Als ik eerlijk ben boeit het mij ook niet zo (heb zelf de iPhone 1G), maar ik vind het vreemd dat er zo denigrerend gedaan wordt over de camerakwaliteit van de N95. Doe niet zo hypocriet en herken ook gewoon de sterke punten van concurrenten denk ik dan.The CarNagE Man schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:35:
[...]
De meeste mensen boeit dat niet... de camera die erin zit is meer dan genoeg voor huis, tuin en keuken gebruik.
Je hoeft de nieuwe iPhone niet te kopen hoor
Anoniem: 160183
Een iphone koop je niet als fototoestel.
Die koop je om de toepassingen en integratiemogelijkhden met je netwerk.
Anoniem: 264553
Misschien bedoelt Apple dat de front camera 2mp heeft en niet die van de achterkant! WWDC is volgens mij nog niet afgelopen(?) miscchien komt er nog een anouncement op het laatst dat de achterkant 5mp heeft. Ik weet dat heel wel heel erg optimistisch is en waarschijnlijk erg onwaarschijnlijk is. Maar kan altijd blijven hopen.MarcoC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:
[...]
De scherpte van een foto lijkt me wel vrij belangrijk voor de kwaliteit van een foto ja. Ik snap echt niet dat jullie allemaal zo dom doen hoor. Kijk eens een paar N95 foto's op Flickr en vergelijk die met foto's gemaakt met de iPhone (full-size natuurlijk). De tijd dat cameratelefoons een leuke gimmick waren is voorbij, de kwaliteit is tegenwoordig voldoende om kiekjes te maken in goede kwaliteit. En de iPhone loopt hiermee achter qua camera. Feit.
Hier is trouwens een filmpje van een iPhone dat iets heeft dat verdomd veel op een front camera lijkt.
http://gizmodo.com/501573...era-or-greasy-fingerprint
Waarom.. dit is het iPhone topic niet het N95 topic..MarcoC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:37:
[...]
Als ik eerlijk ben boeit het mij ook niet zo (heb zelf de iPhone 1G), maar ik vind het vreemd dat er zo denigrerend gedaan wordt over de camerakwaliteit van de N95. Doe niet zo hypocriet en herken ook gewoon de sterke punten van concurrenten denk ik dan.
En vergeet niet er is altijd iets beters op de markt uit zo zit het in elkaar tegenwoordig
Keep on dreaming...Anoniem: 264553 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:39:
[...]
Misschien bedoelt Apple dat de front camera 2mp heeft en niet die van de achterkant! WWDC is volgens mij nog niet afgelopen(?) miscchien komt er nog een anouncement op het laatst dat de achterkant 5mp heeft. Ik weet dat heel wel heel erg optimistisch is en waarschijnlijk erg onwaarschijnlijk is. Maar kan altijd blijven hopen.
Hier is trouwens een filmpje van een iPhone dat iets heeft dat verdomd veel op een front camera lijkt.
Iedereen mag toch zelf kiezen waarom die een iPhone koopt mag ik hopen?Anoniem: 160183 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:38:
Een iphone koop je niet als fototoestel.
Als er bij een "release" van een product niks hoort over een front camera dan gaat het er echt niet in zitten als ie uiteindelijk in de winkel ligt, vooral bij Apple niet.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hahaha, daar zou ik vooral op blijven hopen.Anoniem: 264553 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:39:
[...]
Misschien bedoelt Apple dat de front camera 2mp heeft en niet die van de achterkant! WWDC is volgens mij nog niet afgelopen(?) miscchien komt er nog een anouncement op het laatst dat de achterkant 5mp heeft. Ik weet dat heel wel heel erg optimistisch is en waarschijnlijk erg onwaarschijnlijk is. Maar kan altijd blijven hopen.
Ja, tenminste, een VLC-client: http://code.google.com/p/vnsea/Anoniem: 78574 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:39:
Draait er ook een remote desktop app op de Iphone??
Zeker weten! Alleen kortzichtige mensen snappen het niet.Sijmen schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:46:
[...]
Iedereen mag toch zelf kiezen waarom die een iPhone koopt mag ik hopen?
Elke telefoon heeft USP's (Unique Selling Points). Bij de N95 is dat dan de camera en bij een IPhone niet. Simpel als dat. En elke koper heeft andere behoeftes...
Voor dat geld en de beleving van een high-end phone zou je echt wel wat meer verwachten. 3 jaar geleden zaten er al betere camera's in telefoons die de helft kosten van een iPhone. Ik snap ook niet zo goed waarom er zo'n brakke camera inzit. Het is niet dat een beetje fatsoenlijke camera-unit veel duurder is.The CarNagE Man schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:39:
[...]
Waarom.. dit is het iPhone topic niet het N95 topic..
En vergeet niet er is altijd iets beters op de markt uit zo zit het in elkaar tegenwoordig
PSN: Shiver23
Ik denk dat het te maken heeft met de dikte van de telefoon, in vergelijking met de N95 en LG Viewty is de iPhone echt dun, zeker (en bij de 3G iPhone helemaal) omdat de iPhone dunner aan randen is dan in het midden (en dat is een onlogische plek voor een camera).
Sowieso vind ik het maar een idiote discussie. Voor de onverwachte momenten is zo'n camera 2MP genoeg, als je echt mooie foto's wilt gaan maken doe je dat ook niet met een N95.
Sowieso vind ik het maar een idiote discussie. Voor de onverwachte momenten is zo'n camera 2MP genoeg, als je echt mooie foto's wilt gaan maken doe je dat ook niet met een N95.
De iPhone 3G is dikker dan de de eerste
Alleen zijn de hoeken wat ronder.
Klopt als een bus. En wat mij betreft is het OS en het gebruiksgemak bij de iPhone het USP!eduardtee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:00:
[...]
Zeker weten! Alleen kortzichtige mensen snappen het niet.
Elke telefoon heeft USP's (Unique Selling Points). Bij de N95 is dat dan de camera en bij een IPhone niet. Simpel als dat. En elke koper heeft andere behoeftes...
Heb eerder een Nokia E61i gehad, leuk ding, maar het OS was zo traag als dikke stront. Daarnaast heb ik een Qtek 9000 gehad (leuk speelgoed alleen lomp groot), een HTC s620 (lekker licht en compact) en een Qtek s100. Windows Mobile werkt op zich redelijk, zeker met software van SPB er op, maar het OS van de iPhone werkt toch wel 10 keer lekkerder!
Ach, dat er dan niet al die 'gadgets' op zitten interesseert me niet. Ik heb een navigatiesysteem in m'n auto, en op veel plekken waar ik kom is Wifi beschikbaar.
Ik weet niet of iemand al opgevallen is waarom de demo iPhone tijdens de keynote een body case
had ? Tot 9 juni hebben ze bij presentaties en demo's nog nooit een case gebruikt met de iPhone !
Ik wist bijna vanaf het begin al dat die de nieuwe iphone was
had ? Tot 9 juni hebben ze bij presentaties en demo's nog nooit een case gebruikt met de iPhone !
[ Voor 8% gewijzigd door Armo op 12-06-2008 14:38 ]
Wat ronder is wel een understatement hoor. Ik denk dat het volume zelfs is afgenomen, ondanks dat de iPhone op het dikste punt natuurlijk wel iets dikker is geworden.super-muffin schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:21:
De iPhone 3G is dikker dan de de eersteAlleen zijn de hoeken wat ronder.

