BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
En vodafone klantenservice medewerkers roepen dat zij ook de iPhone krijgen (dat doen ze al heel lang trouwens, inclusief geruchten over interne memo's). T-Mobile medewerkers hebben gezegd dat de prijzen pas bekend worden na 11 juli omdat het toestel dan pas gereleased wordt. Allemaal onzin volgens mij.Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:21:
welke resellers? hoewel het geen officiele reacties zijn, maar gsmshop.nl bijvoorbeeld en hier is iemand langsgeweest bij tmobile shop http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1729424#1729424 met een vergelijkbare antwoord van de medewerker.
Ik meen ergens ook gelezen te hebben die gebeld heeft naar de klantenservice van tmobile..
De meeste medewerkers weten volgens mij evenveel als ons, namelijk weinig. Het is gewoon wachten op een officieel persbericht.
Ach komop... dit toppic is toch voor geruchten en speculaties.. Als je dat niet interesseert moet je bij die andere iphone 3G toppic zijnLt. Marx schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:44:
[...]
En vodafone klantenservice medewerkers roepen dat zij ook de iPhone krijgen (dat doen ze al heel lang trouwens, inclusief geruchten over interne memo's). T-Mobile medewerkers hebben gezegd dat de prijzen pas bekend worden na 11 juli omdat het toestel dan pas gereleased wordt. Allemaal onzin volgens mij.
De meeste medewerkers weten volgens mij evenveel als ons, namelijk weinig. Het is gewoon wachten op een officieel persbericht.
BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114
Nee zo bedoel ik het niet. Ik heb al genoeg posts hier in dit topic om te laten blijken dat ik wel interesse heb in speculaties. Maar bij speculaties horen altijd geruchten en de bronnen op waarde schatten van geruchten. Volgens mij is de info van provider medewerkers meermalen gebleken niet of nauwelijks waar te zijn. Dus het is volgens mij zinniger om te kijken wat onze europese buren voor abbo's krijgen dan naar de T-Mobile winkel te stappen om een reactie.Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:51:
[...]
Ach komop... dit toppic is toch voor geruchten en speculaties.. Als je dat niet interesseert moet je bij die andere iphone 3G toppic zijn
Anoniem: 131051
1. Waarom hang je hier dan rond? Wat voor persoonlijk nut haal je er nu uit om iPhone liefhebbers te lopen stangen? Hierop zou streng mogen opgetreden worden, want dit is puur suggestief trollen.
En dan blijft er één optie over, dat je in feite toch stiekem gefrustreerd bent omdat al jouw losse apparaatjes al hun functies op een tweederangsmanier vervullen.
Wat betreft de vet gedrukte quote:
Je draait de dingen om, niemand internet op z'n gsm omdat dit gewoon onmogelijk is. Hoe wil je nu van volwaardig html gebruik maken op de normale 2.5" schermpjes van de gemiddelde SE/Nokia, met slechte browsers en ongelooflijk veel schermverspilling en super traag.
Dus internet, hoeveel % gebruikt dit nu? Niemand, omdat het gewoon niet praktisch is en niet meer dan een gimmick. Apple maakt het voor het eerst op een portable device gewoon mogelijk met een vlotte ervaring, full size achtige ervaring.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:53 ]
Wat is je definitie van internetten? Nee ik ga niet een paar uur per dag lekker browsen op mijn telefoon. Maar ik denk dat ik wel een keer of 20 per dag op mijn telefoon kijk voor de laatste nieuws, files, tweakers meldingen.Anoniem: 131051 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:02:
[...]
1. Waarom hang je hier dan rond? Wat voor persoonlijk nut haal je er nu uit om iPhone liefhebbers te lopen stangen? Hierop zou streng mogen opgetreden worden, want dit is puur suggestief trollen.
En dan blijft er één optie over, dat je in feite toch stiekem gefrustreerd bent omdat al jouw losse apparaatjes al hun functies op een tweederangsmanier vervullen.
Wat betreft de vet gedrukte quote:
Je draait de dingen om, niemand internet op z'n gsm omdat dit gewoon onmogelijk is. Hoe wil je nu van volwaardig html gebruik maken op de normale 2.5" schermpjes van de gemiddelde SE/Nokia, met slechte browsers en ongelooflijk veel schermverspilling en super traag.
Dus internet, hoeveel % gebruikt dit nu? Niemand, omdat het gewoon niet praktisch is en niet meer dan een gimmick. Apple maakt het voor het eerst op een portable device gewoon mogelijk met een vlotte ervaring, full size achtige ervaring.
http://tweakers.mobi/
http://mobiel.nu.nl/pda/
http://m.fileindex.nl/
Daar is mijn schermpje groot genoeg voor hoor
Internet op je PDA/Telefoon is imo niet bedoeld voor internetten als surfen, maar voor communicatie. Dus e-mail en laatste nieuws updates, zakelijke berichten noem maar op.
Anoniem: 70162
ik heb het woordje waar het om gaat maar even bold gemaakt.webmail schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:11:
[...]
Wat is je definitie van internetten? Nee ik ga niet een paar uur per dag lekker browsen op mijn telefoon. Maar ik denk dat ik wel een keer of 20 per dag op mijn telefoon kijk voor de laatste nieuws, files, tweakers meldingen.
http://tweakers.mobi/
http://mobiel.nu.nl/pda/
http://m.fileindex.nl/
Daar is mijn schermpje groot genoeg voor hoor
Internet op je PDA/Telefoon is imo niet bedoeld voor internetten als surfen, maar voor communicatie. Dus e-mail en laatste nieuws updates, zakelijke berichten noem maar op.
imo zou ik namelijk graag een telefoon hebben waar ik echt fatsoenlijk op kan internetten, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. mocht de iphone het wel kunnen, dan koop ik hem meteen. van 500 euro gaan we niet dood en gemak dient de mens.
*knip*
Je kan je punt ook onderbouwd geven, op deze manier is het niets anders dan een offtopic troll.
[ Voor 32% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:58 ]
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 13-06-2008 14:57 ]
Dat betekent, stam + t .
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Geloof me, ze rekenen echt niet met losse verkoopprijzen. Waarom niet? Omdat je voor een standaard abo van €20~€30 never nooit in de buurt komt van een vergoeding van €500,-Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:21:
[...]
De gereduceerde prijs is dus gebasseerd op de korting die hoort bij het abonnement hoort en wat de verkoopprijs is van het toestel.
Ik verkoop zelf trouwens mobieltjes bij een reseller
De medewerkers van een T-Mobile shop die weten het zelf ook niet. Ze weten over het algemeen zelfs minder dan wij. De klantenservice moet je al helemaal niet hebben. Drie jaar geleden belde ik de dealer helpdesk over Push-to-talk en diegene die ik aan de lijn had wist niet eens wat het was. Hij ging het even aan z'n collega's vragen en die wisten het ook allemaal niet.Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:21:
welke resellers? hoewel het geen officiele reacties zijn, maar gsmshop.nl bijvoorbeeld en hier is iemand langsgeweest bij tmobile shop http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=1729424#1729424 met een vergelijkbare antwoord van de medewerker.
Ik meen ergens ook gelezen te hebben die gebeld heeft naar de klantenservice van tmobile..
Als een T-Mobile medewerker juicy info heeft dan heeft de reseller ze ook binnen een week.
Maar ja, we hopen allemaal op een mooie iPhone abo zodat we met z'n allen lekker gebruik kunnen maken van al die mooie features
[ Voor 4% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-06-2008 15:14 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
ik weet dat de info niet meest betrouwbaar is, maar het zijn geen onredelijke cijfers...Alpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:14:
[...]
