[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 82.264 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor studenten is de goedkoopste MacBook Pro momenteel 1655,29 euro. Is dit te combineren met een Apple ADC pakket waarbij je (once in a lifetime) 20% korting kan krijgen?

Zo ja, dan kost de MBP 1324,23 euro, exclusief 79 euro door het ADC. Totaaltje van 1403,23 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial Ik kan je zo al zeggen: kortingen gelden bij ADC nooit in combinatie met andere acties, je betaalt dus 80% van de volle prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-06 20:05
Deze aanbieding geeft in aanmerking komende klanten in het onderwijs (zoals gedefinieerd in artikel 8 hieronder) die tussen 16 september en 31 oktober 2008 via een deelnemende Apple Store voor het Onderwijs (zie artikel 6 hieronder) tegelijkertijd een in aanmerking komende Mac (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) kopen in combinatie met een in aanmerking komende iPod (zoals gedefinieerd in artikel 3 hieronder) (samen "in aanmerking komende producten" genoemd) recht op € 125 korting (de "aanbieding").
In aanmerking komende macs:
Mac – een van de onderstaande producten:

Alle Macintosh computers en de maatwerkversies van deze producten komen in aanmerking, met uitzondering van Mac mini, Apple TV en iPhone.
Als er 14 oktober nieuwe mac's zouden komen, zouden er hierboven typenummers staan..
Dan lijkt het me meer dan logisch dat er 14 oktober GEEN nieuwe macs komen :'(
Of zie ik iets over het hoofd.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25
Krieky schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:
[...]

[...]

Als er 14 oktober nieuwe mac's zouden komen, zouden er hierboven typenummers staan..
Het blijft speculeren maar MacRumors schrijft:
Barrons reports on an analyst note from Citigroup's Richard Gardner who claims to have received confirmation that new MacBooks are shipping.

The report cites "field checks" as the source of the information and describes the new MacBooks with a "very thin aluminum casing, an LED-backlit display and an aggressive entry-level price point."

This description matches many of the circulating rumors, including photos that claimed to depict the new MacBook. Also, the "aggressive" price point could also represent the lower margins that Apple predicted for future quarters during their Q3 2008 Financial Results. At that time, Apple described a "future product transition" which could impact margins.

The most recent claims have pinpointed October 14th as the possible day for the MacBook release.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 20:46
Krieky schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:08:
[...]

[...]

De USA back-to-school actie loopt ook nog (of net afgelopen...) Maar daarbij werd zodra de nieuwe Ipod's uitwaren extra vermeld dat deze niet te kiezen waren. Zal wel in de voowaarden staan dat ze dingen kunnen veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
GS2K1 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:52:
[...]

De USA back-to-school actie loopt ook nog (of net afgelopen...) Maar daarbij werd zodra de nieuwe Ipod's uitwaren extra vermeld dat deze niet te kiezen waren. Zal wel in de voowaarden staan dat ze dingen kunnen veranderen ;)
Hoe kan dat nou.?
Volgens mij zijn de oude artikelen niet meer op de site te vinden als er een update plaatsvindt, toch.?
Het zou overigens wel een fijne oplossing zijn,, als de update niet zoveel voorsteld kun je lekker die korting kiezen. :)

Wat ik me overigens afvroeg. Maakt het uit als je factuur naam afwijkt van je eigen naam voor de studentenkorting.? O-)

[ Voor 0% gewijzigd door edwin.pw op 16-09-2008 12:09 . Reden: verkeerde emoticon :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Krieky schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:08:
[...]

Hoe kan dat nou.?
Volgens mij zijn de oude artikelen niet meer op de site te vinden als er een update plaatsvindt, toch.?
Het zou overigens wel een fijne oplossing zijn,, als de update niet zoveel voorsteld kun je lekker die korting kiezen. :)

Wat ik me overigens afvroeg. Maakt het uit als je factuur naam afwijkt van je eigen naam voor de studentenkorting.? O-)
Ja dat maakt uit.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 11:37
ik ben ADC member, heb nog een korting van ze tegoed, maar ik wacht ook nog even tot de nieuwe release, is het niet midden oktober, dan wel eind, maar ik ga niet nu een mbp van 2400 euro kopen als er binnen 2 maanden (uiterlijk) nieuwe aankomen. ik weet zeker dat ik dan spijt ga krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 22:09:
Woei OS X 10.5.5 is uit (via software update) :D
Na de update duurt het opstarten van de MBP (nieuwste generatie 2,4 GHZ) langer. Firefox start niet goed op. Als FF eenmaal draait gaat het wel ok.

Kun je trouwens een update ook weer makkelijk ongedaan maken?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:58:
[...]

Na de update duurt het opstarten van de MBP (nieuwste generatie 2,4 GHZ) langer. Firefox start niet goed op. Als FF eenmaal draait gaat het wel ok.

Kun je trouwens een update ook weer makkelijk ongedaan maken?
timemachine ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Soms gaat opstarten HEEL snel, soms duurt het wat langer. Heb je het een aantal keer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Hmm, toenet even naar de tech support gebeld van Apple vanwege mijn batterij. Mijn batterij heeft namelijk nog maar een health van 59% na 110 cycli. Snel en vriendelijk geholpen door een Apple medewerker met een belgisch accent. Ik kon 2 dingen doen, of een CC opgeven (heb ik niet) of naar een APR gaan in de buurt om mijn batterij te laten vervangen.