http://www.engadgetmobile...-3g-mold-vs-iphone-fight/
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dat 'echt open platform' valt ook bij Symbian vies tegen. Als je echt leuke dingen wil doen met die telefoons dan moet je eerst certificaten scoren van een paar duizend euro, daarnaast moeten je applicaties getest worden door NokiaDarkwolf_1982 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:55:
Symbian mag dan wat trager en klunkyer zijn vergeleken met de strakke Mac OS interface, maar technisch vernuftheid, features en het concept van een echt open platform maakt mijn Nokia N95 de iPhone nog steeds te machtig.

Ja voordat de nieuwe iphone bekend was, kon jij live meekijken/zat je in de zaal van de presentatieArmo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:37:
Ik weet niet of iemand al opgevallen is waarom de demo iPhone tijdens de keynote een body case

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Tja, Nokia gebruikt dan ook trage CPUs in zijn telefoons. Algemeen bekend... Verder kosten die certificaten helemaal niet duizenden euros. Ik heb er al een gekocht voor paar honderd euro. Overigens is de interface van de iPhone ook niet alles hoor. Ik heb vaak dat het switchen tussen applicaties fout gaat -- zwarte schermen, en happering e.d.
N95MarcoC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:
[...]
De scherpte van een foto lijkt me wel vrij belangrijk voor de kwaliteit van een foto ja. Ik snap echt niet dat jullie allemaal zo dom doen hoor. Kijk eens een paar N95 foto's op Flickr en vergelijk die met foto's gemaakt met de iPhone (full-size natuurlijk). De tijd dat cameratelefoons een leuke gimmick waren is voorbij, de kwaliteit is tegenwoordig voldoende om kiekjes te maken in goede kwaliteit. En de iPhone loopt hiermee achter qua camera. Feit.
iPhone
Conclusie: maken allebei bagger foto's, maar leuk genoeg voor kiekjes.
Heeft het dan nut om de telefoon onnodig dik te maken, om er dan een wat betere lens en meer megapixels te maken, voor een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil (want blijft slecht)? Nee...
Extreem goede vergelijking ditJimmie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:58:
[...]
N95
iPhone
Heeft het dan nut om de telefoon onnodig dik te maken, om er dan een wat betere lens en meer megapixels te maken, voor een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil? (want blijft slecht) Nee...

Het kwaliteitsverschil is echt enorm. En met de N95 kun je ook nog fatsoenlijk filmpjes opnemen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen hoe belangrijk je een bruikbare camera vind.
Ik zou haast zeggen open een iPhone Cam vs N95 cam topic. Als bij mij een mobiel / pda op de keuze van camera moet afhangen dan ben ik voor het verkeerde apparaat aan het shoppen. Momenteel heb ik een Tytn en die zal vervangen gaan worden door de iPhone. Voornamelijk het vloeiendere van de menu's en de betere integratie van basis apllicaties en de snelheid waarmee er te werken is trekken mij aan. Het is een leuke gimmick dat er een camera op zit om snel een paar foto's te maken, maar ik verwacht niet sublieme kwaliteit. Daar heb ik mijn D-SLR voor. Het is overigens wel mogelijk om filmpjes te maken met een iPhone. Mits je het juiste pakket hiervoor installeerd.
*empty*
Hmmm ik heb eigenlijk nog nooit echt goed gesnapt waarom er nu een fotocamera op een telefoon moet zitten. Bij alle telefoons die ik had heb ik de fotocamera ongeveer 10x gebruikt. Een telefoon (iPhone of welke dan ook) tegen de standaard houden dat andere telefoons dit wel hebben vind ik dan ook niet interessant. De vraag is: is het nu echt een feature die wat toevoegt aan de gebruikerservaring? Dan zeg ik: als kiekjesmaker snap ik het. Als main toestel om foto's te maken niet. Voor mij is dus 2MP of 5MP of 26 MP helemaal niet interessant.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:55:
Waanzinnig toestel, maar het loopt op zoveel dingen nog achter dat het helaas geen killer app is geworden tegenover het vorige model.
En dus ook wederom voor mij op teveel punten een deal breaker om hem te willen hebben.
Zelf vind ik de camera heel belangrijk.
Het hoeft niet op het nivo te liggen van spiegelreflex camera's, maar 2 mpixels? En nog steeds geen video's kunnen schieten? Als tenminste dat laatste er nu eens in gedaan kon worden.
Geen copy paste en als ik het niet verkeerd heb.... nog steeds GEEN Flash support! Ook een typisch gevalletje van "not done"!
Symbian mag dan wat trager en klunkyer zijn vergeleken met de strakke Mac OS interface, maar technisch vernuftheid, features en het concept van een echt open platform maakt mijn Nokia N95 de iPhone nog steeds te machtig.
Misschien als mij die hele camera mij niets kon schelen, maar op Voip na is er geen feature die ik niet gebruik op de N95. Zelfs de TV out!
(Ik heb alleen al de N95 8GB gelaten voor wat het is omdat ze de video editor eruit hadden gesloopt toendertijd...)
De iPhone is goed opweg en doet heel veel dingen beter dan welke phone of deal dan ook.
Maar helaas is het nog steeds niet vernuft genoeg voor freaks al ik!
Jammer... want de rest is zo waanzinnig aan dit ding!
Veel zou met software opgelost kunnen worden, maar dat gaat het nooit goed maken voor de niet verbeterde matige camera (zonder video functie).
Flash vind ik wel jammer. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet goed zou weten hoe zoiets zou werken op de iPhone qua zoomen. Volgens mij is het namelijk heel lastig om flash elementen netjes in een webpagina te verwerken terwijl er gezoomd wordt. Maar goed dat is niet mijn probleem maar apples probleem.
Copy paste is voor mij nu typisch zon functie die waarschijnlijk wel met die apps mee zal komen. Ik ben echt heel nieuwsgierig wat de hele developer wereld uit zijn hoed gaat toveren qua apps. Ik heb het idee dat Apple best een hoop heeft vrijgegeven qua API's dus ik verwacht hier dan ook grote dingen van.
Al met al vind ik het een fantastisch mooi apparaat. Maar dat vond ik de 1e iPhone ook al. Maar ik zou niet weten of ik zou upgraden als ik er al 1 had.
Anoniem: 141418
Zoomen in flash moet juist geen probleem zijn, het hele zooitje is opgebouwd uit vectoren.Lt. Marx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Flash vind ik wel jammer. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet goed zou weten hoe zoiets zou werken op de iPhone qua zoomen. Volgens mij is het namelijk heel lastig om flash elementen netjes in een webpagina te verwerken terwijl er gezoomd wordt. Maar goed dat is niet mijn probleem maar apples probleem.
Anoniem: 76468
Waarom is iedereen hier zijn N95 tegenover de iPhone aan het verdedigen?
Daar gaat het toch helemaal niet om?
De iPhone is niet zomaar een toestel, het gaat niet alleen om de specs, het is een CONCEPT.
Een concept dat tot nu toe nog niet bestond, en de hele telefoonmarkt op zijn kop gezet heeft.
Een concept dat in de loop der tijd steeds uitgebreider zal worden, en navolging krijgt van Google's Android en Nokia's touch interface. Wellicht zit er op de 3e generatie iPhone ook een 25 megapixel camera, maar boeit dat?
