De SMS-database kopiëren naar je PC vanuit /private/var/root/Library/SMS/sms.db (doormiddel van een SSH-verbinding) en na het upgraden weer terug zetten
Overigens zie ik zojuist dat in duitsland Visual Voicemail icm de iPhone 3G ondersteund zal worden.
Zie: http://www.iphoneclub.nl/...ds/2008/06/1212769425.png
Verwijderd
Muthas schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:02:
De SMS-database kopiëren naar je PC vanuit /private/var/root/Library/SMS/sms.db (doormiddel van een SSH-verbinding) en na het upgraden weer terug zetten
code:
1
2
3
| # cd /private/var/root/Library/ :2eDS_Store Customize/ Keyboard/ Preferences/ AddressBook/ DockSwap/ Lockdown/ Wallpaper/ |
staat dus geen "SMS" tussen, klopte het wel het path wat jij noemde ?
even een update, ook voor degene die hier in de toekomst ook wel wat mee moet/wilt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| find / -name "*db" /AddressBook.sqlitedb /System/Library/Frameworks/AppSupport.framework/calldata.db /private/var/Keychains/keychain-2.db /private/var/db /private/var/mobile/Library/AddressBook/AddressBook.sqlitedb /private/var/mobile/Library/AddressBook/AddressBookImages.sqlitedb /private/var/mobile/Library/Caches/MapTiles/MapTiles.sqlitedb /private/var/mobile/Library/Calendar/Calendar.sqlitedb /private/var/mobile/Library/CallHistory/call_history.db /private/var/mobile/Library/Notes/notes.db /private/var/mobile/Library/SMS/.AppleDouble/sms.db /private/var/mobile/Library/SMS/sms.db /private/var/mobile/Library/Voicemail/voicemail.db /private/var/root/Library/AddressBook/AddressBook.sqlitedb /usr/bin/cap_mkdb |
hier geef je dus de opdracht zodat hij gaat zoeken naar files op de iPhone met de extentie ".db" uiteindelijk blijkt het dus dat de betreffende sms database op de volgende locatie staat: "/private/var/mobile/Library/SMS/sms.db"
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 18:23 ]
Die zie ik meerdere keren in google terugkomen, ik heb zelf geen SSH hier dus kan het niet voor je controleren.
Verwijderd
We Willen idd overstappen op Apple en denk ook wel dat het doorgaat. We willen gewoon ook een
beetje uitstralling.
Maar dan zullen we de iPhone gewoon los moeten kopen en per 4de kwartaal overstappen
naar simonly van KPN.
beetje uitstralling.
Maar dan zullen we de iPhone gewoon los moeten kopen en per 4de kwartaal overstappen
naar simonly van KPN.
Uitstraling is meer dan het soort PC dat je gebruikkt hoor!!Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:14:
We Willen idd overstappen op Apple en denk ook wel dat het doorgaat. We willen gewoon ook een
beetje uitstralling.
naar simonly van KPN.
Uitstraling van een bedrijf is meer hoe deze zich openstelt tov klanten... of je nou met een apple, HP, del, IBM, aan komt maakt dat voor de klant echt niets uit.
anyway...
Nog maar 5 weken
A Soldiers manual and a pair of boots.
Verwijderd
Interessant, blijkbaar hadden ze in Duitsland met de eerste iPhone dus nog geen Visual Voicemail. Ik was me al aan het afvragen of Visual Voicemail ook in Nederland en de andere landen waar de iPhone wordt geïntroduceerd, beschikbaar komt. Hopelijk maakt T-mobile dit op al haar netwerken waar ze de iPhone 3G introduceren beschikbaar.X-G schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:07:
Overigens zie ik zojuist dat in duitsland Visual Voicemail icm de iPhone 3G ondersteund zal worden.
Dit is wel interessant artikel over Visual Voicemail: iPhone 3G carriers, Apple vary on Visual Voicemail. In de twee landen waar T-Mobile de eerste iPhone aanbood (Duitsland en Oostenrijk) boden ze de dienst al aan. Dus dat is niet iets nieuws wat pas met de 3G iPhone geïntroduceerd wordt. Ik verwacht eigenlijk dat ze het in NL ook wel zullen aanbieden
.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2008 20:21 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
hallo,
Ik kan van eeen vriend een 'oude' iphone voor een mooi prijsje kope
Maar ik heb wat vraagjes. Ik hoorde dat normale 3.5mm oordopjes niet werken op de iphone ? dat je iets nodig had zodat ze wel werkten ?
En werkt een normaal wifi routertje voor internetten op me iphone. ( ik wil beetje door het huis msn'en en youtuben, niks speciaals) Zo ja, is er een speciaal die jullie mij aanraden ?
Alvast bedankt
Maar ik heb wat vraagjes. Ik hoorde dat normale 3.5mm oordopjes niet werken op de iphone ? dat je iets nodig had zodat ze wel werkten ?
En werkt een normaal wifi routertje voor internetten op me iphone. ( ik wil beetje door het huis msn'en en youtuben, niks speciaals) Zo ja, is er een speciaal die jullie mij aanraden ?
Alvast bedankt
Verwijderd
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:14:
beetje uitstralling.
offtopic:
Als je uitstraling het moet hebben van je hardware dan moet je eens rap je producten of diensten verbeteren
Als je uitstraling het moet hebben van je hardware dan moet je eens rap je producten of diensten verbeteren
De aansluiting voor je oordopjes ligt enigszins verzonken in de iPhone, hierdoor zijn niet alle 3.5mm's aan te sluiten. Er zijn adapters beschikbaar zodat ze allemaal passen, of je moet je oordopjes speciaal voor je iPhone opzoeken (iPhone compatible dus).6pack15 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:58:
hallo,
Alvast bedankt
Ik gebruik zelf de Sennheiser CX300 in-ear oordopjes, deze zijn met een kleine aanpassing aan te sluiten op de iPhone. Ik heb het rubberen hoesje rondom de jack aansluiting naar achteren geduwt, waardoor hij past.
Een normale WiFi router zou moeten werken, ik weet zo 1-2-3 niet welke beveiligingen de iPhone aan kan, maar bij mij communiceert hij prima over een wpa2-personal beveiliging.
Misschien is deze vraag al eerder langsgekomen, maar ik kan het met de search niet vinden...
In m'n Alfa 159 heb ik een iPod kabel zitten, het is geloof ik een Ice>Link maar dat weet ik niet zeker.
Zodra je een iPod aansluit gaat het scherm van de iPod op wit en staan er een zinnetje of twee op (ziet er een beetje zelfgemaakt uit, om het zo maar te noemen).
Je kan dan de CD wisselaar selecteren en dan via het stuur of radio zelf de iPod bedienen.
Maar werkt dit ook als je een iPhone aansluit? Aan de ene kant toch een best verschillend toestel vergeleken een iPod, maar met dezelfde kabel aansluiting hoop ik dat het kan.
In m'n Alfa 159 heb ik een iPod kabel zitten, het is geloof ik een Ice>Link maar dat weet ik niet zeker.
Zodra je een iPod aansluit gaat het scherm van de iPod op wit en staan er een zinnetje of twee op (ziet er een beetje zelfgemaakt uit, om het zo maar te noemen).
Je kan dan de CD wisselaar selecteren en dan via het stuur of radio zelf de iPod bedienen.
Maar werkt dit ook als je een iPhone aansluit? Aan de ene kant toch een best verschillend toestel vergeleken een iPod, maar met dezelfde kabel aansluiting hoop ik dat het kan.
Ik heb een pioneer autoradio met ipod aansluiting. Ipod ging inderdaad op wit. Met de iPhone werkt het ook prima, ik krijg alleen wel de melding 'Accesoire is niet compatible' maar die kan ik gewoon wegklikken. Het iPod gedeelte van de iPhone gaat dan ook op wit (wel jammer, je bent verplicht nummers te selecteren via de radio) maar alle andere iPhone functies blijven gewoon werken.Jimmie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:16:
Misschien is deze vraag al eerder langsgekomen, maar ik kan het met de search niet vinden...
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
toch vind ik het design zo op het eerste gezicht net wat minder dan van de originele iphone.
3G en GPS boeien me niet zo dus ik blijf lekker bij mn gewone iphone. Ik hoef niet zonodig elke nieuwe generatie telefoon te hebben. Ik koop er over 1-2 jaar wel weer een als er ongetwijfeld weer vele andere nieuwe/snellere dingen op zitten
3G en GPS boeien me niet zo dus ik blijf lekker bij mn gewone iphone. Ik hoef niet zonodig elke nieuwe generatie telefoon te hebben. Ik koop er over 1-2 jaar wel weer een als er ongetwijfeld weer vele andere nieuwe/snellere dingen op zitten
Verwijderd
Ik heb 'm aan een Asus WL-500g, Linksys WRT54g, Airport Express en Airport Extreme gehangen met iig WEP en WPA (niet tegelijk uiteraardTije schreef op maandag 16 juni 2008 @ 12:40:
Een normale WiFi router zou moeten werken, ik weet zo 1-2-3 niet welke beveiligingen de iPhone aan kan, maar bij mij communiceert hij prima over een wpa2-personal beveiliging.
Ik heb een Amerikaanse 1.1.4 iphone, simlockvrij, jailbroken en een t-mobile sim only abonnement. Zal het straks mogelijk zijn om daar gewoon die 2.0 firmware op te zetten zonder dat dan nog een unlock nodig is?
Je kunt het beste even wachten tot men goed aan 't testen is geweest met de 2.0 firmware. Op de blogs van die apps kun je dan wel lezen wat de status is, en of alles weer netjes gehacked kan worden. Op dit moment adviseren ze allemaal: niet updaten naar 2.0!SuperBoswachter schreef op maandag 16 juni 2008 @ 16:43:
Ik heb een Amerikaanse 1.1.4 iphone, simlockvrij, jailbroken en een t-mobile sim only abonnement. Zal het straks mogelijk zijn om daar gewoon die 2.0 firmware op te zetten zonder dat dan nog een unlock nodig is?
zo als bekent kan je via WIFI een point-to-point verbinding maken met je Iphone.
maar hoe zit het dan met de internet sharing (via G3) ?
of is er een andere manier voor verbinden met laptop.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Verwijderd
Dat gaat via bluetooth werken heb ik begrepen.daanski82 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:37:
zo als bekent kan je via WIFI een point-to-point verbinding maken met je Iphone.
