Sinds wat meer dan een jaar heb ik een MacBook Pro, ik had de computer die ik in eerste instantie had gekregen geruild vanwege een rode stuck pixel. Het vervangende exemplaar was prime.
Ik heb sinds vandaag 2 afwijkende pixels onder elkaar, maar het is een erg vreemd type 'dode/stuck pixel':
Als de pixel zwart moet zijn is hij zwart
Als de pixel rood moet zijn is hij wit (met op het oog een wat rosse gloed)
Als de pixel groen moet zijn is hij wit (met op het oog een wat groene gloed)
Als de pixel blauw moet zijn is hij wit (met op het oog een wat blauwe gloed)
Als de pixel wit moet zijn is hij felwit (witter dan de omliggende of ook verderliggende pixels)
Het probleem moet zijn ontstaan terwijl de computer gewoon op het bureau stond... Soms lijkt het meer of het iets achter de pixels is wat niet klopt...
Als ik op de wikipedia en andere webpagina's over pixelfouten kijk kom ik hier niet echt uit. Het lijkt een soort stuck/bright pixel, maar ook weer niet helemaal. De pixel lijkt doorzichtiger/feller verlicht dan normaal.
Wat is dit en zou er wat aan te doen zijn?
Ik heb sinds vandaag 2 afwijkende pixels onder elkaar, maar het is een erg vreemd type 'dode/stuck pixel':
Als de pixel zwart moet zijn is hij zwart
Als de pixel rood moet zijn is hij wit (met op het oog een wat rosse gloed)
Als de pixel groen moet zijn is hij wit (met op het oog een wat groene gloed)
Als de pixel blauw moet zijn is hij wit (met op het oog een wat blauwe gloed)
Als de pixel wit moet zijn is hij felwit (witter dan de omliggende of ook verderliggende pixels)
Het probleem moet zijn ontstaan terwijl de computer gewoon op het bureau stond... Soms lijkt het meer of het iets achter de pixels is wat niet klopt...
Als ik op de wikipedia en andere webpagina's over pixelfouten kijk kom ik hier niet echt uit. Het lijkt een soort stuck/bright pixel, maar ook weer niet helemaal. De pixel lijkt doorzichtiger/feller verlicht dan normaal.
Wat is dit en zou er wat aan te doen zijn?