Laten we gewoon gezellig over het toestel en het OS kletsen, en niet elke 3 posts klagen dat je N95 veel meer kan, of je Sony Ericsson een betere camera heeft...dat leest zo rot en verpest de discussie een beetje.
BTW, dit is wel interessant:
http://www.engadget.com/2...ced-at-499-569-in-europe/
Daar gaat het toch helemaal niet om?
De iPhone is niet zomaar een toestel, het gaat niet alleen om de specs, het is een CONCEPT.
Een concept dat tot nu toe nog niet bestond, en de hele telefoonmarkt op zijn kop gezet heeft.
Een concept dat in de loop der tijd steeds uitgebreider zal worden, en navolging krijgt van Google's Android en Nokia's touch interface. Wellicht zit er op de 3e generatie iPhone ook een 25 megapixel camera, maar boeit dat?
Laten we gewoon gezellig over het toestel en het OS kletsen, en niet elke 3 posts klagen dat je N95 veel meer kan, of je Sony Ericsson een betere camera heeft...dat leest zo rot en verpest de discussie een beetje.
BTW, dit is wel interessant:
http://www.engadget.com/2...ced-at-499-569-in-europe/
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 12-06-2008 15:53 ]
Gewoon N95 fanboys tegen iPhone fanboys 
Ze zijn gewoon bang dat de volgende iPhone beter wordt als een Nokia en dat willen ze natuurlijk niet
Ze zijn gewoon bang dat de volgende iPhone beter wordt als een Nokia en dat willen ze natuurlijk niet
mee eens.
Echter, ik heb een N95 gehad. Drama, bouwkaliteit brak. Interface brakker. GPS slecht, accu slecht! Updaten van software? Alles opnieuw moeten instellen. Hadden ze er wel effe bij kunnen zeggen
Ik heb mijn N95 binnen een paar maanden gillend weggedaan. Ik heb nu tijdelijk een S500i en die bevalt nog beter dan de N95. De foto's zijn vergelijkbaar. En shutterlag is een stuk lager als bij de N95...
Wat heb je aan specs als het allemaal niet 1 Solide geheel is
Ik droom gewoon even verder over mijn 3G iPhone, en ik hoop dat hij ook nog ergens anders te verkrijgen valt dan bij t mobile
Echter, ik heb een N95 gehad. Drama, bouwkaliteit brak. Interface brakker. GPS slecht, accu slecht! Updaten van software? Alles opnieuw moeten instellen. Hadden ze er wel effe bij kunnen zeggen
Ik heb mijn N95 binnen een paar maanden gillend weggedaan. Ik heb nu tijdelijk een S500i en die bevalt nog beter dan de N95. De foto's zijn vergelijkbaar. En shutterlag is een stuk lager als bij de N95...
Wat heb je aan specs als het allemaal niet 1 Solide geheel is
Ik droom gewoon even verder over mijn 3G iPhone, en ik hoop dat hij ook nog ergens anders te verkrijgen valt dan bij t mobile
wat een gezeik over die camera zeg... pfff.
ik heb zelf een (US) iphone en ik moet zeggen dat de foto's super zijn.
- nee ik kan momenteel niet inzoomen of video's opnemen (hier zal best software voor zijn)
Apple kiest gewoon voor kwaliteit: dus het maken van een foto moet goed zijn. De camera bepaalt zelf de licht/contract en scherpte correctie en dit gaat bijzonder goed.
Echt super mooie foto's en indien je bestaand MAC gebruiket bent dan zal je weten dat integratie met iphoto etc ook goed is.
laat je niet gek maken op basis van de specs - gaat om de beleving en de kwaliteit.
ik heb zelf een (US) iphone en ik moet zeggen dat de foto's super zijn.
- nee ik kan momenteel niet inzoomen of video's opnemen (hier zal best software voor zijn)
Apple kiest gewoon voor kwaliteit: dus het maken van een foto moet goed zijn. De camera bepaalt zelf de licht/contract en scherpte correctie en dit gaat bijzonder goed.
Echt super mooie foto's en indien je bestaand MAC gebruiket bent dan zal je weten dat integratie met iphoto etc ook goed is.
laat je niet gek maken op basis van de specs - gaat om de beleving en de kwaliteit.
cheers!
Anoniem: 151407
jups heb 2g 16 gb iphone en gebruik de cam alleen om foto's aan me contactpersonen te plakken.Jimmie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:58:
[...]
N95
iPhone
Heeft het dan nut om de telefoon onnodig dik te maken, om er dan een wat betere lens en meer megapixels te maken, voor een verwaarloosbaar kwaliteitsverschil (want blijft slecht)? Nee...
voor de rest is het voor mij nutteloos
Omdat het waarschijnlijk de 3G iPhone was en ze bij het begin van de keynote nog niet aan het publiek wilde verklappen hoe die er uit zou zien.Armo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 14:37:
Ik weet niet of iemand al opgevallen is waarom de demo iPhone tijdens de keynote een body case had ?
Tevens mijn laatste opmerkinge over de camera's van iPhone en N95: Ze zijn allebei ruk vergeleken met (ook hele goedkope) digicams. De N95 is alleen iets minder slecht. En dat komt niet door de autofocus maar door de lens, die toevallig met autofocus is uitgerust. De kwaliteit (scherpte) van een foto is voor 80% afhankelijk van de lens. De sensor zorgt er alleen maar dat het licht wat door de lens valt opgeslagen word.
[ Voor 9% gewijzigd door amphora op 12-06-2008 16:40 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
(jaja, heb je BartVB weer met z'n gezeik over die App StoreLt. Marx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:
[...]
Copy paste is voor mij nu typisch zon functie die waarschijnlijk wel met die apps mee zal komen. Ik ben echt heel nieuwsgierig wat de hele developer wereld uit zijn hoed gaat toveren qua apps. Ik heb het idee dat Apple best een hoop heeft vrijgegeven qua API's dus ik verwacht hier dan ook grote dingen van.
Copy/Paste is typisch iets dat je als developer niet kan maken door de voorwaarden die Apple stelt. Copy/paste implementeren op de telefoon is een hack, het is iets dat alle applicaties aangaat en wat op de achtergrond mee moet draaien of het OS aan moet passen. Dat is iets dat Apple nooit toe gaat staan in het huidige model.
Als je zoiets wil dan moet je wachten tot ook de 3G jailbroken is.
Anoniem: 194622
Hoi Allen,
Ik wil niet heel vervelend zijn maar kan dat gezeur over die prijs en de camera nu eens stoppen.
Dat leest niet echt lekker.
Wil hier nog ff aan toevoegen dat als mensen een beetje research hadden gedaan ze wel hadden begrepen dat het nooit kon, losse verkoop voor €/$ 199 (8GB) en €/$299 (16GB) dit gezien een iPod Touch (deze kan niet bellen etc.) in de 16GB variant al $399 is (www.apple.com). Ik wist wel dat Sinterklaas steeds vroeger naar Nederland komt maar zo vroeg wist ik nog niet.
Klaar nu en weer lekker on topic als het kan.
Ik wil niet heel vervelend zijn maar kan dat gezeur over die prijs en de camera nu eens stoppen.
Dat leest niet echt lekker.
Wil hier nog ff aan toevoegen dat als mensen een beetje research hadden gedaan ze wel hadden begrepen dat het nooit kon, losse verkoop voor €/$ 199 (8GB) en €/$299 (16GB) dit gezien een iPod Touch (deze kan niet bellen etc.) in de 16GB variant al $399 is (www.apple.com). Ik wist wel dat Sinterklaas steeds vroeger naar Nederland komt maar zo vroeg wist ik nog niet.
