[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 101.910 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01

robertwebbe

Robert Webbe

Met de introductie van de Nokia N95 was er een soort gelijk geval. Uiteindelijk zijn er zeg maar twee verschillende ""producten", je hebt een MAPS applicatie. Deze zal dan vervult gaan worden door Google Maps Mobile, daarmee kun je zien waar je bent, je kunt zoeken naar bestemmingen en je kunt een route opvragen. Deze route kun je aflezen in tekst, hier krijg je stap voor stap je tekstuele instructies te zien. Of de route wordt weergegeven op de kaart, je ziet dan een een gemarkeerde lijn over de kaart liggen. Je dient dan de route te volgen door te kijken op je toestel. Je krijgt geen gesproken aanwijzigen en ook als je verkeerd rijdt, is er geen automatische correctie.
Dit noemt Nokia GPS MAPS.

Daarnaast kun je ook een licentie nemen op navigatie. Dan wordt de stembegeleiding toegevoegd en een herberekening gemaakt als je verkeerd rijdt. Bij Nokia kan dat in de Nokia Maps applicatie, bij de iPhone 3G zul je hier denk ik een andere applicatie nodig zoals TomTom.

Als je gewoon door de stad loopt en even iets zoekt, is de GPS Maps meestal voldoende. Pas als je geen TomTom of ander navigatiesysteem in de auto hebt, is navigatie van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Update van T-Mobile:
11 juli is het zover! Dan zal de iPhone exclusief verkrijgbaar zijn bij T-Mobile. We bieden de iPhone met drie verschillende T-Mobile abonnementen aan. De abonnementen zijn inclusief onbeperkt super snel internet (2048/384 Kbps) in Nederland.

Verder kun je gratis gebruik maken van de 1.400 hotspots in Nederland. Hiermee zorgen we ervoor dat je overal gebruik kunt maken van je iPhone, waar je ook bent. Superhandig om snel even je e-mail te checken, muziek te downloaden bij iTunes of een filmpje te bekijken op YouTube.

Voor meer informatie over iPhone ga naar: www.t-mobile.nl/iphone
Ik denk toch dat er bij mij een iPhone 3G komt ter vervanging van mijn US iPhone.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Bij mij niet, tenzij de iPhone met KPN/Hi komt en ik hem gewoon kan kopen bij verlenging van mijn huidige abonnement. Baal er echt van dat Apple zo'n rare verkoopstrategie hanteert :( .

[ Voor 22% gewijzigd door MarcoC op 25-06-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 18:48

jefjef

learning by doing

Beste meneer JefJef,

11 juli is het zover! Dan zal de iPhone exclusief verkrijgbaar zijn bij T-Mobile. We bieden de iPhone met drie verschillende T-Mobile abonnementen aan. De abonnementen zijn inclusief onbeperkt super snel internet (2048/384 Kbps) in Nederland.

Verder kun je gratis gebruik maken van de 1.400 hotspots in Nederland. Hiermee zorgen we ervoor dat je overal gebruik kunt maken van je iPhone, waar je ook bent. Superhandig om snel even je e-mail te checken, muziek te downloaden bij iTunes of een filmpje te bekijken op YouTube.

Voor meer informatie over iPhone ga naar: www.t-mobile.nl/iphone

Met vriendelijke groet,

T-Mobile Netherlands B.V
Dus onbeperkt, "apple"abbo?!

is al genoemd in het abbo topic 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door jefjef op 25-06-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verder kun je gratis gebruik maken van de 1.400 hotspots in Nederland.
Ik snap het punt van die hotspots niet zo. Voor de originele slome GPRS-iPhone, OK logisch goed idee, maar wie gaat er nou een WiFi hotspot opzoeken als je altijd al een 2 Mbit HSDPA lijn onder je vingers hebt? Het enige voordeel zou zijn als je buiten Nederland ook toegang hebt tot T-Mobile hotspots, dat scheelt je kapitalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoort dat bericht over abbo niet thuis in het 3G abbo discussietopic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Poe, wat moet ik hier nou weer mee. M'n iPhone lijkt weer te werken (zie mijn posts paar pagina's terug). Hij meldt zich weer gewoon aan bij het netwerk, ook na opnieuw opstarten. De vraag is natuurlijk hoe lang blijft dit zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijft vaag het multitasken, wat ik er nu begrepen heb is dat multitasken wel kan, maar dan alleen voor de standaardfuncties van de iPhone, zoals muziek, google maps, sms bellen etc. moet tegelijktijd kunnen.. sms en muziek..

in het SDK (software developers kit) is het echter verboden de applicaties te schrijven met multitasking. Ook de push notification button is een onderdeel hiervan.

Maar toch is het raar, de specs van de iPhone moeten nu toch wel beschikbaar zijn, waarom blijven ze daar zo vaag over..

Nog een andere vraag is, hoeveel ruimte neemt het OS en tools e.d. in op de iPhone, dit gaat namelijk van de 8/16GB af. Hoeveel ruimte op een lege iPhone voor, foto's muziek e.d.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Wat is er vaag? Ik kan het zo uitleggen. Wanneer je een applicatie open hebt en je wordt gebeld, blijft die applicatie open, na het gesprek kom je weer in die applicatie terecht. iPod.app kan op de achtergrond draaien, dus terwijl je met een ander willekeurige applicatie bezig bent. Verder is het: applicatie1 openen, oh ik wil naar applicatie2, applicatie1 afsluiten en applicatie2 openen. In elke applicatie kan je wel een mini iPod scherm openen voor pauze, volume en nummer vooruit/terug, dan sluit de applicatie zelf niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:05:
Wat is er vaag? Ik kan het zo uitleggen. Wanneer je een applicatie open hebt en je wordt gebeld, blijft die applicatie open, na het gesprek kom je weer in die applicatie terecht. iPod.app kan op de achtergrond draaien, dus terwijl je met een ander willekeurige applicatie bezig bent. Verder is het: applicatie1 openen, oh ik wil naar applicatie2, applicatie1 afsluiten en applicatie2 openen. In elke applicatie kan je wel een mini iPod scherm openen voor pauze, volume en nummer vooruit/terug, dan sluit de applicatie zelf niet af.
Ok geen multitasking, maar verschillende applicaties die meerdere taken kunnen uitvoeren? Waar haal je die informatie vandaan, heb het nog niet kunnen vinden namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Huh, ik snap je niet? Dit is hoe het met de huidige iPhone werkt, en zo zal het met de nieuwe en SDK-zut ook zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/Edit: verplaatst naar [iPhone 3G] Speculatie over prijs en abonnementen

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:09:
[...]

Ok geen multitasking, maar verschillende applicaties die meerdere taken kunnen uitvoeren? Waar haal je die informatie vandaan, heb het nog niet kunnen vinden namelijk..
Elk modern apparaat doet multitasking, ik snap niet waarom je steeds op die term blijft hangen.
Het is namelijk verwarrend.

De iPhone kan 1000 applicaties tegelijk uitvoeren, echter, geen enkele 3rd party applicatie samen met iets anders draaien.

Dat wil bijvoorbeeld zeggen, geen klein MSN icoontje naast je T-Mobile logo wat gaat knipperen zodra je een bericht krijgt.

Overigens wordt een openstaande applicatie wel degelijk van alle resources afgesloten als er iets anders op de voorgrond komt, je IM applicatie quit, je 3rd party muziekspeler stopt ermee, etc. Overigens gaat het ook buiten die background beperking om lastig worden voor third-party apps aangezien ze allemaal in een sandbox draaien en geen toegang hebben tot het fs van de iPhone.

Lees nou gewoon effe de publiek beschikbare info door, hier speculeren heeft geen nut.
Nog maar eens wat linkjes:
http://news.cnet.com/8301-13579_3-9888722-37.html
http://www.appleinsider.c...java_background_apps.html

Oh, en voor de mensen die steeds roepen dat IM via push messages gaat werken; waar hebben jullie dat vandaan?
Die push messages zijn om applicaties te updaten en te voorzien van updates, zonder dat die applicaties constant op de achtergrond mee hoeven draaien, aangezien ze dat niet kunnen.
Een beetje zoals Sparkle in het grote broertje OS X doet.
Zie:
http://www.slashgear.com/...or-the-iphone-0911957.php

En nu voor eens en altijd, een mooi citaat uit http://www.techcrunch.com...the-details-arent-great/:
Only one iPhone application can run at a time, and third-party applications never run in the background. This means that when users switch to another application, answer the phone, or check their email, the application they were using quits. (p. 16)
en voordat er allemaal mensen gaan roepen dat ze dat niet geloven en het eerst willen zien, het is gewoon gedemonstreerd op de WWDC, met de voorbeeld AIM applicatie:
Another example: instant messaging applications (we saw a demo of an AIM version at the event today), can’t run in the background and collect messages while you are doing something else. Leave the application to take a phone call, and it shows you offline. The bottom line is - any application that wants to periodically interact with the web to do stuff, won’t be able to on a continual basis.
En voor de mensen die alsnog ja-maar, ja-maar, ja-maar gaan roepen, hierrrrrr zijn de iPhone Human Interface Guidelines waar het allemaal haaaaarfijn instaat:
http://www.docstoc.com/do...uman-Interface-Guidelines

Amen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:54
Kortom 1 app schrijven die AIM, MAIL, GPS enz in 1 heeft. dan kan je switchen tussen modules _/-\o_

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:51:
Oh, en voor de mensen die steeds roepen dat IM via push messages gaat werken; waar hebben jullie dat vandaan?
Die push messages zijn om applicaties te updaten en te voorzien van updates, zonder dat die applicaties constant op de achtergrond mee hoeven draaien, aangezien ze dat niet kunnen.
Je mag best je boodschap iets gematigder brengen :).