Dat zou heel mooi zijn, maar ik vraag het me af; bij de 1e iPhone kan dit ook niet.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:43:
[...]
Dat gaat via bluetooth werken heb ik begrepen.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Weet iemand de directories op de iphone waar de sms berichten, alle contacten en gegevens staan?
Ik zit namelijk in een eeuwige reboot, en als ik ga restoren dan ben ik alles weer kwijt
Ik zit namelijk in een eeuwige reboot, en als ik ga restoren dan ben ik alles weer kwijt
Ga er maar vanuit dat dat niet gaat werken. 9to5mac had aangegeven dat tethering (iPhone inet delen met laptop) zou gaan werken met de iPhone 3G, maar dit stond in een bericht samen met de melding dat de SIM vast gesoldeerd zou zitten aan de telefoon. Niet echt geloofwaardig dus. Daarnaast las ik gisteren een bericht (kan de bron zo even niet terugvinden) dat AT&T geen plan heeft om tethering toe te gaan staan, of daar aparte dingen voor te regelen.
Wellicht dat er straks via de App Store een programma komt die die functionaliteit toevoegt of dat de iPhone 3G gejailbraked wordt en dat je, net als nu, dmv wifi je internet kan delen.
Edit: bron
Wellicht dat er straks via de App Store een programma komt die die functionaliteit toevoegt of dat de iPhone 3G gejailbraked wordt en dat je, net als nu, dmv wifi je internet kan delen.
Edit: bron
Kijk eens een paar posts boven je, hier staan alle DB-files die je zoekt..Opperhoof schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:17:
Weet iemand de directories op de iphone waar de sms berichten, alle contacten en gegevens staan?
[ Voor 33% gewijzigd door Milenco op 16-06-2008 21:26 ]
Volgens mij ben je dan niet alles kwijt omdat iTunes een backup maakt en die automatisch terugzet.Opperhoof schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:17:
Tomtom is er klaar voor
. http://www.reuters.com/article/topNews/idUSB46553120080609
sow. onder welke steen heb jij gelegen. en trouwens dat hoort niet in dit topicronwiel schreef op maandag 16 juni 2008 @ 22:45:
Tomtom is er klaar voor. http://www.reuters.com/article/topNews/idUSB46553120080609
Ik zou het doen!
Verwijderd
ik maak altijd erg veel gebruik van de agenda functie van mijn N73 (d.w.z. dat ik elke keer als ik mijn telefoon bekijk of aanraak ik zie wat er nog allemaal op de agenda staat voor vandaag of evt morgen)
het staat om het zo te zeggen in het 'stand-by' scherm
Nu heb ik al gezocht maar kan er niets over vinden, en ben ook bang dat die functie niet op de iphone zit.
kan iemand me vertellen hoe het bij de iphone zit?
Nu heb ik al gezocht maar kan er niets over vinden, en ben ook bang dat die functie niet op de iphone zit.
Standaard kan dit niet voor zover ik weet. Misschien dat er via de App Store een programma komt waarmee dit mogelijk is. Na een Jailbreak is het wel mogelijk, op YouTube staan wel wat filmpjes van dergelijke programma's.
Zit volledige iCal functie op welke perfect werkt alleen zoals jij het uitbeeld (in standby scherm je afspraken zien) zit er niet op, op standby scherm zie je alleen tijd en datum. Als je je afspraken wilt zien moet je echt naar het programma iCall op je springboard gaan.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:59:
ik maak altijd erg veel gebruik van de agenda functie van mijn N73 (d.w.z. dat ik elke keer als ik mijn telefoon bekijk of aanraak ik zie wat er nog allemaal op de agenda staat voor vandaag of evt morgen)
Wat overigens nog kan is in Calendar in lijstweergave zetten, dan heb je tenminste wel nog dat lijstje met dingen in plaats van alleen een dagoverzicht.
Ik moet trouwens zeggen dat ik het schone standbyscherm juist heel erg prettig vindt
Ik moet trouwens zeggen dat ik het schone standbyscherm juist heel erg prettig vindt
Verwijderd
ok, dat dacht ik al. Dank je wel.The_Cure schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:16:
[...]
Zit volledige iCal functie op welke perfect werkt alleen zoals jij het uitbeeld (in standby scherm je afspraken zien) zit er niet op, op standby scherm zie je alleen tijd en datum. Als je je afspraken wilt zien moet je echt naar het programma iCall op je springboard gaan.
Vaak genoeg zorgt die optie er juist voor dat ik afspraken een paar keer per dag zie en niet vergeet.
Nu gaat het grote afwegen dan echt beginnen
Hoe zit het met de Third-party add-ons? hebben jullie er al veel of zijn er nog niet zo veel nuttige (in hoeverre dat kan met de iphone
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2008 00:28 ]
Zie [iPhone & iPod touch] Jailbreaken; tot een conclusie kom je dan zelf welVerwijderd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 00:24:
[...]
Hoe zit het met de Third-party add-ons? hebben jullie er al veel of zijn er nog niet zo veel nuttige (in hoeverre dat kan met de iphone) programma's geschreven?
Is er al een onafhankelijke benchmark gedaan met de battery life? Want ik vind batterylife wel een aardige bottleneck. Voorgaande Apple toestellen hebben het daar altijd wat zwaar mee gehad. Maar de de iPhone 3G pretendeerd daar geen enkel probleem meer mee te hebben.
Nou, ik moet zeggen dat ik met de batterijduur van m'n iPhone meer tevreden ben, dan met die van m'n N95.
Zeker als je WiFi uitschakelt, dat scheelt echt heel veel!
Tesla Model Y RWD (2024)
Vraag in de FAQ erbij op de t-mobile site:
Wat is Visual voicemail?
De nieuwe dienst Visual voicemail geeft je een lijst met al je voicemailberichten. Zo kun je zelf bepalen in welke volgorde je de voicemailberichten wilt afluisteren.
En berichtje op Tweakers.net
http://life.tweakers.net/...-iphone-abonnementen.html
Vanaf 11 juli zal T-Mobile de iPhone in combinatie met drie nieuwe abonnementen op de Nederlandse markt aanbieden. Het goedkoopste abonnement zal net geen dertig euro kosten.
Telecomaanbieder T-Mobile houdt de touwtjes van de regie van de introductie van de iPhone strak in eigen handen. Hoewel er al eerder geruchten gingen dat de provider de Apple-telefoon ook in Nederland op de markt zou gaan brengen, hield de aanbieder zijn kaken stijf op elkaar.
Pas vorige week bevestigde T-Mobile dat het een exclusieve licentie heeft om de iPhone in Nederland op de markt te brengen. De provider voedt de geruchtenmolen nog verder door slechts mondjesmaat informatie beschikbaar te stellen. Hoewel T-Mobile dinsdag heeft bevestigd dat het drie speciale iPhone-abonnementen in het leven roept, wil het bedrijf alleen de prijs van het goedkoopste abonnement bekendmaken. Ook de toestelprijzen zijn nog niet bekend.
Eerder deze week werd bekend dat de iPhone in Duitsland in combinatie met een abonnement van 29 euro per maand 169 euro gaat kosten. Een zegsman van T-Mobile stelt echter dat die prijzen niet voor Nederland zullen gelden. "Wij trekken ons eigen prijsplan", aldus de woordvoerder tegenover Tweakers.net.
Met het nieuwe iPhone-abonnement zullen gebruikers straks kunnen bellen, sms'en en internetten. De details van het abonnement, zoals het aantal belminuten en eventuele datalimieten, wil T-Mobile pas begin juli bekendmaken. Ook zullen dan de specificaties van de twee duurdere abonnementen en de bijbehorende toestelprijzen bekend worden gemaakt.
Wat is Visual voicemail?
De nieuwe dienst Visual voicemail geeft je een lijst met al je voicemailberichten. Zo kun je zelf bepalen in welke volgorde je de voicemailberichten wilt afluisteren.
En berichtje op Tweakers.net
http://life.tweakers.net/...-iphone-abonnementen.html
Vanaf 11 juli zal T-Mobile de iPhone in combinatie met drie nieuwe abonnementen op de Nederlandse markt aanbieden. Het goedkoopste abonnement zal net geen dertig euro kosten.
Telecomaanbieder T-Mobile houdt de touwtjes van de regie van de introductie van de iPhone strak in eigen handen. Hoewel er al eerder geruchten gingen dat de provider de Apple-telefoon ook in Nederland op de markt zou gaan brengen, hield de aanbieder zijn kaken stijf op elkaar.
Pas vorige week bevestigde T-Mobile dat het een exclusieve licentie heeft om de iPhone in Nederland op de markt te brengen. De provider voedt de geruchtenmolen nog verder door slechts mondjesmaat informatie beschikbaar te stellen. Hoewel T-Mobile dinsdag heeft bevestigd dat het drie speciale iPhone-abonnementen in het leven roept, wil het bedrijf alleen de prijs van het goedkoopste abonnement bekendmaken. Ook de toestelprijzen zijn nog niet bekend.
Eerder deze week werd bekend dat de iPhone in Duitsland in combinatie met een abonnement van 29 euro per maand 169 euro gaat kosten. Een zegsman van T-Mobile stelt echter dat die prijzen niet voor Nederland zullen gelden. "Wij trekken ons eigen prijsplan", aldus de woordvoerder tegenover Tweakers.net.
Met het nieuwe iPhone-abonnement zullen gebruikers straks kunnen bellen, sms'en en internetten. De details van het abonnement, zoals het aantal belminuten en eventuele datalimieten, wil T-Mobile pas begin juli bekendmaken. Ook zullen dan de specificaties van de twee duurdere abonnementen en de bijbehorende toestelprijzen bekend worden gemaakt.
Het is toch wel mogelijk om na jailbreaken en unlocken een telfort abbo erin te doen ? Een vriend zei dat het alleen kon met tmobile (maar dat is alleen legaal zo dacht ik). Maar toch even voor de zekerheid, zometeen heb ik een I.... ipv Iphone
Ik ben benieuwd of ik als T-Mobile klant met een Sim-Only abbo en een gejailbreakte iPhone 1.0 ook gebruik kan maken van visual voicemail. Iemand hier ideeën over?
