Het is me dus gelukt, ik heb de vier aderen, 2 maal zwart en tweemaal de gele wier uit m'n pompen steken wederom voorzien van twee voedingsstekkertjes, in m'n belevenis moest ik nl. gewoon de pwm1 en 2 op de controller benutten, zware logica te zien aan de labeling met geel.(beginnersfoutje, in de eerste situatie waarin ik dacht dat de stekkering op de pwm1 en 2 het niet deedt kwam doordat ik de output-mode niet op rpm had staan) Niet geheel van de wijs gebracht bij het lezen dat m'n Swiftech MCP35X2-BK een frequentie bereik heeft van 25Khz en dat de pwm 1 en 2 van de controller een 15Khz zou bezitten, heb ik door een praktjk-probeerseltje nu de conclusie dat de 15Khz prima gaat. (Ergens een logje of grafiekje in de firmware kan ik nog niet vinden)
De fan4 pwm header is daarom nu plek geworden waaraan vier radiator-fans gezamelijk vastgeschakeld zitten. Deze vier fans zet ik middels en pwm-splitter aan de fan 4 pwm header.M'n intake / outtake stuks heb ik nu ook mooi in balance en gaan naarmate ik bijvoorbeeld stress met kladblok geleidelijk aan omhoog in rpms.
Mooi zo een curve control waar alles aan refereert.
Maar goed, zowel met de aquasuite en in de firmware van de controller heb ik de (case) fans en pompen nu prima op elkaar afgestemd. ...
De 2 pwmsignalen van de pomp heb ik laten refereren aan het gedrag wat m'n ventilatoren nu doen en in verband staan met de geprogrammeerde curve-controll nl. het bij een systeem_inactiviteit (idle) op 450 rpm gaan staan..
Naarstig riekte ik overigens naar een meegeleverd sensortje welke ik op de heatsink van de vrm-regio plakte, waarna ik de pompen eens een half uur op vol vermogen liep lopen. 41,7 graden celcius wat toch niet verontrustend is lijkt me..
Prima ding dit en de 5 pro is echt voldoende in mijn setup:)
De fan4 pwm header is daarom nu plek geworden waaraan vier radiator-fans gezamelijk vastgeschakeld zitten. Deze vier fans zet ik middels en pwm-splitter aan de fan 4 pwm header.M'n intake / outtake stuks heb ik nu ook mooi in balance en gaan naarmate ik bijvoorbeeld stress met kladblok geleidelijk aan omhoog in rpms.
Mooi zo een curve control waar alles aan refereert.
Maar goed, zowel met de aquasuite en in de firmware van de controller heb ik de (case) fans en pompen nu prima op elkaar afgestemd. ...
De 2 pwmsignalen van de pomp heb ik laten refereren aan het gedrag wat m'n ventilatoren nu doen en in verband staan met de geprogrammeerde curve-controll nl. het bij een systeem_inactiviteit (idle) op 450 rpm gaan staan..
Naarstig riekte ik overigens naar een meegeleverd sensortje welke ik op de heatsink van de vrm-regio plakte, waarna ik de pompen eens een half uur op vol vermogen liep lopen. 41,7 graden celcius wat toch niet verontrustend is lijkt me..
Prima ding dit en de 5 pro is echt voldoende in mijn setup:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 21:05 ]