Maar afgezien daarvan heb je ook geen gelijk, IM kan prima op zo'n manier werken. Apple heeft namelijk aangekondigd op de WWDC in de keynote van 9 juni, dat push notifications dus wel mogelijk zijn:
In addition, Apple announced a method for developers to have their applications receive information while not in use. Apple had previously said that they would not allow background applications to run on the iPhone, to the widespread dismay of developers who need such functionality to server-side information. As a response, Apple has implemented a notification feature into the SDK which will allow applications to be alerted of server-side events (i.e. new IM received, new mail, etc) without having to run in the background and eat CPU cycles. This functionality is scheduled to be delivered in September, however it will be seeded to developers "soon."

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:52:
[...]

Je mag best je boodschap iets gematigder brengen :).

Maar afgezien daarvan heb je ook geen gelijk, IM kan prima op zo'n manier werken. Apple heeft namelijk aangekondigd op de WWDC in de keynote van 9 juni, dat push notifications dus wel mogelijk zijn:

[...]
Ik heb mijn boodschap al 3x gematigd gebracht, en mensen lezen hem niet. ;)
Push notifications worden alleen opgevraagd bij opstarten en afsluiten, zoals je kunt lezen in de guidelines en in een hele rits artikelen.
Daar schiet je dus nog niks mee op, want ik wil mijn IM's realtime, en niet pas zodra ik MSN opstart...

Tenzij er dus in September een stukje software in de SDK komt dat voor ALLE geinstalleerde applicaties naar push berichten luisteren gaat...werkt dat nog niet.

En dat vind ik overigens klote, want ik wil ook zo'n ding. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 17:56:
[...]

Ik heb mijn boodschap al 3x gematigd gebracht, en mensen lezen hem niet. ;)
Push notifications worden alleen opgevraagd bij opstarten en afsluiten, zoals je kunt lezen in de guidelines en in een hele rits artikelen.
Daar schiet je dus nog niks mee op, want ik wil mijn IM's realtime, en niet pas zodra ik MSN opstart...

Tenzij er dus in September een stukje software in de SDK komt dat voor ALLE geinstalleerde applicaties naar push berichten luisteren gaat...werkt dat nog niet.
Het punt is dat dit een aanpassing is van de SDK. Die is nog helemaal niet beschikbaar voor de ontwikkelaars en komt pas in september beschikbaar voor de (eind)gebruikers. De guidelines (en de andere artikelen) waar jij naar refereert zijn (voor zover ik ze snel heb doorgekeken) allemaal uit maart, dus van na de aankondiging van de SDK. Toen was deze aanpassing nog niet bekend gemaakt, dus is het niet zo gek dat het niet in de artikelen genoemd wordt.

Dit is juist de (imo omslachtige) oplossing voor Apple om toch op de een of andere manier achtergrond applicaties mogelijk te maken :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:06:
[...]

Het punt is dat dit een aanpassing is van de SDK. Die is nog helemaal niet beschikbaar voor de ontwikkelaars en komt pas in september beschikbaar voor de (eind)gebruikers. De guidelines (en de andere artikelen) waar jij naar refereert zijn (voor zover ik ze snel heb doorgekeken) allemaal uit maart, dus van na de aankondiging van de SDK. Toen was deze aanpassing nog niet bekend gemaakt, dus is het niet zo gek dat het niet in de artikelen genoemd wordt.

Dit is juist de (imo omslachtige) oplossing voor Apple om toch op de een of andere manier achtergrond applicaties mogelijk te maken :).
Kijk, nu komt er pas een goede discussie. :+

Want, ik vind zelf, dat dit echt een slechte oplossing is, want elke applicatie moet dus aangepast worden om via de API van Apple server-side notificaties te krijgen.

Daarvoor heb je een server nodig die die notificaties versturen gaat. Die drempel zal voor veel ontwikkelaars al te hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:13:
[...]

Kijk, nu komt er pas een goede discussie. :+

Want, ik vind zelf, dat dit echt een slechte oplossing is, want elke applicatie moet dus aangepast worden om via de API van Apple server-side notificaties te krijgen.

Daarvoor heb je een server nodig die die notificaties versturen gaat. Die drempel zal voor veel ontwikkelaars al te hoog zijn.
Die server wordt nou juist geleverd door apple... berichten gaan door de cloud heen en zelfs wanneer je niet bereikbaar bent (op wat voor manier dan ook) zou je daar nog iets achter kunnen hangen..

Volgens mij stond het ook al ergens eerder, maar een big brother gevoel komt daar soms naar boven zetten. Aan de andere kant, tis wel geniaal.

En push techniek wordt hier dus inderdaad toegepast, niet eens bij het starten/afsluiten van een app, kijk maar eens naar de voorbeelden van MobileME als push service, zelfs voor foto's (alhoewel de cloud-->iPhone push van foto's niet is vertoond, wel andersom)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 10:06
Is het heeel kansloos om een grote groep mensen te verzamelen en met je slaapzak voor de T-Mobile shop te gaan liggen voor de iPhone? :P
Ik heb het dan over vrijdag de 11e ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Uberprutser op 25-06-2008 19:11 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:29:
[...]

En push techniek wordt hier dus inderdaad toegepast, niet eens bij het starten/afsluiten van een app, kijk maar eens naar de voorbeelden van MobileME als push service, zelfs voor foto's (alhoewel de cloud-->iPhone push van foto's niet is vertoond, wel andersom)
Met de huidige SDK zit die hele push notificatie er dus helemaal nog niet in voor 3rd party apps, dat wordt pas in September verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ballebek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:11:
Is het heeel kansloos om een grote groep mensen te verzamelen en met je slaapzak voor de T-Mobile shop te gaan liggen voor de iPhone? :P
Ik heb het dan over vrijdag de 11e ;)
uhm, ja vind ik wel, daarom ga ik dat ook zeker doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
DenTeD123 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:19:
[...]

Ah, iemand uit Den Haag... Daar moet het ook gaan gebeuren :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:16:
[...]

Met de huidige SDK zit die hele push notificatie er dus helemaal nog niet in voor 3rd party apps, dat wordt pas in September verwacht.
Dus ? Dat zeg ik toch ook niet :P

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
DenTeD123 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 19:19:
[...]
Werd het niet 18u? Dan is een slaapzak niet echt nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:38:
[...]

Dus ? Dat zeg ik toch ook niet :P
Nee, maar je hebt het wel over toegepaste techniek, hoe die techniek daadwerkelijk toegepast gaat worden en of ontwikkelaars dat oppikken moeten we tot september afwachten.
Zet jij daar 600 euro op? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Serenity schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:51:
[...]

Werd het niet 18u? Dan is een slaapzak niet echt nodig ;)
Gaat om het idee ;)

Hoor net uit betrouwbare bron dat niet alleen de T-Mobile winkels hem gaan verkopen :X

[ Voor 18% gewijzigd door Uberprutser op 25-06-2008 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 11:59

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Ballebek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:12:
[...]

Gaat om het idee ;)

Hoor net uit betrouwbare bron dat niet alleen de T-Mobile winkels hem gaan verkopen :X
post ff op macrumors zou ik zeggen ;)

O2 heeft misschien al signups vóór de 11e. Heeft trouwens iemand de iPhone SDK al geprobeerd? Ik heb 'm geinstalleerd, maar nog niets gemaakt, wel al paar ideeën.

[ Voor 23% gewijzigd door jopiek op 25-06-2008 23:32 ]

Cogito Ergo Credo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet maandje langer wachten en dan de xperia kopen?

voordelen:

-kleiner
-lichter
-toetsenbord
-hogere resolutie scherm
-betere camera
-fatsoenlijke navigatie te installeren
-videobellen
-mms'en
-telefoon als modem te gebruiken voor laptop
-snel uploaden met HSUPA
-2x zoveel intern geheugen mogelijk
-radio
-veel strakker (mijn mening)

Enige wat ie niet heeft is video-out..

Dus waarom in *knip* een iphone?

Dat soort taalgebruik mag je achterwege laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2008 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:35:

voordelen:
Waarom een Mercedes kopen als er BMW is?

Grow up... Wordt zo moe van die vergelijkingen... Waarom een Nokia E71? offuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Ballebek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:40:
[...]

Waarom een Mercedes kopen als er BMW is?

Grow up... Wordt zo moe van die vergelijkingen... Waarom een Nokia E71? offuh...
Omdat er geen rationeel argument is om meer te betalen voor een vergelijkbaar (zelfs technisch slechter) product.

En toch koop je de Mercedes/Apple? De truc is de gepercipeerde waarde, die bij Apple hoger ligt, misschien zelfs sociale waarde, of gewoon 'erbij' horen.

En belangrijk, wat toch onder tafel geveegd wordt: De interface lijkt makkelijk, maar dit is ook met perceptie, knopjes op een gewone telefoon zijn er veel, maar nu op een scherm is het (met dezelfde hoeveelheid) eenvoudiger?

Ik bedoel te zeggen, de ene koopt met zijn verstand, de andere met zijn emotie. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online

voordelen:

-kleiner
-lichter
-toetsenbord
-hogere resolutie scherm
-betere camera
-videobellen
-mms'en
-snel uploaden met HSUPA
-radio

Dus waarom in godsnaam een iphone??
Nadelen: dik, Windows Mobile, drukgevoelig scherm i.p.v. capacitief.

Voornamelijk Windows Mobile eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Visser1 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 00:05:
[...]

Omdat er geen rationeel argument is om meer te betalen voor een vergelijkbaar (zelfs technisch slechter) product.
Waarom zou je je keuze moeten onderbouwen? Als ik er blij mee ben so what?
Ik heb niks met Windows Mobile, heb 2 toestellen gehad en het trok me niet dus ging ik over op Symbian. Ja, ik vind de interface e.d. geweldig => De dag nadat ie in Amerika uit was had ik hem al puur omdat ik nieuwsgierig was na hoe het gebruik zou zijn en ja ik heb hem weggedaan en ben weer verder gegaan met mijn N95. Inmiddels vind ik het systeem volwassen genoeg voor de dingen die ik ermee wil doen.
of gewoon 'erbij' horen.
Ik kan al arrogant genoeg zeggen dat ik de grootste Mac omgeving van Nederland onder mijn beheer heb dus 'erbij' horen me een iPhone... nope...
En belangrijk, wat toch onder tafel geveegd wordt: De interface lijkt makkelijk, maar dit is ook met perceptie, knopjes op een gewone telefoon zijn er veel, maar nu op een scherm is het (met dezelfde hoeveelheid) eenvoudiger?
Je kan zeggen wat je wil maar: als je een instelling of whatever zoekt, je kan hem 9 van de 10x in 1x terug vinden, probeer dat maar is met een S60 of WM platform.
Ik bedoel te zeggen, de ene koopt met zijn verstand, de andere met zijn emotie. 7(8)7
Of gewoon omdat het een geinig apparaatje is? Ik was (en ben) nog steeds niet heel erg onder de indruk, vind het toestel niet revolutionair maar zoals eerder gezegd: Kan er mijn ding mee doen en het zit nog in een mooi jasje ook (en met iemand zoals ik met gewrichtsproblemen: geweldig die grote knoppen op het scherm!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
Ballebek schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:12:
[...]
Wie nog meer dan ?, als 't even kan blijf ik bij vodafone, maar eventueel stap ik over naar T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voordelen:

-kleiner
-lichter
-toetsenbord
-hogere resolutie scherm
-betere camera
-videobellen
-mms'en
-snel uploaden met HSUPA
-radio

Dus waarom in godsnaam een iphone??
Naast mijn jarenlange ervaring met WM toestellen waar ik "nooit" meer afstand van zou doen even je rijtje nagaan:
Ik dacht ook dat ik de iPhone "lomp" zou vinden, in de praktijk voel ik hem niet in mijn broekzak, ook lekker handelbaar.
Daarnaast lever je met kleiner weer een hoop schermgrote in dat vindt ik dus een heeeel groot nadeel.
Heeft de iPhone ook, lekker op het scherm. Typt makkelijker dan mijn TyTn ToBo.
Heeft mijn HTC Diamond ook, maar iPhone "kijkt" prettiger, dus zie ik geen directe meerwaarde in.
Echt beter? of alleen meer MP's in de folder
Just wait ;) TomTom heeft al een versie klaarliggen, komt wel goed hoor.
Serieus, ooit 1 keer gebruikt. Zie ik (persoonlijk) geen meerwaarde in.
Doe ik ook gewoon op mijn huidige iPhone, versturen en ontvangen.
En niet gaan roepen dat dit alleen kan door een extra app te installen,
zonder extra's en tweaks had ik WM nooit kunnen gebruiken :+
Topic al doorgelezen? :X zit gewoon in 2.0 FW
Got me there :|
Tegen de tijd dat 32 Gb kaartjes (betaalbaar) verkrijgbaar zijn heeft de iPhone 64Gb 8)
Met mijn huidige 16Gb muziek heb ik dat nog niet gemist
Tja, da's een mening indeed. Xperia vindt ik ook mooi, maar ja, mijn Diamond ook.
Wat ik dan weer leuk vindt is dat een iPhone er het meeste uitspringt (nu nog)
en je heel wat gesprekken onderweg teweeg brengt als je hem tevoorschijn haalt.
Zal niet iedereen als voordeel zien, maar ik ben er niet vies van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 01:12:
[...]

Naast mijn jarenlange ervaring met WM toestellen waar ik "nooit" meer afstand van zou doen even je rijtje nagaan:

[...]

Ik dacht ook dat ik de iPhone "lomp" zou vinden, in de praktijk voel ik hem niet in mijn broekzak, ook lekker handelbaar.
Daarnaast lever je met kleiner weer een hoop schermgrote in dat vindt ik dus een heeeel groot nadeel.
De iPhone is best lomp. Ik heb genoeg broeken waarin ik toch liever een iets kleinere telefoon heb zitten :P Het scherm van de Xperia is 0,2 inch kleiner, en heeft daarentegen een veel hogere resolutie, dus dat is juist beter als op de iPhone.
[...]

Het on-screen toetsenbord van de iPhone is inderdaad erg goed, toch moet ik toegeven dat een hardware toetsenbord fijner typt. Echter maakt het niet veel uit en heb ik dan uiteindelijk liever een kleiner en strakker toestel. Verschilt per persoon.
[...]

Heeft mijn HTC Diamond ook, maar iPhone "kijkt" prettiger, dus zie ik geen directe meerwaarde in.
Maar de resolutie is dus wel beter, iets wat in sommige gevallen wel handig kan zijn.
[...]

Ga er met de Sony CyberShot ervaring maar van uit dat die camera beter is :)
[...]

Just wait ;) TomTom heeft al een versie klaarliggen, komt wel goed hoor.
Mja, die is er nog niet met de launch denk ik. Zodra die komt heb je echter wel gelijk perfect navigatie (.. ten minste, TomTom komt meestal als beste uit de test)
[...]

Serieus, ooit 1 keer gebruikt. Zie ik (persoonlijk) geen meerwaarde in.
Wel een techniek die tegenwoordig steeds meer wordt gebruikt, en dus iets waardoor de Xperia betere specs heeft (want dat wordt vergeleken ;) )
[...]

Doe ik ook gewoon op mijn huidige iPhone, versturen en ontvangen.
En niet gaan roepen dat dit alleen kan door een extra app te installen,
zonder extra's en tweaks had ik WM nooit kunnen gebruiken :+
Maar het is natuurlijk wel minder dat het OOTB niet kan (niet dat ik het gebruik :+ )
[...]

Topic al doorgelezen? :X zit gewoon in 2.0 FW
NIET! Dat kan dus niet, eventueel met ranzige hacks en Terminal gebeuren, en voor zover ik weet ook alleen met Macs.
[...]

Got me there :|

[...]

Tegen de tijd dat 32 Gb kaartjes (betaalbaar) verkrijgbaar zijn heeft de iPhone 64Gb 8)
Klopt, micro-SD gaat dan wel theoretisch tot 32GB, maar je kan nu geen groter kaartje dan 8GB krijgen. iPhone heeft dus wel meer geheugen mogelijk.
[...]

Met mijn huidige 16Gb muziek heb ik dat nog niet gemist
Het gaat erom dat dat wel weer een feature meer is ;) Overigens vind ik radio wel leuk, maar met snel internet zet je gewoon een streampje op (of Last.fm) :)
[...]

Tja, da's een mening indeed. Xperia vindt ik ook mooi, maar ja, mijn Diamond ook.
Wat ik dan weer leuk vindt is dat een iPhone er het meeste uitspringt (nu nog)
en je heel wat gesprekken onderweg teweeg brengt als je hem tevoorschijn haalt.
Zal niet iedereen als voordeel zien, maar ik ben er niet vies van ;)
Wel realistisch blijven dus. De iPhone is niet in alles superieur (wisten we al ;) ) en je moet niet alles gaan proberen goed te praten. Toch koos ik voor een 8GB US iPhone en gaat die binnenkort naar marktplaats voor een iPhone 3G :9 De integratie met m'n Mac en het hele OS is gewoon geniaal. Dat doet het hem. Ik heb 1 WM toestel gehad (HTC Touch), eens en nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

De hele experience omtrent de iPhone is gewoon wat mij het meeste trekt aan dat ding, naast de integratie die perfect is in een apple omgeving. Dat WM gebruikers het bij windows niet zo prijzen kan ik me voorstellen, maar iTunes, adress book.app, mail.app en calendar.app integratie is gewoon perfect en sluit precies aan bij de beleving die ik heb als OSX gebruiker, alleen dan vanuit mn broekzak.

Je kan wel lullen over specs en snelheden, maar dat is ook nooit waar Apple mee te koop loopt, behalve als het om hun browser gaat.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Misschien heb je gelijk :). Ik denk dat iedereen een weloverwogen keus moet maken en ik ben blij dat dat gelukkig ook kan. Er is namelijk veel keus. Nokia komt met een paar mooie nieuwe modellen uit, HTC is lekker bezig en nu komt ook de iPhone in Nederland uit.

Voor mij is de iPhone ideaal, omdat het de dingen die het doet zo goed doet. Hij is lekker snel, de interface is fantastisch. De browser is fenomenaal. Het MP3 en video gedeelte is geweldig. Het doet echt in niets onder voor een iPod. En zo kan ik nog wel wat dingen opnoemen :P Maar het punt is, je kunt wel een apparaat hebben wat tig dingen doet, maar meestal zijn ze dan niet zo goed als losstaande apparaten. De iPhone is daar in aantal gebieden de uitzondering.

Tuurlijk lever je wat functionaliteit in en zijn er telefoons die op bepaalde gebieden completer of beter zijn. Maar dat is de afweging die je maakt. Als je die functionaliteit toch niet zo erg van belang vindt (ik heb bijv. nog nooit een MMSje verstuurd) dan heb je aan de iPhone gewoon geweldig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
KeeZ schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 07:58:
Je kan wel lullen over specs en snelheden, maar dat is ook nooit waar Apple mee te koop loopt, behalve als het om hun browser gaat.
Natuurlijk niet, want er is haast niets om mee te koop te lopen. ;)

Dit soort trolls mag je achterwege laten.

[ Voor 7% gewijzigd door Hoedje op 26-06-2008 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 19:30
Ik ben ook tevreden over de iPhone. En dan vooral over de interface en intergratie in OSX. Nooit meer verschillende telefoonnummers etc. En idd bluetooth modem is het enige dat ik mis. En zelfs mijn schoonouders kunnen er meer overweg. En dat zegt wat over de bebruiksvriendelijkheid.

En als de G3 sim-lock vrij of crack-able verkrijgbaar is gaat deze naar mijn vriendin en heb ik weer een nieuw speeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die zich afvraagt waarom je in hemelsnaam een hotspot gaat gebruiken met een 3G-abo: bedenk je dat de dekking van het Orange-3G-netwerk wel eens heel erg beperkt kan zijn (centrum Amsterdam, centrum Rotterdam en centrum Den Haag).

De kans is dus heel groot dat jij ergens woont/werkt/reist waar je helemaal geen gebruik kunt maken van een snel netwerk. Dan zijn wifi en hotspots een welkome aanvulling, zodat je toch nog lekker kunt surfen op je iPhone. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd surfen. Al kon je er nou tenminste nog mee Voipen (over 3G) dan had je er nog wat aan. Maar nee hoor..zelfs dat kan niet met de iphone! Erg jammer.

Ik begrijp best dat de iphone goed geintegreerd kan worden als je zelf al veel apple meuk hebt maar voor de rest zie ik er echt niet de voordelen van in. Ja, hij zal betrouwbaar zijn maar dat is tegenwoordig bij de fatsoenlijke mobieltjes van nokia en SE ook zo (ja ook met windows mobile 6.1). Voor de rest lijkt het erop dat de iphone voornamelijk bedoeld is om mee gezien te worden (waar na een paar weken de lol ook weer vanaf is).

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof mij maar, een hardware toetsenbord typt toch echt een stuk makkelijker. Bovendien wordt je scherm er alleen maar kleiner door doordat er ook een onscreen toetsenbord bij geplaatst moet worden. Daar lever je dus VEEL MEER schermgrootte mee in dan alleen als de telefoon ietsje kleiner is.
Resolutie zegt bovendien heel erg veel. Dat zegt over hoeveel je daadwerkelijk op je scherm kunt passen. In breedbeeld VGA (zoals dus op de xperia) zal meer dan 2x zoveel passen als op de iphone! (met het onscreen toetsenbord van apple erbij zal dit 4x zoveel zijn!!)
Tuurlijk veel beter! Of denk je dat een 3 megapixel sony cybershot beter is dan een 2 megapixel van apple?
Ja, maar dan heeft de xperia 3 256Gb :O

Voor de rest heb je wel een heel slechte argumentatie. Je doet de overige (belangrijke) features die de iphone mist af als.."ik heb dat niet nodig", "ik gebruik dat niet". Kun je net zo goed een 3310 kopen..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
KacperK, ik begrijp dat je erg enthousiast bent over de Xperia, dan kun je dat beter in dat topic melden: Het Sony Ericsson Xperia X1 Topic - deel 2. Je mag best vergelijken, maar met je woordkeuze ("erg triest" en een "hoog bling bling gehalte om op te scheppen bij vriendjes") is wel duidelijk dat je niet uit bent op een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn excuses. Ik zal het aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbuysers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04-2024
lbuysers schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:13:
[...]

Natuurlijk niet, want er is haast niets om mee te koop te lopen. ;)

[mbr]Dit soort trolls mag je achterwege laten.[/]
Ik zeg niets verkeerds in mijn post, want qua specificaties is de iPhone niet echt een uitblinker. Dat geldt trouwens voor elke telefoon. Elke fabrikant probeert je te laten geloven dat hun telefoon one-of-a-kind is, maar dat is natuurlijk niet zo. Het enige verschil met Apple en de andere fabrikanten is dat Apple beter is in het hersenspoelen van de klant. Ik vind het zelf een lichte vorm van indoctrinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets aanvullen dan:
Zoals je kunt zien in mijn sig, ik gebruik iPhone en WM naast elkaar.
Ik denk dat ik daarom uit eigen ervaring best goed vergelijk kan trekken.
Je zal mij nooit horen roepen dat WM waardeloos of brak of slecht is, sterker nog,
ik heb het jaren gebruikt en gebruik het niet voor niets nog steeds ;)
Verder was mijn post bedoeld met een knipoog naar alle posts die de iPhone willen aftroeven en beweren dat je er niets mee kunt, dat is dus niet zo.
Welk toestel daadwerkelijk beter bij je past en aan je verwachtingen voldoet is nu eenmaal een eigen afweging.

Even een slecht maar leuk vergelijk, ik weet dat een nieuwe Mini beter is dan mijn Mini uit 1988,
maar ik wil voor geen goud ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Laatst online: 01-10 14:29

Altaphista

1. check manual, 2. ask

lbuysers schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:13:
[...]

Ik zeg niets verkeerds in mijn post, want qua specificaties is de iPhone niet echt een uitblinker. Dat geldt trouwens voor elke telefoon. Elke fabrikant probeert je te laten geloven dat hun telefoon one-of-a-kind is, maar dat is natuurlijk niet zo. Het enige verschil met Apple en de andere fabrikanten is dat Apple beter is in het hersenspoelen van de klant. Ik vind het zelf een lichte vorm van indoctrinatie.
heeft niets met hersenspoelen te maken, meer met smaak. Om Redchilly's autovergelijking door te trekken: waarom kiest de eens voor Toyota en de ander voor BMW? Toyota's zijn goedkoop, degelijk en oerlelijk terwijl BMW's duur, über in wegligging en erg mooi zijn :)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Resolutie zegt bovendien heel erg veel. Dat zegt over hoeveel je daadwerkelijk op je scherm kunt passen. In breedbeeld VGA (zoals dus op de xperia) zal meer dan 2x zoveel passen als op de iphone! (met het onscreen toetsenbord van apple erbij zal dit 4x zoveel zijn!!)
Meer pixels voor meer items op het scherm is nu niet echt het meest handig met een touchscreen telefoon. Dan wordt alles te klein om te lezen en dan knoppen kun je dan niet meer aanraken zonder er twee in één keer aan te raken.

Het voordeel van meer pixels dat je items met dezelfde grootte in betere detail kan weergeven, niet om meer items te weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:06

amphora

Websites & Fotografie

Dreamvoid schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 13:43:
[...]
Ik snap het punt van die hotspots niet zo. Voor de originele slome GPRS-iPhone, OK logisch goed idee, maar wie gaat er nou een WiFi hotspot opzoeken als je altijd al een 2 Mbit HSDPA lijn onder je vingers hebt? Het enige voordeel zou zijn als je buiten Nederland ook toegang hebt tot T-Mobile hotspots, dat scheelt je kapitalen.
Voordeel van hotspots is dat het niet van je databundel afgaat. T-mobile roept nu wel onbeperkt 2048 UMTS maar waarschijnlijk alleen voor de eerste 1GB en gaan ze daarna je snelheid afknijpen (zoals dat nu ook al gebeurd). En in het buitenland natuurlijk ook ideaal. Al vraag ik me af of je hotspots door heel europa kan/mag gebruiken.

En even over de iPhone vs Experia/WM telefoons: Het is makkelijk om de iPhone af te zeiken op basis van een lijstje met specs op papier, dat zegt geen reet! Het gaat om de gehele ervaring. Dan wint de iPhone het met gemak. Ik heb een TyTn II gehad en ben blij dat ik nu een iPhone heb. De interface is veel intuitiever. En probeer maar eens op een TyTn II met 1 hand een SMS te versturen. Onmogelijk tenzij je hele kleine vingertjes hebt om het onscreen keyboard te bedienen, je hebt altijd het pennetje of uitgeklapte toetsenbord nodig. Op de iPhone lukt mij dat prima.
Ook MMS, Videobellen, Snelle upload (waar heb je dat voor nodig?) boeien mij totaal niet en zijn dus (voor mij) geen argument. Op dit moment heeft WM voor mij 1 meerwaarde en dat is de mogelijkheid om het toestel als modem te gebruiken. Maar daar komt in de toekomst vast wel een (al dan niet gehackte) oplossing voor. Op dit moment gaat mijn oude Nokia nog mee op vakantie om die als umts modem te gebruiken bij de laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door amphora op 26-06-2008 10:44 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eigenlijk dat je het beter kan vergelijken als: je kan kiezen tussen een BMW E92 3-serie of een VW passat sedan, zijn allebei goede auto's maar toch wordt als de keuze gemaakt kan worden wordt er vaker gekozen voor de BMW. Waarom ? omdat de BMW een goede naam heeft, en meer "image" heeft. Daarnaast de BMW heeft het "gewoon" en kan het allemaal, dit terwijl de passat het allemaal van zijn mooie "specs" moet hebben in de folder.
in dit geval ook de meest logische keuze gezien de BMW gewoon de beste is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:35:
[...]

Meer pixels voor meer items op het scherm is nu niet echt het meest handig met een touchscreen telefoon. Dan wordt alles te klein om te lezen en dan knoppen kun je dan niet meer aanraken zonder er twee in één keer aan te raken.

Het voordeel van meer pixels dat je items met dezelfde grootte in betere detail kan weergeven, niet om meer items te weergeven.
Dat valt heel erg mee. Als je de demo filmpjes bekijkt dan zie je dat je nog heel goed dingen kunt aanraken. Niet omdat de items in dat geval zo groot zijn maar omdat het scherm zelf ook naar verhouding vrij groot is en je dus nog heel goed alles kunt aanraken met die resolutie. Mocht je echt worstenvingers hebben dan kun je altijd nog de stylus gebruiken.

Verder moet ik je idd gelijk geven dat het voordeel van meer pixels idd deels bedoeld is voor meer detail. Maar dat is dus als je iets relatief groots weergeeft op je scherm (neem twee schermen van gelijke grootte en twee objecten van gelijke grootte op het raster en dan is idd op het scherm met hogere resolutie het detail hoger aangezien je dus betere sampling en minder jaggies in de hoeken hebt)

[edit] Aangezien mn vorige telefoon (nokia N80) sinds 2 maanden is overleden heb ik nu een 3310. Begrijp me dus niet verkeerd, ik zou DOLGRAAG overtuigd willen worden om de iphone te kopen omdat ik het liefste nu al een nieuwe telefoon zou willen halen maar op dit moment toch liever die 2 maanden wacht op de release van de xperia.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:42:
Ik zou DOLGRAAG overtuigd willen worden om de iphone te kopen omdat ik het liefste nu al een nieuwe telefoon zou willen halen maar op dit moment toch liever die 2 maanden wacht op de release van de xperia.
Als je overtuigd moet worden is het een slecht teken, ik kan ook niemand zeggen je MOET dat of DAT toestel nemen. Uit persoonlijke ervaring kan ik alleen melden dat voor mij de iPhone een superieure gebruikers ervaring heeft ten op zichtte van alle telefoons die ik heb gehad
(en met 3 toestellen per jaar, ja is hobby, kan ik wel vergelijken denk ik :+ )
Verder ben ik blij dat de discussie nu een punt bereikt met info waar we allemaal iets aan hebben.
Genuanceerd ervaringen en mogelijkheden bespreken i.p.v. onderling schieten op WM en iPhone.

Mijn advies, kijk niet alleen naar de folder, hieruit kun je de "look & feel" niet ervaren.
Als je WM gewend bent weet je (ongeveer natuurlijk) wat je te wachten staat met de Xperia.
Als je de mogelijkheid hebt, ga dan eens een uurtje met een iPhone spelen om te ervaren hoe hij is,
dan pas kun je een goede afweging maken of je wilt wachten of nu al de iPhone neemt.
Als je in de buurt van Hilversum woont ben je van harte welkom om de iPhone eens te testen.
Je kunt hem dan meteen vergelijken met een HTC Touch Diamond en een Nokia N81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martien
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 14:11

voordelen:

-kleiner
-lichter
-toetsenbord
-hogere resolutie scherm
-betere camera
-videobellen
-mms'en
-snel uploaden met HSUPA
-radio

Dus waarom in [mbr]*knip*[/] een iphone?

[mbr]Dat soort taalgebruik mag je achterwege laten.[/]
Waarom een iPhone... euh Windows Mobile is een piece of crap?

@iMartien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Martien schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:30:
[...]

Waarom een iPhone... euh Windows Mobile is een piece of crap?
Dan gaat de discussie net de goede kant op... Dit is dan wel Apple Talk, maar ook dat mag je best onderbouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 21:16

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Er is eigenlijk maar 1 reden om de iPhone te nemen boven andere smartphones: 90% customer satisfaction in de US. Specs zeggen niks over de gebruikservaring.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja..dat zegt alleen iets over de kwaliteit. Dergelijke stats zou je ook kunnen geven bij een 3310 toendertijd. Dit zijn mensen die al gekozen hebben voor deze telefoon. Ik vraag me juist af WAAROM je voor deze telefoon (iphone) zou kiezen aangezien het onzin om te denken dat alleen appel kwaliteitsproducten levert. Kom dus niet met praat dat windows mobile crap is want dan kan ik je echt niet serieus nemen :+

2redchilly: bedankt voor je aanbod. Ik ga zeker de iphone binnenkort even bekijken. De user experience zal waarschijnlijk wel beter zijn dan bij de xperia maar dat weegt voor mij minder zwaar dan alle gemiste features.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:33:
[...]

Dan gaat de discussie net de goede kant op... Dit is dan wel Apple Talk, maar ook dat mag je best onderbouwen :)
WM is niet echt vloeiend en snel te noemen. Alles voelt gewoon sloom en log aan. Af en toe een vastloper, af en toe is het geheugen vol en dan kan er een programma weer niet opstarten. Het lijkt iets te veel op z'n grote broertje.

Bijvoorbeeld: Hup, de camera aan en foto's maken, daarna diezelfde foto's bekijken. Nog even een leuke foto emailen en even op buienradar het weer checken. Daar ben ik op een tytn (voorzover je daar een beetje foto's mee kan maken )best wel lang mee bezig. En steeds voelt het als een instabiel OS. Verkeerde knopje te klein, onnodige elementen op het scherm te groot. etc

http://blog.seattlepi.nws...osoft/archives/141821.asp

Overal merk je dit soort vreemde dingen. OS X heeft hier ook wel eens last van, steeds meer lijkt wel. Maar het staat niet verhouding tot Windows.

In totaal met 4 ROMs gehad, allemaal hetzelfde probleem. Ook die voor snelheid waren geoptimaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 11:53
Ik ben een Apple gebruiker dus syncen met de Mac is voor mij al een grote plus. Ander ding is dat mijn huidige Symbian telefoon niet super bevalt. Hij voldoet maar je gaat er niet relaxed op zitten internettten. Dat is bij de iPhone echt helemaal anders. M'n vriendin heeft de Touch en over de hele interface van deze Apple devices is gewoon hard nagedacht. Of ja, men heeft gedurft alle bestaande 'rommel' los te laten en is eens gaan na denken hoe een mobiel apparaat eigenlijk zou moeten werken. Dus zonder vage softkeys, desktop metaforen en priegelige pennetjes. IMO is Apple daar erg goed in geslaagd.

Persoonlijk ding is dat ik MS erg slecht kan hebben, ze maken een aantal best aardige producten, XP is b.v. helemaal niet super slecht. Wat me echter tegen staat is de manier waarop MS omgaat met de markt en haar monopoliepositie. Moet daar overigens aan toevoegen dat Apple op sommige vlakken wat dat betreft net zo erg (of erger) is tegenwoordig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:49:
De user experience zal waarschijnlijk wel beter zijn dan bij de xperia maar dat weegt voor mij minder zwaar dan alle gemiste features.
Als jij MMS en Videobellen gaat missen dan moet je geen iPhone nemen. Heel simpel. Of wachten tot dergelijke apps op 1 of andere manier toch via Appstore ofzo beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk krijgen we dus gewoon weer een OSX vs Windows discussie: gebruiksvriendelijkheid en snelheid vs features :)

(Betrouwbaarheid & stabiliteit zou hier niet meer specifiek toekennen aan apple omdat door de jaren heen windows mobile op een vergelijkbaar niveau is gekomen)

Maargoed, begrijp nu iig wel waarom jullie voor iphone kiezen :)
Dacht eerst dat jullie de xperia misschien over het hoofd hadden gezien :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelwegkat
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 18:54

snelwegkat

..... plat

Ik kan ook alleen maar uit ervaring spreken, eerst een T-mobile vario compact gebruikt naar volle tevredenheid, nu heb ik een iphone v1, ook erg tevreden over.

Toen ik laatst weer eens teruggreep op de vario (ik heb er een GPS muis bij en wat route software) wilde dat helemaal niet meer. Toen bekroop me een gevoel van: "dit nooit weer" om de volgende redenen:
* scrollen met de stylus en die kleine WM scrollbars aan de zijkant
* menu's door moeten, veel te kleine knopjes in bijv. de file explorer
* scherm kwaliteit (hoewel dat vast enorm verbeterd is sinds de tijd dat ik de vario kreeg)

Op zich is het lijstje hierboven best mager, het gevoel van "dit nooit weer" was des te sterker. Ik heb nog nooit een HTC touch geprobeerd, dat zou ik misschien eens moeten doen, maar de algehele gebruiks ervaring op de iPhone is gewoon erg goed. Om nog maar eens een open deur in te trappen: "de interface van de iPhone klopt gewoon"

Ik overweeg dus ook vanwege de 3G en GPS over te stappen naar een iPhone v2.
Maar eerst eens kijken naar de abbo's en de kosten.

PC, DIY NAS, Ender3v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik gebruik nu mijn Nokia N73 met Web n Walk van T-Mobile als modem. Via de Nokia PC-Suite verbind ik mijn telefoon met mijn computer (USB) en dan zet ik hem in de modem functie. Vervolgens kan ik internetten op mijn laptop gebruikmakend van mijn telefoon + mobiel abonnement.

Kan ik dit ook met mijn iPhone 3G? (die ik over een paar weekjes heb :9~ ). Of beter nog kan ik dit via bluetooth doen? Ik heb een MacBook waar ik windows op draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:39
mijn iphone doet vreemd,

het begon gister met het verdwijnen van al mijn muziek uit de ipod maar alle ruimte was nog wel in gebruik.

ik hele iphone gereset en unlocked e.d. backupje teruggezet, alle apps gedownload, doet mijn mail het niet. dat heb ik dan opgelost door syncfix te installeren maar nu is er weer wat nieuws, als ik de iphone aansluit op de computer stond er eerst iphone van jasper, nu staat er naamloze afspeellijst, iemand een idee waar je dit kan veranderen?

en mijn batterij doet ook weer vaag, blijft ie heel lang zeggen (tijdens het laden) dat ie leeg is en dan na een paar uur laden is die opeens wel helemaal vol :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

nudie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:03:
Ik gebruik nu mijn Nokia N73 met Web n Walk van T-Mobile als modem. Via de Nokia PC-Suite verbind ik mijn telefoon met mijn computer (USB) en dan zet ik hem in de modem functie. Vervolgens kan ik internetten op mijn laptop gebruikmakend van mijn telefoon + mobiel abonnement.

Kan ik dit ook met mijn iPhone 3G? (die ik over een paar weekjes heb :9~ ). Of beter nog kan ik dit via bluetooth doen? Ik heb een MacBook waar ik windows op draai.
Nee.
En lees anders even het topic. Is al zo vaak te sprake gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 10:37:
Ik denk eigenlijk dat je het beter kan vergelijken als: je kan kiezen tussen een BMW E92 3-serie of een VW passat sedan, zijn allebei goede auto's maar toch wordt als de keuze gemaakt kan worden wordt er vaker gekozen voor de BMW. Waarom ? omdat de BMW een goede naam heeft, en meer "image" heeft. Daarnaast de BMW heeft het "gewoon" en kan het allemaal, dit terwijl de passat het allemaal van zijn mooie "specs" moet hebben in de folder.
in dit geval ook de meest logische keuze gezien de BMW gewoon de beste is >:)
Maarja, sommige, zoals ik, zouden nog niet deaud gevonden willen worden in een BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:54
Dit wordt meer een flame war dan dat er ervaaringen worden uitgedeeld..

Ik kies voor de IPhone omdat voor MIJ de interface goed is, en compatible is met mijn MAC.
Daarnaast over smaak valt gewoon niet te twisten.

Vertel hier nou maar gewoon hoe de Iphone je bevalt en als je nog apps enz heb post die wat mij bbetreft hier ook dan een eindeloze discussie tussen Iphone goed en Iphone brak.

Ik rijd een Opel. en me broertje een Toyota, nou en.. Ik ben blij met me Opel..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To_Tall schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:30:
Dit wordt meer een flame war dan dat er ervaaringen worden uitgedeeld..

Ik kies voor de IPhone omdat voor MIJ de interface goed is, en compatible is met mijn MAC.
Daarnaast over smaak valt gewoon niet te twisten.

Vertel hier nou maar gewoon hoe de Iphone je bevalt en als je nog apps enz heb post die wat mij bbetreft hier ook dan een eindeloze discussie tussen Iphone goed en Iphone brak.

Ik rijd een Opel. en me broertje een Toyota, nou en.. Ik ben blij met me Opel..
flame war? waar? Ik stelde alleen een vraag omdat ik niet kon begrijpen waarom mensen kiezen voor een iphone als er zoveel andere telefoons zijn met veel meer features. Nu begrijp ik dat mensen dat vooral doen voor de gebruiksvriendelijkheid en snelheid van het OS. Ik dacht eerst dat mensen de xperia simpelweg over het hoofd hadden gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:06:
[...]

Ik stelde alleen een vraag omdat ik niet kon begrijpen waarom mensen kiezen voor een iphone als er zoveel andere telefoons zijn met veel meer features.
En wat ik niet begrijp en ik me echt aan irriteer in de afgelopen 8,5 jaar dat ik hier spam is dat dit soort vragen altijd komen van mensen die geen ervaring hebben met beide producten.

Blind staren op de specs is zoooo 1998 toen een 300Mhz processor nog gewoon sneller was dan een 233Mhz ipv een C2D van tegenwoordig die rondjes loopt om een P4 met veel meer Mhz'en.

Ofwel: Weet waar je over praat.

En ja, het loopt uit op een Windows => Mac welles nietes topic en volgens mij ging het over ervaringen e.d. over het toestel niet over "platformkeuzes" die je moet verdedigen.

[ Voor 11% gewijzigd door Uberprutser op 26-06-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:49:
Tsja..dat zegt alleen iets over de kwaliteit. Dergelijke stats zou je ook kunnen geven bij een 3310 toendertijd. Dit zijn mensen die al gekozen hebben voor deze telefoon. Ik vraag me juist af WAAROM je voor deze telefoon (iphone) zou kiezen aangezien het onzin om te denken dat alleen appel kwaliteitsproducten levert. Kom dus niet met praat dat windows mobile crap is want dan kan ik je echt niet serieus nemen :+

2redchilly: bedankt voor je aanbod. Ik ga zeker de iphone binnenkort even bekijken. De user experience zal waarschijnlijk wel beter zijn dan bij de xperia maar dat weegt voor mij minder zwaar dan alle gemiste features.
Waarom niet? In Windows Mobile zit alles verstopt achter menuutjes en heb je een stylus nodig. Daarnaast is het traag, moet je constant vieze registerhacks uitvoeren en werkt het niet efficiënt. Daarom wil ik geen Windows Mobile. Het is geen telefoon-OS.

Edit: Hmm, zo te zien was de discussie al een beetje voorbij, beetje mosterd na de maaltijd nu :+ .

[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 26-06-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach het is een kwestie van persoonlijke keuze.

Ook sta in enorme dubio. Wel of niet overstappen naar iPhone. Heb altijd WM gehad maar ben geen 'fanboy'.

WM heeft een aantal tekortkomingen maar dat heeft de iPhone ook. Geen van beiden zijn perfect. Je kan lang of kort hierover discussiëren maar het komt eigenlijk op één ding uit:

Wil je een makkelijk te bedienen telefoon --> het wordt een iPhone
Wil je meer features en mogelijkheden --> Windows Mobile

Windows Mobile is verder doorontwikkelt maar dat mag ook wel na zo'n 7 generaties. De implementatie is soms bagger soms voortreffelijk. iPhone heeft beperkte(re) mogelijkheden maar de implementatie (en vooral marketing) is briljant.

Waar ik me echter wel aan stoor is dat Microsoft vaak tot de grond toe afgebrand wordt over zijn machtspositie maar dat Apple nu met de iPhone iets flikt wat zelfs MS nooit heeft gedurfd (ik doel uiteraard op verplichte abo's en provider). Apple kan beter voortaan zijn mond houden als het om machtsspelletjes gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:16:
[...]

En wat ik niet begrijp en ik me echt aan irriteer in de afgelopen 8,5 jaar dat ik hier spam is dat dit soort vragen altijd komen van mensen die geen ervaring hebben met beide producten.

Blind staren op de specs is zoooo 1998 toen een 300Mhz processor nog gewoon sneller was dan een 233Mhz ipv een C2D van tegenwoordig die rondjes loopt om een P4 met veel meer Mhz'en.

Ofwel: Weet waar je over praat.