Daarna belde ik naar Youmac (dichtsbijzijnde APR) , om te vragen of de MBP batterijen op voorraad waren.. kreeg ik opeens een verhaal te horen van 1 of andere onvriendelijke miep dat ik mijn batterij moest inleveren en daarna pas een batterij werd besteld en ik die daarna pas kon ophalen. Weet iemand hoe dat zit met de regelingen mbt omruilen van een batterij bij een APR? Ik kreeg de indruk dat ik de batterij zou kunnen inleveren en een nieuw exemplaar zou kunnen ophalen .. door de Apple support medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Grappig -- gisteren precies dezelfde situatie gehad. De AppleCare support medewerker zei dat ik naar de plaatselijke APR moest (Youmac Eindhoven), en daar vertelden ze me inderdaad dat de procedure is dat je daar je batterij achterlaat, zij sturen die op, ze krijgen een nieuwe terug van Apple, en die kun je dan weer daar ophalen.

Ik vond het ook een beetje vreemd, maar ja, had ook niet zo'n trek om heel moeilijk te gaan zitten doen. Nu zit ik dus een paar dagen zonder batterij. Tja, so be it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Heb ik ook gehad, bij iCenter Amsterdam (die bij het CS). Toen ook maar even met MacHouse gebeld (Raadhuisstraat) en die hadden ze gewoon wel op voorraad en daar kon ik er gewoon een meenemen...

Loont de moeite om even rond te bellen!

Zie ook: [Macbook Pro] Batterijprobleem, shutdown bij 40%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

remmelt schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:34:
Soms gaat opstarten HEEL snel, soms duurt het wat langer. Heb je het een aantal keer geprobeerd?
Heb het nu een aantal keren geprobeerd en het lijkt nu weer aardig normaal te gaan. Timemachine staat uit bij mij. Misschien moet ik dat maar eens aan gaan zetten. Nooit zoveel zin in al dat gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2008 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik ben naar een Apple Service Center gegaan voor een nieuwe batterij toentertijd. Dat was een kwestie van opbellen, zij bestellen nieuw onderdeel en maken een afspraak, ik kom op het afgesproken tijdstip en wissel de batterij om. Nog geen minuut zonder batterij gezeten :)
Dit was trouwens CARD services in Zwolle.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:10:
[...]

Heb het nu een aantal keren geprobeerd en het lijkt nu weer aardig normaal te gaan. Timemachine staat uit bij mij. Misschien moet ik dat maar eens aan gaan zetten. Nooit zoveel zin in al dat gedoe.
De opstartijd heeft volgens mij vooral te maken met de hoeveelheid werk die er de laatste keer op je computer is verricht. Ik heb het vermoeden dat OS X na bijvoorbeeld een paar dagen te hebben gedraaid (zonder opnieuw te zijn opgestart, lange uptime) tijdens het opstarten de indexering bijwerkt. Daardoor denk ik dat je Mac langer "rammelt", vergeleken met de opstarttijd na een korte uptime.

offtopic:
Digistorm schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 18:47:
[...] toentertijd [...] zij bestellen [...]

Heerlijk om mensen eens fatsoenlijk te zien spellen op een forum d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
Krieky schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:08:
Maakt geen zak uit, voor zover jij kunt inloggen in de cheape store krijg jij gewoon korting, factuur naam mag best een bedrijf zijn, kun je ook nog mooi even de btw er af trekken :) .
Ik spreek uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin.pw
Kaspers schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:15:
[...]

[...]

Maakt geen zak uit, voor zover jij kunt inloggen in de cheape store krijg jij gewoon korting, factuur naam mag best een bedrijf zijn, kun je ook nog mooi even de btw er af trekken :) .
Ik spreek uit ervaring.
Thanks, dat scheelt ook weer een hoop.!
Het maakt waarschijnlijk wel uit als student de laptop voor iemand anders koopt, omdat de korting enkel voor studenten is.
Ik koop mijn MBP dan gewoon via surfspot- Apple Store ,scheet weer wat extra euro's vergeleken de normale educationstore, op de naam van de BV. :D
Uiteraard wacht ik wel tot 14 oktober!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Jeej, wordt momenteel een nieuw scherm in m'n MBP gezet!

If it aint fixed, it's broken.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Wat uiteraard alleen werkt als je je System files ook backupt, wat ik dus niet doe :P

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 21:15:
[...]

[...]

Ik spreek uit ervaring.
Ja, en wat ga je doen als Apple nadien bij wijze van steekproef je studentengegevens gaat opvragen? Dan zal het WEL uitmaken als daar een firmanaam op staat.

Dat doen ze niet vaak, maar ze mogen het in ieder geval wel.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:45
Whieee schreef op woensdag 17 september 2008 @ 08:56:
[...]

Wat uiteraard alleen werkt als je je System files ook backupt, wat ik dus niet doe :P
dat is je eigen stomme schuld! :+

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:30
kenny89 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:35:
Daarna belde ik naar Youmac (dichtsbijzijnde APR) , om te vragen of de MBP batterijen op voorraad waren.. kreeg ik opeens een verhaal te horen van 1 of andere onvriendelijke miep...
Volgens mij wordt men daar bij het solliciteren beoordeeld op onvriendelijk zijn/kijken. Wat een vreselijke winkel!

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

SyS_ErroR schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:47:
[...]

dat is je eigen stomme schuld! :+
dat is bewust ;) Scheelt een berg ruimte, en ik doe liever een clean install dan dat ik een systeem uit een backup trek.

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

pimsaint schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:14:
[...]

