Die zijn nu al 5x voorbij gekomen, maar dit gaat nogsteeds over de eerste iPhone, niet over de 3G.
Is al vaker aangehaald, maar dat zijn de tarieven voor de eerste iPhone...skulldigger schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:41:
De duitse tarieven van T-mobile:![]()
abo voor 24 mnd.
50 min 500MB €29 p/mnd 8GB=€249 16GB=€499
100 min flatrate €49 p/mnd 8GB=€199 16GB=€499
200 min flatrate €69 p/mnd 8GB=€149 16GB=€499
1000 min flatrate €89 p/mnd 8GB=€99 16GB=€499
hopelijk wordt T-mobile NL anders...
bron: http://www.t-mobile.de/iphone/addHandset.do
Staat ook op die pagina dat die aanbiedingen gelden tot 30-06 dus dan is de 3G nog niet eens leverbaar...
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
Zullen we discussie over abonnementstarieven laten voor wat is? Zolang er niks officieel is aangekondigd, heeft het weinig zin om een heel topic te vullen met speculaties.
Back ontopic over de iPhone
Back ontopic over de iPhone
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
heb dit topic ook ff gebookmarked 
wil de 16gb versie kopen als ie uitkomt, als het kan via de US, maar berichten geven aan dat het lastig gaat worden, dus dan maar via mijn huidige provider T-Mobiel
wil de 16gb versie kopen als ie uitkomt, als het kan via de US, maar berichten geven aan dat het lastig gaat worden, dus dan maar via mijn huidige provider T-Mobiel
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Maar de 3G past dus niet meer in de docks vanwege de afmeting?
Dan moeten mensen die een dock willen voor de huidige iPhone maar opschieten met kopen, die zullen wel helemaal uit het assortiment verdwijnen zodra de 3G er is, lijkt me.
Dan moeten mensen die een dock willen voor de huidige iPhone maar opschieten met kopen, die zullen wel helemaal uit het assortiment verdwijnen zodra de 3G er is, lijkt me.
Je kunt sowieso de universal dock gebruiken en daarnaast verkoopt Apple over het algemeen nog vrij lang de oude docks. Zo kun je nu bijv. nog steeds een 1e generatie iPod nano dock kopen, die ook alweer bijna 3 jaar op de markt is.Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:59:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Een extra dock bedoel je dan? Want bij de eerste zat ie erbij, bij de 3G niet meer...
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
Zijn die oude niet al aardig out of stock?Serenity schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:59:
inno
Een plastic iPhone. Het blijkt dat het zo goedkoop mogelijk moest. Waar zijn de tijden gebleven dat er niets bespaard werd op het materiaal... jammer Steve, jammer.
Wellicht heeft dit wat te maken met de GPS module
(Wild guess)
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
dat leek me ook de reden, maar Apple brengt het alsof het een nieuwe uitvinding isIJnte schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:26:
Wellicht heeft dit wat te maken met de GPS module(Wild guess)
Blijft allemaal afwachten denk ik. 11 juli weten we alles!
Anoniem: 70162
mja net alsof staal nog zoveel zin heeft met zo'n groot schermcarfreak02 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:25:
Een plastic iPhone. Het blijkt dat het zo goedkoop mogelijk moest. Waar zijn de tijden gebleven dat er niets bespaard werd op het materiaal... jammer Steve, jammer.
ik heb nu een LG shine: die heeft al een stuk kleiner scherm, maar zelfs daar is de metalen body vooral voor de sier. stevig wordtie er iig niet van: het achterklepje is van metaal en een een soort "lus" om het scherm heen. meer niet.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 70162 op 11-06-2008 21:30 ]
Aluminium ziet er een heel stuk beter uit dan plastic. Vergelijk het met een MacBook en een MacBook Pro. De MacBook Pro is de iPhone , de MacBook de iPhone 3G. Qua materiaal,looks en krasbestendigheid gaat de iPhone er op achteruit ..Anoniem: 70162 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:30:
[...]
mja net alsof staal nog zoveel zin heeft met zo'n groot scherm
ik heb nu een LG shine: die heeft al een stuk kleiner scherm, maar zelfs daar is de metalen body vooral voor de sier. stevig wordtie er iig niet van: het achterklepje is van metaal en een een soort "lus" om het scherm heen. meer niet.
3G leuk , maar dat gaat (nog) niet bij T-Mobile. GPS is dan wel tof maar niet een reden waarom ik de iPhone 3G zou kopen daarnaast heb je voor de GPS module wel 3G nodig .. De andere features zitten in 2.0. Te koop in Nederland , niet bijzonder toch veel te duur hier.
Dusja ik denk dat ik maar weer op zoek moet naar een iPhone G1.
[ Voor 3% gewijzigd door carfreak02 op 11-06-2008 21:38 ]
3G gaat prima bij T-Mobile, kost alleen extra voor meer snelheid.
Die ene, met die snor
Waarom niet? T-Mobile heeft een 3,5G HSDPA-netwerk sinds 2006.carfreak02 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:34:
[...]
3G leuk , maar dat gaat (nog) niet bij T-Mobile.
PSN: Shiver23
wat Tjado al zegt, 3G gaat prima, alleen voor de €10 abo is het afgeknepen op 10kb/s...
Er zal wel een couting overheen zitten. Veel kunstoff is tegen woordig krasbestendig.
Alu moet je ook niet in 1 zak doen met je huis sluitels.. Zie ik ook aan me NANO
Alu moet je ook niet in 1 zak doen met je huis sluitels.. Zie ik ook aan me NANO
A Soldiers manual and a pair of boots.
Klopt ik lees het net onder de specificaties van de iPhone op apple.nl geen dock, de 'oude' welMrAcid schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:07:
[...]
Niet waar.
Waar ik mijn iPhone ga halen weet ik (natuurlijk) nog niet, eerst maar eens kijken wat de opties zijn straks. In ieder geval heb de voorkeur voor een andere provider dan T-Mobile. Vodafone heeft ook een mooie internetbundel namelijk en een heel stuk beter bereik.
BTW, ik ga mijn abonnement in januari overzetten van KPN naar T-Mobile met de 3G
[ Voor 7% gewijzigd door Queenfanmichel op 11-06-2008 21:55 ]
What? je heb geen 3G nodig voor de GPS module.carfreak02 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:34:
[...]
3G leuk , maar dat gaat (nog) niet bij T-Mobile. GPS is dan wel tof maar niet een reden waarom ik de iPhone 3G zou kopen daarnaast heb je voor de GPS module wel 3G nodig ..
Assume there are no rules and it's one big free for all
Met een versie van TomTom wellicht niet nee. Maar met Google Maps toch wel. Of wil je zeggen dat de kaarten al op de iPhone staan ..Alpha-sphere schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:56:
[...]
What? je heb geen 3G nodig voor de GPS module.
GPRS is voldoende om de maps te streamen wanneer je normaal auto rijdt.. Dus tenzij je de iPhone als navigatie in een F16 gebruikt zit je goed
[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 11-06-2008 22:00 ]
nee staat er niet op, dat is ook de reden dat ik niet de eerste versie van de iPhone heb gekocht, omdat er geen nav software op kon (zit vaak in het buitenland) en als je met Google Maps online gaat in Estland (om maar een land te noemen) dan tikt het aan...carfreak02 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:57:
[...]
Met een versie van TomTom wellicht niet nee. Maar met Google Maps toch wel. Of wil je zeggen dat de kaarten al op de iPhone staan ..
Estland, daar kom ik dan ook dagelijksAltaphista schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:00:
[...]
nee staat er niet op, dat is ook de reden dat ik niet de eerste versie van de iPhone heb gekocht, omdat er geen nav software op kon (zit vaak in het buitenland) en als je met Google Maps online gaat in Estland (om maar een land te noemen) dan tikt het aan...
Het wordt tijd dat mobiel internet ook binnen heel europa betaalbaar wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Devil op 11-06-2008 22:07 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Als je in een F16 zit heb je niks aan kaarten op straatniveau. ingesteld op de juiste hoogte moet dat ook goed gaanMuthas schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:59:
GPRS is voldoende om de maps te streamen wanneer je normaal auto rijdt.. Dus tenzij je de iPhone als navigatie in een F16 gebruikt zit je goed
Er is eigenlijk helemaal geen rede om de roaming tarieven voor mobiel internet zo duur te maken.. het lijkt me niet dat de data eerst naar thuisland wordt gestuurd en dan pas het internet op...
Ik denk dat die tarieven binnen niet al te lange tijd ook gewoon heel hard zullen dalen.
[ Voor 24% gewijzigd door Eastman op 11-06-2008 22:10 ]
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
ja die heb ik volgende week weer op mijn rooster... gezellig WK kijken in LeedsDevil schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:04:
[...]
Estland, daar kom ik dan ook dagelijksin tegenstelling tot HUY,LBA en NWI
Het wordt tijd dat mobiel internet ook binnen heel europa betaalbaar wordt.
ben benieuwd of het nog veel goedkoper wordt, ze moeten er natuurlijk genoeg aan verdienen... naast de exorbitante prijzen die ze rekenen voor sms-jes.
met een F16 kunnen ze ook best laag hoorEastman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:08:
[...]
Als je in een F16 zit heb je niks aan kaarten op straatniveau. ingesteld op de juiste hoogte moet dat ook goed gaan.. Dan moet je niet te hoog vliegen om contact te houden met de zendmasten...
Boven de 200 km/h is het al pleite hoor
Zo snel kunnen de basestations niet overschakelen tussen masten. Voor hogesnelheidstreinen is een speciaal protocol toegevoegd aan GSM, namelijk GSM-R om snelheden tot 300km/h mogelijk te maken
Wegens verschil in dikte, zal deze wel nog steeds zonder problemen docken in de huidige docks? ben benieuwd..Queenfanmichel schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 21:52:
[...]
Klopt ik lees het net onder de specificaties van de iPhone op apple.nl geen dock, de 'oude' wel![]()
![]()
BTW, ik ga mijn abonnement in januari overzetten van KPN naar T-Mobile met de 3G
ehhhh..HOI
Een F16 gaat te snel om gebruik te kunnen maken van een dataverbinding via mobiele telefonie masten..
(edit: wat IJnte hierboven al post dus). Maar dit is echt keihard offtopic.
Ik ben zeer benieuwd wat voor snelheden T-Mobile gaat bieden voor het gebruik met de iPhone 3G.
Ik ben zeer benieuwd wat voor snelheden T-Mobile gaat bieden voor het gebruik met de iPhone 3G.
[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 11-06-2008 22:15 ]
Even een ander vraagje kan je de iphone 3g straks ook gebruiken/misbruiken als modem voor bijvoorbeeld je macbook. Anders moet ik alsnog een andere telefoon meezeulen als ik mobiel wil werken/wow'en waar geen wifi is.
die vraag is afgelopen dagen al vaker langs gekomen..nadd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:19:
Even een ander vraagje kan je de iphone 3g straks ook gebruiken/misbruiken als modem voor bijvoorbeeld je macbook. Anders moet ik alsnog een andere telefoon meezeulen als ik mobiel wil werken/wow'en waar geen wifi is.
iets met zoekfunctie
Het is nog niet bekend of de nieuwe G3 een fatsoenlijke bluetooth ondersteuning heeft.nadd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:19:
Niemand weet nog precies wat voor Bluetooth protocol er in de iPhone zit. Daar is het van afhankelijk.nadd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:19:
In de algemene voorwaarde van telecomproviders staat over het algemeen dat het niet mag. Dit is echter niet te controleren.
Ik ben erg benieuwd hoe dat geo-taggen zal uitpakken.
Het lijkt mij erg vet om straks in je maps applicatie puntjes te hebben waar je foto's hebt gemaakt bijvoorbeeld.
Het lijkt mij erg vet om straks in je maps applicatie puntjes te hebben waar je foto's hebt gemaakt bijvoorbeeld.
geotaggen heeft alleen zin als de gps direct een fix krijgt... ik heb nu een tytn2 en die doet er buiten gemiddeld een halve minuut tot 1 minuut over om een fix te krijgen... in de meeste gevallen heb je dan je kodak moment al gemist...
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Je betaalt nu voor de oude iphone nog 400 euro '2ehands' (import/jailbreak) dus een nieuwe 3G voor die prijs dat zal pas over een jaar of langer zijn vrees ik.
ik denk dat er over een jaar weer een nieuw model is...als je kijkt naar andere apple producten worden ze bij end of life niet goedkoper, maar word het gewoon vervangen door een nieuwer model..
hoeft op zich niet: de iPhone 3G is toch sowieso al een stuk goedkoper dan de 1st gen. Een 8GB voor die prijs moet zeker te doen zijn (ook gezien de geposte prepaid prijzen uit bijv. Italie)Sick Nick schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:34:
Je betaalt nu voor de oude iphone nog 400 euro '2ehands' (import/jailbreak) dus een nieuwe 3G voor die prijs dat zal pas over een jaar of langer zijn vrees ik.
[ Voor 41% gewijzigd door Tjado op 11-06-2008 22:37 ]
Die ene, met die snor
Hij kan ook direct fixen met 3 telefoonantenne's en bekende wifi netwerken in de buurt. Zolang er geen GPS is, gebruikt hij die.Eastman schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:30:
geotaggen heeft alleen zin als de gps direct een fix krijgt... ik heb nu een tytn2 en die doet er buiten gemiddeld een halve minuut tot 1 minuut over om een fix te krijgen... in de meeste gevallen heb je dan je kodak moment al gemist...
En tegenwoordig zijn ze zo intelligent dat ze "onthouden" waar de satelliet ongeveer moet zitten en kunnen ze vrij snel een fix krijgen. Daarnaast schakelt de internet GPS continue aan en uit(net een processor) waardoor deze "intelligente" techniek er wel in moet zitten.
Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl
Dat uitpeilen klinkt beter dan het in werkelijkheid is... Ik ken iemand die bij KPN werkt en er mee heeft getest.. In grote steden waar veel masten staan, is het redelijk nauwkeurig. maar op het platteland waar de masten veel verder uit elkaar staan, is het te onnauwkeurig om er mee te navigeren (terwijl je voor navigeren niet eens zo heel nauwkeurige locatie bepaling nodig hebt).LED-Maniak schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:37:
[...]
Hij kan ook direct fixen met 3 telefoonantenne's en bekende wifi netwerken in de buurt. Zolang er geen GPS is, gebruikt hij die.
En tegenwoordig zijn ze zo intelligent dat ze "onthouden" waar de satelliet ongeveer moet zitten en kunnen ze vrij snel een fix krijgen. Daarnaast schakelt de internet GPS continue aan en uit(net een processor) waardoor deze "intelligente" techniek er wel in moet zitten.
de tytn2 heeft ook de functies om sattliet informatie van internet af te plukken.. toch duurt het meestal nog zo'n 30 seconde voor een fix in tomtom. googlemaps doet er vaak nog iets langer over.. waarom weet ik niet..
Nu nog wel. Straks als iedereen de plastic iPhone wil hebben daalt de prijs hard .. !Sick Nick schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 22:34:
De prijs ligt waarschijnlijk in hoeverre je gemakkelijk de nieuwe iPhone kan unlocken. Verder vind ik de nieuwe iPhone niet meer dan 400euro waard. Ik zou er zelf niet meer geld voor over hebben gezien de beperkingen (met name de SDK beperkingen) van deze telefoon. Ik zou best 500-650euro voer hebben voor andere telefoons zoals de N95. Wel, alleen als deze simlock vrij is.
"de plastic iPhone", haha 
Ontopic: Die GPS maakt een hoop leuke dingen mogelijk. Twitter status updates met automatisch je precieze locatie. Of hyves status updates op die manier.. Of via flickr foto's zoeken die zijn gemaakt waar je nu zelf staat.
Nu nog mensen die zoiets in een Applicatie verwerken. Kan de GPS eigenlijk ook via WebApps worden gebruikt straks? (nadat je als gebruiker toestemming geeft natuurlijk!)?
Oeh, en straks wellicht Kismac/wardriven zoals het hoort: wifi netwerken opslaan op hun positie ^^
Ontopic: Die GPS maakt een hoop leuke dingen mogelijk. Twitter status updates met automatisch je precieze locatie. Of hyves status updates op die manier.. Of via flickr foto's zoeken die zijn gemaakt waar je nu zelf staat.
Nu nog mensen die zoiets in een Applicatie verwerken. Kan de GPS eigenlijk ook via WebApps worden gebruikt straks? (nadat je als gebruiker toestemming geeft natuurlijk!)?
Oeh, en straks wellicht Kismac/wardriven zoals het hoort: wifi netwerken opslaan op hun positie ^^
[ Voor 10% gewijzigd door Magnetic_Man op 11-06-2008 23:14 ]
De prijzen/abonnementen blijft puur speculeren. Laten we gewoon even afwachten tot de ze bekend zijn
[ Voor 21% gewijzigd door Hoedje op 11-06-2008 23:13 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Anoniem: 188434
Wat ik me afvraag: kan A-GPS ook zonder data te verzenden naar een paal een fix krijgen op een GPS satelliet of MOET je een paal hebben die A-GPS ondersteunt? Vraag me dat af ivm navigeren in het buitenland. Ten eerste natuurlijk vanwege de al eerder gemoemde data-kosten in het buitenland maar ook dat niet elk land A-GPS ondersteunt (is pas ook redelijk recent in Nederland geloof ik).
Ja, via de Core Location API.rob1n schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:09:
Het is natuurlijk even afwachten hoe dat precies bij de iPhone werkt. Maar in principe werkt GPS natuurlijk gewoon zelfstandig, het enige probleem is dat je lang zal moeten wachten op een fix.Anoniem: 188434 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:14:
Wat ik me afvraag: kan A-GPS ook zonder data te verzenden naar een paal een fix krijgen op een GPS satelliet of MOET je een paal hebben die A-GPS ondersteunt? Vraag me dat af ivm navigeren in het buitenland. Ten eerste natuurlijk vanwege de al eerder gemoemde data-kosten in het buitenland maar ook dat niet elk land A-GPS ondersteunt (is pas ook redelijk recent in Nederland geloof ik).
Anoniem: 188434 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:14:
http://www.apple.com/nl/iphone/features/maps.htmliPhone 3G zoekt je locatie via GPS of door driehoeksmeting van je positie met behulp van Wi-Fi en gsm-masten.
A-GPS is gewoon een extensie op de normale GPS, een hulpje (vandaar assisted
) dus als dat op dat moment niet beschikbaar is (en dat kan ook op verschillende manieren, dat is dus nog afwachten hoe de iPhone 3G GPS assisteerd; via de GSM palen of almanakdata downloaden over de positie van de sats de komende tijd) dan duurt een fix gewoon wat langer en/of is het binnenshuis niet beschikbaar...
edit:
Oke, zie boven... GSM masten dus
Oke, zie boven... GSM masten dus
[ Voor 5% gewijzigd door Chimera op 11-06-2008 23:20 ]
Argh, 2e pagina vergeten te lezen

[ Voor 83% gewijzigd door Moartn op 11-06-2008 23:34 ]
Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn
Anoniem: 131051
Dat 'dichttimmeren' zorgt er wel voor dat de look 'n feel uniform is, dat alleen hoogwaardige software verdeeld mag worden en dat de stabiliteit gegarandeerd is.bartvb schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:41:
dat dichttimmeren door Apple staat me enorm tegen.
Liever zo dan het WM debacle hoor. En met dat 'dichttimmeren' valt het wel mee. De fee zorgt er in elk geval ook voor dat alleen serieuze coders zich gaan aanmelden, met hart en ziel voor de zaak.
En eenmalig 99 euro betalen is toch ook niet onoverkomelijk? Plus, voor dat geld krijg je een goed ge-olied platform om uw software te distribueren (via apple dus).
Ik vind het prima zo hoor.
Anoniem: 264553
Ik ben van plan de iPhone op de dag van release te gaan halen. En gezellig voor de winkel te wachten. Misschien dat ik dan wat mede tweakers tegen kom
Als de prijzen voor 16gb meevallen dan ben ik er zeker voor in. Alleen twijfel ik dan over de kleur. Op plaatjes ziet zwart er mooier uit. Ik ben benieuwd naar hoe de twee kleuren er in het echt uitzien.
Zwart ziet er mooi uit maar dat plastic valt me wel tegen. Ik heb nu een LG Prada (teleurstellend...) en daar zit al veel krassen op het plastic en is ook vrij duidelijk onder bepaalde hoeken.
De witte versie straalt imo meer exclusiviteit uit, omdat het alleen in 16gb variant leverbaar is. En even goed mijn witte mighty mouse geinspecteerd zitten er ook krasjes op. Maar deze zijn bijna onzichtbaar. Een grote plus IMO. Nadeel is dat beide erg vettig worden na een tijdje... Zeker nadat je dat ding tegen je oor heb gehouden.
Verder heb ik nog een vraag aan de huidige iPhonebezitters. Aangezien ik veel gebruik kan/ga maken van Wi-Fi. Slurpt dit nou minder batterij dan bijvoorbeeld EDGE of 3G? Of juist meer?
Tot 11 juli
Zwart ziet er mooi uit maar dat plastic valt me wel tegen. Ik heb nu een LG Prada (teleurstellend...) en daar zit al veel krassen op het plastic en is ook vrij duidelijk onder bepaalde hoeken.
De witte versie straalt imo meer exclusiviteit uit, omdat het alleen in 16gb variant leverbaar is. En even goed mijn witte mighty mouse geinspecteerd zitten er ook krasjes op. Maar deze zijn bijna onzichtbaar. Een grote plus IMO. Nadeel is dat beide erg vettig worden na een tijdje... Zeker nadat je dat ding tegen je oor heb gehouden.
Verder heb ik nog een vraag aan de huidige iPhonebezitters. Aangezien ik veel gebruik kan/ga maken van Wi-Fi. Slurpt dit nou minder batterij dan bijvoorbeeld EDGE of 3G? Of juist meer?
Tot 11 juli
WiFi vraagt aanzienlijk meer power dan 2G én 3G.
Kan iemand eens schatting maken van het goedkoopste abonnement i.c.m. met een iPhone 3G? € 200 + € 40,- per maand voor twee(!) jaar, zoals ik eerder ergens zag staan, of zou € 30,- per maand en een iets meer bijleggen ook mogelijk zijn? € 40,- per maand is me namelijk echt te veel; dan hou ik m'n iPhone 2G wel i.c.m. een SIM-only abo. Opnieuw een tweejarig contract zie ik sowieso niet zitten; ik ben maar wat blij dat ik over een maandje van m'n Telfort af kan.
Kan iemand eens schatting maken van het goedkoopste abonnement i.c.m. met een iPhone 3G? € 200 + € 40,- per maand voor twee(!) jaar, zoals ik eerder ergens zag staan, of zou € 30,- per maand en een iets meer bijleggen ook mogelijk zijn? € 40,- per maand is me namelijk echt te veel; dan hou ik m'n iPhone 2G wel i.c.m. een SIM-only abo. Opnieuw een tweejarig contract zie ik sowieso niet zitten; ik ben maar wat blij dat ik over een maandje van m'n Telfort af kan.
[ Voor 31% gewijzigd door Z-Dragon op 12-06-2008 00:49 ]
^ Wat hij zegt.
Nu nog wachten op de sport api's ...
Nokia heeft nu een applicatie die gebruik maakt van een GPS ontvanger. en hierdor je positie, tijd kan bij houden.
nokia sportstracker Hoop dat er oo zo'n app komt voor de Iphone... Fiets tegenwoordig vrij veel.. Tijden, gemideldetijd, stops enz kan je hiermee bijhouden.. stats
Nokia heeft nu een applicatie die gebruik maakt van een GPS ontvanger. en hierdor je positie, tijd kan bij houden.
nokia sportstracker Hoop dat er oo zo'n app komt voor de Iphone... Fiets tegenwoordig vrij veel.. Tijden, gemideldetijd, stops enz kan je hiermee bijhouden.. stats
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik kon het in dit topic niet terugvinden, maar de geruchten gaan momenteel dat TomTom ook beschikbaar komt voor de nieuwe iPhone. Lijkt me een goede zet. Als je dan nu verdwaalt met je iPhone zet je gewoon een MP3 muziekje op, belt je vrienden en gebruikt TomTom om weer thuis te komen
En dat alles met 1 apparaat
http://www.ditwiljezien.nl/tomtom-iphone-3g/
http://iphoneweblog.blogs...-tom-op-de-3g-iphone.html
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSB46553120080609
[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 12-06-2008 07:39 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Denk toch dat het de ontwikkeling zal beperken hoor. Hoeveel programma's groeien er niet uit van iets klein? Ook gratis nadat je 100 euro betaald hebt lijkt me ook een probleem voor sommige.Anoniem: 131051 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:48:
[...]
Dat 'dichttimmeren' zorgt er wel voor dat de look 'n feel uniform is, dat alleen hoogwaardige software verdeeld mag worden en dat de stabiliteit gegarandeerd is.
Liever zo dan het WM debacle hoor. En met dat 'dichttimmeren' valt het wel mee. De fee zorgt er in elk geval ook voor dat alleen serieuze coders zich gaan aanmelden, met hart en ziel voor de zaak.
En eenmalig 99 euro betalen is toch ook niet onoverkomelijk? Plus, voor dat geld krijg je een goed ge-olied platform om uw software te distribueren (via apple dus).
Ik vind het prima zo hoor.
WM debacle? Als jij zelf slechte software erop zet ... Je kan toch wel eventjes lezen hoe stabiel de software is? Zet er geregeld iets nieuws op en de laatste 2 jaar (sinds WM5) amper problemen gehad.
Als je de Iphone binnen 30 dagen terug naar de winkel brengt (USA) dan krijg je je geld terug maar moet je de iphone wel weer inleveren... Wat jij beschrijft met de termination fee is na 30 dagen...jpvk007 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:50:
[...]
je kunt in de usa alleen een abo nemen bij at&t als je een social security number (SSN) hebt. deze kan je alleen aanvragen met bepaalde visa. voorheen kon je, afhankelijk van je kredietwaardigheid kiezen voor een abo of een prepaid abo (maandelijks met vast bedrag je prepaid opwaarderen). je kan je abo opzeggen en je moet een ETF (early termination fee) betalen van $175 minus $5 per maand dat je het apparaat in bezit hebt. ik durf alleen niet te zeggen of je binnen 30 dagen je abo kan stoppen (zodat je je $80 abo kosten ook niet kwijt bent). vergeet verder de tax en de aansluitkosten niet...
reken dat hij uiteindelijk zo'n €350,- kost zonder invoerrechten en btw. of hij simlockvrij is weet ik niet, garantie is ook de vraag...
pre-order de iPhone bij SwitchGaat Switch de iPhone verkopen?
Hierover bestaat nog enige onduidelijkheid. Maar je kan hier je iPhone pre-orderen zonder aankoopverplichting. We weten dat de iPhone naar België komt na 11 juli. Het exacte tijdstip en het aantal verkoopspunten zijn echter nog niet gekend. Daarom geven we onze klanten de kans om hun iPhone te bestellen, maar zonder dat er sprake is van enige aankoopverplichting. Mail ons naar mailing@switchshops.be met als onderwerp 'pre-order iPhone' en met vermelding van de iPhone(s) die je wenst en in welke winkel je ze wil reserveren. Vermeld zeker je gegevens, of -nog beter- je klantnummer.
Ze geloven ook nog altijd in de €199/299 prijzen.
Officieel wordt zoiets als TomTom wellicht niet toegestaan.......Microkid schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 07:29:
Ik kon het in dit topic niet terugvinden, maar de geruchten gaan momenteel dat TomTom ook beschikbaar komt voor de nieuwe iPhone. Lijkt me een goede zet. Als je dan nu verdwaalt met je iPhone zet je gewoon een MP3 muziekje op, belt je vrienden en gebruikt TomTom om weer thuis te komenEn dat alles met 1 apparaat
![]()

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1334
Apple News | Apple to Restrict GPS Apps on the 3G iPhone?
Apple has added a clause into their SDK license agreement that prohibits GPS applications such as TomTom.
“Applications may not be designed or marketed for real time route guidance; automatic or autonomous control of vehicles, aircraft, or other mechanical devices; dispatch or fleet management; or emergency or life-saving purposes.”
It is possible that Apple may be developing its own GPS application or it may be forming a deal with another company. Either way this may be bad news for TomTom who just announced they have developed an iPhone application!
Misschien is tomtom wel die officiële partner?!
[ Voor 3% gewijzigd door Henridv op 12-06-2008 09:06 ]
Ja dat koffiehuis zorgt voor enorm veel stress. Gelukkig heeft de nieuwe koffieautomaat snelcodes, dat scheelt al enorm!Fly-guy schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 08:46:
[...]
Same here, t-mobile komt er bij mij niet in.. (maar het is ook niet makkelijk als je én niet op hyves kan én je vriendje niet kan bellen in het koffiehuis, dat geeft stress)
Vraag me wel af of:
[...]
Als het werkt, maar ff kijken of een collega zo aardig is om wat mee te nemen, aangezien ik niet zuidelijke kom dan LUX...
Kijken of ik over een week of 6 een BRU kan regelen. Echt prima die Belgische wet.
En dat is dus precies wat me tegenstaat aan het iPhone platform. Prima dat ze stabiliteit willen garanderen maar wat mij betreft gaan ze te ver :\ Het zou prettig zijn als je de keus had, dus dat mensen die geen zin hebben in vage hacks en potentieel instabiele software naar de App Store kunnen en dat mensen als ik die b.v. een ssh client gewoon op de achtergrond willen hebben draaien dat zelf kunnen installeren. Gevolgen zijn voor mij.RoelJewel schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:02:
[...]
Officieel wordt zoiets als TomTom wellicht niet toegestaan.......
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1334
[...]
Maar nee, Apple bepaalt voor mij wat ik wel/niet acceptabel vind en blokkeert ook concurrentie b.v. op het vlak van navigatie maar ook op het vlak van VoIP applicaties b.v.
Is er realtime navigatie op dit moment met GPS/google maps? Ik heb hier nog nergens een echte bevestiging van gezien. Ik weet dat je wel op een knop kan drukken om je locatie te bepalen en dat je stap voor stap routebeschrijvingen heb (zoals de 1e iPhone) maar werkt dit nu ook realtime of moet je telkens op die knop blijven rammen?
Die license voor google maps doet ook twijfelen aan of dit wel mogelijk is: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1334
Die license voor google maps doet ook twijfelen aan of dit wel mogelijk is: http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1334
[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 12-06-2008 09:45 ]
Definieer 'inferieur'. Ik weet iig zeker dat mijn definitie daarvan niet overeen komt met de definitie van Apple. Ik weet ook zeker dat er een hoop onzinnige en maar half bruikbare applicaties in de App Store komen te staan. Als ik kijk wat ik op mijn vorige telefoons heb/had staan dan zijn dat vooral hack achtige dingen die niet prettige/handige onderdelen van het OS aanpassen zodat het beter aansluit bij mijn gebruik. Daarnaast heeft Apple een monopolie waar ze ook flink gebruik van maken. Wat mij betreft gaat het uitsluiten van navigatiesoftware net wat te ver iig 
De situatie is zeker al beter dan bij iPhone 1.0 maar ik had veel liever een Android achtige constructie gezien. Overigens zitten er in Leopard ook al mogelijkheden om applicaties of applicatiebouwers (op termijn) uit te sluiten. Hopen dat Apple die kant niet op gaat in de desktop wereld...

De situatie is zeker al beter dan bij iPhone 1.0 maar ik had veel liever een Android achtige constructie gezien. Overigens zitten er in Leopard ook al mogelijkheden om applicaties of applicatiebouwers (op termijn) uit te sluiten. Hopen dat Apple die kant niet op gaat in de desktop wereld...
Pcies.. het lijkt me sterk dat tomtom iets gaat ontwikkelen zonder 100% garantie te hebben dat ze ook de software mogen verkopen.Henridv schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:06:
Misschien is tomtom wel die officiële partner?!
Overigens hoe kan het dat de NOS wel een Iphone applicatie kan uitbrengen?
[ Voor 22% gewijzigd door S1W op 12-06-2008 09:51 ]
Ik denk dat dit lastig wordt door de appstore. Je kan nauwelijks zelf applicaties installeren zo lijkt het. Er zal vast wel iemand op het idee komen het een en ander te omzeilen maar kben benieuwd hoe makkelijk dit wordt/is.wd200 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:53:
ik hoop dat tomtom tegen een leuke prijs te krijgen is of simpele te downloaden zoals bij symbian.
Anoniem: 141418
TomTom heeft toch binnen uren na de announcement van de iPhone 3G al gezegd dat ze met een TomTom applicatie voor de iPhone bezig zijn?
Zoals ook al op Engadget te lezen was, die restrictions van Apple komen bijna woord voor woord uit de license van de Google Maps API. Met een grote speler als TomTom maken ze echt wel een deal.
Zoals ook al op Engadget te lezen was, die restrictions van Apple komen bijna woord voor woord uit de license van de Google Maps API. Met een grote speler als TomTom maken ze echt wel een deal.
NOS is een beetje in de tijd blijven hangen niet? Je kan nu veel meer doen met het internet maar nu brengen ze iets ouds op je iPhone met iets nieuwsS1W schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:49:
[...]
Pcies.. het lijkt me sterk dat tomtom iets gaat ontwikkelen zonder 100% garantie te hebben dat ze ook de software mogen verkopen.
Overigens hoe kan het dat de NOS wel een Iphone applicatie kan uitbrengen?

Ik heb realtime navigatie via google maps / GPS werkend gezien op een N95.Lt. Marx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:44:
Is er realtime navigatie op dit moment met GPS/google maps?
Study everything, You'll find something you can use
Die Teletekst app is anders behoorlijk relaxed om even snel het nieuws op te lezen.Alpha-sphere schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:03:
[...]
NOS is een beetje in de tijd blijven hangen niet? Je kan nu veel meer doen met het internet maar nu brengen ze iets ouds op je iPhone met iets nieuws
Nou, wat Apple volgens mij probeert te bereiken met de App Store (en dus de gecontrolleerde distributie) is dat ze een zekere mate van kwaliteit van de apps kunnen garanderen. Sowieso wordt het op deze manier natuurlijk malware en virussen een stuk lastiger gemaakt. Daarnaast stelt het ze (inderdaad) in de gelegenheid om dingen die ze niet willen hebben te beperken. Ik denk dat de beperkingen in de praktijk wel mee zullen vallen en dat het vooral tot betere apps zal leiden dan wanneer je alles op z'n beloop laat.bartvb schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:45:
Definieer 'inferieur'. Ik weet iig zeker dat mijn definitie daarvan niet overeen komt met de definitie van Apple. Ik weet ook zeker dat er een hoop onzinnige en maar half bruikbare applicaties in de App Store komen te staan. Als ik kijk wat ik op mijn vorige telefoons heb/had staan dan zijn dat vooral hack achtige dingen die niet prettige/handige onderdelen van het OS aanpassen zodat het beter aansluit bij mijn gebruik. Daarnaast heeft Apple een monopolie waar ze ook flink gebruik van maken. Wat mij betreft gaat het uitsluiten van navigatiesoftware net wat te ver iig
zelfde met nu.nl en ccn.com toch? Open safari ga naar bookmarks toe. Kan je ook nog foto's zien.MrAcid schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:11:
[...]
Die Teletekst app is anders behoorlijk relaxed om even snel het nieuws op te lezen.
Maar is er ergens een bron te vinden dat het ook werkt op de nieuwe iphone?Castor385 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:03:
[...]
Ik heb realtime navigatie via google maps / GPS werkend gezien op een N95.
Anoniem: 167846
Steve Jobs heeft in de keynote er een voorbeeld van laten zien van een auto die over een slingerend paadje rijdt in San Fransisco, hij noemde dit GPS tracking. Dit staat er op de NL website over GPS tracking:Lt. Marx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:44:
Is er realtime navigatie op dit moment met GPS/google maps? Ik heb hier nog nergens een echte bevestiging van gezien. Ik weet dat je wel op een knop kan drukken om je locatie te bepalen en dat je stap voor stap routebeschrijvingen heb (zoals de 1e iPhone) maar werkt dit nu ook realtime of moet je telkens op die knop blijven rammen?
Op koers
Kaarten op iPhone 3G maakt gebruik van GPS voor je routeplanning. Zoek een locatie en vraag een routebeschrijving op. De route die je volgt, wordt gemarkeerd dankzij actuele GPS-tracking.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Dat is dus beduidend minder snel over GPRS (zeker bij TelfortAlpha-sphere schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:16:
[...]
zelfde met nu.nl en ccn.com toch? Open safari ga naar bookmarks toe. Kan je ook nog foto's zien.

Via gprs werkt de teletekst applicatie idd vele male sneller dan wanneer ik eerst heel nu.nl moet inladen in safari op m'n iphoneAlpha-sphere schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:16:
[...]
zelfde met nu.nl en ccn.com toch? Open safari ga naar bookmarks toe. Kan je ook nog foto's zien.
[ Voor 46% gewijzigd door SJOE®DO op 12-06-2008 10:39 ]
Hmm moeilijke keuze
ik kan een N82 nu bestellen voor een redelijk bedrag per maand en maar 1 jaar contract, of wachten tot 11 juli en de iphone bestellen, want hij is wel errug vet
Jammer dat t-mobile het alleenrecht heeft op de verkoop, anders waren de prijzen denk ik wel laag door concurrentie.
De wijzen komen uit het Oosten!
teletekst op de iphone is echt relaxed. Los van het gegeven dat ik een web'n walk abo heb en ook gewoon naar www.nu.nl zou kunnen gaan is dit gewoon pure info zonder poespas die je even snel leest.
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Waanzinnig toestel, maar het loopt op zoveel dingen nog achter dat het helaas geen killer app is geworden tegenover het vorige model.
En dus ook wederom voor mij op teveel punten een deal breaker om hem te willen hebben.
Zelf vind ik de camera heel belangrijk.
Het hoeft niet op het nivo te liggen van spiegelreflex camera's, maar 2 mpixels? En nog steeds geen video's kunnen schieten? Als tenminste dat laatste er nu eens in gedaan kon worden.
Geen copy paste en als ik het niet verkeerd heb.... nog steeds GEEN Flash support! Ook een typisch gevalletje van "not done"!
Symbian mag dan wat trager en klunkyer zijn vergeleken met de strakke Mac OS interface, maar technisch vernuftheid, features en het concept van een echt open platform maakt mijn Nokia N95 de iPhone nog steeds te machtig.
Misschien als mij die hele camera mij niets kon schelen, maar op Voip na is er geen feature die ik niet gebruik op de N95. Zelfs de TV out!
(Ik heb alleen al de N95 8GB gelaten voor wat het is omdat ze de video editor eruit hadden gesloopt toendertijd...)
De iPhone is goed opweg en doet heel veel dingen beter dan welke phone of deal dan ook.
Maar helaas is het nog steeds niet vernuft genoeg voor freaks al ik!
Jammer... want de rest is zo waanzinnig aan dit ding!
Veel zou met software opgelost kunnen worden, maar dat gaat het nooit goed maken voor de niet verbeterde matige camera (zonder video functie).
En dus ook wederom voor mij op teveel punten een deal breaker om hem te willen hebben.
Zelf vind ik de camera heel belangrijk.
Het hoeft niet op het nivo te liggen van spiegelreflex camera's, maar 2 mpixels? En nog steeds geen video's kunnen schieten? Als tenminste dat laatste er nu eens in gedaan kon worden.
Geen copy paste en als ik het niet verkeerd heb.... nog steeds GEEN Flash support! Ook een typisch gevalletje van "not done"!
Symbian mag dan wat trager en klunkyer zijn vergeleken met de strakke Mac OS interface, maar technisch vernuftheid, features en het concept van een echt open platform maakt mijn Nokia N95 de iPhone nog steeds te machtig.
Misschien als mij die hele camera mij niets kon schelen, maar op Voip na is er geen feature die ik niet gebruik op de N95. Zelfs de TV out!
(Ik heb alleen al de N95 8GB gelaten voor wat het is omdat ze de video editor eruit hadden gesloopt toendertijd...)
De iPhone is goed opweg en doet heel veel dingen beter dan welke phone of deal dan ook.
Maar helaas is het nog steeds niet vernuft genoeg voor freaks al ik!
Jammer... want de rest is zo waanzinnig aan dit ding!
Veel zou met software opgelost kunnen worden, maar dat gaat het nooit goed maken voor de niet verbeterde matige camera (zonder video functie).
Wat is er mis met de camera dan? Maakt best leuke kiekjes en heeft 5 megapixel een meerwaarde? Veel 5 mp toestellen maken een foto die gewoon op een geupscalede 2 mp foto lijkt.
Weer deze discussie lijkt me niet nodig eigenlijk. De iPhone heeft een mindere camera dan de N95 dat is een feit. Je maakt nooit zulke mooie foto's met een telefoon als met (bijna) iedere willekeurige compacte camera dus dat is gewoon een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.
Is het mogelijk om de iPhone als 3G-modem te gebruiken voor je Mac, en via Bluetooth verbinding maken (hoe snel is Bluetooth eigenlijk)?
Inderdaad.MrAcid schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:30:
Weer deze discussie lijkt me niet nodig eigenlijk. De iPhone heeft een mindere camera dan de N95 dat is een feit.
Maar naast dat maakt deze ook geen video's.
De kwaliteit van de foto's had vergeven kunnen worden als het toestel tenminste een mogelijkheid had om filmpjes te kunnen maken!
De camera van de N95 is veel beter dan die van de iPhone. Dat komt mede door de auto-focus.Jimmie schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:28:
Wat is er mis met de camera dan? Maakt best leuke kiekjes en heeft 5 megapixel een meerwaarde? Veel 5 mp toestellen maken een foto die gewoon op een geupscalede 2 mp foto lijkt.
ja want auto-focus bepaald namelijk de kwaliteit van de foto ..MarcoC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:20:
[...]
De camera van de N95 is veel beter dan die van de iPhone. Dat komt mede door de auto-focus.
Anoniem: 220294
Maargoed, tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een digitale camera thuis. Voor 80 euro koop je tegenwoordig wel een 7+ mpx digicamera. Als je net zoals ik die telefooncamera toch nooit gebruikt, en ik neem aan dat je de telefoon niet koopt om de camera, blijft een iPhone toch een erg leuk apparaat.
Iig of die scherp en of je een beetje macro-fotos kan maken. Dat laatste kan handig zijn voor het scannen van businesscards.G-PHREAK schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:26:
[...]
ja want auto-focus bepaald namelijk de kwaliteit van de foto ..
En mensen zeggen wel dat bijna iedereen wel een digicam thuis heeft. Tja, dan hadden ze de camera wel helemaal weg kunnen laten. En thuis is niet altijd bij je.
[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 12-06-2008 13:31 ]
PSN: Shiver23
De scherpte van een foto lijkt me wel vrij belangrijk voor de kwaliteit van een foto ja. Ik snap echt niet dat jullie allemaal zo dom doen hoor. Kijk eens een paar N95 foto's op Flickr en vergelijk die met foto's gemaakt met de iPhone (full-size natuurlijk). De tijd dat cameratelefoons een leuke gimmick waren is voorbij, de kwaliteit is tegenwoordig voldoende om kiekjes te maken in goede kwaliteit. En de iPhone loopt hiermee achter qua camera. Feit.G-PHREAK schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:26:
[...]
ja want auto-focus bepaald namelijk de kwaliteit van de foto ..
Met diezelfde retoriek kan je dan ook het voordeel van de interne 8GB/16GB van de iPhone wegcijferen, want voor €80 heb je een 8GB MP3-speler. En voor €40 heb je een simpele Nokia om mee te bellen. En internetten/e-mailen, ach, daar heeft iedereen toch een laptop voor?Anoniem: 220294 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:27:
Maargoed, tegenwoordig heeft bijna iedereen wel een digitale camera thuis. Voor 80 euro koop je tegenwoordig wel een 7+ mpx digicamera. Als je net zoals ik die telefooncamera toch nooit gebruikt, en ik neem aan dat je de telefoon niet koopt om de camera, blijft een iPhone toch een erg leuk apparaat.
[ Voor 73% gewijzigd door MarcoC op 12-06-2008 13:36 ]
De meeste mensen boeit dat niet... de camera die erin zit is meer dan genoeg voor huis, tuin en keuken gebruik.MarcoC schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:
[...]
De scherpte van een foto lijkt me wel vrij belangrijk voor de kwaliteit van een foto ja. Ik snap echt niet dat jullie allemaal zo dom doen hoor. Kijk eens een paar N95 foto's op Flickr en vergelijk die met foto's gemaakt met de iPhone (full-size natuurlijk). De tijd dat cameratelefoons een leuke gimmick waren is voorbij, de kwaliteit is tegenwoordig voldoende om kiekjes te maken in goede kwaliteit. En de iPhone loopt hiermee achter qua camera. Feit.
Je hoeft de nieuwe iPhone niet te kopen hoor
Dit topic is gesloten.
Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.