En ja, het loopt uit op een Windows => Mac welles nietes topic en volgens mij ging het over ervaringen e.d. over het toestel niet over "platformkeuzes" die je moet verdedigen.
Heb je zelf door hoe krom dat klinkt? Ik heb idd geen ervaring met beide producten en
DAAROM stel ik een vraag. Is dat verboden ofzo? Voor zover ik weet is dit het iphone ervaringen
en discussies topic. Als jij je aangevallen voelt dan moet je dat maar ergens anders op gaan
afreageren :O

Hopelijk begrijp je zelf ook dat die vergelijking eronder als een tiet op een trapleuning slaat.
In je vergelijking is de C2D simpelweg beter terwijl dit op het eerste gezicht niet zo lijkt.
Bij iphone ligt dit anders. Beide, zowel Xperia (met windows mobile) heeft zn voordelen (veeeel meer features) als de iphone (snelheid en gebruiksgemak). Niets meer, niets minder.
Ieder moet voor zich bepalen waar hij/zij meer waarde aan hecht. En ik kies (totdat ik de iphone in het echt heb gezien) duidelijk voor de eerste :)

[edit] Zoals degene boven mij het verwoord heb ik er niets meer aan toe te voegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Kunnen we -zoals het hoort- in ieder geval even de spelling controleren voordat we een post maken ? Dat is volgens mij de regel uit de FAQ van dit apple talk forum. Tot zover de frustratie mededeling van de dag.

Affijn, ieder z'n eigen voorkeur.

Wat lees ik dan vandaag weer :
Use iTunes 7.7 to sync music, video, and more with iPhone 3G, and download applications from the iTunes Store exclusively designed for iPhone and iPod touch with software version 2.0 or later. Also use the new Remote application for iPhone or iPod touch to control iTunes playback from anywhere in your home -- a free download from the App Store.
Wat een aanvulling op de iTunes beleving :) Goed voorbeeld doet volgen mag ik hopen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
KeeZ schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:16:
Wat een aanvulling op de iTunes beleving :) Goed voorbeeld doet volgen mag ik hopen ;)
Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken. Het kan gewoon een Apple remote zijn die je met het touchscreen bediend. Ik denk het overigens niet, maar om het uiterste aan te geven. Het kan ook een prachtige applicatie zijn als de standaard iPod functie, dus met coverflow en allerlei andere handige mogelijkheden. Dat denk ik ook niet, want albumart over wifi sturen zal ook niet echt een fijne ervaring opleveren. Wat het wel wordt is dus nog even afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:32:
[...]

Hopelijk begrijp je zelf ook dat die vergelijking eronder als een tiet op een trapleuning slaat.
In je vergelijking is de C2D simpelweg beter terwijl dit op het eerste gezicht niet zo lijkt.
Bij iphone ligt dit anders. Beide, zowel Xperia (met windows mobile) heeft zn voordelen (veeeel meer features) als de iphone (snelheid en gebruiksgemak). Niets meer, niets minder.
Ieder moet voor zich bepalen waar hij/zij meer waarde aan hecht. En ik kies (totdat ik de iphone in het echt heb gezien) duidelijk voor de eerste :)

[edit] Zoals degene boven mij het verwoord heb ik er niets meer aan toe te voegen :)
De Xperia is nog nieteens uit, dus of deze nou echt minder gebruiksvriendelijk is valt nog maar af te wachten ...Ik ging eerst zeker voor de Iphone, maar nu ik de Xperia gezien heb twijfel ik wel. Ik ga gewoon afwachten totdat ze beiden verkrijgbaar zijn en dan ga ik eens kijken welke ik het beste vind :)

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 27-06-2008 20:12 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 15:54
Leuk dat Windows Mobile meer features heeft, maar wat moet je er mee?

Dit nieuwsbericht somt prima op hoe de gebruikerservaring met Windows Mobile/Symbian is.
De helft van de Nederlanders heeft een mobiele telefoon met uitgebreide functionaliteiten, maar gebruikt die niet. De consument blijkt vooral te bellen en te sms'en. Dat blijkt uit gepubliceerd onderzoek van MextrixLab onder ruim vijfhonderd Nederlanders in opdracht van Telfort.

Het merendeel van de Nederlanders zegt het bovendien niet belangrijk te vinden om met een 'hip' toestel te worden gesignaleerd. Een meerderheid maakt geen gebruik van de mogelijkheid MMS-berichten te verzenden, spelletjes te spelen, te surfen of e-mail te ontvangen.

Gebruikers zijn echter niet tevreden over de basisfunctionaliteiten die wél gewenst zijn. Een lege batterij, slecht bereik en onvindbaarheid van instellingen blijken tot de grootste ergernissen te behoren.

Fok.nl
Apple doet weer eens 'think different' en zet gewoon gebruiksvriendelijkheid op 1. Intuitie, ergonomie oftewel usecues die men direct begrijpt.

Lang lang geleden ging ik ook voor de beste specs en meeste features, om er achteraf achter te komen dat het een naald in een hooiberg zoeken wordt. Met bijkomende traagheid en onhandigheid. Plus meeste functies gebruik je dan niet eens.

Veel mensen zullen wel ervaring hebben met TomTom, dat is echt niet alleen maar succes door de goede navigatie, maar vooral omdat het zo verdomd simpel werkt met een touchscreen alla iPhone.
Enige kanttekening is dat als je iets wil veranderen in de settings je ook aan het zoeken bent in een hooiberg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
SToRM666 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:10:
[...]

De Xperia is nog nieteens uit, dus of deze nou echt minder gebruiksvriendelijk is valt nog maar af te wachten ...Ik ging eerst zeker voor de Iphone, maar nu ik de Xperia gezien heb twijfel ik wel. Ik ga gewoon afwachten totdat ze beiden verkrijgbaar zijn en dan ga ik eens kijken welke ik het beste vind :)
Xperia draait op WM, dus minder gebruiksvriendelijk lijkt me. Daar verandert de grafische SE-laag niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige wat dan niet zo gebruiksvriendelijk van Apple is, is dat ze je in zee laten gaan met 1 provider en je dwingen (in veel landen) tot een abonnement.

Het is absoluut een aantrekkelijk plaatje wat Apple presenteert, maar soms wou ik dat ze wat gebruiksvriendelijker bleven. Ik noem een iTunes die alleen op iPods af te spelen zijn (jemig ik heb die songs gekocht, die wil ik in elk formaat kunnen omzetten, zonder ellende), stiekem chipjes in video bekabeling stoppen om third party acessoires buiten de deur te houden en rental movies (hoewel nog niet in Nederland) die alleen op de nieuwste iPods spelen (ook al had je een iPod die video kan afspelen).

Ik ben gek op appels maar soms begin ik te denken dat apple een boze heks is en ik Sneeuwwitje. Ik krijg een mooie glimmende appel die me stees verder inpalmt tot ik in slaap val. Wakker blijven dus en voors en tegens blijven afwegen (al glimt die appel wel erg mooi :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnaast iedereen maakt zijn beslissing op verschillende keuzes en iedereen vindt een ander iets weer belangrijk, maar goed dat er zoveel keuzes zijn, voor ieder wat wils.

Voor mij is gebruiksvriendelijkheid, snelheid en stabiliteit en look belangrijk.
Ik bedoel neem de camera van de iPhone dat stelt echt werkelijk niets voor, maar goed ik ben niet van plan serieuze foto's te gaan maken met een telefoon.

Op alle ander vlakken vindt de iPhone heel sterk in mijn criteria. Specs zeggen niets, als jij op basis daarvan kiest is dat prima, iemand anders kiest op basis van andere criteria het lijkt mij nogal een zinloze discussie om te voeren. Voor alles valt namelijk wat te zeggen, het zijn 2 verschillende producten en het is maar net wat je wil. En ik denk de meeste in dit topic willen een iPhone 3G :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het er idd mee eens dat gebruiksvriendelijkheid een belangrijke rol speelt en je lang niet alle features zult gebruiken bij een windows mobile telefooon. Bij bijv. een 5 mp camera, MMS'en en videobellen kan ik me dat heel goed voorstellen. Maar kom op, het is toch verdraaid handig om fatsoenlijke navigatie te hebben? Je maakt mij niet wijs dat je dat niet zult missen! En bijv. het kunnen gebruiken van je telefoon als modem als je met je laptop onderweg bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 09:00:Maar kom op, het is toch verdraaid handig om fatsoenlijke navigatie te hebben? Je maakt mij niet wijs dat je dat niet zult missen!
Helemaal mee eens. Als er een GPS chip inzit dan wil je die gebruiken ook. Maar als je het topic een beetje terugleest. Dan zie je dat het helemaal niet zeker is dat er geen fatsoenlijke navigatie komt. Sterker nog, het is zelfs zeer waarschijnlijk dat TomTom uitkomt voor de iPhone.
En bijv. het kunnen gebruiken van je telefoon als modem als je met je laptop onderweg bent.
Dat is handig. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen dat ideaal vinden. Als dat er echter voor zorgt (zoals het nu lijkt) dat je daardoor snel onbeperkt internet krijgt voor een redelijke prijs, dan is dat voor mij interessanter :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoedje schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:19:
[...]
Helemaal mee eens. Als er een GPS chip inzit dan wil je die gebruiken ook. Maar als je het topic een beetje terugleest. Dan zie je dat het helemaal niet zeker is dat er geen fatsoenlijke navigatie komt. Sterker nog, het is zelfs zeer waarschijnlijk dat TomTom uitkomt voor de iPhone.
Ok. Dan ben ik daar ook heel benieuwd naar want ik heb juist gehoord dat het tomtom juist verboden is om navigatie uit te brengen voor de iphone.
Hoedje schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 10:19:
[...]
Dat is handig. Persoonlijk zou ik het niet gebruiken, maar ik kan me voorstellen dat een hoop mensen dat ideaal vinden. Als dat er echter voor zorgt (zoals het nu lijkt) dat je daardoor snel onbeperkt internet krijgt voor een redelijke prijs, dan is dat voor mij interessanter :).
precies. Maar het punt is dat je bij internet op een gegeven moment tegen een zekere bandbreedte aan loopt waar je niets meer aan hebt als het aankomt op alleen beetje surfen/chatten en muziek/video streamen. Daarboven is het alleen nog maar interessant voor het downloaden. En laat dat nou net niet mogelijk zijn met de iphone (zelfs als het wel mogelijk is dan is dit ook niet bepaald handig te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik zo grappig vind is dat niemand het er hier over heeft
dat de IPHONE toch eigenlijk veeeeel te groot is.
Vergelijk hem maar eens met de Samsung F480 die nog
meer mogelijkheden heeft ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Een iPhone is absoluut niet groot. Zeker niet als je bedenkt dat ik eerst altijd een iPod en een telefoon mee moest nemen. Over de mogelijkheden gaat we het niet wéér hebben, dat is uitgebreid gebeurt hiervoor al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:15:
Wat ik zo grappig vind is dat niemand het er hier over heeft
dat de IPHONE toch eigenlijk veeeeel te groot is.
Vergelijk hem maar eens met de Samsung F480 die nog
meer mogelijkheden heeft ook.
ik vind de iPhone niet te groot. Dit ligt voornamelijk aan de dikte van het apparaat. Daar komt bij dat als het apparaat kleiner wordt, de schermdiagonaal behoorlijk gaat afnemen. Iets wat ik liever niet zie. Dit alles hangt natuurlijk wel af van welke telefoon je gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

is het mogelijk om een excel bestandje vanaf mijn pc op de iphone te zetten en die te openen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Nope, niet met de standaard programma's in ieder geval. Wat je wel kunt doen is het excel bestand naar je zelf mailen en dan kun je via het mailprogramma op je iphone het excel bestand als attachment openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

ok reuze bedankt voor het antwoord.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

SJOE®DO schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:48:
Nope, niet met de standaard programma's in ieder geval. Wat je wel kunt doen is het excel bestand naar je zelf mailen en dan kun je via het mailprogramma op je iphone het excel bestand als attachment openen :)
als je de iphone finder installeert dan kan t wel natuurlijk.. gewoon file uploaden via ftp of dropzone or similar tool..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Hoedje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:14:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd hoe ze dat gaan uitwerken. Het kan gewoon een Apple remote zijn die je met het touchscreen bediend. Ik denk het overigens niet, maar om het uiterste aan te geven. Het kan ook een prachtige applicatie zijn als de standaard iPod functie, dus met coverflow en allerlei andere handige mogelijkheden. Dat denk ik ook niet, want albumart over wifi sturen zal ook niet echt een fijne ervaring opleveren. Wat het wel wordt is dus nog even afwachten :)
Het kan geen Apple remote look-alike zijn omdat je die ook voor frontrow, keynote, powerpoint zou kunnen gebruiken en ze zeggen duidelijk dat hij alleen voor itunes zal zijn. En aangezien het qua design en gebruik op de iPhones' iPod.app zal moeten lijken zal het waarschijnlijk vergelijkbaar worden met Signal.) ik hoop dat je met apples versie eindelijk WEL remote playlists zal kunnen laden..

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik hoop eigenlijk gewoon dat wanneer ik in bereik van mijn wifi kom én dus mijn library vindbaar is, de iPod functie automatisch overstapt naar de thuis library... gogo domotica !

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-09 15:07
Kun je op een iPhone nou ook video's zetten en bekijken? Want op de plaatjes zie ik nergens een Video staan in het hoofdmenu terwijl ik dit wel op mijn Touch had. En ook vreemd dat er een aparte Photos is terwijl je die ook bij Camera ziet :?

En hoe zit het met Contacts? Staan die gewoon onder de telefoonfunctie en kun je die ook bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Video's zitten onder de iPod, kan dus gewoon.

Photo's zijn al je foto's: camera + wat je van je Mac/PC erop zet.
Camera zijn alleen de foto's die je (net) genomen hebt met je iPhone.

Contacts staan inderdaad ook gewoon onder de telefoonfunctie en zijn te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:07:
[...]
Ok. Dan ben ik daar ook heel benieuwd naar want ik heb juist gehoord dat het tomtom juist verboden is om navigatie uit te brengen voor de iphone.
Nee, dat sloeg op een regel die iemand had gevonden in de Terms & Conditions van de iPhone SDK. Dat is toen in het nieuws geweest. Maar achteraf bleek dat alleen maar te slaan op de kaartinformatie van Google Maps. Die mag je niet gebruiken om een navigatie programma mee te maken.

Als TomTom dus zijn eigen kaarten mee levert (zoals ze altijd doen) dan mag het dus wel.

Edit: Hier een link met uitleg (zie de update voor de rectificatie). Die regel sloeg dus alleen op de Location-Based API van de bijgeleverde Google Maps client.

[ Voor 17% gewijzigd door GekkePrutser op 29-06-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:44
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 01:14:
Het enige wat dan niet zo gebruiksvriendelijk van Apple is, is dat ze je in zee laten gaan met 1 provider en je dwingen (in veel landen) tot een abonnement.
Apple dwingt je tot niets hoor :). Je zit alleen wel vast aan koppelverkoop op het moment dat je een iPhone wil.

Volgens mij is de denkwijze van apple zo dat ze de iPhone willen leveren inclusief een bepaalde "gebruikservaring". Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan snelheid van het internet & services als visual voicemail. Daardoor weet je dat áls je een iPhone koopt je gegarandeerd die "gebruikservaring" hebt. Dat is volgens mij het motto van apple, als je iets koopt moet het voor iedereen werken, en bij iedereen op dezelfde manier.
Ik ben gek op appels maar soms begin ik te denken dat apple een boze heks is en ik Sneeuwwitje. Ik krijg een mooie glimmende appel die me stees verder inpalmt tot ik in slaap val. Wakker blijven dus en voors en tegens blijven afwegen (al glimt die appel wel erg mooi :) )
Of je nu appels, bananen of peren koopt, oppassen blijft het altijd! Zeker als hij mooier glimt dan alle anderen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Big Daddy schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:48:
[...]
Volgens mij is de denkwijze van apple zo dat ze de iPhone willen leveren inclusief een bepaalde "gebruikservaring". Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan snelheid van het internet & services als visual voicemail. Daardoor weet je dat áls je een iPhone koopt je gegarandeerd die "gebruikservaring" hebt. Dat is volgens mij het motto van apple, als je iets koopt moet het voor iedereen werken, en bij iedereen op dezelfde manier.
Apple wil gewoon totale controle zodat ze extra geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

MarcoC schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:49:
[...]
Apple wil gewoon totale controle zodat ze extra geld verdienen.
Bedankt voor de geniale toevoeging aan dit topic...

Zoals gezegd, de beleving is wat er 'out of the box' geboden wordt, inclusief abo dus. Mocht je dat niet willen dan geef je daarmee ook de beleving uit handen, gezien lang niet alle providers je er 'direct' mee aan de gang laten gaan, lees UMTS/GPRS instellingen, visual voicemail etc.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Ik word er zo moe van dat Apple als een vaderlijk figuur wordt neergezet die het beste met je voor heeft. Kom op zeg, doe niet zo naïef, het is geen filantropische instelling. Als dat echt zo is hadden ze niet van die extreem korte garanties en dure garantie-uitbreidingen.

[ Voor 7% gewijzigd door MarcoC op 30-06-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 29-09 14:02

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Volgens mij is het inmiddels zo dat elektronicshe producten aangeboden in EU naar een garantietermijn van 2 jaar moeten gaan. Ik kan me vergissen. Sowieso minimaal 1 jaar. En dat er naast dat jaar dan nog extra "dure" garantie gekocht kan worden is normaal. Fabrikant is zelfs niet verplicht om die optie te bieden.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

FerdiV schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:34:
Kun je op een iPhone nou ook video's zetten en bekijken? Want op de plaatjes zie ik nergens een Video staan in het hoofdmenu terwijl ik dit wel op mijn Touch had. En ook vreemd dat er een aparte Photos is terwijl je die ook bij Camera ziet :?

En hoe zit het met Contacts? Staan die gewoon onder de telefoonfunctie en kun je die ook bewerken?
Je kan video's bekijken kijk maar eens dit filmpje.
Iphone 3G video

Video aangepast zat nog een rickrol onder mijn paste :)
Als je op Youtube zoekt naar Iphone video of dergelijke vind je er honderden.

Is Copy paste nu eigenlijk mogelijk misschien dat ik erover heen gelezen heb?
Tevens is er nu wel een volledige werkende MMS applicatie te krijgen die zowel verzend als ontvangt dus 1 gemis minder.

Wat ik mij alleen afvraag iedereen heeft het hier erover dat de Iphone niet als modem gebruikt kan worden via bluetooth maar wat nou als je een kabel gebruikt?

[ Voor 21% gewijzigd door cool0 op 30-06-2008 14:25 ]

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De discussie over de prijs en abonnementen mag in [iPhone 3G] Prijs & Abonnementen - deel 2.