Volgens mij wordt men daar bij het solliciteren beoordeeld op onvriendelijk zijn/kijken. Wat een vreselijke winkel!
Er werken tegenwoordig niet de meest heldere lichten meer. Het grote probleem zit hem daar trouwens niet in onwelwillendheid van het personeel, maar in koppigheid van de bedrijfsleidster. Er zijn genoeg APR's die een stuk klantvriendelijker opereren.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Nieuwe MacBook Pro is waarschijnlijk uitgelekt:

http://www.it-shop.t-syst...ctsheet1&articleid=294426

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M3BQYALMOQhhHpqm9IWhaDiR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LQfxSI9TsCOa1nYBehfo8um0/thumb.png

Ziet wel érg goed uit moet ik zeggen :D

En de 2.6 versie: http://www.it-shop.t-syst...ctsheet2&articleid=309510

[ Voor 34% gewijzigd door DaannO op 17-09-2008 18:49 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:24
Helaas is het alleen een mock-up ;). De specs zijn ook gelijk aan die van het huidige model. De mock-up was al in april op Macrumors gepost: http://forums.macrumors.c...read.php?t=467134&page=13 (#318).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

weet iemand of de MBP late 2007 al multi touch hadden of alleen nu modellen van 2008?

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ok :P Wist niet dat de huidige versie ook 6mb l2 had enz :P

Verwijderd

Whieee schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:51:
[...]

Er werken tegenwoordig niet de meest heldere lichten tegenwoordig. Het grote probleem zit hem daar trouwens niet in onwelwillendheid van het personeel, maar in koppigheid van de bedrijfsleidster. Er zijn genoeg APR's die een stuk klantvriendelijker opereren.
Ja dit kan dus ook be-amen; echt een van de slechtste winkels waar ik ooit ben binnengestapt. En uitgerekend DAAR ik heb dus m'n MBP gekocht.. :(

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

DaannO schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:52:
Ok :P Wist niet dat de huidige versie ook 6mb l2 had enz :P
Verder is de magnetische sluiting niet goed gesoept. Ik mis de inham om de MacBook Pro open te kunnen klappen ;)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 19:52:
[...]

Ja dit kan dus ook be-amen; echt een van de slechtste winkels waar ik ooit ben binnengestapt. En uitgerekend DAAR ik heb dus m'n MBP gekocht.. :(
Dat je daar je MBP hebt gekocht wil niet zeggen dat je aan die winkel vastzit ;)

• mickezzz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11-2022
Lijkt me ook raar als ze opnieuw een 8600M GT in de nieuwe MacBook Pro gaan zetten. A, omdat deze al meer dan een jaar oud is, en B al die materiaal/temp problemen er mee (al heb ik er een zonder problemen).

MBP 2015, iPhone 7+, AppleTV4

Verwijderd

Afgelopen maandag heb ik een nieuwe mbp besteld bij de online apple store. Omdat er nog wat aan gesleuteld moest worden zou hij pas na 3 werkdagen verzonden worden.
Nu ontving ik vanochtend toen ik op mijn werk aankwam de factuur met de vermelding dat hij verzonden was, nu vraag ik me af (mede omdat ik hem graag in het weekend wil configureren etc en omdat ik simpelweg niet kan wachten :P ) of er een kans is dat dat ding voor het weekend nog geleverd wordt?

Tracking is 'temporarily not available - try again later' dus daar kan ik helaas geen informatie uit halen :(

Kan iemand me verblijden / garanderen dat ik idd nog moet wachten tot de geplande leverdatum van 24 september?

• MFMD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:53:
Kan iemand me verblijden / garanderen dat ik idd nog moet wachten tot de geplande leverdatum van 24 september?
Misschien een idee om dit in Levertijd Apple producten Topic te posten?!

Verwijderd

Oei, die heb ik gemist, bedankt!

• Chillem.nl
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2008 @ 18:52:
weet iemand of de MBP late 2007 al multi touch hadden of alleen nu modellen van 2008?
Nee, MultiTouch op de Macbook Pro werd pas in februari 2008 geïntroduceerd.
Mijn Santa Rosa MBP van december 2007 heeft het nog niet.

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Chillem.nl schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:57:
[...]

Nee, MultiTouch op de Macbook Pro werd pas in februari 2008 geïntroduceerd.
Mijn Santa Rosa MBP van december 2007 heeft het nog niet.
Niet echt multitouch, maar met twee vingers scrollen kan al wel op die apparaten (gelukkig). Zoomen kan alleen met google maps geloof ik.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Zijn er mensen met ervaringen van het inbouwen van een WD Scorpio Blue 500Gb HDD in een MacBook Pro?

Wil deze schijf namelijk in mijn MacBook Pro zetten, alleen weet ik niet waar ik precies op moet letten. De specificaties even vergeleken met de schijven die iFixit aanbiedt en de maten zijn volgens mij voldoende:

Height 9.5 mm ±0.20 mm / 0.374 Inches ±0.008 inch
Length 100.2 ±0.25 mm / 3.94 Inches ±0.010 inch
Width 69.85 ±0.25 mm / 2.75 ±0.010 inch

Gaat deze passen in de MacBook Pro? Lijkt me namelijk wel onwijs gaaf om gewoon 500Gb erin te hebben, ipv 120Gb welke nu al maanden volzit.

Verwijderd

Heej,

zaterdag ga ik (eindelijk) een MBP kopen in de A Mac in Utrecht :)
Nu zit ik nog te twijfelen tussen een 2.4 en 2.5 15" versie (er komt sowieso 4gb geheugen in en 7200rpm schijf).
Ik zal het voornamelijk gebruiken voor dtp en webdesign. Zwaarste bestanden zullen waarschijnlijk .psd zijn van een paar honderd mb.
Is de bijna 400 euro het waard of kom ik ruimshoots uit de voeten met de 2.4 versie?

thx!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Absoluut niet waard, aangezien die honderd mhz meer van de C2D bijna niks is, en de videokaart vrijwel niks uit maakt bij 2D gebeuren (Photoshop dus).