Geloof me, ze rekenen echt niet met losse verkoopprijzen. Waarom niet? Omdat je voor een standaard abo van €20~€30 never nooit in de buurt komt van een vergoeding van €500,-
Ik verkoop zelf trouwens mobieltjes bij een reselleren ik maak de abo lijsten.
[...]
De medewerkers van een T-Mobile shop die weten het zelf ook niet. Ze weten over het algemeen zelfs minder dan wij. De klantenservice moet je al helemaal niet hebben. Drie jaar geleden belde ik de dealer helpdesk over Push-to-talk en diegene die ik aan de lijn had wist niet eens wat het was. Hij ging het even aan z'n collega's vragen en die wisten het ook allemaal niet.
Als een T-Mobile medewerker juicy info heeft dan heeft de reseller ze ook binnen een week.
Maar ja, we hopen allemaal op een mooie iPhone abo zodat we met z'n allen lekker gebruik kunnen maken van al die mooie features
in de voorbeeld hierboven ging het dus om een 2jarig 45 euro per maand abonnement.. niet om een 20-30 euro abonnement..
24*45 euro = 1080 euro omzet. dan vind ik 500 euro korting op een toestel niet eens veel!
natuurlijk zit er over de verkoopprijs een marge voor de winkelier, wie zegt dat de winkelier die marge niet meerekent bij verkoop toestel met abonnementskorting.
Als jij de lijstjes maakt, wil ik wel graag weten wat de korting dan volgens jou is!
[ Voor 5% gewijzigd door Eastman op 13-06-2008 15:33 ]
Ik mag dat soort info niet doorvertellen maar ik kan je wel vertellen dat het geen €500,- is. Scheelt niet heel veel meer sinds begin Juni.Eastman schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:30:
[...]
ik weet dat de info niet meest betrouwbaar is, maar het zijn geen onredelijke cijfers...
in de voorbeeld hierboven ging het dus om een 2jarig 45 euro per maand abonnement.. niet om een 20-30 euro abonnement..
24*45 euro = 1080 euro omzet. dan vind ik 500 euro korting op een toestel niet eens veel!
Als jij de lijstjes maakt, wil ik wel graag weten wat de korting dan volgens jou is!
Marge op toestellen verschilt natuurlijk heel erg veel bij al die verschillende resellers maar door al die concurrentie is het maar bar weinig.
[ Voor 9% gewijzigd door Alpha-sphere op 13-06-2008 15:39 ]
De kortingen bij nieuwe contracten en contractverlengingen zijn redelijk goed in te schatten, gewoon weg door meerdere resellers te vergelijken met enkele toestellen.. wat mij betreft dus geen echte geheimen voor het publiekAlpha-sphere schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 15:35:
[...]
Ik mag dat soort info niet doorvertellen maar ik kan je wel vertellen dat het geen €500,- is. Scheelt niet heel veel meer sinds begin Juni.Als je Pit erbij neemt voor 2 jaar dan kom je daar wel overheen.
Marge op toestellen verschilt natuurlijk heel erg veel bij al die verschillende resellers maar door al die concurrentie is het maar bar weinig.
De kortingen bij contractverlenging bij tmobile-shops zijn echter wel vaak een verrassing, omdat die heel erg afwijken van de kortingen bij andere telecomwinkels en omdat de meeste mensen niet weten wat hun klantenwaardering is.. Ik was altijd een B klant, maar afgelopen jaar was ik een C, blijkbaar hebben ze wat gewijzigd om extra korting te kunnen geven aan mega verbruikers.. Mijn korting als C klant was ongeveer gelijk aan wat ik per jaar (+-450euro) uit geef aan tmobile (inclusief enkele promoties van 50% kroting op bundel voor 3maanden, soms buiten me bundel bel of in buitenland) en dat bij een 1jarige verlenging. Ik hoop maar dat ze dat niet gaan aanpassen bij tmobile.
Als ik bij een normale telefoonwinkel mijn contract had verlengt, was de korting op een toestel slechts 100-150 euro...
Poll: Stel, de 3G iPhone (8GB) gaat simlockvrij verkocht worden in Nederland. Hoeveel Euro ben jij bereid te betalen?
• 350€ - 400€
• 400€ - 450€
• 450€ - 500€
• 500€ - 550€
Ook een poll maken? Klik hier
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Helemaal niet meer aan gedacht trouwens. Dat wordt dus eerst even bij T-Mobile zelf checken
Dat is dus 293-341 EUR. Maar wat voor abo zit daarbij?alienfruit schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:13:
In Nieuw-Zeeland gaat hij tussen $600-700 NZD kosten voor de 16GB versie van de telefoon.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
[citation needed]In Nieuw-Zeeland gaat hij tussen $600-700 NZD kosten voor de 16GB versie van de telefoon.
[ Voor 70% gewijzigd door pxa270 op 13-06-2008 17:50 ]
Kan ik de iPhone alleen kopen in combinatie met een abonnement?
Ja, je kunt de iPhone alleen kopen in combinatie met een T-Mobile abonnement. Welke abonnementen dit zijn is nog niet bekend.
Bron: http://www.t-mobile.nl/iphone/faq.html
Dan val ik dus af en moet ik nog een jaar wachten. Heb momenteel al abbo lopen bij T-Mobile dus voor ik weer kan vernieuwen met toestel... Had vorig jaar niet gedacht dat dit jaar al de 3g iphone uit zou komen.The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:32:
Meer info over of hij los verkocht wordt:
Ja, je kunt de iPhone alleen kopen in combinatie met een T-Mobile abonnement. Welke abonnementen dit zijn is nog niet bekend.
*empty*
Dat mag toch niet? Verboden vorm van koppelverkoop?The CarNagE Man schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:32:
Meer info over of hij los verkocht wordt:
Volgens wikipedia:
Ten eerste moet het gaan om afzonderlijke producten die gekoppeld worden. Er moet, met andere woorden, een afzonderlijke markt bestaan voor de beide producten en die producten moeten voor consumenten ook gezien worden als onderscheidende producten. Check.
Ten tweede moet er (vanzelfsprekend) sprake zijn van koppeling, het ene product moet direct of indirect vast zitten aan het andere product. Check.
Ten derde moet er sprake zijn van een machtspositie van de leverancier, de leverancier van het koppelende product moet bijvoorbeeld een "aanzienlijke marktmacht" hebben. Lijkt me wel, gezien dat ze op dit moment nog de enige aanbieder zijn.
De vierde eis is dat er een substantieel deel van de markt door de koppeling wordt aangetast. Verder is er geen markt, dus ja.
[ Voor 47% gewijzigd door CyBeR op 13-06-2008 23:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ja oke, maar wie maakt er een rechtzaak van? Inderdaad niemandCyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:24:
[...]
Dat mag toch niet? Verboden vorm van koppelverkoop?
Volgens wikipedia:
Ten eerste moet het gaan om afzonderlijke producten die gekoppeld worden. Er moet, met andere woorden, een afzonderlijke markt bestaan voor de beide producten en die producten moeten voor consumenten ook gezien worden als onderscheidende producten. Check.
Ten tweede moet er (vanzelfsprekend) sprake zijn van koppeling, het ene product moet direct of indirect vast zitten aan het andere product. Check.
Ten derde moet er sprake zijn van een machtspositie van de leverancier, de leverancier van het koppelende product moet bijvoorbeeld een "aanzienlijke marktmacht" hebben. Lijkt me wel, gezien dat ze op dit moment nog de enige aanbieder zijn.
De vierde eis is dat er een substantieel deel van de markt door de koppeling wordt aangetast. Verder is er geen markt, dus ja.

En daardoor leven dit soort maffiose praktijken voort

Cyber, Apple heeft absoluut geen aanzienlijke marktmacht. Het gaat immers om de markt van mobiele telefoons, niet om de markt van iPhonesCyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:24:
[...]
Volgens wikipedia:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Het gaat hier niet om Apple maar om T-Mobile. Die gaan de telefoon verkopen met daarbij als verplichte extra aankoop een abonnement.Hoedje schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:52:
[...]
Cyber, Apple heeft absoluut geen aanzienlijke marktmacht. Het gaat immers om de markt van mobiele telefoons, niet om de markt van iPhonesDaarbij kun je je afvragen of beide producten wel onderscheidende producten zijn. Het zijn immers aanvullende diensten, een telefoon zonder contract bij een serviceprovider heb je niets aan en andersom ook niet.
En ja, het zijn onderscheidende producten. Je kunt een iPhone prima gebruiken met een telefoonabo bij een andere provider en je kunt een T-Mobileabo prima gebruiken met een telefoon van een ander merk. Het is bovendien niet zo dat een telefoon zonder gsm abo per definitie niks kan. Ten eerste hebben ze nog andere functies (mp3 speler, agenda, the works) ten tweede kun je ook zonder SIM kaart nog alarmnummers bellen.
Nou ja als 't hier niet zonder moeite kan ben ik best bereid er een in België te halen. Daar zijn SIM-locks sowieso al verboden meen ik.
Overigens zou je nog kunnen stellen dat als een telefoon niet bruikbaar is zonder SIM-kaart, het ding geleverd zou kunnen worden met een pre-paid kaart. Een abonnement is werkelijk een heel ander product.
[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2008 00:13 ]
Waarschijnlijk mag T-Mobile exclusief de iPhone samen met een abonnement verkopen en niemand anders. De losse verkoop zal waarschijnlijk wel via de Apple Stores gaan of een andere winkel.
Dit zal ook wel later zijn als 11 juli omdat T-Mobile een contract heeft dat het een paar maanden de iPhone exclusief mag verkopen..
Ik denk gewoon dat we geduld moeten hebben...
Laat ik hopen dat ze, net als AT&T ook huidige abo's de kans bieden om hun lopende contract open te breken voor een nieuw contract met iPhone. Dit zal niet iedereen aanspreken, en ja dat gaat je extra centen kosten. Wellicht is dit voor t-mobile ook erg lucratief ivm klantenbinding.
Anoniem: 70162 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 14:23:
[...]
ik heb het woordje waar het om gaat maar even bold gemaakt.
imo zou ik namelijk graag een telefoon hebben waar ik echt fatsoenlijk op kan internetten, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. mocht de iphone het wel kunnen, dan koop ik hem meteen. van 500 euro gaan we niet dood en gemak dient de mens.
[mbr]*knip*[/]
[mbr]Je kan je punt ook onderbouwd geven, op deze manier is het niets anders dan een offtopic troll.[/]
Hmm, ik wilde je niet persoonlijk aanvallen hoor, misschien heb ik het ook wel verkeerd gelezen en/of begrepen...
Ik vind dat het goede ontwikkelingen zijn met de iPhones, sinds ze uit zijn vond ik ze al geweldig. Met abonnement kan ik hem niet nemen, heb net per begin januari mijn abonnement verlengt van orange naar t-mobile. Toen was er nog niks bekend over wanneer en hoe duur het zou zijn. Maar ik heb er wel een paar honderd euro voor over. De poll vind ik lastig om te kiezen. Want bij 350-400 zeg ik gelijk ja. Bij 400-450 zeg ik denk ook wel ja. bij 450-500 ga ik al twijfelen. Maar ja, ik wil zo graag een iPhone, zeker nu die 3G is. Dus dat doe ik dan waarschijnlijk ook wel...
Sommige verklaren me voor gek dat ik er best veel geld voor over heb. Maar dat hadden ze ook toen ik mijn MacBook Pro in feb 2007 kocht voor 2500 euro. Maar iedereen die er op werkt is er gelijk verliefd op. Hij werkt zo soepel en snel. Typisch Apple imo. Dat verwacht ik ook van de iPhone, dat het vloeiend en makkelijk werkt, wat ik van Apple gewent ben. Heb nu 3 Windows Mobile toestellen gehad, nooit meer, al vind ik de nieuwe HTC Diamond wel erg mooi. Heb nu een Nokia N95, en werkt al stukken beter dan Windows Mobile. Kan niet wachten totdat ik een iPhone heb
Het gaat hier inderdaad om T-Mobile, de iPhone is het gekoppelde product. Je kan hetzelfde abo ook met een andere telefoon kopen, dus is er geen sprake van koppelverkoop. Als je alleen de iPhone wilt hebben moet je bij de Apple Store zijn.CyBeR schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:02:
[...]
Het gaat hier niet om Apple maar om T-Mobile. Die gaan de telefoon verkopen met daarbij als verplichte extra aankoop een abonnement.
Nee, want die verkopen ze niet. Je koopt bij T-Mobile een iPhone, en vervolgens ben je verplicht daar een abo bij te kopen. Het abonnement is dus het gekoppelde product. Je komt immers om de iPhone te kopen, niet voor het telefoonabonnement. (Het is aannemelijk dat je dat al hebt.)BurningSheep schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:44:
[...]
Het gaat hier inderdaad om T-Mobile, de iPhone is het gekoppelde product. Je kan hetzelfde abo ook met een andere telefoon kopen, dus is er geen sprake van koppelverkoop. Als je alleen de iPhone wilt hebben moet je bij de Apple Store zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2008 02:26 ]
*empty*
Volgens jouw redenering is een nieuw model nikes met nieuwe, trendy veters ook een ongeoorloofde vorm van koppelverkoop.CyBeR schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:24:
Overigens: be carefull what you wish for. Zonder subsidies op toestellen kost een N95 ook 645 euro. (hoewel daar al weer mee gedumpt en gestunt wordt. Z'n opvolger dan..)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 260833
Neem je dan ook een stapel Italiaanse Vodafone prepaid kaarten mee? En wat zijn hun tarieven voor "bellen in het buitenland"?CyBeR schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:44:
Ik denk tot zover dat ik er gewoon een in Italië ga halen.
Beetje krome vergelijking.burne schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Volgens jouw redenering is een nieuw model nikes met nieuwe, trendy veters ook een ongeoorloofde vorm van koppelverkoop.
Overigens: be carefull what you wish for. Zonder subsidies op toestellen kost een N95 ook 645 euro. (hoewel daar al weer mee gedumpt en gestunt wordt. Z'n opvolger dan..)
Die veters heb je nodig in je schoenen. anders kan je ze niet dicht knopen.
Bij een telefoon heb je geen abo nodig. een prepaid kan ook. Daarnaast is T-mobile niet de noodzakelijke provider, vodafone, Telfort, KPN enz kunnen hier ook dienst doen
Ik zie wel wat er gaat komen. je kan zo iedereen wel gek maken.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Nee, want die veters zijn daadwerkelijk onderdeel van het product. Direct bij de prijs inbegrepen en dus niet nog een additioneel iets wat er nog bijgekocht moet worden. Bovendien zijn schoenen en veters ook daadwerkelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als jij in een winkel schoenen stond te kopen zou je best raar staan te kijken als je d'r geen veters bijkreeg. Is net zoiets als een schoen zonder zolen kopen.burne schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 10:17:
[...]
Volgens jouw redenering is een nieuw model nikes met nieuwe, trendy veters ook een ongeoorloofde vorm van koppelverkoop.
En tot slot ligt een nieuw model nikes met hippe veters over 't algemeen niet alleen bij FootLocker in de winkel maar ook in de Nike Winkel, de Perry Sport, V&D, etc. Dus is er opeens al geen monopolie op nieuwe nikes met hippe veters zoals dat er nu wel gaat zijn op iPhones.
Ja, en? Ik heb er geen probleem mee een losse telefoon te kopen. Of denk je dat de telco's niks verdienen aan die subsidies? Anyway, ik vind die subsidies op zich prima, maar d'r moet ook gewoon een optie zijn om een telefoon los te kopen zonder extra zut.Overigens: be carefull what you wish for. Zonder subsidies op toestellen kost een N95 ook 645 euro. (hoewel daar al weer mee gedumpt en gestunt wordt. Z'n opvolger dan..)
Als ik 't goed begreep (op t.net) krijg je bij een niet-gesimlockte iPhone idd een prepaid kaart mee. Handig voor die week dat ik daar zit, daarna mag 'ie opflikkeren en kan m'n eigen kaart erinTourniquet schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:30:
[...]
Neem je dan ook een stapel Italiaanse Vodafone prepaid kaarten mee? En wat zijn hun tarieven voor "bellen in het buitenland"?
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2008 13:11 ]
Anoniem: 91315
Wel, de iPhone is anders niet bruikbaar als je geen geldige sim hebt of een geunlockte telefoon hebt. Zelfs iPod functionaliteit ofzo werkt niet. Enkel noodnummers bellen gaat.CyBeR schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 00:02:
[...]
Het is bovendien niet zo dat een telefoon zonder gsm abo per definitie niks kan. Ten eerste hebben ze nog andere functies (mp3 speler, agenda, the works) ten tweede kun je ook zonder SIM kaart nog alarmnummers bellen.
Dat geldt voor de AT&T-gelockte iPhone. Volgens mij is dat niet zo voor de echte ongesimlockte varianten.Anoniem: 91315 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:19:
[...]
Wel, de iPhone is anders niet bruikbaar als je geen geldige sim hebt of een geunlockte telefoon hebt. Zelfs iPod functionaliteit ofzo werkt niet. Enkel noodnummers bellen gaat.
Hoe weet je zo zeker dat de Italiaanse prepaidvariant niet gesimlockt is?CyBeR schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:26:
[...]
Dat geldt voor de AT&T-gelockte iPhone. Volgens mij is dat niet zo voor de echte ongesimlockte varianten.
Hmm, ik meende gelezen te hebben dat dat het geval zou zijn maar ik moet zeggen dat ik 't nu even niet meer kan vinden.. Maar gezien de toestelprijs ligt 't wel enigszins voor de hand. SIMlocks bestaan voor prepaid telefoons omdat je dan zelfs zonder abo verplicht bent de diensten van $operator te gebruiken.Tourniquet schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 14:27:
[...]
Hoe weet je zo zeker dat de Italiaanse prepaidvariant niet gesimlockt is?
Prepay is natuurlijk ook gewoon een abonnementsvorm. Je _hebt_ een serviceprovider, in welke vorm dan ook, nodig bij een telefoon. Zonder kun je niet bellen. Schoenen zonder veters zitten niet lekker, en er zijn genoeg schoenen die zonder veters wel lekker zitten. Klittenband, elastiek, riempjes, haken, gespen.To_Tall schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:
Bij een telefoon heb je geen abo nodig. een prepaid kan ook.
Maar: mierengeneuk.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Stel je voor, heb je een dik t-mobile logo op je mooie iPhone en is je safari opeens web'n'walk geworden etc. Ik koop nooit meer een branded telefoon, me oude n73 was er een slachtoffer van.
Maak je daar maar geen zorgen om. Die branding is omdat de leveranciers dat toestaan dat de operators dat maken (of ze doen het voor de operators.) Net als enorme stickers op laptops enzo. Apple gaat dat nooit en te nimmer toestaan. Het beste wat ze zullen kunnen doen is zelf er fysiek een logootje op plakken.F r a n k D schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:36:
Hopelijk zijn de iPhones niet branded...
Stel je voor, heb je een dik t-mobile logo op je mooie iPhone en is je safari opeens web'n'walk geworden etc. Ik koop nooit meer een branded telefoon, me oude n73 was er een slachtoffer van.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 14-06-2008 16:47 ]
Ik neem aan dat je de iPhone gewoon in het (ongeopende) doosje mee kunt krijgen, en een simpakket met het abonnement dat je erbij hebt afgesloten? Laat T-Mobile maar mooi wegblijven met hun vage logo'sCyBeR schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:46:
[...]
Maak je daar maar geen zorgen om. Die branding is omdat de leveranciers dat toestaan dat de operators dat maken (of ze doen het voor de operators.) Net als enorme stickers op laptops enzo. Apple gaat dat nooit en te nimmer toestaan. Het beste wat ze zullen kunnen doen is zelf er fysiek een logootje op plakken.
Anoniem: 132666
Ik hou jullie zo snel mogelijk op de hoogte.
T-mobile heeft in zijn gekoppelde telefoons/abonnementen verkoop een handje gehad om je hele mobiel met onnodige software vol te zetten en daarbij ook nog een verschrikkelijk t-mobile logo op de telefoon zelf te drukken.
Als bovenstaande het geval is bij de iPhone, dan wacht ik nog wel even...
Anoniem: 220294
http://www.t-mobile.nl/iphone/
Ik had het nog niet langs zien komen hier, anders sorry voor de dubbel
Anoniem: 233684
grtz
Anoniem: 132666
Ondertussen weet iedereen dat al denk ikAnoniem: 233684 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 23:39:
Ook mobistar heeft de iPhone aangekondigd op zijn homepagina. iPhone minisite op http://iphone3g.mobistar.be/nl/
grtz

Is makkelijk te controleren lijkt me. Kijk niet verder als de Duitse iPhone. Die werd ook exclusief door T-Mobile geleverd. Dus als iemand zo een ding heeft of iemand weet die het heeft dan is het makkelijk uitzoeken.Anoniem: 220294 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:43:
Ik denk in ieder geval niet dat Apple het T-Mobile zal toelaten een overzichtelijke iPhone helemaal vol te bouwen met rotzooi. Zal toch wel vastgelegd worden in een contract. Misschien een logo erop, maarja, dat is niet onoverkomelijk.
*empty*
Anoniem: 156423
Het zou me niet verbasen, ik heb bij Vodafone een N95 8GB gekocht en zefls daar zit een logo op, dacht dat er bij abbo's simlockvrije telefoons werden geleverd.Puu schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:32:
Ik hoor iedereen over prijs en abonnementen, maar is er dan helemaal niemand bang voor Brandware?
T-mobile heeft in zijn gekoppelde telefoons/abonnementen verkoop een handje gehad om je hele mobiel met onnodige software vol te zetten en daarbij ook nog een verschrikkelijk t-mobile logo op de telefoon zelf te drukken.
Als bovenstaande het geval is bij de iPhone, dan wacht ik nog wel even...
Software was ook aangepast, maar die heb ik zelf gewijzigd naar een orginele Nokia firmware (zal bij de iPhone met de tijd ook wel mogelijk worden dan).
A ) Dat heeft niet zoveel met de prijs en de abonnementen de makenPuu schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:32:
Ik hoor iedereen over prijs en abonnementen, maar is er dan helemaal niemand bang voor Brandware?
B ) Nee, ik ben er niet bang voor
Een beetje gadgetfreak wil toch wel vaker dan eens in de twee jaar wat nieuws kopen. Dan stapelen de abonnementen zich dus op.
De 3g iPhone lijkt me bijzonder interessant, maar ik zal hem zelf nooit met een 2jarig abonnement aanschaffen.
Verder vind ik het ook vreemd dat het in Nederland kennelijk toegestaan is als de iPhone alleen icm een T-mobile abonnement te koop is. Het lijkt me duidelijk dat er voor alleen de iPhone ook een duidelijke markt is. Dus wat mij betreft is dit zuivere koppelverkoop.
Als we de punten er even bijpakken (van de wiki):
De eerste twee lijken me duidelijk.Ten eerste moet het gaan om afzonderlijke producten die gekoppeld worden. Er moet, met andere woorden, een afzonderlijke markt bestaan voor de beide producten en die producten moeten voor consumenten ook gezien worden als onderscheidende producten.
Ten tweede moet er (vanzelfsprekend) sprake zijn van koppeling, het ene product moet direct of indirect vast zitten aan het andere product.
Ten derde moet er sprake zijn van een machtspositie van de leverancier, de leverancier van het koppelende product moet bijvoorbeeld een "aanzienlijke marktmacht" hebben.
De vierde eis is dat er een substantieel deel van de markt door de koppeling wordt aangetast.
De marktmacht van de iPhone is/wordt ook aanzienlijk als we het hebben over mobiel internet. Her en der zijn cijfers te vinden dat apple nu al symbian en windows mobile voorbij is gestreefd:
http://www.iphoneclub.nl/...-in-met-009-marktaandeel/
http://www.6minutes.be/NL...tikelID=9483&RubriekID=58
Waar liggen dan de argumenten dat dit wel is toegestaan? Wie het weet mag het zeggen..
Die situatie is er bij Blackberry al jaren, modellen zijn vaak exclusief bij 1 operator. De Curve 8310 bijvoorbeeld was lange tijd alleen bij Vodafone NL te krijgen. Geen hond die erover geklaagd heeft, en RIM heeft een heel wat dominantere positie op de smartphone markt dan Apple. Ik zou niet op veel actie rekenen.Biggg schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:31:
Verder vind ik het ook vreemd dat het in Nederland kennelijk toegestaan is als de iPhone alleen icm een T-mobile abonnement te koop is. Het lijkt me duidelijk dat er voor alleen de iPhone ook een duidelijke markt is. Dus wat mij betreft is dit zuivere koppelverkoop.
Die hele discussie blijf ik een beetje kortzichtig vinden. De prijzen zijn zo scherp omdat er exclusiviteitsdeals zijn. Worden die verboden, dan wordt de prijs gewoon iets hoger gezet. Je ziet het in Belgie, toestelsubsidie is illegaal verklaard. Bellen de Belgen daardoor goedkoper dan de Nederlanders die een los toestel + SIM only of een abo + gesubsidieerd toestel kopen? Nee. Ze hebben alleen minder keus.
Dat betekent niet dat je het in stand moet houden of er niks aan hoeft te doen. We hebben ook al jaren woekerpensioenpollissen, moeten dat dan ook maar zo laten?Dreamvoid schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:28:
[...]
Die situatie is er bij Blackberry al jaren, modellen zijn vaak exclusief bij 1 operator. De Curve 8310 bijvoorbeeld was lange tijd alleen bij Vodafone NL te krijgen. Geen hond die erover geklaagd heeft, en RIM heeft een heel wat dominantere positie op de smartphone markt dan Apple. Ik zou niet op veel actie rekenen.
De discussie vind ik helemaal niet kortzichtig en ik vraag me af wat je met die opmerking probeert te bereiken. Het gaat om vrijheid van keuze voor de consument en een open markt, niet of het sim only wel of niet goedkoper is met een abonnement. Ik ben ook niet tegen het feit dat gsm's gekoppeld worden met abonnementen als aanbiedingsdeal. Ik stel mijn vraagtekens bij een apparaat (welke een aanzienlijk marktaandeel gaat krijgen:http://macwereld.nl/nieuw...nen_interesse_voor_iphone) dat alleen te koop is icm met een heel duur abonnement dat maar bij 1 provider kan worden afgesloten en 2 jaar zou gelden.Die hele discussie blijf ik een beetje kortzichtig vinden. De prijzen zijn zo scherp omdat er exclusiviteitsdeals zijn. Worden die verboden, dan wordt de prijs gewoon iets hoger gezet. Je ziet het in Belgie, toestelsubsidie is illegaal verklaard. Bellen de Belgen daardoor goedkoper dan de Nederlanders die een los toestel + SIM only of een abo + gesubsidieerd toestel kopen? Nee. Ze hebben alleen minder keus.
[ Voor 3% gewijzigd door Biggg op 15-06-2008 13:57 ]
massaal ingezet word op nieuwe klanten. ergens wel begrijpelijk maar erg oneerlijk voor de trouwe klanten die al jaren een abbo hebben.
ik krijg veel meer kortingen als ik de boel opzeg en opnieuw afsluit ( eventueel bij die zelfde provider ) als dat ik 1 of 2 jaar bijteken.
Het is ook niet gek dat de NMA vorig jaar al heeft aangegeven dat er zeer waarschijnlijk geen onderzoek komt naar deze koppeling. Dat het in België niet mag, komt gewoon omdat de wet daar veel strenger is. In Nederland gaat de wetgever er vanuit dat koppelen ook tot lagere prijzen kan leiden (zolang de markt goed functioneert, daarom het belang van de machtsposities van de twee producten/leveranciers).
Overigens heeft de Europese commissie aangeven dat ze niet blij zijn met de exclusieve contracten per land. Maar het blijft vooralsnog een zaak van de lidstaten. Dat wil niet zeggen dat er geen maatregelen genomen gaan worden zoals eerder met het mobiel bellen in andere lidstaten en nu waarschijnlijk met het SMSen. Soms is het dreigen al genoeg, zoals bij iTunes.
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, het gaat trouwens niet om T-mobile die wel of geen markt zou hebben, dat is namelijk het gekoppelde product.Hoedje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:58:
Het gaat in Nederland allemaal om de machtspositie en dan is het vrij simpel. Daar loopt het namelijk al op stuk. T-Mobile heeft geen machtspositie op de markt voor mobiele telefonie. Immers een aanzienlijke marktmacht, komt in de buurt van een monopolie. Vooralsnog zijn Vodafone (+/- 25%) en T-Mobile (+/- 25%) ongeveer even groot en is KPN by far de grootste aanbieder van mobiele telefonie (+/- 50%). De andere markt die je kunt onderscheiden is de markt voor smartphones, daar heeft Apple echt geen machtspositie. Het gaat namelijk om de positie in Nederland (!).
Idd heeft apple op de smartphone markt NOG geen machtspositie. Echter vliegen de cijfers je her en der rond de oren dat dit een kwestie van tijd kan zijn. In Amerika hebben ze in zeer korte tijd een marktaandeel van meer dan 25% verworven en blijkt dat iPhone bezitters een nog groter deel van de mobiele internet markt vormt (http://www.iphoned.nl/goo...rachten-steeg-met-20/832/). Waarom moet de overheid altijd achter de feiten aanlopen, als 40.000 nederlanders vast zitten aan een abonnement van 2 jaar.
Dat maakt in principe niet uit, het kan via de ene kant of de andere kant. Het gaat erom dat geen van beiden een aanzienlijke marktpositie hebben.Biggg schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:11:
[...]
Ik ben het gedeeltelijk wel met je eens, het gaat trouwens niet om T-mobile die wel of geen markt zou hebben, dat is namelijk het gekoppelde product
Dat kan natuurlijk nooit. Dan worden Apple en T-Mobile ongelijk behandeld en nog belangrijker, je gaat dan voorbij aan het doel van de wet. Nogmaals, koppelverkoop in Nederland is niet verboden. Daarbij kiezen die 40.000 consumenten (ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal meteen een iPhone kopen, maargoedIdd heeft apple op de smartphone markt NOG geen machtspositie. Echter vliegen de cijfers je her en der rond de oren dat dit een kwestie van tijd kan zijn. In Amerika hebben ze in zeer korte tijd een marktaandeel van meer dan 25% verworven en blijkt dat iPhone bezitters een nog groter deel van de mobiele internet markt vormt (http://www.iphoned.nl/goo...rachten-steeg-met-20/832/). Waarom moet de overheid altijd achter de feiten aanlopen, als 40.000 nederlanders vast zitten aan een abonnement van 2 jaar.
Er zitten gewoon voor en nadelen aan de constructie van Apple. Het is natuurlijk altijd mooier voor de consument als het gewoon mogelijk is om een smlockvrije versie te kopen, naast dit soort gekoppelde producten en diensten. Desondanks kan ik me best voorstellen dat Apple gewoon graag wil dat het product standaard gekoppeld wordt met (ongelimiteerde) data abonnementen en andere diensten zoals visual voicemaill, omdat je dan pas het apparaat volledig kan gebruiken.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoedje op 15-06-2008 14:26 ]
Uiteraard heb je hier gelijk, je zal de algemene wetgeving misschien moeten aanpassen.Hoedje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:22:
Dat kan natuurlijk nooit. Dan worden Apple en T-Mobile ongelijk behandeld en nog belangrijker, je gaat dan voorbij aan het doel van de wet. Nogmaals, koppelverkoop in Nederland is niet verboden.
Volgens mij kiezen die 40.000 voor de iPhone, niet voor T-mobile, daar hebben ze geen keuze. Ik lees overal reacties van balende mensen die liever een andere provider gezien zouden hebben.Daarbij kiezen die 40.000 consumenten (ik kan me niet voorstellen dat ze allemaal meteen een iPhone kopen, maargoed) er natuurlijk zelf voor. Daarbij is de deal als ik kijk naar Engeland en Ierland helemaal niet zo slecht. De IPhone is daar concurrerend geprijst in vergelijking met andere vergelijkbare smartphones en abonnementen.
Tuurlijk Apple wil de Apple-experience leveren, dat is bekend. Maar dat kan ook met deals met alle providers en niet alleen T-mobile. Ik geef toe dat ik alles een beetje zwart-wit stel, maar het is nou eenmaal een grijs gebied. Toch heb ik het idee dat T-mobile een heleboel nieuwe klanten gaat krijgen terwijl ze dat niet verdienen op basis van de service die ze aanbieden, dan gaan er wat mij betreft alarmbellen rinkelen.Er zitten gewoon voor en nadelen aan de constructie van Apple. Het is natuurlijk altijd mooier voor de consument als het gewoon mogelijk is om een smlockvrije versie te kopen, naast dit soort gekoppelde producten en diensten. Desondanks kan ik me best voorstellen dat Apple gewoon graag wil dat het product standaard gekoppeld wordt met (ongelimiteerde) data abonnementen en andere diensten zoals visual voicemaill, omdat je dan pas het apparaat volledig kan gebruiken.
In de Europese landen waar hij te kop was, was de 1e iPhone qua verkopen een teleurstelling, en verkocht bv veel minder dan de N95. Die 25% is alleen in de VS en alleen in een sub-sub niche (high-end smartphones voor consumenten), en die positie hebben ze alleen omdat Nokia met hun smartphones nauwelijks aanwezig is op die markt (die hebben nl een hooglopend conflict met de operators). Op die manier heeft iedereen een dominante positie. Als de consument de voorwaarden van de iPhone niet leuk vindt, zijn er inmiddels al bijna een dozijn alternatieven die dezelfde of meer features hebben, en een stuk of vijftien providers op vier netwerken. Het is absurd om Apple een machtspositie toe te rekenen - dat is iets heel anders dan 'een gewild produkt'.Biggg schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:11:
[...]
Idd heeft apple op de smartphone markt NOG geen machtspositie. Echter vliegen de cijfers je her en der rond de oren dat dit een kwestie van tijd kan zijn. In Amerika hebben ze in zeer korte tijd een marktaandeel van meer dan 25% verworven
Off-topic: die "woekerpolissen" discussie is daar ook al een voorbeeld van veel geschreeuw zonder kennis van zaken. Als je een beetje in de pensioenenwereld thuis bent weet je dat er bij de polissen waar nu de discussie over gaat nogal wat ingebouwde verzekeringen in zitten, die voor de hoge premies zorgen. Als mensen veel willen betalen voor extra zekerheden moet dat mogen. Zolang de structuur maar helder is en aan de wet voldaan wordt mag je als verkoper nou eenmaal je verkoopprijs vaststellen. Het blijft een vrij land.
[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 15-06-2008 14:49 ]
Uiteraard was die opmerking om aan te geven dat jouw argument "het gebeurt al heel lang zo" niet een reden is om er niks aan te doen, inhoudelijk heeft het natuurlijk niks met de iPhone te maken.Dreamvoid schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:48:
[...]
Off-topic: die "woekerpolissen" discussie is daar ook al een voorbeeld van veel geschreeuw zonder kennis van zaken. Als je een beetje in de pensioenenwereld thuis bent weet je dat er bij de polissen waar nu de discussie over gaat nogal wat ingebouwde verzekeringen in zitten, die voor de hoge premies zorgen. Als mensen veel willen betalen voor extra zekerheden moet dat mogen. Zolang de structuur maar helder is en aan de wet voldaan wordt mag je als verkoper nou eenmaal je verkoopprijs vaststellen. Het blijft een vrij land.
Klopt, en dat maakt dat het idd niet zwart of wit is. Maar ik denk dat consumenten en de andere providers wel degelijk benadeeld worden door de koppeling T-mobile/iPhone. Een wetswijziging dat GMS's niet exclusief met 1 provider gekoppeld mogen worden zou in dat licht best bespreekbaar kunnen zijn.In de Europese landen waar hij te kop was, was de 1e iPhone qua verkopen een teleurstelling, en verkocht bv veel minder dan de N95. Die 25% is alleen in de VS en alleen in een sub-sub niche (high-end smartphones voor consumenten), en die positie hebben ze alleen omdat Nokia met hun smartphones nauwelijks aanwezig is op die markt (die hebben nl een hooglopend conflict met de operators). Op die manier heeft iedereen een dominante positie. Als de consument de voorwaarden van de iPhone niet leuk vindt, zijn er inmiddels al bijna een dozijn alternatieven die dezelfde of meer features hebben, en een stuk of vijftien providers op vier netwerken. Het is absurd om Apple een machtspositie toe te rekenen - dat is iets heel anders dan 'een gewild produkt'.
Bij TMNL niet maat. 'Ze' waarderen de klanten obv de hoogte van je facturen en dan nog als je laag wordt gewaardeerd hanteren ze nooit hogere prijzen bij een verlengende klant dan wanneer je als nieuwe klant binnenkomt.murky123 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:57:
wat mij een beetje tegen de borst stuit is dat er bij de telco's en nu helemaal bij T-mobile ivm de iPhone.
massaal ingezet word op nieuwe klanten. ergens wel begrijpelijk maar erg oneerlijk voor de trouwe klanten die al jaren een abbo hebben.
ik krijg veel meer kortingen als ik de boel opzeg en opnieuw afsluit ( eventueel bij die zelfde provider ) als dat ik 1 of 2 jaar bijteken.
Anoniem: 265080
Op zich wel vreemd dat Belcompany dit wel al scheen te weten, omdat ze bij T-mobile én de toestelprijs én de abonnementsprijs nog niet weten.
Dat klinkt heel aannemelijk, maar ja die prijzen zeggen niets als je niet weet welk abo erachter hangt. Met een 100 euro p/m 2-jaars abo zal je 'm ongetwijfeld wel gratis krijgen. Ik verwacht eigenlijk dat T-Mobile de 8 GB-versie gewoon gelijk of net boven de N95 8 GB en de LG Viewty gaat prijzen, en de 16 GB gelijk aan de verwachte prijs van de N96 als die er over 2 maanden is, dat zou nl ook iets van 50 euro boven de N95 zitten. Uiteindelijk verkoopt T-Mobile gewoon een exclusief mobieltje, en die Nokia & LG telefoons zijn nou eenmaal op het moment de verkooptoppers en de grootste concurrenten in de smartphone/high-end consumenten telefoon markt - die moeten verslagen worden. Zo werd de vorige iPhone in de UK namelijk ook geprijsd: net iets boven Nokia's bestseller (dat was toen de normale N95).Anoniem: 265080 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:29:
Ik was gisteren bij de Belcompany, en daar vertelden me dat zij ook de iPhone 3G gingen leveren (bij T-mobile neem ik aan) voor de prijzen van 199 euro (8GB) en 299 euro (16GB). Hoeveel het abonnement daarbij kost konden ze me nog niet vertellen.
Op zich wel vreemd dat Belcompany dit wel al scheen te weten, omdat ze bij T-mobile én de toestelprijs én de abonnementsprijs nog niet weten.
[ Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 15-06-2008 18:26 ]
Anoniem: 61137
Of het echt waar is, geen idee, maar ik zie T-Mobile er wel voor aan helaas.De Iphone zal zeker branded gaan worden volgens een vertegenwoordiger van t-mobile. Daar gaat de Apple IMAGO! Er komt een grote T op de achterkant! Waarom? Omdat er onder andere t-mobile software op zit.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 61137 op 15-06-2008 18:32 ]
Als dat klopt dan snap ik niet waarom apple tegen het simlockvrije verkopen is, en waarom ze uberhaupt met deze deal hebben ingestemd. Krijg je weer dat de browser standaard (en niet aan te passen) naar de t-mobile homepage gaat en zo?Anoniem: 61137 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:30:
BC-medewerker bij telecomvergelijker.nl:
[...]
Wat hebben ze bij apple nu liever, een pure iPhone, zonder branding en nonsens, maar met een paar functionaliteiten minder? Of zo een kermis T-mobile iPhone....
Als ze het apparaat nu gewoon als een iPod of zo verkochten. Winst binnen, zaakje gesloten voor apple, next...
Ik wacht af wat het wordt, want ik kan deze stelling maar moeilijk geloven eigenlijk. Zeker omdat apple de bovenhand heeft in de onderhandelingspositie. Ze zouden kunnen zeggen: unbranded, of we gaan eens spreken met vodaphone, kpn, noem maar op. De service providers willen de iPhone, niet omgekeerd
De iPhone heeft de operators wel degelijk nodig. De drempel wordt dan te hoog, er zijn maar weinig mensen die een losse >500 euro N95 of Viewty kopen. Vrijwel alle verkopen (in NL, UK, US, Duitsland, etc) gaan met abo+subsidie, en daarvoor heb je een relatie met de operators nodig. Niet voor niets krijgt Nokia geen voet aan de grond in de VS: ze zijn precies hierover in oorlog met AT&T, Verizon en T-Mobile US. Nu verkopen ze (bijna) alleen losse toestellen, en dat gaat voor geen meter. Terwijl ze in Europa over de concurrentie heenwalsten toen de N95 uit kwam, dat was net zo'n baanbrekend toestel als de iPhone later werd: het was de eerste smartphone voor de massa markt. Iedereen verklaarde je voor gek als je voor de komst van de N95 zou zeggen dat een 750 euro smartphone de bestverkochte telefoon op de hele markt zou worden - maar het gebeurde toch, en dat is grotendeels te danken aan de operatorsubsidies. Apple heeft daar de bevestiging van gezien dat ze met de iPhone een goed concept hadden, en in de VS waar de N95 er niet was is het ook een gigantisch succes geworden.Anoniem: 131051 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:34:
[...]
Wat hebben ze bij apple nu liever, een pure iPhone, zonder branding en nonsens, maar met een paar functionaliteiten minder? Of zo een kermis T-mobile iPhone....
Als ze het apparaat nu gewoon als een iPod of zo verkochten. Winst binnen, zaakje gesloten voor apple, next...
Ik wacht af wat het wordt, want ik kan deze stelling maar moeilijk geloven eigenlijk. Zeker omdat apple de bovenhand heeft in de onderhandelingspositie. Ze zouden kunnen zeggen: unbranded, of we gaan eens spreken met vodaphone, kpn, noem maar op. De service providers willen de iPhone, niet omgekeerd
Maar Apple heeft ook gezien hoe hard je op je bek kan gaan als je denkt dat je de operators niet nodig hebt - en zal minimaal met 1 operator een goede relatie willen houden.
(neemt niet weg dat ik ook niet verwacht dat er (veel) branding zal gaan zitten op de iPhone.)
[ Voor 18% gewijzigd door Dreamvoid op 15-06-2008 20:21 ]
Er dient ook hierbij bedacht te worden, dat op de computers (Mac's) van Apple ook nooit het logo van Intel is verschenen.Anoniem: 220294 schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 21:43:
Ik denk in ieder geval niet dat Apple het T-Mobile zal toelaten een overzichtelijke iPhone helemaal vol te bouwen met rotzooi. Zal toch wel vastgelegd worden in een contract. Misschien een logo erop, maarja, dat is niet onoverkomelijk.
Ik verwacht absoluut niet dat er "branding" in komt, want dat zou betekenen dat er ook nog verschillende updates zouden moeten komen en Apple ziet het echt niet zitten dat een providertje even wat gaat zitten modden in de firmware, dat staan ze nooit toe!kap schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:51:
[...]
Er dient ook hierbij bedacht te worden, dat op de computers (Mac's) van Apple ook nooit het logo van Intel is verschenen.
Eh? Dit topic gaat toch juist over de speculaties over de prijs? Dus als iemand via via hoort dat de iPhone 299 euro gaat kosten, hoort dat imo thuis in dit topic...Muthas schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:47:
Mensen, kunnen we die verhaaltjes van mijn oom die veel van telefoons weet/die aardige man bij de dixons/het hoofd van de klantenservice voor ons zelf laten? Da's allemaal dikke bullshit. De iPhone wordt niet branded en van de kosten van het abonnement en toestel is in Nederland nog niks bekend.
En over dat branden, ik hoop het ook niet... maar ja... speculaties...
[ Voor 45% gewijzigd door Padvinder op 15-06-2008 19:24 ]
Anoniem: 265080
Maar als T-mobiel de Apple gaat branden, dan hoef ik hem niet via T-mobile, dan ga ik hem wel ergens anders halen (of alsnog voor de Touch Diamond)...
T-Mobile staat erom bekend dat zij hun toestellen wel erg volstoppen met shit, zeker in vergelijking met hun concurrenten KPN, Orange en in mindere mate Vodafone.Hoedje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:13:
Het is natuurlijk wel fijn als de speculaties nog ergens op gebaseerd zijn. Zo kun je bijv. kijken naar de prijzen in het buitenland waar het al wel bekend is gemaakt. Ook geruchten horen daarbij, maar Muthas heeft wel een punt, het moet nog wel ergens over gaan.
En dan nog, mocht het wel zo ver komen dat T-Mobile software in de iPhone implementeert dan zullen ze logischerwijs een apart firmware update systeem moeten hebben (zoals het geval bij de MDA reeks en bepaalde Sony Ericsson's, daar moet je altijd 2 maanden langer wachten tot de generale firmware beschikbaar komt voor jouw 'versie' van de gsm).