Klaar nu en weer lekker on topic als het kan.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 194622 op 12-06-2008 20:37 ]
Iedereen is erg benieuwd hoeveel de iPhone precies zal gaan kosten en wat de precieze voorwaarden van de abonnementen zullen zijn. Dat heeft verder weinig te maken met de technische discussie.
De berichten daarover zijn daarom afgesplitst naar [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen.
De berichten daarover zijn daarom afgesplitst naar [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 142125
Nu,
even iets heel anders. Kun je pps bestanden openen op de iphone?
Is hier reeds een prog voor? (en ja ik ken de zoek functie, maar lig
in me nest te internetten met de iphone) dus als anyone een tip heeft!
THANX........
THANX........
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zo heeft iedereen wel een smoesje om niet te hoeven zoeken, terwijl je met je iPhone ook prima de zoekfunctie kunt gebruikenAnoniem: 142125 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:32:
Nu,
THANX........
Anyway, ik neem aan dat je met pps, Powerpoint presentatie(s) bedoelt. Je kunt deze nog niet openen, maar in de 2.0 software zit wel Powerpoint ondersteuning
Anoniem: 142125
Thanx,Hoedje schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 22:35:
[...]
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Zo heeft iedereen wel een smoesje om niet te hoeven zoeken, terwijl je met je iPhone ook prima de zoekfunctie kunt gebruiken.
Anyway, ik neem aan dat je met pps, Powerpoint presentatie(s) bedoelt. Je kunt deze nog niet openen, maar in de 2.0 software zit wel Powerpoint ondersteuning
Dan kan ik nu gaan pitten.
Ik zie geen link meer in de NL Apple Store naar de iPhone accessoires. De enige link die nog bestaat is deze, maar daar staan nog maar een paar producten en die bestaan ook niet meer op de site.
Maar wat ik me ervan kan herinneren was een losse dock voor de iPhone iets van 45-50 euro? Dat is natuurlijk ook een grote grap, want dat bedrag komt er ook gewoon weer bij voor iedereen die 'm netjes rechtop 't bureau wil hebben staan.
Maar wat ik me ervan kan herinneren was een losse dock voor de iPhone iets van 45-50 euro? Dat is natuurlijk ook een grote grap, want dat bedrag komt er ook gewoon weer bij voor iedereen die 'm netjes rechtop 't bureau wil hebben staan.
kan niet wachten om deze in mijn handen te hebben. Binnenkort maar eens mijn oude iphone verkopen :D!
Heb nog nooit zo'n goede/mooie/geweldige telefoon gehad en de nieuwe is alleen nog maar beter!
Heb nog nooit zo'n goede/mooie/geweldige telefoon gehad en de nieuwe is alleen nog maar beter!
Ik zie in deze mashup dat de 2.0 firmware de gehele interface kan draaien (iets wat ik nu wel mis). Is dit al bevestigd?
Gezien de rest van het filmpje is het een speculatie vooraf geweest. Zo is bijvoorbeeld de 5MP het dus ook niet geworden. De draaibare interface lijkt me een feature waar op de Keynote wel iets over vermeld zou worden, dus ik ben bang dat deze mogelijkheid opnieuw (nog) niet aanwezig is.CrashOne schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:25:
Ik zie in deze mashup dat de 2.0 firmware de gehele interface kan draaien (iets wat ik nu wel mis). Is dit al bevestigd?
Too bad. och een feature die eigenlijk niet had mogen ontbreken, vooral omdat de veel gebruikte applicaties daar wel gebruik van maken. Schakel je van Safari weer terug naar de normale interface, dan mis je dit wel.
Even een ander vraagje die ik zojuist van een collega kreeg:
Wat ik zoek is perfecte synchronisatie met Outlook voor Agenda en adressen, goede MP3 speler en een perfecte autoroute planner met ingebouwde GPS ontvangen en soms eens de mail kunnen checken, maar vooral ook een SIP account om VOIP telefoongesprekken te kunnen voeren en bereikbaar te zijn op een 045 nummer?
Oke, de eerste vier functies zitten in de iPhone, maar hoe zit het met dat VOIP? Is dat mogelijk met een applicatie uit het SDK front of zit dit er al standaard in?
Wat ik zoek is perfecte synchronisatie met Outlook voor Agenda en adressen, goede MP3 speler en een perfecte autoroute planner met ingebouwde GPS ontvangen en soms eens de mail kunnen checken, maar vooral ook een SIP account om VOIP telefoongesprekken te kunnen voeren en bereikbaar te zijn op een 045 nummer?
Oke, de eerste vier functies zitten in de iPhone, maar hoe zit het met dat VOIP? Is dat mogelijk met een applicatie uit het SDK front of zit dit er al standaard in?
Geen voip en die navigatie is ook niet zo perfect.
Assume there are no rules and it's one big free for all
Meende dat hier wel aan gewerkt werd, staat ergens in het vorige deel een linkje. iCall hete dat geloof ik.Alpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:25:
Wel voip, maar alleen via Wifi...
Voor zover ik weet mogen er voor de iPhone geen applicaties gemaakt worden die VOIP over UMTS / GPRS mogelijk maken, maar alleen via wifi dus..
Ik weet niet of die applicaties die dat kunnen al beschikbaar zijn trouwens.
Navigatie moet geen probleem zijn gezien TomTom binnenkort navigatie voor de iPhone beschikbaar zal maken.
Voor zover ik weet mogen er voor de iPhone geen applicaties gemaakt worden die VOIP over UMTS / GPRS mogelijk maken, maar alleen via wifi dus..
Ik weet niet of die applicaties die dat kunnen al beschikbaar zijn trouwens.
Navigatie moet geen probleem zijn gezien TomTom binnenkort navigatie voor de iPhone beschikbaar zal maken.
[ Voor 94% gewijzigd door Neo_TGP op 13-06-2008 11:39 ]
Hoezo is de navigatie niet perfect eigenlijk?Alpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:25:
Ja oke, dat het via Wifi/HSPDA zal werken lijkt me dan logisch (zal niet over het normale phone netwerk gaan natuurlijk). Is daar meer informatie over hoe dit werkt en wat je ervoor meot doen.Neo_TGP schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:38:
Wel voip, maar alleen via Wifi...
Bovendien staan telecomproviders geen VOIP toe over hun mobiele netwerk... Dat zie je bij alle data abonnementen in de voorwaarde staan...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
TomTom komt er aan, aangezien ze al een werkende versie hebben en dat ontwikkel je niet voor de lolAlpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:25:
Ik gebruik anders Fring al maanden op mijn unlockte iPhone, werkt prima met VOIP en ook het inloggen op SIP servers is geen probleem, zelfs niet via GPRS, al laat daar de belkwaliteit wel te wensen over. En nee, dat kost me niets extra.Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:42:
Bovendien staan telecomproviders geen VOIP toe over hun mobiele netwerk... Dat zie je bij alle data abonnementen in de voorwaarde staan...
Voor bovenstaande vragensteller :
* GPS is -native- gebaseerd op google maps, maar TomTom komt er aan
* Outlook sync is prima, zowel in dock als evt. straks via MobileMe
* Mp3 speler is, mits je van de touch experience houdt, prima.
En nu ophouden apples met peren (nokia's) te vergelijken, ieder z'n eigen maar ik zeg toch ook niet dat windows mobile 10x slechter is dan OSX-mobile ?
Deze plek is te koop.
HSDPA gaat dus juist NIET werken gezien Apple (onder druk van de telco's) verbied dit mogelijk te maken..X-G schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:40:
[...]
Ja oke, dat het via Wifi/HSPDA zal werken lijkt me dan logisch (zal niet over het normale phone netwerk gaan natuurlijk). Is daar meer informatie over hoe dit werkt en wat je ervoor meot doen.
Op http://www.apple.com/benl/iphone/specs.html staat er toch duidelijk dat HDSPA werkt....
Ja, maar het ging erom dat VOIP/SIP niet over HSDPA zal werken, omdat dat een restrictie is van de SDK. Met andere woorden: het mag niet van Applecococless schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:04:
Op http://www.apple.com/benl/iphone/specs.html staat er toch duidelijk dat HDSPA werkt....
Ja, maar niet voor VOIP. Laat het daar nou net over gaan.cococless schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:04:
Ben benieuwd hoe open mobileMe wordt, prima om nu 80 euro te betalen voor mobileme. Maar als ik straks geen iphone meer heb. wil ik mobileme nog wel kunnen syncen met WM device
mobileme kan je op elk medium gebruiken straks, ook op windows *knip*
De troll mag je achterwege laten.
De troll mag je achterwege laten.
[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:47 ]
Apple pagina over MobileMe
Weet niet waar je vandaan haalt dat dit ook met Windows Mobile werkt.. Maar zo te zien is dat iig niet zo.
Weet niet waar je vandaan haalt dat dit ook met Windows Mobile werkt.. Maar zo te zien is dat iig niet zo.
Mobileme simuleert een exchange server. Dus iedere (mobiele) toepassing die met exchange kan syncen kan er ook gebruik van maken.Verbal_Kint schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:22:
Apple pagina over MobileMe
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik zou daar bij Apple niet van uit gaan..amphora schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:28:
[...]
Mobileme simuleert een exchange server. Dus iedere (mobiele) toepassing die met exchange kan syncen kan er ook gebruik van maken.
Google maps op de iPhone is een routeplanner niet echt een navigatie systeem. Hij heeft een gps ontvanger ingebouwd waardoor je wel kan zien waar je ben en de route kan volgen maar een perfecte navigatie heeft naar mijn mening gesproken begeleiding, 3D en 2D view, Aantal rijbanen begeleiding, hoeft niet kaarten van het internet af te halen, goede file informatie en nog een lijst aan andere features.Lt. Marx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:39:
[...]
Hoezo is de navigatie niet perfect eigenlijk?
Dus perfect is het bij lange na niet. Sowieso is perfect al heel erg subjectief.
Maar ja, TomTom schijnt al een werkende versie te hebben voor de iPhone.
Nu moeten we alleen weten of het ook toegestaan is want de SDK voorwaardes zegt van niet.
Volgens mij zijn online kaarten en POI's juist de toekomst voor tomtom's. Views ben ik het dan wel weer met je eens.Alpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:32:
[...]
Google maps op de iPhone is een routeplanner niet echt een navigatie systeem. Hij heeft een gps ontvanger ingebouwd waardoor je wel kan zien waar je ben en de route kan volgen maar een perfecte navigatie heeft naar mijn mening gesproken begeleiding, 3D en 2D view, Aantal rijbanen begeleiding, hoeft niet kaarten van het internet af te halen, goede file informatie en nog een lijst aan andere features.
Dus perfect is het bij lange na niet. Sowieso is perfect al heel erg subjectief.
Maar ja, TomTom schijnt al een werkende versie te hebben voor de iPhone.
Nu moeten we alleen weten of het ook toegestaan is want de SDK voorwaardes zegt van niet.
Online kaarten kunnen dan wel de toekomst zijn, maar om daar nu mee te beginnen is niet het juiste moment. Veel landen hebben nog een data-limiet op mobiele internet abbo's, en als je in het buitenland Google Maps gebruikt betaal je je scheel.
Yup dat is de grootste klacht. Buiten NL valt er niet veel te "navigeren" met google maps. Ik ben tenslotte nog geen lotto winnaarMuthas schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:55:
Online kaarten kunnen dan wel de toekomst zijn, maar om daar nu mee te beginnen is niet het juiste moment. Veel landen hebben nog een data-limiet op mobiele internet abbo's, en als je in het buitenland Google Maps gebruikt betaal je je scheel.
Anoniem: 162671
Maar dit staat op de fring website:Shiver23 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:06:
[...]
Ja, maar niet voor VOIP. Laat het daar nou net over gaan.
With fring, you can automatically roam into WiFi hotspots where you already have an account. When leaving that zone, you will communicate over 3G or, if switching from one previously logged-in network public hotspot to another, fring will use WISPr to automatically operate over that WiFi network without you even realizing it. Link
Maar dit hebben ze in de IPhone versie eruit gehaald? Dus geen 3G? Dus deze video gaat met een Iphone 3G dus niet werken?
How to roam between 3G and WiFi on fring
http://www.fring.com/fun/...een_3G_and_WiFi_on_fring/
Voor de Belgen die zich willen inschrijven bij Mobistar voor nieuws over de 3G iPhone : http://iphone3g.mobistar.be/
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Anoniem: 218213
ik vind trouwens wel verdacht veel kapote iphone's op ebay, allemaal dat het touchscreen niet goed meer werkt, ik heb geen zin om straks een dik abbo, te hebben, en dan weer genaaid worden door de provider die zegt, tja jonge moet je er maar voorzichtiger mee zijn, (heb ik al eens meegemaakt) ,

Dit topic gaat over de iPhone, kijk daarrvoor in Telecomproviders.
[ Voor 75% gewijzigd door Hoedje op 14-06-2008 11:51 ]
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Ik denk eigenlijk dat de meeste van die iPhones geen garantie hebben, omdat ze nooit zijn geregistreerd bij AppleAnoniem: 218213 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:09:
ik vind trouwens wel verdacht veel kapote iphone's op ebay, allemaal dat het touchscreen niet goed meer werkt, ik heb geen zin om straks een dik abbo, te hebben, en dan weer genaaid worden door de provider die zegt, tja jonge moet je er maar voorzichtiger mee zijn, (heb ik al eens meegemaakt) ,
Ik zit er toch aan te denken om een 'oude' iphone aan te schaffen. Het enige waar ik over twijfel is dat hij miss wat groot is voor de broekzak. Ik heb er nog nooit 1 in mijn handen gehad dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van de grootte m.b.t.het vervoeren.
©2004
Voor zover ik weet hoef je ook helemaal niet te registreren voor garantie, aankoop bewijs is voldoende, iig in NL.Hoedje schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 11:53:
Ik denk eigenlijk dat de meeste van die iPhones geen garantie hebben, omdat ze nooit zijn geregistreerd bij Apple.
Het punt is dat de iPhone sowieso in Engeland of de VS gekocht zal zijn. Je kunt daar alleen garantie claimen (als je iPhone niet geactiveerd is) binnen 14 dagen. Dan moet het ook nog eens in het land van aankoop. Misschien kun je je er wel omheen praten, maar in beginsel schrikt het denk ik al heel veel mensen afbartvb schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:08:
[...]