• remmelt
Red: http://www.ifixit.com/Guide/Mac/

Yuri: deze vraag wordt om de anderhalf uur gesteld en is hier bijvoorbeeld al beantwoord: remmelt in "[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - D..."
Overigens kan je het ook wel zelf beredeneren als je de specs ziet: 0.1 GHz CPU en 2x video RAM. Is dat voor jouw applicatie €400 waard? Dat kan alleen jij beantwoorden.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:09:
Heej,

zaterdag ga ik (eindelijk) een MBP kopen in de A Mac in Utrecht :)
Nu zit ik nog te twijfelen tussen een 2.4 en 2.5 15" versie (er komt sowieso 4gb geheugen in en 7200rpm schijf).
Ik zal het voornamelijk gebruiken voor dtp en webdesign. Zwaarste bestanden zullen waarschijnlijk .psd zijn van een paar honderd mb.
Is de bijna 400 euro het waard of kom ik ruimshoots uit de voeten met de 2.4 versie?

thx!
Verschil tussen de 2.4 en 2.5 is meer dan alleen maar 0,1 Ghz. de interne cache is namelijk 6 ipv 2 MB bij de 2.5 versie en ook dat is snelheidwinst. Of jij dat echt gaan merken weet ik natuurlijk niet. Ikzelf zou wel de duurdere versie nemen. Ook ivm het videogeheugen voor games maar dat is voor jou van minder belang. Als videogeheugen voor mij geen issue zou zijn dan zou ik toch voor de 2.4 gaan denk ik want 400 euro is dan toch een iets te groot verschil.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 17:04
Red schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:04:
Zijn er mensen met ervaringen van het inbouwen van een WD Scorpio Blue 500Gb HDD in een MacBook Pro?

Wil deze schijf namelijk in mijn MacBook Pro zetten, alleen weet ik niet waar ik precies op moet letten. De specificaties even vergeleken met de schijven die iFixit aanbiedt en de maten zijn volgens mij voldoende:

Gaat deze passen in de MacBook Pro? Lijkt me namelijk wel onwijs gaaf om gewoon 500Gb erin te hebben, ipv 120Gb welke nu al maanden volzit.
Ik heb de scorpio black erin gezet, je kunt m'n ervaringen hier lezen :).

Verwijderd

Gaat prima lukken, zit bij mij te twijfelen voor een SSD of een 500GB ! zijn alle 2 zo leuk :D !

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:35
500GB heeft geen snelle accestime, maar wel een hoge transfer rate. Het is dus kiezen tussen: Transfer rate of acces time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Ok ik wil dus ook een MacBookPro gaan aanschaffen, omdat ik verder wil in de elektronische muziek(produceren en opnemen mixen uit analoge mixer)..

Ik hoop dat er snel nieuwe modellen komen worden, ik ga er zeker een aanschaffen dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macros4 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 22:48:
Ok ik wil dus ook een MacBookPro gaan aanschaffen, omdat ik verder wil in de elektronische muziek(produceren en opnemen mixen uit analoge mixer)..

Ik hoop dat er snel nieuwe modellen komen worden, ik ga er zeker een aanschaffen dan!
Als je veel op pad gaat met je systeem, zal ik idd nog even wachten of er een nieuwe MBP komt...
Als je van plan bent veel thuis te werken zou ik toch eerder gaan voor een iMac of een Mac Pro, want een laptop heeft altijd minder prestaties vergeleken met een mobiel apparaat.
Volges mij krijgt de MBP ergens in januari pas een update, en ik denk dat t dan meer om t uiterlijk zal gaan dan de performance. Dus daar zal ik me (persoonlijk) niet al te veel op vast gaan bijten...

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@paling:
en waar baseer je die mening op? :?

Het is voor Apple ook tijd om de notebooks eens naar Montevina te gaan zetten, voor Apple achter gaat lopen op de concurrentie. Daarnaast zou het bijzonder onhandig zijn om Q4 in te gaan zonder refresh van populaire notebooklijn. Met name in de VS -waar Apples marktaandeel wat groter is- is Q4 ivm Thanksgiving en kerstmis doorgaans een kwartaal waarin extra veel verkocht wordt, niet alleen iPods.

Ik vermoed dat Apple de notebooks voor december nog wel vaan een update voorziet, en eventueel de iMac en/of Mac Pro voor MacWorld SF bewaart. Dit zou ook enigszins stroken met de op dit moment lopende geruchten.

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:55

amphora

Websites & Fotografie

Ik poste paar dagen geleden nog dat ik 14 oktober een update verwachte (dan is er weer een apple event). Maar nu las ik ook weer dat OS X 10.5.6 blueray ondersteuning zou bieden maar dat die dus pas in januari word verwacht. Dus het kan best nog even duren tot januari maar dat apple dan wel komt met MBP's met blueray drives. Maar aan de andere kant is er wel een update nodig want de huidige intel cpu's voor notebooks zijn al veel verder en apple kan niet te lang stil blijven staan. Ach ja. 14 oktober weten we meer :)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• TheJVH
Ik denk niet dat ze tot januari kunnen wachten, aangezien mensen dingen gaan kopen voor de kerst en alle feestdagen aan het eind van het jaar. Ik verwacht nog steeds ergens volgende maand, zo zijn ze perfect op tijd voor de feestdagen.

• Dannr
  • Laatst online: 23-06 14:02
Dannr schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:53:
Grappig -- gisteren precies dezelfde situatie gehad. De AppleCare support medewerker zei dat ik naar de plaatselijke APR moest (Youmac Eindhoven), en daar vertelden ze me inderdaad dat de procedure is dat je daar je batterij achterlaat, zij sturen die op, ze krijgen een nieuwe terug van Apple, en die kun je dan weer daar ophalen.