Even je eigen software injecteren heeft verstrekkende gevolgen
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Vandaar ook mijn eerdere opmerking dat ik de uitleg van die medewerker niet geloofde. Damn wat is 11 juli nog ver.Nitai schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:10:
Als je kijkt naar de huidige iPhone in Duitsland icm T-Mobile, dan zie je dat dit daar ook niet het geval is.
Anoniem: 188434
Inderdaad. Gaat absoluut nooit gebeuren. Anders hadden MacBooks enzo ook al vol intel stickertjes gezeten.Anoniem: 188434 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:37:
T-Mobile gaat de iPhone zeker niet branden, daar krijgen ze gegarandeerd geen toestemming voor van Apple. Die hebben juist miljoenen in de naam, marketing en herkenbaarheid van de iPhone gestopt dus T-Mobile mag er helemaal niets aan veranderen. Apple staat er om bekend dat het verkoopplaatje precies moet kloppen volgens hun voorwaarden. Dus T-Mobile branding = not done

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Maar apple zal dat niet toestaan . zie ook US, UK en DE. deze landen verkopen al Iphones. DE zelfs onder T-mobile.. geen eigen rom hebben ze.
Zal ronduit niet mogelijk zijn om dit te ondersteunen. Denk ook dat Apple met 1 rom versie komt voor de Iphone. Dus als je in italia een Iphone zal kopen zal de SIM van T-mobile NL daar ook in passen.
Anders mag apple voor elk provider een aparte rom gaan maken. dat is bijna ondoenlijk
A Soldiers manual and a pair of boots.
http://www.iphoneclub.nl/...ds/2008/06/1212769425.png
Ben benieuwd hoe het in Nederland uitpakt, ik zou eigenlijk graag nog een €39 variant zien want het gat tussen €29 en €49 vind ik wel erg groot.
Screenshot is mogelijk namaak, zie http://www.iphoneclub.nl/...n-duitsland-vanaf-1-euro/
[ Voor 20% gewijzigd door Tourniquet op 16-06-2008 00:10 ]
ik ga slapen, dit zijn natuurlijk de prijzen van de oude iPhone...

[ Voor 29% gewijzigd door Tourniquet op 16-06-2008 00:22 ]
Waar T-Mobile NL een 200 minuten abo heeft voor 19,50, kost dit je in DE al 29,95 (ok dat is inclusief gratis onderling bellen en in het weekend ook het vaste net).
Een vergelijkbaar web 'n walk abo in duitsland kost 15 euro, ten opzichte van 10 in NL.
Als je dat zou combineren, kom je dus op een 29 euro abo in NL wat dan vergeljikbaar is met het 39 euro abo wat ze in DE aanbieden. Ik denk ook dat ze zoiets gaan doen, maar ik hoop wel op min of meer gelijke constructie als in DE, dus ook met onbeperkt HotSpots toegang. Daar ben ik dan best bereid iets meer voor uit te geven.
Komt mij allemaal prima uit, zit nu bij Orange, en mag vanaf 4 juli verlengen (bij T-mobile) en zeker nu met de iPhone ga ik ff goed kijken wat de prijzen doen.
Als het bedrag wat ik moet bijleggen teveel wordt, wordt het toch weer een Windows Mobile telefoon.
-Xbox Gamertag: Dbongers
maar wat is te veel, ik vind dat relatief: als ik €199 moet bijleggen bij een €30/mnd abo voor een jaar vind ik nog wel acceptabel, maar €199 bijleggen bij een €49/mnd 2-jarig abo wordt wel heel erg uitmelken door T-Mobile/Apple van de addicts/freaks...philipnorth schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:58:
Als het bedrag wat ik moet bijleggen teveel wordt, wordt het toch weer een Windows Mobile telefoon.
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
Trouwens, een telefoon mag best wel wat geld kosten natuurlijk, maar de prijzen hierboven zijn best wel belachelijk hoog. Ik kan me de kritieken op KPN nog herinneren en daarna de massale overstap omdat die € 20,- aan abonnements kosten voor de vaste lijn zo belachelijk hoog zou zijn...
49,- per maand en 299 voor een toestel komt neer op zo'n € 60,- per maand! (maar dan heb je wél 200 belminuten en 40 smsjes, volgens de nep-folder... jippie!
Ik wacht het even af. Ben ook benieuwd wat deze telefoon simlockvrij gaat kosten.
[ Voor 8% gewijzigd door omitz op 16-06-2008 10:42 ]
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
Eens, en wat ik teveel vind ligt zeker aan de prijs abo/wat moet ik bijbetalen combi.Altaphista schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:13:
[...]
maar wat is te veel, ik vind dat relatief: als ik €199 moet bijleggen bij een €30/mnd abo voor een jaar vind ik nog wel acceptabel, maar €199 bijleggen bij een €49/mnd 2-jarig abo wordt wel heel erg uitmelken door T-Mobile/Apple van de addicts/freaks...
En dat zal dan ook weer liggen aan wat er in het abo zit, zoals bij T-mobile in DE zit er ook WiFi Hotspot toegang bij, ik ben er benieuwd of ze dat hier ook gaan doen.
Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

Edit: net te laat
[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 16-06-2008 13:38 ]
Ook op de site van T-mobile Duitsland:Matsie schreef op maandag 16 juni 2008 @ 13:37:
T-mobile Duitsland heeft de Duitse tarieven bekend gemaakt:
https://www.t-mobile.de/u...n/1,12219,20864-_,00.html
Erg jammer dat ze je snelheid na de datalimiet terug schroeven naar een slakken verbinding. 64Kb is nog langzamer dan de PIT verbinding.
Ik ben erg benieuwd naar de Nederlandse abo's
Ikzelf hoop dat we hier (ook gezien de normale prijsverschillen) een start abo krijgen wat gelijk is aan hun M abo (minuut of 150-200 en 50-100 smsjes met onbeperkt internet (misschien hotspots) voor het bedrag van hun S (dus ongeveer 30 euro).
Als de prijs van de iPhone dan ook gelijk is aan de prijs van de M denk ik dat dat een nette actie is, alhoewel ik verwacht dat ie dan 99€ gaat kosten. (bij 2 jarig abo, net als in DE).
(Bovenstaande is dus mijn verwachting qua start abo)
En dat de snelheid omlaag gaat na verbruik van 300 MB, 1GB of 5GB vind ik op zich niet vreemd.
Sowieso is 5GB aan UMTS data verbruik aardig wat per maand lijkt mij.
Ik snap ook gewoon niets van Duits
edit: net te laat
Volgens mij mag je voor Nederland gelijkaardige prijzen rekenen. Hetzelfde bedrijf, en een iPhone kost T-Mobile Duitsland even veel als T-Mobile Nederland (gelijkaardige economie en btw). Dus ze zullen op dezelfde manier de iPhone proberen terug te verdienen.
Tenzij de Duitsers natuurlijk onevenredig hard geript worden omdat de telecommarkt daar beduidend anders is. In dat geval zit er misschien nog wel wat rek in, maar dan zal het waarschijnlijk toch niet meer dan max 10 euro/maand verschillen. Als we daarvan uitgaan kunnen we ook niet ontchoogeld worden
Eerlijk is eerlijk, voor mij is dit te duur. En zelfs als ik het geld had dan zou ik het nog moeilijk kunnen verantwoorden om dergelijke bedragen aan een gsm uit te geven. Hoe ongelooflijk indrukwekkend een iPhone ook is.
Waarschijnlijk ga ik eens kijken naar een N82. (totaal ander apparaat, en qua interactiviteit niet te vergelijken maar ook GPS) Kost 370 euro en daar kan ik een eigen abonnement of prepaid voor kiezen.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor de discussie over de prijs en abonnementen. De rest mag in: [iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 8.