Arrived anxious, left bored
Een aantal posts zijn (weer) verplaatst, de discussie over de prijs en abonnementen mag hier: [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
- 3G... maar niet te gebruiken als 3G modemVerwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:38:
Een iphone koop je niet als fototoestel.
Die koop je om de toepassingen en integratiemogelijkhden met je netwerk.
- Nog steeds niet de mogelijkheden om bestanden ect. te zenden via BlueTooth
- Gesloten software omgeving
?
De interface en zeker voor internetten is op de iPhone echt subliem, granted.Symbian is dus iets opener dan het iPhone platform maar niet heel erg veel. Heb nu trouwens een Nokia E70 en dat ding is traag, instabiel en internetten op die telefoon is een ramp. Browser gaat regelmatig plat, klein schermpje, omslagtig inzoomen en links selecteren, geen feestjeWat mij betreft wint de iPhone het van Symbian ondanks de (relatieve) geslotenheid van het platform.
Maar Symbian is echt een stuk meer open (zeker in vergelijking met Apple) dan jij beweert.
Als het echt zo gesloten is, waarom is er dan achtelijk veel software voor te vinden? Ook op het freeware vlak?
Ik ken hobyisten die in een avondje even Quake II porten en werkende hebben op de N95.
Gratis te downloaden, geen gesign bullshit.
Signen is tegenwoordig sowieso een eitje daar het hele omslachtige systeem dat erachter zat nu einde verhaal is.
Zo is het maar net.Shiver23 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:03:
Extreem goede vergelijking dit![]()
Het kwaliteitsverschil is echt enorm. En met de N95 kun je ook nog fatsoenlijk filmpjes opnemen. Iedereen moet voor zichzelf bepalen hoe belangrijk je een bruikbare camera vind.
En het is niet alleen de camera: het is ook de gebruiker.
Je moet wel weten hoe je alles uit de camera weet te halen natuurlijk.
Deze is gemaakt in een slecht belichte ruimte met flits: N95
Ja, voor mij is het interessant.Lt. Marx schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:28:
De vraag is: is het nu echt een feature die wat toevoegt aan de gebruikerservaring? Dan zeg ik: als kiekjesmaker snap ik het. Als main toestel om foto's te maken niet. Voor mij is dus 2MP of 5MP of 26 MP helemaal niet interessant.
De N95 is geen Canon EOS maar het is een stuk beter dan de gemiddelde phone camera.
Ik ben juist iemand van een alles-in-een apparaat omdat ik geen zin heb / de mogelijkheid heb om tig apparaten steeds mee te hebben.
Als ik dan bijvoorbeeld op vakantie ga, ja, dan neem ik mijn normale foto camera mee.
Megapixels boeite mij ook niet, alleen hadden de features en kwaliteit in het algemeen wel wat meer gemogen in deze iPhone.
Dit toestel word geprofileerd als een next-gen, maar feitelijk zijn er alleen wat features toegevoegd.
Zelfs de gebreken hebben ze laten zitten waar de nodige fans teminste op hadden gerekend zoals bijvoorbeeld bestanden zenden over Bluetooth.
Dit naast het feit dat het een muziek device is en nog steeds geen AD2P ondersteunt! WTF Apple!?
En dit is geen bash, maar gewoon common sense.
(Ik stond ook met mijn oren te klapperen toen ik erachter kwam dat de N91 music phone geen AD2P ondersteunde! WTF Nokia!)
En dat is dus absoluut niet waar.The CarNagE Man schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 15:58:
Gewoon N95 fanboys tegen iPhone fanboys
Ze zijn gewoon bang dat de volgende iPhone beter wordt als een Nokia en dat willen ze natuurlijk niet
Uit mijn posts mag toch wel blijken dat ik het een geweldig ding vind en juist zo verdomd teleurgesteld ben dat deze nog steeds niet de standaard heeft bereikt om helemaal af te doen van in mijn geval de N95.
Ik wacht dan ook met smart (nog een jaartje) op de volgende iPhone met in de hoop dat er het een en ander verbeterd is.
"Concept phone" is voor mij geen excuus. Dit is namelijk de tweede generatie en zoals ik al zei: tenminste een paar kleine gebreken die de eerste had konden toch wel gefixed worden?
En hetzelfde kan dus gezegd worden over de iPhone maar dan andersom.911GT2 schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 16:07:
Wat heb je aan specs als het allemaal niet 1 Solide geheel is
Nutteloze vraagstelling dus.
Beide zijn inderdaad niet perfect en zeker omdat beide concepten nog zo jong zijn.
Mijn tweede Nokia N95 is veel beter qua bouw kwaliteit en sinds de laatste 2 updates is het toetsel fenomenaal sneller geworden.
Net als de iPhone is/was de N95 een gloed nieuw concept dat tijd nodig had om door ontwikkeld te worden.
Nu is de N95 een heel snel en degelijk alles kunnertje.
Was ik maar niet zo veel eissend (ik ben denk ik echt een van de weinige mensen die echt bijna alles op de N95 ook daadwerkelijk en frequent gebruikt) want dan had ik ook de N95 niet gehad of ingeruild voor de iPhone.
Hoe dan ook, een paar mensen op werk gaan hem halen dus ik kan er wel mee gaan spelen om te kijken wat ik voorlopig moet gaan missen!
Hoi,
Sinds gister een Iphone echter een probleempje. Ik heb een USA 8 gb versie, in de agenda staan hele andere tijden dan in mijn outlook agenda. Staat in Oulook iets om 10 uur in mijn agenda staat het op mijn Iphone om 00.00 uur. hoe kan dit? en nog belangrijker hoe los ik het op?
Alvast dank!
Sinds gister een Iphone echter een probleempje. Ik heb een USA 8 gb versie, in de agenda staan hele andere tijden dan in mijn outlook agenda. Staat in Oulook iets om 10 uur in mijn agenda staat het op mijn Iphone om 00.00 uur. hoe kan dit? en nog belangrijker hoe los ik het op?
Alvast dank!
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Apple resellers gaan hem ook verkopen!
Het lijkt zelfs mogelijk om hem te reserveren!
Het lijkt zelfs mogelijk om hem te reserveren!
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=3337In tegenstelling tot eerdere berichten gaan de Nederlandse Apple Premium Resellers tóch de iPhone verkopen. Dit hebben bronnen bevestigd tegenover OMT. Exacte details rond de prijs en voorwaarden zijn nog niet bekend. Wel staat vast dat de APR's hun inkoop via T-Mobile moeten doen. Officieel zal de iPhone op de internationale lanceerdatum (11 juli) ook bij de APR's te koop zijn. Onze bronnen twijfelen echter aan de haalbaarheid hiervan omdat bevoorrading waarschijnlijk niet direct toereikend zal zijn.
UPDATE: Op de websites van APR's Mac Inside en A Mac staat de iPhone inmiddels aangekondigd.
UPDATE 2: De iPhone die bij de APR's verkocht gaat worden zal niet simlockvrij zijn, zo melden onze bronnen. Dit betekent dat de iPhone alleen in combinatie met een T-Mobile abonnement verkocht zal worden. Het is nog onduidelijk of (en zo ja, hoe) het abonnement in de winkel afgesloten wordt.
[ Voor 81% gewijzigd door LtMarx op 17-06-2008 19:02 ]
Welke FW versie heb je? Dit was namelijk een bug 1.1.3. Als je die versie heb moet je je iPhone updaten naar 1.1.4 en natuurlijk het 'kunstje' opnieuw uitvoeren.martijnd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 18:34:
Hoi,
Alvast dank!
Ik heb het kunstje gister uitgevoerd, ik heb 1.1.4
Vraag me af hoeveel iPhones kunnen worden geleverd in Nederland op de 11de.... Al die T-Mobile winkels en nu ook de Apple Premium Resellers...
Hier had uw reclame kunnen staan.
Anders moet je even je klok eerst op auto zetten en dan weer op handmatig. Dat wil ook nog wel eens helpen. En heb je geen gekke tijdzones ingesteld?martijnd schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:04:
Ik heb het kunstje gister uitgevoerd, ik heb 1.1.4
Dank je dat was het, instellingen stonden nog op een plekje in de USA. dank voor de hulp!LoeiOrdinair schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:11:
[...]
Anders moet je even je klok eerst op auto zetten en dan weer op handmatig. Dat wil ook nog wel eens helpen. En heb je geen gekke tijdzones ingesteld?
Ga maar vast voor de deur liggen danEiríkr schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 20:08:
Vraag me af hoeveel iPhones kunnen worden geleverd in Nederland op de 11de.... Al die T-Mobile winkels en nu ook de Apple Premium Resellers...
Deze plek is te koop.
wat voor aanpassingen heeft vodafone het over ?iPhoneclub-bezoeker René kreeg via de klantenservice van Vodafone een opmerkelijk e-mailtje: de iPhone is niet beschikbaar op het netwerk van Vodafone, omdat er in het netwerk aanpassingen nodig zijn die niet mogelijk blijken te zijn. De medewerkster van de klantenservice meldt, dat Vodafone daarom heeft besloten om de iPhone niet in het assortiment op te nemen. Klanten kunnen beter kiezen voor een HTC Touch Diamond, want die werkt wel met UMTS.
bron: http://www.iphoneclub.nl/...-touch-diamond/#more-7339
ik kan me alleen bedenken over die visual vodafone.
volgends mij proberen ze een graantje mee te pikken met mensen die erg twijfelen. die nu nog niet weten wat ze willen.
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Precies, dat denk ik ook. Het zal wel een verkoper zijn die denkt handig te zijn en daarmee de klanten een beslissing probeert af te dwingen voor een HTC P3700. Die zijn immers nu beschikbaar en binnen = binnen. Verkopers moeten ook hun targets halen. Naar mijn idee kun je daarom ook beter naar een onafhankelijke retailer gaan die alle netwerken aanbiedt.daanski82 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:00:
[...]
wat voor aanpassingen heeft vodafone het over ?
ik kan me alleen bedenken over die visual voicemail.
volgens mij proberen ze een graantje mee te pikken met mensen die erg twijfelen die nu nog niet weten wat ze willen.
Is er al meer bekend over A2DP ondersteuning? Want als dat er niet op zit, kom op zeg... Tis een iPOD! Die is toch om muziek te luisteren? 
Als je het ding horizontaal draait, wordt je toetsenbord voor bijvoorbeeld het tikken van een email, dan ook groter en dus makkelijker te gebruiken?
Als je het ding horizontaal draait, wordt je toetsenbord voor bijvoorbeeld het tikken van een email, dan ook groter en dus makkelijker te gebruiken?
Dat gebeurt alleen in Safari, voor het typen van een email of SMS dus niet.UltraSub schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:43:
Is er al meer bekend over A2DP ondersteuning? Want als dat er niet op zit, kom op zeg... Tis een iPOD! Die is toch om muziek te luisteren?
In Safari is het ook niet altijd even handig Het toetsenbord neemt dan 4/5 deel van je scherm in beslag, blijft weinig ruimte meer over. Denk dat het daarom ook niet wordt gebruikt in applicaties als Mail en SMS.
Juist, muziek luisteren.. dat doe ik op mijn iPod Touch nu, en zal ik doen op de iPhone, en ik heb geen idee wat A2DP is.. Is het dus belangrijk? Nou, voor heel veel mensen denk ik niet.UltraSub schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:43:
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Bluetooth voor stereo headsets.Scrummie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:09:
en ik heb geen idee wat A2DP is..
Wikipedia: Bluetooth profile
I don't like facts. They have a liberal bias.
Verwijderd
De 0.01% mensen die dat gebruiken zijn niet genoeg om Apple te overtuigen vrees ikUltraSub schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:43:
Ik snap de motivatie niet bepaald om het achterwege te laten. En als je een autoradio moet bluetooth hebt kan het best handig zijn.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:35:
[...]
De 0.01% mensen die dat gebruiken zijn niet genoeg om Apple te overtuigen vrees ik
PSN: Shiver23
Verwijderd
Ik vraag me dan af wat het verschil is tussen de huidige iPhone en de iPhone 3G. Mijn 8GB US iPhone werkt perfect met een Vodafone sim. Zelfs internet gaat erg soepel (alleen jammer genoeg maar op gprs snelheid).daanski82 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 07:00:
[...]
wat voor aanpassingen heeft vodafone het over ?
ik kan me alleen bedenken over die visual vodafone.
volgends mij proberen ze een graantje mee te pikken met mensen die erg twijfelen. die nu nog niet weten wat ze willen.
Beetje rare mail van Vodafone dus.
Ook daar geldt weer voor, hoe groot is het percentage van de doelgroep die die functionaliteit heeft, dan wel benut...Shiver23 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:45:
[...]
Ik snap de motivatie niet bepaald om het achterwege te laten. En als je een autoradio moet bluetooth hebt kan het best handig zijn.
Bluetooth gebruik voor een headset is echt wel voldoende, verzenden van vcards/bestanden is toch makkelijker via de mail, muziek luisteren met je koptelefoon is vele malen beter voor de batterijtijd en je iPhone als modem gebruiken ? Daarvoor gebruik je even een proxy programmaatje...
Deze plek is te koop.
De motivatie kan ook op het technische vlak liggen. Het kost immers vrij veel processorkracht en dus stroom. Apple heeft liever zo min mogelijk op de achtergrond lopen. Een aparte chip zou ook meer stroom en vooral ruimte kosten. Dan heb ik het nog niet over de geluidskwaliteit e.d. Alles bij elkaar kan ik me voorstellen dat dat een motivatie is om A2DP nooit in te bouwen.Shiver23 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:45:
[...]
Ik snap de motivatie niet bepaald om het achterwege te laten. En als je een autoradio moet bluetooth hebt kan het best handig zijn.
Aan de andere kant, A2DP is vooral iets voor iPods (en daarmee ook voor de iPhone natuurlijk
Ik wil mijn telefoon via bluetooth kunnen synchen met mijn laptop.. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Of moet ik nu altijd de kabel mee gaan nemen? De bluetooth-chip kan het vast wel, maar het lijkt erop dat apple graag wil dat ik aan de mobileme ga, waar ik eigenlijk helemaal geen trek in heb..
De bluetooth chip kán het wel, maar het zit er niet in, softwarematig dan. Met de huidige generatie iPhones is syncen eens per 2 dagen bijna verplicht, tenzij je je iPhone niet gebruikt zoals je m hoort te gebruiken qua functionaliteit danVerbal_Kint schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:18:
Ik wil mijn telefoon via bluetooth kunnen synchen met mijn laptop.. Lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk. Of moet ik nu altijd de kabel mee gaan nemen? De bluetooth-chip kan het vast wel, maar het lijkt erop dat apple graag wil dat ik aan de mobileme ga, waar ik eigenlijk helemaal geen trek in heb..
iig hangt de mijne bijna dagelijks aan de bracket, voor zowel het bijwerken van podcasts als contacten/foto's e.d.
Deze plek is te koop.
Foto's hoef ik (nog) niet op mijn mobiel, podcasts doe ik niet aan en contacten/afspraken/reminders kunnen prima via bluetooth. Push mail heb ik niet nodig, ik stel mijn gmail wel in. Ik ga waarschijnlijk wel een iPhone kopen, maar ik vind dit geen voorbeeld van gebruiksvriendelijkheid.KeeZ schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:39:
[...]
De bluetooth chip kán het wel, maar het zit er niet in, softwarematig dan. Met de huidige generatie iPhones is syncen eens per 2 dagen bijna verplicht, tenzij je je iPhone niet gebruikt zoals je m hoort te gebruiken qua functionaliteit dan
iig hangt de mijne bijna dagelijks aan de bracket, voor zowel het bijwerken van podcasts als contacten/foto's e.d.
Apple zou er ook nog wat USP's bij kunnen verzinnen. Geen passwords invoeren als je naast je computer zit (bluetoothverbinding is aanwezig)/automatische screenlock als je er niet bent. iPhone gebruiken als remote lijkt me ook erg handig als ik weer eens in mijn ouderlijk huis ben en mijn apple remote ben vergeten..
Volgens mij zijn er hier een hoop mensen die nog niet helemaal door hebben wat A2DP nou echt toevoegt.
Het heeft geen moer te maken met bestanden verzenden enz. Het is gewoon draadloos over bluetooth muziek kunnen luisteren. A2DP is een onderdeel van Bluetooth 2.0. Het is puur software matig, en het zal alleen extra cpu en stroom gebruiken als het protocol gebruikt wordt. Ik kan simpelweg geen reden bedenken waarom het er niet in zou zitten. Zoals ik al zei, het is een f*king iPOD! Toch niks mooiers dan draadloos muziek luisteren?
Het heeft geen moer te maken met bestanden verzenden enz. Het is gewoon draadloos over bluetooth muziek kunnen luisteren. A2DP is een onderdeel van Bluetooth 2.0. Het is puur software matig, en het zal alleen extra cpu en stroom gebruiken als het protocol gebruikt wordt. Ik kan simpelweg geen reden bedenken waarom het er niet in zou zitten. Zoals ik al zei, het is een f*king iPOD! Toch niks mooiers dan draadloos muziek luisteren?
Verwijderd
Echt joh? Ik mag er niet aan denken...UltraSub schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:47:
Ik kan simpelweg geen reden bedenken waarom het er niet in zou zitten. Zoals ik al zei, het is een f*king iPOD! Toch niks mooiers dan draadloos muziek luisteren?
Zwaardere headset, mindere geluidskwaliteit, kans op storingen, extra verbruik in de player zelf, nog wat meer straling bij je kop.
En dan nog het belangrijkste: opladen van de headset batterijen. Na al die apparaten NOG eens een apparaat bij om van bij te houden of de batterijen nog wel vol zijn. En als je dan ineens zonder stroom komt te zitten in de headphone is het einde mp3 luisteren voor die dag?
Wat is het probleem met een simpel kabeltje? Eenvoudiger kan bijna niet. Bedrijfszekerder ook niet.
Aantal gebruikers die daar nood aan hebben is misschien 0,01% en daar gaat apple het echt niet voor doen hoor. Dat is technologie gebruiken, niet omdat het nuttig is, maar omdat het KAN. Een markt creëren waar er geen is.
Als apple al met een draadloze headset oplossing komt zal het zelf wel een fool proof goed te gebruiken systeem bedenken, dat helemaal proprietary is zodat je ofwel de apple headset zal moeten gebruiken, ofwel als bedrijf een licentie bij apple zal moeten vragen. Obviously...
En het zal pas geïntroduceerd worden als het zonder de minste problemen en gebruiksvriendelijk kan geïmplementeerd worden. Ook al is dat veel later dan die AH2D oplossing.
En als je er zo vurig op staat, waar kan je lezen dat je een iPod MOET kopen? Genoeg players die toch wél dat bluetooth profiel gebruiken? Gsm's onder andere.... Dus euh...
Nofi hoor Alvi, maar waarom zou Apple dan wel een "normale" draadloze bluetooth headset maken? Dat heeft immers alle bezwaren die jij opnoemt, plus dat je dat net zo goed via een kabeltje kan doen
.
Verwijderd
Als ze het doen zullen ze uiteraard een proprietary systeem maken, dat bedoel ik vooral.Hoedje schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:42:
Nofi hoor Alvi, maar waarom zou Apple dan wel een "normale" draadloze bluetooth headset maken? Dat heeft immers alle bezwaren die jij opnoemt, plus dat je dat net zo goed via een kabeltje kan doen.
Miljoenen verkochte iPods x een zekere licence fee, tel uit je winst
Wat betreft de bezwaren bedoelde ik dat ALS ze ooit een dergelijk systeem zouden inbouwen ze wel zouden wachten tot het zonder repercussies kan gebruikt worden. Dus alleen als de meeste nadelen wegvallen, die dus vooral slaan op batterijverbruik, zowel bij de player als de headphones. Dat kan binnen afzienbare tijd zijn, dat kan nooit zijn als het animo voor draadloze phones gewoon niet groot genoeg is.
Draadloze phones zullen waarschijnlijk meestal van het formaat 'diadeem' zijn. Dus die zijn ook nog eens moeilijker weg te bergen. In het andere geval zal er toch een kabeltje aan moeten naar de ontvanger en de powersource. Dan is een half metertje extra kabel naar de iPod snel gelegd natuurlijk.
Het lijkt mij echt een oplossing voor een probleem dat zich nauwelijks stelt, en het qua gebruiksgemak niet kan winnen van de reeds bestaande oplossingen (gewoon een kabeltje dus)
(en dat vloeken deed ik alleen omdat hij zich ook nogal schreeuwerig opstelt tov een feature waar bijna niemand op zit te wachten, ik zal het wel even aanpassen)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 21:11 ]
ik ben toch benieuwd of tomtom ook gaat draaien op de Iphone 1 dit kan een reden voor mij zijn om de 3g te laten schieten en simonly te gaan.
Uhm .. GPS?!wd200 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:07:
ik ben toch benieuwd of tomtom ook gaat draaien op de Iphone 1 dit kan een reden voor mij zijn om de 3g te laten schieten en simonly te gaan.
Via een bluetooth GPS-muis?
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
dat kan je wel vergeten dat daar ondersteuning voor komt.
Verwijderd
Ik heb deze vraag al een paar posts terug gesteld, voor mij persoonlijk zou het handig zijn om het geluid van je navigatie of muziek via bluetooth over de autoradio te laten klinken. (Met een FM transmitter handsfreekit kan het zelfs een hele oude radio zijn) En zo hebben andere gebruikers andere redenen waarom het handig kan zijn. Zou toch jammer zijn als het er niet op zou zitten.Scrummie schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:09:
[...]
Juist, muziek luisteren.. dat doe ik op mijn iPod Touch nu, en zal ik doen op de iPhone, en ik heb geen idee wat A2DP is.. Is het dus belangrijk? Nou, voor heel veel mensen denk ik niet.
Edit: Dit lees ik net in een week oud bericht van Engadget:
Why doesn't it do video / MMS / A2DP / scrub my callouses / pick up my dry cleaning?
Clearly Apple has the technological prowess to make (most of) that stuff happen, but for whatever reason they've chosen not to support it. Maybe it's because of battery life issues, maybe it's because Steve just didn't see the need. Either way, it's a philosophical decision for them, so they may never change it. Bummer, right?
Het zit er dus waarschijnlijk niet op.
Edit 2: Op youtube (Let even niet op de reclamepraat, er staan verder geen commerciele links bij) kwam ik nog een filmpje tegen waarin duidelijk word wat je nodig hebt als er geen A2DP op de Iphone zit, mooi is anders.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 07:03 ]
Hé! die houder voor de iPhone heb ik, werkt wel goed, alleen is die arm niet stijf genoeg, en buigt ie langzaam maar zeker naar beneden (maar dat kan ook met m'n rijstijl te maken hebben)
Ik ga hem eens aanbieden op pricewatch, want ik gebruik hem toch niet
Ik ga hem eens aanbieden op pricewatch, want ik gebruik hem toch niet
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
- Mijn Logitech koptelefoon is niet zwaarder dan welke andere koptelefoon dan ook.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:40:
Zwaardere headset, mindere geluidskwaliteit, kans op storingen, extra verbruik in de player zelf, nog wat meer straling bij je kop.
- Mindere geluidskwaliteit is absoluut niet waar omdat je een digitale verbinding hebt. Juist BETERE geluidskwaliteit omdat je geen last hebt van ruis zoals bij een analoge verbinding.
- Straling? Bluetooth valt wel mee hoor. Vergeleken met alle andere air polution valt dat echt reuze mee
- Kans op storingen zijn minimaal als je een fantsoenlijke headset hebt
Kwestie van bijhouden.En dan nog het belangrijkste: opladen van de headset batterijen. Na al die apparaten NOG eens een apparaat bij om van bij te houden of de batterijen nog wel vol zijn. En als je dan ineens zonder stroom komt te zitten in de headphone is het einde mp3 luisteren voor die dag?
Voor een headset die eruit ziet als een normale koptelefoon vraag ik mij af waar ze die batterij uberhaupt hebben gelaten, zeker vanwege het feit dat deze 14 uur mee gaat...
Met een kabeltje zit je continu te rotzooien en limiteerd de bewegings vrijheid met je hoofd en vaak je hele lichaam (rennen ect.)Wat is het probleem met een simpel kabeltje? Eenvoudiger kan bijna niet. Bedrijfszekerder ook niet.
Zeker als je een jas aan hebt word er continu "getrokken" aan de kabel door het schuiven tussen de jas en je lichaam.
Draadloos bied ongekende vrijheid.
Althans, dat is mijn ervaring.
Spreek jij ook uit ervaring?
Dat vraag ik mij serieus af.Aantal gebruikers die daar nood aan hebben is misschien 0,01% en daar gaat apple het echt niet voor doen hoor. Dat is technologie gebruiken, niet omdat het nuttig is, maar omdat het KAN. Een markt creëren waar er geen is.
Er is meer animo voor dan mensen denken.
Je hoort mensen genoeg klagen vandaag de dag als er geen A2DP op zit.
Dat weet ik nog wel met de Nokia N91 music phone.
In elke review en overal waar geinteresseerde mensen erover praatte kwam dit puntje terug.
Te laat, ik was al op je oorspronkelijke post ingesprongen zoals je ziet!(en dat vloeken deed ik alleen omdat hij zich ook nogal schreeuwerig opstelt tov een feature waar bijna niemand op zit te wachten, ik zal het wel even aanpassen)
[ Voor 5% gewijzigd door Darkwolf_1982 op 19-06-2008 09:45 ]
Mjah dat vind ik anders wel een beetje zonde van zo'n apparaat, podcasts niet is nog tot daar aan toe. Zoals gezegd, bluetooth syncing zal er gewoon niet komen, helemaal nu dat niet meer nodig is 'dankzij' mobileme. Een service die ik overigens perfect vind, mocht ik zelf al geen exchange server hebben staan. Ik zit er zelfs over na te denken die server maar plat te gooien en te gebruiken waarvoor hij ingericht is, namelijk zakelijk verkeer voor klanten, en een goedkoop mobileme pakketje aan te schaffen om samen met mijn vriendin te gaan gebruiken.Verbal_Kint schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 13:18:
[...]
Foto's hoef ik (nog) niet op mijn mobiel, podcasts doe ik niet aan en contacten/afspraken/reminders kunnen prima via bluetooth. Push mail heb ik niet nodig, ik stel mijn gmail wel in. Ik ga waarschijnlijk wel een iPhone kopen, maar ik vind dit geen voorbeeld van gebruiksvriendelijkheid.
Koop een licentie voor bluephoneelite en een compatible SE of nokia telefoon en klaar is * KeeZApple zou er ook nog wat USP's bij kunnen verzinnen. Geen passwords invoeren als je naast je computer zit (bluetoothverbinding is aanwezig)/automatische screenlock als je er niet bent.
Dat kan al, weliswaar nog niet met officiele software maar dat laat vast niet lang op zich wachten.iPhone gebruiken als remote lijkt me ook erg handig als ik weer eens in mijn ouderlijk huis ben en mijn apple remote ben vergeten..
Tot nog toe ben ik blij met mijn iPhone 1.0, juist omdat je eens de volle potentie van een telefoon kan en wil gebruiken, in tegenstelling tot de vaak halve implementatie van features op vergelijkbare telefoons, als het al te gebruiken is
Deze plek is te koop.
Ik denk dat jij eens moet gaan zoeken naar wat je allemaal voor soorten kunt krijgen van a2dp headphones. Ook gewoon in eardopjes. Jij spreekt duidelijk niet uit ervaring hier. Er is niks relaxter dan pure bewegingsvrijheid. Mijn huidige telefoon blijft gewoon op mijn bureau liggen als ik iets moet pakken, en tot een straal van een metertje of 15 loop ik fijn met mijn in-ear phones lekker rond, met digitaal geluid wel te verstaan.Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 21:09:
[...]Draadloze phones zullen waarschijnlijk meestal van het formaat 'diadeem' zijn. Dus die zijn ook nog eens moeilijker weg te bergen. In het andere geval zal er toch een kabeltje aan moeten naar de ontvanger en de powersource. Dan is een half metertje extra kabel naar de iPod snel gelegd natuurlijk.
Jij zit er niet op te wachten. Wie ben jij om te bepalen dat maar 0.01% van de markt draadloos wil? Dat weet je helemaal niet. Sterker nog, je blaat over iets wat je nog nooit geprobeerd hebt. Het lijkt er zelfs op dat je graag wil dat het proprietary word! Apple fan?Het lijkt mij echt een oplossing voor een probleem dat zich nauwelijks stelt, en het qua gebruiksgemak niet kan winnen van de reeds bestaande oplossingen (gewoon een kabeltje dus)
(en dat vloeken deed ik alleen omdat hij zich ook nogal schreeuwerig opstelt tov een feature waar bijna niemand op zit te wachten, ik zal het wel even aanpassen)
Verwijderd
0.01%? Daarom zijn er ook bedrijven die A2DP add ons maken voor 75euro? Carkit pakketten met zo'n add on inclusief bijleveren. Inderdaad bedrijven maken producten waar maar 0.01% markt voor bestaat. Heb je er ook marktonderzoek naar gedaan?Jij zit er niet op te wachten. Wie ben jij om te bepalen dat maar 0.01% van de markt draadloos wil? Dat weet je helemaal niet. Sterker nog, je blaat over iets wat je nog nooit geprobeerd hebt. Het lijkt er zelfs op dat je graag wil dat het proprietary word! Apple fan?
Iphone A2DP
Gezien de meesten oordopjes gebruiken ipv zo'n groot geval als een koptelefoon wordt dat wat lastiger. Bluetooth oordopjes hebben vaak een apart systeem. Ofwel heb je wederom oordopjes met draadjes die aan een bt ontvanger zitten ofwel heb je van die loeigrote oordoppen waarin een bt ontvanger zit. Ik heb die laatste niet geprobeerd maar als ik zie dat mensen al lopen te emmeren hoe zwaar bepaalde bt headsets zijn dan kan ik me goed voorstellen dat om die reden die bt oordoppen niet bepaald de voorkeur zullen hebben. Die eerst genoemde ook niet omdat je dan weer aan kabeltjes zit.Darkwolf_1982 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 09:43:
[...]
- Mijn Logitech koptelefoon is niet zwaarder dan welke andere koptelefoon dan ook.
Je kan zo bij de overheid werken, die is ook van mening dat digitaal de oplossing is voor alle problemen. In de praktijk blijkt dat analoog uiteindelijk beter is dan digitaal in een groot aantal gevallen (vandaar ook de enorme afkeer voor C2000 bij de hulpdiensten). Ruis heb je dan weliswaar niet maar met draadloze verbindingen heb je veel meer last van storingen. Als dingen niet aankomen bij de headset dan valt gewoon het geluid weg ipv ruis. Als de geluidskwaliteit net zo is als die van menig gewone bt headset dan is dat niet bepaald denderend (en voor telefonie is dat ook niet echt nodig). De waarheid zal wel ergens in het midden liggen waardoor het qua geluidskwaliteit wel niet erg veel uit zal maken.- Mindere geluidskwaliteit is absoluut niet waar omdat je een digitale verbinding hebt. Juist BETERE geluidskwaliteit omdat je geen last hebt van ruis zoals bij een analoge verbinding.
Storingen zijn inherent aan draadloze technieken, vooral die op 2,4 GHz werken daar dit een heel druk gebied is. Fatsoenlijke headset of niet.- Kans op storingen zijn minimaal als je een fantsoenlijke headset hebt
Tja, je moet dus weer dingen gaan bijhouden das moeite doen. Dat kunnen mensen ook als een nadeel bestempelen. Buiten dat is het ook een stuk milieuonvriendelijker en aangezien het milieu vandaag de dag aardig speelt (zie Greenpeace vs Apple) is dat nogal een belangrijk item. Ik persoonlijk zit er niet op te wachten dat als ik ergens naartoe moet eerst een tig aantal devices moet gaan lopen opladen zodat ik tenminste weet dat alle accu's vol zijn.Kwestie van bijhouden.
Voor een headset die eruit ziet als een normale koptelefoon vraag ik mij af waar ze die batterij uberhaupt hebben gelaten, zeker vanwege het feit dat deze 14 uur mee gaat...
Uit ervaring: draadjes trekken totaal niet, nog nooit echt last gehad van beperking in bewegingsvrijheid op wat voor manier dan ook (jas aan of niet, ding in broekzak of elders, rennen, fietsen, lopen, etc.). Het is wel eens voorgekomen bij een telefoniegesprek dat 2 handen vrij hebben en niet beperkt zijn door de lengte van een draadje handig was maar dat had ik ook op kunnen lossen met de telefoon even neerleggen of de speakerfunctie gebruiken (het is dus geen noodzakelijk kwaad of een gemis als ik het niet heb). Ik heb wel last gehad van draadloze apparatuur die ergens wegviel omdat ze niet aan een draadje hingen en dat ineens de accu op was. Ook gehad dat mijn headset ineens niets meer deed omdat de accu stuk was. De oplossing was een nieuwe kopen. de levensduur van mijn oordopjes, koptelefoons, etc. met een mooi draadje zijn toch wel even heel wat langer dan van draadloze apparatuur. Daarnaast is spul met een draad ook in aanschaf goedkoper.Met een kabeltje zit je continu te rotzooien en limiteerd de bewegings vrijheid met je hoofd en vaak je hele lichaam (rennen ect.)
Zeker als je een jas aan hebt word er continu "getrokken" aan de kabel door het schuiven tussen de jas en je lichaam.
Draadloos bied ongekende vrijheid.
Althans, dat is mijn ervaring.
Spreek jij ook uit ervaring?
Achja, tegenwoordig miepen mensen al dat ze een N95 niet voor 50 euro los kunnen krijgen en dat er op het goedkoopste mobieltje alleen maar sms en telefonie functies zitten en geen gps. Hele overdreven reacties van mensen die niet snappen dat het product waarover ze miepen niet op hun gericht is buiten dat een aantal zaken prijstechnisch simpelweg niet mogelijk is.Dat vraag ik mij serieus af.
Er is meer animo voor dan mensen denken.
Je hoort mensen genoeg klagen vandaag de dag als er geen A2DP op zit.
Dat weet ik nog wel met de Nokia N91 music phone.
In elke review en overal waar geinteresseerde mensen erover praatte kwam dit puntje terug.
Buiten dit alles heeft Apple een zekere kwaliteitsverwachting van haar klanten die ze waar moet maken. Muziek afspelen moet goed gebeuren en dan vallen al heel rap draadloze technieken af omdat deze altijd onderhevig zijn aan storingen. Met een kabeltje reduceer je dat al tot het nulpunt. Ook wordt audio gebruik nog altijd geassocieerd met de ouderwetse koptelefoons en oordopjes dus vanuit dat punt is het ook handiger om de voorkeur te geven aan een kabeltje. Vergeet in deze ook niet dat je bij de iPhone ook nog een telefonie functie hebt.
Hierbij is het dan wel zo fijn dat je ook kunt telefoneren wanneer je telefoon gaat. Dat kun je voor zover ik weet nog niet met de huidige A2DP headsets (en als het kan zal dat wel niet bepaald goedkoop zijn en de keuze zal ook wel niet bepaald ruim te noemen zijn). Kom je wederom weer op een draadje uit. Ik denk dat het vooral deze functie is waardoor Apple heeft gezegd "laat maar zitten met dat A2DP". Het werkt onhandig als je het vanuit dit blikpunt bekijkt en als het onhandig is dan is dat vaak ook on-Apple.
Ach, je hebt de dock toch nodig om elke dag je telefoon op te laden. De iPhone gaat hier echt niet langer dan 6-7 uur mee hoor.
Ik heb een A2DP headset (Jabra BT620S) gehad icm een HCT telefoon en het was een en al ellende. Op de fiets viel het geluid telkens weg hij, als ik de telefoon in m'n broekzak zat deed hij het niet eens.
Ik zou er ook mee moeten kunnen bellen, maar dat was een en al ellende. Als de telefoon overging tijdens het luisteren naar muziek moest je een op een van de oorschelpen drukken in een bepaalde combinatie, bijv. 2 keer kort drukken. Deed je dat net iets te langzaam, dan was je je gesprek kwijt.
Het pairen was ook een hel, elke keer als ik dat ding aanzette maar weer zitten wachten tot hij pairde. Gebeurde niet, dus maar weer handmatig pairen. Moest je een knop ingedrukt houden. Als je dat iets te lang of te kort deed was de verbinding weer weg.
Volgens Jabra was hij compatible met m'n foon!
Na een paar weken heb ik hem weer verkocht via marktplaats.
Voor mij weer gewoon het ouderwetsche kabeltje, niks mis mee en een stuk betrouwbaarder.
Ik zou er ook mee moeten kunnen bellen, maar dat was een en al ellende. Als de telefoon overging tijdens het luisteren naar muziek moest je een op een van de oorschelpen drukken in een bepaalde combinatie, bijv. 2 keer kort drukken. Deed je dat net iets te langzaam, dan was je je gesprek kwijt.
Het pairen was ook een hel, elke keer als ik dat ding aanzette maar weer zitten wachten tot hij pairde. Gebeurde niet, dus maar weer handmatig pairen. Moest je een knop ingedrukt houden. Als je dat iets te lang of te kort deed was de verbinding weer weg.
Volgens Jabra was hij compatible met m'n foon!
Na een paar weken heb ik hem weer verkocht via marktplaats.
Voor mij weer gewoon het ouderwetsche kabeltje, niks mis mee en een stuk betrouwbaarder.
[ Voor 49% gewijzigd door Wtrdk op 19-06-2008 15:31 ]
heeft er iemand toevallig meer informatie over mobistar die de iphone in belgië gaat importeren ?
en of er ineens oo keen abonnement aan gekoppeld is of dat je ook gewoon met een kaart kan betalen
ik wil die nieuwe 3 G zo graag hebben
weg met de ipod, gsm en gps hier is de iphone

liever 1 toestel met alles dan 3 apparte toestellen
en of er ineens oo keen abonnement aan gekoppeld is of dat je ook gewoon met een kaart kan betalen
ik wil die nieuwe 3 G zo graag hebben
liever 1 toestel met alles dan 3 apparte toestellen
(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.
Verwijderd
Laten we de discussie over het wel of niet functioneren van een A2DP headset in combinatie met een compatible (I)Phone even in het midden laten voor nu.
Ik zie het grote voordeel van de A2DP-technologie namelijk ook in de auto. Ik hoor de fanatieke tegenstanders hier weinig over zeggen. Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het ideaal is om je (I)Phone bij het autorijden in de standaard te zetten (of zelfs in je broekzak laten zitten), muziekje en/of navigatie aan te zetten om vervolgens het geluid zonder ook maar één kabeltje te verbinden via de A2DP compatible-autoradio over de boxen te horen! En dan ook nog eens met 1 druk op de knop (van de (I)Phone of de autoradio) telefoongesprekken aannemen om vervolgens weer via de boxen in je auto je gesprekspartner te horen.
Natuurlijk zullen er velen zijn met een ingebouwde carkit e.d. Maar voor diegenen die daar niet over beschikken lijkt mij een A2DP compatible-autoradio i.c.m. een (I)Phone die deze technologie ook ondersteunt, de beste oplossing toch?
Alleen al daarom zou ik dus lichtelijk teleurgesteld zijn wanneer de nieuwe IPhone niet met A2DP ondersteuning is uitgerust.

Ik zie het grote voordeel van de A2DP-technologie namelijk ook in de auto. Ik hoor de fanatieke tegenstanders hier weinig over zeggen. Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het ideaal is om je (I)Phone bij het autorijden in de standaard te zetten (of zelfs in je broekzak laten zitten), muziekje en/of navigatie aan te zetten om vervolgens het geluid zonder ook maar één kabeltje te verbinden via de A2DP compatible-autoradio over de boxen te horen! En dan ook nog eens met 1 druk op de knop (van de (I)Phone of de autoradio) telefoongesprekken aannemen om vervolgens weer via de boxen in je auto je gesprekspartner te horen.
Natuurlijk zullen er velen zijn met een ingebouwde carkit e.d. Maar voor diegenen die daar niet over beschikken lijkt mij een A2DP compatible-autoradio i.c.m. een (I)Phone die deze technologie ook ondersteunt, de beste oplossing toch?
Alleen al daarom zou ik dus lichtelijk teleurgesteld zijn wanneer de nieuwe IPhone niet met A2DP ondersteuning is uitgerust.
En vooral omdat het implementeren ervan erg weinig voorstelt. Het lijkt moedwillig weggelaten vanwege extra accesoires of om in de toekomst een nieuwe versie meer voordelen te geven. Iets anders kan ik niet bedenken.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:22:
Toch wel. Ik weet niet in hoeverre A2DP beveiligd is, maar misschien dat ze 'bang' zijn voor het opnemen van beveiligde iTunes nummers?
[ Voor 12% gewijzigd door Shiver23 op 19-06-2008 16:31 ]
PSN: Shiver23
Het is best lastig om te implementeren. Microsoft (Windows Mobile) en Nokia hebben bijv. grote problemen gehad, omdat het zoveel processorkracht kost. Ik denk dat dat ook het grote bezwaar is van AppleShiver23 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:29:
[...]
En vooral omdat het implementeren ervan erg weinig voorstelt. Het lijkt moedwillig weggelaten vanwege extra accesoires of om in de toekomst een nieuwe versie meer voordelen te geven. Iets anders kan ik niet bedenken.
Toch wel. Ik weet niet in hoeverre A2DP beveiligd is, maar misschien dat ze 'bang' zijn voor het opnemen van beveiligde iTunes nummers?
Verwijderd
Ik denk dat ppl en w.d. het goed samenvatten.
Vooral wat betreft gebruiksgemak, kwaliteit en prijs.
En nee, ik heb geen ervaring met A2DP headset, want je zal maar helemaal simpel zijn om 100 euro (laatste keer dat ik de prijzen bekeek van logitech A2DP headsets) te spenderen aan een absoluut gebrekkige oplossing. Nu is het gelukkig ook zo dat je zelf geen ervaring hoeft te hebben om een mening te hebben. In mijn omgeving ken ik ook heel wat tech-minded mensen, op wiens ervaringen ik mij prima kan baseren.
Wat betreft het 'getrek' van het kabeltje:
Nee, dat heb ik nooit. Bij een vorige koreaanse speler die ik had waarbij het kabeltje duidelijk te klein was wel. De kabels van een iPod zijn erg lang dus daar heb ik geen probleem mee. Ik laat ook nooit m'n kabel langs de buitenkant van m'n vest lopen. Altijd van broekzak onder vest of zelfs onder trui naar m'n oren. Werkt prima, want als ze even uit moeten om een gesprek te voeren trek je ze gewoon uit je oren en blijven ze hangen aan de rand van de trui.
25 euro, geen moeilijkheden, geen gedoe, niet pairen, geen batterijen... Hmmm, moeilijke keuze
Ik blijf er bij dat het iets voor tweakers is. Ze willen het omdat het KAN, omdat het veel geld kost en het high tech is. En daar wordt dan de associatie mee gemaakt als zou het om die redenen ook beter zijn.
Kijk, kan je me concreet zeggen waar ik gewone oordopjes (genre standaard apple oordopjes) kan krijgen die op A2DP werken en zonder kabel? En dan niet van die clip on dingen die eruit zien alsof ik doof ben, en ook niet van die full format headphones (diadeem-style). Ik wil ook nog wel een beetje subtiel over straat kunnen lopen. Voor zover ik weet bestaan ze niet...
edit: Voor auto communicatie is het dan wel weer handig, dat geef ik toe, maar is gewone bluetooth dan niet genoeg?
Vooral wat betreft gebruiksgemak, kwaliteit en prijs.
En dan heb je dat idd ook nog eens. Als je niet kan garanderen dat zoiets 100% van de tijd feilloos werkt zal apple dit echt niet standaard gaan aanbieden. (zie ook comments van w.d. hierboven). Gewone users zullen niet de beperking van de techniek de schuld geven, maar apple, van wie ze hun iPod hebben gekocht. En dat is voor Apple gewoon een no go.ppl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:27:
[...]
Buiten dit alles heeft Apple een zekere kwaliteitsverwachting van haar klanten die ze waar moet maken. Muziek afspelen moet goed gebeuren en dan vallen al heel rap draadloze technieken af omdat deze altijd onderhevig zijn aan storingen. Met een kabeltje reduceer je dat al tot het nulpunt. Ook wordt audio gebruik nog altijd geassocieerd met de ouderwetse koptelefoons en oordopjes dus vanuit dat punt is het ook handiger om de voorkeur te geven aan een kabeltje. Vergeet in deze ook niet dat je bij de iPhone ook nog een telefonie functie hebt.
Hierbij is het dan wel zo fijn dat je ook kunt telefoneren wanneer je telefoon gaat. Dat kun je voor zover ik weet nog niet met de huidige A2DP headsets (en als het kan zal dat wel niet bepaald goedkoop zijn en de keuze zal ook wel niet bepaald ruim te noemen zijn). Kom je wederom weer op een draadje uit. Ik denk dat het vooral deze functie is waardoor Apple heeft gezegd "laat maar zitten met dat A2DP". Het werkt onhandig als je het vanuit dit blikpunt bekijkt en als het onhandig is dan is dat vaak ook on-Apple.
En nee, ik heb geen ervaring met A2DP headset, want je zal maar helemaal simpel zijn om 100 euro (laatste keer dat ik de prijzen bekeek van logitech A2DP headsets) te spenderen aan een absoluut gebrekkige oplossing. Nu is het gelukkig ook zo dat je zelf geen ervaring hoeft te hebben om een mening te hebben. In mijn omgeving ken ik ook heel wat tech-minded mensen, op wiens ervaringen ik mij prima kan baseren.
Wat betreft het 'getrek' van het kabeltje:
Nee, dat heb ik nooit. Bij een vorige koreaanse speler die ik had waarbij het kabeltje duidelijk te klein was wel. De kabels van een iPod zijn erg lang dus daar heb ik geen probleem mee. Ik laat ook nooit m'n kabel langs de buitenkant van m'n vest lopen. Altijd van broekzak onder vest of zelfs onder trui naar m'n oren. Werkt prima, want als ze even uit moeten om een gesprek te voeren trek je ze gewoon uit je oren en blijven ze hangen aan de rand van de trui.
25 euro, geen moeilijkheden, geen gedoe, niet pairen, geen batterijen... Hmmm, moeilijke keuze

Ik blijf er bij dat het iets voor tweakers is. Ze willen het omdat het KAN, omdat het veel geld kost en het high tech is. En daar wordt dan de associatie mee gemaakt als zou het om die redenen ook beter zijn.
Kijk, kan je me concreet zeggen waar ik gewone oordopjes (genre standaard apple oordopjes) kan krijgen die op A2DP werken en zonder kabel? En dan niet van die clip on dingen die eruit zien alsof ik doof ben, en ook niet van die full format headphones (diadeem-style). Ik wil ook nog wel een beetje subtiel over straat kunnen lopen. Voor zover ik weet bestaan ze niet...
edit: Voor auto communicatie is het dan wel weer handig, dat geef ik toe, maar is gewone bluetooth dan niet genoeg?
Je zal in de auto toch altijd 1 kabel aan moeten/willen sluiten: voor de stroom. En aangezien er stroomkabels zijn met line out hoef je voor stroom en audio maar 1 kabel aan te sluiten. Dit in combi met een goede houder en je bent ook klaar. Juist in de auto vind ik A2DP overbodig. De draden zitten toch niet in de weg. Op de fiets zie ik het voordeel er nog wel van in, draadje van mijn in ear dopjes wil nog wel eens in de weg zitten. Maar het dat je je koptelefoon ook nog eens apart moet opladen en het extra stroomverbruik op de ipod/iphone zelf is voor mij genoeg reden het (voorlopig) niet te willen. Word al gek van draadloze muizen. Iedere keer leeg die krengenVerwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:22:
Ik zie het grote voordeel van de A2DP-technologie namelijk ook in de auto. Ik hoor de fanatieke tegenstanders hier weinig over zeggen. Jullie kunnen toch niet ontkennen dat het ideaal is om je (I)Phone bij het autorijden in de standaard te zetten (of zelfs in je broekzak laten zitten), muziekje en/of navigatie aan te zetten om vervolgens het geluid zonder ook maar één kabeltje te verbinden via de A2DP compatible-autoradio over de boxen te horen!
[ Voor 10% gewijzigd door amphora op 19-06-2008 17:39 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik zelf heb nu een Vodafone abbonement bij mijn iPhone. Ik heb vervolgens het "operator pack" gedownload alleen deze krijg ik niet werkend op mijn iPhone, ik zou graag het vodafone logo willen hebben ipv de bekende voda...
Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
PhD i.o.
Er wordt in de hele discussie over A2DP helemaal voorbij gegaan aan het feit dat er een lossy compressie gebruikt wordt, dus wel degelijk kwaliteitsverlies. En ruis op een koptelefoonkabel?
Ik heb 1 keer een bluetooth koptelefoon op mijn hoofd gehad, en behalve de dips in de muziek die inderdaad optraden was de geluidskwaliteit ook hoorbaar aangetast door dat compressie algoritme. Nee dank u, geen bluetooth headset voor mij. Dan mogen ze eerst de verbinding lossless maken zonder compressie en ook de ontvangst eens verbeteren.
Hier stond achterhaalde informatie…
even heel wat anders, sindskort kan ik niet meer verbinden met mij wifi netwerk (wat voorheen gewoon werkte)
het rare is, dat het alleen werkt ZONDER sleutel, en met sleutel maakt hij geen verbinding.. (dit is alleen met mijn eigen wifi, andere wifi's werken wel)..
help??
het rare is, dat het alleen werkt ZONDER sleutel, en met sleutel maakt hij geen verbinding.. (dit is alleen met mijn eigen wifi, andere wifi's werken wel)..
help??
Eeh, niet ik noemde die 0.01%.. Ik ben er van overtuigd dat het marktaandeel VEEL groter is.Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 13:42:
[...]
0.01%? Daarom zijn er ook bedrijven die A2DP add ons maken voor 75euro? Carkit pakketten met zo'n add on inclusief bijleveren. Inderdaad bedrijven maken producten waar maar 0.01% markt voor bestaat. Heb je er ook marktonderzoek naar gedaan?En deze google zoekterm geeft ook al genoeg hits:
Iphone A2DP
Stream nu ook via a2dp naar mijn autoradio, en dat is geweldig. Verder zeg ik er niks meer over...
Kijk een naar de Sony Ericsson HBH-DS980. Dit zijn in-ear oordopjes met draadjes die naar een ontvangertje gaat die je om je nek draagt. Om bedoel je hiermee een gehoorapparaat?Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:39:
[...]
Hoe lang geleden was dat? Een jaar geleden was het inderdaad nog dikke drama met A2DP, zowel aan de toestelkant als aan de headsetkant. Maar inmiddels hebben de A merk fabrikanten (Nokia, Sony Ericsson) het dik voor elkaar en met moderne spulletjes heb je geen enkele onderbreking in de verbinding meer, de geluidskwaliteit is super en ook de gebruiksduur is enorm verbeterd. Grotendeels dankzij de hogere bandbreedte van EDR (Enchanced Data Rate) maar zeer ook door de verbetering in de software door de fabrikanten. Er is nu aanzienlijk meer spul te koop en ook de prijzen zijn al aardig gedaald. Goede headsets zijn nu nog maar 80 en hoger.Digistorm schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 18:49:
Er wordt in de hele discussie over A2DP helemaal voorbij gegaan aan het feit dat er een lossy compressie gebruikt wordt, dus wel degelijk kwaliteitsverlies. En ruis op een koptelefoonkabel?Ik heb 1 keer een bluetooth koptelefoon op mijn hoofd gehad, en behalve de dips in de muziek die inderdaad optraden was de geluidskwaliteit ook hoorbaar aangetast door dat compressie algoritme. Nee dank u, geen bluetooth headset voor mij. Dan mogen ze eerst de verbinding lossless maken zonder compressie en ook de ontvangst eens verbeteren.
[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 19-06-2008 20:07 ]
Verwijderd
Sorry my bad, ik had natuurlijk de quote van pbouwen moeten hebben:UltraSub schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:33:
[...]
Eeh, niet ik noemde die 0.01%.. Ik ben er van overtuigd dat het marktaandeel VEEL groter is.
Stream nu ook via a2dp naar mijn autoradio, en dat is geweldig. Verder zeg ik er niks meer over...
pbouwen schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 10:35:
[...]
De 0.01% mensen die dat gebruiken zijn niet genoeg om Apple te overtuigen vrees ik
Ik wilde jou post eigenlijk meer kracht bijzetten.
Zo groot is die van mij niet hoor.ppl schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:27:
Gezien de meesten oordopjes gebruiken ipv zo'n groot geval als een koptelefoon wordt dat wat lastiger.
Loeigrote oordoppen!?Bluetooth oordopjes hebben vaak een apart systeem. Ofwel heb je wederom oordopjes met draadjes die aan een bt ontvanger zitten ofwel heb je van die loeigrote oordoppen waarin een bt ontvanger zit.
As mentioned above: die van mij zijn super klein.
Inderdaad. Want bij gesprekken komt het bij mij nooit voor en met muziek heel erg soms dat het even een beetje kraakt, if that.Als de geluidskwaliteit net zo is als die van menig gewone bt headset dan is dat niet bepaald denderend (en voor telefonie is dat ook niet echt nodig). De waarheid zal wel ergens in het midden liggen waardoor het qua geluidskwaliteit wel niet erg veel uit zal maken.
Het zijn maar net wat je eissen zijn.
Ik werk niet bij de overheid dus tja.
De mens is gewoon dik en dik verpest. En vooral lui.Tja, je moet dus weer dingen gaan bijhouden das moeite doen. Dat kunnen mensen ook als een nadeel bestempelen. Buiten dat is het ook een stuk milieuonvriendelijker en aangezien het milieu vandaag de dag aardig speelt (zie Greenpeace vs Apple) is dat nogal een belangrijk item. Ik persoonlijk zit er niet op te wachten dat als ik ergens naartoe moet eerst een tig aantal devices moet gaan lopen opladen zodat ik tenminste weet dat alle accu's vol zijn.
Mijn telefoon en mijn koptelefoon kan ik tegelijk opladen en hoef niet eens beide elke keer op te laden daar 14 uur toch behoorlijk wat uurtjes muziek zijn.
Milieu is ook een kut argument want zoveel stroom trekt dat opladen nu ook weer niet.
Nogmaals, een overdreven uit verband gerukte vergelijking.Achja, tegenwoordig miepen mensen al dat ze een N95 niet voor 50 euro los kunnen krijgen en dat er op het goedkoopste mobieltje alleen maar sms en telefonie functies zitten en geen gps. Hele overdreven reacties van mensen die niet snappen dat het product waarover ze miepen niet op hun gericht is buiten dat een aantal zaken prijstechnisch simpelweg niet mogelijk is.
Het ging niet om geld maar om features en als je de N91 music phone dan zonder A2DP uitbrengt terwijl andere meer bedreven concurrenten dit wel doen, tja. Dan is dit stom.
Nokia heeft dit ook toegegeven en kwam uiteindelijk met een oplossing.
Dan snap ik het wel van Apple, maar ook weer niet.Buiten dit alles heeft Apple een zekere kwaliteitsverwachting van haar klanten die ze waar moet maken. Muziek afspelen moet goed gebeuren en dan vallen al heel rap draadloze technieken af omdat deze altijd onderhevig zijn aan storingen. Met een kabeltje reduceer je dat al tot het nulpunt.
Je hoeft geen A2DP te gebruiken immers, het mag!
Consumenten die aan dit soort dingen beginnen moeten gewoon weten wat voor vlees ze in de kuip halen. En de meeste doen dit al met A2DP.
Ik denk dat jij echt verschrikkelijk achterloopt op dit hele gebeuren en dat geldt ook voor alvi als ik je gehele post zo nog even bekijk.Hierbij is het dan wel zo fijn dat je ook kunt telefoneren wanneer je telefoon gaat. Dat kun je voor zover ik weet nog niet met de huidige A2DP headsets (en als het kan zal dat wel niet bepaald goedkoop zijn en de keuze zal ook wel niet bepaald ruim te noemen zijn).
Zoals Robert Webbe al aangeeft: vroeger stond het nog in de kinderschoenen en was het inderdaad een drama. Maar tegenwoordig niet meer.
Nu kan via de headset op een knop worden gedrukt, fade de muziek uit en kun je een voice dail gaan inspreken.
Word je gebeld? Dan fade de muziek uit en krijg ik mijn ringtone te horen waarbij met text to speech mij verteld word WIE er belt (dit is overigens een Nokia feature, niet de headset.)
Duur? Mijn headset was *tromgeroffel* 30 euro!
AD2P is een keuze en een stuk minder dramatisch vandaag de dag dan hier door een aantal mensen word weergegeven.
Processor kracht valt ook wel mee, want je kan mij niet vertellen dat er geen krachtige processor in die iPhone zit.
Met de N95 kan ik ook nog gewoon alles doen en merk minimale vertraging in alles.
Ja oke, iPhone 3G heeft geen AD2P we weten het. Je kan er wel meer niet mee, hij krijgt m'n kleren nog steeds niet schoon en brengt me ook niet naar m'n werk. Helaas, soit.
Ik hoop dat Pioneer met een mooie oplossing komt, direct iPod/iPhone control hebben ze geloof ik al in bepaalde auto radio's. Dat i.c.m. met een handsfree functie zou top zijn.
Wat een discussie. Natuurlijk zijn veel mensen 'not amused' dat er geen A2DP op de iPhone zit, al helemaal omdat dat tegenwoordig op *alle* telefoons met BT zit, zelfs degene die je voor een paar tientjes op Marktplaats koopt. Ja, je kan inderdaad zo je huidige headset, draadloze speakers, autoradio, etc niet gebruiken - en dat is knap klote voor 'overstappers'. En al helemaal omdat het puur een software issue is - hoe makkelijk is het voor Apple om hun A2DP code (die ze zo uit de Leopard codebase kunnen vissen) eventjes te porten?
Maar dit is precies wat Apple niet wil: zij verdienen er geen fluit aan als iedereen een Parrot headset of Sony autoradio koopt. A2DP is een rechtstreekse concurrent van hun eigen AirTunes over WiFi. Ze komen ongetwijfeld binnenkort met een heleboel AirTunes accessoires voor de iPhone: AirTunes headphones, AirTunes autoradioadapters, etc. Als mensen die dingen eenmaal hebben gekocht zitten ze binnen het Apple ecosysteem en kunnen ze niet meer weg, omdat die accessoires nutteloos zijn zonder een Apple telefoon. Dat is ook precies de reden dat Apple hun eigen streaming formaat heeft verzonnen ipv de UPnP/DLNA standaard te pakken die alle andere fabrikanten gebruiken. Daarom ondersteunt de iPhone ook geen MMS, of Bluetooth-sync, of 3G modem.
De iPhone is er niet om compatible te zijn met je huidige randapparatuur - het is een extensie van het hele Apple ecosysteem en een poging om je niet alleen een iPhone, maar ook alle andere Apple produkten te laten kopen.
Maar dit is precies wat Apple niet wil: zij verdienen er geen fluit aan als iedereen een Parrot headset of Sony autoradio koopt. A2DP is een rechtstreekse concurrent van hun eigen AirTunes over WiFi. Ze komen ongetwijfeld binnenkort met een heleboel AirTunes accessoires voor de iPhone: AirTunes headphones, AirTunes autoradioadapters, etc. Als mensen die dingen eenmaal hebben gekocht zitten ze binnen het Apple ecosysteem en kunnen ze niet meer weg, omdat die accessoires nutteloos zijn zonder een Apple telefoon. Dat is ook precies de reden dat Apple hun eigen streaming formaat heeft verzonnen ipv de UPnP/DLNA standaard te pakken die alle andere fabrikanten gebruiken. Daarom ondersteunt de iPhone ook geen MMS, of Bluetooth-sync, of 3G modem.
De iPhone is er niet om compatible te zijn met je huidige randapparatuur - het is een extensie van het hele Apple ecosysteem en een poging om je niet alleen een iPhone, maar ook alle andere Apple produkten te laten kopen.
[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 20-06-2008 14:52 ]
Toch heeft Pioneer een aantal mooie auto radio's met direct iPod control.
Ik hoop dat die ook perfect samenwerken met iPhone 3G.
Daar betaalt Pioneer dan ook grof royalties aan Apple voor. Voor Bluetooth vangt Apple geen cent.Eiríkr schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 15:16:
Toch heeft Pioneer een aantal mooie auto radio's met direct iPod control.
Hopelijk kunnen we dan straks de iPhone gebruiken met de car kit opties van Pioneer radio's.
Gokje, jup no problem.. Net als Parrot kitjes trouwens, bellen werkt er prima mee (nummerweergave hoef je niet op te hopen)Eiríkr schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:25:
Hopelijk kunnen we dan straks de iPhone gebruiken met de car kit opties van Pioneer radio's.
Deze plek is te koop.
Dit topic is gesloten.
Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.