Ik vond het ook een beetje vreemd, maar ja, had ook niet zo'n trek om heel moeilijk te gaan zitten doen. Nu zit ik dus een paar dagen zonder batterij. Tja, so be it ;)
Overigens (op maandag gebracht) wél op donderdag al een telefoontje dat de vervangende batterij binnen was, en heel vriendelijk behandeld :) Dus da's wel goede service :)

• Jovas
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:42
Het punt is dat ik mobiel wil zijn. Ik wil mijn dj mixen op kunnen nemen, zowel thuis als buiten de deur. Ik wil geen lange kabels ivm ruis, al heeft mijn mixer thuis een ingebouwde audio interface die ik via usb aan kan sluiten.. Ik ga er ook mee produceren, ik wil Logic met Reason gaan draaien. Die MBP`s zijn snel zat, en 15`` is perfect. Ik kan hem thuis ook nog op een 19`` tft aansluiten als ik aan het produceren ben..

Ik hoop dat ze snel komen, want mijn oude windows bak is zeer instabiel geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo de indruk dat iedereen hoopt dat ze snel komen :) Nogal logisch eigenlijk.

Een vraagje: moest je nu al een MBP kopen (oude model dus misschien), zou je dan op de een of andere manier die kunnen omwisselen als er nieuwe uitkomen (in datzelfde jaar nog)?

Waarschijnlijk niet, of mits bijkomende betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:31:
Ik heb zo de indruk dat iedereen hoopt dat ze snel komen :) Nogal logisch eigenlijk.

Een vraagje: moest je nu al een MBP kopen (oude model dus misschien), zou je dan op de een of andere manier die kunnen omwisselen als er nieuwe uitkomen (in datzelfde jaar nog)?

Waarschijnlijk niet, of mits bijkomende betaling?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een scorpio 320gb erin gezet, en dat ging afgezien van mn Leopard disk kwijt zijn, vlekkeloos. Ik had daarom de 2e keer eerst met superduper (aanrader!) mn schijf gekloond. Dat is echt ideaal! Daarna schijf wisselen en je kan gewoon weer verder. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Waar ik tegenwoordig tegenaan loop is dat sinds ik een externe muis werkt kleine bewegingen tergend traag gaan. Ik gebruik hierdoor meer het trackpad dan de externe muis..

De snelheid van de muis overal dus van over het voledige scherm heen crossen is geen probleem. Alleen indien ik kleine stukjes wil muizen dus b.v. naar een knopje lijkt het wel alsof de misaanwijzer het erg zwaar heeft

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Dat komt omdat de muisacceleratie heel erg hoog staat in Mac OS X (vind ik, als Windows gebruiker). Lijkt me erg wennen. Over het hele scherm is dat idd goed te doen, maar wanneer je een klein stukje wilt muizen, dan lijkt het alsof je je muis over het hele bureau moet schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 09:20
Killzone schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:21:
Dat komt omdat de muisacceleratie heel erg hoog staat in Mac OS X (vind ik, als Windows gebruiker). Lijkt me erg wennen. Over het hele scherm is dat idd goed te doen, maar wanneer je een klein stukje wilt muizen, dan lijkt het alsof je je muis over het hele bureau moet schuiven.
Tooltje gevonden Mouse Fix.. misschien helpt het mij :) MouseFix kan de acceleratie uitschakelen of gedeeltelijk net wat je wilt.. ik gaat het proberen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik kwam dit tegen: http://www.macconnection....tm?sku=7586219&oext=1945A
(17 inch macbook pro voor 1700 dollar (ex tax, dus ongeveer 1350 euro incl. tax) Kwam deze ad tegen op macrumors.com.

Lijkt me wel heel goedkoop. Kan dit wel? Of is dit oplichting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Het is de Santa Rosa variant. Ik geloof dat de MBP 17" standaard de vram van 512MB heeft?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Bakkert schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:46:
Het is de Santa Rosa variant. Ik geloof dat de MBP 17" standaard de vram van 512MB heeft?
Maar hij is wel "nieuw". Zijn er nadelen aan die variant? (Volgens mij alleen iets langzamer en geen multi-touch toch?)

Opzich wel gek, aangezien je deze 2e hands op ebay voor meer ziet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
To_Tall schreef op zondag 21 september 2008 @ 13:34:
[...]

Tooltje gevonden Mouse Fix.. misschien helpt het mij :) MouseFix kan de acceleratie uitschakelen of gedeeltelijk net wat je wilt.. ik gaat het proberen.
Ja, dat is inderdaad heel vervelend. Er zijn verschillende opties.

- mousefix
Gratis, maar kan je niet meer uitzetten totdat je herstart. Versnelde ook m'n trackpad en die vond ik nou juist perfect.

- Microsoft/Logitech drivers
Naar gelang wat er werkt met je muis. Is gebaseerd op Steermouse (zie onder), in elk geval de MS driver, en is daarmee best goed en ook gratis. Ik vond het teveel geMicrosoft op m'n mac en heb de boel er weer afgeknikkerd. Niet 100% tevreden.

- USB overdrive
Heb ik nooit geprobeerd, maar schijnt hetzelfde te kunnen als Steermouse. US$ 20.

- Steermouse
Na een poosje alleen de trackpad gebruikt te hebben, heb ik een laptopstand gekocht en m'n muis er weer eens aangesloten. Dat ging natuurlijk weer te langzaam, dus heb ik uiteindelijk maar Steermouse geinstalleerd. Na 30 dagen begon 'ie te miepen dat ik moest betalen en toen heb ik overwogen dat steeds alle muizen die ik aansloot het goed deden, ik verder totaal niets heb gemerkt van het programmaatje/de driver en dat je veel dingen kan instellen in de settings, en dat het me dus de US$20 wel waard was. Betaald via Paypal, die gast blij, ik blij.

