[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 101.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je bijvoorbeeld internet kan delen op een of andere manier, zodat je met je laptop/macbook (pro) via je iphone een connectie tot stand kan brengen en je zo dan kan internetten.

Gaat dat via Bluetooth of met je kabeltje en iTunes of andere programmaatje?

Want op de toestellen met Windows Mobile kan je via ActiveSync een connectie maken en dan heb je internet op je laptop.
Erg handig als je bij een klant zit waar de autorisatie weken op zich laat wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 20:01:
[...]

Kijk een naar de Sony Ericsson HBH-DS980. Dit zijn in-ear oordopjes met draadjes die naar een ontvangertje gaat die je om je nek draagt. Om bedoel je hiermee een gehoorapparaat?
Lol, hierbij zet je precies mijn punt kracht bij. Die twee oortjes hebben twee kabels met een doosje. Dan is het maar een kleine stap om daar nog 30 cm kabel bij te hangen en rechtstreeks naar de iPod te gaan. Nu zit je met een bungelend doosje om je nek en nog een object (de iPod)

Zo zie je maar: draadloze ear buds zijn de grootste onzin die er is. Werkelijk imbeciel dit... :X

edit: of gewoon die receiver te vervangen door de iPod rond je nek, bijna even groot en even licht... :X
Darkwolf_1982 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 13:55:

De mens is gewoon dik en dik verpest. En vooral lui.
?? En een lastige 'hoogtechnologische' dure oplossing verkiezen voor een probleem dat zich niet stelt (en door handige jongens gecreëerd is) boven een simpel kabeltje is niet verwend of verpest?

Denk dat het kabeltje nog net wat minder 'verpest' en subtieler is, imo.

Goed, in ontwaar hier een licht voordeel voor de non believers itt de aanhangers, dus ik geloof dat ik niet alleen ben in deze overtuiging. Daarmee is voor mij de kous ook af. Ik zal A2DP allesbehalve missen, en wie dat wel doet moet maar een samsung/nokia/om het even aanschaffen. Ik zie het probleem niet (als dat werkelijk zó belangrijk is voor je)

De laatste post van dreamvoid bevestigt ook mijn overtuiging waarom het er nooit zal komen. (omdat A2DP een rechtstreekse concurrent is van de eigen gesloten airtunes oplossingen, met gevolgen voor wat betreft accessoires, hardware, licenses, enz...) Dus ik denk dat je er zelfs niet moet op hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 23:50:
Weet iemand hoe je bijvoorbeeld internet kan delen op een of andere manier, zodat je met je laptop/macbook (pro) via je iphone een connectie tot stand kan brengen en je zo dan kan internetten.
Effe door je installer.app browsen en zoeken naar een proxy oplossing
Gaat dat via Bluetooth of met je kabeltje en iTunes of andere programmaatje?
Zucht... nee niet bluetooth, dat kan dus niet, je gebruikt daarvoor je iPhone als WAP

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 11:53
Op dit moment kan het nog niet via bluetooth (zoek op 'iPhone 3G tethering') maar het is nog niet duidelijk of de 3G dat nou kan of niet. Enige dat nu bekend is, is dat het via AT&T niet kan, het is niet zeker of Apple tethering via Bluetooth aan gaat zetten voor de release. Ik hoop iig heel hard van wel, beetje suf als je een telefoon hebt van > 500 euro en een abonnement met UMTS dat je dan niet kan internetten via je laptop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb vandaag een Philips SCE4420 accu gekocht waarmee ik van alles kan opladen via de USB poort die erop zit. Superhandig voor als ik op vakantie ga en voor onderweg.
Anywho, in de handleiding staat dat de aangesloten apparaat niet meer mag slurpen dan 5v 350mAH.
Mijn vraag is nu hoeveel de iPhone aan stroom trekt. Is er iemand die het weet? Ik heb geprobeerd te googlen maar kan er vrij weinig over vinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Alpha-sphere op 21-06-2008 21:39 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

robertwebbe

Robert Webbe

bartvb schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 16:50:
Op dit moment kan het nog niet via bluetooth (zoek op 'iPhone 3G tethering') maar het is nog niet duidelijk of de 3G dat nou kan of niet. Enige dat nu bekend is, is dat het via AT&T niet kan, het is niet zeker of Apple tethering via Bluetooth aan gaat zetten voor de release. Ik hoop iig heel hard van wel, beetje suf als je een telefoon hebt van > 500 euro en een abonnement met UMTS dat je dan niet kan internetten via je laptop :/
Ik kan je nu met zekerheid zeggen dat tethering helaas niet zal werken, evenals dat A2DP ook niet ondersteund zal worden. Ik kwam vandaag de iPhone 3G tegen in de bluetooth qualification database en hierin staan o.a. alle bluetooth profielen die worden ondersteund. DUN (dial up network), A2DP, AVRCP e.d. zitten daar niet bij.

Wel goed nieuws voor de carkit gebruikers, het Phone Book Access Profile (PBAP) zit er nu in. Indien je carkit dit ook ondersteunt (bijv. de nieuwe Parrot's) dan zie je in rusttoestand de bluetooth naam van je toestel in het display, de veldsterkte van het netwerk en je batterijstatus. Ook kan je telefoonboek worden opgehaald uit je toestel, dit gaat met een snelheid van ongeveer 0,1 seconde per vermelding.

En nu hoop ik maar dat de Phone Book Access ook in de update voor de iPhone 1 zal zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:51
Kwam dit toevallig tegen:
http://www.nieuwemobiel.n...e-iPhone-3G-niet-kan.html

Wel paar puntjes die mijn keuze voor een 3G toch weer doet twijfelen. Geen real-time GPS. Is dat echt zo?

Geen MMS, geen Copy-Paste (hoe vaak gebruik je dat?) en geen video bellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Noxa schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:18:

Wel paar puntjes die mijn keuze voor een 3G toch weer doet twijfelen. Geen real-time GPS. Is dat echt zo?

