemd kunnen worden, dat wanneer je cpu bijvoorbeeld tot 30 graden oploopt , je casefans, je pompen en rad. fans saamhorig op een ingegeven mode gaan staan. Komt mijn cputemp boven de 30, gaan m'n fans en pompen reageren op de verandering en geven de bepaalde instelling af tot in de mode.Ik merk dat ik mijn pompen nu op 4% moet hebben om mijn cputemp idle rond de 20graden te houden, en tijdens een vlucht met fs zie ik dan de mijn vooringestelde waarden meegaan tot rond de 46graden en bij gaan stellen als de 48graden aangetikt word @een 4840Mhz clockspeed van mijn chip de fx4300. Bleek gisteren nogal dat ik de instellingen nog niet helemaal door had, zat ik met een felle alarmbuzzer opgescheept, bleek dat ik een signaal af wou laten geven bij een temp van 35graden, kon ik de instelling niet meer vinden waardoor de buzzer uit zou schakelen, bijna een kwartier lopen hanissen eer dat ding uit ging. Vanmorgen m'n flowsensor van hf ingezet, ik moet alleen even wachten tot morgen met aansluiten, zat geen aquabussnoertje bijgeleverd Handig die comptabiliteit met de hardwaremonitorings applikaten, openhardwaremonitor of aida64, dezer wmi ondersteuning uit zich prima in de software van de controller, totaan de oververhitting van de, ik noem maar wat, de nb kun je er een alarm op instellen in de vorrm van een buzzer, of wellicht het uitschakelen van de pc dan wel middels een apart gemodde atx stekker.Jammer geen app in de appstore voor m'n iphone, maar had dan maar voor de zes moeten gaan, welke geleverd word met een toetsenbordje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phaerion schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:54:
[...]

De verfbrander had ik zó gevonden. Ik heb me vooral verkeken op het 'kleinspul' dat er bij komt. Tien fittingen van ongeveer €7,- per stuk zijn al snel een flinke uitgave. Vandaar dat de verfbrander er ook is gekomen. Hoe méér bochten ik in de plexiglas buizen maak, hoe minder fittingen ik nodig heb.

En ik heb me ook eenbeetje verkekekn in de prijs van plexiglas panelen van méér dan 6 en 8 mm dikte. Daarbij zijn de bedrijven de het spul leveren ook niet erg goedkoop met de verzendkosten. (wat waarschijnijk te maken heeft met het feit dat die vooral aan andere bedrijven leveren, die wellicht ook meer waarde hechten aan een degelijk transport)

[...]

Dat heb je mooi goed...vandaar dat ik dat het ook niet mijn opvatting is, maar juist bestrijd dat het een legitieme term is binnen de pc wereld. En dat vooral omdat ik die term nogal eens voorbij zie komen. ;)
Verfbranders zijn tegenwoordig action of aldi dingen geworden, daar kunt je prima mee branden..Ik merk het hier nu zelf ook, nu ik weer eens bezig ben met her en der een wijziging aanbrengen. Ik ben alweer iets meer dan een week bezig met dan weer een paar connectortjes tekort komen wier bestelt moeten worden, dan kom ik weer twee slangklemmen te kort of een flowsensor kabel achteraf moeten bestellen. Je bent dan zo weer even verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

DCG909 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:05:
[...]

Wow, looks nice :)
Heb je ook foto's van de voorkant?

Die EVGA bridge ziet er wel erg mooi uit XD
Erbij gezet ;) En idd toen deze sli bridges uitkwamen moest ik er gewoon 1 hebben had zoiets nooit eerder gezien. Ziet er echt stukken beter als als die standaard dingen die je normaal erbij krijgt.

Enige jammere is dat ek nog geen arylic sli terminal bridges heeft maar ach wellicht dat die nog eens komen. Waren ze wel van plan.
Phaerion schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:22:
[...]
Nice... gebruik je een D5 met aquabus aansluiting?
Ja maar ik heb gewoon zowel een usb als aquabus aansluiting gebruikt. Op deze manier heb ik ook de rpm van de pomp via de aquabus op de aquaro. En kan ik dus ook gewoon de pomp de firmwareupgraden via de usb kabel.

Rpm aansluiting van pomp zit in moederbord voor als de pomp tijdens starten geen rpm geeft. Via aquabus schakelt de aquaro het systeem uit als de rpm uitvalt terwijl de pc ook draait. Zelfde geld voor als mijn flowcontroller te weinig flow meet of de temps van mijn water te hoog worden dan word de pc ook gewoon uit gezet.

Tevens handmatig een fancurve ingesteld als mijn water een bepaalde temp bereikt gaan ze steeds harder draaien. Dit werkt super mooie is ook gewoon dat je alles zelf kan/mag regelen zoals je zelf wilt en dat wil de "tweaker" in ons toch kunnen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door William/Ax3 op 31-01-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net klaar met m'n flowsensor welke middels de usbkabel zo geschakeld zit dat ik in de aquasuite-software oog heb op de waterflow.Alleen is 60,0 l/h wat weinig en kan ik nergens kalibreren, vuil is de loop ook niet, pas nog opgeschoond. Wat zou dit kunnen zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6RckQaw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Is het een aquacomputer flow sensor? Zo niet dan moet je volgens mij eigenlijk aansluiten via de rpm aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het gaat om een flowsensor van aqc, (ik heb geen rpm out op de flowsensor zitten en het contact vanaf sensor naar de aquero geschied met usb aan het mobo) maar ben inmiddels wat verder gekomen, ik ben druk bezig geweest met het ingeven van verschillende impulswaarden per liter en gaf tijdens het verhogen telkens wel een verbetering richting een paar liter meer per uur, maar bracht niet de volle waarde welke m'n pompen qua capaciteit doen..Gekke is, als ik in aquasuite ben en ik naar het schermpje ga waarin ik vervolgens de flowsensor kan selecteren, kom ik uit op een 90 l/u wat me niet bevalt en niet de juiste weergave van de werkelijkheid is.

De sensor is op het moment actief met de instellingen welke het dichtst bij mijn MCP35X2BK's komen en zal het ermee moeten doen..

Wel een ferme restricitie zeg, vanaf de 25% dat mijn pompen draaien gaat de sensor pas beginnen met weergeven..Is dat bij jou ook zo?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SWrbeup.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3

William/Ax3

We are Starstuff

Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:36:
Wel een ferme restricitie zeg, vanaf de 25% dat mijn pompen draaien gaat de sensor pas beginnen met weergeven..Is dat bij jou ook zo?
Mijn pomp draait volluit. Ik hoor hem niet dus ik laat hem gewoon eerst zo. Maar er is idd wel een minimum flow die de flowsensor moet hebben voor die waardes kan uilezen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas als m'n watertemp beneden de 20 graden komt, krijg ik een alarmsignaal maar nog net geen mailtje op m'n iphone.

25% pompkracht wil zeggen flowmeting. overigens zijn op 25% beide pompen niet te horen, helemaal stil dus,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:01:
maar nog net geen mailtje op m'n iphone.
Ik vind dat echt een mega optie. Vooral wanneer je ook een remote desktop gebruikt. (al dan niet van MS zelf of van derden) Je bent dan iig altijd op tijd om je pc uit te kunen zetten in geval van nood. Daar hebben ze goed over nagedacht. :)

Al kun je de pc ook door de controler af laten sluiten bij allarm. Maar het hebben van die extra opties vind ik persoonijk altijd wel fijn, bij wijze van extra fail safe.

[ Voor 17% gewijzigd door Phaerion op 04-02-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even kijkend naar mijn nas, als die bijvoorbeeld stopt, krijg ik een mailtje met daarin een eigen opgestelde tekst, Via wmi moet er denk ik wel een scriptje te maken zijn, je hebt dan helemaal je pc ook onder controle als je ergens in de kroeg gaat zitten.

Asus met z'n chvfz heeft toch een eigen android applikaat? En anders kun je met deze ook wel kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26
Even een vraagje ik heb m'n nieuwe systeem draaiende en ben dus bezig met een waterkoelingsetup.
Welke onderdelen moet ik vooraf reinigen en hoe/waarmee?

Het gaat op radiatoren en waterblokken van EKWB.

Onderstaade topic is al vrij oud:
http://www.xtremesystems....ler-s-Read-Before-Posting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt je nieuwe systeem draaiende waardoor je bezig bent met je waterkoelingssetup en daarbij de vraag welke delen je vooraf moet reinigen.

Ligt je looop uit elkaar?

..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:26
Dat klopt Fishsmell, eerst de hardware besteld en dat draait.
Nu bezig met de bestelling van de waterkoeling setup, deze ben ik zo goed als uit.
Dus ik ben me al enige tijd aan het inlezen, maar nu kwam ik net nog onderstaande topic tegen.
Het is dus in principe genoeg dat ik enkel de rads schoonspoel met demi-water en de blokken zijn schoon van zichzelf.

http://forum.highflow.nl/...-gebruik-1256/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je radiator uitspoelen vooral,scheelt je echt een hoop gedoe als blijkt dat je blocken dichtslippen doordat je je rad. niet hebt meegenomen, Je blocken vanuit het werkhuis van EK zullen niet bar veel troep inzich hebben, maar even dompelen kan geen kwaad.

M'n Thermochill 120.4 welke ik alweer een jaar of 10 ingebruik heb, gaf tijdens de eerste spoeling een gruizig water af, het vuil had dan zeker in de blocken gaan zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-10 16:15
Heb mijn EK radiatoren een keer of 4-5 met kokend water doorgespoeld en er kwam geen zooi meer uit. Wel handschoenen aandoen als je met kokend water werkt, de radiatoren werken goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:16:

Asus met z'n chvfz heeft toch een eigen android applikaat? En anders kun je met deze ook wel kanten op.
Klopt...wellicht zal ik om die reden met de tijd ook wel weer een simkaart in mijn mobieltje steken. Thanx voor die link btw.
(Mijn mobiel is nu simkaartvrij en offline. Ik heb het niet zo op al dat gehijg in mijn nek. En ook al heb ik verder niets te verbebergen. Het blijft een vervelende gedachte.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Ik was mijn rads altijd uit met verwarmde pure azijn, pan met azijn op fornuis > slang naar filter, dan naar oude CV pomp > radiator > terug in pan.

Filter dat ik gebruik heb ik van werk en kan 150c aan, ook de slangen zijn hitte bestendig, daarnaast heb ik een speciale pan waar ik twee pijpjes in heb gelast voor het gemakkelijk aan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Gisteren een ap-29 binnen gekregen (ap-15 is iig bij hf niet meer te koop..)
Maar dat kreng heeft dus een molex aansluiting ipv 3 pin fan :/

Gisteren wel even getest op de voeding.
Dat ding is echt net een opstijgende straaljager :s
Maar gpu temps zijn wel twee graden lager.
Gelijk een adapter besteld, want ik wil toch controle :/
(Maak later wel zelf een fan aansluiting erop, maar dan moet ik eerst een kabelknijper hebben die dat kan, waarschijnlijk een van mdpc oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-10 21:32

westergas

rikkie_pc

DCG909 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 07:56:
Gisteren een ap-29 binnen gekregen (ap-15 is iig bij hf niet meer te koop..)
D1225C12B5AP-15 (1,850 rpm) - End of Life

:(

Wat zou een goed alternatief zijn?? Dit was toch wel de daddy van de rad fan's.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timfoes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-03 11:00
westergas schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 09:44:
[...]

D1225C12B5AP-15 (1,850 rpm) - End of Life

:(

Wat zou een goed alternatief zijn?? Dit was toch wel de daddy van de rad fan's.
hopen dat nedic ze (onder een andere naam) uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
player-x schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 03:41:
Ik was mijn rads altijd uit met verwarmde pure azijn, pan met azijn op fornuis > slang naar filter, dan naar oude CV pomp > radiator > terug in pan.