US$20 = €13,83, daar hoef je het dus niet voor te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik heb USB overdrive en Steermouse beiden gebruikt. Vond dat ik met USB overdrive een wat betere snelheid kreeg. USB overdrive zorgde echter wel voor problemen met de batt indicator van OS X (voor mn Mighty Mouse) dus heb em er weer afgegooid. Ben nu gewend aan deze versnelling (standaard), niks mis mee :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Het ligt ook heel erg aan welke muis er aan zit. Niet alle muizen zijn even vervelend. Een standaard optische Logitech en de MS Lasermouse 5000 zijn beide echter uiterst traag. In OSX is een aantal dingen anders dan op Windows en daar kan ik mee leren leven, graag zelfs! Die stomme muisvertraging vind ik echter zo ontzettend vervelend dat ik daar liever een beetje geld uitgeef aan een permanente oplossing dan dat ik me eraan ga zitten ergeren.
Je kan er vast aan wennen, scheelt natuurlijk weer. Zelf had ik steeds weer het gevoel thuis te komen als ik de lekkere versnelling onder Windows of Linux voelde, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ergernis > €13,80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op donderdag 11 september 2008 @ 18:41:
Ik heb dus inderdaad 2 onder elkaar, maar het is een erg vreemd type 'dode/stuck pixel':
Als de pixel zwart moet zijn is hij zwart
Als de pixel rood moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat rosse gloed)
Als de pixel groen moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat groene gloed)
Als de pixel blauw moet zijn is hij wit (met mogelijk een wat blauwe gloed)
Als de pixel wit moet zijn is hij felwit (witter dan de omliggende of ook verderliggende pixels)

Het probleem moet zijn ontstaan terwijl de computer gewoon op het bureau stond... Soms lijkt het meer of het iets achter de pixels is wat niet klopt...
Het probleem is verminderd. Ik denk dat het een probleem met de backlight is, maar misschien weet iemand een waarschijnlijkere oorzaak. Is dit een 'bekend probleem' eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb mijn MacBook Pro nu sinds maart dit jaar, en de lak op de 'open knop' van het scherm begint al helemaal af te bladeren! Zonde! Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
Ik geloof niet dat ik in dit topic goed zit, maar ik ga het toch vragen.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/zkoa6a.png

Is er een sneltoets om, zonder muis, voor Don't save te kiezen?
Met Enter kan ik opslaan. Met Escape kan ik Cancel kiezen. Maar hoe kan ik zonder het gebruik van de muis toch word (of elke ander willekeurig programma) afsluiten en het document niet opslaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Command-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Nog meer batterijproblemen. M'n batterij is nog geen 90 dagen oud (zie [Macbook Pro] Batterijprobleem, shutdown bij 40%) en gaf nu al een health van ~55% aan in istat pro. Hercalibreren werkte ook amper, ik heb het twee keer geprobeerd. De eerste keer was na 8 uur de computer nog steeds niet uitgegaan, nog steeds in standby dus. 8 Uur lang op reserve power in standby! Anyway, opnieuw opgeladen en nog een keer helemaal leeg laten lopen, toen was de koek na een uur of 8 wel op, computer dus uit. Opnieuw aan: health 65%, Full Charge Capacity (mAh): 3673, cycle count 27.

Net mee terug gegaan naar Machouse op de Raadhuisstraat in onze hoofdstad, daar zeiden ze heel vaak dat de batterij aan slijtage onderhevig is en dat ze 'm eventueel wel kunnen testen maar geen garantie en gedoe. Uiteindelijk alleen de batterij achtergelaten, gelukkig zat ik nog binnen de 90 dagen garantie die je op een nieuwe batterij krijgt! Ze gaan 'm nu dus testen om te kijken of hij inderdaad minder lang meegaat dan je zou kunnen verwachten van zo'n nieuwe batterij (lijkt me wel, dus, anders was ik er niet mee terug gegaan) en dan lijkt het me een gevalletje garantie.

In de tussentijd dus lekker op de magsafe doorwerken :/

Deze week hoor ik meer, ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb een plek gevonden waar je een nieuwe batterij kan kopen voor 89euro ex. BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Ik hoop dat je niet binnenkort een DM van me krijgt, want dat zou betekenen dat ik een gratisse heb gekregen van Apple.

Anders hoor je van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Johnvh schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:11:

[afbeelding]

Met Enter kan ik opslaan. Met Escape kan ik Cancel kiezen. Maar hoe kan ik zonder het gebruik van de muis toch word (of elke ander willekeurig programma) afsluiten en het document niet opslaan? :)
systeemvoorkeuren > toetstnebord > toetsencombi's > aanvinken uitgebreide functies
Dan kun je met tab focus wisselen. Omlijnde knop (met focus) bedien je met spatie / gekleurde knop met enter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Laatst online: 08-07 18:53
alienfruit schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:26:
Ik heb een plek gevonden waar je een nieuwe batterij kan kopen voor 89euro ex. BTW :)
En nu wil je zeker dat wij vragen, waar je die plek hebt gevonden? ;) Op eBay ook heel goedkoop te vinden!

[ Voor 6% gewijzigd door borstel op 22-09-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
remmelt schreef op maandag 22 september 2008 @ 16:03:
....

In de tussentijd dus lekker op de magsafe doorwerken :/

Deze week hoor ik meer, ik hou jullie op de hoogte.
Ja lekker, ik zag dat bij de iFactors in Rotterdam ook al. Geen batterij erin vanwege diefstal, maar zo'n Magsafe haal je er met 1 vinger uit > Poef, laptop uit... Lekker handig 8)7 .