Er is nog geen R66,TomTom,Garmin (noem het maar op) voor de iPhone inderdaad. Zoals je al heb gelezen verbied de SDK het. Misschien omdat Apple een deal heeft met één navigatie maker of ze zijn zelf iets aan het maken. Blijf allemaal een beetje gissen.

Snap niet waarom mensen MMS zo belangrijk vinden. In mijn vriendenkring gebruikt maar 1 persoon MMS. Zelf heb ik maar 4 MMSjes in m'n leven verstuurd. Dure klote dingen waarvan je niet eens zeker weet of de ander 'm ook kan zien omdat hij z'n mms instellingen niet goed heeft.

Copy-paste kan handig zijn ja maar als ik zie dat ik op m'n nokia E61 ook nooit copy-paste heb gebruik dan maak ik me niet zo druk daarom.

Wie doet er eigenlijk aan beeldbellen? Het bestaat en vodafone heeft er wel vaker reclame over gemaakt alleen heb ik nog nooit iemand dat zien doen. Maar ja, ik zou het ook wel willen.

[ Voor 31% gewijzigd door Alpha-sphere op 22-06-2008 10:37 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Even kort vraagje: is het mogelijk om alle contacten eigen ringtones te geven op de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Ja, dat kan :). Je kan dat gewoon bij de gegevens van de personen instellen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Sinds een tijdje vertoond mijn iphone nogal vreemd gedrag: De speakers en in een dock doet de muziek het prima, maar via de headphones valt het geluid voor 3/4e weg. Muziek valt weg en stemmen zijn niet te horen. Het vreemde daarbij is dat bellen met de headphones het wel gewoon goed doet. Heeft iemand misschien een idee van wat er aan de hand kan zijn?

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ basvcds

Het lijkt erop dat er iets mis is met je fase. Gesprekken zijn gewoon in mono, dus ik denk dat er daarom geen problemen zijn bij gewoon bellen. Als de dopjes uit fase staan, valt het geluid weg dat zich 'middenin' bevindt: voornamelijk de basis van de band (drums, bas) en de stemmen. Het je een ander setje headphones waar je mee kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb net nog even getest, maar ook telefoneren gaat nu niet meer. Ik heb meerdere iphone headsets geprobeerd, en meerdere sets met een belkin verlengstukje. Muziek heeft het typische 'onderwater effect'. Ik begin bang te worden dat er iets mis is met mijn headphone jack :-(

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Lekker is dat, SMS-en geeft een error, ik ontvang geen berichten meer, bellen geeft een Call Ended gevolgd door Call Failed error en ik heb pas verbinding met m'n provider nadat ie langer als 10 minuten in standby is geweest. Daarvoor heb ik 1 streepje met wat puntjes, daarna (dus als ik verbinding heb) gewoon 4 streepjes met T-Mobile er naast. Ja, die eerste hits op Google heb ik geprobeerd (tijd instellen + show caller ID) die werken niet :( Ik ga zo maar resetten..

Nou daar ga ik. Als het niet werkt ga ik flippen -O- Crap. :( :( :( :(

[ Voor 7% gewijzigd door Muthas op 22-06-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:44:
Wel goed nieuws voor de carkit gebruikers, het Phone Book Access Profile (PBAP) zit er nu in. Indien je carkit dit ook ondersteunt (bijv. de nieuwe Parrot's) dan zie je in rusttoestand de bluetooth naam van je toestel in het display, de veldsterkte van het netwerk en je batterijstatus. Ook kan je telefoonboek worden opgehaald uit je toestel, dit gaat met een snelheid van ongeveer 0,1 seconde per vermelding.
Werkt met de oude iPhone's sinds versie 1.0.2 toch ook al als bovenstaande :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Nou, m'n iPhone heeft dus zo'n 6 maanden perfect gewerkt, lijkt me sterk dat dit een plotselinge software failure is, zeker na een restore. Nu kom ik na wat googlen hier uit, een topic met 31 pagina's, ik denk dat ik die maar ga doorlezen: http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17154 Als het dan echt een hardware failure is, hoop ik dat het die in de eerste post is, dat kan ik zelf nog wel fixen denk ik:
thats when i decided to go to no-man's land..
i cracked my iphone open... after many many tries and cut fingers i managed to remove the rear panel.

Surprise:

Apparently there was a small electric short circuit in my iphone and the rearpanel was burnt from the inside and was making a short circuit with the logic board of the iphone.. so i installed some insulation and tightened the screws and reassembled the phone..

enough to say that my phone has a signal now and working flawlessly,
Ik baal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op zondag 22 juni 2008 @ 10:18:

GPS is altijd realtime. :P
Maar wat ze bedoelen, is dat er nog geen software beschikbaar is die jou turn-by-turn naar een bestemming brengt.

Je moet zelf de kaart volgen en zelf bepalen waar je afslaat en omdraait etc.
Google Maps kent wel een route planner, maar die zegt niet waar je links en rechts moet.

Wat imo veel zuurder is, er is geen contact search.
Dus als jij in je telefoonboek gewend bent bedrijfsnamen of codes achter namen van mensen te zetten, en daarop te zoeken, dan heb je pech. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/06/iphone-3g/firmware/gsmarena_001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Er komt contact search in de nieuwe firmware (zie keynote van WWDC) en dus ook in de 3G. Verder zou er ook turn by turn navigation in Google Maps komen, ben even kwijt waar ik dat voor het eerst zag. Op de pagina van Apple zelf hebben ze het iig over turn by turn navigatie:

http://www.apple.com/iphone/features/maps.html

Zou nogal extreem suf zijn als die data niet bijgewerkt wordt adhv de GPS info. Je ziet iig op het kaartje waar je op dat moment zit dus dan is het ook niet zo heel moeilijk om te bedenken waar je af moet slaan als de route die Google voor je bedacht heeft ook aangegeven is op de kaart. Grote vraag is of er ook gesproken instructies bij zitten maar ook zonder zou ik evt wel kunnen leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:02
Ik heb 900MB aan "Ander" op mijn iPhone staan. Ik heb geen grote bestanden buiten iTunes om erop gezet en ook niet veel applicaties. Hoe krijg ik deze 900MB vrij :S ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

AJM

Ik heb zelf nu 227MB in gebruik bij 'Andere', misschien ligt het aan je sms inbox, mail, foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:47

duderuud

Sliden is koel

Fuck wat waardeloos van Apple...geen navigatie. HEt is een mega mooie phone maar AUB zeg...zorg dat TomTom of Sygic erop kan draaien.