Filter dat ik gebruik heb ik van werk en kan 150c aan, ook de slangen zijn hitte bestendig, daarnaast heb ik een speciale pan waar ik twee pijpjes in heb gelast voor het gemakkelijk aan sluiten.
Dan mag je wel heel grondig spoelen daarna.

Ik heb laatst een kraan een paar dagen in de azijn gelegd. Maar die vond het niet fijn. De koperen en messing onderdelen konden er wel tegen, maar het aluminium werd behoorlijk aangevreten. Ik zeg het er even bij.....voor het geval er mensen zijn die meer dan alleen hun koperen rad in de azijn willen leggen.

Want ik heb hier een Zalman waterblokje liggen met een aluminium behuizing. En die behuizing kan dus aangevreten worden door het azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Phaerion schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:38:
Dan mag je wel heel grondig spoelen daarna.

Ik heb laatst een kraan een paar dagen in de azijn gelegd. Maar die vond het niet fijn. De koperen en messing onderdelen konden er wel tegen, maar het aluminium werd behoorlijk aangevreten. Ik zeg het er even bij.....voor het geval er mensen zijn die meer dan alleen hun koperen rad in de azijn willen leggen.

Want ik heb hier een Zalman waterblokje liggen met een aluminium behuizing. En die behuizing kan dus aangevreten worden door het azijn.
Ik leg niet het rad in de azijn, maar spoel het er mee door, en aluminium hoort gewoon niet in je loop te zitten, dat kan dus ook geen probleem zijn, want mixed materialen zijn al jaren uit den boze van wegen dat ze galvanische corrosie veroorzaken.

Ook tijdens het jaarlijkse water vervanging, fush ik mijn systeem met 50/50 azijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
timfoes schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:26:
[...]

hopen dat nedic ze (onder een andere naam) uitbrengt.
Dat mogen ze dus niet...
Ze mogen de fan zelf, zonder 3 pin fan header uitbrengen, maar niet met. Dat schijnt iig in hun contract met scythe te staan. Ook de naam Gentle Typhoon is door Scythe vastgelegd...

Wat wel waarschijnlijk zou mogen is dat ze hem uitbrengen zonder computer headers (ofwel wij zouden dat zelf moeten doen, wat geen probleem zou mogen zijn)
Misschien is het wel mogelijk om een groeps actie op te zetten om fans (zonder headers) bij Nedic te kopen? (En misschien is dit ook vele malen goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Het lijkt me sterk dat Scythe met de Gentle Typhoon lijn zal stoppen, daar die best populair is, denk eerder dat Scythe met een nieuwe versie zal komen van de Gentle Typhoon lijn, maar zeker is dit zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De verhalen ober het stoppen van de GT lijn dateren al van vroeg 2012... En ze zijn op de ap-29 nu allemaal eol verklaard......
In Amerika waren ze al één jaar oid zeer slecht verkrijgbaar...

Het zou ook zo zijn dat scythe de slipstream (weet even niet meer of de slipstream van scythe, of cooler master was...) probeert te promoten als vervanger....

Het klotige is dat de AP-15 gewoon de beste noise/performance fan is die er is voor radiatoren...
De ap-29 is alweer iets slechter en de concurrentie schijnt het allemaal net niet te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
player-x schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 01:05:
[...]

Ik leg niet het rad in de azijn, maar spoel het er mee door, en aluminium hoort gewoon niet in je loop te zitten, dat kan dus ook geen probleem zijn, want mixed materialen zijn al jaren uit den boze van wegen dat ze galvanische corrosie veroorzaken.
Dat had ik wel begrepen. Ik drukte me verkeerd uit.

Maar is dit Zalman ZM-WB2 blokje dan eigenlijk nog wel bruikbaar? Ik heb het 120mm rad (Geen koper) er ook nog bij en een Eheim pompje. Anders zou het wellicht nog dienst kunnen doen in een wat oudere pc die ik nog heb staan. Zolang ik maar zorg dat ik geen andre metalen in die loop gebruik dus.

Afbeeldingslocatie: http://www.hartware.de/media/reviews/409/3d_kanaldesign.jpg

Wat die mixed materialen betreft kom ik toch niet omheen. Want alle fittingen van Bitspower die ik heb zijn verchroomd. Maar die zouden dat wel aan moeten kunnen, chroom en nikkel zorgen als het goed is niet voor problemen. En mijn beide rad's die ik daar bij heb zijn van koper en brons.

[ Voor 18% gewijzigd door Phaerion op 07-02-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Het Zalman blokje zou ik op zijn hoogst als nood blokje in een doos leggen, maar zeker niet voor permanent gebruik gebruiken.

Ook dat rad zou ik niet gebruiken als dat intern ook aluminium is, maar de meeste rads zijn volledig koper, of iig intern van koper.

De Eheim pommp aan de andere hand is gewoon geen probleem daar die intern plastic of ceramisch is.

En ja, zilver, goud, koper, brons, chroom en nikkel kan je prima mixen, en zorgen als het goed is niet voor problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Dan volg ik die raad maar op. Toen ik die spullen uit een oude pc haalde, zat er wel een soort van sludge in de pomp. Maar het blojkje was wonderbaarlijke helemaal schoon van binnen. IK heb die pc enkele jaren zien draaien bij een kameraad van me.Toddat er lekkage ontstond en de pc het begaf. In de kast die er bij zat, een al wat oudere oude chieftec, huist nu mijn oude Asus. Een ddr2 bord met een quad cpu. Maar dan laat ik die wel gewoon luchtgekoeld. Hij loopt nog als een trein, maar eigenljik is hij het niet meer waard om daar nog een nieuwe waterkoleing in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Voor een nieuw rad (als je die nodig hebt) plus een goedkoop waterblok en als je goedkope slang plus tules gebruikt kan je onder de 100 euro klaar zijn, en voor ff over de 100 heb je zelfs al iets leuks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Dat is nog niet eens zo heel gek. Want voor mijn main build heb ik al aardig wat duiten uitgegeven. Achja ik kijk wel wat ik doe. Ik heb naast mijn nieuwe build nog wat ideetjes. Eerst maar eens kijken hoe ver ik kom. Dan zie ik wel verder. Anders wordt het zo'n 'ik wil, ik wil' verhaal. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07-2022

S3nz

Modder in opleiding

ben nogal nieuw bij watercooling, en heb dat van player-x ff bekeken.

maar op de rad staat 1/4 inch fittingen, dus passen die 3/8 dan wel?

verder vraag ik me af, waarom zijn de meeste (goedkope) rads met 1/4 fittingen?

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G1/4" is de standaard bij waterkoeling. Zo goed als alle rad's en blokken hebben deze aansluiting. Die 3/8 is de maat aan de andere kant, dit kan zo'n beetje alles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Laatst online: 13-10 11:19
S3nz schreef op maandag 10 februari 2014 @ 20:03:
ben nogal nieuw bij watercooling, en heb dat van player-x ff bekeken.

maar op de rad staat 1/4 inch fittingen, dus passen die 3/8 dan wel?

verder vraag ik me af, waarom zijn de meeste (goedkope) rads met 1/4 fittingen?
Je ziet het verkeerd. Er zijn twee typeringen als het gaat om fittingen:

- De inner diameter/outer diameter (ook wel bekend als ID en OD): Dit is de diameter van de slang die de fitting ondersteunt, waarbij inner diameter de binnenste diameter is en de outer diameter de diameter van het totaal.

- De schroefdraad van de fitting, dit wordt meestal aangeduid met 'Gx thread', waarbij x staat voor het aantal inches. 1/4 is de meest gangbare en vrijwel alle fittingen hebben dit schroefdraad. Zorg ervoor dat er dus G1/4 staat bij zowel je blokken/rads als je fittingen.

Voor een 3/8 slang heb je dus een fitting nodig met 3/8ID en G1/4" thread.

[ Voor 4% gewijzigd door tobitronics op 10-02-2014 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Dat setje was zonder pomp, daar Phaerion nog een oude maar nog steeds prima Eheim had.

Wil je echt een budget set dat daar naast ook redelijk presteert, dan is dit iets wat een leuke start set is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Zou eventueel dit wat zijn?
pricewatch: Cooler Master Eisberg Prestige Solo

En dan nog met rad, slangen, res en fittingen (zover ik weet???)

Of anders de eisberg met 240 rad erbij, die blijkt modbaar te zijn word in andere topics gezegd

FX6300 4Ghz - H100i - Gigabyte GA-970A-UD3P - XFX HD 6870 - Crucial Ballistix 2x4GB - FD Core 1000 Modded (work in progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
Ja het is leuk en werkt zeker redelijk maar het setje waar ik het over heb heeft een betere pomp en CPU blok, ja all-in-one is leuk en gemakkelijk, maar ik geef liever 50 euro extra uit voor iets echt goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S3nz

S3nz

Modder in opleiding

Okee, dan spaar ik wss nog even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
Ik ben ook al een hele tijd aan het sparen. Nu al iets meer dan een jaar. Omdat ik geen risico wilde lopen met minder deugdelijk materiaal heeft het me wel flink op kosten gedreven. Daar komt nog bij dat het ook mijn eerste water set up is. Dus wellicht heb ik daardoor ook nogal wat inschattingsfouten gemaakt met betrekking tot de tijd en de kosten die er in zouden gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 13:20
Misschien is dit het verkeerde topic, maar ik ben opzoek naar een setje schroeven en ringen voor een H60 koeler. Of weet iemand de maten van deze schroeven zodat ik deze kan halen bij de formido? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Hebiertje2 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:24:
Misschien is dit het verkeerde topic, maar ik ben opzoek naar een setje schroeven en ringen voor een H60 koeler. Of weet iemand de maten van deze schroeven zodat ik deze kan halen bij de formido? :D
http://tweakers.net/aanbod/

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Oke , mijn setup is nu eindelijk klaar.

Alleen heb ik het gevoel dat mijn temperatuur wat hoog is voor de setup die ik dus heb.
Ik heb
2x EK-CoolStream RAD XT (360)
1x EK-FC7990 SE - Nickel
1x EK-Supremacy Clean CSQ - Nickel
1x EK-BAY DCP 2.2 Combo Unit (incl. pump)
6x BitFenix Spectre All White Fan (3 per rad)

Mijn temps zijn na 1,5 uur volledig stressen ;

CPU; 75-80 graden.
GPU; 60 graden.

M'n rads en res voelen wel warm aan en de backplates zijn ook gewoon goed warm.
Raden jullie aan om nog 6 fans te halen of denken jullie dat er wat meer mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
hmmm, die gpu temp is wel hoog :s
Welke cpu heb je?

ik heb een enkle 360 rad met 2x ap-15 en 1x ap-29 (meestal 50% voor de ap-29).
Maar dat houd mijn 2x 7970 (1000 Mhz) koel op 35 graden, in combinatie met een 4770K @ 4.3 Ghz.
Tijdens gamen is mijn cpu maar iets van 45 graden.

Misschien zijn de fans te traag, of niet helemaal geschikt voor radiatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik heb een I5 2500K @4.6Ghz.
Ik ben zelf bang dat het aan de fans ligt dan , moet ook eerlijk zijn dat ik niet veel verstand heb van fans voor rads.
Ik heb bij deze fans voor stilte en design gekozen , ik wil zoveel mogelijk wit en zwart hebben in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

75-80 is voor een sandybridge (te) hoog, wellicht even naar je mount kijken.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
@vicros.

Als je een sterke fancontroller hebt, dan kun je naar scythe gentle typhoon AP-29 fans kijken (niet vergeten molex -> fan header connectoren te zoeken, of zelf de connector vervangen).

Op lagere snelheden zijn ze redelijk stil, net luider dan de EOL ap-15's wat toch wel de ultime rad fans waren imo.

Op full power zijn ze wel echt luid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
DCG909 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 09:02:
@vicros.

Als je een sterke fancontroller hebt, dan kun je naar scythe gentle typhoon AP-29 fans kijken (niet vergeten molex -> fan header connectoren te zoeken, of zelf de connector vervangen).

Op lagere snelheden zijn ze redelijk stil, net luider dan de EOL ap-15's wat toch wel de ultime rad fans waren imo.

Op full power zijn ze wel echt luid....
Ik heb alleen geen fan-controller en ook geen ruimte meer hiervoor , tenzij er een externe/pcie fan controller is.
Mijn kast (NZXT H630) heeft maar 2 bays maar hij heeft wel een fan hub op de achterkant die vanuit een molex naar 3 pin connector van stroom word voorzien.

Edit;
Ik zie net dat NZXT een soortgelijke fan hub heeft uitgebracht en dat mensen alle fans die hierop aangesloten zijn met 1 regulator bedienen , misschien dat dit wel een goede oplossing is.

[ Voor 11% gewijzigd door Vicros op 15-02-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Mwa...
Ik weet niet hoeveel watt zo'n ding kan regelen... Maar een ap-29 is al iets van 3 w per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik heb denk ik wel een goede oplossing gevonden voor mijn probleem.
2x een pricewatch: Xigmatek Mono Cool Fan Controller (3fans)
6x pricewatch: Scythe GlideStream 120mm 1600rpm , 120mm
Op deze manier kan de fanspeed per radiator instellen.
Alleen jammer dat de Sunbeam Rheosmart hier nergens te verkijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Je moet even uitzoeken hoeveel "W" die fans zijn.
De fancontroller kan iig 10 W aan, of je dat nu over 3, of 6 fans verdeeld, maakt niet zo gek veel uit, het amperage wel. Als één fan onder de 0.x A blijft, dan zou je waarschijnlijk wel 6 fans op één zo'n ding kunnen hangen.

Edit.
Lijkt erop dat dat dus niet te vinden is....
dan is 2 veiliger dan 1....

[ Voor 13% gewijzigd door DCG909 op 17-02-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
DCG909 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:16:
Lijkt erop dat dat dus niet te vinden is....
dan is 2 veiliger dan 1....
Ik heb het denk gevonden , 12V 0.17A.
Dat zou dus 2.04 watt zijn en dus binnen de 10W per controller vallen.
Maar de fans zijn dus in principe goed voor het koelen van een radiator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het valt zeker binnen de 10 W per controller ;)
Helaas is het net te hoog om veilig 6 fans op 1 controller aan te sluiten (koste het misschien iets minder, al moet je dan ook wel splitter kabels hebben... heb even niet naar de prijs van de controller gekeken :/ )

Over de fans.
Dat kan ik niet met zekerheid zeggen....
Ze zijn luider dan de AP-15's zo te zien... maar ik kan zo 123 weinig vinden over de daadwerkelijke koelprestaties op een radiator :/
Ik ga er vanuit dat het wel zal werken, maar ik weet alleen niet echt hoeveel geluid erbij vrijkomt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ze maken meer geluid dan de AP-15's maar ze verplaatsen ook meer lucht , het is jammer da de AP-15's niet meer verkrijgbaar zijn anders had ik die wel gehaald :/
Zelf kan ik ook weinig vinden over de koelprestaties van deze fans icm een radiator.
Er is uberhaupt weinig te vinden over deze specifieke fan , wel veel over iets andere versie's en daar is men over het algemeen wel positief over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-10 10:49
Hallo,

Ik heb het lang vol gehouden om mijn GPU niet water te koelen, maar met de komst van de 290X kan het zeker geen kwaad.

Nu heb ik denk ik echt een stomme vraag, maar aangezien dit mijn eerste GPU waterblock wordt hoppelijk begrijpelijk. Ik heb het ook proberen op te zoeken, maar in de unboxing video's die ik gekeken heb en reviews zag ik het niet goed.

Zitten er 2 afdichtingen bij?

http://www.highflow.nl/wa...9-290x-acetal-nickel.html

Ik had ergens gelezen dat de thermal pads van EK niet zo goed waren, raden jullie er mij andere aan of zou ik voldoen?

https://erazerbrecht.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt 4 plekken om verbindingen aan te sluiten. Voor 2 plekken zitter er ringen bij die je er in kan draaien. De thermalpads zijn alleen maar voor het geheugen en VRM's. Het heeft weinig nut om daar betere voor te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
PilatuS schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:00:
Je hebt 4 plekken om verbindingen aan te sluiten. Voor 2 plekken zitter er ringen bij die je er in kan draaien. De thermalpads zijn alleen maar voor het geheugen en VRM's. Het heeft weinig nut om daar betere voor te halen.
Hartelijk dank.
VRM's zijn voor mij relatief belangrijk, de reden dat ik met een Accelero III op een 7970 niet verder kon overclocken, de gpu temperatuur was hard gedaalt maar de VRM's op mijn 7970 werden ineens makkelijk 90°C... Zoiets wil ik liever niet meer meemaken, ik vind verdeelde meningen op fora's veel mensen met zeer goede temps op de VRM's (40-60) en een paar die er in slagen om (80-90) te halen met een EK blok.
Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik sinds mijn 8800GT full-cover EK blokken en heb er nooit problemen mee gehad. Ander thermaltape gaat in het beste geval misschien 5 graden opleveren.

Als de VRM's 90 graden worden dan zit er iets qua contact gewoon niet goed. Goed of slecht thermaltape kan nooit zo'n groot verschil maken.

[ Voor 31% gewijzigd door PilatuS op 24-02-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD_Aero
PilatuS schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:06:
Ik gebruik sinds mijn 8800GT full-cover EK blokken en heb er nooit problemen mee gehad. Ander thermaltape gaat in het beste geval misschien 5 graden opleveren.

Als de VRM's 90 graden worden dan zit er iets qua contact gewoon niet goed. Goed of slecht thermaltape kan nooit zo'n groot verschil maken.
Bedankt, zal het eerst zo proberen.
Kan ik me volgende week weer amuseren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Binnenkort ga ik mijn hele systeem uit elkaar halen. Het heeft veel te lang gedraaid (bijna 2 jaar) zonder ooit de loop nog schoon te maken. Het voelt inmiddels alsof ik op een tijdbom zit, dus ik moet er maar eens aan geloven. Om het nog erger te maken heb ik toendertijd ook geen aftapsysteem ingebouwd. Ik zit eigenlijk met wat vraagjes:

- Denken jullie dat ik het water er goed uit kan halen door simpelweg het blok van de cpu te halen, deze boven een emmer los te koppelen van de slang en dan de pomp aanzetten tot ie helemaal leeg is?
- Hebben jullie een tip hoe ik het best de rad, pomp/res en blok kan schoonmaken?
- Hebben jullie een aanrader voor een goed aftapsysteem voor de volgende keer om sneller water te kunnen verversen?
- Mijn fancontroller heeft temperatuursensoren die je op allerlei punten kan stoppen. Iedere fan die ik heb zit echter vastgeschroefd aan de rad, en zal dus dezelfde temp weergeven. Ik zie bij jullie regelmatig heel verschillende temps per fan langskomen. Waar stoppen jullie die sensoren zoal? En vinden jullie het geen probleem dat er dan bv bij Fan 4 een temp staat die eigenlijk heel ergens anders wordt gemeten?

Alvast dank voor jullie hulp!
Pagina: 1 ... 44 ... 67 Laatste