Nu heb ik het niet geprobeerd, maar het zou zo kunnen zijn dat hij was vastgelijmd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killzone schreef op maandag 22 september 2008 @ 21:57:
[...]

Ja lekker, ik zag dat bij de iFactors in Rotterdam ook al. Geen batterij erin vanwege diefstal, maar zo'n Magsafe haal je er met 1 vinger uit > Poef, laptop uit... Lekker handig 8)7 .

Nu heb ik het niet geprobeerd, maar het zou zo kunnen zijn dat hij was vastgelijmd
Denk niet dat ze ze vastlijmen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Johnvh schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:11:

[afbeelding]

1) Tab (verplaatst focus naar volgende knop)
2) Spatie (duwt op de knop)

(Return induwen om de default knop alsnog in te duwen, je zal zien dat er een gloed rond de default knop blijft staan.)

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kaassouffle schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:26:
[...]

systeemvoorkeuren > toetstnebord > toetsencombi's > aanvinken uitgebreide functies
Dan kun je met tab focus wisselen. Omlijnde knop (met focus) bedien je met spatie / gekleurde knop met enter...
in plaats van de omweg langs sys prefs kan je ook even ctrl+F7 drukken (of ctrl+fn+f7 als je de F-toetsen direct gebruikt voor mediafuncties .e.d.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ben benieuwd of ie cmd-d of de tab-manier gaat kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 24-09-2008 09:39 ]

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 09:34
begintmeta schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:38:
offtopic:
Ben benieuwd of ie cmd-d of de tab-manier gaat kiezen.
Tab werkt niet (was dit al gewend vanuit Windows en probeerde het al meermaals), maar CMD+D werkt prima! DIe laatste dus ;)

• remmelt
Tab werkt alleen als je dat aanzet in de opties! Cmd-D is een goede tip overigens, die ga ik ook proberen.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
Handig nieuwtje voor de (toekomstige) Photoshop CS4 gebruikers onder ons:
Adobe Photoshop CS4 Adds Multi-Touch Trackpad Support
The big Mac-specific feature is support for the multi touch pads found on the MacBooks Air and Pro. You can pinch to zoom in and out, twist the image and also "throw" the picture across the screen: if you hold the space bar down, click and drag the image when it is zoomed in and then let go, the picture will continue to move before slowing and coming to rest. It's very similar to the scrolling on the iPhone.

Verwijderd

Ik heb een drietal eigenaardige probleempjes met de geluidskaart van m'n 17" MBP 2,4 GHz van eind 2007.

Bij korte systeemgeluiden zoals nieuwe mail, hoor ik vaak alleen een soort "plok" alsof je een radio aanzet. Het lijkt alsof de geluidskaart uit een slaapstand komt. Verder worden alle geluiden goed weergegeven.

Ik heb een paar keer gehad dat het volume tijdens het begin van het afspelen van een geluid een fractie van een seconde keihard is en vervolgens naar het ingestelde volume springt.

Wanneer in een koptelefoon aansluit en ik het geluid pauzeer, hoort ik constant bliepjes en langere afwiselende tonen die verdacht veel op die van een inbelmodem lijken. Tijdens het afspelen van muziek zijn ze niet te horen (gecontroleerd met zachte passages). Na een tijdje gaan de bliepjes ook weer vanzelf weg, alsof de geluidskaart in slaapstand gaat.

Is er iets mis met de geluidskaart of is dit een bekend probleem en komt het door het gebruik van inferieure electronica in de geluidskaart?
n.b. bij gebruik van optical out komen deze problemen niet voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:47:
[...]

Ik heb ook last van een erg zwakke accu...
Miss dat het helpt om de accu te kalibreren? Hierzo :)
bij mij werd het alleen maar erger moet ik eerlijk zeggen;
44% voor het kalibreren, 40% na :(

[afbeelding]

Volgens een medewerker bij de apple store in Arnhem is dat niet normaal, maar ik moest apple zelf maar ff bellen of ze bij apple ook vinden dat dat niet normaal is... en dan in de hoop dat ik een nieuwe accu mag hebben van apple.

Ik heb ergens in een topic hier op got gelezen over de garantie op de accu's die eigenlijk maar 3 maanden is, maar als het erg drastisch gedaald is in een bepaalde tijd dat ze dan toch een nieuwe accu geven.... iemand daar meer informatie over?? :)

Ik ga iig morgen ff de technische dienst bellen, die hebben me de vorige keer ook snel en fijn geholpen met mn kapotte adapter...
Ik heb een paar dagen geleden naar Apple gebeld, en daar zeiden ze (na een boel serie nummers, mn telefoon nummer en mn geboorte datum te hebben gevraagd) dat de accu gewoon vervangen moet worden omdat ie nog in de garantie zit van 12 maanden, terwijl ze bij HTR in arnhem 3 maanden zeiden |:(
Maar ik ben straks terug gegaan naar HTR, en gelukkig was daar een fatsoenlijke medewerker in de winkel want hij heeft gelijk een 'reparatie' procedure in werking gesteld en een nieuwe accu uit de voorraad gehaald en ik ging weer naar huis met een nieuwe accu! _/-\o_
Alles dus zonder al te veel gezeur goed en netjes afgehandeld O-)

owjah: kleine conclusie: Apple geeft dus gewoon 12 maanden garantie op de accu's als de accu binnen die tijd onder de 50% health komt :9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:44:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden naar Apple gebeld, en daar zeiden ze (na een boel serie nummers, mn telefoon nummer en mn geboorte datum te hebben gevraagd) dat de accu gewoon vervangen moet worden omdat ie nog in de garantie zit van 12 maanden, terwijl ze bij HTR in arnhem 3 maanden zeiden |:(
Maar ik ben straks terug gegaan naar HTR, en gelukkig was daar een fatsoenlijke medewerker in de winkel want hij heeft gelijk een 'reparatie' procedure in werking gesteld en een nieuwe accu uit de voorraad gehaald en ik ging weer naar huis met een nieuwe accu! _/-\o_
Alles dus zonder al te veel gezeur goed en netjes afgehandeld O-)

owjah: kleine conclusie: Apple geeft dus gewoon 12 maanden garantie op de accu's als de accu binnen die tijd onder de 50% health komt :9
Enig idee of dit verlengd wordt i.c.m. AppleCare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Johnvh schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:14:
[...]