Zo lang dat niet kan koop ik geen iphone.

* duderuud wacht dan wel op de Meizu M8

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duderuud schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:23:
Fuck wat waardeloos van Apple...geen navigatie. HEt is een mega mooie phone maar AUB zeg...zorg dat TomTom of Sygic erop kan draaien.

Zo lang dat niet kan koop ik geen iphone.

* duderuud wacht dan wel op de Meizu M8
De M8...

heb er eerder ook opgewacht maar oorspronkelijk zou hij toch moeten gaan concurreren met de 1e generatie iPhones? Nu doet de iPhone 3G zeker niet onder voor de Meizu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:24
robertwebbe schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 21:44:
[...]

En nu hoop ik maar dat de Phone Book Access ook in de update voor de iPhone 1 zal zitten.
Raar, ik heb een iPhone en een CK3100 en mijn telefoonboek wordt netjes gesynchroniseerd, dus dat werkt al met een eerste model iPhone. Ook de batterij, veldsterkte en provider wordt netjes gemeld in het display van de Parrot.

Zie ook de compatibiliteitslijst

[ Voor 28% gewijzigd door Myrdhin op 23-06-2008 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:37:
[...]

GPS is altijd realtime. :P
Maar wat ze bedoelen, is dat er nog geen software beschikbaar is die jou turn-by-turn naar een bestemming brengt.
en hoe zit het met de Tomtom versie is dit weer ontkracht en gaat dit er niet opdraaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

amphora

Websites & Fotografie

Er is officieel nog geen TomTom versie (of vergelijkbaar) aangekondigd. Dus laten we aub niet de iPhone gaan lopen afzeiken omdat er geen echte navigatie op zou zitten. 11 juli weten we waarschijnlijk meer.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
amphora schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:37:
Er is officieel nog geen TomTom versie (of vergelijkbaar) aangekondigd. Dus laten we aub niet de iPhone gaan lopen afzeiken omdat er geen echte navigatie op zou zitten. 11 juli weten we waarschijnlijk meer.
TomTom heeft zelf toch aangekondigd een versie al draaiend te hebben voor de iPhone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Er draait wel navigatiesoftware op de 3G, de vraag is alleen of Apple dat toe gaat staan van TomTom. Google heeft voor het gebruik van Google Maps bedongen dat er geen realtime navigatie mogelijkheden ontwikkeld mogen worden via de SDK. Het kan dus prima maar het is een puur politieke beslissing wie die navigatie gaat leveren. Zou me niets verbazen als Google dadelijk iets klaar heeft, zou iig heel erg slim van ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
bartvb schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:09:
Er draait wel navigatiesoftware op de 3G, de vraag is alleen of Apple dat toe gaat staan van TomTom. Google heeft voor het gebruik van Google Maps bedongen dat er geen realtime navigatie mogelijkheden ontwikkeld mogen worden via de SDK. Het kan dus prima maar het is een puur politieke beslissing wie die navigatie gaat leveren. Zou me niets verbazen als Google dadelijk iets klaar heeft, zou iig heel erg slim van ze zijn.
Aangezien Google de kaarten onder andere krijgt aangeleverd door Tele Atlas, zie ik geen problemen voor TomTom. TomTom is namelijk eigenaar van Tele Atlas. Als ze TomTom zouden verbieden Google Maps te gebruiken, dan zeggen ze dus eigenlijk dat TomTom zijn eigen kaarten niet mag gebruiken. :)

[ Voor 38% gewijzigd door lbuysers op 23-06-2008 11:51 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Apple.com site staat als je doorklikt naar More Countries dat in België de nieuwe iPhone nog altijd op 11 juli gelanceerd wordt, op Apple.be staat dat het later wordt. Hopen dat dit nog van de zomer wordt, dan kan ik als ik dan bij mijn ouders ben eventjes de grens overhoppen om er eentje simlockvrij te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
MarcoC schreef op zondag 22 juni 2008 @ 22:06:
Ik heb 900MB aan "Ander" op mijn iPhone staan. Ik heb geen grote bestanden buiten iTunes om erop gezet en ook niet veel applicaties. Hoe krijg ik deze 900MB vrij :S ?
Restore was bij mij een oplossing. Dit komt zo af en toe voor bij sommige mensen. Waar het aan ligt kan ik je zo alleen niet vertellen. Met een restore is het in ieder geval weg, want als je op de iphone zelf kijkt lijkt verder alles in orde en is het vooral de muziek die zo veel plek in beslag neemt. Of anders simpelweg eens met ssh inloggen op het systeem en met "du" zoeken naar iets wat 900MB in beslag zou nemen. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Hoe staat het met de zichtbaarheid van het beeldscherm van de 3G in felzonlicht? (zoals in de zomer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djerique schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:33:
Hoe staat het met de zichtbaarheid van het beeldscherm van de 3G in felzonlicht? (zoals in de zomer)
Hetzelfde als de 1Gen, dus gewoon heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:44

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Afgelopen zomer heb ik de 3G iPhone prima in de zon gebruikt. Helemaal geen problemen....

Hoe kan iemand deze vraag beantwoorden denk je? Niemand heeft de 3G iPhone (behalve Steve). Met de huidige iPhone had ik igg geen problemen met het zonlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geruchten gaan dat ze speciaal voor de iPhone 3G ook een iParasol 3G uit gaan brengen, die via bluetooth met de iPhone 3G communiceert en zo de Apple variant van A2DP biedt...

Maar als je niet bereidt bent die iParasol te kopen zal je een ander toestel voor in de zomer moeten aanschaffen. Wellicht komt er een iPhone 3G summer edition, met ingebouwde automatische zonwering.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Nou :( M'n iPhone open gemaakt (wat een ge$%*$%^), tape fix geprobeerd, schroefjes aangedraaid, werkt niet. Met Orange heb ik hier slecht bereik, maar het werkt wel, T-Mobile van niet tot slecht, waarbij ik soms kan bellen. Soms geeft ie ook vol bereik aan, maar dan werkt het niet. Nu zit ik zonder telefoon en met een dure (bekraste ingedeukte niet-uitziende) iPod touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Op mijn Windows Mobile telefoon zit een zeer handige optie: Internet Delen. USB kabel aan mijn telefoon hangen, Internet Delen activeren en vervolgens kan ik de hele dag over mijn UMTS telefoon surfen. Weet iemand of deze optie ook op de iPhone zit?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Muthas schreef op maandag 23 juni 2008 @ 14:23:
Nou :( M'n iPhone open gemaakt (wat een ge$%*$%^), tape fix geprobeerd, schroefjes aangedraaid, werkt niet. Met Orange heb ik hier slecht bereik, maar het werkt wel, T-Mobile van niet tot slecht, waarbij ik soms kan bellen. Soms geeft ie ook vol bereik aan, maar dan werkt het niet. Nu zit ik zonder telefoon en met een dure (bekraste ingedeukte niet-uitziende) iPod touch...
Tjah, wat kunnen we hierop zeggen... lullig!
Maar dit is de behandeling die je krijgt als early adopter die zo'n apparaat importeert. Ik weet ook dat als m'n iPhone stuk gaat, dat ik op weinig support hoef te rekenen. Maar daarvoor heb ik nu al wel een mooi apparaat waarvan weinig mensen kunnen zeggen dat ze em ook hebben. :)
Ik snap dat je het knap !@#$ vind, maar ik ben bang dat we je hier niet mee kunnen helpen, ik heb in ieder geval geen suggesties. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Erhnam schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:41:
Op mijn Windows Mobile telefoon zit een zeer handige optie: Internet Delen. USB kabel aan mijn telefoon hangen, Internet Delen activeren en vervolgens kan ik de hele dag over mijn UMTS telefoon surfen. Weet iemand of deze optie ook op de iPhone zit?
Even zoeken kan geen kwaad, had het al iets eerder aangegeven in dit topic. 'Native' kan dit dus niet, daar zijn wel tooltjes voor beschikbaar.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

amphora

Websites & Fotografie

wd200 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:42:
[...]
TomTom heeft zelf toch aangekondigd een versie al draaiend te hebben voor de iPhne ?
Dat was niet echt officieel. Zolang er geen persbericht is geweest of een presentatie ofzo dan blijft het gissen. En dat ze een werkende versie hebben betekend ook niet dat ze die daadwerkelijk uit (mogen) brengen gezien de SDK beperkingen. Daarom lijkt het mij gewoon het beste om tot 11 juli te wachten, niemand weet nu het antwoord (officieel dan).

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
hoe zit het eigenlijk met multitasking op de iPhone? Ik wil hem supergraag gaan kopen, maar ik twijfel, omdat ik van een collega hoorde dat multitasking niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
amphora schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:57:
[...]

Dat was niet echt officieel. Zolang er geen persbericht is geweest of een presentatie ofzo dan blijft het gissen. En dat ze een werkende versie hebben betekend ook niet dat ze die daadwerkelijk uit (mogen) brengen gezien de SDK beperkingen. Daarom lijkt het mij gewoon het beste om tot 11 juli te wachten, niemand weet nu het antwoord (officieel dan).
Het was niet zomaar een gerucht, het was een woordvoerder van TomTom. Overigens is het naderhand wel iets voorzichtiger gebracht door TomTom. Maar het klopt inderdaad dat TomTom al draait op de iPhone en dat de genoemde beperkingen van de SDK geen probleem vormen. Maar over een releasedate, en of het uitgebracht wordt, is nog niets gezegd :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 14:26

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Voor zover ik weet is dat bericht later terug getrokken, met de mededeling dat hun navigatie-engine in ieder geval op de iPhone werkt, maar dat ze nog niet bezig zijn met het ontwikkelen van een heuse applicatie.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DenTeD123 schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:00:
hoe zit het eigenlijk met multitasking op de iPhone? Ik wil hem supergraag gaan kopen, maar ik twijfel, omdat ik van een collega hoorde dat multitasking niet mogelijk is.
De iPhone SDK staat inderdaad niet toe dat applicaties op de achtergrond doordraaien.
Als jij dus bijvoorbeeld aan het IM'en bent, en je neemt een telefoontje aan, dan gaat je IM applicatie offline.

Het briljante idee daarachter is stroom en CPU besparing oid.
Zie ook: http://www.techcrunch.com...-the-details-arent-great/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2008 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 22:54

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:06:
[...]

De iPhone SDK staat inderdaad niet toe dat applicaties op de achtergrond doordraaien.
Als jij dus bijvoorbeeld aan het IM'en bent, en je neemt een telefoontje aan, dan gaat je IM applicatie offline.

Het briljante idee daarachter is stroom en CPU besparing oid.
Zie ook: http://www.techcrunch.com...-the-details-arent-great/
Dat hoeft niet per se zo te zijn. Met die "push service" van Apple zoals die beschreven werd in de keynote kun je prima een IM client "online" houden. Maarja, de details nog maar even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

--MeAngry-- schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:47:
[...]

Tjah, wat kunnen we hierop zeggen... lullig!
Maar dit is de behandeling die je krijgt als early adopter die zo'n apparaat importeert. Ik weet ook dat als m'n iPhone stuk gaat, dat ik op weinig support hoef te rekenen. Maar daarvoor heb ik nu al wel een mooi apparaat waarvan weinig mensen kunnen zeggen dat ze em ook hebben. :)
Ik snap dat je het knap !@#$ vind, maar ik ben bang dat we je hier niet mee kunnen helpen, ik heb in ieder geval geen suggesties. :P
Wou het gewoon even kwijt :P Anyway, weet nog niet wat ik nu doe, zit zonder telefoon (dacht iets te hebben liggen, blijkt het een simlock te hebben... ) en de waarde van m'n iPhone is nu de helft van wat het 2 dagen geleden was. Of ik verkoop hem voor weinig, of ik neem de gok en regel een behuizing en (denk ik) een nieuw communication board waarmee ik het probleem hopelijk verhelp. Nieuwe behuizing kost 25 euro op eBay, dan ziet ie er in iig weer als nieuw uit. Communication board is duurder en ik heb ook geen idee of dat het probleem ook echt op lost, maar ja, anders kan ik hem altijd weer verkopen. Denk dat die iPhone 3G wel komt hier, eenmaal iPhone wil ik eigenlijk niet meer anders :P

MacRepair.nl: 82 eurie excl. BTW onderzoekskosten! Dat gaat hem niet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 23-06-2008 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eiríkr schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:25:
Hopelijk kunnen we dan straks de iPhone gebruiken met de car kit opties van Pioneer radio's.
Werkt perfect nu ook met mijn pioneer Avic 3BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:41:
Nog niet, maar een handige jongen kan natuurlijk een DHCP server/router applicatie bouwen voor de iPhone waardoor je iPhone een WiFi router wordt. Dan is gelijk het nadeel dat de iPhone geen Bluetooth Tethering ondersteunt weg.

Hoewel, kan dit eigenlijk wel met de SDK?

Hmm bij nader inzien lijkt het me dat als Apple zo'n applicatie toestaat in de iTunes Store, de telco's 'not amused' zullen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 23-06-2008 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:07:

Nog niet, maar een handige jongen kan natuurlijk een DHCP server/router applicatie bouwen voor de iPhone waardoor je iPhone een WiFi router wordt. Dan is gelijk het nadeel dat de iPhone geen Bluetooth Tethering ondersteunt weg.

Hoewel, kan dit eigenlijk wel met de SDK?
Het grootste probleem dat je dan hebt staat een paar post boven je...
je kunt niet MultiTasken. Dus als je Routertje aan het spelen bent op je iPhone en je moeder belt je of je krijgt een SMSje van je meissie dan sluit de route app.
Lekker muziekje afspelen tijden het navigeren gaat dus ook niet lukken. Ik word vaak in de auto gebeld onderweg van of naar klanten Op mijn Nokia blijft mijn navisoftware gewoon draaien terwijl ik een gesprek voer. Het lijkt dus op de Iphone niet mogelijk te zijn om deze twee taken tegelijk uit te voeren. :'(
Batterijkracht wordt als een reden genoemd. In de auto gebruik je toch een oplader, want na een uurtje rondrijden slurpt de GPS de batterij toch snel leeg.

Hoe zit het met een muziekje luisteren terwijl je een SMSje aan het lezen of maken bent dan ?? Kan dit ook niet tegelijk?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Apple kan wel apps op de achtergrond laten draaien ;). Je kunt dus gewoon muziek luisteren of bellen terwijl je iets anders doet (internetten, navigeren etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:17

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Bluetooth Tethering zal ook niet in de Iphone 3G zitten, dat was dacht ik al aangekondigd. Verder heb ik persoonlijk in de auto liever een losse tomtom, ook vanwege het gebeld worden probleem. Zal je net aan het tomtommen zijn, word je gebeld en dan sluit de applicatie af :{

Of je gesprekspartner hoort vrolijk de gesproken richtingaanwijzingen als het brak ondersteund wordt :+

Maar hoofdreden voor mij is dat ik niet de enige ben die in m'n auto rijdt, m'n vriendin rijdt er ook in en dan is het ook wel handig als zij ook kan navigeren als ik niet in de auto zit :p

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Chiron schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:14:
[...]
Verder heb ik persoonlijk in de auto liever een losse tomtom, ook vanwege het gebeld worden probleem. Zal je net aan het tomtommen zijn, word je gebeld en dan sluit de applicatie af :{

Of je gesprekspartner hoort vrolijk de gesproken richtingaanwijzingen als het brak ondersteund wordt :+

Maar hoofdreden voor mij is dat ik niet de enige ben die in m'n auto rijdt, m'n vriendin rijdt er ook in en dan is het ook wel handig als zij ook kan navigeren als ik niet in de auto zit :p
Ik denk dat navigatie op een handheld device ook meer bedoelt is als additioneel apparaat. Ik heb en gebruik zelf ook een losse TomTom in de auto. Maar die ga ik niet meenemen als ik in een vreemde stad loop, dan gebruik Nokia Maps of Google Maps Mobile. Die applicaties zijn juist super voor voetgangers navigatie. Even in de zoekbalk tikken wat je zoekt en gaan. Een digitale kaart met een gemarkeerde route is dan goed genoeg. Ik heb ook wel een met mijn TomTom rondgelopen maar die plant vaak niet de kortste route. In een aantal testen is dat ook wel bewezen, TomTom software is blijkbaar gemaakt voor de auto en presteert niet als beste voor de voetganger.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 24-06-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbuddy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-02 13:25
Ik lees hier en daar aanbiedingen van kleine bedrijfjes die de 3g nu al kunnen leveren, is dit waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:48

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

airbuddy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 14:53:
Ik lees hier en daar aanbiedingen van kleine bedrijfjes die de 3g nu al kunnen leveren, is dit waar?
Heb je voorbeelden?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbuddy
Check marktplaats, 350 euri. Advertentie verder onduidelijk met specs maar claimt 3g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Heb even gekeken, hier is de advertentie voor geinteresseerden.

Ik ruik oplichters in ieder geval, ten eerste de zin "OPHALEN IS TIJDELIJK NIET MOGELIJK ALLEEN VERZENDEN", ten tweede de dozen die wel heel erg lijken op 'oude' iphone dozen.

Ten derde, hoe moeten ze er nu al aan gekomen zijn?

[edit:] Nog eens goed gekeken, volgens mij heeft hij gewoon oude modellen, aangezien er ook nergens gps genoemd wordt. Misschien 3g in de naam gezet in de veronderstelling dat dit de gewone, oude naam is?

[ Voor 23% gewijzigd door Splash op 24-06-2008 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbuddy
Precies, leek mij ook. In de mails reageren ze niet to the point op mn 3g vraag. Alleen dat het het nieuwe type is en dat ie bij apple werkt en daardoor zo vroeg kan leveren. Ook claimt ie "unlocked".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Ten vierde dit past beter in [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen.

Ook zonder klompen kan ik aanvoelen dat dit oplichterij is... staan we hier niet boven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
Er staat ook niks van 3G op die dozen ja, ik zou het niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn iPhone 8GB net verkocht en een 3G 16GB besteld.

http://www.iphoneservicepoint.nl/
http://www.iphonehelpdesk.nl/

Groet,
KooF ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbuddy
Krijg je als je m zo graag wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

airbuddy schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:13:
Krijg je als je m zo graag wil ;)
De vorige iPhone had ik al 6 maanden hoor, en voor 200 euro bijleggen heb ik geen moeite gehad met upgraden naar 3G. Voor mij de beste telefoon die ik ooit gehad heb en de nieuwe wordt alleen maar mooier/beter. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Vind ik een beetje dom. Er is nog weinig bekend over de prijzen van losse iPhones, en of ze überhaupt wel los verkrijgbaar zijn. Daarnaast moet je nog maar afwachten hoe lang het duurt voordat hij unlocked kan worden. Ik zou er niet vanuit gaan dat je 11 juli een iPhone 3G hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoC op 24-06-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:33:
Vind ik een beetje dom. Er is nog weinig bekend over de prijzen van losse iPhones, en of ze überhaupt wel los verkrijgbaar zijn. Daarnaast moet je nog maar afwachten hoe lang het duurt voordat hij unlocked kan worden. Ik zou er niet vanuit gaan dat je 11 juli een iPhone 3G hebt.
Zo lang je niet vooruit betaald is er niks aan de hand lijkt me......
En er is meer bekend dan je denkt, google maar is goed rond.
Jij denkt zeker dat de fabriek de iphone3G pas 11juli gaat verschepen?
Je kan ze gewoon los krijgen hoor, liggen op vele plekken al op vooraad, wat dacht je van prepaid modellen? Of slimme door-verkoop van abonnementen?
http://www.vodafone.com/s...one_italia_launches1.html

De beta van iphone 2.0 was binnen 1 dag unlocked, dat wordt echt geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Het is de bootloader die gekraakt moet worden, en niemand heeft nog de kans gekregen om de bootloader van de nieuwe iPhone te bekijken.
Zonder gekraakte bootloader kan jij geen SIM-lock vrije baseband laden, en dus je iPhone niet gebruiken als telefoon, maar alleen als veredelde iPod touch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:44:
[...]

Zo lang je niet vooruit betaald is er niks aan de hand lijkt me......
En er is meer bekend dan je denkt, google maar is goed rond.
Jij denkt zeker dat de fabriek de iphone3G pas 11juli gaat verschepen?
Je kan ze gewoon los krijgen hoor, liggen op vele plekken al op vooraad, wat dacht je van prepaid modellen? Of slimme door-verkoop van abonnementen?
http://www.vodafone.com/s...one_italia_launches1.html

Ik bedoelde meer dat ik het dom vind omdat je nu het risico loopt heel lang te moeten wachten op een bruikbare iPhone ;) . En die prepaid-modellen zijn wel erg duur en waarschijnlijk niet unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ben ook eigenlijk benieuwd of ze die prijs die ze nu al hanteren ook een beetje realistisch is.
Hoe komen ze aan die prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ze gaan er vanuit dat de iPhones die in Italië verkocht gaan worden met een prepaid abo sim-lock vrij zijn. Daar doen ze dus wat geld bovenop voor de moeite en de winst en dat wordt de prijs waarvoor ze aangeboden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:54
MarcoC schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:58:
[...]
Ik bedoelde meer dat ik het dom vind omdat je nu het risico loopt heel lang te moeten wachten op een bruikbare iPhone ;) . En die prepaid-modellen zijn wel erg duur en waarschijnlijk niet unlocked.
Ze moeten wel unlocked zijn. Onze zuider buren mogen namenlijk geen gelockte toestellen verkopen aangezien dat wordt gezien al koppel verkoop.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

To_Tall schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:42:
[...]

Ze moeten wel unlocked zijn. Onze zuider buren mogen namenlijk geen gelockte toestellen verkopen aangezien dat wordt gezien al koppel verkoop.
Het is technisch volgens mij wel mogelijk een simlock erop te zetten die ervoor zorgt dat het toestel bijv. alleen voor alle Belgische providers werkt. Zo houden ze zich aan de wet (je bent als Belg vrij in abonnementskeus) maar kan het toestel niet gebruikt worden in andere landen. In het "prijsspeculatietopic" wordt gemeld dat de huidge 2G iPhone in Frankrijk geheel simlockvrij is. Maar we weten nu gewoon nog niet wat Apple voor de 3G heeft bedacht.

[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 24-06-2008 17:00 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nogmaals de discussie over prijzen en abonnementen mag in [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen. Dit topic is echt bedoeld voor de technische kant: het toestel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Om meteen maar even het goede voorbeeld te geven, iLounge heeft vandaag een foto online gezet van de achterkant van de iPhone 3G en de oude iPhone :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2008/06/ilounge-comparison-3g.jpg

Er zijn nog geen echte reviews, maar toch is er al aardig wat te vinden aan echte foto's, die al waren uitgelekt voor de keynote: 1, 2 & 3.

En er zijn ook nog wat hands-on ervaringen van net na de keynote van BBC, Engadget, Gizmodo en tot slot Macworld als enige met foto's.

Uit die laatste hands-on komt deze foto (wit ziet er ook niet slecht uit):

Afbeeldingslocatie: http://images.macworld.com/images/shared/graphics/cms/wm-iphone_3g_584.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 24-06-2008 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Zeg ik wil hier later dit jaar ook een 3G kopen. Nu bestaat in India geen 3G netwerk maar kan ik dan met een data abbo uit India wel gebruik maken van 3G netwerk wanneer ik in landen ben waar het mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Jpjedi schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:24:
Zeg ik wil hier later dit jaar ook een 3G kopen. Nu bestaat in India geen 3G netwerk maar kan ik dan met een data abbo uit India wel gebruik maken van 3G netwerk wanneer ik in landen ben waar het mogelijk is?
Hierboven en in de topic warning staat nog dat dit soort geneuzel over abonnementen in het andere topic mag: [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen. Daarnaast, hoe moeten wij de voorwaarden van je Indiase data-abonnement weten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:45

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Doe maar 1 witte aub. Ik vind die witte nu wel weer heel slik. Wel apart dat ze de exlusieve kleur wisselen. Bij de Macbooks is zwart de exclusieve kleur, bij de iPhone straks weer de witte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Hoedje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:28:
[...]

Hierboven en in de topic warning staat nog dat dit soort geneuzel over abonnementen in het andere topic mag: [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen. Daarnaast, hoe moeten wij de voorwaarden van je Indiase data-abonnement weten :?
Ik doelde met mijn vraag meer op de techniek. Aangezien je vanaf 3G automatisch overschakelt op GPRS bij geen 3G ontvangst. Doet het toestel dit ook automatisch andersom?

Indiase provider vragen laat ik maar voor wat ze zijn. ;) Die ga ik echt niet rondslingeren op een NL forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Lt. Marx schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:01:
Doe maar 1 witte aub. Ik vind die witte nu wel weer heel slik. Wel apart dat ze de exlusieve kleur wisselen. Bij de Macbooks is zwart de exclusieve kleur, bij de iPhone straks weer de witte.
Ik vind de witte ook mooi, maar ik wil ze eerst in het echt zien. Het is inderdaad interessant dat ze zo aan het switchen zijn tussen de kleuren. Overigens vind ik de strakke achterkant, wel een stuk mooier dan de twee kleurige achterkant van de originele iPhone. Het is alleen hopen dat het niet zo krasgevoelig is als iLounge beweert :) .
Jpjedi schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:12:
[...]

Ik doelde met mijn vraag meer op de techniek. Aangezien je vanaf 3G automatisch overschakelt op GPRS bij geen 3G ontvangst. Doet het toestel dit ook automatisch andersom?

Indiase provider vragen laat ik maar voor wat ze zijn. ;) Die ga ik echt niet rondslingeren op een NL forum.
Tuurlijk. Dat wordt gewoon ondersteund. Daarnaast, kun je 3G ook uitzetten. Dat is officieel om batterij te besparen, maar het is natuurlijk ook ideaal als je ergens woont waar geen 3G netwerk is.

Afbeeldingslocatie: http://gizmodo.com/assets/resources/2008/05/fetch.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Die 3G-switch is nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.

8)7

Ik hoop maar dat de audio flink verbetert is ( extern en via speakers ) zoals ze lekker in de keynote beweren, weet iemand of de externe speakers nu wel stereo zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, de screenshot is nep, de switch is echt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Volgens mij niet hoor. Wat is de bron dat er een 3G-switch is, behalve dit plaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Beta firmware 1.2, die switch komt er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Lijkt mij ook, iedere 3G telefoon heeft zo'n switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:26:
Volgens mij niet hoor. Wat is de bron dat er een 3G-switch is, behalve dit plaatje?
http://www.maclife.com/article/the_iphone_3g_switch
of hier een filmpje van die knop op een echte iPhone:
http://www.youtube.com/watch?v=Dk1rUtQJxMg

en hier de daadwerkelijke snip code uit de firmware:
http://www.macrumors.com/...iphone-firmware-not-fake/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

robertwebbe schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:30:
Lijkt mij ook, iedere 3G telefoon heeft zo'n switch.
Indd, gaan we nu hypen over een 3G-switch?

Wel bijzonder dat Vodafone een eigen variant van visual voicemail gaat gebruiken die gebruik maakt van MMS. (Zie frontpage) Dus zo'n beetje ieder toestel behalve de iPhone kan dan gebruik maken van deze visual voicemail. Ik vind het wel ironisch.

[ Voor 20% gewijzigd door Shiver23 op 24-06-2008 21:45 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
http://www.ismashphone.com/2008/05/do-you-remember.html

Eerst was het fake en toen toch weer niet :P . De screenshot is in ieder geval fake, maar er schijnt dus wel zo'n switch in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm nu lees ik één ding wat me weer doet twijfelen.

Klopt het echt dat als je (ervan uitgaande dat Tom Tom snel komt) Tom Tom zou draaien en je gebeld wordt Tom Tom afsluit tijdens het bellen??? Of zou dit door Apple / Tom Tom veranderd kunnen worden. Of is de iPhone gewoon niet in staat te "mulititasken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Bellen is toch geen applicatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Ik ben nieuwsgierig welke.

Applicaties van de iphone automatisch landscape kunnen roteren

* muziek
* safarie
* photos

kan je bijv ook je sms en telefoon automatisch in landscape draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Jimmie schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Bellen is toch geen applicatie...
Nee, een eerste levensbehoefte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:55
zedzed1 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:27:
Ik ben nieuwsgierig welke.

Applicaties van de iphone automatisch landscape kunnen roteren

* muziek
* safarie
* photos

kan je bijv ook je sms en telefoon automatisch in landscape draaien?
In de huidige iPhone iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:11:
Mmm nu lees ik één ding wat me weer doet twijfelen.

Klopt het echt dat als je (ervan uitgaande dat Tom Tom snel komt) Tom Tom zou draaien en je gebeld wordt Tom Tom afsluit tijdens het bellen??? Of zou dit door Apple / Tom Tom veranderd kunnen worden. Of is de iPhone gewoon niet in staat te "mulititasken".
Volgens mij heb je mijn reactie daarover gemist: Hoedje in "[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rare vraag: Gaat T-Mobile een logo op de telefoon plaatsen zoals ze in het verleden vaak deden?
Er zijn nog geen aanwijzingen, maar ik denk dat de telefoon niet direct leverbaar is, er zitten zoveel mensen op te wachten..

Daarnaast blijft de camera brak dat staat me wel tegen, aan de andere kant je koopt een telefoon niet voor de camera, maar goed kunnen we nog van een telefoon spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@Lingod,

Die vraag is al eens eerder gesteld en eigenlijk weet niemand het antwoord. De verwachting is dat het niet gebeurd aangezien het met de huidige iPhone ook niet zo is in Duitsland. Daarnaast gaan velen ervan uit dat Apple dat niet toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet haast zeker dat ze dat niet zullen flikken, daar zal Apple het absoluut niet mee eens zijn :)

Je gaat je iPhone toch niet verknallen door zo'n lelijk T-Mobile logo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je reactie niet gemist, maar ik zal hem nog maar eens quoten:
Hoedje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:13:
Apple kan wel apps op de achtergrond laten draaien ;). Je kunt dus gewoon muziek luisteren of bellen terwijl je iets anders doet (internetten, navigeren etc.)
Apple kan vast wel apps op de achtergrond laten draaien, Mail.app bijvoorbeeld, alleen is TomTom helaas geen Apple.
Idem met dingen als Loopt, MSN, etc.

Heeft allemaal niks met Apple te maken en is met de huidige SDK gemaakt, dus moet voldoen aan de restricties en kan dus NIET op de achtergrond draaien.

Bovendien staat de SDK niet eens toe dat er applicaties gemaakt worden die gebruik maken van satelietnavigatie, dus TomTom heeft sowieso een probleem.

Hier een mooie lijst met restricties inclusief hun respectievelijke bug filing bij Apple, let wel, je moet een ADC account hebben om die bug ids op te zoeken:
http://www.rogueamoeba.co...11/iphone-sdk-bug-filing/

De meest leuke daarvan is:
Allow applications to run in background on iPhone

The hardware is certainly quite capable of handling this. Indeed, many of Apple’s own applications run in the background, from Mail to SMS to iPod. Not all applications need to do this, but an AIM or IRC client should, as well as anything involving file transfers.

Bug ID #5788784

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:01

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:37:
[...]

Bovendien staat de SDK niet eens toe dat er applicaties gemaakt worden die gebruik maken van satelietnavigatie, dus TomTom heeft sowieso een probleem.
Maar wat als de reden dat dit volgens de SDK niet mag komt omdat Apple een deal heeft gemaakt met TomTom over het maken van een navigatie app?
Misschien dat TomTom juist wel dé leverancier voor een navigatie app wordt voor de iPhone?

Het vreemde blijft alleen dat TomTom wel het bestaan van de app naar buiten heeft gebracht, maar verder niets, en dat er vanuit Apple ook niet op gereageerd is.

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee had het wel gezien maar las tegenstrijdige berichten. Heb meer info ervover gezocht en als ik het nu begrijp kan de iPhone wel degelijk multi-tasken maar wordt dit verboden in de SDK.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat Apple geselecteerde apps gaat toestaan om tegelijktertijd te draaien. Bedoel bellen en navigeren (handsfree natuurlijk ;) ) moet toch kunnen. Zou lekker zijn als je met een gesprek bezig bent en dat je navigatie afgekapt wordt. Geloof me mensen gaan dan écht stressen.

En, hoewel hier ook al vaker besproken, zou het ook vaag zijn als Tom Tom geen app mag ontwikkelen voor de iPhone, helemaal nu Teleatlas overgenomen is. Google maps is leuk voor wandelen, maar een échte navigatie oplossing lijkt me stukken beter in de auto.

Ben het ook niet eens dat ik dan nog een navigatie apparaat zou moeten meeslepen in de auto. Maar dat is persoonlijk keuze natuurlijk. Wat ik ook nog steeds niet achter ben: heeft aGPS nu nog nadelen ook? Lees overal over de voordelen maar werkt het bijvoorbeeld ook als ik wel GPS bereik heb maar geen GSM/UMTS bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:45

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:29:

Steve Jobs heeft in de keynote er een voorbeeld van laten zien van een auto die over een slingerend paadje rijdt in San Fransisco, hij noemde dit GPS tracking. Dit staat er op de NL website over GPS tracking:

Op koers
Kaarten op iPhone 3G maakt gebruik van GPS voor je routeplanning. Zoek een locatie en vraag een routebeschrijving op. De route die je volgt, wordt gemarkeerd dankzij actuele GPS-tracking.
Ik geloof er steeds minder van dat je straks daadwerkelijk out of the box kan navigeren met de iPhone + Google Maps en afslagenbeschrijving

De NL website zegt nu dit:
Even de weg vragen

Waar je ook heen wilt, iPhone geeft je een routebeschrijving. Je kunt alle afslagen bekijken of zien waar je bent via actuele GPS-tracking. En iPhone 3G zoekt zelfs naar plaatsen die voor jou van belang kunnen zijn. Als je zoekt op 'koffie', laat iPhone zien waar je onderweg terecht kunt.
We weten zeker dat:
Je locatie kan tracken met GPS
Dat er turn by turn navigation opzit
Maar NIET dat dit samen kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:37:
[...]

Ik heb je reactie niet gemist, maar ik zal hem nog maar eens quoten:

[...]

Apple kan vast wel apps op de achtergrond laten draaien, Mail.app bijvoorbeeld, alleen is TomTom helaas geen Apple.
Idem met dingen als Loopt, MSN, etc.
Tuurlijk, maar dan kun je dus nog wel gebeld worden, muziek luisteren etc. terwijl je aan het navigeren bent. Alleen zal het niet lukken om Loopt op de achtergrond te draaien terwijl je aan het navigeren bent. Voor MSN en andere apps komt er de omslachtige oplossing met het push/jabber idee.
Heeft allemaal niks met Apple te maken en is met de huidige SDK gemaakt, dus moet voldoen aan de restricties en kan dus NIET op de achtergrond draaien.

TomTom heeft zelf aangegeven dat de restricties van de SDK geen enkel probleem vormen. Dus daar gaan we dan maar vanuit :).

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.