Voor zover ik weet hoef je ook helemaal niet te registreren voor garantie, aankoop bewijs is voldoende, iig in NL.
Om het nog een beetje te onderbouwen: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=35363, http://news.softpedia.com...hone-Warranty-68571.shtml & http://www.tuaw.com/2007/...o-atandt-account-holders/.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 14-06-2008 12:30 ]
In de praktijk valt dat reuze mee. Zit vaak in mijn broekzak en borstzak van overhemd.Harem.nl schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:04:
Ik zit er toch aan te denken om een 'oude' iphone aan te schaffen. Het enige waar ik over twijfel is dat hij miss wat groot is voor de broekzak. Ik heb er nog nooit 1 in mijn handen gehad dus ik ben benieuwd wat jullie vinden van de grootte m.b.t.het vervoeren.
Geen enkel probleem.
Mijn huidige iphone is beschadigd... (deukje) door een val. Heb bij diverse partijen navraag gedaan en herstellen van de home-button (die het niet meer doet) kost rond de 200 euro. Rest doet het wel nog....
Heb maar een nieuwe van versie 1.0 gekocht. Als iemand nog een half werkende iphone wil herstellen aan een aantrekkelijk tarief ben ik helemaal blij.... wie is hier handig in??? Schijnt dat je een koperverbindingetje met een miscroscoop aan elkaar moet solderen...
En ja ik ga ook de HSDPA versie heel erg snel aanschaffen!!! Liefst vanaf 11-7! Ga dan wel een van de iphones 1.0 houden als reserve denk ik....
Heb maar een nieuwe van versie 1.0 gekocht. Als iemand nog een half werkende iphone wil herstellen aan een aantrekkelijk tarief ben ik helemaal blij.... wie is hier handig in??? Schijnt dat je een koperverbindingetje met een miscroscoop aan elkaar moet solderen...
En ja ik ga ook de HSDPA versie heel erg snel aanschaffen!!! Liefst vanaf 11-7! Ga dan wel een van de iphones 1.0 houden als reserve denk ik....
wat mag het wel kosten voor jou? ik ga even navraag doen of ik nog iets met de foon kan.Anoniem: 160183 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:22:
Mijn huidige iphone is beschadigd... (deukje) door een val. Heb bij diverse partijen navraag gedaan en herstellen van de home-button (die het niet meer doet) kost rond de 200 euro. Rest doet het wel nog....
Trust me, I'm an engineer | PVOutput
Wat ik wel afvraag over de iPhone 3g, vind niemand de relatief lage resolutie een probleem?
480 x 320 kan ik nu niet echt modern noemen. Diverse andere phones zitten al op 640 x 320 en de Sony Xperia X1 die misschien al over enkele maanden uitkomt krijgt zelfs een resolutie van 800 x 480. Daar steekt de iPhone toch een beetje magertjes bij af, niet?
480 x 320 kan ik nu niet echt modern noemen. Diverse andere phones zitten al op 640 x 320 en de Sony Xperia X1 die misschien al over enkele maanden uitkomt krijgt zelfs een resolutie van 800 x 480. Daar steekt de iPhone toch een beetje magertjes bij af, niet?
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
wouter, wat schappelijk is en realistisch. Misschien wel 100,- maximaal als alles goed werkt.
flowerp, die resolutie heb ik geen probleem mee, ziet er goed genoeg uit, ook de hd films...
flowerp, die resolutie heb ik geen probleem mee, ziet er goed genoeg uit, ook de hd films...
Op 3.5" is de resolutie hoog genoeg. Het is niet zoals bij QVGA dat je pixels kan tellen.flowerp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 20:35:
Wat ik wel afvraag over de iPhone 3g, vind niemand de relatief lage resolutie een probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door MarcoC op 14-06-2008 21:56 ]
Idd, iedereen die mijn iPhone (v1.0) ziet zegt dat de resolutie hoog is, zeker niet laag. Komt misschien ook door de goede font handling van OS-X.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 131051
Meer pixels aansturen vergt ook weer meer rekenkracht (batterij) en stroom (batterij)
En op zo een klein schermpje is het ook helemaal niet nodig, je kan idd de pixels niet 'tellen' of zo. VGA is vaak overkill, want soms gebeurt daar de schermopbouw niet zo vlot en kan het af en toe wat 'slomer' gaan. Zoals bv lijkt te gebeuren bij de Touch Diamond (wel indrukkend apparaat op zich en wat mij betreft de enige concurrent voor de iPhone, muv misschien Android phones die er nog aankomen).
Die res tussen QVGA en VGA lijkt misschien wat bijzonder, maar is een mooi compromis imo. Het schermpje van de psp heeft, als ik mij goed herinner, dezelfde resolutie? En is zelfs nog een inch of wat groter en toch is alles netjes scherp.
Een 19" pc scherm heeft 1440*900, de iPhone 480*320 (ongeveer 1/3 qua zijde, dus ongeveer 1/9 qua opp) terwijl een iPhone best wel wat kleiner is dan 1/9 van een 19" scherm
edit: bottomline, op zo een scherm speelt ook de fysieke grootte mee, je kan dan misschien wel genoeg pixels hebben om een grote lap tekst op 680*420 te renderen, op een klein schermpje kan je dat toch niet meer lezen (tenzij je het erg dichtbij houdt of super ogen hebt). Het is gewoon niet ergonomisch en je moet toch gaan zoomen. Als je toch zoomt hoef je dus ook geen VGA resolutie te hebben op 3.2"
En op zo een klein schermpje is het ook helemaal niet nodig, je kan idd de pixels niet 'tellen' of zo. VGA is vaak overkill, want soms gebeurt daar de schermopbouw niet zo vlot en kan het af en toe wat 'slomer' gaan. Zoals bv lijkt te gebeuren bij de Touch Diamond (wel indrukkend apparaat op zich en wat mij betreft de enige concurrent voor de iPhone, muv misschien Android phones die er nog aankomen).
Die res tussen QVGA en VGA lijkt misschien wat bijzonder, maar is een mooi compromis imo. Het schermpje van de psp heeft, als ik mij goed herinner, dezelfde resolutie? En is zelfs nog een inch of wat groter en toch is alles netjes scherp.
Een 19" pc scherm heeft 1440*900, de iPhone 480*320 (ongeveer 1/3 qua zijde, dus ongeveer 1/9 qua opp) terwijl een iPhone best wel wat kleiner is dan 1/9 van een 19" scherm
edit: bottomline, op zo een scherm speelt ook de fysieke grootte mee, je kan dan misschien wel genoeg pixels hebben om een grote lap tekst op 680*420 te renderen, op een klein schermpje kan je dat toch niet meer lezen (tenzij je het erg dichtbij houdt of super ogen hebt). Het is gewoon niet ergonomisch en je moet toch gaan zoomen. Als je toch zoomt hoef je dus ook geen VGA resolutie te hebben op 3.2"
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 131051 op 14-06-2008 22:31 ]
Anoniem: 103465
Het grappige is dat wij als bedrijf met een gedeelte macbooks and windows based laptops helemaal wilden overstappen naar Apple macbooks en Apple iPhone, maar doordat we bij KPN zitten en daar ook willen blijven ivm bereikbaarheid in Groningen,Drente, Friesland en Noordoostpolder. Hebben we gisteren het roer omgegooid.