Tab werkt niet (was dit al gewend vanuit Windows en probeerde het al meermaals), maar CMD+D werkt prima! DIe laatste dus ;)
Druk eens ctrl+F7 (eventueel met Fn erbij, afhankelijk van je toetsenbord instellingen voor het gebruik van mediafuncties) en dan zou Tab wel moeten werken. Bovendien werkt dat dan in elk dialoogvenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Afbeeldingslocatie: http://www.iclarified.com/images/news/1920/8167/8167.png

Dock in je trackpad, ik ben voor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ziet er inderdaat wel leuk uit.
maar ik denk dat het wachten word wat het allemaal gaat worden.
zodra de update er is ga ik ook een mooie 17" haalen.
voor welke scherm optie moet ik dan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Lijkt me redelijk useless, zo vaak gebruik je het dock niet, dat het persé binnen bereik van je vingers moet zijn.. Of ik nu naar mn scherm kijk of naar mn trackpad om het dock te gebruiken, maakt imho niet uit..

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het is volgens mij gewoon een volledig foute mockup, maar het ziet er wel mooi uit. Optisch een stuk slanker, de zwarte (dunne!) rand doet hem goed, laat het scherm weer groter lijken.
Overigens is het duidelijk dat hij geen foto maakt, moet je toch echt voor op het scherm drukken ;) En de hoek i.c.m. de iPhone en de foto klopt voor geen ene meter.

Trouwens, het dock magnified toch alleen als je er overheen gaat, waarschijnlijk dus ook met je vinger :P?

In elk geval, het ziet er goed uit, maar we zien het vanzelf in oktober :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixxa schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:41:
Dock in je trackpad, ik ben voor!!
^^ Interessante gedachte, maar de zwarte schermlijst gaat er bij mij niet in :P Waar komt dat (geshopte?) plaatje vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Het plaatje blijkt inderdaad nep te zijn.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sk1nny666 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:44:
ziet er inderdaat wel leuk uit.
maar ik denk dat het wachten word wat het allemaal gaat worden.
zodra de update er is ga ik ook een mooie 17" haalen.
voor welke scherm optie moet ik dan gaan?
eerst maar eens afwachten of er updates komen en zo ja, wat voor schermopties er worden geboden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Das jammer :) Naja ik zou hem kopen als het zoiets wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:43:
[...]

Enig idee of dit verlengd wordt i.c.m. AppleCare?
Ik heb echt geen idee, ik ben allang blij dat ik nou weer lekker zonder zorgen 3 uur kan internetten op mn machine :9
Maar ik heb de bon wel bewaard van t vervangen van mn accu... mocht het allemaal weer gebeuren over 10 maanden en ze zeggen dat t allemaal buiten garantie valt, kan ik aantonen dat de accu iig minder oud is dan mn laptop :)
ik denk zelf dat de garantie op de accu niet verlengd wordt door apple care... ik hoop t wel, aangezien ik dat er zelf ook bij gekocht heb.. maar volges mij valt de accu daar buiten, aangezien accu's altijd een minder lange garantie hebben volges mij

• remmelt
Een batterij wordt gezien als onderhavig aan slijtage, daar zit dan ook 90 dagen garantie op, ongeacht of je applecare hebt of niet (voor zover ik weet!)

Update over mijn batterij: MacHouse A'dam had nog steeds geen MBP om 'm in te testen, dus ik heb Apple maar eens gebeld. Na een tijdje praten met de vriendelijke meneer aldaar hebben ze een uitzondering voor me gemaakt: ze sturen een nieuwe batterij op en de oude gaat direct met de koerier mee! Nu dus snel naar MacHouse om de oude batterij terug te vorderen.

• vgroenewold
  • Laatst online: 11-08 20:06
Even een vraag over keuzes. Op mijn werk gebruik ik een iMac, mooi ding, ik ben veeleisend en wil een computer die foto- en HD-videobewerking zonder teveel moeite aankan. Als ik nu kan kiezen uit de snelste iMac of een Macbook Pro, wat zou volgens jullie dan de beste keuze zijn als we even niet kijken naar het voordeel van het kunnen meeslepen van een Macbook.

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-09 21:01
vgroenewold schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 18:49:
Even een vraag over keuzes. Op mijn werk gebruik ik een iMac, mooi ding, ik ben veeleisend en wil een computer die foto- en HD-videobewerking zonder teveel moeite aankan. Als ik nu kan kiezen uit de snelste iMac of een Macbook Pro, wat zou volgens jullie dan de beste keuze zijn als we even niet kijken naar het voordeel van het kunnen meeslepen van een Macbook.
De snelste iMac, kijkend naar de specs. Die heeft alles, maar gewoon beter dan de MacBook Pro :P

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Gisteren maar eens een Western Digital 320GB 7200RPM in mijn MBP gebouwd. Was een beetje huiverig over al dat geschroef, maar het werkt perfect! Nauwelijks temperatuurtoename en een duidelijk snelheidsverschil. Met Time Machine mijn oude machine teruggezet en meteen Logic Pro projecten geopend. Draait duidelijk vlotter. En de extra schijfruimte is ook geweldig natuurlijk ;)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast.