Ten eerste zou ik eerst alleen de PC zonder waterkoeling kopen en bouwen, en daar na pas de waterkoeling bestellen, op die manier kan je beter bekijken hoe alles gaat passen.
Daarnaast zou ik overwegen om voor een X79 bord te gaan als de
MSI Big Bang XPower II X79, waar ook een mooi
waterblok op past, en met als voordeel dat je een 6 core CPU hebt (voordeel in sommige games), en je later voor Tri en Quad-CF kan gaan als ze goedkoper zijn of tweedehands, heb bv
3.5j met mijn 5870 2GB matrix setup gedaan.
Dat is als Tri of zelfs Quad-CF over tijd een optie voor je is.
maar deze staat niet in de pricewatch. Hetzelfde geld voor tygon slangen. Het aantal fittingen moet ik nog naar kijken.
Als slang gaat mijn voorkeur uit naar de Tygon R3603 slang 15,9/9,5mm slang, is een lekker stevige slang die moeilijk knikt, en 16mm ziet er meestal het beste uit qua slang dikte.
Volgens mij past bovenin niet de XTX radiator van EKWB dus vandaar dat ik voor de XT heb gekozen. Deze wil ik uit de kast laten blazen met de fans aan de binnenzijde.
Voor rads gaat mijn voorkeur uit naar de Alphacool NexXxoS series, welke de meestal het beste presteerd in rad tests.
Je heb heel veel EK spul gekozen, en het is zeker goed spul, maar het is zeker niet het enige merk op de markt, kijk op de websites van
http://www.aquatuning.nl en
http://highflow.nl/ voor alternatieven voor vergelijkbare onderdelen.
Doe ook een zoektocht naar bv "360mm radiator,1150 of 1155, 290X waterblock - roundup", en kijk wat het beste presteert, maar laat je niet gek maken met 1 of 2 graden verschil.
Daarnaast zou ik de Aquacomputer D5 pomp met USB kiezen over de EK pomp, is mechanisch het zelfde maar de Aqua pomp is beter te regelen en te monitoren.
Heb ook een lichte voorkeur voor
bay reservoirs (je kan eventueel nog steeds je andere Reservoirs in je loop gebruiken), daar die je beter laten zien wat er gebeurd in je loop.
Teven een 140mm fan als outtake aan de achtterzijde van de kast.
met twee rads en watergekoelde chipset en VRMs heeft dat niet echt nut, en maakt alleen maar meer lawaai dan het nut heeft.
Heeft het veel nut op push en pull te gebruiken? Heeft het veel nut om voor een XTX te gaan ipv XT?
Ja Push Pull heeft nut, en kan zelfs stiller zijn dan alleen push of pull.
Heb ik aan 2 m slang genoeg en hetzelfde geld voor 2L koelstof?
Zou zeker 3m nemen, beter met een metertje verlegen zitten dan te kort hebben, daarnaast kan je het waarschijnlijk later wel weer eens een keer gebruiken, en ja 2L is voldoende.
Zou voor je
hardware en je
waterkoelingsonderdelen, voor beide een topic starten en afzonderlijk advies vragen over de te kiezen onderdelen.
[
Voor 3% gewijzigd door
player-x op 16-01-2014 05:40
]