We gaan kijken naar 14 nieuwe 12" windowsbased laptops en waarschijnlijk daarbij hetzelfde aantal HTC mobieltjes. daarbij nog 4 vaste computers en geen Apple, hoewel we daar nu wel mee
werken maar we zouden ooit eerder helemaal overgaan maar hadden dat alweer een tijdje vooruitgeschoven.
Waarom dan geen Iphone of Apple macbooks ,omdat we niet bij T-Mobile willen want dat
is een heel andere dienst ,daarbij hebben we alles via KPN.
Wij vinden het jammer dat het niet via KPN gaat, maar we bellen Apple nog wel
even om te vragen wat ze los gaan kosten ,want dan moeten ze simlock vrij zijn
Mocht dat het geval zijn dan gooien we waarschijnlijk weer het roer om
We gaan kijken naar 14 nieuwe 12" windowsbased laptops en waarschijnlijk daarbij hetzelfde aantal HTC mobieltjes. daarbij nog 4 vaste computers en geen Apple, hoewel we daar nu wel mee
werken maar we zouden ooit eerder helemaal overgaan maar hadden dat alweer een tijdje vooruitgeschoven.
Waarom dan geen Iphone of Apple macbooks ,omdat we niet bij T-Mobile willen want dat
Zo blijf je maar rondjes varenAnoniem: 103465 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:50:
Het grappige is dat wij als bedrijf met een gedeelte macbooks and windows based laptops helemaal wilden overstappen naar Apple macbooks en Apple iPhone, maar doordat we bij KPN zitten en daar ook willen blijven ivm bereikbaarheid in Groningen,Drente, Friesland en Noordoostpolder. Hebben we gisteren het roer omgegooid.
Research kan je altijd doen maar binnenkort weet je meer dus kan je net zo goed even rustig afwachten. Mijn iPhone 3G countdown Widget zegt nog 26 dagen te gaan
Vind het nogal een vreemde keuze om dan nu ineens weer je hele IT structuur aan te passen binnen je bedrijf.. Ik snap zowieso niet wat mensen tegen T-mobile hebben.. ik heb nog nergens geen bereik gehad..Anoniem: 103465 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:50:
Tsja, mijn 3g iPod nano heeft 240*320 op 2", oftewel 204 PPI en dat ziet er super mooi uit. De iPhone heeft 480*320 op 3.5", oftewel 163 PPI.Anoniem: 131051 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 22:30:
Grappig. Ik hoor deze exacte redenatie al sinds +- 1986. Na zo'n 22" jaar begrijpen mensen nog steeds niet dat meer pixels niet perse gebruikt hoeven te worden om meer text te renderen, maar dat fonts en icoontjes bij dezelfde grote ook uit meer pixels kunnen worden opgebouwd. Letters zien er dan veel strakker en veel mooier uit.op een klein schermpje kan je dat toch niet meer lezen (tenzij je het erg dichtbij houdt of super ogen hebt). Het is gewoon niet ergonomisch en je moet toch gaan zoomen. Als je toch zoomt hoef je dus ook geen VGA resolutie te hebben op 3.2"
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Anoniem: 131051
Hou je veronderstellingen maar voor jezelf? Ik weet prima hoe het allemaal in elkaar zit, maar ik ging er even van uit dat de bestaande res (160ppi) dus meer dan voldoende is om tekst netjes te renderen. Meer pixels wil niet per se zeggen dat de letters er -zichtbaar- mooier zullen uitzien.flowerp schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:42:
Grappig. Ik hoor deze exacte redenatie al sinds +- 1986. Na zo'n 22" jaar begrijpen mensen nog steeds niet dat meer pixels niet perse gebruikt hoeven te worden om meer text te renderen, maar dat fonts en icoontjes bij dezelfde grote ook uit meer pixels kunnen worden opgebouwd. Letters zien er dan veel strakker en veel mooier uit.
Dan komt het aan op leesbaarheid en zoomen, en op een klein schermpje kan je toch niet ergonomisch een hele wegpagina lezen al had je 10 megapixel.
En de reden dat mensen dit denken is omdat een UI al sinds het begin gebouwd is op absoluut aantal pixels en nog bijna nooit ppi onafhankelijk is gemaakt. (dan spreek ik even over OS'en zoals xp, waar de meeste mensen mee werken). Grote dotpitch betekent dan automatisch kleine lettertjes, maar als de UI vectorieel was zou dit geen invloed hebben. Moderne os'en zijn wel ppi onafhankelijk voor hun ui's dacht ik?
Als de Ipod nano 3g een klenere reslutie had. Had het beeld ook nog mooi geweest.. Ik geniet van de muziek. en kan de tekst prima lezen indien nodig..flowerp schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:42:
[...]
Tsja, mijn 3g iPod nano heeft 240*320 op 2", oftewel 204 PPI en dat ziet er super mooi uit. De iPhone heeft 480*320 op 3.5", oftewel 163 PPI.
[...]
Grappig. Ik hoor deze exacte redenatie al sinds +- 1986. Na zo'n 22" jaar begrijpen mensen nog steeds niet dat meer pixels niet perse gebruikt hoeven te worden om meer text te renderen, maar dat fonts en icoontjes bij dezelfde grote ook uit meer pixels kunnen worden opgebouwd. Letters zien er dan veel strakker en veel mooier uit.
IPnone heeft dezelde lttergrote als de Ipod Nano.. Ik heb ze in de US naast elkaar gehad.. en de tekst ziet er net zo goed uit.
Wat hier boven ook wordt vermeld. elke pixel is meet battry drain,. en Dat will apple tegenhouden. anders kan je elk uur wel je Iphone aan een lader hangen.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Wat ik zo via via heb gehoord is dat de Iphone 3G die t-mobile gaat verkopen[b][message=30245786,noline]
simlock vrij zijn en niet branded. Schijnt dat dat een voorwaarde was van Apple
Daarom verkopen ze ook geen losse iphones.
Anoniem: 27577
Ik vraag me af bij wat voor bedrijf 'ie werkt als ze de keuze van de hele structuur af laten hangen van een mobiele provider. Kennelijk hebben ze een reden waarom ze volledig over willen op Apple & Mac OS, maar omdat de iPhone bij T-mobile uitkomt is Windows opeens het betere alternatiefEswip schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:20:
Vind het nogal een vreemde keuze om dan nu ineens weer je hele IT structuur aan te passen binnen je bedrijf.. Ik snap zowieso niet wat mensen tegen T-mobile hebben.. ik heb nog nergens geen bereik gehad..
Niet branded kan ik me (erg) goed voorstellen, simlockvrij die kans lijkt me niet zo heel erg groot. Als er dan een of andere lullige voorwaarden wijziging komt is T-Mobile ineens weer een bak klanten kwijt terwijl ze wel die iPhone voor weinig 'weggegeven' hebben. Maar we gaan het zien (en dit is ook meer een post voor ik het andere topic)
[ Voor 8% gewijzigd door bartvb op 15-06-2008 11:10 ]
Nee joh, das toch niet leuk? Als iedereen alles voor zichzelf houdt dan zou het best wel stil worden of fora. Gewoon lekker eruit gooien zeg ik altijd maarAnoniem: 131051 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 00:57:
[...]
Hou je veronderstellingen maar voor jezelf?
Assumption is the mother of all...Ik weet prima hoe het allemaal in elkaar zit, maar ik ging er even van uit dat de bestaande res (160ppi) dus meer dan voldoende is om tekst netjes te renderen.
Een hogere PPI leidt wel degelijk tot mooiere letters, maar ook mooiere plaatjes. Het kan natuurlijk niet oneindig doorgaan (menselijke oog heeft haar beperkingen), maar voorlopig mag het nog wel iets omhoog. Je ziet gewoon ook duidelijk het verschil in scherpte tussen gedrukt papier en je computer scherm. Displays als van een iPod of iPhone zit je in de regel letterlijk met je neus bovenop, dus iets meer PPI is echt geen overbodige luxe.Meer pixels wil niet per se zeggen dat de letters er -zichtbaar- mooier zullen uitzien.
Daarbij, als de concurrent het heeft kan Apple eigenlijk niet achterblijven toch? En kom nou niet met het typische (Apple) ontwijkingsgedrag aan dat zodra Apple iets niet heeft het ook niet belangrijk is. Zoals toen Apple zwaar achterliep met de CPU performance, en toen 'opeens' performance niet meer een belangrijk aspect van een computer was. En ja, ik tik dit op een x86 Mac in en had vroeger een G3 en vond performance -wel- belangrijk.
Das waar, maar dat betekent niet dat het argument "meer resolutie stoppen in fonts" opeens onzin is geworden. De eerste keer dat ik nagenoeg exact jouw argument hoorde was ten tijde van de Amiga. 320x240 op gemiddeld een 14" scherm hadden we toen. Dat was een gehele desktop, met letters die grofweg even groot zijn als in het typsiche font waar we nu mee werken op 20" 1600x1200 schermen. Reken maar na dat het aantal puntjes per letter toen een stuk lager lag. Letters zagen er toen echt heel erg blokkerig uit. Ik voorspelde al dat meer puntjes in een font voor de zelfde fysieke grote, veel leesbaarder en mooiere text zou opleveren. Dan vond men toen al onzin. Post van mij op destijds het FIDO netwerk is misschien nog wel terug te halen ook...En de reden dat mensen dit denken is omdat een UI al sinds het begin gebouwd is op absoluut aantal pixels en nog bijna nooit ppi onafhankelijk is gemaakt.
Het was gewoon grappig dat 22 jaar na data iemand een nagenoeg exact dezelfde post maakt. Als ik die post uit ~1986 heb gevonden post ik hem wel even hier, dan kun je zelf ook zien hoe treffend de gelijkenis is
Overigens zijn de populaire operating systemen al steeds meer pixels gaan gebruiken per lettertjes of plaatjes van steeds de zelfde fysieke hoogte. Dit vanwege de default resolutie die steeds hoger is geworden. Vergelijk maar eens het harddisk icoontje in Amiga OS 1.3, System 6 of Windows 3 met het zelfde icoontje in het huidige Mac OS X. Icoontje heeft dezelfde grote, en toch ziet het er mooier uit!. Hoe kan dit nou? Antwoord is dus vanwege de hogere PPI
Tsja, je hebt altijd mensen natuurlijk met minder hoge eisen. En als jij blij bent met minder, des te beter voor jou. Natuurlijk, ik was ook heel blij met m'n zwart/wit 1G iPod, maar nu ik beter en meer heb mogen ervaren wil ik toch niet meer terug eigenlijkTo_Tall schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:08:
[...]
Als de Ipod nano 3g een klenere reslutie had. Had het beeld ook nog mooi geweest.. Ik geniet van de muziek. en kan de tekst prima lezen indien nodig..
M'n iPod met 320x240 resolutie doet anders langer op de batterij dan mijn 1G@176 x 132.Wat hier boven ook wordt vermeld. elke pixel is meet battry drain,. en Dat will apple tegenhouden. anders kan je elk uur wel je Iphone aan een lader hangen.
Daarnaast, iedereen zit te mekkeren dat een hogere resolutie zo funest is voor de leesbaarheid en dat je kleine tekst toch niet kan lezen, maar des te hoger de resolutie, des te beter kun je hele kleine lettertjes toch nog lezen. Dit geldt overigens nog sterker voor japanse karakters. In text mode (b.v. song text bij muziek) zijn hiragana makkelijk te onderscheiden, maar zeker met meer ingewikkelde kanji's is het toch moeilijker te onderscheiden. De resolutie is gewoon te laag in dat geval, en dat op de iPod nano 3G. De iPhone doet het nog iets slechter.
ZiPhone,.. Onmisbaar op je iPhone 3G
Niet zo moeilijk, kijk het filmpje!
http://www.insanely-great.com/news.php?id=9219
Is idd een makkelijk tooltje voor je 2G, maar er wordt op hackint0sh veel geklaagt dat ZiPhone een brak geprogrameerde unlocktool is dat heel goed je iPhone (Bluetooth, Wifi en bootloader/baseband) kan nekken.g4wx3 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 12:42:
ZiPhone,.. Onmisbaar op je iPhone 3G
Betere tools zijn iLiberty+, iplus, iLibertyX, pwnage, of winpwn.
Daarnaast is de 3G nog niet uit, en ondanks dat er tools zijn die op de 2.0 firmware schijnen te draaien, is dit nog geen garantie dat dit ook op de 3G Hardware ook zal werken.
Inderdaad, voor de zoveelste keer, de firmware is gehackt, niet de bootloader, en daar worden de meeste trucjes uitgevoerd. De bootloader is nog niet gereleased/uitgelekt, en Apple heeft alle gaten die daarin zaten echt wel gedicht.
Maar het is wel zeer waarschijnlijk dat binnen een week weer nieuwe programma's in omloop zijn die ook de 3G met 2.0 firmware kunnen kraken.
Anoniem: 140651
Ik heb wel intresse in een gedeelte van de behuizing ! klinkt gek maar eigenlijk (helaas) toch wel logisch. Ik zou je daarom een mailtje willen sturen, maar je hebt geen mail oid in je profiel staan. zou jij me daarom een mailtje willen sturen ? mijn mail bmwmaster89 [at] hotmail [dot] comAnoniem: 160183 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:22:
Hoezo? Alle gaten die gevonden zijn in de huidige Bootloader en worden gebruikt in exploits die voor het publiek toegankelijk zijn (en dus Apple) zullen gedicht zijn. Dus tenzij iemand nog een exploit heeft gevonden en die nog niet openbaar heeft gemaakt (waardoor Apple niet weet dat die er is) zal er moeten worden gezocht naar een exploit, dat duurde bij de iPhone 2G maanden.Serenity schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:41:
Maar het is wel zeer waarschijnlijk dat binnen een week weer nieuwe programma's in omloop zijn die ook de 3G met 2.0 firmware kunnen kraken.
Anoniem: 140651
Ik heb zelf een iPhone US 8GB en die is geunlocked, en staat F/W 1.1.3 met BL 4.6 op. Ik heb een vreemd probleem want ik heb namelijk in iTunes gezegd dat hij me mail box niet mag synchen (had ik eerst wel) maar nu staat er nog steeds 1 mail-box in. Ik zou graag heb dus willen upgraden naar F/W 1.1.4 in de hoop dat hij dan weer in orde is. Ik wil het alleen zo doen dat ik niet al mijn sms berichtjes kwijt raak. hoe kan ik dit aanpakken ? ik heb op iPhoneclub.nl gezocht, maar die handleidingen zijn niet geheel duidelijk. ik heb de pwnage-tool al op mijn machine staan ! Als iemand me zou willen helpen, zou ik hier erg blij mee zijn
!
Dit topic is gesloten.
Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.